Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: 'Ik snap Cristiano wel, hij is de provocaties gewoon zat'

Laatste update:

Cristiano Ronaldo zal niet snel vrienden maken in Bosnië-Herzegovina. De sterspeler van Portugal speelt vrijdag en dinsdag met zijn ploeg tegen de Bosniërs om uit te maken wie zich op mag gaan maken voor het EK van 2012 in Polen en Oekraïne. Hij werd donderdag al op een zeer aparte manier begroet: de supporters scandeerden op het vliegveld massaal de naam van Lionel Messi.

/

De vedette van Real Madrid werd later op de dag tijdens de training van de selectie van Portugal beschenen door een supporter met een laserpen. Volgens diverse lokale media liet de reactie van de aanvaller ook te wensen over.

De ex-speler van Sporting Portugal en Manchester United stak zijn middelvinger op in de richting van de desbetreffende persoon. Dinsdagavond zal in Lissabon duidelijk worden of Ronaldo volgend jaar ook daadwerkelijk op het EK te bewonderen valt.

Update 11 november 18:23 uur - 'Ik snap Cristiano volledig, hij is de provocaties gewoon zat'
Gilberto Madaíl, de voorzitter van de Portugese bond, snapt goed dat Cristiano Ronaldo donderdag een obsceen gebaar maakte richting de supporters die hem tijdens een oefensessie met het nationale elftal beschenen met een laserpen. Op de luchthaven scandeerde een groot deel van de fans al de naam van Lionel Messi richting CR7. Later werd hij, tijdens de training, beschenen met een laserpen en maakte hij een obsceen gebaar richting de daders. "Cristiano is de provocaties gewoon zat, ik kan hem volledig begrijpen", vertelt Madaíl aan RTP. "Het staat vrij te provoceren; ze willen de druk op onze spelers maximaal opvoeren, maar onze spelers zijn al wat ouder en ervarener en negeren dit soort dingen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Messi actie van de supporters vond ik briljant, maar met zo'n laserpen schijnen is weer een beetje treurig.

11 november 2011 om 14:09

Briljant? Je moet juist blij zijn een speler als Ronaldo te kunnen zien voetballen! Laat staan hem vanaf 3 meter voor je neus zien lopen! Belachelijk geroep, heel treurig van die Bosniers.

11 november 2011 om 14:19

Je leest mijn reactie denk ik verkeerd: ik vind de actie zelf (messi, messi) briljant. Dat mag ik vinden. Maar ik heb het idee dat jij ook denkt dat ik anti-ronaldo ben. Dat is niet zo, ik vind het een fantastische voetballer.

Als het andersom was geweest - supporters die Ronaldo roepen naar Messi - had ik ook kunnen waarderen.

11 november 2011 om 14:36

Messi is ook briljant ;

11 november 2011 om 14:43

Triest volk. Dit bewijst maar weer eens hoe jaloers mensen op Ronaldo zijn. Ik had vroeger niet zoveel met Ronaldo, maar krijg nu alleen maar meer respect voor hem. Voor mij op dit moment de beste!

11 november 2011 om 14:48

Nee, ik las je reactie volkomen goed. Tis niet bij mij opgekomen dat je een anti-ronaldo fan bent, maar alleen het feit al dat ze bij elke ontmoeting van Ronaldo Messi moeten roepen slaat gewoon helemaal nergens op.

11 november 2011 om 14:48

Hebben we het daarover dan? Dacht dat het hier om het kabaal van die menigte ging...

11 november 2011 om 14:51

Zo krijg ik ook nog meer respect voor hem.
Mensen vinden hem arrogant maar wat moet hij anders. Kijk hoe kinderachtig die supporters zijn. Als hij morgen scoort en een raar gebaar maakt kijk ik er dit keer echt niet van op.
Hij is misschien wel een prof maar mensen halen hem wel heel erg het bloed onder de nagels vandaan. Morgen gaat CR7 een voetballes geven.!

11 november 2011 om 15:12

Haha daar heeft iemand een Besiktas shirt

Zeker iemand die Quaresma en Almeida wou zien..

Edit: Ja, hij zit te schreeuwen naar Quaresma :P

11 november 2011 om 15:14

deden ze bij messi ook hoor, maar daar hoor je niemand over. die reageert er gewoon niet op.

11 november 2011 om 15:33

Ronaldo wel dan? Volgensmij lacht hij er alleen maar om.

11 november 2011 om 17:28

Triest volk? Gaan we een heel volk over één kam scheren omdat bepaalde supporters zich even niet zo netjes gedragen? Overigens vind ik het erg meevallen, ik kan er wel om lachen. Verder is het gewoon meer dan normaal om de beste speler van de tegenpartij te provoceren en maar hopen dat hij dan een minder wedstrijd zal spelen.

11 november 2011 om 18:35

@tomwalstra
Blijkbaar reageert rondaldo er wel op want volgens het artikel heeft hij zijn middelvinger opgestoken.

11 november 2011 om 18:36

Beetje triest niet...niet meer dan normaal vinden om met een laserpen in iemands ogen te schijnen

11 november 2011 om 19:52

Ik snap niet wat je in deze reactie kan waarderen. Dat geroep is louter provocatie en jaloezie omdat Ronaldo zo goed is (en wat arrogant in het verleden was). Triest, zoals Tomwalstra ook al aangeeft, je moet zo'n gigantisch goede voetballer waarderen, maar ja: Afgunst kruipt waar het niet gaan kan!

11 november 2011 om 14:12

Inderdaad, zo zielig. Ik hoop dat Ronaldo ze de mond snoert en in z'n eentje heel Bosnië dolt. Vervolgens mag hij wat mij betreft met een hand achter zijn oor voor de fanatieke aanhang van Bosnië gaan staan, dat zou prachtig zijn!

11 november 2011 om 14:14

Niks briljants aan, is namelijk al eens eerder gedaan. Bovendien is het gewoon onnodig, kinderachtig en respectloos. Waarom zou de op een-na beste voetballer (volgens velen) constant er op gewezen moeten worden dat er iemand is die nóg beter is, en iedereen die daaronder zit niet? Kan je naar elke voetballer wel ''messi'' gaan roepen. Nu snap ik ook wel dat ze hem uit z'n concentratie willen halen of wat dan ook maar zo'n grote speler verdiend dit niet. Te treurig voor woorden.

11 november 2011 om 14:26

@ Tomtom18

Omdat Ronaldo van zichzelf denkt dat hij de beste is en het hem kennelijk irriteert gezien zijn eerdere reacties. Daarom is het geniaal. Als we met z'n alleen 'messi' naar Mads Junker gaan roepen zal dat niet echt zin hebben, hij snapt zelf ook wel dat hij niet beter is. Dat het Ronaldo kennelijk iets doet, dat is pas raar, want het lijkt me duidelijk wie er beter is.

Provoceren hoort er bij, met lasers schijnen overduidelijk niet. Tijdens wedstrijden gewoon de wedstrijd stilleggen en uitzoeken waar het vandaan komt, dan is het ook snel klaar denk ik.

11 november 2011 om 14:48

Hun mogen provoceren.. als ronaldo straks in de wedstrijd de fans provoceert dan valt de hele wereld er over heen. Ronaldo mag dat niet.. hij mag alleen geprovoceerd worden.

11 november 2011 om 14:48

@ edmaestro

Geniaal? Dit begint namelijk een beetje 'oud' te worden want dit is al vele malen eerder toegezongen door andere 'supporters' En provoceren hoort erbij? Dat moet uitgerekend jij zeggen doelend op jou profielfoto.

11 november 2011 om 14:53

ed: hij heeft zelf al gezegd dat Messi de betere voetballer is, dus jouw argument slaat als een tang op een varken! Triest ook dat mensen weinig origineel zijn en als een stel schaapjes iedereen elkaar maar nablaat..

11 november 2011 om 14:58

@suaresj
Het publiek zijn niet de spelers. Als je als speler het publiek gaat opruien dan ben je gewoon onverantwoord bezig.

@milo15
Wat maakt het uit dat het 'oud' is? Wat maakt het 'oud', het feit dat het eerder is gedaan? Iets ouds kan ook makkelijk geniaal zijn. Iets wat geniaal is tijdloos. Daarnaast is het voor de supporters ook leuk omdat hij er steeds op reageert. Zo simpel zijn mensen nu eenmaal.

Verder, Zidane gaf een kopstoot, accepteerde zijn kaart en liep waardig en zonder grote gebaren of protesten van het veld af zonder ook maar één blik naar de wereldbeker te werpen, waar hij langs liep. Dat is de reactie van een grote persoonlijkheid. Hij maakte een persoonlijke afweging, het was die vent klappen of de wereldbeker winnen. Het liefst beide natuurlijk, maar het zij zo.

Dat Italie de wereldbeker won laat inderdaad zien dat provoceren er bij hoort, of dacht je dat die spelers in het veld elkaar alleen maar complimentjes aan het geven zijn? Heb wel eens verhalen gehoord van spelers die foto's van vrouwen of zussen van hun directe tegenstanders tevoorschijn toverden.... Ik kan daar wel om lachen, maar in het veld heeft dat bijna 100 procent invloed.

@ El Chicharito?

Waar dan? Bron?

11 november 2011 om 15:23

Iets geniaals noem ik iets orgineels bedenken niet wat al eerder door supporters is gezongen en het daarna overnemen.

Begrijp me niet verkeerd Zidane is een held voor mij. En wat Zidane ook deed had ik ook de volledige begrip voor (vanuit gaand wat Materazzi heeft gezegd) daarmee wil ik juist aangeven dat zelfs een grote persoonlijkheid als Zidane het niet kan laten om te reageren.

11 november 2011 om 15:23

@edmaestro

Als je even googled vind je al meerdere hits, hier één ervan:

http://www. goal.com/en/news/10/italy/2010/04/19/1885150/real-...
Edit: Spatie tussen www. en goal weghalen

11 november 2011 om 15:40

@ edmaestro

ik geloof
dat ronaldo in potentie beter is gewoon puur kijkend naar wat hij kan en wat messi kan.
Maar messi speelt op een of andere manier gewoon beter en mag zich op dit moment terecht beste speler van de wereld noemen. Volgend jaar waarschijnlijk ook.
Maar CR7 is in potentie beter..
(niet zeuren over madrid bril dit dat..)

dat hij vervolgens daar telkens mee geconfronteerd wordt vind ik dan ook vrij zielig. provoceren vindt ik ook uitermate irritant en dat het er dan zogenaamd bij is gaan horen vind ik onbegrijpelijk. Je komt toch om een pot voetbal te zien en je team aan te moedigen. Doe het gewoon op de positive manier.
hopelijk snoert CR7 iedere provocateur de mond..

11 november 2011 om 15:48

@ shmuklu

Ik ben het zeker niet met je eens. Sowieso vind ik het raar om over 'potentie' te praten over spelers die alles uit de kast halen wat er in zit. Als je over potentie wil spreken moet je over Ronaldo praten bijvoorbeeld, hij kon in zijn eentje alles wat Messi en C. Ronaldo kunnen, maar kwam er door omstandigheden, niet volledig uit. Dat is potentie, iets wat er is maar wat niet is waargemaakt of geactiveerd. Ik zie helemaal geen verdere ontwikkeling weggelegd voor C. Ronaldo, natuurlijk kan hij nog ervaring opdoen, wat meer inzichten verkrijgen en misschien wat aan zijn keuzes doen, maar ik denk eerlijk gezegd dat hij daar niet intelligent genoeg voor is om het nog van zo'n grote invloed op zijn spel te laten zijn. Messi heeft die intelligentie en dat talent overduidelijk wel, zelfs nu al, dus zijn marge voor verbetering is groter.

Maar ik weet niet wat jij onder potentie verstaat.

De tegenstander uitfluiten of spreekkoren zijn van alle dag, dat is echt niets nieuws. Zijn wel meer spelers het slachtoffer van geworden, C. Ronaldo is dus zeker geen uitzondering. Snap dus helemaal niet dat het mensen nog kan verbazen. Als hij er 4 inlegt zullen ze ook wel hun mond houden denk ik.....
of de boel afbreken, ook altijd een reële optie.

11 november 2011 om 18:52

Ga toch weg met Messi, het is Ronaldo met Portugal tegen Bosnie. De supporters zijn triest en proberen ze hem uit zijn spel te krijgen. Ik hoop dat Ronaldo ze allemaal dolt en veel scoort ! Ronaldo is de beste voor mij op het moment, voor andere Messi. Laat het toch lekker ! Hier op Voetbalzone zijn er in iedergeval meer voor CR7 dan voor Messi. CR7 verdient alle respect als voetballer en als mens, als je duimpje hier omlaag gaat doen, zegt hoe triest je bent. Ronaldo is helemaal verandert kwa jullie zogenaamde arrogante gedrag. Maar hij is succesvol in voetbal, rijk en hij heeft een mooie vrouw. Ik zou ook gelukkig zijn en dat kan overkomen als arrogantie door gedrag die erbij zou komen kijken, als je niet jaloers bent op zijn leven, ben je gay of een slechte leugenaar !

12 november 2011 om 19:05

Dit gaat gewoon veel te ver...al die Bosniërs zijn gewoon levenloos door helemaal naar het vliegveld te stappen om even iemand op dusdanige wijze te bejegenen.

11 november 2011 om 14:26

het is gewoon ongelooflijk kinderachtig om zo om te gaan met een voetballer als Ronaldo..

Ach hij steekt zijn middelvinger op dat doe je soms uit frustratie zie het probleem er dan ook niet van in. Zodra hij ze niet beledigt of fysiek aanpakt vind ik het allemaal wel goed.

Niks arrogantie te maken.
Ik kan hem wel begrijpen dat hij dit doet.

De supporters van Bosnië moeten hem gewoon niet en doen er alles aan om
hem uit zijn concentratie te halen.
En een laserpen in de ogen is nog altijd wat erger dan een vinger.

En kom niet met voorbeeldfunctie etc aan, want dat slaat hier nergens op.
Hij bijt van zich af, na diverse provocaties.

Schande dat zo een speler met wordt uitgefloten. Ze moeten juist blij zijn in dat land dat een sterspeler op bezoek komt. Aan de andere kant blijkt alleen maar hoeveel aandacht ze nou aan hem geven. Als ze hem echt niks vonden hadden ze hem juist moeten negeren.

Hoewel Ronaldo het niet zou moeten doen, kan ik me voorstellen dat het soms moeilijk voor hem is om zijn emoties niet te tonen buiten het veld.

Zwaar terecht dat ie dat doet! Die apen met die lasepennen moeten eens een leven gaan vinden! Heb gewoon respect voor een der groten in het voetbal op dit moment!

11 november 2011 om 14:09

Ik vind ook dat ze wat meer respect moeten hebben voor Ronaldo en dat ze blij moeten zijn om naar zo'n voetballer te mogen kijken in hun eigen land. Aan de andere kant...ze willen niets liever dan winnen. En tja... dan zul je Ronaldo uit zijn concentratie moeten halen. Is natuurlijk met uitstek de beste speler van Portugal!

11 november 2011 om 14:14

Zwaar terecht? Het is juist heel zwak van hem dat hij dat doet. Hij moet hier boven staan. Hier lok je juist reacties uit. En die laserpennen is heel normaal in Spanje. Dus hij is daar aan gewend.
Vind het zwak van Ronaldo dat hij hierop reageert. Laat de supporters toch hen gang gaan. Je kan beter aan je zelf denken en aan je eigen land.

11 november 2011 om 14:17

Wat een onzin reactie van jou. Die laserpennen worden in Spanje soms gebruikt ja maar dat zegt meer over de controle daar dan over dat het normaal moet zijn.

Het is niet zwak van Ronaldo dat hij reageert het is volkomen logisch. Laat die fans Bosnië gaan aanmoedigen in plaats van Ronaldo te haten.

11 november 2011 om 14:18

haha maar jij gaat mij niet vertellen dat als er een laserpen in je gezicht schijnt jij nog 100% geconsenteerd bent en dat is juist het probleem ik vind het belachelijk dat mensen met laserpennen schijnen ook al op het WK mensen moeten gewoon stadion verbod krijgen

11 november 2011 om 14:22

@afcagunner
Ik vind dat je jezelf een beetje tegenspreekt. Je zegt dat het niet normaal is om laserpennen te gebruiken, maar een middelvinger van iemand die een voorbeeldfunctie bekleed is 'volkomen logisch'?

Overigens ben ik het totaal met je eens dat de supporters van Bosnië gewoon moeten aanmoedigen ipv haat zaaien. Maar ook ben ik van mening dat Ronaldo zich niet moet verlagen tot een dusdanig niveau. Laat hem ajb met zijn voeten spreken... daar heeft de rest van de wereld ook nog wat aan

11 november 2011 om 14:23

Onzin. Als iemand zegt dat jij homo bent loop je toch ook gewoon door.
Dan denk je toch ook laat hem maar praten?!
Hij kan hier precies het zelfde doen. Hij is zelfs een voorbeeld voor vele kinderen en zij gaan dit dan na doen.

Die laserpennen worden veel gebruikt in spanje. Ook kun je ze zo kopen in een souvinierswinkel in Barcelona en om streken(dat ik weet). In Spanje heb je andere regels. In Nederland zijn die pennen verboden maar daar niet.

11 november 2011 om 14:27

@ Poofd

Dan kan je je inderdaad niet meer helemaal concentreren maar dit ligt puur aan de beveiliging in die stadions als er zo'n k*t licht in je ogen schijnt. En dat voorbeeldfunctie klopt natuurlijk wel een beetje maar wat is er nou erg aan een middelvinger? Ga me niet vertellen dat jij die nooit opsteekt ook wel naar mensen in functie. Als je net een boete krijgt en de politie rijd weer weg dan weet ik zeker dat jij je ook niet inhoud om even die vinger de lucht in te steken ;.

Ja het beste zou zijn als die er straks gewoon 3 inknalt en dan vingertje voor ze mond houden. Dat is de ultieme reactie.

11 november 2011 om 14:30

@awdrgyjilp

Dan loop ik ook wel door of ik zeg gewoon iets van: goh wat ben je toch stoer jochie. Maar verder zal ik er inderdaad niet op in gaan.
Dat voorbeeldfunctie word naar mijn menig wel erg overdreven hij doet toch niks fout. Jij steekt ook wel eens je middelvinger op dat weet ik wel zeker. Iedereen doet dat.

Ook in Spanje zijn die pennen verboden maar het probleem is dat de beveiliging veel te zwak is. In Engeland zitten 20 stewards voor elk vak hierdoor heb je de 'daders' erg snel in de kraag. In Spanje is dit veel minder.

11 november 2011 om 14:32

Je hebt absoluut gelijk dat zo'n laserlamp vervelend is. Dat zou ook verboden moeten zijn. Maar je draait de boel nu om, Ronaldo is in functie en hij steekt zijn middelvinger op. Dat zou hetzelfde zijn als ik nu op mijn werk naar een patiënt mijn middelvinger op zou steken. Dat kan ik toch ook niet maken.... (tuurlijk heb ik neiging wel eens, want sommigen kunnen vreselijk vervelend zijn )

Precies: Ronaldo drie keer scoren en heel Bosnië is stil.

11 november 2011 om 14:33

Nou ik kom uit een klein dorpje en ik steek echt nooit een middelvinger op.
Waarom zou ik dat doen? Dat heeft toch geen nut?

Is een middelvinger opsteken niet fout? Ik heb wel eens een ruzie gezien en dat kwam omdat iemand een middelvinger opstak.

Ronaldo is gewoon dom geweest om hierop te gaan reageren.

11 november 2011 om 14:38

@awdrgyjilp

Ik kom ook uit een klein dorp (1100 inwoner) maar volgens mij doet iedereen dit wel. Als jij net een boete hebt voor zonder licht fietsen of een parkeerboete en je ziet dat de agent net wegloopt/rijdt dan kan ik me haast niet voorstellen dat jij nog nooit je middelvinger op hebt gestoken.

Maar net zoals ik hierboven al aangeef. Laat hem er 3 inschieten en dan heb je ultieme wraak.

"volgens diverse lokale media."

Die kunnen zeggen wat ze willen, ik heb al talloze filmpjes bekeken over de aankomst van Portugal in Bosnie. Het enigste wat hij doet is ermee lachen. Ook op andere site's staat hier niets over geschreven. Hopelijk snoert Ronaldo, zoals altijd, iedereen de mond met een goaltje of 2.

11 november 2011 om 14:14

Het gaat dan ook niet over de aankomst, maar tijdens een training..
Dus dat staat niet op het filmpje

Tsja gewoon een actie - reactie fase.. Waarom moet zo'n dolgedraaiende fan zelfs op trainingen een speler vervelen en met een laserpen even populair komen doen? De reactie van Ronaldo zelf is misschien niet goed maar ik kan mij best voorstellen dat hij zich hieraan stoort. Op de wedstrijden is zo'n laser al erg vervelend, maar om het ook nog eens op een training te doen is echt lachwekkend. Eigenlijk zouden ze iemand die zo'n pen meepakt naar het stadion een stadionban geven, heeft helemaal niets meer met voetbal te maken.

Pure jaloezie van die Bosniër(s) die ervan dromen een speler met de kwaliteiten van Ronaldo te hebben.
De reactie van Ronaldo daarentegen is ook een teken van zwakte, je hebt toch wel iemand ervoor die de desbetreffende persoon van het complex kan verwijderen.

Ik zie nergens die middelvinger dus ik geloof het niet, daarnaast is dit geen orginele actie meer want de vorige keer deden supporters het ook al bij ronaldo

11 november 2011 om 14:14

je moet de tekst ook lezen.
Later op de dag tijdens de training...enz

Dus geen middelvinger in dit filmpje

11 november 2011 om 14:15

Het gaat niet over de aankomst, maar het gebeurde tijdens een training

11 november 2011 om 14:44

Ik zeg toch niet dat ik het over het filmpje heb? Ik zeg dat ik nergens beelden zie van die middelvinger dus ik geloof het niet, totdat het tegendeel bewezen is.

11 november 2011 om 15:17

Geloof je dan ook niet dat Ronaldo is beschenen met een laserpen? Want daar zijn ook geen beelden van.

on-topic: Ik snap dat hij er gek van wordt als hij wordt beschenen met zo een pen en dat hij op een gegeven moment er klaar mee is en zijn middelvinger opsteekt. Ik denk dat 95% van de mensen zo zou reageren.
Daarintegen snap ik ook dat die Bosniers zo ver gaan als ze kunnen om te zorgen dat hun land op het EK terecht komt. Ze zullen proberen die Portugezen helemaal gek te maken om ze uit hun spel te halen en uit hun tent te lokken en Ronaldo als de grootste ster van Portugal is dan wel het eerste mikpunt.

Ik neem aan dat hij zijn middelvinger opstak in de richting van de 'supporter' die met laserlampjes scheen naar hem? Waarom dan dit nietszeggende filmpje erbij...????

Ze maken het Ronaldo ook niet makkelijk. Hij is zeg maar wel een pispaaltje geworden. Dat verdient hij absoluut niet. Maar is en blijft natuurlijk wel een 'mannetje'. Wanneer gaat hij inzien dat 3x scoren vanavond meer pijn doet dan die middelvinger?

11 november 2011 om 14:09

Als je het hele artikel leest, zie je dat C.ronaldo eerder al door supporters is toegezongen met de naam van Messi. Vandaar dat gerelateerde filmpje waarop je supporters de spelers van Portugal begroeten met boe-geroep en het scanderen van de naam van Messi.

Is dat nou zo moeilijk?

11 november 2011 om 14:11

Ik had mijn geluid uit staan en was gefocust op een vinger, daar gaat het topic namelijk over... Een filmpje plaatsen met de desbetreffende vinger laster, is dat nou zo moeilijk? Als het antwoord ''ja'' is, plaats dan geen filmpje...

11 november 2011 om 14:13

Misschien wel als daar geen videobeelden van zijn?

11 november 2011 om 14:25

Wat ik zeg... plaats dan geen filmpje.

Maar laten we het bij de discussie houden. Terecht die middelvinger of niet Afca_recordkampioen??

edit: ik zie aan je reactie hieronder dat je hem terecht vindt. Iets verder moeten lezen. En wat vind je dan van het feit dat hij een voorbeeld is en anderen (ik noem: kinderen) dit ook zien?

11 november 2011 om 14:35

Ik vind hem begrijpelijk, over een voorbeeldfunctie tja... laat ze dan gewoon geen voetbal meer kijken want ook een tackle is tegenwoordig geen goed voorbeeld meer.

ik bedoel ieder kind weet wat een middelvinger is.

11 november 2011 om 14:40

Ja dat is wel zo (die foto van dat jochie met dat Feyenoordshirt aan en die woeste kop met die middelvinger blijft het mooiste voorbeeld). Toch zonde...

Vind alleen een tackle wel iets anders dan een middelvinger. Een tackle is in eerste instantie niet bedoeld om kwaad te doen, echter als je verkeerd timed, te laat komt, oid, dan kan het vervelende gevolgen hebben. Een middelvinger is gewoon laag... beetje kinderachtig ook. Ik had het klasse gevonden als hij het had genegeerd en 3x scoort vanavond, of als hij een zonnebril had opgezet (als geintje). Denk dat hij daar meer punten mee had gescoord.....

Kijk dat van die supporters is een beetje ludiek en kan ik wel begrijpen.

Met een laserpen op iemand schijnen is gewoon walgelijk en totaal onacceptabel. De middelvinger van C.ronaldo zal nu wel worden uitgelicht maar ik vind hem volledig terecht.

11 november 2011 om 14:09

Laatste wedstrijd van Real Madrid in Zagreb waren de thuissupporters ook de naam van Messi aan het scanderen, dus weinig ludieks ;

11 november 2011 om 14:10

Ludiek is wat anders dan origineel.

Eerlijk gezegd een begrijpelijke actie van ronaldo.
Waarom zou je met een laserpen aan de gang gaan op een training. Alsof hij daardoor ineens minder voetbalt tijdens de wedstrijd. Een getergde Ronaldo is mijn ogen altijd op zijn top.

Ook dat Messi-messi-messi-geroep. Zing dan iets van Bosnië. Vind dit zelfs meer lachwekkender dan indruk makend.

11 november 2011 om 14:29

Ik weet zeker dat dat Messi-messi-messi steekt. Ronaldo is een grote winnaar en doet er alles aan om de beste te zijn. Dan steekt het als supporters de naam van je grote rivaal gaan scanderen. Deze actie van de supporters kan ik overigens ook wel waarderen. Hier beschadig je niemand mee, je zorgt er hoogstens voor dat Ronaldo tot op het bod gebrand is te schitteren ;

Wat je zegt over begrijpelijke actie van Ronaldo ben ik het niet met je eens. Kan me voorstellen dat je de neiging hebt om je middelvinger op te steken, maar dat moet je, als je zo'n maatschappelijke rol heb, gewoon niet doen. Doe dan zelf iets grappigs... ga een zonnebril halen en zet die op ofzo. Ik vraag me af wat medespelers/mourinho van dit soort acties vinden.

Ik zou precies hetzelfde doen als ik in de positie van Ronaldo zat, weetje hoe irritant en vervelend het is als er continu met en laserprn in je ogen geschenen word.

Ondanks de haat staan er toch ontiegelijk veel Bosniërs, stiekem toch wel fan van Portugal en met name Ronaldo?

Hopelijk laat hij zijn voeten spreken en kan hij de Bosniërs het zwijgen opleggen.

Ik geloof echt dat wat Ronaldo zei, gewoon de waarheid is. 'ik ben knap, rijk en een grote voetballer'

Zoveel mensen noemen hem gay, terwijl hij zo ongeveer elke vrouw op de wereld kan krijgen. Bovendien verdient hij in een dag het geld waar de meesten 1 of 2 jaar voor moeten werken. Als laatst scoort hij wedstrijd na wedstrijd, en bewijst hij dat hij 1 van de beste is, zo niet de beste.

11 november 2011 om 15:00

@nederturk

Dat was Beckham ook.

Waarom wordt hij niet uitgefloten in elke stadion?

Het zijn gewoon bepaalde trekjes die die jongen heeft, wat de mensen niet kunnen waarderen. Dat wil niet zeggen dat ik ze hiermee verdedig of iets dergelijks. Maar een speler met de beste mentaliteit ter wereld moet hier wel tegenkunnen. Elke keer als hij een reactie geeft op die provocaties is dat weer een nieuwe reden om Messi Messi Messi te scanderen voor de supporters.

Tja, dat vind ik niet zo'n schande als er zo'n eikel met laserpen naar je zit te pielen. Je ziet de laatste tijd steeds vaker ook tijdens wedstrijden zo'n punjte over een speler gaan bij een vrije trap. Echt misselijk gedrag. Dat Messi roepen is ten minste nog ludiek.

Moet hier nou een topic over geschreven worden. Een middelvinger nou joepie. Volgens mij heb ik vroeger nog Kate Winslet een middelvinger zien opsteken in de film Titanic.
Jammer dat zo'n speler zo behandeld word. het is niet de makkelijkste speler en schuwt niet om zijn mening te zeggen, maar om zo om te gaan is belachelijk. Laat die jongen in zijn waarde.

11 november 2011 om 15:10

Ik heb nog nooit een speler gezien met een betere (winnaars-)mentaliteit dan hem. Daarom denk ik wel dat hij juist tegen dit soort ongein moet kunnen. Als hij gewoon totaal geen reactie geeft en zijn voeten laat spreken, dan is het ook niet meer leuk voor die supporters. Ze lokken nu telkens een reactie uit en die krijgen ze.

Dat anderen Messi's naam scanderen kan hem niet zoveel schelen, maar dat hij wordt belemmert in het uitvoeren van zijn werk, dat accepteert hij niet: Prachtig!

Hoop echt dat hij er 3 maakt tegen bosnie, Haters gaan haten en een EK zonder portugal is geen ek.

Kleine kindjes die gasten. Ik had waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan als Cr7.

CR7 is een geweldige speler en je hoeft niet allemaal fan van hem maar een beetje respect naar deze geweldige sportman zou toch wel op zijn plaats zijn.en natuurlijk een begrijpelijke reactie van hem want ondanks alles is het ook maar gewoon een mens.

Ga dan niet kijken als de Portugese ploeg arriveert... Lekker triest van die Bosniërs; waarschijnlijk een groepje kinderen van nog geen 16 jaar die stoer denken te zijn.

Laat alleen maar zien wat voor laag mens je bent, als je uren wacht tot spelers uit een tunnel lopen om ze vervolgens uit te fluiten. Heel sneu.

Zielige mensen, blijf lekker thuis en ga fluiten achter je beeldscherm..

Als zoveel man naar het vliegveld komen om je uit de gate te zien komen, dan ben je ook in de ogen van die mensen een superster. Gewoon lachen en doorlopen.

Dat kopieer gedrag richting Ronaldo begint echt zwaar irritant te worden. Dat overal uitfluiten of Messi's naam scanderen, grow up man. Ronaldo is iemand die keihard werkt voor zijn centjes en daarom de absolute top heeft bereikt. Hij is zo goed dat honderden mensen helemaal naar het vliegveld komen om hem even uit te fluiten. Ik ben geen fan van de voetballer Ronaldo, maar de mens Ronaldo lijkt me meer dan goed.

11 november 2011 om 14:36

Dat is het 'm juist. Hij kan toch gewoon lachen en doorlopen, dat hoort bij iemand met zijn status. Maar dat doet hij niet...... Hij kijkt een beetje boos vooruit en loopt door.
Tussen al die mensen zullen er ook een wel een aantal zijn gekomen om niet te provoceren maar om Ronaldo te zien, juist daarom kan hij misschien even zwaaien en leuk lachen, al was het maar één persoon. Dat hoort er ook bij.

Grote persoonlijkheden laten zich echt niet intimideren doordat ze de naam van zijn nemesis noemen, wat zou Mohammed Ali gedaan hebben of Michael Jordan bijvoorbeeld? Maar goed, Ronaldo is dan ook geen grote persoonlijkheid en waarschijnlijk te dom om een juiste reactie te kunnen geven. Niet dat hij er iets aan kan doen overigens, maar alsnog kan je wel leren hoe je met zulke situaties om kan gaan.

Wat doet hij echter? Hij reageert als een kind van 2 door te zeggen dat ze het doen omdat hij rijker, beter en knapper is dan 99,9 procent van het klootjesvolk op aarde. Fout, ze doen het omdat hij er overduidelijk op reageert en als je er voor kan zorgen dat mensen uit frustratie gaan reageren is natuurlijk altijd leuk. Zeker als ze ook nog eens rijker, beter en knapper of wat dan ook zijn maar er alsnog mee zitten. Maar goed, wat kunnen we nog meer zeggen over een karakter dat na een verloren potje op een WK in de camera spuugt? Dat illustreert de persoonlijkheid. Een ongemanierd en ongeschoold kind.

11 november 2011 om 14:41

Het is ook geen grote persoonlijkheid, maar niemand verdient het om zo behandeld te worden. Het is hem allemaal te veel geworden i guess. Bovendien is hij nog maar 26. Dat grootmoedige ontwikkel je vaak in een later stadium.

11 november 2011 om 14:52

Ja, vaak wel, maar sommigen ook nooit. C. Ronaldo hoort vooralsnog bij de tweede categorie en zal er waarschijnlijk altijd toe blijven behoren.

Hij voelt zich gewoon ondergewaardeerd, kan ik me wel iets bij voorstellen, vanuit zijn optiek althans. Maar zijn totaal verkeerde zelfbeeld en volledig gebrek aan relativeringsvermogen zorgen juist voor dit soort grappen van het publiek. Ik snap ook niet waarom hij het niet zou verdienen om 'zo' behandeld te worden en om welke redenen. Hij werd zelfs door zijn eigen publiek uitgefloten hè. Voor mij is dit ook ongezien eigenlijk, maar toch beter dan dat ze 'm van alles toewensen en zijn hele familie vrienden kennissen kring de tering in schelden.

Met pennen schijnen is overigens geen grap en moet hard aangepakt worden.

11 november 2011 om 17:08

Dan heeft Zidane dat grootmoedige ook nooit ontwikkeld? Of versta je onder 'grootmoedig' 'het geven van een kopstoot' misschien?

Ik vind het wel grappig dat jij durft te beweren dat C. Ronaldo nooit dat grootmoedige zal ontwikkelen. Ik kan het niet vatten dat jij C. Ronaldo te dom noemt om een juiste reactie te geven! Wie was de persoon die zich rustig hield tijdens de hitsige Classico's? Juist ja, C. Ronaldo him self. Waar alle andere het nodig vonden om nog meer olie op het vuur te gooien, hield C. Ronaldo zich afzijdig. Maar weet je wat ik nog het strafste vind van alles, dat jij het lef hebt om C. Ronaldo als ongeschoold en ongemanierd kind voor te stellen. Ken je hem misschien? Heb je ermee in de klas gezeten? Of was het misschien een buurjongen van je? ... Een oordeel over iemands persoonlijkheid vellen, doe je pas indien je hem goed en persoonlijk kent.

Dit alles illustreert jouw persoonlijkheid: een onwetende en niet-verder-dan-zijn-neus-kijkende puber. Maar nu verlaag ik me tot jouw niveau, hiervoor mijn oprechte excuses en zal ik je in je waarde laten.

11 november 2011 om 19:09

Edmeastro,

Je bent zó hypocriet, niet normaal. In ditzelfde topic stel je nog dat Zidane juist een grote persoonlijkheid was omdat hij gewoon zijn 'keuze' maakte en Maseratti een kopstoot gaf. Gevolg was dat zijn land de WK finale verloor, niet bepaald marginale gevolgen he? Ik ben een fan van Zidane, daar niet van, maar Ronaldo zou zoiets never nooit hebben gedaan. Jij praat over grote persoonlijkheden maar intussen ontzie je je eigen held enorm en draai je zelfs zijn meest schandalige moment uit zijn loopbaan om in iets positiefs. En dan ga jij vervolgens wat zeggen over het feit dat Ronaldo zijn middelvinger opsteekt op een training. Een middelvinger opsteken op een training of een kopstoot geven in de WK finale? Haha, vat je hem al? Hoe onvoorstelbaar onzinnig je reacties zijn?! Werkelijk waar, dit is schrijnend..

11 november 2011 om 19:23

Wat moet hij dan doen. Deze man word elke seconde, elke minuut,elk uur, elke dag,elke maand. overal uitgefloten. En waarom?

Deze bosniers mogen blij zijn dat iemand zoals hem op bezoek komt. Ze mogen blij zijn dat ze nou niet zo slecht zijn als San Marino of ik weet niet welk land. Ze mogen blij zijn dat ze zo verschrikkelijk ver zijn gekomen. En dan komen ze zo ver en dan gaan de supporters zo verschrikkelijk dom doen(uitzonderingen)

Deze man word stilletjes aan ook wanhopig. Net of Ronaldo geen tv kijkt en waarin hij ziet dat hij elke keer weer word vergeleken met Messi. In de Classico,s was het ookal bezig. elke classico werd er weer beredeneerd over hoe fantastisch messi was. En hoe goed en buitenaards hij was. Natuurlijk was dit een steek in het hart. Elke goal van messi in de Classico waren allemaal pijnlijk. Ronaldo wil de beste zijn.

wat mij betreft zijn ze gewoon allebei even goed..

12 november 2011 om 00:33

@ Figoo

Je zal wel een portugees zijn.
Nee ik ken hem niet maar ik schat zijn persoonlijkheid dan ook in middels de dingen die ik van hem lees en van hem zie. Dan kan je moeilijk tot een andere conclusie komen dan de mijne. Die gast heeft het inzicht van de scharnier van mijn keukendeur. Het is gewoon een hele domme vent, dat volgt uit alles. Waarom denk je dat hij in al die jaren niet eens een fatsoenlijk woord engels kon leren? Omdat hij beperkt is. Is niet erg, kan je hem niet kwalijk nemen, maar het is van invloed op zijn karakter en uiteindelijk op zijn gedrag en op zijn verdere ontwikkeling als speler en als persoon. Bij hem gaat alles een stuk langzamer. Daarnaast is het een feit dat hij ongeschoold is, sorry, of hoe zou jij het noemen, iemand met een basisschool diploma? Ben benieuwd

@ Tristan

Zidane nam zijn verlies als een man. Wat hij deed was fout, wist hij ook. Dat is het verschil. C. Ronaldo weet het niet, niet slim genoeg voor, geen empathisch vermogen voor. Verder heb ik me helemaal nergens over het opsteken van de middenvinger uitgelaten. Ik weet ook niet wat je daar vandaan haalt. Van mij mag hij dat doen, ik begrijp het wel, maar toch heb ik het alleen maar over de ontvangst op het vliegveld gehad. Je beseft toch wel dat er een verschil is tussen geprovoceerd worden in het veld door een tegenstander of door een hersenloze massa (niet dat de voetballers slimmer zijn) op de tribune. Als je dan zo goed bent als je C. Ronaldo denkt dat hij is, dan moet je daar helemaal niet mee zitten. Met pennen schijnen vind ik verder gewoon crimineel.

Kan je je trouwens herinneren dat Zidane, ondanks zijn temperament die hij vaker tentoonspreide herinneren dat hij werd uitgefloten of laten we zeggen de naam van Ronaldo, Rivaldo of Ronaldinho gescandeerd werd? Nee, waarom? Het stond boven twijfel verheven wie de beste was, daarnaast boeide het Zidane zelf ook niet. Werden er persberichten uitgegeven dat Zidane zegt dat je hem niet kan vergelijken met Rivaldo of dat het niet uitmaakt wie er beter of wat dan ook....? Nee. Zidane had niveau.

Mensen lezen dat soort berichten wel van C. Ronaldo, en in al die berichten lijkt hij iets te bewijzen te hebben. Overal wordt hij uitgefloten. Dat heeft gewoon een reden, en raad eens, het is niet omdat hij de beste, de rijkste of het de gladste geschoren benen heeft, nee, gewoon omdat hij er op reageert. Bijvoorbeeld ook zoals vandaag, terecht of niet. Met laser beschenen worden is wel heel wat anders dan ludieke spreekkoren of uitgefloten worden.

Ik hoop dat dit een bevredigend antwoord voor je is.

@ Reis030

Ze moeten juist niet blij zijn dat hij op bezoek komt, sterker nog, ik denk liever dat ze Rosicky of Robbie Keane op bezoek hadden.
Volgens mij volg je het voetbal ook niet bepaald, Bosnie rammelt al sinds 2006 aan de poorten voor de plaatsing aan een groot toernooi. Voor het WK van 2014 hebben ze zelfs de makkelijkste poule in de Europese kwalificatie ronde. De spelers zijn allemaal prof's en zover ik weet spelen ze allemaal in Europese competities. Ik heb dus ook totaal geen idee waarom je over San Marino begint. Met 4 miljoen inwoners en met hun geschiedenis doet Bosnie het zelfs uitstekend. Maar goed, de Balkan is altijd al een broedplaats voor voetbaltalent geweest.

Maar is goed, ik zal voortaan medelijden met C. Ronaldo hebben omdat hij nooit even goed als Messi zal zijn en die druk zo op zijn schouders ligt. De arme jongen.... Volgens mij wordt hij er aardig voor betaald. Daarnaast is het helemaal geen schande om slechter dan Messi te zijn, behalve als je zo overtuigd van jezelf bent dat je denkt dat je het niet bent. Ik geloof dat in het geval van C. Ronaldo dit zeker het geval is.

Ik hoop echt met heel mijn hart dat Portugal Bosnie aan flarden speelt, helemaal met de grond gelijk maakt. Puur om dit soort zielige supporters de mond te snoeren. Ik kan er echt niet bij, moeten we naar iedereen die een betere voetballer voor zich heeft (volgens sommigen) die naam gaan schreeuwen?
Ach aan de andere kant kan Ronaldo het ook weer zien als een compliment, kennelijk associeert iedereen hem met Messi, dus maken de haters zelf de vergelijking waarmee hij dus al op dat niveau wordt geplaatst. Dat zij dan vervolgens op een zielige manier hun voorkeur laten blijken, achja succes daarmee.

Ook dat met die laserpen is ronduit sneu te noemen, begrijpelijke reactie ook van Ronaldo, er is niet zoveel mis met een middelvinger, dat kan gebeuren. Voetballers zijn ook mensen.

Het zou mooi zijn als Ronaldo een hattrick maakt en Bosnie al kansloos 0-4 of 0-5 achterstaat, dan kunnen alle Portugezen Ronaldo scanderen, wil ik die Bosniers nog wel eens horen!

Grote spelers moeten kunnen winnen en verliezen! In plaats daarvan herinner ik me nog het WK van 2010 waar Portugal verloor en Christiano Ronaldo naar de camera spoog. Totaal geen respect voor iedereen die keek naar deze Wk-wedstrijd.

En ik ga hier nu niet het gedrag van de thuisaanhang verdedigen, alleen denk ik wel dat Chris beter in Madrid kan blijven. Want spelers met zulk gedrag horen niet thuis op een EK of Wk!

Verder absoluut een fenomenale speler, wel wat irritant. Maar ach^^

11 november 2011 om 15:08

hij spuugde naar de grond! niet naar de camera!!!!! Zijn mensen blind ofso of kunnen ze niet voor zichzelf praten.. maar alleen elkaar nablaten????

11 november 2011 om 15:26

Als je de gehele wedstrijd hebt gezien is het overduidelijk dat hij expres naar de camera spoog! Anders kun je gewoon beter je mond houden!

11 november 2011 om 19:17

Nou en. Ik zou zelf ook schijtziek worden van een camera die de hele tijd rond je hoofd denderd en zwaait en je je kop bijna de hele tijd tegenaan stoot. Die emoties houd je dan gewoon niet in bedwang. Ik zou jou wel eens een keer willen zien als je van een rivaal verliest net 2 seconden na het eindsignaal. Wat dan? Een brede lach op de mond en weer verder. Nee Cristiano Ronaldo was erop gebrand om het WK 2010 zijn WK te laten worden en dan snap ik best dat je je eigen een beetje kan laten gaan.

11 november 2011 om 19:24

Haha moet je de hele wedstrijd zien om te zien dat hij naar de camera spuugt in plaats van naar de grond?

ot: Ronaldo is en blijft een geval apart, briljant maar ook een beetje raar. Geen idee hoe hij is tegenover z'n echte vrienden enzo.

12 november 2011 om 09:26

Hahahahahaha Spoog?! Ben je serieus?
Ja, het spugen was inderdaad gericht op de camera.

On: Ik vind het ongelovelijk dat mensen naar een vliegveld komen om Cristiano Ronaldo te provoceren. Ook het provoceren op de training vind ik niet normaal. Ik vind het dan ook niet gek dat Ronaldo reageert.

Pfff wat een zielig volk is dat, een land met geen enkele voetbalbetekenis mag blij zijn dat ze een ster als Ronaldo met eigen ogen mogen zien voetballen. Maaarnee, je gaat om Messi roepen die niet eens aan het EK meedoet. Echt zielig, dit levert natuurlijk weer een actie/reactie op waardoor de pers weer negatief kan schrijven over hem! Een beetje met een laserpen gaan schijnen. Hoop dat die knul een stadion verbod krijgt en dat Ronaldo er 3 inlegt! Ik denk nl dat dit voor Ronaldo alleen maar een extrra motivatie is. Die middelvinger vind ik volkomen terecht, het leuke is nog dat het publiek hem uitfluit maar het hele team van bosnie nu touwtjes aan het trrekken is over wie het shirt van Ronaldo aan het eind van de wedstrijd mag vragen.

11 november 2011 om 14:54

Waar praat jij nou allemaal over ? Je hebt totaal geen verstand over een land als Bosnië en daarom teken je ze af als holbewoners? Omdat een paar idioten met een laserpen gaan schijnen zijn alle Bosniërs opeens zielig? Alsof er geen Nederlanders, Duitsers of Spanjaarden zijn die dat ooit hebben gedaan? Nee he? We zijn een volk dat trots is op haar land en haar steunt met ongelofelijke passie. In Parijs waren wij misschien 1/5de van het stadion maar tijdens de 90 minuten hoorde je voornamelijk alleen de Bosniërs. Daar kunnen jullie nog wat van leren. Maar ja ik kan niet natuurlijk ook niet verwachten dat een boer uit maasdijk iets weet over Bosniers behalve wat hij hier op voetbalzone leest.

11 november 2011 om 15:07

C. Ronaldo werd ook in Amsterdam uitgefloten en zo beetje in elk ander willekeurig stadion. Schijnheilige racist.

11 november 2011 om 17:24

Hoezo nou weer racist :s Het is niet dat ik bosniers nou ineens ongelofelijk haat, een vriend van mij komt daar zelfs vandaan. En misschien dat ik het woord volk verkeerd gebruik maar verder is het gewoon een onwijs zielige actie.
Die Bosniers staan daar tog om hun land te vertegenwoordigen dus interpreteer ik het op deze manier?? Bosnie heeft totaal nix met Ronaldo te maken dus waarom zouden ze hem uitfluiten?? Waarom daar bij die poort gaan staan en de naam van Messi roepen? Als ze nou Dzeko hadden genoemd ofzo.. het is gewoon allemaal pure onzin en dus geef ik af op die mensen die daar bij de ingang stonden en vooral die mafkees die daar met zn laserpen stond te schijnen.

Verder mag je heus wel wat meer van mij verwachten want boers ben ik niet ; ik wordt onderhand alleen een beetje zat dat er constant berichten zijn waarop Ronaldo uitgefloten wordt, die man brengt tenminste voetbal, hij is voetbal. En aangezien het in het voetbal tegenwoordig allemaal om Respect gaat had ik van Bosnie wel iets meer verwacht, Ik vind al die haat en nijd in het voetbal maar zielig, zelfs als een groep Ajacieden dit zou roepen zou ik me daar voor schamen, maar het gaat nu tog alleen om dit topic, dit topic gaat tog alleen over Bosniers en Ronaldo?? dus laat mij aub gewoon mijn mening geven ;

Wow shit, hij stak de middelvinger op.
Snel licht de CIA in en schors deze man voor het leven.

Pff wat een aanstellers zeg.

Hij maakt het zichzelf ook wel erg lastig zo af en toe.. Hoe irritant en vervelend het ook is, dit is niet de best manier om dan zou te reageren. br

Volkomen normaal,, is ook maar een persoon.. knal er gewoon een paar in Ronaldo,, daar ben je toch zo goed in..
En dan moet je voor de camera gaan staan en dan zelf roepen.. Messi Messi... Met een knipoog erbij..
en dan is het niet gericht naar Messi zelf natuurlijk, maar naar de Bosniers.,,!!!

Vind het wel een leuk concept..

Ronaldo lijkt dit wel met opzet te doen, het is niet de eerste keer en hij vestigt de aandacht volledig op zichzelf. Blijkbaar heeft hij dit nodig om zich op te laden maar of het nou verstandig is?
Het was namelijk tijdens een training en dan kun je ook gewoon even naar de zijlijn lopen en iemand van de beveiliging inlichten om deze laserpen te verwijderen. Hij wordt continu gezocht met de laserpen in ieder stadion in Spanje en dan doet hij niets dus ik hoop dat het vanavond niet uit de hand loopt.

@vz hier een filmpje met een foto van het incident.

tik dit in op youtube.
Cristiano Ronaldo hace una "peineta" vs Bosnia (gives a fuck you)

maak Ronaldo boos en hijn gaat meestal briljant voetballen. Ik denk dat de Bosnische supporters beter wat neutraler hadden moeten zijn. Nu krijgen ze een op een bot getergde Ronaldo tegenover zich..

Mensen in Bosnië zijn denk ik ook geen Messi fan ze willen gewoon Ronaldo irriteren maar middel vinger is wel terecht

Wat een nieuws weer zeg. Ik zag dat messi ook beschenen werd door een laserpen en bij andere wedstrijdn ook. en nu is het nieuws.

Als hij op alles gaat reageren blijf je bezig.

Haha, alsof het hem wat boeit. Hij ligt er heus niet wakker van.

Nou zo erg is dit allemaal niet. Als het hier bij blijft doen ze het daar netjes. Bovendien, je tegenstander zo opwachten vind ik juist wel mooi. Er staat toch heel wat op het spel en de alles kan best wel op scherp gezet worden.

Natuurlijk is er een duidelijke grens en zijn die laserpennen zeker in het stadion echt irritant, maar een "warm"onthaal hoort er toch een beetje bij. Als dit al te ver gaat wordt het wel een erg saaie bedoeling.

Dat Ronaldo z'n middelvinger opsteekt moet ie zelf weten, lijkt me geen wereldramp. Je kan natuurlijk zeggen hij is een voorbeeld en zo, maar daar houden maar zeer weinig voetballers rekening mee.

Moet een mooie pot worden met een hoop fanatieke spelers en supporters, zolang het allemaal binnen de grenzen van het toelaatbare blijft is dat toch waar het in voetbal om draait?

11 november 2011 om 15:18

Mooie relativerende reactie. Ben alleen benieuwd of ze het in het veld netjes gaan houden. Knock-out wedstrijden tegen Portugal staan altijd wel garant voor de nodige kaarten, overtredingen, provocaties en penalty's voor beide partijen.

Begrijpelijke reactie, tijdens je voorbereiding wil je niet gestoord worden door 1 of andere gast met een laserpennetje... Maar goed gok op een 1-0 in Bosnie en 1-1 in Portugal..

Begrijpelijk dat Ronaldo zijn middelvinger opsteekt naar iemand die met een laser in je ogen schijnt. Ik vind het heel triest als ik een wedstrijd zit te kijken en je ziet dat ze met zo'n laser op iemand schijnen. Van mij part mogen mensen die dat doen gewoon een levenslang stadion verbod krijgen.

Die fans zijn al kudde volk die achter elkaar aan holt .wat een helden dat puberale gedrag van mensen boven de 40 die zich zo misdragen in stadions op het vliegveld.ik kan me wel voorstellen dat hij zijn geduld kwijt raakt ,want hij heeft het lang volgehouden om maar telkens niet te reageren maar om o een gegeven moment raakt je geduld op .hij is ook een mensen kom eej hij mag wel voor zich zelf opkomen .volgende keer kan hij beter negeren het zijn een sekte de supporters

Waar kan je deze wedstrijd zien ?

Gewoon op het veld binnen tien minuten drie keer scoren en daarna met een brede grijns drie vingers
duim,wijsvinger en middelvinger tegelijk in de lucht steken. Kijken of ze dat ook leuk vinden. Staat ook voor de Servische groet namelijk. Ik zeg doen Ronaldo. In Lissabon krijgen de spelers en supporters ook een warm welkom!

11 november 2011 om 16:52

Je gaat nu buiten het voetbal om praten, met "servische groet,", ik ga er vanuit dat je niet weet waar jij het over hebt. Dus hou het bij het voetbal, of achter die nick verbergt zich een servier. Het is leuk dat jullie het over respect en waardering hebben. En dat is ook in Nederland ver te zoeken.

Als ik dit allemaal lees dan is het enige wat ik hoop dat het volgende week Dinsdag beschaafd blijft in Lissabon. Lees veel over wraak acties op verschillende sites. Hopelijk zijn dat slechts internet hooligans en loopt de boel niet uit de hand.

Forca Portugal....snoer die messi roepende sukkels de mond door Bosnia alle hoeken van het veld te laten zien. Dinsdag, in het volle estadio da Luz wil ik een volksfeest zien, met veel ole's waarin we laten zien waarom we er horen te staan ipv Bosnia.

11 november 2011 om 15:55

Als de wraak acties van dezelfde proportie zijn dan lijkt mij vrij weinig aan de hand. Helaas wijst de geschiedenis uit dat bij wraak de proportionaliteit meestal verloren gaat en uit je reactie op te maken ben ook jij hier bang voor.

tssss.... Slappe actie van Bosnie supporters... Iedereen blijft C. Ronaldo uitfluiten, alsjeblieft zeg... Ik ben een fan van C. Ronaldo maar fluit Messi ook niet uit? Messi is een geweldige voetballer, veel dribbels, de bal die aan zijn voeten kleeft. C. Ronaldo met zijn snelheid en daarbij een snelle actie en hop, weer een panna. Daar kun je alleen maar van genieten, maar dat doen deze mensen blijkbaar niet...

Ach ja, men weet dat Ronaldo geen Einstein is, dus zo'n reactie was te verwachten. Imo volledig terecht! Ben absoluut geen fan van C. Ronaldo maar dit is natuurlijk van de zotte. Deze mensen willen Ronaldo zo erg uit de tent lokken dat hij binnen de korste keren een Cantona act gaat opvoeren (ik denk dat menig voetball kenners wel begrijpen wat ik hiermee bedoel) zo'n dergelijk scenario moet ten alle tijden voorkomen worden, dus ik vind dat hier tegen moet worden opgetreden.

11 november 2011 om 16:30

Het is idd niet te hopen dat Ropnaldo tot zoiets doms zou overgaan. Tot op heden is het allemaal binnen de grenzen gebleven en heeft hij altijd een extra impuls gekregen van de ''haat'' tegen hem. Hopelijk zal dat nu niet anders zijn. De laatste keer waren het de cyprioten die Messi scandeerden, vervolgens maakte Ronaldo er twee en gaf hij een assist. De Denen deden erna 'normaal' en Ronaldo speelde een belabberde wedstrijd. Toeval of niet, het valt mij iig wel op dat CR altijd goed speelt als hij ''gehaat'' wordt..... Ook nu, aan zijn interviews te horen ( gisteren en vandaag) is hij tot op het bot gemotiveerd om Bosnia te verslaan. Dit geldt trouwens voor het hele elftal, heb zelden meegemaakt dat spelers zo stellig zijn in de antipatie jegens de tegenstander. We gaan het dinsdag zien....

11 november 2011 om 16:44

Heeft niet te maken met wel of niet Einstein zijn. Als Messi zo geprovoceerd wordt, gaat hij ook rare dingen doen, zoals dat praatjes gebaar en die beuk aan Coentrao..

Respectloos, wat heeft Messi in godsnaam hier mee te maken.. Bosniers, Messi is geen Bosnier, en ook gaat ook niet meedoen met jullie tegen Portugal, waarom dit actie dan? Om C.ronaldo mad te maken? Nou jullie krijgen hem niet mad, want hij weet van zich zelf, dat hij knap, rijk, en de beste voetballer is ter wereld, heeft hij bewezen, waarom nou dit ? Dit stelt niks voor, ze mogen schreeuwen, huilen, pff.. wat gaat er dan tijdens de wedstrijd gebeuren? Spandoeken overal Messi staan? Ik hoop dat C.ronaldo bosniers kapot speelt ;.

Hala Madrid!

volgens de zaakwaarnemer wil Ronaldo een rechtszaak starten tegen de Bosniers..
ik weet niet if zoiets mogelijk is, dus hoe hij dit zal doen weetik echt niet..
we zzullen zien in de loop der tijd

verder vind ik echt wat onsportief van de supporters eerlijk..lijken echt kleine kinderen..maarja..zo is voetbal nu eenmaal..

Ik kan me nog vele reakties herinneren na die wedstrijd Portugal - Nederland dus hier is het ook niet anders, maar ja hun zijn maar Bosniers en dat is abnormaal.

11 november 2011 om 17:30

ik begrijp jouw vergelijking niet.

Ronaldo is echt een fantastische voetballer, maar door zijn kwallerige gedrag op zowel binnen als buiten het veld heeft hij veel haters. Ik kan dat best begrijpen, hij moet gewoon zijn voeten laten spreken en zich gaan gedragen zoals hoe Messi zich gedraagt.

Best wel een behoorlijk trieste en onsportieve actie van de Bosnische supporters. Je kan al raden wat er door Cristiano Ronaldo heen zal gaan als hij scoort vanavond.

Cristiano Ronaldo zal overigens wel gedacht hebben, ik verdien in 1 week meer dan jullie allemaal in 1 jaar... Dus Fail voor de Bosnische supporters.

11 november 2011 om 18:33

haha dzeko en zlatan ibrahimovic (puur bosnier maar kreeg geen uitnodiging van bosnisch voetbal bond) kunnen hetzelfde zeggen in portugal dus ga niet stoer praten.

Wat is er triest? ik vind schelden met ziektes of met zn familie of op m spugen ofzo eerder kwetsend en sneu dit vond ik best origineel

11 november 2011 om 18:48

@ ronnyc

Hahaha noem je dit origineel?
Dit is al 'n aantal keer eerder gebeurt.
En het slaat gewoon werkelijk waar nergens op hou je met je eigen land bezig ofz inplaats van met spelers van de tegenpartij want het zal moeilijk worden om CR7 af te stoppen voor de Bosnische verdedigers.
Dit geldt natuurlijk ook voor Dzeko.

11 november 2011 om 18:38

Ik denk niet dat Cris zo primitief als jij zal denken. Laat ze lekker Messi scanderen. Hij mot gewoon voetballen meer niet. Het is leuk, het is satire, het is 10x beter dan moeders beledigen of apengeluiden.

Oja voor de mierenneukers: apengeluiden in het algemeen. Niet m.b.t. Cris.

Ik moest me kapot lachen toen ze in Zagreb ook al Messi riepen. De reactie van Ronaldo was ook bazig. Ik dacht altijd dat het hem niets kon schelen. Maar het zit hem dus gewoon dwars dat ze de naam van zijn rivaal, de beste speler ter wereld, scanderen in zijn nabijheid. Arme Cris. Laat je voeten voor je spreken! Dan worden ze vanzelf stil.

Lolz, als ik Ronaldo was had ik Dzeko, Dzeko, Dzeko teruggeroepen. Vanavond gewoon 3 maken weer, wellicht dat de mensen in Bosnie er dan achter komen dat Messi voor Argentinie voetbalt (niet dat het wat uitmaakt Ronaldo is beter) en zij het moeten doen met veelal talentloze pannenkoeken eerste klas.

11 november 2011 om 18:46

"talentloze pannenkoeken"

Ik zou Bosnie zeker niet onderschatten, het is een zeer gevaarlijke speler en voetballen kunnen ze zeker!
Ze verdiende eigenlijk te winnen in en tegen Frankrijk, ze kregen velen kansen.
En Bosnie is al een tijdje aan de deur aan het kloppen om zich voor een groot toernooi te plaatsen, zal niet lang meer duren voor dit gebeurt.

En Portugal had het verleden keer in de play-off ook heel erg lastig met Bosnie.
en de "talentloze pannenkoeken" verdienen nog altijd meer dan jouw en mij, vergeet dat niet ;

11 november 2011 om 19:11

Inderdaad een zeer gevaarlijke speler, Dzeko die ook veel mist overigens. Dat is het zo ongeveer op de Serb op het middenveld na & Die mislukkeling uit Lyon, aanvallend gezien. Dit is natuurlijk niet te doen voor BiH tegen een van de betere landen ter wereld of ze moeten een complete offday hebben en dan nog uit, wordt heel lastig.. Makkelijke overwinningen voor Portugal in mijn ogen.

Ik vindt het allemaal wel mee vallen, en als top sporter alá C.ronaldo moet hij gewoon zijn voeten laten gaan spreken.
Ik hoop alleen niet dat hij hier door juist alleen maar zelf wilt gaan om zo een doelpunt, en zijn gram te halen tegen de supporters van Bosnie.
Want dan zal hij zich zelf alleen maar uit de wedstrijd halen.

Ik verwacht daar echter wel dat als C.ronaldo scoort dat hij inderdaad zijn hand achter zijn oor zal leggen en een gebaar gaat maken met zijn handen van ''kom maar''kom maar'' of op zijn achter naam gaat wijzen op zijn shirt ...

Ben Benieuwd, hoop dat C.ronaldo wel een doelpunt maakt, alleen al om te zien wat hij ''zal'' gaan doen.

Het is gewoon jammer dat CR dit iedere keer weer over zich heen krijgt maar hij zou het beter, hoe moeilijk ook, compleet negeren.

Door te reageren laat hij immers zien dat het hem raakt en dat is dan voor anderen natuurlijk een reden om in de toekomst hetzelfde te doen.

Wat kan je er als Uefa aan doen om dit te doen stoppen ? Moet je de wedstrijd nu zonder publiek laten spelen omdat er wat mensen Messi riepen op de luchthaven ?

Het zou kunnen maar wellicht zal dit door vele anderen dan omschreven worden als een te zware sanctie.

Het lijkt me heel moeilijk om dit te stoppen ; beste is, zoals gezegd, Ronaldo die gewoon niet reageert.

Ik denk dat Portugal het nog heel moeilijk gaat krijgen met Bosnie/, Maar dat de kwalitet van Portugal toch de doorslag gaat geven. Daarnaast vind ik het niet zo erg dat Ronaldo zijn middelvinger opsteekt. Al heeft die natuurlijk wel een voorbeeld functie die hij daarmee een beetje opzij zet. Achja hij wordt in ieder geval niet uitgescholden door iemand die onaardig is of een persoon is waar je je aan kunt storen.

Zoals de oma van Mourinho zei: ''als ze jaloers op je zijn, moet je blij zijn. En dat is wat er aan de hand is." Ze mogen provoceren dat is juist een extra stimulans om ze zo alle hoeken van het veld te laten zien. Alleen ik snap dat het voor Ronaldo wel irritant wordt, hij heeft zichzelf al zo vaak bewezen en nog geen respect van iedereen.

Ronaldo had beter niet kunnen reageren, aangezien die Bosnische fans juist zoeken naar zulk soort aandacht. Het is wel behoorlijk kinderachtig van die supporters, het zou wel leuk zijn als Ronaldo een doelpuntje kan maken vanavond.

hoop dat ie de bal tijdens de wedstrijd snoeihard op de hoofd van zon supporter schiet Xd
haha nee zonder gekheid.. ronaldo zal wederom zijn voeten laten spreken ( hoop ik )

hoop op een hattrick.. dan zullen ze smeken dat messi in het veld zou staan ipv ronaldo

11 november 2011 om 18:58

Nou, Messi scoort er af en toe ook wel eens drie in een wedstrijd hoor...

Maar ik begrijp je punt : CR moet niet f*ck zeggen met zijn vinger, twee of drie goals maken is de allerbeste manier om die gasten het zwijgen op te leggen.

11 november 2011 om 19:02

@michielvc

We hebben het over internationaal en daar scoren zowel Ronaldo als Messi geen hattricks voor hun land.

on:

Ronaldo moet dit negeren en lekker voetballen of het lekker voetballen is voor zulke mensen is een tweede, maar Ronaldo is sterk genoeg om gewoon een degelijke wedstrijd te spelen. Vond hem al tegen Cyprus en Denemarken goed spelen. Hoop niet alleen op Ronaldo, maar op Portugal. Heb totaal geen haat naar Portugezen.

Best triest voor Ronaldo.c ,ik mag Ronaldo.c niet maar dit is gewoon erg triest.

Erg jammer voor Ronaldo.c en zeer gevoelige

Dit zijn echt trieste mensen. Ronaldo lacht hun uit. Kijk wat hij bereikt heeft en kijk wat die trieste mensen bereikt hebben.

Kinderachtig van Ronaldo dat hij zn middelvinger opsteekt. alleen omdat ze Messi roepen.
Dat hij uitgejouwd word is zijn eigen schuld door zn [vroegere] arrogante gedrag.
Als het hem niks deed liep die gewoon door zonder zn middelvinger op te steken, maar nee hoor hij verlaagt zich ook tot kinderachtig niveau.

11 november 2011 om 19:01

uhm goed lezen vriend! die middelvinger was ivm een laserpen ;

Als je de arrogante playboy uithangt dan kan je dit soort dingen verwachten.
En als je prof bent en miljoenen verdient moet je tegen dit soort dingen kunnen, maar ik heb de indruk dat Ronaldo een vrij emotioneel onstabiel persoon is van nature, prof of niet prof.

11 november 2011 om 19:23

Mag ik vragen waarom je hem een arrogante playboy vind?

11 november 2011 om 19:23

^ Ronaldo is de ideale model prof. Zeer getalenteerd en toch elke dag er aan willen werken om nog beter te worden. Ik vraag me af of je er afgetrainder uit kan zien en meer kan geven elke wedstrijd, dan wat hij nu doet wekelijks. Hij is inderdaad erg ijdel, maar een prof wat voetbal betreft.

11 november 2011 om 19:28

helemaal met aquindi eens. Zelden zo'n zielig verwent persoontje als voetballer gezien. Aansteller eerste klas. Owee als iemand hem iets doet....pfff. Ik snap de reacties van de tegenpartij wel. En hopelijk is portugal er niet bij in de zomer. Scheelt een hoop aanstellerij van deze speler(s).

Triest dit, echt triest. Ik vind het echt niet raar meer dat de meeste een koptelefoon op hebben met muziek op! Respect voor sommige spelers is ver te zoeken bij sommige mensen.

Ik vind ook dat C. Ronaldo slimmer moet omgaan met dit soort gevalletjes. Door telkens te reageren, wordt het alleen maar erger. Hij kan beter volgend keer de mensen die hem provoceren negeren. Het gaat vanzelf een keer dan over (hopelijk). Het is ook onbegrijpelijk waarom hij telkens wordt uitgejouwd enzovoorts. Hoe je het went of keert C. Ronaldo is een prachtvoetballer, die gerespecteerd hoort te worden, gezien zijn fenomenale kwaliteiten.

Als je een superster bent (en dat is Ronaldo zeker) dan komt het minste of geringste bericht over jou naar buiten. Dat moet Ronaldo onderhand weten. Eerst met zijn middelvinger toen hij de bus in stapte, vervolgens dat hij de supporters de hel inwenste. Nu weer dit.

Is dit in mijn optiek fout ? Nee zeker niet Ronaldo is ook maar een mens en vergeet niet hij is pas 25 ! Aan de andere kant hij heeft nu eenmaal een voorbeeldfunctie en daarbij hoort bepaalde verantwoordelijkheid.

Los van het feit of het nu goed of fout is, is het natuurlijk jammerlijk dat een wereldvoetballer van zijn formaat het daglicht in de ogen niet wordt gegunt. Het wordt maar voor lief genomen dat wij momenteel in een generatie leven waarbij we omringt zijn met wereldvoetballers waarbij er 2 op eenzame hoogte staan. Voor Ronaldo zal de sportieve wraak zoet smaken, al hoop ik dat Dzeko een betere dag heeft dan Ronaldo en dat Portugal wordt uitgeschakeld.

Dat de voorzitter van Portugal hier begrip voor toont vind ik overigens niet kunnen.

11 november 2011 om 19:50

Ik las net de laatste regels van de voorzitter en die spreekt zichzelf tegen. Hij zegt dus begrip ervoor te hebben en daarna zegt hij "maar onze spelers zijn al wat ouder en ervarener en negeren dit soort dingen." ???? Raar toch?

11 november 2011 om 20:54

Ja dit is jezelf redelijk tegenspreken. Misschien bedacht hij zich nadat hij begrip zijn begrip voor Ronaldo toonde. Ik weet het niet maar apart is het wel

Ronaldo kan ook gewoon reageren alsof de fans Messi zien lopen.. zo van ..."is Messi hier ook?" dan zullen ze vanzelf ermee stoppen maar de reactie van hem moedigt ze eigenlijk nog alleen maar verder aan.
En wat ik hier in Nederland nooit in het nieuws zie verschijnen is dat ook Messi wordt geprovoceerd en dat is een stuk erger..... tijdens uitwedstrijden bij de bussen en in het stadion hoor je vaak genoeg "messi Messyndrome de Down" en dat herhaalt zich dan een paar keer. Hij praat er nooit over en geeft er ook geen aandacht aan , wellicht een goede raad voor Ronaldo.

Tsja, hij moet toch echt leren hier mee om te gaan.

Gewoon negeren, anders blijven ze doorgaan. Dan is er voor de provocerende supporters ook niks meer aan en houden ze vanzelf op. Als hij zich wel uit de tent laat lokken, blijven deze mensen doorgaan.

Nou, ik had toch zoveel schijt aan commentaar vanaf de zijlijn als ik zo goed kon voetballen als Cristiano Ronaldo.

Maar wel begrijpelijk dat 'ie een keertje reageert.

Tja het leven van een prof gaat niet altijd over rozen natuurlijk. Het is natuurlijk niet leuk en een beetje kinderachtig maar probeer je altijd te beheersen anders maak je het alleen maar erger. ( zo zie je maar dat veel mensen meteen schande spreken over de middelvinger van Ronaldo terwijl er juist schande moet worden gesproken over die laserpen ).

Ik vind dit onsportieve gedrag van voetbalsupporters jegens Cristiano steeds triester en irritanter worden. Stel je voor dat je zelf, onderweg naar je werk, continu door de mensen in het verkeer, op straat, openbaar vervoer, etc. uitgescholden en uitgedaagd wordt... Om knettergek van te worden. Dit gedrag toont enkel dat mensen jaloers zijn en het geluk een ander niet gunnen.

11 november 2011 om 21:41

De zogeheten Cristiano Ronaldo haters worden met de dag zieliger. Niemand verplicht ze om fan te zijn, maar het zijn net een stel kleine kleuters net als hier op voetbalzone bij sommige Real/barca-messi/ronaldo topic's. Ik heb nooit aan Ronaldo gehekeld. Hij was jong en deed soms domme dingen of domme uitspraken, maar gaan mensen daar serieus er de hele tijd moeilijk over doen?

Wat is dit toch overdreven aan het worden,en vaak zijn het de landen die Ronaldo nooit mogen zien.

Ronaldo doet het goed door wat terug te doen,dan hebben ze weer aandacht gekregen.
Wat een stel losers zijn het zeg.

Als dit in spanje of CL te vaak gebeurt dan moeten de clubs een fikse boete krijgen ervoor,maar zover is het gelukkig niet.

Haha, meneer Ronaldo is de provocaties zat! Ik kan het me helemaal voorstellen, hoor. Ik zou er ook gek van worden. Als Mourinho trouwens provoceert is het briljant, maar als het gedaan wordt door Bosnische fans, is het een vreselijk iets. Behoorlijk hypocriet, in mijn ogen. Het is wel provoceren op een andere manier, maar dan nog... Nu zien jullie het eens van de andere kant hoe vervelend dat is.

Begrijpen jullie niet dat als het team arriveerd in Bosnië dat de supporters er alles aan doen om het team en zijn sterspeler (ronaldo) van slag te brengen. Dit kan zowel voor als tijdens de weds trijd en het lukt ze nog aardig ook!

geniaal van wat die suporters deden van messi, messi, messi geniaal

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren