Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: PSV-fans gaan ondanks negatief reisadvies toch naar Polen

Laatste update:

De spelers van PSV hoeven binnenkort niet op de steun van de eigen aanhang te rekenen als het afreist naar Polen. Voor het groepsduel met Legia Warschau in het kader van de Europa League zijn zoals gewoonlijk diverse plaatsen beschikbaar voor de Nederlandse fans, maar de supportersvereniging van de Eindhovenaren heeft besloten niet als collectief naar de Poolse hoofdstad af te reizen.

De supportersvereniging van PSV vindt het namelijk te gevaarlijk om het duel met de Poolse topclub bij te wonen, aangezien het angst heeft voor de aanhangers van de tegenstander. De vrees voor een confrontatie met de supporters van Legia is te groot bij de vereniging en zodoende zal er niet worden afgereisd naar het Oost-Europese land.

Ondanks de beschikbaarheid van politietoezicht, achten de leden van de supportersvereniging het simpelweg niet veilig om mee af te reizen naar Polen. Dit schrijft de supportersvereniging donderdag in een persbericht. Zodoende zullen Fred Rutten en de spelersgroep het zonder het grootste deel van de vertrouwde aanhang moeten stellen in het uitduel in Polen. Fans die op eigen gelegenheid toch naar Warschau willen afreizen, kunnen dat wel doen.

Update 11 november 9:14 uur - Dreigement over ‘lijkenzakken’ doet ook Twente-fans twijfelen
De supporters van PSV lieten donderdag al weten dat ze hun favorieten niet zullen komen aanmoedigen, als op 30 november in het kader van de Europa League gespeeld wordt bij Legia Warschau. Een dag later blijken ook de fans van FC Twente te twijfelen of ze wel mee zullen gaan naar Polen, als de Tukkers op 14 december tegen Wisla Kraków spelen. Volgens De Telegraaf heeft de harde kern van Wisla gedreigd dat de Nederlandse toeschouwers lijkenzakken mee zouden moeten nemen.

Update 25 november 9:10 uur - PSV-fans gaan ondanks negatief reisadvies toch naar Polen
PSV zou het Europa League-duel met Legia Warschau woensdag 30 november eigenlijk spelen zonder de steun van supporters uit Eindhoven, maar dit blijkt toch niet het geval. Ondanks een negatief reisadvies van de Supportersvereniging van de Brabantse club gaan er 66 PSV-supporters mee naar Polen. Dit meldt Omroep Brabant vrijdag. Wegens het gewelddadige karakter van een deel van de Legia-aanhang organiseert de vereniging geen supportersreis, maar er zijn fans die op eigen gelegenheid toch naar Warschau gaan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

oke, ben ook heel benieuwd hoe zit dit bij twente gaan doen? heb beelden van beide ploegen gezien dat feyenoord - ajax rellen tot vriendschappelijke opstootjes veroordeeld

11 november 2011 om 13:06

zou jij mij van die beelden eens een linkje kunnen sturen? Ik heb ook rond gekeken op youtube maar kreeg vooral complicaties te zien van foto's. Daar wordt ik niet veel wijzer van.

Wat ik overal hoor is dat ze inderdaad erg zijn, maar ik ben wel benieuwd wat ik er dan van moet verwachten.

11 november 2011 om 19:24

Ik denk dat je 'compilaties' bedoeld.

on: Zulke dreigementen moet je serieus nemen en vooral als het vanuit Polen komt. Als je alleen het gevoel al hebt dat zoiets kan gebeuren, dan moet je natuurlijk geen enkel risico nemen.

12 november 2011 om 00:21

Kijk Ross Kemp on Gangs. Dan de aflevering over hooligans in Polen, gekke kerels daar.
Gaan ze naar een wedstrijd kijken, hij krijgt traangas enzo in z'n oog. Die Polen zijn knettergek zeg ik je, ik zou er niet naar toe gaan.

12 november 2011 om 22:01

ja echt he. wat een griezels. dit gaat echt te ver. gewoon een boete voor die club omdat die stad en de club ze supporters niet bijeen kan houden.
de Uefa moet hier strenger voor optreden. het kan toch niet dat Twente niet eens naar een uitwedstrijd kan omdat ze met de dood bedreigd worden. dit is echt schandalig. wat een land zeg. zulke gestoorde supporters. en dat moet een EK gaan houden met die idioten er omheen.

Wij kunnen er wel heen, alleen niet via de supportersvereniging. Wij kunnen wel op eigen vervoer!

10 november 2011 om 14:10

Heb je enig idee hoeveel er ongeveer heen gaan. Wij gaan naar Wisla-twente in december, maar eerlijk gezegd verwacht ik niet meer dan 100 man daar van Twente, ook vanwege angst voor rellen.

11 november 2011 om 17:53

Ik ken toevallig de beste meneer, mevrouw, die het telefoontje heeft ontvangen van de supporters van Wisla. En er is inderdaad echt gedreigd met lijkenzakken met dat telefoontje. Heel verhaal kan ik ervan maken, maar dat doe ik niet. Ik wil er alleen mee zeggen dat je wel 2 keer moet nadenken voordat je er heen gaat. De bedreiging was echt heel serieus.

11 november 2011 om 21:06

Oh ja, ik neem het zeker serieus. Maar ja, we hebben wel allang een vlucht en hotel geboekt. Dus ja, wat doe je dan? Krakow (centrum) zelf lijkt mij wel veilig, maar de stadionomgeving is een ander verhaal.

Fijn. Maar een half jaar later kunnen we er dus allemaal zorgeloos heen om onze spelers aan te moedigen? Oranje verblijft ook in Krakau dus.......

10 november 2011 om 13:55

warschau en krakow zijn verschillende plaatsen,

10 november 2011 om 13:59

Weet ik. Ik noem Krakau omdat Krakau nog erger is. Sterker nog, de hooligans zijn de voornaamste reden dat Krakau geen speelstad is. Als je al niet veilig naar Warschau kan dan is Krakau helemaal te mijden.

10 november 2011 om 14:11

@ krakow

Alsof er in krakow niks gebeurd, daar heb je ook twee rivaliserende clubs die elkaar naar het leven staan.

10 november 2011 om 19:50

@afca_leeds: je zegt het al: rivaliserende clubs. Bij het interland voetbal heb je vaak veel minder emoties als dat bij een club komen kijken. Zal allemaal wel meevallen. Daarbij voel ik me veiliger in Polen met eventuele dreiging tot rellen in plaats van dreiging tot beroving in Zuid Afrika. Daar was toen ook zo een ophef over, maar uiteindelijk is er helemaal niks gebeurd.

10 november 2011 om 22:36

@ Edmeastro

Ik ben al enkele male in Krakau geweest, en die stad is net zo slaperig als Someren. daar gaat zeker niet zoveel kwaads geschieden als in Warschauw.

@ de rest

Er zullen echt wel Philips Suporters zijn, maar niet georganiseerd..

11 november 2011 om 14:39

Ik denk dat het wel meevalt, maar natuurlijk verstandig om als supportersvereniging hier van af te zien! Gaan op eigen risico!

11 november 2011 om 09:38

Het verschil is dat er dan weer minimaal 50.000 Oranje-gekken rondlopen. Dan durven ze natuurlijk niet meer!

11 november 2011 om 09:55

50.000? In Basel was ik 1 van de 150.000 :-) Geweldige tijd! Helaas verloren we toen van de Russen. Was wel voor het eerst dat ik 150.000 man zag huilen.

Maar we gaan nu voor de 200.000 in Polen :-)

11 november 2011 om 12:03

Ik zat er maar 100.000 Orangje-gekken naast ;-)

Jezus wat heb ik zin in het Ek!

Sjongejonge wat een onzin, gewoon gaan zou ik zeggen! En wat is er mis met een ouderwetse confrontatie? of gaan de psv supporters die liever uit de weg? kom op zeg!

10 november 2011 om 14:00

We gaan wel, op eigen vervoer.

En ja, we gaan liever een confrontatie uit de weg. Liever bier drinken met de fans, is veel gezelliger.

10 november 2011 om 14:12

Zo is dat. Gewoon gaan, geniet van de stad, zoek het niet op en wees wel op je hoede. Dan kan er weinig gebeuren.

10 november 2011 om 17:41

Maar de kans op een confrontatie is groter als je met eigen vervoer gaat toch? Riskant, maar zeker respect.

10 november 2011 om 14:02

Inderdaad wat is er mis met een paar messen tussen de ribben... Ooit erbij nagedacht dat er ook supporters zijn die puur voor het voetbal komen en niet voor het rellen. Dit is echt de meest trieste reactie zeg, van een pannenkoek die zelf waarschijnlijk net zo erg is.

10 november 2011 om 14:11

Ja kom op he, door een paar bedreiging ga je toch niet besluiten om je clubbie alleen te laten gaan..

10 november 2011 om 14:16

Ben je wel bekend met de reputatie van de Poolse supporters? Het zijn zoals al aangegeven geen lieverdjes die de wapens niet schuwen. Als je dan bedreigd wordt kan je verschillende dingen doen waaronder dus deze.

Ik snap het wel dat ze zeggen, laat maar zitten. Er zijn genoeg clubs waarbij de supporters wel graag heen gaan maar we kennen ondertussen allemaal de beelden van verschillende groepen. Driekwart in de blote barst om maar iets te noemen. Hoeveel van die idioten zijn doorgesnoven? Zitten er dus ook genoeg tussen. Nee, de gewone supporter die voor het voetbal naar het stadion gaat wordt steeds meer verdrukt door randdebielen die willen rellen.

10 november 2011 om 14:40

@ Hanzz

Het schijnt zelfs zo erg te zijn met die Poolse supporters dat ze express niet drinken en drugs gebruiken zodat ze scherper zijn tijdens een confrontatie. Heb ik al verschillende keren gehoord.

Die lui schijnen ook banden te hebben in Nederland. Met harde kern van Den Haag. En in Italie met Juventus. Lekker clubje.

10 november 2011 om 15:15

lijkt net een driehoek dan.

Den haag heeft ook een vriendschapsband met Juve, zover ik weet....

11 november 2011 om 11:39

Als die supporters echt hebben aangegeven dat Twente lijkzakken mee moet nemen zou de Uefa hier moeten ingrijpen. Geen enkele genade voor die Poolse club en bij het eerste beste incident door hun supporters direct de voetballicentie intrekken en de hoogste boete opleggen. Dan is het direct afgelopen met het gezeur (en met het Poolse voetbal). Het is toch te belachelijk voor woorden dat supportersverenigingen niet naar een land durven te reizen om hun team aan te moedigen.

10 november 2011 om 14:04

Denk dat de meeste voetbalsupporters een confrontatie liever uit de weg gaan ja. Voetbal kijken, gezellig in de stad bier drinken. Dat zijn dingen waar ik persoonlijk de voorkeur aan geef dan gewelddadige confrontaties met hooligans. Maargoed, ieder zn ding denk ik.

10 november 2011 om 14:05

haha, iemand moet standaard weer de internet helden vertegenwoordigen.....

vandaag valt die grote eer jou toe.

10 november 2011 om 14:14

@ smokey20

Het mooie is dat je nog uit Assen komt ook. Ik wist niet dat ze daar ook hooligans hadden. Misschien een x een confrontatie bijgewoond tussen FC Emmen en Veendam?

Dat is andere koek als die gekke Polen uit Warschauw hoor. Daar hebben ajax en feyenoord samen nog de handen vol aan.

10 november 2011 om 15:19

Wat een belachelijke reactie. Alsof je helemaal naar Polen gaat om even lekker te knokken met de ''supporters'' van de tegenpartij. vaders durven hun kinderen tegenwoordig niet meer mee te nemen naar het stadion en jij zit hier te pleiten voor een ''ouderwetse confrontatie''. Ga dan kickboksen ofzo, dit heeft niks met voetbal te maken.

Erg verstandig van de PSV supporters om thuis te blijven als je het aan ziet komen.

11 november 2011 om 09:59

Jij geeft een goede reactie. Het is inderdaad te zot voor woorden dat gezinnen soms niet meer naar het voetballen durven. Het is helaas de realiteit.
Als je je geweldadig uit wil leven, moet je maar op een vechtsport ofzo gaan.

Hij spreekt over een "ouderwetse confrontatie". Maar ik vraag me af wat hij daar precies mee bedoeld. Tegenwoordig worden er ook dikwijls wapens gebruikt.

11 november 2011 om 10:41

Wat een onzin, enige landen waar je onveilig bent zijn in principe de oostblok landen... (sinds de invoering van de tessera in Italië is het daar ook veel veiliger)

Hier in Nederland kan je prima veilig naar het voetballen gaan, zonder ook maar wat mee te maken. Het is rustig rond de stadions, gebeurt niks maar dan ook helemaal niks. Tenzij je je achterlijk gedraagt, maar dat gebeurt tijdens het stappen ook.. Dat niet meer durven is compleet gebasseerd op spreekkoren dat het zo "onrustig" is... Kortom: aanstellen is ook een vak, die jij perfect beheerst.

10 november 2011 om 20:18

Ik ga ze liever uit de weg. Die Polen zijn geen ajax/feyenoord/den haag hooligans. Deze kerels slaan door totdat je niet meer beweegd. Ik heb filmpjes gezien van die rellen en een Poolse vriend van me bevestigd het ook. Ze zijn helemaal gek daar.

25 november 2011 om 16:36

@ Paul.

Laat maar eens 300 Ajax en 300 Feyenoord hooligans of Ado hooligans op elkaar los. Die zijn net zo gek hoor. Het verschil is alleen dat in die landen de politie nog weinig kan of wil beginnen waardoor confrontaties gemakkelijk kunnen. In NL is het rondom een wedstrijd vrijwel onmogelijk om bij elkaar te komen aangezien alles met combi's gaat en dan via sluizen het stadion in. Daarbij zijn de ergste hooligans in NL vaak voorzien van een stadionverbod en/of meldplicht. Zoiets is er in Polenniet. Daar lopen de supporters bijna door elkaar heen net zoals in Engeland. IN Beverwijk heb je gezien wat er gebeurd als die supporters wel bij elkaar kunnen komen, of in Den Haag bij het Ado honk.
Ik durf te wedden als je de 20 gekste Ajacieden op de 20 gekste Polen af laat gaan dat die Polen het afleggen. Er zitten veel K1 vechters en freefighters in de harde kern van Ajax.

De Poolse hooligans zijn vaak ook kansloze jongeren zonder toekomst die al in de crimininaliteit verkeren.

11 november 2011 om 09:33

Zullen we samen gaan, jij en ik stompen we die kneuzen daar gewoon.
Pakken we Krakau en daarna Warschauw?

Grapje natuurlijk, ik ben niet zo'n held als jij. Ik vind het belachelijk dat er nog steeds clubs zijn die bang zijn om hun eigen criminele supporters aan te pakken.
Ben benieuwd hoe ze dat op het Ek gaan aanpakken, want die gasten gaan echt wel opzoek naar geouwehoer.

11 november 2011 om 09:41

Internethelden sta op en verenig je met smokey20! Die weet wel hoe erg het er aan toe kan gaan, is Assen wonen is ook niet mals!

On-topic: heel verstandig van de supporters om niet af te reizen. Die Polen zijn gewoon niet goed bij hun hoofd dus laat ze maar lekker in hun eigen sop gaarkoken!

11 november 2011 om 11:55

Ik zal je vraag even beantwoorden omdat je dit zelf niet kan bedenken.
Sommige supporters(ze schijnen er te zijn) gaan naar het stadion om voetbal te kijken.
Daarnaast hebben ze geen zin om te vechten en te rellen(ook al zoiets onbegrijpelijks).

Hopelijk snap je dat dit allemaal sarcastisch is.

11 november 2011 om 12:01

vind je dit nou een stoere reactie van jezelf smokey? vind je nou jezelf stoer omdat je niet bang bent om een pool uit de weg te gaan? worden er zo 3 psv ers neergestoken omdat die doorgesnoven debielen een steekje los hebben zitten en dan is het nog steeds stoer om de confrontatie aan te gaan? we moeten niet vergeten dat alles oostelijker dan duitsland niet voldoet aan wat wij "hooligans" noemen. daar is het een stuk normaler om mekaar lens te steken.

11 november 2011 om 15:19

Elkaar lens steken? Dat gebeurd voornamelijk in West-europa, Oost-europa heeft voornamelijk groepen die complete vechtmachine's zijn.. Een enkele groep gebruikt daar slag en steekwapens. Plus dat je zegt dat de heren Polen c.q. Oostblokkers gesnoven hebben en matten (tenzij onze haagse vrienden Legia gaan bijstaan om psv te bestrijden ; ), pleit al dat je je niet hebt ingelezen. Onze vrolijke vrienden daar blijven vooral nuchter om elkaar te kunnen bestrijden...

Nee, onze Engelse vrienden zijn fijn.. De molotovcocktail is daar geïntroduceerd om elkaar te bestrijden..

25 november 2011 om 14:38

Tuurlijk man, waarom ga jij niet ff in je eentje ofzo? als je toch zo'n 'harde boy' bent, dan moet dat voor jou geen probleem zijn. Doe ff normaal man. Als er gedreigd word met lijkzakken, dood etc. dan moet je gewoon voorzichtig zijn en je bent duidelijk niet op de hoogte, want ze gaan wel.

Het is toch eigenlijk belachelijk dat er bij een voetbalevenement supporters ruzie gaan zoeken. Sowieso zijn het teams die elkaar zelden tegen komen en dan moet je er met beide groepen supporters er een feest van gaan maken, maar als er weer een groep tussen zit, die liever herrie schoppen, dan naar het voetbal kijken, dan houdt het op.

Moeten ze wel bij zeggen dat PSV bericht heeft gehad van Poolse autoriteiten, die hebben namelijk aangegeven dat ze informatie hebben dat Legia fans PSV fans willen bestormen.

10 november 2011 om 14:04

Precies, het is gewoon niet vertrouwd daar heen te gaan om een leuk potje voetbal te kijken, als je wil gaan ruzie zoeken is het juist de place to be. Ik ben benieuwd hoe Polen met dat volk het EK tot een succes wil gaan lijden.

10 november 2011 om 14:31

klopt waarschijnlijk payback time, omdat dit in eindhoven ook gebeurde richting de poolsefans.. alleen nu is het wel effe andere koek daar.. groot gelijk het risico is veelste groot met al die mafkezen daar

12 november 2011 om 18:32

Wat een onzin lul jij zeg.. Hebben PSV supporters hier in eindhoven poolse supporters aangevallen..? Er was een noodverordening!! Omdat ze rellen verwachte tegen de PSV superters en er geruchten waren dat de den Haag supporters mee zouden komen. Het was echt onmogelijk om bij de poolse supporters te komen. En ik ben ook tegen Benfica,glasgow,tel aviv geweest en daar zaten de uit supporters gewoon in de Aftrap.alleen tegen was dreiging omdat het in Lille ook uit is gelopen op rellen.maar in eindhoven gold toen ook een noodverordening.dus klets niet zo

13 november 2011 om 03:24

haha klets niet zo, ik stond zelf bij de aftrap toen het gebeurden dus hou alsjeblieft stil als je er niks van afweet, staat zelfs op youtube.. http://www.youtube.com/watch?v=jegppbseyze alstublieft

Dit is natuurlijk ronduit schandalig dat door de harde kern van Legia de supportersvereniging van PSV het niet veilig acht erheen te gaan. Deze mensen moeten veel harder worden aangepakt. Voetbal is een sport voor de mensen en de mensen kunnen nu niet naar de wedstrijd heen omdat de harde kern van Legia te gevaarlijk is.

Ja ik ben bekend met de Poolse aanhang, ik vind het wel grappig om te lezen dat de Psv-fans zo bang zijn. Tuurlijk zitten er een paar gekken bij die Polen, maar die vind je bij elke club toch? Ik vind als je je club wil supporten je gewoon moet gaan!

10 november 2011 om 15:06

Nou bang bang? ik weet niet of jij weet wat een supportersvereniging is die dit soort reizen organiseerd?
Die vereniging heeft de verantwoordelijk over haar eigen fans, dat ze zich gedragen en dat er niets met hen gebeurt. Dit besluit is door mensen genomen met een gezond verstand! En dan kun je PSV fans bang noemen maar ik noem het eerder verantwoordelijk en ik ben blij dat het zo gaat. Dalijk hebben wij het weer gedaan, die mensen daar in Polen moeten ze aanpakken! Zeker met het oog op de Ek!!!!!!

11 november 2011 om 10:23

@070fc
het gaat erom dat, als je zo'n reis organiseert, je ook verantwoordelijkheid voelt voor de veiligheid van mensen. Als er dan doden vallen, dan gaat je dat niet in de koude kleren zitten natuurlijk..

Over die paar gekken.. Heb je wel eens programma's of Youtube filmpjes gezien over die polen? Dat zijn er echt meer dan een paar, zijn ze een stuk gekker dan in NL en hebben we ook nog eens het probleem dat de Poolse autoriteiten nauwelijks optreden..

Lekker hoor.. En in dat land moeten we straks het EK spelen..

Een verstandig besluit, toen NEC onder Neeskens tegen Wislaw Krakow moest werden supporters van NEC achternagezeten met bijlen en metalen kettingen. Ook in de Goffert klommen er toen een aantal supporters van Wislaw op het dak en waren er verschillende rellen. Die Polen zijn bepaald geen lievertjes en ik verwacht volgend jar op het EK ook een aantal problemen.

Wat een wijven....denk dat de fans van Feyenoord en Ajax hier geen boodschap aan hadden gehad! Gewoon lekker voor de buis blijven, zijn ze goed in bij Psv. Sing when you're winning...

10 november 2011 om 14:11

Wat een meerwaarde levert jouw nutteloze reactie. Ten eerste, PSV heeft gelukkig niet zoveel hooligans als Ajax of Feyenoord. Wij gaan niet voor het vechten naar het voetbal, maar voor het genieten en het aanmoedigen. Daarnaast is het belachelijk dat je suggereert dat het Psv-publiek alleen maar zingt als ze winnen. De club die dat imago met zich meedraagt is Ajax. Bij PSV zitten er gewoon fluiters op de tribune, maar dit wordt dan wel erg uitgelicht iedere keer. Als je de wedstrijd van PSV had bekeken in de Europa League afgelopen donderdag, dan had je gezien dat het PSV publiek er Juist staat op het moment dat het moet. Maar je zult je frustratie wel weer kwijt moeten van je eigen club dus ga je maar over andere zeuren... Successupporter!

10 november 2011 om 15:15

Kerel wat praat jij met ajax
Als er geen sfeer is in 1 stadion dan is het wel in het philips stadion

10 november 2011 om 15:23

Natuurlijk... Het Philips Stadion is bij uitstek een van de sfeervolste stadions van Nederland. De tribunes staan pal aan het veld. Er zit gelukkig niet zoals bij de Arena overal zo'n gracht tussen. Daarnaast heeft PSV veel seizoenskaarthouders publiek, wat de sfeer niet verbetert. Maar zou gauw PSV Europees speelt of Beker, dan kunnen er ook andere mensen in het stadion. Menig tegenstander gaat daar aan onderdoor.

10 november 2011 om 15:37

hahaahah Philips Stadion een van sfeervolste stadions van Nederland? Droom lekker verder. Ik was toevallig naar Psv-legia omdat ik gratis kaartjes kreeg, maar als je dat sfeer noemt dan is er echt iets mis met je. Het was zelfs alsof Legia thuis speelde.

11 november 2011 om 10:20

Jammer dat de gemiddelde leeftijd 12 is..

11 november 2011 om 10:28

Euuh.. het Philips Stadion een van de sfeervolste stadions van Nl?? Je bedoelt zeker als Guus Meeuwis weer eens een concert geeft..

Ik heb heel wat stadions gezien in NL, zowel tijdens eredivisiewedstrijden als europese wedstrijden, en kom tot de conclusie dat je onmogelijk kunt stellen dat het Philips Stadion een sfeervol stadion is.. De potentie is er wel, maar het publiek is gewoon matig op het gebied van sfeer...

11 november 2011 om 12:55

Ga dan maar wat doen voor jezelf aan dat imago, want Ajax heeft dat al jaren niet meer! Iedereen is het er over eens dat de Arena niet meer de sfeerloze betonbak is van 10 jaar geleden, maar in de top 3 staat van meest sfeervolle stadions bij thuis duels. Echt. Een. Feit.
En ja dat jullie gaan voor het genieten, dát is bekend ja.

11 november 2011 om 14:13

Slaat nergens op dat je Ajax hierbij betrekt, je geeft zelf aan dat als PSV europees of beker speelt ze sfeer beter is. Maar ik weet niet of je wel is een champions league wedstrijd van Ajax hebt gezien?
Tegenwoordig kan het PSV publiek heel wat leren van Ajax en Feyenoord qua publiek maar dat zal jij toch niet in gaan zien met je PSV bril.
En dat menig tegenstander eraan onderdoor gaat slaat ook nergens op. Hapoel tel aviv was dan waarschijnlijk niet erg onder de indruk. En de tegenstanders die PSV krijgen in de Europa League horen ook gewoon over de knie te gaan in Eindhoven, of dat met het publiek te maken heeft dat lijkt me sterk.

10 november 2011 om 14:51

nee totdat ze daar komen en 2000 van die zware mafkezen je staan op te wachten met messen en knuppels, geloof me nederlanse hooligans zijn niks vergeleken met daar... je weet totaal niet waar je over praat, plus dat de psv hooligans (een andere groep dan de supporters vereniging) gewoon zullen gaan.. het gaat in dit bericht over de gewone supporters.. de titel klopt dus niet want deze mensen zullen op eigen vervoer gaan

10 november 2011 om 15:45

Jij weet duidelijk ook niet zo goed waar je over praat. Ik geef toe dat ze "gek" zijn in het Oostblok, maar in Nederland zijn er ook zat hoor. Ik ken een gozer uit de harde kern van Feyenoord, die stompt je ook, voor de minste negatieve klank richting zijn club, boven op je bek. En bij Ajax, vak 410. Sinds het samenwerkingsverband met de F-side is dat uitgegroeit tot een halve maffia-organisatie. Er zijn zelfs verhalen naar buiten gekomen over het intimideren en chanteren van bestuursleden en sponsoren. Wij Nederlanders proberen altijd de schuld op anderen te schuiven, maar als je kijkt wat voor mensen er hier in Nederland wonen. Ooit gehoord van de Poldermaffia? Verantwoordelijk voor duizenden liquidaties over heel de wereld en hebben benden met de Russische en Slavische maffia. Denk je dat die Oostblokkers gaan samenwerken met de Nederlanders als het een stel heilige boontjes waren?

ot:
Het klinkt laf, maar het is wel het slimste om te doen. Er is één heilige regel bij rellen, vechtpartijen etc.: 'when there's a fight, always meet in a neutral zone, so their will be no home or away advantage'. Puur de waarheid. Als je weet dat je aangevallen gaat worden, terwijl je zwaar in de minderheid bent, kan je wel de stoere gozer uit gaan hangen, maar daar pluk je uiteindelijk de wrange vruchten van. Ajax-austria Wien paar jaar geleden, die gasten kwamen met de rechterarm omhoog de trein uit, mochten gelijk hun mond spoelen met stoptegels en vuurwerk. Dat soort situaties kan je beter uit de weg gaan. Voetbal moet wel leuk blijven...

11 november 2011 om 11:52

ja tuurlijk zijn er ook zat mafkezen in nederland, maar het aantal ligt daar veel hoger, waar je hier bij feyenoord of ajax bijvoorbeeld misschien een paar honderd echte hooligans hebt en een paar honderd meelopers, praat je in die oostblok landen misschien wel 1000 of meer, plus dat ze daar wapens niet schuwen.. zullen vast ook wel nederlanders rondlopen die zo zijn maar dan zijn ze nog niks vergeleken met oostblok hooligans.. heb laatst een documantaire daar over gezien, weet niet meer hoe die heet maar dan kijk je er wel anders tegenaan

11 november 2011 om 16:59

@seaniej... wat heeft de poldermaffia te maken de poolse hooligans.
Leuk dat voorbeeld van die Feyenoord hooligan, maar iemand op zun bek slaan omdat die wat over Feyenoord zegt, triest... dat zoiets indruk op jou maakt. Diegene moet er staan als die tegen andere clubs vecht, mensen die ook werkelijk terug vechten! Niet de buurman op zun bek slaan omdat die negatief is over Feyenoord.

Ontopic:
Dat van PSV was te verwachten, in Nederland toen ze tegen die polen speelde waren de boefjes van café de Aftrap masaal aanwezig, maar naar polen is te riskant. En daarbij staat is het PSV publiek totaal niet fanatiek, krijgen met moeite het uitvak bij Willem 2 vol.
PSV publiek heeft ook veel weg van een studentenclubje dat eens gezellig naar een voetbalwedstrijd gaat kijken en de week erop naar Guusje Meeuwis gaat kijken.

25 november 2011 om 11:51


@seaniej

Iemand die je voor je bek stompt omdat je voor een andere club bent?
Dat is triest zat, maar dat overleef je wel.

Messen, bijlen, klauwhamers, lichtkogels…..dat is andere koek.
Ik heb het bij Paris St Germain tegen Twente van zeer dichtbij mogen meemaken. Geloof me, toen had Twente daar (gelukkig voor de overige supporters) een zware hooligangroep op de been, aangevuld met vele ‘normale’ supporters die deze laffe actie van de Fransen meteen aanpakten omdat zij hier ongewild bij betrokken raakten (waaronder ikzelf). Nadat de groep laffe Psg’ers zijn munitie kwijt was, heeft de Twentegroep de groep Psg’ers de straten doorgeslagen. Op dat moment was er een overmacht van honderden Twentenaren tegen vijftig tot honderd Fransen.
Ik had er niet aan moeten denken dat wij daar maar met honderd man hadden gestaan en dat zij met een paar honderd man met dezelfde wapens op ons afkwamen. Wij hebben geluk gehad dat PSG (bekend om een grote hooligangroep die wel van wapens houdt) niet op volle sterkte was. Zij hadden ook aangekondigd om Nederlanders aan te vallen, vanwege een akkefietje in het verleden tussen PSG en FC Utrecht.
Voor hetzelfde geld had SC Heerenveen daar gestaan. Die waren afgeslacht op dat moment. Wat dat betreft ben ik blij dat Twente op dat moment een grote hooligangroep paraat had. Politie was namelijk in geen velden of wegen te bekennen.

Bovenstaand scenario is niet ondenkbaar. Als ze alleen hooligan tegen hooligan willen matten, prima….ik hou me wel afwijzig en dan is er niets aan de hand.

Meestal vallen de geruchten wel mee, vooral als je je afzijdig houdt. Ook Boekarest en Marseille zou levensgevaarlijk zijn. Hier is alleen over en weer wat geknokt tussen hooligans, de rest is met rus gelaten. Beide wedstrijden ben ik naartoe geweest en heb twee prachtige reisjes gehad.
Polen laat ik dit keer schieten. Mede door de ervaringen van vrienden die tien jaar geleden ook al zijn tegengekomen gezien. Gelukkig voor hen waren die Polen wel zo fatsoenlijk om mijn vrienden met rust te laten. Iets dat die lui van Wisla niet echt van plan zijn, aangezien ze wraak willen voor hun behandeling door de Nederlandse politie.

10 november 2011 om 15:39

Wat een onzin zelfs de supporterverenigingen van Feyenoord en Ajax zouden dit gedaan hebben. Je wilt als supportervereniging namelijk dat je mensen die de reis maken veilig weer thuiskomen zo'n supportervereniging is niet uit om klappen uit te delen maar om het team daadwerkelijk te steunen.

Als ze te horen hebben gekregen dat er mogelijk een actie komt tegen de Psv supporters lijkt het me logisch om niet gezamenlijk te gaan want daar wordt niemand beter van.

Gewoon een goede actie van de supportervereniging veiligheid van de eigen supporters gaat toch voor!

Wat een suggestieve titel weer van Vz.
Zo lijkt het net of PSV gestraft is door de Uefa.
Misschien dat de site News of the Soccer World moet gaan heten ?

On topic: ja, als de veiligheid niet gewaarborgd kan worden, ben je gek als je rotzooi gaat zoeken.
Maar is wel iets voor de Uefa om tegen te gaan optreden, konden ze met die Feyenoorders toch ook zo goed ????

10 november 2011 om 14:32

Ik irriteer me ook kapot aan de suggestieve titels hier op VZ, het is dat er de mogelijkheid is om te reageren op de posts anders was ik al lang en breed vertrokken naar Vp...

On, Jammer van dit besluit maar begrijpelijk. Veiligheid gaat voor en als de poolse autoriteiten deze niet kunnen garanderen is het verstandig om hier voor te kiezen.

Zeiden ze over Zagreb ook, maar dat was heel gezellig .

Hoe dan ook, dat EK in Polen dat gaat wat worden!

hahah en daar willen ze dat wij het nederlands elftal ook gaan steunen.
Beetje jammer

11 november 2011 om 09:43

Dat is toch een hele andere situatie? In Nederland zie je toch ook geen rellen met supporters als het Nederlands elftal in Rotterdam/amsterdam speelt? Dit terwijl dit tijdens competitiewedstrijden enzo weleens gebeurt. Er komt gewoon heel ander volk op af.

Wat een onzin om PSV fans te bestormen zeg. Vond de fans fantastisch bij ons, kwamen boven ons publiek uit met gezang maar als je dit hoort ga je toch anders denken hoor. Mensen die met hakbijlen en metalen kettingen de confrontatie op komen zoeken... Pffff...

Ik zal er hoe dan ook op eigen vervoer naar toe gaan, maar alsnog een goed besluit van de SV. Als je die berichten krijgt moet je verstandig zijn.

10 november 2011 om 14:15

Dat is ook niet zo moeilijk, om jullie zang te overstemmen, en wanneer Psv-supporters wel zingen is het van: ''boeren! Boeren! Boeren'' of: '' Helemaal niets! helemaal niets! Helemaal niets in Amsterdam!

Kansloos vind ik dat persoonlijk..

OT: Jammer voor de Psv-supporters dat ze niet mee kunnen via de suportersvereniging, zullen hopelijk wel enkele met eigen vervoer komen om zo PSV naar de overwinning te schreeuwen, waardoor Nederland weer punten verdiend op de Uefa-coefficientenlijst.

10 november 2011 om 15:42

hahah wat eenonzin dat ze alleen maar boeren boeren zingen of helemaal niets in amsterdam..waar je gelijk in hebt is dat de groep echte fanatiekelingen is nou eenmaal kleiner dan bij andere topclubs in nederland, maar je bent duidelijk nog nooit in het psv stadion geweest.. mischien een betere tv kopen met beter geluid..

11 november 2011 om 09:29

Hij heeft waarschijnlijk geen Philips Tv!!

Verstandige beslissing,doch achterlijk van de poolse overheid. Als zij eens hooligans zouden oppakken van de moment dat ze 1 ding fout doen en meteen vastzetten voor enkele jaren, zou dit niet voorvallen,of toch niet op zon grote schaal.

10 november 2011 om 14:13

Net zoals in Nederland toch? Of wou je zeggen dat hooligans hier wel hard worden aangepakt? Nee, hier wordt elke goedwillende supporter verketterd en op veetransport door het land vervoerd.

10 november 2011 om 14:15

neen ik doel op het feit dat het daar al jaren bezig is,ze moeten daar is grote schoonmaak houden,net als in engeland

10 november 2011 om 20:23

Ze proberen het wel aan te pakken, maar de groepen zijn zo groot daar en helemaal gek. Als we hier de ME zien staan met 40 man sterk, denken we wel 2 keer voordat we eropaf gaan. Daar wordt niet gedacht maar volgas erop. Zelfs de Poolse ME gaat daar aan het lopen voor de echte hooligans.

11 november 2011 om 09:28

De Poolse ME gaat daar echt niet aan het lopen hoor, die zijn namelijk niet van die mietjes als in Nederland en ze schieten met rubberen kogels en gooien flink wat traangas en andere lekkere spulletjes.

11 november 2011 om 17:33

pakt blijkbaar niet, uitsluiten op basis van supportersgeweld dan? Hebben de engelse teams ook meegemaakt

10 november 2011 om 14:16

@ spursboy

Niet dat het een excuus is maar in Polen heeft justitie andere prioriteiten die veel hoger liggen en dan met name zware crimininaliteit. Dat zie je wel in meedere landen, dat hooliganisme een lagere prioriteit heeft wat ook wel te begrijpen is. Daarnaast zit daar nog heel wat oud zeer vanuit de Rusische bezetting tijdens de koude oorlog waar sommigen clubs meer van het volk waren, de andere van het leger of politie etc etc etc. Dat is ook nog een hele belangrijkere factor waardoor het daar mis gaat.

Triets dat dit zo moet gaan.. Ik snap de Psv'ers wel, als je met een klote/angstig gevoel naar een stadion moet afreizen om je ploegje aan te moedigen is de lol er wel snel vanaf natuurlijk.

verstandige beslissing van Psv,polen(en ik kan het weten) zit vol met hooligans die ook echt komen alleen voor de confrontatie.

Het is toch schandalig dat je niet eens naar zo wedstrijd kunt omdat het niet veilig genoeg is.
Hoe moet het wel niet zijn als het EK begint :s

On vind wel verstandig dat psv aanhang het risico niet neemt.

Waarom gaan ze niet naar eenn wedstrijd om hun ploeg te steunen, als er wat gebeurt ga je met ze alle tegen aan net als bij feyenoord en Ajax supporters dat zijn pas helden die niet bang zijn.

10 november 2011 om 16:22

Het gaat hier er niet om om een held te zijn, maar om de veiligheid. Je kunt wel zogenaamd een held zijn door heen te gaan, maar als je veiligheid niet gegarandeerd is of er gebeurd wat, dan blijft de term held in gedachten bij de andere mensen, waar jij er misschien niet meer bent of letsel oploopt.

Hooliganisme is gewoon puur laten zien wie de baas is en het gaat niet zozeer om het houden van voetbal.

10 november 2011 om 17:11

@dnipro, die zogenaamde helden van jou hebben er voor gezorgd, dat niemand meer naar een klassieker uit mag gaan kijken. Bravo. Die helden van jou zijn een stelletje schooljochies aangevuld met een aantal ouderen met een iq van 0,0 die niks anders kunnen als de boel verzieken voor anderen. Uit jouw reactie en uit die van een aantal anderen spreekt ook wel veel wat pleit voor deze en genes geestelijke vermogens. Ik heb documentaires gezien over die supporters in Polen, maar ik kan jou zeggen, dat als die helden van jou daar in een confrontatie verzeild raken, dat ze hun broek vol poepen en heel hard om hun moeder gaan roepen. Krakau en Warschau telt wijken, waar je nog niet binnen kunt wandelen als ze ook maar het vermoeden hebben dat je voor een ander team bent.

10 november 2011 om 19:25

Het zijn niet de ergste supporters die er zijn, ik weet namelijk veel ergere supporters van Panathinakos en Besiktas zijn veel gekker dan die poosle kern. Ok beter om niet te gaan Psv is wel een ploeg die niet van ruzie´s houd en er niks te maken wilt hebben.

11 november 2011 om 09:45

Echte supporters gaan de confrontatie ook uit de weg, die confrontaties hebben namelijk helemaal niets met het zijn van supporter te maken! Dat jij daar anders over denkt zegt meer over jou dan over echte voetbalsupporters.

Ik snap op zich wel dat de supportersvereniging deze beslissing heeft genomen. In landen als Polen en het voormalige Joegoslavie ben je je leven als uit-supporter niet zeker. Een paar jaar terug is er een Ajacied door de "bad blue Boys" in Zagreb neergestoken en daar zit je toch niet op te wachten lijkt me.

10 november 2011 om 14:22

Het is gewoon niet leuk in die landen om naar een wedstrijd te gaan, je moet elke keer om je heen koekeloeren. Helemaal omdat er naar die landen meestal niet heel veel supporters meegaan.... ben benieuwd hoe het in Lyon gaat, das wel goed te doen volgens mij, al heb je daar ook veel Algerijnen, waarmee in het verleden (ajax in 2002-2003 bijv) ook nog wel gezeik is geweest. Allemaal zo onnodig joh...

10 november 2011 om 14:37

In Frankrijk is het meer de politie dan de fans van die club waar je voor uit moet kijken. Kan me nog herinneren vorig jaar dat bij lille psv fans voor niets werden gearresteerd.

Verder vind ik het wel verstandig om dan niet te gaan. Vechten zet je club toch maar in een slecht daglicht en een beetje zielig van die internethelden hierboven om ze dan mietjes enzo te noemen. Gewoon verstandig.

10 november 2011 om 14:39

Lyon valt ook wel mee paar jaar geleden met PSV ook geweest.
Algerijnen zijn wel zwaar irritant en de ME staat de gehele dag paraat om je in een bus te laten wanneer je een scheet laat waar het niet is toe gestaan.
Zwaar overdreven lui die fransen die helemaal niks kunnen hebben.

Mensen vergeten voor het gemak even dat als het wel tot een grote confrontatie komt er de mogelijkheid bestaat dat ze x aantal wedstrijden geen publiek mee mogen nemen?

Als er dan al berichten vanuit Polen zelf zijn dat de harde kern van LW nu al duidelijk heeft gemaakt supporters te gaan opjagen lijkt het me vrij begrijpelijk dat ze liever niet gaan.

Schijnbaar is het nodig om berichten over Psv altijd maar zo vaag mogelijk te houden hier, weer een suggestieve titel en een incompleet bericht die niet eens noemt dat er berichten uit Polen zelf zijn geweest naar de supportersvereniging die het ze afraden om te komen.
En hier commentaar op geven zal wel weer een Reactie Verwijdert briefje opleveren straks, want zo ga je om met kritiek.

Eigenlijk te gek voor woorden dat de supporters niet eens voetbal kunnen gaan kijken, omdat er daar een stel Polen ze staan op te wachten. Het zou beter zijn dat die mensen stuk voor stuk de gevangenis indraaien, want het is toch te gek dat je mensen de hersenen in gaat slaan, alleen maar omdat ze voor een andere club zijn en waartussen bovendien niet eens rivaliteit heerst.

Ik snap de supportersvereniging volkomen als ze kiezen daar niet naartoe gaan. Je gaat daarheen om je club aan te moedigen en als je elk moment bang moet zijn dat er iemand met een ketting achter je staat om je de hersenen in te slaan, dan is de lol er ook snel vanaf.

Het grappige is dat men dit bericht leest alsof de supporters unaniem hebben besloten om niet te gaan. Het verhaal is anders. De supportersvereniging van PSV heeft besloten geen busreis te organiseren ivm bedreigingen. Dat houdt in dat de supportersvereniging het risico niet kan nemen aangezien zij verantwoordelijk zijn voor de supporters. Zie onder voor het officiële bericht:

De supportersvereniging PSV ziet af van het organiseren van een busreis voor de wedstrijd Legia Warschau - Psv.

Reden hiertoe is de informatie die wij hebben ontvangen van de autoriteiten en waaruit volgt dat er ten aanzien van PSV supporters die de wedstrijd in Warschau willen bijwonen een serieus risico bestaat dat Legia Warschau supporters, mogelijk aangevuld met sympathiserende supportersgroeperingen, op zoek zullen gaan naar confrontatie met PSV supporters, individueel dan wel in groepsverband.

Ondanks dat er door de aanwezigheid van politie toezicht aanwezig zal zijn op de voor PSV supporters bestemde locaties zijn wij van mening dat dit soort risico’s niet aanvaardbaar zijn en hebben wij derhalve besloten om af te moeten zien van georganiseerd groepsvervoer.

Bij zo'n beetje elke Europese thuiswedstrijd loop je kans om aangevallen te worden. Frankrijk, Engeland, Italie, Turkije voormalig Oostblok landen etc etc etc. Als je zo gaat redeneren dan kan je net goed altijd wel thuis blijven bij Europese uitwedstrijden, het zal allemaal wel meevallen. Wellicht heb ik het gemist hoor maar volgens mij zijn er geen verhalen naar buiten gekomen van recente Europese wedstrijden waar uitsupporters massaal belaagd zijn door Poolse supporters. Maar goed uiteindelijk moeten ze het zelf weten.

10 november 2011 om 14:34

Let wel op dat er signalen van Poolse autoriteiten zijn ontvangen waaruit blijkt dat Poolse fans een feestje willen bouwen met PSV supporters. Wellicht zijn die bedreigingen wel heel erg specifiek en dusdanig bedreigend dat het inderdaad handig is om als SV niet af te reizen naar Polen.

Als die signalen niet waren ontvangen was de SV gewoon mee gegaan hoor. ;;

10 november 2011 om 14:55

@ Hoodrich

Ik zeg niet dat het verkeerd is maar ik blijf het merkwaardig vinden, dit soort signalen zijn bijna standaard en in de praktijk valt het dan altijd wel mee. Daarnaast is er toch ook voldoende politie bescherming beloofd ? Met het oog op het naderende EK willen de Poolse autoriteiten denk ik Europees gezien een goed figuur slaan.

Het veiligste is om zoveel mogelijk bij elkaar te blijven, eigenlijk wat je altijd doet als je Europpees mee uitgaat en mijd bepaalde delen van de stad. Maar ik had gelezen dat jij op eigen vervoer gaat toch ? Wellicht kan je een klein verslagje van maken, na al deze commotie ben ik daar wel nieuwschierig naar.

10 november 2011 om 15:00

Je hebt gelijk, je krijgt altijd signalen en Europese wedstrijden bevatten altijd een lading van risico. Alleen de supporters van Legia hebben een reputatie en waarschijnlijk zijn die signalen grotendeels daarop gebaseerd. Ze zijn wel vaker bestraft in Polen. Legia is ook nog bestraft en ook was er sprake dat dit duel zonder Legia fans zou worden gespeeld, al weet ik nu even niet waarom.

Ik zal een verslagje maken, goed idee. We zitten sowieso wel goed daar want we worden opgevangen door een Poolse vriend van ons, die volgens eigen zeggen in een goede buurt woont en ook de goede plekken kent om rond te hangen. Ik zal hem in het wedstrijdverslag na de match posten of op mijn persoonlijke pagina.

10 november 2011 om 16:14

Ik ben ook erg benieuwd naar je verhaal. Ben bezig wat vaker uitwedstrijden bij te wonen, maar uitwedstrijden in het buitenland heb ik nog nooit bijgewoond, deze wedstrijd leek me sowieso geen goed idee haha. Ben er ook benieuwd naar omdat voetbalhooliganisme me wel interesseert, vooral hoe het er in Polen/engeland enzo eraan toe gaat.

Beetje jammer dat er veel van die dappere jochies zitten hier, het enige wat ze aan het doen zijn is hun eigen supporters omhoog praten terwijl ze zelf nooit een wedstrijd meemaken..

11 november 2011 om 17:09

@ Hoodrich

Sorry for the late reply, inderdaad de Poolse supporters hebben inderdaad een reputatie waar je u tegen zegt. Alleen vraag ik me af waarom ze PSV massaal willen aanvallen. Hooligans hebben toch een zekere trots en richten zich het liefst op ploegen die binnen dat wereld ook een behoorlijke naam hebben, maar goed dat is ook weer speculeren.

Topper dat je een verslagje maakt, ik ga het zeker lezen. Ahh dat is wel beter dat je daar bekenden heb zitten. Buiten dat het veiliger is word je op die manier ook minder genaaid, anders wil men nog weleens misbruik maken dat je een toerist ben.

10 november 2011 om 16:05

@afca_leeds

Daar heb je gelijk in. Ik zat na Fiorentina-ajax rustig met m'n broertje in de Ierse Pub, bleek dat de Ajacieden die buiten stonden waren aangevallen. Verder nooit meer iets van gehoord, maar kans op een confrontatie heb je bijna overal.

11 november 2011 om 17:10

@ davidsinrvc

Inderdaad, helaas horen die dreigingen er nou eenmaal bij. En wat ik me dus afvraag zo high value hooligan target is PSV niet dus zal het denk ik wel meevallen.

11 november 2011 om 17:56

Heb zulke publieke bedreigingen zelden meegemaakt, misschien dat ze het juist doen omdat PSV geen hool reputatie heeft, die gasten zien het natuurlijk als een enorme ego-boost als de supporters van de tegenstander niet durven te komen na zo'n, waarschijnlijk loos dreigement..

10 november 2011 om 19:40

@afca_leeds, voorronde wedstrijd van ADO nog meegekregen in Litouwen was het geloof ik. Daar waren Legia supporters naartoe gekomen om te rellen met de supporters van de tegenpartij van Ado.

11 november 2011 om 17:15

@ Steef71

Dat er genoeg gebeurd weet ik alleen die dreiging heb je bij alle Europese wedstrijden, vandaar dat ik het ook verwonderlijk vind dat PSV kennelijk zulke bedreigingen heeft ontvangen omdat PSV op hooliganisme geen high value target is.

Dat Legia supporters mee reisde naar Litouwen sta ik niet vreemd van op te kijken. De harde kern van Den-haag heeft warme banden met jongens van Legia en die zijn wel vaker samen op getrokken.

De pet en sjaal uit eindhoven veilig achter de buis...zal wat betreft vocale ondersteuning niet zoveel uitmaken denk ik.

Als ik kijk wat er bij de thuiswedstrijd allemaal voor volk rondliep in en rond het stadion dan lijkt me dit niet meer dan een verstandige beslissing. Een supportersverening kan de verantwoordelijkheid hiervoor niet dragen.

@ iedereen die hierboven de stoere bink uit wil hangen: een beetje 1 op 1 boksen is niks mis mee als beide partijen dit willen. Waar wel iets mis mee is: zelf niet naar het voetbal gaan om te knokken maar voor het voetbal en ondertussen opgewacht worden door een veel grotere groep criminelen met bijlen, knuppels, messen etc etc.

10 november 2011 om 14:39

@dms.. je vergeet de politie begeleiding er wel bij te vermelden..

Blijkt maar weer dat de meeste kansloze hier niet kunnen lezen. Als de supportersvereniging besluit om niet te gaan wil niet zeggen dat de supporters bang zijn of wat dan ook.
Maar goed blijf lekker doorgaan met het posten van die geweldige opmerkingen in de hoop op een groen randje ;

11 november 2011 om 13:54

Ja... en ook al zijn er mensen bang om te gaan.. zo wat. Het voetbal is leuk, maar niet zo leuk om je leven voor op het spel te zetten als je nog kinderen hebt om voor te zorgen!
Een Ieder moet voor zichzelf de keus maken of het allemaal waard is!?
Zijn er mensen die besluiten niet te gaan, dan hebt ik daar alleen maar respect voor!

Het is toch wel een belangrijke wedstrijd voor PSV als PSV dit wedstrijd verliest dan hebben ze mogelijk een sterkere tegenstander voor de knockout fase. want nummers 2 moeten tegen de nummers 1 als ik het goed begrijp

Jammer dat het zo moet gaan , maar we weten ook dat psv nou niet helemaal bekend staat om de supporters die mee reizen. Voor de mensen die wel gaan , veel plezier.. ( In de goede zin van het woord)

Hier is een schone taak voor VZ weggelegd. Dwz, alle wannabee hooligans met hun grote bekken hier op de site direct even een definitieve "ban" geven. Zo schoon je het ledenbestand lekker op.

Lekkere vooruitzichten op het komende EK trouwens. Dan is alles wel in goede banen te leiden of zijn de Poolse hooligans dan ineens allemaal op vakantie. Dat mag je dus met angst en beven tegemoet zien.

Angst? Bij mij wel. Ik zit niet te wachten op rellen etc. Mij zullen ze dus niet zien in Polen bij het Ek(helaas).

Nog even voor de stoere internethooligans onder ons: neem een treinreis Polen (enkeltje, geen idee of je nog terugkomt) en probeer het eens gezellig uit in een PSV shirt of welke dan ook behalve die van Legia.

Ikzelf ben niet echt vies van een confrontatie, maar zodra er allemaal gekke Polen op me af gaan komen dan schijt ik toch echt 999 kleuren in mijn broek. Heb genoeg documantaires gezien. Kijk zelf maar eens, misschien praat je dan anders. Allemaal van die grote buffels met steekwapens/slagwapens etc bij zich.

En sowieso staan wij Psv'ers niet bekend om voetbalhooliganisme of ruziezoekers. Ook voor mensen die lullen dat PSV supporters 2 dingen in het stadion, zeg gewoon helemaal niets.. PSV heeft aardig wat liederen hoor, ik ken een stuk meer liederen die gebruikt worden dan wat ik bij bijvoorbeeld Ajax altijd hoor. Als je geen enige kennis hebt kun je beter niks zeggen.

Wat moet er omgegaan zijn in de hoofden van de raad van de Fifa/uefa om het EK te organiseren in dit soort landen? Het is goed voor de ontwikkeling van de Polen en Oekraïners maar men weet heel goed wat voor gekken daar rondlopen. Het is een hard wereldje daar.

Jammer dat het zo moet, waarom kunnen we niet gewoon met elkaar voetbal kijken.
Bijv. als ajax en feyenoord tegen elkaar moeten dan geen uitpubliek maar als oranje moet voetballen zitten ze gewoon naast elkaar.
Zo kan het dus ook.

Ik was er 7 jaar geleden met FC Utrecht. Toen waren we met 1500 man. Het hotel van de supportersvereniging is toen aangevallen, dat schijnt vaker te gebeuren. Maar verder heb ik niet veel gemerkt. Maar het is wel verstandig om bij elkaar te blijven. Als je met zn drieen los gaat lopen in de stad, ben je een doelwit... Gewoon met zn allen op een plein, bier drinken en gezellig met zn alleen naar t stadion lopen, dan kan er weinig gebeuren.. Politie zit er ook dicht op.

tja als je groepen boze Poolse supporters voor het stadion heb zou ik er ook in durven.
want die gasten zijn echt gevaarlijk. voor PSV is dit een wedstrijd voor kijzers baard. maar voor het NL voetbal is het altijd goed dat ze winnen en eerste in de groep eindigen.

De poolse Legia wilt gewoon eerste eindigen in de poule daarom bedreigen ze de Psv supporters om niet te komen want we vallen jullie aan hoe triest het ook mag zijn.

Eerst met tientallen proberen 4 supporters van Legia aan te vallen in Eindhoven. En dan stoer zeggen: 'ja als de ME er niet was, dan hadden we ze gepakt' En nu schijten ze in hun broek als ze naar Polen toe moeten. Eén woord: leedvermaak. Maar het was te verwachten!

De zin wordt in ieder geval in stand gehouden: Psv, famous for not traveling!

10 november 2011 om 20:42

Punt 1: Famous for not traveling? Vergeleken met de wedstrijden die ze de afgelopen 10 jaren in de CL hebben gespeeld (AC Milan, Liverpool, Arsenal, e.d.) zijn uitwedstrijden als Legia Warschau in de Europa League stukken minder natuurlijk.

Punt 2: Lees het artikel eens goed. De SV van PSV organiseert niks omdat zij verantwoordelijk zijn voor wat er gebeurt en het gewoon niet 100% safe is. Psv-supporters kunnen wel gewoon op eigen vervoer erheen en er zullen ontgetwijfeld ook welhooligans uit Eindhoven meegaan hoor.

En kom niet zeggen dat er bij PSV geen hooligans zijn oid, iedere club heeft hooligans. Zelfs bij een club als Telstar of Agovv lopen er wel wat. Bovendien weet ook de echte mensen van harde kernen uit Nederland wel dat er ook bij PSV zat van die mafkezen rondlopen.

Ik kan wel zeggen dat ik een ervaringsdeskundige ben, net zoals Miquel Cotto, helaas heb ik andere ervaringen in deze stad.

Zolang je je in een groep begeeft in de binnenstad is er vrij weinig aan de gang. Zodra je in de buurt van het stadion bent moet je echt goed opletten. Wij hebben destijds een nederlandse bus gepakt, deze heeft ons naar het stadion gebracht, zodra wij uit de bus stapten werden wij direct onthaald door een comite. Gelukkig stond de ME paraat om direct in te grijpen.

Na de wedstrijd werden er taxis geregeld door de politie om ervoor te zorgen dat wij niet als loslopend wild in de stad zouden zijn, te gevaarlijk, de politie vroeg de naam van het hotel aan ons en gaf dit door aan de chauffeur, deze had de opdracht je bij je hotel af te zetten.

Ik hou mijn hart vast voor volgend jaar tijdens het Ek

PSV supporters...ik kan alleen maar zeggen; verstandige beslissing

10 november 2011 om 22:40

ja dit was inderdaad het geval... Eerst stuurde de ME, na een half uur vastgehouden te zijn, groepjes van 10 man naar buiten omstebeurt. Deze kwamen letterlijk terugrennen en zeiden we gaan niet te gevaarlijk. Met zn allen of niet. Er stonden overal rondom het stadion Legia supporters te wachten. Uiteindelijk zijn we inderdaad met Taxi's omstebeurt vertrokken.

Altijd fijn, een voetbalwedstrijd. Mensen kunnen niet eens naar wedstrijd omdat ze vrezen voor rellen. Alleen in het voetbal is dit mogelijk.

Ben benieuwd wat een goede oplossing zou zijn. Nergens meer uit-supporters mee nemen? Lange celstraffen en hoge geldboetes voor gearresteerde relschoppers?

11 november 2011 om 23:31

Voor dit soort debielen rest weinig anders dan een nekschot vrees ik...

Clubs in Polen die erg zijn..zijn toch wel deze: Lech Poznań, Legia Warschau en Wisła Kraków.

Ik vind het slim dat de supportersvereniging van PSV niet naar Polen gaat. Dit is mijn mening over de Poolse supporters..

Poolse hooligans zijn gewelddadig, racistisch, antisemitisch en deinzen niet terug voor moord. Want de Polen staan bekend als de grootsteherrieschoppers in Europa. Ik snap trouwens ook niet, dat het EK daar wordt gehouden.. mensen als wij willen veilig het stadion in met vrouw en kinderen, maar daar kan je niet eens normaal een voetbal wedstrijdje bekijken. Zij zoeken altijd de confrontatie aan met andere supporters groepen.. en zo word je dag verpest door die rellen.

Zelfs als je een hotel gaat boeken in Polen voor het EK is het risico groot dat je spullen worden gestolen. Ik hou mijn hart vast, hoe deze EK gaat verlopen.

Tja, ook wel ervaring met die Polen. Kan me de wedstrijd tegen Lech Poznan nog prima herinneren in De Kuip. Wel redelijk laf om als supporter je hier door te laten afschrikken. Zoals hierboven al aangegeven wordt is PSV al ''famous for not travelling'' en dat bevestigen ze nu. En van FC Twente stelt het me ook teleur. Ik zou niets liever willen dan met Feyenoord afreizen naar Polen.

11 november 2011 om 09:30

Grote jongen

Blijkbaar zijn er nog altijd mensen die stoer willen doen en het vooral overal willen laten weten ipv gewoon voetbal kijken en er een leuke sfeer van maken.

11 november 2011 om 09:35

Gelukkig, hebebn we door die mensen ook achterlijk veel boetes gehad en zelfs uitsluiting in Europa!

Dit is natuurlijk juist vreselijk slim van PSV en Twente niet onnodig je mensen in gevaar te brengen. Die polen, gaan toch puur voor de chaos en het vechten.

Twente en PSV maken juist alleen maar een goede statement!

11 november 2011 om 09:34

Zo jij bent stoer zeg. Alsof het de supporters wat boeit dat ze jou "teleur" stellen. Ik snap op zeker wel dat ze niet gaan.

11 november 2011 om 09:50

Je zegt: Wel redelijk laf om als supporter je hier door te laten afschrikken.

Het is vast en zeker aan jou voorbij gegaan. Maar in Nederland noemen we de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn al ruime tijd geen supporter meer, maar hooligan/hersenloze. Deze mensen hebben niets met het voetbal te maken en worden daarom ook geweerd uit de stadions door stadionverboden en melden bij de politie tijdens wedstrijden etc.

Een beetje rivaliteit onder supporters is leuk, maar die moet je door de spelers op het veld uit laten vechten. Zodra je over lijkzakken spreekt hoor je in een gesloten inrichting te zitten.

11 november 2011 om 09:54

Best treurig figuur ben jij. "ik zou niets liever willen dan met Feyenoord afreizen naar Polen." Waarom? Omdat het zo'n mooi land is? Omdat het zo'n mooie club is? Lijkt me beide van niet.

11 november 2011 om 11:06

@noordzijde
Je weet dat dit vaak ook georganiseerde neo-nazi bendes zijn?
Je hebt ook tieners die meegaan, niet alle mensen zijn 25 en zitten op kickboksen.

En Twente staat in Europa echt niet bekend als angsthazen, vraag maar is in Frankrijk.

Ben wat dat betreft blij dat Feyenoord geen Europees speelt.

Daar lopen er genoeg bij die wel en masse de auto's en busjes in zouden stappen na zo'n uitnodiging. En dan waren er denk ik inderdaad lijkenzakken gevuld.

Dit bewijst alleen maar weer hoe idioot het is om het EK in Polen te houden! Als Nederlandse grootmachten al uit angst niet naar Polen gaan ivm rellen hoe wil men de Duitsers en de Engelsen daar gaan huisvesten? Er zullen ongetwijfeld Twente en PSV fans gaan maar de huisvader met kinderen haken af en dat is meer dan terecht want het is een onveilig land. Ik heb meegemaakt met FCU dat we niet eens het hotel uitkonden omdat er buiten het hotel groepen gewapende hooligans ons op stonden te wachten. Ik ben zelf niet snel bang en heb veel randzaken gezien maar daar kneep ik hem wel.

dit is toch weer de grap van het jaar dat hier wel een EK zal worden gehouden?

Het is inderdaad bekend dat er vanuit Polen de gekste dingen gebeure met supporters. Ook onderling met elkaar. Iedereen blijft het hier schokkend vinden tussen Feyenoord en Ajax de rellen. Maar dat i sniks vergeleken met deze maf...en. Messen wapens niks is te gek!

Maar goed, hier kan ik dlaijk gezellig naar Nederlan - wie da ook kijken met me vriendin en vrienden. Om dan te hopen dat we veilig aankomen bij het stadion. Om dan terug te komen bij je hotel en dat alles weg is dan!

En dan maar hopen dat je niet ondeweg terug bent overvallen of aan gesproken bent door minstens 10 hoertjes.

Erg slim van deze 2 clubs om niet mee te gaan, ze zijn beide toch al zo goed als zeker Twente geloof ik zelfs al zeker dat ze door zijn!

11 november 2011 om 10:15

Het zou een grap zijn als het EK in Nederland gehouden zou worden, Polen is in tegenstelling tot Nederland een groot mooi land, mooie vernieuwde steden en de sfeer in de stadions is niet te vergelijken.

Als jij denkt dat je in de stad door minstens 10 hoertjes word aangesproken, kan ik je alvast vertellen dat de Poolse steden geen Amsterdam zijn en dit dus niet gebeurd.

Tuurlijk is het niet goed te praten wat de Hooligans in Polen uithalen maar dit gebeurd overal (misschien wel in mindere maten) maar een EK in Polen is een groot feest qua sfeer

11 november 2011 om 11:05

@polska
Het is een grap dat een EK wordt gehouden in een land waar men werkelijk niets normaal kan organiseren. Polen is gewoon een derde wereld land. De steden zijn veelal lelijk en de mensen ronduit beschoft. Iedereen loopt er met een chagareinige kop over straat.

Verder is mij in de tien jaar dat ik er woon opgevallen dat Polen opvallend nationalistisch zijn en daarbij racistisch.

Ook zeggen dat het een mooi land is is voor mij lachwekkend. Als het er allemaal zo prettig is waarom wonen er dan 35 miljoen Polen in het buitenland? Polen is een God vergeten oord.

11 november 2011 om 11:49

@polska#1: Als polen zo mooi en vernieuwend is waarom komen alle polen dan hier werken voor een hongersloon? Kom op hoor! Heb je Rotterdam al gezien? Hoogste kantoorpand van Europa hoogste woontoren van europa, maar dat is niet vernieuwend?

In Masterdam zitten ze in 1 wijk en kom je ze dus niet op straat tegen en zitten ze netjes achter de ramen. Daar is het illegaal en lopen ze door de straten met hun pooiers! dit verzin ik niet hoor, heeft de regering van Polen zelf toegegeven als probleem voor het Ek!

De sfeer is omdat het bedreigend is niet direct mooi heh ;

11 november 2011 om 13:07

Polen zijn volgens jou racistisch , terwijl ik alleen maar haat in jou reactie zie . Polen is geen 3e wereldland Polen is het grootst groeiende land in economisch opzicht in oost europa ;

Poolse mensen zijn gastvrij en niet onbeschoft, ik weet sowieso niet hoe je daarbij komt vraag 9/10 nederlanders of ze Poolse mensen gastvrij vinden en ze zeggen ja.. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ze onbeschoft zijn tegen JOU , als je op dezelfde manier tegen hun praat als in deze reactie.

En jochie waarom er zoveel Polen in het buiteland wonen? Nou geloof mij niet omdat het hier allemaal zo mooi is want voor het mooie land de gastvrije mensen konden ze beter in Polen blijven , maar om geld . Net alsof je dat niet wist?

Doe voortaan je huiswerk maar wat beter knul.

11 november 2011 om 13:12

Ik bedoelde niet dat Nederland geen mooie vernieuwde steden heeft;
en over de sfeer.. kijk naar de nederlandse supporters? die zitten allemaal op hun stoeltje en hebben 1 sfeervak. In Polen bij de meeste clubs, staat het hele stadion te zingen en aan te moedigen. dat is sfeer

Jammer dat de voetbalsupporter moet lijden onder het gedrag van de hoeligans en relschoppers. Een verstandig besluit. De veilgheid moet gegarandeerd kunnen worden anders moet je niet gaan.
Helaas heb je overal in de wereld hoeligans rondlopen.

Zo jammer heel veel reacties hier. Het mooiste van Europese uitwedstrijden is toch gewoon de sfeer en lekker biertje drinken met de tegenstander. Nou dat is hier totaal niet mogelijk. Natuurlijk zijn er in Polen ook heel veel fans waar het wel gewoon mee kan. Ik begrijp de SV wel want die wil natuurlijk niet verantwoordelijk zijn. Het lijkt me ook een verstandig besluit. Wel erg triest dat er zoveel hersenloze bij zo'n club zitten. En bijzonder triest als je PSV fans nu uitmaakt voor angsthazen. Het is de keuze van SV en niet van de fans zelf. Maar waarom zou je een paar dagen vrij nemen voor een pot voetbal waarin je de kans loop een flink pak slaag (fysiek) op te lopen? Dan is de lol er toch af?

En dan organiseer je een EK in zo'n land, echt absurd gewoon....

11 november 2011 om 09:43

idd het zou er zelfs erger zijn dan waar het wk was. niet normaal. Vindt dat Twente ook niet moet gaan en zo een teken geeft aan de fifa.

Dat je je laat intimideren zeg. Wat een pannenkoeken...

11 november 2011 om 10:09

lijkt me toch logisch dat ze niet gaan,aangezien je gewoon voor het voetbal gaat en niet om een portie in mekaar getrimt te wordent, ik weet nog wel dat die lui naar nec kwamen en dat ze in de bussen galgen en hakbijlen en alles vonden.

11 november 2011 om 16:23

Tja, wie laat er nu een gelegenheid voorbij gaan z'n hersenpan te laten inslaan; heerlijk toch.

ach de hooligans van polen zijn netzoals de hooligans van engeland vroeger , voorderest is er niks mis met het land heerlijke grote mooie steden en zeer fraaie dames en aardige mensen.

Als je als supporter daar heengaat om ruzie te zoeken dan ben je de lul aangezien bijna alle gasten uit polen eruit zien alsof ze elke dag steroide innemen.

11 november 2011 om 11:09

Hahahaha, die lui zijn veel erger! Dit zijn vooral neo nazi bendes he ; Die lui zijn knettergek

dit gaat toch niet over een land waarvan wij de inwoners ,hier in Nederland, zo gastvrij ontvangen en voor wie wij zorgen dat ze een goed bestaan hebben omdat ze onze stucadoors en schilders naar het UWV sturen.nee toch........die arme Polen zijn zo'n vriendelijke mensen

Om opgewacht te worden met knuppels, messen en ijzeren kettingen is natuurlijk ook niet alles. Die Poolse 'supporters' zijn gewoon (net als die in Griekenland bijv. Paok) helemaal gek in de kop. Daar staat niemand graag lijf tegen lijf. Want der zit een kans in dat ze je kop van het lijf afsnijden...

11 november 2011 om 10:07

Dat ze je kop van je lijf afsnijden, lijkt me wat overdreven. Maar sommige hoeligans zijn niet goed bij hun hoofd. Ze zijn tot de gekste dingen in staat. Vuurwerk afsteken en gooien, over de hekken klimmen, vechtpartijen, schandalige spreekkoren. Helaas heb je er altijd zulke figuren bij die het verpesten voor de grote gezellige groep.

11 november 2011 om 10:16

Dat was inderdaad lichtelijk overdreven maar ze bewerken je wel en als het echt uit de hand loopt zijn moorden niet uitgesloten.

Die mensen moeten ook aangepakt worden maar dat gebeurt veel te weinig in die landen jammer genoeg.

Eerlijk is eerlijk, het oude centrum van Krakow is een fantastische plek om naar toe te gaan. Unesco spul. Ben er zelf ook geweest. Deels om de cultuur op te snuiven en deels om het Poolse nachtleven te checken!! Beide prachtig, als je je maar tot het centrum beperkt. Echt vriendelijke mensen en goede service in restaurants en cafés..... althnas enkele jaren geleden.
Sliep toen in een wijk net buiten het centrum, Kazimierz. Bekend van de film Schindlers List. Een oude Joodse Pauperwijk... (low budget :-) )
Na het uitgaan werden we daar zonder enige reden bekogeld met bakstenen.... door jawel voetbal Hooligans....!! Waren we gelukkig met 8-10 personen op dat moment en konden we ons redelijk verweren tegen die 5 debielen....! Maar ik ben toch bang dat het andere koek zal zijn bij PSV en Twente...
Enige houvast lijkt me dat de Poolse overheid vanwege het naderende EK er alles aangelegen is geen rellen te laten voorkomen en dus zal de inzet van politie maximaal zijn....

Succes.

P.s. ik zou zelf wel zijn gegaan, maar helaas speelt Sparta momenteel (nog) geen Europees!

Alsof er zoveel Psv'ers waren gegaan... die gaan namelijk, als ze gaan, in hele kleine aantallen. Voor Twente ligt het anders.

11 november 2011 om 11:35

Haha ik merk het Waarom gaat Twente nu ook over nadenken dan om hun supporters thuis te houden?

Het is gewoon ziek dat je als voetballiefhebber niet normaal naar een voetbalwedstrijd kan omdat er een paar Bokito's zitten daar!
Kan de Fifa niet optreden tegen zoiets? Die hebben toch heel veel macht of niet?:

Deze gasten gaan niemand uit de weg! Hebben ook banden met clubs uit heel Europa. Was een keer met eigen vervoer naar Juventus- Ajax en dat was echt Hel. Voor we het wisten werden we omsingeld door hooligans van Legia Warschau, Ado Den haag en Juventus, die klaar waren om ons helemaal kapot te maken maar gelukkig kon de ME ingrijpen en konden we naar huis.
Verstandig van Psv en Twente.

25 november 2011 om 16:38

Dan ben je niet 2 seizoenen terug gegaan ;. Of je was bij de foute groep want daar is het het toen in Turijn compleet uit de hand gelopen maar vooral dankzij de Ajax hooligans die met ruim 1500 de harde kern van Juventus en een paar Hagenezen en Polen aanvielen.

Fifa mag zich wel eens achter de oren gaan krabben met hun besluit om daar het EK te doen.
Wat een kansloze gasten daar zeg.

11 november 2011 om 11:06

Uefa bedoel je?

11 november 2011 om 11:11

Nee, Fifa regelt wk's en ek's he ;

11 november 2011 om 16:24

Nope. Fifa doet wk's, Uefa ek's.

Lekker hoor, mes in je rug en je auto kwijt. Gaat nog leuk worden op het ek als dit een voorproefje is. Goede kans dat het ek compleet uit de hand loopt. Eigenlijk zouden ze de clubs moeten staffen door ze uit te sluiten op Europees niveau want dat is de enige manier om dit soort dreigementen te beperken. Gaat alleen niet gebeuren met het ek in het vooruitzicht.

Dat de Fifa hier niet wat aan doet bv geen eigen supporters in het stadion, punten in mindering, zoiets kun je hedendaags toch niet meer tolereren in het voetbal.
Of laten ze zo'n club één jaar buitensluiten van Europees voetbal.

11 november 2011 om 11:45

Je kunt ze beter in het stadion hebben dan daarbuiten . Gewoon polen niet meer toelaten op Europees niveau na het ek. Het kan niet anders of dat wordt een complete chaos.

De echte die-hards gaan toch wel neem ik aan?
Tik immers maar op youtube psv hooligans in, levert je zat resultaten op.
Mits het geen computer hooligans zijn verwacht ik wel dat er nog wat gekken in Eindhoven rondlopen die voor de kick graag wat Polen willen uitdagen.

Behalve de dreigementen en belachelijke acties daargelaten, moeten we toch stellen dat die Polen daar echt van hun club houden. Waar ze ook heen moeten, altijd met velen en uitverkocht.
Altijd mooi om die beelden te zien met hun acties.

(misschien gaan er wat wel ADO hooligans heen, die kunnen het wel goed vinden daar)

Mensen, waarom praten jullie als jullie niks weten ?

de suppver van psv organiseerd geen reis daarheen... dat wilt niet zeggen dat we niet gaan ...

met de suppver ga je met een bus daarheen hahaha, dat doen de pet en sjaal ;...

wij gaan fijn met vliegtuigske erheen en maken er een schitterende trip van!

mochten de polen ons treffen dan is de dag alleen maar mooier

xje uit ehv

Aantal jaar geleden regelde de supportersvereniging van NEC ook niks van hun uit toen NEC naar Boekarest en Zagreb moest voor de El.. Ik ben toen gewoon met een stel vrienden op eigen vervoer (vliegtuig) er naar toe gegaan. Hartstikke mooie tijd en geen trammelant mee gemaakt. Dus gewoon gaan en goed uit kijken!!

11 november 2011 om 13:29

Ik ben ook met het vliegtuig geaan nar Zagreb en het was een prachtige ervaring, ik heb zelfs nog met een paar supporters van Zagreb staan praten over voetbal terwijl zij verhalen vertelden over de wedstrijd tegen Ajax waar hun naar toe gingen. Over boekarest kan ik niet oordelen maar ik heb in de thuiswedstijd wel een vuurpijl
Naar me kop toegeschoten gekregen. Gelukkig stond de HKN toen op omdat die laffe Me'ers het uitvak niet indurfde. Was dat bij de uitwedsteijd ook zo???

On: Gewoon gaan en ervoor zorgen dat je niet in contact komt met die mafkezen.

Er zitten toch wel 2 kanten aan. Ik snap de PSV supporters volledig maar het is gewoon een klein beetje laf. Als we dan niet afreizen naar Polen dan hoeven we ook geen kreten meer te horen van

"niet te stoppen" of al deze andere bluf.

Nouja. comon Psv!

11 november 2011 om 16:29

Nee hoor, er zit maar één kant aan dit verhaal. Het is treurig dat supporters niet naar een uitwedstrijd kunnen omdat er neanderthalers rondlopen die ze in elkaar willen slaan. Die supporters kun je laf noemen, wat mij betreft gebruiken ze gewoon hun gezonde verstand. Voetbal is leuk, mijn gezondheid is belangrijker.

11 november 2011 om 18:49

Ben ik het ook wel mee eens. Ik heb liever dat al het vijandige uit het voetbal verdwijnt maar in elke supporter schuilt iets. En daarmee wil ik ook niet meteen zeggen dat elke supporters het liefste de supporters van de tegenpartij bont en blauw slaan alleen ik weet zeker dat iedere Ajax,psv,ado of de Graafschap supporters vast ooit wel eens woorden thuis uit spreken die je niet in de reacties terug vind

Ongelofelijk! Te triest voor woorden.. Als je niet eens meer met je club mee kan naar het buitenland, om ze te steunen! Zal mij benieuwen of er de supporters van Ado hier wat mee te maken hebben!

@ Weggie @ Boske

Aan jullie reactie te zien hebben jullie geen enkel idee hoe het er in polen aan toe gaat! Dit zijn geen hooligans die het bij vechten houden ik heb het zelf meegemaakt. Mischien moet je iets van hun intoetsen op youtube inplaats van Psv, dan zul je een paar echte rellen zien. En @ Boske als jij dat mooi vind dat je ze treft heel veel succes.

@boske

Als die polen je treffen: You'll never know what hit you!
Ik begrijp dus niet wat je daar leuk aan vind. Ik ga niet naar de uitwedstrijd van Twente in Polen. Het is te moeilijk om je kop niet boven het maaiveld uit te laten steken. Het is inderdaad absurd, maar ik neem geen risico bij die criminelen. Net zoals ik hier die Oostblokkers van 100mtr. herken, herkennen ze ons westerlingen ook.

Discovery heeft zelfs een uurtje besteed aan de Poolse hooligans.
Ben in 2001 mee geweest naar Polonia - Twente. Er is toen niets gebeurd. Ik heb ook alleen maar bus, grensovergang en voetbalveld gezien. En zoveel politie had ik me niet voor kunnen stellen. De politie was er overigens niet om ons bij de polen weg te houden, maar om de polen bij ons weg te houden.

Als je gaat. Heel veel plezier maar vooral: Keep your head down low!!

11 november 2011 om 22:43

+ een uurtje aan Nl, een uurtje aan Italië, uurtje aan Kroatië/bosnië en ga zo maar door...

Maar dat allemaal terzijde, denk toch echt niet dat een goede groep als Ajax, feye, dh, utreg, twente (evt remember parijs en marseille) en ehv die feye wegslaan in een kroeg in Madrid.. Enige is dat er zwaar overdreven wordt. Polen hebben geen oorlogsverleden zoals die gasten uit Kroatië/bosnië die echt geen grens kennen en je zo van een klif af flikkeren zoals paar jaar terug met naar ik meen Toulouse jongen gebeurd is...

Het is om te huilen hoe het er in die landen aan toe gaat. Echte supporters zijn dat dan..

Primitieve domme mensen, waar gaat dit over.
Kan je niet gewoon naar het voetbal kijken en plezier maken in plaats van elkaar de hoofden proberen in te slaan.

Dat land loopt 50 jaar achter ofzo, toen was het niet ongewoon dat er overal rellen waren maar nu moet dat toch over zijn.
Het lijkt me lastig en niet logisch maar ik zou toch gaan, alleen maar om te laten zien dat je niet onder de indruk bent van die idioten die maar denken en hopen dat we niet komen uit angst voor gewelddadige acties.
Moet eens afgelopen zijn, en de Uefa/fifa mag ook ingrijpen. Is dat het land waar er komende zomer het ek wordt afgewerkt?
Goede reclame dan.

Zijn ook de enige 2 clubs in Polen die geen code hebben en vol erop gaan met wapens!
Zoveel armoede en haat zitten er in sommige delen daar echt niet normaal.
Dat je zoiets afbreekt ok maar lui die hier dapper verkondigen dat ze op eigen vervoer er wel even op afgaan wil ik nog wel zien..(is ook makkelijk typen natuurtlijk).
Met Fc Groningen hadden wij een paar jaar geleden een soort gelijke situatie in Belgrado..
Dat wij hele andere normen en waarden hebben kun je niet vergelijken en dat kun je van die lui ook niet verwachten die lopen zwaar achter hebben weinig om voor te leven en zijn opgegroeid met geweld.
Iets wat de meesten van ons zich moeilijk kunnen voorstellen.

Slaat nergens op al die Polen mogen blij zijn dat ze hier mogen werken, maar als er een groep Nederlanders voor een voetbalwedstrijd naar Polen gaat moeten ze lijkzakken meenemen?

11 november 2011 om 13:17

Blij zijn dat ze hier mogen werken? De Nederlandse werkgever mag er blij van zijn omdat ze dan minder uurtarief hoeven te betalen, die Polen weten heel goed dat ze in Nederland misbruikt worden en financieel uitgebuit worden, die frustraties nemen ze weer mee terug naar Polen en als het pedante en schreeuwerige Nederland dat langs komt dan hebben ze gewoon effe zin om die koppen in elkaar te slaan. Zo moet je het ongeveer zien.
Maar je denkt verkeerd dat je zegt dat Nederland Polen hierheen haalt om hun een kans te gunnen, het is meer om de Nederlandse werkgever meer geld te gunnen vanwege het lager uurtarief, de UWV werkzoekenden bakken zitten vol genoeg om genoeg tomatenplukkers uit te kiezen.

11 november 2011 om 17:17

Die Polen verdienen hier alsnog het 5-voudige van wat ze thuis verdienen voor hetzelfde soort werk, en de UWV uitkeringstrekkers zitten echt niet te wachten op een baantje als tomatenplukker, omdat je dan bijna net zoveel krijgt per maand als dat je voor je uitkering krijgt. En in de tuinbouw moet je hard werken en met een uitkering kan je op je reet blijven liggen

leuke wedstrijd voor de mensen die ook zo hard van de tribune schreeuwen dat ze 'against modern football' zijn. Mij niet gezien, al is het maar omdat ik nooit naar uitwedstrijden ga om in het uitvak te zitten.

11 november 2011 om 13:11

Als je nooit naar uitwedstrijden gaat moet je ook niet zulke uitspraken doen.
Want als uit supporter word je soms zwaar onterecht behandeld als een dikke crimineel terwijl je ook gewoon voor het voetbal komt.
Dik en duur betaalde verplichte combi naar Waalwijk,heerenveen Of Venlo waar nog nooit rellen zijn geweest..supporters treiteren lijkt het wel en het liefst zien ze geen uitvakken meer volgens mij,
Wat zwaar ten koste gaat van de sfeer kijk maar naar de klassieker Ajax-feyenoord.

11 november 2011 om 14:34

bedankt, jij hebt alle redenen opgenoemd waarom ik niet naar uitwedstrijden ga in het uitvak. Als ik naar uitwedstrijden ga zit ik meestal in een thuisvak van de tegenstander. Dat bevalt me prima.
Maar op de uitspraak, veel kinderen schreeuwen maar 'against modern football', maar rellen, elkaar (tegenstanders) opzoeken in de stad en een potje knokken was vroeger veel meer regel dan uitzondering. Door het 'moderne voetbal' is dat zwaar verminderd. Ook modern football heeft voordelen.

11 november 2011 om 19:10

Ja en nu heb je daarom rond de stadions meer rust en wie hebben er nu meer last van..? Juist mensen die gezellig naar een dance feest willen worden soms overdonderd door Hooligans die in de naam van een club/stad los gaan.
Met als dieptepunt hoek van holland.
Uitroeien zal ze nooit lukken het is een kwestie van het probleem verplaatsen.
En 9 van de 10 wedstrijden kun je ook uit prima bezoeken zonder problemen.
Of je moet ze zelf opzoeken! Dus er zijn per club honderden supporters die wel graag ook uit hun club steunen de dupe omdat er een aantal incidenten zijn geweest.
Zal je een voorbeeld noemen, vorig seisoen had Groningen vrij vervoer met de auto naar Waalwijk. 5 jongens in een auto werden aangehouden omdat ze uit Groningen kwamen er lag een krat bier achterin en de bestuurder moest blazen (kreeg de p van prima) zonder pardon werden ze de stad uit gereden en eenmaal thuis kregen de 5 heren een stadion verbod (gevolg volgende keer weg vrij vervoer...en zulke dingen gebeuren vaker bij meer clubs.
Dus vandaar dat veel goedwillende fans actie durven en willen ondernemen zodat de goede supp niet weg gejaagd worden als ze hun club willen supporten!

11 november 2011 om 13:35

@ villian

Als je nog nooit bij en uitwedsteijd bent geweet moet je er niet over oordelen. Ik ga zelf best vaak met NEC naar uitwedsteijden en ik vind het altijd geweldig, maar je word gewoon in een hok gestopt en je hebt geen enkele vrijheid niks. Wij moesten dit jaar zelfs met de bus nar Heerenveen, die toh niet echt bekent staan om
hun harde kern. Of nog zo'n voorbeeld, een verplichte buscombi nasr VVV terwijl de supporters van NEC een goede band hebben met die van Vvv. Ik snap dat je een buscombi moet naar clubs als Vitesse en Ajax maar komop nar Vvv???

Against Modern football!!!

11 november 2011 om 14:39

zie bovenstaande. Ik weet precies hoe het gaat en doe daar niet aan mee. Ik volg de uitwedstrijden wel via tv of vanaf de hoofdtribune/familievakken tegenstander. Misschien wat minder sfeervol, maar beter dan alles wat jij opnoemt.

Sluit natuurlijk niet uit de het 'modern football' niet voor niets ontstaan is. Qua mentaliteitt zijn 'supporters' niets veranderd. Laat je de teugels vieren kan je je afvragen hoe lang het goed blijft gaan en wat er met clubs die niet echt een harde kern hebben gebeurd.
De omstandigheden mogen best beter dan nu, maar de vrijheid van vroeger kan waarschijnlijk gewoon niet meer.

11 november 2011 om 15:01

Tuurlijk daar heb je helemaal gelijk in, maar ik vind dat ze in door zijn geslagen, en zoals het vroeger was is nu gewoon onmogelijk maar het mag netzoals je al zegt een stuk vrijer, ik denk dat de harde kernen van clubs het zelf er ook mee eens warwn dat zoals het ging het niet langer kon maar zoals het nu gaat is ook niet leuk. Zo moeten proberen de juiste middenweg te vinden.

Ik wens de mensen die na het EK gaan veel plezier toe. Die lui zijn mie ook een portie kansloos daar in Polen.

We zien vaak dat de fans onderling vaak proberen te provoceren in Nederland dus nu kunnen ze eens gek doen en laten zien wat ze kunnen, in Polen en Rusland heb je namelijk echte hooligans en dat kun je totaal niet vergelijken met hier in Nederland.
Maar dat verhaal over lijkenzakken dat gebeurd altijd toch?
De Twente fans kennende zie ik er wel wat naar toe gaan in tegenstelling van Psv.
Verder moeten we echt vrezen voor dikke rellen op het EK, en vooral omdat het ook economisch allemaal wat minder gaat. Polen en de Oekraine zullen alles er wel aan doen om het te beperken met politie en leger maar in je bent gewoon volkomen machteloos.

Zeer verstandig van de PSV aanhang. Je moet toch wel veilig naar zo'n wedstrijd kunnen! En wat mensen zeggen een vechtpartijtje is niks mis mee, het probleem is de wapens. Helaas kunnen heel veel het tegenwoordig niet meer met de vuisten af. Wanneer er geknokt moet worden en er zijn wapens in het spel zal ik rennen voor mijn leven!

Ik raad de supporters van Twente af om naar krakow te gaan, toen NEC in het seizoen 2002/2003 europees voetbal haalden moesten ze ook teen Wislaw, bij de uitwedstrijd zijn er supporters van NEC achterna gezeten door bijlen en metalen kettingen. Ook in de thuiswedstrijd ging door die malloten uit Krakow van alles mis. Ik ben zelf met NEC in Zagreb geweest maar aar had NEC ook niks voor georganiseerd, maar daar ging alles gewoon goed. Het hangt er echt van af in wat voor soort bui die lui hangen want de ene keer kun je gewoon normaal met ze over voetbal praten en de andere keer slaan ze je de hersens uit.

11 november 2011 om 17:29

Knap dat bijlen en kettingen kunnen lopen

OT. Toch jammer dat de Polen niet in staat zijn zich normaal te gedragen, criminele bende daar!

11 november 2011 om 22:52

Haha het ziet er idd een betje raar uit .

25 november 2011 om 16:51

Onzin. De Zagreb supporters (bad Blue Boys) wilden dit seizoen ook vergelding voor wat er vorig seizoen in Amsterdam gebeurt is en hadden op internet ook dreigementen etc. Uiteindelijk zijn er een paar honderd Ajacieden naar Zagreb gegaan en die jongens hebben 1 poging gedaan om ons aan te vallen en dat was het. En geloof mij de Bad Blue Boys zijn erger dan die Polen. Wanneer Ajax of Feyenoord in Europa op bezoek komt dan is daar precies hetzelfde als dit geval. In Hamburg en Turijn was de grootste politiemacht ooit bij een wedstrijd op de been puur om de naam die Ajax heeft opgebouwd de laatste jaren in uitwedstrijden. Natuurlijk zijn die Polen relschoppers maar er wordt nu gedaan alsof die tientallen PSV supporters allemaal vermoord zullen worden lol

Vind het begrijpelijk maar toch jammer dat een supportersvereniging hiertoe beslist.

De mededeling dat je bij komst een lijkzak nodig hebt is natuurlijk al genoeg reden om voetbal te mijden. Maar de supporter die zijn club wil volgen, word zodoende nog kwetsbaarder in het gebied.

En daar moet een EK gespeeld gaan worden. Hoe gaat de Fifa dat oplossen. Alleen maar lege tribunes.

Kleerkasten van venten die Polen, totaal anders opgegroeid dan wij zijn, veel hardere samenleving daar. Daarbij zijn de poolse hooligans Bijna allemaal rechts extremisten. Wel frapant dat die poolse jongens door de PSV aanhang (cafe de aftrap) worden opgewacht, maar naar polen toe willen ze niet.

In die zin, juist in die zin, heb ik toch enig respect voor die van Ajax, reizen gewoon naar Zagreb met een grote groep(vak 410, 4th, fside) en zoeken daadwerkelijk de confro met die van Zagreb.
Wie A zegt moet ook B zeggen denk ik dan... en komt aub niet aan met die onzin "ze zouden ze moeten verbannen van het voetbal" ! De hooligans zijn in mijn ogen ook gewoon supporter van hun club(vak410 iemand?), heeft iemand last ervan als ze om 2 uur snachts ze elkaar de koppen inelkaar vegen? Van mij mogen ze hoor, zolang de maar geen onschuldige mensen pakken, en niks slopen in het stadion.

Laat de discussie maar losbarsten...

11 november 2011 om 19:16

Vergeet je niet dat er uit en thuis een andere code geld dus met andere woorden Psv wil thuis wel op de normale manier op de vuist maar heeft geen zin om uit met wapens aangevallen te worden.
Er zit een groot verschil tussen laf en dom...wat ik pas frapant vind is dat juist de Poolse Hooligans rechts extreem zijn (zelfs fan van Hitler) Terwijl juist miljoenen Polen onderdrukt en vermoord zijn onder het bewind van Hitler.
En Polen heeft in Europa het hoogste aantal vermoorde Joden...dat je in je eigen land met haken kruisen kan lopen dat is pas frapant

Kan t wel begrijpen. Die gasten van wisla sporen niet. Ook toen ze hier naar rdam kwamen tijdens de Uefa cup namen ze hakbijlen, messen en knotsen mee. Er is toen ook redelijk wat op de tribunes gebeurd. (polen in de grachten gegooid enz). Ook ken ik wisla aanhangers hier in de buurt. Omdat ik een Suriname vest aan hand met een gele ster kwamen we in gesprek en begonnen ze in alle kleuren en geuren te vertellen wat ze allemaal hebben gedaan. En dat is niet wat een normaal denkend mens ooit zal doen. Die gasten hadden ook allemaal grote tatoeages op hun buik. En die kreeg je volgens hen niet zomaar. Geen grenzen hebben die gasten.

Edit: Lech poznan heeft trouwens 1 van de fanatiekste supporters op de tribune. Oorverdovend lawaai in de kuip destijds. Ik heb nog nooit zoveel kabaal gehoord van niet meer dan 3000 supporters.

Tja die Polen zijn maar in een ding goed en dat is rellen. Als ze net zo goed konden voetballen wonnen ze met gemak de Championse League. Ik hoop dat Polen er snel uit vliegt op het EK !

25 november 2011 om 10:30

ik kan je vertellen dat het beter is als Polen er niet snel uitvliegt op het EK , denk dat de hooligans zich eerder gaan misdragen als er voor Polen toch geen eer meer te halen valt. en ik hoop ook zeker niet dat Duitsland het EK wint dat zou echt een gigantisch drama worden..

25 november 2011 om 10:54

Ow natuurlijk, het is jammer dat Legia en Wisla hier in de Euro League zitten. Met Lech heb je geen problemen gehad en die kunnen wel degelijk goed voetballen. Ze hebben City thuis verslagen met 3-1 en in Turijn 3-3 gespeeld tegen Juve. Ik hoop persoonlijk dat Polen gewoon doorgaat in hun eigen EK, ik weet neit of ze ver komen, maar ik hoop het wel.

Legia, Wisla, behoren tot de grootste clubs van Polen, mét de aanhang van dien, die mischien wel tot de beruchtste van Europa behoort.

Tis toch 'fantastisch' dat (mede) hier 't Europees kampioenschap voetbal in 2012 gehouden wordt?

Niets tegen 't land Polen, maar ik hou m'n hart vast als alle supportersgaren van alle landen zich in Polen bivakkeren....... Het lijkt mij dat dan 't hek v.d. dam is, met alle hooligan-gevolgen van dien.

Het zal kapitalen gaan kosten om (meer dan) genoeg politie/mobile eenheid op de been te brengen om dit te voorkomen!

Gewaagd hoor... en zeker met zo'n relatief klein groepje! Zou niets voor mij zijn. Hopen voor die mensen dat ze een mooie wedstrijd te zien krijgen....

25 november 2011 om 09:25

En helemaal hopen dat er geen vervelende incidenten plaatsvinden.dat is het belangrijkste lijkt mij.

Als ik naar een uitwedstrijd ga is 50% van het vak onder de 23.
Ben benieuwd hoe dit groepje supporters er dan uitzien. Verstandig is het niet, leuke reis dat moet achteraf dan maar blijken.

25 november 2011 om 09:33

Alleen goed voor een club als er veel jonge jongens naar uitwedstrijden gaat, maar deze wedstrijd kunnen ze beter laten schieten..

Ik zou niet gaan hoor. Ik woon in Nijmegen en kan nog herinneren dat NEC tegen Wisla Krakow moest spelen en dat die Polen met bijlen, zwaarden, vuurwerk en allerlei gekkigheden aankwamen. En toen speelde NEC ook nog eens thuis dus ik zal gewoon lekker op de bank kijken.

25 november 2011 om 09:46

Zelfde bij de thuiswedstrijd van twente, kwamen ze ook met van alles in de autos deze kant op!

Leuk, zo een voetbalpotje!
Door omstandigheden Fulham uit gemist, maar dit is zeker niet de vervanger!! ;

25 november 2011 om 10:20

Diezelfde thuiswedstrijd van NEC tegen Wisla is er gedurende de hele wedstrijd gevochten tussen ME en die Polen onder in de gracht onder het uitvak. De ME wist niet echt hoe ze het hadden toen. Die wapens zijn door de Duitse politie toen net over de grens in een bus met supporters onderschept.

Overigens was er uit in Krakau vrij weinig aan de hand. Dat kwam ook door de intensieve begeleiding door de Poolse politie van ongeveer 1 agent per uitsupporter en de groep werd continue volledig afgescheiden. Daarom is het nu minder slim dat de Psv'ers los op eigen vervoer gaan.

Boekarest en Zagreb waren recenter overigens een stuk onveiliger.

25 november 2011 om 11:40

@bikobike
Ik mag hopen dat wij ook zo'n 1-op-1 begeleiding krijgen in Polen. Dat was overigens in de jaren 90 bij Polonia Warschau-twente (in Lodz) ook het geval.

Maar Kraków moet een geweldig mooie stad zijn en daarom ben ik er bij. De wedstrijd is een onderdeel er van, dus als we maar veilig naar en van het stadion kunnen komen, dan verwacht ik verder geen problemen.

Volgend jaar het EK in Polen, daar gaat ook nog wel het een en ander gebeuren met die supporters daar.

25 november 2011 om 10:17

Er was een tijdje terug op Radio Veronica ook al iemand die zich daar heel, maar dan ook heel veel zorgen over maakte.

Sommige van die hooligans zijn ook betrokken bij georganiseerde misdaad.

25 november 2011 om 10:51

Het is daar net zo als in Nederland. Bij club voetbal kunnen mensen elkaar neit eens aankijken, maar bij het landenvoetbal zijn eht allemaal grote vrienden. Ik zal het zo zeggen, hoe wel Legia en Wisla voor veel problemen hebben gezorgd en bepaald geen lieve Hooligan Troep achter zich hebben staan, heb ik nog nooit echt van problemen gehoord tijdens interlands in Polen. Zelfs niet tijdens Polen-duitsland, en geloof me Polen houden niet zo heel erg veel van Duitsers, om dus amar te zwijgen van die hooligans.

Ik moet zeggen dat ik veel respect heb voor deze supporters. Ze hebben er wel heel veel voor over om hun club te steunen. Hopelijk gebeuren er geen gekke dingen en zien ze PSV mooi winnen.

DIe Poolse hools zijn zo gestoord als wat, zoek maar eens op youtube. Je wilt daar echt niet bij betrokken worden in je PSV shirtje, ze slaan je echt in elkaar zonder medelijden. En dat alleen maar omdat je voor een ander cluppie bent.

Ik ga er gelukkig naar toe. We hebben daar een Poolse vriend die ons zal begeleiden zodat we geen onverwachte confrontaties krijgen. Er is in ieder geval al contact geweest met een aantal normale supporters van de club om keihard bier te drinken dus ik denk dat het wel allemaal gaat meevallen.

25 november 2011 om 10:12

Veel plezier man, houd ons op de hoogte na afloop, ben benieuwd ;!

Ik vind het te belachelijk voor woorden dat dit soort dingen gewoon worden geaccepteerd in Polen en door de Uefa. Als er toch dit soort dreigementen worden gedaan dan moet je snoeihard ingrijpen. Mocht er 1 klap vallen dan moet het hele team van die club direct worden uitgesloten voor een jaar of 2, in alle Europese competities. Dit kan niet, dit mag niet.

Polen strijd emt een intern groot Hooligan probleem helaas. Laatst nog met de Poolse Beker gezeik geweest. Het is een mooi land met schitterende mensen, en dat de Nederlandse Supporters er nu niet naar toe durven is zeer jammer. Het vervelende hieraan is dat nu alle Polen en Poolse Supporters over één kam worden geschoren. Het is een relatief kleine groep gekken die eht voor de rest verpesten. Net als dat gebeurd in Nederland bij Ajax, Feyenoord, ADO en Utrecht. In de uit-wedstrijden komen nou eenmaal alleen de harde kern.

Overigens moet ik nog ff bijvertellen dat de hooligans van Warschau samenwerken met die van ADO en eht zijn groepen die alleen in aanraking komen met andere hooligan groepen.

In Eindhoven gebeurde er toch ook niks??? Of wel soms? Toen rkegen ze complimenten zelfs omdat ze de Psv-supporters overstemden. Tegen Feyenoord of Utrecht en ik denk ook Ajax zouden ze een stuk aggresiever zijn.

Ook loopt Legia nog op proeftijd voor de rellen in Litouwen. Ik denk dat dit niet meer is dan bangmaken, tenzij ze willen dat hun club geschorst wordt voor en paar jaar.

Prima, dan ook niet gaan lopen janken als er iemand met een mes tussen zijn ribben in het ziekenhuis beland.

Let wel, het zou verschrikkelijk zijn als dat gebeurt maar kom nou toch.... Er wordt afgeraden er heen te gaan en toch stappen 66 personen in de auto onder het mom van "het zal wel meevallen". Als je zo naïef bent vraag je om problemen. Doe het nou gewoon niet!!!!

Of gaan deze mensen erheen voor het spektakel buiten het voetbal. Tsja, dan veel succes en ik hoop dat ze voor lange tijd gekooid worden daar in Polen!

25 november 2011 om 12:25

Ik vind het juist respect dat ze gaan. Moeten we bij elk dreigement thuisblijven? Dan wordt het EK 2012 ook geen zak aan want er komt niemand. Die psychopathische Polen mogen toch niet beslissen of jij wel/niet gaat naar je club?! Als dit die Poolse gekken zou lukken gaat elk team dit doen en is het voetbal voorbij. Zonder uit supporters is er meestal geen zak aan je kan alleen nog maar thuiswedstrijden bezoeken.

25 november 2011 om 15:02

Nee, niet bij elk dreigement maar hier wordt ook niet zomaar even wat gedreigd. De politie heeft aangegeven de veiligheid niet te kunnen waarborgen. Wat zoek je daar dan nog, behalve ellende.

Dat Ek, dat kan nog wel eens vreselijk uit de hand gaan lopen ja. Nu ziet niemand het in maar straks, als het kwaad geschied is moeten er koppen rollen vanwege de vraag "hoe kon dit gebeuren". Lijkt wel politiek!

Tot slot. Die kant gaat het wel op ja, alleen maar thuissupporters. Vroeger vocht men nog eens wat uit met de vuisten. Ook niet goed maar nu mag je schijnbaar blij wezen dat je geen mes van 30 cm in je donder krijgt. Dank u maar ik niet!!

25 november 2011 om 13:05

misschien gaan ze wel onder het mom van ''''laat ze maar komen die kutpolen'''' weet jij veel.. iig respect dat ze gaan..

Het is daar nix erger dan in Nl afgezien van dat de politie hier veel btr georganiseerd is rondom hooliganisme. Ik weet dat sommige jongens van ons bijna 24 uur per dag in de gaten worden gehouden. Laat de 300 fanatiekste Ajaxjongens maar eens samen met de 300 Feyenoorders. We hebben in Beverwijk maar ook Den Haag gezien wat er dan gebeurt.maar hier is de politie vaak al op de hoogte en zijn de laatste jaren drom enkele confrontaties voorkomen. Rondom wedstrijden in polen kunnen die supportersgroepen bij elkaar komen in Nl is dat ondenkbaar door vervoer, stadionverboden, sluizen etc.

Respect jongens ik heb heel lang zitten twijfelen om te gaan maar ligt me financieel op het moment niet zo lekker. 8e finale ga ik wel

Met de naderende EK in Polen lijkt het mij dat de Poolse autoriteiten hier wel boven op moeten zitten. Dit mag niet geaccepteerd worden. Uefa moet zo'n wedstrijdje (het gedrag van de supporters) ook echt onder een grote loep leggen. En dat van te voren ook aankondigen. Zodat de Polen weten wat de consequenties kunnen zijn.
Lijkt mij dat ze hier al jaren mee bezig zijn. In Brazilie worden nu ook al de favela's (armere woonwijken) van criminelen ontdaan. Die willen over drie jaar ook geen geouwehoer. Geeft je land een slechte naam.

dappere diehard fans dus. het is toch belachelijk dat die achterlijke rot club als Legia zulke debielen als supporters heeft. de Uefa moet ze even een boete geven dat ze hun fans niet in bedwang kunnen houden.
stelletje mafia daar. ik vind dat je niet mee mag doen in Europa met criminelen als fans.
een zege voor het voetbal als die club failliet gaat !!!

en we moeten niet vergeten dat het EK in dat hooligan land gehouden wordt. ze kunnen alleen maar rellen. voetballen kunnen ze niet.

Wat denken die Polen nou? Dat wij bang voor hun zijn? No way

Krakau here we come!

25 november 2011 om 15:06

Veel plezier in Polen als je er heen gaat, en vooral met de instelling waarmee je er heen gaat. Die 4 regels zeggen meer dan genoeg over hoe je er over denkt.

Maakt niet uit joh, wij betalen wel wat meer premie aan de zorgverzekering zodat jij weer opgelapt kan worden.

25 november 2011 om 16:42

Ach wat een onzin. Ben 2 jaar terug ook naar Juventus geweest. Toen waren er ook een hondertal hooligans van Legia en een tiental Ado hooligans aanwezig. Op elk filmpje kun je zien dat er 1 groep klappen heeft gekregen en dat waren geen Amsterdammers. Het ligt er maar net aan hoe sterk je je maakt als groep. Kijk als je met een groepje van 100 man er bent dan krijg je het zwaar. Maar wij stonden daar toen uiteindelijk met 1500 man. Waarvan je misschien 500 nette supporters had, 600 meelopers maar 400 harde jongens die de confrontatie juist opzochten.

Misschien inderdaad beter om als sv niks te organiseren. Maar op eigen vervoer moet het wel kunnen denk ik. Gewoon goed oppassen en zelf rustig blijven. En vooral niet laten merken dat je Psv'er of Tukker bent. Maar die gasten kunnen zeker wel extreem zijn. Heb ze vorig jaar gezien toen ze langskwamen voor ADO tegen Ajax. Zag er intimiderend uit. Respect voor de jongens die toch gaan.

http://www.youtube.com/watch?v=ulfvgaelpts&feature... Dit doen ze toch wel leuk,

Mensen moeten niet vergeten, dat het altijd kleine groepjes zijn die het verpesten voor de anderen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren