Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ajax wordt als arrogant gezien, daar wil iedereen graag mee afrekenen'

Laatste update:

Michael Mols speelde in zijn actieve carrière bij FC Utrecht (1996-1999 en 2004/05) de nodige wedstrijden tegen Ajax. De aanvaller in ruste merkt in een interview met het Algemeen Dagblad op dat de ontmoeting tussen zijn oude club en Ajax in de Domstad nog altijd wordt gezien als dé wedstrijd van het jaar. Zelf genoot Mols er altijd ten volste van.

“Ik heb er een paar gewonnen, maar ook verloren. Ze waren altijd vol strijd en beleving, in een hoog tempo. Hoe goed of slecht het sportief ook ging met Utrecht, het publiek had er altijd hoge verwachtingen van. Dat neem je als speler mee”, aldus de nu veertigjarige Mols. Twee jaar geleden beëindigde hij zijn loopbaan in het shirt van Feyenoord, maar de topwedstrijden vergeet hij niet snel.

“Omdat ik me graag met topploegen wilde meten. Bovendien, in Utrecht wordt Ajax toch als arrogant gezien, daar wil iedereen dolgraag mee afrekenen. Juist nu kan Utrecht zich uit een dalletje knokken. Hoewel het altijd een duel op zich is, zie ik het zwaar in voor Utrecht. Ze hebben nogal wat ingeleverd”, wijst Mols op de uittocht van de nodige spelers in de zomer.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ah, Mols...een echte held, alhoewel zijn kwaliteiten nog wel eens overdreven werden, zeker na die blessure die hij in Glasgow opliep. Mis hem wel, een type-mols zou FC Utrecht goed doen.
Verder is dit artikel de 40e herhaling van "utrecht wil altijd meer tegen Ajax" enzovoort zoals we al zoveel hebben gelezen.

veel club vinden dat wel , hoe een vriend van me altijd zegt of je bent voor ajax of je haat ze , ajax is ook wel aardig arrogant 7 jaar geen kampioen dan 1 keer in 7 jaar en dan heben ze weer een grote mond

5 november 2011 om 16:51

Ja hoor, wie is er arrogant dan? Heb bij Ajax nog niemand dit jaar horen zeggen we worden makkelijk kampioen.

5 november 2011 om 17:27

niet goed opgelet hebben ze in het begin van het seizoen gezegd. verthongen o.a.

5 november 2011 om 17:33

Er zijn wel veel andere uitspraken gedaan die arrogant over komen. Die twee Belgen achterin kunnen er ook wat van. Laat ze eerst maar eens een paar wedstrijden op rij de 0 houden voordat ze een cultheld denken te zijn.

5 november 2011 om 17:34

makkelijk heeft hij niet gezegd. dat hij overtuigd is kampioen te worden is voor een speler natuurlijk ook de enige juiste instelling.

5 november 2011 om 18:44

Ik denk dat trost en arrogantie vaak door elkaar wordt gehaald bij Ajax. Bij Ajax komen veel spelers uit de jeugd door die vanaf kleins af aan dromen om in het eerste te voetballen. Als dat lukt zijn ze trots op hun club wat je kan verwarren of linken aan arrogantie.

5 november 2011 om 18:47

wij bij ajax hebben altijd een grote mond.
Wij zijn ajax wij zijn de beste ;

ja en idd en daarom is ajax de zogenaamde wedstrijd van het jaar.
dit is echter ookzo bij feyenoord,psv,ado en az plus alle andere elftallen doen een stapje extra tegen ajax.

daarom is het voor ajax ook lastiger om kampioen te worden,
de Beste zijn ze echter altijd ;

on topic:
Het vuurtje wordt voor de zoveelste keer aangewakkerd door het Utrecht kamp.
De spelers van utrecht zullen in iedergeval weer op scherp staan.
Hoop dat Ajax heeft geleerd van vorig seizoen en zich niet nog eens laat overrompelen door utrecht,.

5 november 2011 om 18:55

Zeker de lachwekkende uitspraken van Cabralletje en Guidetti niet gelezen afgelopen tijd.
Maar Ajax zal in ieder geval echt niet wakker liggen van dit clubje uit Utreg.

5 november 2011 om 19:07

ajoh, dat zijn we onderand wel gewend, alles was een ajax speler zegt is meteen arrogant, en als een speler van feyenoord zegt dat ze willen strijden om het kampioenschap (haha) is het de juiste instelling dit dat, of als een speler van psv zegt dat ze dit jaar kampioen worden hoort dat altijd de mentaliteit te zijn van spelers die bij een topclub zitten, trieste mensen.

achja er moet altijd op iemand gehaat worden he, en meestal(altijd) is dat iemand/iets dat het grootste/beste is.

5 november 2011 om 22:26

Ja em psv heeft niets gezegd...
Wat een gelul, je moet altijd zeggen dat je voor het kampioenschap gaat als je bij de beste vier a vijf hoirt, lijkt me logisch.
Daarnaast word ik zo langzamerhand na al die jaren een beetje ziek van dat gezeik dat ajax arrogant is...
Elke andere club in nederland die ziiets zeggen zijn zelfverzekerd of het is logisch dat ze dat zeggen, en bij ajax heet dat dan arrogantie...
Maargoed, generaties van napraters kan je niet in een keer om krijgen..
Want zo gaat het , allemaal napraters met hun arrogantie..
Net als werk verzetten en de mouwen opstropen is een Feyenoord kwaliteit, hebben we de afgelopen paar jaar ook weinig van gezien, allemaal cliche,s die nergens meer op gebaseerd zijn en gewoon klakkeloos over de generaties heen worden overgenomen.

5 november 2011 om 17:38

en dan hebben 'ze' weer een grote mond. Ik vind het zeer opvallend dat alle ajacieden altijd als 1 worden gezien. in mijn omgeving zeggen ze ook alle ajacieden hebben een grote mond, terwijl ik al 1 voorbeeld ken die dat niet heeft ( ikzelf ). Het is dus een heel makkelijk onderwerp om je 'haat' tegen Nederlands meest succesvolste club aller tijden te onderbouwen, terwijl deze eigenlijk nergens op slaat.

Hou je is wat meer bezig met je eigen clubliefde i.p.v haat tegen een andere.

5 november 2011 om 18:39

Niels,

Dat grote mond hadden AZ en Twente ook. En ik las gisteren dat Koeman vindt dat Feyenoord weer op de terug weg is, vanwege hun klassering, terwijl hij vergeet dat ze tegen top 10 clubs nog niets hebben laten zien, behalve dan tegen Ajax waar ze dan blijkbaar een opleving hadden. Dus het heeft niets met arrogantie te maken maar wellicht met vertrouwen.

6 november 2011 om 00:58

Tja, dat zal dan zo zijn. Noem het bluf of arrogantie, maar als je het dertig keer doet maak je het ook waar. En volgens mij zijn er geen clubs die hierbij ook maar in de buurt komen.
En dat kleinere clubs er graag van willen winnen is logisch.

Man man wat een kabaal uit Utrecht. Alsof ze er al weken van wakker liggen. Nu weten we het wel: wedstrijd van het jaar. Zoals alle uitduels die Ajax speelt.

Lastige uitwedstrijd door het publiek en de atmosfeer. Maar dit is denk ik wel het zwakste Utrecht van de laatste jaren, dat ongetwijfeld met veel strijd zal trachten te compenseren. Met Sneijder, Asare en Mulenga toch aardig wat leuke spelers nog. Die Gerndt valt me tot nu toe wel erg tegen.

We moeten kunnen winnnen. Ruim zal het niet zijn. Maar spelers als Janssen, Vertonghen, Eriksen en Boerrigter moeten het verschil kunnen maken tegen dit Utrecht. Ik denk dat het kwaliteitsverschil net te groot is voor Utrecht om voor een verrassing te zorgen (hoewel verrassing, ze hebben de laatste twee gewonnen....)

5 november 2011 om 16:41

Ze moeten het wel kunnen winnen van Utrecht inderdaad, maar Mols heeft wel gelijk met: "ze hebben nogal wat ingeleverd".
Stiekem denk ik dat als Utrecht de oude selectie nog had ze wel in de top 4 zouden moeten/kunnen meedraaien. Dan zou deze wedstrijd er denk ik heel anders uitgezien hebben.

5 november 2011 om 18:51

idd als je kijkt hoe mertens en strootman het bij psv doen zou dat al een enorme stap zijn voor utrecht tel daarbij op dat van wolfswinkel in bloedvorm is in portugal.

nou utrecht had echt hoge ogen kunnen gooien dit seizoen. Dit dacht erwin koeman ook terecht dat hij is gaan lopen zo'n droomselectie en dan de 3 beste weghalen .

5 november 2011 om 16:59

Met je opmerking: Nu weten we het wel: wedstrijd van het jaar. Zoals alle uitduels die Ajax speelt.

Toon je wel aan dat het dus echt zo is. Dit is arrogantie. Je doet alsof alle clubs de wedstrijd waarin ze thuisspelen tegen Ajax de belangrijkste is.. Ik kan je vertellen: dit is niet zo. Bij Vitesse heb je Nec, bij NEC Vitesse. En volgens mij vinden Heerenveen en Groningen de onderlinge duels ook belangrijker... maargoed, dat terzijde.

Utrecht heeft dit seizoen echt heel veel ingeleverd, en met Wouters geen coach die mij imponeert. Ik verwacht dat Ajax het wel lastig zal hebben, maar dat het de punten wel meeneemt naar Amsterdam, puur door kwaliteitstekort bij Utrecht.. De enige manier dat Utrecht dit gaat winnen is als Ajax slap speelt en Mulenga, Asare en Duplan een goede dag hebben aan Utrecht kant..

5 november 2011 om 17:11

Thomas_az dat zijn dus 4 vd 17 clubs die het niet hun belangrijskte wedstrijd vinden. 13 wel, en dat lijkt me toch aardig veel ofniet?
BTW als AZ de wedstrijd tegen Ajax een derby noemt ligt het meer aan de mate van jaloezie aan jullie kant, dan arrogantie van onze kant. Utrecht is wel een derby daarentegen.

5 november 2011 om 17:13

Wil je dit ontkennen? Het merendeel van de heeft een hekel aan Ajax, dus gaan ze er volledig voor. Daar moet Ajax voor gewapend zijn, door zelf met dezelfde dosis inzet de wedstrijd. Iedereen wil winnen van Ajax, klaar.

Maar alles wat wij met vertrouwen zeggen, wordt gezien als arrogantie.
Het is alleen de vraag wat was er eerder?

5 november 2011 om 17:15

met de spreekkoren van de dag dat twente dat kampioen werd (helemaal niks in amsterdam) in zon beetjeelk stadion in nederland word anders ook wel een statement gemaakt welke het gelijk van babinho onderstreept

5 november 2011 om 17:32

De wedstrijd van AZ tegen Ajax noemen wij geen derby. De enige reden dat ie zo leeft in Alkmaar is omdat wij jullie als concurrent zien voor de hogere plekken en omdat wij altijd gezien worden als het kleinere broertje, wat nogal raar is.. en overingens ook arrogant

Mocht je wel horen dat dit een derby is, dan is dat gewoon omdat beide clubs in Noord-holland liggen, dus is het een Noord-hollandse derby. Dus ik snap niet dat jij het duel met Utrecht dan weer wel een derby noemt?

5 november 2011 om 17:42

@ urbyfan ga jij eens heel snel opzoeken wat een derby is!

On topic: Veel mensen die ik spreek en niet voor ajax zijn delen de mening van Mols, ajax wordt als arrogant gezien.

Terwijl dit niet in diezelfde van andere clubs in de eredivisie wordt beweerd. Dus zou er dan toch een kern van waarheid in zitten?

5 november 2011 om 17:42

iedereen wil van ajax winnen? newsflash, iedereen wil van iedereen winnen.

5 november 2011 om 18:06

Az wordt het kleinere broertje van Ajax genoemd? Ik hoor het nu voor het eerst, van een Az fan notabene. Jij zelf stookt dus dat vuurtje op, om vervolgens daarmee de Ajacieden over een kam te scheren en ze arrogant te noemen.
In jouw eerste zin probeer jij te ontkrachten dat Az - Ajax een derby is, maar in jouw verdere post maak jij weer duidelijk dat het wel een derby is!?

Dit is dus typisch een perfect voorbeeld dat men graag dingen aanpakt om even te bashen.

5 november 2011 om 18:07

@fantje utrecht en amsterdam behoren tot de randstad, dus utrecht-ajax is terdegen een derby ;

5 november 2011 om 22:31

Het ging hier niet om derbys maar wat voor veel nederlandse clubs de wedstrijd van het jaar is, misschien buiten eventuele derbys.
En het is geen arrogantie het is gewoon een feit dat voor veel clubs dat de wedstrijd tegen ajax is, k begrijp dat je baalt dat het niet de wedstrijd tegen az is.
Maar succes en de grootste zijn maakt schijnbaar gehaat...
Vandaar de haat tegen ajax en voor velen de haat tegen amsterdam..allemaal volkomen belachelijk en allang achterhaald.

Daarnaast zou een lesje begrijpend lezen goed voor je zijn, want iemand arrogant noemen alleen omdat hij aangeeft dat het voor veel clubs een belangrijke wedstrijd is, slaat echt meer op jouw iq...

5 november 2011 om 17:28

dit bedoelen ze dus met arrogantie. net alsof ajax op bezoek komt het de wedstrijd van het jaar is not.

5 november 2011 om 18:07

Dat is anders wel de keiharde realiteit.
Voor clubs als:
Psv
Ado
Utrecht
Roda
Az
FC Groningen
en Feyenoord
is de thuiswedstrijd tegen Ajax gewoon standaard ieder jaar de wedstrijd van het jaar. Dat zijn waarneembare feiten. Als je dat als arrogant wilt bestempelen wil ik je eens adviseren om in de desbetreffende stadions langs te gaan en sfeer dan eens te proeven in vergelijking met de 'normale' wedstrijden die deze clubs spelen. ;

5 november 2011 om 19:19

dat is niet alleen tegen ajax maar ook tegen feyenoord psv alleen in amstedam denken ze dat alles om hun gaat.

5 november 2011 om 19:28

toch leeft dit eens stuk meer voor deze ploegen om van ajax te winnen dan van psv en feyenoord. Dit komt voornamelijk doordat ajax toch de van oudsher de grote club is met de grootste historie.

5 november 2011 om 19:52

met de historie van 30 jaar geleden daar na ook niet bveel meer gehaald behalve in 95?
en ik bedoel ze kijken niet alleen uit naar de wedstrijd van ajax maar ook naar anderen alleen denken ze in amsterdam dat ze alleen naar hun uitkijken. dat bedoelen ze met de arrogantie

5 november 2011 om 20:06

wedstrijd van het jaar geld het meeste voor utrecht maat !!! De andere zijn meestal concurenten van ajax en dan is het normaal in mijn ogen dat je een stapje harder wil lopen !!

5 november 2011 om 20:20

@peterpsv
Kom jij nou maar onder die steen vandaan. Ga morgen vooral naar de Galgenwaard en ga je daar eens aan de supporters vragen of het de wedstrijd van het jaar is. Hetzelfde geldt voor de wedstrijden die ik eerder al genoemd heb. Wij denken dat niet, het zijn feiten. Dat jij deze niet kan accepteren, zoals zoveel niet geaccepteerd wordt vanuit Eindhoven, geeft alleen maar meer aan hoeveel afgunst en jaloezie er daar leeft jegens het grote Ajax.

@diekeman
Sinds wanneer zijn ploegen zoals Ado, FC Groningen, Feyenoord en Roda JC concurrenten voor Ajax?

5 november 2011 om 21:58

en nog steeds de arrogantie en stomme bluf uit amsterdam.

5 november 2011 om 22:35

Wij denken helemaal nieys want het interesseertons gren ene moer wa dat provinciale clubje va jouw denkt, daarnaast beweren de ajacieden dit niet maar wordt dit altijd in kranten en interviews zo weergegeven, ook door spelers van je eigen club wijsneus.
Als je hier alleen maar komt om ajax te bashen en de boel tea provoceren in een topic over utrecht en ajax
Kan je beter gewoon helemaal niets zeggen....

6 november 2011 om 09:29

@likdat

Jij zit er wel heel erg mee he, dat wedstrijdje van het jaar?

6 november 2011 om 18:30

ik provoceer niks en ga jij even eerst nederlands leren

Noem het arrogant of niet, ik vind dat dit Ajax tegen dit Utrecht toch echt 3 punten mee naar Amsterdam moet nemen. Ajax heeft een aantal lastige wedstrijden achter de rug, de laatste 3 gewonnen met een doelsaldo van 12-2 waarvan 1 champions league duel. Zoals Mols ook al zegt, Utrecht is in slechte doen met alle kwaliteit die ze heeft ingeleverd. Lijkt me geen discussie mogelijk, 3 punten voor Ajax.

5 november 2011 om 16:50

Ajax is favoriet, dat klopt. Maar Utrecht - Ajax maakt altijd wat los bij Utrecht dus de rollen kunnen ook zomaar worden omgedraaid.

5 november 2011 om 17:32

Klopt, dat dacht ik de laatste jaren ook en de laatste 2 jaar bleek dat ook terecht. Toch denk ik dat ze dit jaar kwalitatief zoveel beter zijn dat de entourage niet de doorslag zal geven. Maar goed, oké, de bal is rond.. ;

5 november 2011 om 17:57

Ja, het verschil qua selectie is wel gegroeid (in het voordeel voor Ajax). Dus of de sfeer moet extreem zijn, maar anders zie ik Ajax alsnog winnen.

5 november 2011 om 18:22

Mee eens. De laatste jaren gaf ik Utrecht altijd wel kans tegen Ajax. Maar dit jaar zie ik het niet gebeuren. Ook al maakt Ajax extra krachten los in Utrecht, ze hebben momenteel zo'n zwak team dat Ajax wel overeind blijft in de Galgenwaard.

Ok, Ajax word dan misschien gezien als arrogant maar ze hebben ook wel een beste prijzenkast en dat mag je best uitstralen, maar ik vind Utrecht arroganter want een jaar ofzo geleden had van Seumeren het over subtop spelen en dat vind ik arrogante uitspraken en helemaal als je ziet waar ze nu staan. Dus wie is er nu echt arrogant?

5 november 2011 om 17:48

zit wat in, maar is eigenlijk niet zo interessant. in nederland ben je al snel uit de hoogte, het land waar normaal al gek genoeg is. vertrouwen en ambitie worden vaak al verward met arrogantie en zelfs topsporters (die niet zonder vertrouwen kunnen) worden veroordeeld als ze dat uitstralen.

van seumeren heeft ambitie, vertonghen ook, degenen die dit arrogant vinden voelen zich kennelijk benadeeld maar doen er goed aan eens in de spiegel te kijken en zich te realiseren waar ze zelf waren zonder vertrouwen en hoop. ik vind het wel mooi als mensen niet bang zijn om hun doelen te stellen en dit uit te spreken. past ook zeker bij ajax en als er een club is die recht van spreken heeft zijn zij het.

5 november 2011 om 22:38

Het is jammer dat ik geen complimenten meer kan geven, maar na veel in het buitenland gewerkt te hebben is dit ook hoe ik het ervaar, als je in nederland zegt dat je goed bent ben je arrogant.
Als je in het buitenland solliciteert en zegt; ik denk dat ik et wel kan,kan je een baan vergeten.
Amerikanen engelsen en duitsers willen gewoon weten of je goed bent of niet.

Heel apart dat in het artikel niet eens vermeld staat dat Michael Mols in Amsterdam geboren is en opgeleid is door Ajax. Heeft een aantal keer wissel gestaan bij Ajax 1 maar nooit officiële wedstrijden gespeeld voor Ajax 1.

Denk inderdaad dat Ajax voor de meeste clubs de grootste tegenstander is. Tegen Ajax geven ze net dat kleine beetje meer. Utrecht-ajax was altijd een mooi affiche maar denk dat het dit jaar wel wat anders gaat. Utrecht is naar mijn mening dit seizoen echt heel erg verzwakt en ik denk dat Ajax niet echt veel problemen zal hebben met ze op dit moment.

Ik vind dat michael mols wel een punt heeft. Ajax zal zich altijd blijven zien als de beste club van nederland. En ze kunnen moeilijk toegeven dat een ander team gewoon beter is (vooral de supporters).
Neem de wedstrijd tegen Feyenoord die waren gewoon beter doordat ze goed pressie voetbal speelden. Maar ze hebben er moeite mee om gewoon toe te geven dat die ploeg op die dat gewoon beter was.

5 november 2011 om 17:07

Ajax had een volledige off-day en dacht makkelijk te kunnen winnen... Onze vrienden uit zuid speelden toen gewoon een goede wedstrijd en Ajax een hele slechte. Dat Ajax slecht was heeft iedereen toen al toegegeven. De aanhangers van andere clubjes hebben gewoon moeite met begrijpend lezen of willen het niet lezen (kan ook natuurlijk)..

Oh ja: wij zien ons inderdaad als beste club van Nederland, jullie zien je eigen natuurlijk als een van de minste clubs van Nederland? Waarom zouden wij iets moeten toegeven? We zijn de grootste, de beste en de mooiste club van allemaal.. Wij zijn Ajax, wij zijn de beste! (zoals iedereen dat over zijn eigen club denkt, dat je dat niet kan bedenken... Oh nee, nuchterheid siert jullie...hahahaha)

5 november 2011 om 17:26

Het gaat er trouwens niet om mijn supporters gevoelens van Fcg. Als jij durft toe te geven dat ajax vorig jaar met geluk kampioen is geworden dan krijg je de respect van mij die je dan verdient.

Ajax zat vorig jaar in de situatie dat ze de laatste 3 a 4 wedstrijden moesten winnen dit deden ze ook maar ze hadden alleen tegen twente verdiend te winnen tegen Nec werd ajax in de 1e helft compleet van de mat gespeeld. En tegen Heerenveen hadden ze ook verdiend te verliezen als je kijkt naar het voetbal en de kansen verhouding.

5 november 2011 om 17:41

Beste rmcp14, het maakt mij niet uit of je mij respecteert of niet. Iedereen weet hoe het vorig seizoen is gegaan. Daar kan je lang en kort over lullen, maar iedereen zag dat we tegen voornamelijk nec vreselijk veel geluk hebben gehad. Tegen h'veen uit verzuimden we afstand te nemen, niet zoals jij suggereert verliezen, tegen excelsior was het bedroevend.. Neemt niet weg dat de rest dus gewoon heel erg hard gefaald heeft destijds en wij kampioen zijn geworden. Op de laatste dag, met reclame voor het voetbal. Dominant, aanvallend en aantrekkelijk spel werd twente aan de kant gezet. Ik begrijp alleen niet wat je wel en niet leest.. Want het gros is het erover eens dat vorig jaar gewoon door falen van anderen, voor ons eindigde in een landskampioenschap.

Dat bedoel ik dus met lezen wat je wilt lezen en het over het hoofd zien van dingen die veel mensen ook al gezegd hebben. Dat men roept wij zijn de beste enz. enz. gebeurd bij elke club na een kampioenschap, alleen Ajax roept zoveel aversie op dat bij elk clubje buiten Ajax om, de haren recht overeind gaan staan, de paarden gaan steigeren, de stoppen doorslaan en er niet normaal meer gereageerd kan worden en of even nagedacht wordt...

5 november 2011 om 18:17

jij noemt het misschien geluk, maar als je op de laatste dag eerste staat ben je de terechte kampioen. Hoe dat tot stand is gekomen doet dan niet ter zake.

5 november 2011 om 18:46

rmcp14,

Wat bedoel je met geluk kampioen geworden?

Zolang een club niet alle wedstrijden in een competitie wint, hebben we altijd te maken met andere clubs die punten moet verspelen om kampioen te worden.

En kampioen wordt je als je ook slechte wedstrijden weet te winnen. Of weet jij een club te noemen die 34 wedstrijden altijd de betere team was?

5 november 2011 om 19:39

@rmcp14
Tegen NEC werden ze het eerste half uur werd ajax aardig van het vel d afgespeeld ja maar keepte vermeer geweldig, vermeer is ook onderdeel van de selectie van ajax en is het geluk dat je een goede keeper hebt?? Na dit half uur speelde ajax NEC helemaal van het veld af en maakte ze kansen wel af. Dus heb je dan niet verdiend te winnen? Als je een uur lang beter bent?
Heerenveen was inderdaad minimaal gelijkwaardig en verdiende eigenlijk een gelijkspel mar heeft ajax die overwinning niet zelf afgedwongen? En heeft ajax vorig seizoen ook niet een aantal gruwelijke pech gehad tegen excelsior uit bijvoorbeeld? Toen anita een rode kaart kreeg voor een tackel op de bal? en tegen oda uit? Toen ajax op het eind van de wedstrijd nog een frommelgoal tegen kreeg

5 november 2011 om 21:59

Hootch30,

Als je puur kijkt naar de punten heeft ajax een geweldige eindsprint ingezet. En ik vind persoonlijk dat Twente over het hele seizoen (waarom het volgens mij gaat met een kampioenschap) het stabielste en het leukste voetbal gespeeld. Twente heeft inderdaad niet alle 34 westrijden gewonnen (wanneer gebeurd dat wel).

Ajax heeft wel het geluk gehad die een kampioen heeft. Maar dat ik het bekritiseer is het de wijze van voetbal. Ik heb vorig seizoen geen ajax gezien waarvoor een voetballiefhebber voor de tv gaat zitten (dit gebeurde in het verleden juist wel, kampioen worden met goed voetbal). en ik vond het hele seizoen wisselvallig.

Die wisselvalligheid zijn wel verantwoordelijken voor te benoemen (wel bekend lijkt me).

BTW een onterechte rode kaart of een lucky doelpunt krijgt bijna elk team wel is tegen.

Vorig jaar werd Ajax in Utrecht helemaal weggespeeld en mocht het blij zijn dat het bij drie tegentreffers bleef. Dit jaar spelen de twee grote vedetten van dat FC Utrecht in Eindhoven en is de ploeg kwalitatief gezien behoorlijk verzwakt.

Ajax is geen ploeg die in dit soort uitwedstrijden zomaar eventjes gemakkelijk kan winnen, maar gezien het verschil in kwaliteit voorspel ik toch een moeizame overwinning voor de Amsterdammers. Al hoop ik natuurlijk op een overwinning voor Utrecht. Of een gelijkspelletje.

5 november 2011 om 16:56

Weet niet of de kracht van Utrecht Mertens was hoor.. die zat bij tijd en wijlen ook op de bank.
Nu men het spelletje van Mertens door heeft presteerd hij de laatste 4 wedstrijden bij PSV ook al bijzonder stroef zonder echt een meerwaarde meer te zijn gezien zijn geringe fysiek.

5 november 2011 om 17:00

Vorig jaar had Ajax het vooral lastig met Duplan en Asare en het jaar daarvoor met Mulenga. Alledrie spelen er nog. Verder maakt het niet uit hoe zwak het team van Utrecht is, ze maken het Ajax altijd lastig. Zeker na een Europese wedstrijd verwacht ik niet al te veel van Ajax. Maar goed, dit zijn de wedstrijden waar jongens als Vertonghen en Janssen op moeten staan.

5 november 2011 om 17:03

@vincfred:

Vorig jaar speelde Strootman tegen Ajax een wereldpartij. Van Marwijk heeft later ook nog aangegeven dat hij in die wedstrijd zag dat Strootman bij het Nederlands elftal hoorde. Kleinzielig dat je hem nu niet noemt.

5 november 2011 om 17:15

Klopt, dat is ook nog steeds de beste wedstrijd die Strootman heeft gespeeld in de eredivisie. Vervolgens speelde hij goed bij het Nederlands elftal. Voor de rest vind ik hem een groot talent, maar wel erg gehypet. Maar dat is mijn mening.

Het ligt overigens niet aan 1 speler dat het team goed speelt, maar aan de hele groep!

5 november 2011 om 17:18

@superpeet:

Hoe kun je Strootman nu gehypt vinden? Natuurlijk speelt hij wel eens een wat mindere wedstrijd, maar over het algemeen haalt hij een heel erg hoog niveau.

Als er al een speler erg gehypt is in Nederland, dan is het Eriksen. Hij wordt continue als een wereldtalent beschouwd, maar is in 4 van de 5 wedstrijden die hij speelt totaal onzichtbaar.

5 november 2011 om 17:24

Lekker laten lullen, die man laat de laatste tijd wekelijks zien dat het een goede voetballer is en met enorm veel capaciteit.

Wij hebben na vorig jaar zeker wat recht te zetten, alleen vergeten de heren spelers wel eens zulk soort dingen in beladen wedstrijden voor de supporters... Morgen mogen ze eens laten zien dat ze voor Ajax en voor ons de supporters willen strijden, tegen een op het bot gemotiveerde tegenstander. Eens laten zien dat ze gegroeid zijn en dat ze die titel weer willen!

5 november 2011 om 17:31

@aapiepsv
De enige reactie die kleinzielig is, is de jouwe. Een reactie die puur bedoeld is om nog even naar eindhoven te wijzen, wat voor goede spelers ze wel niet binnen hebben gehaald. Dat is vooral te merken aan het noemen van Mertens, want als er iemand teleurstelde bij Utrecht tegen Ajax vorig jaar was hij het.

Strootman speelde inderdaad een hele goede wedstrijd, maar in mijn ogen waren het toch vooral Asare en Duplan die het grootste verschil maakten. Duplan natuurlijk in de vorm van twee doelpunten, maar was zijn directe tegenstander constant de baas. Asare was werkelijk overal op het veld, haalde bijna elke aanval van Ajax eruit en was de grootste aangever in aanvallend opzicht.

Deze twee sprongen er voor mij nog meer uit dan Strootman, so what? Ben je doordat ik het grootste talent van de wereld niet heb genoemd weer op je teentjes getrapt?

5 november 2011 om 18:56

Aapiepsv,

Eriksen zeker afgelopen wedstrijd niet gezien? En ik denk dat jij ook geen één interland van hem gezien heeft.

En wie noemt Eriksen een wereldtalent? Ajax, Arsenal, Barcelona of Milan? De laatste 3 clubs willen hem graag hebben en die weten wel beter dan jij.

En nu even over Strootman. Strootman heeft natuurlijk een bliksem ontwikkeling doorgemaakt, maar ook hij zal te maken krijgen met vormcrisis, zoals de meeste jonge spelers die zich razendsnel ontwikkelen. Tot nu toe vind ik hem ook een hele goede speler, maar het is altijd even afwachten hoe hij zich ontwikkeld na een vormcrisis.

5 november 2011 om 17:06

Mertens heeft het bij Utrecht zijn goede wedstrijden gehad, maar toen het kouder werd zag je nauwelijks nog iets van hem.

Worden weer leuke wedstrijden Utrecht-ajax maar ook PSV (niet bepaald in grote doen) kan wel eens grote problemen krijgen met Heracles die ik met behendige spelers als Overtoom beter acht dan die zwakke europese tegenstander. Wellicht gaat AZ weer punten uitbouwen en kan het wel eens vroegtijdig al uitgemaakt zijn..

5 november 2011 om 16:54

@pinkelman:

Heracles-uit is altijd een moeilijke wedstrijd. Heracles-thuis mag voor PSV toch geen probleem zijn. Voor PSV verwacht ik geen puntverlies. Sterker nog, het zou me enorm verbazen mocht PSV niet winnen.

5 november 2011 om 17:01

Dat zeiden ze ook vantevoren met die Europese tegenstander maar dat liep ook anders gezien de verdedigende kwetsbaarheid.
Heracles heeft een heel degelijk elftal met snelle behendige spelers en PSV is niet in grote doen. Verdedigend staat het niet, maar aanvallend loopt het ook bepaald niet groots gezien Mertens het niet meer heeft, Matavz ook niet de Matavz is van Groningen, Lens reeds is gepasseerd en Wijnaldum steeds te druisig is en overzicht mist.

PSV is bepaald niet in goede doen maar ook Ajax is geen zekerheid, het klampt zich vast aan twee wedstrijden tegen Roda JC en tegen ook een zwakke Europese broeder.
Utrecht en Heracles kunnen stunten zeker met de vorm van beide teams.

5 november 2011 om 17:06

@pinkelman:

Ik heb bij jou vooral het idee dat de wens de vader van de gedachte is. Ik weet zeker dat PSV morgen wint. We zullen het morgenavond rond deze tijd weten.

Matavz heeft wat tijd nodig om zich aan te passen bij Psv, dat is heel normaal. Ondanks dat scoorde hij toch 4 keer in 7 wedstrijden. Is niet zo slecht. Lens is gepasseerd omdat Labyad ondanks zijn jonge leeftijd van 18 al een fantastisch niveau haalt. En Wijnaldum was tegen Twente juist één van de betere. Ik heb het idee dat je een beetje aan het zoeken bent naar argumenten om PSV als een matig geheel af te schilderen. Jammer voor je dat ze kant noch wal raken. PSV is voor Eredivisie-begrippen een sterk team. Een team dat gaat winnen van Heracles.

5 november 2011 om 19:45

en dan is ajax arrogant?
"ik weet zeker dat psv wint" psv moet het nog maar is laten zien...de enigste ploegen waar ze van hebben gewonnen staan in het rechter rijtje en zelfs dat ging met pijn en moeite

5 november 2011 om 22:44

Wist nie dat dat de boeren ook arrogant waren...laat ik nou hopen dat psv morgen gruwelijk onderuit gaat, maar dat komt alleen door die arrogante houding van al die psvers, die sinds ze een paar nieuwe,9, spelers hebben denken dat ze de gift van god aan het nederlandse voetbal zijn....

Zou het leuk vinden als Utrecht weet te winnen maar ik zie het niet gebeuren. Ajax is op dit moment gewoon de betere ploeg.

5 november 2011 om 17:19

de 12 punten die vorig seizoen zijn ingeleverd tegen denhaag en Utrecht moeten er nu zeker 8 worden bijgeschreven, anders is Ajax gezien.
Nu moeten ze doorpakken, aan stand verplicht.

hahaha toen ik die reactie aan het lezen was hier boven: youn3s
Dacht ik even wat heeft dat van toegevoegde waarde aan dit artikel
bedoel als alle teams van zoizo de top 5 hun selecties konden behouden dan had utrecht wel anders gepraat.
Ik ben een ajacied en vind dat het allemaal wel meevalt qua arogantie je mag het wel uitstralen
en het is hier eerder gezegt heb ook niemand horen zeggen van we worden even met twee vingers in de neus kampioen,
maar om er even op terug te komen de selectie van utrecht is zeker kwalitatief minder dit jaar dan vorig jaar
het zal zeker een hele andere wedstrijd gaan worden, gewoon om het feit dat ajax sterker is
en weer veel vertrouwen heeft getankt en laten zien, 12-2 uit drie wedstrijden vind ik best knap.

nogmaals die reacite snap ik nog steeds niet, als twente,ajax,psv,feyenoord hun selecties konden behouden dan had het er veel anders uit gezien ik denk een competitie als spanje,engeland de eerste 5 strijden om kampioenschap en de rest bengelt er wat achter aan.

Ontopic:

ik denk dat het een spannende wedstrijd word iedereen zal denken dat er wel wat valt te halen ajax heeft denk ik de wedtrijd nog wel in de bene dat speeld ook mee
verder denk ik aan een 2-1 over winning en dat sneijder gaat verrassen

iederen die voor ajax- utrecht is een fijne en sportieve zondag toegewenst dat de beste moge winnen

Ajax gaat toch zeker wel winnen van dit middelmatige ploegje?
Utrecht stelt dit seizoen niet zo veel voor. Vorig jaar nog v. Wolfswinkel, maar nu niet veel soeps meer.

Ja Fc Urecht ziet ajax als een echte rival en wilt hun altijd verslaan, en Ajax proeft het ook wel es, want eigenlijk wilt iedereen Ajax dol graag verslaan, maar FC Utrecht lukt het vaak genoeg thuis in Utrecht nog. Maar deze wedstrijd mag je niet verliezen, het is een rommeltje en ze hebben een paar individuele spelers in de naam van Sneijde Gerndt en Asare die een verschil eventueel zouden kunnen maken, maar hoe het achter in staat gaat Ajax dit never nooit verliezen.

Ajax arrogant?
misschien een stuk of 2 spelers
de meerderheid is juist veel te onzeker
of gewoon bescheiden zoals bijvoorbeeld een Boerrigter
sympathieke speler en precies de juiste instelling
zo mogen ze alle 11 wel zijn van mij :-)

5 november 2011 om 17:49

De meeste onzekere mensen zijn vaak juist arrogant. Ze proberen hun onzekerheid te verbergen. Of ik ajax arrogant vind, absoluut. Niet alleen de spelers maar ook de supporters, de staff, het hele totaalplaatje.

5 november 2011 om 17:58

vind jij F. de Boer arrogant? dat vind ik juist een sympathie gast.

5 november 2011 om 22:47

En mensen dia altijd iets vananderen vinden doen dat meestal omdat ze niets van hunzelf durven vinden...

Ach het is toch al zo lang bekend dat Ajax de dubieuze eer heeft de meest geliefde en gehate club in Nederland te zijn. Dat iedereen van ze wil winnen helpen ze zelf ook aan mee.

Vooralsnog vraag ik me af in hoeverre de beleving voor deze wedstrijd er nog is bij Utrecht, ze hebben een flink aantal basiskrachten moeten inleveren en tja zweden hebben vaak iets meer liefde dan haat met Ajax ;

Op papier iig een interessante wedstrijd...

ajax wordt als arrogant gezien... tja, kun je dan niet beter zeggen dat je ajax haat? Ik denk dat deze club alle reden heeft om arrogant te kunnen zijn, als je naar de club zijn palmares kijkt, mag je best arrogant zijn, maar juist daarom wil iedereen van Ajax winnen. Of dat ze nou degraderen maakt ze niets uit, als ze maar van Ajax winnen :s

5 november 2011 om 17:51

Jij ben zeker ajacied of niet? Ik denk dat jij dan een goed voorbeeld bent. Niets is reden genoeg om arrogant te zijn. Maar die mening is niet aan arrogante mensen toebedeelt.

5 november 2011 om 18:06

Hoe je het ook wendt of keert, wij zijn de grootste club chyno... Vrolijke vriend.. De meeste prijzen.... Oh wacht, het is arrogant om te zeggen dat je goed bent, je kan beter zeggen dat je glas half leeg is, dan half vol... Wat heb jij nog een hoop te leren in deze wereld.

5 november 2011 om 20:21

Dit heeft niets te maken met half leeg of half vol. optimisme is heel iets anders dan arrogantie. Je kan de meeste prijzen hebben, maar dat maakt je niet de beste. Jullie mogen met zijn alle denken dat jullie de beste zijn en dat de rest dus minder is, ondanks dat ajax de afgelopen tien jaar nauwelijks iets bereikt heeft. Maar waar ik me dan wel aan stoor is dat er raar opgekeken word als ajax arrogant word genoemd.

5 november 2011 om 20:56

Jawel, dat is namelijk je negatieve beeld als er gezegd wordt dat wij de beste zijn. Dat zijn we nog steeds hoor, tot op het moment dat de competitie afgelopen is zijn wij de beste van NL. Ik kijk nergens raar van op, enige waar ik van opkijk is dat bij types zoals jij de stoppen doorslaan bij het woordje Ajax. En je consequent in je hoofd haalt om overal maar te moeten zeggen arrogant. Bovendien komt die haat voornamelijk voort uit jaloezie. Is een typisch Nederlands tikje, om iedereen die beter is dan de rest het hoofd proberen af te hakken en niet te mogen.

Dan als laatste: waar staan die prijzen dan voor? De rest is ook sportief minder geweest in het verleden en zijn nog steeds niet geëvenaard.. Dus wij zijn de grootste en de beste. Beter gezegd: ondanks dat wij 10 jaar niks gepresteerd hebben, zijn wij nog nooit ingehaald door een clubje als psv en wie dan ook. En nog altijd kent heel de wereld ons en hebben wij in Europa een grote naam. Ajax kennen ze allemaal, nog voor psv.. voor feyenoord... Kortom: wij zijn dus groter dan de rest.

6 november 2011 om 09:39

@langew

Dat denigrerende toontje van jou bevalt mij totaal niet van jou, vrolijke vriend. Hoe durf jij je grootste tegenstander die ieder jaar meestrijd op de titel een clubje te noemen, terwijl dit clubje de laatste pakweg 15 jaar de touwtjes in handen heeft in de Eredivisie. Dat jij lekker droomt over de historische prijzen van een eeuw geleden van Ajax, fijn voor jou maat. De meeste mensen kan het geen ene ruk schelen wat er in die stoffige prijzenkast staat van jullie. Het gaat om het heden nu en jullie staan er dit seizoen niet zo lekker voor. Die angst voor Utrecht is wel te proeven bij mensen zoals jou...

Het feit dat andere clubs Ajax als arrogant zien is gewoon een teken dat ze zich minderwaardig voelen t.o.v. deze prachtige club uit Amsterdam die het nederlandse voetbal op de wereldkaart heeft gezet. In de gehele wereld kent men de naam ajax en met alle respect: in italië hebben ze echt nog nooit van Utrecht gehoord. Ze kunnen het niet eens uitspreken; Laten we nu eens ophouden elkaar voor de wedstrijd te bekritiseren en morgen genieten van een prachtige wedstrijd tussen twee mooie teams met hopelijk een spannend verloop en met Ajax als winnaar na 90 minuten

Ik zag net de samenvatting van Utrecht - Ajax en dat team wat Ajax vorige jaar had stelde helemaal niks voor.

Eriksen was nog een iel mannetje
Daley Blind stond Linksback
Ebecillio stond linksbuiten
De Zeeuw was uit vorm

En Utrecht speelde een wereldpot wat ze alleen tegen Ajax kunnen.

5 november 2011 om 21:20

Zet daar tegenover dat Van Wolfswinkel, Strootman, Mertens en Vorm zijn vertrokken. Met die spelers in de selectie was het misschien nog een ander verhaal geweest, maar nu zijn het gewoon een stel schreeuwende lammen die naar de slachtbank worden geleid. En ze weten het zelf ook dondersgoed.

Mocht dat niet zo zijn en mocht Utrecht vol in de aanval gaan, dan krijgen ze de deksel hard op de neus

Dat is inmiddels wel bekend ja, ado denkt ook dat ajax de rivaal is, utrecht ook, az komt toevallig ook uit de buurt, alleen voor ajax is er maar 1 rivaal, en ook al presteren ze minder blijft het de klassieker.
En daarnaast, als ze in eindhoven een grote bek hebben heet het opeens zelfvertrouwen, maar in amsterdam is het arrogantie.....zal er wel bij horen als je met afstand de meest succesvolle club bent denk ik dan maar

Ik ik hoop dat Ajax na dit weekend op 11 punten achterstand staat.

Utrecht kan beter en vooral die Sneijder lijkt het op ze heupen te hebben. Nu maar hopen op een mooie wedstrijd in het voordeel van Utrecht.

1 keer in de 7 jaar kampioen worden maar toch elk jaar zichzelf titelkandidaat 1 vinden in wel lichtelijk arrogant ja. Het is Ajax Arrogant.

Ajax moet oppassen dat ook niet Groningen en Heeren veen in de winter voor hun staan. Ajax de winterstop in als 7e of 8e lijkt volgens mij iedereen heerlijk.

5 november 2011 om 18:26

Je maakt jezelf hier compleet belachelijk, zal wel met jaloezie te maken hebben dat ajax het meeste kampioen is geweest in Nl.

In de topwedstrijden (die allemaal niet verloren zijn gegaan) en tegen groningen (groningen uit kan elke ploeg verliezen) speelde ze nog op een andere manier. FdB is een beginnend coach en nog zoekende naar wat nu precies de kwaliteiten van zijn spelers zijn. Als utrecht is geweest komt er een makkelijk programma aan (op papier) dus dan wordt de inhaalrace alweer ingezet. 7e of 8e, laat me niet lachen. Ajax zal 2e of 3e staan tijdens de winterstop. AZ mag blij zijn als ze nog bovenaan staan tijdens de winterstop.

5 november 2011 om 18:28

Wij zijn nog steeds titelkandidaat vrolijke vriend. Zou ik je nog een klein, klein geheimpje vertellen?? Komt ie, maar niet verder vertellen hoor: az supporters zaten allemaal vroeger, toen de Europese successen er waren in Amsterdam allemaal bij Ajax op de tribune. Toen het allemaal minder ging, de afgelopen 10 jaar, ging het bij jullie beter en raad eens waar ze toen heen gingen? Juist, az... Dat is het geheimpje, die ik natuurlijk had moeten bewaren, omdat jullie toch al niet al te serieus genomen worden als supportersschare. En ook al was het wel een beetje bekend.

Gevolg hiervan is, dat omdat dat volkje nu daar op de tribune zit en natuurlijk stoer moet mee doen met de rest van NL een haat tegen Ajax nodig heeft. Gemaakt, die hele haat van jullie. Zelfde geldt voor die klappertjes van jullie, gemaakte sfeer. Nou genoeg aandacht voor jullie.

5 november 2011 om 18:29

als je elk jaar tot de laatste dag meedoet met de titel dan heb je recht van spreken, ajax nog elk jaar tot bijna de laatste dag meegedaan.. In die zeven jaar vaak tweede geworden. Vorig jaar terecht kampioen..

Az doet eens in de vijf zes jaar eens mee om de titel.. Na dit weekend is de achterstand van ajax op az verkleint met drie punten.

5 november 2011 om 21:40

King_az,

AZ sinds 2004 pas in Europa en toch elk jaar zichzelf titelkandidaat vinden voor de EL is wel lichtelijk arrogant ja. Het is AZ Arrogant.

Dat gezeik over de amsterdamse arrogantie. Wat een drogreden om de jaloezie te verbloemen.

Voor clubs als
Psv
Az
Ado
Utrecht
FC Groningen
Roda Jc
Az
en Feyenoord is de thuiswedstrijd tegen Ajax gewoon de wedstrijd van het jaar. Als je dit als arrogant bestempelt heb je er echt helemaal niks van begrepen en moet je gewoon eens naar de stadions gaan om het zelf te ervaren.

De club Ajax is inderdaad arrogant en helaas ook sommige supporters en erg laag ten op zichte van de andere clubs. Ik hoop dat Mols boven zijn kunnen stijgt. Alleen dan kun je winnen. Ik gun het FC Utrecht van harte na zoveel verliespartijen.

5 november 2011 om 18:45

Ik weet niet onder welke steen jij hebt gelegen, maar Mols is allang gestopt hoor.

5 november 2011 om 18:57

hahahaha, geweldig deze reactie.

De arrogantie die Ajax wordt verweten komt door de jaloezieen van clubs als Utrecht, Feyenoord, AZ en Ado.

Maar de spelers van ajax vind ik nooit arrogant spreken en ook de trainer niet dus het is meer iets wat van buitenaf word gezegd en het is omdat Ajax de meeste prijzen heeft, helaas worden winnaars vaak zo betiteld.

Heb veel gehoord van echte amsterdammers die voor ajax zijn het ook echt niet op Utreg hebben. Dat Utreg ook gewoon als een rivaal word gezien.

Mensen die helemaal niet uit amsterdam komen denken dat alleen Feyenoord enigste rivaal is...

Utreg heeft verder gewoon zeker kans om de wedstrijd te winnen. Het is een wedstrijd apart. Dat het momenteel meer in het voordeel van ajax ligt. Dat is ook logisch gezien het grote kwaliteits verschil momenteel.

ajax is niet arrogant. sommige supporters zijn volgens sommige mensen arrogant. dat zijn supporters. Ajax is topclub. voor iedere club in de eredivie is de thuiswestrijd tegen ajax de topwestrijd van het jaar. kijk naar de top. ibrahimovic en sneijder droegen het maagdelijke rood wit van Ajax. Ajax speelt champions league. ajax is de huidige kampioen. wat de ''niet ajacieden'' zeggen is dat niet we arrogant, maar dat ze jaloers op ajax. ten slotte vind ik dat sommige ''ajacieden ook arrogant zijn''. dat is het niet waarom ik pissig word over de reacties boven mij, maar wij zijn niet enige. er zijn genoeg mensen die net zo arrogant als sommige ajacieden.

Wedstrijd van het jaar is het zeker voor utrecht !! mede omdat het maar op een steenworp afstand ligt van utrecht dat Abcoude noord !! Utrecht heeft het verleden jaar even laten zien hoe je een elftal als ajax met hun neus p de feiten drukt !! Kijk maar eens op you tube een filmpje van studio voetbal dan hoor je van echte voetbal kenners die pro ajax zijn dat ze een slechtere selectie als utrecht hadden !! En de arrogantie die onze amsterdammers hebben worden dan gelijk met hun neus op de feiten gedrukt door te denken van wij lopen daar wel even makelijk overheen !!!

Dat is ten dele zeker zo, arrogantie is min of meer eigen aan de stad Amsterdam.

Heeft met originaliteit te maken, met wereldbekendheid, met het besef dat er geen grenzen zijn, met het de neiging hebben eigen beperkingen niet te willen zien of erkennen, met bluf ook.

Maar tegelijk, Ajax in haar huidige proces, met De Boer, Bergkamp en Spijkerman als trainers, is deze weken meer dan ooit doordrongen geraakt dat inzet de basis van alle succes is !!

Dus verwacht vanmiddag een heel gretig Ajax, dat met snel positiespel en -wisselingen Utecht meteen op eigen helf wil vastzetten.
De spelers nemen deze weken de juiste posities in en het vertrouwen is groeiende.

Utrecht vind ik toch momenteel verre van overtuigend. Niet echt goed voetballen ook.

Als ze zich zodanig kunnen opladen dat ze Ajax net als vorig jaar punten gaan afpakken, dan heeft dat uitsluitend met die beladen derby te maken.
Zelf geloof ik daar dit seizoen niet in !
Zie Ajax achteraf gezien vrij simpel winnen, mits ze hun wedstrijdinstelling van de laatste weken vasthouden natuurlijk.

Tegelijk, de bal blijft rond, dat besef ik ook wel......

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren