Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Eindsprint PSV niet genoeg voor overwinning op Hapoel

Laatste update:

PSV had in het kader van de Europa League de uitwedstrijd tegen Hapoel Tel Aviv al met 0-1 gewonnen en de verwachting was dat de thuiswedstrijd geen lastig karwei zou worden. Dat bleek even anders te lopen. Aanvallend zag het er, buiten het feit dat het merendeel van de kansen niet benut werd, alleraardigst uit, maar verdedigend lieten de Eindhovenaren forse steken vallen. Basisdebutant Jetro Willems werd in de steek gelaten bij de 0-1, Timothy Derijck en Marcelo lieten zich aftroeven bij de 1-2 en bij de derde treffer kon spits Toto Tamuz een rebound vrij binnenschieten. Een enorme eindsprint bezorgde PSV nog een punt, maar verder kwam de ploeg van Fred Rutten niet meer.

/

PSV, dat tegen het nog puntloze Hapoel Tel Aviv in het blauw aantrad, begon ondanks de comfortabele positie in de groep gewoon met de grote namen aan de wedstrijd. Toch moesten de Eindhovenaren de eerste twee kansjes aan de bezoekers laten (een vrije trap van Mário Pecalka en een schot van Nosa Igiebor) voordat ze zelf gevaarlijk werden. Tim Matavz liep tegen een voorzet van Zakaria Labyad aan, maar Hapoel-doelman Apoula Edel bracht middels een reflex redding. Toch kwamen de Israëliërs verrassend genoeg op voorsprong en daar was Omer Damari verantwoordelijk voor. De spits kreeg zeeën van ruimte en schoof het speeltuig beheerst onder Andreas Isaksson door. De supporters van de bezoekende partij vierden feest, maar konden het gejuich nauwelijks een minuut later alweer staken.

Net als eerder bij de kopbal van Matavz stond ook nu Labyad aan de basis: de laag ingezette bal van de jongeling vond de volledig vrijstaande Georginio Wijnaldum, die zijn ploeg met een fraaie voetbalbeweging op gelijke hoogte zette. De thuisploeg ging nadrukkelijk op jacht naar de tweede treffer, combineerde naar hartenlust, maar opnieuw viel de treffer aan de andere kant van het veld. Timothy Derijck, die de taken overnam van Wilfred Bouma (rust), liet zich simpel aftroeven door Damari en gleed ook nog eens uit. Damari vond zijn beresterke ploeggenoot Toto Tamuz, die het speeltuig in de korte hoek schoof. Dat PSV met een 1-2 achterstand ging rusten had het aan zichzelf te danken: Dries Mertens knalde van afstand net langs de verkeerde kant van de paal en Wijnaldum kreeg, volledig vrijstaand voor het vijandelijke doel, de bal niet onder controle.

/

Rutten zal in de rust een donderspeech gegeven hebben, maar veel effect sorteerde dat niet. Goed twee minuten na de pauze liet Derijck zich bij een hoge voorzet aftroeven, tikte Isaksson de bal nog wel tegen de lat maar was de rebound voor Tamuz: 1-3. PSV zocht naar de aansluitingstreffer: een schot van Labyad werd ternauwernood uit het doel getikt, een kopbal van Derijck werd van de lijn gehaald en de rebound was niet aan Ola Toivonen besteed. Vlak voor de uurmarkering scoorde de aanvoerder dan toch, toen hij werd vrijgespeeld en de bal simpel in de hoek tikte.

PSV voerde de druk gigantisch op, zeker na de rode kaart (tweemaal geel) voor Roi Gordana, en kreeg een aantal prima kansen op de gelijkmaker. De grootste was misschien wel voor de ongelukkig spelende Derijck, die te lang treuzelde toen Kevin Strootman de bal op hem terugkopte. PSV kreeg na een curieus moment geen strafschop (na lang overleg tussen scheidsrechter Stuart Attwell en de assistent), maar drie minuten voor het eindsignaal knalde Strootman alsnog de gelijkmaker tegen de touwen. De middenvelder raakte daarna zelfs nog de lat, maar goals vielen er niet meer.

De defensie is de oorzaak van het puntverlies

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel lullig voor Psv, maar eindelijk wordt de 5de officiel hier nuttig gebruikt.
Bij de herhaling is duidelijk te zien dat de bal wordt gespeeld, geen penaltie dus.
Mooi om te zien dat de 5de officiel ballen heeft en zijn mond opentrekt.

PSV gefeliciteerd met het bereiken van de 2de ronde.

3 november 2011 om 20:59

daar zal die man met ballen blij mee zijn, staat dan staat 'ie daar tenminste niet de hele avond voor niks met zo'n stok in z'n hand! ;

3 november 2011 om 21:01

Inderdaad. De beste man had gewoon gelijk.

Wat een dramatische wedstrijd van PSV zeg. Drie doelpunten tegen krijgen tegen een eerste divisie niveau club.

3 november 2011 om 21:06

die vorig jaar nog in de champions league speelde en Benfica nog met 3-0 versloeg??

3 november 2011 om 21:33

Ha, een Eindhovenaar die Jari heet. En ook nog een PSV supporter, wat geweldig om te zien. Dit Hapoel was inderdaad heel erg zwak, zoals eigenlijk de gehele poule waar PSV op 40% inzet nog doorheen wandelt. Hier moeten dus gewoon de punten gepakt worden om actief te kunnen blijven in Europa.

3 november 2011 om 21:39

@jari
Ja die ploeg die dit jaar in de EL al heeft verloren van cafe elftallen als legia warschau en rapid boekarest.

3 november 2011 om 22:40

Mag ik jou vragen waar dit op slaat?: ''ha, een Eindhovenaar die Jari heet. En ook nog een PSV supporter, wat geweldig om te zien''

40 inzet, die uit tripjes zijn anders wel ***wedstrijden. (ja iedereen weet waar die kinderachtige sterretjes voor staan, maar vz wil net doen of ze de ''big usa media'' zijn, en dan word mijn reactie weer verwijderd.)

En psv is gewoon verder dus niks aan de hand.

4 november 2011 om 00:56

Zoek maar eens op de naam Litmanen + ajax ;

OT: Alleen laatste 20 min gezien. PSv duidelijk sterker en gelijkspel leek me dan ook wel verdiend. Goede beslissing idd van de scheids om de 5e/6e man er bij te betrekken.

Psv heeft waardeloos gespeeld maar toch naar de volgende ronde en dat telt!

Gefeliciteerd aan alle boeren!

3 november 2011 om 21:00

Waardeloos verdedigd maar aanvallend was het verre van waardeloos.

3 november 2011 om 21:01

Nou als je zoveel kansen krijgt en je scoort maar 3 dan was het aanvallend ook slecht vidn je niet?? Hepoel krijgt 3 kansen en maakt 3 goals dus zo goed was het aanvallend niet nee.

3 november 2011 om 21:02

Aanvallend was het ook grotendeels waardeloos. Het is leuk dat je kansen kunt creëren, maar als je die bal er niet inschopt zijn deze kansen dus Waardeloos.

Maar goed, voor zover ik de Psv-cultuur een beetje ken, zullen ze er niet zo om treuren...immers, het resultaat telt voor 95% in Eindhoven en niet het vertoonde spel.

3 november 2011 om 23:44

Je moet eerst kansen creëren om te kunnen scoren, dat ze dan niet benut worden is een tweede, maar wat geef je dus weer een onzinnige reactie. Je laatste zin is ook weer hopeloos en totaal onnodige provocatie. Ajax onwaardig!

4 november 2011 om 02:49

ja jij heb er verstand van

Ik applaudisseer voor mijn cluppie als ze van 1-3 terug komen ook al is het tegen hapöel. Dat je hem verliest is puur pech.. Maar gelukkig hebben jullie in de arena reden tot juichen 5e plek in de eredivisie en 22 nov worden jullie uitgeschakeld in de CL

4 november 2011 om 07:56

We hebben hier niet te maken met een voetbalkenner, maar met een glazenbollen kijker pur sang!
Aantal vraagjes? wie wordt er kampioen? AZ zeker?? want dat weet je al of niet? Beetje saai om dan nog naar die wedstrijden te kijken, als je alles van te voren al weet.. Ik zou meedoen met de Toto als ik jou was!
En wat is het verband hier met Ajax ? Ik meen dat dit topic over psv - Hapoel gaat... Of sla ik de plank nu mis?

On. Psv gewoon slecht gespeeld, het was echt niet leuk om aan te zien, en als neutrale kijker absoluut never geen penalty. Ik ben voor ajax, maar zou graag willen dat alle NL clubs het goed in europa, dat is goed voor het coefficient en bied perspectieven voor het nederlands voetbal. Maar goed, bij sommige mensen is de haat schijnbaar groter dan voor het spelletje te zijn, waar dit kleine land, toch groot in is.

3 november 2011 om 21:01

Beter kon je egt niet verworden. Waardeloos is nog goed gezegd van je want ze hebben gewoon dramatisch gespeeld. maar goed zoals jij zegt ze zijn door dat telt voorlopig.

3 november 2011 om 21:03

Dat telt niet. Tegen dit soort clubs moet je gewoon 2 punten pakken voor de Coefficientlijst. Dat levert jezelf positievere lotingen etc op. Ja je bent door maar dat was ook wel te verwachten in deze poule. Je moet hier gewoon met 16 of 18 punten naar de volgende ronde gaan als PSV zijnde. Alle thuiswedstrijden sowieso winnen. Vooral tegen deze tegenstander. En gisteren allemaal maar kritiek hebben op die club die toen al zijn Europese wedstrijd speelde.

3 november 2011 om 21:08

volgens mij viel die kritiek best mee op een paar rotte appels na. Je bent zelf ook onzin kritiek aan het verkondigen dus ik schaar jou bij die appels. 16 punten kan nog steeds dus ik weet niet wat je bedoelt? Of wil je gewoon er maar standaard van uitgaan dat psv in europa alle zes zijn wedstrijden dient te winnen? Beetje overdreven niet?

En zagreb zou in deze poule ook onderaan staan :D

3 november 2011 om 21:15

Nou, ik weet niet of hij onzinkritiek verkondigt. Ik ben het wel met hem eens dat PSV in deze poule minimaal 16 punten moet pakken. Dat zou ik ook van Ajax verlangen in zo'n poule.

En ik denk dat je jezelf ook meteen bij die rotte appels kunt rekenen, want jij weet net zo goed als ik dat Zagreb absoluut niet onderaan zou staan in deze poule...

3 november 2011 om 21:44

Zagreb is een EL ploeg indd. Maar ga nu niet overdrijven om deze schande van psv weg te spoelen want zagreb is wel degelijk beter dan hapoel en rapid boekarest.

Dat zelfde zagreb verloor met 0-1 van real die hadde het superlastig tegen ze. voor ajax tegen zagreb speelde hoorde je iedereen dat het een goede ploeg was en dat de ajacieden ze onderschatte. nu opeens hoor je diezelfde gasten dat zagreb helemaal nix is omdat ajax ruim won.

Al met al erg jammer maar psv is door dat is het positive

3 november 2011 om 21:51

gast hou asjeblieft op, zagreb onderaan in deze poule???? laat me niet lachen! zagreb zou hier zelfs 1e staan boven psv; of 2e, kan het niet zo zijn dat ajax gewoon goed speelde tegen zagreb??? of ben je niet mans genoeg om dat toe te geven, dus zeg je maar dat zagreb niks voorstelt?? ze staan dik bovenaan in kroatie (al 6jr oprij kampioen) 0-1 verliezen thuis van real (real had heel veel moeite en wonnen gelukking met 0-1) . dus ik schaar jou ook bij die ''appels'' , is het zo hard om eenkeer toe te geven dat ajax het goed heeft gedaan?? voor zagreb - aiax zou zagreb een heel goed elftal hebben en zal ajax 4e worden dit dat, nu wint ajax 2x heel overtuigend en nu is het ineens zo dat zagreb niks voorstelt??? haha hou toch op man!

ont; jezus..... psv sirieus... thuis tegen hapoel tel aviv 3-3?? 1-3 achterstand?? komop zeg, dit moet je gewoon met 3/4-0 makkelijk winnen! heel slecht, kijk bijv na een twente, die 1-4!! wint in een europees uitduel.

4 november 2011 om 09:26

zagreb zou echt niet bovenaan staan..

Zagreb verliest met 0-1 van Real, en Ajax word ingemaakt door Real alsof ze er niet staan.
Dus wat zegt dat over beide ploegen? helemaal niks..
Ajax presteerd 1 keer boven verwachting goed en mee komt dat arrogante weer naar boven in Amsterdam.
Of moet ik alle wedstrijden gaan opnoemen van de laatste 8 jaar waar Ajax totaal is afgegaan in bv de voorronde's CL, verliezen van nietzeggende clupjes uit Scandinavie en dergelijke..
Komop man, doe nou niet alsof Ajax zo'n geweldige prestatie heeft verricht nu ze van Zagreb hebben gewonnen, deze ploeg was toch echt helemaal niks..
Het feit dat Ajax er van wint zegt toch al genoeg, Ajax staat 5e in de competitie..

3 november 2011 om 21:02

nou nou niet zo overdrijven he hee ! Psv speelde vrij goed zelfs maar ging alleen slordig met de kansen om ? Iets wat wij als Ajacieden zeker moeten begrijpen denk ik want dat zelfde euvel was bij onze eigen club een groot obstakel ? Psv heeft veel kansen onbenut gelaten en dat kost ze de overwinning klaar ! Op zich een leuke wedstrijd die door de inhaalrace zeer zeker vermakelijk en spannend was ! Gewoon een leuke pot voetbal dus ...
Psv gefeliciteerd en succes in de volgende ronde ! En natuurlijk de psv fans proficiat !

3 november 2011 om 21:08

Nou sorry, maar ik vind dat ik allerminst overdrijf. PSV moet tegen dit team met 2 vingers in de neus kunnen winnen. Het gaat niet zozeer om de kansen, maar meer om de 3 doelpunten die ze tegen krijgen. Dit toont toch maar weer eens de zwakte van de verdediging aan.

4 november 2011 om 08:13

Ons hier uitmaken voor Boeren, en als wij 1x Joden durven te zeggen zijn jullie over de zeik
1 woord: Hypocriet.

Ik heb er niets op tegen dat je ons voor Boeren uitmaakt; het is immers onze Geuzennaam, maar toch ..

4 november 2011 om 15:39

Nou, ik word helemaal gek als je me een Jood noemt. Ik ben er trots op en ik ga er vanuit dat jullie trots zijn om boer te zijn. Anders zou het hele Philips-stadion geen "boeren, Boeren" roepen lijkt me ;

Dus denk even na voordat je me hypocriet noemt. In de Arena hoor je ook de Ajacieden genoeg roepen/zingen over Joden, dus ik denk niet dat wij daarvan over de zeik raken.

Het enige positieve was het terugknokken in de 2e helft...

Psv speelde gewoon zwak in het begin en ik begin Manolev echt zat te worden, die jongen maakt meer fouten dan goede dingen. Begin me er steeds meer aan te irriteren.

3 november 2011 om 21:01

Ook zielig dat iedereen hem uitfluit. Begint echt een rage te worden, je eigen spelers uitfluiten.

3 november 2011 om 21:14

Misschien helpt het want bij vd Wiel hielp het ook

3 november 2011 om 21:26

inderdaad echt triest hoe supporters met hun eigen spelers om gaan, heb ik het natuurlijk niet alleen over PSV supporters maar ook over de Ajax aanhang die vd Wiel uitfloten.

Ajax en PSV hebben trouwens wel meer van elkaar weg vandaag was het PSV die met een waardeloze instelling aan de wedstrijd begonnen net zoals Ajax sommige wedstrijden gehad heeft.

3 november 2011 om 23:57

Ik heb niet gehoord dat er meer dan 5 man tegelijk floten.
Daar stoor ik me al aan, dat wel, maar jij doet het weer overkomen als dat het hele stadion floot. Iedereen ? Dacht het niet.
Blijft wel dat ik hevig verlang naar de terugkeer van Hutchinson.
Laat die maar rechtsback spelen.

4 november 2011 om 09:01

Wie is er dan uitgefloten?? Zat in stadion maar juist gisteren gingen ze achter PSV staan en was er genoeg beleving bij PSV publiek.

Heb een hele leuke wedstrijd gezien, erg vermakelijk. Jammer dat PSV niet heeft gewonnen maar het lag aan de afwerking vanavond, genoeg kansen gekregen om te winnen. Jammer dat die bal van Strootman er niet inging op het laatst.

Jammer. PSV speelde aardig. Maar de verdediging was weer ons zwakke punt.

Slecht gedaan van Psv, ze overheerste de wedstrijd tegen een ploeg die veel geluk had.
Maar ja, PSV heeft zich geplaatst voor de volgende ronde!

prachtig wedstrijd voor de neutrale toeschouwer en wat waren de laatste 5minuten spannend zeg

off; die scheidsrechter floot echt slecht vandaag zou blom zich vermomt hebben ofzo?

3 november 2011 om 20:59

Verblomd misschien?

3 november 2011 om 21:01

haha geniale opmerking!

Dramatisch slecht verdedigen koste de kop. Hoeveel kansen had je nodig. Met gewoon goed verdedigt en kansen afgemaakt was deze wedstrijd gewoon in 5-1 geëindigd. Achja kan een keer gebeuren. Echter nooit zo'n dramatische scheids gezien die was helemaal de weg kwijt. Hoeveel gele kaarten kan je geven?

PSV had gewoon moeten winnen. jammer dat het een gelijk spel is geworden

Strootman is een goede aankoop maar die Matavz voegt echt helemaal niks toe aan het spel. Ik ben blij dat we toch Siggi hebben gehaald. Al met al voor de neutrale kijker een leuke wedstrijd met een scheidsrechter die nog slechter is dan Blom op zijn slechtste dag.

3 november 2011 om 21:05

Matavz voegt niks toe aan het spel omdat de spelers die om hem heen staan alleen voor hun eigen kans gaan. Matavz is een type speler die de bal moet krijgen en hem er dan inschiet, maar als hij geen ballen krijgt kan hij ook niet scoren.

4 november 2011 om 02:01

Hoeveel spitsen ken jij dan die zonder bal kunnen scoren?

3 november 2011 om 21:08

Matavz voegde ook weinig toe aan het spel van Groningen, behalve dan zijn doelpunten. Hij is inderdaad vaak onzichtbaar, maar loopt toch zo'n beetje 1 op 2. En daar gaat het uiteindelijk om, dat is ook waar ie voor gehaald is.

3 november 2011 om 23:58

Kezman werd ook afgekraakt de eerste wedstrijden maar heeft er wel meer dan 100 gemaakt in korte tijd heren !

4 november 2011 om 08:58

Matavz wordt ook nooit bereikt door Manolev, Labyad en Mertens. Die presteren het om zoveel slechte voorzetten te geven, niet normaal. Die jongen krijgt geen een bruikbare kans. Zijn kracht is het goede afmaken, een sluipmoordenaar. Maar als je hem de kans niet geeft, zal hij het zelf ook niet creeeren.

Duidelijk mentale kwestie. Toen ze eenmaal wilden ging het ook echt wel!

Zuur, PSV verdiende meer. Scheidsrechter floot raar, aan beide kanten, maar hij floot erg vervelend.
Wel een spannende wedstrijd, ik zat op het puntje van mn stoel

Zonde hoor. Wat heeft PSV zichzelf hier tekort gedaan, ze speelde toch een hele aardige tweede helft maar kon het helaas niet afmaken. Lens, Matavz en (wederom) Manolev vielen me erg tegen. De grote uitblinker was toch wel weer Strootman.

Misschien dat een hoop Psv'ers die gisteren zaten te zeuren op de prestatie van Ajax nu wat meer respect voor Ajax op kunnen brengen

4 november 2011 om 09:02

Lens?? Hoe kan die jongen gisteren nu tegengevallen zijn. Heeft slechts 15 minuten meegedaan

Tja, wel een leuke en enerverende wedstrijd als Psver zijnde. Hapoel veranderde langzaam maar zeker in een houthakkersploeg. En de verdediging stond vandaag weer eens te schudden, Willems die z'n best deed, Marcelo die weer eens veel te afwachtend speelde en teveel afstand hield. Aanvallend daarentegen was PSV erg sterk, en dat is altijd mooi om te zien!

Tsja.. we zijn door dat is het belangrijkste, we hebben zwak verdedigd maar goed aangevallen. Door het slechte verdedigen van PSV staat deze 3-3 stand op het bord en heb ik een leuke wedstrijd gezien. Voor de vechtlust die het team heeft getoond om van 1-3 minstens 3-3 te maken geeft me toch een gevoel van trots op de ploeg. Desondanks dat we geplaatst zijn deze wedstrijd snel vergeten en op naar Heracles thuis!

op een aantal grote verdedigende fouten na toch een prima wedstrijd gespeeld. jammer dat ze de overwinning niet konden binnenslepen

verdedigend zwak psv, aanvallend beter.

daar moet toch wat geinvesteerd worden in die verdediging

3 november 2011 om 21:06

PSV heeft echt niets meer over om te investeren, tenzij Strootman al meteen in de winterstop verkocht wordt aan City of Real...

Wát een zwakke wedstrijd was dit zeg. Pure onderschatting.

3 november 2011 om 21:05

Wij zijn jullie niet hoor? Alleen verdedigend was het zwak, aanvallend was het niet slecht tegen 9 verdedigers.

3 november 2011 om 21:30

Misschien omdat je in de CL toch meer inzet gaat tonen en je stinkende best doet in zo'n cup. Wat bjornn probeerd is de rollen om te draaien en psv arrogant wilt noemen, en over onderschatting Niet in de CL moet je de wedstrijden niet vergeten tegen Noordwijk, vvv, feyenoord enz.

3 november 2011 om 21:38

wat een onzin, zoals je nu praat ben je ook arrogant...

ten eerste ajax wint met 3-1 van noordwijk met een b-team, en psv wint met 3-0 van FC Lisse... ten tweede verneukt ook psv punten bij vvv, en dat met feyenoord was gwoon drama, maar zeker geen onderschatting... Dus het slaat werkelijk waar helemaal nergens op wat je zegt...

on:
3 goals tegenkrijgen tegen zo'n club mag natuurlijk nooit gebeuren, uiteindelijk nog wel knap dat er een gelijkspel uit slepen...

3 november 2011 om 21:39

Kun je nagaan hoe slecht je verdedigend bent als je tegen 1 aanvaller al 3 goals tegen krijgt. En als je 3 goals thuis tegen krijgt tegen een ploeg als deze ligt dat echt aan je mentaliteit en heb je ze gewoon onderschat.

3 november 2011 om 21:58

Waarom ben ik arrogant?

in die ronde moest psv tegen een andere tegenstander waar ze wel gehakt van maakte. 3-0 tegen lisse is ook niet goed, maar minder erg dan een tegendoelpunt.

Vvv, was eigenlijk een beetje dezelfde wedstrijd als vandaag, psv speelde gewoon beter, ajax niet bepaald toen tegen Vvv.

Feyenoord zeker geen onderschatting? Als ik wil kan ik nu nog wat reacties pakken waarin werd gezegt: ''dit feyenoord is echt niet ver genoeg voor ajax'', ''word weer 4-0'' etc. Dus wel degelijk, ook je grote vriend vertonghen had zijn bek weer open volgens mij.

3 november 2011 om 21:59

3 goals van 2 verschillende spelers. Had meer verwacht van iemand met zijn ''volle groene randje''.

3 november 2011 om 22:20

Zij zegt dat Hapoel met 1 aanvaller speelde en dat PSV 3 goals tegen krijgt , dat heeft niets te maken met wie de doelpunten maakte , alleen dat Hapoep voorin weinig stootkracht heeft en dat ondanks dat PSV 3 tegentreffers incasseert

3 november 2011 om 22:24

Hij laat het expres overkomen alsof hij de enige was die scoorde. Hapoel ging gewoon met stormkracht navoren als psv een foutje maakte, dus ik vind het nergens op slaan om te zeggen dat ze met 1 aanvaller speelde, en dan net doen of 1 aanvaller het verschil maakte tegen de verdediging van psv.

leuke typo trouwens, hapoep

3 november 2011 om 22:42

Zo interpeteer jij het , ik lees het gewoon in 1x als Hapoel speelde met 1 spits en zelfs met 1 aanvaller in hun opstelling komen ze 3x tot scoren.

Daarnaast vind ik het grapig dat je zegt dat PSV beter was tegen VVV maar vind dat Ajax dat niet was. VVV kreeg wel tegeld 3 kansen tegen Ajax en scoorde 2 keer. Ajax creerde veel meer kansen maar faalde in de afronding.tegen Feyenoord , kwam onderschatting van sommige supporters niet van de spelers zover ik weet. En tegen Noordwijk ? pff , een B elftal dat simpel wint van een topklasser. PSV speelde geloof ik met een A elftal en had meer moeite met FC Lisse.

Matige wedstrijd vooral verdedigend.
Maar ik zit er niet mee, we zijn door, Wijnaldum scoort weer en nu kunnen we naar heracles kijken.
Forza Psv!

3 november 2011 om 21:19

daar gaan we is even een biertje opdrinken gefelisieteert he we zijn door , eigelijk vond ik het niet eens zo slechte wetsrijd aleen marcello speelde weer dramatisch , en op het laast strootman op de lat die scout van real zal wel een positief raport geven over strootman ben ik bang ; ,

3 november 2011 om 21:55

Inderdaad Marcelo speelde niet zo goed al vond ik hem tegen twente niet slecht.
En wat Strootman betreft, die is ook niet dom en die blijft nog lekker een paar jaartjes bij Psv, hij kon ook al naar as roma heeft toen voor PSV gekozen omdat hij zelf vond dat hij nog veel te leren had, volwassen.
en uhh.. Proost dan maar hea!

Ik ben pas gaan kijken vanaf de 75e min. De eindstand vertelt mij dat dit geen goede wedstrijd van PSV was! Op het einde drukte PSV wel, maar waren ze niet indrukwekkend.

Strootman is wel een baasje zeg! Wel opvallend dat hij weer geel pakt! Mooie goal! dat dan weer wel

Dat was het dan 3-3, PSV verdiende meer maar ze hebben het aan zichzelf te wijten dat ze niet meer hebben gekregen. En kom nu niet aan met scheids dit scheids dat, voor al die momenten van de scheidsrechter had de wedstrijd al in Eindhovens voordeel beslist moeten zijn!

Mertens scoort wat mij betreft nipt een 5,5 hij was veel te nadrukkelijk op zoek naar eigen succes. Het middenveld was goed, Strootman en Wijnaldum een 8 en Toivonen een 7. Matavz vind ik echt ontzettend kleurloos bij Psv.

3 november 2011 om 21:05

@shorty1991

Weet je wat het is?. Je hoort in een wedstrijd, waarin je 3 keer scoort, zoals PSV deed, gewoon te winnen en niet 3 (!) tegentreffers te incasseren. En al helemaal niet op de manier zoals nu, dat je ook nog op 1-3 achterstand komt.

Reken maar dat dit ook nog eens kracht heeft gekost en dat het afwachten blijft of mede hierdoor een aantal spelers wel ongeschonden door deze wedstrijd is gekomen en niet ineens er blessures zijn morgen.

Mooi dat PSV door is!
gefeliciteerd collega's!
jammer dat het niet echt geweldig was,, op de inhaalslag na dan..
en Manolev was echt niet goed

Slechte wedstrijd van PSV zeg was echt een drama ik weet niet waar PSV mee bezig is soms maar dit gaat niet goed komen als ze niet wat beter gaan spelen, en dan met name kansen gaan afmaken. En veder ja wat kan je over de defensie zeggen niet veel commentator zegt ze hebben zwak verdedigd maar ik dacht aan PSV heeft niet verdedigd als je ziet hoe die goals vallen. Hapoel heeft 3 kansen gehad en 3 goals PSV heeft meer dan 10 kansen gehad 3 goals zegt ook veel over de aanval van PSV wat ook niet goed is.

Het was gewoon slecht maar goed belangrijkst is dat ze door zijn. Maar goed hoop dat Rutten dit team nog goed kan laten spelen want anders ziet er dit seizoen weer geen prijzen in voor Psv.

3 november 2011 om 21:01

Je bent altijd zo negatief, ja het was niet goed nee! Maar we hebben wel voldoende kansen gecreëerd, we hadden dit ook gewoon moeten winnen.

3 november 2011 om 21:04

Ja wat denk je dat ik polonaise moet gaan lopen na deze wanprestatie?? En ja we hebben kansen gecreëerd maar ze moeten wel afgemaakt worden anders kan je geen wedstrijden winnen ook al creëer je 100kansen vind je niet? Juist als je een zwakke verdediging heb moet je, je kansen afmaken maar doen ze ook niet en niet alleen vandaag tegen Twente misten ze ook kans op kans dus.

3 november 2011 om 23:21

Zeik toch niet zo man. Ik heb toch wel goed voetbal gezien.
Tegen zoveel verdedigeliers is het niet makkelijk voetballen nee.
3 Goals tegen een blamage, maar had er nou iemand het gevoel in het stadion dat wij hier gingen verleizen ? Kom nou.
Het was een potje om de kat zn k, dus op naar zondag !

schakelde in de 53 minuut in en heb best een vermakelijke wedstrijd gezien. dat psv gelijkspeelt maakt dan niet zoveel uit, ik heb wel kunnen genieten.

en goed gefloten van de scheids, was zeker geen penalty. mooi dat die 5e official nuttig kan zijn.

PSV speelde vandaag niet goed, maar toch hebben we kans op kans op kans op kans op kans gekregen, daarvan hadden we er gewoon meer van moeten maken.

Ik blijf erbij dat het ligt aan het mentale, ik bedoel je gaat al in met een wedstrijd van het komt wel goed, dat had ik zelfs. Ik praat het niet goed want zoveel doelpunten tegen tegen een matig ploegje is gewoon heel zwak, Derijck zat totaal niet in de wedstrijd, had een echte off - day.

Wel vreemd dat Rutten pas een aanvaller erin bracht voor een verdediger toen Haviv rood had, waarom niet eerder? Had makkelijk gekunt.

We zijn geplaatst, daar gaat het om maar tegen Almelo moet het echt beter en ook missen we Strootman, dat is een echte aderlating.

Als je zoveel beter bent, toch op een gegeven moment zelfs een 1-3 achterstand moet toestaan en uiteindelijk net de 3-3 over de streep trekt tegen dit Hapoel Telaviv....... dan is dat zwaar teleurstellend en blameert PSV zichzelf wel een beetje.

Hoe dan ook...gefeliciteerd voor de supporters, er kan overwinterd worden!.

Leuk potje om te kijken, voor het eerst dat i me vermaak tijdens een Europa L groepswedstrijd! Mooie goal strootman. Die Isrealiers waren verdomd effectief met 3 doelpunten uit 4 of 5 kansen.

Maar ze zijn door, hopen dat de groep gauw voorbij is want ik vind die hele Europa L geen reet aan.

Wat een wedstrijd, vooraf ging ik net als velen uit van een zakelijke saaie 1-0 maar dat bleek toch anders.
Denk dat je wel kunt zeggen dat het centrale duo Derijck/marcelo een eenmalig projectje was want dat werkte echt totaal niet, beide heren kunnen zich iig de eerste 2 tegentreffers aanrekenen.
Willems deed het leuk, soms iets te graag mee naar voren met Mertens maar ach.
En Manolevje moet je geen eens woorden meer aan vuil gaan maken, tijd dat Gijpie weer op tv komt en hij weer eens kritiek te horen krijgt want Manolev met zelfvertrouwen is toch helemaal lachwekkend.
Toen Bouma er eenmaal instond kwam er wat rust achterin.
Aanvallend was het nou niet geweldig maargoed, daar mag de rest zn gal over spuwen.
Heb iig voor het eerst sinds lange tijd weer genoten van een EL wedstrijd.

Ik heb me vanavond echt kapot lopen ergeren aan die Manolev en die scheids, twee mafkezen op het veld zeg.

Die Manolev maakt werkelijk waar de domste overtredingen, op de domste plekken, op de domste momenten. En die scheids was echt helemaal de weg kwijt, die kan volgende week weer op het 7e nieveau van Engeland gaan fluiten, wat een aanfluiting was die gozer zeg!

Hopelijk pakken FC Twente en AZ vanavond gewoon de 3 punten..

Bizarre wedstrijd. Eigenlijk geen moment het idee gehad dat PSV hier niet ging winnen. Want ze speelde gewoon, hoe gek dat ook klinkt gezien het resultaat, helemaal niet slecht. Kans na kans werd er gecreëerd (en gemist), en vervolgens maakt Hapoel het wel af aan de andere kant. Het had echt 8-4 kunnen zijn, en dan overdrijf ik nog niet eens.

Maar ach ja, we zijn door, ik heb genoten en het publiek heeft veel doelpunten gezien. Alleen jammer dat die winnende er op het eind niet in gaat voor het Nederlands voetbal. Toch moet PSV hierin echt nog groeien, want zoveel kansen missen gaat je opbreken. Dat mag echt niet.

3 november 2011 om 21:03

Ben het ook totaal met je eens, sommige mensen beginnen weer over drama etc. We hadden gewoon zoveel kansen, scoor je daar een paar uit dan staat het al met rust 4-1.

Ik had wel gehoopt dat Rutten eerder een verdediger eruit zou gaan halen voor een aanvaller, deed ie pas toen tegenstander rood had, jammer.

3 november 2011 om 21:11

Tja ik ben grotendeels gestopt met het lezen van de reacties hier. Er lopen me een aantal nono's rond hier...

Als PSV gewoon de helft van de kansen af maakt wint het met 2-3 doelpunten verschil en hoor je niemand klagen. Het spel was helemaal niet zo slecht als het scoreverloop doet vermoeden. Ik heb in ieders geval wel genoten. Het is ze een keer vergeven.

3 november 2011 om 21:20

Inderdaad. Alleen had het baltempo wel wat hoger gemogen, was beetje sloom vandaag. Alleen was ook ik geen seconde in paniek geraakt, klinkt vreemd maar had echt het gevoel van komt wel goed!

PSV speelde een redelijke wedstrijd, maar in verdedigend opzicht was het zeer zwak. Vooral Marcelo en Manolev vielen vandaag op door hun zwakheden. Marcelo staat vaak slecht gepositioneerd en Manolev, tja, wat zal ik erover zeggen. Maakt overtredingen op totaal onnodige plekken en maakt ook nog eens zeer domme overtredingen. Ook een goede voorzet geven is aan deze Bulgaarse back niet besteed.
Labyad was vooral in de tweede helft niet in goede doen. Hij heeft slechts 1 goede bal gegeven, waaruit de 1-1 viel. Daarna daalde zijn niveau drastisch. Dat hij zolang heeft mogen blijven staan van Rutten, begrijp ik daarom ook niet.
Beste man aan de zijde van PSV was Strootman. Zeer balvast, sterk een een goed schot.
Ondanks de matige wedstrijd van Psv, zijn ze wel gekwalificeerd voor de volgende ronde. Op naar de knock-out fase!

zonde van psv om dit niet af te maken, ze hadden nog wat kansen.. en het is voor het eerst dat ik de 5e man gebruikt zie worden. Hij had het in mijn ogen overigens goed! verdediging mag wel even onder de loep.

Niet de scheidsrechter aankijken, maar de verdediging. Amateuristisch verdedigen heeft PSV 2 punten gekost. En niets anders.

Het is gewoon schandalig en niet goed te praten richting de supporters en uiteindelijk allemaal nog juichen als je met een man meer 3-3 gelijkspeeld in eigen huis tegen een team dat door een Topklasser verslagen kan worden. I'm not amused.

3 november 2011 om 21:03

Ik betwijfel dat een Topklasser kan winnen van een Israelische topper.

3 november 2011 om 21:03

Als je afgaat op het niveau van Hapoel, kun je dat zeker in twijfel trekken.

3 november 2011 om 21:07

Ik vond het ook vreemd dat het publiek nog ging aplauseren omadt ze 3-3 hadden gespeeld tegen Hapoel zeg. Ze moesten gewoon zwaar fluiten zodat Rutten en de spelrs zien dat het zo niet kan.

3 november 2011 om 21:13

Een applaus was wel degelijk terecht omdat psv tot aan het eind strijd leverde, beetje zuur om ze daarna uit te fluiten, en 3-3 is het einde van de wereld niet hoor. psv ging gewoon soms slecht met de kansen om en de verdediging is gewoon een zwak punt van dit psv.

3 november 2011 om 21:13

ja want ons psv uitfluiten daar zijn we goed in.

Blijf verdomme gewoon achter onze ploeg staan als het een keer niet precies zo goed gaat als wij op onze luie reet verwachten!

3 november 2011 om 21:14

Zwaar fluiten? Wat een fan ben je zeg

3 november 2011 om 21:17

Nou tegen dit ploeg moest je zonder strijd eigenlijk met 4-0 winnen in plaats van zoveel energie verspillen en strijd leveren om 3-3 te maken zeg. Tegen Real of Barcelona moet je strijd leveren en zo maar niet tegen Hepoel zeg als je als tegen Hepoel met strijd moet gaan spelen om een gelijkspel uit het vuur te slepen dan ben je niet goed bezig.

3 november 2011 om 21:18

Nou als ze niets van bakken dan moet je als fan ook je ontevredenheid laten blijken zodat ze in de komende wedstrijden meer hun best gaan doen en die kansen die ze elke week maar weer creëren maar nooit afmaken nu wel gaan afmaken.

3 november 2011 om 21:18

Inderdaad, zoals tillaart zegt. Fluiten heeft geen zin. De spelers hebben hun best gedaan. Ze hebben wat pech gehad met een scherp Hapoel, de verdedigers stonden niet te sterk te verdedigen, maar PSV heeft wel gestreden. Gewoon achter het team blijven staan.

3 november 2011 om 22:12

Wanneer gaan mensen nou eens snappen dat je eigen team uitfluiten geen zin heeft en voor de spelers en het publiek zelf gewoon niet eens leuk is. Zit nu naar AZ het kijken en die supporters van Austria Wien mogen we wel eens een voorbeeld aan nemen. Staan niet goed te spelen, 0-2 achter, maar blijven gewoon lekker zingen.

3 november 2011 om 23:27

He Andreg, heb jij niet het verkeerde plaatje langs jouw naam staan ?
Volgens mij ben jij een van die fluiters die er in het stadion zitten.
Vandaag ook weer een paar van die eikels.
Ik wordt daar niet goed van, zou er daarom geen bier zijn geweest om de fluiters in bescherming te nemen ?
Nooit fluiten tegen je eigen spelers tijdens de wedstrijd, maar dan ook nooit !

4 november 2011 om 00:24

Nou als je niet fluit dan krijgen de spelers en ook de trainer het gevoel dat ze een perfecte wedstrijd hebben gespeeld dus je moet wel soms even laten merken dat ze niet veel van hebben gebakken zodat ze later andere instelling tonen.

4 november 2011 om 02:17

@ Andreg

Wat een gelul, net alsof ze jouw gefluit nodig hebben om zich dat te realiseren.

4 november 2011 om 03:21

Nou zo een gevoel krijg ik wel ja want ze spelen bijna elke week al zo, en dan bedoel ik met name verdedigen als kleuters en de aanvallers maar kansen missen elke keer maar weer.

Ik noem het een zeer vervelende samenloop van omstandigheden, slechte arbitrage, matige verdediging en een zeer defensief en in de slotfase ontzettend tijdrekkend Hapoel.
Gelukkig toch nog een punt hieruit kunnen trekken en deze wedstrijd maar snel vergeten, in ieder geval is de knock out fase veilig gesteld en moet PSV in de volgende wedstrijden laten zien wat het allemaal wél kan.

Ze zijn door na 4 van de 6 wedstrijden, wat wil je nog meer. 1 keer een slechte wedstrijd, dat is iedereen bij de loting voor de volgende ronde al lang weer vergeten.
Het doel (de volgende) ronde is bereikt, denk dat menig club daar jaloers op zal zijn.

3 november 2011 om 23:28

Juist Luis, zo is het. Ze hebben niet eens verloren ook nog niet ?
Zulke dwazen heb je bij elke club, het is nooit goed.

Zeker mooie wedstrijd. Was niet sterk verdedigt van Psv, ze concentreerde zich eigenlijk vanaf de eerste minuut op aanvallen. Maarja ik vind die 3-3 niet zo'n ramp. Heb een mooie wedstrijd gezien en ze zijn toch door dus ik heb niks om me over druk te maken.

Mooie goal Strootman inderdaad, en die van Wijnaldum ook!

laten we maar beginnen met de positieve punten (zelfs die heb ik nog kunnen vinden)
- we zijn door naar de volgende ronde
- het terugknokken waarbij psv nog verdiende te winnen.

De negatieve punten zijn eigenlijk veel belangrijker:

- Iedereen heeft nu hopelijk gezien waarom Derijck ernaast word gehouden. Zelfs Marcelo is 3x zo goed.
- Lens heeft weer helemaal niks laten zien in zijn invalbeurt maarja wie verbaast dat nog ?
- PSV tot nu toe niet gelukkig is geweest met de keuze voor Matavz, hadden beter het Trio ipv het DUO kunnen kopen van Utrecht.
- Manolev is zo ongelovelijk besluitenloos.. Zou een jeugdspeler de kans geven. Misschien Stefano Marzo.

Goede wedstrijd was er van Kevin Strootman, zoals bijna elke wedstrijd. Nam het elftal bij de hand waarin Toivonen tekortschoot.
De rest van het elftal was zwak vandaag met als uitschieters: Derijck, Issakson, Matavz en Mertens

3 november 2011 om 21:06

Wat Manolev betreft moet ik je helemaal gelijk geven, die kerel vergeet soms gewoon dat hij een verdediger is, wil constant voorin staan en geeft voorzetten waar ze zelfs in de Israelische derde klasse bij voorbeeld om zouden lachen.
Over Lens ben ik het niet helemaal eens, hij probeerde van alles maar als Hapoel met 10 man achterin gaat staan is er gewoon weinig te beginnen voor een aanvaller.

3 november 2011 om 21:08

Ik moet dit wel van je aannemen buiten het feit dat hij niet super veel ballen heeft gekregen werd er ook heel verdedigend gespeeld. Maar ik blijf erbij dat die Jongen niet voor het voetbal leeft. De jonge Lens van NEC en later AZ heb ik bij PSV nog niet terug kunnen zien en dat is zonde

3 november 2011 om 21:07

Hoezo Matavz? Ik vind dat onzin, hij moet gewoon betere ballen krijgen, zet je hem voor het doel dan gaat hij er zeker in. Hij krijgt steeds van die halve kansen, vreemd.

3 november 2011 om 21:11

door je naam twijfel ik al aan je objectifiteit. Matavz krijgt genoeg ballen mits hij goede loopacties maakt. Deze heb ik vrijwel niet gezien en ook zijn kopballen zijn tot nog toe niet sterk. Maar als jij vind dat Matavz een goed seizoen draait dan mag jij dat vinden.

3 november 2011 om 21:16

Nee, ik zeg niet dat hij een goed seizoen draait maar om nou meteen te gaan zeuren vind ik overdreven. Er zijn genoeg spelers die geen goed seizoen draaien, laten we gewoon afwachten en onze club steunen.

3 november 2011 om 21:20

onze club blijven we sowieso steunen ! Dat zal niet veranderen. Wat Matavz betreft zal ik hem niet meteen veroordelen en hem nog wat tijd gunnen. Bij groningen had hij ook eerst een seizoen nodig voordat het ging draaien.

3 november 2011 om 21:23

Gaat me niet zozeer om Matavz, meer over het algemeen. Je moet spelers ook wat tijd gunnen. Ik bedoel Wijnaldum had vandaag ook drie keer moeten scoren, Toivonen, Mertens, Labyad hadden allemaal kunnen scoren.

Alleen heb ik de hoop op Manolev opgegeven, blijf een voorstander om Janmaat te halen.

3 november 2011 om 21:10

Ben helemaal eens met jou punten. En ja ik was in het begin ook echt voor om Matavz te halen maar die man valt me echt tegen en dat wedstrijd na wedstrijd wat best jammer is want had echt veel van hem verwacht. En ja gelijk heb je dat ze de trio van Utrecht hadden moeten halen als je ziet wat Van Wolfswinkel doet nu. En ja Manolev wat moet je ervan zeggen hij was weer zoals vanouds op zijn Manolevs LOL

3 november 2011 om 21:12

haha precies ! Eigenlijk zouden we Manolev niet meer moeten betrekken bij de punten want hij speelt elke wedstrijd zo ! Ja Matavz leek een goede keuze en vond het ook een betere spits dan Ricky maar denk dat hij zich inmiddels al veel meer heeft ontwikkeld en dat Matavz niet veel beter zal worden helaas.

3 november 2011 om 21:16

@ Andreg

Matavz moet je nog niet afschrijven, wellicht moet die jongen nog even wennen PSV is natuurlijk wat anders dan Groningen. Daarnaast krijgt hij ook weinig ballen want de meeste voorhoede spelers van PSV gaan voor hun eigen kans.

3 november 2011 om 21:20

Zoals Afca_leeds zegt; je moet Matavz niet meteen afschrijven. Ook in Groningen speelde hij niet meteen goed. Als Matavz eenmaal zijn draai gevonden heeft, kan PSV daar nog veel plezier aan beleven.

3 november 2011 om 21:21

Ja ik hoop het van harte dat hij nog goed gaat spelen. Maar ja ben bank dat hij achter Berg aangaat wat echt zonde zou zijn.

En verder ja ik zag het vandaag ook duidelijk dat er haast geen voorzet goed gegeven word. Van niemand eigenlijk niet van Manolev niet van Willems niet van Mertens niet van Labyad van niemand het lijkt alsof PSV nooit op voorzetten traint wat het gaat met d week slechter met voorzetten.

3 november 2011 om 21:22

Geef Matavz de tijd. Het is niet makkelijk in de punt staan bij een team dat vaak zo massaal naar voren trekt. Ga er maar aan staan met Toivonen, Mertens, Wijnaldum, Labyad en Manolev die je aan alle kanten om de oren lopen. Het is niet zo dat hij kans na kans mist en alles fout doet.

Haal de statistieken erbij en je zult zien dat hij prima 1 op 2 loopt (basisplaatsen competitie en Europees: 10-5).

3 november 2011 om 21:43

@ Andreg en Rmandes

Rutten zal het denk ik ook wel bij de jongens aankaarten dat ze hem meer in het spel moeten betrekken doormiddel van meer voorzetten van de flanken en steekpasjes.

Op zijn beurt mag ( moet ) hij als centrum spits ook de bal op eissen van zijn medespelers, als hij dat gaat doen zal hij denk ik ook meer aangespeeld worden.

4 november 2011 om 00:04

Marzo is geblesseerd aan zijn hiel dus kan ook niet op zijn plaats spelen...

verdomme zeg dat PSV heeft het helemaal laten liggen. je moet gewoon veel scherper zijn.
die tegenstander kon er helemaal niets van. maar was met een beetje geluk op voorsprong gekomen.
maar wat een anti voetbal speelde ze zeg bah. walgenlijk. wat heb ik me ge ergerd zeg.
op die achterlijke scheids en die stomme toneelspelers van tel aviv.
je moet gewoon winnen van zo matig team. heel erg jammer.
eerste een penalty en dat opeens niet. wat een gek zeg. hij laat zich door die apen ompraten pff.
want staat die scheids slap in ze schoenen zeg.
stomme wedstrijd. ookal ben je door. winnen moet je gewoon voor het Nederlands voetbal.

3 november 2011 om 21:07

Het was ook geen penal, en die 'apen' staan er juist om zoiets te beoordelen.
Dat die penal niet doorging was gewoon correct, dat hij er een scheidsrechterbal van maakt was wel weer een raar verhaal.

3 november 2011 om 21:23

Inderdaad vreemd dat de scheidsrechter zo'n gedoe maakte van die penalty, maar na het zien van de beelden was duidelijk dat we daar geen strafschop verdienden. Het was gewoon een tackle op de bal, al is het wel overdreven om Strootman dan geel te geven voor een schwalbe. Stomme wedstrijd? Ik heb genoten. Al verdedigde PSV zwak en was dat Hapoel heel effectief, het was een mooie wedstrijd. Misschien niet met goed voetbal, maar spannend was het wel. En ik heb veel strijd gezien. Zonde dat PSV niet wist te winnen, maar het is geen ramp.

Vorig seizoen werd de naam van Tamuz genoemd voor de spitspositie bij Vitesse nog voor Bony werd gecontracteerd, mischien alsnog mocht Bony vertrekken?

3 november 2011 om 21:04

Nee, alsjeblieft zeg. Toto Tamuz is nog niet half zo goed als Bony.

3 november 2011 om 21:10

Oke maar vind maar vind maar eens een spits voor een club als Vitesse met de kwaliteiten van Bony, zelfs al heb je veel geld, ik hoorde vandaag trouwens ook de naam mike Havenaar noemen.

3 november 2011 om 21:13

haha Mike Havenaar doet het leuk in de J - League ! Maar die komt tekort voor het niveau wat Vitesse nastreeft hoor.

3 november 2011 om 21:28

Zijn naam word in ieder geval genoemd voor de periode na de winterstop als Bony voor Ivoorkust speelt op de Afrikacup, maar het kan ook wel met het oog op een eventuele verkoop van Bony te maken hebben en ik zeg niet dat hij zo goed is als Bony maar wat ik van hem gezien heb vond ik zeer behoorlijk.

Ik vind die Laybad echt heel matig. Komt niet langs zijn tegenstander. Heeft een matige voorzet en speelt gewoon onvoldoende. Snap niet dat Lens niet speelt..

3 november 2011 om 21:20

Haha, leuke grap!

enige waar lens beter in is, is zijn snelheid, maar wat heb je daar aan als je geen creatie hebt. Labyad is ook veel jonger en is nu dus gewoon al beter. En trouwens, lens staat ook ong. 10 keer per wedstrijd buitenspel.

3 november 2011 om 21:25

Labyad speelde vanavond niet zijn beste wedstrijd, maar om nou meteen te zeggen dat hij heel matig is? Hij heeft dit seizoen ook zat goede wedstrijden gespeeld. En ik heb vandaag ook een paar aardige voorzetten van hem gezien.

3 november 2011 om 21:36

ja precies, en ook weer gewoon een mooie assist op wijnaldum. maar ind. niet zijn sterkste wedstrijd

3 november 2011 om 21:44

Nee maar die je kan ook niet verwachten dat hij elke wedstrijd goed speelt. Die jongen is 18, hij komt er echt wel. Ik vond Lens trouwens ook niet best invallen. Als Lens zijn basisplaats terug wil, zal hij wel meer moeten laten zien.

3 november 2011 om 21:51

Ik vond Labyad een goede wedstrijd spelen, en ik snap heel goed dat Lens niet speelt aangezien Labyad elke wedstrijd zeer nuttig is en Lens niet in goede doen.
Misschien ben je het vergeten maar Labyad gaf de voorzet bij de 1-1 en vorige week tegen Twente scoorde hij ook de gelijkmaker.
Is pas 18 en 1 van de grootste talenten in Nederland samen met Eriksen en Maher.
Hij is ook een harde werker en is een echte knokker.

3 november 2011 om 21:53

Lens heeft een hele reeks wedstrijden erg matig gespeeld. Rutten kiest er nu voor Labyad een aantal wedstrijden de kans te geven. Tot nu toe doet hij dat alleraardigst lijkt me.

Dat hij vandaag even een mindere wedstrijd heeft klopt, maar dat kan en mag ook als 18-jarig talent. Gewoon laten staan deze jongen, hier word hij alleen maar beter van.

4 november 2011 om 00:08

Dat ingrijpen door Lens eruit te halen had Fred vorig jaar met Berg moeten doen.
Hadden we eergisteren gespeeld Fred.

3 november 2011 om 23:45

Niet mee eens, was vandaag weer eens belangrijk door een mooie assist te geven.
Labyad is voetballend veel beter als Lens ( meer inzicht, techniek en rust aan de bal )

Bovendien is hij bijna iedere wedstrijd belangrijk door een assist te geven of door zelf te scoren.
18 jaar en nu al zo goed, samen met Maher en Eriksen de talenten van NL.

4 november 2011 om 09:05

Klopt zeer beperkte speler gebleken in deze wedstrijd. Hij heeft nauwelijks een tegenstander gepasseerd. 1 op de 10 voorzetten zijn goed(is dat Wijnaldum het fantastisch inschiet). Voetballend bracht hij ook niet veel, kortom een matige wedstrijd van een beperkte speler.

Lens daarentegen kan wel passeren, maar zijn voorzetten zijn ook niet geweldig. Van Lens komt normaal gesproken wel enige dreiging.

Maar we moeten de factor Manolev niet vergeten die het onmogelijk maakt voor de buitenspeler een fatsoenlijke wedstrijd te spelen, want was hij gister weer bezig. Liep constant de ruimte voor Labyad dicht.

Strootman de stormram!
Wat is hij toch goed, hij neemt in zijn eentje het team op sleeptouw. Aanvoerder waardig!

3 november 2011 om 23:47

Inderdaad, hij werkt echt heel hard en staat z'n mannetje.
Voetballend ook 1 van de sterkste, echt een zeer goede aankoop en hij kan uitgroeien tot een topspeler mocht hij zo doorgaan.

Aan z'n mentaliteit zal het niet liggen.

trouwens complimenten aan de 5de/6de man, mooi om te zien dat hij de superslechte scheids van vandaag overruled.

Tegenstander was zeer zwak zonde psv
tog een klein smetje vanwege de coefficienten punten

Ik ben zo gefrustreerd dat ik mijn hand tegen de muur sloeg jeetje wat waren we matig .dit psv onwaardig wat schandalig vertoning tegen een cafe elftal.manolev man man voegt voetballend niets toe.maar Matvaz moet het nou echt een keer laten zien hij valt me zwaar tegen dit seizoen daarom hoop ik dat Reis fit word en hem het heel moeilijk gaat maken.marcelo speelde een goed wedstijd haalde veel weg complimenten aan zijn adres.johan had weer kritiek op Marcelo in de rust wat ik onterecht vond omdat Derijck zwaar in de fout ging.willems had zijn dag bepaald niet had het heel moeilijk maat is nog 5 beter dan die Manloev die er geen pepernoot van kan.

3 november 2011 om 21:07

Het is nog maar de vraag of Reis weer op zijn oude niveau terug zal keren maar ik hoop zeker met je mee dat hij binnenkort weer kan spelen, dit was inderdaad een ontzettend frustrerende wedstrijd

3 november 2011 om 21:16

@psv-10-
Ben jij wel helemaal lekker

Ik erger me ook vaak genoeg, maar vanavond heb ik gewoon genoten. We zijn door, het was een spectaculaire wedstrijd met heel veel fouten maar ook heel veel kansen en uiteindelijk te weinig goals van Psv. Maar we zijn gewoon ongeschonden door, en als we op deze manier blijven aanvallen gaat het echt wel goed komen. Verdedigend mag het wel beter maar dat is al langer bekend. Dus ik zie het probleem niet zo.

3 november 2011 om 21:27

Zeker, verdedigend speelde PSV zwak, maar PSV heeft ook goede dingen laten zien. Strootman speelde weer sterk, bekroonde dat met een belangrijke goal. Bovendien heeft PSV strijd geleverd, dat kun je ook niet van elke wedstrijd van PSV zeggen.

Wat een blamage voor dit PSV om niet van zo'n zwakke tegenstander te winnen , gelukkig weet men nog een 1-3 om te buigen in 3-3. Dit had PSV makelijk moeten winnen, als je zoveel meer voetballende kwaliteit hebt. Ik vraag me nog altijd hoeveel voetballers er bij Hapoel speelde , ik kreeg na zoveel overtredingen het gevoel alsof ik naar een Israelische rugby team zat te kijken wat daarnaast een cursus acteren had gehad. Daarnaast zeer jammer dat PSV niet vaker op doel schoot , want die keeper was ook niet de sterkste.

Ik had eigenlijk verwacht dat na de 2-2 tegen FC Twente er eindelijk een beetje stabiliteit in het spel had na een reeks ''minder overtuigende'' wedstrijden. Helaas bleek dat een ilussie. Wel positief is dat PSV na een achterstand van 2 doelpunten de rug weet te rechten en met een beetje meer geluk dat PSV ondanks alles gewoon 3 punten gehaald. Het mocht helaas niet zo zijn , zeer jammer

3 november 2011 om 21:30

Van Hapoel moet je winnen, zeker thuis, maar blamage? In ieder geval niet op het spel dat PSV vertoonde. Ze hebben met strijd gespeeld. Het was niet altijd goed, vooral in verdedigend opzicht, maar ze hebben wel hun best gedaan tegen 9 verdedigende spelers in de 2e helft.

3 november 2011 om 21:41

Het resultaat mag je toch echt wel een blamage noemen , dit Hapoel stelt echt niet veel voor voetballend. PSV wat met zijn sterkste opstelling komt , dan mag je thuis nimmer 3 doelpunten tegen kregen en zeker wanneer je zoveel kansen als PSV krijgt hoor je toch echt wel meer dan 3 in te leggen.

Natuurlijk verdedigd Hapoel met iedereen de voorsprong , maar dat komt doordat PSV Hapoel niet met een achterstand de kleedkamer in stuurt. Ik neem aan dat ook jij het met me eens bent dat dit PSV zo vreselijk veel sterker is dan Hapoel en dat je gewoon met 3 doelpunten verschil hier overheen hoort te walsen ?

3 november 2011 om 21:50

Natuurlijk ben ik het met je eens dat PSV veel beter is en thuis met 3,4-0 zou moeten winnen. Als je naar alleen het resultaat kijkt, kun je het ook een lichte blamage noemen. Maar je moet ook naar het spelbeeld kijken. Hapoel krijgt 2 echte kansen, gelijk 2 doelpunten. PSV maakte eerst nog gelijk en ging na de 1-2 door met aanvallen, een doelpunt viel echter niet. Na de rust was het meteen weer raak. PSV bleef aanvallen, ze bleven de betere partij. Na de rode kaart kwam Hapoel er helemaal niet meer aan te pas. Dan heb je pech dat er te weinig kansen ingaan, dat moet PSV beter doen.

3 november 2011 om 22:07

Het spelbeeld was zoals we mochten verwachten , een opermachtig PSV tegen een zwakke tegenstander. Misschien dat het qua dominantie beter was dan de vorige wedstrijden in de EL , maar onder spelbeeld mag je ook verdedigen verstaan en dat ging zeker het eerste uur regelmatige fout. Dat je een keer een minder resultaat neerzet dat kan , maar tegen zo'n tegenstander , thuis en dan ook nog eens 3 goals tegen is eigenlijk blamerend voor Psv.

Het zou eigenlijk ook niet goed zijn als dit niet blamerend was voor PSV , want dan zou het iets zeggen over het niveau van Psv. PSV heeft een van de sterkste (zo niet de sterkste) selectie op papier van Nederland en zou in principe op Cl niveau mee kunnen zoals Ajax dat ook doet. Maar helaas, men speelt in de EL en de weinige tegenstand die ontlopen ze grotendeels door de loting. We zitten te kijken naar een PSV in een groep waar geen een van de tegenstanders uberhaupt in de buurt komt qua sterkte. Helaas zitten de spelers er niet echt op te wachten om tegen de Israelische muur te spelen of tegen het Poolse Ijzeren gordijn te spelen. Maar zelfs als men krachten spaart en geen zin hebt hoor je eigenlijk alles te winnen, in de meeste gevallen zelfs met een overtuigend verschil.

Nogmaals , zeer jammer dat PSV vandaag niet gewonnen had, was zeer onnodig

3 november 2011 om 22:28

Ach ja. Natuurlijk is het niet best, 3-3, zeker niet tegen Hapoel, maar die wedstrijden zitten erbij. Hapoel heeft 5 kansen gehad waarvan ze er 3 scoren. Dat is een combinatie van slecht verdedigen en pech.

Tja, dat PSV in de CL net zo zou meekunnen als Ajax is wel zo, maar Ajax is ook kansloos in de CL. Ze hebben of heel veel geluk met de loting, of een geweldige prestatie neergezet als ze de kwartfinale bereiken. Het is hartstikke leuk voor het geld, en als Ajax dan wint zoals gisteren is het helemaal leuk, maar Nederlandse clubs hebben op het moment zo goed als geen kans op het ver komen in de Cl.

Jammer is het zeker, maar het is niet anders.

3 november 2011 om 23:07

Ver komen in de CL had ik het niet over , dat is ook niet belangrijk. Maar CL waardig ben je ook als je bij meestrijd om overwintering. Vooraf werd door sommige gezegd dat Ajax niet CL waardig was , uiteindelijk staan we er goed voor met mooie vooruitzichten op overwintering in de CL. En dat in een poule met Real en Lyon die op plek 6 en 10 van de Uefa Coeffiecenten lijst staan. Sportief hoort PSV ook gewoon in de CL te spelen , of ze dan nou uiteindelijk 3de eindigen maakt niet uit.

4 november 2011 om 00:06

Inderdaad jammer dat PSV niet heeft gewonnen. Blamage is dan ook weer overdreven, maar thuis moet je gewoon winnen. Zeker van zo'n tegenstander en helemaal zeker als je uit al hebt gewonnen. Het is alleen jammer dat die gasten 3 keer op goal schieten en drie doelpunten maken en dat PSV voor datzelfde aantal doelpunten, 10 keer op doel heeft moet schieten.

PSV heeft nu 10 punten, staat bovenaan en heeft geen wedstrijd verloren.

Over Ajax. Als Lyon wint van Ajax, dan zijn de rollen weer ineens omgekeerd. Dan heeft Lyon weer de beste papieren om samen met Madrid door te gaan naar de tweede ronde CL.

Die hakballen van Manolev vond ik echt geweldig. Die jongen denkt echt dat hij kan voetballen. Jetro Willems, echt een talent! En die Strootman, super wedstrijd. Maar als er een andere scheids was, was er meer uit te halen alleen vond dit nog steeds geen super wedstrijd.

Alleen wel jammer bij de eerste goal van Jetro Willems, voor de rest prima wedstrijd, en pas 17, dat wordt nog iets ...

3 november 2011 om 21:14

Kon hij weinig aan doen, Marcelo of Derijck had aanmoeten sluiten omdat die aanval via het centrum liep maar die stonden er een beetje bij te kijken van tja wat moeten we doen.

Jammer genoeg niet gewonnen, maar ik heb wel een leuke wedstrijd gezien!
PSV was aanvallend erg leuk om naar te kijken alleen ontbrak de eindpass...
Verdedigend was het minder vandaag. Strootman speelde weer eens geweldig net zoals Labyad, Wijnaldum,toivonen en Mertens! Mertens had een paar heerlijke acties vandaag! Labyad is echt een baas! Zo'n beetje elk voorzet van hem is gevaarlijk en hij heeft een geweldig actie en afstandsschot daarbij komt nog dat hij ontzettend hard werkt!

Zo zo eerst zitten de anti Ajacieden, Ajax af te kraken. Zeggen dat Zagreb helemaal niks voorstelde en nu blijkt het. Dat het toch moeilijk is om van iemand te winnen in de Europa League. Terwijl PSV dit gewoon had moeten winnen. Altijd maar afkraken als ze Europees spelen, wel niet zeggen hoe slecht een tegenstander is van Ajax.

Je ziet het maar PSV heeft zich kansloos gedragen. Je kon lekker Nederlandse punten pakken of wat extra geld.

3 november 2011 om 21:12

ach ga nu niet iedereen over een kam scheren heb jij het topic van ajax-zagreb wel gelezen? 90% van de Psv'ers steunde Ajax

3 november 2011 om 21:16

Inderdaad ik was echt wel blij dat Ajax won ;

3 november 2011 om 21:17

Leer eens. Leestekens zetten. In 3 jaar tijd heb. Je het nog niet door. Hoe het moet???

En jij kraakt altijd alles behalve ajax af dus nu niet lekker wijs met je vingertje gaan wijzen naar die paar psv supporters van gisteren. Ik zag gisteren genoeg positieve posts van ons, en na afloop ook nog de felicitaties. Ik word best ziek van mensen als jij.

Altijd kritiek op mensen die negatieve reacties uiten en zelf nog niet eens iets positiefs over een andere club kunnen zeggen?

3 november 2011 om 21:31

Hij had het ook niet over jou

3 november 2011 om 21:31

Nou dan gaan we het ook niet over jouw twee zinnen hebben want daar klopt nog minder van :D

Ik vond PSV goed spelen! Het is jammer dat ze maar 3 doelpunten hebben gemaakt, ze verdiende veel meer!
en wat was die scheids een pannekoek joh.(was trouwens geen penalty )
Goed duo met Blom!

Dit is geen blammage voor psv. De club toonde karakter en ging vol overtuiging opzoek naar de overwinning met heel aanvallend en afentoe aardig spel hoor.

Verdedigend tjsaa weetje van te voren dat het daar misgaat en zo ook vandaag. Hier zit de blammage voor psv, met marcelo, derijck en manolev. Helaas te slecht.

Maar er zat zeker meer in voor psv dat zich de laatste weken ontpopt als een gevaarlijke oponent. Hier moeten mijn ajacieden niet lichtelijk over doen want psv is gevaarlijk. Ookal denk ik dat wij een betere ploeg hebben.

Ik heb iniedergeval genoten en gunde psv van harte deze overwinning! Ik heb alleen Kantekening: Waarom in hemels naam wordt de bal de laatste pak m beet 10minuten niet aan aan Mertens gegeven?? Echt die man stond heel vaak vrij en komt altijd zijn man voorbij. Geef die bal aan Mertens!!

Deze wedstrijd was een flinke tegenvaller. De defensie stond vreselijk te schutteren, vooral het centrale duo natuurlijk. Marcelo was geen schim van de Marcelo die er tegen Twente stond en bij Derijck kon je duidelijk zien dat hij ritme mist. De eerste helft vond ik Psv overigens helemaal niet slecht spelen maar die gasten kregen twee kansen en die gingen erin terwijl Psv veel vaker op doel moest schieten om te scoren. Dat het uiteindelijk 3-3 wordt en Psv door is in Europa is leuk. Nu vooruit leven naar de wedstrijd tegen Heracles en deze wedstrijd zo snel mogelijk vergeten.

Zeer matig wat PSV liet zien, en Twente staat nu ook al achter. Toch wel jammer dat ze niet hebben gewonnen, was beter voor Nederland geweest.

Is dit hapoel echt zo slecht ?? Ik weet het niet. Ben geneigd te zeggen van wel maar vorig jaar in de CL wonnen ze wel met 3-0 van Benfica en speelden ze gelijk tegen Lyon en Schalke. Wie het weet mag het zeggen.

3 november 2011 om 21:38

Het voetbal in die landen word steeds beter kijk maar naar de Championsleague waar Apoel Nicosia wat bovenaan staat in een poule met Zenit, Porto en Shaktar Donetsk.

3 november 2011 om 21:41

Er zijn wel veel spelers vertrokken, natuurlijk is het geen amateurclub wat sommige hier beweren. Wel moet je er thuis van winnen, creatie was er genoeg dus ik ben nog best wel tevreden. De verd. van psv is gewoon slecht, en als die wat beter was, was het gewoon 3-0 of 3-1?

Dit was gewoon onnodig punt verlies, PSV is door maar je had hier toch moeten winnen. Verder mogen ze Matavz ook wel wat vaker bij het spel betrekken die jongen loopt er af en toe echt verloren bij. Het spel was erg matig er zat weinig structuur in het spel, maar goed het laatste gedeelte was wel vermakelijk waarin genoeg gebeurde.

Als als als verhalen gaan natuurlijk niet op, maar als die rode kaart niet was gevallen denk ik dat Hapoel had gewonnen. Niet omdat Hapoel nou zoveel beter was, maar dit was typisch zo'n westrijd waar je ondanks de betere scorings kansen je het alsnog niet zou redden, en dat kwam met name omdat PSV veels te slordig en statisch speelde en men voorin alleen maar voor eigen succes ging.

Strootman is echt zo belangrijk voor dit Psv, die jongen heeft het denk ik in zich om de aanvoerders band van Tovoinen op korte termijn over te nemen. Het oogde allemaal heel statisich in de tweede helft totdat hij besloot om meer vooruit te spelen waardoor hij de rest mee trok. Het is volgens mij ook niet de eerste keer dat Strootman het initiatief neemt bij PSV en de ploeg op sleeptouw neemt. Respect voor zo'n jongen die net komt kijken op het hoogste niveau.

3 november 2011 om 21:43

Dat over Strootman heb je helemaal gelijk. Ik denk dat iets met karakter te maken heeft en dus eigenlijk niet uitmaakt op welk niveau je speelt.

3 november 2011 om 21:57

@ nul20

Inderdaad die jongen vind ik nu al een complete speler, hij heeft techniek, inzet en kan het team op sleeptouw nemen. Natuurlijk zal hij ook nog een mindere periode krijgen maar deze jongen kan het echt ver schoppen. PSV heeft met hem echt een goudmijntje in handen want deze jongen kan een aardige duit gaan opleveren als hij zich zo blijft door ontwikkelen.

Net zoals Erikssen denk ik dat Strootman ook een vrij nuchtere jongen is die precies weet wat hij doet en moet doen om verder te komen. Hij zal denk ik ook niet voor de eerste beste zak met geld verkassen naar een buitenlandse club.

Yannick

Dat zijn geen gegevens waarbij je kan meten hoe goed of slecht een team is want ook vandaag speelden zij gelijk tegen een aardige ploeg oftewel psv. Wellicht spelen ze beter in grote wedstrijden en laten ze het afweten tegen de kleintjes in hun catogorie.

Maar indruk hebben ze vandaag niet gemaakt. Ze speelden eigenlijk heel ouderwets verdedigend en tijdrekkendvoetbal. Dit soort voetbal zag je tot een paar jaar geleden nog best regelmatig op de velden maar tegenwoordig niet meer hor. Zelfs ploegen die tegen barcelona moeten spelen niet zo misselijk als hoe hapoel speelde vandaag. Zogenaamd niet door hebben dat jij gewisseld wordt en dan expres lanzaagm doen om tijd te winnen in de blessure tijd. Wooow

PSV speelde nog niet eens zo slecht.
Begonnen best aardig, maar kwamen direct achter door weer zo zwak te verdedigen. .
Gelukkig komen we dan snel terug met een mooie aanval en een goede goal.

Daarna speelt PSV goed, maar kansen dat ze missen, echt ongelooflijk. En ze hadden vrij weinig overzicht voor medespelers in de eerste helft.
Dan wordt het 1-2, na weer slecht verdedigt van Marcelo en Derijck.
Profiteren ze goed van, maar verder zijn zijn onzichtbaar.

2e Helft snel gelijkmaken maar er is geen concentratie en dan ligt ie er al in bij Isaksson.
Daarna spelen hun puur op de verdediging met af en toe een counter.
Vonden dat ze erg hard en gemeen inkwamen met hun tackles en ook gelukkig gestraft daarvoor.

Dan komt de mooie aanval die de 2-3 oplevert. Mooie actie van Mertens, mooi meegenomen en door Toivonen en rustig afgemaakt.

Even later in de wedstrijd. De penalty situatie. 100 % geen Penalty. Zag het gelijk.
Maar wat een commotie, eerst penalty geven , dan terecht cancellen.
Alleen heel vaag dat ie een scheidsrechter bal geeft, want we hadden dan wel recht op een corner.

Gelukkig vlak daarna een mooie goal van Strootman en helaas konden we daarna niet echt meer doordrukken..

Meeste spelers speelde wel aardig, alleen de verdediging is ontzettend zwak bij een tegenaanval.
We missen nu Pieters wel in zo'n wedstrijd die het wat koeler benaderdt en, later met Bouma was het achterin wat zekerder.

Gelukkig zijn we door in Europa. Hopelijk kunnen Az en Twente wel winnen voor het NL voetbal.
Ik kijk er wel uit naar de komende wedstrijd tegen Heracles.

Psv speelde niet slecht maar de verdediging stond te prutsen. Jammer dat de kansen niet afgemaakt worden anders win je gewoon dik, al met al een leuke wedstrijd beter nu gelijk spelen en in de competitie winnen dan andersom. Zo'n wedstrijdje kan er tussen zitten, hoop alleen dat het niet meer gebeurd. Verder strootman weer ijzersterk dat zullen de scouts van madrid ook wel gezien hebben ;

Het maakt niet uit jongens! Het belangrijkste is dat we door zijn! Toch jammer van het vertoonde spel, onderschatting zal een rol hebben gespeeld. Van fouten moet je leren

Persoonlijk vind ik het een schande, dat je als PSV thuis 3 doelpunten moeten laten incasseren tegen Hapoel! Voor de wedstrijd was ik tevreden over de keuze voor Derijck, jammer genoeg stond hij alleen maar te prutsen achterin. Ook Manolev had vandaag niet zn beste wedstrijd. Zo blijkt toch weer dat de verdediging van PSV vol met fouten zit! Bouma viel overigens wel goed in naar mijn mening!
Hier moet hard aan gewerkt worden, want voorin gaat t uitstekend!

PSV is helemaal de weg kwijt. Verputsen broodnodige punten voor het Nederlandse voetbal en halen een totaal overbodige extra spits, terwijl al vanaf de zomer bekend is dat de verdediging echt versterkingen nodig heeft.

3 november 2011 om 22:24

Hahaha, helemaal de weg kwijt?
Je weet niet eens wat dat contract van Vennegoor inhoudt. Wie weet is het wel een prestatiecontract, zoiets als Mido geloof ik had bij Ajax vorig jaar, dan is het opeens weer slim gedaan door Brands. Dat de verdediging van PSV niet de sterkste linie is, is duidelijk.
Al doet de verdediging van PSV het qua tegengoals zelfs beter dan de "wereldverdediging" van Ajax.

3 november 2011 om 23:19

Ik vind dat hermess best gelijk heeft.

Onze verdediging is zwaar beneden de maat en heeft versterking nodig. We hebben weinig te besteden en wat doen we? We halen i.p.v. een verdediger een extra spits.

3 goals tegen krijgen tegen een ploeg van het niveau Jupiler Leage is inijn ogen belachelijk .

4 november 2011 om 07:12

Ik vind dat Hermess zwaar overdrijft. Wie weet scoort Vennegoor nog een paar belangrijke doelpunten, dan wordt hij weer op handen gedragen. Dat de verdediging versterkt moet worden, ben ik met je eens. Helaas zijn er in de jeugd nog geen spelers die het niveau hebben, al hebben sommige huidige verdedigers dat ook niet. Een nieuwe rechtsback zou fijn zijn, evenals een centrale verdediger. PSV is ook op zoek naar een rechtsback en een centrale verdediger, wie weet komen ze in de winter al.

Hapoel niveau Jupiler League is enigszins overdreven. Hapoel lijkt me van het niveau van een Nederlandse middenmoot als NAC of FC Utrecht. Daar kun je ook gelijk tegen spelen, al is het niet goed.

De verdediging van Psv is echt barslecht. Marcelo is prutser eerste klas en ook Derijck viel zwaar door de mand, overigens vond ik Willems ook matig presteren(ondanks zijn leeftijd verwachtte ik wel meer van hem). Manolev deed het nog wel redelijk. Mertens speelde weer aardig deze wedstrijd, netals Strootman overigens, zijn toch steunpilaren geworden voor dit Psv. Matavz viel niet echt op en kwam er weinig aan te pas, jammer, want je verwacht dat de goals toch van hem komen.

Zo zie je maar weer dat Adriaanse eigenlijk de juiste taktiek had gekozen tegen Psv, al viel de uitvoering wel wat tegen. PSV moet je bespelen op hun zwakste linie en dat is heel duidelijk hun achterhoede. Wat een drama, die Marcelo, Manolev, Derijck. Verder viel bij de terecht niet gegeven penalty op hoe opgefokt de Psv-spelers op dit moment zijn. Toivonen, Lens en Strootman hebben het voorbeeld van Rutten afgelopen weekend goed gevolgd en met name Toivonen pakte een volledig onnodige gele kaart. Die kan later nog veel gevolgen hebben, maar dit zal ook wel weer een leermomentje zijn en hij zal wel weer grote stappen gemaakt hebben.

Strootman was wel weer ff de leider op het middenveld van PSV zeg. Ondanks die domme gele kaart, maar die was meer uit frustratie van die scheids. Echt die was slechter dan Kevin Blom! Matavz past echt neit in dit Psv, echt jammer. PSV verliest 6 miljoen aan hemm en Groningen verliest hun topscoorder. Terwijl hij nu eigenlijk niks presteerd.

Rutten heeft weer bewezen geen succes trainer te zijn, en dat hebben ze bij psv goed door want anders was zijn contract allang verlengt. Wat een loser zeg met die opmerking van "' het was in eider geval niet saai"'.

4 november 2011 om 09:05

Dat was het toch ook niet?

Wat een blamage zeg, om tegen zo'n ploeg gelijk te spelen.

Onze achterhoede kan er werkelijk helemaal niets van. Wat een stel ammateurs bij elkaar zijn dat zeg. En heb ook zwaar mijn twijfels of we met Matavz wel de juiste spits in huis hebben gehaald. Ik weet niet wat hem mankeerde, maar hij raakt werkelijk geen pepernoot.

Uiteraard zal ik achteraf blij moeten zijn met het behaalde puntje, maar het spel dat onze achterhoede regelmatig laat zien is van een bedenkelijk laag niveau. Hopen dat het aankomende zondag allemaal wat beter is.

Met alle respect voor Hapoel tel Aviv, maar als PSV zijnde moet je echt van deze ploeg kunnen winnen. Zeker gezien het spelersmateriaal. Miljoenen geinvesteerd en dan zo'n pot op de mat brengen. Heb me weer kunnen vermaken met Manolev, je moet toch in staat zijn om een fatsoenlijke voorzet te geven die in ieder geval richting het strafschopgebied gaat en niet over de zijlijn?

Groot spektakelstuk was het wat betreft gele kaarten, de scheidsrechter zag geel.

Wat een wedstrijd vanavond, oke niet super voetbal maar er zat van alles in.
Het grote verschil van psv in het eerste uur en daarna is toch echt een speler als bouma.
Als psv een schietkans kreeg gooiden de spelers van tel aviv zich als beesten ervoor, ook tijdens alle duels gingen zij er met man en macht in.

Dat was het verschil met die belg, derijck.
hij liet zich vaak simpel aftroeven iets wat met bouma niet gebeurde.
Misschien wel een foute beslissing van Rutten om Bouma rust te geven.

maar goed dat is mijn mening

Ik heb een heel matig PSV gezien. Kom op zeg tegen Hapoel moet toch makkelijk gewonnen kunnen worden. Dit is wat mij betreft ook de reden dat PSV de landstitel niet gaat winnen. Wanneer het even minder gaat moeten de supporters er achter gaan staan, maar die blijven stil in een hoekje zitten. De supporters kunnen op dit soort momenten PSV over het dooie punt helpen.

Ik vind Mertens trouwens ook steeds minder worden! Volgens mij heeft hij het een beetje te hoog in de bol. Hij heeft de eerste paar wedstrijden goed gepresteerd en denkt dat hij er al is. Ook dries mertens moet keihard werken om dit niveau aan te kunnen. Verder vind ik Tim Matavz Nog! te kort komen in de spits. Misschien komt het door zijn uiterlijk, maar hij doet mij nog een beetje denken aan een jongetje. Wel een jongetje met veel talent, maar hij moet eerst een jaartje rijpen en wat wedstrijdjes tegen een RKC spelen. Ik denk dat een VOH er beter in kan worden gezet mocht die komen. Matavz moet je rustig brengen, hij bewijst iedere wedstrijd dat die eigenlijk nog niet klaar voor PSV is.

Strootman blijft de enige PSV er die er elke wedstrijd staat. Zonder hem was Fred Rutten denk ik allang ontslagen. Hij is de motor van dit elftal en de jongens moeten zich wat meer optrekken aan hem!

4 november 2011 om 00:10

Matavz heeft gewoon het probleem dat hij een dramatische aanvoer heeft. Je zou zeggen dat die jongen meer aan de bal zou komen als bij Groningen maar bij PSV krijgt die juist minder ballen lijkt het wel. Als je ook vandaag weer ziet hoe vaak hij loert maar die bal niet komt en voorzetten die steeds slecht zijn en achter de man worden gespeeld. Matavz is een afmaker en dan moet je hem ook zo gebruiken en niet met z'n allen dat strafschop in denderen en alles dicht lopen waardoor er op de rand van de 16 niemand staat.

Heb het al eerder gezegt maar als spits zou ik helemaal gek worden van Mertens, man wat duurd het altijd lang voordat die voorzet (die 9 van de 10x waardeloos is) een keer komt en als hij voorkomt is het ook een wonder direct dat die niet zelf voor zijn eigen actie gaat. Leuke speler voor in ene 2 spitsen systeem, als diepe spits had ik hem al lang een draai om zijn oren gegeven.

Een wedstrijd als deze doet je terugverlangen naar de vaste uitslag van 1-0 tegen Israelische ploegen.
Maar zonder verdediging een wedstrijd gelijkspelen, ik zeg mazzel, tof.

Ik was er zelf bij en kon het gewoon niet geloven wat ik zag!
Die 0-1 begon toch wel bij Manolev die achterin een gat achterliet.
Ik snap hem dus niet dat hij bij balverlies nog steeds voor bleef. Waarom doet Rutten niks? Elke verdediger moet maar gelijk terug sprinten. Dan moet Wijnaldum of Strootman het weer gaan opknappen. En als het weer te hard is kan je weer een gele kaart verwachten.

Ik kan Rutten gelijk geven als het om Derijck gaat. Waar was die man toch mee bezig. Ik heb alleen maar fouten van hem gezien. Met als aanleiding de 1-2. Als je niet weet wat je met die bal moet doen, pass het naar Isaksson of kop het uit. Aan de ene kant hij heeft ritme nodig maar in de EL kan dit gewoon niet!

Die 1-3 was wel balen. Maar gelukkig vocht PSV terug maar ik was gewoon niet blij mee!
Er had meer in gezeten als PSV geconcentreerd bleef. Ook achterin!

Ik heb niet alle 230 bovenstaande reacties gelezen, dus bij voorbaat excuses voor als ik dingen dubbel zeg.

Ik zat vanavond zelf in het stadion op de west tribune. Wat ik als PSV supporter erg jammer vond is dat het meeste geluid aan mijn zijde kwam van of de Hapoel supporters of de F jeugd van Psv...

Als nu echt alle PSV supporters achter hun club gaan staan dan denk ik dat je hier echt van een thuis wedstrijd had kunnen spreken, en dat onze mooie club hier dan ook voordeel van had gehad.

Aan alle mensen op Oost, bedankt voor jullie support, want dankzij jullie had ik tenminste nog het idee dat ik een wedstrijd in Nederland aan het kijken was...

Voor Alle overige boeren in het stadion... toon eens wat meer Passie voor ONS Psv!!!!

En als voetnoot... ja ik ben wel schor van het schreeuwen en het zingen en heb wel blaren op mijn handen van het klappen!!

Graag gedaan collega van West (ik sta op Oost dus).
Wat voor gevaar in de afgedwongen plaatsing dreigt, is dat we de boot in gaan in Warschau.
Als ze zich voor deze wedstrijd al moeilijk konden opladen, zal dat een heel karwei worden voor Fred.
Die staat toch al bekend om zijn motivatie-capaciteiten N O T !

4 november 2011 om 08:58

nou droeftoeter...tjong...ik was wel onder de indruk gisteren. Wat een topwedstrijd. Ik ben jaloers dat je in het stadion zat.

PSV barst echt over van het talent, echt leuk om ze te zien voetballen.
Stuk beter dan die prutsers uit Amsterdam.

krijgen jullie trouwens nu je geld ook terug, aangezien psv er duidelijk weinig zin in had?

4 november 2011 om 09:22

Bedankt, ik kan me je jaloezie goed voorstellen.
Ben blij dat jij het zelf ook inziet dat het prutsers zijn in Amsterdam.
Wij vragen ons geld niet terug, wij steunen onze club.
Misschien dat jij ooit van je papa (als je weet wie dat is) een keertje mee naar een stadion mag kijken.
Dat is heel spannend hoor. Allemaal grote mensen bij elkaar !
Ze hebben er chips en je kan ook wel ranja krijgen als je dat vraagt.
Mocht je ooit over een paar jaar, als je niet meer duimt, in een stadion geweest zijn, wil je me dat even laten weten ? Het lijkt me leuk om dan jouw ervaringen te horen. "ervaringen" betekent: wat je er van vond.

4 november 2011 om 09:53

Volkomen terecht dat je je club steunt, maar dan mag je op zn minst verwachten dat de jongens in het veld hun best doen. Slecht spelen kan altijd, de kantjes er vanaf lopen is vrij bedenkelijk.

En ik ben een paar keer met opa naar het stadion geweest, met de trein!
Nou...ik heb zelden zo veel mensen met een iq van onder de 100 bij elkaar gezien. Vooral op het station en in de trein op de weg terug. Te sneu voor woorden. Natuurlijk is niet iedereen die in het stadion zit zo, maar t is zo'n groot gedeelte dat ik me er niet op mn gemak voelde. Ik had last van plaatsvervangende schaamte toen ik er tussen stond.

Nee...ik mocht afgelopen supercup met mama mee naar Barca-real, daar lopen de supporters gewoon door elkaar en roepen ze niet zulke domme dingen. Daar kunnen ze wel normaal doen, ondanks de strijd tussen beide clubs.

En 1,5 jaar geleden de bekerfinale in Berlijn. Munchen-werder, alle supporters bij elkaar in de kroeg, in de tram en in het stadion. Wat een feest.

Als opa mij nog een keer mee vraagt naar het stadion dan bedank ik vriendelijk. Veel te veel droeftoeters daar.

PSV heeft dus serieus een groot probleem. Ik heb de wedstrijd aandachtig bekeken en wat mij opvalt zijn de volgende dingen.

1. verdedigers die willen opbouwen zijn 99 van de 100 keer hopeloos en kiezen 100/100 keer de verkeerde keuze. geen 1 verdediger heeft 1 goede paas gegeven waar een middelvelder iets mee kan.

2.ze hebben Matavz als spits gekocht, goede keuze, scoort makkelijk en is gewoon voor Nederlandse begrippen een uitstekende speler maar Wijnaldem,labyad,toivonen hebben geen 1 paas na Matavz gegeven. Vooral Wijnaldem. Wijnaldem krijgt een paas en komt dan vrij het enige wat die jongen doet is na de goal kijken en hopeloos schieten, 8 van de 10 keer krijgt hij er niet eens een corner eruit, gewoon naast en niet een klein beetje ook.

Mertens was de enige die eigenlijk niet "echoistisch" was,hoewel je het van hem juist wel verwacht. Hij is de man die makkelijk scoort, makkelijk zijn acties maakt en altijd doeltreffend is, daarintegen zijn Wijnaldem,labyad en Toivonen veel minder.

Nou vond ik Strootman ook goed spelen, was overal en deed altijd goed mee, hij was de uitblinker van vandaag.

Fredje Rutten moet spelers als Labyad en Wijnaldem leren om een normale paas of voorzet tegeven of anders kun je die gewoon weg sturen. Labyad heeft net zijn contract verlengt? van de 20 voorzetten die hij vandaag gaf zijn er 0 aangekomen.... Serieus je zegt dat je 1 van de beste clubs van Nederland bent, je hebt zoveel geld besteed en spelers gekocht en toch presenteer je jezelf als een hopeloze club.

PSV moet echt beter worden vooral Labyad en Wijnaldem die echt heel slecht speelden.
Ik kan natuurlijk ook zeggen dat die verdediging beter moet maar dat is uiteraad zo..... Echt de verdediging van PSV is zo erg zwak, 1 van de slechte van de Eredivisie als je het aan mij vraagt.
PSV moet serieus goede verdedigers halen en de aanvallende spelers moeten dan ook optimaal presteren om nog iets te bereiken in de Europa League en de Eredivisie.

Gelukkig heeft dit gelijkspel geen nare gevolgen voor PSV en zijn ze gewoon door. Hopelijk komen ze ver in de Europa League..

4 november 2011 om 09:35

dat zou leuk zijn, ben bang dat dta alleen niet gaat gebeuren.., of ze moeten gunstig loten en dat er een hele zwakke ploeg uit de koker komt.

Ajax bij voorbeeld...

Psv is gewoon door. Waardeloze wedstrijd in verdedigend opzicht en redelijk in aanvallend opzicht. Psv wint thuis 9/10 keer met minimaal 3-0 van dit matige elftal. Jammer! Gewoon vergeten en nu weer even focussen op de competitie!

Jammer dat PSV de verplichte nummertjes niet gewoon wint. Gooi je toch weer 0,2 coëfficiëntpunt weg, die zijn zo belangrijk voor het Nederlandse clubvoetbal.

4 november 2011 om 09:32

Alsof Ajax de laatste jaren veel punten bij elkaar heeft gesprokkeld....

4 november 2011 om 10:20

Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Ik zit hier niet met een 020 pet op, dus iets minder defensief mag ook wel.

Het is voor *alle* NL clubs van belang zo goed mogelijk te scoren, alleen is dat besef er niet. Maar jank dan ook niet als je in pot 4 i.p.v. pot 3 komt.

PSV is door, maar je moet niet vragen hoe, slechte teamprestatie. Er zal nog heel veel aan het verdedigend werk gesleuteld moeten worden. Verdedigend zat het niet goed in elkaar. De aanval is op zich goed, alleen Matavz moet meer gaan scoren. Mertens haalde zijn niveau ook niet. Hapoel had met minimaal 3-0 naar huis gestuurd moeten worden.

Wat een slechte prestatie van Psv. De verdediging was echt heel erg slecht. Derijck heeft zijn kans op een basisplaats in ieder geval niet gepakt denk ik. PSV is gelukkig wel door, maar daar gingen we ook wel van uit. Jammer dat PSV niet de volle buit weet te pakken, was toch lekker geweest voor het Nederlands voetbal. Ben benieuwd hoe PSV zondag zal spelen zonder Strootman, want dat is toch de aanjager van Psv.

4 november 2011 om 10:00

Laat Ajax as zondag eerst maar eens van hun angstgegner winnen, dat wordt al een lastige zaak, dus......., en Ajax heeft afgelopen seizoenen in Europa ook niet veel potten kunnen breken. Het was allemaal heel matig.

4 november 2011 om 10:05

Waarom Ajax erbij halen? Ik reageer op een wedstrijd van PSV dus hier heeft Ajax niks mee te maken. PSV moet normaal gesproken toch gewoon thuis winnen van Hapoel of niet dan.

4 november 2011 om 11:41

ik citeer:

''dat Dinamo is van het niveau FC Lienden, wat triest zeg, ik vind het een normale prestatie, PSV wint daar ook met 4-0 van. Dus nu niet doen of Ajax een wereldwonder heeft verricht. Tijdens de 2e helft viel ik bijna in slaap''

''je bent het met me eens dat Dinamo gisteravond totaal niets voorstelde. Lyon is de graadmeter, en daar gaan ze verliezen. Ajax kan dat niveau totaal niet aan. Zeker niet met simpele voetballers als Enoh en Eriksen''

''ik ben totaal niet onder de indruk van dit Ajax. Ze gaan het a.s. zondag lastig krijgen in Utrecht. Want daar hebben ze het altijd lastig, zeker als het publiek tekeer daar gaat. Dit Dinamo was geen graadmeter, dus aan deze overwinning hecht ik niet zoveel waarde''

Dus we kunnen wel stellen nu dat jou psv hier nog een aantal niveautjes onder zit. Dus kijk voortaan eerst naar je eigen ploeg

Jammer voor het nederlands voetbal weer een aantal punten minder om hoger op tekomen op europeese ranglijst , maar daar heeft psv toch al nooit aan mee gedaan.
Echt slecht gespeeld en een groot fouten festival.

Ja zonder Strootman . Hij maakt geen fouten alleen domme overtredingen

4 november 2011 om 10:35

Nee PSV heeft daar niet aan mee geholpen...
5 of 6 jaar geleden op een haar na bijna in de finale Cl..
Vorig jaar nog kwart finale El
dus geen onzin verkopen aub

Wat heeft Ajax de laatste jaren gepresteerd?

4 november 2011 om 11:36

Ja die punten zijn al weer vervallen hoor

4 november 2011 om 13:05

Of die punten nou zijn vervallen, dan nog heeft hij het recht niet om zoiets te zeggen. PSV heeft veel punten binnen gehaald, evenals Az.

Nu komen Twente en Ajax er gelukkig weer erbij. Alleen maar beter!

Dus @ton1957

Als PSV er niet was geweest, dan hadden we sowieso punten en een CL plek ingeleverd! PSV voetbalt al 12 jaar onafgebroken in Europa! Dus aub iets meer respect voor PSV in Europa!

PSV was gisteravond aanvallend sterk, maar verdedigend erg zwak. Leuk voor het publiek dat PSV in de 2e helft nog ging aanzetten. Maar PSV had deze tegenstander met minimaal 3-0 naar huis moeten sturen. Fred heeft nog veel werk te doen, zeker in verdedigend opzicht. Matig PSV gezien.

'basisdebutant Jetro Willems werd in de steek gelaten bij de 0-1, Timothy Derijck en Marcelo lieten zich aftroeven bij de 1-2 en bij de derde treffer kon spits Toto Tamuz een rebound vrij binnenschieten.'

Waarom zetten ze hier nou niet bij dat die derde fout een blunder van Strootman is? Omdat iedereen Strooman z'n voeten aan het kussen is? Ik snap de hype rondom deze jongen niet. Oke, hij is goed... bovengemiddeld. Absoluut. Maar hij maakt ook fouten en hij speelt niet elke wedstrijd goed. Zet hier gewoon bij dat die derde tegengoal een fout van Strootman was.... Erg jammer!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren