Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Het is zijn eigen keuze, maar ik adviseer hem voor Oranje te kiezen'

Laatste update:
/

Ider Maher is de vader van een van de meest talentvolle voetballers van Nederland: Adam Maher. Dat zijn zoon in de media in verband wordt gebracht met grote clubs is niet geheel nieuw voor hem. De jonge middenvelder van AZ werd enkele jaren geleden met Manchester City en AC Milan in verband gebracht.

Maher zal mogelijk spoedig voor de keuze staan voor welk land hij zijn interlands wil afwerken. Volgens vader Maher is het duidelijk voor welk land zijn in Marokko geboren zoon straks moet kiezen. "Het is zijn eigen keuze, maar ik adviseer hem voor Oranje te kiezen", vertelt Maher senior in het Algemeen Dagblad.

"Het Afrikaanse voetbal is toch heel anders. Hier weet je wat je kunt verwachten. Alles is hier goed georganiseerd." Maher houdt zich intussen uitsluitend bezig met AZ en Jong Oranje, waar hij in een voorselectie zit. "Het lijkt me geweldig om voor Jong Oranje te mogen spelen", zei hij afgelopen week. "Ze zijn bezig met de EK-kwalificatie. Het zou een mooie volgende stap in mijn ontwikkeling zijn."

Voor welk land moet Adam Maher kiezen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laten we hopen dat hij naar zijn vader luistert, zou een hele goede zijn voor het Nederlands elftal in de toekomst

dit is de toekomst van nederland, over een paar jaar een middenveld met strootman wijnaldum maher dat zie ik nog wel gebeuren

2 november 2011 om 07:51

Maher en strootman zeker, Wijnaldum betwijfel ik, denk dat er wel een betere komt.
Vind Wijaldum leuke voetbaler maar helaas meer mond dan effectiviteit.

2 november 2011 om 07:57

We zullen zien hoe Gini zich ontwikkeld. Anders misschien v. Ginkel? Ook pas 18 en al een bepalende speler bij Vitesse.

2 november 2011 om 08:21

Daar zie ik zelf meer potentie in idd..
Snap die hipe om de ex-feyenoorders sowieso niet, jaren hebben ze niets bij Feyenoord voir elkaar gekregen en ineens waren wijnaldum n fer toppers?

2 november 2011 om 09:01

tja voor een ajacied is het natuurlijk moeilijk te accepteren dat er ook talenten spelen bij Feyenoord. Misschien volgende keer maar een keer een wedstrijd kijken van Feyenoord, ipv alleen maar ajax

2 november 2011 om 09:53

Als Ajacied zie ik best wel dat Feyenoord een prima jeugdopleiding heeft , maar de echte aanstaande toppers zijn overal een zeldzaamheid of we het nu hebben over Feyenoord , Ajax of Psv etc.
Daarom is het niet zo gek dat Fer en Wijnaldum niet als de grote mannen voor de toekomst worden gezien.
Persoonlijk ben ik benieuwd hoe Clasie zich gaat ontwikkelen , daarin zie ik op dit moment meer toekomst dan die andere twee.
Kortom dat zielige je bent voor Ajax en tegen voetballers van de Feyenoord-opleiding en vise versa is nergens goed voor.

2 november 2011 om 10:12

Fer gaat het in mijn ogen inderdaad niet redden, zeker omdat hij niet op 1 positie uitblinkt.
Wijnaldum laat de laatste wedstrijden bij PSV toch echt wel zien een ontzettend goede voetballer te zijn en kan zich nog verder ontwikkelen. Zit ook al bij de selectie voor het Nederlands elftal en gaat met de week beter voetballen. Of vergeten dat hij tegen zowel Twente als Ajax één van de beste zo niet de beste van het veld was en het middenveld daardoor domineerde?

2 november 2011 om 13:05

Nou t waren voor hun leeftijd ook al toppers dat ze ondertussen al een paar jaar stil staan tja dat kon niemand vermoeden,wijnaldum lijkt bij PSV nu zijn draai een beetje beginnen te vinden(hij is nog steeds maar 20 he en al 100 wedstr ervaring) Fer is een ander soort talent en kan best ver komen alleen in bepaalde systemen... Maar beide vind ik nieks onder doen van jullie Eriksen want dat vind ik pas een gehypte speler werkelijk nog helemaal niks gepresteerd!

2 november 2011 om 14:43

@ Fraayax Inderdaad! Er zijn er maar weinig die daadwerkelijk een vaste waarde worden in het Nederlands elftal. Of dit nu talenten van az,ajax,feyenoord of psv betreft dat maakt niet uit. Ik zie in clasie ook heel veel potentie alleen vind ik strootman op dit moment echt wel DE opbouwende middenvelder voor de toekomst.

On: Wat een talent zeg, die goal van afgelopen weekend ook, in de 88ste minuut je zo onderscheiden, dan kan je wat! Daarnaast vind ik het mooi dat zijn vader eens laat zien dat er ook verstandige vaders zijn die het belang van hun kind voorop zetten en niet dat van de familie(in de zin van geld of cultuur)

3 november 2011 om 14:41

@fey-expert
vriend, ook ik heb ere-divisie live en zie een hoop wedstrijden en ja, ook van Feyenoord.
Misschien gek om te horen van een Ajacied, maar ik ben in eerste instantie voetballiefhebber en daarnaast is Ajax mijn cluppie, dat wil niet zeggen dat ik een hekel aan andere clubs heb. en nog gekker, ik gun Feyenoord veel meer dan dat ze de afgelopen jaren hebben gehad.
MAW dat gezeur over dat je als Ajacied alleen je eigen club goed genoeg vind is natuurlijk bull.
Ik zie genoeg goede spelers in onze competitie en hoe meer sterke clubs hoe meer spanning en hoe hoger het niveau hopelijk wordt.

2 november 2011 om 08:01

is allemaal nog niks van te zegge Sneijder bv kan ook nog minimaal 4 jaar mee en over 4 jaar zijn de "jochies" die nu nog 16 zijn dan 20 en mischien wel van wereld niveau wie zal het zegge. Maar zeker is dat er voldoende talenten blijven aankomen.

2 november 2011 om 08:16

Off topic: Sneijder is pas 28 toch? Een speler van zijn kaliber kan je nog wel 6 jaar gebruiken.. Voorlopig zitten we op het middenveld goed aangezien we ook al een vervanger hebben voor van Bommel.. We moeten ons echt gaan focussen op ons centrale verdedigingsduo.. Die gaan echt achteruit.

On topic: wat hoop ik dat Maher kiest voor NL. Wat een heerlijke speler is dat zeg!

2 november 2011 om 08:17

Sorry patrickstern. Je zei minimaal! Overheen gelezen!

2 november 2011 om 08:32

Voor het centrale verdedigingsduo kan Douglas een hele goede zijn. Pracht van een speler. Als je als spits tegenover hem staat, schijt je zeven kleuren stront..

2 november 2011 om 09:27

Ik vind Douglas toch een tikkeltje overschat, noem me een zeikerd maar ik vind dat Douglas verdedigend toch nog vaak onzeker is. Hij moet nog wel wat groeien, en hij komt voetballend nog zeker te kort voor het NL elftal.

2 november 2011 om 09:30

Wat denk je van Virgil Van Dijk van Fc Groningen? Dat wordt de verbeterde versie van Jaap Stam... En straks kan Burnet zo linksback spelen, Frank de Boer slaat zich nog 3 x voor zijn kop dat hij die heeft laten gaan.

2 november 2011 om 09:55

Ik vind Douglas ook lang niet goed genoeg, een hoop domme acties in wedstrijden en vaak ook niet altijd even sterk in de duels. Daarbij vind ik het echt nergens op slaan om spelers te naturaliseren, dat spelers die hier al hun hele leven wonen bij het NL elftal komen te spelen vind ik ok, ik zie hun ook als Nederlanders, maar iemand die het gewoon doet omdat hij bij zijn eigen land niet aan de bak komt vind ik echt absurd. Als spelers naar een ander land kunnen gaan, is naar mijn mening het idee van het Nationale team weg.

2 november 2011 om 10:14

Douglas zijn domme acties gaan er steeds meer uit, zeker dit seizoen speelt hij een stuk minder opvallend maar niet minder goed in mijn ogen. Zeker aangezien Mathijssen al in de 30 is heb je wel een waardig vervanger, want slechter is hij niet. Echter Heitinga presteert ook niet echt top laatste tijd bij Everton dus ik ben benieuwd hoe de achilleshiel zich gaat houden tegen Duitsland.

2 november 2011 om 13:09

V Dijk maakt een goede indruk die Burnett is zon speler die te wisselvallig is en t gewoon net niet is...

Maar over maher hoop echt dat ie voor Oranje kiest als hij dit seizoen zo blijft spelen gelijk meenemen,kan hij misschien op t ek paar x invallen en op t wk al in de basis staan ^^

2 november 2011 om 09:23

Ik vind dat iedereen voor zijn eigen land (land van zijn (voor)ouders)moet kiezen!

Een Nederlands elftal met allemaal allochtonen.... De term autochtoon ben je pas wanneer je beide ouders hier geboren zijn en jij zelf ook. Dat is in het geval van Maher niet zo en nog maar te zwijgen over Douglas.

Als ik kijk naar het Italiaans elftal zie je bijna alleen maar echt Italianen met uitzondering van een enkeling zoals Balotelli.

2 november 2011 om 09:29

Bahbah, was je ook al zo nationalistisch bezig toen het hele elftal vol Surinamers stond? Al die jongens waren allochtoon aangezien de ouders daar vandaan kwamen. Op het moment dat iemand hier heel zijn leven woont is het toch gewoon een Nederlander, en als Maher zich dusdanig thuisvoelt op de Alkmaarse kaasmarkt is hij gewoon een kaaskop. Douglas is een wat ander verhaal aangezien die pas veel later naar Nederland kwam.

2 november 2011 om 09:35

Ja! Destijds vond ik dat ook! Het is mijn mening.
Het is niet voor niks een nationaal elftal. Als het zo was dan kunnen we het net zo goed afschaffen en alleen clubteams overhouden.
Maar nogmaals het is mijn mening en ik weet zelf dat het nooit zover gaat komen.

2 november 2011 om 09:40

De Italianen waren er anders ook niet vies van om Brazilianen te nationaliseren. Denk aan Amauri en Thiago Motta. Ze spelen weliswaar nu niet meer in het nationale team maar het zal destijds zeker wel een 'doorn in het oog' voor jou zijn geweest. Verder zoals Faberge al zegt, als je je hier thuis voelt en je leeft hier al heel lang waarom zou je dan niet voor je thuisland uit mogen komen ipv van je geboorteland? In het geval van Douglas ligt het ietsjes anders maar ook ik ben daar een voorstander van. Hij heeft een Nederlandse vriendin, spreekt Nederlands, voelt zich hier thuis en heeft alle inburgeringstesten doorlopen en heeft vandaag zijn pasppoort binnen. Officieel ben je nu dan ook Nederlander, waarom zou je dan niet opgeroepen mogen worden?

2 november 2011 om 11:43

Ja, dat vind ik nu en toen ook.... En met mij vele (niet allemaal) Italianen!!

2 november 2011 om 11:45

Of de (argentijn) Camoranesi ;

2 november 2011 om 11:52

Als je een beetje had opgelet met geschiedenis weet je dat Argentijnse bevolking grotendeels (rond 90%) van italiaanse en spaanse komaf is. EN van Camoranesi is bekend dat zijn voorouders van Italië kwamen en zijn moeder was Rusisch.
Dit is precies een voorbeeld waar ik voor pleit, ieder moet voor land van herkomst kiezen...

2 november 2011 om 12:53

Dus dan had hij ook voor Rusland mogen spelen wat jou betreft? Rafael van der Vaart had ook voor Spanje kunnen kiezen. In jouw ogen was dat kennelijk een logische keuze geweest.

Ik vind je redenatie (nationaliteit enkel af laten hangen van de geboorteplaats van de ouders) maar raar.

Overigens vind ik het geval Maher (en met hem vele anderen) wel anders dan Douglas. De laatste is en blijft in mijn ogen toch vooral een Braziliaan die voor zijn werk (waarschijnlijk) tijdelijk in ons land is.

Laat hem a.u.b voor Nederland kiezen, is een van de grootste zoniet de grootste talenten van het Nederlands voetbal op dit moment. Een middenveld me onder meer Strootman en Maher zou genieten zijn.

Hoop echt dat ie voor het Nederlands efltal kiest dit kan een wereldtopper worden een middenveld met Maher Strootman en Vn Ginkel zou dromen zijn

2 november 2011 om 09:19

sorrry maar het is toch een beetje lachwekkend dat die jongen 18 is en nog nooit voor Jong Oranje uit is gekomen, maar nu wel opeens een wereldtopper zou kunnen worden?
Dat enorme talent van hem komt opeens uit de lucht vallen en is opeens eindeloos?

Laat die jongen nou gewoon rustig ontwikkelen, stappen maken, onder druk voetballen en niet meteen bestempelen als de nieuwe weet ik veel wie. Dont Believe the Hype.

Ik hoop, en dan denk ik dat ik voor het grootste gedeelte van Nederland spreek, dat hij voor het Nederlands elftal kiest. Hier heeft hij de kans een Ek/wk te winnen, bij een Marokko is dat praktisch onmogelijk. Samen met een Strootman zou hij het Nederlands Elftal kunnen gaan leiden in de toekomst. We hebben best een aardige lichting als ik het zo bekijk.

Ik hoop wel dat er niks naar zijn bol stijgt, of dat hij tijdens een dipje het vertrouwen niet meer krijgt. Want 1 ding is zeker, hij gaat nog in een dip komen. En dan moet hij bewijzen dat hij groot genoeg is om daar beter uit te komen !

2 november 2011 om 11:33

Dat klopt... het EK winnen met Marokko lijkt me inderdaad erg lastig ;

Verder vind ik dat een speler voor het land moet kiezen waar hij zich mee verbonden voelt, niet waar hij het meeste kan winnen of voor uit mag komen omdat hij voor het eigen nationale team niet in aanmerking komt. Overigens staat dat helemaal los van de afkomst van iemand. Je kan in een ander land geboren zijn, maar je verbonden voelen met het land waar je opgroeit en andersom. De keuze is met het hart, niet het verstand.

2 november 2011 om 14:34

Dat vind jij, maar tegenwoordig willen veel spelers ook voor de prijzen/geld spelen ;
Het voetbal veranderd en er is weinig wat we eraan kunnen doen!

Over een jaar of 5 kan hij weleens de nieuwe Sneijder zijn, nu moet hij sowieso nog Sneijder, Vd Vaart enz voor zich dulden. De vraag is of hij het geduld kan opbrengen te wachten.

Nu zijn we opeens wel Nederlanders haha tering ey wat een bullshit. Op opsporing verzocht zijn we toch ook geen Nederlanders.
Maarja aan Maher hebben we momenteel niet veel, als hij voor NL wil voetballen meot ie dat vooral doen het blijft zijn eigen keuze.
Bij jong marokko zou die geen kans maken op een basisplaats, laat staan het grote Marokko.
Mensen doena lsof ze met NL alles kunnen winne omdat ze toevallig ook een keer de finale hebben gehaald op het wk, maar mensen vergeten dat hun topspelers binnekort de pijp uitgaan.
Sneijder binnnen nu en max 5 jaar is die nikjs meer, dat geld ook voor robben,vpersie vdvaart etc.
Marokko heeft een partij talenten waar veel mensen nog verbaasd van gaan opkijken.

2 november 2011 om 08:40

Hahaha Maher komt zeker weten daar in de basis, maar gelukkig is die slim en kiest die voor Nederland, Nederland doet altijd mee om finale plaatsen en dat heeft Marokko nog nooit maar dan ook nooit gedaan!

2 november 2011 om 08:46

at vivamadrid.
Hahah ik zei precies hetzelfde in een ander bericht over dat opsporingsverzocht. Maar ik denk echt wel dat maher een versterking is voor het elftal hoor. Maar ja zijn keuze is uit eindelijk aan hem.

At Mrkoepel

Heel leuk dat je met dat argument komt maar zoals ik zo vaak heb gezegd Nederland heeft alleen maar het ek , nou nou wat is meedoen om finaleplaatsen leuker als ze winnen. Neemt niet weg dat nederland kwalitatief beter is. Maar of je op basis daarvan moet kiezen \
ten 2de met je en '"dat heeft Marokko nog nooit maar dan ook nooit gedaan! " Marokko heeft in 78 de africa cup finale gewonnen en in 2004 verloren. Daarnaast zijn ze ook altijd 1 van de favorieten voor de AC. Dus leer eerst je feiten kennen. Trouwens waar was Nederland wk 2002 ek 2004 en wk 2006. Lijkt me niet echt finale plaatsen toch

2 november 2011 om 09:00

@cantabarca,

Wow, je weet wat je net zegt hè: in 1978 AC finale gewonnen en in 2004 verloren
NL heeft in '88 het EK gewonnen (is recenter voor het geval) en in 2010 de WK finale verloren. Dat we drie keer niet mee doen... poeh! Het niveau is daarentegen ook anders (note: ik zeg niet gelijk hoger) en daar maakt de Pa van de talentvolle wel een goed punt.

Daarnaast gaat het om het huidig NL en de toekomst ervan, niet wat er in het verleden gebeurd is. Hij moet zich thuis voelen in het elftal waar hij voor kiest. @mrkoepel

2 november 2011 om 09:39

Over 2002 en 2006 heb je uiteraard gelijk, maar 2004 ?? Toen hebben we echt wel meegedaan om de finaleplaatsen ; check ff wat je zegt.

2 november 2011 om 09:49

@wauwster

Hij wil alleen maar duidelijk maken dat Marokko wel degelijk in een finale heeft gestaan, en dat Nederland niet altijd meedoet om een finale plaats. Het is dus nergens voor nodig om zo aanvallend te reageren.

2 november 2011 om 08:57

Tjah, volgens mij zijn wij niet de makers van Opsporing Verzocht. Ons daarop aanspreken is dus wat onzinnig. Daarnaast is het een opsporingsprogramma. Het gaat hierbij een correct signalement geven, dat iemand van Marokkaanse komaf is kan in die situatie dus nogal veel verschil maken mbt opsporing.

Over het Marokkaanse elftal, dat is nog altijd een groot verschil met het Nederlands elftal. Dat verschil zal voorlopig nog wel blijven bestaan ook. NL speelt al tientallen jaren op het hoogste niveau mee. Halen niet altijd de finale maar doen in ieder geval mee voor de hoogste plekken. Wanneer is de laatste keer dat Marokko iets gepresteerd heeft?

2 november 2011 om 09:35

Als je een keuze maakt moet je die op gevoel maken en niet omdat NL beter is of wat dan ook net zoals Ibi.
Denk je nou echt dat die jongens voor NL kiezne omdat ze zo trots zijn om Hollander te zijn en omdat ze zoveel van NL houden ?
Mensen net als Maher hoeven we niet bij Marokko, we houden meer v an jongens als zakaria labyad en ousama assaidi. die gewoon voor Marokko kiezen terwijl ze ook voor NL konzen spelen.
En niet Marokko als 2e keus zien omdat ze via NL sneller cariere kunnen maken.

2 november 2011 om 09:40

Hun connectie met Marokko is dat hun ouders er vandaan komen. Hun connectie met Nederland is dat ze hier zelf geboren zijn en hun hele leven gewoond hebben. Het is dus heus niet ondenkbaar dat ze op basis van gevoel voor Nederland kiezen omdat ze meer band met dit land hebben.

2 november 2011 om 09:49

Assaidi, Maher, en laybyad zijn allemaal gewoon in Marrokko geboren hoor. Ze zijn weliswaar opgegroeid in Nederland maar op hun geboorte akte staat toch Marokko . Neemt niet weg dat ze met beide een connectie hebben en ik kan het heel goed voorstellen hoe moeilijk het is voor die jongens op een keuze te maken. Zeker om het feit dat jongens als vivamadrid en zeker met hem vele andere marrokaans/nederlandse mensen toch ook graag zien dat een marrokaanse jongen voor Marrokko kiest. Dit bregnt toch een soort druk met zich mee. En als ze er niet voor kiezen krijgen ze de hele natie over zich heen. Zie Chadli met België.

2 november 2011 om 09:58

Je hebt gelijk, dat wist ik niet. Maar ik denk toch wel dat het grotere deel van die generatie gewoon in Nederland geboren is.

2 november 2011 om 10:30

Maher is niet gewoon in Marokko geboren. Zijn ouders woonden toen al in Nederland en waren daar toen met vakantie.

2 november 2011 om 12:04

At vivamadrid

Ik snap enigszins wat je punt is.

Maar wat die vader als argument geeft, is gewoon heel sterk. Hij zegt: 'het is hier allemaal stuk beter georganiseerd'

Als je met Marokko tegen Namibie verliest, dan kom je het land met lijfwachten uit. Krijg je het persoonlijk op je donder van de koning.
Daarnaast speel je met aantal klasbakken (o.a. Chamakh) die zich echt mooi vinden en geen bal koppen, omdat hun haar dan in de war raakt.

Ik ben zelf een Turk. Bij Turkije ligt het weer anders. Bij ons zijn de Europese Turken weer achtergesteld. Ze komen heel zelden de basis in. Zelfs Nuri Sahin heeft 5 jaar nodig gehad om in de basiself terecht te komen. Bv. Gokhan Tore ( Hsv). Die jongen is verschrikkelijke goed, snel, creatief en kan mooie voorzetten geven, naar hij veel slechtere spelers voor zich dulden.

Hoe dan ook. Landen als Nederland, Duitsland en Belgie winnen op structuurwijze. Ze zijn veel beter georganiseerd en de nuchterheid is altijd aanwezig. Daarom beginnen jongens nu steeds vaker te overwegen. Niet omdat ze zich dit of dat voelen.

De Ozil's, Ibi's, Fellaini's zijn de trendsetters en er zullen ongetwijfeld veel meer volgen..

2 november 2011 om 12:58

Wat zeg jij allemaal? Op je kop van de koning krijgen?? Volgens mij ben je in de war met Khadaffi. Marokko is geen Libie of Irak. En Chamakh is een betere spits dan elke spits van Turkije. Weet waar je over praat Kardash

2 november 2011 om 13:15

Ik ben geen Turk of Marokkaan maar volgens mij zit Chamakh iedere wedstrijd op de bank.

2 november 2011 om 13:32

Drie keer raden waarom..

2 november 2011 om 13:59

Omdat hij niet goed genoeg is?

2 november 2011 om 16:11

@ boefje18

Chamakh die geen bal kopt omdat ze haar in de war raakt? De grootste specialiteit van Chamakh is juist het inkoppen met zijn lengte, vooral bij Bordeaux heeft hij al talloze van dat soort doelpunten gemaakt..

2 november 2011 om 10:08

De pijp uitgaan? Dat is een uitdrukking die staat voor overlijden , ik vind het op zijn minst dus erg ongelukkig gekozen.

Nederlandse Marrokanen moet eens wat minder Calimeroën en wat meer de hand in eigen boezem steken.
Elke keer dat gejank over verkapte discriminatie , probeer eerst maar eens met waardevolle oplossingen te komen over hoe we op een normale manier met elkaar om kunnen gaan.
Ik ben beslist geen Pvv-er , maar zolang vooral de Marrokaanse jeugd veelvuldig voorkomt in Opsporing verzocht zal je dit soort tegenstellingen houden.

Ot
Wat beschouw je als je vaderland? Voor dat land zou je dan ook moeten kiezen en niet de welk land het beste is voor je carriere. Maar ik zal wel te idealistisch zijn , voetballers in het algemeen denken in eerste instantie aan hun eigen gewin en niet voor idealen , de goeden niet te nagesproken.

2 november 2011 om 12:09

Fraayax

We zijn hier op Voetbalzone. Dus hier wordt over voetbal gepraat en geen jij bent Marokkaan en slecht en ik ben goed-praatjes. Provoceren doe je ergens anders. Lok geen reacties uit alsjeblieft. Als je over voetbal wil discussieren, dan kan het altijd. Voetbalzone is genoeg voor ons allemaal. Maar wat je nu doet, is een beetje kinderachtig.

2 november 2011 om 13:05

Als jij het ziet als provoceren moet je dat als zodanig melden.
Ik reageer alleen op een nogal gefrustreerde post , met een duidelijke uitleg waarom.
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn om op een normale manier met elkaar te discusseren en laat ik beslist zeggen dat ik niet alle Marokkanen over 1 kam scheer , er is zoals altijd een bepaalde groep die het verpest helaas .
Vaak zijn het wel dezelfden die rottigheid uithalen en vervolgens vertellen dat het feit dat zij rottigheid uithalen altijd aan een ander ligt.
Maar nogmaals ik zeg zeker niet dat Marrokaan staat voor slecht en Nederlander voor goed, dat is een aantijging van discriminatie en juist dat is alles waar ik niet voor sta. In principe is voor mij iedereen gelijk totdat de ander zich buiten de normale fatsoensnormen in onze maatschappij begeeft.
Soms zullen bepaalde discussies afdwalen naar de raakvlakken van het voetbal , gewoon omdat voetbal ook een onderdeel van onze maatschappij is.

2 november 2011 om 10:24

Kun jij ook op een normale manier je punt maken?
Waarom moet het altijd zo opgefokt?
probeer gewoon eens inhoudelijk te reageren op een normale manier. Op deze manier geef je alleen maar voer aan de vooroordelen die bestaan over Marrokanen. Zolang het tegendeel niet wordt bewezen is daar ook wel reden voor eigenlijk. Jij doet niet echt je best om dat wel te doen.
Volgens mijn is het zn vader die het advies geeft dus ik snap je punt niet .
Zoek ook maar eens op " wat de pijp uitgaan" betekend. Waarschijnlijk is het je ontgaan dat Nederland de finale haalde in 74 en 78. Dus "die ene keer" in je veronderstelling klopt niet . Laat ik de halve finale van 1998 maar even buiten beschouwing

komt een aardige lichting voetballers aan waarvan hij er 1 is.
laat hem eerst 3 jaar rijpen in de nederlandse competitie om van daaruit een overstap te maken naar een grote club.
Verder heb je nog Bruma, viergever, Clasie, van Ginkel, Goudeleeuw, van Dijk, van Aanholt, Achabar, van Huijgevoort, Willems, Zoet, Krul, de Jong, van wolfswinkel, Klaassen, Bouy, Ligeon die er aan komen.

Ik hoop dat hij luistert naar zijn vader want Maher is echt een groot talent!

Kies lekker voor het land waar jij je mee verbonden voelt! Ik hoop Marokko, maar dat zie ik niet gebeuren als ik heel eerlijk moet zijn. Marokko heeft nog een lange weg te gaan.

Laat hem maar voor Marokko kiezen. Ik kan dit soort jongens zonder nationalistisch gevoel en besef missen als kiespijn. Hele leuke voetballer maar het is geen Nederlander en dat zal het ook nooit worden. Dan maar wat minder kwaliteit.

2 november 2011 om 09:52

Volgens de wet is hij net zoveel Nederlander als jij bent.
Blijf jij maar stemmen op Geertje Wilders met je rancuneuse kop.

2 november 2011 om 11:20

nee, jij reageert heel erg volwassen. Dat je meteen naar Wilders wijst slaat natuurlijk nergens op..
Volgens mij probeert Parfixer het verschil tussen Wet en gevoel aan te geven maar jij ziet dat niet.

2 november 2011 om 12:44

Wat kan mij het (racistische) gevoel van parfixer of van jou schelen?

Ik hou me liever bij de feiten. Feit is dat hij een Nederlander is.

Als jij of parfixer zonder Maher te kennen al roept dat hij zich niet Nederlander voelt. Vraag ik me af waar jullie dat op basseren?

Inderdaad, dat kan maar 1 ding zjin. De Pvv' brainwash wat er jaren aan de gang is. Alle buitenlanders over 1 kam scheren.vooroordelen van hier tot aantokyo.

Daarom verwijs ik naar Wilders. PVV stemmers denken dat zij kunnen uitmaken wie Nederlander is en wie niet.

Niet eens individueel maar gewoon weer generaliseren.

Dat jij dus de opmerking van Parfixer niet kan koppelen aan het haatdragende van Pvv....zegt meer over jou dan over de volwassenheid van mijn bericht.

2 november 2011 om 14:48

mase als jij en je hele familie uit Nederland zou komen, dan zou je de reactie van Parfixer net als mij begrijpen. Ik vind het ook niet leuk dat over 8 jaar onze hele Nederlands elftal met Brazilianen of Marokkanen zit en nog 3 echte Nederlandse jongens. Daarom zou ik graag willen dat Maher voor Marokko kiest en dat hij wat mij betreft de beste spelers van de wereld wordt, maakt me allemaal niks uit.

2 november 2011 om 15:21

A. Ik kom uit Nederland en mijn familie ook. (Ik woon en werk alleen in het buitenland)
B. Dat is nou eenmaal de wereld die zich aan het mengen is.

Straks zul je ook Nederlanders hebben in het Angolese team en misschien het turkse team.

Het is nu eigenlijk niet meer dan 10 jaar geleden. Met Seedorf, Davids, Reiziger...noem ze maar op.

Zijn Surinamers dan wel Nederlanders? Waar scheidt je dit soort zaken.

Wat ik wel heel hypocriet vind van voornamelijk Europesche landen waar dit soort geluiden nu op de voorgrond treden. We spelen de slachtoffer.

''daar gaat onze Nederland!!''

A. Als je geen gast-arbeiders uit Turkije had gehaald. Waren er niet zoveel Turken hier.

B. Zelfde geld voor Marokko. Nederland had ze nodig en heeft zonder verder na te denken deze probleem op zichzelf afgeroepen. Als je het tenminste een probleem wilt noemen.

- Nederland heeft de hele wereld gekoloniseerd.
- Slavernij is door ons Hollanders tot een ware kunstvorm verheven.
- Wij hebben landen geplunderd, mensen gedood, grondstoffen meegenomen.

Wij als Nederland zijn over de rug van andere één van de rijkste landen ter wereld geworden.

Kijk maar naar de Surinamers, Antilianen maar ook Indo's die hier in NL wonen.

Wij hebben dit op ons zelf afgeroepen door eerst als moordernaar en verkrachter die landen leeg te roven en uit soort schuldgevoel zijn we vervolgens mensen gaan toelaten.

Met de geschiedenis die Nederland in de wereld heeft is het van de gekke dat wij blanke hollanders gaan zeggen dat we liever nisk te maken willen hebben met die andere ''nieuwe'' nederlanders.

Eigen schuld, dikke bult.

Zelfde geld voor de rest van Europa die Afrika honderde jaren lang heeft geplunderd en nu staan te janken dat mensen uit dat hel naar ons land willen komen.

Wij hebben het daar zo gemaakt. Lees je geschiedenis boeken hoe vredig Afrika was voordat de blanken kwamen. Afrika was de bakermat van zoveel mooie dingen en wat hebben wij gedaan. Helemaal met de grond gelijk gemaakt.

Vervolgens plaatsen wij een systeem van ''democratie'' en noemen het land ''onafhankelijk''.

In weze wat Europa heeft gedaan sinds 1900 is Afrika afhankelijk gemaakt.

Je moet je geschiedenis kennen en je rot schamen voor de uitspraken die je hier doet.

Stuur anders als die buitenlanders maar terug....vergeet alleen niet het geld mee te geven wat je over hun rug hebt verdient.

Kijken hoe snel Nederland Falliet verklaard wordt. Dat zal nog eerder gebeuren dan Griekenland.

2 november 2011 om 16:16

Leuk verhaal over je kolonisatie, dit onderwerp is echter al zo vaak de revu gepasseerd. Het geld wat wij uit Arika hebben getrokken is allang en breed terugbetaald. Sterker nog; er zijn biljoenen in dat continent gepompt, dus kom mij niet een schuldgevoel aanpraten over iets wat mijn voor-voorouders hebben gedaan.
Ten tweede, je Nederlands is dusdanig zwak dat ik je er van verdenk toch een nieuwe medelander te zijn
Ten derde, ik ben Nederlander, mijn hele familie is Nederlands, dan is het toch niet raar dat ik liever Nederlandse jongens die vol trots voor NL spelen. Ik heb dan liever geen spelers die zich niet interesseren voor de Nederlandse cultuur maar hier alleen maar voor eigenbelang zitten. Je hoeft hier niet te blijven hoor.
Trouwens, deze mening hebben ik en vele Nederlanders met mij allang voordat de PVV een issue was.
Je kolonisatie riedeltje slaat helaas niet aan, probeer het nog eens met degelijk onderbouwde argumenten.

O p.s: de misvatting die jij hier propageert is dat wij ze hebben gehaald. Dat klopt voor 50%. Wij hebben inderdaad deze mensen gehaald, maar veelal kwamen zij vrijwillig. Afspraak was echter dat zij na een periode weer zouden vertrekken naar hun eigen land; dit is door falen van de Pvda nooit gebeurt helaas.

2 november 2011 om 18:46

Dat geld is al lang terug betaald?

Laat me niet lachen man. Het plunderen, verkrachten, vermoorden van zowat de hele wereld van Indonesië tot aan Afrika en naar Zuid Amerika en zelfs Noord Amerika heeft Nederland de positie opgeleverd wat het nu heeft.

Als dit ''riedeltje niet bij jou aanslaat moet je misschien in de boeken duiken die bv de gouden eeuw beschrijft. VOC mentaliteit riep Balkenende nog. We zijn met ze alle trots op de grootste zeerover allertijde.

Je denkt zeker dat de welvaart van zo'n klein lans zonder enige serieuze grondstoffen is ontstaan door hard en eerlijk werken?

Ze zijn volgens jou ''vrijwillig'' hier. Wat ben jij een onnozel rechts mannetje.

Geef inderdaad de Pvda maar de schuld en niet de eeuwen lange slechte buitenlandse ''politiek'' die wij bedreven hebben.

We zullen je voorouders inderdaad niet de schuld geven. Lekker makkelijk de schuld afschuiven. Wel het geld houden maar niet de verantwoordelijkheid accepteren.

Jij hebt dit land niet opgebouwd maar het geld wat uit die andere landen komt, de slaven en later de onderbetaalde arbeiders.

Dit stukje grond wat wij Nederland noemen is net zoveel van de Afrikanen, Surinamers en Aziaten.

Je huis is ook van de bank tot je het hebt afbetaald. Dus trek je portemonnee of zeg gewoon niks.

Je hebt geen enkel historisch besef. Je bent trots op iets waarvan je de geschiedenis niet eens van kent.

Typisch een pvv stemmer - Hersenloos

Marokko heeft een goede lichting, en de toekomst van Marokko ziet er ook zeer goed uit maar beter dan Nederland toch niet. Nederland is Europees Kampioen onder 17 en het feit dat de voetbalopleidingen hier nog steeds beter zijn dan in Engeland, Spanje en Duitsland. Manchester City, Arsenal, Chelsea, United, Liverpool maar ook Barcelona, Borussia, Real Madrid en Bayern Munchen hebben hun opleiding allemaal gebaseerd op de Nederlandse school (met Ajax als specifiek object).

Nou van Marwijk moet die jongen gewoon in een komend oefenduel oproepen.
Heb je meteen dat wanneer hij komt voor Oranje gekozen heeft en hij niet later alsnog voor Marokko gaat kiezen omdat het misschien te lang duurt voordat Oranje komt (net zoals waarom Assaidi ook niet voor Nederland gekozen heeft). Dit is echt een groot talent wat natuurlijk over een paar jaar een ideale opvolger voor Sneijder kan gaan worden.

2 november 2011 om 10:33

Helaas voor jou tellen oefenduels niet als officiele duels. Hij zou na een oefenduel met Nederland nog gewoon voor Marokko kunnen kiezen. Zie Chadli, die heeft al een keer met Marokko gespeeld tegen (noord) Ierland. Daarna koos hij alsnog voor België.

2 november 2011 om 10:37

Dit heeft Del Bosque ook gedaan met Thiago. Hij koon ook voor Brazilie uitkomen maar speelt nu voor Spanje. Echt chique is het niet maar het wordt door veel landen gedaan met veel talenten ook. Het kan echter ook in je nadeel werken aangezien hij op deze leeftijd misschien nog wordt beinvloed door maatjes die zeggen dat hij voor Marokko moet kiezen etc.

Pffff hahahah.. Over 10 jaar speelt er geen autochtone nederlander meer in Oranje.. Landenvoetbal is al bijna niet serieus meer te nemen aangezien spelers tegenwoordig niet kiezen voor het land waar ze vandaan komen maar voor het land wat beter en makkelijker is voor hun carriere. Zoals ook in het normale economische leven profiteren de europeanen ook in het voetbal van de rest van de wereld. Jammer voor Mauro dat hij geen voetbaltalent heeft anders had hij zo een verblijfsvergunning..

2 november 2011 om 13:05

Tja, wat noem je autochtoon dan? Volgens de definitie gaat het dan (in het geval van Nederland) om personen die in dit land geboren zijn en wiens ouders hier ook geboren zijn. Ik vind dat zo'n theoretische nonsens, die weinig te maken hoeft te hebben met een nationaliteit.

Neem bijvoorbeeld (en ik hou het kort, want ik drijf af): Martins Indi van Feyenoord. Die jongen is in Portugal geboren, maar al na drie maanden naar Nederland verhuisd. Zijn ouders komen overigens van Guinee-bissau. Wat is hij dan? Afgezien van het gevoel dat bij die jongen zelf leeft, is hij in mijn ogen toch het meeste Nederlander. Hij is hier immers opgegroeid.

Ik vind het juist wel mooi, zo'n kleurrijk oranje...

2 november 2011 om 16:21

Ik heb niks tegen een kleurrijk oranje of een kleurrijke samenleving.. Ik vind alleen dat de keuze op basis van gevoel gemaakt moet worden en niet op basis van wat beter is voor je carriere.. Als Maher zich echt nederlander voelt moet ie ook het volkslied meezingen en met trots en eer voor oranje uitkomen.. Zo niet, moet hij voor Marokko spelen.. Voor dit soort gevallen stel ik de vraag: Toen jij opgroeide, voor wel land klopte je hart.. Welk land volgde je bij tournooien, van welk shirt droomde je.. Ik ken veel marokkanen en geloof me, geen 1 voelt zich meer nederlander dan marokkaan dus ook Maher niet.. Maar ja als het om de centen gaat..

2 november 2011 om 22:19

Welke centen?

Knvb betaald ze niet. Winstpremie maar denk je werkelijk dat het om de centen gaan.

Trouwens ik ken genoeg Marokanen die Bergkamp op straat nadeden en met partijtjes Kluivert 9 op hun rug hadden staan. Die uit hun dak gingen tijdens het Wk.

Waar was Marokko trouwens?

Precies, het gaat om het niveau en zijn ontwikkeling. Oranje staat al decennia in de top en Nederland heeft wereld spelers opgeleid. Ik heb het niet over Chamack, EL Hamdaoui of Assaidi maar Robben, van Persie, Sneijder, VD Vaart...

Klasse verschil wat er altijd is geweest en nog lang zo zal blijven. Tenzij Marokkozich gaat ontwikkelen als voetbal land. Het zijn net niet spelers. Spelers die anders voor hun andere land op de bank zouden zitten.

Maher zou gek zijn om naar de Africacup te willen in plaats van een Ek.

Tegen Spanje, Duitsland, Frankrijk, Italië en Portugal is het toch ander niveau dan tegen Togo, Nigeria, Egypte of Senegal.

Respecteer zijn keus ipv hem uit te maken voor een neppe Marokkaan. Ik blijf het zeggen als jij naar Marokko gaat ben je net zo Hollands als Balkenende. Ik ken het land mij hou je niet voor de gek.

Wees trots op dat je in hier bent.

3 november 2011 om 09:12

Ik ben het helemaal met Messinr1 eens dat een speler moet kiezen voor het land waar hij zich goed bij voelt, maar in je eerdere reactie deed je het voorkomen alsof dit persé het land van herkomst (van de ouders) moet zijn. Dat nuanceer je in je tweede bericht en daar kan ik het dan ook grotendeels wel mee eens zijn.

Dit lijkt mij wel een mooie opstelling over 6 jaar.
Natuurlijk moet je wel letten op de ontwikkeling van de spelers (van aanholt, wijnaldum, viergever, etc.)

Stekelenburg
van der Wiel
Viergever
van Aanholt
Willems
de Jong
Strootman
Wijnaldum
Affelay
Maher
Wolfswinkel
2 november 2011 om 11:54

En Bruma en De Vrij dan als centrale verdedigers? Ik vind ze beide talentvoller dan Viergever. Ik dacht overigens dat Van Aanholt beter tot zijn recht komt op de back-positie.

2 november 2011 om 19:03

Willems?

Kijk hij wel is naar andere jeugd internationals? Je vergeet een andere Spartaan op de linksback.

Een jongen uit de Sparta jeugdopleiding die op vroege leeftijd naar Noord Holland vertrok?

Wijnaldum, broertje van.

De vaste linksback van Oranje U19 en een groter talent dan Jetro. Fysiek sterker, sneller en aanvallend beter. Debuteerde vorig jaar ook als 17 jarige. Zit dicht tegen de eerste selectie volgen Verbeek.

Verder mag je van Wolfswinkel inruilen voor Luukinho de Jong. Heerlijke spits en technisch beter dan Ricky.

Maher en Affelay omwisselen. Affelay is het beste vanaf de zijkant en Maher juist in de drukte.

Stekelenburg is ook al 29? Ruil hem maar in voor Krul. Die is verder dan Cillisen, Vermeer of Vorm.

Dan heb je een sterk jong team. Roorda mits fit kan ook een topper worden

@ Gulio

Viergever is 2 keer zo goed als de Vrij. Houd toch op. Bruma is vrij zwak bezig. Ben bang dat hij de verkeerde clubs kiest. Had naar PSV moeten gaan.

Viergever is voetballend ook klasse beter dan beide heren. Als je dat niet ziet moet je een andere sport kiezen om te kijken.

@spartaan en Dreday

Waarom Jetro Willems?
Die jongen heeft nog niks laten zien en heeft niet eens 1 hele wedstrijd gespeeld

Deze jongen zal voor Oranje kiezen. In het vorige artikel over hem geeft zijn vader ook aan dat het afrikaanse voetbal anders is en dat dat geen goede keuze voor hem zou zijn.
Die jongen is hier geboren en opgegroeid, hij zal zijn eigen glazen ook niet gaan ingooien
door wedstrijden in Januari te riskeren waarbij hij zijn toekomstige Topclub mee zal duperen.
En hij zal ook liever regelmatig Ek's en Wk's willen spelen waar hij een rol van betekenis zal spelen.

Maher zou er ook goed aan doen om voor Oranje te kiezen. Is de nieuwe Sneijder. Misschien wel beter. Zou wel een mooi middenveld zijn hoor met Strootman en Clasie als VM. Maher ervoor als AM.

Maher, Achabar, Barazite, Bouy, Bakkali, Labyad, Mokhtar, Kali, Assaidi, Messaoudi, Allemaal Marokkanen, als je ze vraagt waar ze begraven willen worden dan zullen ze allemaal Marokko kiezen. Als je ze vraagt hoe ze hun kinderen willen opvoeden dan zeggen ze op de Marokkaanse Islamitische manier, als je ze vraagt wat voor vrouw willen jullie dan zeggen ze een Marokkaanse.

Wat maakt hen dan Nederlands? Die rode paspoort kan iedereen aanvragen na 5 jaar verblijf in Nederland..

2 november 2011 om 19:12

Hahaha

Heb je de vrouw van Bakkal gezien? Ex van Ewbank.

Hollandse blonde stoot.

De naam is trouwens Messaoud! Geen i op het eind. En die komt al uit voor Jong Marokko en het olympisch team.

Misschien moet je meer verdiepen in je "eigen" spelers.

Als jij naar Marokko gaat ben je net zo Hollands als ik.

Marokaasje ;

Soepprrman zeur toch niet! Waarom dan nog in NL? Alleen om te profiteren omdat alles hier zo goed geregeld is?
Zijn vader geeft al aan dat het hier top geregeld is... accepteer gewoon dat sommigen wel tevreden zijn.... en JA het is ook goed voor zijn carriere... NL is gewoon Top!

Matthijss, zoals jij weet is hij in Marokko geboren. En wat is dat nou voor bullshit, dus omdat ik Nl woon moet ik hier begraven worden? Moet ik Nl dankbaar zijn voor de scholing waar ik zelf voor betaal. Ik betaal toch belasting? Jij hebt mij niks gegeven, ik heb zelf overal hard voor moeten werken. Dus omdat zijn vader zegt dat hier alles top is geregeld moet ik hem blindelings volgen? Geloof me pik, ik denk dat de Marokkaanse voetbal bond nu veel beter is dan Nl. Marokko organiseert nu in 4 jaar tijd meer dan 3 grote toernooien. En alles is profesioneel geworden. Ik wil Nederland graag zien voetballen tegen Marokko over 3 jaar en kijken wie er dan gaat winnen.

2 november 2011 om 13:55

Houd toch op joh, in Nederland krijg je zo verschikkelijk veel. Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Voor school in Nederland betaal je slechts een vergoeding en als je die zelf niet kan betalen kunnen de ouders een behoorlijke kindertoeslag krijgen zodat dit wel mogelijk is. Ga je naar beroepsonderwijs betaal je slechts iets meer als je studiefinanciering.in een jaar, shit je kan ook nog met je luie reet gratis met de trein/bus naar school. Iedereen zeurt hier ook over dat zorgverzekering duur is, dit is een lachertje vergeleken met andere landen. En dan gaan we het helemaal niet overhebben als iets dat je met je breedband verbinding hier onzin kan uitkramen.

Ik zou eerst is gaan kijken hoe dit in andere landen geregeld is voordat je onzin uitkraamt en geen idee hebt waar je het over hebt, typisch gelul van een verwend nest.

Ik wordt echt moe van autochtonen die even komen vertellen dat een Marokkaan zich meer Nederlander voelt omdat hij hier woont. Natuurlijk niet elke autochtoon maar veel wel. En je zal zien dat dit juist autochtonen zijn die normaal in een boog om Marokkanen heen loopt nu hier even komt uitleggen dat Marokkanen zich meer Nederlands voelen..

Kijk alleen al naar hoeveel mensen voor Marokko juichen (sommige op een verkeerde manier ;) als ze in Nederland, Belgie of Frankrijk spelen.. We juichen voor Marokko en niet voor het land waarin we leven. Niet omdat we het land haten of wat dan ook, maar het gevoel voor Marokko is gewoon meer. Ik ben naar Marokko - Algerije geweest in juni, naar Marokko - Tanzania in oktober en in november wil ik naar Afrika Cup -23 gaan in Marokko. En ook vroeger heb ik veel wedstrijden bijgewoond.. Geloof me, al zou Nederland in mijn woonplaats spelen, ik zou er niet naar toe gaan. Ik heb er gewoon geen gevoel bij. Het doet me niks..

Ik houd zelf ook interviews met Marokkaanse spelers voor een website. En meer dan één hebben me verteld dat ik echt niet hoef te geloven dat er ook maar één Marokkaan liever een ander land (nederland, Belgie, Frankrijk) eigenlijk liever verkiest boven Marokko. Maar omdat het voorheen niet zo professioneel was geregeld de keuze moeilijk was voor ze. En die spelers praten natuurlijk ook onderling en die dingen krijg ik ook door. Helaas kunnen we veel dingen niet in de media vertellen omdat die spelers dan in de problemen komen. Maar er zijn spelers die hebben gewoon toegegeven dat ze dingen zeggen in de media die ze niet menen maar daartoe gedwongen worden.

Om terug te komen op het feit dat we ons meer Nederlands zouden voelen omdat we hier zijn geboren.. Waar haalt een niet-marokkaan het lef vandaan om zoiets te zeggen? Je leeft niet in een Marokkaans huis en je weet niet hoe we leven als we thuis zijn. We eten Marokkaans, ons geloof hebben we ook vanuit Marokko, we trouwen vaak onderling, we praten Marokkaans met onze ouders, we gaan meer dan eens per jaar naar Marokko, we missen onze familie, in Nederland zoeken we elkaar altijd op, als we trouwen doen we dat op zn Marokkaans en gaan we naar het consulaat om voor de Marokkaans en Islamitische wet te trouwen en als we begraven worden hebben we een Marokkaanse verzekering die ons naar Marokko brengt om daar te begraven te worden. En dan komt één of andere Jantje die durft te zeggen: Ja iemand die in Nederland is geboren die heeft hier meer binding.

Ga toch aub gauw spelen. Ja we leven hier, omdat onze ouders hierheen zijn gekomen en we hebben het in tegenstelling tot andere landen hier goed, God zij dank. Maar dat heeft niets te maken met hoe wij ons voelen. We worden als Marokkaan gezien en ik zou ook niet anders willen.

2 november 2011 om 15:22

Wat doe je hier eigenlijk dan nog? Ongeveer alles wat je doet is toch Marrokaans? Met alle respect, maar als je in Nederland woont pas je dan aan aan de Nederlander. Ik ben geen Pvv'er, vind het een grote zooi. Maar als je niks voor dit land voelt of er niets mee hebt ben je een profiteur van het goede Nederlandse economische klimaat.

Ontopic

Kies maar gewoon voor Nederland, Marroko is slechter georganiseerd en zal waarschijnljk ook nooit op een groot (lees : niet de Afrika Cup) toernooi belangrijk worden.

2 november 2011 om 16:18

Je zou gelijk hebben als Nederland geen multicultirele samenleving was. Daar heeft Nederland heel lang geleden voor gekozen en dat is nu nog zo. Daarnaast ben ik Nederland geboren. Het is niet dat ik hier later kwam wonen. Ik ben hier geboren en ben volgens de wet net zo Nederlands als jij dat bent, of jij en ik dat nu willen of niet. En daardoor ben jij waarschijnlijk net zo veel profiteur als ik dat ben.

Jij betaald net zoals ik maandelijks ziektenkostenverzekering en als je ziek bent kan je daar gebruik van maken. Je hebt waarschijnlijk een auto en een baan en betaald daarvoor belasting, net zoals ik dat doe. Dus in dat opzicht verdien jij het niet om meer van de diensten van Nederland te genieten als ik dat doe.

Dat ik me meer Marokkaans voel betekent niet dat ik me hier niet heb aangepast. Vraag hier in mijn straat wie zij de leukste buurjongen vinden en waarschijnlijk de meerderheid zal mijn naam noemen. Niet omdat ik mezelf zo geweldig vind, want dat ben ik niet, maar omdat ik normen en waarden heb die net zo goed in mijn cultuur passen als buitenshuis. Betekent dus echt niet dat het niet samen kan gaan.

We leven in een vrij land. Met het Marokkaans zijn doe ik niemand kwaad, misschien iets om over na te denken.

Ontopic: Voor heel veel Afrikanen is de Afrika Cup wel degelijk een groot toernooi. Je wekt de indruk dat jij wil bepalen wat voor iemand belangrijk is. Net zoals de binding dat je hebt met een land wil je nu ook weer aangeven wat belangrijk is. En zo werkt het niet. En belangrijk zijn op een toernooi betekent ook geen tweede worden. Degene die het toernooi wint is belangrijk. Al het andere is spek en bonen. En hoe vaak heeft Nederland (hoe goed ze de laatste tijd ook presteerden) nou een groot toernooi gewonnen, met alle respect?

Maher is een volwassen man en kan zelf zijn keus maken. EN die vader heeft niet door hoe het gaat in Marokko. Alles is er nu top geregeld. Niet voor niks organisteert Marokko het WK voor clubs in 2013 en 2014, de Afrika Cup -23 in november/december en de Afrika Cup in 2015.
Als Maher zich Marokkaan voelt,kies voor Marokko. Als hij zich Nl'er voelt,kies dan voor Nl.
Maar ik wil hem er wel aan herinneren dat er Marokkaans bloed door zijn aderen stroomt. En hoe je het wendt of keert,hij blijft een allochtoon en als hij geen voetballer was,zou hij gewoon ' Marokkaan' zijn...

Ik ben geboren en getogen in een wijk met veel Marokkanen, ik heb meer Marokkanen dan Hollanders gezien.ik ga ook alleen met Marokkanen om, ik kan je vertellen als je aan een van hun vraagt wat voel je je meer zeggen ze allemaal 110% Marokkaans. Ik heb nog nooit iemand gezien die zich Nederlands voelt en dat komt allemaal door jullie autochtonen.

Een jongen bij mij in de klas is famillie van Maher, hij heeft tegen mij gezegd dat hij voor Marokko gaat kiezen na jong Oranje

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren