Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

AZ is net op tijd wakker en voorkomt zeperd in slotfase

Laatste update:

AZ is koploper in de Eredivisie en presteerde voorafgaand aan donderdag ook in de Europa League naar behoren. De Alkmaarders leken zichzelf een extreem slechte dienst te bewijzen door in eigen huis, geheel terecht, met 0-2 van Austra Wien te verliezen. Wat de ploeg van Gertjan Verbeek met name in de eerste helft liet zien was absoluut niet best, maar tien minuten voor tijd schrok de ploeg ineens wakker. Dankzij een eigen doelpunt en een kopbal van Pontus Wernbloom werd het nog 2-2.

/

Hoewel de eerste helft erg slecht was, begon de thuisploeg nieteens beroerd aan de krachtmeting. AZ-trainer Verbeek, die geen plaats in de basisopstelling had ingeruimd voor Jozy Altidore maar Charlison Benschop liet starten, zag Roy Beerens in de openingsfase voor het meeste gevaar zorgen. De buitenaanvaller werd neergelegd in de zestien maar kreeg geen strafschop, terwijl hij niet veel later ook zorgde voor het eerste schotje.

Er leek geen vuiltje aan de lucht, maar het restant van het eerste bedrijf was haast AZ-onwaardig. Niklas Moisander moest aan de noodrem trekken toen Nacer Barazite ontsnapte aan de aandacht. De Fin kreeg geel en doelman Esteban moest de vrije trap uit het doel ranselen. AZ had het waarschuwingsschot ontweken, maar bleek daar niet veel van te hebben geleerd. Een hoekschop van de Oostenrijkers werd door Dirk Marcellis in zijn eigen doel geknikt.

/

Nog voor de onderbreking zullen de supporters in het AFAS Stadion helemaal morrend op hun stoelen gezeten hebben, want middenvelder Alexander Gorgon zette de tweede op het bord. Barazite kroop weg bij Moisander en legde de bal terug, een eerste inzet werd nog gekraakt maar de rebound werd door Gorgon achter Esteban geknald. Pas zeven minuten voor de pauze tekenden de Alkmaarders eindelijk een keer voor gevaar. Adam Maher ontving de bal van Beerens (na een vlugge counter) en vuurde de bal via de vuisten van Alexander Grünwald over het doel.

Verbeek zal zijn manschappen in de rust stevig hebben toegesproken en dat was te zien. AZ kwam een stuk gemotiveerder uit de kleedkamer. Het speel bleef evenwel slordig en pas twintig minuten voor tijd kreeg de thuisploeg weer een grote kans. Even nadat een doelpunt van Austria werd afgekeurd wegens buitenspel, knikte Rasmus Elm mis na een voorzet van Simon Poulsen. Verbeek bracht jongeling Fernando Lewis in het veld en de aanvaller zorgde indirect voor de 1-2: Peter Hlinka gleed de voorzet achter zijn eigen doelman. Toen Wernbloom zelfs nog een hoekschop tegen de touwen knikte leek een enorme ommekeer nog in het vat te zitten, maar een winstpartij kwam er niet meer. Moisander kreeg nog een tweede gele kaart toen hij een uitbraak van de bezoekers verhinderde.

AZ gaat hoge ogen gooien in Europa

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
20 oktober 2011 om 22:09

Eriksen die dramatisch speelt? Volgens mij heb je nog geen hele westrijd van Ajax gezien, maar goed, daar krijg je zondag alle tijd voor!

Laten we wel wezen, Maher op een wedstrijd beoordelen is natuurlijk zinloos, maar aan de andere kant: hij word op basis van 5 wedstrijden ook helemaal de hemel ingeprezen. Dat is net zo goed opportunistisch. Eriksen heeft al veel meer laten zien over een lange periode.

20 oktober 2011 om 22:39

Ach... Eriksen werd al de hemel ingeprezen voordat hij z'n koffers bij z'n ouders had gepakt.

Gelukkig begon het bij Maher pas nadat hij ook een aantal wedstrijden had gespeeld.

De mentaliteit van Altidore geeft vanavond de doorslag!
Altidore komt erin en je merkt dat er echt iemand het veld instapt.
Dankzij Altidore pakt AZ vandaag 1 punt!
Usa! Usa! Usa!

20 oktober 2011 om 20:53

Haha jij kan overdrijven.
Altidore is slecht en hetzelfde geldt voor Benschop, Altidore is niet snel, niet sterk en toont te weinig inzet wat Benschop tenminste wel doet.

20 oktober 2011 om 20:54

Niet sterk?
Ik weet zeker dat het de sterkste speler is in de selectie van AZ, daarnaast scoort hij regelmatig.

20 oktober 2011 om 20:56

Dan moet je eerst je USA brilletje even afzetten.
Ga is naar Ajax-az kijken afgelopen zondag. Werkelijk elke bal sprong van zn voeten af.. Als je hem zo inbrengt als vandaag komt er natuurlijk wel wat in met zijn postuur en kun je nog wat forceren. Voor de rest voetballend een zeer beperkte spits.

20 oktober 2011 om 20:57

Ach elke spits heeft wel eens een mindere wedstrijd, je kunt Jozy niet op 1 wedstrijd afrekenen.

20 oktober 2011 om 20:58

Heb je ook nog een inhoudelijke bijdrage in plaats van dat arrogante USA gejengel de hele tijd? Altidore was zaterdag walgelijk slecht en verdiende een plek op de bank...

20 oktober 2011 om 20:58

Nee hij gebruikt het niet goed en hij is heel erg lui en heeft totaal geen techniek.
Altidore is ook overal mislukt, bij Bursa, Hull, Xerez en bij Villareal, hij is gewoon niet goed genoeg.

20 oktober 2011 om 20:59

Jij hebt niet 1 wedstrijd van Jozy bij deze clubs gezien dus je kunt niet oordelen.

20 oktober 2011 om 21:01

Wel ik volg Bursa(totaal mislukt) en Villareal(niet goed genoeg) en als je de statistieken erbij pakt zegt dat genoeg als je het met alle respect bij Hull en Xerez niet eens goed doet.

20 oktober 2011 om 21:03

Jij volgt Villareal, Xerez en Hull niet dus daar kun jij niet over oordelen, hij speelde geweldig in de Mls.

20 oktober 2011 om 21:06

Kom op zet die bril is af, hier even de statistieken:
Villareal: 9 wedstrijden, 1 doelpunt
Xerez: 0 wed, 0 doel
Hull: 28 wed, 1 doel(werkelijk dramatisch)
Bursa: 13 wed, 1 doel
Az: 8 wed, 3 doel

20 oktober 2011 om 21:12

Dat hij geweldig speelde in de MLS betekend niet dat hij het goed doet in een goede competitie. Zoals alles kidz al aangeeft, bij de vorige clubs is hij gewoon totaal mislukt. Kijk gewoon even naar de statistieken, zegt denk ik wel genoeg. Maar hopelijk gaat hij het bij AZ nu wél maken.

20 oktober 2011 om 21:14

Discussie gesloten.
Graag weer ontopic reageren.

20 oktober 2011 om 20:56

Haha, grappenmaker. Altidore heeft totaal geen aandeel bij een van de 2 doelpunten, het was gewoon een eigen goal en een goed ingekopte corner. Volgens mij moet jij je USA brilletje eens af gaan zetten. Dankzij Altidore pakt AZ vandaag een punt? Misschien is het tijd voor jou om te gaan slapen, wat een onzin kraam jij uit zeg..

20 oktober 2011 om 21:06

Nee, Jij hebt gelijk. Ik ging uit blijschap een beetje lopen dollen. Hij had inderdaad niks met de twee doelpuntjes te maken.
De 1e was een eigen doelpunt ( de tweede al van de avond )
En de 2e was een corner die binnenvloog.
Eigenlijk was alleen de 0-2 een goed uitgespeelde goal en waren de andere 3 geluk goaltjes.

20 oktober 2011 om 21:10

@jefalexmei: Ik had het eigenlijk tegen die Unitedstates, die hier weer onzin uit komt kramen. Dat jij een beetje loopt te dollen uit blijdschap kan ik ook wel begrijpen;

20 oktober 2011 om 21:05

Wel heel overdreven idd, vanwaar die loof voor de VS eigenlijk?

20 oktober 2011 om 21:06

Was uit blijschap.

2 helft stukje beter gelukkig, maar wat een pieperd die scheids zeg overal voor fluiten en dan ook nog vaak tegen AZ! Mja 2-2 beter dan 2-0! Toch nog redelijk spectaculair einde gezien!

btw, wat is er gebeurt met de optie ''''compliment geven'''' ?

Dit is heel jammer voor Nederland dat Az gewoon niet weet te winnen van Austria Wien, dit gaat wellicht de eerste plaats kosten voor Az.

20 oktober 2011 om 21:17

Voor nederland misschien jammer, voor de fans en spelers van az mischien ook, maar die wijsneus van een verbeek had ik graag een nederlaag toegewenst en en 4de plaats in de poule,

Gossie toch zoveel commentaar op Ajax met een overwinning bij Zagreb. En zelf moeite hebben om van Austria Wien te winnen. Het laatste slot punt van de wedstrijd wel mijn complimenten. Maar Verbeek je ziet maar, je moet nog veel doen met AZ. Voor Austria Wien is dit een goede uitslag, jullie moeten nog uit daar. We zullen zien met Verbeek.

21 oktober 2011 om 09:15

Klopt, je ziet bij AZ een cliché terug. Tegen Ajax geven ze 300% van wat ze hebben, waardoor de eerstvolgende wedstrijd drie keer niks is, ze waren nog moe van hun optreden tegen Ajax. Maar ja dit zielige verschijnsel komt bij veel meer Nederlandse ploegen voor. Hoe dan ook, wel blij dat AZ in ieder geval nog een punt heeft.

Mooi voor de spelers. Verbeek had ik echter een nederlaag toegewenst.

20 oktober 2011 om 20:55

Ik ook die man doet te wijs tegenwoordig. Die doet net of ie het licht heeft uitgevonden. Eerst een beetje over Zagreb beginnen. En thuis gelijk spelen tegen Austria Wien.

20 oktober 2011 om 20:57

Helemaal mee eens. Wacht op zijn reactie. Hoe gaat hij dit ooit goedpraten?

Iets van: zijn goed teruggekoemn, scheids zat egen, slecht veld, heksenketel, wond stnd tegen, licht viel in de ogen, veel blessures,internationals. Niet te bedenken maar hij heeft straks weer een geweldig niet onderbouwde mening die nergens op slaat.

20 oktober 2011 om 21:11

Arrogant van je dat je zo de gemiddelde Ajacied bestempeld!

20 oktober 2011 om 21:40

Gemiddelde ajacied klinkt inderdaard zo, constant randgebeuren erbij betrekken raar maar waar.

20 oktober 2011 om 21:57

Haha ik weet niet hoor, maar zo is Verbeek dus wel, constant uitvluchten zoeken als zijn team collectief faalt zoals vanavond..

20 oktober 2011 om 21:02

ik ook.. Zeker na die arrogantie van hem voor de wedstrijd, dat ze effetjes zouden winnen van austria..
Az mag blij zijn dat ze een punt halen

20 oktober 2011 om 21:15

Prachtig!

Jammer dat ze niet verloren hebben. Dat krijg je als je zo respectloos en arrogant over anderen spreekt.
AZ zelf had ik wel de winst gegund.

Wie zijn toto is nog meer verloren gegaan? -.-

Ik ben wel blij voor AZ maar ze konden hier gewoon makkelijk winnen. Ze kregen gewoon ongelukkige goals tegen. Counters van Wien waren gevaarlijk.

20 oktober 2011 om 20:54

Mijne ook, alleen dat komt door Braga...
Mooi voor AZ dit. Er werd al aardig gelachen om AZ, maar ze tonen veerkracht. Goed voor het Nederlandse voetbal en goed van AZ om te zien dat ze op meerdere markten thuis zijn.

20 oktober 2011 om 20:55

Ja ik had ook door Braga.. Overigens nu het al verloren is gegaan, wens ik die andere teams die ik heb gezet ook de verlies..

Maar gelukkig heeft AZ gelijk gespeeld in plaats van verloren. Gun ze het wel

20 oktober 2011 om 20:58

Laat Lazio, Standard en Tottenham maar winnen. PSG die in deze straat stond mag van mij part inderdaad nu ook wel verliezen. Zie ik echter niet gebeuren :P

20 oktober 2011 om 21:03

mijn toto is ook verloren gegaan had austria nl op winst staan..
Voor nederland is dit gelijkspel wel goed.

20 oktober 2011 om 21:07

Austria gaf toch 7 euro ofzo? Of was het 4 euro? Ik had het gevoel al dat AZ de 3 punten zou laten liggen maarja.. Ik heb het toch gedaan.

20 oktober 2011 om 21:58

Mijne ook, twee keer zelfs, ik heb bijna alle lastige wedstrijden goed, en net deze heb ik bij twee gebruikt, omdat ik er vanuit ging dat az dit toch wel makkelijk ging winnen..

Marcellis maakte weer eens een fout en Az speelde slordig tot de 70e minuut ofzo. En Benschop deed alles fout. de 2-2 was wel verdient maar als Az gewoon normaal gespeeld had hadden ze gewonnen.
En wat een sfeerloos stadion zeg dat stadion.

Waarom wensten somigge mensen Verbeek een nederlaag toe?
Wat deed hij verkeerd ? Ik keek alleen laatste 10 minuten

20 oktober 2011 om 20:56

Waarom zal je dat nou niet wensen. Eerst grote praatjes en de grote man uithangen in de Media. En doen of Zagreb een kleine tegenstander is. Waarvan je even wint en of die ploeg gehandicapt is. Maar zelf moeite hebben met Austria Wien wat niks voorstelt.

20 oktober 2011 om 21:00

Zagreb en Austria waren beide dramatisch, Ajax deed het qua resultaat beter. Punt.

20 oktober 2011 om 22:09

Zabreb was de ploeg die Real Madrid op 0-1 hield. Austria is niet eens EL waardig, schandalig dat AZ niet eens kan winnen. Punt.

20 oktober 2011 om 23:44

Pff Zagreb niet Zabreb. Is ook een team van niks, een begroting van 17 miljoen, daar kan je niet echt een wereld team van neerzetten.

Een gestolen punt voor Alkmaar Zaanstreek. Gezien de eerste 70(!) Minuten had Wenen het gewoon verdiend te winnen. Maar goed mijn mede AZ fans zullen hopelijk toch tevreden zijn met dit gestolen punt,

20 oktober 2011 om 21:09

Wat nou gestolen punt: In de eerste 10 minuten verdiende AZ al een penalty, niet gekregen. Austria komt met mazzel op 0-1. Eerste helft ging gelijk op en was het van beide kanten slecht. Maar maakte Wien ze, tweede helft heeft er maar een ploeg gevoetbald.

20 oktober 2011 om 21:37

Als je met zo'n instelling het veld opgaat verdien je idd te verliezen.

Wat een ****** scheids , hij fluit de hele wedstrijd dood en gebruikt voor het minste contact zijn fluit.
Austria Wien gevaarlijk in de counter maar voor de rest van de wedstrijd alleen maar met 9 man achterin. Toch nog tevreden op het feit dat AZ stootkracht geeft.

20 oktober 2011 om 21:06

zat al te wachten op een az-er die de scheids de schuld ging geven.. Scheids floot goed, az maakte te veel overtredingen, met name wernbloom

20 oktober 2011 om 21:11

De eerste 10 minuten was toch echt een penalty, daarnaast waren er zeer veel situaties waar er door twee partijen werd gestreden om de bal, maar toch wel heel vaak tegen AZ floot.

20 oktober 2011 om 21:17

er waren ook genoeg momenten dat az voordeel van de twijfel kreeg.

Maar denk dat Az wel wint in Oostenrijk met Holman en mischien zelfs Martent, ze kunnen nog steeds eerste worden als ze al haar duels gaan winnen en thuis afmaken tegen Metalist.

Wat hebben we geleerd na deze wedstrijd:

- Benschop nooit meer opstellen, werkt hard, maar kan niets met een bal.
- Altidore gewoon opstellen, heeft alles wat Benschop niet heeft.
- Elm gewoon durven te wisselen, vond hem een van de slechtste op het veld. Het opendraaien duurde tien minuten en meeverdedigen: nog nooit van gehoord.
- Lewis is een aardig talentje.
- Zonder enkele basisspelers is het ineens een klasse minder.

20 oktober 2011 om 21:00

Volgens iedereen was Elm de man van de Eredivisie op het middenveld. Helaas komt er wel meer bij kijken dan 9 Eredivisie wedstrijden. Zo zie je maar er is nog werk aan de ploeg voor AZ. Eerst even op je ploeg concentreren, voordat Verbeek ze mond open mag doen.

20 oktober 2011 om 21:16

Elm speelde ook heel goed, tot deze wedstrijd. Hij stelde mij echt enorm teleur, maar hij was niet de enige bij AZ.

20 oktober 2011 om 21:16

- Benschop had wel geteld een schot op doel! Uitermate slecht, slechte positie, slechte bal aanname, alles....
- Elm blijft toch gevaarlijk met zijn inworpen, corners en vrijetrappen. Maar ondanks zijn langzame balbehandeling vandaag niet wisselen.
- Lewis deed het zeer goed, Zeer tsroef draaiend AZ bleef hij overeind.
- We missen Holman, beetje vuur in het spel. Hopen dat hij er snel weer bij is.

20 oktober 2011 om 23:02

ja en AZ voetbalt eigenlijk al het hele seizoen zonder 5 basiskrachten van vorig jaar,

Ja en allle mensen hier die maher veel beter vinden als eriksen. Deze wedstrijd heb ik hem weinig goeds zien doen.

20 oktober 2011 om 21:37

God, omdat Eriksen een goaltje scoort is alles natuurlijk meteen hosanna....

AZ heeft weer geluk gehad met dat eigen doelpunt van Austria Wien, anders hadden ze het echt niet gered 2-2 is redelijk maar de Oostenrijkers verdiende meer, zij waren de betere club vanavond, en de return zal zwaar worden voor AZ.

21 oktober 2011 om 11:24

Had Austria dan ook niet geluk met het eigen doelpunt van Az?

Beide ploegen speelde niet bijster goed. AZ had vele fouten, verkeerde passes. En als ze Austria dan eindelijk onder druk zetten kwamen die er over het algemeen erg slecht uit.

Vind het leuk voor AZ en de supporters, maar jammer voor Verbeek. Laatste beetje sympathie voor die man is toch echt verdwenen.

Gefeliciteerd met de knappe comeback.

20 oktober 2011 om 21:02

Omdat ie iets zegt over jouw cluppie dat je niet bevalt?

20 oktober 2011 om 21:06

Nee vanwege het feit dat deze man altijd wel iets te zeggen heeft. Als iemand iets over Ajax zegt boeit me dat echt niet gelijk hoor, zolang ik maar van m'n clubbie geniet. Maar ze had Verbeek deze wedstrijd ook weer zulke rare fratsen uitgehaald. Ook die wissels/tactische beslissingen, waarom?

20 oktober 2011 om 21:18

Wissels waren wel logisch.

Beerens was niet fit meer, en hij moet nog ff mee! Als je achterstaat ga je er een extra spits in zetten. Maher draaide ook niet lekker meer dus de wissel was te begrijpen. En je kan zeggen wat je wil, AZ speelde de tweede helft beter dan de eerste, dus blijkbaar heeft Verbeek het toch aardig op de rit gezet.

Hele slechte wedstrijd van AZ. Ben blij voor het Nederlandse voetbal dat ze toch een puntje pakte. Benieuwd wat Verbeek te vertellen heeft. Wat een blaaskaak zeg, hoogmoed komt voor de val.......

Wat een drama pot van AZ. Leek wel alsof niemand scherp was. En natuurlijk ook overschatte ploeg. Aantal goede spelers maar rest is middelmaat. Zowel Twente, PSV als Ajax hebben op vrijwel elke positie een betere speler staan. Ja ze staan 1e maar ik zie ze in de winterstop ergens rond plaats 5-6 staan en daar ook eindigen. Gunde het Verbeek absoluut niet maar voor NL is het toch nog positief dat ze er een gelijk spel uithalen. Onbegrijpelijk dat Verbeek Benschop zolang laat staan en Altidore pas in de 73e minuut ofzo inbrengt.

Als je hier vandaag had gewonnen dan was je zo goed als doorgeweest.

20 oktober 2011 om 21:06

We moeten natuurlijk allemaal van Ajax afblijven, stel je voor dat je kritisch durft te zijn jegens de godenzonen! Doe normaal man. Deze overschatte ploeg was zaterdag een klasse beter dan Ajax en won daar weer eens niet dankzij Zeist. Vandaag zonder enkele basisspelers een mindere wedstrijd, dat kan gebeuren. Richt je liever op je eigen club...

20 oktober 2011 om 21:08

Cristobal geeft altijd Zeist de schuld, ik neem aan dat je vandaag de Uefa de schuld geeft voor het waardeloze spel van Az;?

20 oktober 2011 om 21:30

Cristobal?
Zou je dat zinnetje: Richt je liever op je eigen club, morgen op de training van az even willen doorgeven aan verbeek, want die richt zich ook altijd tot andere clubs of overkoepelende organen

20 oktober 2011 om 23:38

Afxa ajax richt op eigen club. AZ heeft 1 keer een offday en de ajacietjes staan klaar om AZ de grond te boren. Ajax heef een begroting bijna 3x van AZ en kunnen niet eens winnen van AZ thuis.ze werden zelfs 1e helft weggespeeld. Dat zegt meer over jullie dan over AZ.

Eigenlijks zal Frank de Boer nu Verbeek moeten terug pakken. Alleen Frank de Boer heeft echte klasse die zal dit niet doen. Die heeft wel moeilijkere wedstrijden in ze carriere gehad. Dan tegen Austria Wien gelijkspelen.

20 oktober 2011 om 21:12

laat verbeek lekker in z'n eigen sop gaar koken en verlaag jezelf ook niet tot denigrerende uitspraken ;

p.s. t is goed voor t nederlandse voetbal als de clubs punten pakken...voor alle nederlandse ploegen, zodat we dalijk weer een extra ticket hebben

Een goede comeback voor AZ. Dit had ik echt niet meer verwacht na een erg zwak eerste uur. Gelukkig duurt een wedstrijd 90 minuten.

ik schaamde me dood als az'er tot de 80ste minuut toen begonnen ze eindelijk te voetballen.
ik moet toch wel weer zeggen dat die Benschop zoo slecht is echt die man die kan niet eens normaal een bal inspelen.
vond wel dat Fernando Lewis goed in viel. maarja toch nog een punt. nu maar hopen dat metalist niet gewonnen heeft.

De nieuwe Pirlo genaamd Elm was nergens te bekennen deze wedstrijd...hij moet zogenaamd het team dragen..maar hij deed vandaag werkelijk niks goed.

AZ heeft weer geluk dat Austria een eigen doelpunt maakt en dat de baal uit de corner gelukkig valt..

Ze hadden gewoon verdiend te verliezen vandaag.

20 oktober 2011 om 21:20

Az verdiende een zuivere strafschop de eerste 10 minuten!!!!!

Vervolgens komt Austria op voor sprong door een......... eigendoelpunt van Marcellis, dus wie heeft er nou geluk?

20 oktober 2011 om 22:54

Elm had inderdaad een mindere dag, maar om nou te stellen dat hij niks goed deed, gaat ook wel wat ver. Vooral in de tweede helft probeerde hij wel heel erg z'n best te doen, wat juist averechts werkte. Hij liet zich makkelijk van de bal zetten en maakte een paar overtredingen.
Maar jij bent degene die hem Pirlo noemt. Wie heeft hem verder met hem vergeleken?

EHH net op tijd wakker??? Een eigen doelpunt, en een dode spelsituatie hebben dit resultaat op papier gezet. Voor de rest was AZ als een wesp zonder angel. En inderdaad Verbeek moet zijn grote mondje houden over Zagreb, Dit levert hem niet alleen in Amsterdam weinig sympathie op maar ook daarbuiten. Er is eens een coach geweest die daar een hele zinvolle opmerking over gemaakt heeft volgens mij heeft hij ook nog eens bij AZ gezeten. "scorenbordjournalistiek". Als hij deze opmerking niet had gemaakt en gewoon tervreden was voor het Nederlands Voetbal dan was niemand nu zo heerlijk zijn gram aan het halen.
Jammer voor het Nederlands voetbal goed voor de realiteitszin van Verbeek.

Had veel meer ingezeten zeg.. erg jammer! Ze kwamen goed terug in de wedstrijd, alhoewel, hebben ze er ooit ingezeten?

Ik weet niet of ik opgelucht moet zijn of ze moet feliciteren met het punt in eigen huis.
Als je als team tegen Austra Wien in eigen huis niet lijkt te willen winnen is de opzet met een gelijkspel volledig geslaagd, ook na een 0-2 achterstand.

Goh, menig Ajacied komt ook weer z'n gal spuwen.

En maar afgeven op Verbeek met z'n grote mond, maar daarna gewoon precies hetzelfde doen....

On;

Blij met het punt. Wedstrijd vergeten en op naar zondag!

Wat dramatisch slecht, waar hebben we het over, Austra Wien, die hadden over de knie gelegd moeten worden, als ze de groepsfase halen komen ze de betere league clubs tegen, het zal een stuk beter moeten

20 oktober 2011 om 22:43

Over welke poulefase heb jij 't? Na deze komt er niet nog een hoor.

21 oktober 2011 om 13:15

ik zei de groepsfase maar bedoelde dus deze, waar ze nu mee bezig zijn

komt AZ goed weg. nu maken ze nog kans om als eerste door te gaan, anders was die kans verkeken en was uitschakeling nabij.

Off; Las net dat Frank de Boer niet jaloers was op AZ. Ajax kreeg maar ongeveer 8 ton bijgeschreven en AZ maar 40duizend.

Gewoon super slecht spel, heb me kapot zitten ergeren aan az.. Zo makkelijk op 0-2 achter komen.. Had toch wel een betere instelling verwacht.. niks meer aan te doen helaas.

Wel jammer dat die 3-2 niet meer valt, want in de slotfase had het zeker gekund. Dat was uiteraard helemaal onverdiend geweest dat wel..

Ben eigenlijk wel blij dat AZ hier even tegen aanloopt.
Hoop dat ze zien dat ze niet zo maar eventjes alles winnen thuis.
Beter dat ze dat in de Europa league doen dan dat het in de competitie gebeurt.
Voor de rest vond ik Klavan bar slecht, elk pasje van hem gaat direct naar Austria Wien en daarnaast werd ik helemaal gek toen AZ 0-2 achterstond en hij het even van 30 meter wou proberen.
Viergever d'r in of desnoods een Reijnen.

De speelwijze van een tegenstander mag nooit een excuus zijn, maar het was wel even wennen voor AZ om tegen zo'n verdedigende tegenstander te spelen. Dan kan 't wel een ploeg van niks zijn, maar als ze ver terugzakken, geconcentreerd verdedigen en wachten op een fout van AZ, is 't wel moeilijk voetballen. Maar 't tempo lag wel veel te laag. Dat is zeker een punt van kritiek en de creativiteit ontbrak, die je tegen zo'n tegenstander nodig hebt.
Maar als je zonder Holman en later ook nog zonder Beerens terugkomt tot 2-2 kan AZ trots zijn. Zo zie je dat de spelers van AZ in topconditie zijn,

Tsja,.. Benschop of Altidore is blijkbaar toch om het even. Benschop bakte er echt helemaal niks van vandaag. Een bal aannemen betekent niet dat ie drie meter van je voet moet schieten.
Hopelijk weet een van beide spiten zich te ontwikkelen, want wat ze nu laten zien is niet van het niveau waar AZ naar streeft.
En om en om in de basis zetten geeft hun ook geen vertrouwen, dus ik ben wel benieuwd hoe Verbeek dit gaat oplossen.
Weet iemand wat er aan de hand was met Beerens?

Heb niet de hele wedstrijd gezien, maar zelfs al speelde AZ een keer wat slechter, zo'n fluitconcert vind ik echt laag van het publiek! Zeker omdat AZ heel knap en snel nog een 0-2 achterstand recht trok. Verwend gedrag. Heeft de ploeg van Verbeek niet verdiend vind ik.

20 oktober 2011 om 22:48

Dan heb jij wel een belangrijk deel gemist. Ik heb het fluitconcert niet gehoord, maar de aanmoedigingen na de rust juist wel. Het publiek is er na de rust achter gaan staan en hebben AZ misschien wel aan de gelijkmaker geholpen. Dat fluitconcert zal er best zijn geweest, maar dat is waarschijnlijk door een klein deel van het publiek geproduceerd.

20 oktober 2011 om 23:00

Allicht, maar het verbaast me evenmin...

20 oktober 2011 om 23:15

Ja, mij ook. Een deel (hoe groot dat deel is weet ik niet) lijkt nogal verwend te zijn. Maar AZ heeft nog altijd de vijfde of zesde begroting van Nederland, dus je kan niet verwachten dat ze zomaar even kampioen worden en in europa iedereen oprollen die een maatje kleiner is.
Iedereen moet wat realistischer naar AZ kijken. Wat mag je van AZ verwachten? Dat ze in de competitie om europees voetbal gaan strijden. En dat ze in europa de poulefase bereiken (wat ze dus al hebben gedaan). Alles wat daarna komt, is mooi meegenomen. Natuurlijk heeft AZ een talentvolle selectie en hoeven 'we' niet altijd in de under-dog rol te kruipen, maar feit is dat AZ een smalle selectie heeft: toen Beerens geblesseerd uitviel kwam er een jeugdspeler in.
En voor zulke jonge jongens (bijna iedereen is onder de 25) is het niet niks om 2 keer in de week te presteren.
Dus aan alle Az-supporters die zaten te fluiten: bekijk alles een beetje realistischer en weet wat je mag verwachten van onze club.

21 oktober 2011 om 07:47

Zeker nooit in een stadion geweest Gomes. Dat fluitconcert was voor de scheidsrechter die in de 92e minuut Moisander rood geeft voor een normale sliding. Vervolgens Benschop een vrije trap tegen geeft omdat hij wordt afgehouden door een Oostenrijker. Daarna Az wel een vrije trap geeft maar die niet meer laat nemen. Ik zou me druk maken om het vele gefluit bij PSV en niet bij AZ.

21 oktober 2011 om 10:32

Bijna de hele wedstrijd hoorde je gefluit alleen in het begin en het begin van de 2de helft niet. Over dat geklap nog niet gesproken.

21 oktober 2011 om 10:51

Maak je geen zorgen, maat. Ik ben vaak genoeg in een stadion geweest. Makkelijk praten door te zeggen dat het gefluit voor de scheids was, want zo kwam het niet over. Veelzeggend trouwens dat je gelijk over het Psv-publiek begint. Want dat is in de discussie helemaal niet ter sprake gekomen. Maar waarschijnlijk omdat ik voor PSV ben dacht je mij even in te moeten wrijven hoe overkritisch men in Eindhoven is. Dan kan ik je geruststellen. Ik bekijk de dingen graag objectief en hoewel ik vind dat het Psv-publiek gezien de resultaten en het vertoonde spel wat meer reden tot klagen heeft dan de mensen die voor AZ zijn, is de houding in het Philips Stadion ronduit schandalig.

Gertjan, in your face! Altijd maar zo laag lopen lullen over andere teams(waar je overigens geen bout mee te maken hebt), scheidsrechters etcetera, en nu deze vertoning, nota bene na één van je meest arrogante uitspraken ooit? Ik zou spontaan in het fenomeen 'karma' gaan geloven, want dit is wel heel toevallig. Overigens zeer terecht, AZ speelde dramatisch, die spits van AZ zou een van de weinige spitsen zijn die Daley Blind wel af kan stoppen en op het middenveld staan normaal gesproken krijgers, nu stonden er vrouwen in de mid-life-crisis. Hopen dat dit een incident is, anders is het vrij snel afgelopen met plek 1 in Nederland.

21 oktober 2011 om 07:54

Raar bericht. Topic gaat over AZ. Comclusie dat AZ dramatisch speelde is juist en dan toch de gelegenheid vinden om volstrekt off-topic iemand van je eigen team (daley Blind) afbranden die niets maar dan ook werkelijk niets met AZ te maken heeft. Een eigen kweek speler notabene. Ik zou me diep schamen of is dit juist typerend voor de gemiddelde supporter van Ajax?

Goed dat ze nog gelijkspeelden.. Als ze dit verloren werd het best lastig in de EL. Zeker omdat ze nu thuis speelden.

Trots op me vriend fernando ( lewis)br Speelde goede wedstrijd en julie gaan nog veel van hem zien!br

Jammer dat er weer van die ajaxcieden tussen zitten die liever hadden gezien dat az had verloren
Ajax mag dan wel een mooiere toenooi spelen maar zie az toch verder komen in deze toernooi dan ajax in het andere toernooi ;

21 oktober 2011 om 00:32

@ Dani.alves

Als ik eerlijk ben verdiende AZ het vanavond ook niet om gelijk te spelen. Laat staan om te winnen als je naar het vertoonde spel kijkt. Uiteraard ben ik als Nederlander wel blij dat het uiteindelijk nog gelijk werd ( Europees moet elk Nederlandse club zover mogelijk komen )

Even een vraag vind jij het serieus gek dat sommigen zo reageren ? Volgens mij was er nogal wat commentaar op Ajax deze week dat ze maar met 0-2 gewonnen hadden van een slechte ploeg, waarvan veel niet Ajacieden in koor riepen dat Ajax wel even van de mat gespeeld zou worden. En volgens mij had Verbeek daar ook nog iets over gezegd en als je dan zelf zo'n partij op de mat legt als vanavond dan kan je er natuurlijk vergif op in nemen dat de bal weer terug gekaatst word. Jouw reactie ijkt me eent typisch gevalletje van die oh zo welbekende selectieve verontwaardigheid.

Ajax het mooiere voetbal ????? Hahaha ja ja ja ja, volgens mij zijn de afgelopen wedstrijden van Ajax nou niet om naar huis te schrijven met uitzondering van afgelopen dinsdag en de wedstrijd van afgelopen zondag tegen AZ, nadat wij met tien man achter kwamen. Daarnaast is volgens mij iedereen het er wel over eens dat AZ momenteel in Nederland het leukste voetbal speelt. Als je wilt provoceren moet je het wel goed doen; Nu heb ik zo ie zo liever dat Ajax de tweede ronde haalt in de Champions League dan dat Ajax verder komt in de Europa League.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren