Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hulk dreigt met vier ploeggenoten in Portugese gevangenis te belanden

Laatste update:

Een opstootje na het treffen tussen Benfica en FC Porto uit 2009 kon nog wel eens vervelende gevolgen gaan hebben voor Helton, Jorge Fucile, Cristian Rodriguez, Hulk en Cristian Sapunaru. De twee laatstgenoemde spelers zaten al maandenlange schorsingen uit vanwege het aanvallen van twee stewards, maar daar blijft het niet bij. Nu wordt er gedreigd met celstraffen.

/

Het Openbaar Ministerie van Portugese, Ministerio Publico, heeft videobeelden waarop te zien is dat naast Hulk en Sapunaru ook Helton, Fucile en Rodriguez zich fysiek misdragen tegenover twee stewards, Sandro Correia en Ricardo Silva. Volgens de aanklager zijn de spelers duidelijk van plan om de veiligheidsmedewerkers ernstig te blesseren. Tegen Roemeens international Sapunaru wordt een celstraf van vijf jaar geëist; de overige vier spelers moeten vrezen voor drie jaar cel.

Benfica won de wedstrijd in het Estadio da Luz in 2009 met 1-0 en het is nooit precies duidelijk geworden waarom er na afloop een massale knokpartij uitbrak. Hulk werd door de Portugese bond al voor vier maanden geschorst voor zijn aandeel in het opstootje, terwijl Sapunaru zelfs zes maanden moest toekijken. Alle vijf de spelers die nu vervolgd worden spelen nog bij Porto.


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik begrijp niet waarom je uberhaupt dat risico neemt, dat je zoiets doet. Oke, emoties, de grote derby. Maar dit doe je niet en we kunnen dan wel gaan zeggen dat ze de bak niet in moeten omdat het voetballers zijn, maar dit moet volgens het wetboek en als ze de bak in moeten volgens de wet, is dat niet anders.

Toch denk ik dat het niet zover zal gaan. Misschien flinke borgtocht? Deze mannen kunnen natuurlijk ook goede advocaten betalen. In naam van het voetbal hoop ik het niet, maar als dat betekent de wet overtreden dan niet.

11 oktober 2011 om 17:21

En hoe gaat die borgtocht ze dan helpen? Als ze veroordeelt worden moeten ze gewoon hun straf uitzitten.

11 oktober 2011 om 17:29

Ik weet niet zoveel van rechten, maar vaak kan dat toch wel?

11 oktober 2011 om 17:50

Borgtocht betaal je voordat je rechtzaak begint, zodat je niet in de cel je zaak hoeft af te wachten. Je kan geen celstraf afkopen met een borgsom.

11 oktober 2011 om 17:53

Geloof dat borgtocht meer is als je in voorarrest zit, dat je dan vrij kan komen totdat je terecht staat en vooroordeelt wordt en alsnog in de bak belandt.

Correct me if I'm wrong, ben ook maar een ingenieur....

11 oktober 2011 om 17:59

Peetvader heeft gelijk in deze. In bepaalde juridische systemen kan een (korte) gevangenisstraf onder bepaalde omstandigheden wél worden afgekocht, maar dit is naar mijn weten niet het geval in Portugal.

Het is zo aantrekkelijk om te vinden dat ze niet opgesloten moeten worden omdat je ze wilt zien voetballen en in het belang van Porto, maar ze verdienen het natuurlijk evenveel als ieder ander.

Al moet ik daar wel aan toevoegen dat bij de straftoemeting best rekening mag worden gehouden met het feit dat ze in hun baan als voetballer maar een beperkt aantal jaar hebben om hun kunsten te laten zien, waardoor 3 jaar betrekkelijk lang is. Aan de andere kant is hun perspectief op hun baan ná de gevangenisstraf dan weer wel positief (aangenomen dat ze nog steeds kunnen voetballen daarna), waar 'normale' mensen na een veroordeling vaak meer moeite hebben met het vinden van een baan. Maar wellicht dwaal ik nu wat af ;

Voor mishandeling 3 en 5 jaar cel? dan heben we het in Nederland over een taakstraf.
Strenge wetten daar in Portugal...

11 oktober 2011 om 17:32

Lees artikel 1. In Nederland zou zoiets dus op 3 jaar neerkomen, waarvan 2 jaar voorwaardelijk (als ik het nu goed zeg?). Dus valt op zich nog wel, overdrijven is ook een vak!

Wetboek van Strafrecht
Titel XX. Mishandeling
Artikel 300
1
Mishandeling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 3 jaren of geldboete van de vierde categorie.
2
Indien het feit zwaar lichamelijk letsel ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 4 jaren of geldboete van de vierde categorie.
3
Indien het feit de dood ten gevolge heeft, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
4
Met mishandeling wordt gelijkgesteld opzettelijke benadeling van de gezondheid.
5
Poging tot dit misdrijf is niet strafbaar.

11 oktober 2011 om 17:35

Er is hier geen lichamelijk letsel natuurlijk, en de dood al helemaal niet. Dus zijn die wetten inderdaad iets strenger, maar goed, wet is wet, en daar moet je je aan houden. Zo niet, wie je ook bent, moet je gestraft worden.

11 oktober 2011 om 18:03

Helaas werkt het niet zo makkelijk in NL. Dit zijn maximumstraffen. Die kunnen en zullen wel geëist worden, maar niet worden opgelegd in de meeste gevallen.

Dit geldt overigens ook in Portugal, het betreft hier geëiste straffen door het OM, dat vergeten mensen vaak.

11 oktober 2011 om 18:49

Nederland heeft een daderstrafrecht. De rechter kijkt eerst na de situatie van de verdachte, voordat sancties volgen.

In dit geval gaat het om Hulk, en die zal vanwege zijn voetbalkunsten ( en geld ) een erg mooi leven te ge moet. Door een akkefietje zou zijn hele carriere op het spel komen te staan, en dan volgt vaak een kleinere straf, gezien Hulk niet het persoon is dat wederom het slechte pad op gaat, en dus gaat een rechter niet zijn carriere dwars bomen.

Maar dat is puur van het rechtboek van Nederland. Geen idee hoe ze het in Portugal hebben geregeld, daar heb ik geen inkijk op.

11 oktober 2011 om 21:28

Misschien kan je het ook redeneren dat de Nederlandse wethaving een lachertje is en je hier bijna alles kan doen en er zo mee wegkomt.
Dat is Nederland, ze zouden hier strenger moeten zijn.

Niemand staat boven de wet maar kom op zeg als dit uit 2009 komt wat hebben ze al die tijd ermee lopen doen?

11 oktober 2011 om 17:23

In Nederland laten ze er gerust ook een paar jaar overheen gaan rechtsysteem van Nederland en zo te zien ook in Portugal is gebasseerd om vooral de koffie niet te missen.

11 oktober 2011 om 18:21

Lekker dit populair taalgebruik, toe maar. Ik ben het met je eens dat het tergend langzaam gaat in Nederland en véél andere landen, maar als je van iedereen de rechten wilt waarborgen en iedereen de mogelijkheid wilt geven om te procederen dan zitten de rechtbanken nu eenmaal vol.

Zoiets had ik nooit verwacht van zo'n spelers en al helemaal niet van Hulk

onzin man.. was toen aangegeven dat t uitlokking was van die stewards zelf.. Benfica heeft cker weer een kampioenschap nodig -_-

11 oktober 2011 om 17:30

Dat doet benfica dan op een juridische manier, legaal dus. Porto koopt scheidsrechters om, dat is ook normaal toch? Doe is je Porto bril af

11 oktober 2011 om 17:41

in dat seizoen, en nog steeds eigelijk kreeg benfica meer onterechte penaltys dan terechte volges mij. wie koopt wie om?

11 oktober 2011 om 17:41

Dit is wel een beschuldiging die je moet kunnen onderbouwen , zie jou graag met feiten komen dat Porto scheidsrechters heeft omgekocht , die bewijzen zijn er niet dus op deze manier probeer jij gewoon een club te schaden met onzin.

Jij hebt natuurlijk ook een gekleurde bril op dus ik weet niet hoe jij niet beinvloed kan reageren , ik zeg nog maals , kom met bewijzen dat Porto scheidrechters heeft omgekocht en geen roddelbladen die dat beweren maar met stukken waar het in staat dat iemand toegeeft omgekocht te zijn.

11 oktober 2011 om 17:45

Er zijn heel keurig tapes online verschenen, zelfs op youtube, waar te horen valt dat de president van Porto met scheidsrechters overlegt voor bepaalde westrijden en beloningen,.

"de Portugese voetbalclub Porto wordt verdacht van het omkopen van arbiters tijdens het seizoen 2003-2004.

Prostituees
De houder van de Champions League zou geld en prostituees hebben aangeboden aan scheidsrechters.volgens het Portugese weekblad Expresso zou een scheidsrechter, Jacinto Paixao, hebben bekend dat hem een nachtelijk uitje met drie Braziliaanse prostituees is aangeboden door vertegenwoordigers van Porto.

Ontkenning
Dat gebeurde direct na het duel Porto - Estreala Amadora (2-0), in januari 2004. De drie vrouwen zouden tegen de Portugese justitie hebben gezegd dat ze daarvoor 150 euro ontvingen. Vertegenwoordigers van FC Porto ontkennen alle beschuldigingen. "

"portugees landskampioen Porto mag volgend seizoen zijn vaste afspraak op het kampioenbal vergeten. Porto werd door de Uefa uitgesloten voor Champions League-deelname naar aanleiding van een omkoopaffaire van vier jaar geleden.

Samen met andere Portugese teams Boavista Porto en Leiria kocht Porto in het seizoen 2003-2004 scheidsrechters om. De affaire kwam aan het licht en kreeg de naam 'de Gouden Fluit' mee, omdat de toenmalige Porto-voorzitter een scheidsrechter met een gouden fluitje probeerde te verleiden. In datzelfde seizoen won Porto verrassend de Champions League onder coach José Mourinho.

Voor dezelfde affaire kreeg Porto dit seizoen al zes strafpunten in de competitie, maar de club werd alsnog landskampioen."

11 oktober 2011 om 18:06

er was volges mij ook nog eeen wedstrijd tegen Beira Mar die Porto omgekocht zou hebben.. maar die hadde ze gewoon verloren..met 2-3

11 oktober 2011 om 18:29

Snap eigenlijk niet waarom deze discussie plaatsvind. Het gaat hier om dit incident en niet om de omkoopaffaires.

Off: Ik denk dat je maar niet teveel met je vinger naar Porto moet wijzen. Die Vieira van Benfica heeft nog veel smerige zaakjes met een oliebaron in Angola.

11 oktober 2011 om 19:22

haha Benfica wil een nieuwe titel :P Paar goede advocaten en ze komen er met een kleine boete vanaf. Gaan ze Jesus ook niet vervolgens voor de klappen die hij uitdeelde? Ow wacht, dat is een andere club natuurlijk...

11 oktober 2011 om 21:10

jimmy cala te se não levas paneleiro de merda

11 oktober 2011 om 18:22

Dit komt niet van Benfica, maar van het OM. Leer lezen voordat je zo'n domme reactie geeft. Bovendien kan Benfica helemaal niet strafrechtelijk vervolgen.

11 oktober 2011 om 18:35

als het van het OM komt horen ze te weten hoe de zaak in elkaar zit en dat de stewards van Benfica het uitlokte;

11 oktober 2011 om 20:50

Dus als ik jou uitlok, boos maak. Zodat jij mij daarna mishandeld moet dat mogen volgens jou?

Voor eigen rechter spelen heet dat, en zo werkt dat niet.

tja op mishandeling/ geweld staat gewoon een celstraf dus ik vind het wel terrecht. ook al is het misschien overdreven.

Het kan aan mij liggen, maar deze beelden zijn toch niet echt bepaald duidelijk? Want ik heb niet precies gezien wat er nou gebeurd...

11 oktober 2011 om 17:24

het verhaal ging de ronde dat het gewoon uitgelokt was.. Benfica heeft dat jaar meer vechtpartijen gehad in de tunnels tegen Braga en Nacional

11 oktober 2011 om 17:29

hmm, weet je ook wat de waarschijnlijke uitspraak zal zijn van de rechter? Want meestal kun je in zulke zaken (mits je weet wat er een beetje is gebeurd) al een te verwachtte uitspraak doen...

11 oktober 2011 om 17:31

De spelers werden geschorst, dus zijn ze schuldig aan wat er is gebeurd. Als dit word getoont kunnen ze de bak in gaan. Maar Porto kennende kopen ze alles om wat er te kopen valt om dit te laten sterven. Zal wel niks van komen

11 oktober 2011 om 17:40

kom op zeg, ik weet dat je porto-fan bent, maar dat betekent niet meteen dat porto-spelers niks fout kunnen doen. zelfs al was het uitlokking: ze slaan wel iemand in elkaar. uitlokking leidt hooguit tot een lagere straf, maar feit blijft dat ze geweld hebben gebruikt. dan zou het niks uit moeten maken of ze porto-spelers zijn of de minister-president, we zijn allemaal gelijk voor de wet.

11 oktober 2011 om 18:59

geld niet voor Jorge Jesus (coach Benfica) ziereactie van F.c.p. onderin

Dat zal wel niet zo snel gebeuren, geld genoeg bij die mannen om op tafel te leggen.

Blijft natuurlijk schandalig dat dit uberhaupt gebeurd is, dit mag gewoon écht niet.

Gewoon onbeschoft zoiets doe je niet. maar een celstraf vind ik wat overdreven.

11 oktober 2011 om 17:27

wanneer je iemand opzettelijk wilt mishandelen is dat de enigste verdiende straf die er te geven is!

die mensne doen ook maar hun werk en dit is hun bedankje daarvoor;!

11 oktober 2011 om 17:46

daar heb je wel gelijk in maar hij heeft al zn schorsing gehad denk wel dat die er van geleerd heeft

Wat een overdreven lang fimpje, terwijl er pas in de laatste 2 minuten wat gebeurt

11 oktober 2011 om 17:42

Haha, ja ik zat ook maar te wachten en te wachten! Ik denk, hier komt sensatie! Not.....

11 oktober 2011 om 18:09

idd, heb niet echt iets kunnen zien, of het moet aan mij liggen natuurlijk, ik zag alleen een beetje duw en trekwerk

11 oktober 2011 om 18:26

Dat bedoel ik. Als je aan de hand van die beelden al 5r jr zou moeten krijgen dan heb ik zelf ook nog wel wat jaartjes te goed ;

11 oktober 2011 om 20:45

Sluit mij dan idd ook maar levenslang op ;

Ik zie helemaal niks eigenlijk, ik verwachte een filmpje zoals deze:
Pelea entre Blooming y Oriente Petrolero (patada criminal) 24/08/09
(typ maar bij youtube, en dan bij 30 sec...)

Nouja, we zullen wel zien wat het brengt!

Als dit al het bewijs is dan zie ik ze niet gestraft worden. Ik word niets wijzer van het filmpje of het artikel. 20 man die wat trekken en duwen en dan moeten een paar profs de bak in?

Met Hulk moet je geen ruzie krijgen ,misschien is het een scene voor een nieuwe film ,maar zonder gein de Porto spelers zullen echt niet zomaar de stewards slaan.waar twee vechten hebben twee schuld lijkt mij

Ik weet niet wat de norm is voor zo'n vergrijp, maar een vervolging lijkt me perfect. Vier maanden schorsing is idioot en je reinste vorm van klassenjustitie. Als een supporters iets dergelijks uithaalt komt die van z'n leven het stadion niet meer in. Je dient met je poten van iemand anders te blijven, of je nu handig met een bal bent of niet...

11 oktober 2011 om 17:32

Misschien heeft de Steward wel uit gehaald met z,n vuist.zou jij dat dan ook pikken vraag ik mij wel af.ik in iedere geval niet

11 oktober 2011 om 17:49

Dan gelden er voor de steward ook dezelfde wetten. En zelfs dan is het nog idioot om met vier man op twee stewards te springen. In het begin loopt een speler al als een opgefokte malloot tegen de wand te schoppen. Als ik dat vroeger had geflikt had ik een pak slaag gehad.

Een rechtzaak zal het allemaal wel uitwijzen wat er exact gebeurd is, er zijn in ieder geval zat getuigen. Hoe dan ook, als die spelers schuldig blijken te zijn moeten ze niet anders behandeld worden voor de wet dan wie dan ook. Wat ik zeg, dat je leuk kunt ballen betekent niet dat je boven de wet staat...

als iemand gestraft moet worden zijn t gewoon benfica.. aangezien ze ook tegen SC Braga en Nacional aan t matte waren...

11 oktober 2011 om 17:29

Ach stel je niet aan. We weten allemaal dat de spelers van Porto en de club zelf gek is. Waarom denk je dat niemand de club Porto mag? Indien ze hebben geslagen, en dat is bewezen, mogen ze van mij de bak in.

11 oktober 2011 om 17:31

ik stel me nie aan hoor.. maar vind het gewoon belachelijk als Benfica geen straf krijgt voor dezelfde soort vergrijpen in die andere 2 wedstrijden ;

11 oktober 2011 om 17:32

Tegen Braga? werd het zelf uitgelokt door Braga, Alan begon ermee want die naaide Garcia een kaart aan.

11 oktober 2011 om 17:34

Je vraagt er gewoon om, dat ik je enorm partijdig ga noemen. Jij bent een Sporting fan dus heb je een automatische afkeur voor Porto. Het is wel mijn favoriete club in Portugal en jij denkt dat niemand die club mag? Dan win je de CL niet in 2004 en dan word je niet zo vaak kampioen, als niemand je mag.

En de spelers en club zijn gek? Zet je Sporting bril eens af en schrijf dan een reactie....

11 oktober 2011 om 17:37

Juist, en jij volgt de portugeese competitie al tijden? Het is bekend dat de claques in Porto mongolen zijn. Beetje met golfballen de spelers van Benfica bekogelen, en de spelers bus onderweg naar Porto is geheel normaal? Waarom denk je dat er altijd problemen zijn als Porto naar Lissabon komt? we mogen ze niet. Waarom denk je dat Porto zo vaak beschuldigt is van omkopen scheidsrechters, witwassen van geld. Zoek maar even op voordat je praat. ik haat zowel Porto als Benfica.

11 oktober 2011 om 17:39

problemen zijn er ook als benfica naar Porto komt.. alsof Porto de enige is die "golfballen' gooit..benfica kan er anders ook een potje van hoor

11 oktober 2011 om 17:40

Tuurlijk, wie er mee begint krijgt hem terug. Terecht ook. Dus ga nou niet doen alsof Benfica het eerder deed.

11 oktober 2011 om 17:31

Aan het matten, dat is minder erg dan iemand mishandelen. Het is niet voor niets dat hier een hele zaak over is, dit is een strafbaar feit.

11 oktober 2011 om 17:52

Ja, lastig. Mishandeling is namelijk meestal iemand die zichzelf mans genoeg vond in een gevecht te stappen en zich uiteindelijk niet wist te verweren. Ik vind absoluut dat als de spelers schuldig zijn ze als ieder ander behandeld moeten worden, maar als blijkt dat de steward uit was op een potje matten en uiteindelijk Hulk voor z'n neus had staan, hij dan ook niet moet klagen...

Tsja...op zich is iedereen hetzelfde maar kan me niet voorstellen dat iets uit 2009 nu nog tot celstraffen zou leiden. Volgens mij zijn ze al gestraft en is de genoemde straf een maximum straf, die wordt niet uitgesproken, het zal wel een werkstraf of een geldboete worden.

enigste verdiende straf!

het moet niet gekker worden!
als je iemand opzettelijk mishandeld is de gevangenis de enigste straf!
of je nou hulk de tuinman de scheids of weetikveel wie ben!

hoop niet voor die jongens dat het zo eindigt maar het is toch hun verdiende straf!

Daar gaat de 100 miljoen.

Porto moest Hulk gewoon verkopen.

Nu wordt hij nog minder waard.

Dit soort dingen hebben gewoon invloed op de prijs van een speler.

Als het opgenomen is, word het verduisterd. zo zijn de gang van zaken in Portugal. Porto is vaker beschuldigt, met feiten, maar nooit de straf gekregen en dat is het leukste. Zovaak beschuldigt van omkopen van scheidsrechters, prostituten, zelfs de ex-vrouw van de president van Porto had er een boek over geschreven.

Waarom is het eerste deel gewoon netjes in 25a30fps, en wanneer het daadwerkelijk gebeurt ( andere camera blijkbaar ) is dit 4fps ofzo? Dat ter zijde is het natuurlijk een slechte zaak dat deze incidenten gebeuren. Maar celstraf gaat het niet worden, mede door de falende beelden

11 oktober 2011 om 17:54

Zijn in principe zat getuigen toch? Maar denk ook niet dat het tot een celstraf zal komen, maar weet niet exact wat het letsel was...

Er word gezegd dat er geen reden is gevonden voor de massale vechtpartij , is toch onbegrijpelijk of is men alleen maar aan het proberen mensen te veroordelen , je kijkt toch naar de reden en je moet dan mensen horen hierover en dan moet het duidelijk worden , je slaat niet zomaar iemand neer zonder reden lijkt me.

Als er daadwerkelijk mensen zwaar zijn mishandeld door o.a Hulk en Sapanaru dan moeten ze gestraft worden , maar het lijkt in mijn ogen meer een zelfde soort vechtpartij als bij Barcelona tegen Madrid in de Supercup , mensen gaan elkaar te lijf maar echte flinke klappen worden er dan nooit uitgedeeld , dat lukt bijna nooit , beelden zijn vaag en als dat je bewijsvoering is dan word je door de eerste de beste advocaat helemaal in de pan gehakt.

Ik zie niet echt iets duidelijks op de beelden. Ik zie een massa staan die een beetje duwt en trekt, verder niet meer. De camera is ineens ook veel minder scherp. Het moet wel heel erg zijn geweest willen ze hier max. 5 jaar voor geven. Ik denk dat de spelers er met een geldboete ook wel van af komen.

Valt maar weinig te zien. Vreemd dat het gedeelte waar het echt om gaat niet realtime is maar een aantal frames.

Off;

op het einde midden onder in beeld, is dat Rui Costa?

Heel makkelijk in dat soort bananenrepublieken, je lapt de rechter een paar duizend euro en je wordt vrijgesproken.

11 oktober 2011 om 20:59

Bananenrepubliek? Je hebt het hier over Portugal. Geen afgelegen eilandje ergens in de atlantische oceaan. Portugal is geen bananenrepubliek, buiten het feit dat er relatief weinig bananen groeien in portugal, is portugal ook nog eens een volledig lid van de EU en heeft het een rechtssysteem dat op vergelijkbare wijze is opgebouwd als het onze.

Je kunt wel lekker zonder er iets vanaf te weten een populaire uitspraak op tafel gooien., maar van een bananenrepubliek is zowel in letterlijke als in figuurlijke zin geen sprake.

Werkelijk waar belachelijk.
Toen de schorsing van Hulk was afgelopen is er later een excuses gemaakt door de bond. O.a. vanwege uitlokking door de stewards.

Nou, dat filmpje had er voor mij niet bij gehoeven, veel wijzer werd ik er niet van. Als het duidelijk is dat die Porto-spelers schuldig zijn, moeten ze gewoon de bak in. Dat ze door de voetbalbond al zijn geschorst moet buiten beschouwing worden gelaten.

Ach het is gewoon duidelijk dat Benfica dit terug haalt om Porto op zijn kop te zetten om zo voor het landskampioensschap te gaan. En zo zijn er altijd mensen die Porto haten en er alles aan doen om ze in het verkeerd daglicht te zetten. Het gerucht/geroddel voor hunzelf waarheid maken is een punt wat me versteld doet staan. Een gerucht of geroddel over Benfica worden door hen nooit geassocieerd als waarheid, maar als een leugen. Zulk voetbalnieuws moet als een neutraal supporter bekeken worden vind ik. Krijg je alleen maar heisa mee.

Maargoed, wat deze spelers hebben gedaan praat ik zeker niet goed. Het is iets wat niet had mogen gebeuren. Maar om deze zaak nou terug te halen? De zaak van Jorge Jesus die een klap uitdeelde, aan Luis Alberto (CD Nacional), is ook weggeblazen, wat een straf had kunnen zijn van 9 maanden. Maar deze man is er weer vanaf gekomen. Wil men dan zeggen dat dit gewoon een goede straf was? Ik dacht het niet. Had net zo min een hoge straf mogen zijn. Of sterker nog: Nu deze zaak terug gehaald word, kan dit erbij aangesloten worden, want dat hoort ook wel degelijk bij poging tot mishandeling.

Hoe dan ook, ben benieuwd hoe dit gaat uitlopen.

11 oktober 2011 om 21:03

Van wat er eerder allemaal gebeurd is met Benfica en Porto en wat de spelers van Benfica allemaal hebben uitgevreten in het verleden weet ik niks. Maar wat ik wel weet, is dat het OM van portugal achter deze 4 spelers aanzit.

Dit:

Ach het is gewoon duidelijk dat Benfica dit terug haalt om Porto op zijn kop te zetten om zo voor het landskampioensschap te gaan.

Slaat dus nergens op. Want Benfica heeft hier niets meer mee te maken. (het is een rechtzaak tussen de 4 spelers en het OM) Benfica klaagt helemaal niemand aan in deze.

4 maanden schorsing is ook niet niks, vind dat ze genoeg gestraft zijn .

Hmm, waarschijnlijk kent Hulk zn eigen krachten nog niet?

11 oktober 2011 om 22:34

wanneer hij boos is word hij groot en groen..... tja dan krijg je dit soort dingen

Bwahaha, gevangenis? Zou gewoon belachelijk zijn. (tenzij het natuurlijk erg is en het in de wet staat zoals user Den Hoge het zegt). Dan kon je bijna voor elke voetbalagressie even een celstraf geven. Op zich eigenlijk geen slecht idee. Voortduren kleine celstraffen van bv een paar dagen/week geven, dan zouden voetbalagressies snel verdwijnen en zou je ineens overal fairplay hebben.

Over zoiets overdreven ga ik nu niet verder discussiëren. Ik wil wel nog één ding zeggen. Ik vind het hilarisch dat twee jaar na de incidenten, de meeste Porto-fans nog altijd zeggen dat Hulk/sapunaru niets hebben gedaan en dat Benfica de schuldige is. Terwijl de videobeelden duidelijk het tegenovergestelde tonen. Stel nu voor dat het waar is dat een steward iemand provoceerde (jammer genoeg is er geen geluid). Is dat een reden om op de vuist te gaan?

Dit is bijna even erg als Nederlanders die Portugal haten omdat ze door hen ‘genaaid’ voelen, terwijl ze zelf nooit door hebben hoe vies/smerig Nederland zelf speelde en niet beseffen hoe zij zelf Portugal hebben ‘genaaid’.

11 oktober 2011 om 23:24

Respect voor je reactie, maar wil ook nog op een aantal dingen terug komen.

Je zegt namelijk dat je het hilarisch vind dat na twee jaar van het incident de meeste Porto-fans nog altijd zeggen dat Hulk/sapunaru niets hebben gedaan. Ben ik het deels met je eens. Er zijn natuurlijk een aantal die dit nog denken, waarin ik mij niet aangesproken voelde (even terzijde). Maar dan is het natuurlijk ook hilarisch om na twee jaar van het incident, terwijl het al was opgelost, deze zaak weer te heropenen.

En het is natuurlijk gigantisch stom dat, voornamelijk Hulk en Sapunaru, uit hun slof zijn geschoten. Maar denkt men nou serieus dat die twee voor hun lol zijn gaan rondslaan? Denk het niet. Er moet natuurlijk wel iets gezegd zijn door de stewards. En dan een mix wat er zich al had afgespeeld op het veld, wat de spelers al heet had gemaakt, met een vleugje verbale intimidatie is het jammer genoeg uit de hand gelopen.
Het is inderdaad wel waar wat je zegt, het is geen reden om dan met deze mannen op de vuist te gaan.

In je laatste alinea maak je een geweldige vergelijking. Dit is gewoon de stand van zaken van die twee nationale elftallen.

12 oktober 2011 om 18:46

Voor de lol zou niemand het zeggen. Maar je zegt het zelf: 'een mix wat er zich al had afgespeeld op het veld, wat de spelers al heet had gemaakt, met een vleugje verbale intimidatie is het jammer genoeg uit de hand gelopen.'

Dat de stewards iets zeiden lijkt de meest logische verklaring, maar wil niet zeggen dat het degelijk waar is. Maar hou rekening met wat je zelf zegt plus het feit dat sommige mensen gewoon heel heethoofdig zijn en dus om het minst (soms zonder geprovoceerd te worden) meteen met geweld reageren.

Hulk en Sapunaru hebben juist momenten waar ze zo zijn. Een voorbeeld van de laatste classico. Maxi wint de bal (die tegen Hulk gaat), wil wegwandelen en Hulk geeft hem gewoon een kopstoot. En Sapunaru kreeg afgelopen jaar in de bekerwedstrijd terug rood omdat hij, terug, hevig reageerde tegen een steward.

12 oktober 2011 om 19:16

Ik verdedig Hulk en Sapunaru toch ook niet? Ik houd zeker wel rekening met wat ik zelf geplaatst heb. Ik heb zelf gezegd dat ze fout zijn geweest en dat dit gewoon niet had moeten gebeuren. En je hebt gelijk in dat men niet snel zo agressief moet reageren.

Maar om nu weer een aantal agressieve acties erbij te gaan halen van de classicos en om weer alleen Porto over het negatief kammetje te smeren is niet echt een argument. De spelers van Benfica heeft ook een aantal agressieve acties gemaakt in de classicos. Die ga ik overigens niet opnoemen, omdat dit juist er niet toedeed.

12 oktober 2011 om 20:08

Ik zeg niet dat je ze verdedigde. Jij hebt zelf toegegeven dat ze fout waren, heb ik zelf ervoor gelezen. Ik verdiepte me gewoon in het gesprek met het onderwerp 'steward wel of niet geprovoceerd'. Ik zeg juist dat de 'mix' van wat je opnoemde + het heethoofdig zijn, genoeg is voor sommige om met geweld te beginnen (zelfs zonder provocaties van andere).

Ik heb niet expres agressieve acties gehaald om Porto negatief over te laten komen. Je hebt gelijk, met spelers van Benfica gebeurt dat ook. Het gebeurt bij elke topclub in classico's (zie Real Madrid - Barcelona). Het gesprek gaat de hele tijd over Hulk en Sapunaru en ik zei ervoor dat sommige spelers misschien gewoon heethoofdig zijn en omdat die twee juist centraal in deze situatie zitten, gaf ik voorbeelden van diezelfde twee in situaties waar er niets geprovoceerd wordt.

Heel erg jammer dit, het is tenslotte maar een spelletje. Dit is zo zuur voor Fc Porto zelf en alle supporters.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren