Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord blijft sterk presteren en grijpt koppositie

Laatste update:

Ronald Koeman heeft Feyenoord behoorlijk op de rit in het eerste deel van het seizoen 2011/12. De nieuwe trainer werkt met nagenoeg hetzelfde materiaal als voorganger Mario Been, maar weet veel uit de talentvolle groep te halen in Rotterdam. In de eigen Kuip pakte Feyenoord zaterdag de vierde overwinning van het seizoen, door De Graafschap met 4-0 te kloppen. Ruben Schaken, John Guidetti, Kelvin Leerdam en Guyon Fernandez zorgden voor de doelpunten.

/

Met Guidetti voor het eerst in de basis, een week na zijn succesvolle debuut als invaller tegen NAC Breda, ging Feyenoord op weg om haar ongeslagen status in de competitie te verdedigen. De Rotterdammers lieten het spel zich voortdurend afspelen op de vijandelijke helft; pas na een minuut of zes kwamen de Superboeren over de middenlijn bij de thuisclub. Feyenoord hield echter het overwicht en creëerde wat kleine kansen. Jerson Cabral leverde een scherpe voorzet af, waar Otman Bakkal niet bij wist te komen. De middenvelder kopte niet veel later een voorzet in de handen van Yves De Winter.

Guidetti zag een schot gesmoord worden, maar echte grote mogelijkheden bleven het eerste halfuur uit in De Kuip. Wel had Reinold Wiedemeijer moeten besluiten Feyenoord een strafschop toe te kennen, toen Rydell Poepon zich bij een hoekschop vergreep aan Kelvin Leerdam. De aanvaller trok de verdediger naar de grond en had moeten worden bestraft met een penalty, maar die bleef uit. Feyenoord zette zich over de gemiste kans heen en was via Guidetti dicht bij de zo gewenste 1-0. De Zweedse huurling kon vrijelijk inkoppen na een inzwaaier van Karim El Ahmadi, maar zijn inzet ging niet tussen de palen.

/

Poepon slaagde daar aan de overzijde wel in, maar deed dat duwend en bovendien kon Erwin Mulder de inzet van de spits eenvoudig pakken. De Graafschap bleef echter ook voortdurend achteruit lopen en gepruts leidde tot een schietkans voor Cabral, maar de getalenteerde aanvaller mikte te hoog en liet de gasten opgelucht ademhalen. Na rust toonde Feyenoord echter stukken meer efficiëntie tegen de Doetinchemmers. Na anderhalve minuut mocht Schaken al de 1-0 aantekenen; Ties Evers stond niet goed te dekken en dat werd direct afgestraft door de aanvaller.

Een dikke tien minuten daarna vergrootte Koemans team de positieve marge vanaf elf meter. Ted van de Pavert trok Guidetti naar de grond, nadat de Zweed hem voorlangs was voorbijgegaan. Wiedemeijer kende nu wél de elfmetertrap toe en Guidetti, de man die de penalty versierde, schoot die onberispelijk links binnen. De Graafschap was toen al geklopt, maar Leerdam zorgde stijlvol koppend nog voor 3-0 nadat Cabral aan de rechterkant twee man dol draaide. Een overtreding van Xhelil Abdullah op Ricky van Haaren betekende een nieuwe strafschop en ook Guyon Fernandez liet zien dat aan te kunnen (4-0).

De goede prestaties van Feyenoord zijn toe te schrijven aan Ronald Koeman

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
18 september 2011 om 00:29

vorig jaar rond deze tijd geen Ajax of Vitesse als tegenstander gehad mijn beste, en niet 3 rode kaarten en penalties gehad.... dat maakt wel snel een verschil van een aantal punten, zullen we over 6 weken kijken wat de verschillen qua aantal punten zijn?

18 september 2011 om 00:35

je hebt geloof ik moeite met lezen of niet? of ben je gewoon dom, dat kan natuurlijk!?

tegen dezelfde tegenstanders (dus excelsior, roda, nac, heracles, de graafschap en heerenveen)in dezelfde wedstrijden 11 punten meer dan vorig jaar. waarom kom je dan aan met ajax of vitesse waar we dit jaar nog niet tegen hebben gespeeld??

koos kansloos ben je!!!!

18 september 2011 om 00:41

Mols 1970

Kijk eens eventjes welke tegenstanders
Ajax,psv,en Twente dit jaar tot nu hebben gehad .

je zult enigzins vebaasd zijn .

18 september 2011 om 11:40

Laat dit eens goed op je inwerken:

http://www.clubworldrankings.com/eredivisie.htm

Ik heb De Graafschap het hele seizoen nog niet zo zwak zien presteren zeg. Feyenoord speelt aardig, maar heeft toch weer twee pingels nodig om het echte verschil te maken.
Benieuwd of de hype rond kermisvoetballer Cabral nu eindelijk wat mindert. De bal onder je voet halen is nu niet zo bijzonder meer toch?

17 september 2011 om 22:41

t is toch typisch...
feyenoord wint van roda...roda nog niet zo zwak geweest
feyenoord wint van nac...nac nog niet zo zwak geweest
feyenoord wint van de graafschap...de graafschap niet zo zwak geweest

en die 2 terechte pingels waren niet eens nodig...bovendien vergat men ook nog s een 3e terechte pingel te geven

17 september 2011 om 23:07

Ik beweer ook niet dat die pingels nodig waren voor deze overwinning? Feyenoord was veel sterker dan dit zwakke De Graafschap en vind jij het dan niet jammer, als Feyenoordfan zijnde, dat ze het krachtsverschil moeten uitdrukken met penalty's? Tja...

17 september 2011 om 23:15

zijn 2 pingels en een 3e niet gegeven pingel weggeven ook niet kenmerkend voor t krachtsverschil!?

17 september 2011 om 23:18

Wat moeten we dan doen? De penalty's er niet in schieten omdat het volgens jou niet nodig is om zo de krachtsverschil uit te drukken?
Als je in de 16 wordt neergehaald is dat omdat het een kans is.

17 september 2011 om 23:31

haha, zoef.. wat denk ik dat ik na iedere overwinning van Ajax lees?
Zodra je een beetje succes krijgt ligt het nooit aan je eigen ploeg, altijd aan de tegenstander. Dat weet je toch wel

17 september 2011 om 23:41

dan moet ik ff graven hoor...is alweer ff terug dat we succes hadden

is gewoon jammer dat mensen nog zo gaan zeiken na afgelopen jaar en de goeie resultaten die er nu zijn.

17 september 2011 om 23:48

@zoefff. Sterker nog, als je de tegenstanders van Feyenoord zo optelt, hebben ze eigenlijk alleen nog maar tegen zwakke teams gespeeld. Wel leuk dat Feyenoord eindelijk weer eens weet te overtuigen tegen matige tegenstanders in de Kuip.

En Tedje van der Pavert...wat was die bezig zeg...

18 september 2011 om 09:59

vorig seizoen verloren we zo'n wedstrijden en nu winnen we ze, maar idd net als iedereen zegt feyenoord heeft het alleen nog maar makkelijk gehad
dit zijn juist de wedstrijden die we moeten winnen!! en dat doen we dus!!

18 september 2011 om 10:08

Inderdaad, wel typerend...........je kan ook gewoon zeggen dat de Graafschap over de gehele wedstrijd niets in te brengen had en dat Feyenoord het verschil in grotere cijfers had moeten uitdrukken. Blijkbaar hadden de voorgaande clubs ( Heerenveen= 2 x rood, Nac= 1 x loep zuivere penalty niet gekregen, 1x penalty) en de Graafschap ( 1 x loep zuivere penalty niet gekregen, 1x rood, 2 x penalty) de grootste moeite met de snelheid van de aanvallers van Feyenoord, waardoor het blijkbaar noodzakelijk was om aan de noodrem te trekken. Feyenoord heeft duidelijk een sterker team ten opzichte van vorig jaar, met een hoger leeftijd gemiddelde en meer aanvallende mogelijkheden. Cisse en Biseswar hebben zelfs nog geen zicht op een basisplaats, omdat Schaken zich goed ontwikkeld en Cabral hele goede dingen laat zien, al wil hij nog wel eens overdrijven. Guidette laat zien een sterkere spits te zijn dan Fernandez, waardoor deze genoegen moet nemen met een invalbeurt. Clasie, Bakal en El Ahmadi vormen een sterk en technisch midden veld en het centrum met Vlaar en de Vrij is zeer solide. Echter Ramsteijn op links vind ik geen succes, maakt teveel fouten, daar zie ik liever Nelom, en ik zie Dani Fernandez ook liever dan Leerdam als rechtsback. Leerdam is meer een middenvelder. Al met al is het geheel de verdienste van Feyenoord ( inclusief staf), dat zij tot nu toe zo goed presteren. Dat mag ook wel eens gewoon gezegd worden.)

18 september 2011 om 12:44

Dat dwing je ook af, he. En bovendien vorig jaar:

Ajax wint van Az... AZ nog niet zo zwak geweest
Ajax wint van FC Groningen...fc Groningen nog niet zo zwak geweest.

Ik bedoel tsja....

17 september 2011 om 22:41

Kan ik wel enigszins mee inkomen, maar dan moet je niet aan deze wedstrijd refereren waarin hij weergaloos speelde. Kwam z'n mannetje voorbij, had een natuurlijke drang naar voren toe ipv dat laffe balletje terug en kwam met een aantal loepzuivere passes aanzetten.

17 september 2011 om 22:41

Elke keer als Feyenoord wint is het de tegenstander die slecht speelt. Oke het zijn ook nog niet de sterkste tegenstanders die we gehad hebben maar toch dwingen ze het wel af dat de tegenstander de bal snel verspeelt. Dit komt vooral door de pressie die in het spel van feyenoord is gebracht wat afgelopen jaren nog wel eens ontbrak.

Bovendien Cabral werkt hard en doet zn uiterste best, misschien is dat een van de factoren waarom hij nu wat meer krediet krijgt dan de orginele trucjes die die uit zn hoed tovert. Laat ons in Rotterdam trots zijn op de seizoensstart zoals die is, want er is eindelijk weer eens wat te juichen.

Erg blij met deze 4-0 overwinning, hopen dat we tegen az kunnen laten zien een stuk gegroeid te zijn tov vorig(e) seizoen(en)

17 september 2011 om 23:40

ik denk dat jij je eigen club een beetje overschat, Feyenoord doet per positie echt niet onder voor Twente, alleen is het bij iedereen in Twente een beetje in hun bol geslagen.

Twente is dit seizoen alleen maar zwakker geworden. Ajax Psv en AZ steken er bovenuit. Daarom denk ik dat Ajax en Psv om het kampioenschap gaan strijden en Feyenoord en Twente om plaats 4 en 5

18 september 2011 om 01:25

hoezo is het in hun bol geslagen, feyenoord wint drie wedstrijden en ze zijn volgens iedereen titelkandidaat, inclusief jij. als het bij iemand in ze bol is geslagen dan bij jou, en de rest van feyenoord.

18 september 2011 om 10:26

Als ik dit lees vraag ik me af wie het in z'n bol geslagen is. Feyenoord doet het leuk, maar Twente heeft toch echt een sterkere, zo niet veel sterkere selectie als Fyenoord.

Tegen een tot nu toe zeer matig Heerenveen stond Feyenoord in de eigen Kuip al een helft lang met de rug tegen de muur. De zwakke verdediging van Heerenveen heeft ze toen in het zadel geholpen, maar zelfs 11 tegen 9 kon niet afgemaakt worden.

Een absoluut kwaliteitsverschil zag je bijvoorbeeld wel toen Heerenveen en FC Twente tegen elkaar speelden. Heerenveen werd zoekgespeeld. Puur op kwaliteit.

Komende speelronde mag Feyenoord tegen AZ laten zien wat ze werkelijk waard zijn. Ik denk dat het dan wel eens behoorlijk kan tegenvallen.

18 september 2011 om 10:46

Jammer dat jij meteen de wedstrijd tegen Heerenveen aanhaalt. Het team is jong, talentvol en gaat niet iedere wedstrijd een goede pot spelen. Tegen Heerenveen hadden ze het lastig, maar Heerenveen had het ook lastig met Feyenoord. 2x rood is voor de goal hangen en wordt het voetballen alleen maar lastiger.

Wat je wel ziet is dat het team flinke stappen zet. Ze spelen volwassener, kunnen al een stuk beter het spel maken en ze winnen ook 'gewoon' van de kleintjes. Allemaal dingen die weinig teams in Nederland beheersen. Kampioen worden ze niet, maar een hoge klassering geloof ik wel in.

18 september 2011 om 11:14

@ Frisianreds

Twente is inderdaad nog altijd een stuk sterker dan Feyenoord. Dat zullen we ook wel gaan merken verderop dit seizoen. Ik ben voor Feyenoord heel blij dat ze mogen beginnen met zo'n ronduit eenvoudig programma, lekker om vertrouwen te tanken, maar onthou wel tegen wie je speelt. Je wint thuis van de Graafschap, ja mag het? Dat moest eens niet zo zijn zeg. Je wint verder van Excelsior en Nac, de nummers 16 en 18. Chapeau, het lek is boven..

Niet dus. Feyenoord speelt zeker beter dan vorig jaar maar het wint wel van de allerzwaksten der Eredivisie. Laten we eens kijken waar Feyenoord écht staat tegen AZ, Twente, Ajax, Psv. Je zag nu al dat iets meer tegenstand gelijk al geen overwinning betekende (heerenveen, Heracles waar Ajax wel won)

17 september 2011 om 22:48

Focus jij je maar op je eigen clubbie dan Feyenoord zo af te zeiken. Erg jaloerse reactie moet ik zeggen... Geef gewoon is toe dat Feyenoord goed speelde met leuk voetbal!

17 september 2011 om 22:52

Ik zeg toch dat Feyenoord best aardig speelde? Hoe groot moet een compliment van een ras-ajacied zijn? Jaloers kan ik er niet op worden... misschien als jullie Lyon wél weten te verslaan in de CL, maar dat is nog niet echt aan de orde

17 september 2011 om 22:59

Ten eerste Feyenoord liet gewoon goed voetbal zien waardoor De Graafschap niet aan voetballen toekwam. En die 2 penalty's kan je gewoon geven en om dan te zeggen dat ze 2 penalty's nodig hebben om te winnen vind ik ietwat te ver gaan hoor.

17 september 2011 om 23:04

Als je mijn reactie naleest dan kom je erachter dat ik nergens zeg dat Feyenoord twee pingels nodig heeft om te winnen. Er staat: 'het echte verschil'... hiermee impliceer ik dat Feyenoord veel sterker was dan dit zwakke De Graafschap.

17 september 2011 om 23:10

Ja komt op het zelfde neer. Verschil maken, verschil maken om te winnen dus.

18 september 2011 om 07:11

Dat is altijd de discussie, Is team A nou zo goed omdat ze veel beter zijn of is het verschil zo groot omdat team B zo zwak is. In deze wedstrijd neig ik naar het tweede. Al ligt de waarheid meestal in het midden.

18 september 2011 om 11:19

@ Davido

Zo he, de Graafschap kwam niet aan voetballen toe!! Jeetje, petje af hoor! O wacht, de Graafschap de club die in eigen huis ook tegen het zwakke Ado nog niet tot voetballen komt...

Ik ben vaak een voorstander om te zeggen dat het winnende team goed was ipv het verliezende team zwak, maar als je kijkt naar de tegenstanders van Feyenoord dan moet je nu toch voor het 2e gaan....van dit kaliber teams hoor je gewoon te winnen hoor. In eigen huis de Graafschap opzij zetten, mag het...

17 september 2011 om 23:20

Trutjes reactie. 4-0 winnen is gewoon netjes en dan maar de terechte pingels erbij halen.
Don't act like a b*tch.

17 september 2011 om 23:25

Die wakkert juist alleen maar aan na de wedstrijd. Hij is er na rust een stuk of tien keer lang gekomen, steeds met een andere beweging.
Jullie vonden het zo geweldig toen Lukoki De Cler een pannan gaf toen de bal al uit was. Cabral deed het vandaag weer drie keer terwijl de bal in het spel was.

Off: PSV staat nu op 4 punten van Feyenoord. Net bij studio sport: 'morgen gaat bij Psv-ajaz sowieso een van beide ploegen voorbij Feyenoord.' En dat terwijl de stand op dat moment zelfs in beeld staat. Lekker slim Tom.

17 september 2011 om 23:33

off: als je bij Tom op de autocue zet ''ik heb 25 centimeter bonkend vlees'' dan leest hij het ook op...

on: mooie wedstrijd van Feyenoord met wederom een heerlijke Cabral. Wat een leuke voetballer is dat zeg, wou dat wij der in Utrecht zo één hadden! Wel jammer van die paar honderd minkukels die zonodig rellen wilden voor de wedstrijd...

17 september 2011 om 23:47

Haha maar misschien is dat ook wel zo

Maar iedereen ziet toch die stand in beeld staan. Zou er dan niemand op de redactie zijn die het ziet zodat ze het 10 sec later nog recht kunnen zetten?

18 september 2011 om 07:10

Ja, los van Feyenoord, de prestatie van De Graafschap was beschamend. Eredivisieniveau onwaardig.

18 september 2011 om 10:15

Kap nou is met zeggen hoe slecht de tegenstander is.
De tegenstander is zo goed als dat je zelf toelaat en ja bij dit machtige Feyenoord stelt het dan niet veel voor

18 september 2011 om 10:48

Zelfs dan moet je het nog wel af zien te maken. Vorig jaar waren ze ook drama maar gingen ze toch met 3 punten naar Doetinchem.

18 september 2011 om 11:22

@ Johan010

Waarom daarmee kappen? Als je wint van een grotere club dan moet je zeker niet zeggen dat de tegenstander slecht was, dan is het je eigen prestatie. Maar in de Kuip winnen van de Graafschap, toe nou! Natuurlijk win je daar. Dat is de normaalste zaak van de wereld, Ado wint er ook gewoon van, zelfs uit in Doetinchem. Feyenoord wint in eigen huis van een degradatiekandidaat en het is polonaise.

18 september 2011 om 09:34

Dit slaat echt werkelijk nergens op! Feyenoord speelt in tegenstelling tot voorgaande jaren fris en leuk voetbal! Met name El Almadi speelt erg goed, al kan zijn passing af en toe wat beter, hij blijft vroeg druk zetten. De andere Feyenoord spelers nemen dit over en zetten fel druk op de bal. Daarom is het de verdienste van Feyenoord dat de tegenstanders die ze tot nu toe hebben gehad slecht speelden. Ook lopen er wat spelers in die het verschil kunnen maken. Guidetti vind ik nu al beter dan Castagnois! Ook Cabral laat zo nu en dan zien goed te kunnen voetballen. Schaken is ten opzichte van vorig jaar flink vooruit gegaan. Ik vind het mooi om te zien, met een goed publiek(met uitzondering van die 100/200 halve zolen) erachter! Blij om te zien dat het wat beter met Feyenoord gaat!

Nu kan ik naast dat ik af en toe mijn collega's met wat leedvermaak kan smsen/pingen(als ze bijvoorbeeld een tegentreffer incasseren) ook genieten van het spel van Feyenoord! Ik kan echt zien dat de spelers met hun hart spelen, heerlijk om te zien! En dan dat fanatieke publiek erachter! Nee een top 5 moet zeker haalbaar zijn!

18 september 2011 om 10:08

Ik weet niet of je het weet maar Feyenoord stond al voor toen Feyenoord de eerste pingel kreeg. Ze hadden overigens in de eerste helft ook al een penalty mogen krijgen. En wat Cabral doet vind jij niet zo bijzonder? Nou ik zie maar weinig spelers hun tegenstander zo makkelijk passeren als Cabral. Er gaat ook wel eens wat mis maar dat het juist zo leuk aan Cabral de volgende keer probeert die het gewoon weer en dat lukt het ook.

18 september 2011 om 10:59

Ja het waren 2 pingels ja. Maar dat deed de verdediging zelf. Als ze niet hadden ingegrepen hadden ze door kunnen lopen en wie zegt dat het dan geen doelpunt was geweest?

Wat een verademing voor mij als fan om weer eens wat wedstrijden op rij te kunnen juichen. We moeten niet te opportunistisch worden en denken dat er geen tegenslagen meer komen maar dit wekt in ieder geval vertrouwen.

Feyenoord speelde niet geweldig totdat De Graafschap met 10 man kwam te staan toen werden ze steeds dreigender, De Graafschap was heel zwak achterin waardoor Feyenoord ook scoorde. Tweede helft heeft de Graafschap geen kans gecreëerd dus dat is wel veelzeggend.
Guidetti is een echte spits, sterk en heel erg slim. Je ziet hem niet constant maar hij duikt steeds erg gevaarlijk op en hij pikte zijn goaltje weer mee door middel van een zelfgecreëerde strafschop. Echt een publiekslieveling in Rotterdam.
Cabral was erg genieten in de tweede helft op rechts met weer een paar erg leuke acties wat we van hem verwacht zijn natuurlijk. Al met al heb ik weer genoten van dit Feyenoord vanavond, verdiende overwinning en voor eventjes de nummer 1 in de Eredivisie of het moet morgen heel raar lopen. Gefeliciteerd Feyenoord!

Naja, goeie overwinning van Feyenoord, ze blijven me verrassen dit seizoen en de eerste plek ( al is hij voorlopig dan ) is mooi meegenomen en erg knap gedaan. Ze hebben een leuk team.

18 september 2011 om 11:37

Waarmee precies verrassen ze je? In eigen huis winnen van een club(je) als de Graafschap, winnen van degradatiekandidaat nummer 1 Excelsior, winnen van een niks voorstellend Nac...eigenlijk alleen het resultaat tegen Roda heeft op mij indruk gemaakt, al liet Vitesse gisteren zien dat Roda dit jaar ook niks voorstelt.

Begrijp me niet verkeerd, ik gun het Feyenoord enorm maar het programma is wel bijzonder gunstig he. Dit zijn wedstrijden die je eigenlijk altijd hoort te winnen. Dit zou gewoon je ondergrens moeten zijn, natuurlijk win je van Excelsior en de Graafschap...ik snap dat dit vertrouwen oplevert maar het is niet alsof je uit wint van Heracles, Groningen en in de Arena gelijkspeelt om vervolgens ook in Alkmaar met punten naar huis te gaan...

Feyenoord heeft vorig jaar een kansloos jaar gehad en Koeman laat nu gewoon zien dat dat niet nodig was! Dat betekent enerzijds credits voor Koeman, maar misschien meer nog wel toont het de onkunde van Mario Been aan. Want wees nou eerlijk, Feyenoord met deze spelers wint toch ook gewoon van de Graafschap en Excelsior?

Mooi om te zien dat Feyenoord het goed doet, hopelijk houden ze het ook zo.

17 september 2011 om 22:41

@ifeelajax; Ik voel bij jou geen Ajax, vriend.... heb je zo'n hekel aan De Graafschap dat je, als 'ajacied', Feyenoord graag ziet winnen?! Anders kan ik je reactie niet helemaal verklaren..

17 september 2011 om 22:42

Scheer je weg, ga maar naar een ajax topic.

17 september 2011 om 22:46

De rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord is alleen maar mooier als Feyenoord gelijkwaardig is aan Ajax. Je gaat toch ook niet iedere keer mans lopen doen als je je kleine broertje keer op keer simpel verslaat met judo ofzo?

Kan me wel voorstellen dat Ajacieden liever een sterkere rivaal willen dan het zwakke Feyenoord van de afgelopen paar jaar. Hoe meer tegenstand, des te zoeter de overwinning.

17 september 2011 om 22:55

Ik vind het niet erg als ie een beetje positief is, maar welke Ajacied hoopt er nou op dat Feyenoord dit zo gaat houden?! Jullie Feyenoorders moeten toch beamen dat deze Ajax-fan hier de mist ingaat....

17 september 2011 om 22:58

Nou ik denk dat veel Ajacieden die het grotere plaatje zien liever het Feyenoord in het linkerrijtje hebben voor Europees voetbal dan een kansloos Ado Den Haag of andere club van dat kaliber.
Feyenoord hoort gewoon in de rij om Nederland te vertegenwoordigen in Europa.
En dan moet Feyenoord ook dit soort westrijden winnen en daar kan ook ik als Ajacied blij mee zijn.

17 september 2011 om 23:09

Ben gewoon een voetbal liefhebber, waarom zou ik Ajax niet voelen? Ik ben in Amsterdam geboren maar waarom moet er altijd zoveel haat zijn, ik denk dat vele gewoon niet snappen dat het puur een spel is. Het gaat om de plezier!

17 september 2011 om 23:14

@fcexclusief

Dus om jezelf een Ajax supporter te noemen moet je Feyenoord haten?
Wat een onzin zeg, je mag zelf bepalen of je een rivaliserende club mag of haat maar het hoeft niet gerelateerd te zijn voor de liefde van je favoriete club!

17 september 2011 om 23:23

Waar zeg ik nou weer dat je Feyenoord moet haten? Lezen jullie mijn reactie wel?!

17 september 2011 om 23:32

@fcexclusief

Maar ondertussen wel al een stuk of 8 reacties geven in dit Feyenoord topic... typisch.

Je zegt heel duidelijk dat je als Ajacied Moet willen dat Feyenoord verliest, want anders heb je volgens jou geen Ajax gevoell. Als dan iemand vraagt waarom je als Ajacied Feyenoord moet haten dan zeg je dat je dat helemaal niet zegt en vraag je of ze jouw reactie wel lezen. Beetje raar vind je niet?

17 september 2011 om 23:34

Ik ben voetbal liefhebber en Feyenoord fan
Als ik zie dat ajax met mooi voetbal wedstrijden win kan ik best waardering daarvoor hebben.
In ieder geval vind ik Ajax meer een club met hart dan het zouteloze PSV
Dus ik kan zijn opmerking wel waarderen

18 september 2011 om 11:00

Je heb ook goeie Ajax supporters die alleen naar goed voetbal kijken, waarbij een tegenstander goed weerstand biedt.
Je heb 2 goede ploegen nodig voor een leuke wedstrijd, en op het ogenblik is dit met Ajax en Feyenoord zo.

18 september 2011 om 11:01

Jij snapt wat voetbal is :

17 september 2011 om 22:44

stel je niet zo aan fcexlusief, hij mag het best fijn vinden dat Feyenoord het weer goed doet, ook als is hij voor ajax..

17 september 2011 om 23:13

Precies, ik vind het fijn voor Feyenoord dat ze het weer goed doen. Ik zou graag weer de echte klassiekers willen zien. Echte klassiekers waarbij je op het puntje van je stoel zit en al je nagels ervan aan het bijten bent. Voetbal gaat om de plezier, vele kunnen dat gewoon niet begrijpen.

17 september 2011 om 23:00

Ja vind ik ook.laat die wedstrijden tegen ons clubbie maar weer komen!!!

Wist wel dat Koeman goed presteerde bij Feyenoord.
Heb de wedstrijd niet gezien omdat je vooraf wel kon weten wie er won.

Mario weg = Blij

Koeman erbij = ................

17 september 2011 om 23:10

Daarom kijk je de wedstrijd niet???
Ik had ook een overwinning van Groningen en Feyenoord verwacht maar keek de wedstrijden ook.
Voetballiefhebber in statistieken?

18 september 2011 om 00:22

Waarom moest ik deze wedstrijd bekijken dan?
Omdat het spannende wedstrijd is (was).
Nee dat was het niet en dat wist ik van te voren.
Morgen zoals Twente kijk ik wel want die speelt ook voor het kampioen schrap.

Kijk als het nu Ajax was dan keek ik wel ook al spelen ze tegen de amateurs dan kijk ik nog!!!

Respect voor Feyenoord!ik als Ajax fan gun het Feyenoord echt na al die verschrikkelijke tijden,ik hoop echt dat Feyenoord Europees voetbal haalt dat hebben ze echt nodig

17 september 2011 om 23:39

Wat is het nut dat je erbij zet dat je dat als Ajax fan ze gunt, even afgezien van het feit dat je naam al aangeeft dat je Ajacied ben? Ik wordt er altijd zo moe van, mensen die dan zeggen ''ik als Utrecht fan of ik als ADO fan vind dat of gunt iemand dat''. Gun het Feyenoord of gun het ze niet maar ik mag toch hopen dat je clubvoorkeur niets te maken heb met het feit of je het Feyenoord gunt. Van mij mag Ajax ook 32 wedstrijden winnen, kan mij het nou rotten wat ze doen, maar dat is toch niet bijzonder omdat Ajax toevallig een rivaal is?

Begrijp mij niet verkeerd, ik gun Feyenoord echt dat ze weer meedoen, maar ze hebben nog geen fatsoenlijke tegenstander gehad! Behalve heracles uit en dat kostte direct punten...

17 september 2011 om 23:23

Nee, maar tegen de meeste tegenstanders van de afgelopen weken, verloor Feyenoord gewoon heel gemakkelijk vorig seizoen...

17 september 2011 om 23:40

Heb je helemaal gelijk in
Dat in tegenstelling van Ajax en PSV tegen VVV die natuurlijk gerust als kampioenskandidaat gezien mag worden.

Ook AZ en Twente lieten al punten liggen dus iedere club zal heus zijn wedstrijden wel verliezen en punten verspelen.
En laat dat nou net zijn waar het in voetbal om draait
Kampioen wordt je door punten te pakken tegen vooral de kleine clubs
de top clubs verliezen onderling ook de punten dus dat maakt het grote verschil niet

17 september 2011 om 23:42

Vorig jaar haalde Feyenoord 3 punten uit de wedstrijden tegen deze 6 tegenstanders. 3 keer gelijk en 3 keer verloren. Nu heeft Feyenoord 14 punten uit dezelfde wedstrijden. Daar mogen we gewoon heel blij mee zijn.

Volgende week kunnen we zien hoe het gaat tegen een op papier sterkere tegenstander (az). Twee weken later komt volgens mij ook Ajax-uit.

17 september 2011 om 23:46

@sm1thers

Ondertussen heeft Feyenoord wel 11!!!! punten meer uit de zelfde wedstrijden vergeleken met vorig seizoen

18 september 2011 om 00:00

en Heerenveen thuis was een prima tegenstander die zels met 9 man in de Kuip stand hield ondanks dat ze toen rond de 17e plek stonden...

18 september 2011 om 00:19

@mols1970

Aan jouw reacties te zien is Feyenoord wel echt een obsessie voor jou. Slaap je wel goed vannacht nu Feyenoord voor een dag bovenaan staat?

Maar jij mag lullen wat je wil hier. Ga je maar lekker lopen ergeren. Wij staan bovenaan, wij staan bovenaan!

Heel erg netjes van Feyenoord.

Feyenoord-supporters, gefeliciteerd met de overwinning

Hartstikke leuk..

Gun het ze van harte.. Alleen ben benieuwd of ze dit niveau (met jonkies als Cabral en Ramsteijn)
vast kunnen houden..

Cabral kan zeker een grote worden..

17 september 2011 om 23:06

Cabral.. wat dacht je van Clasie? Wat mij betreft is Clasie tot nu toe de revelatie bij Feyenoord. Wat een techniek, wat een inzicht en wat een lefgozertje. Echt genieten..

17 september 2011 om 23:36

zal ie dat ook tegen echte tegenstanders kunnen zoals Ajax, Psv, AZ, Twente, Utrecht, Groningen....

18 september 2011 om 01:27

@ Guadalajara

Clasie? nou dat valt ook wel mee, helaas voor jou. Ik vind hem veels te zwak voor een hoog niveau, ik denk dat hij afgaat tegen clubs als Ajax en Psv... dan staat hij tegen spelers zoals Janssen e.d. dat wordt hem fataal. Asjeblieft prijs hem niet zo de hemel in, nu al, dat gaat hem nekken. Der loopt maar 1 echt verschrikkelijk groot met kop en schouders erbovenuit stekend talent rond en dat is Eriksen.

Clasie heeft inderdaad lef, maar qua inzicht valt het allemaal nog wel mee.

18 september 2011 om 11:10

Kijk jij wel eens hele wedstrijden van Feyenoord ajaxnummer1? Want Guadalajara zegt helemaal niks raars. Het tandem El Ahmadi-clasie is aardig sterk en het is inderdaad afwachten hoe het tegen zwaardere tegenstanders gaat, maar tot nu toe doet hij het geweldig. Goede steekpass, uberhaupt goede traptechniek, zit kort op zijn man en heeft altijd oog voor vrijstaande spelers.

Oja het gaat hier over Clasie, laat Eriksen dus lekker buiten beschouwing als het geen toegevoegde waarde is.

19 september 2011 om 16:40

Ajaxnummer1 - Dit gaat niet over Eriksen maar over Clasie heh. En mbt Clasie, die jongen speelt net bij Feyenoord en doet het meer dan uitstekend. Zal hij dat tegen PSV of Ajax ook kunnen? Misschien dit jaar nog niet. Maar laat hem deze stijgende lijn doorzetten en over 1 jaar zal hij er zeker wel staan tegen de topclubs. Er zit in elk geval een geweldige kop op die jongen en de potentie is er.

Feyenoord - De Graafschap 4-0
NAC Feyenoord 1-3
Feyenoord SC Heerenv... 2-2
Heracles Feyenoord 1-1
Feyenoord Roda JC 3-0
Excelsior Feyenoord 0-2

Njaa volgende week komt de eerste echte test.

17 september 2011 om 22:48

Boba

Iedere wedstrijd is een echte test ,dat zag je bijv aan vvv -psv.
en psv- rkc. en Az -psv

maar feijenoord is nog ongeslagen.en ze zullen zeker nog wat wedstrijdjes verliezen
en plaats 5 zijn wij tevereden mee zonder investering van 28 miil

17 september 2011 om 22:58

Al zakken ze voor die test, hebben ze toch 14 punten uit 7 wedstrijden. Feyenoord heeft vorig seizoen erg veel punten verloren tegen ploegen waarvan ze moeten winnen, nu is er alleen nog puntverlies geweest tegen Heracles (op het kunstgras waar iedereen last van heeft tegen een goede ploeg) en tegen Heerenveen (een ploeg die in de aanval veel kwaliteit hebben en na de ro(o)d(e) kaart(en) massaal in de eigen 16 gingen spelen waar Feyenoord simpelweg niet doorheen kwam).

En elk punt wat Feyenoord haalt tegen Ajax, Psv, Twente en Az is 'gewonnen'.

17 september 2011 om 23:38

Feyenoord - De Graafschap 4-0 thuis tegen 10 man! en mede-degradatiekandidaat
NAC Feyenoord 1-3 tot 1-1 was het uitgeklede NAC niet de mindere
Feyenoord SC Heerenv... 2-2 thuis tegen 9 man
Heracles Feyenoord 1-1 zeer matig spel tegen een zwakker Heracles
Feyenoord Roda JC 3-0 thuis tegen een zeer uigeklede ploeg die vrijwel alles verliest
Excelsior Feyenoord 0-2 zeer matig spel tegen degradatiekandidaat nr!

17 september 2011 om 23:44

Maar ze winnen wel, wat deden wij tegen een matig VVV (zonder Nigerianen volgens mij), wat deden we tegen een niet ingespeeld Vitesse, wat deden we tegen de Graafschap. Sowieso is Feyenoord natuurlijk geen mede-degradatiekandidaat, daar is Feyenoord te goed voor. Ik geloof niet dat ze top 5 gaan halen maar ze zullen vast wel een concurrent voor ons worden. Ik verwacht voor top 5 een leuke strijd tussen ons, Feyenoord, Heerenveen en Vitesse!

17 september 2011 om 23:58

we is Utrecht? die hadden toch ook een half 2e elftal en geen ingespeeld team? Utrecht speelde niet tegen 0 man van Heerenveen of 10 man van de Graafschap, misten continue 35 basispelers en werden benadeeld tegen De Graafschap, Vitesse en VVV qua onterecht afgekeurde goals etc. anders had Utrecht ondanks alle schorsingen, blessures en niet ingespeeld team nu ook bovenaan gestaan....

18 september 2011 om 00:20

waneer doet feyenoord het een keertje goed dan volgens jou? bij statstieken zeg je aleen het negative. 4-0 graafschap is goed ookal waren ze met 10 man het hoeft geen 11-0 te worden 1-3 nac-feyenoord was feyenoord in de 2de helft gewoon de baas over nac aleen het eerste helgt viel tegen. feyenoord hereveen geef ik je gelijk. tegen heracles speelden bijden teams matig maar heracles is thuis heel iritant. tegen roda speelde feyenoord de beste wedstrijd sinds vorig jaar. en tegen exelsior was ook niet zo slecht.

volgens jou kan feyenoord niet winnen zonder geluk

18 september 2011 om 04:57

Haha, heerlijk deze afgunst. Voor mij het teken dat Feyenoord weer mee telt, dat mensen weer jaloers zijn op onze prestaties en bang zijn om de volgende te zijn die door ons aan de zegekar wordt gebonden. Speciaal voor jou: Wij staan bovenaan, dan kan je duizend keer zeggen dat het onverdiend is en dat we geluk hebben, maar dat kan ons geen zak schelen want wij staan bovenaan en jullie niet!

Wat een drama was Wiedemeijer zeg (net als die commentator van Eredivisie Live trouwens).
De twee penalty's hadden nooit gegeven mogen worden (in de eerste helft was overigens wel een penalty) en die rode kaart was ook veel te zwaar. De 1-0 was gewoon terecht. Daar kan ik heel kort over zijn. Bij de eerste penalty vond ik Guidetti veel te makkelijk naar de grond gaan. Er was contact, maar niet dusdanig dat het een penalty was. De 3-0 was ook terecht. Slecht verdedigen van de Graafschap. Maar bij de 4-0 vraag ik me echt af wat de scheids zag. Hij loopt er achter, oké, maar de grensrechter had duidelijk zicht op de situatie. Die moet dan toch zien dat van Haaren over zijn eigen benen struikelt?

Kortom: Als die penalty's (en rode kaart) niet gegeven waren, hadden we een hele andere wedstrijd gezien.

17 september 2011 om 22:47

Whahaha, Guidetti werd naar de grond gewerkt. Die 2e penalty heb je misschien gelijk in. Over de hele wedstrijd zeker 2 penalties. Dus alles is goed gekomen.

17 september 2011 om 22:52

En Leerdam werd naar de grond getrokken werd niet bestraft.

17 september 2011 om 22:56

Als scheidsrechter moet je consequent fluiten en niet in de tweede helft gaan fluiten voor iets wat zich in de eerste helft heeft afgespeeld.

17 september 2011 om 23:02

@ hans

toch juist goed dat ie de 2e helft wel consequent fluit en 2 terechte penalty's geeft!?
als je zeurt, moet je wel over t juiste zeuren...de niet gegeven pingel in de 1e helft namelijk

17 september 2011 om 23:04

@zoefffhethaasje

Heb jij de beelden van die tweede penalty wel goed bekeken? Ik zag overduidelijk dat van Haaren over zijn eigen benen struikelde. Kortom, geen penalty.

17 september 2011 om 23:07

en wat als die laatste pingel niet terecht was? dan was t 3-0 en was er nogsteeds de niet gegeven penal van de 1e helft....

zoals ik al zei...niet zeuren. de graafschap heeft terecht verloren en feyenoord terecht gewonnen. beetje zwak om dan nu met slappe smoesjes te komen

17 september 2011 om 23:08

Nee dat is niet zo .de graafschapspeler raakte de hak van v Haaren zijn rechter voet.

Hij protesteerde nog niet eens ,dat was toch wel duidelijk.

17 september 2011 om 22:48

hahaha ja hoor, meneer ziet het anders dan iedereen, hoezo door een blauw-witte bril kijken?

Eerste helft vergeten? Toen had Feyenoord al een pingel moeten krijgen, de overige waren terecht,rode kaart valt over te twisten.

WIJ Staan Bovenaan

17 september 2011 om 23:46

Ontnemen van een grote doelkans = rood

17 september 2011 om 22:48

Een beetje een Hans worst reactie dit.
Hoe kan je nou als De Graafschap supporter een verlies in de Kuip toe wijten aan de scheids?
De Graafschap heeft niet slecht gespeeld maar kwam net te kort, dat is toch geen schande?

Geloof mij maar, als er geen rode kaart en/of penalty gegeven was, dan was het alsnog wel 2-0 geworden, nou zo'n andere wedstrijd is dat toch niet?

17 september 2011 om 22:50

die 1e penal was gewoon terecht. rood misschien zwaar, maar zijn nou eenmaal de regels.

en aeen hele ndere wedstrijd zonder die (terechte) penalty's was ook niet te verwachten. feyenoord was gewoon beter...vanaf de 1e minuut. en zoals je zelf zegt had men de 1e helft al een pingel moeten hebben, dus dan was t 1-0 bij rust geweest en was t ook niet anders geworden.

de graafschap gewoon kansloos verloren..penalty's of niet

17 september 2011 om 23:01

Aangezien de Graafschap vaak uit het niets iets maakt zie ik dit anders. Zie ook de wedstrijd van vorig jaar. Feyenoord was de hele wedstrijd de betere, maar toch scoort de Graafschap vlak voor tijd.

Volgens mij moeten er een paar clubs even een stapje maken naar seizoen 2011-2012. Feyenoord is Feyenoord weer. En geen degradatie club. Ik hoor Poepon nog zeggen we gaan voor 3 punten naar de Kuip, we gaan ons eigen spel spelen. Feyenoord was heer en meester weer. De tijd dat er wat te halen valt in de Kuip is met het vertrek van Been voorbij. De Graafschap was hoogmoedig en hoogmoed komt voor de val. Droom lekker, Poepon. Geniet van je zondag.

17 september 2011 om 23:35

heer en meester thuis tegen degradatiekandidaat De Graafschap wat met 10 man speelde, poehpoeh

18 september 2011 om 00:03

Vorige twee edities werden verloren. Feyenoord speelt zoals het hoort te spelen. Heersen in de Kuip. Dus degradatiekandidaten aan de kant zetten. Poeh poeh inderdaad.

18 september 2011 om 11:13

Wel grappig dat jij over hoogmoed komt voor de val komt terwijl je zelf ook aardig van de toren blaast haha. Ik kan het wel waarderen. Lekker genieten van de koppositie vandaag!

Dat gezever over tegen wie ze gespeeld hebben ....wat maakt het uit?met deze spelersgroep bovenaan staan is gewoon een prestatie waar je u tegen zegt!het is jullie ook van harte gegund na alle tegenslagen!

Mooie wedstrijd

Je ziet duidelijk dat er veel voetbal in Feijenoord zit ,

Ik mis Beenhakker niet ,ik mis Been niet,ik mis Wijnaldum niet ,en ook Fer niet .

Leerdam is top en ook Clasie prima

Denk dat plaats 5 haalbaar is.

Je ziet dat Koeman een top trainer is.feijenoord word een echt team.

Wat Mario Been dus niet kon doen. doet Ronald Koeman op z'n gemak.. hij maakt nooit excuses..wat een goede trainen is hij zeg ..thumbs up!

17 september 2011 om 23:25

inderdaad, misschien wat voor Arsenal in plaats van Wenger ?

on: Mooi van Feyenoord dat ze hebben gewonnen en 1ste staan. De penalty's waren terecht al was de rode kaart wel aan de zware kant. Hopelijk kan Feyenoord deze lijn doortrekken, kunnen ze misschien wel 3e eindigen.

17 september 2011 om 23:45

Haha, Koeman en de trein die voorbij komt... maar Arsenal.. dat zou me verbazen!

17 september 2011 om 23:34

? Dus Koeman wordt ook 4e in zijn 1e seizoen bij Feyenoord net als Been dat deed? ben benieuwd!

17 september 2011 om 23:51

brutaler zelfs..ik zeg 3e plek

ze spelen dominant. mooi om te zien.
Iets wat je onder Been amper zag

Nu dat Feyenoord weer leeft. heeft iedereen denk ik wel zin in Ajax-feyenoor .. Psv - Feyenoord etc ..

18 september 2011 om 00:17

Met dat elftal van toen was Koeman Kampioen geworden

meneer mols 1970

Ik feliciteer alle Feyenoordsupporters, na zoveel ellendige jaren eindelijk weer eens bovenaan!!

Het is wat prematuur om te zeggen dat het lek boven is maar toch fijn dat een club als Feyenoord weer bovenin te vinden is...dat geeft hoop dat de klassieker misschien wel weer terug is van weggeweest.
Uiteraard moet het team nog tegen clubs als AZ, Ajax, en PSV spelen...dat zal de echte lakmoesproef zijn voor het team...maar voor als nog een opsteker!

Wat voelt het heerlijk om Feyenoord fan te zijn. Ja het is tegen de Graafschap, maar vorig seizoen werden deze wedstrijd gewoon doodleuk verloren! Feyenoord pakt veel punten en natuurlijk komen we nog zwaardere tegenstanders tegen, maar wie had dit durven dromen? Een geweldige start voor Feyenoord dit seizoen, toch? Vandaag hebben veel spelers hun niveau gehaald. Met name Cabral, Clasie en Leerdam speelde heel goed. Bakkal en Guidetti waren ook weer aanwezig vandaag. Natuurlijk mogen we Ruben Schaken niet vergeten, hij draagt toch weer zijn steentje bij en begint steeds beter te presteren. Respect hoe hij zich heeft weten terug te knokken en dan zo presteert.

17 september 2011 om 23:09

Off: Toen was de wedstrijd ook niet onder leiding van Wiedemeijer.

On: Ik denk dat er wedstrijden zijn laten lopen door de Fnoord selectie om Been te kunnen slachtofferen. Want ook vorig seizoen waren wij niet zo goed.

17 september 2011 om 23:28

Het is makkelijk om naar de scheids te wijzen, maar als jij er 4 om je oren krijgt komt dat echt niet door de scheids.

de Graafschap mocht al blij zijn met 1 punt aangezien ze uit speelden en kwalitatief een mindere selectie hebben. Deze zege van Feyenoord was gewoon terecht, maar misschien dat jij dat niet inziet.

17 september 2011 om 23:42

Wat een zure reactie zeg. Bah. Wiedemeijer mist een penalty voor Feyenoord en jij klaagt over de scheids. En dan die sneer over de selectie. Slechte verliezer zeg.

18 september 2011 om 10:17

Ik zeg helemaal niet dat de uitslag onverdiend is integendeel. Ik vind de rode kaart discutabel en die tweede pingel krijgen wij als degradatie kandidaat ook nooit mee. Daar reageerde ik mijn frustratie ff op af. Iedereen zegt dan soms krijg je hem mee soms krijg je een pingel tegen. Vorig seizoewn hebben wij geen 1 pingel mee gehad terwijl ik voor dezelfde stuaties bij de top clubs de bal doodleuk op de stip gelegd word. Bang om volgende week niet te mogen fluiten en dan word er vooral naar de wedstrijden bovenin gekeken. Misschien Calimero gedrag maar het valt me wel steeds meer op.

Hoop dat je hierdoor mijn reactie wat beter begrijpt, het staat er misschien ook idd wat ongelukkig. Op overwinning valt niets af te dingen alleen de uitslag zit me niet lekker

18 september 2011 om 10:29

spinnekop volgens mij mag je wiedermeijer bedanken dat jullie niet voor rust met een achterstand op je broek de kleedkamer in gingen!

Zijn natuurlijk niet de beste tegenstanders waar Feyenoord tegen heeft gespeeld maar ze doen het toch goed en ik vind dat ik Koeman echt heb onderschat. Ik had verwacht dat hij Feyenoord dieper in dal zou helpen maar hij bewijst het tegendeel.

Feyenoord doet het goed en natuurlijk 1e
Maar dat zal na zondag niet meer zo zijn maar alsnog, ze blijven het goed doen.

17 september 2011 om 23:33

ahum, Been werd in zijn 1e seizoen 4e, iedere trainer had met dit schema dit aantal punten ook gehaald

thuis niet winnen van 9 man van Heerenveen en verder matig spel tegen degradatiekandidaat Excelsior en een minder Heracles is nou niet zo'n prestatie van deze trainer

zullen we over ca 6 weken echt kijken wat de hand van Koeman is?

17 september 2011 om 23:53

ahum, we zijn pas 6 wedstrijden bezig zullen we kijken waar Koeman met Feyenoord staat na 34 wedstrijden? wie praat hier nu onzin?

18 september 2011 om 00:00

mols1970

We kijken waar elke club staat na 34 wedstrijden
dat is nl de eindstand.
denk dat Feijenoord meedoen om plaats 3-4-5

18 september 2011 om 00:05

Wat is er onzin aan mijn reactie dan? Doe ik een gekke voorspelling? Zeg ik iets wat niet waar is? Jij bearugmenteert met een drogreden en ik weerleg je argument. Niks onzin.

Valt vooralsnog niet tegen daar in Rotterdam. Het *is* ook gewoon zo dat Roda en NAC veel zwakker zijn dan vorig seizoen (hoewel Roda slechts 1 punt slechter af is dan vorig seizoen), en ook De Graafschap zegt, bij monde van de trainer, nog nét niet dat de doelstelling bijgesteld moet worden, maar dan nog moet je de drie punten nog wel even op het bord zetten. En op dat gebied doet Feyenoord nu ''gewoon'' wat het moet, want dat was het vroeger immers, als je als provincieclub naar De Kuip ging dan wist dat dat er verdomd weinig te halen viel.

Aan deze zes wedstrijden hield Feyenoord vorig seizoen slechts 5 punten over, dat zijn er nu dus al negen meer dan in 2010/11.

1e helft goed doorstaan met een paar speldeprikjes die met iets meer overzicht en zorgvuldigheid.....

Makkelijk gegeven die 2e penalty en de rode kaart is helemaal een aanfluiting! OK fnoord had in de eerste helft wel een pingel verdiend, maar Bakkal stopt in de tweede helft ook Wormgoor onder het gras krijgen wij ook niets voor.

Al met al een verdiende overwinning voor Fnoord die met dank aan Wiedemeijer geflatteerd is uitgevallen.

17 september 2011 om 23:31

Die rode kaart was 100% terecht. Een overtreding op een speler met een scoringskans is een rode kaart.

18 september 2011 om 00:22

Ik vond die rode kaart ook zwaar gestraft. Geel was wat mij betreft voldoende geweest. Maar over de penalty's zelf mogen jullie niet zeuren. Die situatie in de eerste helft was een penalty en die bij de 2-0 was ook overduidelijk. De laatste was misschien wat knullig, maar hij haalt hem wel gewoon onderuit (ookal is het onbedoeld)

Feyenoord gaat lekker, ookal is het tegen zwakke teams. Ben benieuwd hoe ze het tegen AZ doen, dat wordt lastig denk ik. Ik schat AZ hoger in dan Feyenoord.

17 september 2011 om 23:20

Het wordt in elk geval een mooie graadmeter. En ernaast een spektakel denk ik omdat AZ vol op de aanval zal gaan. Ben benieuwd hoe mijn Feyenoord hier mee omgaat. Tot nu toe hebben we alleen tegen clubs gespeeld die met een negatieve verdedigende speelstijl kwamen aanzetten..

Kan iemand mij vertellen waar die demonstratie bij het Maasgebouw over zou moeten gaan?

17 september 2011 om 23:22

Ja, dat vraag ik me ook af. Koppositie in de Eredivisie én weer x miljoen schuld weggewerkt. Maar geduld tonen blijft een moeilijke opgave voor veel mensen.

17 september 2011 om 23:46

Lees mijn bericht in dit topic even: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=147631, daar staan de redenen wel min of meer in

17 september 2011 om 23:49

Ok, dat is een beste waslijst...

Maar dan nog is het volstrekte waanzin dat de politie de wapenen moet trekken om heethoofden op afstand te houden.

18 september 2011 om 00:06

Klopt, dat is inderdaad waanzin maar er is nu al een heel jaar voorbij met acties waar de buitenwacht niks van heeft gehoord en waar de media geen aandacht aan besteedt. Als ik het vergelijk met ajax: cruijff roept 3 dingen en iedereen is het met hem eens, het bestuur moet eruit en alles moet verandert worden. Bij Feyenoord roepen de supporters het en dan wordt het afgedaan als onzin, supporters hebben geen geduld, zijn hooligans etc. Nu zijn er het hele jaar acties geweest, er gebeurt helemaal niks. Er zou een mars naar het Maasgebouw komen, dat is jammer genoeg compleet uit de hand gelopen en dan wordt het plotseling weer groot nieuws, kijk kijk, ooh allemaal hooligans. Aanpakken die gasten, die weten niet waar ze mee bezig zijn..

18 september 2011 om 00:29

@bombvis

Dat wist je toch van tevoren dat het uit de hand ging lopen? Als je even nadenkt dan weet je dat er een paar hersenloze tussen zitten die sowieso gaan rellen bij zo'n mars. Daarom moet die ook niet georganiseerd worden. Met onder andere die reacties die jij postte creëer je het klimaat waardoor mensen daarheen gaan om te protesteren.

Hier heeft helemaal niemand wat aan. De mensen in het Maasgebouw hebben doodsangsten uitgestaan (er zijn daar veel meer mensen dan alleen directieleden) en er zijn allerlei spullen vernield van mensen die hier helemaal niks mee te maken hebben. Bovendien is dit ook weer allemaal negatieve publiciteit voor Feyenoord en de Feyenoord fans. En denk je nou echt dat Gudde na deze protestmars/veldslag ineens opstapt?

Hier heeft gewoon helemaal niemand wat aan. Je wist vooraf dat het fout zou gaan en als er in de toekomst weer zoiets georganiseerd wordt dan durf ik erom te wedden dat het weer uit de hand gaat lopen.

18 september 2011 om 00:33

En dus moeten we maar niks doen en wachten totdat de club de vernieling is geholpen en de licentie eind dit seizoen wordt ingetrokken?

De reacties die ik post creëer ik niet het klimaat om te protesteren, dat komt door de feiten zelf, de dingen die in het Maasgebouw gebeuren, daarom wordt er geprotesteerd.

18 september 2011 om 11:32

Nog even terugkomend op je reactie van altijd rellen bij een mars: Weet je de vorige keer nog? Dat de doodskist werd neergezet? Hoeveel rellen zijn er toen geweest? Vind het dus wel erg kortzichtig om te zeggen dat er altijd rellen zullen zijn, want dat klopt dus niet

Goed bezig Feyenoord, echt top!!

Gefeliciteerd supporters.

Mag best gezegd worden, winnen is winnen en niet eens onaardig

Vind het erg leuk voor feyenoord dat ze het zo goed doen! Keep it going. En mensen die zeggen dat andere ploegen nog nooit zo zwak presteren tja als ajax of psv veel te sterk is, maar nu is dit het geval met feyenoord bij de overwinningen die ze hebben behaald.

Goed gespeeld!! Leuke wil om aan te vallen.

Alleen wat een stelletje debielen die het maasgebouw slopen met hun stomzinnige opmerkingen van mij mogen ze rustig in de knie worden geschoten. Het slopen en bedreigen is totaal niet in het voordeel van Feyenoord in elke laag. Deze idioten zijn niks waard, en doen dit niet in een belang voor andere, pure egocentrisch gedrag neem het woord Feyenoord voortaan niet in je mond. Ga eerder een afspraak maken bij de Riaag. Totaal onnodig gedrag niet goed te praten, en je kritiek neem ik niet meer serieus!@

17 september 2011 om 23:34

:D Volgens mij zou je hele hoge ogen gooien in een Johan Derksen ghostwriter competition.

Het is inderdaad waar dat Feyenoord nu bovenal behoefte aan Rust heeft. Wat zulke ''fans'' bezielt is mij dan ook een groot raadsel.

Feyenoord speelde tegen 10 man thuis tegen degradatiekandidaat De Graafschap en had tot die rode kaart moeite met ze.

Roda , NAC , Excelsior en Heracles waren geen ploegen van formaat, en tegen 9 man van Heerenveen kon men thuis niet winnen

De koppositie zegt helemaal niets, tegen Excelsior, Nac, en Heracles matig spel.

Pas als er goede tegenstanders komen kunnen we zien waar Feyenoord staat

Koeman doet het niet beter dan Been, die werd in zijn 1e jaar 4e dat zie ik Koeman echt niet halen.

Afwachten , de ranglijst zegt in zo'n vroeg stadium weinig, je moet naar het voebal kijken en de sterkte van de tegenstanders.

Ik wil weleens zien waar Feyenoord over 6 weken staat. en hoop voor de club hoger hoewel ik die wauzen van hooligans die de politie met getrokken pistolen van zich af moesten houden, niets gun, die brengen hun club x op x in problemen.

17 september 2011 om 23:37

Ik denk niet dat het een Koeman v Been vergelijking moet zijn. De vergelijking Feyenoord 2011/12 v 2010/11 liegt er echter niet om. Zoals ik al zei: +9 t.o.v. vorig jaar. Dan lig je mooi op koers voor plaats 6 of misschien wel 5. Ik geloof niet dat Ajax, Psv, Twente en AZ (in willekeurige volgorde) over 34 wedstrijden onderdoen voor Feyenoord, maar daarachter ligt alles open.

17 september 2011 om 23:41

en welke tegenstanders had Been vorig seizoen gehad tot nu toe? Ook 2 degradatiekandidaten en 3 ploegen die in rechterrijtje spelen + 1 subtopper?

ook 2 wedstrijden tegen 9 en 10 man?

doe dan wel een eerlijke vergelijking

17 september 2011 om 23:45

in dezelfde wedstrijden vorig jaar haalde feyenoord 11 punten minder...die vergelijking goed genoeg voor je???

azijnzeiker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

17 september 2011 om 23:46

Ik heb het over *dezelfde* zes duels als vorig jaar. Niet *de eerste zes*

18 september 2011 om 00:04

mols1970

@ Je kijkt alleen naar punten
Ik kijk nu naar een team ,
Wat het vorig jaar een elftal los zand was ,
Heeft Koeman ,v Gastel, en Bronckhorst omgetoverd naar een team

Open je ogen Mols 1970 en reageer dan.

17 september 2011 om 23:37

was wachten op je negatieve reactie...nu die van plumber nog...

roda...wonnen die niet van twente laatst!?
heracles...had ajax daar laatst niet alle moeite mee en was de winst daar misschien iets teveel!?

feyenoord had vanaf de 1e minuut geen moeite met de graafschap, alleen duurde t ff voordat de goal viel...mede door de scheids die weigerde een strafscop te geven in de 1e helft. feyenoord staat gewoon terecht eerste en heeft zelfs pech dat er niet nog een goal tegen heerenveen viel waardoor ze 2 punten meer hadden kunnen hebben

en wat zeggen goeie tegenstanders? vorig jaar 2x tegen az en 2x tegen twente de betere ploeg, alleen verloren ze al die wedstrijden onterecht.. wat zegt dat dan?

17 september 2011 om 23:38

Alleen had Been in z'n eerste jaar de beschikking over een stuk beter materiaal dan wat er nu staat..

17 september 2011 om 23:40

En niet te vergeten (veel) duurder. Die tijd komt voorlopige niet meer terug, dus de vergelijking gaat ook mank.

17 september 2011 om 23:45

Guidetti, Bakkal had ie niet

en doorontwikkelde spelers met nu meer ervaring zoals Clasie en Cabral die natuurlijk gegroeid zijn ook niet.

en Been speelde toen in de 1e wedstrijden tegen: FC Utrecht, Heracles (toen een sterkere ploeg), NAC (toen een veel sterkere ploeg), Excelsior (toen een sterkere ploeg), Vitesse en Ajax

Dat is toch andere koek dan tegen 9 man van Heerenveen, 10 man van De Graafschap, een zwakker Nac, Heracles, Roda en Excelsior hoor

17 september 2011 om 23:49

duurder? verdienden Castaginos, Fer, Wijnaldum zoveel meer dan Bakkal, Guidetti etc.?

17 september 2011 om 23:51

Hij had Makaay, Tomasson en Bronkhorst wel...

17 september 2011 om 23:51

Ik verwijs naar mijn eerdere verklaring over wedstrijden tegen dezelfde tegenstanders, niet de eerste tegenstanders.

17 september 2011 om 23:53

Meen je dit nou? Makaay, Gio, Tomasson, De Cler, Hofland? Onder een steen geleefd, de spelers die ik nu opnoem zijn bij elkaar al goed voor 7 miljoen salaris per jaar. Bruins verdiende ook veel, vooral als je het afzet tegen z'n prestaties.
En je noemt Guidetti en Bakkal doorontwikkeld als je het vergelijkt met de spelers die ik net al noemde (over salaris)? Guidetti is 19.. En Heracles is nu een betere ploeg dan toen, FC utrecht was thuis, Excelsior is nooit goed geweest..
Waar wil je naartoe?

18 september 2011 om 00:10

mols1970

Dus Clasie en Cabral zijn meer door ontwikkelt
als Fer 100 wedstrijden en Wijnaldum 100 wedstrijden de Cler 350 wedstrijden

Waar heb je het over
bekijk de wedstrijden dan zie wat er anders is
je ziet de hand van een toptrainer
Die laat zien wat v Hanegem zei dat uit dit Feijenoord meer te halen is
Maar Mols maak je maar niet bang ,feijenoord staat binnen enkel jaren bij de top 3.

18 september 2011 om 00:14

ik hoop echt dat ze daar staan maar dat hangt mede vd transfermarkt a

de hand vd toptrainer bekijk ik na 34 wedstrijden

matig spel tegen Excelsior
matig spel tegen Heracles
niet kunnen winnen van 9 man thuis van Heerenveen
matig spel tegen De graafschap totdat die met 10 man komen te staan

dat vind ik geen resultaat van een toptrainer hoor...

18 september 2011 om 00:15

ik bedoel t.o.v. vorig seizoen zoveel scheelt het qua salaris niet

overigens is dat overal zo, overal gaan de salarissen omlaag...

18 september 2011 om 00:16

en vorig jaar ?

18 september 2011 om 00:24

Ik snap je vergelijkingen niet.. Als je mijn reactie leest, zie je dat de salarissen heel veel omlaag zijn. Maar ik begrijp sowieso niet wat dat te maken heeft met de prestaties op het veld?

Mooie overwinning, vond nieuwelingen Bakkal en Guidetti aardig spelen, maar ik vond vooral Leerdam en Clasie heel goed vandaag.. Clasie nooit balvelies, goede spelverplaatsingen, sowieso goede trap. Leerdam op rechtsback zekerheidje en aanvallend ook goed, en als middenvelder ook super gespeeld! Ben ik heel blij mee. El Ahmadi speelt onder Koeman trouwens ook steeds beter, als deze jongens vertrouwen krijgt - wat hij nu krijgt - is hij de beste speler van Feyenoord..

17 september 2011 om 23:39

Guidetti was nog wat ongelukkig in de afwerking, maar je ziet echt dat daar iets staat. Het is wel een typetje dat moet ik bekennen, maar daarbij wel een échte spits. Ongelooflijk sterk voor zijn leeftijd en werkt zich het laplazerus. Bakkal verbaast me niet, ik vind Bakkal zelfs een versterking t.o.v. Fer. En Clasie, dat zou wel eens een hele aardige speler kunnen worden waar Feyenoord ooit nog eens een leuk bedrag voor kan vangen, dat kereltje snap het spelletje verdomde goed en kan meestal met zijn voeten doen wat hij in zijn hoofd bedenkt.

17 september 2011 om 23:49

Ja daarom! Je zag in deze wedstrijd dat Guidetti aardige dingen liet zien, maar ook dat als hij er een beetje in komt, dat alles net iets beter gaat. Vooral dingen zoals afronden.. Die schietkans bijvoorbeeld, heel zwak ingeschoten met links rechts op de keeper af, dat moet wel beter. En Bakkal kennen we natuurlijk van Psv, die moet ook nog op niveau komen, en als dat is gebeurd vind ik het middenveld Clasie - Bakkal - El Ahmadi zeker goed genoeg voor top 4. Alleen Ramsteijn is op de linksback heel zwak..

17 september 2011 om 23:53

Ja daar ben ik het mee eens. Ramstijn is echt een zwakke schakel. Misschien is het nog de leeftijd. Verdedigend kan het net, maar brengt niks extra's. De terugkeer van Dani Fernandez zorgt er wellicht voor dat Leerdam een x linksback gaat spelen... hoewel Leerdam natuurlijk ook geen echte back is.

18 september 2011 om 00:02

Vooral hele zwakke passing, hij is vandaag de enige die een (dikke) onvoldoende heeft gescoord als je het mij vraagt. Maar helaas hebben we maar 1 echte linksback in de selectie, en dat is Nelom, maar ik weet niet of hij het niveau al aankan. Leerdam vind ik rechtsback heel goed presteren, zou hem niet ook nog een keer linksback gaan testen haha.

Lekker hoor feyenoord gefeliciteerd! Maar niet vergeten dat het alleen zwakke tegenstanders zijn geweest behalve heracles en heerenveen en dat was puntverlies... Dus om koeman nu gelijk een toptrainer te noemen enzo vind ik zeer overdreven ... Ik bedoel na excelsior - feyenoord kon je toch moeilijk zeggen dat ze goed voetbalden!

Prima overwinning,maar van de eerste helft schrok ik wel een beetje.
Kreeg een flashback naar vorig seizoen,want wat was dat slecht zeg....caramba.
Gelukkig de 2e helft goed opgepikt....de eerste echte test komt volgende week pas....voorlopig blij
met weer 3 puntjes erbij en even de koppositie.

17 september 2011 om 23:50

rode kaart hielp wel he, ja dan verandert het wedstrijdbeeld, maar dat zegt niets over de kracht van Feyenoord hoor

als je thuis tegen 10 man van De Graafschap niet met gemak weet te winnen, dan weet ik het ook niet meer

Zat net naar de radio te luisteren na de wedstrijd op weg naar huis in de auto en blijkbaar was er voor de wedstrijd een demonstratie tegen het bestuur. Tijdens deze demonstratie heeft een man of 40 letterlijk geprobeerd het Maasgebouw te bestormen en deze zijn door de politie met getrokken pistool weggejaagd.

Het gekke is nu, ik ben om half zeven voor het Maasgebouw langs gelopen op weg naar Varkenoord en vlak voor acht uur nog een keer op weg naar mijn vak en ik heb helemaal niks gemerkt van het hele verhaal.

Hoe dan ook, om op 1 van voorgaande vragen te reageren: De FSV heeft al enkele maanden keiharde ruzie met het bestuur. Deze ruzie is gisteren geëscaleerd toen Feyenoord enkele ''supporters'' heeft aangeklaagd wegens smaad, omdat deze gefalsificeerde salarisstroken van de directie op internet hebben gezet. Als gevolg hierop heeft blijkbaar een groep supporters gedemonstreerd bij het Maasgebouw vanavond om opnieuw het vertrek van Gudde te eisen. Ik snap daar geen Richard Echo Echo Tango van. Van alle directieleden is Gudde toch wel het meest capabele gebleken. Hij heeft de investeerders binnen gehaald, hij heeft hoogstpersoonlijk Ryo vorig jaar binnen gehaald (dat heeft Steve Rowley van Arsenal gezegd in een interview in de VI) zonder wie degradatie wel heel erg dichtbij was gekomen en hij is altijd correct geweest in zijn laten en doen. Het gaat eindelijk goed met Feyenoord, zowel financieel als sportief is de weg omhoog weer gevonden, Onno Jacobs is al weggestuurd en er zit een goede technische staf in de dugout. Wat doet Gudde nou verkeerd? Wat wil je dan? Wil je dan weer, voor de duizendste keer in tien jaar, een nieuwe algemeen directeur aanstellen? Die gaat ook weer alle beginnersfouten maken die Gudde ook heeft gemaakt, die moet ook weer gewoon ingewerkt worden en die moet ook weer keihard gaan knokken om respect af te dwingen bij Het Legioen. Geloof mij nou maar, dat gaat voor alleen nog maar meer chaos zorgen in het Maasgebouw. Chaos wat al geringe tijd niet meer te waarnemen is.

Nee stelletje zielige raddraaiers, zet die wanhopige trieste persoonlijk vete tegen Gudde opzij en denk eens aan het belang van de club. Gudde is nu gemazeld en ervaren als directeur en heeft ook inmiddels heel erg veel goeds gedaan voor de club. Hij weet nou hoe het moet, hij weet wat er bij Feyenoord wel en niet kan en daarnaast werkt hij kei- en keihard voor de club. Doe je ogen open en besef je dat er geen enkele andere man is die het beter zou kunnen doen. Bedenk je daarnaast ook nog eens dat Gudde hele korte lijntjes heeft met zowel de gemeente als met de bouwwereld, wat ontzettend handig gaat worden bij de bouw van het nieuwe stadion. Dat gezeik over Gudde moet maar eens afgelopen zijn.

17 september 2011 om 23:55

Ben het helemaal met je eens! Weet niet of je Lunatic News volgt, maar dergelijke sites zetten vaak stukken op hun site die bestuurlijke dwalingen die door Gudde, Jacobs of wie dan ook begaan zijn en daarom moeten er koppen rollen volgens deze groep zgn. supporters.
Deze ''supporters'' hebben alleen niet zelf door dat zij degenen zijn die door dit soort acties de club kapot maken. Maarja, ze zijn ook zo ontzettend simpel, ze komen nog net niet uit een kleurboek. Daarom ben ik blij dat het niet geëscaleerd is en die gasten aangepakt zijn.

18 september 2011 om 00:02

Handig, de bouw van het nieuwe stadion; 1 probleem: De gemeente wil niet meewerken en dan gaat er heel geen nieuw stadion komen. En het is geen persoonlijke vete tegen Gudde, er is niks tegen de persoon Gudde, wel tegen het wanbeleid wat hij en de directie voeren.

De demonstratie heeft overigens helemaal niks met de salarisstroken te maken, laat dat duidelijk zijn. De demonstratie was al een week geleden gepland, voordat het verhaal van de salarisstroken naar buiten kwam (aangezien dat gister pas was).

Dat je er om half 7 en even voor 8 uur niks van gemerkt hebt kan kloppen: de mars begon op Varkenoord om 8 uur richting Maasgebouw, rond kwart over 8 rond het Maasgebouw dus. Je was dus een kwartier te vroeg om het meegemaakt te kunnen hebben (te vroeg is misschien niet helemaal de juiste bewoording, maar je snapt wat ik bedoel neem ik aan)

Gudde heeft de investeerders niet binnengehaald; de investeerders zijn schuldeisers die schulden hebben omgezet in aandelen. Ze hebben hun eigen geld dus veilig gesteld, want Feyenoord stond op de grond van de afgrond. Door de omzetting in aandelen krijgen ze nu 4 rente en is de langlopende rente over de schulden flink gezakt. Langlopende schulden waren (even geen zin om de precieze cijfers op te zoeken) iets van 40 miljoen, na de omzetting in aandelen was er nog 20 miljoen over. Hierover werd eerst een veel hoger rentebedrag betaald als dat er nu was, maar het blijft het veilig stellen van het geld wat de Vrienden gedaan hebben hoor, zo liefdadig zijn ze niet.

Met Ryo heb je gelijk, dat heeft hij goed gedaan, verdient hij credits voor. Maar onder zijn beleid zijn er de afgelopen jaren toch aardig wat financiële decepties geweest, de afgelopen seizoenen is de schuld niet voor niets opgelopen richting de 50 a 60 miljoen. Dat lag niet allemaal aan Gkl, die had er puinhoop van gemaakt maar toen hij vertrok was de schuld een miljoen of 40 en een eigen vermogen van minus 3 miljoen. Met Gudde en Vogelzang (interim) is de schuld opgelopen naar 58 miljoen en eigen vermogen naar minus 35 miljoen!

Dan vind ik het niet heel vreemd dat we de directie weg willen hebben; is dat omdat we een hekel hebben aan de persoon Gudde, de persoon Jacobs, de persoon Van Well etc: nee, in mijn geval zeker niet. Maar ze hebben er wel een zooitje van gemaakt en ook dit jaar is er al weer een negatief resultaat van een paar ton

Ps: Sorry voor de wat vage alinea-indeling, ik las je reactie en heb daarop meteen gereageerd, af en toe keek ik terug en ging ik daarop reageren dus het is niet echt een logische volgorde

18 september 2011 om 00:09

wat is dan de oplossing bombvis? eventuele capabele vervangers weet dit 'tuig' niet te noemen. t enige wat ze doen is 'denken te beter te weten', terwijl ze met dit soort acties niet alleen de directie, maat vooral de club schade berokkenen.

18 september 2011 om 00:27

Klopt, de supporters weten geen vervangers te benoemen. Misschien een keer een onafhankelijke (!) commissie (dus een keer een commissie zonder Kerkum aan het hoofd..) die alles eens gaat uitzoeken. Zet capabele mensen neer, mensen die weten hoe je een voetbalclub moet leiden. Een BVO is namelijk niet een normaal bedrijf en kan ook niet zo geleid worden, dat vraagt een andere aanpak, een ander soort leider. Zorg dat er een boegbeeld komt, iemand waar de supporters naar opkijken (nee, Kerkum schaar ik niet onder de boegbeelden..), dat zou al een hele hoop schelen.
Zelfs vorig jaar bleef het relatief rustig, na de 10-0 en de 0-1 tegen de Graafschap is het relatief rustig gebleven, hebben de Driehoek en de Poltie Rotterdam/me de supporters cq Varkenoordgroep nog een compliment voor gegeven dat ze de rust hebben weten te bewaren.

Nee, ook ik weet geen vervangers op te noemen, maar dat is toch ook niet de taak van supporters? Stel dat jou baas je bedrijf naar de kloten helpt en jullie gaan met het hele bedrijf hem afzetten, is het dan jullie taak om een vervanger te regelen? (en nee, met de laatste zin suggereer ik niet dat iedereen het met mij eens is, het is een voorbeeld)

Waar ik voor pleit: een goede, bekwame directeur met voetbal knowhow, die weet hoe een club geleid dient te worden en het liefst (maar dat is misschien utopisch) een Feyenoorder. Daarnaast een strakke Rvc, een RvC die de directie goed in de gaten houdt, die ze op de vingers tikt als het nodig is. De schuld van Feyenoord is de afgelopen tientallen jaren gestegen tot onnoemelijke hoogtes: hoe kan het dat er nooit vanuit de RvC is ingegrepen? En als ze ingegrepen hebben, wat hebben ze dan gedaan? ''foei jongens, nu moeten jullie je in gaan houden hoor''. De RvC nu stelt helemaal niks voor, dus ook die dient vervangen te worden door bekwame mensen.

Nee, ik weet geen namen, maar waar ik mee begon wil ik dan ook maar mee eindigen: stel een bekwame, onafhankelijke commissie samen, licht de hele organisatie Feyenoord door en stel vakbekwame mensen aan, mensen die weten hoe een BVO geleid dient te worden, mensen met voetbal-knowhow.

18 september 2011 om 00:57

@ Bombvis:

Ik ben heel erg blij dat ik eindelijk eens een fatsoenlijke, onderbouwde reactie krijg van iemand die het niet met mij eens is. Meestal, als ik zeg dat ik vind dat Gudde een capabele bestuurder is, krijg ik naar mijn hoofd dat ik geen echte Feyenoorder ben en dat ik slaafs achter het bestuur aanloop. Dat is al ten eerste niet waar, ook ik ben altijd zeer kritisch op het beleid, maar ik mag mezelf vind ik wel een fan van Gudde noemen.

Ik wil daarom ook heel graag even inhoudelijk op jou reageren en wat dieper ingaan op mijn en jouw reactie.

Ten eerste op de financiële kant. Allereerst wil ik even zeggen dat, en dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel want aan je reactie te zien ben je daar intelligent genoeg voor (niet lullig bedoeld), dat als je voorgangers er op financieel gebied een puinhoop van gemaakt hebben (in dit geval zijn Gudde en Jacobs de 'je' en zijn de voorgangers o.a. Gkl, Peter Bosz en Woerts), je zelf als opvolger daarvan ook nog lang op de blaren moet blijven zitten. Financieel wanbeleid kun je namelijk niet ineens omgooien, de gevolgen daarvan blijft je jaren zien. Juist daarom is het zo knap vind ik dat Gudde nooit de handdoek in de ring heeft geworpen, maar gewoon door bleef knokken. De vruchten daarvan kan hij nu zelf gaan plukken, ik vind dat je hem die kans kan en mag geven. Verder was natuurlijk niet hij, maar Onno Jacobs verantwoordelijk voor de financiën van Feyenoord. Hij heeft gefaald en moet daarom dan ook in december vertrekken. Verder is de Rvc, die al sinds mensenheugenis faalt, natuurlijk eindverantwoordelijk voor het financiële wanbeleid, want zij horen normaal gesproken de directie te controleren. Zo zit de structuur bij Feyenoord nou eenmaal in elkaar.

Ten tweede zeg je dat Feyenoord een directeur nodig heeft die het uithangbord moet zijn en verstand moet hebben van voetbal. Welnu, dat ben ik het met je eens, maar volgens mij ga je voorbij aan het feit dat we die persoon al een tijd in huis hebben. Juist precies om wat jij zegt is Martin van Geel gehaald. Hij is gehaald als de directeur met voetbal-knowhow en als uithangbord voor het beleid van de club. Dat je iemand met voetbal-knowhow moet hebben om de hele club, met nadruk op de hele club, te runnen ben ik het dan weer niet helemaal met je eens. Je moet voetbalmensen niet lastig vallen met zaken als supporters-relaties, onderhoud van het stadion, marketing, sponsoring, etcetera. Voetbalmensen moeten zich met voetbal bezig houden. Daarom vind ik de huidige structuur zoals die nu is met Gudde, Van Geel, Koevermans en een nieuwe financiële directeur juist zo goed. Martin van Geel is verantwoordelijk voor het sportieve beleid, nu Jacobs en daarna zijn opvolger is verantwoordelijk voor het financiële beleid, Koevermans is verantwoordelijk voor het commerciële beleid (ben overigens geen fan van Koevermans, maar het gaat me nu om de structuur van de hiërarchie) en Gudde voor alle overige randzaken waar de honden geen brood van lusten. Dat is een prima uitgewerkt systeem waar je niet aan moet willen sleutelen.

Wat Feyenoord trouwens mijns inziens wel echt mist, is een echte, nadrukkelijk aanwezige voorzitter zoals bijvoorbeeld een Riemer van der Velde, een Harry van Raay, een Michael van Praag, een Jan Smit en ja een Jorien van den Herik. En dan gaat het me nu puur om de persoonlijkheid.

18 september 2011 om 11:04

Ben het deels met je eens; Jacobs is eindverantwoordelijk voor het financieel beleid, hij was de financieel directeur. Wat ik begreep van Feyenoord komt er geen nieuwe financieel directeur, maar gaan de taken verdeeld worden over de huidige directieleden, maar daar kan ik even geen bron van vinden en ga ik dus ook niet als feit presenteren (net als dat er geruchten zijn dat Jacobs wel werkzaam blijft in het Maasgebouw).

Natuurlijk is er onder de voorgangers een financiële puinhoop gemaakt en hebben ze daar last van gehad. Maar mag ik dan ook verwijzen naar Talent Pools I, II en het Feyenoord Investeringfonds? Of naar het feit dat er in 2009 een overbruggingsfonds is aangevraagd (wat razendsnel moest gebeuren) omdat anders de licentie kwijt was geweest (bron: http://mechatotaal.nl/2011/09/17/ schuld-van-feyenoord-seizoen-2010-2011-serie-2/ )?...
Koevermans (waar ik ook geen fan van ben) is, naar eigen zeggen, zelf deelnemer aan Talent Pool II, wat dus pure belangenverstrengeling is. Maar daar wil ik het verder niet over hebben, ik wil graag praten over het Feyenoord Investeringfonds.

Fonds, bekend voor mij sinds 2008, waarmee o.a. Karim El Ahmadi deels is gehaald (even los van het feit of Feyenoord wel geld had om El Ahmadi te halen). Van dit Investeringfonds waren eerst de voorwaarden; je investeert, verkopen we speler met winst krijg je extra geld, loopt die transfervrij de deur uit heb je dikke vette pech. Dit is later gewijzigd: mocht een speler transfervrij of voor minder als waar die voor gehaald is de deur uitlopen, wordt het 'tekort' vergoed door Feyenoord met een rente van 5. Dit gaat in op het moment dat alle spelers uit dat fonds zijn vertrokken en moet dan binnen 3 jaar afbetaald worden door Feyenoord. Gudde is dan al directeur, Jacobs is financieel directeur, maar je kan mij niet wijs maken dat Jacobs in zijn eentje de voorwaarden van het fonds kan veranderen, dus Gudde is hier ook bij betrokken. Dit is dus een fout van jewelste; hoe kan je de eerst positieve voorwaarden (winst = uitbetaling, verlies = pech) zo negatief kunnen veranderen voor Feyenoord? Waarom gokken ze zo dat Feyenoord de spelers met winst zou verkopen? Dit is een mooie lokker voor de Investeerders, maar kan (en zal denk ik zelf) vrij desastreuze gevolgen kunnen hebben.
Ik zal wat andere namen opnoemen die in het FIF zitten:
- Sekou Cisse: 4.4 miljoen euro (transfergeld, salaris 1e seizoen, tekengeld en commissie) (bron: http://www.lunaticnews.nl/files/uploads/ Fif_-_bijlage_3_-_3_ Toekenningsverklaring_ Cisse-620x852.jpg en nee, dat zijn geen vervalste handtekeningen..)
- Dani Fernandez: 740.000 euro (bron: http://www.lunaticnews.nl/files/uploads/ Fif_-_bijlage_3_-_3_ Toekenningsverklaring_ Fernandez-620x852.jpg)
- Ignjatovic (half jaar bij Feyenoord, geen wedstrijd gespeeld): 663.000
- Mokotjo: 250.000
- El Ahamdi: 6.3 miljoen.
Totaal ruim 12 miljoen, allemaal gebeurd in de periode Gudde/jacobs.

Overigens moet ik wel een kleine nuancering plaatsen; een deel van het FIF is nu Vvf, maar het FIF bestaat nog steeds.

De Talent Pools zijn nog relatief goed (als je daarover kan spreken als je een gedeelte van de transfersom direct kwijt bent aan externe groepen), alleen Talent Pool II is wat op aan te merken. Daar zaten eerst in: Slory, Schet, Lensky, Ekramy, Tiendalli en Greene (allemaal transfervrij weg) en nog wat andere mensen. Lensky wordt langer vervangen door Fer (!), rond december 2008, een maand na Woerts. Hierdoor heeft Feyenoord afgelopen zomer van de 5.5 miljoen direct 1.375 miljoen kunnen geven aan de investeerders..

Ondanks dat Jacobs eindverantwoordelijk is voor de financiële rotzooi, kan je in deze onmogelijk de rol van Gudde wegschuiven, die moet dit geweten hebben en had hier ook wat tegen moeten doen, net als de Rvc.

Ps: Wil je een bron zien van de gewijzigde voorwaarden van Fif:
pagina 1: http://www.lunaticnews.nl/files/ uploads/fif-bijlage-1-notitie-fif -2-620x852.jpg
pagina 2: http://www.lunaticnews.nl/files/ uploads/fif-bijlage-1-notitie-fif -3-620x852.jpg

Ps2: Ja, ik gebruik LN als bron. Wil dat zeggen dat ik zomaar alles geloof wat daar staat: Nee, maar in deze hebben ze bewijzen erbij, staan handtekeningen bij (waar Feyenoord geen aanklacht tegen heeft ingediend, dus dan is het aannemelijk dat het echt is..) en dan heb ik weinig reden om daar aan te twijfelen.

Het tweede gedeelte ben ik met je eens, alleen niet dat Gudde daar de juiste man voor is. Ik pleit niet voor een systeem Gkl, waar hij alles beslist (even kort door de bocht), maar ik pleit wel voor een systeem waar de directie overal vanaf weet (allemaal in hun eigen afdeling) en dat de overige directieleden ook weten wat er allemaal in de club speelt. Dan heeft de RvC de controlerende rol en een rol waar ze ook dingen kunnen aanpakken, waar dat nu dus totaal niet het geval is (ja, op papier wellicht, maar niet in de uitvoerende rol).

Eerste helft was echt slecht, toch weer 3 punten! Veel vergeten hier van hoever Feyenoord komt. Als je kijkt naar vorig seizoen, waar zelfs de kleinste ploegen allemaal 3 punten roken en iedere degradatiekandidaat in het zadel werd geholpen door Feyenoord. Ik vind dat Koeman hier al heel veel terrein heeft gewonnen door Feyenoord weer het gevoel te geven niks weg te geven en met pressie te spelen. Leerdam speelde vandaag weer sterk vond ik, nooit heel opvallend maar oerdegelijk. Clasie ben ik ook weer zeer positief verrast door. Zolang de punten worden gepakt tegen de zgn. kleine ploegen hoor je mij niet.

Het begin was goed, maar daarna was de 1e helft niet heel best hoor. Het is dat we in de 2e helft snel op 1-0 komen na een slechte pass van een De Graafschap-verdediger, anders had het nog wel eens lastig kunnen worden. Dat we na de 1-0 goed op 2-0 komen (pingel en rode kaart waren terecht, doorgebroken speler = rood) is mooi, daarna was de wedstrijd min of meer gelopen en komen er nog 2 goede goals bij. 1e helft hadden we een penalty moeten krijgen, kregen we niet maar blijft fout van de scheidsrechter. Maar ach, 4-0 winst waar het afgelopen seizoen 0-1 wordt, de wedstrijden waar we vorig jaar punten lieten liggen pakken we ze nu wel en dat is een hele verbetering.

Ben benieuwd naar volgende week, hoop op een puntje maar ik denk dat AZ nog wel een stap of 3 a 4 te ver is, ben zeer onder de indruk van ze dit seizoen.

goede wedstrijd van feyenoord met een mooi resultaat! gaat misschien nog wel goedkomen dit jaar, iig beter als vorig seizoen..

Netjes hoor, hoop dat ze het ver schoppen. Talentvol team

18 september 2011 om 00:09

Zover wil ik dan weer niet gaan. Ik hoop voor de selectie nog altijd dat ze het *niet* ver gaan schoppen, althans voor dat respectloze zootje dat Mario Been keurig alle kogels voor ze op liet vangen vorig jaar, maar hem toen een gruwelijk mes in de rug staken.

Maar de (normale) fans gun ik na een decennium pijn dan wel weer eens een verzetje. Van de traditionele top-3 had ik altijd het meeste gevoel bij Feyenoord, dus uit nostalgisch oogpunt mogen ze van mij wel weer eens echt meedoen.

(blijft jammer dat je woorden niet kunt benadrukken met vet, cursief of hoofdletters - daarom maar even tussen sterretjes)

18 september 2011 om 00:16

De spelers hebben door het wegstemmen van Been een gigantische druk op zichzelf gelegd, dus zolang ze winnen van tegenstanders waar ze vorig jaar knullig van verloren halen ze toch hun gelijk of niet? De manier waarop is uiteraard niet chique, maar ik durf mijn handen en voeten ervoor in het vuur te steken dat Feyenoord niet had gestaan waar het nu staat als Been nog voor de groep had gestaan.

18 september 2011 om 11:32

Dat geloof ik direct, want de spelers *wilden* niet meer voor MB spelen. En natuurlijk, ze halen nu wel de punten, daarmee kunnen ze eventueel wel hun gelijk qua resultaat halen, maar qua fatsoen en moraal hebben ze voor de rest van hun carrière afgedaan voor mij.

En nee, ik heb niet de illusie dat het iemand die een paar ton per jaar opstrijkt ook maar een seconde interesseert hoe een simpele boer uit Groningen over ze denkt

vorig seizoen speelden ze rond deze tijd met

Mulder; De Vrij, Vlaar, Bahia, De Cler; El Ahmadi (leerdam 90 2'), Bruins, Fer; Wijnaldum, Smolov (castaignos, 86'), Biseswar (cabral, 51') (thuis tegen FC Utrecht) (3-1)

Mulder, Bahia, Vlaar, De Vrij, De Cler, Wijnaldum, Elahmadi, Fer, Bruins, Smolov Schaken (wissels: Castaignos, Lumb, Cabral) (uit tegen Excelsior 3-2)

nu met een teams als Mulder, Leerdam, De Vrij, Vlaar, Ramstein, Elahmadi, Clasie, Bakkal, Schaken, Guidetti (wissels Fernandez, D. Fernandez, v Haren)

dan is Fer en Wijnaldum in het voordeel van Been, Bruins, Smolov in het nadeel van Been

Guidetti, Bakkal in het voordeel van R. Koeman

Conclusie R. Koeman heeft t.o.v. selectie begin seizoen 2010 niet een zwakker team dan Been maar wel zwakkere tegenstanders en ook nog eens bijna 1 helft tegen 10 man gespeeld vd Graafschap en een deel vd wedstrijd tegen eerst 10 en later 9 man van Heerenveen gespeeld...

dus ik zal niet negatief doen, maar ga nou niet Koeman credits geven voor de tijdelijke 1e plaats die morgen weer weg is en dat er zoveel punten meer worden behaald.

Been had Ajax al gehad, nou daar had Koeman vandaag ook niet van gewonnen, en wat had Been gedaan tegen 10 man vd Graafschap? het is maar naar welke kan je wil rekenen.

Ik zeg alleen dat we nog niets kunnen zeggen omdat er nog niet een echte krachtmeting is geweest

Lachwekkend hoe De Graafschap fans serieus er alleen maar over nadenken, laat staan posten, dat ze mede door de scheidsrechter hebben verloren. OK, de tweede pingel was onterecht, maar ja, het stond al 3-0, dus de wedstrijd toch al beslist. Als de scheidsrechter goed was, stond Feyenoord met rust al voor...

Feyenoord speelde aardig na rust, maar ook weer niet geweldig. Gewoon een degelijke overwinning, lekker dat het nog ruim is met 4 goals, maar verder niet veel zeggend tegen 10 man van De Graafschap, dat na rust erg zwak speelde.

Ik ben erg blij dat Feyenoord nu even bovenaan staat en boven verwachting presteert, maar toch blijf ik wel realistisch: echt hele lastige wedstrijden zijn er nog niet geweest en het is ook allemaal nog niet heel overtuigend. De doelstelling blijft gewoon play-offs behalen, en dat zal gewoon een goede prestatie zijn van dit Feyenoord. We moeten nu echt niet denken dat we wel even in de top 5 eindigen.
Volgende week een grote test uit tegen AZ. Ik verwacht hier ook geen punten tegen AZ, dat toch een stukje verder is en ook nog thuis speelt.

18 september 2011 om 10:32

Aan de overwinning doe ik niets af alleen die tweede pingel vind ik discutabel en de rode kaart ook. Daarbij stond het toen al 1-0 voor Fnoord. In de 1e helft had Fnoord ook een panelty verdient. Ook had de graafschap denk ik wel pingel verdient in de 2e helft.

Hoop dat jullie deze lijn doorzetten en ook AZ uit weten te winnen. Draag Fnoord ook een warm hart toe. Alleen niet tegen de graafschap.

Succes de rest van het seizoen en dat er maar weer eens europees voetbal gehaald mag worden.

@mols1970 stop nou eens ff met Feyenoord Bashen ! tuurlijk zijn we te optimistisch maar jij bent wel een geboren Pessimist !
Laten we gewoon wachten tot de wedstrijden tegen Bijvoorbeeld Az,twente en PSV zijn geweest en dan oordelen of Feyenoord het Linker rijtje haalt !

het Probleem bij Feyenoord ligt hem in het wisselvallige wat elke Jonge ploeg heeft, Ajax heeft het ook. de ene week speel je goed maar lukt alles net ff niet en de andere keer lukt alles maar speel je beroerd zo kan het gaan en dat zal voorlopig nog wel zo blijven ook

18 september 2011 om 00:27

ik bash niet, ik zeg wat jij ook zegt, laten we wachten totdat er echte tegenstanders komen

ik ga alleen niet mee in de euforie die ik jullie van harte gun, maar ik blijf liever realistisch dat de stand op de ranglijst nu gezien de tegenstanders nog niets zegt

18 september 2011 om 00:46

mols 1970

Het gaat niet om de punten

Voor de duidelijkheid.,
zie jij niet dat er nu een team staat ,of ben je kleurenblind
rood wit met zwarte broek was feijenoord ,

je ziet duidelijk dat er lijn in het spel komt straks staat er een prima team waar elke club in de eredivisie het moeilijk tegen krijgt
Koeman ,v Gastel ,v Bronkhorrst, Mackay zijn een top team aan het smeden.

18 september 2011 om 11:40

@ Semi

Daar heb je volkomen gelijk in. Alleen is het nog wel de vraag of dat team er ook staat tegen een goede tegenstander. Tegen Excelsior, de Graafschap, dan lijkt het al snel een echt team. Begrijp me niet verkeerd, ik zie ook vooruitgang bij Feyenoord! Maar de echte test of er een team staat moet nog komen. Tegen dit soort clubjes staat er sneller een team dan dadelijk tegen Ajax, Psv, Twente, AZ. Ik sluit niet uit dat ook tegen die clubs het team blijft staan, maar de test komt nog.

Dit is natuurlijk een goede overwinning maar ook niet meer dan dat. Graafschap stelt natuurlijk helemaal niks voor. In de eerste helft vond ik Feyenoord ook heel zwak spelen en had ik het niet vreemd gevonden als de Graafschap een goaltje gemaakt zou hebben. Na de 1-0 (blunder van de linksback) was het verweer van de Graafsschap gebroken en Feyenoord kreeg moed.

Al met al een verdiende overwinning maar laten we nou niet oppertunistisch gaan worden.

18 september 2011 om 00:50

Dus jij hebt de 3 mogelijkheden, Guidtti ,cabral, Bakkal. en die penalty gemist .

je ziet wel dat schotje van de Graafschap langs gaan
maar de feijenoord kansen zie je niet

Knap hoor, maar wanneer moet Feyenoord nou eens tegen een ploeg van formaat?

18 september 2011 om 04:16

Volgende week AZ uit. Dan wordt echt duidelijk hoe ver Feyenoord is.

18 september 2011 om 11:46

Haha, ook een mooie manier om een sneer uit te delen naar je eigen cluppie .

Haha, vind het wel mooi voor Koeman hoor, hij is er nog lang niet, maar hij pakt wel lekker ze puntjes zo in het begin.

Ben benieuwd tegen een topclub wat ze kunnen!

Het eerste wat ik wil zeggen is dat het Feyenoord publiek ongelooflijk nep is.. de hele eerste helft waren ze stil en de tweede helft hebben ze na elk doelpunt even 3 minuutjes lawaai gemaakt.

Over de wedstrijd; De Graafschap was sowieso erg zwak, maar om nou te zeggen dat Feyenoord zo leuk speelde.. nee dat ook zeker niet

Feyenoordpubliek nep?

Ik wilde bijna happen, totdat ik zag dat je een ajacied bent.

Dan start ik automatisch met lachen...

18 september 2011 om 09:15

grapjas, ik zat in het stadion.. de hele eerste helft hebben ze niks van zich laten horen.. pas de 2e helft bij de doelpunten stonden ze te zingen..

18 september 2011 om 11:26

Misschien een achterhoeker dus automatisch voor De Graafschap? Zat in het uitvak en de hele eerste helft waren ze stil.. de 2e helft maakten ze wel lawaai.

18 september 2011 om 11:58

Je bent voor De Graafschap maar je heet Live_ajax. Wie is er dan een nepsupporter?
Ik hoorde de Graafschap af en toe een keer hoeba hoeba hap zingen en een paar keer superboeren en dan hadden we het ook wel weer gehad. Ik snap dat je jaloers bent op zo'n mooi stadion en publiek maar laat die frustraties nou niet zo gaan joh.

Is niet zo moeilijk hoor, ze zijn nog geen 1 x echt getest. Volgende week gaat het pas moeilijk worden voor feyenoord

Mensen zijn grappig hahaha. Ajax heeft gelijkgespeeld tegen een zwak VVV Venlo en voor de rest ook alleen maar tegen zwakke ploegen gespeeld. Omdat, Feyenoord wint van een paar toch wel degelijke middenmoters rept iedereen over de zwakte van de tegenstanders tot nu toe??

Is toch knap hoe Koeman presteert met nagenoeg een zelfde selectie als die Been tot zijn beschikking had minus Wijnaldum en Fer. Twee sterkhouders zijn vertrokken. Ik denk dat we nu wel kunnen concluderen dat Mario Been een erg slechte trainer was bij Feyenoord. Heeft veel spelers verbannen die nu toch goed presteren onder Koeman. Ik noem maar een El Ahmadi.

Ajax zal morgen naar verwachting verliezen van Psv, kijken hoe men dan reageert.

Als ajax-fan ben ik blij dat de enige echte topclub in Nederland beter gaat presteren. Ik hoop dat feyenoord over 2 seizoenen (of zo) echt mee kan spelen om de titel!

Voor alle reaguurders hierboven: feyenoord speelt boven verwachting en je kan niet anders dan concluderen dat hij het tot nu toe echt een stuk beter doet dan been. Been had daarbij nog de beschikking over fer en wijnaldum. Echt, wat mij betreft petje af voor koeman en natuurlijk de selectie.

Zie ik hierboven dat cabral als 'kermisvoetballer' word neergezet, volgens mij staat hij symbool voor de wederopstanding van feyenoord. Sterker nog, ik denk niet eens dat dit tijdelijk is, ik zie dit feyenoord alleen maar groeien dit seizoen - dat kan ook bijna niet anders met deze jonge selectie.
De enige vraag die mij rest is hoe ze om zullen gaan met tegenslag (blessures, verliespartij), als ze dan het koppie erbij kunnen houden dan kan het -dat hoop ik ook- een mooi seizoen worden voor feyenoord.

Leuk voor Feyenoord. Ik denk dat ze dit jaar wel om plek 5 tot 7 moeten kunnen gaan spelen. Probleem is wel dat ze een uitermate makkelijke seizoenstart hebben. Betekend meteen dat ze ook nog een zwaar programma krijgen. Als dat gebeurt en ze verliezen vaak, dan kan het zomaar omslaan, dat hebben we vorigen jaren wel gezien. We moeten het maar aankijken met Feyenoord, niemand kan er denk ik echt iets zinnigs over zeggen.

Zou het mooi vinden als Feyenoord richting de top 3 kan gaan dit jaar, maar ik zie alleen absoluut niet hoe. Laat ze me maar verrassen met een sterk collectief en een berg mazzel.

Voorlopig zijn ze in ieder geval nog ongeslagen

Heel goed van Feyenoord kijken of ze de zo kunnen blijven presteren, volgende week staat AZ op het programma en als ze die ook winnen dan doen ze serieus mee om het kampioenschap

18 september 2011 om 11:13

Er is geen een Feijenoord fan die over het kampioenschap praat .

Dat laten wij over aan de niet Feijenoord fans.

In Rotterdam denk men realistisch

Feyenoord speelt gewoon mee voor plek 5-7.

Er staat zo mooi in de 1e alinea dat Koeman met nagenoeg hetzelfde materiaal speelt als Been. Maar in mijn ogen is dat een foutieve vergelijking, aangezien al die jongens een jaar ervaring rijker zijn. Desalniettemin doet Koeman het prima natuurlijk!

18 september 2011 om 11:44

Been en Koeman hebben niet hetzelfde materiaal. We zijn erop vooruit gegaan qua selectie. Je bent af van dat oneindige blinde paard van een Wijnaldum en hebben daar een voetballer voor terug gekregen. Verder zijn we Leroy 'slaapmomentjes' Fer kwijt en hebben daar een harde werker voor terug. Alleen die 2 veranderingen hebben al tot gevolg dat er meer voetbal is en dat je minder onnodige doelpunten tegen krijgt.

In mijn ogen heb je verder met Guidetti een spits die verder en bruikbaarder is dan Castaignos was. Ook heb je met Dani Fernandez en Cissé 2 spelers met enigszins ervaring terug in je team. Daarnaast heb je 2 opties in de spits door de komst van G. Fernandez en zijn alle talenten een stap verder dan vorig seizoen. Ook de terugkeer van el Ahmadi moet niet onderschat worden.

Kortom, ik vind het niet eerlijk die vergelijking te maken. Wat we wel kunnen stellen is dat het onder Koeman ook tactisch beter gaat dan onder Been. Je ziet nu eindelijk weer lijn in het spel. De spelers doen niet zomaar meer wat. Spelers lijken nu echt te ontwikkelen, de trainingen zijn specifieker en vaker. Dat alles wordt afgemaakt met goede financiële vooruitgang uit transfers... Kortom, Feyenoord heeft de wind weer eens in de rug!

Puike wedstrijd, goede sfeer. Viel me wel op dat er veel stewards op de been waren, nu weet ik waarom. Schaken blijft me positief verbazen. Cabral heeft het weer goed gedaan maar die gaat af en toe net iets te ver door. De rest was ook gewoon goed op twee na. De Vrij vond ik met name in de eerste helft zwak spelen en Ramsteijn speelde de hele wedstrijd weer niet goed.

Ze hebben tot nu toe tegen relatief makkelijke tegenstanders best veel punten behaald. Bij Heerenveen had je ook zomaar kunnen winnen. Straks krijg je tegenstanders als Psv, Ajax, Az, Groningen, Utrecht en dan kan je iets beter bepalen waar dit Feyenoord toe in staat is. Desalniettemin, complimenten voor hoe ze tot nu toe spelen. Daar mag ook Koeman wel eens wat lof voor ontvangen!

Feyenoord doet de laatste tijd goede zaken. Nu makelijk langs De Graafschap ik zie top 6 wel voor Feyenoord

Feyenoord doet de laatste tijd goede zaken. Nu makelijk langs De Graafschap ik zie top 6 wel voor Feyenoord

Feyenoord heeft een aardige wedstrijd gespeeld tegen een zeer zwak De Graafschap. Eerste helft was niet zo denderend, maar Feyenoord heeft zich aardig gesteld in de tweede helft. Wat me zorgen baart is het constant opstellen van Ramsteijn op de linksbackpositie. Ronald Koeman heeft waarschijnlijk een zwak voor hem, maar het is toch duidelijk zichtbaar dat Ramsteijn daar niet echt kan spelen. Hij is een centrale verdediger en mist opbouwende kwaliteiten, snelheid en is bovendien rechtsbenig. Ik begrijp dat je zo weinig wilt veranderen aan de opstelling, maar je hebt twee linksbacks in je elftal zitten en toch kies je voor een vrij trage rechtsbenige Ramsteijn.

Ik hoop dat Koeman tegen AZ voor iemand anders kiest. Ik vrees dat hij weer voor Ramsteijn zal kiezen. In dat geval, zal Beerens Ramsteijn op de pijnkbank leggen. Verder zou ik Kelvin Leerdam naar voren schuiven ten koste van Karim el Ahmadi. Ik vind Leerdam een betere optie op het middenveld. Hij heeft diepgang, snelheid en loopt zich de longen uit het lijf. Dat heb je gewoon nodig. Clasie is niet echt een middenvelder met body en Bakkal is ook frivool

Mulder
D. Fernandez
de Vrij
Vlaar
Nelom/Indi
Leerdam
Clasie
Bakkal
Schaken
Guidetti
Cabral

Feyenoord op de weg terug? Staan weer een keer bovenaan in de competitie! Denk dat ze deze lijn doorgaan trekken en gewoon om de bovenste 6 plekken mee gaan strijden, zoals het hoort in Rotterdam!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren