Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord 'kón geen nee zeggen' tegen 5,5 miljoen en deel doorverkoop

Laatste update:

Leroy Fer verhuisde op de laatste dag van de zomerse transfermarkt alsnog van Feyenoord naar FC Twente. De middenvelder liet zelf al weten zeer gelukkig te zijn met zijn felbegeerde overstap en Martin van Geel zegt tegen Voetbal International dat het bod van FC Twente inderdaad te goed was om te weigeren. Een dag eerder had men in Enschede al gesproken van an offer they can't refuse.

/

Van Geel liet aan het weekblad de inhoud weten van de overgang: 5,5 miljoen euro plus een percentage van de som, die FC Twente zal ontvangen bij doorverkoop. “Natuurlijk hadden we Fer het liefste gehouden, maar hij heeft nog maar tien maanden te gaan bij Feyenoord, dus tegen een bod van 5,5 miljoen euro plus een vergoeding bij doorverkoop kónden we geen nee zeggen. Otman Bakkal is een prima vervanger, 26 jaar, een middentwintiger die we missen in de selectie.”

Volgens de technisch directeur van Feyenoord moest de club nog haast maken met de komst van Bakkal. De bij PSV overbodige middenvelder was ook dicht bij een overstap naar het Red Bull Sazburg van Ricardo Moniz. “Maar gelukkig koos hij voor ons”, aldus Van Geel. Bakkal speelde 118 competitieduels voor PSV en werd jaren geleden ook enige tijd verhuurd aan FC Den Bosch, FC Eindhoven en FC Twente. Hij wordt gehuurd met een optie tot koop.

Feyenoord heeft het transferspel rondom Leroy Fer perfect gespeeld

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Martin, trek een lange neus naar iedereen die je voor gek verklaarde! Je laat zien dat je gelijk had, al die tijd dat je volhield

31 augustus 2011 om 18:35

Ik moet inderdaad mijn complimenten geven hiervoor aan v Geel. Had weinig vertrouwen in hem , maar dit is toch heel erg goed gedaan. Twente betaald 5,5 miljoen plus twente zal een percentage van waarschijnlijk 15 procent moeten betalen bij doorverkoop. Bravo een hele goede deal van Feyenoord. Twente snijd zichzelf nu wel in de vingers

31 augustus 2011 om 18:44

bron? 15%. Waar heb je dat vandaan.

31 augustus 2011 om 18:48

Inderdaad, want 15% staat duidelijk in de tekst vermeld. Grapjas :P

31 augustus 2011 om 18:51

Als jullie nou eens leren lezen. Ik zeg Waarschijnlijk, ik speculeer dus. In de voetballerij komt een percentage tussen de 10 en 20 procent het vaakst voor.

31 augustus 2011 om 18:53

Wat is je bron voor je statement dat een percentage tussen de 10 en 20 het vaakst voor komt?

Je zuigt, in eerste en in tweede instantie, een percentage uit je duim dat helemaal nergens op gebasseerd is.

31 augustus 2011 om 19:34

Hij zal het wel van Football Manager hebben....

31 augustus 2011 om 19:50

Als je een beetje het transfernieuws volgt dan weet je dat 10-25% inderdaad gebruikelijk is. Het lijkt me echter voor de hand liggend dat Feyenoord een percentage van 10% heeft bedongen. Zij hebben immers al de hoofdprijs ontvangen voor Fer.

Maar goed hoe hoog het percentage ook is, het is een goede deal voor Feyenoord.

31 augustus 2011 om 18:38

Van begin af in al gezegt, V. Geel verkoop hem in de laatste week!
Prima onderhandelaar ! Ondermeer al bewezen bij ajax en nu weer !
Hulde !

31 augustus 2011 om 19:34

Heel slimme verkoop, die 5,5 miljoen had Feyenoord nodig. Ik moet zeggen dat ik het beleid in Rotterdam-zuid steeds beter vind worden. Als ze zo doorgaan zullen ze snel weer wat financiele ruimte hebben, en misschien volgend jaar weer wat kunnen investeren.

Ik vind Bakkal ook een prima vervanger, hij is aanvallend wat sterker als Fer. Feyenoord heeft wat meer scorend vermogen nodig op het middenveld.

31 augustus 2011 om 21:25

Klopt helemaal wat je zegt!
Ben er ook zeer maar dan ook zeer blij mee met vandaag! en dat op me verjaardag!
Na jaren ploeteren en finacieel wanbeleid eindelijk weer positief nieuws!
Dit doet het Feyenoord hart goed :-)

1 september 2011 om 04:19

Ben er niet zo gelukkig mee,wel met t bod maar echt Bakkal is zoveel minder als Fer... Scorend vermogen heb je t over?

Bakkal Totaal 167 36
Fer 126 16
Leeftijd Fer 5 januari 1990 Leeftijd Bakkal 27 februari 1985
Dus we zullen in de komende 5 jaar zien wie er meer scorend vermogen heeft,de meerwaarde van \fer is hoger dus deze vergelijking is zo krom...
Ben Fer fan,en uiteraard is Bakkal geen slechte vervanger,maar iedereen die zegt dat hij super is zucht denk dat we nu voor de plek gaan waar we nu staan (5) en met Fer waren we redelijk gelijk aan Twente! Waar ik dat vandaan haal simpel leg de elftallen naast elkaar maar dan in Feyenoord de speler Fer en in Twente geen Ruiz... Ik gok op 4 pntn dan voor mijn cluppie,dus ben wat triest vandaag

31 augustus 2011 om 18:40

Gegokt! En gewonnen! Heerlijke dag dit, Bakkal is een prima vervanger

31 augustus 2011 om 18:52

weet jij eigenlijk wat de schuld nog van Feyenoord nog is ?

sorry voor offtopic maar ben er nieuwschierig naar

31 augustus 2011 om 19:10

Ze hebben inmiddels 13,5 miljoen aan transfers binnen, 30 miljoen aan investeerders, maar er wordt natuurlijk nog een deel afgestaan aan de jeugdpoule en een deel aan makelaars etc dus er zal zo'n 40 miljoen overblijven voor Feyenoord zelf, komt er dus op neer dat er zo ongeveer 5 miljoen schuld overblijft.

De salarissen zijn flink omlaag gegaan dus het zou zomaar kunnen dat Feyenoord aan het eind vh seizoen heel dicht bij de 0 grens ligt.

31 augustus 2011 om 19:37

Volgens mij klopt er vrij weinig van jou berekening.
Ik heb me niet echt verdiept in de transferinkomsten van Feyenoord, maar van de inkomsten van Fer en Wijnaldum gaat volgens mij zeker 50% naar de investeerders van die talentpoule. Toendertijd kan ik me herrineren dat 50% van de opbrengsten zouden worden verdeeld.

Uiteindelijk zal het dan eerder 30-35 miljoen zijn ipv 40

31 augustus 2011 om 19:42

Nee 25% naar de investeerders, dus 1,25m each. Al met al kun je stellen dat er deze transferwindow 10 miljoen is binnengekomen. Met die 20m die blokland al opgehaald had kom je tot 30m. De schuld was zo'n 46m, dus blijft er nog 16m over en als het goed is heeft Blokland voor het einde van het jaar de 30m gehaald, maar er zijn geen officiële cijfers bekend over de huidige situatie. Word ff de jaarrekening afwachten.

31 augustus 2011 om 20:41

Ik vond Bakkal bij Psv altijd erg goed wanneer hij speelde.. scoorde vorig seizoen ook best veel goals volgens mij voor een invaller.. Ik denk dat Feyenoord hier hele goede zaken heeft gedaan! Volgend jaar gewoon de optie in het contract van Bakkal lichten en je hebt een prima middenvelder met heel veel ervaring die niet eens zo heel oud is. En voor Fer was dit het maximaal haalbare, zou anders volgend jaar voor niks vertrekken.. Prachtig V.geel.. Briljant gewoon!

31 augustus 2011 om 19:00

Hij heeft niet gelijk gekregen, hij heeft alleen mazzel gehad dat Twente Ruiz verkocht heeft. Anders was Fer niet weggegaan. Als dit niet was gebeurt en Fer was gebleven, dan had Feyenoord nooit zoveel geld gezien als nu. Als ze dan ook nog geen Europees voetbal hadden gehaald dan wordt er opeens heel anders tegen van Geel aangekeken.

Fer is geen garantie op Europees voetbal voor Feyenoord en dus heeft van Geel alleen gegokt en mazzel gehad dat Twente zover wou gaan. Maar niettemin een goede transfer voor Feyenoord! Een speler met een 1 jarig contract voor meer als 5 miljoen verkopen is prima.

31 augustus 2011 om 19:06

Haha, en Munsterman is altijd zo'n goede zakenman vinden jullie... Dit is onderhandelen: het onderste uit de kan halen. En natuurlijk is er de kans dat Twente afhaakt. Nou, dan had Feyenoord nog een jaar over Leroy Fer kunnen beschikken! Is dat erg? Nee. Dat dit scenario (5,5 miljoen en een goede vervanger binnen) beter is dat spreekt voor zich. Je bent gewoon ontzettend jaloers. Twentefans zaten Van Geel al te bespotten, dat hij niet goed bij zijn hoofd was en dat Twente dat nooooooooit zou betalen. Die fans krijgen de deksel op de neus.

31 augustus 2011 om 19:08

Ja dat gebeurd vaker....gokken en mazzel hebben. Als hij die 1.8 had aangenomen had hij niet gegokt, maar was hij nu de grote verliezer.

31 augustus 2011 om 19:13

Prachtig die Munsterman, ik ga echt niet meer bieden als 2.5 miljoen en uit eindelijk eindigen we op 5.5 De morele winnaar lijkt mij v Geel.

Hopen voor Fer dat het hem goed gaat, maar ik zal niet stiekem in mijn vuistje lachen als hij het toch niet zo naar zijn zin heeft bij de trommelclub ipv het altijd sfeervolle Feyenoord.

Op het veld staat er daar natuurlijk een groter en beter elftal, maar met alles erom heen zal hij nog wel eens terug denken aan de tijd bij Feyenoord.

De hondstrouwe supporters zal hij nog wel gaan missen.

31 augustus 2011 om 19:14

Ja wij vinden Munsterman een goede zakenman, en dat is hij ook, maar waarom je dit zegt is mij een raadsel???

Het is niet erg als Feyenoord met Fer geen Europees voetbal had gehaald??? Ze waren dan 5.5 miljoen misgelopen, zijn salaris moest doorbetaald worden en ze hadden geen doorverkoop percentage. Als dit was gebeurt had iedereen aan het eind van het seizoen gezegd dat van Geel het slecht heeft gedaan door Fer niet te verkopen. De beste man heeft mazzel dat Twente extra geld binnen krijgt van Ruiz en dit aan Fer wou uitgeven. En dus vind ik niet dat je kan zeggen dat van Geel gelijk heeft gekregen. Je zou wel kunnen zeggen dat hij het goed gespeeld heeft en dus mazzel heeft gehad dat Twente extra geld heeft binnen gekregen.

En waarom zou ik jaloers zijn? Twente heeft er een uitstekende jonge speler bij, voor weinig geld, die over een paar jaar hopelijk het dubbele waard is. Noem mij waarom ik jaloers zou zijn.

@forzae

De hondstrouwe supporters zal hij gaan missen? Bedoel je dezelfde supporters die hem met de dood bedreigden en negatieve spandoeken over hem ophingen? Ik denk dat hij blij is dat hij van dit soort supporters af is.

31 augustus 2011 om 20:00

@bramhoax #74
Als als als?
Van Geel heeft gewoon goed gehandeld en heeft Munsterman gewoon zijn portemonnee laten trekken.
Feitelijk is gewoon dat Van Geel 5.5 miljoen euro + eventuele bonussen + ook nog eens een doorverkooppercentage heeft bewerkstelligd voor een eigen opgeleide speler die nog maar een contract had voor tien maanden.

31 augustus 2011 om 20:05

@bramhoax #91
''en waarom zou ik jaloers zijn? Twente heeft er een uitstekende jonge speler bij, voor weinig geld, die over een paar jaar hopelijk het dubbele waard is. Noem mij waarom ik jaloers zou zijn. ''

Weinig geld? 5.5 miljoen euro!
Dat is zelf meer geld dan PSV voor Wijnaldum heeft neergelegd of Ajax voor Sigthorsson.
En dan ook nog eens eventuele bonussen moeten afdragen en ook nog een doorverkooppercentage.

Stel de doorverkooppercentage bedraagt 10% en Fer wordt voor het dubbele verkocht:
11 miljoen euro - 5.5 miljoen euro - 550.000 (10% van 5.5 miljoen) = 4.950.000. Daar gaat nog het salaris van Fer af en belasting dus hoeveel winst maakt FC Twente dan?

Nee Feyenoord/ Van Geel hebben duidelijk alles eruit gehaald wat erin zit.

31 augustus 2011 om 20:13

@q_asd1975

Ik zeg toch ook nergens dat van Geel er niet alles eruit heeft gehaald wat erin zat??? Ik zeg alleen dat sommige mensen nu niet moeten gaan doen alsof van Geel het nu zo slim gespeeld heeft, omdat hij het nogal gewaagd heeft gespeeld. Nogmaals: hij heeft mazzel gehad dat Twente Ruiz verkoopt waardoor ze meer kunnen bieden. Als dit niet was gebeurt was van Geel het haasje geweest door Fer niet te verkopen en dus meer als 6 miljoen verlies op hem te maken.

Je rekensom slaat nergens op. Je neemt het sportieve aspect er helemaal niet in mee. Stel nou dat Twente met Fer volgend jaar de CL haalt, of misschien dit seizoen een ronde verder komt in de EL. Dit zijn weer extra inkomsten waar Fer dus ook aan meegeholpen heeft. En als Twente Fer verkoopt voor 10 miljoen maken ze er toch nog steeds winst op? Dan is het toch een goede investering of niet?

31 augustus 2011 om 20:22

Meneer Munsterman staat zonder schulden wel bovenaan de competitie en meneer van Geel vecht tegen sportief en financieel debacle. Blijf bij de feiten a.u.b.

31 augustus 2011 om 21:16

Van Geel is diep door de knieen gegaan. En op het laatst , onder zware druk van kapitaalvernietiging, toch de mazzel gehad dat FC Twente bereidt was deze miljoenen te betalen.
Nu vindt Van Geel zich de overwinnaar, maar hij had Feyenoord in een slecht pakket gebracht als Fer gebleven was. Maar hij wilde Fer Nooit aan FC Twente verkopen(citaat van enkele dagen geleden), en zie daar voor geld doet een mens gekke dingen.
Dit is, wat men noemt, gered door de noodbel.

Onder de streep is de speler zielsblij deze affaire over is en hij een mooi seizoen met FC Twente kan draaien.

1 september 2011 om 10:38

@espoort wablief? V Geel door de knieën? Volgens mij is het andersom, Munsterman vond 3m al maximaal er zou nooit meer betaald worden. Van Geel zei liever niet verkopen of tegen een absurd bedrag. 5,5m typeer ik als een absurd bedrag en een welkome kapitaalsinjectie. Dus wel bij de feiten blijven, van Geel is de morele winnaar. Clubs als Groningen, Roda enz zullen het voorbeeld van Feyenoord volgen als Twente aanklopt.

@bramhoax
Mazzel? Dus omdat iemand anders iets goed doet is het mazzel? Dat Ajax de titel won ten koste van jouw club was ook mazzel zeker? Schei toch uit, wat een slechte verliezer ben je dan.

Voor het eerst in zo'n beetje 10 jaar een positieve transferbalans, van Geel is goed bezig!

1 september 2011 om 16:40

van Geel heeft het niet goed gedaan, hij heeft gewoonweg geluk gehad omdat Ruiz verkocht werd. Ik snap niet dat mensen dit niet inzien.

Overigens onnodige opmerking over dat Ajax de titel wint. Erg laag en de vergelijking gaat totaal niet op.

31 augustus 2011 om 19:05

van Geel doet dat altijd. Vollepond betalen of oprotten. Geweldig hoe Real Madrid de deur werd gewezen toen ze Ajax onder druk aan het zetten waren met Sneijder toen.

31 augustus 2011 om 19:05

Lol idd en Munsterman zijn geloofwaardigheid aardig verloren.

31 augustus 2011 om 20:26

Vergeet niet dat Feyenoord Fer eigenlijk helemaal niet kwijt wilde he... dus ze speelde een spel die ze toch niet zouden verliezen. Luxe positie die elke TD goed gespeeld zou hebben.

31 augustus 2011 om 21:39

van Geel is goud waard, doordat hij zo glad als een aal is (complimenteus bedoeld)...

Bij Willem II was hij technisch directeur toen Willem II de Champions Leaque in ging met als trainer Co Adriaanse. Toen deze 2 personen uit het Koning Willem II stadion vertrokken, stortte daar de gehele boel in elkaar.
Van Geel nam naast de pijlers van het toenmalige elftal, ook een hoop know-how (in zijn eigen persoon) weg bij Willem Ii.
Roda JC zal ook gaan merken dat van Geel er niet meer is deze competitieronde. Van Geel is net als Adriaanse, vraagt hem niet hoe hij het doet, maar hij flikt het hem keer op keer... Respect!!!!

5,5 miljoen en wat procent bij het doorverkoop!
Hulde aan de held van dit seizoen: VAN Geel!

31 augustus 2011 om 18:51

Van Geel krijgt nu wel erg veel compilmenten. Het is voor een groot deel aan Fer te danken en zijn goede spel. Hij heeft een hoop over zich heen gekregen omdat van Geel hem in eerste instantie niet liet gaan en er zijn genoeg voorbeelden van speler die gaan zeuren en zelfs met een arbitrage zaak dreigen. Dat Fer dit niet heeft gedaan zegt veel over hem. De kans was ook aanwezig dat een jonge speler minder gaat presteren door al die randzaken en verveleden bedreigingen. Als dat was gebeurd had Feyenoord met een groot probleem gezeten, dus vergeet niet dat Fer dankzij zijn goede spel ondanks alle reacties die hij kreeg dit voor elkaar heeft gekregen.

31 augustus 2011 om 18:55

Van geel is op dit moment de man die er wat aan kan doen, En tot nu toe doet hij dat top. Maar als feyenoord over 3 maanden weer buiten de top 10 staat , dan weet ik dat er weer een hoop gezeur gaat komen van de feyenoord 'fans' . Maar ik blijf erbij dat hij sowizo beter is als beenhakker..

Nee logisch is gewon een hoop geld.in de europa league verdien je dit niet terug dus ja goede deal.
Ik weet alleen niet hoe Feyenoord dit gaat oppakken aangezien hij toch wel de beste was op dit moment.

Ben benieuwd of Bakal Fer kan doen vergeten

Begrijpelijk. Vrijwel voor alle partijen het beste! De supporters van feyenoord kunnen wel allerlei dingen over Fer zeggen, maar daarmee hebben ze uiteindelijk volgens mij deze transfer alleen maar makkelijker door gemaakt. Logisch dat Fer niet voor supporters wilt spelen die hem bedreigen!

31 augustus 2011 om 18:43

Haha, draai het lekker om inderdaad. Als Fer zijn snavel hield en niet zijn 'liefde' voor Twente zo open had verteld dan hadden de supporters er ook minder problemen mee. Ik ben blij dat hij weg is, weer een judas minder en weer wat geld in de pocket.

Zo goed is hij ook niet dus ik wens Twente veel plezier met hem.

1 september 2011 om 16:08

Wat een onzin zeg. Ik neem het Fer kwalijk dat hij Feyenoord een tijdje aan het lijntje heeft gehouden wat betreft zijn contract verlengen door er telkens niet op in te willen gaan. Dit is na een tijdje ook opgehouden en toen heeft hij gewoon gezegd: ik teken niet meer bij.

Als Twente zich vervolgens meld en Fer schept ook duidelijkheid door te stellen dat hij daarheen wil is dat zijn goed recht, aangezien Twente op dit moment gewoon een sportieve verbetering is voor Fer. Ik vind het prijzenswaardig dat hij hierover ook gewoon duidelijk is geweest en niet de supporters in de maling heeft genomen door allerlei dingen te gaan uitkramen die niet waar zijn.

Vervolgens bood Twente een ontoereikend bedrag en liepen de onderhandelingen al snel vast. Toen dit een tijd lang zo doorging heeft Fer laten weten zich er bij neer te leggen als de clubs er niet uit zouden komen en zich prima te kunnen motiveren voor nog een jaar Feyenoord.

Dat Twente op het laatst nog met een geweldig bod voor Fer komt, en Fer dan ook vertrekt is hem ook niet aan te rekenen, hij heeft immers eerlijk aangegeven dat hij er graag heen wou.

Ook door de houding van Fer is het niet eerder uit de hand gelopen waardoor Feyenoord met minder was achtergebleven. Fer heeft door aan te geven dat hij best bij Feyenoord wou blijven dat ene jaar en niet ten koste van alles een overgang te willen forceren Feyenoord een onderhandelingspositie gegeven die er mede toe heeft geleid dat Twente wel met een écht onweerstaanbaar bod moest komen!

Optie tot koop, zijn contract loopt af?

31 augustus 2011 om 18:39

Dat is volgens mij ook zo. Ga er niet vanuit dat Feyenoord in de winterstop een bod gaat doen als ze hem gratis kunnen overnemen aan het eind van het seizoen.

5,5 miljoen + percentage bij doorverkoop....

Erg veel (vind ik) in vergelijk met de 3 miljoen voor Affelay bijvoorbeeld

31 augustus 2011 om 18:38

Afellay had een contract voor nog een half jaar , Fer voor nog een heel jaar

31 augustus 2011 om 18:43

klopt, maar de status van Affelay was toch alwel ietwat hoger dan die van Fer op dit moment. Daarmee wil ik Fer niets tekort doen hoor, want het is een uitstekende speler.
Ben ook er ook wel tevreden mee dat hij komt.

1 september 2011 om 03:30

Ik zou niet klagen Jvb83. Jullie hebben echt een topspeler binnen gehaald.

31 augustus 2011 om 18:40

totaal andere situatie. Als Feyenoord hogerop wil, dan is Twente een concurrent van hen, en dat zorgt voor een grotere prijs. Daarnaast wasaffelay een half seizoen i.p.v. een heel seizoen.

on:

Twente kennende zal het niet veel winst op Fer maken, maar mocht hij over 2 jaar voor meer verkocht worden, dan zet dit Twente wederom goed op de kaart, en bovendien is Fer iemand die de potentie heeft om richting het Nl elftal te gaan,

31 augustus 2011 om 18:44

Denk je dat een buitenlandse club hem het kunnen kopen voor een lager bedrag?

31 augustus 2011 om 18:53

Feyenoord zit in de situatie dat het een geld te kort heeft, maar nog niet direct nodig heeft. PSV ging diep in de schulden, en met Affelay hadden ze een groot verdiener kwijt, die bovendien nog wat opleverde. Ze waren voor een deel ook blij dat ze van Affelay af waren. Bij Feyenoord zijn ze dat veel minder gezien Fer niks hoefde op te leveren, aangezien ze misschien door hem bovenin mee konden spelen.

31 augustus 2011 om 18:47

Dat is ook erg veel voor een eenjarigcontract. Alle credits naar Martin die hier toch een mooi bedrag heeft uitgehaald.

31 augustus 2011 om 19:12

Maar het begon ook erg warm te worden onder de voeten van Muntenman. Straks vertrekt Ruiz en heeft Twente geen grote sterspeler meer op het middenveld. Ook de aankopen van dit jaar zijn erg magertjes. Hij moest wel een goed bod uitbrengen. Maar zeker een offer we could not refuse! Voor dit bedrag mochten ze van mijn part nog een spelertje uitkiezen haha. De doorverkooppercentage staat mij vooral aan. Ook bij Wijnaldum geregeld. Lekker later doorcashen!

31 augustus 2011 om 19:06

Afellay zou anders een halfjaar later alsnog naar Barcelona gaan, hij wou daar heel graag heen. Twente moet nu betalen, want als hij volgend jaar transfervrij is gaat hij misschien wel naar een hele andere club. De situatie is dus niet precies hetzelfde.

Goed gedaanvvan Geel. Dit is voor Feijenoord sportief misschien een verlies, maar financieel zeer sterk gedaan. Met de komst van Bakkal heb je in ieder geval een pleister op de wond dat dit vertrek opleveren zal. Bakkal gaat het denk ik prima doen in Rotterdam.

Zo, beide partijen blij.
Voor twente eindelijk de begeerde aankoop binnen, deze jongen gaat wellicht dit seizoen verassen, bij feyenoord speelde hij al goed, wie weet wat hij bij twente gaat laten zien.. Wie hij uit de basis gaat drijven weet ik nog niet, brama zal Co er niet snel uithalen, dat zal het twentse publiek niet leuk vinden. Brama is een jongen van de club, wel moet ik zeggen dat ik Fer op dit moment hoger acht dan brama.

Feyenoord is met de komst van Bakkal er zeker niet op achteruit gegaan, ik hoop dat bakkal zich snel aanpast en met guidetti erbij is feyenoord zelfs nog wat beter geworden.
Succes Feyenoord en Welkom Fer!

31 augustus 2011 om 19:13

Hij gaat niet verrassen, maar gewoon naar verwachting presteren. De verwachting is dat hij de erfenis van Ruiz overneemt. Iets wat hem zeker lukt. Ruiz is dan misschien momenteel een stuk verder, maar Fer heeft alle kwaliteiten in zich om het hele veld te bestrijden. Fer kan zelfs enorm goed verdedigen (hoewel hij dat vaak niet doet), dat kon Ruiz minder.

Hoeveel levert Ruiz op, met een doorlopend contract?

Goed gehandeld door van Geel! 5,5 miljoen en een eventuele som erbij wanneer hij verkocht wordt is een ideale deal voor iemand die nog maar 10 maanden te spelen had. Van Geel heeft de situatie uitstekend afgehandeld door telkens die 5 miljoen te eisen, ook is Bakkal een uitstekende aanwinst voor Feyenoord. Chapeau.

Goede zaken gedaan hoor. Ze hebben het onderste uit de kan gehaald met Fer. En bovendien hebben ze Bakkal gehuurd die Wijnaldum kan doen vergeten in principe. Want Bakkal is toch die aanvallende beweeglijke middenvelder die vaak voor t doel verschijnt. En die miste ze in Rotterdam Zuid.

Hij moet gaan pokeren, zeker dat je dan furore maakt.. Goed gedaan

Prima onderhandeld door dhr. Van Geel. Ik had echt nooit verwacht dat Twente met zo'n, in mijn ogen belachelijk bedrag op de proppen zou komen. Dit kon Van Geel inderdaad eigenlijk niet weigeren, zeker gezien de krappe financiele situatie waar Feyenoord zich in bevindt.

Bovendien is Feyenoord er naar mijn mening niet eens zwakker uitgekomen . Met Bakkal en Guidetti als nieuwe spelers denk ik zelfs dat Feyenoord er iets sterker op is geworden. Tel daarbij op het mooie bedrag uit de transfer van Fer en je kunt alleen maar concluderen dat Feyenoord hier zeker niet ontevreden mee zal zijn.

Top gehandeld v Geel .
Feijenoord is deze transfer periode de grote winnaar .
11 mil euro voor Fer en Wijnaldum .prima
en je krijgt ook nog een betere middenvelder(bakkal) als FEr er voor terug en een spits die zeker niet onder doet voor Wijnaldum.

We hebben ook weer een nieuw super talentje kunnen bewonderen het word een echte topper Achahbar
hij gaat meer als 10 mil opleveren.

31 augustus 2011 om 18:50

Naast het feit dat ik vind dat van Geel uitstekend gehandeld heeft, ben ik van mening dat jij ook maar wat lult..
Bakkal is absoluut geen betere middenvelder dan Fer en Wijnaldum en Guidetti hebben qua positie helemaal niets met elkaar te maken..
Over die Achahbar kan ik niet oordelen..

1 september 2011 om 11:06

Die Achahbar heeft drie keer op doel geschoten, en meteen is het een supertalent??? Op zo'n manier kan ik ook zeggen dat je club een geweldige jeugdopleiding heeft...

Ik moet zeggen , ik ben verbaasd over de uitkomst. Van Geel was heel lang aan het pokeren en leek te gaan verliezen , maar de redding is gekomen in de vorm van Fulham die Ruiz weghaalt. Dat is ook typisch het voetbal , de verliezer van het ene moment kan binnen no time de winnaar zijn, zoals hier wederom duidelijk. Hoe het allemaal ook tot stand kwam , het eind resultaat is dat er allemaal winnaars zijn en dat Van Geel absoluut het maximale er uit heeft gehaald. Wat leek op partijtje bluffen resulteert in de beste transfer van Feyenoord sinds het vertrek van Kuyt en Kalou. Niets meer dan hulde voor het werk van Van Geel heeft gelevert , het maximale eruit gehaalt (meer nog dan dat het maximum leek)

31 augustus 2011 om 18:44

Vergeet je Drenthe niet.

31 augustus 2011 om 18:54

En wat dacht je van Castaignos? Hij was eigenlijk transfervrij.

31 augustus 2011 om 18:54

Sorry die was ik vergeten

Maar die situatie was eigenlijk ook ideaal voor Feyenoord , hij speelde een geweldig EK onder 21 en Real strooide er op los met geld. Ik vermoed dat die onderhandelingen een stuk makelijker liepen , ik denk dat men bij Feyenoord na het bod van Real hetzelfde had als Ajax bij het bod van Liverpool op Babel , geen twijfel over mogelijk , nu cashen !

Qua onderhandelingen denk ik dat dit een knapper resultaat is, iets waar echt vakmanschap bij komt kijken. We weten allemaal dat transfers waar je het maximum eruit haalt schaars zijn , dit is er een van.

Hulde voor Van Geel , die alle critici waaronder ook ik viel de mond snoert !

Hoewel ik Leroy Fer zeker een goede speler vind, is 5,5 miljoen plus nog een mooi percentage echt een heel hoog bedrag voor zo'n speler. Feyenoord heeft hiermee sowieso goede zaken gedaan, of Twente dat heeft gedaan vraag ik me af, hoewel ze daar al een tijdje laten zien toch telkens goede transfers te maken.

By the way, beetje raar dat Bakkal gehuurd zou zijn met een optie tot koop als zijn contract bij PSV na dit jaar afloopt.

31 augustus 2011 om 19:10

Ik denk dat Bakkal gehuurd is met optie tot koop omdat Feyenoord geen spelers mag kopen enkel huren. Feyenoord hoopt dat ze volgend jaar weer in Categorie 2 uitkomen, ze moeten geloof ik zelfs terug naar 2 aangezien ze dan al 3 jaar in 1 zitten anders zou het over zijn met Feyenoord. En zonder optie tot koop zou PSV hem waarschijnlijk aan Red Bull verkocht hebben. Bakkal wilde liever naar Feyenoord dus was dit de beste optie. Zo profiteren alle partijen.

Zo doe je Zaken

Meneer van Geel snapt wat hij doet , iedereen die hem voor gek verklaarde toen hij een bod 4 miljoen weigerde + bonus , nouu kijk is aan nu heb je 5.5 miljoen cash en nog eens Percentage voor de doorverkoop ,

Vind heel jammer dat Fer weg is , Maar Goed gehandeld !

Bakkal Goeie opvolger ,

Hoop geld voor een speler met een contract van 1 jaar. Maar Twente is zich er natuurlijk ook van bewust dat ondanks hij over een jaar niks meer kost de kans groter is dat hij dan naar een andere club vertrekt. Zou Ruiz al verkocht zijn? Dat ze dit geld nu wel kunnen betalen in plaats van in termijnen?

hoe is het met bakkal dat het optie tot koop is? hij heeft tog nog maar 1 jaar nog op zijn contract? dus hij is dan vrij om te gaan

Normaal gesproken vind ik Munsterman een super onderhandelaar, maar in deze zaak komt hij er toch slecht uit. Ondanks dat het altijd nog een winstgevende transfer is, want Fer zal in de toekomst nog veel meer waard worden, vindt ik toch dat Munsterman het slecht heeft gedaan. Je geeft 5.5 miljoen uit voor een speler die nog een eenjarig contract heeft. Daarbij op komt dat er ook nog een deel van een doorverkoop bij op komt. v.geel is hier de grote winnaar, 5.5 miljoen krijgen voor iemand met een éénjarig contract.

31 augustus 2011 om 18:45

Inderdaad knap gedaan van Martin en wat minder van Joop, maar mischien weet je al meer over de verkoop van Ruiz want daar is nog niks over bekend

31 augustus 2011 om 18:48

Eens, vind het geen sterke deal van Twente. 5,5mln is (te) veel voor Fer met een 1 jarig contract. Bovendien tekent Fer maar een 3 jarig contract getekend bij Twente. Tenzij er een eenzijdige optie tot verlengen bij zit betekent dit dat je hem over een jaar al moet verkopen (of verlengen). Dat lijkt me onzinnig.

Twente heeft veel goede deals gemaakt de afgelopen jaren maar dit is er niet een van. Nou ja, in ieder geval welkom aan Fer en hopelijk kan hij de verwachtingen waarmaken.

31 augustus 2011 om 19:22

Fer moet wel de verwachtingen waar maken, want anders heeft Munsterman een grote blunder begaan. Maar eigenlijk ben ik daar niet zo bang voor. Als je ziet hoe hij bij Feyenoord speelt, dan zie je een leider, iemand die voorop in de strijd gaat. Bij Twente zal hij in een beter team komen en ik denk dat hij daar helemaal uitgroeit tot en vedette. Overigens zal hij volgend seizoen of dat seizoen erop wel weer een contract verlenging krijgen, want Twente weet zelf ook dat veel clubs niet heel erg veel geven voor een éénjarig contract.

Ik denk overigens dat de kans dat Ruiz weggaat 90% is. Echter ik denk dat Ruiz zelf misschien wel roet in het eten gooit, want ik denk dat hij eigenlijk toch naar een betere club wil en het liefst naar Spanje.

Die van Geel weet wel wat hij doet zeg. Meneer Munsterman verklaarde PSV voor gek, toen ze 5 mil voor Wijnaldum hadden betaald. Kennelijk maakte hij maar een grapje en betaald hij gewoon 5,5 mil met ook nog een doorverkooppercentage hahahaha. Wat is die tukkerclub een hypocriet club zeg.

Mooie dag voor iedereen die Feyenoord een warm hart toedraagt. Oké een van de beste speler weg, maar wel goed gecashed. van Geel heeft gegokt en gewonnen, respect!
En dan nog 2 nieuwe spelers vandaag.
Guidetti moet zich nog bewijzen, maar met Bakal ben ik zeer tevreden.
Heb er een goed gevoel bij!

Nou, ik moet zeggen die heeft lef getoond. Groots onderhandelaar toch die vgeel. Hij heeft hier niet het onderste uit de kan gehaald maar is zelfs dieper daaronder gaan graven.. En het is hem nog gelukt ook. Fer voor een meer dan acceptabel bod weg, 5,5 miljoen voor een 10 maanden contract.... Wie lukt dat nog? Daarbij met Bakkal een meer dan waardig opvolger terug halen, Guidetti aantrekken en ook nog een doorverkoop percentage afdwingen bij Twente. Ik denk dat vgeel hier iedereen te slim af geweest is en vind dan ook dat de goede prestaties van een TD eens in het zonlicht gezet mogen worden. Absoluut formidabel werk.

Optie tot koop?
Ik meen toch bijna zeker te weten dat Bakkal een aflopend contract had!
Of word dat komend seizoen nog met een jaar verlengd zodat Feyenoord bijvoorbeeld een miljoen moet betalen aan Psv..?

31 augustus 2011 om 18:44

Die optie tot koop houdt in dat als Feyenoord langer met hem door wilt Bakal niet de mogelijkheid heeft om transfervrij naar een andere club.

Is dat doorverkooppercentage de opleidingsvergoeding of komt het daar nog bovenop. V Geel heeft gegokt en gewonnen. Een fenomeen wat je niet vaak ziet in Rotterdam

31 augustus 2011 om 18:45

Opleidingsvergoeding is verplicht dus dat is niet bijzonder dat Feyenoord dat krijgt als Fer weer wordt verkocht. Dus dat deel bij doorverkoop zal extra zijn.

Krijgt Feyenoord dit bedrag in één keer binnen of wordt het in termijnen betaald? Volgens mij is het erg belangrijk dat Feyenoord dit bedrag in één keer binnen moet krijgen aangezien ze nog steeds in categorie 1 zitten. Kan iemand mij daar iets over vertellen?

Verder vind ik 5,5 miljoen + een percentage bij doorverkoop prima gehandeld door Feyenoord. Als het aan Beenhakker had gelegen was Fer voor een paar ton verkocht.

31 augustus 2011 om 18:47

Voor zover ik weet wilde Feyenoord eht in 1 keer anders ging de deal niet door.

edit; vandaar dat de evt. tranfer van ruiz zo belangrijk was.

Wat een absurd hoog bedrag. Begrijp me niet verkeerd Fer is een goede speler, maar ik denk niet dat hij een beslissende en dragende speler gaat worden bij Twente. Ruiz heeft zijn transfer bedrag waargemaakt, maar of ze Fer hierna ook met winst kunnen verkopen.. Ik betwijfel het.

Mijn complimenten voor van Geel. Hij heeft echt het maximale eruit gesleept voor een speler met een aflopend contract. Deze transfer zorgt ervoor dat Feyenoord weer een stuk sneller gezond kan worden en sportief hebben ze zich goed versterkt met Guidetti en Bakkal.

En dan te bedenken dat clown Munsterman PSV voor gek verklaarde dat ze 5miljoen overhadden voor Wijnaldum. Dat gaan we nooooooit voor een speler met nog maar 1 jaar contract betalen riep ie.

5.5miljoen cash + percentage doorverkoop is een briljant onderhandelt door van Geel, onze blufkoning.

31 augustus 2011 om 19:23

Ik las net zelfs nog dat Fer voor 3 seizoenen getekend heeft.
Als hij zich dit seizoen goed ontwikkeld betekend dat dus dat Twente hem volgende zomer waarschijnlijk alweer moet verkopen omdat hij dan nog maar 2 jaar vastligt. Dat jaar daarna krijg je er niet veel meer voor en dan moet je ook nog eens een percentage aan Feyenoord geven.
Ik zeg werelddeal voor Feyenoord!

31 augustus 2011 om 21:50

Apart dat je voor zoiets een groen randje krijgt. PSV heeft de toon gezet om voor 1 jarige contracten 5 miljoen te betalen. Twente kon niet anders dan hetzelfde doen omdat ze zeiden kijk bij wijnaldum kregen we dat

31 augustus 2011 om 22:06

Je moet dan wel bij het begin beginnen. van Geel heeft de toon gezet door gewoon keihard 5 miljoen voor Wijnaldum te eisen. Dat is zn goed recht. en een statement dat Feyenoord haar beste spelers niet voor een appel en een ei verkoopt.

31 augustus 2011 om 22:18

Jij hebt wss nog nooit onderhandeld over je salaris. Tegenstander zet altijd zo laag mogelijk in en de verkopende partij zo hoog mogelijk. Van Geel wou 5 miljoen euro en PSV zei gelijk is goed. Normaal gesproken moet je onderhandelen en komt daar 3/4 miljoen uit. PSV is alleen zo idioot dat ze dat betalen

1 september 2011 om 11:15

Nee hoor dat was geen onderhandelen, van Geel heeft van het begin gezegd, minimaal 5 miljoen, dan kan Munsterman wel continue zijn vriendjes bij de pers inschakelen en steeds een wat hoger bod doen, maar dat bleef steeds onder het gevraagde bedrag en ging dus meteen de prullenbak in.

Dus er is geen moment geweest dat er serieus onderhandeld werd voordat Twente dan eindelijk aan het gevraagde bedrag wilde voldoen, toen is er pas echt onderhandeld, met als resultaat dat Twente een half miljoen meer betaalt en ook nog 's een doorverkooppercentage aan Feyenoord moet afstaan...

Het toppunt van achterbaks handelen van Munsterman is natuurlijk geweest om te proberen om achter de rug van van Geel contact te zoeken met leden van de raad van commisarissen en de investeerdersgroep ''vrienden van Feyenoord'' Helaas voor Twente wezen die hem meteen weer door naar van Geel, nou die lijkt me toch de grote winnaar van dit alles, en Munsterman is toch behoorlijk op zijn bek gegaan met deze transfer.

Twente is gek maar niet heel gek, dat middenveld van ze wordt wel ijzersterk zo.
5,5 miljoen is veel maar minder als matavz. klopt wel dat hij nog maar een jaar contract heeft en het bedrag dus gunstig is voor Feyenoord maar voor Twente maakt het in feitre niet veel uit of hij een kort of lang contact had, die hebben gewoon een van de sterkste spelers met veel potentie van de eredivisie gekocht voor maar 5,5 miljoen.

31 augustus 2011 om 18:49

matavz was maar 6 miljoen + bonus dus die konden ze beter halen als vervanger van ruiz

31 augustus 2011 om 18:50

Fer is geen vervanger voor Ruiz, maar gehaald als concurrentie voor Brama.
Twente wil nog snel iemand halen als vervanger voor Ruiz (mocht hij weg gaan)

Dhr. Van geel en bestuur verdient een dik compliment! Feyenoord is uit deze zomertransfers sterker uitgekomen. Ze hebben een hoop centjes gepakt en zeer goede vervangers gehaald. Al is het nog even afwachten met die spits. En Twente komt er nog wel achter dat Fer niet zo goed is. Ik roep en schrijft dat al jaren! Altijd zijn slaapmomenten in een wedstrijd. En als hij nou afgelopen jaar gewoon die bal had ingeprikt tegen Gent en roda. Maar ja dat was toen. Maat bakal is niet minder dan Fer. Dus gewoon super Martin. En je heb twente een poot uitgedraaid. Blijf wel een rare stap vinden. Van Feyenoord naar Twente. In mijn ogen is dat een stap achteruit. Maar ja dat zal wel komen dat ik al meer dan 30 jaar voetbal volgt en feyenoorder ben.

Goed werk!
Ben benieuwd naar het doorverkoop percentage. zal rond de 5 procent zijn verwacht ik.

Dom van twente. Jaar later zou ie gratis komen. Maarja ze willen winnen he,, jammer voor feyenoord- geld kan direkt naar schuldeisers en talentpool houders en je team zakt in elkaar. Nu heeft Koeman wel een mooi smoesje als het weer misgaat: ja ze verkochten mijn ster huilhuil

chapeau aan v. Geel. Maar hier zat natuurlijk ook een groot risico aan, Fer had ook zomaar volgend jaar de deur uit kunnen lopen. Het is dat twente het nu ook zich kan veroorloven, feit dat ruiz wordt verkocht. Dan hadden veel mensen anders op de situatie gekeken. uiteindelijk is gelukkig feyenoord wel de grote winaar gebleken.

Geweldig werk geleverd Martin, geweldig. 5.5 miljoen + doorverkooppercentage voor iemand die nog niet veel bewezen heeft (laten we eerlijk zijn) en een aflopend contract is super gehandeld.

V.geel heeft dit geweldig gedaan. en als de geruchten kloppen dat Drenthe terug komt . dan echt mijn petje af.
Het is toch heel knap om meer geld uit Munsterman te trekken dan dat hij uit Brands heeft gehaald. ondanks de grote mond van Munsterman!

Ik heb aangegeven tijdens de onderhandelingen dat v Geel dom bezig was.
Maar ik neem mijn woorden terug, en merk dat v Geel toch meer inzicht erin had, en doorhad dat Munsterman hem er graag bij wilde hebben en er ver voor wilde gaan.

Respect!

Ja, 5,5 miljoen is inderdaad een mooi bedrag, kun je Bakkal jarenlang van huren

31 augustus 2011 om 18:57

Bakkal is volgend seizoen transfervrij. Als feyenoord slim is kijken ze het een tijdje aan en als het goed gaat dan gelijk een contract aanbieden voor volgend seizoen.

31 augustus 2011 om 19:03

Ja! , ik weet zeker dat ze hem gaan houden, goede speler met goede diepgang , komt wel goed....

Munsterman is wel een stuk ongeloofwaardiger geworden haha.
''wij betalen niet zo'n hoge bedragen zoals PSV voor een speler met een 1-jarig contract''

En Van Geel heeft weer punten verdiend moet ik zeggen, die heeft geweldig gehandeld!

Zomaar een stukje uit de Twentsche Courant Tubantia, woensdag 6 Juli

Wat de zaak er voor Twente niet makkelijker op maakt, is dat PSV vorige week bereid was vijf miljoen euro te betalen voor Wijnaldum. Net als Fer had ook Wijnaldum nog een éénjarig contract. Feyenoord verlangt nu minimaal hetzelfde bedrag voor Fer. Munsterman wil geen oordeel vellen over de handelwijze van Psv. „maar wij gaan zulke bedragen voor een speler die nog een éénjarig contract heeft nooit betalen.’’

van Geel, klasse! Ik was 1 van de voorstanders om Fer te behouden. Maar 5.5 miljoen en percentage doorverkoop. Dan meteen Bakkal en Guidetti terug...petje af. Alle crediet voor van geel die zich niet gek liet maken door het media spel van Munsterman.

Helemaal mee eens Fct-fan!
Ik dacht ook dat v Geel het dom speelde.
Maar denk jij Fct-fan dat dit een goede aankoop is?

Derksen zou Derksen niet zijn als er komende vrijdag niet wat slechts over Martin van Geel naar buiten komt! Let nou maar op, er zit nog wel een addertje onder het gras, net als destijds bij Ajax.
Martin wil ons nu net doen geloven alsof die Munsterman knettergek is, en dat is natuurlijk niet waar.

Let op, 5,5 miljoen is waarschijnlijk opgesplitst in 2,5 miljoen contante en 3 miljoen bij een kampioenschap van Twente en een aandeel van minimaal 15 goals van Fer of dergelijke. Iets minder rooskleurig als deze gladjurk wil doen geloven;-)

Bovendien, Bakkal was paar weken terug voor de Psv-norm nog 10 kilo te zwaar, dus ben benieuwd hoe die er nu bij loopt:-) gevalletje Hofland?

31 augustus 2011 om 19:12

Ja right. vgeel is gek. Haha. Dus als Twente geen kampioen wordt dan heeft ie Feyenoord maar 2.5miljoen contant opgeleverd? Geloof je t zelf?

31 augustus 2011 om 19:19

het vorige bod was 4 mil (in termijnen) en 1 mil dmv clausules. denk je dan echt dat ze nu met minder (2,5) genoegen nemen en 3 mil aan clausules?
nee...op munsterman z'n uitspraken en de mededelingen van feyenoord en twente afgaande heeft munsterman een waardige tegenstander gevonden in van geel en heeft ie gewoon t max moeten betalen, zoals men dat ook altijd bij twente moet doen.

Wat als de deal met Ruiz nu afketst? Twente had externe geldschieters nodig om de deal rond te krijgen zonder verkoop aan zijn kant. Is dit niet tegen het beleid van Twente in?

31 augustus 2011 om 19:53

de deal is al rond 13 mill voor ruiz

Ik vraag me af hoeveel hij zal hebben gekost als hij nog een contract voor 3 jaar had.

Ik zeg als Feyenoorder dat hij 5 miljoen waard is (met een aflopend contract). Maar als ik realistisch ben zeg ik Twente is knettergek, dat ze er 5,5 miljoen euro voor Fer hebben betaald.

Mag ik hierbij even alle Twente fans even uitlachen?
Iedereen van Twente die begon te zeuren dat ze nooit 5 miljoen zouden betalen voor een speler met een een jarig contract? (wijnaldum)

En wat doen ze zelf? Ze betalen nog meer dan de 5 miljoen van Wijnaldum en doen er daarnaast nog een doorverkoop percentage bij! Goed gehandeld hoor Twente!

Joop Munsterman op radio Turbantia:

''wat Martin van Geel in diverse media beweert is niet helemaal waar. Het klopt dat wij voor Leroy een hoger bedrag hebben betaald dan we vooraf hadden beraadt. Maar 5,5 miljoen euro is lariekoek. Ik heb het idee dat Martin zijn achterban wat tevreden wil stellen, want anders kan ik het niet verklaren. Wij zijn heel blij met Fer, maar zoals ik al eerder heb aangegeven betalen wij geen hoofdprijs voor spelers met een 1-jarig contract, ook niet als zo'n speler Messi heet . U kunt denken aan een bedrag tussen de 1,5 en 2,5 miljoen euro, waarbij nog eventuele premies voor Feyenoord te verdienen zijn bij sportieve prestaties. En u kunt mij geloven, dit zijn prestaties waar wij in Enschede voorlopig nog even van dromen, dus mocht dit gebeuren dan schud ik Martin tegen die tijd met een grote lach op mijn gezicht de hand.''

31 augustus 2011 om 19:25

Dus jij denkt dat fer is verkocht voor 1,5-2,5 miljoen? Dat kan nooit...

31 augustus 2011 om 19:26

Ja ach, dit is Van Geel tegen Munsterman. de tijd zal het leren.

31 augustus 2011 om 19:31

Feyenoord wilde het vorige bod in 1x, dus gaan nu zeker niet accoord met 1.5-2.5miljoen in 1x. Onzin.

31 augustus 2011 om 20:20

Radio Turbantia? Dat bestaat niet eens, en radio Tubantia ook niet. Kortom, broodje aap verhaal.

31 augustus 2011 om 23:14

Ik denk dat jij een beetje aan het dromen bent Dolfie. Natuurlijk heeft Joopje 5,5 miljoen euro betaald en heeft Martin van Geel een doorverkooppercentage bedongen. Martin van Geel is een keiharde zakenman en heeft Joopje het maximum laten betalen.

Bovendien verliezen jullie Bryan Ruiz en dat lijkt me een grotere aderlating dan het vertrek bij Feyenoord. Alle respect voor Leroy Fer, maar zo'n geweldenaar is het ook niet. Hij moet zich nog ontwikkelen en ik hoop voor Twente dat het ook gebeurt. Mocht hij voor een goed bedrag doorverkocht worden, dan mag Joopje weer een bedrag overmaken naar de bankrekening van Feyenoord:-)

Ongelovelijk goed gehandeld van Martin van Geel!!
Ontzettend knap! Wijnaldum 5, Fer 5,5.. fantastisch..
We kunnen het met deze selectie prima doen om plek 4,5,6,7 ik denk dat de top 7 haalbaar moet zijn, misschien een stunt in de beker, en niemand in Rotterdam zal klagen..
Nu is het aan van Geel om de aflopende contracten van Feyenoorders te verlengen en zo een stabiele basis te leggen.. ik denk dat ook bisseswar, en cabral potentie hebben om volgend of daarop seizoen voor 5 miljoen verkocht te worden..
we moeten verder en het aflossen is een heel eind opweg

Ik begrijp de optie tot koop niet goed bij Bakkal. Hij heeft toch een aflopend contract? Dan is hij van de zomer gewoon transfervrij en kan hij ervoor kiezen bij Feyenoord te tekenen. Transfervrij! Als hij het heel goed doet zullen andere clubs natuurlijk ook interesse hebben.

Lach Munsterman maar uit maar Joop zal uiteindelijk het laatst lachen. Kijkend naar de duur van het contract is 5,5 miljoen veel geld. Kijkend naar het talent en de potentie van Fer heeft Twente een zeer goede deal gemaakt. Los van het feit dat Fer heel graag naar Twente wil, hetgeen het resultaat is van jarenlang zeer goed beleid door Munsterman, is Fer een fantastisch talent (beter dan Wijnaldum). De afgelopen wedstrijden heeft hij bij Feyenoord laten zien veruit de beste speler te zijn (geweest). Twente gaat veel plezier aan Fer beleven om hem na 2 jaar tegen de hoofdprijs aan het buitenland te verkopen. Prima gedaan Joop. We hebben veel jonge talentvolle voetballers en toekomstig kapitaal op het veld staan (michalov, De Jong, Douglas, Fer, John, Janssen, Chadli).

31 augustus 2011 om 20:19

over 2 jaar heeft ie nog maar 1 jaar contract met een optie voor nog 1. als je dan ziet dat voor ruiz slechts 12 mil wordt betaald mag je blij zijn als je dan voor fer 10mil krijgt. haal daar de 5.5 mil doorverkoop vanaf salaris voor die jaren en je maakt maar weinig winst

de winst is hier denk ik vooral t sportieve en niet zozeer het financiele (zoals waarschijnlijk bij chadli gaat gebeuren die je zeer goedkoop gehaald hebt)

''psv-bedragen' weigert FC Twente voor Fer te betalen.''
Nee, Twente heeft het bedrag overtroffen wat PSV op Wijnaldum had uitgebracht.
Denk dat ze daar in Eindhoven nu wel om kunnen lachen hahaha.

Hulde aan V. Geel, heeft toch echt het onderste uit de kan gehaald, voor een speler met een éénjarig contract.
5.5 miljoen euro eventuele bonussen ook nog eens een doorverkooppercentage!
Liet zich ook totaal niet opjagen door Munsterman, en heeft uiteindelijk rustig afgewacht wat dus goed heeft uitgepakt.

Netjes gedaan hoor van van Geel. Heeft het maximale er uitgehaald. 5,5 miljoen plus doorverkooppercentage is hoog voor een speler met een eenjarig contract. Daarnaast haalt hij een zeer goede vervanger binnen, Bakkal, vind hem veel talent hebben en snap ook niet dat hij bij Psv de laatste jaren zo weinig minuten heeft gemaakt.

Prima laatste transferdag en aan meneer Van Geel mn complimenten, ik kan me er nog één herinneren waarbij ik uren lang achter mn pc'tje gekluisterd zat te wachten op die beloofde top-spits... Uiteindelijk had ik de moed maar opgegeven tot 12 uur s'avonds het verlossende nieuws tot mn verstand doordrong; '' Feyenoord neemt Charisteas over van Ajx.''

5,5 miljoen voor Leroy Fer dat is een goede deal voor feyenoord die het geld overigens goed kan gebruiken. Met Bakkal en Guidetti zie ik feyenoord er niet zwakker op worden overigens. Bakkal heeft meer scorend vermogen dan Fer en Guidetti die zie ik we zn doelpuntjes meepikken feyenoord creert voorin veel kansen alleen is er voorin niemand die ze erin schopt nu met Guidetti die een echte kiler is is dat anders. Ik zie feyenoord wel in de play offs terechtkomen en die ook winnen als het een beetje meezit.

Martin van Geel heeft zich nu al bewezen wat mij betreft.

tot nu toe nog geen fouten gemaakt qua transfers in en uit volgens mij.

zoals het nu lijkt is de weg omhoog ingeslagen, kwestie van tijd..

Volgens mij willen de Feyenoord supporters,graag gefeliciteerd worden! Maar waarmee, ze zijn hun beste speler kwijt en het geld mogen ze niet gebruiken voor aankopen. Twee huurspelers is natuurlijk niet verkeerd, maar waarom hebben ze Bulykin niet transfervrij opgehaald net zoals ajax?

Het zal waarschijnlijk € 5.5 zijn inclusief de evt. Doorverkooppercentages.
Munsterman en van der Laan zijn niet gek om een deal te maken waar zo veel risico inzit.
Ik denk dat de Twentse nuchterheid over 2 jaar zichtbaar zal zijn.

5,5 miljoen voor een speler met 1 jaar contract is wel heel heel heel veel geld. Eigenlijk zou ik hier helemaal niet mee eens zijn. Maar dit is wel een enorm talent en eigenlijk gewoon al een volwaardig lid van het middenveld van Twente waarschijnlijk. Uiteindelijk vind ik het wel een goede transfer. En we helpen Feyenoord er ook nog een beetje mee en dat is toch ook niet erg. Hoe meer competitie hoe beter de competitie.

Ik lach me dood! Munsterman moet en zal Fer hebben en betaalt meer dan de vraagprijs, terwijl hij eerst zei nooit meer te bieden dan 3 miljoen. En dan de woorden van Co Adriaanse afgelopen week:

'We hebben Fer niet echt nodig'

Veel succes met hem dan! Wat een communicatie en wat een afstemming. Wij vangen 10.5 miljoen voor twee spelers die anders gratis wegliepen. En we gaan er met Bakkal en Guidetti niet sportief op achteruit.

Van Geel, je bent geniaal dat je zo handig gebruik maakt van de honger van een stelletje niet nadenkende en geld smijtende mensen.

Van Geel is een kamikaze piloot met deze keer veel geluk. Bij Roda heeft hij Janssen niet verkocht aan Twente, terwijl hij later gratis wegliep. Van Geel is weg en Roda zit met de gebakken peren. Dat had hier ook maar zo kunnen gebeuren.

Twente en Fer hebben vertrouwen in elkaar uitgesproken en dit niet geschonden. Chapeau voor Munsterman dat hij zijn woord heeft gehouden naar Fer toe. Van Geel heeft waarschijnlijk niet eens door dat dit hem gered heeft.

Maar goed. Eerlijk is eerlijk. Van Geel heeft met Feyenoord geld gegokt en dit keer gewonnen. Voor het Feyenoord pulbiek wel een aderlating, want \de laatste dagen werd veelvuldig gezegd dat 5 mln niet in verhouding stond met de kwaliteit die Fer dit Feyenoord gaf.

Of het bedrag (te) hoog is zal over 3 jaar blijken.

31 augustus 2011 om 23:58

Nou, jij begrijpt het geloof ik niet helemaal. Want als Fer niet verkocht was, had Fer in Rotterdam blijven voetballen en had vrijwel iedereen er vrede mee dat hij gratis weg zou gaan. En dan had Guidetti er gewoon bijgekomen.

Hij kon eigenlijk alleen maar winnen. Of Fer weg ging of niet, het legioen vindt zijn vasthoudendheid gewoon geweldig.

Maar dit is natuurlijk wel het beste scenario. En stel dat het inderdaad puur geluk was, zonder geluk vaart niemand wel. Lucky 020....?

Ik snap hoe hoe 3% van de mensen nee heeft kunnen stemmen bij de poll. Hadden zij er soms zelf 10 miljoen uit kunnen halen?

Martin van Geel goed gedaan, misschien hebben we eindelijkw eer eens een goede TD bij Feyenoord!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren