Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax bereikt akkoord met NEC over komst Cillessen

Laatste update:

Ajax heeft met NEC overeenstemming bereikt over de transfer van Jasper Cillessen. Dat melden de Amsterdammers zaterdag op het digitale thuis. Er moet nog aan een aantal voorwaarden worden voldaan en de keeper moet nog een medische keuring ondergaan, maar zodra dat achter de rug is tekent Cillessen een contract voor vijf seizoenen.

/

De 22-jarige jeugdinternational moet bij Ajax de concurrentie aangaan met Kenneth Vermeer, die na het vertrek van Maarten Stekelenburg naar AS Roma de eerste keeper is van de hoofdstedelingen. Vermeer gaf zaterdag nog aan zich geen zorgen te maken over een concurrent. “Ik ben nu gewoon de eerste keeper, dus waarom zou ik aan mezelf gaan twijfelen? Dat heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen”, zei de sluitpost.

Cillessen maakt een stormachtige ontwikkeling door. Hij promoveerde vorig jaar tot eerste keus bij NEC en werd in juni door bondscoach Bert van Marwijk uitgenodigd voor de oefentrip van het Nederlands elftal naar Zuid-Amerika.

Ajax heeft Jasper Cillessen nodig

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dom dom dom, nu gaat Vermeer of Cillessen op de bank belanden en dat is zonde van degene zijn ontwikkeling.. Ajax had veel beter een wat oudere ervaren keeper kunnen halen als stand-in die kan Vermeer dan ook nog wat dingen bijleren etc.

27 augustus 2011 om 17:37

Vermeer heeft ook jaren op zijn kans moeten wachten , ik denk dat deze twee elkaar alleen maar beter kunnen maken. Alhoewel vertrouwen erg belangrijk voor een keeper is , is het ook goed dat hij weet dat er gezonde concurrentie is in de vorm van een talentvolle jonge keeper.
Geheel in de Ajax-filosofie jong kopen zelf verder vormen en eventueel na een aantal jaar duurder verkopen.
Zeer goede zet van Ajax , liever deze jonge hond(goed bedoeld) dan een oude ambitieloze bankzitter erbij.

27 augustus 2011 om 18:03

Ja, en is het ooit goed voor de ontwikkeling van Vermeer geweest dat hij zo lang op de bank heeft gezeten? Ik ben er van overtuigd dat Vermeer op het moment beter was geweest als hij in al die jaren wel had gekeept. Ik vind dit een domme stap van Cillessen, aangezien hij gewoon veel moet spelen en dat zal hij bij Ajax waarschijnlijk niet doen.

27 augustus 2011 om 18:07

Ja jou geef ik volkomen gelijk Peerk! Gewoon zonde van een van deze talentvolle keepers..

27 augustus 2011 om 18:22

Je bedoelt net zo dom als de overstap van Tyton, die zit nu immers ook op de bank? Of moet ik dat dan weer anders zien?

Spelen bij NEC is heel anders als spelen in de Nederlandse top. Normaal heeft een jonge speler wel een jaar nodig om te wennen aan de nieuwe omgeving. Nu Vermeer eerste keeper is, heeft Cillessen gewoon de tijd om in de luwte te wennen aan de nieuwe omgeving en het spelen bij een topploeg.

Als hij zich door ontwikkeld, kan hij de concurrentie aangaan en op termijn eerste keeper worden.

27 augustus 2011 om 18:25

Jong kopen en verder vormen? Ik geloof dat in de Ajax-filosofie het de bedoeling is dat er vanuit de jeugd een keeper voort wordt gebracht en niet een wordt gekocht die 1 seizoen leuk heeft gepresteerd en voor 4 tot 6 miljoen de overstap maakt. Als Ajax zijnde had ik gewacht tot de speler in kwestie wat dichter bij het einde van z'n contract zit. Ze blijven maar kopen alsof ze oneindig geld hebben daar terwijl de rest van Nederland, op Eindhoven, eehh ik bedoel PSV na dan, op de centjes moet letten. Als ze toch al die weken een keeper moesten kopen, dan hadden ze met Tyton een betere gehaald voor minder.

27 augustus 2011 om 18:29

@speedyafc

Moet je inderdaad anders zien, Issakson zijn contract loopt toch af en daarom hebben ze Tyton gehaald die volgend jaar dan sowieso eerste keeper is! En waarschijnlijk zal Tyton al wel eerder eerste doelman worden ik verwacht misschien dit weekend al tegen Excelsior, dus is geen domme overstap.

27 augustus 2011 om 18:36

waarom nu weer een verdomde sneer geven naar psv????? jaloers??

iedereen weet dat ze bij psv van isaksson af willen, en dat ie nog maar een contract heeft voor dit jaar!!!!

als je praat over kapitaalvernietiging, nou dit slaat echt alles!!
cillessen is jong talentvol en ambitieus, precies als vermeer en 1 van de 2 beland op de bank!!!!
dan sta je toch ontzettend stil in je ontwikkeling, of vind je jong ajax van een hoger niveau als nec?

27 augustus 2011 om 18:36

Dat is inderdaad anders @speedyafc

Isaksson zal niet beter gaan worden en zal ook worden vervangen door Tyton binnekort.

27 augustus 2011 om 18:38

Ok misschien was beter geweest ''halen'' ipv ''kopen'', maar het punt staat .
Niet investeren in met alle respect oude spelers maar in jeugd en jonge spelers.
Voor hoeveel heeft Ajax trouwens verkocht?
Ik denk dat dat aardig in verhouding is met wat gekocht is, terwijl het salarishuis weer verder terug gebracht is doordat dure spelers weg zijn..
Dat de rest van Nederland niets te besteden heeft kan je toch moeilijk Ajax kwalijk nemen.

27 augustus 2011 om 19:10

Als Ajax zijnde is het natuurlijk prachtig als ze deze jongen over een paar jaar voor ongeveer het dubbele of meer zouden kunnen verkopen.
Maar het moet eerst maar eens blijken of hij wel aan spelen toe komt, met de concurrentie van Vermeer, zo niet, dan is dit zonde van het geld en misschien moet je niet direct aan verkopen met winst denken als je Ajax bent, maar aan de ontwikkeling van de speler, de ontwikkeling van een speler moet denk ik boven een verkoop staan en als zo'n jongen als Cillesen zich niet kan ontwikkelen, doordat Vermeer op doel staat dan zul je hem niet kunnen doorverkopen en dan stokt de ontwikkeling, wat nu ook zichtbaar is bij Vermeer, die al vele malen beter had kunnen zijn.

27 augustus 2011 om 19:18

Als Vermeer weer op de bank beland kan ik me voorstellen dat ie weg wilt.

27 augustus 2011 om 20:46

@house of Ari

PSV huurt Tyton nu van Roda en hebben aan het einde van dit seizoen een optie tot koop, om welk bedrag het gaat is niet gemeld alleen gaat vanaf volgend jaar het financieelfairplay in en als PSV dan niks verkoopt aan het einde van het seizoen kunnen ze eigenlijk niks kopen want anders mag je europees gezien niet meedoen. Ook staat PSV er nu niet rooskleurig voor, laat ze eerst maar zien dat ze geen verlies draaien dit seizoen.
Ajax heeft nu het extra geld van de CL binnen waardoor ze dit makkelijker konden doen.

27 augustus 2011 om 21:17

als ajax dit seizoen kampioen wordt en vermeer doet het uitstekend dan is die zo vertrokken en heeft ajax met Cillessen een goede vervanger.

NEC heeft nu trouwens gewoon weer babos op goal en qua kwaliteit levert NEC dus niets in als je het mij vraagt

27 augustus 2011 om 17:38

Slim slim slim, natuurlijk zal er 1 op de bank belanden, maar zo'n jong talent vertegenwoordigt altijd een transfersom en kan winst op gemaakt worden. Op bijv. Gentenaar verlies je alleen maar.

27 augustus 2011 om 17:43

Verliezen op Gentenaar? Hahaha. Hoeveel moet die nou kosten? Daarbij zal hij ook niet veel salaris vragen. Zo word dan niet de ontwikkeling van een talent geremd en kan hij ook een soort mentor zijn. Ik zie geen nadelen.

27 augustus 2011 om 17:54

gentenaar moest meer dan een miljoen kosten

27 augustus 2011 om 18:00

Verliezen op Gentenaar ja...aangezien hij 2,5 miljoen moest kosten en ook wel een tonnetje of 3 - 4 salaris zal hebben.

27 augustus 2011 om 18:04

Gentenaar 2.5 miljoen? Wat kraam jij weer een onzin uit. Gentenaar kostte maximaal 1 miljoen. Zoiezo stukken goedkoper dan Cillessen, al heb je met Cillessen wel een lange termijn oplossing.

27 augustus 2011 om 19:43

Vertel jij mij eens hoe je winst wou maken op Gentenaar?

27 augustus 2011 om 17:41

@davido:

Precies! Nu moet één van de twee iedere wedstrijd op de bank zitten terwijl ze allebei wekelijks moeten spelen! Ze hadden veel beter Gentenaar kunnen halen, ervaren en staat nog steeds zijn mannetje. Zonde dit.

27 augustus 2011 om 17:45

Ja daarom, je moet deze 2 keepers gewoon wekelijks onder de lat zien staan bij een club in de eredivisie vind ik! Maar ja dat is mijn mening hé.

27 augustus 2011 om 17:49

Hetzelfde geld voor Tyton en Issacson.
Cillisen en met name Vermeer zullen beide dit seizoen minuten pakken. Maar beter een jonge keeper die al wat heeft laten zien en nog kan groeien, dan iemand waar je over 1 of 2 seizoenen weer opnieuw hetzelfde probleem mee hebt.

27 augustus 2011 om 17:52

Nee, Issakson dan praat je toch niet over een jonge keeper kom op zeg! Zie jij Issakson graag onder de lat staan bij Psv? Ja misschien omdat jou club dan meer punten pakt maar niet omdat het een goede keeper is vind ik.

27 augustus 2011 om 18:24

Issakson staat onder de lat, Tyton zit op de bank, dat zijn de feiten. Het is maar afwachten of we Tyton nog in actie gaan zien dit seizoen.

27 augustus 2011 om 17:42

Misschien dat het voor de toekomst een goede keeper word maar op dit moment vind ik Vermeer op elk gebied beter dan Cillessen. En op zich hoef je niet altijd een ervaren 2e man te hebben. Vermeer is ook lang de vervanger van Steek geweest terwijl het leeftijdsverschil tussen hun ook niet enorm is. Echter ben ik wel benieuwd wat Ajax voor hem betaald heeft. Want als het voor 6 miljoen is (bedragen die NEC vroeg) dan vind ik het een slechte aankoop.

27 augustus 2011 om 17:47

@davido

Volgens mij ligt het wat simpler. Ajax (fdb) heeft weinig vertrouwen in Vermeer. Cillessen gaat in mijn opinie mischien een paar maanden op de bank zitten, maar gaat in de loop der seizoen de eerste keeper worden. Ze zitten mischien nu op de zelfde niveau maar Cillessen heeft meer potentie dan Vermeer. Zelfs grote clubs investeren nauwelijks zulke grote bedragen in 2de keepers (real madrid = dudek, Barca = Pinto, M utd = Lindeegaard), laat staan Ajax.

Nee, Cillessen is gehaald om (op termijn) eerste keeper te worden bij Ajax.

27 augustus 2011 om 17:53

Psv had hem beter kunnen halen, Want die hebben nog niet genoeg keepers?en het leukste van dat alles is, de beste van hun loopt in Waalwijk rond! Door concurrentie gaat wel degelijk het niveau omhoog op de training, en waarom zou FdB niet kunnen rouleren met zijn keepers?
Goede aankoop van Ajax, Het zet Vermeer op scherp!

27 augustus 2011 om 17:55

Het is niet dom. Frank de Boer heeft niet het volle vertrouwen in Vermeer.
Daar zal hij zijn redenen als oud voetballer voor hebben,
Stekelenburg noemde die al onpasseerbaar. Vermeer niet.

Bepaalde aspecten van het keepen zal die wel bij Cillessen zien
en niet bij Vermeer.

Cillessen zal eerste doelman worden.
In contract onderhandelingen zal hem in alle eerlijkheid gezegd zijn
dat hij met Vermeer moet gaan strijden om plek 1.

Het is voor Ajax alleen niet te hopen dat die keeperswissel plaats
gaat vinden na wat blundertjes van Vermeer hetgeen puntverlies
betekend. Als Cillessen zo nodig 1e keeper moet worden.
Zet hem dan gelijk op 1 en niet na puntverlies.

Voor Vermeer is dit ook een breuk aan vertrouwen.
Kijken hoe hij dit oppakt straks keept ie de sterren van de hemel.

27 augustus 2011 om 18:27

ik verwacht dat Cillessen net als Vermeer eerst op de bank beland voor een jaar of 2 en dan zijn kans grijpt als Vermeer van club verandert of er iets gebeurt. dit was ook zo met Vermeer en Steek.
Vermeer heeft lang moeten wachten op een kans, dus waarom zou Jasper dat niet moeten??

ook natuurlijk als goede stand in

27 augustus 2011 om 18:42

Ze kunnen Cillessen nu op ze minst alle wedstrijden in de beker laten spelen.
Dat doet bijvoorbeeld barcelona ook met valdez en pinto.
gaandeweg moet blijken wie er de betere is

v marwijk heb cillessen al geselecteerd bij Oranje
Vermeer komt niet voor in de selectie bij v Marwijk.
Zegt ook wel iets

27 augustus 2011 om 18:01

zelfde geld voor psv. Ze hebben ook Tyton gehaald en dat is ook slecht voor zijn ontwikkeling.

27 augustus 2011 om 19:52

Maar welke oude ervaren keeper is er nu beschikbaar die zo'n carrière heeft gehad dat hij Vermeer wat kan bijleren? Ik bedoel die Gentenaar kan Vermeer weinig meer leren hoor. Hildebrand misschien?

27 augustus 2011 om 19:55

een beetje zoals een gelouterde speler als bouma halen terwijl je ook de jeugd een kans kunt geven bedoel je denk ik.....is inderdaad zonde

28 augustus 2011 om 17:41

Ik geef je groot gelijk je groot gelijk.dat Ajax hem wilt kopen oke, maar dat Cilliscen nog gaat vind ik raar. Zeker omdat FDB Vermeer vertrouwen heeft gegeven als 1ste keeper. Het zou beter zijn geweest om bij NEC te blijven. Hoop voor hem dat hij 1ste keeper word (wat heel moeilijk gaat worden).

Jammer voor zijn toekomst, jammer voor Nec, jammer voor het nederlandse voetbal. Wel leuk voor hem om tegen Real Madrid op de bank te zitten. En dan maar zeggen in Amsterdam wij kopen geen spelers, we leiden ze zelf op. Maar ja, hij heeft vorig jaar goed gespeeld tegen Ajax. Alles wat goed speelt tegen Ajax dat kopen ze. Dus de volgende is de spits van Vvv.

27 augustus 2011 om 17:40

blablabla... we zeggen niet dat we helemaal niet kopen.. we leiden zelf veel spelers op maar alleen daarmee red je het niet en zal er dus ook gekocht moeten worden!

27 augustus 2011 om 17:41

Geloof je dit nu serieus zelf? Ajax wil gewoon net als met Vermeer en Steek meteen een opvolger hebben bij een eventueel vertrek, dat is gewoon het ideaal van Ajax en of dat het goede is is de vraag.

En bij Ajax staan gewoon 6 à 7 spelers uit de jeugd in de basis, nog één meer als je Boerrigter meetelt, die ook bijna niets kostte, maar laten we dat niet doen

Het is onzin om te zeggen dat Ajax alles koopt wat goed speelt, Musa gaat echt niet komen, Gentenaar was de andere optie en dan had je wel gelijk gehad, die speelde top tegen Ajax.

27 augustus 2011 om 17:43

Wie weet als tweede spits achter Kolbeinn?
Helemaal geen gek idee , alleen ben ik bang dat Berden nu al weer dollartekens in zijn ogen heeft met zijn opmerking van 10 miljoen. Dat is een bedrag dat Ajax niet gaat uitgeven aan zo'n jong talent.
Ach iedere club koopt spelers of moet ze huren , dat is nu eenmaal hoe het tegenwoordig werkt.
Er valt zelfs voor Ajax mbt de snelle doorstroom van spelers niet tegenaan op te leiden.
Dus zal er zo afentoe gekocht moeten worden om de kwaliteit op pijl te houden.
Samen met Feijenoord is Ajax nog steeds een van de clubs met het hoogste percentage zelf opgeleide spelers, dus dat gezeur van je is niet terecht.

27 augustus 2011 om 17:44

Haha mag ik je even met de neus op de feiten drukken?

Van de basisopstelling die Ajax gister had, waren 8 van de 11 uit eigen opleiding.
Namelijk: Vermeer, Anita, Vertonghen, Aldeweireld, vd Wiel, de Jong, Eriksen, Boerrigter (half).

Nee inderdaad, Ajax pleurt zijn hele opstelling vol met bij elkaar gekochte spelers. Kom op zeg, maak jezelf niet zo belachelijk.

27 augustus 2011 om 17:49

Aldweireld is geen jeugd is gekocht van beerschot, zelfde geld voor Vertongen. Eriksen is ook gekocht Boerrigter werd gekocht van Twente

27 augustus 2011 om 17:57

werden allen op jonge leeftijd gehaald en daarna in de opleiding opgenomen, dus wel degelijk uit de eigen opleiding. of wil jij beweren dat andere jeugdspelers niet eerst bij een andere club hebben gespeeld?

27 augustus 2011 om 17:58

Jonge wat lul je nou! denk je dat je iedereen al vanaf hun 5e jaar kan opleiden ofzo? Dat iedereen op hun 5e levensjaar ff bij ajax komt aanwandelen van eej ik wil hier trainen! sommige komen rond hun 10e bij ajax andere weer rond hun 14e (aldeweireld,vertonghen)... maar uiteindelijk spelen ze toch (enkele) jaren in de jeugd bij ajax oftewel dan kun je ze meetellen als jeugdspelers van ajax!

27 augustus 2011 om 18:08

'door een samenwerkingsverband met Ajax kwam Alderweireld vanaf 2004 voor de jeugd van Ajax uit.'
Toen was Aldeweireld dus 15, maw wel degelijk in de Ajax jeugd gevormd.
Vertonghen is hetzelfde verhaal en is dus ook gevormd in de Ajax jeugd.
Eriksen is inderdaad later gekomen, maar komt toch ook wel degelijk uit de jeugdopleiding gerold.
Boerrigter zei ik dat het half was, die zou je inderdaad als exponent van FC Twente kunnen zien, en anders zit daar ook nog zijn Zwolle/rkc periode tussen.

Zoals jij het bekijkt heeft eigenlijk geen enkele topclub zijn spelers uit eigen jeugdopleiding, het is namelijk altijd zo dat spelers bij de amateurs beginnen en dan pas bij goede prestaties in jeugdopleiding van topclubs komen. Het gaat er uiteindelijk om dat wat jij zegt simpelweg onzin is, Ajax koopt vrijwel geen één speler die 'toevallig' één keer goed tegen ze heeft gespeeld. Daarvoor moet je bij PSV zijn

Maar blijf je kop maar in het zand steken met je Ajax-haat. Ik denk dat Ajax zo ongeveer de club is met de meeste jeugdspelers in de basiself.

27 augustus 2011 om 18:13

zullen we gewoon zeggen dat boerrigter van rkc afkwam ipv twente??

27 augustus 2011 om 18:17

Zullen we gewoon zeggen dat je ook naar zijn periode voor RKC moet kijken?
Boerrigter speelde in de jeugdopleiding van Twente, stapte over naar de A1 van Ajax, haalde het eerste niet. Toen kwam pas zijn Zwolle en RKC periode.

27 augustus 2011 om 18:20

Zoals ik hieronder ook al zei verdiep je in de feiten voordat je onzin verkondigd.

Boerrigter heeft 3 jaar in de jeugd van Ajax gespeeld ne tzoals in die van Twente waarvan hij er 1 aan Haarlem is verhuurd. Via een tussenstop bij RKC is hij uitiendelijk weer bij Ajax terecht gekomen.

Alderweireld is naar Beerschot gegaan dankzij de scouts van Ajax want Ajax had met Beerschot een samenwerkingsverband en een meerderheidsbelang in die club. In 2004 is hij naar Ajax gekomen waar hij tot 2008 in de jeugd heeft gespeeld. Hij is toen bij het eerste gehaald.

Vertonghen is ook op die manier naar Beerschot gehaald. HIj heeft eerst een paar jaar nog onder verhuur daar gespeeld en in 2004 is hij echt naar Ajax gekomen. HIj heeft toen meerdere jaren in de jeugd gespeeld en is nog 1 sieozen verhuurd geweest aan Rkc. Daarna is hij ook bij het eerste van Ajax gekomen.

Boilesen en Eriksen zijn beide gekomen als jonge jongens en zijn gestart in de A jeugd van Ajax. Ajax had al veel langer interesse maar mocht ze contractueel nog niet halen. Beiden zijn achter de schermen wel begeleid. Beide groeiden al binnen 1 seizoen van de A1 naar jong Ajax waarna ze al snel hun debuut mochten maken in Ajax 1.

27 augustus 2011 om 18:29

Boerrichter werd gekocht van RKC dacht ik!

27 augustus 2011 om 17:48

Lekker representatief voor het beleid om na een aankoop van een talent de uitspraak af te kraken dat Ajax geen spelers koopt, maar zelf opleidt. Gisteren stonden er acht spelers uit de eigen jeugdopleiding in de basis. Los van het feit of het niet verstandiger was geweest om een ervaren stand-in te kopen, had Ajax wel gewoon een waardige reserve doelman nodig. Dat maakt Ajax toch niet opeens een club die slechts spelers koopt?

27 augustus 2011 om 17:48

Alleen maar goed voor Nec! Wederom inkomsten uit een transfer.

Iemand enig idee voor welk bedrag NEC overstag is gegaan?

ik schat zelf tussen de 3,3 en de 3,5 milj

opbrengsten transferperiode
vlem 3,3
zomer 0,65
Cilessen 3,4

7,35 milj aan opbrengsten! Geweldig toch voor een club als Nec. Dit houdt in dat de financien op orde zullen zijn, de vvd zijn steun voor de tip (topsport innovatie park) zal behouden en dat de gevreesde categorie 1 naar 2 zal worden verplaatst.

Nieuw stadion = nieuw begin met meer mogelijkheden. Op dit moment kan NEC haar begroting niet opschroeven dus dit is alleen maar goed nieuws!

Verder zal Cilessen naar mijn mening kenneth er binnen een paar weken uitkeepen. Cilessen is echt een super keeper die in mijn ogen verder is dan Vermeer.

Dus voor NEC goed nieuws voor Cilessen goed nieuws en voor Ajax goed nieuws.dus alleen voor Vermeer slecht nieuws

27 augustus 2011 om 18:14

het is voor Ajax te hopen dat Cillessen 1e keeper wordt
zonder dat Kenneth Vermeer de punten verspeeld voor Ajax

anders kunnen ze Cillessen beter gelijk op 1 zetten
ze moet Vermeer niet eerst laten blunderen.

Zie het al voor me. In de rust een keeperswissel.
Cillessen -> Vermeer en daarna speelt Vermeer nooit meer.
Ajax zal dit rustig moeten gaan aanpakken.
Anders breken ze Vermeer mentaal door midden
en heb je nog geen 2e goede doelman

27 augustus 2011 om 19:12

Het lijkt mij niet zo'n probleem, Cillissen heeft in eerste instantie waarschijnlijk tijd nodig om zich aan te passen. Tegen de tijd dat Cillissen de weg naar de Arena goed en wel kent, begint voor Ajax het bekertoernooi, 1+1=2

27 augustus 2011 om 19:52

in welke wedstrijden heeft vermeer ajax punten gekost dan?!
ik kan me alleen maar herinneren dat hij steek vorig jaar uitstekend heeft vervangen en dit zeizoen ook goed heeft gekeept! terwijl cillissen dit jaar niet heel best is begonnen! hij staat te trillen op zn benen!
nee, ik heb veel liever vermeer dit jaar op doel en dat hij dan volgend jaar kan vertrekken en dan cillissen volgend jaar maar opstellen want anders heb je niks meer aan vermeer!! die ik persoonlijk beter vind keepen maarja dat is mijn mening!

27 augustus 2011 om 21:18

Het bedrag is volgens diverse media 3 225 000

27 augustus 2011 om 17:48

Hahahaha en dat zegt een PSV supporter met 0 jongens in de basis uit de eigen jeugd. Bij ons komen Vermeer, Boilessen (blind), De Jong Alderweireld, Vertonghen, Wiel, Anita, Eriksen en Boerrigter gewoon uit de Ajax jeugd.

En als wij iets kopen dan is het van ons eigen geld en niet van het geld van de gemeente.

27 augustus 2011 om 17:58

@ Ajacied777

Onbegrijpelijk dat je Alderweireld, Boilesen, Vertonghen, Eriksen en Boerrichter onder 'eigen jeugd' plaatst!

Alderweireld eigen jeugd? Is gekocht van Germinal Beerschot
Boilesen eigen jeugd? Is gekocht van Brondby If
Vertonghen eigen jeugd? Is gekocht van Germinal Beerschot
Eriksen eigen jeugd? Is gekocht van Odense Bk
Boerrichter eigen jeugd? Is gekocht van Rkc

Dus met de 'eigen jeugd' van Ajax valt 't nogal mee hoor!

27 augustus 2011 om 17:58

Gelukkig weet jij ook precies hoe het bij PSV zit of niet? PSV kon door de lening aankopen doen, omdat het eigen vermogen een stuk was verbeterd. Zonder die lening kon PSV niets, doordat het eigen vermogen niet goed was en zou men gedwongen zijn een aantal spelers te verkopen. PSV kon die spelers gewoon kopen vanwege het geld, dat eerder is ontvangen van spelersverkopen. Denk bijvoorbeeld aan Afellay, Lazovic en Rodriquez.

Bovendien snap ik jou reactie niet echt en wat je wil zeggen. Bij mij komt hier wat jaloezie om de hoek kijken.

27 augustus 2011 om 18:08

@ fact

Misschien moet je je eerst verdiepen voordat je ergens over oordeelt

Boerrigter heeft 3 jaar in de jeugd van Ajax gespeeld net zoals in die van Twente waarvan hij er 1 aan Haarlem is verhuurd. Via een tussenstop bij RKC is hij uitiendelijk weer bij Ajax terecht gekomen.

Alderweireld is naar Beerschot gegaan dankzij de scouts van Ajax want Ajax had met Beerschot een samenwerkingsverband en een meerderheidsbelang in die club. In 2004 is hij naar Ajax gekomen waar hij tot 2008 in de jeugd heeft gespeeld. Hij is toen bij het eerste gehaald.

Vertonghen is ook op die manier naar Beerschot gehaald. HIj heeft eerst een paar jaar nog onder verhuur daar gespeeld en in 2004 is hij echt naar Ajax gekomen. HIj heeft toen meerdere jaren in de jeugd gespeeld en is nog 1 sieozen verhuurd geweest aan Rkc. Daarna is hij ook bij het eerste van Ajax gekomen.

Boilesen en Eriksen zijn beide gekomen als jonge jongens en zijn gestart in de A jeugd van Ajax. Ajax had al veel langer interesse maar mocht ze contractueel nog niet halen. Beiden zijn achter de schermen wel begeleid. Beide groeiden al binnen 1 seizoen van de A1 naar jong Ajax waarna ze al snel hun debuut mochten maken in Ajax 1.

Dus zoek eerst de feiten op voordat je onzin loopt te verkondigen. Je bent een jeugdspeler van een club als je 1 of meerdere elftallen van die club doorlopen hebt over een langere periode dan een jaar. Het is nogal logisch dat niet al je talenten uit de F komen want dat is ook niet mogelijk. De spelertjes die bij Ajax in de F spelen komen vaak alleen uit Amsterdam aangezien je geen F spelertjes van 7 jaar uit Eindhoven gaat halen. Vanaf de B haal je spelers uit de regio tot ongeveer Utrecht en vanaf de A haal je spelers uit het hele land of het buitenland waar je interesse en vooral vertrouwen in hebt. Die spelers vorm je dan en maak je uiteindelijk klaar voor Ajax 1 in 2-3 jaar.

Daarom krijgt de club die de speler in de B en A jeugd heeft gehad ook altijd de grootste opleidingsvergoeding (die verplicht is vanuit de Uefa). Want die jaren zijn het belangrijkste in de vorming van een voetballer.

27 augustus 2011 om 18:15

Oke vertel jij dan even vanaf welke leeftijd of hoelang je in de jeugd moet hebben gespeeld om het etiket ''eigen jeugd'' te mogen hebben. want ik weet het niet

27 augustus 2011 om 18:47

Fact heeft het goed gezien! Dat geneuzel altijd over eigen jeugd....

27 augustus 2011 om 18:49

Inhoudelijk goed beargumenteerd hoor. Sorry wij hebben allemaal ongelijk. Zolang je inhoudelijk geen enkel tegenargument kunt geven op de vele argumenten en feitelijkheden die hierboven gebracht worden reageer dan gewoon niet.

Maar Cillessen zal volgens jou dan ook wel geen jeugdspeler van NEC zijn aangezien hij van De Treffers afkomt voordat hij bij NEC speelde...

27 augustus 2011 om 19:02

Fact
Het feit is wel dat ze toch een gedeelte van hun jeugd in de jeugdselecties van Ajax hebben gespeelt. Je mag wel stellen dat ze niet door ajax als eerste gescout zijn, maar door andere Bvo's zijn opgevallen. Het zelfde geld trouwens ook voor Sdjong, wie van de Graafschap is gehaald.
Wel geef ik je gelijk in dat ze wel erg groot doen over hun eigen jeugdopleiding, maar een mooi voorbeeld is Arnoutovic, wie dan wel weer als een gekochte speler van Twente word gezien. Zo zijn er wel meer voorbeelden, Dan meten ze in Amsterdam weer met 2 maten.

27 augustus 2011 om 19:13

Boerrichter is toch écht gekocht van RKC voor 5 ton.

En dat Boilesen en Eriksen blijkbaar snel de Ajax-jeugd ontgroeid waren, getuigd van goeie scouting, mét het prijskaartje wat hieraan heeft gehangen, want ook deze spelers zijn toch écht gekocht en niet 'gekomen'!

27 augustus 2011 om 19:18

@ Fct1978

HOe weet je dat ze niet als eerste door Ajax gescout zijn?? Het probleem zit hem in de leeftijd. Je kunt geen jongens van 11 naar Ajax halen die 200km verderop wonen. Vandaag nog mooi artikel van Janssen hier die ook zei dat Ajax 15 jaar terug al interesse in hem had toen hij in de C speelde. Echter woonde Janssen in regio Arnhem en had hij geen zin om 4x in de week heen en weer te reizen naar Amsterdam en al helemaal niet om in een gastgezin in Amsterdam te wonen. Daarom is het ook achterlijk dat Fact eerder zegt in andere topics dat je alleen een jeugdspeler bent als je vanaf de F of E bij die club speelt want dat is vrijwel niemand. De meeste jongens komen pas rond hun 14-16e in de jeugd van een topclub omdat ze dan afstanden kunnen reizen of wel in een gastgezin willen wonen mochten hun ouders ver weg wonen.

Arnautovic is ook gedeeltelijk een jeugdexponent van Twente (jong Twente gespeeld) echter is daar het verschil dat hij wel heeeeeeel kort in de jeugd van Twente heeft gezeten n.l nog geen 7 maanden daar waar jongens als Eriksen in de B1 van Ajax kwam om na 2 jaar voor het eerst op trainingskamp met Ajax 1 mee te gaan en enkele maanden later ook zijn debuut te maken. En een Alderweireld is op 15 jarige leeftijd bij Ajax gekomen (daarvoor 3 jaar bij een satelietclub van Ajax).

27 augustus 2011 om 19:30

@ Fact Ja Boerrigter is teruggekocht omdat zijn contract na de jeugd niet verlengd werd omdat hij te zwak geacht werd....dat zeg ik toch ook!!!! Maar dat doet niks aan het feit af dat hij wel 3 seizoenen in de jeugd van Ajax gespeeld heeft. Elia heeft ook in de jeugd van Ajax gespeeld maar uiteindelijk nooit bij Ajax 1 maar dat betekend nog niet dat hij geen jeugdspeler van Ajax is geweest.

Voor Eriksen is een opleidingsvergoeding betaald net zoals je een amateurclub een opleidingsvergoeding betaald wanneer je daar een speler op 15 of 16 jarige leeftijd weghaalt. Zoiets is verplicht door de Uefa. Dus je kunt het zo krom proberen te lullen maar een feit is dat Eriksen in de B1 en A1 van Ajax gespeeld heeft en later bij jong Ajax om in Ajax 1 te komen. Nogal logisch dat hij niet in de D1 van Ajax gespeeld heeft he want Denemarken - Amsterdam is elke dag ver fietsen voor een 10 jarig menneke. Een club die een speler in de B en A jeugd heeft gehad krijgt later altijd de hoogste opleidingsvergoeding (wanneer hij doorverkocht word door andere clubs). Dit is vastgesteld door de Uefa en verplicht mede omdat de B en A selecties als de belangrijkste niveau's van de jeugd gezien worden omdat je daar echt gevormd word.

27 augustus 2011 om 19:34

@ Fact
Ja Boerrigter is teruggekocht omdat zijn contract na de jeugd niet verlengd werd omdat hij te zwak geacht werd....dat zeg ik toch ook!!!! Maar dat doet niks aan het feit af dat hij wel 3 seizoenen in de jeugd van Ajax gespeeld heeft. DAt getuigd het feit ook dat ondanks dat Ajax hem kocht RKC Ajax weer een opleidingsvergoeding moest betalen die een klein percentage van het bedrag is. Elia heeft ook in de jeugd van Ajax gespeeld maar uiteindelijk nooit bij Ajax 1 maar dat betekend nog niet dat hij geen jeugdspeler van Ajax is geweest. Net zoals Huntelaar gewoon een jeugdspeler van PSV is zonder ooit in PSV 1 gespeeld te hebben.

Voor Eriksen is een opleidingsvergoeding betaald net zoals je een amateurclub een opleidingsvergoeding betaald wanneer je daar een speler op 15 of 16 jarige leeftijd weghaalt. Zoiets is verplicht door de Uefa. Dus je kunt het zo krom proberen te lullen maar een feit is dat Eriksen in de B1 en A1 van Ajax gespeeld heeft en later bij jong Ajax om in Ajax 1 te komen. Nogal logisch dat hij niet in de D1 van Ajax gespeeld heeft he want Denemarken - Amsterdam is elke dag ver fietsen voor een 10 jarig menneke. Een club die een speler in de B en A jeugd heeft gehad krijgt later altijd de hoogste opleidingsvergoeding (wanneer hij doorverkocht word door andere clubs). Dit is vastgesteld door de Uefa en verplicht mede omdat de B en A selecties als de belangrijkste niveau's van de jeugd gezien worden omdat je daar echt gevormd word.

27 augustus 2011 om 17:53

Volgens mij is PSV daar dit seizoen mee bezig. Kijk naar Strootman, Mertens, Wijnaldum en Tyton, maar Ajax juist niet.

Aankopen Ajax:
Janssen: Brengt de nodige ervaring
Boerigter: Ten eerste een koopje, ten tweede een type flankspeler die Ajax nodig heeft.
Serero: Buitenkansje van Ajax cape Town
Sighturson: De spits die Ajax nodig had en die nu ook zijn belofte aan het waarmaken is.
Cillissen: Een keeper achter Vermeer was gewoon nodig, Cillessen heeft talent en is jong. Ideaal lijkt mij.

Voor de rest is het merendeel van de selectie uit eigen jeugd of doorontwikkeld bij Ajax. Met Sulejmani als uitzondering.

27 augustus 2011 om 20:30

Wat een falende reactie zeg, het feit dat je van fan PSV bent maakt het alleen nog maar erger, dat is een koopclub namelijk.
En om dit seizoen op de bank te zitten tegen Real Madrid kan iemand bij PSV niet zeggen.

Ot:
Goede aankoop met een visie op de toekomst, maar ben toch echt benieuwd of Cilessen wellicht eerste keeper wordt.

Ik weet het niet zo. Het is wel een goede keeper, Maar je hebt nog Kenneth. Als je die op de bank zet.. Dan dient hij terecht een transferverzoek in. Als je Cillessen op de bank zet. Dan gaat ie er niet beter van worden. Daarom de twijfel. En tevens oplopend naar 4 miljoen!

27 augustus 2011 om 18:17

Belangrijkste is hier natuurlijk de club Ajax.
en dan gaat het niet meer om Vermeer of Cillessen
Ajax moet een goede doelman hebben en een goede 2e doelman.
of dat nou Vermeer is of Cillessen naar namen worden niet gekeken
of hoe lang iemand als Vermeer al bij Ajax zit wel naar kwaliteiten gekeken
van beide keepers en dan kan Cillessen nog wel eens uitgroeien tot de betere.

Altijd fijn als er een speler als Cillessen naar je ploeg wil komen als tweede keeper. Benieuwd of hij zich in die mate kan gaan ontwikkelen dat hij op den duur Kenneth Vermeer uit de basis gaat keepen. Toch een teken dat gewoon bijna iedereen deel uit wil gaan maken van dit 'nieuwe' Ajax, dat in potentie (met een extra spits) toch wel tot het bereiken hele grote dingen in staat moet zijn.

Tenzij hij een basisplaats verovert is dit natuurlijk zonde. Voor Ajax niet, maar deze jongen moet gewoon wekelijks spelen.

Dit is echt een onnodige aankoop. Cilessen is nog niet van het niveau van Ajax en Vermeer verdiend gewoon een kans. Ze zeiden altijd als Stekelenburg weggaat, dan is Vermeer nummer 1 en dat is triest als het nu niet gebeurd.

27 augustus 2011 om 17:35

Vermeer is toch ook de nummer 1. Cilissen wordt de tweede doelman. Beetje concurentie is niet verkeerd lijkt me.

27 augustus 2011 om 17:41

Ben ik het mee eens. Maar concurentie als Boschker - Michaiylov vind ik gezond, de 1 heeftg zich al bewezen en een mooie carriere gehad en de ander is een groot talent. De combo Cillessen - Vermeer vind ik ronduit stom. Beide keepers moeten elke spelen omdat er een grote keeper in hun zit die eruit moet komen.

27 augustus 2011 om 17:51

@ Jc

Wat is het verschil met Steek / Vermeer dan??? Bij Ajax was hij ook lang 2/3e keeper en zo groot is het leeftijdsverschil met Steek ook niet.

27 augustus 2011 om 17:51

Het is alleen maar goed om 3 goeie keepers op de bank te hebben dat hebben we vorig jaar toch wel gezien? De combo Stekelenburg - Vermeer ging toch ook prima. Cilissen komt nu bij een beter elftal met een betere keeperstrainer. Hij zal even geduld moeten hebben maar hij krijgt zijn kans echt wel.

27 augustus 2011 om 18:33

Ik zag Vermeer gisteren twee super reddingen maken en verder foutloos keepen dus ik moet nog zien of Cilessen eerste keus word want die word toch behoorlijk gehypt en overschat.

27 augustus 2011 om 17:46

Ben ik het mee eens. Voor het geld dat er voor deze keeper betaald is had je net zo goed een oudere keeper van rond de 30-35 kunnen halen die zou dienen als 2de keeper. Cilessen is nog niet op het niveau om als 1ste keeper van Ajax te fungeren en voor de positie van 2de keeper is hij te goed.

Wat je nu kan gaan verwachten bij Ajax, is dat De Boer gaat afwisselen met keepers en zich tegen elkaar gaat laten concurreren, wat misschien goed bedacht is maar voor het uiteindelijke team-spel niet ten goede zal komen. Je hebt namelijk gewoon een stabiele achterhoede nodig die er gewoon elke week staat, niet een steeds wisselende keeper die dan de bijkomende moeite krijgt om zich aan te passen in het systeem van het spel.

Conclusie: voor het betaalde geld een slechte optie.

Dan toch nog. Jasper succes en bedankt!
Wel balen dat hij nu al vanavond niet meer meedoet dat slaat nergens op...

27 augustus 2011 om 17:40

Ik denk dat het juist wel verstandig is, er komt veel op zo'n jongen af. Het enige waar het nu over gaat als ze Jasper zien is Ajax terwijl dat NEC had moeten zijn! Dus ik snap het wel.

ik zag het een klein uurjte geleden al staan op de Ajax site. Weet niet of ajax er wel goed aan doet eerlijk gezegd. Het wordt moeilijk om te kiezen tussen Vermeer en Cillessen. Daarnaast heb je ook nog een talent als Bizot, wat doe je daar mee over een paar jaar als Cillessen en Vermeer er nog zijn.

Maargoed, het is een talent natuurlijk. Welkom bij Ajax

uhh VZ de titel
Ajax bereikt akkoord met NEC over komst Cillessen?

Een ”over komst”

Tja...
Goede keeper maar hij moet zich nog echt bewijzen en vermeer die heeft al zolang op de bank gezeten dus die wil niet nog langer op de bank blijven zitten

Goh, voetbalzone is ook achter het heugelijke nieuws. Ben bang dat dit het einde betekent voor het talent van beide keepers, aangezien geen van beide ''sportief gezien'' gebaat is bij deze overgang. Die Cillessen keept een paar leuke wedstrijdjes en is 4 miljoen waard, Stekelenburg keept een goed WK en al seizoenen constant en is 6 miljoen waard.

Rare wereld, die voetbalwereld.

27 augustus 2011 om 17:42

Omdat Stekelenburg nog een contract voor 1 jaar had! Daarom kostte hij zo relatief weinig. Cillessen had nog een contract voor een aantal seizoen bij Nec, en daarom kost hij dus relatief veel.

27 augustus 2011 om 17:45

Stekelenburg had de intentie om bij te tekenen, dus dat is niet echt een reden. Verder vind ik op basis van wat die Cillessen heeft laten zien 4 miljoen een hoop geld.

27 augustus 2011 om 17:49

Als stekelenburg een intentie had om bij te tekenen. Waarom heeft hij dat niet gedaan?

Volgens jou zou Roma dus meer/extra aan ajax moeten betalen omdat stekelenburg eventueel bij ajax wilde bijtekenen?

Dat is erg krom.

27 augustus 2011 om 18:28

@tini
Wat je zegt is onzin, Maarten wilde helemaal niet bijtekenen, hij was toe aan iets nieuws.

27 augustus 2011 om 18:45

Stekelenburg heeft zelf aangegeven als hij deze transferperiode niet zou vertrekken hij de intentie had om bij te tekenen , jouw opmerking is dus op niets gebaseerd ,tenzij je wilt beweren dat Maarten een leugenaar is.

Een goede keeper, dat zonder twijfel. Alleen Waarom? Wat is hier in vredesnaam het nut van. Had een ervaren keeper gehaald achter Vermeer. Dit zegt genoeg hoe men over Vermeer denkt. Zonde....

Ik ben benieuwd wat Ajax nu gaat doen met Cilessen. Zal toch wel voor het nodige geld zijn en met Vermeer staat er gewoon een goede nummer een. Misschien dat Ajax daar zelf anders over denkt en Cilessen de nieuwe nummer een maakt.

Rot voor de ontwikkeling van vermeer/cillessen?

Maar Cillessen is toch netzoals Vermeer geen held met ballen van de zijkant?

27 augustus 2011 om 17:41

Beiden zijn nog jong!

Vermeer is voorlopig eerste keeper als h ij geen blessure oploopt. Jasper keept in de beker ofzo misschien. En kan wennen aan de sfeer, druk etc. Volgend seizoen krijgt hij gewoon een eerlijke kans denk ik.

Tja, als je vermeer hebt snap ik niet dat je 5miljoen uitgeeft voor een '2e keeper' dat zal dus inhouden dat Cillesen onder de lat komt, en vermeer Weer een pas op de plaats zal moeten zetten, doodzonde.
En pure capitaal vernietiging, want vind Vermeer net iets meer CV hebben dan Cillesen, als is dat natuurlijk wel een talent maar deze transfer gaat tenkoste van 1 goede keeper, doodzonde.

Zo dom van Cillessen zelf. Blijf dan nog in ieder geval 1 jaartje bij Nec, en tegen de tijd dat Kenneth Vermeer word opgepikt door een betere club naar Ajax verkassen.

Nee, waarom nou?
Laat Vermeer lekker 1e keeper zijn en daarachter gewoon een oude ervaren keeper niet een jong talent. Ik had dan liever iemand als Babos gezien maar helaas. Ook de prijs die ze ervoor betalen, belachelijk als je het vergelijkt met Stekelenburg. Nee ik ben heel ontevreden over deze aankoop.

27 augustus 2011 om 17:38

Vermeer zal vast eerste keeper blijven. Cillessen is met oog op de toekomst.

Shit!!! Daar gaat het grootste talent uit de jeugdopleiding van NEC verpieteren op de bank van Ajax. Dit is gewoon balen voor Cillessen en Nec, ik schat dat Babos alleen dit sieozen nog meekan maar voor volgend zeizoen schrap ik ook hem van lijst af, dus we zitten met een keepersprobleem bij Nec. Jasper zal vanavond helaas ook niet spelen tegen Heracles.

Desalniettemin Jasper veel suc in A'dam.

Ik vind dit belachelijk, Ajax geeft geen respect aan vermeer. Vermeer is al jaren achter stekelenburg en hij blijft steeds trouw aan ajax, dus je geeft geen vertrouwen aan vermeer dat blijk maar weer

, ik vind dat ajax had babos moeten kopen of in de richting van een ervaren keeper.

kansloze aankoop is dit... is in potentie niet beter als vermeer.
kost weer geld wat je beter ergens anders in had kunnen steken (of gewoon een keer je geld bewaren zou ook handig zijn...)

nu heb je 1 van de 2 die op de bank belandt (zal wel vermeer zijn want anders koop je cilessen niet).
denk dat vermeer dan ook liever weggaat, naar fc utrecht of groningen ofzo..

Kijk, een goede zaak. Dan hebben we in ieder geval weer een goede 2de keeper. Ajax heeft de laatste jaren altijd beroep moeten doen op alle 3 de keepers, dus dat zal dit jaar ook wel weer zo zijn, denk ik.

Cillessen is een jongen voor de toekomst die zich nou in alle kan voorbereiden op het moment dat Vermeer een transfer gaat maken. Kan hij eens ervaren hoe het er in de Champions League aan toe gaat, de hele entourage die een wereldclub als Ajax met zich mee brengt. Dat leer je niet in een jaar natuurlijk, dat kost tijd.

Daarbij zal het niveau ook wel even schakelen zijn. Bij Ajax zijn ook op de training de spotlights op hem gericht, dat zal hij zich moeten beseffen, evenals de druk die de 3 sterren met zich meebrengen. Wat dat betreft is Ajax toch wel een stapje of 3/4 hoger dan Nec.

fijn voor Ajax, goede keuze achter vermeer. Maar hij moet wekelijks spelen om zich te ontwikkelen. Of hij wordt 1ste keeper maar daar ga ik niet vanuit. Misschien volgend jaar

Kan maar 1 ding bedenken waarom Cillessen de overstap maakt,en dat is voor het geld.
Als deze jongen niet regelmatig aan keepen toekomt vergooit hij zijn carriere lijkt me.
Maar goed de tijd zal het leren.

Goede transfer voor Ajax!
Cillessen zal samen met Vermeer voor een plek onder de lat gaat strijden. Ik geloof niet dat hij gelijk als tweede keus wordt gezien door Frank de Boer. Deze jongen heeft genoeg talent om eerste keeper te worden en zal dat ook laten zien.

Ajax blijft wel een club met aanzien natuurlijk. En ze spelen champions league tegen Real Madrid bv. Heeft niks met geld te maken

Met alle respect voor Vermeer maar wat een slechte uittrappen heeft hij.
Dat heeft ie al een paar jaar zonder het te verbeteren, ben benieuwt wij deze concurrentie strijd gaat winnen!

Tja.. in mijn ogen onnodig.
Vermeer heeft in de afgelopen wedstrijden al laten zien dat hij over uitstekende reflexen bezit en moet gewoon de tijd krijgen om te groeien.
Stekelenburg had in zijn beginperiode bij Ajax ook zijn momentjes en is daar ook overheen gegroeid.
Daarnaast lijkt het me wel duidelijk dat Bizot weinig kans maakt op een positie bij Ajax want die had je volgend jaar in plaats van Cillessen kunnen hebben en dat zonder te betalen.
Jammer maar helaas.

NEC verdient eindelijk eens geld aan een talent. Dat alleen is al geweldig maar natuurlijk jammer voor diegene die uiteindelijk op de bank komt te zitten.
Met Babos nog achter de hand gaat NEC er niet op achteruit. Ze houden een leuk bedrag over en kunnen misschien wat versterking halen voorin en achterin.
Toch snap ik Ajax niet...veel geld uitgeven aan een keeper die niet beter is dan je huidige.
Maar ik wens hem natuurlijk al het best toe en hoop dat hij toch eerste keeper wordt.

Wat ik nou echt niet snap is dat mensen dit geen mooie aankoop vinden. Hij is in potentie misschien wel de beste keeper van NL na steek maar die is al wat ouder. Mensen kunnen wel zeggen dat het de ontwikkeling van vermeer remt maar ik ben bang dat hij niet erg veel groeipotentie meer heeft, wat niet wegneemt dat het een redelijk tot goede keeper is. Dus ik zeg welkom jongen en laat zien dat de keepersmensen van Ajax weer een mooie toekomst hebben gecrëeerd voor Ajax op keepersgebied!

27 augustus 2011 om 17:52

Ja klopt, 75% van alle reacties zijn negatief over de komst van Jasper Cillessen. Laten we nou blij wezen dat het geen Gentenaar geworden is, die geen enkele restwaarde meer heeft.
Btw; Cillessen kan bijvoorbeeld de bekerwedstrijden spelen en Vermeer gewoon de competitie en de Europese wedstrijden.

zonde voor Vermeer en zonde voor Cillessen. als Vermeer op de bank moet gaat wilt hij weg.
en als Cillessen op de bank moet ontwikkeld hij zich niet goed.
hij had veel beter 2 jaar nog bij NEC moeten zitten in plaats van hier op de bank te verpieteren.
nu moet hij wachten tot Vermeer weg is en dat duurt nog ff want hij heeft net zijn basis plek.
en als je Cillessen toch erin zet dan heeft Vermeer echt geen zin om weer op de bank te gaan zitten.
domme zet van Ajax. hoeveel zijn ze hier voor kwijt?

27 augustus 2011 om 18:29

Uitstekende zet van Ajax. Cillessen werd al gevolgd door buitenlandse clubs, er is zelfs al uit het buitenland geboden. Nu heb je een goede tweede keeper die op termijn eerste keeper kan worden.

Komend jaar heeft Cillessen alle tijd om te wennen aan de nieuwe omgeving en het reilen en zeilen van een topclub. Daarna heeft hij alle kans om de concurrentie strijd met Vermeer aan te gaan.

Ajax heeft afgelopen jaren herhaaldelijk een beroep moeten doen op de tweede of zelfs op de derde keeper. Kijk maar hoeveel Vermeer heeft gekeept terwijl Stekelenburg nog onder contract stond.

27 augustus 2011 om 18:49

Daar heb je gelijk in.
ik dacht alleen dat Ajax intresse in hem had.
liever naar Ajax naar weer naar het buitenland.
hoop dat hij zich wel in het 2e van Ajax kan ontwikkelen.
maar hem elke week zien keepen bij NEC zal in mijn ogen wel iets beter zijn geweest.
ik weet wel dat hij af en toe in kan vallen. maar iedere week spelen ligt in mijn ogen beter dan soms.
hoeveel heeft hij daadwerkelijk nou gekost?
als het 6 miljoen is blijf ik het een domme zet van Ajax vinden.
want voor 6 miljoen een jonkie binnen halen tewel je Vermeers carriere bij Ajax op het spel zet! Vermeer heeft natuurlijk ook zijn wedstrijden nodig om beter te worden en dat geld al helemaal voor Cillessen. je hebt gelijk dat Cillessen heus wel speeltijd krijgt, maar ik vind dat te weinig speeltijd voor hem. blijf het zonde vinden van deze keeper die schade krijgt om beter te worden.

28 augustus 2011 om 00:22

Het is een transferbedrag van vast 3,25 miljoen euro en daar bovenop met bonussen nog maximaal 500.000 euro.

Het is nu aan Cillessen zelf, hij zal vanzelf kansen krijgen en als hij deze pakt, dan heeft hij een mooie toekomst.

Weet niet of dit nou zo'n super aankoop is. Tuurlijk is Cillesen een goeie keeper, maar het is toch zonde dat hij op zijn leeftijd niet wekelijks gaat spelen. Ik ga er namelijk vanuit dat Vermeer gewoon 1e keeper blijft. IMO had Ajax beter een oudere en meer ervaren doelman kunnen halen.

Dit vind ik jammer. Cilissen is gewoon een goede keeper en als hij op de bank beland dan gaat zijn ontwikkeling traag lopen. Cilissen had gewoon lekker bij Nec moeten blijve, keepte hij elke week en zo kan je langzaam omhoog komen.

27 augustus 2011 om 19:43

Hetzelfde valt te zeggen over Tyton....

27 augustus 2011 om 19:58

ja maar PSV kocht Tyton omdat ze geen vertrouwen meer in issakson hebben en hij volend jaar een aflopend contract heeft! en daarom hebben ze nu alvast een goede keeper gehaald die issakson volgend jaar zowiezo gaat vervangen en dit zeizoen ook nog wel!

Leuke speler maar ik hoop niet dat hij nu de minuten gaat inpikken van Vermeer. Ik zie hem als de absolute nummer 1 en ik hoop dat hij dat blijft.

Wat kletst iedereen hier nou Jasper is in potentie natuurlijk een veel betere keeper dan vermeer.
vermeer gaat niet meer beter worden Jasper kan groeien tot het nivo Stekelenburg/v/d sar ik voorspel dat nog dit seizoen Jasper de eerste keeper van Ajax is

Hoop dat hij eerste keeper wordt. Ben niet erg onder de indruk van Vermeer, en vooral zijn slechte positionering. Daarnaast brengt hij weinig rust en komen lang niet al zijn ballen aan. Wel zonde voor Cillessen zijn kansen in Oranje!

Goed voor beide spelers, Ze weten dat ze zich extra moeten bewijzen om in de basis te staan en zijn dus erg grote concurrenten van elkaar. Voor cillessen is het natuurlijk goed om alleen al te trainen bij ajax want daardoor zal hij al heel wat beter worden dan hij nu is.

Ook kan het nu zijn dat ze Cillessen hebben gekocht omdat als hij nog een seizoen goed zou presteren bij Nec dat hij alleen nog maar duurder zou worden. Dan is de optie dat hij verhuurd zou worden groter maar dat is alleen in het geval als hij is gehaald voor hem alvast te hebben voor het geval dat hij duurder zou worden.

Ik gun vermeer en Cillessen allebij het beste maar ben benieuwd wie uiteindelijk 1e zal worden en welke 2e. De keeper die 1e wordt zal zich moeten gaan bewijzen een waardige vervanger te zijn van steek wat niet makkelijk zal zijn.

Genoeg speeltijd voor beide. Cillessen gewoon de beker laten keepen en als Vermeer iets heeft heb je een opvanger!

Vermeer had fantastische reddingen tegen Vitesse!

weet iemand mischien hoeveel ajax uiteindelijk betaalt heeft?

Vind 't jammer van Ajax dat ze Cillessen gaan halen. Ik vond Vermeer gisteren ook een sterke wedstrijd keepen. Ook gaf Frank de Boer aan dat Vermeer 1e keeper zal worden. Dus ik snap niet wat je met twee talentvolle keepers moet. Ze konden beter een wat oudere keeper halen.

De tijd zal ons leren!

27 augustus 2011 om 17:56

Ajax heeft er afgelopen seizoenen gewoon van geleerd dat een 2de keeper ontzettend belankrijk is. het zal uiteindelijk uiteraard zonde zijn voor 1 van de 2 keepers, maar voor Ajax een goede zaak deze 2 heren zullen elkaar ook naar een hoger niveau tillen en er nog meer op gebrand zijn scherp te blijven.

Jammer, èèn van de twee komt nu dus op de bank en dat kunnen beide keepers niet gebruiken.

27 augustus 2011 om 19:08

Vind ik niet.
Ze kunnen goed concurreren met elkaar en vind het een goede aankoop met oog op de toekomst.
Uiteindelijk worden ze er beide niet slechter van, aangezien ze zich steeds willen bewijzen.

Is een leuke speler maar dit zie ik niet als een vooruitgang voor hem noch Ajax, je hebt in Vermeer al een goeie keeper in huis die zich nu een heel seizoen moet bewijzen.
Raakt hij geblesseerd dan heb je meer aan een vent die er staat met genoeg ervaring dan een jong talent die zijn eerste minuutjes mag maken.

Hij speelde bij Nec veel en kon daar ontzettend veel meer ervaring opdoen al die speeltijd zou zijn ontwikkeling alleen maar ten goede komen.

Eindelijk, die soap is ook weer voorbij. Die voorzitter van NEC met zijn stoere woorden is toch maar overstag gegaan. Goeie tweede keeper kan nooit kwaad. Selectie wordt er sowieso sterker van. Cillissen zal heel goed beseffen dat hij zeker op de bank zal gaan beginnen en er is ook helemaal geen reden om Vermeer er uit te halen. Hij kiest dus bewust voor een stapje terug om er later twee omhoog te kunnen maken. Wanneer dat moment aanbreekt is wel moeilijk te zeggen. Vermeer heeft nog een langdurig contract. Dus dat zou ook zomaar twee of drie seizoenen kunnen duren.

27 augustus 2011 om 18:02

Hoezo met z'n stoere woorden? Wie weet heeft Ajax wel de hoofdprijs betaalt, of heb jij het transferbedrag ergens gelezen?

27 augustus 2011 om 18:13

Aalbers vond het maar wat knap van zichzelf dat hij Ajax zomaar de deur wees na het tweede bod van naar verluidt 3 miljoen. Hij kon het niet vaak genoeg in de media verkondigen hoe belachelijk Ajax wel niet bezig was. Zó ver zaten ze van de vraagprijs af. Dan verwacht je een vraagprijs van tenminste 6 mln toch? Nu wordt dit door diverse media gemeld:
''uiteindelijk wordt door Ajax in termijnen een bedrag betaald, dat met bonussen kan oplopen tot vier miljoen euro''.

27 augustus 2011 om 18:18

Aha op die manier. Dan heb je inderdaad gelijk. Al vind ik 4 miljoen nog redelijk veel voor een keeper die zich nog geen heel seizoen heeft bewezen, en slechts gaat fungeren als reserve keeper de komende jaren. Al is het duidelijk dat hij talent heeft.

27 augustus 2011 om 18:26

Het tweede bod was 2,1 miljoen...... En dat was ook gewoon belachelijk aangezien het bod van Swansea van 2,5 ook niet genoeg was. Dan ben je niet echt lekker bezig als je daar dan 4 ton onder gaat zitten.

27 augustus 2011 om 18:28

alle transferbedragen boven de 5mln moeten gemeld worden daaronder niet
dus als het niet genoemt blijft is het onder de 5 mln dus onder de hoofdprijs

en ajax heeft de hoofdprijs niet betaald omdat laatst al genoemd werd dat nec en ajax water bij de wijn zou doen

we betalen niet zoals sommige andere clubs op het moment alleen de hoofdprijs

27 augustus 2011 om 20:16

NEC heeft zojuist ook de transfer van Jasper Cillessen bevestigd. De club maakt ook de transferafspraken openbaar. Ajax betaalt een vast bedrag van EUR 3.225.000,- wat een netto bedrag is, omdat Jasper zijn deel in de transfer te laten vallen. NEC kan een bedrag van maximaal EUR 500.000,- aan bonussen ontvangen. Bij een eventuele vervolgtransfer ontvangt NEC 10 over het meerdere.
Daar kan ik wel mee leven, ik heb altijd gezegt dat 3,5 milj max (met doorverkoop clausule) was, daar kom je nu met die 5 ton erbij net overheen.

Goeie aankoop met het oog op de toekomst Jasper gaat zeker uitgroeien tot een topkeeper bij ajax.
En hij kan lekker de strijd aangaan met kenneth vermeer wat ik ook een goede keeper vind maar goede zet van ajax voordat jasper al door een andere grote club gekocht zou worden. hij zal vast en zeker zijn minuten maken in de beker. en als hij beter keept als kenneth zal hij misschien nog wel voor het einde van het seizoen op de nummer 1 positite in het doel staan. en kenneth is geen zeikerd hij zal gewoon zijn best blijven doen maar op de 2e plek achter Jasper.

Hier snap ik dus helemaal niks van he, waarom naar Ajax gaan als je gewoon lekker elke week kan keepen bij Nec. Ok, met alles respect voor Nec, is Ajax wel de betere. Maar voor de ontwikkeling zou ik toch nog een seizoen of 2 bij NEC blijven. En stel je voor dat ie bij Ajax in de basis 11 start, dan gooi je hem meteen voor de leeuwen. Straks presteert ie slecht bij Ajax en wordt ie afgeschreven. Jammer van zo'n Nederlands keeperstalent.

Ik was ook van mening, dat het beter was geweest om een wat oudere keeper achter Kenneth Vermeer te halen, die dan bereid zou zijn om als reserve op de bank te zitten. Om de ontwikkeling van een naar verhouding wat oudere keeper hoef je je ook niet zo zeer druk te maken.

Maar je kan er ook anders tegen aankijken. Kenneth Vermeer heeft nu een aantal jaar gefunktioneerd als reserve doelman (en is tussendoor uitgeleend geweest). Kenneth is nu 26 of bijna 26 jaar. Bij Ajax zou men er ook wel vanuit kunnen gaan, dat hij misschien uiterlijk nog 2 jaar blijft om dan op 28 jarige leeftijd nog eens een buitenlands avontuur aan te willen gaan. Wanneer je dan bijvoorbeeld het liefste opteert voor een Nederlandse doelman èn ook één die meekan voor de toekomst dan is Jasper Cillessen niet eens zo een slechte keus. Jasper Cillessen wordt natuurlijk alleen maar echt duidelijk beter als ie veel speelt, daar is iedereen het wel zo'n beetje over eens. Echter kan ie het wel lijden om 1 hooguit 2 jaar reserve te zijn bij de hoofdmacht en dan zijn wedstrijden te spelen bij Jongajax. Daarnaast heeft men in Kenneth Vermeer ook een keeper, die nog wel eens geblesseerd is geweest. Ook daar zal men wel rekening mee gehouden hebben.

Daarnaast kan het heel goed zijn, dat wanneer je één jaar wacht met Jasper Cillessen aan te trekken, dat het misschien wel onmogelijk wordt hem over een jaar, misschien 2 jaar nog te halen. Immers, wanneer er dan belangstelling zou zijn vanuit het buitenland, ja zelfs als het clubs zijn als Swansea, dan moet je het al afleggen. Kwa salaris en kwa transfersommen. We weten allemaal inmiddels wel dat Swansea alleen al meer tv-inkomsten krijgt als heel de Eredivisie!. Dus ja.... er zitten natuurlijk meerdere kanten aan een verhaal en daarmee dus verschillende afwegingen, die gemaakt worden.

ongelooflijk dat zon groot talent als Cillesen jaren op de bank gaat zitten bij Ajax.
Ik ben ook benieuwd hoeveel Miljoen Ajax heeft betaald het is wel een slimme zet want er zit zeker potentie in die jongen.
Ik begrijp alleen niet dat Cillesen hier zelf voor kiest.
hij kan in rustig vaaarwater bij nec zich ontwikkelen maar kiest voor de bank bij Ajax.

Waarom? Ik denk dat dat bij iedereen door het hoofd spookt, heel heel veel geld verloren gegaan zowel aan het loon van Vermeer als aan de transfer zelf. Als je toch nooit van plan was om Vermeer eerste keeper te maken waarom hem dan al die tijd behouden. Ik vind dit echt een spijtige zaak.

Nu gaat sowieso de ontwikkeling van een van deze twee stagneren, en dat is op den duur gewoon een slechte zaak voor het Nl-voetbal. Waarom haalde ze niet Vorm of Tyton allebeide goedkopere alternatieve dan deze Cillessen.

27 augustus 2011 om 18:02

@mexicano

En dan had de kritiek van jou natuurlijk dezelfde geweest.
Dan had Vorm of Tyton stil blijven staan in hun ontwikkeling en had het salaris van Vermeer verloren geld geweest.
Het enige verschil is dat men dan een goedkoper alternatief (alleen kwa transfersom, niet kwa salaris) had gehad.

27 augustus 2011 om 18:18

Het gaat juist vooral over het geld, op het sportief vlak heb je natuurlijk gelijk!
Maar in een tijd dat iedere euro wordt omgedraaid vind ik het onverantwoord om zoveel geld uit te geven aan een keeper als je al een waardige eerste keeper hebt. Tuurlijk zou mijn ''oplossing'' ook geld kosten. Maar ik zou liever een oudere keeper hebben gehad. Maar uiteindelijk getuigt dat ook niet van toekomstvisie. En hopelijk zullen we binnen 2 jaar heel blij zijn met deze keuze die er nu is gemaakt. Maar momenteel vind ik het een beetje dom.

Nu nog een back-up spits erbij en de selectie is compleet (hierbij ga ik er vanuit dat er een back-up centrale verdediger in de jeugd rondloopt die kan invallen in geval van blessures en schorsingen want anders zal je deze ook nog moeten kopen! Hier zal de boer wel een goede kijk op hebben lijkt mij zo)

Prima aankoop Van Ajax. Cillessen is in potentie gewoon een betere keeper dan Vermeer. Ik verwacht dan ook dat hij binnen een paar maandjes al eerste doelman van Ajax zal zijn.

De twee Nederlandse topclubs hebben allebei een prima doelman aangetrokken. PSV is met Tyton klaar voor de toekomst, en Ajax is dat nu met Cillessen ook.

27 augustus 2011 om 18:18

ik als Ajacied, zou het prachtig vinden als je met Psv, Feyenoord, Ajax en evt. Twente terug proberen te komen naar de europese top. doormiddel van het aanstellen van Cocu bij Psv( eerst in de A trainen of assistent) en bij Feyenoord hetzelfde met V. Bronckhorst. en Bij ajax zit de man er al. en kijken of het lukt, door oud-voetballers van de club aan te stellen, die goed weten hoe het allemaal in elkaar steekt.

27 augustus 2011 om 21:48

wat heeft deze reactie met dit bericht te maken??

Jammer jammer jammer. Waar ze in Engeland juist het Britse voetbal nieuw leven in proberen te blazen, doet Ajax hier het tegenovergestelde. Ongelofelijk zonde dat een talent als Cillessen, die ik toch wel zie als potentiële nieuwe keeper van Oranje, nu jarenlang op de bank gaat zitten bij Ajax.

27 augustus 2011 om 19:44

Je kan het ook anders zien. Twee zeer goede Nederlandse keepers bij Ajax zullen elkaar scherp houden waardoor het niveau van beide omhoog gaat. Lijkt me toch erg goed voor het Nederlands voetbal.

27 augustus 2011 om 19:59

Ja ze houden elkaar scherp, maar feit is dat Vermeer gewoon eerste doelman wordt, en Cillessen hooguit minuten gaat maken in de beloftencompetitie. Voor zijn ontwikkeling zou het het beste zijn als ie elke week keept.

Laat Frank de Boer zijn werk maar doen, dan komt alles goed!! Een Hollandse keeper van 22 die nu al tegen Oranje aan zit hoort natuurlijk bij Ajax. Dit is de nieuwe Van der Sar, dat ziet iedereen lijkt me. Ondanks dat hij foutjes maakt in meevoetballen blijft hij het doen, dat zijn de echten!! Wordt een toppeer!

Degene die het jammer voor Vermeer vinden begrijpen het niet echt denk ik. Vermeer isgeen topper en mist de rust in zijn spel die Cilissen wel heeft. Vermeer zal er uitgekeept worden binnen de kortste keren. Het is wachten op een pijnlijk CL foutje van Vermeer.

Cilissen weet al dat hij Vermeer er uit keept, daarom komt hij graag naar de grootste club van Nederland!! Ajax komende 4 jaar kampioen!!!

Todat De Boer wordt opgehaald door barcelona!!!

Zonde dat of Vermeer of Cilissen op de bank beland. Vermeer kan het beste naar Roda vertrekken en daar basiskeeper worden of naar Nec. Ik ben benieuwd hoe veel NEC vangt en wie zij als vervanger halen.

27 augustus 2011 om 19:02

Vermeer naar Roda of naar NEC laten gaan?!
Zit er soms een steekje bij je los?
Vermeer blijft voorlopig gewoon eerste keeper, maar wordt uiteindelijk (over een jaartje verwacht ik) door Cillissen ingehaald.

Succes Jasper, dit was toch de beste oplossing.

En vanavond Babos op goal! Prachtig toch dat we gewoon een gelijkwaardige keeper achter de hand hebben. Cillessen op goal kan gewoon niet.

NEC krijgt nu een mooi bedrag, waardoor we een paar hele goeie aankopen kunnen gaan doen. Door deze verkoop is NEC nu definitief uit de zorgen en kan er weer vooruit gekeken worden.

En vanavond een staande ovatie voor Gabor. Dat heeft hij absoluut verdiend.

Zet m op Gabor!!!

27 augustus 2011 om 18:04

Kan Cillessen vanavond niet zijn afscheidsduel keepen? Hij is toch de speler uit de streek rond Nijmegen en een passend afscheid zou het Nijmeegse publiek wel sieren.

27 augustus 2011 om 18:07

Hoe spijtig ik dat ook vind. dat kan niet. Die jongen zat al een tijdje met zijn hoofd op de bank van Ajax naast De Boer, en dat is ten koste gegaan van zijn prestaties bij Nec, gezien de dure fouten tegen AZ en Heerenveen.

Hij zal best afscheid nemen, maar keepen moet ie niet doen.

27 augustus 2011 om 18:06

Cillessen speelt vanavond, zoals ik al eerder tegen je zei..

___
1000 maal sorry.. Babos speelt inderdaad, maar Cillessen zal wel afscheid nemen..

27 augustus 2011 om 18:15

Cillessen op de goal kan gewoon niet? Maar je vindt hem wel gelijkwaardig aan Babos. Dat is dan toch knap van Cillessen dat hij op deze leeftijd al even goed is als Babos?
Vreemde reactie met een hoop tegenstrijdigheden. Weken loop je hier te verkondigen dat hij echt niet meer weggaat etc. en nu is het de beste oplossing? Gekkie

27 augustus 2011 om 18:21

Op een gegeven moment leek het erop dat een akkoord heel ver weg was. Dat heb ik gezegd. En het is de beste oplossing voor iedereen. NEC maakt wederom een recordtransfer, Cillessen heeft zijn gewenste transfer en Ajax zijn gewenste keeper.

En Babos en Cillessen zijn op dit moment gelijkwaardige keepers. Cillessen staat erin omdat er ten eerste geen enkele reden was om hem te wisselen, maar ook omdat hij in de toekomst veel geld zou opleveren. En ik stond 100 achter die keuze. Maar heel veel Nec-supporters, en die weten het veel beter dan jij, vinden Babos een gelijkwaardige keeper. Cillessen heeft absoluut meer talent, maar Babos is rustiger en heeft meer ervaring.

En ik vind dat Cillessen vanavond niet meer moet keepen omdat hij met zijn hoofd bij Ajax zit. Het doet pijn om dit te zeggen, maar het belang van NEC gaat voorop.

Benieuwd of Cillessen dit overlegt heeft met Van Marwijk......

27 augustus 2011 om 18:07

@peetvader

Ja een leuke opmerking. Nav de berichtgeving eerder deze week...... dat van marwijk nog wel eens om raad gevraagd wordt.

27 augustus 2011 om 18:15

Nee naar aanleiding dat van Marwijk zei dat veel spelers te snel de stap maken naar het buitenland en daar op de bank belanden. Cillessen doet eigenlijk hetzelfde alleen betreft het een binnenlandse club.

27 augustus 2011 om 18:29

Jullie hebben beide gelijk.

Ja het was vanwege BvM die raad gaf aan sommige spelers, maar ik vroeg me of BvM raad gaf aan Cillessen om op de bank te gaan zitten bij Ajax.

Maar deze aanstaande transfer geeft mij het gevoel dat Ajax geen 100% vertrouwen heeft in Vermeer.

Tijd zal het leren wat er gaat gebeuren en wie het volledige vertrouwen gaat krijgen en eerste keeper wordt.....

Toch vreemd dat beide partijen eerst aangeven om het over het weekend heen te tillen.
Laatste wedstrijd vanavond van Cilissen dus? Misschien kan hij over 2 weken weer keepen tegen Heracles haha

Las net op een Ajax site dat hij voor ongeveer 4 miljoen overkomt. Als hij daadwerkelijk als tweede keeper is gehaald is het te belachelijk voor woorden om daar 4 miljoen voor uit te geven. Persoonlijk vind ik Cillessen een beetje overhyped, heeft een paar redelijke wedstrijden gekeept maar vind hem niet echt heel bijzonder.

Offtopic: Ajax heeft 4 miljoen geboden op Miroslac Stoch. Bronjaxf-side.nl

27 augustus 2011 om 18:14

Stoch? Voor welke positie halen ze die dan? Links hebben ze namelijk al boerrighter die het goed doet, en Ebicilio. Lijkt me sterk dat ze dan ook nog Stoch erbij willen.

27 augustus 2011 om 20:00

Het is de turkse media die moet je niet als een betrouwbare bron je kan het vergelijken met de wandelgangen van voetbalzone!

27 augustus 2011 om 20:50

Tja, mijn Turkse buurman had het er net ook over...maar we zien wel..

Domme stap van Cillessen. Natuurlijk wil Ajax hem hebben, want het is gewoon een goede keeper en ik vind het van Ajax een slimme aankoop, maar vanuit Cillessen gezien is het dom gekozen. Hij is jong en voor zijn ontwikkeling moet hij nu veel spelen. Bij NEC was hij zeker van zijn basisplaats en keepte hij gewoon elke week, bij Ajax zal hij op de bank zitten en wedstrijdjes keepen voor het tweede of eventueel een keertje in de beker. Hij gaat zich veel minder ontwikkelen daar in Amsterdam en dat vind ik erg jammer van dit toch grote keeperstalent.

Aan Ajax, gefeliciteerd, jullie hebben een goede keeper binnengehaald.

Ik vind deze transfer aan de ene kant goed aan de andere kant niet kijk ik weet niet wat het bedrag is dus dat is al iets maar ik als psv supporter moet toch wel zeggen Stel vermeer gaat weg wie moest anders in de goal nu hebben ze een goede 2e keeper hoewel ze hem mischien beter nog een jaar bij nec hadden kunnen laten spelen maar voor hetzelfde geld ging hij dan wel weg naar engeland je weet maar nooit

27 augustus 2011 om 18:16

@owner01

Ik geloof ook dat dat één van de vele afwegingen zal zijn geweest van Ajax kant. Wanneer je wacht kan ook een kapitaalkrachtigere club je aftroeven volgend jaar of over 2 jaar.
Nu is Vorm welliswaar voor 2,5 miljoen naar Swansea gegaan, maar zelfs clubs als Swansea betalen meer salaris en kunnen uiteindelijk verder gaan wbt transfersommen. Niet gek ook, wanneer je je realiseert dat Swansea alleen al meer tv-inkomsten heeft als de hele Eredivisie tesamen. Nu bij de start van het seizoen krijgen ze al 50 miljoen uit dat potje en dat kan nog zelfs oplopen nav prestatie's dit jaar.

En als je als Ajax zijnde niet het risiko wil lopen straks achter het net te vissen....ja dan doe je dit denk ik.

Al zullen er wel meer afwegingen geweest zijn.

Cillessen is een keeper die hartstikke jong is, veel potentie en is gewoon goed.
Vermeer en Cillessen maken elkaar beter om allebei de nummer 1 te willen worden.

Zet Cillessen maar lekker op doel daar. Volgens mij heeft hij elke wedstrijd dit seizoen nog wel een blunder gemaakt en het lijkt me niet dat Ajax hier sterker van wordt.

Ook dom van Cillessen zelf vind ik. Bij NEC zou hij gewoon het hele seizoen spelen en nu zit je waarschijnlijk een jaar op de bank.

Echt jammer dit, ben helemaal geen fan van Cillesen en had liever Vermeer, en Cillesen zal et naar mijn mening niet redden bij Ajax maarja eigen schuld.
Hadden beter Gentenaar, Babos of van Loo kunnen halen.

27 augustus 2011 om 18:20

@gehaktbal1

Je doet al alsof Vermeer verdrongen is door Cillessen. Dat is ook iets te kort door de bocht denk ik. Ga er maar vanuit, dat blessures en schorsingen niet meegerekend, voorlopig Kenneth nog wel op de goal zal staan.

27 augustus 2011 om 18:26

Je doet je naam wel eer aan met zon mening gehaktbal! Bij Ajax spelen de beste spelers van Nederland en dus geen B-categorie meer zoals Jol wel B (of C) categorie haalde. Ajax gaat terug naar de top van Europa en doet dat o.a. op deze manier. Alle posities dubbel bezet

Jammer dat er geen andere doelman uit de jeugd de concurrentie aan kan gaan met Vermeer. Nu moet Ajax hier weer een paar miljoen voor betalen. Overigens hoop ik op een eerlijke concurrentiestrijd tussen Vermeer en Cillessen.

27 augustus 2011 om 18:29

@gstarraw

Nou er is wel een keeper, maar gelijk PSV dat heeft met de verhuurde Zoet, is die uitgeleend/verhuurd aan ik dacht Cambuur of zo. Zijn naam is Marco Bizot.
Echter voor die keeper is het zo-wie-zo te vroeg. Zal op termijn, zeker als Kenneth ooit een ander avontuur aangaat de tweede man achter Cillessen worden.

Ongelooflijk dom van Cillessen dat hij dit doet. Hij maakt nog echt best wat (grote) fouten, die krijg je er alleen maar uit door lekker veel wedstrijden te spelen. Bij Ajax gaat dat dus zeker dit seizoen niet lukken. Stilstand in zijn ontwikkeling dus.

Sorry hoor,maar een beetje domme zet van Ajax? die 2 gaan elkaar de loef afsteken,waardoor er dus 1 gefrustreerd gaat rondlopen,hadden toch beter voor Gentenaar kunnen gaan,zo slecht is die Vermeer nou ook weer niet !

27 augustus 2011 om 18:28

lobbie1, we hebben het hier over topvoetbal en niet over het 4e van pak em beet vv Buitenpost!! ;-)

30 augustus 2011 om 11:37

Je bedoelt tobvoetbal,als je nou niks dommers te melden hebt, zeg dan niks !

Ik snap wel van Ajax dat ze een jonge keep achter de hand willen houden. De transfersom is trouwens inclusief bonussen bijna 4 miljoen. Dus niet de 6 miljoen die NEC zo nodig eerst wou. http://eredivisielive.nl/video/22547-cillessen-spe...

Cillessen schijnt zelf een bedrag betaald te hebben om de transfer rond te maken....

Maar NEC maakt voor de tweede keer in korte tijd een recordtransfer. Het levert NEC namelijk rond de 4 miljoen op.

En het is definitief dat Babos vanavond op doel staat. Lijkt me een hele logische keuze. Het zal toch weer vertrouwd voelen om Gabor naar zijn goal voor de harde kern te zien lopen vanuit mijn plekkie op R. Diep respect voor deze man.

Gabor zet m op, en vanavond de 0 houden!!!

N.e.c. en Ajax akkoord over record transfer van Jasper Cillessen


Zaterdagmiddag hebben N.e.c. en Ajax overeenstemming bereikt over de voorwaarden, waaronder keeper Jasper Cillessen de overstap naar Ajax kan gaan maken. Het is voor N.e.c. - na de verkoop van Bjorn Vleminckx in april 2011 - wederom een nieuwe record transfer.

Ajax betaalt een vast bedrag van €3.225.000,- aan N.e.c. wat een netto bedrag is, omdat Jasper het initiatief heeft genomen zijn deel in de transfer te laten vallen. N.e.c. kan een bedrag van maximaal €500.000,- aan bonussen ontvangen. Bij een eventuele vervolgtransfer ontvangt N.e.c. 10% over het meerdere.

Technisch Directeur Carlos Aalbers over de transfer: ''we hebben een paar hele intensieve weken achter de rug met zeer moeizame onderhandelingen met Ajax. Het is goed dat er nu eindelijk overeenstemming is en daarmee duidelijkheid voor iedereen. Ik feliciteer Jasper met zijn overgang naar Ajax. Jasper heeft vanaf zijn elfde jaar bij N.e.c. gevoetbald en ik ben er geweldig trots op dat de grootste transfer uit de geschiedenis van N.e.c. wordt bereikt met een speler uit de eigen voetbal academie. N.e.c. heeft gelukkig met Gabor Babos nog een geweldige keeper in huis. Hij is het afgelopen seizoen de mentor van Jasper geweest en zal vanaf nu weer terugkeren in het doel van N.e.c. De komende dagen zullen we er alles aan doen om de selectie voor het sluiten van de transfermarkt verder op sterkte te brengen en zodra daar iets concreets over te melden valt zullen we dat doen.''

27 augustus 2011 om 19:28

Zeer informatief, je post !!

Mag ik vragen hoe je dat weet over de preciese financiele afwikkeling ?
Klinkt heel aannemelijk, maar wie van N.e.c. heeft dit publiekelijk gemaakt ?

En die quote van Aalbers, waar of tegen wie heeft hij dat gezegd ?

Geloof je 100%, daar gaat het niet om, ben gewoon genieuwd !!

Vind het handig. Als cillesen de concurentie wint is die 1 ste keeper dus gwn de beste keep!
ps. meeste mensen zeggen van: dat is sneu voor vermeer.
Het is ook een beetje zo maar als je het niet aan kan dan heb je pech?

pff ja hoor. Slechte aankoop. Vermeer is een geweldige keeper die nu gewoon zijn vertrouwen verliest. Had gewoon lekker babos ofzo gehaald die achter vermeer kon gaan keeper. EN geef vermeer 100 vertrouwen. Goede keeper met geweldige reflexen. Hij is nog jong dus zal rustiger en beter worden! Ongelofelijk dit. Sta er 100 niet achter. Vermeer verdiend het om 1e keeper te zijn en niet weer te moeten concurreren. Vorig jaar 1 van de beste spelers aan ajax kant.

Prima zet om Cillesen te kopen. De rest van het Europese seizoen als 2e keeper achter Vermeer want ik heb in de Champions League meer vertrouwen in Cillesen dan in Verhoeven.

Toch raar dat ze voor hem gingen, wil zeggen dat De Boer geen vertrouwen in Vermeer heeft anders haal je niet deze keeper. Ja wie zal het gaan redden Vermeer of Cillessen.

leuke aankoop ben bang alleen wel een beetje veel voor een 2e keeper,
mocht cilessen door groeien heb je gewoon goud geld in handen,
maar als ze beide doorgroeien heb je wel een klein probleem dan heb je 2 nederlandse topkeepers en moet je kiezen,

je kunt vermeer ook niet meer op de bank zetten dan moet je die jongen een transfer gunnen en gewoon eerlijk zijn naar hem deze beste jongen heeft nu al een aantal jaar op zijn moment gewacht en die is er nu!?

Dit doet Ajax op een tactisch goed moment. Men weet dat er nu 6 belangrijke wedstrijden in de competitie aankomen. Deze periode van 6 weken is bepalend voor de rest van het seizoen, omdat je deze wedstrijden allemaal kunt winnen, maar ook de competitie in je nadeel kunt zien beslissen. Het kan weleens zijn dat deze periode ook beslissend word voor Vermeer. Gaat het goed blijft hij staan en verspeelt Ajax in de komende periode veel punten dan komt de kans voor Cillissen. Ik verwacht trouwens dat Cillissen in de bekerwedstrijd tegen Noordwijk zijn debuut zal maken.

goede aankoop die 2 gaan elkaar scherp houden en alle psvers moeten stil wezen want jullie halen ook tyton terwijl ikason het opzich best goed doet de laatste tijd

concurrentiestrijd is goed, ook al zijn het beide nog jonge keepers. toch vind ik dat cillessen meer potentie heeft dan vermeer. en al die mensen die zeggen dat het wel meevalt met jeugd in ajax 1 snappen er dus niks van want ze zijn allen op zeer jonge leeftijd begeleidt door ajax en wat al eerder werd gezegd. de meeste mochten niet omdat ze nog geen contract mochten tekenen. dat geld voor vertonghen en alderweireld in belgie bij beerschot en voor de 2 deense jongens precies hetzelfde. ajax staat algemeen bekend om een zeer goede jeugdopleiding en als er dan een keer geen keeper uit voorkomt moet je een jong talent halen en dat hebben ze met cillessen goed gedaan. net zoals ze dat gedaan hebben met sigthorsson. want castallion is nog niet goed genoeg.

27 augustus 2011 om 18:52

ach ja laat die mensen maar lullen ze willen alleen maar dat je hapt ze kunnen gewoon geen positief woord over ajax over hun tong krijgen dus gaan ze gewoon naar onzin zoeken

27 augustus 2011 om 19:10

ja je hebt ook gelijk, maar ik wordt er af en toe stront ziek van.

Hebben jullie zijn laatste wedstrijd gezien? Dan zullen ze nog veel plezier aan hem beleven. Not.....

27 augustus 2011 om 18:54

zenuwen vriend als je zo dichtbij bent om naar een topclub te gaan..zie je toch wel vaker bij jongere spelers beetje zwak om mensen daar op te gaan beoordelen

27 augustus 2011 om 21:31

Sorry hoor maar dat je tegen die zenuwen bestand bent mag je toch wel verwachten van een keeper die bijna 4 miljoen gekost heeft.
Daarom vind ik het een miskoop, de man heeft nog niks gepresteerd en staat niet eens heel goed te keepen, om daar nou 3 miljoen voor te betalen. Bovendien is het een reserve keeper en speelt hij bij, met alle respect, Nec.

27 augustus 2011 om 21:46

zullen we eerst maar eens wachten tot dat hij heeft gespeelt voor dat het een miskoop is

Mooi zo.
Denk dat die cillissen nog wel (over een jaartje) tot de nieuwe nummer 1 uitgroeit.
Nieuwe keeper is binnen, nu nog even een aanvaller erbij...

Heel leuk hoor, zo'n talent, maar was het nou echt nodig ?

Eindelijk is het afgerond met een 2de doelman. Nu moet Ajax op zoek gaan naar een extra spits. Matavz, Dost of Kezman. Kezman is transfervrij.

27 augustus 2011 om 19:17

Kezman absoluut niet. Alleen vroeger bij PSV kwam hij goed uit de verf, maar inmiddels heeft hij onderdak bij een chinese club. Dat is toch niks voor Ajax! Zou een beetje een Mido-aankoop zijn.

27 augustus 2011 om 19:17

streep matavz en dost maar weg die komen echt niet naar ajax voor de bank en zijn bovendien veel te duur voor op de bank

27 augustus 2011 om 21:15

@bassiebob

Je weet dat het voetbal de laatste jaren alleen maar om geld gaat. Bij Ajax gaan ze natuurlijk meer verdienen. Dat willen ze natuurlijk wel. Als Ajax Dost of Matavz wil hebben, en er komt 1 van die 2, zullen ze heus Elham niet na gaan doen. Dan moeten ze gewoon de strijd met Sigthórsson aan gaan. Dat hoort iedere speler te doen. Cillessen was bij Nec vaste doelman. Nu gaat hij naar Ajax en wil ook 1ste keus worden. Dus moet hij met Vermeer de strijd aan gaan. (het is een tallent en ook al eens voor Ned. opgeroepen)

28 augustus 2011 om 01:29

Kezman is niet de spits meer van vroeger. En daarbij is hij ook nog een Psv,er

on:werkelijk waar belachelijk dat Ajax Cilissen haalt. Nu gaat er dus 1 iemand sneuvelen. Heel raar dit. Had dan Gentenaar gekocht die had Vermeer wat bij kunnen leren. Maar nu gaat er dus zoiezo iemand de kind van de rekening worden.

Vermeer of Cilissen

28 augustus 2011 om 05:40

@reis030,

Het klopt dat Kezman niet meer de spits van vroeger is. Maar dan Ajax hem wel gebruiken als 2de spits. Daarom hoop ik ook dat Dost of Matavz eerder komen. En als Ajax bijv. Dost of Matavz haalt, moet ze met Sigthórson strijden om 1ste keus. En als Kezman bijv. komt, zal hij zoiezo 2de keus achter Sigthórson blijven.

Het is helemaal niet belachlijk dat Ajax Cillessen haalt. Is juist goed. Een tallentvolle doelman. Vermeer zal 1ste keus worden. En we spelen champions league. Dus we hebben wel 2 goede doelmannen nodig. Denk maar bijv. aan schoring en blessure. En je moet niet denken dat als Cillessen 2de keus zal worden, dat hij dan achteruit gaat. Ajax heeft goede een keepertrainer. Je weet toch dat afgelopen seizoenen Stekelenburg 1ste keus was. Vermeer heeft in die tijd dat hij inviel ook bewezen dat hij goed een goede keeper was. Hij heeft Ajax ook vaak gered. Denk maar vooral aan de laatste 6 wedstrijden van afgelopen seizoen.

Bovendien, wat is het probleem als die jongen zelf ook graag wilt?

Ben benieuwd wie de strijd wint! Goede aankoop.

Goed voor ajax, er zit nu weliswaar 1 talent op de bank. Maar er was gewoon een extra keeper nodig. Ik hoop dat ze elkaar beter maken door te concurreren en dan heeft ajax voorlopig geen probleem meer op de goal denk ik.

27 augustus 2011 om 19:40

idd, en zo is het. de meeste mensen denken koop dan gentenaar? Maar als je deze opleid kan je met winst verkopen een goeie keeper waar je veel plezier kan hebben.
Goeie koop!

Kan iemand mij vertellen wat de zin is van het kopen van een middelmatige keeper als je al een middelmatige keeper hebt?

Ey jongens, ff een vraagje. Ik ben nu appeltaart aan het bakken, maar ik weet dus niet hoeveel bloem ik moet gebruiken. Kan iemand mij dit vertellen? Tis gewoon voor normale grootte.

Leuk verder voor Cillessen, en een goede keeper voor Ajax. Probleem voor Cillessen nu is dat hij waarschijnlijk niet zo veel zal spelen, aangezien hij Vermeer voor zich heeft. Maar het is voor hem wel een mooie stap

Wat doet iedereen toch altijd moeilijk over,of een speler uit de eigen jeugd komt,of dat deze gekocht is.
Het is mooi als het met een jeugdspeler kan voor het financiele plaatje. Maar als er geen goede jeugd is op dat moment,moet je als club toch iets anders. Als je als ajax zijnde het geld ervoor hebt,waarom dan niet. Ik vind het een goede aankoop van ajax. Maar als ik cillissen was geweest had ik hier niet voor gekozen. Hij keepte mooi iedere week op het hoogste niveau,en zou er toch wel gekomen zijn. Nu zal het mss allemaal wat langer gaan duren,ben ik bang.

Twee evenwaardige keepers in dezelfde club, het werkt zelden. Buffon - VD Sar, Reina - Dudek, Frey - Boruc en dit seizoen ook Douchez - Sirigu, allemaal zonder succes. VD Sar, Dudek en Frey weggestuurd. Ondanks dat het goeie keepers waren.

Cillessen verprutst hier z'n eigen talent, want je maakt me echt niet wijs dat hij meer leert door de trainen met Ajax dan door te spelen voor Nec. Waste of talent. Doet me beetje denken aan Thibaut Courtois die was ook veel te goed voor Racing Genk. Plots in één seizoen van zero tot hero. En toptransfer. Zelfde zie je nu bij Cillessen. Courtois zit nu in de tribunes in Madrid, straks Cillessen op de bank van Ajax, is dat zijn carrièreplanning ?

27 augustus 2011 om 19:46

Ajax heeft goede keeper trainers. Dat je zie je wel aan wie ze hebben opgeleid.
Dus voor zijn ontwikkeling is het beter want hij moet ook nog concureren met vermeer

27 augustus 2011 om 20:01

Buffon kwam pas na van der Sar hoor.

En Courtois is gewoon basiskeeper van Atletico Ook gisteren weer.

27 augustus 2011 om 21:20

Oh dat wist ik niet. Ik dacht dat Manzano voor Joel en Asenjo ging omdat zij allebei Spaans zijn nog een contract hebben én talent genoeg. Tuurlijk is Courtois beter. Als hij iets laat zien van wat hij vorig seizoen allemaal liet zien, dan mogen ze bij Atlético gerust zijn.

Veel te veel geld voor een (voorlopig) reserve keeper. Het komt gewoon neer op een bedrag van rond de 4 miljoen. Voor een gewone eredivisie keeper. Dit is echt geen goede zet, zonde nu moeten we 1 goede keeper op de bank zetten. Had er liever een tweede spits bij gehad.

27 augustus 2011 om 20:02

Als Lille Blackburn of die andere Engelse club El Hamdaoui overneemt dan komt die spits nog wel hoor, daar krijgen we ook veel centen voor.

28 augustus 2011 om 03:31

Dat zal best, maar dan nog is het veel te veel geld voor een reserve keeper of de waarde van Vermeer daalt enorm. Op het eerste gezicht is het in ieder geval geld verspilling.

28 augustus 2011 om 11:31

Maar welke keeper had jij dan gehaald? Ajax zit gewoon in een lastige positie met Vermeer; talent heeft ie zeker, maar hij heeft ook al laten zien dat hij fouten maakt, zeker wanneer hij niet 1 wedstrijdje keepte maar langere tijd achter elkaar speelde. Dan moet je toch wat, en dan kon je kiezen tussen Gentenaar en deze Cillessen en Ajax heeft gekozen voor een keeper waar tenminste nog toekomst in zit, en die ze de komende jaren als 1e keeper willen zien mocht Vermeer het niet goed doen. Dat is de gedachte geweest, stel dat Vermeer inderdaad tegenvalt en je haalt hem er straks uit, dan wil je niet nog 2 jaar Gentenaar als 1e keeper hebben.

Ik vind het net als jij veel geld maar de situatie was gewoon erg lastig.

Ik denk niet dat vermeer hier erg blij mee zal zijn ( als hij weer op de bank beland )
Ik zelf vind vermeer een hele goeie 1e keeper voor ajax

Ongelooflijke miskoop.
3.2 miljoen + 0.5 aan bonussen voor een keeper (betaal je in verhouding met andere posities niet heel veel voor) van NEC die nog Niks heeft gepresteerd!

Ten eerste vind ik dit een fantastische aankoop van Ajax!
Ook NEC heeft goed gehandeld en een mooi transferbedrag gekregen..

Dan is natuurlijk de vraag is het een goede keuze van Ajax om Cillessen te halen.
Ik vind van wel..
Stel Vermeer raakt volgende week geblesseerd en licht er 5 maand uit.
Dan moet je dus de hele CL spelen met (met alle respect) Jeroen Verhoeven.
Dat lijkt me geen goede situatie voor Ajax.
Dan heb je met Cillessen een keeper die fantastisch op de lijn is.. goed kan mee voetballen en nog erg jong is en dus nog veel kan leren.
Concurrentie houd je scherp en dat is in dit geval ook zo voor Vermeer.
Ze worden hier beide scherper en beter van.

Bij FC Twente heb je vorig jaar kunnen zien dat 2 goeie keepers erg belanrijk kan zijn en bij Ajax zelf was de situatie ook zo na de blessure van Stekelenburg.

Deze transfer is vrij logisch van de Boer en Ajax omdat Cillessen over een paar jaar zeker meer zal opbrengen.
Als Vermeer een goed seizoen keept kan die volgend jaar ook naar t buitenland voor een mooi bedrag en kan Cillessen eerste keeper worden..

Jasper EN Kenneth veel suc6
Maak er wat van dit seizoen

28 augustus 2011 om 11:35

Helemaal mee eens! De afgelopen jaren heeft Ajax precies dezelfde situatie gehad als nu (luxer nog) met Stekelenburg en Vermeer als keepers. Je hebt gewoon 2 goede keepers nodig en elke kritiek die je zou moeten hebben moet over Verhoeven gaan: Dat is een miskoop. Daarom komt Cillessen nu...omdat niemand Verhoeven echt wil inzetten, die heeft vorig jaar laten zien waarom je dat niet moet willen. Ik ben ervan overtuigd dat Cillessen niet gekomen was wanneer Ajax een goede 2e keeper reeds onder contract had staan, zoals een Gentenaar.

Ajax heeft nu 2 goede Nederlandse doelmannen onder contract staan en heeft daarmee dus ook goede kans om een doelman te leveren voor de Oranje selectie straks voor het EK, en daarna. En dat is een voordeel vind ik, PSV haalt Tyton maar voor iets meer heeft Ajax straks weer iemand in de Oranje selectie.

Ik vind 3 miljoen wat duur voor een keeper die normaal gesproken altijd op de bank zit. Daarom betwijfel ik het of hij wel voor de bank is gehaald. Ze hadden makkelijk een transfervrije keeper kunnen halen die bereid is om lekker op te bank te gaan zitten maar Ajax koos voor deze oplossing. Ik denk dat Cillessen uiteindelijk 1e doelman wordt voor Ajax, maar dat is op een lange termijn.

Drie miljoen is inderdaad veel voor een keeper die op de bank mag plaats nemen.

28 augustus 2011 om 11:37

Als je de transfer een beetje gevolgd hebt dan weet je dat hij waarschijnlijk dus ook niet lang op die bank zal zitten. Bij Ajax is men gewoon niet 100 overtuigd van Vermeer. Tegen de Graafschap alweer een gruwelijke fout, Cillessen is ook een stuk langer nog, volgens mij een prima zet dit.

Domme keuze en onverstandig met geld omgegaan van Ajax. Vermeer is een prima doelman en is niet minder als Cillissen, sterker nog; Vermeer vind ik beter als Cillissen. Als hij nu echt overtuigend de betere was kon ik de keuze begrijpen, maar dat zie ik dus niet. Een stand-in van 3 miljoen is gewoon te veel geld.

28 augustus 2011 om 11:41

Als je een speler van deze leeftijd haalt gaat het om de potentie, en kennelijk ziet Ajax (niet alleen Ajax) veel of meer potentie in Cillessen. En zo raar is dat niet, Vermeer heeft veel goede dingen laten zien maar telkens ook maakte hij foutjes, vandaar dat ze bij Ajax niet durfden te zeggen: Wij gokken 100% op Vermeer. Telkens wanneer Vermeer speelde maakte hij namelijk indruk met onmogelijke reddingen, maar 5 minuten later dacht je weer: Wat doe je in godsnaam bij de cornervlag? En waarom kom je opeens je goal uit? Waarom maak je het jezelf zo moeilijk? Weten we nog hoe het onder MVB ging? Hij viel in voor Steek en was geweldig. MVB maakte hem definitief 1e keeper, en hij zakte finaal door het ijs. Blunder na blunder.

Vermeer is een prima keeper maar heeft het nog niet bewezen en dat is waarom Ajax onrustig is. Hadden ze een betere 2e keeper dan Verhoeven achter de hand dan was Cillessen niet gekomen...het grote probleem is daarom ook meer Verhoeven dan Vermeer.

Goede aankoop je wil in deze fase (vermeer is niet al jaren vaste waarde) echte concurrentie tussen keepers. beter een talent dat doorontwikkeld dan een oude keeper dat geen echte concurrent is.

Daarnaast gewoon goede aankoop. Ajax heeft gewoon -in potentie- beste 2 keepers van Eredivisie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren