Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Veldhoven: 'Wij onderschatten Feyenoord zeker niet'

Laatste update:

Met drie gelukkig gehaalde punten op zak maakt Roda JC Kerkrade zich op voor de tweede competitiewedstrijd van het seizoen. De ploeg van Harm van Veldhoven gaat op bezoek bij Feyenoord, dat volgens de coach van Roda zeker in het linkerrijtje zal gaan eindigen: “Ik verwacht dat Feyenoord voor de Play-Off tickets gaat meespelen en daar horen ze ook thuis”, zegt hij.

Roda begon het seizoen met een fortuinlijke 2-1 overwinning op FC Groningen, dat ruim zeventig minuten de betere ploeg was tegen tien Limburgers, maar uiteindelijk toch onderuit ging. Ook Feyenoord begon met een moeizame zege: de ploeg van Ronald Koeman was met 0-2 te sterk voor buurman Excelsior en hoopt dat dit het begin is van een positief seizoen.

Van Veldhoven is op zijn hoede: “Ze hebben in Fer een goede speler, maar we gaan ons niet aanpassen aan één speler, dat doen we nooit”, zegt hij op de website van Roda. “We bespreken altijd de totale kwaliteit van de tegenstander, ze hebben een elftal waar absoluut iets extra’s mee gedaan kan worden. Wij moeten naar ons zelf kijken en ons eigen spel proberen te spelen én op onze manier het verschil maken. We onderschatten Feyenoord zeker niet.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat Roda JC duidelijk van Feyenoord gaat winnen, ze hebben een betere selectie.. Ik denk sowieso dat Roda hoge ogen gaat gooien dit jaar.

12 augustus 2011 om 11:03

Dat denk ik dus ook, maar het zal lastig worden voor Roda JC in de kuip. Maar ook Feyenoord kan wel eens gaan verrassen dit jaar, ze hebben immers wel wat talent in de ploeg.

12 augustus 2011 om 11:06

maar geen Immers

12 augustus 2011 om 11:07

@heinen

Die is Fer te zoeken bij Feyenoord

12 augustus 2011 om 11:07

In welk opzicht hebben ze een betere selectie als ik mag vragen?

Als je kijkt naar vorig jaar dan heeft niet alleen Feyenoord ingeleverd, want zie ik ook dat Roda een stuk zwakker is geworden.

Janssen, Hadouir zijn beiden vertrokken en ook is Vormer voor aanstaande zaterdag geschorst. Als de wedstrijd in Kerkrade zou zijn had ik inderdaad 'me geld op Roda gezet' maar nu is het ee navondwedstrijd in de Kuip, denk toch een aannemelijk verschil.

12 augustus 2011 om 11:16

Haha echt hea, types als hempte,monteyne,ramzi,delorge en noem de middelmaat maar op zijn no way beter dan Feyenoord. Roda is een team, maar kwalitatief best matig.
Kwalitatief zijn we goed genoeg voor de 6e plaats, echter moet hier een team van gesmeed worden.

12 augustus 2011 om 11:23

Ik denk dat Ramzi nog wel kan verrassen dit seizoen , hij is wel op leeftijd maar ik vind het echt een goede speler zeker voor Roda .. bij Feyenoord hebben ze maar wat middelmatige spelers met een paar spelers die er boven uit steken ; Fer de Vrij en Vlaar

12 augustus 2011 om 11:26

Hoe kom jij erbij dat Roda nu zwakker is geworden? Ze zijn veel spelers kwijtgeraakt, maar met Malki, Ramzi en De Beule zijn Janssen en Hadouir best goed opgevangen. Feyenoord is er ook niet op vooruit gegaan en vorig seizoen won Feyenoord geen enkele wedstrijd van Roda, dus het enige voordeel dat Feyenoord nu kan hebben is de schorsing van Vormer.

12 augustus 2011 om 12:12

Dus jij vindt Ramzi een goede opvanging ten overstaan van Hadouir, sorry maar als je eerlijk bent heb je iemand als Hadouir veel liever in je selectie.

Ook was mijn reactie op het gegeven dat die persoon zei dat Roda Duidelijk ging winnen. Nou in dat opzich vroeg ik mijzelf af hoe veel sterker dat elftal dan is.

Als ik je dan nu vergelijkingen hoor maken dat het allemaal wel meevalt met het verlies van Janssen en Hadouir, denk ik dat je die spelers niet op waarde schat hoeveel zij vorig jaar voor Roda hebben betekent.

Ook geef ik Vormer aan die je nu mist en dat als totale optelsom vind ik dat Feyenoord thuis niet Duidelijk van Roda gaat verliezen. Uit zou het ee nander verhaal zijn zoals ik aangaf, maar op een zaterdagavond in de kuip mag een roda met dit elftal niet winnen in de kuip.

Ook jou redenatie met dat ze vorig jaar geen wedstrijd wonnen van Roda is natuurlijk onzin. Als dus een elftal in een seizoen alles wint van een ander elftal en ze beide het elftal niet veranderen staat de uitslag wat winst betreft al vast het seizoen erop..

12 augustus 2011 om 12:16

Volgens mij vergeet je El Ahmadi en Cisse. Zijn voor Feyenoord toch echt wel belangrijke spelers, mits in het geval Cisse hij continu speelt.

Verder vind ik zelf Roda nou ook niet echt denderende spelers hebben en als je Feyenoord middelmaat noemt zou ik graag willen weten wie dan de topspelers zijn van Roda in jou ogen? En dus een Vormer niet meegerekent, want die speelt a.s. zaterdag niet..

Ik heb ook niet aangegeven dat Roda niet zou kunnen winnen van Feyenoord, want Feyenoord is niet meer het elftal wat Roda thuis altijd verslaat. Dat jij echter kwam met dat Roda Duidelijk zal winnen, dat vind ikzelf nogal voorbarig.

12 augustus 2011 om 12:25

Polska#1, je bent echt maar wat aan het vertellen is zit totaal geen onderbouwing bij!! Je probeert alleen maar reacties te krijgen op je simpele praatjes!

12 augustus 2011 om 12:37

@ Wesleyfr

Ja Ramzi is een goede vervanger voor Hadouir, en weet je waarom Ramzi is teminste geen luie voetballer zoals Hadouir dat wel is, En Dave de Beule is bijna het zelfde type speler als Janssen.

Dit is echt zo'n wedstrijd die alle kanten op kan gaan als Feyenoord goed in zijn vel zit dan wint Feyenoord en andersom geld het voor Roda JC Kerkrade.

Maar het kan ook makkelijk een gelijkspel worden, zoals ik dus al zei dit is een pot die alle kanten uit kan gaan. Het is maar net wie er morgenavond het scherpste is..

Want de selectie van Feyenoord en Roda JC Kerkrade verschillen niet zoveel van elkaar qua kwalitiet.

ik zet hem op 1-1. Net zoals vorig jaar.

12 augustus 2011 om 12:41

Hadouir is een voetballer van hetzelfde kaliber als Ramzi, alleen is Ramzi in mijn ogen veel slimmer en spontaner, absoluut een goeie vervanger voor Hadour. En Janssen had veel snelheid, maar De Beule is technisch veel beter. Malki is gewoon een goeie spits naast Junker, heeft hij laten zien, kan nog een belangrijke worden.

En jij leest verkeerd. Jij gaat ervan uit dat Roda erop achteruit is gegaan waarop ik zeg dat dat niet waar is en Feyenoord niet wist te winnen vorig jaar, dus waarom zouden ze nu opeens wel meer voordeel hebben?

12 augustus 2011 om 13:59

Ik zeg alleen mijn mening, ik heb niks tegen feyenoord ik vind gewoon dat Roda JC een betere selectie heeft en daarom zie ik hun winnen van Feyenoord.

12 augustus 2011 om 17:57

@wesleyfr

Hadouir was echt veel te wisselvallig. Soms de beste op het veld maar er waren te vaak wedstrijden bij waar hij totaal onzichtbaar was. Hadouir en Ramzi zijn ook technisch sterk, maar hadouir maakte daar veel te weinig gebruik van en dat doet Ramzi meer, dus nee, ik denk niet dat Hadouir een root gemis is voor ons.

12 augustus 2011 om 13:54

Ik denk zelf een zege voor Feyenoord of een gelijkspel, Feyenoord thuis spelend in de Kuip maakt voor de spelers toch ook wel wat extra's los namelijk. En zo bijzonder goed speelt roda ook nog niet ondanks de zege tegen Groningen. Ik denk dat het onderlinge niveau verschil niet groot zal zijn en het thuisvoordeel zal de doorslag geven. en mocht Feyenoord winnen dan mogen we ook stellen dat Koeman een leuke start maakt.

Dit wordt natuurlijk een overwinning voor Feyenoord! Zaterdagavond wedstrijd, mooie sfeer in de huip. Die jongens vreten het gras op!

Ik gok op een 3-1 overwinning!

Je moet nooit een tegenstander onderschatten. Je moet altijd met dezelfde instelling spelen. Je moet tegen elke tegenstander de volle 100% gaan.

12 augustus 2011 om 11:05

Lodeir0, waar is je plaatje van Lodeiro gebleven??

12 augustus 2011 om 11:07

Heb voor een andere gekozen . Af en toe moet je iets veranderen hé.

12 augustus 2011 om 11:10

Haha ja ff wennen weer..

Ik denk ook dat Roda JC zonder al te veel moeite zal winnen van Feyenoord. Feyenoord is gewoon écht heel slecht.

12 augustus 2011 om 11:18

Sterke argumenten..not

12 augustus 2011 om 12:27

Inderdaad, dit is getypt door een klein jongetje die sterke argumenten levert!! Wat mensen al niet doen om reacties uit te lokken.

Maar sterk onderbouwt Sammyr!!

12 augustus 2011 om 14:54

Het is toch logisch? Ik bedoel Feyenoord was al bagger, maar nu zijn de 2 beste aanvallers weg.

Ik gok (en hoop) op een overwinning voor Roda. Roda heeft een beter team dan Feyenoord. Hopelijk kan Mitchel Donald de winnende maken

Cru gezegd een éénvoudige provincieclub die ''waakt voor onderschatting'' tegen de grootmacht Feyenoord....

De omgekeerde wereld lijkt me.

Oh grote voetbalgod, waar is het mis gegaan?

12 augustus 2011 om 11:07

Feyenoord komt uit Rotterdam, en Rotterdam ligt toch ook in een provincie?

12 augustus 2011 om 11:17

Krijg je hier een groen randje voor? haha die jongen is net zo dom als jij. Met een provincieclub wordt bedoelt dat de club alleen betekenis heeft in hun provincie. En buiten die provincie interesseert het niemand wat Roda doet. Daarom Is Roda een provincieclub en Feyenoord niet. Snappie...

12 augustus 2011 om 11:29

Eerlijk gezegd boeit het mij ook niet wat Feyenoord doet, maar ik snap je punt haha. Wat Mentalist zegt, als je dit 10 jaar geleden zou zeggen dan zou het raar zijn, maar nu is Feyenoord niet echt beter dan teams als Heerenveen, Groningen, Roda etcetera. Kan morgen een leuke wedstrijd worden tussen 2 leuke ploegen.

12 augustus 2011 om 11:30

En wat is dan nu het verschil met Feyenoord die hebben nu toch ook niet echt een betekenis buiten Rotterdam dat was vroeger wel zo maar nu stelt het heel weinig voor ik zal niet gek opkijken wanneer Roda er met de 3 punten vandoor gaat.

12 augustus 2011 om 11:33

achja, als jij ”wordt bedoelt” met een ”t” schrijft dan mag jij je bijvoegen in het 'domme' leven

on: ik denk dat meer mensen tegenwoordig naar Roda kijken dan naar Feyenoord, sportief gezien

12 augustus 2011 om 11:38

Gast doe normaal man. Buiten Nederlandse voetballiefhebbers en plaatselijke mensen kent niemand Roda JC. Misschien een paar Duitsers maar that's it. Elke Nederlander kent Feyenoord en net als elke voetballiefhebber in de wereld.

Ik had het idee dat je het echt meende.

12 augustus 2011 om 11:45

Murs, dat valt nog vies tegen. In landen als Spanje en Turkije spreken voetballiefhebbers over ''ajax, PSV en FC Twente op dit moment, en niet over Feyenoord. Ik wil daarmee niet zeggen dat Feyenoord niet bekend is bij hun, maar er wordt veel minder gesproken over Feyenoord dan jij misschien wel denkt. Zoals ik al zei, Feyenoord is een grote club, maar hun roem is de laatste jaren toch flink gedaald door het team, prestaties etc etc etc.

12 augustus 2011 om 11:53

Miln, dat zeg ik ook niet. Lijkt me ook logisch want echt veel positieve dingen over Feyenoord kun je de laatste paar jaar niet zeggen. Het was ook meer in de vergelijking met Roda waar die beste mensen zeer waarschijnlijk nog nooit van gehoord hebben.

12 augustus 2011 om 11:55

Nee klopt, over Roda JC heb je ook gelijk. Misschien dat een AC Milan supporter zich nog wat weet van 2002, maar Feyenoord is natuurlijk veel bekender. Ben benieuwd wat het morgen wordt in ieder geval.

Al hing er wel in een Spaans café dicht bij Barcelona een Roda sjaal haha, deze vakantie

12 augustus 2011 om 11:58

@heien: Jij weet toch wel wat er met een provincieclub bedoeld wordt en wat er met een volksclub bedoeld wordt? Nu vind ik grootmacht net iets te ver gaan want dat zijn we al jaren niet meer.

12 augustus 2011 om 12:06

Haha prachtig toch. Ben ook zeer benieuwd naar morgen. Zit jij in het uitvak of niet?

12 augustus 2011 om 12:11

Ik wil wel 100 willekeurige mensen in Spanje vragen of ze Feyenoord kennen en daarna of ze Twente kennen. Een paar jaar Europa Leaque doet geen historie wegvagen hoor.

12 augustus 2011 om 12:29

Zelfde geldt voor jouw clubje!

12 augustus 2011 om 12:38

Fr.vakt

Ik ben afgelopen zomer in Spanje geweest, ik heb het natuurlijk niet aan 100 mensen gevraagd, maar 9 van de 10 mensen had het over Ajax en PSV en soms over Twente. Natuurlijk heeft Feyenoord een fantastische historie, maar mensen willen dat niet altijd onthouden zoals je ziet.

@murs

Ik zou wel willen, maar ik heb zelf morgen een belangrijke wedstrijd die ik absoluut wil spelen. Bij de thuiswedstrijd zal ik zeerzeker van de partij zijn!

@volcom

Dat zei ik ook?

12 augustus 2011 om 13:54

@frvakt,de verklaring welke jij nu geeft, is niet wat mentalist getypt heeft. Een behoorlijke domme reactie van jou kant dus aangezien jij iemand woorden in de mond legt, waarvan niet te achterhalen is of die bewoordingen juist is. Het gaat er niet om wat jij denkt wat er staat, maar het gaat er om wat er staat.
Verder getuigd de reactie van mentalist niet van respect; in feite is er zelfs sprake van minachting. Feyenoord is namelijk al jaren geen grootmacht meer; niet sportieg zezien en ook qua beleving niet meer. Kijk maar naar het aantal seizoenskaarten...dat is weer verminderd. Ook is de sfeer in de kuip echt niet zo bijzonder; vaak zat is het gewoon muisstil of komt met niet verder dan het naäppen van Liverpool, het uitschelden van de scheids of het beledigen van anderen.

12 augustus 2011 om 14:49

Kijk eens even naar het totaal aantal touschouwers vorig seizoen. Daarmee staan we volgens het Duitse Stadionwelt.de op de 25e plaats in Europa. Dat in een seizoen dat zo dramatisch verlopen is.

12 augustus 2011 om 20:51

En jij bent zo onozel dat je het sarcasme niet ziet !

13 augustus 2011 om 16:00

Toch is Feyenoord de club die de laatste europeese prijs heeft gehaald uit nederland.

ik zie feyenoord hoge ogen gooien dit seizoen1

vraag me niet waarom, maar het is een voorgevoel.

als koeman een vechtploeg kan en wil formeren, dan wordt het lastig punten pakken tegen dit feyenoord. verdedigend zijnwe redelijk op oorlogs sterkte, het middenveld, vooral verdedigend is ook van een behoorlijkniveau, aleen aanvallend schieten we nog tekort.

mulder
de vrij
vlaar
indi
nelom
leerdam
el ahmadi
fer
clasie
biseswar
cisse
12 augustus 2011 om 11:18

ik heb er ook een goed voorgevoel over...

alleen ben ik het niet zo eens met je opstelling...

mulder is echt drama zie liever darley..
de vrij moet je lekker centraal laten is ingespeeld met vlaar
leerdam zie ik liever niet op het middenveld..

ik denk dan eerder zo..

darley
dani/leerdam
de vrij
vlaar
indi/nelom
mokotjo
el ahmadi
clasie
fer
biseswar
cisse
12 augustus 2011 om 11:18

Ik zou Indi eruit halen en de vrij daar zetten en dan Dani Fernandez rechtsback zetten.
Maar ik denk dat Roda blij moet zijn met een punt en dan snel weer de bus in.

12 augustus 2011 om 11:40

Nelom en Biseswar gaan t niet worden morgen
Die zijn namelijk geblesseerd
En de Vrij uit het centrum van de verdediging halen wordt t ook niet
reserves van Haaren , Leerdam, Cissee, Darley,

mulder
fernandez
de vrij
vlaar
indi
mokotjo
amahdi
clasie
fer
Cabral
g Fernancez
12 augustus 2011 om 17:40

Nelom is nog geblesseerd, even als Biseswar en De Vrij is een drama als rechtsback en top in het centrum. Met deze opstelling gaan we het idd nog slechter doen dan vorig seizoen.

12 augustus 2011 om 17:57

voordat, eigenlijk al te laat, men reageerd over de opstelling, ik heb het niet specifiek over alleen de wedstrijd tegen roda!

leerdam voor de vrij, dan kan de vrij zich bezighouden met verdedigen en leerdam als een soort box to box speler.

fer en el ahmadi zijn de overige 2, waarvan fer vanaf links wat sturend werk kan doen richting nelom.

2 razendsnelle spitsen die bediend kunnen worden door clasie.

ik heb ook puur en alleen gekeken naar een counterformatie, pot dicht en met kracht en snelheid eruit komen. zodoende kwam ik tot deze 11.

avondwedstrijden is Feyenoord toch vaak wel goed, de Kuip biedt dan net dat beetje extra kracht wat zeker kan helpen. Mocht Roda echt sterker zijn, dan gewoon lekker counteren met onze snelle spelers. Hun beste speler Vormer doet gelukkig niet mee. ik gok op een 1-0 overwinning

Als Feyenoord El-ambities heeft, zullen ze thuis van Roda moeten winnen. Niets meer, niets minder.

Ik hoop alleen dat tegenstanders van Feyenoord nu eens daad bij het woord voegen als ze zeggen dat ze zich niet aanpassen. Feyenoord wordt in de Kuip nog steeds benaderd als 'kampioenskandidaat'. Buiten Ajax en Twente komt er geen enkele ploeg naar de Kuip om te voetballen, staan ze het liefst met 10 man te verdedigen, loeren op een coutertje en lijkt het er op dat ze met een 0-0 genoegen nemen.

Blijkbaar onderschatten heel veel mensen Feyenoord. Kom op zeg Roda JC in de eigen kuip? Die wedstrijd moet gewoon gewonnen worden, klaar. Natuurlijk het is de afgelopen tijd alles behalve rustig geweest in en rond Feyenoord. Maar waarom zouden ze het dan nu slecht doen? Er zijn veel spelers gegaan maar ook weer een paar voor terug gekomen. Zeker van Guyon Fernandez en Clasie verwacht ik veel. Achja we zien het wel ,maar dit wordt echt geen eitje voor Roda, dat is iets wat zeker is.

12 augustus 2011 om 11:32

Hoe dat komt? Vorig jaar lukte het Feyenoord geen enkele keer om te winnen van Roda, werden nota bene uitschakeld in de eigen Kuip door Roda JC in de beker. Dat Feyenoord een grote club is, weet iedereen, maar hun team is niet beter dan het team van Roda. Ik persoonlijk onderschat Feyenoord niet hoor, in de Kuip is het altijd lastig, al geef ik Roda een goede kans om te winnen.

12 augustus 2011 om 11:44

We kunnen wel naar het verleden kijken maar daar schieten we verder niks mee op. Het zal best dat Roda vorig jaar heeft gewonnen van Feyenoord maar iedereen begint weer opnieuw. Daarnaast komt dat onderschatten zoals als jij zegt door het vorige seizoen. Maar volgens mij blijft iedereen met een wedstrijd in hun hoofd zitten en dat was de 10-0 verliespartij tegen Psv, waar ze echt gigantisch slecht waren. Terwijl in andere wedstrijden Feyenoord vaak de betere was maar mede door gebrek aan ervaring lukte het niet die wedstrijden uiteindelijk te winnen. Feyenoord heeft de tweede seizoenshelft ontzettend goed voetbal gespeelt, natuurlijk ze hadden Meeuwis en Ryo uiteindelijk werden we dan toch uiteindelijk 10e, terwijl we net zo goed hoger hadden kunnen eindigen. Feyenoord is echt niet zo slecht als dat veel mensen beweren.

12 augustus 2011 om 11:52

Het komt in ieder geval niet door alleen vorig seizoen, Feyenoord is al een paar jaar aan het lummelen tussen het linkerrijtje en het rechterrijtje, dat vorig jaar dus echt een feit was. Dat veel Roda supporters nu verwachten dat Roda JC wint komt misschien wel omdat Feyenoord vorig jaar in 3 wedstrijden niet van ons wist te winnen.

Wat ik verder nog kan zeggen staat al hierboven, een wedstrijd in de kuip is altijd lastig, al zijn de winkansen vandaag de dag veel groter dan die van een paar jaar geleden.

12 augustus 2011 om 12:43

@miln Je mag best vinden dat Roda beter is. Maar de bekerwedstrijd erbij halen is niet juist. feyenoord zat toen in z'n zwakste periode en in de verlenging schoot Fer (waarom nam hij hem en niet Wijnaldum zoals altijd) een penalty mis. Hierna ging het in de strafschoppenserie helemaal fout.
Bij Feyenoord zal het hangen om de inzet. Soms denk je dat de trainer iets anders wil dan de spelers.
Koeman: ''we willen EL halen''. Spelers: ''oké gaan we voor, maar we worden er toch niet moe van?'' Cor Pot horen klagen over de bezieling?? Dit zijn wel hoofdzakelijk Feyenoordspelers!!!!!

De oudste tegen de jongste ploeg van de eerste speeldag!

Helaas nog geen Biseswar en Nelom voor Feyenoord bij de selectie zaterdag.

12 augustus 2011 om 14:16

Vooral Biseswar is een gemis. Hopelijk zal Cabral een hoog niveau laten zien, want anders ontbeert het flink aan creativiteit.

Het zal een gelijk opgaande strijd worden, ik denk dat het minimaal beslist zal worden.
Ze kunnen beide winnen.

Feyenoord zal het dit seizoen toch vooral van hun thuis wedstrijden moeten hebben. Gelukkig wonnen we afgelopen vrijdag al de uitwedstrijd bij Excelsior. Uit zal het voor de rest van het seizoen erg lastig worden. De Kuip geeft toch altijd iets extra's. Feyenoord kan gewoon winnen van Roda dat ook in heeft geleverd met Willem Jansen, Davy de Fauw, Pa ma dou Kah, Skoubo, Hadouir en Bodor. Allemaal spelers die vorig jaar een groot aantal wedstrijden in de basis speelde bij Roda.

Ik weet niet wat ik er van moet denken, beide teams hebben toch wel in kwaliteit ingeleverd dit seizoen. Ik vind Roda echter meer een eenheid dan het huidige Feyenoord, tegen Excelsior zag het er grotendeels uit als los zand. Feyenoord heeft wel kwaliteit in de selectie, maar ik denk dat het gewoon niet voldoende is, ze hebben niet echt spelers die er met kop en schouders boven uit steken. Spelers die dus echt het verschil kunnen maken.

Als Koeman er geen geheel van weet te maken dan denk ik dat het nog een heel lastig seizoen kan gaan worden voor Feyenoord.

Van Veldhoven best man Feyenoord bestaat niet alleen uit Fer maar ook nog uit 10 andere spelers (klunsen) als je dit niet kunt winnen doe je het tog echt slecht. Feyenoord zie ik als een degredatie kandidaat zeker nu Koeman aan het bewind is.

12 augustus 2011 om 11:42

Van Veldhoven geeft in het gehele interview ook aan dat Feyenoord niet alleen uit Fer bestaat, alleen heeft VZ dit weggelaten.

Ik zie veel mensen beetje minderwaardig doen over Feijenoord door een drama seizoen.
Dat wil niet zeggen dat dit weer zo'n jaar wordt ( ik hoop van niet)
Er wordt ook over de kwaliteit van de spelers laagdunkend gedaan.
De werkelijkheid is dat deze gasten allemaal goed kunnen ballen.
Tactisch was Been niet sterk en ik denk dat Koeman dat beter zal doen.
Soms is het maar een kleine stap om van net niet tot net wel goed spelen.
Belangrijke factor is dat Feijenoord Met veel druk en inzet moeten spelen.
Daarnaast wordt gezegd dat Feijenoord zo veel zwakker is geworden, maar dat val wel mee.
Met Clasie en van Haaren zijn er twee spelers bij die veel minder balverlies hebben dan Biseswar en Wijnaldum.
Mokotjo is dan een speler die vrijer kan spelen , en El Ahmadi is dan een zeer nuttige speler.
Ook is de verdediging met Fernandez sterker naast het centrale duo Vlaar de Vrij.
Martens is m.i. ook een goede back , die alleen wat beter gecouched moet worden, en hij is ipv de Cler tenminste iemand die niet altijd blind naar voren gaat.
De vraag blijft dan alleen hoe Feijenoord de kansen benut.
en of Feijenoord eens blessure vrij blijft

12 augustus 2011 om 12:09

''ik zie veel mensen beetje minderwaardig doen over Feijenoord door een drama seizoen''

Als roda supporter weet ik precies wat je bedoeld. Één seizoen bijna gedegradeerd en opeens was het een zwakke ploeg. Voor feyenoord nu het zelfde. Dit seizoen moeten ze aantonen dat vooroordelen niet kloppen en dat hebben ze zelf in de hand.

Wordt een onverdiende zwaarbevochte overwinning voor Feyenoord met een 1-0. Maar dat zal me niets kunnen schelen. Dit seizoen telt het mooie voetbal niet meer. Alleen de punten.

Feyenoord is zwakker geworden, maar Roda ook. Feyenoord heeft een volle kuip achter zich, en gaat gewoon winnen. Dat is geen grootspraak, maar gewoon gezond realisme. Zo slecht zijn we echt niet hoor. Ik ben er iig bij. Vak z.

12 augustus 2011 om 12:11

Gezond realisme zou ik het niet willen noemen. Een volle kuip achter je is leuk maar ik verwacht niet dat de roda-spelers daarvan onder de indruk zijn. Dat feyenoord daardoor misschien iets boven hun eigen niveau kan spelen is leuk voor hen, maar dat betekent niet dat ze ''gewoon'' gaan winnen.

12 augustus 2011 om 12:36

Waar was het effect van die volle Kuip vorig seizoen dan? Toen werden er ook met regelmaat punten weggehaald uit Rotterdam. Realiteit is dat Roda gewoon verder is als team en zeker in staat is minimaal een punt mee terug te nemen. Feyenoord heeft zeker talent en kwaliteit, maar ik denk dat dat op dit moment gewoon niet voldoende is.

12 augustus 2011 om 13:02

Hoezo roda zwakker geworden? Oké er zijn 16 spelers weg maar alleen skoubo, hadouir, janssen, kah en defauw waren vaste basis, en oké tellen we bodor (veelal reserve) ook nog mee. Als ik nieuwkomers als malki, de beule fledderus, ramzi vukovic, monteyne en biesmans (persoonlijk vind ik broekhof niet veel) tegen de vertekkers afzet, heeft roda meer dynamiek, snelheid en ''constante'' kwaliteit gewonnen. Met constante kwaliteit bedoel ik dat skoubo vaak afwezig wad door pijntjes, kah kon uitblinken en blooperen, janssen al een half jaar op 25 speelde (die was in gedachte al achter messi aan t rennen voor een handtekening) bodor was gewoonweg lui en straalde dat geregeld uit en hadouir kon tegen de nl top geniaal zijn, maar in de sneeuw of regen of de tegen de rest van de eredivisie was hij vak maar 1 van de 11 ipv DE voetballer van roda! Dus denk ik dat roda dit jaar wel eens positief kan verassen. En idd tegen groningen was gelukkig, maar groningen acht ik vele malen beter dan feyenoord plus dat dat van roda verreweg de slechtste wedstrijd van dit seizoen incl voorbereiding was. Misschien wil jij feyenoord een beetje objectief beoordelen en je mening onderbouwen en delen? Overigens mijn (hoopvolle) voorspelling 1-3 voor rjc

Dit is echt zo'n wedstrijd die alle kanten op kan gaan als Feyenoord goed in zijn vel zit dan wint Feyenoord en andersom geld het voor Roda JC Kerkrade.

Maar het kan ook makkelijk een gelijkspel worden, zoals ik dus al zei dit is een pot die alle kanten uit kan gaan. Het is maar net wie er morgenavond het scherpste is..

Want de selectie van Feyenoord en Roda JC Kerkrade verschillen niet zoveel van elkaar qua kwalitiet.

Het enigste wat in Feyenoord's voordeel kan zijn is dat het publiek wel eens erachter kan gaan staan als men zin heeft.

ik zet hem op 1-1. Net zoals vorig jaar.

Ben erg benieuwd naar Feyenoord dit jaar.
Ik denk dat we moeten wachten tot feyenoord gaat spelen tegen Ajax, Psv, Twente of Az....deze ploegen zijn op dit moment wel de sterkste in de eredivisie, ik ben benieuwd hoe Feyenoord het gaat doen.....uit winnen van excelsior en thuis van Roda is in mijn ogen nog niet zo heel moeilijk, wil feyenoord verassen dan moeten ze dit soort wedstrijden winnen. maar de bovengenoemde ploegen zijn andere koek, onthoud...1 zwaluw maakt nog geen zomer...iemand op de hoogte van het programma? wanneer speelt feyenoord de eerste kraker?

Wel is het hopen dan Fer niet alsnog gaat lopen anders wordt het moeilijk om op het middenveld te domineren.....

Verder ben ik benieuwd morgen...

eerste belangrijke thuiswedstrijd van feyenoord thuis , ik vrees dat de selectie meer vrees dan baat hebben van een volle kuip.
de selectie die de trainer wegstemde zal het nu voor eigen publiek een geen woorden maar daden mentaliteit moeten tonen. en aangezien de selectie van feyenoord minder kwaliteit bezit dan roda en roda een alles is mooi meegenomen instelling in de kuip heeft zie ik ze ook gewoon winnen.
dat roda dan met geluk thuis wint verleden week is knap aaangezien groningen toch een team heeft dat gewoon bij de eerste 6 komt. clubs als roda en feyenoord strijden met nog een aantal clubs om 7 tot 10.
bij feyenoord steekt fer er bovenuit en is vlaar en de vrij een centraal centrum dat net zo goed bij utrecht of heerenveen er had kunnen staan. voor de rest is het heel bedroefend en snap dan ook niet dat er ´kenners´ kunnen zijn die feyenoord in het linker rijtje durven te plaatsen.
geen ryo
geen wijnaldum
geen echte spits
zwakke backs
geen diepgang
met een koeman die alle schijn tegen heeft
nog een mogelijk vertrek van fer
de overwining tegen excelsior verbloemde veel tegen roda eigenlijks een van de directe concurenten voor waar feyenoord heen wil (plek 8) zal morgen duidelijk worden hoevelel je als feenoorder dit seizoen kan verwachten.

Roda gaat dit gewoon makkelijk doen. Feyenoord hangt met los zand aan elkaar. Als een speler als Leroy Fer veruit de beste speler is, dan moet je je toch echt achter de oren krabben hoe belabberd de rest van het niveau is.
Daartegen dient gezegd te worden dat het team van Roda ook niet echt soepeltjes loopt, te zien in de wedstrijd tegen Groningen. Maar dat wordt na verloop van tijd vanzelf opgelost naarmate de spelers goed op elkaar zijn ingespeeld.
0-2

12 augustus 2011 om 21:46

Je spreekt jezelf behoorlijk tegen, zeg dan gewoon niks. Roda gaat dit makkelijk doen, maar het loopt niet soepeltjes.. Vervolgens zeg je ''maar dat wordt na verloop van tijd vanzelf opgelost naarmate de spelers goed op elkaar zijn ingespeeld.'' Maar dit is zeker niet van toepassing op Feyenoord? Een vrij nieuw team met een hoop talenten waarvan een stuk of 5 van Excelsior afkwamen... wat een gelul zeg. Als je vind dat Roda dit wel even makkelijk gaat doen zeg dan ook waarom jij dat denkt. Ze missen Vormer in deze wedstrijd en na het vertrek van Jansen, Hadouir, Kah en Skoubo moeten we nog maar zien of Roda het niveau van vorig jaar kan evenaren...

13 augustus 2011 om 14:01

Als Roda dit al makkelijk gaat doen terwijl het nog niet helemaal soepeltjes loopt wilt wel aangeven hoe bedroefd de situatie bij Feyenoord dan is. Als Roda een goed ingespeeld team zou hebben dan kan Feyenoord zich beter de moeite besparen en de wedstrijd niet eens beginnen omdat ze dan gewoon worden weggespeeld.

13 augustus 2011 om 17:42

Ja, Als als als.. Zo ken ik er ook nog wel een paar.. Ik heb het idee dat je dit niet serieus neemt en dit enkel doet om Feyenoord te kleineren. Als dit echt je mening is kan je deze ook wel beter onderbouwen ipv dit slappe gelul. Waarom gaat Roda dit makkelijk doen? Zo heel veel beter zijn ze namelijk niet gezien het feit dat ze niet de beschikking hebben over de spelers die ze vorig jaar wel hadden en Vormer is geschorst. De enige is Junker. Natuurlijk, Feyenoord is ook niet zo'n geweldig elftal maar om nou te zeggen dat ze slechter zijn dan Roda zonder daar uitgebreid verder op in te gaan, vind ik een beetje zielig. Achja we zien het vanavond wel, Feyenoord wordt in ieder geval behoorlijk onderschat.

13 augustus 2011 om 00:44

Nou, ik ben er nog niet zo heel zeker van. Feyenoord heeft dan wel geen beschikking meer over Miyaichi en Wijnaldum, maar de andere spelers (fer, Fernandez, Cisse, Biseswar, Cabral, enz.) zijn toch ook niet verkeerd. Tel daarbij op dat Feyenoord voor de eigen Kuip speelt en dat Roda Vormer mist. Ik denk dat het een leuke pot gaat worden. Kan alle kanten op

Ben wel benieuwd wie er nu op de positie van Vormer gaat spelen. Is Svärd weer helemaal fit of krijgt Staelens een kans?

Doet toch pijn dit. Dat een ploeg als Roda JC waakt voor onderschatting(!) tegen Feyenoord! Geeft toch weer aan hoe diep we gezakt zijn. Maargoed, dit is helaas realiteit, en daar moeten we mee leren leven. We komen vanzelf wel weer terug in de top 3. Ik zie het ook somber in voor Feyenoord zaterdag. Weer geen Biseswar en Nelom, Leroy Fer een twijfelgeval. En daartegenin staat alleen de schorsing van Vormer, wat overigens wel een dragende speler is. Maar het kan wel uiteraard! Met het Legioen achter de ploeg, strijdlust en passie gaat Feyenoord deze wedstrijd naar mijn idee 'gewoon' winnen.

Fr12(l)

Het wordt een spannend potje! Teams die kwalitatief dicht bij elkaar liggen. Feyenoord heeft het thuisvoordeel, maar ik zie Roda toch nipt en met moeite daar winnen.

Als Cisse meedoet wint Feyenoord. Zovaak speelt een oudspeler de sterren van de hemel tegen ons. Zeker Cisse die zelfs met wraakgevoelens naar Roda kijkt. Ik ga voor 3-2. 2x Cisse 1x Fer, 1x Junker en 1x Fledderus.

Zeer lastige wedstrijd. Maar er valt wel goede hoop te halen uit de oefen wedstrijd van roda deze week tegen Lanarca. Donald kon en heeft mee kunnen doen. Dus die is klaar om 1 wedstrijd voor Vormer te spelen. Maar ik ga er zaterdag lekker voor zitten. Ik hoop toch op 3 punten.

Tyton
Monteyne
Wielaert
Vukovice
Hempte
Donald
Delorge
Fledderus
Ramzi
Junker
Malki

Ik ben nog niet echt overtuigd van het Feyenoord van dit seizoen. Excelsior kon nog niet voor veel gevaar zorgen maar ik vraag me af hoe dat tegen een sterkere ploeg als Roda gaat.
Roda won net als Feyenoord de eerste wedstrijd van het seizoen, alleen waren de wedstrijden niet te vergelijken. Roda was veel minder sterk en won uiteindelijk op wilskracht en door het falen van Groningen. Ik gok bij deze wedstrijd op een gelijkspel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren