Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Eriksen: 'Als Barcelona zich meldt, zal de situatie anders zijn'

Laatste update:

Ajax hoeft niet te vrezen dat het Christian Eriksen deze maand nog kwijt zal raken. De middenvelder wordt wel in verband gebracht met diverse Europese topclubs, waaronder Manchester City, maar herhaalt nog maar eens dat hij niet de intentie heeft om Amsterdam te verlaten. “Ik kan voor 99,9 procent zeggen dat ik bij Ajax blijf”, zegt de middenvelder.

/

De negentienjarige Deen debuteerde onder Martin Jol in het eerste elftal van Ajax en groeide onder Frank de Boer uit tot basisspeler in het elftal dat uiteindelijk kampioen van Nederland werd. Volgens zijn zaakwaarnemer had Manchester City contact gezocht, maar wil Eriksen nog niet aan een vertrek denken. The Citizens ontkennen echter dat zij de international benaderd hebben.

Hoe het ook is: Eriksen staat niet open voor een transfer. “Ik ben niet van plan nu of in januari te vertrekken”, zegt de Deen in Ekstrabladet. Toch kan hij van gedachten veranderen als Barcelona zich meldt. “Dat zou de situatie veranderen. Maar ik denk niet dat Barcelona dat gaat doen”, aldus Eriksen.

Christian Eriksen is het grootste talent van de Eredivisie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laten we hopen van niet zodat we nog een jaartje kunnen genieten van deze briljant.

9 augustus 2011 om 10:30

Ik hoop zelfs nog 2 of 3 jaar. Het is een fantastisch talent maar hij is nog lang niet klaar voor een stap hogerop. Eerst eens 2 seizoenen lang beslissend zijn voor Ajax!

9 augustus 2011 om 11:25

Hoop het ook maar krabbelt wel al terug van 100 naar 99,9 % hoe logisch het ook is als Barca komt, ook als hij volgens jaar bij Barca zou komen red hij het wel daar word je al sterker van alleen trainen. Maar laten we hopen dat hij nog een tijdje bij ons te bewonderen is

Nee Barcelona zal zich niet melden daar ben je nog niet klaar voor eerst komend seizoen en hopelijk het seizoen erop (maar dat lijkt me haast onmogelijk) nog even schitteren in Amsterdam. Daarna mag je opzoek naar een nieuw avontuur en dat zou ik je ook wel gunnen. Maar gun ons eerst nog even weer een kampioenschap.

9 augustus 2011 om 10:41

Het talen van bijvoorbeeld Sneijder en V D Vaart, vond ik toch vele malen beter dan met alle respect Eriksen, ben een groot fan van hem, hij heeft idd veel talent, maar dat stukje brilljant zijn op belangrijke momenten dat heb ik nog niet echt gezien, ik denk dat deze speler vooral heel erg gehyped is in de media, maar deze jongen heeft echt nog 2 tot misschien 3 jaar nodig om echt een top speler te worden, en wedstrijden naar zijn hand te zetten.

Daarom vind ik het toch vreemd dat zulke clubs zich nu al melden, hij zit nu op de juiste plek en kan rustig rijpen, want deze jongen moet eigenlijk nog echt door breken, Barca is natuurlijk ook een jongens droom voor iedereen maar idd die zal zich niet gaan melden misschien in de toekomst.

9 augustus 2011 om 11:22

Als je 90 minuten of Eriksen let zul je sowieso iedere wedstrijd een keer achterover slaan van verbazing. Of een geweldige aanname, zijn perfecte 2-benigheid, zijn schitterende inzicht of een geweldige pass. Let maar eens een wedstrijd lang op hem dan zie je dat de klasse eraf druipt en ik geloof er dan ook heilig in dat deze jongen beter zal worden dan Sneijder en Van der Vaart.

Hij is nu inderdaad nog niet klaar voor Barcelona maar na dit seizoen zou hij overal behalve Barcelona en Real in de basis komen te staan (bij deze 2 niet want die hebben genoeg aanvallende middenvelders). Bij zowel Chelsea, United, Milan, Inter als Arsenal overal zou hij in de basis komen.

9 augustus 2011 om 12:15

Ga jij maar lekker in de hype mee, zet de u tube filmpjes uit begin Ajax van de spelers onderling maar eens teggen elkaar af, dan zul je het verschil waarschijnlijk wel zien.

En ja ik kijk Ajax elke wedstrijd, en idd hij doet soms leuke dingen, maar hij trekt het spel nog niet naar zich toe, hij loopt meer achter de feiten aan dan dat hij ze de baas is, iets van Rafael en Wesley wel konden, op de belangrijke momenten (waar het voetbal om draait) komt Eriksen nog te kort, dat is alles wat ik wou aangeven.

Ja deze jongen heeft nog ff tijd nodig om Echt!! door te breken, maar hij komt er wel.

9 augustus 2011 om 12:27

Ik ben het eens met Gunnerfan. Ik vind Eriksen totaal nog niet de speler die een wedstrijd domineert en naar zijn hand zet. Hij heeft inderdaad geniale momenten waarbij je ziet dat hij een groot talent is. Maar is echt nog niet klaar om de stap hogerop te maken. Hij is nog erg jong en als hij slim is ontwikkelt hij zich eerst een paar jaar bij Ajax. En er van overtuigd zijn dat hij beter zal worden als Sneijder en vd Vaart is ook moeilijk te zeggen, die hebben zich al lang en breed bewezen.

9 augustus 2011 om 12:36

@sp. rekken

Hier zeg je precies de reden waarom Christian nog in Amsterdam moet blijven.
''als je 90 minuten of Eriksen let zul je sowieso iedere wedstrijd een keer achterover slaan van verbazing.''
Eriksen moet nog leren constanter te worden, en niet zoals jij zegt 1 fantastisch moment per wedstrijd kennen, maar 4 of 5. Ook mag hij wel wat doen aan zijn scorend vermogen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot fan van deze jongen en hij kan een hele grote worden, maar hij is het nog lang niet. Daarom moet hij nog 1 of 2 jaar bij ons in Amsterdam blijven, voordat hij de stap kan maken.

9 augustus 2011 om 12:37

Klopt. Al sis het niet helemaal eerlijk om deze spelers te vergelijken. Bij Sneijder en vd Vaart viel vooral op dat ze goals maakten. Het veldspel was in de eerste periode niet zo opvallend. Bij Eriksen zijn het juist deze kwaliteiten die iedereen doen verbazen. Zijn enorm eenvoudig lijkende aanname waarbij hij wegdraait, versnelt en twee man uitspeelt is niet aan te leren. dat is puur talent en van een heel hoog niveau. Eriksen is niet iemand die domineert, trucjes doet en goals maakt. Hij moet een tem beter laten spelen en de spits(en) vrij spelen. dat doet hij nu naar behoren, maar nog niet van topniveau. Ik zou als ik hem was pas aan een vertrek denken als hij wekelijks de beste speler is van het veld. Net zoals Sneijder dat was en zoals Suarez dat was. Alleen dan kan je de stap naar een onbetwiste basisplaats bij een topploeg maken.

9 augustus 2011 om 12:51

@doordekken

Ik zeg ook nergens dat hij er nu al klaar voor is toch? Hij heeft die momenten trouwens wel vaker dan 1x per wedstrijd denk rond de 4 of 5x maar hij moet zorgen dat dit 20+ word. Dat heeft hij in zich om te halen. Het potentieel van Eriksen is ongelofelijk maar dat moet er dan wel uitkomen.

@joostfan

Hij heeft inderdaad een betere techniek dan Sneijder en Van der Vaart (lees: aanname, kort wegdraaien). Hij is net als Sneijder perfect 2 benig en heeft een schitterende versnelling waarbij hij de bal kort bij zich houd.
Maar het mooiste vind ik zijn aanname die is altijd in 1x goed. Hij moet dit seizoen maar eens 15 goals en 20 assist geven en volgend jaar nog een x en dan de stap maken. Hij moet het elftal meer gaan dragen.

Als Barca komt moet hij ook gewoon nog niet weggaan. Daar is hij gewoon nog niet goed genoeg voor.. Maar je kan ook zeggen dat hij daar veel ervaring opdoet bij trainingen enz. want zie Affelay, die is stukken beter nu.

9 augustus 2011 om 10:14

inderdaad! sommige spelers halen voldoening uitwedstrijden spelen of veel geld en andere aan een training met een hoog niveau. Daarnaast heeft barca op dit moment een overvloed aan spelers op het middenveld en dan willen ze Fabregas nog.

9 augustus 2011 om 10:31

Ja maar Afellay vertrok nadat hij vele jaren een van de uitblinkers was bij Psv, en de laatste jaren zelfs dé beste was daar. Dan kom je toch op een heel andere manier binnen, Eriksen heeft nog niet belangrijk kunnen zijn voor Ajax.

9 augustus 2011 om 10:43

met een verschil: Eriksen is een veel groter talent dan Afellay (die eigenlijk geen talent meer is)
Bobendien gaat Afellay het niet redden bij Barca. Voor de rest heb je wel gelijk hoor. Maar denk dat Barca Afellay nooit had gekocht als die nog een doorlopend contract had gehad. Was gewoon een koopje voor hun. Wordt doorverkocht met winst.

9 augustus 2011 om 11:19

Dat denk ik ook wel ja, als Barca Afellay echt graag had willen hebben dan hadden ze hem wel eerder gehaald ipv in de winter met nog 6 maanden contract. Net als Urby bij Milan. Beiden spelen over een jaar voor een andere club denk ik!

9 augustus 2011 om 12:19

Ik denk dat ik jou voor gek kan verklaren als je zegt dat afellay geen talent is.. afellay krijgt vele kansen bij Barca en voert die naar behoren uit, Hoe kom je er dan bij dat ze hem eigenlijk niet wouden hebben? natuurlijk wacht zo'n club tot hij goedkoper is, want die speler had geen noodzaak bij barca. Bij deze verklaar ik u tot gek

9 augustus 2011 om 12:21

Wat een klinklare onzin zeg, Afellay draait op dit moment gewoon moeiteloos mee bij Barcelona, en hij heeft best veel gespeeld als je naar zn concurentie kijkt. Is ook op sommige momenten belangrijk geweest zoals tegen Real Madrid zijn assist waardoor Barca won. Afellay heeft naar mijn zeggen genoeg bewezen bij Barcelona en kan daar nog een paar jaartjes gewoon mee.

9 augustus 2011 om 12:58

Nou dat is fijn, ben je rustig aan het discussieren over iets, word je tot gek verklaard omdat je een andere mening hebt. Chapeau man.

Afellay moeten we niet overdrijven joh, die kerel speelt onbelangrijke wedstrijden en in grote wedstrijden valt hij 10 minuten voor tijd in en dan roepen we in Nederland allemaal: Zie je wel!!

En wat zeg je nou; hij had geen prioriteit dus ze konden wachten? Da's helemaal raar! Want ze kopen deze zomer wel een concurrent voor Afellay voor bijna 40 miljoen euro. Gezien het bedrag had die dus nogal wat prioriteit, voor de plek waar Afellay 6 maanden geleden nog géén prioriteit was. Afellay doet het daar zo goed dat 6 maanden later Sanchez voor 40 miljoen euro komt.

Barca zal zich niet voor Eriksen melden omdat hij nog lang niet op het niveau is waar hij ooit op zal zijn. Echt beslissend is Eriksen nog maar weinig geweest en die hele hype rondom hem moet maar eens minder worden. Het is echt nog een talent die nogal eens de verkeerde keuzes maakt op het veld.

Alle hypers kijken alleen studio sport, zien alleen de goede momenten van Eriksen!

9 augustus 2011 om 10:14

is iedereen zijn mening maar ik kan echt genieten van Eriksen ik vindt hem een geweldig speler en mag ajax als club niet eens, nee ik kijk nooit studio sport maar eredivisie live.

9 augustus 2011 om 10:16

hoezo alle hypers? mensen kunnen toch gewoon een eigen mening hebben over deze speler, net zoal jij het 'nog een talent die nogal eens de verkeerde keuzes maakt op het veld. ' vindt..
Ik vind het een super speler die naar mijn mening een wereldtopper wordt, elke week speelt hij vrij constant en zet hij 3/4 keer iemand vrij voor de keeper..
Zelf zit ik elke zondag (bij thuiswedstrijden dan hé) in de Arena dus ben ik nu ook een hyper of niet?

9 augustus 2011 om 10:17

Je hebt gelijk, erg beslissend is hij nog niet geweest. Of je moet naar het kampioenschap van vorig jaar kijken, waar hij een geweldig passje geeft op De Jong bij de 3-1, of naar de fantastische assist op Sulejmani, Nec uit, waar Ajax niks te vertellen had, maar door die gelijkmaker beter in de wedstrijd kon komen. Of de fantastische pass op Sulejmani Heerenveen uit, waar Ajax zojuist op achterstand was gekomen. Bovendien maakte hij de 2-1, waar trouwens een geweldige pass van De Jong aan vooraf ging.

Eriksen is met een aantal uitstekende passjes mede verantwoordelijk geweest voor het kampioenschap van Ajax vorig jaar. Hij gaf een goede pass waardoor iemand anders kon scoren op het moment dat Ajax niet goed in de wedstrijd zat, of op een moment dat Ajax de wedstrijd besliste. Hij is dus wel degelijk beslissend geweest. Het kan nog wel beter, dat ben ik met je eens, maar hij is zeker heel belangrijk voor Ajax geweest

9 augustus 2011 om 11:20

@ Roetkaa

Zou wel fijn zijn trouwens, een talent dat altijd de goede keuzes maakt. Maar volgens mij ben je dan geen talent meer, maar een wereldtopper...

Vind Afellay beter, en kijk naar hem momenteel. Mag hopen op invalbeurten en basisplekken tegen mindere tegenstanders.
Erikssen vergooit zijn toekomst als hij tot zijn 27 moet toekijken hoe Xavi, Iniesta, Thiago en eventueel Fabregas het zo goed doen.

9 augustus 2011 om 12:12

Euhmm, Xavi is al 31, Iniesta is 27, Eriksen is 19!! Xavi zal dus 1 of 2 jaar meekunnen, Iniesta nog ongeveer 5 jaar. Als Eriksen deze zomer of de zomer erna de overstap naar een Villareal, zou hij dan in 1/2 seizoenen bij alle topclubs van Europa kunnen spelen.

ot: Eriksen is een geweldig talent, die een van de beste spelers van de wereld kan gaan worden, maar nu is hij nog niet constant genoeg om naar een absolute topclub te gaan.

9 augustus 2011 om 12:54

Je vergeet Thiago die is 20. Ook hebben ze in de A-jeugd van Barcelona nog een toptalent lopen op zijn positie. En dat van Villareal is onzin want volgende zomer is hij onbetaalbaar voor Villareal.

9 augustus 2011 om 13:12

Ja, dat kan ook het geval zijn.. Maar ja een middenveld met Thiago, Eriksen en dat talent zou toch wel een leuk middenveld zijn naar mijn idee, maar om nou direct de stap naar een echte topclub te maken, ik weet niet of dat verstandig is..

over 2 jaar zie ik Eriksen wel bij Barcelona spelen maar nu is het net iets te vroeg.

Eriksen word overschat, hij is een leuke voetballer maar kan nog lang niet mee met de top. Als hij naar barcelona zou gaan dan word het barcelona B.

Hij heeft soms geniale acties maar soms word hij er ook gewoon uitgelopen. Dus nog een jaar of 3 bij ajax blijven en dan naar een topclub

9 augustus 2011 om 10:21

Hij is pas 19, het kan gebeuren dat het niet altijd lukt wat hij wil. Maar je hebt gelijk, naar Barca gaan nu, dat zou te vroeg zijn. Daar moet hij zich nog een paar jaar voor ontwikkelen bij Ajax. Daarna kan hij misschien het niveau van Barca aan.

Ja hij is nog laaaaaang niet toe aan Barcelona, zelfs niet aan een buitenlands subtopper. Gewoon lekker bij Ajax draaien dit seizoen, weer kampioen worden en de beker pakken. Daar kun je mee aankomen

Affelay is zeker nu beter. Maar Eriksen zal ook een grote stap maken in de toekomst. Ik hoop voor Affelay dat ie nog meer mag spelen komend jaar. Spelers als Affelay, Eriksen geven het voetbal iets extras.

Krijgen we weer een heel jaar lang van die onderkruiperige vrageb van journalisten of hij alsjeblieft nog een half jaartje blijft. Of, al speelt hij hier nog anderhalf jaar gaan ze bijna bestraffend vragen waarom hij in vredesnaam nog bij Ajax speelt. Halloooooo..., we hebben het hier over een tiener die 3 jaar lang nog zat kan leren bij Ajax, hij heeft net een paar maanden leuk gepresteerd maar moet zijn talent eerst nog definitief omzetten in stabiele kwaliteit, maar het lijkt wel of geen journalist meer vanuit die trant vragen stelt aan zo'n jongen, stelletje angsthazen!
Bij Suarez 3 jaar lang meegemaakt, net als bij andere eredivisie-toppers. Ja, zo gaan ze op een gegeven moment wel weg ja. Kom op he, een beetje eigenwaarde mag je wel hebben in de eredivisie. Maar weinig landen hebben zo veel wereldtoppers afgeleverd, relatief gezien denk ik zelfs niet één.
Eergisteren ook met Ruiz, het komt niet eens in het hoofd op van die journalist om te vragen of Ruiz uberhaupt wel naar Tottenhamm wil, bijvoorbeeld wanneer Twente de Champions League haalt. Niet dat Tottenham geen mooie club voor Ruiz is, maar die journalist heeft weinig gevoel van Nederlandse eigenwaarde en doet onnodig onderkruiperig alsof Tottenham een ultieme club is ten opzichte van Twente. Dat is allemaal net iets te overdreven en net iets té kritiekloos. Zo houden we onze toppers iig kort in NL, want we smeken bijna of ze weg gaan na een jaar goed spelen. Dit soort zaken begrijpt men in bijvoorbeeld Portugal tegenwoordig een stuk beter.

Dit spreekt zeker voor Eriksen! Hij toont karakter door zich niet mee te laten slepen in de voetbalhectiek. Bij Ajax ontwikkelt hij zich prima en is hij een dragende speler. DIt zal hij bij een andere club niet snel bereiken, waardoor hij zich daar dan minder snel zou kunnen ontwikkelen.

Naar Barcelona zou ik als ik hem was nog niet gaan, al kan ik me voorstellen dat je een kans om naar Barca of Real te gaan niet kunt laten schieten..

Nosaaartje..

Over 2 jaar zie je Eriksen bij Barcelona spelen? Op welke positie? Aangezien ze fabregas als vervanger van Xavi zie en Thiago ook een groot talent is.

Het lijkt wel of alle spelers die naar Ajax en PSV gaan gehypt worden: Kolbeinn was bij AZ voor de meeste een hardwerkende speler zonder iets specials te hebben. Nu speelt hij bij Ajax en wordt meteen zonder nog echt iets te hebben laten zien als de spits op de Nederlandse velden beschouwd.
Strootman en Mertens die bij Utrecht ook het verschil niet konden maken werden meteen na de transfer naar PSV gebombardeerd als topaankopen.
Durf te wedden dat als Ajax Altidore had aangetrokken die meteen als de sensatie werd gezien.. hoe een klein land groot kan zijn.

Ik ben het niet vaak eens met van der Gijp maar hierin heeft hij gelijk, hou nou toch op met spelers te hypen die er eigenlijk nog niet eens staan!

9 augustus 2011 om 10:39

Haha, daar heb je wel een puntje. Was mooi geweest als Ajax (of nu nog Psv) Immers als spits zou halen en hij dan ineens een topaankoop zou zijn!

Natuurlijk hij heeft het talent, dat ziet iedereen. Maar nu een transfer naar Barcelona? Heeft hij überhaupt al 35 wedstrijden voor Ajax gespeeld? Heeft hij laten zien een jaar lang constant op niveau te kunnen presteren?

Langzaam maar zeker trekken spelers bij. Eerst zou Eriksen sowieso bij Ajax blijven voor nog een paar jaar en langzaam maar zeker neemt het af. Nu vertelt hij al dat hij eventueel kan vertrekken als Barca langs komt, en in de winterstop blijkt Man Utd de gedroomde club? Ik ben benieuwd.. Enige waar ik dus totaal geen waarde aan hecht zijn dit soort uitspraken, aangezien ze 9 van de 10 keer niet uitkomen.. Oftewel als Ajax zijnde zou ik nu zijn contract flink, maar dan ook echt flink opwaarderen. Dan neem je het zekere voor het onzekere. Dan vang je altijd veel voor hem, en houd je Eriksen tevreden

Ik kan echt niet tegen al die journalisten die na elke wedstrijd vragen of onze goede spelers nog bij Ajax blijven. Net zoals bij Suarez, na elke wedstrijd werd gevraagd of er interesse was van het buitenland en of hij in de winter/zomer wegging. Willen die journalisten spelers wegjagen of wat? Zulke spelers moet je koesteren en niet elke wedstrijd vragen wanneer ze ''eindelijk'' vertrekken.

Dit wordt pas het eerst echte seizoen voor Eriksen dat hij echt in de basis staat vanaf het begin van het seizoen. Hij moet nog veel leren en voor hem zou het het beste zijn om gewoon nog lekker 2-3 jaar bij Ajax te blijven. Dan is hij nog steeds pas 22-23 jaar.

Eriksen is nog niet klaar voor zo'n stap. Gelukkig is hij zelf wijs genoeg om dat in te zien. Dat hij fantastisch kan voetballen staat vast. Maar ik denk dat hij voor Ajax nog belangrijker moet gaan worden. Nog vaker de beslissende assist. Ook wat vaker scoren zou niet gek zijn. Hij is er nog niet. Als je zijn balbehandeling en overzicht bekijkt moet dat wel goed komen maar het moet nog echt beter wil hij voor de echte top wat van toegevoegde waarde zijn.

9 augustus 2011 om 10:30

Waarom moet hij vaker scoren als hij anderen perfect in positie brengt om te scoren? Types zals Xavi en Ozil scoren ook niet zoveel maar leggen ze wel panklaar voor hun medespelers die er vervolgens rond de 100 per jaar inschieten.

9 augustus 2011 om 10:51

Het is ook niet zo zeer kritiek dat hij weinig scoort maar het wel iets waarin hij nog beter kan worden. Ik wil alleen maar zeggen dat hij in het geheel nog beter kan en moet worden. Dat zit er gewoon in bij Eriksen. In potentie is hij volgens sommige een wereldtopper. Ik hoop dat hij dat kan laten zien bij Ajax en niet bij City of Barca, dat kan later nog....

Volgens mij worden zijn uitspraken hier door een aantal mensen volledig uit zijn verband getrokken. Hij geeft alleen maar aan dat hij zich graag wil blijven ontwikkelen bij Ajax maar dat als zijn droomclub komt (in zijn geval Barcelona) hij toch wel aan het twijfelen gebracht zal worden. Hij zegt niets over of hij het niveau aan kan of dat hij zichzelf daar goed genoeg voor vindt, hij spreekt gewoon zijn voorkeur voor die club uit en snel daarachter dat de kans zeer klein is dat die zich melden.

Ik zou echt niet weten of hij ooit op het niveau Barcelona, Real Madrid gaat komen..
Ik ben benieuwd maar tot nu toe vind ik hem behoorlijk overhyped. Natuurlijk kan hij goed voetballen,
Maar ajax had die 29 Miljoen direct moeten accepteren, want van die 29 miljoen kun je 3 dezelfde talenten kopen. Ik gun hem het beste, maar ik heb mijn twijfels.

Ja inderdaad vooral doen naar Barcelona gaan. Die kopen vervolgens nog 3 spelers voor jouw positie en dan mag je het gras bijharken op zaterdagmorgen. Snap die Barcelona obsessie van iedereen echt niet.

9 augustus 2011 om 10:34

Een speler mag toch gewoon zijn voorkeur uitspreken voor een club en zich identificeren met de speelwijze/ spelopvatting van die club? Sinds wanneer is er iets mis met ambitie? Voor welke speler is het nou geen drooom om elke week voor uitverkochte stadions te spelen, elk jaar om alle prijzen mee te doen, in een heerlijk klimaat te wonen en veel geld te verdienen met je hobby? Dan laat ik het hier expres in het midden voor welke club dat is want dat kan dus voor Barca, Real, Milan, Juve etc zijn.

Buiten dat het een geweldenaar is, is het ook nog een hele verstandige jongen. Hij ziet in dat hij net een basisplek bij Ajax heeft veroverd. Het is heerlijk voor hem om zeker te zijn van de basisplaats en hij moet zich nog een beetje ontwikkelen voordat die naar het buitenland kwam.

Eriksen, verthongen, Alderweireld zijn beste maatjes. Die blijven graag bij elkaar als eentje dreigt te vertrekken dan zal het ook niet lang meer duren voordat de andere 2 volgen.

Hele verstandige keuze Eriksen!
Het is een goed talent die ook zijn plek kent en ook weet wat goed voor hem is.
Als die nu naar een topclub zou verhuizen zou die niet aan spelen toekomen ben ik bang en al helemaal niet bij Manchester City! Goede keuze dus van hem.

Eriksen maakt hier een goede keuze. ik weet niet hoelang hij nog een contract heeft maar als ajax slim is dan moeten ze proberen het te verlengen zodat ze eventueel meer kunnen ontvangen als hij wel weggaat

Heeft Erikssen geen gelimiteerde transfersom in zijn contract van ca. 20 miljoen? Dan is hij een stuk minder aantrekkelijk en kan hij rustig nog een seizoen bij Ajax blijven (wat misschien wel beter is voor zijn ontwikkeling) Maar uiteraard wel goed nieuws dat grote clubs hem volgen.. Misschien levert hij wel extreem veel geld op!

Eriksen heeft een contract tot medio 2014 bij Ajax. Ik verwacht dat Eriksen in de zomer van 2012 vertrekt naar.... wie zal het zeggen. Nou dan zal ie ca 25 mln opleveren en met Serero achter de hand kan Ajax Rits en Klaassen naar de A-selectie halen en het geld besteden aan andere zaken of op de bank zetten. Problem solved.

Ik vind Eriksen echt zwaar overschat. Speelde tegen De Graafschap als een natte krant. In andere wedstrijden van Ajax viel hij me trouwens ook niet speciaal op. Waarom wordt Eriksen zo groot gemaakt?

9 augustus 2011 om 11:11

Daarom is hij nog niet klaar voor die stap. Hij moet pas weggaan met 18 goals achter ze naam. En 8 assist een beetje hoe Sneijder wegging.

9 augustus 2011 om 11:41

Jou spreken we over 3 jaar wel. Eriksen is in potentie de beste middenvelder ter wereld, op heel veel fronten. Hij wordt niet voor niets gezien als de nieuwe Laudrup, die sowieso een van de beste 5 middenvelders ooit is.

9 augustus 2011 om 12:56

Tegen de Graafschap als een natte krant die wel Sulejmani 2x alleen voor de keeper zet en verder ook nog allerlei schitterende passes gaf. Moet je na gaan als die een keer goed speelt
Hij valt jou niet op omdat jij naar het grote plaatje kijkt als je eens op de details zou letten (1e aanname, versnellingen, wegdraaien, steekballen) dan zou hij je wel opvallen.

We moeten nou niet te hard van stapel lopen. Eriksen levert geweldige passes af en heeft overzicht. Maar hij scoort nog altijd te weinig, Als ik hem op goal zie schieten is het alleen maar zo hard mogelijk. Ik vindt niet dat hij nu al aan deze transfer toe is, hij is ook nog maar 19 jaar. Deze jongen zou gewoon tot een jaar of 22-23 moeten blijven.

En ook als Barcelona komt, weet ik zeker dat Eriksen bij Ajax blijft. De Boer en Bergkamp zullen hem wel overtuigen dat het beter is voor zijn ontwikkeling om bij Ajax in de CL in de basis te spelen dan bij Barcelona op de bank te zitten, dat ziet hij zelf ook wel in denk ik. Daarbij zal Barcelona ook wel inzien dat dit beter is voor zijn ontwikkeling. Tel hierbij nog eens het feit op dat hij over een jaar alleen maar beter is geworden door deze wedstrijden en iedereen is het er wel over eens dat Barcelona momenteel echt geen stap omhoog zou zijn.

9 augustus 2011 om 11:31

''tel hierbij nog eens het feit op dat hij over een jaar alleen maar beter is geworden door deze wedstrijden en iedereen is het er wel over eens dat Barcelona momenteel echt geen stap omhoog zou zijn. ''

Haha je hebt je zojuist weer eens onsterfelijk gemaakt!

9 augustus 2011 om 11:42

Ieder weldenkend mens ziet dit in. Anders krijg je zo'n bankzitcarriere als een zekere afellay, dat moet je op die leeftijd ook niet hebben.

Nee, dan kun je beter lekker met Ajax in de CL voetballen, dat zijn situaties waardoor een speler qua niveau vooruit gaat. Leuk die trainingen maar daar zit natuurlijk geen enkele druk op.

Naar Barcelona moet je alleen gaan als je voor de basis in beeld komt, anders niet. Of zoals gezegd, je moet al genoegen nemen met de bank.

9 augustus 2011 om 11:55

Een stap omhoog of ervaring opdoen in wedstrijden zijn 2 verschillende zaken en zou fijn zijn als je die los van elkaar zou kunnen zien. Voor Eriksen is het belangrijk ervaring op te doen, maar staat los van het feit dat Barcelona nog altijd 12 stappen omhoog is.

9 augustus 2011 om 15:13

Qua clubs is het toch echt een stap omhoog; alleen voor zijn persoonlijke ontwikkeling zal dat misschien niet zo zijn

9 augustus 2011 om 15:45

Dat is wat ik dus zeg...

9 augustus 2011 om 15:50

@boowl29
zelfs qua persoonlijke ontwikkeling is het een stap omhoog. zie afellay die niet veel speelt maar ik vind hem toch beter geworden sinds hij bij barca zit.

@expert4life
''iedereen is het er wel over eens dat Barcelona momenteel echt geen stap omhoog zou zijn.
haha vergelijk je nou ajax in 1 adem met barca?

en als hij echt zo goed is als jij zegt. dan staat hij toch binnen notime in de basis?

10 augustus 2011 om 04:47

maar affelay was wel al verder dan eriksen. Interlands waaronder wk; CL; aanvoerder van 't team meerdere keren kampioen..

Hopelijk breekt Eriksen nu definitief door, hij moet dit jaar echt wel stappen gaan maken.

Eriksen is een goede speler maar ik vind hem gehyped door de media en een beetje overschat.
Kom op , welke belangrijke wedstrijd heeft hij nou beslist ?

9 augustus 2011 om 12:04

Zo uit mijn hoofd: Vitesse uit vorig jaar, Heerenveen uit, NEC uit en beslissende pass Twente thuis voor het kampioenschap. Dus best belangrijk voor iemand van 19 denk ik

Eriksen heeft de komende twee, drie jaar niets te zoeken bij een Europese topclub. Komt net kijken, heeft nog geen volledig jaar goed gespeeld bij een Europese middenmotor. Is er dan niemand die dit soort spelers met de voeten aan de grond kan houden.

Laten we hopen dat de Fifa/uefa gaat ingrijpen in de transfer markt en het spelletje weer fair maakt. Er moet een einde komen aan clubs die door miljardairs als persoonlijke speeltjes beschouwd worden, clubs die voor honderden miljoenen verlies kunnen maken en dan links of rechts om door de belastingbetaler gered worden. Niet de clubs met het meeste geld winnen de prijzen, maar de clubs met het beste beleid, opleidingen en talenten. Dat is de essentie van sport en in de voetbalwereld raakt die essentie steeds meer verloren. Sorry dat ik offtopic ga maar ik moest dit even kwijt.

Volgend jaar is hij denk weg voor 40miljoen ofzo.. Dit jaar zal hij ongetwijfeld blijven in Amsterdam, ben erg benieuwd hoe ze het in de Champions League gaan doen, hopelijk kunnen ze gaan verrassen.

9 augustus 2011 om 12:44

Heb jij ze wel helemaal op een rijtje? 40 miljoen, waar haal je dat bedrag nou weer vandaan? Dat is absurd hoog voor iemand die zich voor de topploegen nog moet bewijzen. Hij wel een verdraaid goeie Championsleague spelen wil hij 40 miljoen waard worden.

9 augustus 2011 om 12:46

Dat baseer ik gewoon op de geruchten die deze weken gingen dat United 40 miljoen voor hem over zou hebben.

9 augustus 2011 om 15:14

Ja goed, maar zoals je zelf aangeeft zijn dat geruchten. Als elk gerucht waar zou zijn zouden we een hele andere voetbalwereld hebben. 40miljoen is absurd hoog

Voor mij is elke middenvelder te koop bij Ajax, dus ook Eriksen. Het is wel een geweldig talent maar zo hebben we er meer op die positie in de selectie. Die door bijv, het aanblijven van Eriksen toch wel geremd wordt in zijn ontwikkeling.

Eriksen zal echt moeten leren afmaken en aan zijn afstandschoten moeten werken.
Vorig jaar zou ik ongetwijfeld hebben geknikt dat Eriksen het beste talent is van de eredivisie maar daar twijfel ik toch nu over.
Serrero is zo lichtvoetig, verfijnd in zijn spel en tegelijk snel.
Zie hem toch eerder als een beter afmaker, wat hij natuurlijk nog mag bewijzen dit seizoen.
we zullen aanschouwen wie in de eredivisie een sneller stijgende lijn zet.

40 miljoen ???? voel eens aan je voorhoofd
in de voetballerij is niks zeker

9 augustus 2011 om 12:49

Zie reactie die ik heb geplaatst

Eriksen is een van de grootste talenten in europa op zijn positie. Uiteraard mist hij nog een stukje power op 19 jarige leeftijd maar dat was bij sneijder en vd vaart niet anders. Maar zijn positionering, handelingssnelheid, inzicht en functionele techniek komen toch echt in de buurt van eerder genoemde spelers op die leeftijd.

Uiteraard meld barcelona zich dit jaar niet voor eriksen, dan zal hij toch echt nog wat progressie moeten maken. Affelay en Thiago Alcantara (dit is echt een geweldenaar op het middenveld, let op hem dit jaar) zijn verder in hun ontwikkeling. En dan heb ik het nog niet over Fabregas, al snap ik onderhand niet meer of dit een gerichte aankoop moet zijn of een soort erekwestie is geworden van de Cataloniers.

Probeer eerst maar eens in een seizoen , 10 doelpunten en 10 assists te geven.......! ( minimaal)
En ga dan nadenken over de volgende stap......
Met al dat Talent en vertrouwen , moet hij betere cijfers vertonen an het einde van het seizoen.....

laat barcelona eerst lekker haar schulden af betalen voordat ze nieuwe spelers halen. Het moet afgelopen zijn met het aanhouden van enorme schulden door europesche topclubs. Vooral in een land als Spanje waar het slecht gaat met de economie. Uiteindelijk moet de belastingbetaler in de rijkere Eu landen zoals Nederland hiervoor betalen.

Eriksen is een groot talent met veel inzicht, snelheid etc. Maar waar ik me vaak nog over verbaas is zijn schot. Er zit weinig kracht achter en kan nog een stuk geplaatster! Ik zeg laat Eriksen het komende jaar na de training nog 15- 30 minuten op doel schieten! Want dit moet echt beter, ook om bij Barca te kunnen komen!

Jonge met verstand mooi man Eriksen is in mijn ogen wel de grootste talent wie vinden jullie dan de grootste talent we gaan nog (wij ajax dan en andere die hem een talent vinden) van die talent genieten
Hij past ook wel bij barca denk ik en ja beter aan je schot werken :D

Eriksen moet pas weggaan bij Ajax

-als hij wekelijks beslissend is en doortastend aanwezig zonder dat getwijfel
en het net iets te zacht inspelen
-als hij wekelijks assists levert
-meer goals maakt en vooral makkelijker gaat scoren
-wellicht zelfs als hij aanvoerder is van Ajax

alleen dan kun je zeggen dat je volle bagage hebt voor Barcelona

Hij moet er ook nog aan spelen toekomen want neem Affelay
Die was aanvoerder bij PSV en die speelt geen eens.

Ze gaan straks eerder voor Thiago Alcantara kiezen want dat is een Spanjaard
die moet doorgroeien en die zit bij Italie - Spanje voor het eerst bij de selectie
Niet alleen heeft de spaanse nationaliteit de voorkeur Als je thiago op dit moment ziet...
Dan druipt daar de klasse echt van af. Die scoort wel regelmatig, is wel beslissend met assists
en ook steeds nadrukkelijker aanwezig omdat hij het vertrouwen krijgt....

Eriksen moet vooral samen met Theo Janssen ervaring opdoen als 2 aanvallende middenvelders
Laat Siem de Jong er maar uit bij mij want als je Janssen voor de goal kan hebben in plaats van Siem kies ik lekker voor Janssen en laat Anita maar dan controleren en zoals gezegd minder opvallen in de wedstrijd daar is Janssen weer een te mooie speler voor om zoals Frank de Boer zegt da er telkens een mannetje voor ze voeten loopt

pfffff dat eeuwige positieve gedoe. Zijn laatste 5 ,6 wedstrijden heeft hij niks laten zien. Zijn passes komen nauwelijks aan. Misschien 1 per wedstrijd die dan ook gelijk goedis. Maar ik vind dat te weinig voor een ajax 10. Verder scoort hij bijna nooit. En draait hij vaak verkeerd open. Als serero de bal heeft draait hij gelijk open en kaatst verder precies op maat. Daaraan zie je dat hij verder is. eriksen is te snel gebracht ofzo. Maar ik vind hem niet de supertalent zoals iedereen beweert. Ik zal wel weer kritiek krijgen op me comment maar ga maar eens kijken. Dan zie je dat hij vaak treuzelt of nonchalant een pass geeft. Aan het einde van de rit zal je denk ik zien dat hij niet meer dan 6 goals en een paar assists heeft gegeven. De jong deed het veel beter op 10 voorgaande jaren met meer goals en veel assists.

Geloof best dat Eriksen groot talent is maar dan ook niet meer dan een talent. Misschien is zo omhoog geschreven dat verwachtingen te hoog zijn maar hij heeft echt nog wel stappen te maken...maar goed ..is nog harstikke jomg Sowiso verstandig als hij bij Ajax blijft...veel spelen en als hij zich hier verder kan ontwikkelen naar nivo dat de kenners voor ogen hebben dan komt die top transfer echt wel.
Anderzijds...mocht barca komen...zeg dan maar eens nee....

Ik snap wel dat Eriksen het lievelingetje is van de Ajax-fans, maar jullie zien zelf toch in dat hij bij Barcelona niets, maar dan ook niets te zoeken heeft? Hij zou zowel de concurrentie als het speltempo nooit aankunnen.

9 augustus 2011 om 15:13

Nu nog niet nee. Daarom is het ook geen goed idee om nu al naar Barcelona te gaan. Je hebt daar Xavi en Iniesta, dus hij komt zowieso niet aan spelen toe. Ze gaan misschien ook nog Fabragas halen en ze hebben supertalent Alcantara.

9 augustus 2011 om 15:16

Volgens mij weet hij dat zelf ook aan, maar t zal z'n droomclub wel zijn. Dan ga je waarschijnlijk toch twijfelen. Zou ik ook doen. Maar lijkt me dat ie verstandiger is en nog een tijdje in Nederland blijft

Grote mond genoeg, want Barcelona komt toch niet..................

9 augustus 2011 om 16:33

@ rolandgarros

Hoezo nou weer een grote mond ? Hij loopt hier toch niet op te scheppen of wel ? Hij geeft gewoon aan voor de zoveelste keer dat hij voorlopig bij Ajax blijft, dat hij eraan toevoegd dat eventueel alleen Barcalona hem op anderen gedachten kan brengen heeft toch niets met een grote mond te maken ?

Hij heeft echt wel de kwaliteiten om ver te komen, ik denk ook dat hij dit seizoen echt stappen zal gaan maken. Of dat ooit genoeg is om naar Barca te gaan is natuurlijk afwachten. Maar hij is wel 1 van die talenten die het ook serieus kan gaan lukken.

Droom lekker verder jongen, je zult nooit het niveau van Barca halen.

Sterker nog, Aisatti is nog veeeeel beter dan Erikksen. Betere techniek, beter inzicht en betere steekpasjes. Als hij blond was, blauwe ogen had en een westerse naam had Erikksen nooit in de basis gestaan.

hij echt gek barcelona hahaha , moet blij zijn dat ie in de basis staat ... blijf dromen mag ook wel hoor

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren