Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Colombia moet alsnog op zoek naar nieuwe bondscoach

Laatste update:

Hernan Dario Gomez heeft zich niet populair gemaakt in eigen land. De bondscoach van Colombia verloor zaterdagnacht zijn zelfbeheersing en mishandelde een vrouw, die dronken leek te zijn en kritiek leverde op het werk dat Gomez verricht bij de nationale ploeg. De keuzeheer deelde twee rake tikken uit en heeft inmiddels publiekelijk zijn excuses aangeboden.

“Het spijt mij ontzettend wat er is gebeurd”, liet Bolillo in een statement optekenen. “Er is geen excuus voor mijn gedrag, dit is onacceptabel en ik schaam me diep. In mijn 26-jarige loopbaan in het professionele voetbal is mij dit nog nooit gebeurd en ik beloof jullie dat het niet weer zal gebeuren. Ik bied mijn excuses aan aan mijn moeder, mijn echtgenote en iedere andere vrouw in Colombia.”

Gomez bracht Colombia naar het WK in 1998 en hierna slaagde het Zuid-Amerikaanse land er niet meer in om een eindronde te halen. Onder leiding van Bolillo, zoals de bijnaam van de 55-jarige coach luidt, hopen de Colombianen er over drie jaar in Brazilië weer bij te zijn. Op de Copa América kwam het land niet verder dan de kwartfinale.

Update 9 augustus 20:22 uur - Colombiaanse bondscoach met losse handjes legt taken neer
Hernan Dario Gomez heeft ontslag genomen als bondscoach van Colombia. De laat de voetbalbond van het Zuid-Amerikaanse land weten aan persbureau Reuters. De keuzeheer deelde rake klappen uit aan een vrouw die kritiek had op zijn geleverde werk. “Vanochtend, na diep nagedacht te hebben nagedacht, heeft de bondscoach zijn taken neergelegd. Hij accepteert de consequenties van zijn daden en heeft het beste met het land, de nationale ploeg, de federatie en de sponsoren voor”, luidt een statement.

Update 14 augustus 22:13 uur - Bondscoach met losse handjes vertrekt toch niet bij Colombia
Hernan Dario Gomez blijft dan toch bondscoach van Colombia. Vicepresident Álvaro González van de Colombiaanse voetbalbond laat op radio Caracol weten het ontslag van de keuzeheer niet te accepteren. Gomez legde zijn taken neer nadat hij een vrouw had geslagen die hem bekritiseerde. De spelers van Colombia wilden graag met Gomez door en volgens González is de situatie nu ‘opgelost’.

Update 22 augustus 23:59 uur - Colombia moet alsnog op zoek naar nieuwe bondscoach
De Colombiaanse voetbalbond (FEF) kan definitief op zoek naar een nieuwe bondscoach. Dario Gomez besloot op 9 augustus reeds weg te gaan, nadat hij een vrouw had geslagen die hem bekritiseerde. De spelersgroep schreef een open brief en wilde Gomez houden als trainer, waarmee de lucht leek geklaard. Inmiddels is echter duidelijk dat de bondscoach toch niet meer doorgaat in zijn functie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is goed dat hij zijn excuses aanbiedt, maar het is wel te hopen dat de vrouw een aanklacht indient, want dit kan natuurlijk niet.

Dieptriest gedrag en zo'n man zou geen uithangbord van een bond mogen zijn. Zal door de spelers, de media en het volk ook nauwelijks serieus meer worden genomen. Zelf opstappen of ontslaan dus.

onvoorstelbaar zon gozer moet je achter de tralies zetten, en niks meer met voetbal te maken laten hebben.

8 augustus 2011 om 22:56

Hij slaat een dronken vrouw en daar moet je voor in de gevangenis gezet worden? Ook al kan dit niet hier overdrijf je wel heel erg en hij heeft zijn excuses aangeboden .

8 augustus 2011 om 23:01

ik overdrijf helemaal niet, zo'n man kan je niet pijn doen met een boete van 500 euro , laat hem maar lekker in de gevangenis zitten, wat betreft excuses jah tuurlijk heeft hij zijn excuses aangeboden zijn reputatie staat op het spel, erg triest als je dit als volwassen man doet. ik vind het overigens ook erg triest als mensen hier zo over denken net als jij, dan zou het een gekkenhuis worden hier in nederland.

8 augustus 2011 om 23:03

Ik heb een vrouw zien mishandeld worden door haar vriend en daar gebeurt niks mee hallo het gaat er maar om wie het doet en waarom zou het triest zijn de vrouw was dronken misschien heeft ze wat gedaan wat hem niet beviel ,dronken zijn is al een fout dus alles naar hem verschuiven slaat ook weer nergens op.

8 augustus 2011 om 23:06

Tuurlijk zou die vrouw wel wat gedaan hebben maar je slaat ze nog niet,ik vind het wel erg triest als je een vrouw slaat dat getuigt van lafheid.

8 augustus 2011 om 23:09

'wat je ook doet je raakt geen vrouwen (van andere) aan! wie ben jij om haar de les te wijzen? Maar je hebt gelijk hij is hierdoor niet een crimineel geworden ofzo?

8 augustus 2011 om 23:10

Ook moet je weten wat ze precies heeft gedaan en mensen verschillen van elkaar de een word sneller boos dan de ander maar om een vrouw paar rake te klappen te geven moet ze wel Iets gedaan hebben .

8 augustus 2011 om 23:12

Er zijn mensen die dat gewoon doen maar sommige vrouwen mogen wel een tik op hun kop krijgen als het om gedrag gaat want sommige dronken vrouwen gaan soms heel te ver maar om 2 rake tikken te geven gaat iets wat te ver.

8 augustus 2011 om 23:40

Een vrouw slaan is één van de lafste en laagste dingen wat je als man kan doen.een dronken vrouw is bovendien niet toerekenings vatbaar voor haar daden mocht ze wat gedaan hebben.

8 augustus 2011 om 23:47

Dus een vrouw mag alles doen volgens jou no matter what happens?
Vrouwen maken vaak ook misbruik van de situatie hoor. Maar in dit geval weet ik niet wat er gebeurd is en hoor je een vrouw absoluut niet te slaan laat staan te mmishandelen. Maar er zijn ook soms vrouwen die verdienen het gewoon om een klap te krijgen. (en dat geldt voor elke vrouw die er is) En kom nu niet met dat doe je niet je slaat nooit een vrouw. Als een vrouw jou slaat en je zegt haar hou op en ze gaat door en ze doet het vervolgens nog een keer. En je zegt vervolgens weer hou op. En ze blifjt doorgan waarschuw je haar voor de laatste keer. Als ze dan doorgaat omdat ze zo arrogant en stoer wilt doen. Moet je haar gewoon op haar plek zetten. Een vrouw mag namelijk wel voor zich zelf op komen als ze ruzie heeft met een man. Maar een man mag dat niet doen behalve door haar af te weren G R A P P I G

9 augustus 2011 om 00:23

dan wil ik jou toch weleens zien als er ooit een vrouw jou paar keer flink klappen geeft, doe jij dan ook nix?

on: niet netjes om een dronken vrouw te slaan, hij had het eventueel ook met woorden kunnen oplossen of weg kunnen lopen, maargoed, ken de situatie niet verder dan dat hier op vz beschreven wordt.

14 augustus 2011 om 23:28

Inderdaad, natuurlijk hoor je een vrouw niet te slaan, maar wij weten allemaal niet wat er is voorgevallen. Vrouwen denken soms dat ze alles kunnen maken, vooral als ze ook nog eens dronken zijn. Als ze dan een keer een klap oplopen is de wereld te klein. Nu het een bekend iemand is wordt het breed uitgemeten, anders zou je er weinig over horen.

Heel fout, goed dat hij zin excuses aanbiedt! Een vrouw sla je nooit als man zijnde, hoe irritant ze ook kunnen zijn soms. Voorspel Colombia wel een mooie toekomst trouwens als ik het u20 team zo zie. Echt hele leuke spelers lopen daar rond, met Rodriguez van Porto als uitblinker.

8 augustus 2011 om 22:59

Man en vrouw zijn gelijkwaardig dus mag geen verschil maken of je die slaat. Dat ze vrouw is staat er buiten van. Het is ook niet zo dat vrouwen heilig zijn hoor. Niemand mag je zomaar slaan.

8 augustus 2011 om 23:27

hmm
dat ben ik niet met je eens..
een vrouw sla je gewoon niet.
en niemand mag je zomaar slaan,, okee
maar als jij een vent er 1 op zijn oog timmert of een vrouw..
daar zit wel degelijk verschil tussen.
een vrouw sla je niet dat is vies en laf.

8 augustus 2011 om 23:43

gummibear ik had je heel hoog zitten, maar enkel door je reactie ben je behoorlijk afgezakt.
Ik heb zelfs twee dochters en believe me. De eerste de beste die zijn hand opheft, krijgt met mij te maken.
Een vrouw slaan is één van de lafste en laagste dingen wat je als man kan doen.een dronken vrouw is bovendien niet toerekenings vatbaar voor haar daden mocht ze wat gedaan hebben.

8 augustus 2011 om 23:45

Mwa, maar als de vrouw bv kickboxer is dan ofzo? Niet alle dames zijn slap, hihi. Soms moet je ook kunnen verdedigen. Maar een standaard dame slaan zou ik ook nooit doen hoor.

8 augustus 2011 om 23:51

@gummibear

Ben het bijna nooit eens als het gaat over voetbal maar met dit onderwerp ben ik het wel met je eens. Vrouwen doen ook vaak of ze heilig zijn en maken er ook misbruik van. Maar het is ook een kwestie van vrowuen met respect behandelen dan kom je ook nooit in de situatie terrecht dat je een vrouw iwlt slaan. Maar vrouwen zijn ook niet heilig in mijn optiek als je ze vaak genoeg hebt gewaarschuwd of zelfs wegloopt om je er niet meer mee te bemoeien en ze je dan achterna komen om je te slaan. En je hebt ze al 3 a 4x gewaarschuwd dan moet je ze gewoon goed aanpakken en laten zien dat er ook een grens is voor een vrouw. DIe bullshit met je mag een vrouw niet slaan Je mag zoveel niet in deze wereld. En toch gebeuren die dingen. Vrouwen zijn niet heilig. Ze moeten zich ook gewoon netjes gedragen.

8 augustus 2011 om 23:51

Mooi hoor die doorgedraaide emancipatie. Maar ik als man ga geen fysieke strijd aan met een vrouw. Het is een basisprincipe dat elke goed opgevoede man kent: een vrouw sla je niet.

8 augustus 2011 om 23:52

Dan slaat je eerste reactie helemaal nergens op.

Een vrouw en een man zijn gelijk ja, van binnen. Niet van buiten, maar dat heb je hopelijk al wel is gezien. Vrouwen zijn fysiek nou eenmaal minder sterk. Uitzonderingen daargelaten. Je gaat dus geen vrouwen slaan...

8 augustus 2011 om 23:55

Vrouwen zijn evenals een man mensen, ook in oorlogen doden dames wel mannen dus laten we nu niet doen alsof een dame alles kan maken. Nu is het bij deze coach wel zo dat je na enkele uitlatingen niet moet slaan maar als een dame mij zou slaan dan heb je het recht om je te verdedigen. En dan kun je als man zijnde ook gewoon aangifte doen. Tjah, dat noemen ze gelijke behandeling.

8 augustus 2011 om 23:58

@mr ger

Sorry maar alls wat jij zegt klopt dus? Dus als een vrouw iets doet in een dronken bui is het toelaatbaar. Maar als iemand erop reageert en zegt laat me en ze gaat door met haar dronken kop mag je haar niet op haar plek wijzen. Je hoeft een vrouw niet te mishandelen maar je kunt haar wel gewoon wegduwen en laten merken dat je er genoeg van hebt. En wat heeft het er mee te maken dat je 2 kinderen hebt. Wie weet krijgt een van jou dochters straks ruzie met een jongen omdat jou dochter de hele tijd irritant aan het doen is tegen die jongen en hem aan het pesten is. En hij waarschuwt haar 10x en ze gaat maar door. Dan vind ik dat die jongen haar weg mag duwen of zelfs een klap mag geven. Niet goed schiks dan maar kwaadschiks. Vrouwen zijn niet heilig. Ze hebben zowiezo al meer krediet bij alles wat ze doen tegen een man. Als een man dat zou doen bij een andere man zouden ze na de eerste keer al met elkaar aan het vechten zijn.

9 augustus 2011 om 00:03

Nou oke, als een vrouw met een geweer op je aan het schieten is om je te doden mag je van mij terug schieten. Dan maak je geen gebruik van je fysieke overwicht.

Voor de rest gewoon niet doen. Tenzij er echt geen andere uitweg meer is.

9 augustus 2011 om 00:05

@groundhopper

Waar heb je het over. Een vrouw sla je niet tot een bepaalde hoogte je laat je dus gewoon dood slaaan door een vrouw die jou dood wilt. Omdat het een vrouw is en omdat jij haar niet mag slaan? je weert je dus alleen af en je doet niets terug. Je staat daar als een M A N maar je bent eigenlijk een soort vrouw die mishandeld wordt door een vrouw. Het intresseert me echt helemaal 0.0 wat mensen van mij vinden als het gaat om dit soort discussies. Een vrouw hoor je absoluut niet te slaan? Bullshit. Je hoort haar niet te slaan als er niets aan de hand is en ze haar gedrag in toom houdt en ze je niets misdaan heeft. Je mag een vrouw van mij wel een tik geven dat ze ophoudt met die onzin als je haar al 10x hebt gewaarschwud en al bent weggelopen van haar omdat je er geen zin in hebt en ze vervolgens doorgaat als een of andere gek.

9 augustus 2011 om 00:12

Ja tuurlijk, maar in eerste instantie probeer je haar toch bij haar armen te pakken zodat ze je niet meer kan slaan of niet?

Goed het is natuurlijk zo wel makkelijk praten omdat een vrouw mij nog nooit heeft proberen te slaan, maar ik zou sowieso eerst dat proberen.

9 augustus 2011 om 00:15

@gummibear
haha je bent toch niet dronken ofwel

9 augustus 2011 om 00:22

Mrobjectief

Ja tuurlijk eerst afweren hehe. Dat bedoel ik ook met haar waarschuwen neem aan dat ze dan al geprobeerd heet om je te slaan. En vervolgens waarschuw je diegene.

9 augustus 2011 om 00:29

@ allen
Gelijkwaardig betekent niet gelijk. Dit is een van de grootste misverstanden in de westerse cultuur. Zowel medici als psychoogen klagen bij steen en been dat mannen en vrouwen absoluut niet gelijk zijn in hoe ze denken/ hoe ze dingen ervaren en analyseren en door wat ze beinvloed worden met het beoordelen van situaties. Ook is vastgesteld dat vrouwen en mannen op alle vlakken fysiek niet gelijk zijn. Ze zien er niet hetzelfde uit en over het algemeen kun je wel stellen dat mannen fysiek sterker zijn dan vrouwen. Mensen kom dan ook niet met clicheverhalen als ”niet alle vrouwen zijn fysiek minder sterk dan mannen etc”.. het gaat hier om een algemeen beeld.

Dit is dan ook een groot defect in ons denken die gecreerd wordt door de media vooral. Want ook juristen zijn het eens dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn en dat je in sommige gevallen toch naar de individuele omstandigheden van het geval moet kijken.

Gelijkwaardig is echter iets anders. Maar wat is gelijkwaardig? Het grootste probleem is dat we dit hier in het westen beweren te weten wat gelijkwaardig is.. maar eigenlijk niks doen om te achterhalen wat gelijkwaardig werkelijk is. Gelijkwaardig betekent niet dat je mensen gelijk aan elkaar moet behandelen. Want zo benadeel je soms de man en soms benadeel je de vrouw.

Om het te simplificeren ga ik een voorbeeld gebruiken. Alle huisdieren moet je gelijkwaardig behandelen. Dat betekent niet gelijk behandelen. Dus ik ga niet mijn kat hondenvoer geven en aan de riem houden met het uitlaten omdat ik haar 'gelijk' aan mijn hond wil behandelen. Gelijkwaardig betekent dat ik haar behandel zoals ze behandeld hoort te worden. Dus een kat kattenvoer geven en haar de ruimte en vrijheid te geven haar eigen wereldje te creeren in en buiten het huis. Dit is heel anders dan bij een hond of bij een papgaai. Dus gelijkheid in behandeling is geen gelijkwaardigheid.

Mannen en vrouwen zijn niet gelijk en zijn in bijna alles anders. Om te weten hoe je met elkaar moet omgaan moeten we -hoe gek het ook klinkt- kijken naar de comfortzone van beiden. Het gekke is we hebben een klimaat gecreerd waar we eigenlijk als man zelden nog in onze comfortzone zitten en precies geldt ook voor de vrouw. Het is ironisch omdat juist door elkaar gelijk te behandelen -let wel dus niet gelijkwaardig (een hond in een papgaaienkooi zetten)- bereiken we precies het tegenovergestelde.

On topic:
Dit is ronduit schandalig. Ik vind het dan ook niks met professionaliteit te maken. De trainer begint over professioneel gedrag.. dit gaat om hoe je met mensen omgaat. Je bent een mens alvorens je een professional bent. Ik vind dan ook dat in deze hij duidelijk te ver is gegaan.

Maar de vraag.. mag een man een vrouw slaan of een vrouw een man of mogen wij soms een kind corrigeren. Mensen daar verschillen de theorieen over. Ik denk dat velen van jullie niet in zeer extreme situaties zijn beland waarbij de zenuwen de controle over de ratio hebben genomen. Situaties van leven en dood en situaties waarin iemand moet ingrijpen om hysterie tegen te gaan. Ik ben van mening dat erop los slaan zeer foutief is. Echter uit mijn ervaringen als vluchteling.. heb ik in mijn omgeving situaties in gezinnen meegemaakt waarin mensen zo moedeloos waren dat er een totale hysterie ontstond. En dan is er een wake-up call nodig. Niet slaan om iemand te slaan en zeker niet om schade aan te brengen (zie het als een soort door elkaar schudden). Ook mannen onderling hebben dit weleens. Is trouwens echt een belangrijk communicatiemiddel bij mannen.. om een keer flink je woede naar elkaar toe te uiten. Dit is een volkomen natuurlijk proces van verwerken en zelfs naar elkaar toegroeien. Echter.. mensen ik wil benadrukken dat dit echt uit den boze is en alleen een uiterste remedie. Hopelijk wordt dit niet verkeerd begrepen.. ik ga hier ook geen voorbeelden geven van welke extreme verhalen dan wel en welke niet daarvoor in aanraking komen. Maar in beginsel ben ik absoluut met een ieder eens die beweert dat niemand het lef mag hebben zich boven een ander te verheffen om zijn handen te laten wapperen.

9 augustus 2011 om 00:33

@gummibear

sorry ik maak wel degelijk verschil een vrouw is vaak fysiek minder sterk dan een man wat al een verschil is in mijn ogen. Iemand slaan die zoiezo (veel) minder sterk is is gewoon laf voor de rest vind ik dat je als man je vrouw en vrouwen in algemeen altijd een beetje moet beschermen maar ja dat vind ik kan voor iemand anders natuurlijk weer anders liggen.

9 augustus 2011 om 00:47

@gummibear en 19messi33
Ook als een vrouw achter je aan blijft lopen om je te slaan o.i.d., als man moet je dat gewoon kunnen afweren en desnoods pak je haar armen vast of duw je haar weg (niet dat ik dat ooit heb hoeven doen) maar een vrouw slaan is echt niet nodig. Je gaat ook geen kind slaan die je blijft achtervolgen, dan zorg je gewoon dat hij je niet kan slaan maar zelf een kind/vrouw slaan blijft gewoon laf, ongeacht de omstandigheden, Of het moet echt een kickboxer zijn, maar dat er een kans is dat de vrouw een kickboxer is betekent niet dat je zomaar alle vrouwen mag slaan. Bovendien, als de vrouw daadwerkelijk een kickboxer is zou IK nooit de kans krijgen om haar te slaan dus is dat ook meteen opgelost.

9 augustus 2011 om 01:08

@vmuiden

Je vergelijking gaat al mis je vergelijkt een kind met een volwassen iemand.
Ik zou nooit een kind slaan. Waarom niet? omdat hun niet voorzich zelf kunnen opkomen en dan heb ik het over kinderen van 0 tot 6 a 7 jaar. Ik heb ook een neefje die kan soms zo irritant zijn. Dat ik hem we eens een corrigerende tik geef. Daar is niets mis mee. Het is gewoon bullshit wat je allemaal zegt. Jij hebt gewoon een andere mening over dingen. Ik wil wel eens zien als iemand jou de hele tijd slaat (vrouw) wat jij dan doet. Je moet echt super gecontroleerd met je zelf kunnen omgaan wil je zoiets non stop kunnen negeren door haar af te weren. Mensen praten hier wel allemaal mooi maar als puntje bij paaltje komt zijn jullie juist diegene die het als eerste doen. En ben ik denk ik degene die helemaal niets zou doen. We zeggen altijd wel zo mooi we doen niets of we slaan haar helemaal neer als ze iets doen. Maar op dat moment ligt het aan de situatie hoe die is. Het kan ook opgekropte woede zijn van een aantal jaar. Of frustratie die er uit komt. Je slaat een vrouw niet? Klopt maar tot een bepaalde hoogte. Want vrouwen en kinderen maken ook misbruik van de situatie. (kinderen sla je zowiezo niet die geef je gewoon straf) Het beste wat je kunt doen is gewoon weglopen waar diegene je niet kan vinden en dan eens goed gaan nadenken of je wel bij de juste persoon bent. Een vrouw daar hoor je geen ruzie mee te krigjen en al helemaal niet al het je vriendin is anders moet je eens goed bij jezelf te raden gaan of je wel de goede vrouw hebt.

10 augustus 2011 om 02:32

Een van de beste reacties die ik op VZ hebt gelezen en ik lees VZ al sinds jaren!

10 augustus 2011 om 02:33

@ diegopeladona

Een van de beste reacties die ik op VZ hebt gelezen en ik lees VZ al sinds jaren!

10 augustus 2011 om 03:58

Mcger: wat zou je doen ALS een vrouw jou dochters zou mishandelen??

14 augustus 2011 om 23:32

Over het algemeen moet je als man zijnde geen vrouwen slaan. Als er een conflict is tussen beide dan is de man vaak fysiek sterk genoeg om de vrouw af te weren. Maar ik kan me situaties indenken waarbij dit niet mogelijk is, en dan kan het voorkomen dat een man een vrouw slaat, dit keur ik niet goed, maar ik kan het wel begrijpen.

Het is ook elke keer weer raak in dat soort landen. De gekste dingen gebeuren daar.
Goed dat hij zijn excuses aanbied, maar denk wel dat die vrouw een aanklacht indient.

8 augustus 2011 om 23:08

hoezo geeft iemand Rrobinh0 een duimpje omlaag alles wat hij zegt klopt hoor.

8 augustus 2011 om 23:18

''het is ook elke keer weer raak in dat soort landen.''
Ik woon sinds kort in Colombia en hou helemaal niet van dit soort gegeneraliseer.
Colombia is een prachtig land met geweldige mensen. Het betekend niet automatisch dat iedereen zo is wanneer er zo iets gebeurd.

On-topic: heel stom van hem, zeker voor iemand als hij met een voorbeeldfunctie.

8 augustus 2011 om 23:25

Niet alle mensen zijn zo tuurlijk niet, maar wel vaak in dit soort landen gebeuren er rare dingen die met voetbal te maken hebben, maar nu ga ik helemaal van het onderwerp af, er is genoeg gebeurd in colombia nog erger dan dit zoals spelers die neer worden geschoten na eigen doelpunt zoals escobar bijvoorbeeld.

8 augustus 2011 om 23:29

Heb je natuurlijk gelijk in, alleen zie ik dat niet zo snel meer gebeuren in Colombia. De laatste 10 jaar is er enorm veel verbeterd en met name in de veiligheid.
Ik als Nederlander voel me er veiliger als dat ik me in sommige gebieden in Nederland voel.

En natuurlijk kent ieder land zijn problemen, zo ook Colombia, dat ontken ik absoluut niet.

9 augustus 2011 om 00:54

@cerveza
Je moet ook een redelijke vergelijking maken.. je moet niet de extreemste wijken uit nederland vergelijken met de veiligste plekken in colombia. Er is veel verbeterd in Clolombia en jij woont er -dus je bent deskundiger dan ik ben- maar veiliger dan Nederland is het niet.

@cairo
In Nederland zijn er niet vor niks 'blijf van mijn lijf'' huizen. Voor zowel mannen als vrouwen btw. En geloof me maar veel mannen worden mishandeld door hun partner in Nederland. Ik heb nauwe contacten met mensen uit de maatschappelijke zorg en het is verbazendwekkend hoe ingewikkeld het soms in elkaar steekt.

Bovendien is het een illlusie om te denken dat er in jouw straat dit soort dingen niet gebeuren. Ik durf te wedden dat er om de paar huizen fysiek geweld -weleens- wordt beoefend.

Het is gewoon jammer dat mensen soms denken.. dit is iets wat ver van mij gebeurt.. in mijn omgeving gebeurt dit niet. Alsof je je distantieert van bepaalde mindere punten in je eigen samenleving door te ontkennen dat ze bestaan. De soviets ontkenden ook dat er gehandicapten waren in hun land. DIt is jammer. Dus ik deel in deze Creveza zijn mening wel. Is een kortzichtige reactie.

direct onslaan, dit slaat natuurlijk nergens op.

8 augustus 2011 om 23:00

Helaas voor die vrouw sloeg die idioot wel ergens op.

8 augustus 2011 om 23:01

haha klopt

@verdedig Mee eens, maar wel ''respect'', normaal ontkennen zulke mensen altijd alles om hun imago te beschermen maar zoiets kun je natuurlijk niet ongestraft doen

Dit kan ook alleen in Zuid-amerika ieder zelf respecterend land had die allang ontslagen. Maar mensen in belangrijke posities hebben blijkbaar altijd een voorkeurs behandeling die man hoort ook gewoon in de cel te slapen nu en niet de pers te woord te staan.

ik vind ook dat hij ontslagen moet worden , maar zoals sommigen hier roepn ... dat hij naar de gevangenis moet... dat gaat een beetje ver!

9 augustus 2011 om 20:38

update.. ik vind het goed dat hij nu ook ontslagen is. als hij al een wildvreemde slaat die commentaar heeft, wat doet hij dat met zijn vrouw als de deur dicht is.... en heeft commentaar.
Goeie zaak!

Och ja niks bijzonders. Iedereen draait wel een keertje door maar omdat deze man bondscoach is wordt er ophef van gemaakt. Geloof mij per dag worden zoveel vrouwen geslagen. Dit is natuurlijk geen goede zaak maar ik vind dat deze bondscoach moet worden beoordeeld op zijn trainerskwaliteiten en niet op zijn prive leven.

8 augustus 2011 om 23:22

juist wel!
hij heeft een voorbeeldsfunctie!

on:
Ik bied mijn excuses aan aan mijn moeder, mijn echtgenote en iedere andere vrouw in Colombia.”

Dus iedereen behalve de vrouw in questie..
hmm rare man..

8 augustus 2011 om 23:42

Dat van die voorbeeldfunctie vind ik altijd maar onzin. Net alsof ik ga nadoen wat die mensen doen. Ik zie ze gewoon als mensen die voor amusement zorgen. En onder amusement versta ik natuurlijk niet je vrouw slaan, maar het voetbal zelf.

8 augustus 2011 om 23:48

ja dat begrijp ik wel..
alleen jij bent niet iedereen..
en natuurlijk als hij een vrouw slaat doet niet iedereen dat..
maar hij hoort met zulke dingen geen nieuws te halen in iedergeval..

Wat een rare kerel... Dit ga je toch niet doen! Hij moet en zal ook ontslagen worden, en als hij dat word vind ik het hard verdient! Nou ja laten we dit maar vergeten en verder gaan met de voetbalwereld...

Wat een overtrokken reacties hier weer. Gevangenis bla bla. Mensen, dit gebeurt dagelijks bij jou en mij om de hoek. Nu betreft het een bondscoach en die moet meteen publiekelijk gestenigt worden?
Ja hij was fout, heel fout, en hij kan meer beter zelf ontslag nemen want daar zal het toch wel op uit draaien. Maar zie het wel in perspectief, een dronken vrouw haalt het bloed onder je nagels vandaan en je verliest je zelfbeheersing. Niet goed te praten, nooit! maar dit is toch wel iets anders dan de gemiddelde man die zijn vrouw in elkaar slaat, en die belanden ook vrijwel nooit achter de tralies.

8 augustus 2011 om 23:31

ja en als ik zou zien dat een man een vrouw slaat die ik niet ken denk ik er hetzelfde over hoor,in de gevangenis met zo iemand dan heb je echt een kronkeltje los naar mijn mening.

tuurlijk moet hij ontslagen worden wat is dit nou grap, ik zal als speler niet willen werken met iemand die vrouwen slaat.

Dat zie onze bondscoach niet zo snel doen Zo'n man verdient natuurlijk een schorsing + boete.

8 augustus 2011 om 23:40

Wat heeft zijn privéleven te maken met het Bondscoachschap als niemand hiervan wist zou er niks aan de hand zijn , ik vraag me af wie dit in de media heeft gegooid.

8 augustus 2011 om 23:46

Als bondscoach ben je o.a. een uithangbord voor de bond en heb je een voorbeeldfunctie. Hoe kun je van je spelers nog allerlei lullige disciplineregels eisen als je zelf op een vrouw begint in te slaan, omdat ze kritiek heeft op jouw functioneren?

In het buitenland lachen de mensen je toch vierkant uit als je met zo'n clown aan komt zetten?

8 augustus 2011 om 23:47

Precies!

De colombiaanse pers natuurlijk. wat natuurlijk ook logisch is, hij heeft gewoon een voorbeeldfunctie.

We weten natuurlijk niet op wat voor manier die vrouw haar onvreden heeft ge-uit , misschien heeft ze wel aan hem gezeten en dan haal je in een reflex uit omdat het dan wel genoeg is als je al meerdere keren hebt gevraagd of ze op wilt houden.

Tuurlijk mag je een vrouw alsnog niet slaan maar ik ben toch bang dat hier niet het hele verhaal vertelt word want dan zou hij iemand gewoon in elkaar timmeren die wat naar hem roept wat hem niet bevalt en dan moet je hem inderdaad opsluiten want dan is het gevaarlijk.

Kan hij niet beter zijn excuses aan die vrouw aanbieden?

''altijd weer raak in die landen''

Rot een end op in NL gebeurdt het aan de lopende band, mijn NL buren zijn daar een mooi voorbeeld van. Alcohol maakt meer stuk dan je lief is. En ontoerekeningsvatbaar is ze ook niet want anders drink je een fles op en probeer je ff een bankoverval, alcohol is gewoon slecht punt.

Als alcohol in deze tijd werdt uitgevonden dan was het illegaal.

Je slaat natuurlijk geen vrouw zomaar. Dan hoor je gewoon opsgeloten te worden voor lange tijd. Maar laten we reel zijn dit is gewoon weer publiciteit vangen voor Voetbalzone. Ik bedoel je slaat een vrouw niet zomaar dus er zal vast en zeker iets voorgevallen zijn. Dat geeft de man nog niet het recht om een vrouw te slaan. (zou dit het geval zijn geweest) Heeft hij de vrouw meerdere malen gewaarschuwd van laat me met rust ik wil niets van je en de vrouw blijft hem lastig vallen. Zou ik gewoon weglopen komt ze me achterna dan zou ik haar een goede verkopen dat ze niet meer in staat zou zijn om je achterna te komen. Dit gebeurd zelden maar een vrouw is niet heilig. Ook al den hier heel veel mensen wel alsof ze zo zijn. Ze zjn nog nooit echt kwaad gemaakt door een vrouw blijkbaar. Vrouwen zijn niet heilig en al helemaal niet als ze dronken en irritant zijn. En zeker niet als ze dan ook nog eens naar je gaan slaan (heb het nu over het algemeen)

Dit soort nieuws hoor je meestal ook alleen uit Zuid-amerika he, typisch Latino gedrag,
die vrouw moet gewoon aangifte doen en kijken wat de politie doet, de voetbalbond hoeft zich wat mij betreft hier zich niet mee te bemoeien.

9 augustus 2011 om 18:10

@ Exquisite

Typisch latino gedrag ? Wat is dat nou voor een generaliserende opmerking. Dit soort onzin komt helaas over de hele wereld voor of denk je dat het in Nederland niet of minder voorkomt ?

Dit is echt niet gebonden aan een bepaalde cultuur, trouwens ik betwijfel het of jij wel iets afweet van de Latijns-amerikaanse cultuur. Nu ken ik genoeg latino's die het echt niet in hun hoofd halen om zoiets te doen.

Als ik 2 rake klappen aan iemand uitdeel zit ik daar ook niet voor, en mishandeling is een groot woord. Mishandeling zie ik als iemand slaan tot hij/zij niet meer op kan staan en met bloed op de grond ligt, wie weet heeft hij alleen maar 2 platte handen gegeven moet zo iemand dan de bak in? Nee als ik zie dat iemand die ik ken iemand anders heeft neergeschoten en na 2 jaar weer vrij is dan zou hij gewoon een taakstraf moeten krijgen en verder niks en dat is het maximale. Ik vind dat een excuus gewoon op zijn plaats is en het gewoon laten gaan.

De enige 2 negatieve punten zijn, dat je een vrouw niet hoort te slaan en dat hij een voorbeeldfunctie is. Als we is zouden uitzoeken hoeveel mannen de bak in zouden gaan voor het een keer slaan van een vrouw in hun leven dan gaat minstens 1/20 van de Nederlandse mannen de bak in, want in relaties gebeurd dit zovaak.

Dit gebeurt overal, alleen hij heeft een voorbeeldfunctie. Ik kijk soms wel eens naar de jeugd in mijn dorp en als je ziet hoeveel ze niet overnemen van de tv dan is dat niet normaal.

Tjonge jonge wat een held zeg, een vrouw slaan. Stoere vent hoor! Is dit incident gebeurd terwijl hij aan het werk van voor de Colombiaanse bond? Want dan lijkt dit mij een reden voor ontslag op staande voet. Is het privé gebeurd. ja dan kan je zo'n man ook niet ontslag, hoe oneervol hij ook is geweest. Ik bedoel als Theo Janssen zijn vriend bijna dood rijdt dan kan hij ook niet ontslagen worden door Twente.

Hij heeft in elk geval zijn excusses aangeboden dus in ieder geval een begin.

Hij had er mischien niet moeten slaan nee, maar ze was dronken ze kan van alles gezegd hebben. Ik heb er gewoon respect voor dat die zijn excuses aanbied aanbied aan iedereen, ze moeder en vrouw die hier denk 'ik' niet blij mee.

Ik vind ook dat hij ontslagen moet worden, maar een gevangenis straf? Dat gaat net te ver mensen! Was het een mannelijke dronkenlap geweest dan was er waarschijnlijk niet eens zo commotie onstaan. Dan was ontslag misschien niet eens aan de orde. Het zijn trouwens de vrouwen die zo graag gelijke rechten willen. Nou bij deze zeg ik dan gewoon een boete of ontslaan. Gevangenisstraffen deel je uit aan dieven, verkrachters, oplichters en moordenaars niet aan burgers die onderling een klein vechtpartijtje hadden.

En al die feministen die gelijke rechten willen, worden ze geslagen, dan mag dat dan weer niet....
Nee maar even zonder gekkigheid natuurlijk... Dit slaat natuurlijk nergens op! Hoe haalt die man het überhaupt in zijn hoofd om er gelijk op te slaan. Als je duidelijk kan zien dat ze dronken is dan ga je toch gewoon naar bed en draai je je om en denk je er vervolgens niet meer aan toch? Die is morgen wel weer de oude zou ik denken...

Als je een vrouw slaat héb je een vrouw geslagen. En als je word geslagen door een vrouw bén je geslagen door een vrouw! Conclussie : je verliest sowieso als man..

Vrouwen slaan gaat altijd te ver! Hopen dat die vrouw nog leuke broers bij een drugscartel heeft zitten, dat zal m leren!

Wat een idioot, meteen op staande voet ontslaan. Zoiets doe je gewoon niet, zo ie zo is het gebruiken van geweld verwerpelijk. Voor twee tikken hoeft hij van mij nou ook weer niet de bak in, tenzij die vrouw ernstig letsel eraan heeft over gehouden.

Dit is ook het enige goede wat je nog kan doen als coach van colombia na dit associale gedrad.

Kleine voetnoot ter nuancering; worden jij en ik ook ontslagen als we een vrouw slaan?
Een publiek figuur natuurlijk wel, maar toch.. even in perspectief plaatsen..

Dit alles los van het feit dat het natuurlijk schande is

Ik ben tegen het slaan van vrouwen hoor maar als hij een vent had geslagen had je niemand gehoord.
Soms is een opmerking dusdanig hard dat er een knop omgaat. Deze man is zeker niet de eerste of de laatste en vrouwen mogen op dit punt meer zeggen dan een vent omdat het moreel fout (of andersgezegd; 'nog fouter') is om een vrouw te slaan. Zorgt er wel voor dat een vrouw meer kan flikken.

Had niet mogen gebeuren en hij heeft zijn verantwoordelijkheid genomen, klaar.

Dan vind ik die vader op de tennisbaan veel triester.
Die moeten ze pas achter tralies zetten; ellebogen geven, discrimineren en nog vluchten ook.

Ahja, vroeger kwam dit zovaak voor, geen haan die ernaar kraaide. Tegenwoordig is het heel anders met die emancipatie. Ik sla mijn vrouw ook wel eens, maar alleen als ze er echt om gevraagd heeft. Bovendien is dit heel normaal in haar cultuur (Ze komt uit de Oekraine)

Lijkt me ook raar om ontslag te krijgen of te nemen nadat je een bezopen dame even ter correctie neemt, als het een man was geweest dan hadden we het allemaal normaal gevonden en nu het een dame is moet hij opeens opstappen? wat is dat voor gekkigheid zeg!
de spelers willen door met hem en daar gaat het om

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren