Voetbalzone

'We wilden vlammen, vooral omdat we wisten dat PSV had verloren'

Maandag, 8 augustus 2011 om 11:55

Gregory van der Wiel maakte zondag een goede indruk op De Vijverberg tegen De Graafschap. De rechtsback van Ajax kon afgelopen zomer bijkomen van een lang seizoen, in tegenstelling tot vorig jaar; toen had hij net een slopend WK achter de rug. In Doetinchem droeg Van der Wiel zijn steentje bij aan de 4-1 zege van Ajax. “Ik voel me sterk en fit. De vakantie heeft me goed gedaan”, zegt hij in gesprek met De Telegraaf.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

8 augustus 2011 om 11:57

Eindelijk zagen we hem weer eens ouderwets opstomen over de rechterflank. Dit moet het jaar van Gregory worden. Afgelopen seizoen was minder, nu moet hij knallen en in de zomer een mooie transfer naar een topclub maken. Laat zien dat je het kan!

8 augustus 2011 om 12:07

Hoop het ook..dan vangt Ajax in elk geval meer geld voor hem als dat ze deze zomer hadden gevangen

8 augustus 2011 om 13:25

Ja en plus dat we er dit seizoen ontzettend veel plezier aan kunnen gaan beleven. Als van der Wiel in topvorm is, is het de beste back van de eredivisie. Al heeft hij me afgelopen seizoen heel vaak teleurgesteld. Tijd om het goed te maken dan!

8 augustus 2011 om 11:59

Na de winter zijn jullie aan de beurt bij ons, dus zou je alvast maar niet te rijk rekenen vdwiel.

8 augustus 2011 om 12:00

Het duurt nog erg lang voordat we tegen jullie moeten. Alleen Ajax is beter in wedstrijden als de tegenstander ook mee voetbalt. Het is altijd moeilijk om tegen een tegenstander te voetballen. Die eigenlijks niet wilt voetballen omdat ze bang zijn voor tegendoelpunten.

8 augustus 2011 om 12:01

LoL dan speel je wel tegen een ingespeeld Ajax waar ze bij PSV nog duidelijk last van hadden. Het zal dan ook waarschijnlijk een stuk lastiger worden dan deze wedstrijd.

8 augustus 2011 om 12:11

Och Ruudje denk je dat Ajax zich druk maakt om dat potje in Alkmaar? Met dit team hoeft Ajax voor niemand bang te zijn, we zijn er namelijk alleen maar beter op geworden sinds vorig seizoen. Dat onder Martin Jol geen patroon en zelfs geen eigen speelstijl werd gehanteerd was de reden dat we vorig jaar kansloos ten onder gingen in Alkmaar maar onder De Boer hebben we AZ 2x helemaal kapot gespeeld en gezien de kansen die PSV gisteren zelfs nog wist te creëren ondanks hun dramaspel zegt genoeg over de defensie van AZ, zeker met die gekke keeper erachter. Nee Van der Wiel heeft gelijk, lekker meteen die voorsprong op PSV gepakt en de komende 4 potjes zijn heel simpel, dus van een 15 uit 5 ga ik wel uit. Hij speelde zelf ook eindelijk weer eens zoals we hem kennen, opkomend langs de zijlijn en vooral prima combinerend met Sulejmani. Met Vertonghen weer terug en nog een extra spits erbij worden we gewoon weer kampioen.

8 augustus 2011 om 12:22

Leuk dit stukje Amsterdamse arrogantie weer,
PSV speelde AZ vorig seizoen ook 2x van de mat af, dat wil dus niks zeggen en tegen de Graafschap had Ajax ondanks de geflateerde score nog de nodige problemen! En je kan nu wel gaan zeggen dat Sulejmani goed speelde, dat was ook zo, maar heb je ook gekeken naar Boilesen? die speelde dramatisch!
En daarbuiten als Wijnaldum die 2 opgelegde kansen er gewoon inschiet (die hij er 9 van de 10 keer inschiet) en Braamhaar gewoon die verdiende penalty geeft, loopt PSV hier gewoon als winnaar van de mat af en is er niks aan de hand, Ajax en ook Twente hebben makkelijke tegenstanders gehad terwijl PSV toch gewoon uit bij een top 4 kandidaat heeft gespeeld..

8 augustus 2011 om 12:36

ALS ALS Als? Wijnaldum mistte gewoon en over de penalty valt te discussieren. Bovendien. Als wijnaldum er een had geraakt en braamhaar gaf de penalty (die overigens ook nog mis kan gaan), dan zou het gelijkspel zijn geweest. Wees gewoon sportief door te zeggen dat psv ronduit slecht speelde en ajax verdient koploper is!

8 augustus 2011 om 13:16

Hoe kan je nou na 1 wedstrijd zeggen dat er iemand verdiend koploper is?
Zeker niet als het de kampioen betreft die tegen de Graafschap moest,en die na een 1-0 achterstand weer eens in het zadel werd geholpen door een keeper die de bal los laat.
Tot die tijd speelde ajax net zo slecht als psv tegen az.alleen ga je tegen Az dan met 0 punten het veld af.

8 augustus 2011 om 13:18

Ik probeer PSV niet te verdedigen want het is mijn club niet, en PSV speelde inderdaad ronduit slecht, maar als je deze wedstrijden nog een keer zou overspelen zou de stand zomaar is omgedraaid kunnen zijn, ik heb gewoon een hekel aan die Ajaxcieden die naar 1 wedstrijd gaan roepen dat ze zomaar is kampioen gaan worden.

8 augustus 2011 om 13:19

@ Malafronte9

En daarbuiten als Wijnaldum die 2 opgelegde kansen er gewoon inschiet (die hij er 9 van de 10 keer inschiet)

(dit moet dan 8 van de 10 keer zijn hahaha)

8 augustus 2011 om 13:33

@malafronte9

Als Boerrigter nog had gescoord, en de pentalty erin was gegaan, en de 2e vrije trap van Janssen was het 7-1 geweest en had Ajax gezien de score ook geen kind aan De Graafschap........ Als als als als

8 augustus 2011 om 13:41

@malafronte,
Leuk dat je iemand amsterdsmse arrogantie verwijt terwijl hij in Maastricht woont.
Leuk ook dat iedere andere club gewoon zelfvertrouwen heeft en dat dit bij Ajax nog steeds arrogantie wordt genoemd. Beetje jammer en achterhaald.
Daarnaast kom e met als scenarios, als,als als....
Maar neemt niet weg dat Ajax gewoon koploper is en dat vind ik wel lekker,
En waarschijnlijk staan we daar over 33 wedstrijden nog steeds.haha...

8 augustus 2011 om 13:43

osm4life.......

over die penalty vált te discussieren???????

begin maar eens.... ben benieuwd wat je er over te vertellen hebt waarom die niet gegeven zou moeten worden......

aan de 1-0 ging ook een stevige overtreding op mertens op vooraf...... waardoor az lekker vrij de bal kon diep spelen en de 1-0 maken(wel een mooie triouwens)

8 augustus 2011 om 13:58

En daar heb je ze weer de dwaze Ajaxcieden, jij ook al!
Meteen gaan roepen na 1 wedstrijd dat Ajax makkelijk kampioen gaat worden..

8 augustus 2011 om 14:03

Ja, verdient tegen de Graafschap.... AJB even je snaveltje dicht.

8 augustus 2011 om 14:37

@ debestepsv

Mertens kreeg inderdaad een duwtje, maar om het een stevige overtreding te noemen. Mertens is de kleinste van het veld en heeft dus niet zoveel duelkracht. Maar over die penalty kun je niet discussieren dat had er gewoon eentje moeten zijn.

8 augustus 2011 om 14:43

Malafronte9,

Amsterdamse arrogantie? AZ heeft door slecht spel tegen PSV gewonnen en Ruud_az denkt gelijk dat ze ook zomaar winnen tegen Ajax. Volgens mij noemen we dat Alkmaarse arrogantie.

8 augustus 2011 om 12:12

Wat een onnozele reactie. Wil je het topic draaien zodat het over AZ gaat?

Is toch compleet logisch wat van der Wiel zegt, er zit geen grootspraak bij, niks.

Of reken jij AZ ook tot een serieuze titelkandidaat?

8 augustus 2011 om 19:37

Ik zou dat zelf ook niet doen als ik jou was... Ten eerste omdat deze selectie beter is als vorig jaar en misschien heel misschien (ik kan het mis hebben hoor) is Ajax altijd op zn best na de winterstop...

8 augustus 2011 om 20:29

Heb nieuws voor, dit jaar wordt anders, Az wint namelijk bijna nooit op het begin. DUs het gaat een heel ander seizoen worden.
Betere selectie, nou ik heb toch liever Mounir en Suarez in de aanval dat de andere die er nu staan. Met de Zeeuw op het middenveld. Dan 3 ingestelde aanvallende middenvelder. Wacht maar af, dit gaat helemaal fout.

8 augustus 2011 om 11:58

Stop die wedstrijden om half 1. Vlammen moet je altijd, je moet niet afhankelijk willen zijn van eerder gespeelde wedstrijden op de dag.

8 augustus 2011 om 12:03

Dan kun je net zo goed de wedstrijden van Vrijdag en Zaterdagavond ook kunnen scrappen. Want vorig jaar / paar jaar terug moest ajax of juist het andere team steeds op zaterdagavond en de concurrent op zondagmiddag.

8 augustus 2011 om 12:07

Ja, maar het is wel treurig dat je ineens stelt te gaan 'vlammen' als iemand dezelfde dag al verloren heeft. Wedstrijden op zaterdag en vrijdag zijn wat sneller bezonken (lees wat eerder vergeten) dan wedstrijden op dezelfde dag.

8 augustus 2011 om 12:12

Ja maar als je weet dat je grote concurrent heeft verloren op de zaterdag en je moet zelf zondag zou ik het niet zo snel vergeten. Dan wil je een topresultaat neerzetten om je concurrent voorbij te gaan / uit te lopen.

8 augustus 2011 om 12:07

Alles gaat om geld, als ze dat doen verliezen ze veel inkomsten(tv). Vandaar dat de wedstrijden om verschillende tijden te zien is.

8 augustus 2011 om 12:09

Het is ook leuker een wedstrijd om 12:30 daarna om 14:30 en om 16:30. Zo kan je mooi de top 3 volgen.

8 augustus 2011 om 12:12

Sja alles gaat om geld... jij wilt toch ook de leuke wedstrijden zien?
Stel je voor dat in engeland italie en spanje ook alles gelijk speelt neemt niemand meer sport 1

8 augustus 2011 om 23:09

Hehe eindelijk een aantal personen die het begrijpen. Dat gezeur om speeltijden moet maar eens afgelopen zijn. Je hebt gewoon een wedstrijd op een vrijdagavond, de rest op zaterdagavond en het overige mag zondagmiddag voetballen. Dat de tijden niet voor iedereen goed uitkomen (stapavondjes, kerkverplichtingen) dat is dan erg spijtig voor die mensen, maar het overgrote gedeelte kijkt op dat soort tijdstippen wel gewoon naar voetbal.

Het levert gewoon geld op en dat kunnen alle Nederlandse clubs wel heel erg goed gebruiken. Ik vind wel dat ze de tijden gelijk moeten houden voor alle teams, qua aantal. Het kan niet zo zijn dat team A alles op zondag speelt en team B alles op zaterdag. Tevens zit er (hoe triest dat ook is) weldegelijk verschil in aanvangstijden van wedstrijden, vooral de op zondag omdat er dan drie tijden zijn.

Ook dat moet gewoon netjes verdeeld worden. Ik kan wel gebrijpen dat Ajax en Feyenoord niet zovaak op dezelfde tijden zullen spelen, want dat zijn de twee grootste publiek trekkers. Maar stel dat Ajax - Vitesse op zondagmiddag half 3 is, dan zou het niet uitmaken dat PSV - Roda JC dan ook op die tijd gespeelt dient te worden, want de meeste mensen kijken dan toch naar Ajax.

Zelf ben ik ook in het bezit van Sport 1 en één van de grootste ergenissen zijn toch vaak de Engelse wedstrijden, want die beginnen vaker dan andere competities op dezelfde tijdstippen. Maar goed die hebben dan ook wat meer wereldwijde topteams in hun competitie zitten, dus dat is wel te begrijpen. Dat AC Milan / Inter en Real Madrid / Barcelona niet op dezelfde tijden moeten aftrappen, is ook niet meer dan logisch.

Misschien dat de Knvb juist eens moet kijken om Ajax, Feyenoord en PSV wat meer voor te trekken datnandere clubs. Misschien als ze spelen op tijden dat de top 10 grootste clubs niet voetballen, dat het misschien een interessante opvulling is voor buitenlandse voetbal aanbieders. Bijvoorbeeld toch maar eens niet zo bang zijn en Ajax - Feyenoord op een vrijdagavond laten aftrappen. Het is natuurlijk erg klote voor de tweede klassieker, maar misschien wordt het dan in het buitenland wat interessanter, net zoals je in Nederland ook altijd de Old Firm's voorbij ziet komen, terwijl 99,999% van de inwoners van Nederland, zich ook maar één seconde druk maken om die wedstrijd. Maar wanneer er niets beters te zien is, dan gaan toch veel meer kijken.

8 augustus 2011 om 11:59

Hij speelde een uitstekende wedstrijd aanvallend goed en heeft zich verdedigend niet laten piepelen (zoals o.a. Blind en Boilesen wel deden). Aanvallend had hij samen met Sulejmani hele mooie 1/2tjes. Hopelijk krijgt hij weer zijn vorm van 2 jaar geleden.

8 augustus 2011 om 12:08

Blind komt gewoonweg tekort voor Ajax...redelijke stand in voor Boilesen maar je moet hem zo snel mogelijk uit het centrum halen..dit gaat gewoon punten kosten zo..

8 augustus 2011 om 12:12

Klopt hij heeft het gewoon niet zit alleen in de selectie omdat hij een geweldige pa heeft. Ajax moet Viergever halen als back-up voor het centrum. Die kan goed opbouwen en ook sterk verdedigen.

8 augustus 2011 om 12:49

Blind komt idd zwaar tekort,het lijkt wel of die alleen mee mag doen vanwege pappie want voetballend is het niks.

8 augustus 2011 om 13:22

Nou, ik heb daar liever Blind dan Ooijer, en vergeet niet dat hij nog alle tijd heeft om zich te ontwikkelen, wie had 3 jaar geleden gedacht dat Douglas de op 1 na beste verdediger v/d Eredivisie zou worden? Het draait allemaal om ontwikkelen, en dat zie ik Blind nog best wel doen.. en flink.

8 augustus 2011 om 15:18

Ik heb liever Ooijer dan Blind, op welke positie dan ook...

8 augustus 2011 om 12:03

Van der Wiel was vorig jaar natuurlijk niet zo veel.
Wat je natuurlijk niet mag vergeten is dat hij het WK had meegemaakt en dus totaal geen rust had gekregen, Dat was (denk ik) de oorzaak dat hij vorig seizoen totaal niet zichtbaar was en dus ook niet zo heel veel trek had om zijn mannetje goed te dekken,
Nu heeft ie rust gehad dus dat moet gewoon lukken om goed te presteren dit seizoen.

8 augustus 2011 om 12:08

Heb het idee dat Ajax superieur kampioen wordt dit jaar.
PSV heeft geen spelers met het karakter dat kampioen wilt worden en Twente heeft teveel ingeboet met het vertrek van Janssen en het aankomende vertrek van Ruiz. AZ is ooit kampioen geworden omdat PSV en Ajax een dramatisch seizoen draaide, niet omdat AZ nou zo gruwelijk goed was.
Ik denk dus dat Ajax kampioen wordt en Twente tweede met Psv derde.
Het is een gevoel maar je ziet Ajax gewoon helemaal opbloeien nadat de Boer aan het roer staat daar en vele grootheden weer terug bij Ajax zijn. Het gelolof is er weer en ze ademen weer Ajax uit. terwijl Psv onmacht uitstraalt en met Rutten niet verder komt dan gezapig voetbal.

8 augustus 2011 om 12:09

IK ben heel erg fan van Derk Boerrigter geworden afgelopen weken. Wat een wilskracht echt weer ouderwets genieten.

8 augustus 2011 om 12:11

Het was natuurlijk een boost voor ze toen ze hoorde dat az gewonnen had van psv..
Maar ook zonder die boost had ajax wel gewonnen van dit de graafschap..

Eindelijk weer de oude gregory terug..hulde

8 augustus 2011 om 12:13

Ze hadden hem beter vorig jaar al vakantie kunnen geven, zodat hij niet zo enorm inkakte, zoals hij dus deed vorig seizoen. Natuurlijk kan je van te voren nooit inschatten hoe een speler het gaat doen, maar een vol seizoen Eredivisie + WK en dan gelijk daarna weer een seizoen Eredivisie is logischerwijs gewoon te veel voor zo'n jongen.

8 augustus 2011 om 12:14

Je kunt beter willen vlammen omdat je wedstrijden wilt winnen. Ongelofelijk, nog voor de eerste wedstrijd al kijken naar de concurrentie. Veel te vroeg.

8 augustus 2011 om 12:18

Necbemmel. Beter had je het niet kunnen omschrijven. Met alle respect naar de psv supporters toe die zijn de afgelopen 10 jaar toch veelste veel verwend. Nu is het weer tijd voor een andere club

8 augustus 2011 om 12:37

Het was een leuke wedstrijd alleen jammer van Blind.. Toch een paar kinderachtige foutjes die je tegen PSV en Twente gewoon de kop kost. Hopelijk snel Vertonghen terug!

8 augustus 2011 om 12:41

Blind heeft mischien 1 goeie wedstrijd voor Ajax gespeeld, als je nu kijkt is het gewoon logsisch dat Jol in zijn tijd bij Ajax geen heil zag in Blind.
Hij moet gewoon bij een club als Groningen of Heerenveen gaan voetballen, daar is veel minder druk en daar heeft hij al laten zien dat hij van meerwaarde kan zijn.

8 augustus 2011 om 14:39

ja helemaal mee eens. Ik vind het echt helemaal niks. Hij verdedigt gewoon niet. Dekt op 3 meter afstand. Geeft alle tijd en ruimte aan zijn tegenstander om voor te zetten/ te schieten (denk aan Ruiz) en aanvallend brengt hij ook niks (toen hij LB stond). Boilesen was misschien zaterdag niet echt in topvorm maar hij beschikt over genoeg talent. In de kampioenswedstrijd had hij Ruiz helemaal in zijn broekzak zitten. Een goeie vervanger voor blind en nog een extra spits en een getalenteerde jonge keeper en Ajax heeft een prima selectie voor die schaal in mei!

8 augustus 2011 om 14:52

Superb,

Van Basten had Blind toen een paar kansen gegeven, maar zag het verder niet meer in hem zitten. Jol zag het al helemaal niet meer in hem zitten. De Ajax-supporters riepen toen nog dat Blind in het elftal moest en uiteindelijk onder Frank de Boer kreeg hij zijn kans, maar nu hebben zelfs de supporters al geen vertrouwen meer in Blind. Boilesen heeft zich goed ontwikkeld en krijgt nu onder Frank de Boer de voorkeur.

Ik denk dat Blind na het seizoen beter kan zoeken naar een andere club.

8 augustus 2011 om 23:17

Hte heeft ook te maken met wie er in de selectie zitten natuurlijk. Blink als linksback is nog altijd beter dan Anita achterin te zetten, want die smurf heeft daar niets te zoeken, net zoals Urby (ik juich nog elke dag dat hij is opgerot). Nu hebben ze eindelijk weer eens een aanvallend ingestelde linksback, dus die gaat daar gewoon heel het seizoen spelen. Voor Blind is er geen plek meer, net zoals voor Anita, maar waarom zou Blind dan gelijk weg moeten? Laat hem lekker bij Ajax blijven. Goeie gozer, te goed om bij een kleinere club te zetten en het lijkt me een ideale invaller voor Linksback / Linkscentraal. Gewoon lekker laten zitten, totdat er in de jeugd iets beters opduikt en anders alleen verkopen aan buitenlandse clubs.

8 augustus 2011 om 12:49

Hij speelde ook eindelijk weer eens een goede wedstrijd volgens mij,en dat is mede dankzij de transfergeruchten die er dit jaar niet waren denk ik...
Vorig seizoen werd hij met elke topclub in verband gebracht,maar bleef gewoon bij Ajax,en speelde hij minder...
Nu kwam er niemand en ging hij vol voor Ajax en speelt hij gelijk beter...

8 augustus 2011 om 12:58

Hij speelde redelijk, maar het was tegen De Graafschap dan krijg je het sowieso niet moeilijk. Ik kijk uit naar de volgende wedstrijd van Ajax want dan moeten ze tegen Heerenveen. Van der Wiel krijgt het dan ontzettend moeilijk met Assaidi, wat ik een geweldige speler vind.

8 augustus 2011 om 13:03

T is wel tegen de graafschap. Met alle respect, maar de graafschap zal uiteindelijk gewoon eindigen in het rechterrijtje. Er waren bij ajax teveel momenten waaruit blijkt dat ze nog niet volwassen zijn. Denk daarbij aan het eerste doelpunt van de graafschap, de keeper ging en verdedigers gingen hier niet vrijuit.

Daarnaast beschouw ik AZ een gevaarlijke outsider (afhankelijk van de laatste ontwikkelingen op transfer gebied). Wanneer Ruiz wordt verkocht denk ik dat AZ gewoon weer meedraait in de top 3.

8 augustus 2011 om 13:26

Nou, ik denk dat AZ gewoon 4e wordt, en dat PSV het heel moeilijk zal krijgen, want het leek er op of dit team voor de eerste keer samen speelt, en nog nooit samen hebben getraind..
En wanneer Ruiz verkocht wordt haalt Twente sws een prima vervanger, waarmee ze alsnog in de top 4 kunnen eindigen, nee, wat jij me vertelt, daar geloof ik geen snars van.

8 augustus 2011 om 13:25

Als Ajax hier langs komt met weinig puntverlies dan praten we verder:

10/09/11 Heracles Almelo - Ajax
18/09/11 PSV - Ajax
24/09/11 Ajax - FC Twente
02/10/11 FC Groningen - Ajax
15/10/11 Ajax - Az
23/10/11 Ajax - Feyenoord
9/10/11 Roda JC - Ajax
06/11/11 FC Utrecht - Ajax

Ajax moet eerst maar eens een reeks van 5 tot 7 wedstrijden winnen en dan kijken we verder!

Mijn top 5 op basis van voorbereiding en eerste speelronde en aankopen of verkopen,

1. Ajax
2. Az
3 FC Twente
4 PSV
5 Sc Heerenveen of FC Groningen

8 augustus 2011 om 13:33

Dat geld toch voor elke club of niet soms? Beetje een onnozele reactie dus... Maar als we simpel moeten redeneren kan je niet anders dan concluderen dat Ajax er t.o.v. vorig jaar op vooruit is gegaan wat bij Twente en PSV niet het geval is... Althans bij PSV vorig jaar aan het begin met Reis en Affelay dus meegerekend.

Overigens is het programma wel in het nadeel van Ajax. PSV uit, Groningen uit en Feyenoord thuis zijn allemaal na een Cl-wedstrijd. Niet echt ideaal zeg maar om lastige wedstrijden te spelen alhoewel die laatste waarschijnlijk wel mee valt...

8 augustus 2011 om 13:47

We hebben al 2 punten meer als vorig jaar dus we liggen goed op schema

Het zou wel leuk zijn als je van ronde 1 tot en met ronde 34 op 1 bleef staan of van ronde 1 tot en met ronde 33 op 1 stond en laaste speeldag verknal je het!

8 augustus 2011 om 13:41

Ajax hoeft dit seizoen niet echt op PSV te letten. Ze doen er verstandig aan Twente en AZ maar als motivatie te gebruiken.

8 augustus 2011 om 13:49

PSV verspeeld het toch wel altijd in de laaste 5 wedstrijden!

8 augustus 2011 om 16:25

Ajax in de laatste....

9 augustus 2011 om 10:58

Dat was 1 keer en PSV nu al ongeveer 5 seizoenen op rij dat ze in de laaste 5 speel rondes het weggeven!

8 augustus 2011 om 13:42

@hanzz

hoe kun jij na één wedstrijd (tegen de Graafschap nog wel) nou zeggen dat Ajax er op vooruit is gegaan.
Ik weet niet of jij de wedstrijd hebt gezien maar zo geweldig was het niet hoor.als Ajax komend weekend Heerenveen van de mat speelt dan heb je iets meer recht van spreken ,maar nu nog echt niet

8 augustus 2011 om 14:06

Niet zo zeer op basis van het vertoonde spel maar meer op basis van de vertrokken en aangetrokken spelers. Je kan toch niet anders concluderen dan dat Ajax er toch een aantal erg leuke spelers bij heeft terwijl er maar 1 weg is gegaan deze zomer...

Daarnaast speelde men tegen Twente toch behoorlijk goed positiespel. Er werd weliswaar verloren maar het voetbal zag er veelbelovend uit en dat kwam mede door de nieuwe spelers als Janssen en Sigthorsson. Als je eerlijk bent, en ik als Az-supporter geef dat niet graag toe, heeft Ajax gewoon de beste selectie op dit moment en moeten ze eigenlijk met 2 vingers in de neus kampioen worden...

8 augustus 2011 om 14:30

ik snap toch echt niet hoe je dat kan zeggen na een partijtje tegen,dat nietszeggende, de Graafschap.
tegen Twente ,dat niet echt in vorm was,werd al verloren en ik wil veel geld verwedden dat Ajax echt niet met 2 vingers in de neus kampioen wordt.

8 augustus 2011 om 14:59

Ik zeg het toch niet op basis van die wedstrijd tegen De Graafschap... Is lezen nu echt zo moeilijk of lijkt dat maar zo?

Ik geef toch aan dat op basis van de spelers die ze hebben (behouden en aangetrokken) en het vertoonde positiespel tot nu toe tijdens alle wedstrijden inclusief de voorbereiding ze het moeten. Ik zeg dus ook niet perse dat ze het doen maar op papier zijn ze het aan hun stand verplicht. Als je dat niet wilt zien moet je het zelf weten maar ik heb tot nu toe nog geen reden gezien bij Ajax om anders te concluderen. Behalve het feit dat met Janssen als verdedigende middenvelder Ajax te aanvallend speelt. Maar De Boer lijkt daar nu toch ook achter te komen gezien de wissel De Jong voor Anita i.p.v. hij Serero voor De Jong bracht...

8 augustus 2011 om 13:50

Wat er nu echt eens uit moet is dat laffe begin van een wedstrijd, bijna wekelijks is het raak en met namen als we uit spelen. Meteen vanaf de aftrap erop klappen en niet pas na 25 minuten.
Ook zou ik graag Anita op de plek van Theo willen zien, Theo op de plek van Siem en Eriksen gewoon op de 10 laten. Na de omzetting liep het meteen een stuk beter. Verder zou ik Blind en Ooijer noooooit meer opstellen. Blind komt te kort en Ooijer kan gewoon echt niet meer, dat is gewoon treurig om te zien..
En Vermeer ben ik ook nog niet helemaal van overtuigt. Gisteren ging die wederom niet vrijuit en ik zie zijn lengte toch als een probleem gezien zijn matige positionering en overtuiging binnen het 5-mtr gebied. Hoop dan ook nog op een goede doelman, cv en spits aangezien we in de breedte nog tekort komen.

8 augustus 2011 om 16:03

Het is echt niet alleen die fitheid die hem goed heeft gedaan, ook het feit dat er nu met de punt naar achteren op het middenveld wordt gespeeld zorgt voor meer ruimte om mee op te komen. Vindt wel dat Van der Wiel verdedigend steken laat vallen als Ajax in de zone gaat verdedigen, als die de man moet oppakken laat die hem vaak uit ze rug weglopen en is de tegenstander in staat om te koppen, hij moet dan gewoon zorgen dat het onmogelijk is om die bal nog te koppen. Gebeurde gisteren ook weer 2 maal.

Hij heeft nog veel te leren!

8 augustus 2011 om 16:16

en al die Psv'ers die dachten dat het er aan zat te komen. nee, niet dus. de aankopen van PSV brengen niet wat ze horen in topwestrijden. namelijk, winnen. zelfs fred was er verbaasd over. PSV heeft te kampen met een ronduit slechte verdedeging en een matige keeper. verder is er geen centrumspits.verder haal je wijnaldum, terwijl je met bakkel en toivonen 2 prima nummer 10 heb. waar de aankopen van PSV faalden, sleepte te nieuwe aankopen van ajax de overwinning binnen. sigthorsson speelde goed en boerrigter en janssen scoorden. dat is het verschiil. mocht ruiz vertrekkken naar de spurs, lijkt mij duidelijk wie DE kandidaat is om de titel te winnen. Ajax. we moeten gewoon van iedereen winnen.

Deeveedee;.

je hebt gelijk. je moet oijer nooit opstellen. die past niet in het ajax systeem. waar ajax tegen de middenlijn wil spelen, wil ooijer alleen achterruit lopen, want hij word altijd geklopt op snelheid, verder kan hij ook niet opbouwen. ik weet of jij het weet, maar vermeer heeft ons de derde ster gegeven. die man heeft gekeept. niet normaal. ik snap wel dat frank cillisen wl halen. een toekomstig keeper van oranje en natuurlijk, een goede keeper. ik denk dat frank vermeer oner druk wil zetten met cillissen zodat vermeer beter gaat keepen. en als vermeer niet instaat is als eerste keeper, heb je met jasper een alternatief. over een spits hoef je je niet zorgen te maken. als frank slim wacht hij af en als er niemand komt, moet hij siem tweede spits maken. die maak 15 goals en voert gewoon zijn taak uit. veder ben ik met je eens ove die cv. daarom had ik op mathijsen. vooor die ervaring. maar ajax heeft een prima verdedeging. verder moeten ajax een linksback halen, want boilesen is eigenlijk een centrale verdedeger.

ehvtje.

ja, ajax word niet met 2 vingers in de neus kampioen. met min 10 punten verschil omdat de aankopen van nu nog niet hebben gebracht, wat ervan verwacht werd en twente waarschijnlijk achteruit gaat met de verkoop van ruiz. die kwaliteit kan je niet terughalen.

8 augustus 2011 om 16:23

Altijd weer hetzelfde met die ajaxsupporters. Het gaat even goed en ze denken gelijk makkelijk kampioen te worden. Dat komt ook door types als van der wiel omdat ze tegen de Graafschap mee kunnen voetballen maar tegen een echte tegenstander wordt hij weggespeeld. Ga vooral door met feestvieren daar en denken dat het vanzelf gaat. Dom dom......

8 augustus 2011 om 18:50

Weet je wat een beetje dom is? Generaliseren. Je doet dit niet alleen maar bij de supporters maar nu ook nog bij de spelers. ''types''als van der Wiel? Wat voor types zijn dat dan?

Vd Wiel zegt hier niets verkeerds en is gewoon blij dat hij zich weer goed en fit voelt. Maar ga maar lekker door met generaliseren, dom dom ......

8 augustus 2011 om 19:04

Weet je wat pas echt grappig is?. Dat er zo schamper wordt gedaan over De Graafschap èn dat het geen echte graadmeter zou zijn.
Nou is De Graafschap geen echte hoogvlieger, dat klopt. Maar kan het wel ten allen tijde een tegenstander zijn, die het je erg moeilijk kan maken. Vraag dat maar aan de FC Twente, die daar in het slot van de afgelopen competitie dmv een gelijkspel punten lieten liggen!!. PSV had het in Doetinchem ook niet heel gemakkelijk afgelopen seizoen.

Dus de wedstrijd in Doetinchem af willen doen als een soort van niemendalletje vind ik nu ook weer net iets te ver gaan!.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daley BlindVerdediger342
Siem de JongMiddenvelder3412
Toby AlderweireldVerdediger332
Christian EriksenMiddenvelder3310
Lasse SchöneMiddenvelder326
Ricardo van RhijnVerdediger310
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.

In de wandelgangen

Maandag 20 mei
West Ham United leek lange tijd de belangrijkste kandidaat om Wilfried Bony over te nemen van Vitesse. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.125 seconden.