Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Sigthórsson: ‘Natuurlijk teleurgesteld, maar competitie is belangrijker’

Laatste update:

Kolbeinn Sigthórsson maakte zaterdag zijn debuut in een officiële wedstrijd voor Ajax. De spits liet een goede indruk achter in de strijd om de Johan Cruijff Schaal, maar kon niet voorkomen dat FC Twente met 2-1 wist te winnen. Na ruim een uur spelen werd de van AZ overgenomen IJslander naar de kant gehaald door trainer Frank de Boer.

/

“De trainer had gezegd dat hij voorzichtig met me zou zijn, ook omdat ik wat last heb van mijn lies, dus ik vond mijn wissel niet raar”, geeft Sigthórsson aan in gesprek met AjaxLife. “Natuurlijk zijn we een beetje teleurgesteld, we speelden om een prijs, maar de competitie is belangrijker.”

De manschappen van trainer De Boer zijn zondag, in het kader van de Eredivisie, te gast bij De Graafschap in Doetinchem. Een week later krijgen de Amsterdammers bezoek van sc Heerenveen.

Frank de Boer had Kolbeinn Sigthórsson niet moeten wisselen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is inderdaad jammer maar we moeten verder kijken. De competitie is belangrijker en ik hoop dat deze wedstrijd een belangrijke les was

er hebben wel veel Ajacieden last van hun lies, zou dat komen door de manier van trainen?
Sigthorsson speelde wel een hele goede wedstrijd, hij is zo ongelofelijk sterk. Won gewoon een paar keer met zijn lichaam van Douglas, en het verschil zat hem erin dat Douglas gewoon al zijn kracht gebruikt en Sigthorsson zijn lichaam heel slim gebruikt. Had misschien wat meer in scoringspositie moeten komen, maar hij moet ook nog wennen aan het spel van Ajax natuurlijk. Denk dat we wel veel van hem kunnen gaan verwachten. Het maakt me echt niet uit dat we de Johan Cruijff schaal niet gewonnen hebben, ben tevreden met het feit dat we hebben laten zien dat we voetballend veel beter zijn dan Twente. Hopelijk hebben ze ervan geleerd dat ze helemaal niks mogen weggeven achterin.

Het is jammer dat we hem hebben verloren. Maar de competitie is veel belangrijker. Wat uit eindelijk een Champions League namen kan zijn. Champions League is geld. En de titel is het belangrijkst van allemaal. De Knvb Beker is ook zo nutteloze prijs. Jammer dat het in Nederland alleen maar de titel gaat.

31 juli 2011 om 14:47

En in andere landen niet dan? Alleen de FA cup is een prestigieuze beker maar verder niet.

31 juli 2011 om 21:29

Ach voor clubs wie er normaal van uit kunnen gaan dat ze via de competitie Europees voetbal spelen is het ook een nutteloze prijs, maar voor clubs wie er elk jaar voor moeten spelen is het toch de kortste route na europees voetbal. Ik denk toch dat je die prijs dan onderschat, want voor clubs als Roda, Utrecht, Nac, etc, is de beker toch echt een prijs. Ook mij had je 5 jaar terug niet moeten zeggen dat je Landskampioenschap kon worden, want dan had ik je ook voor gek verklaard. Ik kan me bijvoorbeeld onze beker tegen PSV nog goed herrinneren, dat was me ook een volksfeest, misschien nog wel mooier dan het landskampioenschap. Ik ben er van overtuigd dat die beker in Nederland voor veel supporters echt wel een prijs is, Als je niet om de titel speelt, is dit toch echt wel een leuke prijs om te winnen.

Ik snapte niet waarom hij werd gewisseld, daarvoor combineerde hij erg goed met het team, maar was wat onrustig in de 16, het werd er zeker niet beter op, toen Sulejmani in de spits stond. Misschien heeft het te maken met de competitie, om een speler te sparen.

31 juli 2011 om 14:05

nou lees het artikel voor de verandering eens...
door je laatste zin is het duidelijk dat je dat niet hebt gedaan, toch wel een beetje jammer...

ik vond hem overigens wel goed spelen en de wissel was ook vrij logisch (als je het artikel even leest + de reactie van de boer hebt gelezen/gezien)

31 juli 2011 om 14:08

misschien heeft het daar inderdaad mee te maken ja, aangezien de Boer dat ook gewoon gezegd heeft. Hij wilde wat spelers sparen voor de competitie en het waren 3 spelers die niet de hele voorbereiding hebben meegedaan, dus vind het een hele logische beslissing. Hij combineerde inderdaad erg goed en gebruikte zijn lichaam erg sterk, hij heeft ook nog eens een leuke actie. Met hem had je op het einde nog wel lange ballen kunnen gaan spelen, maarja de competitie is veel belangrijker had de JC schaal graag gewonnen, maar het is niet belangrijk.

31 juli 2011 om 14:07

Lees is even opnieuw. Dan zie je duidelijk waarom Sightorsson gewisseld werd.

Hij had nog een beetje last van zijn lies. de Boer had voor de wedstrijd al gezegt dat hij geen risico wou lopen.
Overigens wel raar dat meerdere spelers last van een lies blessure hebben.
Misschien komt het door de manier van trainen of toch gewoon toeval.

31 juli 2011 om 21:25

Je zou er goed aan doen eerst te lezen en dan te reageren.
Ohnee dat hoeft ook niet want dan is deze reactie niet meer nodig want al je vragen staan al in der tekst.

@on topic: Dat de Boer hem naar de kant haalde is logisch had alleen liever gezien dat hij hem wisselde voor Serero en de Jong zou doorschuiven naar de spits maar ja de Boer is de trainer en zag het zelf ook meer als oefenn wedstrijd.

het is beter om nu dan zo'n prijsje (minst belangrijke iig) te verliezen dan dat je straks een speler 4 wedstrijden moet missen...
ik vond het allemaal vrij logisch eigenlijk...
ik vond sigthorsson overigens goed spelen, goed in de combinatie, goed in beweging en het ging al beter dan de vorige wedstrijd, je ziet wel dat ze nog aan elkaar moeten wennen maar het ging nu al stukken beter, gewoon goed gespeeld net als heel ajax (op een aantal spelers na )

31 juli 2011 om 14:05

Het is alleen maar goed wat Frank deed. Lekker de wissels wat tijd gunnen. En zo geen blessures voorkomen. Volgende week gaat het echte werk gebeuren.

31 juli 2011 om 14:11

ben het ook wel met je eens dat het wisselen van boilesen, sigthorsson en vd wiel op zich logisch was. maar naar mijn mening had frank de wissels anders moeten aanpakken door het inbrengen van bijvoorbeeld een serero om de creativiteit omhoog te houden met een man meer.

frank had naar mijn mening ebecilio moeten wisselen voor boerrigeter, waardoor boerrigter op linksbuiten kon spelen. dan had hij vervolgens serero erin kunnen doen voor sigthorsson zodat de jong in de spits kon (alsnog een kopsterke gozer in de spits ipv sigthorsson) en ze behoud je de creativiteit op het middenveld.,,gaat er niet om dat hij de spelers die het laatst aan zijn aangesloten vroeg tijdig wisselt, maar gaat erom voor wie hij ze wisselt...met het inbrengen van boerrigter zonder dat er een kopsterke spits staat maakt deze wissel geheel overbodig...had frank handiger aan kunnen pakken in mijn ogen.
was het spel van ajax zeker ten goede gekomen!

31 juli 2011 om 14:45

niets aan toe te voegen. scherp inzicht.

31 juli 2011 om 15:03

ik ben het 100% met je eens, ik vind niet dat DB goed gewisseld heeft gisteren. En daarbij ben ik ook van mening dat blind gewisseld moest worden, en niet boilesen. Boilesen is veel sneller en fysiek sterker. Blind heeft helemaal geen specifieke kwaliteit van een verdediger. Hij heeft geen kracht, en is niet groot, en hij is ook nog een gigantisch traag, waardoor mensen als Ruiz het vrij makkelijk hebben tegen zo'n directe tegenstander (zie goal)... Hij komt veel te kort voor het niveau van Ajax, gauw weg ermee.

Daarnaast ben ik er ook bang voor dat ajax veel te weinig fysieke kracht in de selectie heeft zitten. Ik hoop dan ook dat ze nog bulykin halen, prima stand-in voor sigthorson, maar volgens mij zijn dat alleen maar geruchten...

31 juli 2011 om 16:53

Dat is zeker allemaal logisch, maar volgens mij was Serrero niet speelgerechtigd.

Edit: Sorry, hij was wel speelgerechtigd.

31 juli 2011 om 16:57

jawel, dat was opgelost, hij zat dan ook niet voor niets op de bank...

31 juli 2011 om 14:08

Inderdaad, sigthorsson speelde goed, daarom vond ik het jammer dat ie werd gewisseld wat ik overigens nu wel begrijp.

Ook is boerrighter veel beter dan ebecillio. Hij viel gister goed in en was dreigend aan de bal. Dan zie je ebecillio later een lob maken wat een pass is en dan denk ik, of ie wel Ajax niveau waardig is

Ik vond Sigthórsson gisteren erg goed spelen. Ziet er naar uit dat het echt een topspits wordt. Erg gedreven en een aantal mooie combinaties.

Of:
Blind teert op de naam van zijn vader. Een spelers die veelste traag is en verder weinig kan moet gewoon weg.

31 juli 2011 om 14:07

Blind is idd hooguit een goede wissel. Ebecilio viel voor mij ook definitief door de mand. Verder hoeft Enoh van mij niet meer tot de wedstrijdselectie te behoren. We moeten nog aardig wat spelers slijten: El Hamdaoui, Enoh, Lodeiro, Silva, Aissati. Dan is de dure erfenis uit het verleden echt weg.

Ik zou nog graag een goede keeper zien komen (twijfel over Vermeer komt toch weer iets terug na gisteravond): Jasper Cillisen. Verder een sterke centrumverdediger (alexander Milosevic) en een goede aanvaller. Ruiz is een superkandidaat maar de Bangura-broers zouden het ook goed doen. Ook zouden we ervoor kunnen kiezen om De Jong back-up voor Sigthorsson te laten zijn en met Verhoek nog een echte rechtsbuiten te halen.

Sigthorsson speelde gisteren goed: veel beweging, technisch goed, veel kaatsen en fysiek sterk. Eindelijk weer een echte ajax-9.

31 juli 2011 om 14:33

Ben het vaak me je eens maar Lodeiro wegdoen? Ga eens kijken bij een training van Ajax! Hij heeft pech gehad met zijn blessures maar het is een heerlijke speler. Zijn loopacties,steekballen en techniek. Genot om naar te kijken.

31 juli 2011 om 15:31

Ik vind het een veeg teken dat hij bij Uruguay geen basisplaats kan veroveren.

Ook vond ik hem bij Ajax tot dusver niet overtuigen. Het is een goede voetballer dat zeker, maar ook klein en traag.

Bovendien hebben we op zijn positie: Eriksen, Serero, De Jong, Rits, Klaassen en straks mogelijk Forrester. Ook Viktor Fischer kan op 10 spelen.

In dat geval geef ik aan hen de voorkeur. Zeker omdat Lodeiro nog wel aardig wat geld op kan brengen.

Dat geld plus de verkoop van Steek evt El Hamdaoui en Aissati, moet genoeg zijn om een nieuwe keeper te halen, een centrumverdediger met restwaarde en een goede aanvaller die direct basiswaardig is. Onze aanval kan nog wel een impuls gebruiken. Bij voorkeur iemand die ook aan de buitenkanten kan spelen, zodat hij met Boerrigter (die ik ook goed vond gisteren) en Sulejmani kan concurreren, Kom je toch uit bij Ruiz, Assaidi, evt, Verhoek of mogelijk de Bangura's.

Keeper: Cillissen, Vorm, Tyton, Nordfeldt
Verdediger: Milosevic, Zanka en bij vertrek Wiel: Vrsaljko
Aanval: Ruiz, Assaidi, Verhoek, Bangura

31 juli 2011 om 19:52

Lodeiro heeft zeker geneog voetballend inzicht en een verfijnde techniek om een basisspeler te worden en te blijven. Vergeet niet, hij is 2 jaar geblesseerd geweest en had voor zijn blessures altijd een basisplaats bij Urugay. De 2e langslepende blessure heeft hij ook opgelopen bij een wedstrijd van Urugay.

Over Vermeer, welke acties heeft Vermeer gisteren gedaan waardoor je begon te twijfelen? Die bal van Ruiz die ongelofelijk knap ingeschoten is en onhoudbaar is? Hij kwam prima uit bij de actie van Ola John en bij de pingel zat hij er heel dicht bij. Prima keeper. Graag zou ik we lcillessen zien als 2e keeper.

31 juli 2011 om 20:13

Blind speelde gisteren een puike partij in centrum, wat deed hij fout dan? Was zijn directe tegenstander de baas, en was goed betrokken bij de opbouw. Liet mij gisteren zien dat veel liever hij Vertonghen kan vervangen dan Ooijer. Men heeft al een negatief beeld van Blind zelfs als hij gewoon een goede wedstrijd speelt (zoals gisteren).

Sigthorsson maakte gisteren een gretige, maar ietwat ongelukkige indruk.

Ik denk dat Siggy een topspits kan worden. Hij is sterk aan de bal, goed in de combinatie, twee-benig, snel en ook kopsterk. Bovendien iemand die hard werkt en mentaal sterk is. Ik ben dus erg benieuwd...

31 juli 2011 om 15:54

Hij kan het worden, maar is het nog niet. Hij moet erg werken aan zijn individuele actie. Weet niet of Ajax hem die tijd gunt, ze zijn meestal snel klaar met spitsen.

Kolbeinn speelde goed gister. Kaatste veel met De Jong en had een aantal snelle korte combinaties. Hij was bereid om gaten te lopen voor andere, waaronder Siem de Jong en Janssen die erover heen kwamen. Was dreigend voor de goal terwijl hij weinig ruimte kreeg van de Twente verdediging.

Nee, Sightorsson gaat wel een twintigtal doelpunten maken voor Ajax, misschien tegen (vooral) kleine ploegen, maar ik hoop ook dat hij in de grote wedstrijden dodelijk kan zijn. Spits met veel potentie en genoeg arbeidsethos in ieder geval. Ik heb er zin in!

liet aan mij igg wel zien waarom hij naar ajax is gehaald. erg sterk, won het regelmatig in duels van wisgerhof en douglas (wat niet voor iederspits weggelegd is). snel, technisch en ook nog eens kopsterk. Als boerrigter snel zijn draai gaaat vinden (hopelijk eindelijk ten koste van ebecillio) dan zit het met de voorzetten vanaf de flanken ook wel goed. dan is het aan kolblein om ze af te ronden, als hij die stap gaat maken (het dus minimaal 20 a 25 keer scoren) dan hebben we een topper in huis gegehaald door zijn eerdergenoemde kwaliteiten...zoals ik zeg, als hij daar ook nog eens bij gaat scoren, is het een heel compelete spits.

Kolbeinn viel mij gisteren zeer positief op,

Deze jongen is nog geen eens een doelpuntenmachine, maar hij pikt z'n goals mee en is een geweldige kaatser, zijn rol gaat dan ook aanspeelpunt worden die vaak inzakt, evenals Pantelic.
Ik vind dit echt een Ajax speler, iemand met enorm veel techniek, een beetje Bergkamp achtige stijl,
dat bevalt mij ten zeerste, en ik denk iedereen wel.

Ten aanzien van gisteren, dat kan altijd gebeuren.. Twente is ook niet niks.
Ze hebben immers de beste speler van de Eredivisie. Ik denk dat het weer tussen Twente, PSV en Ajax gaat dit seizoen, Competitie is sowieso belangerijker dan de JC of Knvb.

31 juli 2011 om 19:24

Twente niet niks. Ze hadden gisteren helemaal niets te vertellen. Opbouwen lukten echt helemaal niet. Ajax was veel beter alleen Twente had 2x het vizier op scherp. Ja je kan dan zeggen wie doet het nou vekeerd.

Toen iedereen zei van ahh goede aankoop van ajax toen wist ik nog niet helemaal wat ik ervan moest vinden, en ook vorige week tegen indepediente vond ik em nog erg tegenvallen, maar gisteren in het stadion was ik verkocht. De combinaties liepen fantastische en hij werkte erg hard! Hij heeft mij echt goed verrasd. Twente had gisteren in de arena helemaal niets te vertellen
Tot op een zeker moment ene bryan ruiz in het beld kwam en gelijk onze hele verdediging dolde wat een fantastische speler is dat ook !

Hij heeft me gisteren positief verrast. Was actief en goed in balbezit en de kaats. Jammer, dat Ajax niet met echte vleugelspelers speelt (@#@#).
Als straks Boerrigter opgesteld wordt, dan zal hij ook veel beter bediend worden.

Hij moet wel fit blijven, want anders hebben we voorin weinig smaken meer over. Dat Sulejmani later op 9 stond, was helemaal tenenkrommend.....

De 1e prijs van het seizoen hebben we niet gepakt, als we dan maar de hoofdprijs pakken, dan is gisteravond snel vergeten !

Dit is altijd weer het zelfde liedje... als men verliest is het niet zo belangrijk want de Competitie gaat voor!,
Maar als het gewonnen is het heel belangrijk want het geeft vertrouwen en het is de eerste prijs van het seizoen!
Altijd het zelfde liedje!

31 juli 2011 om 14:20

Die dingen gaan toch ook gewoon samen, als je hem verliest is het jammer, maar de competitie is belangrijker, win je hem ,dan is dat leuk en geeft dat vertrouwen.

Had toch liever gehad dat Ajax hem won, maar je kan niet altijd winnen, helaas. Het veldspel was goed.

31 juli 2011 om 15:34

Het veldspel was ook heel goed.maar dat maakt het deste erger dat ze hem verloren hebbben.
Toch!

31 juli 2011 om 15:40

Nee dat maakt het minder erg, dat geeft alleen aan dat de laatste pass nog ontbrak, als het veldspel slecht was geweest, en Twente dus duidelijk had gedomineerd en Ajax weg had gespeeld, en ook nog had gewonnen, dan was er reden tot zorgen geweest.

Nu weet Ajax waar het staat, ze spelen goed, alleen nog niet efficiënt genoeg, dat moet verbeterd worden, maar met Boerrigter en Sulejmani aan de zijkanten en een kopsterke spits moet dat goedkomen.

Off: Sulejmani had toch ineens wel een geweldige schot/voorzet in zijn rechterbeen, vorig jaar raakte hij daar nog geen pepernoot mee en schoot hij met zijn rechts eigenlijk perfect binnen, waarna Eriksen nog op de lat kopte.

Verder nog enkele goede voorzetten met zijn chocolade been,

31 juli 2011 om 15:59

Schorpioen..........dat is toch overal zo. Dat had Twente ook geroepen als ze verloren hadden.en het is gewoon een feit!deze wedstrijd gaat nergens over. Als je hem wint is het leuk en goed voor het vertrouwen idd. Maar hetzegt helemaal niks. Daarom is het dus ook niet zo erg als je verliest. De competitie is belangrijk. En dan de beker en dan komt deze fruitschaal pas.

31 juli 2011 om 16:02

Ja...maar dat zeg ik ook '' Het is overal het zelfde liedje'', maar daarom zijn dit soort uitlatingen eingelijk nutteloos en kan je er dus niks mee.
maar goed... we zijn het er over eens!

Ik was al overtuigd van Kolbeinn maar gister heeft hij echt indruk gemaakt op mij.
Hij was erg sterk in de duels waardoor ik hem een hele complete spits vind. En hij is nog zo jong.

Nieuwe gerucht dat ik net lees, Huntelaar terug naar Ajax!

31 juli 2011 om 14:27

bron??? Denk je echt dat ze hunterlaar of sigtorson op de bank zouden zetten?

On: goed dat hij gespaard werd aangezien dit gewoon een goed oefenwedstrijd was tegen een hele goede tegenstander. Twente zat al op niveau door de CL voor bereiding en ajax had alleen maar gespeend tegen het b team uit argentinie. Prima start en beloofd weer een mooie jaargang te worden.

31 juli 2011 om 14:32

Mijn bron is Ajaxhyves.

31 juli 2011 om 14:48

Op die Hyves schieten ze maar wat de lucht in. niet geloven.

31 juli 2011 om 14:48

ahhahah ajaxhyves nou als dat is wel 1 van de onbetrouwbaarste bron ooit!

31 juli 2011 om 15:14

Haha dat je daar überhaupt kijkt man

Ik roep het al weken, maar Ajax mist toch een hoop kwaliteit in de aanval. Sigthorsson is een aardige spits, maar met vleugelaanvallers als Ebecilio, Ozbiliz, Sulejmani en Boerrigter heb je geen aanval waar de verdedigers uit de Eredivisie bang van worden.

31 juli 2011 om 14:26

Nou, daar ben ik het niet met je eens.
Sigthorsson gaat echt een hoop goals scoren, let op mijn woorden.
Ik geef je gelijk dat Ebecillio niet goed genoeg is maar ik denk dat Sulejmani en Boerrigter dit jaar zullen doorbreken. Goede vleugelaanvallers met drang naar binnen en daardoor gevaarlijk voor de goal.
Met Ozbiliz heb je gewoon een aardige vervanger als een van de basiself geblesseerd is maar dan heb je ook een aanvaller die zijn mannetje staat

31 juli 2011 om 14:54

Nu benadruk je in je reactie juist wat het manco van Ajax is. Buitenspelers die naar binnen komen en de ruimtes dichtlopen en geen bruikbare voorzetten afleveren op Sigthorsson. Juist met het speltype dat Ajax wil hanteren is het van belang buitenspelers te hebben die voorin het veld breed houden waardoor De Jong naast Sigthorsson kan komen en eventueel Eriksen zijn loopacties kan maken. Dit veroorzaakt meer dreiging en is vele malen moeilijker te verdedigen dan wanneer een buitenspeler naar binnen trekt.

31 juli 2011 om 15:23

Ik bedoel er eigenlijk mee dat ze regelmatig een goal zetten waardoor ze heel bruikbaar zijn. De meeste tijd doen ze nog een actie aan de buitenkant maar wanneer er ruimte is, snijen ze naar binnen

31 juli 2011 om 14:27

ik roep het iedere keer al, maar het is wel heel opvallend dat jij als psv'er dit zegt. Over Ebecilio heb je zeker gelijk, niemand vindt hem goed en hij heeft een veel te groot ego voor zo'n gemankeerde voetballer. Ik weet niet of jij gisteravond gekeken hebt, maar Sulejmani was Tiendali compleet de baas en was erg dreigend met een paar goede schoten. Ozbiliz scoort ook makkelijk, kijk maar naar die hattrick en hij heeft een hele leuke actie. Vergeet niet dat het nog maar een talent is he. Boerrigter weet je niet, maar gisteravond moest er al 2 keer hard aan de rem getrokken worden voor hem, hij snelde iedereen voorbij en had een fantastisch schot dat hij in een keer pakte. Maar wees niet bang jongen, want er is ook niemand die bang wordt van Wijnaldum, Lens en Mertens
Sightorsson speelde gewoon een goede wedstrijd, kaatste goed met De Jong waardoor er veel gecreëerd werd. Hij moet alleen nog wat meer in scoringspositie komen, maar dat is gewenning.

31 juli 2011 om 14:31

Ze hoeven niet bang te worden als de bal in het netje ligt mogen de verdedigers elkaar lekker aankijken omdat ze niet weten hoe de bal in het doel is beland.

31 juli 2011 om 14:43

Over Ebecilio heb je gewoon gelijk. Over Özbiliz niet die kan de plek van Ebecilio over nemen en Sulejmani moet het wel dit jaar laten zien. En over Boerrigter kan je niet oordelen want die was geblesseerd en heeft zich nog niet echt kunnen laten zien.

maar over bang gesproken wij zijn ook niet echt bang van jongens die nog niks bewezen hebben zoals Mertens, Wijnaldum, Strootman!

31 juli 2011 om 14:58

Klopt dat die spelers in jouw laatste alinea nog niets bewezen hebben....
Zijn alle drie internationals van landjes die in de Fifa ranking zo ongeveer rond de 150ste plaats rondzwerven.

Wat moet jij als ajax supporter blij zijn met figuren als Özbiliz, Boerrigter en Sulejmani die onbetwist in een Fifa wereldelftal verkozen zullen worden..

31 juli 2011 om 15:08

Jij legt me woorden in me mond die ik niet heb gezegt ik heb toch niet gezegt dat de spelers die PSV heeft aangetrokken op de 150 plaats rondzwerven ik heb gezegt dat die spelers ook nog niks hebben bewezen. Heb ik gezegt dat ze onbetwist in een fifa wereldelftal verkozen zal worden? Ik ben wel blij met die jongens ze zullen Barca nooit halen maar zijn wel goed voor Ajax en zeker Òzbiliz en Boerrigter kan je nog niks over zeggen dat lijkt me onterecht!

zover ik weet is wijnaldum nog geen international dus ken je feiten?

31 juli 2011 om 15:18

Wijnaldum is op 30 mei j.l. door van Marwijk uitgenodigd voor de oefentrip met Oranje, weet je nog?
Dat hij (nog) geen speelminuten gemaakt heeft doet verder aan het feit niets af.

Maar je kunt mij vast wel inlichten of misschien Özbiliz en Boerrigter al uitnodiogingen voor nationale elftallen op hun naam hebben staan.... of ooit voor nationale selecties zijn uitgekomen.... of ergens in de top-100 van 's werelds beste Fifa talenten zijn opgenomen.....

31 juli 2011 om 15:23

Jij lult en lult maar. ik pak het woorden boek erbij

in·ter·na·ti·o·nal [internesjen e l] de; -s 1 m,v sporter die in interlands speelt 2 m bedrijf dat in verschillende landen actief is.

Dus een sporter die interland speelt dus niet die meegetraind heeft!

31 juli 2011 om 16:07

ik ben het wel met Goiania eens. We hebben een talentvolle aanval, maar het is allemaal net wat te licht. Het is allemaal net niet ver genoeg om zoals Ruiz steeds beslissend te zijn.

Ik Boerrigter heb ik vertrouwen, die speelde gisteren ook goed. Is snel, heeft een goede voorzet en passeeractie en is dreigend. Ook Sulejmani wil ik niet afschrijven, al moet je die niet als een echte buitenspeler zien. Het is een voetballer van momenten en hij was gisteren vaak dichtbij een doelpunt. Alleen al om de transfersom moeten we vertrouwen houden.

Ozbiliz is een leuke zesde aanvaller in de selectie en kan in de kleine duels ervaring op doen. Castillion verhuren en in Ebecilio heb ik totaal geen vertrouwen. Mist gewoon de klasse om in Ajax 1 te spelen. Sigthorsson vind ik een aankomende topspits. Een echte Ajax-9 en een topaankoop. Speelde gisteren heel verdienstelijk.

In de breedte is de aanval aardig, maar we hebben nog wel een versterking in de diepte nodig. Een veelzijdige aanvaller die direct de concurrentie aan kan met Sulejmani en Boerrigter. De Jong kan wel tweede centrumspits zijn. Ik heb liever een type Ruiz, maar je kunt ook denken aan Teteh Bangura, maar ook aan Assaidi of Verhoek.

In vergelijking met PSV is onze aanval gewoon minder, als je puur kijkt naar de drie basisspelers (nieuwe spits er dan bij). Geldt ook voor Twente: daar wordt het genieten met De Jong, Ruiz, Janko en Chadli voorin. Dat is de beste aanval van Nederland. Die hebben het goed voor elkaar, ook qua fysiek en met de komende Janssen. Die gaan met hun pressiespel veel tegenstanders in Nederland wegblazen. Ben ik van overtuigd.

Voorts moet Ajax een goede keeper bijhalen en ook een centrumverdediger. Ik vind Alexander Milosevic een voorbeeld van een goede versterking, alsmede Jorgensen. We nemen absurde risico's met alleen Alderweireld en Vertonghen als Cv's. Bij blessures moet je met de trage Blind en de oude Ooijer verder. Kon gisteren al niet, en in de CL al helemaal niet.

Als PSv nog een goede spits haalt plus keeper, en Ajax een basisaanvaller, een goede tweede keeper en een goede CV als stand-in, dan gaan we een superspannend kampioensjaar in

31 juli 2011 om 14:55

Het is geen wereldtop natuurlijk maar zeker niet slechter dan Mertens-zeefuik-lens.

31 juli 2011 om 15:07

@deeveedee:

Zeefuik zal niet de eerste spits van PSV zijn. Er komt nog een spits bij voor het verlopen van de transferwindow.

En ja, ik vind Psv's vleugelaanvallers Lens en Mertens wel degelijk een stuk beter dan Suljemani en Boerrigter/ebecilio/ozbiliz (wie ze ook gaan opstellen in de basis straks).

31 juli 2011 om 15:10

Vervang Zeefuik maar door EL Hamdouai. Kon wel eens een hele dure beslissing zijn van Frank de Boer om hem zo snel af te schrijven. Met alle respect voor Sigthorsson maar EL Hamdouai is toch echt een betere spits en voetballer. Dat hij niet in het Ajax systeem zou passen vind ik maar gelul. Goede voetballers kunnen in elk elftal spelen. Het is puur het ego van Frank de Boer die een rentree van EL Hamdoai in de weg staat.

31 juli 2011 om 16:10

Mounir wil zich niet aanpassen aan het Ajax spelletje. Loopt maar te dribbelen met de bal en als ie er zelf niet uitkomt dan kijkt ie pas naar zn medespelers.hij past er niet bij. Heeft de laatste maanden als een krant lopen voetballen.dan kan het nogzo'n goede voetballer zijn. Als je er niet tussen past dan wordt het niks! Je hebt het over het ego van Frank maar Frank heeft hem genoeg kansen gegeven. Mounir heeft zlef een tegroot ego!

Ik zou Sightorson samen willen zien met Özbiliz, Serero, Eriksen, Sulejmani, Janssen want dat liep als een trein de laaste oefenwedstrijd en het klikte ook nog en El hamdaoui moet je ook nog niet afschrijven!

Als sightorrson gewoon vedder gaat met waar hij gister mee bezig was vliegen de ballen wel in het netje. Hij was gister goed aanspeelbaar en kon goed opboksen tegen Douglas en Wisgerhof.

Maar 1 ding is wel het gevaar dat het te aanvallend wordt en daarom is De Jong wel heel belangrijk.

Ik vond hem lekker combineren met de mensen om hem heen dat zie ik graag jammer van die paar keer dat hij echt een goede steek pass kreeg er niks mee kon doen maar De boer heeft wel de kaatser die hij wou.

Ajax speelde goed maar toen die wissels eraan kwamen gingen ze zakken, De Boer moest Eriksen en De jong eruit halen ze speelde niet echt geweldig. Sigthorsson moest natuurlijk gewisseld worden uit voorzorg en dat snap ik. Maar Ajax moest dit gewoon zijn kansen benutten en Lorenzo moest niet zo veel gaan ego. Die speelt denk ook niet meer zo vaak Boerrigter gaat in ze plaats spelen denk. Maar nu maar gaan winnen in de competitie en dat we weer de schaal omhoog mogen halen.

31 juli 2011 om 14:39

Wat er gisteren gebeurde liet zien wat ik al langer roep hier: We hebben een backup centrum spits nodig. Veel mensen hier roepen al een hele tijd dat we genoeg opties hebben maar al tijden zeg ik van niet, want zodra je dus je spits moet wisselen (door blessures, schorsingen, mindere dag hebbend, etc) heb je de Jong over. En zoals gisteren zie je dus dat dat krap is: de Jong speelde niet zijn beste wedstrijd en je wil Sigthorsson wisselen. En daar ga je dus meteen al, Ajax had geen centrumspits meer. Op de vleugels hebben we opties zat maar een echte centrumspits op de bank zou toch wel prettig zijn.

31 juli 2011 om 14:42

Je kan altijd hoe erg het ook zou zijn Mounir erin kunnen zetten als je spelers geschorst, of een blesuren hebben opgelopen, Misschien heeft die dan zijn verstand terug gevonden en denk hij niet meer in zijn eigen maar in belang van Ajax.

31 juli 2011 om 15:22

Voorlopig zit hij niet eens op de bank dus ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Maar het is gewoon vrij reeel dat de huidige situatie te krap is. Je spits moet je gewoon kunnen wisselen en als je daarbij afhankelijk bent van Siem, die ook eens een keer een mindere dag, een blessure of een kaart kan hebben, schiet dat niet op. EH is volledig uit de picture, die zien we echt niet meer terug, anders zat hij gisteren wel op de bank want Kolbeinn had van te voren al een lichte blessure, dat was voor de wedstrijd al bekend.

31 juli 2011 om 19:30

We hebben een backup in jong ajax lopen maar als vowassen mensen niet normaal met elkaar om kunnen gaan heb je een probleem. Als je El Ham erbij hebt heb je een paar goede spitsen en ik vind het jammer dat hij is terug gezet. Nu hij er toch nog is geef hem dan noch een kans.

vond kolbein idd vrij sterk gister.
Maar vond dat ie niet al te veel balle kreeg waar die wat mee kon.
Ebiego(ebicilio) vind k ook egt 10x niks.
Geef aub lekker boerrigter de kans,die liet in de paar minuten tijd een goeie indruk op mij agter.

Ja en twente schiet ze der wel in.. terechte winnaar dus

31 juli 2011 om 14:44

ik was gisteren bij de wedstrijd, Wat kan je toch ergeren aan Lorenzo zeg, Hij denkt zeker dat hij Suarez is, Suarez ego ook vaak maar kwam altijd wel goed uit en een doelpunt maar bij deze jongen niet. Ik vond Boerrigter ook lekker spelen, denk hij de keus krijgt bij Lorenzo.

31 juli 2011 om 16:13

Ebiego??zeg dan Egocilio als je leuk wil doen..
Maar dat ie 10 keer niks is dat klopt. Boerrigter zal ook snel een basisplaats krijgen als Frank zn oogkleppen wat Egocilio betreft eindelijk eens af gaat zetten,

31 juli 2011 om 19:34

Eigen jeugd daar draait het om dan krijgt ie een veer in zijn reet van de heer Cruyff. Als hij er niet een paar de kans geeft per jaar moet ie weer plaats maken als het even niet lukt.

ho ho ho.blind speelde best goedncentraal. maar het is bullshit dat hij teert aan de naam van zijn vader. hij verdedigde goed todat meneer ooijer erin kwam. ajax begon toen achteruit te lopen en blind kwam daardoor in de problemen, maar hij is positief opgevallen centraal achterin. maar ebecilio, echt waar. gelukkig hebben we derk, dan hieft hij er niet meer in. kan niet voetballen. geen enkele bal kwam aan. zet derk erin of koop een andere want ebecilio kan echt niet meer. daarom vind ik het dat hij erin staat en net ozbiliz, die een veel betere speler is. als ajax echt stappen wil gaan maken, moet hij eruit.

31 juli 2011 om 16:15

Blind kwam in de problemen toen hij zelf linksback moest gaan spelen. Want dat kan meneer niet! Ga nu niet de schuld op Ooijer leggen want dat slaat helemaal nergens op! Blind is een matige speler die in de eerste helft vaak zn duels van Janko verloor en verder amper wat te doen had aangezien Twente niet wilde voetballen.

31 juli 2011 om 20:20

Blind speelde centraal een hele goede wedstrijd. Verloor niets van Janko, ik heb Twente helemaal niet gevaarlijk worden, en Janko zeker niet. Maar men heeft nu zo danig een standpunt over Blind ingenomen dat hij het sowieso al slecht doet ongeacht hoe hij speelt.

Ik vind dat de Boer toch een paar zeer grote fouten maakt in zijn opstelling. Iedereen kan zien dat de buitenspelers aan de vereerde kant staan. Sulejmani is zo vreselijk snel maar moet altijd vertragen en een actie maken om voor te zetten. Zet hem aan de linkerkant en je krijgt veel snellere en scherpere voorzetten. Met een spits als Sigthorsson zou je dit prima kunnen doen. Als je van dat principe uitgaat dan is de aankoop van boerrigter onbegrijpelijk. Je had dan een goede voor de rechterkant moeten halen in de vorm van Verhoek bijvoorbeeld.

Daarnaast is het idioot dat Janssen als controleur speelt, de man mist de verdedigende kwaliteiten en kan op die plek het verschil niet maken. Janssen zou met eriksen achter de spits moeten spelen en een Anita of Enoh zou dan als controleur moeten spelen. Dan kan Vertonghen ook gerust weer inschuiven en voor verassing zorgen, iets wat hij niet kan als janssen voor hem speelt want de pass die voorheen vertonghen zou geven moet janssen nu geven.

Al met al heb ik de Boer wat overschat in zijn tactisch vermogen ben ik bang......maar goed dit seizoen zal het leren.

31 juli 2011 om 15:01

Janssen kan schieten en erg goed ook. Eigenlijks moet hij gewoon meer naar voren komen. Ben er helemaal met jou eens. Ik heb liever Ania controlerend en is verdedigend ook veel beter.

31 juli 2011 om 15:34

De Boer overschat in zijn tactisch vermogen, komop joh. . De Boer heeft zat voetbalverstand na al die jaren Ajax, Barcelona en meer dan 100 interlands. Eerst haalt hij de titel binnen vanuit een haast onmogelijke uitgangspositie en is hij de gevierde man, en nu vind je hem tactisch opeens niet goed? Dit was de eerste officiële wedstrijd voor Theo in het Ajax shirt he, de Boer zal ook gewoon aan het testen zijn wat het beste is...ik vind dat je wel erg snel oordeelt.

Janssen zou het spel mooi kunnen verdelen vanaf het middenveld, ik zie het probleem niet zo dat Vertonghen soms inschuift als Janssen ook op het middenveld staat? Die pass hoeft toch niet telkens van dezelfde speler te komen, lekker toch als Alderweireld of je back ook de bal naar Janssen kan passen om hem de bal op de stropdas van Micky te laten leggen? Waarom zou alleen Vertonghen dat moeten doen, 2 spelers die dat kunnen doen is toch alleen maar fijn.

Het is allemaal niet zo statisch als je denkt, dat Janssen controlerend speelt wil niet zeggen dat hij niet naar voren kan gaan en niet meer kan schieten. Controlerend of niet controlerend dat scheelt op het veld een paar meter. Als Janssen ruimte krijgt kan hij prima naar voren en dan zal de Jong bijvoorbeeld even zijn plekje overnemen. Zo zwart/wit is het allemaal niet hoor En helemaal niet straks in de Eredivisie als je tegen zwakkere ploegen speelt.

31 juli 2011 om 15:42

Ja hij heeft wat mij betreft cruciale fouten gemaakt in het halen van spelers. Janssen is gewoonweg niet nodig omdat zoals ik al zei vertonghen op zijn best is als hij kan inschuiven en ik zie janssen nu niet echt zijn positie in de verdediging overnemen. Daarnaast Zou ik met mickey op links spelen zodat het veld breed gehouden wordt en een fysiek sterke spits van voorzetten kan worden voorzien. In die zin was de komst van boerigter volstrekt overbodig. Nu heb ik al zo'n 4 miljoen aan tranfersommen genoemd die wellicht anders uitgegeven hadden kunnen worden.

Daarnaast sorry maar de jong is nu ook niet echt een vangnet he, dan heb je je spits van vorig jaar als verdedigende middenvelder staan. Sorry maar klinkt mij allemaal niet logisch. Ik zeg ook niet dat de Boer het niet in zich heeft alleen het verbaasd me, en laten we ook niet vergeten dat op de laatste wedstrijd na het voetbal van Ajax onder de boer ook absoluut niet om aan te zien was de laatste 10 wedstrijden.

31 juli 2011 om 16:08

Ach, de Jong als spits klinkt voor mij net zo logisch als de Jong als vangnet. Vorig jaar vond ik de Jong erg sterk op het middenveld waar het opviel dat hij overal op het veld te vinden was en erg veel verdedigend werk verrichte ook.

En dat Janssen wat jou betreft op de verkeerde plek staat, maakt hem niet tot een onnodige aankoop toch? De Zeeuw is weg, en je hebt voor 3 miljoen euro de beste middenvelder van vorig jaar gekocht, volgens mij een prima aankoop. Je kunt altijd nog op een andere manier spelen zoals jij al zei, en wellicht gebeurt dat ook wel, want dit was pas de 1e officiële wedstrijd he. Kan prima zijn dat de Boer straks ook denkt he dit werkt niet zoals het moet.

Mickey zie ik ook liever op links, maar dat staat wat mij betreft los van de komst van Boerrigter. Die is gehaald om voorin wat meer mogelijkheden te creëren, vorig jaar was dat gewoon vrij karig en Boerrigter viel gisteren erg goed in. Voor 1 miljoen euro kunnen we daar een hoop plezier aan hebben

Waarom denk je dat twente met een half jeugdelftal speelde?

31 juli 2011 om 15:20

@flagg
Omdat 2 jeugdspelers in de basis tegenwoordig de helft van 11 is

Ajax speelt met een jeugdelftal allemaal uit de opleiding twente is een koopzieke club maar gaat nu de voor de jeugd eindelijk.

Blind en Ooijer wil ik nooit meer in een Ajax-shirt zien, hooguit op de tribune als supporter ofzo. Blind komt echt heel veel te kort voor dit niveau en Ooijer is een zielige oude man geworden die zichzelf alleen nog maar voor lul zet met zijn invalbeurten. Wat een verschrikkelijke vent is dat zeg! Dat tuffen van hem, dat continu proberen te irriteren bij een tegenstander en die kansloze overtredingen van hem.
En Vermeer? Tsja, ik ben er geen fan van. Hoe kun je met zijn geringe lengte zo positie kiezen bij een afstandschot van Ruiz!? Als je zo klein bent ga je toch niet 2 meter voor je lijn staan!? Hoe dom is dat zeg!
Ebecilio kan zijn plek straks ook meteen inleveren aan Boerrigter die in 5 minuten al meer indruk maakte dan dat blinde paard in 60 minuten.
En Theo als controleur? Meteen mee stoppen! Haal dan Siem eruit en zet Theo daar en vervolgens Anita/enoh op de plek van vm.
Nee, we zijn er nog lang niet! Tegen een gehavend Twente met 10 man behoor je gewoon te winnen!

Ik zie liever Boerrighter op de plaats van Ebicilio die ik gister wederom niet sterk vond spelen.
Als met een spits al Sightorson speeltmoet je met veel voorzetten of in de combinatie voetballen, in beide is boerighter gewoon beter.

31 juli 2011 om 15:12

ik wil Ozbiliz wel eens zien op de positie van Ebicilio hij maakt wel een goede indruk op mijn en het klikte wel met Serero, Sightorrsson, Eriksen en Sulejmani!

Ik vond sigthorsson toch echt drama gister! Geen diepe spits, kwam altijd de bal halen en stond er niemand meer in de spits. Ebicilio ook matig maar beter dan voorheen. Komt boerrighter er in dan heb je veel meer dreiging! Blind vond ik ook door de mand vallen! Waarom laat hij ruiz schieten?? En ik vond de wissels van de boer ook echt drama! Hij had moeten beginnen met serero, eriksen en janssen en de voorhoede met boerrighter ( of werd hij gespaard na zijn blessure?)

Nee Sightorsson moet nog een hoop leren want die klassieke Ajax spits is hij nog lang niet! Ik hoop dat hij door ontwikkeld.

Ajax heeft kunnen domineren omdat twente bagger speelde want een twente in topvorm had hier een grote uitslag neer kunnen zetten!

31 juli 2011 om 15:26

Begin eerst eens te lezen met een tekst voordat je commetaar geeft en als je de reactie had gelezen van de Boer wist je ook waarom hij die wissels heeft gedaan!

31 juli 2011 om 15:48

wat is een klassieke ajax spits in jouw ogen dan, want volgens mij begrijp je dat principe niet helemaal. Het vasthouden kaatsen en uit de spits weglopen zodat de nummer 10 in het gat kan duiken is nu juist een wat een ajax spits hoort te doen. Dat de jong en Eriksen de diepte niet vaak genoeg opzoeken is zijn schuld niet.

31 juli 2011 om 16:20

020jeroen020.............ben jij nou een Ajax supporter??? Sigthorsson deed het juist goed want op die manier kunnen Eriksen en de Jong die ruimte gebruiken die Sigthorsson creeert. Maar goed als je geen verstand van voetbal hebt krijg je dat soort reacties he!

31 juli 2011 om 16:46

Volgens mij wil ajax een diepe spits als aanspeelpunt. En niet 1 die de helft van de tijd als centraal middenvelder speelt of als vleugelaanvaller. Maar als dat wel de bedoeling is dan moet iemand anders de plek van de spits overnemen en dat werd niet gedaan.

Ajax was beter absoluut maar ik vond Sightorsson meer als een spits spelen ala el ham. Is niks mis mee maar je mede spelers moet wel je plek overnemen en dat gebeurde te weinig. Ik zat in het stadion en ergerde me wel een beetje aan deze punten.

Maar als iemand commentaar levert dan is die geen echte supporter ofzo?

En de boer kan wel uitleg geven over zijn wissels maar als je tegen een super verdedigend twente speelt kan je best 1op 1 spelen achterin met een extra middenvelder om zo continu druk te zetten want ajax kwam er voorin gewoon niet uit. Je wil toch alles winnen?

31 juli 2011 om 16:57

Eerst zeg je dat je hem drama vond en dan ineens begin je te zeiken dat er niemand was die zn plek overnam....... zn plek werd wel degelijk overgenomen maar als je dat niet eens zag. En mocht dat wel het geval zijn dat niemand zn plek overneemt dan is dat niet de schuld van Sigthorsson, die zn taken gewoon goed uitvoerde. Was aanspeelbaar, kaatste goed, creeerde ruimte voor anderen en kreeg zelf ook nog wat kansjes. Niks drama aan!!! Toch vreemd dat iedereen plus de coach hem goed vond spelen ( wat hij ook deed ) en jij vond hem drama.......

Moet elke ajax speler hun zegje gedaan hebbennop deze site?

31 juli 2011 om 15:28

Ja want iedereen klikt wel op een title wat iets te maken heeft met Ajax en iedereen reageert toch op Ajax!

De Boer had gister ebecilio eruit moeten halen inplaats van sigtorsson als hij er dan toch uit moet dan de jong in de spits ebecilio er even goed uit gooien dan krijg je boerrighter op de plek van ebecilio, de jong in de spits, serero op de plek van de jong

31 juli 2011 om 15:45

kritiek prima maar lees het stuk nu eens voordat je blind reageert. Er staat toch dat hij lichte liesklachten had?? Dan gaat je hele verhaal niet op.

31 juli 2011 om 16:21

Dan zou ik die reactie nog maar eens lezen want het klopt wel degelijk!

31 juli 2011 om 16:25

ja idd, maar dan wil hem graag wijzen op het gebruik van leestekens, is geen chocola van te maken zo

eitanque: probeer eens goed te lezen wat ik schreef ik zei dat de boer beter ebecilio eruit moest halen. ik heb geen kritiek op sigtorsson, en zei erbij dat als sigtorsson eruit moest had hij beter de jong in de spits moeten zetten

31 juli 2011 om 16:04

@huntelaar32 #79
Als je dus Ebecilio eruit haalt en dan ook nog Sigthorsson dan kan je nog maar 1 keer wisselen en dan moest of Van der Wiel of Boilesen de 90 minuten vol maken.
Waarschijnlijk had Frank de Boer al van tevoren bepaald dat die drie (sigthorsson, Van der Wiel en Boilesen) eruit moesten. Het is namelijk niet de eerste keer dat die drie eruit worden gehaald tijdens een oefenwedstrijd.

Sigthorsson.
Heb eigenlijk weinig van hem meegekregen vorig seizoen aangezien ik weinig wedstrijden van AZ heb gezien en sowieso niet kan herinneren maar gisteren en in eerdere oefenwedstrijden heeft hij toch leuke dingen laten zien.
Is sterk, kan kaatsen, kan combineren in de kleine ruimte en is ook niet te terughoudend om op doel te schieten.

Maar hoe moet dat nu verder met ajax in de competitie? Ze kunnen niet eens van Twente winnen (ook niet gelijkspelen) dat zwaar in het nadeel was:

1. ajax speelde een thuiswedstijd
2. Twente bijna een 2e helft met 10 man
3. Twente die niet over een geheel fitte selectie kon beschikken
4. Twente dat tussen 2 belangrijke westrijden zit en zich dus daar op richt (net als ajax vorig jaar)

Dit geeft wel aan dat ajax een vrij zwak team heeft dat geen enkele kans in de competitie gaat maken.

31 juli 2011 om 16:28

whaha zo dat is een conclusie zeg, wat was je conclusie geweest als ajax we de kansen had afgemaakt?

Ajax beschikte trouwens ook niet over een fitte selectie, dit bleek wel uit de wissels in de 2e helft. Maar goed inderdaad een wedstrijd domineren tegen twente dat wordt niks met ajax dit jaar.

31 juli 2011 om 17:03

Als ajax wel had gewonnen, was dat niet meer dan normaal geweest.
Volgens mij speelde ajax met een behoorlijke fitte selectie, behalve later in de 2e helft na die wissels niet meer. Twente speelde toen ook al met 10 man.

Maar ja, ajax heeft niet gewonnen, ze hebben verloren, en zijn nog goed weg gekomen ook. Berghuis had namelijk een penalty moeten krijgen ipv die rode kaart. Dan had het 2-0 gestaan en zou Twente waarschijnlijk wel verder zijn uitgelopen.

31 juli 2011 om 20:01

Volgens mij misste ajax zijn beste speler in Vertonghen, Boerigter niet fit, Obiliz niet aanwezig dus ook niet geheel okelfris, maar goed je conclusie is natuurlijk een bizarre. Ajax zet twente ook met 11 man de hele eerste helft onder druk en jij concludeert dat Ajax aan zwak team heeft, nogal kort door de bocht vind je niet.

1 augustus 2011 om 12:03

De trainer van Twente heeft hier jaren geleden al een mooie woord voor verzonnen: scorebord journalistiek....

Ajax speelde dominant en gewoon best redelijk. Twente speelde zeer verdedigend met praktisch geen aanvallen. Met een beetje geluk had Ajax zomaar dik kunnen winnen.

Met tien man spelen is overigens geen probleem als je met een handbal verdediging speelt met een sporadische uitbraak. Waren ze op achterstand gekomen, dan werd het wel heel lastig met tien man.

Overigens is de JC in de Arena geen thuiswedstrijd, Ajax speelde in het uit-shirt en er waren tienduizenden Ajax supporters minder in de Arena als tijdens de competitie.

Tot slot, de trainer en diverse spelers van Twente vonden Ajax veel beter en waren blij dat ze gelukkig weggekomen zijn.

Mensen, wat willen jullie nou liever, deze wedstrijd verliezen (met goed spel).
Of deze wedstrijd winnen met een geblesseerde Sigthorsson/boilesen/van der Wiel.
De Boer heeft gekozen om geen risico's te nemen, en natuurlijk vond ook ik het jammer dat ik bijvoorbeeld Serero niet heb zien spelen, maar dat komt heus nog wel.

Vond het een droevige wedstrijd gisteren. Nog niet van 10 man kunnen winnen.. Ajax begon veel sterker maar creerde vrijwel geen enkele kans. Verder vielen een aantal zaken mij op.

Ebecilio was echt dramatisch, kan niet snappen dat de Boer hem opsteld. Ook Blind komt veel te kort, vooral centraal achterin. Waarom staat Ooijer daar niet gewoon vanaf het begin?
Verder een heel vreemd wissel-beleid. Ben fan van Frank de Boer, maar gisteren maakte hij er een potje van met de wissels. Als je Sigthorsson er dan af haalt, zet dan Siem in de spits en Serero daar achter. Ajax miste creativiteit in de voorhoede, mede door de statische Sulejmani en Ebecilio. Serero kan iemand voor de goal zetten, dat hebben we tegen Independiente kunnen zien. Nou ja, als het echt om de knikkers staat zal er vast een sterk elftal staan. Laat de competitie maar beginnen!

31 juli 2011 om 20:25

Vrijwel geen kansen? Bal op de lat, bal schaaft langs de paal, keeper moest een paar redden, ballen net over of naast.. Of bij jou begint een enkele kans pas bij 10 stuks..? Ajax heeft in de eerste helft meer kansen gehad dan Twente over de hele wedstrijd.

ik vond hem niets bijzonder hoor, hij komt ook vaak naar middenveld, dat deed ook ELH dus dan kies voor de laatste 10x beter

31 juli 2011 om 16:23

Verschil is dat Mounir de bal niet afgeeft en Sigthorsson wel oog voor zn medespelers heeft. Dat Mounir ellenlang met die bal loopt te dribbelen en hem dan vaak kwijt is en Sigthorsson die bal snel doorkaatst zodat het spel gewoon doorgaat. Maar als je dat niet snapt...........jammer dan.

Ik heb het volste vertrouwen in de aanval van ajax. Gisteren werd duidelijk dat het middenveld en aanval elkaar zeer goed en snel kunnen vinden. Ik heb zelfs af en toe genoten van de vertoonde combinaties en het opkomen van de backs van ajax.
Nu alleen nog het scoren maar daar het ik ook alle vertrouwen in.

Sigthorsson speelde prima , je kunt hem niet alle kansen die hij gemist heeft kwalijk nemen , deze jongen was er op gebrand om een positieve indruk achter te laten op de supporters en in mijn ogen is hem dat vrij aardig gelukt afgezien van het feit dat hij niet gescoord heeft , al denk ik als Frank hem had laten staan hij er minimaal 1 gemaakt had wat ons de schaal had opgeleverd maar jah dat is ALS ,

verder zeer sterke spits die zijn lichaam goed tussen man en bal weet te zetten en zelfs door Douglas bijna niet van de bal te zetten was , bijna constant aanspeelbaar en zoekt veelvuldig de combinatie op , iets wat ik bij Mounir altijd al gemist heb.

Sigi die komt er wel , zou me niks verbazen als hij tegen de Graafschap komende zondag zijn eerste doelpuntjes maakt teminste als Ebecilio niet in de basis staat , man o man wat een drama gisteren weer , tegen de kleinere ploegen prima speler maar hij moet nog veel en heel veel leren !!

@doris_roosje

Heb jij verstand van voetbal? sorry hoor ben dan wel een meid,maar wat jij hier uit kraamt slaat werkelijk nergens op.

Volgens mij kan je na 1 wedstrijd niet zien hoe een ploeg gaat draaien dit seizoen!

31 juli 2011 om 17:06

Het is niet na 1 wedstrijd, het zijn ook oefenwedstrijden waarin ze niet echt overtuigend zijn. Druk ik me nog vriendelijk uit (omdat jij een meid bent).

@doris_roosje..

Oke dat is jouw mening.
Welke club word het dit seizoen dan?
Dat heb je vast ook al kunnen zien na al die oefenwedstrijden?

Sightorsson speelt een blauwe maandag bij Ajax, heeft nog nooit iets gewonnen, en begint nu al te zeiken dat deze prijs niet zo belangrijk is. Het lijkt wel alsof het bij Ajax maar om 1 ding gaat en dat is de landstitel. Als deze prijs de spelers niets interesseerd moeten ze achteraf ook niet rondlopen met een gezicht als een oorwurm. vooral Eriksen, die het zelfs niet eens nodig vond om de bobo's zelfs maar aan te kijken. Een deel van de ajacieden op deze site lijdt ook al aan deze grootheidswaanzin, want dat is hoe ik het noem. Verder heb ik me wederom mateloos geergerd aan een groot deel van de Ajaxsupporters gisterenavond die na het laatste fluitsignaal niet wisten hoe snel ze weg moesten komen. respect opbrengen voor de tegenstander heet dat. Dit gebeurde ook al toen Ajax in Rotterdam de bekerwedstrijd verloor. Je kunt nou eenmaal niet alles winnen, maar doe eens normaal, blijf met beide benen op de grond staan en doe niet zo denigrerend over deze prijs. ook al is hij inderdaad niet de belangrijkste.

31 juli 2011 om 17:59

@ annalyst

In vergelijking met de competitie is de Johan Cruijff schaal inderdaad veel minder belangerijk. Wat nou als de lichte blessure die hij had verandert was in een zwaardere waardoor je hem voor een lange tijd kwijt bent wat dan ? Leg jij het geld op tafel zodat Ajax dan een nieuwe spits kan aantrekken ???????

In andere competities hebben de topclubs ook niet zoveel intresse in de nationale bekertoernooien. Dat zie je vaak wel aan het feit dat ze een B of C elftal het veld in sturen. Daar vind men het nationale kampioenschap ook veel belangerijker en terecht dat men dat vind. Dat je als speler baalt dat je verliest is logisch, maar dat maakt deze prijs niet belangrijker.

Vertel jij mee eens dan welke supporters van welke club ter wereld dan ook , die wel blijven zitten nadat zij een finale hebben verloren ????????

31 juli 2011 om 18:42

Afca_leeds

Dan had de Boer Sightorsson helemaal niet moeten opstellen. Aan Adriaanse werd gevraagd of hij spelers zou sparen voor de terugwedstrijd as woensdag Cl voorronde. Nee, dat doe ik niet zei hij, we zien wel wie we woensdag hebben anders doen we het gewoon met andere spelers.

inderdaad wordt, mede door het drukke programma voor de topclubs, vaak een veredeld b-team het veld in gestuurd. Maar echte topclubs hebben bijna alleen maar A spelers dus dat maakt niet uit. Als je dan toch in de finale staat moet je er, vind ik, ook alles aan doen om hem te winnen en niet na de tijd, als je verloren hebt, dit af gaan doen als een ''niemendalletje''

In Engeland zal je dit niet snel zien gebeuren. daar blijven de meeste supporters, in ieder geval bij een finale, zitten totdat de prijsuitreiking geweest is. En zo hoort het ook. Een beetje respect tonen naar de tegenstander vind ik niet meer dan normaal.

31 juli 2011 om 19:33

@ annalyst

Hoezo had de Boer hem dan niet moeten opstellen ? Het kan toch zijn dat het voor de wedstrijd nog niet zoveel voorstelde. Nadat de wedstrijd vorderde werden de klachten tot iets serieuzer. Als je zo gaat redeneren dan kan je elke speler wel aan de kant houden met een kwaaltje. De Boer heeft in deze gewoon goed gehandeld en geen onnodige risico's genomen.

Ajax speelde toch om te winnen of niet dan ? Dat Ajax hun kansen niet afmaakt is een ander verhaal. Ze hadden dus weldegelijk de juiste instelling. Alleen is de competitie gewoon belangerijker, of moeten ze door deze nederlaag gelijk maar depresief worden en meteen maar de handdoek gooien voor de rest van de competitie ? De Johan Cruijff schaal is gewoon een prijs, maar het is geen drama als je die niet wint, in tegenstelling tot het mislopen van de kampioenschaal.

Ohh ok dus alleen Engelse topclubs mogen als excuus aanvoeren dat ze drukke schema's hebben als ik je jou zo goed begrijp. De Engelse clubs zijn niet de enige met drukke schema's.

Echte topclubs hebben alleen maar A spelers ?? Je bedoeldt topclubs in competities waar veel geld zit. Er zijn wel meerdere clubs in Europa die de status van topclub hebben maar echt niet alleen maar A spelers hebben, simpelweg omdat men daar het geld niet voor heeft. Het hebben van geld maakt je nog geen topclub.

In Engeland hoor je ook vaak genoeg geluiden bij de topclubs dat ze de bekertoernooien niet serieus nemen. De mensen die daar blijven zitten naast de winnende supporters zijn hoofdzakelijk de neutrale mensen en niet de supporters van de verliezende partij.

31 juli 2011 om 18:58

annalyst , ik snap wat je bedoelt betreft de supoorters maar er zijn ook supporters in het stadion die
Niet uit Amsterdam of omstreken komen en zo snel mogelijk op het station willen zijn om hun trein te hhalen , ik kom b.v namelijk zelf uit Brabant en ik heb de blesuretijd ook niet meer afgewacht , en nee niet omdat we niet gewonnen hebben , ook al hadden we dat wel dan nog was ik gegaan zelfs als het een verlenging was geworden , dit alleen omdat die kut NS weer lekker bezig was gisteren met verschillende werkzaamheden en spoorwissels en aangepaste trein tijden dus niet meteen alle supporters over 1 kam scheren a.u.b

31 juli 2011 om 19:02

Smoothd

Ik scheer ook niet alle supporters over 1 kam. Ik had het ook over ''een groot deel''
En laten we niet over de NS beginnen want wat dat betreft begrijp ik je volkomen.

goed gehandeld van de Boer!
Het zou een ramp zijn als de enige echte spits van Ajax, geblesseerd zou raken tijdens de wedstrijd om een fruitschaal, waardoor hij wedstrijden in de competitie zal missen. Had hem natuurlijk graag de hele wedstrijd gezien, maar geen risico's nemen in zo'n geval.
Wel had de Boer ook moeten ingrijpen bij Ebecilio... wat een drama

Sightorsson gaat per wedstrijd beter spelen, let op m'n woorden (bedoel ik beleefd !)

Je ziet hem met De Jong regelmatig van positie wisselen om spelers mee te trekken waardoor gaten en ruimtes voor anderen ontstaan om in weg te lopen.
Daarom wordt lang en soms te traag gezocht naar plotseling open liggende looplijnen.
Knap maar ook heel lastig.

In dat concept acteert Sightorsson boven verwachting snel heel goed.
Veel details moeten in het opbouwconcept eerst verder inslijten voor ze vanzelfsprekend zijn.
Vandaar dat De Boer veelal in dezelfde basiself zal starten.
Verthongen en Boerrighter zullen daar deze maand (augustus) bij komen te staan.

Blind gaat uit te basis wegvallen maar is een goede stand-in achter op links en in het centrum. Opvallend goed zelfs gisteren op de plek van Verthongen.
Ebicilio gaat het ook niet lang meer redden in de basis, voor hem komt zoals gezegd Boerrighter.
Serero wordt de 1e optie rechts op het middenveld, hij zal De Boer heel snel de hersens tarten hoe nog om hem heen te kunnen.
Ozbiliz voor de rechtsbuiten positie,
Anita voor Van der Wiel en Janssen als de wedstrijd erom vraagt of toelaat.
Enoh zie ik persoonlijk niet al te veel meer in het veld komen maar kan bruikbaar zijn in extra verdedigende taken en
Sneijder kan het spel van Eriksen voortzetten op dezelfde plek midden links.
Oijer is er voor noodsituaties in het centrum altijd nog.

En dit alles los van de onderlinge positiewisselingen en -invullingen die daarbij ook nog mogelijk zijn.

Wat nog nodig: Een 2e doelman en een 2e spits

Klinkt bijna als een luxeprobleem, vindt je niet ?

Ajax speelde met vlagen goed positie voetbal. Maar echte doelkansen kreeg men niet tot aan de zestien van ons was ajax heer en meester op veld maar nou druk te maken over wie word kampioen of wie was er beter gisteren, of wie moet er gewisseld worden heeft geen nut. belangrijkste is als het seizoen afgelopen is en wie er dan boven aan staat. Wel zou ik persoonlijk leuk vinden voor twente dat ze champions legue voetbal halen,en dat ajax ook ver komt .En dat psv en az het nog goed doen in europa .verder begint vanaf volgende week de competitie weer en dan kunnen we met zen allen eventuele momenten weer bekritiseren.ik heb er lang op gewacht maar wens iedereen succes dit seizoen.en hoop op spannende en mooiere wedstrijden dan die van gisteren...gr

Ajax speelde heel goed gister. Was beter dan Twente. Ze missen alleen een absolute topspits. Type El Hamdaoui zeg maar (grapje, nou ja.....)

Wat een drama, die enige spits van Ajax, zeg.

Denk niet dat alleen De Boer wijzer is geworden van dit 'oefenpartijtje'. Naast Twente zijn er nog 16 clubs die willen winnen van Ajax.

-als dit de aanval is van Ajax (op oorlogssterkte) kan het nog een leuk seizoen worden. Voor de rest wel te verstaan.-

31 juli 2011 om 19:54

Lekker kortzichtig jongen om een speler nu al zo te beoordelen. Ik vond hem persoonlijk aardig spelen. Sterk en goed combinerend.

van je 2e stuk snap ik niks

En dit is dezelfde aanval met die vorig jaar kampioen werd plus dat er een spits en buitenspeler bij is gekomen (hoe die het uiteindelijk gaan doen moeten we natuurlijk afwachten)

31 juli 2011 om 20:06

ach het is voor iedere spits moeilijk te opereren tegen een ploeg die niet komt om te voetballen maar met 10 man in de 16 meter blijft hangen en gokt op de counter.

Ik zou eerder mijn ogen uit mijn kop schamen voor wat jouw clubje heeft laten zien gisteren. Effectief zeker, maar het Algemeen Dagblad omschreef het mooi met de kop ''twente wint JC schaal met schaamrood op de kaken''

Wordt idd nog een leuk seizoen. Toedeloe

Zoals Klobeinn al zegt jammer maar de competitie daar draait het om. Ik denk dat Ajax wederom kampioen word. PSV heeft geen beste selectie en FC Twente speelde niet zo goed zaterdag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren