Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona maakt komst van Sánchez officieel

Laatste update:

Barcelona en Udinese hebben de transfer van Alexis Sánchez eindelijk afgerond. De Spaanse topclub meldt donderdagavond via de officiële kanalen dat de clubs een akkoord hebben bereikt over de transfersom: een vast bedrag van 26 miljoen euro dat uiteindelijk tot 37,5 miljoen euro kan oplopen. De Chileense aanvaller zal zich komend weekeinde in de Catalaanse metropool melden.

/

Sánchez, de eerste Chileen ooit in dienst van los Azulgrana, zal maandag een medische keuring ondergaan, zijn handtekening onder een vijfjarig contract zetten en daarna aan de media worden voorgesteld. De komst van de 22-jarige aanvaller naar Barcelona is zeker geen verrassing. Maandenlang werd door Spaanse en Italiaanse media gespeculeerd over de overgang van Sánchez naar Barcelona.

Sánchez speelde de laatste drie seizoenen in het tenue van Udinese en was vorig seizoen een van de uitblinkers in de Serie A. Met zijn twaalf doelpunten en vele assists had de Chileens international een groot aandeel in de vierde plaats van Udinese. Barcelona-coach Josep Guardiola was een groot voorstander van de komst van Sánchez. "Hij is jong, kan op diverse posities uit de voeten en, dat heb ik van horen zeggen, is bovendien een aardige jongen."

Barcelona heeft meer behoefte aan een centrumaanvaller

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eindelijk, sterspeler. Verwacht dat hij nog veel beter kan worden onder Guardiola!

21 juli 2011 om 21:55

Gefeliciteerde alle Barca fans

21 juli 2011 om 22:54

Ja zeker, Hij wodt ook zo'n Pedro typespeler

Gefeliciteerd, is zeker een versterking voor Barcelona!

21 juli 2011 om 22:36

Goede aanwinst voor Barça. Past prima in het roulatie systeem straks en kan nog veel bijleren onder Pep.

Mooie transfer voor Alexis, maar van Barca kant begrijp ik het niet echt. Je hebt toch pedro en in minder mate nog afellay voor die positie. Sanchez is te goed voor op de bank hetzelfde geld voor Pedro. Had liever een 2de spits gezien.

21 juli 2011 om 20:44

Pedro en Affelay starten toch vanaf links? Sanchez vanaf rechts dacht ik.

Toch valt me het op dat er niet eens heel veel geld voor betaald is.

21 juli 2011 om 21:43

vanaf rechts Villa - Messi - Pedro

On:
Pedro denk op de bank want er zit volgens mij veel mee potentieel in Sanchez.

21 juli 2011 om 22:37

37,5 vind jij niet veel geld? Deze speler doet het anderhalf seizoen goed...dan is het toch een behoorlijke smak geld hoor.

21 juli 2011 om 23:14

@ Frisekea:

Natuurlijk is 37,5 (kan oplopen tot he, het huidige bedrag ligt lager) een vreselijke bak geld, maar het is relatief weinig als je het af zet tegen clubs die in dezelfde categorie zitten en spelers aantrekken. (chelsea, Liverpool, Real Madrid, Man City).
Ik geloof dat ik begrijp wat Harmnjan1983 bedoelt, ook al vind ik het ook een enorm bedrag.

22 juli 2011 om 08:44

Gezien het feit, we het nooit over het verleden mogen hebben..

'' maar het is relatief weinig als je het af zet tegen clubs die in dezelfde categorie zitten en spelers aantrekken. (chelsea, Liverpool, Real Madrid, Man City).''

Uhm, Real Madrid zei je?

Altintop : Gratis
Coentrao : 30 Mil
Varane : 10 mil
Callejon : 5 Mil
Sahin : 17 Mil

Naar mijn mening, geen absurd hoge bedragen..
Dus leg jezelf eens uit, Afcfokke.

21 juli 2011 om 20:46

Ik zie veel liever Sanchez op rechts dan Pedro!
Vind Pedro niet van écht Barca niveau, niet dat het een slechte speler is maar Alexis Sanchez is gewoon beter.

21 juli 2011 om 21:47

Alexis is misschien beter dan Pedro, maar om te zeggen dat Pedro niet van Barça niveau is mag toch wel een redelijke onderschatting genoemd worden.
Deze man heeft zo gigantisch veel belangrijke doelpunten gemaakt en bovendien is hij gewoon een heel belangrijk persoon in het team met zijn vechtlust en neus voor de goal...

Ben trouwens heel blij met deze versterking, kon Alexis nog niet zo goed, maar als Barça zo lang achter deze speler aan zat en toch redelijk wat geld heeft betaal in deze schuldgevulde tijd, moet hij wel van een heel good niveau zijn.

Laat het seizoen maar weer snel beginnen...
Visca el Barça!

21 juli 2011 om 21:47

Pedro is geen getalenteerde super dribbelaar zoals de meeste wingers bij absolute topclubs, maar hij werkt hard en is super in afmaken en ruimte creëren voor teamgenoten. Daarnaast weet hij als geen ander wat er verwacht wordt van een aanvaller in het huidige Barça. Individueel is Sánchez sowieso beter, maar ik weet niet zeker of hij in teamverband net zo goed rendeert als pedro

21 juli 2011 om 21:51

Ik zie anders pedro met veeeeeeel plezier in Madrid spelen!!

Hij is 1 van de belangrijkste spelers van de afgelopen seizoen geweest voor barca.
Hij springt er nooit boven uit, maar oh wat maakt hij belangrijke doelpunten, en is zo ongelooflijk goed in team belang ... raar dat mensen dit niet zien... :/

Als Sanchez niet de zelfde teamwork gedrag heeft, zal pedro weer heeeeel snel terug in de basis staan.

21 juli 2011 om 22:38

Pedro niet echt van Barça niveau. Man, jij bent echt de zoveelste die Pedro onderschat. Ga eens de Cl-finale terugkijken, wie er het eerst scoorde. HIj zet veel druk, werkt hard en pakt regelmatig zijn goaltje mee. Goede first-touch en goed in de combinatie. Niet voor niks basisspeler. Nu jij weer.

21 juli 2011 om 22:46

Ho is!

Hoor je mij zeggen dat Pedro niet van zeer goed niveau is? Ik ben zeker een fan van deze jongen die hard werkt, maar ik vind Sanchez (zeker technisch) beter, dat ze allebei van goed niveau zijn kan iedereen zien.

Kortom : ik denk dat Sanchez nóg belangrijker kan zijn dan Pedro al was voor Barca.

22 juli 2011 om 00:41

Niemand heeft gezegd dat je zei dat hij niet van zeer hoog niveau was ..
Je hebt gezegd dat hij niet van Barca niveau is .. Maar dat klopt niet helemaal want hij is een van de belangrijkere spelers bij Barca ..
Dus ga je verhaaltje niet omdraaie, Geef gewoon toe dat je fout zat

22 juli 2011 om 02:38

Ik vind Pedro niet een van de bepalende spelers bij Barca, en dat is ook echt niet naar mijn mening, ik vind Sanchez gewoon beter dan Pedro, punt.

En nog iets hoe kan jij oordelen dat mijn eigen mening fout is?

22 juli 2011 om 02:38

Pedro scoort in alle competities voor Barca, en laat ook scoren. Voorbije seizoen was misschien niet even goed als het vorige, maar hij is belangrijk voor de ploeg. Zie maar naar de champions league finale, alleen met een echt killerinstinct maak je zo'n doelpunt.

21 juli 2011 om 20:50

Sanchez is een goede versterking voor Barcelona en maakt ze compleet.
Ze hebben nu Villa, Messi, Pedro, Affelay en Sanchez voorin.
Ze moeten natuurlijk ook rekening houden met blessures en spelers die rust nodig hebben en dan kunnen ze niet rekenen of Jeffren vind ik.

21 juli 2011 om 20:54

Barca heeft dit seizoen natuurlijk veel geluk gehad dat ze (ondanks een zwaar WK) weinig blessures hebben gehad. Als ze wat blessures hadden gehad, zouden ze nooit zo ver gekomen zijn. Het is gewoon belangrijk, als je op zoveel fronten speelt, een brede selectie te hebben. Daarom vind ik dit ook een zeer goeie versterking. Hopelijk kan hij zich snel aanpassen.

22 juli 2011 om 10:15

voor een 3 spitsen systeem heb je allemaal dubbele bezetting nodig, dus eigenlijk 6 spelers voor 3 posities.

Jammer, denk dat deze jongen totaal niet in het systeem past, beheerst naar mijn mening niet genoeg het positiespel, en is te egocentrisch.
Ik hoop wel dat hij slaagt, maar ik ben bang van niet.

@vz, daarna met twee a's ? Kom op he.

On: wel vreemd, 26 miljoen met 11,5 miljoen extra clausules, dat is toch best veel. Maar er blijft dus 25 miljoen over om uit te geven aan andere spelers, ben benieuwd. Ze gaan het dit jaar moeilijker krijgen dan vorig jaar in La Liga, daar ben ik vrij zeker van.

21 juli 2011 om 20:48

Ruiz is een mooie speler voor Udinese vind ik. Alleen italie zelf niet.

21 juli 2011 om 20:51

Ik had het over Barça, die hadden 50 miljoen transferbudget volgens mij, 26 miljoen eraf en dan heb je nog 24 miljoen over, dus die zullen nog wel iemand halen

Het is inderdaad interessant wat Udinese nog gaat doen, al hebben ze nog wel heel wat goede spelers, maar een vervanger voor Inler en Sanchez zal moeilijk zijn. Ruiz zie ik daar niet naartoe gaan eerlijk gezegd, die zal net wat hoger inzetten.

21 juli 2011 om 21:06

Barca moet helemaal niks meer kopen!
Ze hebben een goed team, en hebben honderden miljoenen aan schulden laat ze die eerst maar is aflossen!

21 juli 2011 om 22:00

Die lossen ze toch ook af? Ze betalen gewoon elk jaar hun rente en aflossing hoor. En versneld aflossen is geen optie want dat kost alleen maar...

21 juli 2011 om 23:24

@ Cv15:

scheelt wel rente in de toekomst. Dus dat zou wel degelijk een optie moeten zijn. Principieel zou Barca best wat beter met de financiën om mogen gaan, dat is alleen lastig uit te leggen als de rest van de wereld nog gekker is.. (met eigenaren, extreme aankopen etc)

Dit is goed nieuws voor de barca fans.
Nu is er wel een einde aan de soap rond om Sanchez had veel clubs voor het kiezen.

Ik hoop dat hij het gaat maken bij barca alleen hoop ik dat afellay wel nog kans maakt op speeltijd...

Sanchez succes bij barca

21 juli 2011 om 23:25

Dit lijkt me exit Affelay eerlijk gezegd. Mits Xavi heel snel aftakelt en Affelay snel groeit. Op rechts zijn de posities vergeven de komende jaren lijkt me.

22 juli 2011 om 00:47

Afellay speelt nog steeds het best op links hoor ? Vind ik dan,
Ik denk dat hij nog wel wat minuten gaat maken, maar de kans dat hij meer gaat spelen in belangrijke wedstrijden is nu wel gedaalt ja ..
Maar Pep is wel een trainer die de bankzitters wat vaker een kans geeft, en al helemaal op het begin van het seizoen met mindere bekerwedstrijden en voorronden CL waar het nergens meer om gaat als ze al door zijn ..
Het is natuurlijk jammer voor hem dat er wat meer concurrentie bij is ..
Maar het is zeker geen exit voor hem

Sanchez is echt een goede speler maar Barcelona heeft toch al Messi, Pedro en David Villa? Vind het een beetje veel geld als je deze spelers al hebt die toch 9 van de 10 keer in de basis staan.

21 juli 2011 om 20:34

Maar wat als Messi, Pedro of Villa uitvalt? Als je als Barça meedoet op alle fronten, dan zul je gewoon goede back-ups moeten hebben, het liefst van dezelfde klasse. En met deze transfer hebben ze dat. Sanchez kan eigenlijk op alle posities in de voorhoede uit de voeten én is nog jong. Villa is al in de 30 en kan nog max. misschien 3 jaar mee.

21 juli 2011 om 20:43

kan hij 3 jaar wachten op een aboslute basisplek en zal barca dan niet weer een spits komen/laten doorstromen uit de jeugd. zal wel gaan strijden met pedro. vind ze allebei goed maar ik geef op dit moment de voorkeur aan pedro.

21 juli 2011 om 21:24

barca speelt meer dan 60 wedstrijden per jaar.
dat is voor 3 posities meer dan 180 wedstrijden.
Deel dat door 4 en iedereen zou al 45 wedstrijden spelen.
Daarnaast kan hij geregeld nog eens een half uur invallen.

Dus als hij 30 wedstrijden in de basis speelt en nog eens 20x een half uur in valt...dan heeft hij toch een mooi jaar gedraaid.

22 juli 2011 om 10:20

maar als diedan alleen de wedstrijden tegen de middenmoot en lager uit primera division, 1e paar ronde in de beker en de makkelijke wedstrijden in de cl tegen mindere teams of ze al door zijn. Kan die aan z'n 30 wedstrijden maar niet de mooie wedstrijden.

21 juli 2011 om 22:41

Sanchez is een prima speler die makkelijk meekan in een roulatie-systeem. Vergeet niet dat er ontzettend veel wedstrijden per seizoen gespeeld moeten worden.

Mooi dan kan er meer gerouleerd worden en kan Messi soms gespaard worden want die heeft nu in 2 jaar nauwelijks vakantie gehad dus zal echt niet weer 60 wedstrijden kunnen spelen.

Nou de eerste grote soap van deze transfer periode is voorbij nu die van: Fabregas, Nasri, Hazard, Benzema, Kaka, en velen anderen nog xd.

Snelle speler met een uitstekende techniek zal ook wel belangrijk kunnen worden aangezien ze maar 3 toppers voorin bij Barcelona hebben en met Sanchez kunnen ze meer rouleren en uiteindelijk zal hij Villa misschien wel uit de basis spelen.

21 juli 2011 om 20:46

Vergeet ook zeker niet die van Modric, die komt mij ook mijn strot uit.

21 juli 2011 om 21:08

Neymar, Ganso, Pastore, Hamsik,...

Hazard's soap is toch al lang voorbij ? Pas vanaf juni 2012 weer open.

On: Sánchez was echt wel de missing guy voor Barcelona. Al wie zegt dat hij er niet gaat spelen is echt niet goed wijs. Een basisplek heeft hij niet als iedereen fit is, maar daar zit het hem net. Wat als één van MVP uitvalt of uit vorm is? En ja dat gebeurt hoor. Kijk naar vorig seizoen had Pedro én Villa een slechte periode. Op zo'n moment kan het gewoon handig zijn dat je even kunt rouleren. Sánchez erin, Villa op de bank. Of Messi. Of Pedro. Klein, snel en een uitzonderlijke techniek. Welkom in Barcelona, Alexis !

Mooie speler, zeker een goede versterking voor Barcelona al denk ik niet dat hij gelijk een basisplaats krijgt.

Hoewel ik hem individueel zeker beter vind dan Pedro, is Pedro een perfecte speler voor het Barca spelletje, hij was de afgelopen 2 seizoenen erg belangrijk dus ik denk niet dat hij uit de basis verdwijnt, al is Sanchez natuurlijk wel een erg goede speler, zeker een aanwinst voor Barcelona.

Prima speler voor Barca. Goede stand-in voor Villa en Pedro: veel snelheid, goede actie, goed schot. Enige minpunt bij Sanchez is zijn afmaking: mist vaak 200% kansen. Ik ga er vanuit dat MVP intact blijft en Sanchez afwisselt met Villa & Pedro. Nu hebben Villa & Pedro ook een goede concurrent en is het niet mogelijk dat ze maanden minder spelen: dan zullen ze gewoon vervangen worden door Sanchez. Sanchez is nog steeds minder dan Villa: Villa heeft allang bewezen de beste spits van Spanje te zijn en één van de beste van Europa. Hij is Spaans topscorer allertijden, heeft een goede pass en goed schot. Ook is hij snel en technisch. Vanaf januari was hij minder, maar dat kwam door vermoeidheid. Sanchez heeft eigenlijk pas één seizoen goed gespeeld. Pedro is gelijkwaardig met Sanchez, maar toch zeer belangrijk voor het combinatiespel van Barca. Verwacht dan ook niet dat Pep de basis zal gaan veranderen. Goede aankoop!

Eindelijk dan. Wat was er een grote soap rondom hem gaande. Ben blij dat hij is gekomen. Wel moeilijke keuze tussen hem en Pedro. Maar hij is een ijzersterke speler met veel potentie. Afellay krijgt hierdoor waarschijnlijk nog minder minuten!

21 juli 2011 om 21:03

Je bedoelt secondes

On
Sanchez gaat groeien als hıj veel speeltıjd krıjgt. Ik heb wel een gevoel dat Pedro plaats gaat maken.

21 juli 2011 om 22:43

Prima speler met veel potentie inderdaad. Past ook prima in het roulatie systeem mocht Pep dat willen gebruiken. Zoveel wedstrijden, dan heb je wel een goede stand-in nodig. Wel minder voor Affelay.

Het is rond! Hij is natuurlijk een goede speler met ontzettend veel techniek, maar ik had toch echt voor Mata gekozen. Ik vind Mata echt een geweldige speler die zo meekan met Barcelona. Ik twijfel toch echt of Sanchez bij Barcelona past. Maar we zullen het zien in de aankomende jaren. Een aanvaller die we wouden is in ieder geval binnen . Veel succes gewenst Sanchez!

21 juli 2011 om 20:43

Ik had Rossi gedaan die past echt heel goed bij Barcelona!
Villareal speelt namelijk ongeveer hetzelfde voetbal als Barcelona maar dan wat minder goed.

21 juli 2011 om 21:54

Mee eens ik had ook veel liever Mata gezien, maar laten we maar hopen dat Sánchez zich aanpast en de sterren van de hemel speelt.

21 juli 2011 om 22:35

Ja, Mata is de speler die nodig was. Alleen jammer dat Barcelona geen intersse in hem had. Ik weet het nog niet met Sanchez. Het aanpassen bij Barcelona is makkelijker gezegd dan gedaan en niet elke speler kan dat. Hopelijk kan Sanchez dat wel, omdat hij talent heeft en er veel voor hem is betaald.

21 juli 2011 om 23:33

goed gezien! Mata is echt een schitterende Spaanse speler. Maar ook het laatste stokpaardje van Valencia, wat zal die moeten kosten..?
Als Sanchez de nederigheid tentoonstelt als Affelay dat deed , zal hij een goede aanwinst zijn, zeker voor de bank. Ben alleen benieuwd wat er nu met Affelay gaat gebeuren.

Jammer dat zo'n leuke speler naar zo'n verschrikkelijke club gaat. Had hem liever gezien bij een andere club.

21 juli 2011 om 22:44

Ach, dat is slechts subjectief. Het wordt wel lastig om zich in de basis te gaan spelen, maar wie weet. Als die het niet maakt, dan kan hij altijd nog naar een andere club.

sanchez knikkerd pedro zo op de bank, denk na messi en ronaldo toch een van de beste dribbelaars!

21 juli 2011 om 23:20

Ja onderschat Pedro maar, hij is niet voor niets de enige speler ooit die in alle 6 competities in 1 jaar scoorde.

Hulde. Ik gun het hem op persoonlijk vlak.

Maar Affelay zit niet zomaar op de bank toch!

21 juli 2011 om 20:40

Nee, Afellay kan ook uit de voeten op het middenveld ipv Iniesta of Xavi en Sanchez niet.

21 juli 2011 om 22:46

Affelay kan ook op het middenveld uit de voeten. Dit betekent echter wel dat zijn kansen op speeltijd verminderen. Je hebt namelijk op middenveld toppers op de bank á la Masch, Keita, Adriano.

21 juli 2011 om 23:36

@ Frisekea:

Toeval dat ik weer op jou reageer, maar stond Keita niet op de verkooplijst?

22 juli 2011 om 07:23

@afcfokke

Hoe kom je daarop? Keita is een van de favorieten van Pep die zie ik niet zo snel gaan.

@frisekea

Wanneer Afellay op het middenveld neergezet wordt, wordt het of de plek van Xavi of de plek van Iniesta, niet de plek van Busquets. Zijn concurrent daarvoor is Keita (en Thiago) maar die is wat verdedigender ingesteld.

ON: Afellay had geloof ik 1 of 2 keer eerder op de plek(ken) van Xavi en iniesta gespeeld en toen kon je zien dat hij duidelijk te kort komt voor die positie. Wat Ibi wel heeft is snelheid en welke positie kan je snelheid het beste gebruiken? De flankposities links en rechts! Aangezien hij twee-benig is zou dat niet zoveel verschil moeten uitmaken waardoor zijn kansen op speeltijd weer worden vergroot. Nu Sanchez er is wordt dat wel weer lastiger maar niks is onmogelijk!

Ik dacht dat ie 40 miljoen moest kosten? Dan valt dit nog alles mee, excl. de bonussen dan. Vraag me af wanneer Affelay wordt verkocht?

Goede aankoop van Barça, Ook nog goed onderhandelt want Udinese vroeg toch eerst 4o miljoen euro? nu zijn ze 25 mil kwijt en ook nog 11 mil voor eventuele clausaules.

Schitterende aankoop van FC Barcelona voor de flank. Nu nog een verdediger halen a la Jan Vertonghen ( vindt dat zo'n goede speler). Of anders Chiellini ofzo proberen want een verdediger gaat Barca nodig hebben omdat Puyol vaak geblesseerd is. Als ze Vertonghen nog erbij halen en of Fabregas ahah zijn ze echt helemaal onklopbaar.

Valdes
D.Alves
Pique
Vertonghen
Abidal
Busquets
Xavi
Iniesta
Messi
Villa
A.Sanchez
21 juli 2011 om 20:41

Gast Barcelona speelt altijd met een middenveld met de punt naar achteren.

Gaat Barca nu ook Fabregas nog kopen want als ze dat doen dan zou ik mijn spullen pakken als ik Afellay was. Met de komst van Sanchez zal hij minder vaak als aanvaller in kunnen vallen want nu hebben ze met Villa, Pedro, Messi en Sanchez vier aanvallers die beter zijn dan Afellay. Als Barca dus ook Cesc koopt dan zal Afellay niet genoeg aan spelen toe komen en kan hij beter aan een andere Europese topclub verhuizen.

21 juli 2011 om 20:50

Zie jij Vertonghen al meedraaien bij Barcelona? Denk dat dat iets te hoog gegrepen is.
ON: Ik snap nog steeds niet helemaal waar hij moet komen in het elftal? Pedro deed het toch naar behoren?

21 juli 2011 om 21:39

Pedro doet het uitstekend, net zoals Villa en ja.. Messi moet ik niets van zeggen denk ik. Maar dan houd het op voor de voorhoede, Jeffrén en Bojan zijn te licht en dat zijn de invallers voor die gouden drie vooraan. Met meer dan 60 matchen per jaar is het dus handig deze speler erbij te hebben. Hij zal heus wel veel spelen.

21 juli 2011 om 22:32

Helemaal mee eens, maar je blijft toch altijd een soort 'basis'-elftal behouden. Dan is mijn vraag of Pedro zijn vervanger is of andersom?

21 juli 2011 om 22:35

Ja, ik zie Vertonghen inderdaad meedraaien bij Barcelona. In de periode onder Frank de Boer heeft hij laten zien dat naast zijn fantastische crosspass, zijn veldspel ook meer dan in orde is. Wanneer Puyol uit de gratie dreigt te vallen zou ik Vertonghen ophalen. Sterk aan de bal en natuurlijk een goede verdediger. Ben overigens geen Ajacied hoor.

Valdes
Dani Alves
Pique
Puyol
Abidal
Xavi
Cesc/Sergio
Iniesta
Pedro
Messi
Sanchez
21 juli 2011 om 22:43

@non-aligned

Ja dat wel, ik denk toch dat Sanchez vaste basisspeler gaat worden en dat Pedro er jammer genoeg meer naast gaat staan. Ik geloof nooit dat Barça zoveel geld neertelt voor een speler die geen eerste keus zal worden. Ze zullen wel wedstrijden genoeg spelen, met of zonder blessures.

21 juli 2011 om 22:47

@hugoalmeida
Hm, okee. Ik zie het Verthongen nog niet doen, maar wie weet. Zou eerder voor iemand met ervaring gaan dan denk ik.

21 juli 2011 om 23:59

Dat snap ik, maar een jaar als stand-in en je hebt een geweldige opvolger voor het beest Puyol. Die kan nooit al zijn wedstrijden meer spelen volgend jaar.

21 juli 2011 om 21:54

Wat denk je van Thiago van Ac Milan, is ook nog maar iets van 24 jaar en kan nog lang mee.

21 juli 2011 om 22:10

Thiago is 26 en er was al belangstelling voor hem van Barça, maar Silva wil zijn carriere bij Milan eindigen. En is dus niet haalbaar.

21 juli 2011 om 23:42

@ Quaresma_7:

Beëindigen nog wel? Lijkt Dirkie Kuyt wel, zo vroeg roepen dat je 'thuis' bent. Milan zal veel doen om een transfer te voorkomen van Thiago want hij is echt goed, maar onhaalbaar is natuurlijk heel weinig. Ik zie het ook niet gebeuren hoor maar toch.

Vertonghen met iets meer verdedigende kwaliteiten, en iets betere timing met het hoofd, zal best meekunnen bij Barca volgens mij. Maar dat kunnen we toch pas beoordelen als hij er zit.

22 juli 2011 om 10:24

kijk affelay vind ik ook een uitstekende speler geworden was hiervoor niet zo fan van hem. dus ik denk al zet je vertonghen(toch een goed voetballende verdediger in tegenstelling tot chygrinsky) bij barca neer zou diet het prima doen met z'n voetballende kwaliteiten en verdedigend is die ook goed en met een trap om van te smullen

Eindelijk is het rond. Barcelona doet hier goede zaken mee maar ben toch benieuwd wie er dan in de belangrijke wedstrijden op de bank. Sanchez of Pedro?
Voorderest is het een technische en snelle speler die zich echt wel zal redden bij Barcelona. Ik vind dit oprecht een betere speler dan Neymar en hij is ook nog eens goedkoper. Prima zaken gedaan door Barca.

Voor Afellay wordt het steeds lastiger om basis te spelen op deze manier.

@johndylan

Dat weet ik joung ik zette die opstelling gewoon snel snel

erg goede aankoop, het bedrag valt me ook nog best mee, zonder bonussen.
al met al denk ik dat Barca hier een enorm goede deal heeft gedaan. Hopelijk gaat dit allemaal
niet ten koste van Afellay.

Als ik de Td van Barcelona was koos ik ook echt spelers die bij Barcelona passen, niet zomaar een leuke speler.
Rossi, Fabregas en Sanchez stonden op de checklist. Rossi en Fabregas viele af en Barcelona koos voor dr slechtste van die 3. Natuurlijk is het een goede speler, maar ik had voor Rossi of Fabregas gekozen. Beide spelers kunnen zo de basis in terwijl Sanchez nog moet wennen, ontwikkelen en al die dingen.

21 juli 2011 om 20:55

Je kan moeilijk over 'minste van de drie' praten als het over drie verschillende soorten speler gaat. Rossi is geweldig in een tweespitsen-systeem; Fabregas is een sublieme spelverdeler, tussen Xavi en Iniesta in. Sanchez kan links- en rechtsbuiten én op Messi's positie. In potentie kan hij tot een wereldtopper uitgroeien en als hij slaagt, zal hij binnen 2 jaar zeker Villa vervangen. Bovendien is hij de jongste van die drie, dus hij heeft het meeste tijd om zich aan te passen en te ontwikkelen.

21 juli 2011 om 22:08

Zoals Mata bijvoorbeeld

Ik vind het ook niet de ideale aankoop, maar ik hoop dat hij me verrast en een extra dimensie aan ons spel toevoegt. Eerlijk gezegd is Messi de enige in de aanval die echt uit het niets een ruimte kan creëren met dribbels, met Sánchez erbij heb je daar in ieder geval al winst op.

Eindelijk een einde aan de soap Sanchez!

Barcelona doet goede zaken, nu nog Fabregas erbij en een goede centrale verdediger!

21 juli 2011 om 22:49

DIe centrale verdediger ben ik het wel mee eens, iemand die Puyol kan opvolgen. Als je er goed over nadenkt dan moeten ze eigenlijk ook een goede back-up hebben voor D.alves. Nu hebben ze in de aanval vier toppers die allemaal in de basis kunnen!

Fantastische voetballer die zal uitgroeien tot een absolute wereldtopper. Pedro is in mijn ogen een goudhaantje, maar is echt een paar klassen minder dan Sanchez. 4 toppers voor 3 posities vind ik voor een club als Barca trouwens ook niet overdreven veel. Die club speelt zoveel wedstrijden dat ze allemaal wel aan de beurt komen.

Nu alleen nog centraal achterin een kwaliteitsinjectie, want alle overige posities zijn meer dan goed bezet.

Voor Afellay gaat het wel moeilijk worden, maar dat zagen we eerlijk gezegd wel aankomen. Hij is geen echte buitenspeler en voor een middenvelder is hij soms wat te blind voor het Barca-spelletje. Het zou mij niet verbazen als hij net als Van Bommel na een jaar zou vertrekken.

hehe de 1e soap is eindelijk afgelopen!?
nu de fabregas,hulk falcao etc soaps nog,,

de barca kant zal wel erg tevreden zijn over de transfer, persoonlijk vond ik het niet nodig maar inpriciepe valt de transferbedrag nog wel mee want die 11,5mil clausule kunnen ze gewoon later betalen dus dat scheelt,

maar als ik het goed begrijp is fabregas niet meer nodig??

ben benieuwd of dit gevolgen heeft voor affelay..? misschien toch maar eens op de aanbiedingen ingaan..?

26 miljoen is nog steeds een beetje aan de hoge kant maar in ieder geval niet overdreven zoals voorheen werd beweerd. Barcelona heeft dit naar mijn mening helemaal niet nodig omdat Affelay en Pedro prima op zijn plek kunnen spelen. Bojan zou dat ook eventueel kunnen maar die word verhuurd aan Roma.

Barcelona zal in iedergeval ook volgend jaar met een geweldige selectie beginnen. Toch zie ik graag dat Madrid kampioen word. Denk dat het dit jaar er echt om gaat spannen.

ik ben zo blij zeker een speler die barcelona sterken kan maken nu nog wachten op cesc ik heb gelezen dat fabregas arsene heeft gesmeekt om hem naar barcelona te laten gaan http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/133571_fabregas-sm...

Goede aankoop aangezien ze voorin weinig mogelijkheden hebben.
Afellay komt er wel denk ik, aangezien hij multifunctioneel is en overal op het middenveld en voorin kan spelen (speelde zelfs twee keer als valse spits a la Messi).
Daarnaast zullen Bojan en Jeffren vertrekken en in plaats daarvan komt er 1 concurrent bij. Ik denk dat hij volgend jaar echt gaat laten zien waarom Barca hem gekocht heeft en dus niet te koop is.

Daarnaast wordt Sanchez eerder een directe concurrent van Villa dan van Pedro denk ik. Pedro Pedro heeft altijd een basisplaats en presteert altijd versassend goed. Villa is geen echte linksbuiten en begint ook ouder te worden. In ieder geval kan Pep nu beter rouleren voorin en spelers zo meer rust geven.

Goede speler, dat betekent dus dat Pedro (of Sánchez) op de bank gaat beginnen. Sánchez is een gruwelijke speler, in positieve zin. Hij deed het erg aardig tijdens de Copa Ámerica. De bank van Barcelona vind ik nog steeds matig, als Fabregas komt ziet hun bank er wat aantrekkelijker uit. De vraag is alleen of Arsenal wel trek heeft in een vertrek van Fabregas, denk 't niet.

Ik denk dat de kapitaalkrachtige clubs zoals Barca zolangzamerhand uitgaan van drie volwaardige selecties. Het lijkt een beetje op de hamsterweken bij AH.

21 juli 2011 om 22:13

Grappig dat je maar wat zegt zonder dat je weet waar je het over hebt. Barça heeft een zeer matige bank en dat is heel goed zichtbaar wanneer Barça de competitie al heeft gewonnen en het B-team laat spelen. Er wordt nog amper gewonnen en er wordt amper meer dan 1x gescoord. Logisch ook als je ziet dat je toppers als Villa en Messi moet vervangen met Afellay en Bojan. Of Puyol met Milito

21 juli 2011 om 22:27

Bedankt voor je compliment, maar enige relativiteit lijkt me wel op zijn plaats hier. Alhoewel ik het enigszins cynisch bedoelde, help je me zelf ,met de voorbeelden van spelers waar vele subtoppers van zitten te watertanden.

21 juli 2011 om 22:41

Je zegt het zelf al: Subtoppers. Subtoppers spelen in hun competitie voor de 4e plek, Barça speelt voor de Champions League. Dan heb je al heel wat ander materiaal nodig dan Milito (van wie ik serieus betwijfel of hij bij een type Villarreal in de basis zou staan)

21 juli 2011 om 22:51

Waarom deze denigrerende opmerking jegens Affelay? Deze jongen komt van PSV over, past zich prima aan en daar kom jij weer aan met je pessimistische gelul zeg. Kom op, typisch Hollands! Wees een keer positief man.

21 juli 2011 om 23:05

Ik ben niet eens hollands en ik heb geen klein beetje meer sympathie met Afellay omdat hij uit Nederland komt, maar dat terzijde. Wil jij serieus beweren dat Afellay ook maar een beetje vergelijkbaar is qua kwaliteit met Messi en Villa? Afellay is op dit moment een leuke speler voor een subtoppper met potentie om een aardige speler voor een topper te worden, niet meer dan dat. dat hij Nederlands is maakt niet dat hij opeens meer kans heeft om te slagen.

Sja Barcelona wil ze graag niet als koopclub benoemen maar ze zijn geen haar beter dan een Real of City. Ook daar wordt veel ingekocht en de gekste bedragen komen over tafel. Natuurlijk het goed recht van Barcelona en ze moeten dit ook doen om bij de besten te blijven horen op lange termijn. Alleen vindt ik dat Barcelona fans ook gewoon onder ogen moeten zien dat Barcelona ook gewoon een koopclub is.

Ik vraag me af of de komst van Sanchez zo zinnig is. 26 miljoen dat op kan lopen tot 38 miljoen is ook zeer veel voor een positie waar je al genoeg goede spelers hebt rondlopen. Het is een goede speler en in de toekomst zal die zeker van grote waarde zijn. Ik denk dat die het nu moet doen met invalbeuren.

21 juli 2011 om 21:13

Manmetkennis dit is de eerste en voorlopig enigste transfer van Barcelona. Terwijl Real alweer goed bezig is geweest. City houdt zich rustig da's wel waar.

Waarom Barça Sánchez echt nodig heeft, is omdat het geen waardige reserve voor hun voorhoede had rondlopen. Bojan Krkic is echt geen topper en is onderweg naar Roma, dat zegt genoeg. Jeffrén ? Zelfs de drie jaar jongere Thiago is beter in mijn ogen. Afellay ? In één jaar ga je echt niet van steunpion van PSV naar supersub bij Barcelona.

Barça had Sánchez echt nodig. Kijk naar Villa die tegen het einde van vorig seizoen uit vorm was. Guardiola heeft echt geluk dat geen enkele van zijn drie spitsen lange tijd uitviel. In mijn ogen speelde hij een heel seizoen blufpoker met die voorhoede.

21 juli 2011 om 21:31

@manmetkennis

City deed in 5 jaar ongeveer 70 transfers
Real deed in 5 jaar 50 transfers
Barça maar 22.

Hoezo koopclub?

21 juli 2011 om 21:40

Wat City en Real al 5 jaar doen doet Barca inmiddels twee jaar dus het is logisch dat als je het over 5 jaar bekijkt dat je ziet dat city en real meer hebben gekocht.

22 juli 2011 om 09:07

@manmetkennis

Wat bedoel je nou met wat City en Real 5 jaar doen doet Barça 2 jaar? Barça heeft 22 spelers gehaald in 5 jaar, als je dat veel noemt tegenover City en Real dan ben je wel op je hoofdje gevallen.

21 juli 2011 om 21:35

Koopclub? Wie heeft die term nou weer verzonnen.
Elke club koopt en moet kopen. Het verschil is dat in vergelijking met veel andere clubs, jeugdspelers bij Barca meer kans krijgen en ook echt doorbreken. Bekijk de huidige selectie maar eens bijvoorbeeld.. dan zie je niet zo vaak hoor met je koopclub.

21 juli 2011 om 21:42

Het feit dat je koopclub een rare term vindt zegt al genoeg over jou voetbalverstand. En bij Barca hadden ze gewoon de mazzel van een goede lichting. Dit heeft niets met meer kans om door te breken te maken.

21 juli 2011 om 22:15

Bojan gaat weg en zijn vervanger is Sánchez. Wat is daar zo gek aan als ik vragen mag?

Goede transfer van Barca. Zeker nu basisplaats waardig. Zal neer poseren op Rechts.
Wordt over een paar jaar ook wel wereld voetballer van het jaar.

Heel groot talent.

Als Madrileen ben ik blij dat ze voor Sanchez zijn gegaan en niet voor Mata of het geld hebben uitgegeven aan Rossi. Natuurlijk is Sanchez een jonge jongen met een groot potentieel, maar ik vrees rossi meer en mata zie ik graag op het oude nest terug keren.

22 juli 2011 om 09:08

@El Pirata

Sanchez sloopt Marcelo en Coentrão hoor, dus je mag nog steeds vrezen

Ok, welkom Sanchez, gelukkig is hij voorin overal inzetbaar en tevens mee kan met de positie wisseling.

Concurrentie is altijd goed, vorig seizoen kreeg je voorin te maken met een vorm crisis( Villa, Pedro ) en was er niet echt een concurrent voor ze, nu zullen ze wat meer hun best om terug te komen wanneer ze weer in een crisis zitten.

Overigens hoop ik dat Deulofeu de nodige minuten gaat maken.

Nou eindelijk iets verlossends uit de transfermarkt!
Nu nog duidelijkheid over Neymar, Ganso, Sneijder, Modric, Nasri, Fabregas, en maak het rijtje maar af.

Mooie transfer,wel duur.

Sanchez is goed en gaat goed passen in het barca spel neem ik aan,kijken wat pedro nu gaat presteren om zijn plek te houden.
David Villa begint ook ouder te worden,mss dat Sanchez de spits positie kan proberen.

Dit zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen. Niettemin een geweldige transfer van Barcelona.
Sanchez wilde alleen maar naar Barcelona en Barcelona wilde Sanchez dolgraag. Clubs hebben lang onderhandeld over de afkoopsom.
Het lijkt misschien een dure aankoop en dat is het misschien ook wel, vergeet echter niet dat Villa ook tegen de 30 aanloopt en ze verder alleen nog Messi en Pedro hebben als pure topaanvallers. Kortom een zeer goede zet van Barcelona. Past precies in de speelstijl.

26 miljoen is een koopje vind ik gezien de marktwaarde van de spelers tegenwoordig en kijkend naar zijn kwaliteiten. Het bedrag kan dus oplopen maar weer iemand waarmee dat verband houd? Kijken ze dan naar zijn inbreng qua goals enzo of alleen naar prijzen? Heeft iemand daar info over?

Goede aankoop, dodelijke selectie. Ben benieuwd wat de rol van Pedro en Afellay wordt in de selectie. Denk dat Pep meer wil gaan rouleren, hopelijk blijven ze genoeg speeltijd krijgen.

Valdes
Dani Alves
Pique
Puyol
Abidal
Xavi
Sergio
Iniesta
Messi
Sanchez
Villa

Wat een aankoop van Barcelona, hij maakt gelijk de aankoop Fabio Coentrao naar Real Madrid onschadelijk...want Sanchez sloopt Coentrao, ondanks dat Coentrao 1 van de beste linksbacks ter wereld is, maar ik schat Sanchez nog hoger in, hij kan bij Barcelona uitgroeien tot 1 van de allerbeste spelers ter wereld, Ik denk dat Pedro op de bank belandt, en dan de speelminuten voor Affelay allen maar minder gaan worden.

Eindelijk is deze klucht voorbij. Hij is een enorm groot talent maar het zal me benieuwen of hij zijn prijskaartje wel waard is. Tegenwoordig worden er absurde bedragen gevraagd voor spelers die zich nog niet hebben bewezen. Neymar zal waarschijnlijk deze zomer of anders inde winterstop waarschijnlijk naar Real Madrid gaan.
Het word weer smullen in Primera Division: Messi+ Sanchez vs Ronaldo+neymar!

off topic: ligt het aan mij of lijkt Sanchez op deze foto op een jonge Obama

De gewenste offensieve breedteversterking is binnen om naar hartelust te roteren zodat je offensieve compartiment niet op zijn tandvlees zit eind april, begin mei zoals eignelijk dit seizoen wel het geval was. En met meer dan 60 wedstrijden hoeft hier niemand zich zorgen te maken dat één van de vijf offensieve krachten (messi, Villa, Pedro, Sanchez en Afellay) niet zal benut worden.

In dezelfde optiek moet ook de eventuele komst van Fabregas bekeken worden : met Xavi, Iniesta en Thiago zit het wel al goed maar als je daar nog iemand met de kwaliteiten van Cesc bij kunt zetten, zit je helemaal op rozen. En ook hier weer : 60 wedstrijden : ze zullen echt allemaal aan spelen toekomen.

Voor de verdedigende mid heb je dan Busquets, Mascherano en Keita dus ook hier voldoende mogelijkheden.

Achterin beschik je centraal over Pique, Puyol, Abidal, Mascherano ; op de linksachter over diezelfde Abidal, Adriano en Maxwell en rechtsachterin is de spoeling het dunst : eigenlijk enkel Alves met als mogelijke back-ups Puyol en Adriano maar dit zijn niet mijn geprefereerde opties.

Met de nog gepromoveerde Bartra zit het achterin dus over 't algemeen ook wel goed.

Dus wat mij betreft : Febregas mag er nog altijd bij (en ja hij zal spelen en neen hij zal Thiago niet blokkeren) maar enkel aan een redelijke prijs (niet dus de 40 mio euro of meer die nu vernoemd wordt) en rechtsachterin kan er eventueel ook nog iets bij maar gezien de kracht van Alves lijkt me dit niet echt heel erg nodig.

21 juli 2011 om 21:42

Mee eens. Fabregas mag er zeker nog bij. Alleen is hij niet zo belangrijk als het binnenhalen van Sanchez. Afellay kan ook op het middenveld spelen als het nodig is. Samen met Thiago hen je dan genoeg opties om ook op het middenveld te rouleren.

Indien Cesc wel komt voorspel ik zeer weinig speeltijd voor Ibi en zal hij waarschijnlijk weg willen. Tenzij er iemand landgurig met een blessure uitvalt. Maar je hebt helemaal gelijk dat Cesc welkom is, maar niet tegen elke prijs dus.

22 juli 2011 om 09:09

@michielvc

Ik verwacht dat Montoya wel de 2de keus van Guardiola zal zijn als Alves uitvalt, die heeft wel aangetoond dat hij het wel aankan.

stel je voor dat hij niet door de medische keuring komt al dat werk voor niets geweest

Goed nieuws, Sanchez! En nu hopen dat het een soort Ronaldinho wordt!

Haha de barce fans die tot nu toe posten, jullie zijn allemaal de leukste thuis of niet?

Sanchez is die 37.5mil waard omdat hij potentie heeft, maar welk top talent heeft dat niet? Maar Fabregas iemand die vanaf zijn 18(?) al basisspeler is bij Arsenal, in de sterkste competitie en een van de uitblinkers is (exclusief dit seizoen dan) is maar hoogstens 40 waard? Hou toch op man. Sanchez zal het niveau van Fabregas nooit en te nimmer halen. Ik voorzie eerder dat hij over een jaar met een achterlijke huur-koop transfer contructie naar de grootste rivaal van Udinese gaat voor 10mil.
Zlatan deja vu iemand?!

21 juli 2011 om 21:57

Je vergelijkt appels met peren

Sanchez = Aanvaller

Fabregas = Middenvelder

Verder heb je wel gelijk

21 juli 2011 om 22:00

Hou jij je maar bezig met Man Utd waar een Berbatov van meer dan 30 mio euro op de bank zit. En weet je : ik hoop dat Sanchez echt 37 mio euro gaat gaan kosten want op dit ogenblik kost hij er 26 mio en die 11 mio supplement zal afhankelijk zijn van de prijzen die Barcelona pakt en de bijdrage die Sanchez daarin levert. Dus als die 11 mio euro effectief betaald wordt, wil dat zeggen dat er weer een titel en/of CL kan bijgezet worden.

En zoals ik hierboven al uitleg : Fabregas mag vast en zeker komen maar met Iniesta, Xavi en Thiago zitten we wel al goed en is Fabregas lekker leuk meegenomen wanneer er geen 40 mio euro moet worden voor neergeteld (al kan ik me voorstellen dat men in Arsenal daar anders over denkt).

In de Fabregassaga speelt de tijd ook in het voordeel van Barcelona : Thiago is komende (heel groot talent), Iniesta kan nog minstens 5 jaar mee en Xavi schat ik ook nog wel goed voor 2 of 3 jaren.

Dus waarom nu 40 mio euro betalen als je nog 2 tot 3 jaar tijd hebt, Cesc ondertussen er alleen maar goedkoper op wordt en dat hij bovendien enkel en alleen naar Barcelona wil verkassen ?

Overigens : waarom mag Barcelona niet over een brede kern beschikken ? Net jij als Man Utd fan zou moeten weten dat sir Alec over ongeveer 2 gelijkwaardige elftallen kan beschikken en als Real al één ding beter heeft dan Barcelona, dan zijn het wel de wisselmogelijkheden waarover Mourinho beschikt.

21 juli 2011 om 23:00

Alsjeblieft. Berbatov heeft genoeg gespeelt en is topscoorder geworden, dus weet waar je het over hebt. United beschikt over een breedte zonder aankopen van 30 miljoen. Denk na. Iedereen krijgt veel speeltijd. Veel spelers bij Barca worden ontzettend lang op de bank gezet en dus niet gebruikt.

21 juli 2011 om 23:41

Vergeet ook niet dat ze 9M hebben betaald voor ene Bebe di 1/2 keer in het eerste heeft gespeeld.

Sanchez heeft erg veel talent, is pas 22 en ondanks zijn jonge leeftijd heeft hij bijna 100 wedstrijden gespeeld voor Udinese en is hij ook vaste klant bij het nationale elftal.

22 juli 2011 om 01:39

Vergeet ook niet dat Ferguson heeft aangegeven bij de aankoop van bebe dat hij een project van enkele jaren is. Maar als je wilt gaan mierenneuken, hoe is het met keirisson of hoe die gast ook heten gegaan? 14mil was ie toch en hoeveel wedstrijden in het eerste? hmmmmmmm

21 juli 2011 om 22:02

Mag ik je glazen bol lenen? Knap dat veel Vzers de toekomst kunnen zien, kon ik dat ook maar! Je vergelijkt een aanvaller ( Sanchez ) en een middenvelder ( Fabregas ) met elkaar? Xavi is ook niet beter dan Pedro aanvallend, maar Xavi is wel stukken beter op het middenveld. Je vergelijkingen slaan dus nergens op.

Overigens is Sanchez getalenteerd, Zlatan niet, dus die vergelijking vind ik ook nergens opslaan. Sanchez heeft het voor een deels laten zien, meer dan Neymar tenminste die al 45 miljoen als clausule heeft.

21 juli 2011 om 22:23

Ten eerste kost Sánchez 26 mil + variabelen ter waarde van 11.5 mil. Als Arsenal Fàbregas wil laten gaan voor 30 mil + 13 aan variabelen gaat Barça zonder slag of stoot akkoord, maar dat is niet zo. Dit is een heel andere situatie want ook hier vind Barça dat ze niet in één keer zo'n groot bedrag moeten ophoesten, dus zetten ze de rest in clausules.

Goede speler voor Barca nu kan Guidgorla kiezen tussen Pedro en Sanchez' ben benieuwd
Goed aankoop

Barca koopt hiermee na Ronaldo en Messi s'werelds beste buitenspeler ! Met deze aankoop is Real helemaal kansloos volgende seizoen. De beweegelijkheid en technisch vermogen gecombineerd met het uitstekende positiespel wat Sanchez bezit zal vele verbazen welk niveau hij werkelijk is.
Real zal nu genoodzaakt zijn om een speler als Neymar, Aguero of Hulk aan te trekken.

22 juli 2011 om 08:30

Real nu al kansloos , oke dan moet ik met jou naar het casino gaan

Barcelona heeft nu 26 miljoen uitgegeven van het budget dat 45 miljoen was, als ik me niet vergis.
Verder staan Millito, Keirrison en Maxwell te koop en kunnen Bojan, Jeffrén en Hleb vertrekken?
als je daar ongeveer zo'n 30 miljoen voor kunt krijgen, dan zou Barcelona eventueel nog een aankoop kunnen doen zonder daar echt veel verlies op te leiden, alhoewel de selectie dan wel minimaal wordt.
Ben benieuwd wat er nog gaat gebeuren in Catalonie.

leuk voor hem maar ik weet niet of die een basisplaats verovert

Nou eindelijk een speler binnen na zoveel speculatie, ik neem aan dan geen Fabregas meer dit seizoen als ze echt een budget van 45M hadden.

21 juli 2011 om 22:56

Dat is niet zeker, aangezien Rossel aangegeven heeft het budget van 45 miljoen op te krikken indien ze dat 'nodig' achten.

Ik hoorde in de wandelgangen dat Udinese belangstelling had voor Matavz. Via via hoorde ik tevens weer dat Marco van Ginkel in de belangstelling stond van Groningen. Ik weet niet wat er van waar is natuurlijk. Hoorde het via een vriendin van me die daar in de buurt woonde.. Tja ik weet het niet hoor...

Hmm ja nu heb je Pedro en Sanchez voor op rechts, kunnen elkaar mooi afwisselen. Volgende week voetbalreisje (barça-villarreal) boeken, kan nu al niet wachten.

Toch wel appart als het om transferbedragen gaat. Sanchez 26 miljoen (weliswaar kan het bedrag oplopen), en Man Utd heeft 28 miljoen over voor een talent dat nog niet veel gepresteerd heeft (eriksen)

Hehe, eindelijk
Het zat er al een lange tijd aan te komen, maar nu dan eindelijk rond.

Ik hoop dat hij het goed gaat doen bij Barca, maar het zou nog lastig worden voor hem om Pedro uit de basis te spelen.

Mooi! Barca er een goede speler bij en Krkic mooi naar Roma nu, blij mee!

Ik vind dit raar.. Sanchez kopen ze wel voor een dik bedrag maar Fabregas niet?

22 juli 2011 om 00:37

27 miljoen is niet het bedrag dat Fabregas moet kosten?

Ik hoop op een gevalletje Zlatan, dan kan Ac Milan hem voor een prikke ophalen volgend jaar.

Ik snap echt niet wat de oorzaak was dat ze bij Barca dachten : heej we hebben een aanvaller nodig, die heel duur is en in Italie voetbalt (volgens velen op Vz is de competitie in Italie zwak, en het spel is niet om aan te zien)

Kom niet met de zelfde bullshit '' we spelen 60 wedstrijden, bla bla, want als het even niet mee zit in de copa of Cl speel je maar 45 wedstrijden

En de aanval is creme de la creme, ze vinden elkaar zo makkelijk op het veld, en dan doe je een dribbelaar erbij voor 37 miljoen, die zich nog moet aanpassen aan het spel (wat heel moeilijk is), en ingespeeld moet raken met de spelers en de speelstijl van de La Liga.

Rare aankoop.

22 juli 2011 om 02:22

Als je Barça afgelopen seizoen hebt zien spelen zou je moeten weten dat ze bijna altijd favoriet zijn voor de CL / CDR / Liga.

Ben enorm blij dat ze Sanchéz hebben gehaald voor maar 26mil. ontzettend weinig als je het vergelijkt met de prijzen van andere clubs hedendaags.

Zie hem als een goede invaller als er iemand geblesseerd/uit vorm/ of als Sanchez beter dan een van de 3 aanvallers wordt van Barça, Topaankoop =)

22 juli 2011 om 09:12

@drizzy

Jij kraamt onzin uit, Barça wil juist 60+ wedstrijden spelen, daarom halen ze deze jongen ook! Het is de bedoeling om overal zover mogelijk te halen, en als het kan weer de treble winnen! Dus jij denkt dat men met 3 aanvallers genoeg heeft om een heel seizoen uit te spelen? Jij hebt geen kennis van voetbal.

22 juli 2011 om 17:07

Dombo , als je nou goed had gelezen begreep je me wel, er staat toch met een beetje pech kan je zo uitgeschakeld worden in de Copa of CL, en dan speel je geen 60 wedstrijden.

En ze hadden al 5 aanvallers maar ze doen Bojan weg en doen alsof Jeffren geen shit voorstelt, natuurlijk is Sanchez een goeie voetballer maar er is gewoon veels teveel voor betaald.

En wie ben jij om te zeggen dat ik geen kennis van voetbal heb ? een barca gloryhuntertje ?

22 juli 2011 om 22:29

Als jij kennis van voetbal had, dan had je niet alleen naar de individuele kwaliteiten van Bojan gekeken. Dan had je geconcludeerd dat deze jongen het niveau van Barça niet nastreeft. Jeffren stelt ook niets voor, hij is goed voor subtoppers als Atlético en Valencia, maar zal de top niet halen. Ik kijk al naar Barça al van voor dat je aan je mama zoog.

Breedte versterkingen van 30+ miljoen, er zijn weinig clubs die deze privileges hebben!

Pedro en affelay zullen het wel lastig krijgen om een basisplaats te gaan veroveren bij Barca en wat mij opvalt dat zijn speelstijl niet echt past wat Barcelona voor ogen heeft maar we zullen het zien aankomend seizoen .

22 juli 2011 om 00:55

Pedro zal gewoon doen wat hij altijd doet, hard blijven werken en dan behoudt hij zijn basisplaats gewoon hoor. Zo'n nieuweling stoot hem niet even van z'n basisplaats af. Afellay daarentegen mag gaan rekenen op een paar invalbeurtjes per seizoen, meer niet.

Goede aankoop hij is jong en snel en kan aardig scoren, worden nog leuke wedstrijden dit seizoen

22 juli 2011 om 12:30

Mooie deal 37.5mil voor een aanvaller met 21 doelpunten in 112 wedstrijden.

Uitstekend nieuws! Dit is echt een goede versterking.
Voor de bezetting uitstekend. Want met Jeffren achter de hand win je geen wedstrijden, met Sanchez en (en Affelay) wel.
David Villa- Messi -pedro zal de basis wel zijn.
Mocht Messi bijvoorbeeld niet fit zijn, kan je de wedstrijd starten met Pedro- David Villa- Sanchez spelen. Ook een uitstekende voorhoede

Uitstekende aankoop. Succes Alexis!

@hugoalmeida

Goed gezegd man, ik zei het dat Vertonghen naar Barca moet komen. Vertonghen is voetballend en verdedigend heel sterk echt waar. En hij zou een droomduo vormen met Pique. Hoop echt dat Barca een bod van 20miljoen ofzo gaat doen op hem want Fabregas hebben ze echt niet nodig.

klopt vertongen pas heel erg goed in basis team van barcaa
en eijndlijk speler aangetrokken die meteen wat kan toevoegen aan barca
wat heeft real gedaan kopen kopen kopen kopen maar geen een zal in de basis staan ahah

Mooie transfer voor Alexis, maar van Barca kant begrijp ik het niet echt. Je hebt toch pedro en in minder mate nog afellay voor die positie. Sanchez is te goed voor op de bank hetzelfde geld voor Pedro. Had liever een 2de spits gezien.

Uitstekend nieuws! Dit is echt een goede versterking.
Voor de bezetting uitstekend. Want met Jeffren achter de hand win je geen wedstrijden, met Sanchez en (en Affelay) wel.
David Villa- Messi -pedro zal de basis wel zijn.
Mocht Messi bijvoorbeeld niet fit zijn, kan je de wedstrijd starten met Pedro- David Villa- Sanchez spelen. Ook een uitstekende voorhoede

Uitstekende aankoop. Succes Alexis!

Pedro en affelay zullen het wel lastig krijgen om een basisplaats te gaan veroveren bij Barca en wat mij opvalt dat zijn speelstijl niet echt past wat Barcelona voor ogen heeft maar we zullen het zien aankomend seizoen .

Uitstekend nieuws! Dit is echt een goede versterking.
Voor de bezetting uitstekend. Want met Jeffren achter de hand win je geen wedstrijden, met Sanchez en (en Affelay) wel.
David Villa- Messi -pedro zal de basis wel zijn.
Mocht Messi bijvoorbeeld niet fit zijn, kan je de wedstrijd starten met Pedro- David Villa- Sanchez spelen. Ook een uitstekende voorhoede

Uitstekende aankoop. Succes Alexis!

Hmm ja nu heb je Pedro en Sanchez voor op rechts, kunnen elkaar mooi afwisselen. Volgende week voetbalreisje (barça-villarreal) boeken, kan nu al niet wachten.

Toch wel appart als het om transferbedragen gaat. Sanchez 26 miljoen (weliswaar kan het bedrag oplopen), en Man Utd heeft 28 miljoen over voor een talent dat nog niet veel gepresteerd heeft (eriksen)

Jammer, denk dat deze jongen totaal niet in het systeem past, beheerst naar mijn mening niet genoeg het positiespel, en is te egocentrisch.
Ik hoop wel dat hij slaagt, maar ik ben bang van niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren