Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wie is onze strijder?

Laatste update:

Verliezen is geen optie. Het woord stoppen mag niet in ons hoofd opkomen. Niemand gaat van ons winnen, wij zijn de enige kampioenen. Dit is oorlog en we vechten tot het bittere einde. De dood of de gladiolen. Wij kennen geen genade. Niemand komt tussen ons en het doel dat we hebben gesteld.

Woedend gooi ik mijn telefoon naar de tv. Voor de zoveelste keer zit ik zo machteloos op mijn bank naar de wedstrijd te kijken van Chelsea. Wat is dit nou weer voor vertoning? Carlo Ancelotti is zeker de weg kwijt. Frustrerend loop ik rondjes in de woonkamer en werp een korte blik naar de televisie, mompel wat en ga even naar buiten om tot rust te komen. Ik kom terug en tot mijn ongeloof zie ik nog steeds het beschamende spel. Thuis nog wel? Wat denken ze wel niet?!

Ramires, Salomon Kalou en Nicolas Anelka; het zijn zomaar drie spelers die ik uit mijn hoofd opnoem, als ik denk aan waar het fout ging bij Chelsea in het afgelopen seizoen. We begonnen geweldig, volgens vele supporters. We wonnen de eerste twee wedstrijden met 6-0. Waar echter bijna niemand naar keek, was dat de manier waaróp gespeeld werd, ronduit schandalig was. De helft van de ploeg liep erbij, alsof ze al kampioen waren en dat hen niets kon gebeuren. De nonchalante houding straalde er vanaf, passes kwamen niet aan, er werd niet meer gelopen, duels werden verloren en de verdediging met uitzondering van Petr Cech liet steken vallen. Ja, ik zag de bui al hangen, maar dit werd allemaal weggevaagd, omdat we welgeteld twee keer achter elkaar wonnen van clubs uit de onderste regionen uit de Premier League.

Die passie en strijd, die mis ik. Dat is waarom ik Luis Suárez zo graag zie spelen, die absolute wil om alles te willen winnen. Die winnaarsmentaliteit om voor elke seconde die er is te vechten. De tegenstander maakt hem niet uit, of het nou Barcelona of Excelsior is, hij wil altijd winnen. Zo'n speler mist Chelsea. Al enige tijd loop ik rond met de gedachte dat we een creatieve middenvelder nodig hebben. Met Frank Lampard en John Obi Mikel en onze eventuele nieuwe aanwinst Luka Modric zullen we toch nog dat ene stukje missen. We moeten een speler hebben die de kar trekt, die voorop in de strijd gaat met de borst vooruit, opgeheven hoofd en zegt: Alleen de winst is goed genoeg.

Om dit doel te realiseren, moeten wij op het middenveld iemand hebben die de lijnen uitzet. Normaliter zou de aanvoerder dit moeten doen, maar juist omdat Lampard zo aanvallend is ingesteld en in dienst speelt van de aanvallers, is het voor hem moeilijk om juist de aanvallers te motiveren. Als er niet word gescoord, zal toch naar hem worden gekeken, omdat hij juist voor aanvoer moet zorgen. Ramires is een overschatte speler die tekort komt voor het niveau van Chelsea. Afgelopen seizoen was het hele team van Chelsea uitermate slecht, maar hij stak er toch wel bovenuit. Zijn aanname, overzicht, passing en timing lijken helemaal nergens op. Hij liep erbij alsof hij de absolute vedette was. Anelka stoort me al vanaf het begin dat hij is overgenomen. Dat hij kan voetballen betwijfel ik niet,echter is zijn mentaliteit een minder punt. Hij is er als de kippen bij als wij in de aanval gaan, zodra we balverlies lijden loopt hij langzaam met gebogen hoofd terug naar zijn eigen helft.

Met wat geluk zie je dat hij er nog net een kleine rustige sprint uit kan trekken, maar dat is het kan ook. Kalou is de meest waardeloze toevoeging aan deze selectie van Chelsea. Hij kan het niveau absoluut niet aan en zijn kwaliteiten worden verbloemd door het feit dat Didier Drogba erg gul was in één van zijn meest succesvolste seizoenen. Wanneer we deze drie spelers van de hand doen, net als de rest die geen inzet toont en spelers haalt met een winnaarsmentaliteit, zal je meteen beter aan de wedstrijd beginnen. Het hoeft niet eens iemand te zijn met kwaliteit. Gewoon iemand die blijft gaan, bij welke stand dan ook, iemand die geen genoegen neemt met een gelijkspel of nederlaag tot het laatste fluitsignaal.

Bij mij heb ik maar één speler in gedachten die bij Chelsea de rest ook kan motiveren om te gaan strijden. Bastian Schweinsteiger, deze speler beschikt over leiderschap. Hij zet de lijnen uit en weet precies wanneer wel en niet aan te vallen. Maar bovenal hij geeft nooit op en strijdt altijd tot het bittere einde. Hij is een speler die controlerend zou gaan spelen op het middenveld. Met zijn creativiteit en verdedigende kwaliteiten, maar met het overzicht van een klasse waar je u tegen zegt ben ik ervan overtuigd dat hij Chelsea zou kunnen leiden naar ongekende hoogtepunten. Hij past perfect in het systeem van Chelsea.

Wil Chelsea deze speler halen, dan zal er een monsterbedrag op tafel moeten komen. Hij heeft een contract tot de zomer van 2016. Tevens is hij van grote waarde voor Bayern München. Hij kan nog zeker vijf jaar op topniveau mee. Misschien dat we de drie namen, die me niet bevielen, in de deal kunnen betrekken, zodat het monsterbod verlaagd kan worden tot een goed bod. Zolang wij geen echte strijder hebben, zullen wij helaas hier hinder van ondervinden. Als er niet zo’n speler komt, dan zal mijn telefoon vaker naar de televisie worden gegooid. Ongetwijfeld zal ik weer frustratie hebben. Misschien dat onze nieuwe coach deze spelers wel de nodige wil kan bij brengen, maar ik betwijfel het. Het is vooral een mentale kwestie, je moet het willen. En ik vraag me elke keer af, hoe graag willen zij het gezien hun salaris, status van de club en de kwaliteiten.

André Villas-Boas wil ik best een kans geven, maar al te optimistisch ben ik niet. Ik verwacht dat we ook dit jaar geen prijs zullen pakken, tenminste, niet tot we onze strijder hebben.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voordat mensen kritiek gaan geven,

uitspraken zoals dit is onzin, je weet niet waar je over praat, dit gaat nergens over en dergelijke ga ik niet op in. Ik wil best discussies voeren, sta open voor kritiek en wil me graag verbeteren maar wel met respect.

Alvast bedankt.

19 juli 2011 om 16:24

Erg goed stuk waar ik mij zeker in kan vinden, het deel over de frustratie dan. Het punt van je verhaal over de mentaliteit klopt, maar dat er geen echt leider is klopt weer niet. Nr 26. John Terry, genoeg gezegd. Misschien zou 'waar is onze mentaliteit' een geschiktere titel zijn?

Verder ben ik het met je eens over Anelka, die je echt perfect hebt omschreven in een paar regels. Ramires zou ik nog een kans geven, aangezien hij gelijk in het diepe is gegooid in het eerste seizoen.

Kortom: Onderwerp spot on, titel wat minder en het verhaal goed omschreven.
4 sterren

19 juli 2011 om 16:30

Mja misschien had ik net iets anders moeten verwoorden. Desondanks ben ik vorig seizoen niet vergeten waarin de verdediging middenveld aanval leiderschap nodig had.

Cech en Terry hadden hun handen vol aan de verdediging. De aanval met Kalou en Anelka leek nergens op, Drogba was ziek.

Ramires Lampard presteerde onder hun niveau, alhoewel Ramires van mij echt ook weg mag.

Met andere woorden kwam ik tot de conclusie dat er geen enkele speler was die zijn rug rechtte en zei tot hier en niet verder. We werden compleet overlopen waarbij Cech onze held was vorig seizoen.

Maar Ramires een kans geven ? 26 wedstrijden veel basis, ik weet het niet. Ben zo klaar met hem, die instelling bah. Als je niet goed speelt kan je nog steeds wel werken. Maar dat kon hij niet eens opbrengen.

Maar bedankt voor je kritiek, moet je (deels) ook wel gelijk geven.

20 juli 2011 om 15:16

En David Luiz? is dat geen strijder?

20 juli 2011 om 17:52

De instelling van Ramires? Je kunt zeggen wat je wil maar Ramires rende de longen uit zijn lijf in de wedstrijden die hij speelde. Hij was altijd overal op het veld. En was de gene met de meeste explosiviteit en dreiging op het middenveld. Ramires was met afstand onze beste middenvelder. Het grappig is, hij was ook nog bijna uitgekozen als speler van het jaar (3e plaats) volgens de fans. En terecht ook, samen met Cech speelde hij het meest constant (ramires vooral n zijn moeilijk periode). Vergeet niet, hij komt uit een totaal andere league, hij heeft zich in de eerste maanden moeten aanpassen. Logisch dat hij het in de eerste maanden zwaar had (vooral met zo'n fysiek).

Je kunt zeggen wat je wil over zijn kwaliteit maar met zijn instelling is helemaal niets maar dan ook niets mis.

20 juli 2011 om 18:20

Dus ? Messi en Ronaldo worden wereldwijd ook zovaak uitgekozen tot speler van het jaar terwijl ik een hele andere mening ben toegedaan.

Dat de fans van Chelsea vinden dat hij 1 van de beste was is hun mening. Ik heb een andere. Van wat ik heb gezien vond ik het niet veel soeps en dat vind ik nog steeds zo. Al geef je me 1 miljard euro om me mening aan te passen dat doe ik niet.

Dat hij uit een andere league komt begrijp ik, dat hij moet aanpassen en wennen begrijp ik ook, dat je erbij loopt alsof je de vedette bent en niks fout kan doen, foute pas na foute pas geeft, balverlies lijd en geen inzet toont nee begrijp ik niet.

Nogmaals de kwaliteit en instelling van Ramires hebben mij teleurgesteld en het hele seizoen geïrriteerd.

20 juli 2011 om 18:41

Het enige waar ik het niet helemaal mee eens ben is dat Ramires geen goede instelling had. Ik vond die jongen wel degelijk hard werken maar ik ben het wel met je eens dat ook hij geen speler is die er staat als het erop aankomt. Hij was dit seizoen misschien wel één van de betere maar ik ben het wel weer helemaal met je eens dat dit ook kwam omdat de rest een groot drama was. Ramires is een hele dynamische speler die veel loopt en best handig is maar qua passing en fysieke kracht is het toch wel een wereld van verschil vergeleken met bijv. Ballack. Maargoed, die jongen speelt nog maar net in Engeland en ik zie het best in hem zitten. Hij is jong en als hij flink veel naar het krachthonk gaat dan geloof ik zeker in hem.

20 juli 2011 om 19:06

Wanneer toont hij vedette gedrag dan? Dat heeft hij juist nog nooit gedaan. Hoezo verzin je dingen?! Ramires is een hele nederige en rustige jongen. Op het veld toont hij bijna altijd inzet.

Het hele elftal speelde verkeerd man hoezo zoom je alleen op hem in, hij speelde 2 keer beter dan Lampard en Essien, hoezo hebben zij geen vedette gedrag dan met zulke foute pass na foute pass. Ramires is juist de speler die ontzettend veel inzet toonde. Waarom wil je dit niet toegeven? Bijna elke supporter kon zien dat Ramires hard werkte. Zijn workrate, stamina en dynamiek zijn de redenen dat hij naar Chelsea is gebracht. Hij heeft dat ook genoeg laten zien het afgelopen seizoen.

En wat ik met 'speler van het jaar' wou zeggen is dat ontzettend veel Chelsea fans het met jou oneens zijn over Ramires, heus niet alleen ik en Flip.

20 juli 2011 om 19:59

The_bison

Ik ga niet elke wedstrijd aanhalen waarin hij dat gedrag heeft laten zien. Ik ga dat echt niet doen, dan moet je maar naar de wedstrijden en kijken en beter op hem letten.

Waarom op hem ? Omdat hij me het hele seizoen opviel hiermee. Dat jij vond dat hij 2x beter speelde dan Essien en Lampard is nogmnaals niet mijn visie op hem. En het kan me niet schelen waarom hij gehaald is, hij heeft het niet gebracht. Zo simpel vind ik het. Sheva was ook gehaald voor goals en die zijn ook niet gekomen ofwel ?

Ja maar al zegt de hele wereld dat hij een wonderkind is, van wat ik heb gezien vind ik het niks. Is het zo moeilijk voor jouw te bevatten dat het me geen reet kan schelen wat de rest ervan vind ? Ik ga mijn mening niet aanpassen als ik geen goede argumenten daarvoor kan vinden.

Dit seizoen geef ik hem nog wel een kans. En ik hoop dat hij voor Villas-boas goed zal spelen. Want ik kan op mijn beurt zeggen mijn hele omgeving die van Chelsea houd en support, vind dat Ramires waardeloos was afgelopen seizoen.

Moet jij dan nu ook daarin meegaan?

20 juli 2011 om 20:03

Flip_chelsea

Naa kijk ik vond hem gewoon echt slecht spelen. Misschien dat hij extra opviel omdat hij een nieuwkomer was en hij dan extra opvalt dat hij nog moet wennen maar het kwam bij mij gewoon over alsof hij niveau te kort kwam en daarom de moed liet zinken.

Maar zoals je zelf zegt, hij zit er 1 seizoen. We moeten hem nog een kans geven.
Zolang hij hard werkt en zijn best doet voor elke seconde die telt vind ik het al een wereld van verschil ;p

20 juli 2011 om 20:17

Ik zeg toch niet dat jij je mening ineens moet aanpassen omdat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn. Wat ik alleen storend vind is dat jij dingen roept die je niet eens kunt beargumenteren. Dat je hem een vedette noemt en dat hij vedette gedrag vertoont vind ik gewoon heel bizar omdat hij juist precies het tegenovergestelde is.

Ramires is een jongen die altijd hard voor zijn team werkt ,kijk hoe het ging bij Benfica en hoe het bij Chelsea ging na zijn eerste paar maanden). Dat je Ramires maar een matige voetballer vindt, oké dat kan ik begrijpen, maar zijn inzet?! Dat is juist zijn aller sterkste punt.

20 juli 2011 om 20:26

Tsja daar zit ons meningsverschil he. Jij vind dat het zijn sterkste punt is dat hij inzet toont, ik vind zijn sterkste punt dat hij het spel vernieuwd. Tenminste hij probeert dat in mijn ogen op een lakse houding.

Daar zit ons meningsverschil. Hij komt bij mij zo over, jij kan toch niet voor mij gaan bepalen hoe hij wel of niet bij mij als persoon in het veld als speler van Chelsea over komt ?

En ik beargumenteer elke mening die ik heb. Dat jij vind van niet is ook jouw mening (:

20 juli 2011 om 20:46

Met niet beargumenteren.. Een voorbeeld, jij geeft aan 'ramires, Salomon Kalou en Nicolas Anelka; het zijn zomaar drie spelers die ik uit mijn hoofd opnoem, als ik denk aan waar het fout ging bij Chelsea in het afgelopen seizoen.'.

Je beargumenteert het hier toch niet. Waarom is Ramires een van de spelers waar het fout ging? Hij was juist (ook al is hij niet de meest begaafde speler die we hebben , daar ben ik het met jee ens) de reden dat wij het nog fatsoenlijk deden na de jaarwisseling. Ook het feit dat je zegt dat hij geen inzet toont en een vedette is beargumenteer je niet. Ik ben het met je eens dat hij geen sterspeler is of wordt, maar hij heeft het veel beter gedaan dan de rest van de middenvelders en zijn taak uitstekend uitgevoerd.

Ramires is een speler die bekend staat om zijn werklust, uithoudingsvermogen en dynamiek. En jij spreekt van een speler die totaal geen inzet toont. Jij hebt blijkbaar totaal geen verstand van voetbal, dat is niet erg dat hebben wel meer mensen, maar ga dan alsjeblieft niet doen alsof je weet hoe het allemaal precies zit.

Er is niet alleen een duidelijk verschil in mening tussen ons maar ook in voetbalkennis.

20 juli 2011 om 20:55

The_bison

Jij bent echt sorry kan het niet laten maar zo zielig. Serieus echt niet normaal. Ik geen verstand van voetbal ? Jij hebt zeker ook gespeeld bij de jeugd van Utrecht en Twente in de B1 neem ik aan ? Jij weet natuurlijk als geen ander hoe de voetbalwereld werkt ?

Ja ik ziet hier zo fout. Ongelooflijk dat ik mijn beperkte inzicht niet eerder heb kunnen verbreden met jouw intelligentie. Graag bied ik je dan ook mijn excuses aan. NOT !!!!!!!!!!!!!!

Ga je schamen man. Als je mijn stuk doorleest zie je dat ik juist argumenten opnoem waarom ik deze spelers niet goed vond en vind. Dat jij te blind bent om te zien wat voor argumenten ik heb aangevoerd is eerder een gebrek aan kennis bij jouw dan bij mij. Of je die argumenten goed vind is een hele andere discussie maar dat is natuurlijk weer te hoog gegrepen voor jouw.

Blijkbaar denk jij echt dat je de slimmerik hier bent ofzo. Over arrogantie gesproken zeg. En nog 1 ding, als jij mag doen alsof je het grote brein bent en juist wel alles foutloos ziet dan weet jij zeker wel hoe alles precies zit toch ?

Echt jij bent arrogant en erg respectloos. En ik heb medelijden met je omdat je jezelf zo geweldig vind. Naja dit is tijdverspilling, voortaan ga ik alles negeren als je bij mij reageert.

20 juli 2011 om 21:01

Ik ga meer voor de weg er tussenin. Ik vind Ramires voetballend zeker tekortkomen en dat zag je bij tijd en wijlen ook wel. Dat wij door hem echt zijn blijven overleven ben ik het niet mee eens, want dat kwam toch meer door Terry en Cech. In de tijd dat Terry afwezig was, hebben we dan ook bijzonder weinig punten gepakt. Hier heeft Ramires weinig aan kunnen veranderen. Dat kan je hem ook niet verwijten, want hij is nieuw in het team en moest nog wennen. Daarnaast beschikt hij ook niet over de kwaliteiten om een team op sleeptouw te nemen.

Aan zijn inzet heeft het niet volledig gelegen. Wat jij, Drogba#!, als vedette instelling aanmerkt vind ik zelf wel meevallen. Het komt nog niet in de buurt van Anelka's instelling. Zelf vind ik het ook wel meevallen dat Ramires overal voor bleef rennen, want soms heb ik hem regelmatig stil zien staan. Dit komt echt niet alleen door gebrek aan instelling, maar ook aan een gebrek aan ervaring en inzicht. Hij weet soms niet waar hij precies moet lopen en dat is zeker het geval in balbezit.

Ik zou dan ook Ramires niet als hoofdreden voor de (wan)prestaties van vorig jaar willen aanmerken. Iets wat je bij Anelka en Kalou zeker wel kan doen. Voornamelijk ook bij Ancelotti want die maakte er ook geen hecht team van. En daar moet je ook aan denken, Ramires kwam nu in een team dat voorheen altijd een sterk collectief was, maar nu opeens was er minder vertrouwen en een minder team. Voor een nieuwkomer is het moeilijk om zich te bewijzen en een rol op te eisen. Ramires had, net zoals iedereen, geen duidelijk taak. Geen doel achter zijn spel en er zat geen tactiek in. Dat hij dan soms stil staat en geen idee heeft wat te doen is dan ook niet verwonderlijk.

20 juli 2011 om 21:09

Ik sluit me helemaal aan bij je reactie, heb je ook een groen randje hiervoor gegeven. Je verwoord het prima, hoewel ik toch vind dat hij in mijn ogen iets harder moeten proberen.

Hem naar voren schuiven als probleem voor de (wan)prestatie van Chelsea is natuurlijk niet mijn bedoeling geweest maar ik vond hem wel een goed voorbeeld om aan te geven waar het aan schortte. De instelling, zoals jij zelf al aangeeft heeft dit ook met ervaring en inzicht te maken. Maar dan alsnog heb ik liever dat hij als een blind paard over het veld heen en weer rent dan soms stilstaan niet wetende wat je moet doen.

Voor de rest sluit ik bij je reactie aan.

20 juli 2011 om 21:14

Je hoeft niet telkens zo emotioneel te reageren. Je zei net nog dat je er niet wakker van ligt, terwijl je nu ineens helemaal geraakt doet.

Ik zal nu wel stoppen met reacties geven op jouw CE aangezien je alleen maar 'hollywood reacties' wil en ook omdat ik je geen slechte nachtrust wil bezorgen met mijn 'gemene/arrogante/respectloze' reacties.

Succes met je volgende Ce's (zonder sarcasme/cynisme).

Edit: Topreactie van dekenner12 (als 15 jarige heb je echt veel kennis moet ik zeggen). Jammer, had zelf wel een groen randje willen geven. Ik vind ook dat Ramires (op het moment) zeker nog tekort komt. Maar zijn inzet, pff, hij gaf juist altijd alles, vind het gewoon jammer dat sommige mensen dat niet in willen zien.

20 juli 2011 om 22:38

@ Drogba#!

Ik wil geen kant kiezen, maar puur inhoudelijk gezien heeft The Bison wel een punt. Ramires staat gewoon bekend om zijn gigantische loopvermogen en werklust. Dit is gewoon nauwelijks te ontkennen, hoe graag je het ook wil. Verder denk ik bij Ramires nou ook niet bepaald meteen aan vedettegedrag.

Dat je het geen goede speler vind kan, dat is weer een andere discussie. Ik heb me soms ook geërgerd, maar hij speelde ook opeens een paar weken achter elkaar geweldig. Dit geeft me toch het vertrouwen, dat wanneer Chelsea weer een goed draaiend team is, hij ook beter uit de verf komt. Zoals Dekenner ook al zei. Het is niet makkelijk je weg te vinden in een team dat volledig fantasieloos speelt.

Ramires kan in z'n eentje het verschil niet maken, maar in een goed draaiend team kan hij goud waard zijn. Daarom was hij op de Copa America ook niet bepaald geweldig, omdat Brazilie ook los zand was.

20 juli 2011 om 22:58

Mij maakt het niet uit of je een kant kiest, mij gaat het er wel om dat je als je een bepaald standpunt inneemt je netjes blijft tegenover mij. Dat doe jij wel dus ik zal gewoon met je kunnen discussiëren.

Hij kan daar om bekend staan, heel leuk allemaal maar bijna het hele seizoen heb ik hem niet gezien. En als hij er was maakte hij op mij totaal geen indruk. Dat hij de laatste paar weken een beetje uit de verf kwam zegt mij dan ook helemaal niks. Ho, ik zeg niet dat hij vedettegedrag naar andere spelers toe vertoont, ik zeg dat hij vedettegedrag laat zien doormiddel van zijn spel. Trage handelingssnelheid, geen overzicht hebben en dus gaan lopen pingelen. Niet balvast.

Het is maar hoe je het bekijkt, tijdens die wedstrijden kwam hij bij mij over alsof hij er niet voor wou werken. Dat straalde hij uit in zijn spel. Zal best een geweldige aardige jongeman zijn...;p

Dat hij het verschil niet zal gaan maken had ik allang opgemerkt. Maar goed we gaan het zien dit seizoen toch. Hij heeft een heel seizoen lang kunnen wennen vind ik, hij weet nu hoe ze spelen, het tempo en wat er van hem verwacht word.

Bring it on zou ik zeggen. Zolang hij zijn stinkende best doet en gewoon door het vuur gaat zal je mij niet horen over hem. Tenzij hij echt dramatisch begint te spelen zoals een gedeelte van vorig seizoen.

20 juli 2011 om 09:41

1 woord= Fantastisch.

20 juli 2011 om 10:25

Bedankt

Het is een mooi stuk om te lezen. De frustatie van een Chelsea supporter, die een aantal argumenten geeft waar het vorig jaar aan schortte. Boeiend om te lezen, vanwege je schrijfstijl en je variatie. Je brengt je boodschap erg duidelijk en het komt ook goed over.

Tja, ik denk dat er genoeg strijders bij Chelsea te vinden zijn, maar die staan vooral achterin zoals Cech, Terry en Ivanovic. Voorin heb je eigenlijk alleen Drogba en op het middenveld vind ik Essien vooral iemand, die er voor blijft gaan. Ik snap je punt, maar ik kan me toch niet indenken dat je vindt dat de voorgenoemde namen geen strijders zijn. Afgezien daarvan is het een uitstekend Ce en daar beoordeel ik uiteindelijk op.

19 juli 2011 om 16:56

Precies, Cech en Terry hadden het te druk met de verdediging. Dan is het gewoon niet te doen om het middenveld en de aanval nog op sleeptouw te nemen. Drogba was geblesseerd /ziek en kon niet veel doen voor de club, herstellen op niveau komen zijn draai vinden.

Essien is voor de komende 6 maanden uitgeschakeld, Mikel is dan zijn vervanger. Maar Mikel is in aanvallend opzicht niet echt sterk, verdedigend wel. Maar lang niet zo goed als Essien.

Maar bedankt voor je complimenten

Ik vind dat je je punt duidelijk hebt gemaakt en ik ben het ook wel met je eens. Bij Chelsea mis je inderdaad een strijder(misschien John Terry), maar Schweinsteiger is een hele moeilijke optie. Ik denk wel dat de komst van Villas-boas veel los gaat maken en het Chelsea meer tot een collectief gaat maken. Ook denk ik dat Villas-boas meer invloed heeft dan dat uit je CE blijkt. Ik geef je 4 sterren.

19 juli 2011 om 16:57

Bedankt. Ja naja zoals ik al zeg AVB wil ik best vetrouwen geven maar ben niet echt optimistisch. Ik durf gewoon niet te voorspellen hoe komend seizoen gespeeld gaat worden.

toch bedankt !

Ik begrijp wat je bedoelt, maar je ziet iemand over het hoofd.

De strijder waar jij het over hebt hebben we al. Iemand met de absolute wil om te winnen, iemand die daar alles voor over heeft en niet zal rusten tot deze doelen bereikt zijn.

Iemand die luistert naar de naam Andre Villas-boas!

Hij is onze strijder.

19 juli 2011 om 16:58

Hahaha zie mijn bovenstaande reactie :P Wel bedankt voor de sterren

19 juli 2011 om 17:00

Heb je toevallig het artikel uit de VI gelezen over Villas-boas?

Sinds ik dat heb gelezen heb ik er stukken meer vertrouwen in. Die man is zo bezeten van winnen. Zoekt alles uit over de tegenstanders, maakte zelfs indruk op Bobby Robson met z'n zelfgemaakte wedstrijd-analyses. Meesterspion geworden onder Mourinho, geweldige people-manager.

En last but not least, een enorme fan van het Barcelona-voetbal. Net als Porto zal hij ons gegarandeerd aanvallend laten spelen in een mooie 4-3-3 opstelling. Ook al zouden we geen prijzen pakken, het is in ieder geval beter voor het oog. Dan blijft die telefoon wel in je broekzak voorspel ik.

19 juli 2011 om 17:31

Ja maar daar waak ik dus voor. Hij kan nog zo geweldig zijn in de voorbereiding maar je weet nooit hoe de spelers hierop reageren. Dat het een trainer is met potentie mee eens maar had toch liever een type V. Gaal gezien.

Hiddink was eigenlijk voor mij de enige juiste kandidaat. Dan had ik er echt zeker weten alle vertrouwen in. Maar nu neem je toch best een gok omdat Porto wel wat anders is dan Chelsea.

Maar goed het is ook niet zo dat AVB er niks van kan. Je wint niet zomaar de uefa cup en je word ook niet zomaar kampioen van portugal.

Voor de rest zal me telefoon inderdaak in me zak blijven als het spel in iedergeval om aan te zien is

Ik vond je begin zeer matig. Je noemt eerst een aantal cliches op en dit komt niet atractief over. Die twee Alineas erna vindt ik wel goed. Ik vind dat je je gevoel goed beschrijft en ik voel jou boosheid. Bij de 4e Alinea beschrijf je heel goed wat er nodig is om jou club er weer uit te halen. Ik snap jou gevoel ik kan ook altijd ongelovelijk genieten van de drive van Suarez. Dit is ook echt wat Chelsea nodig heeft: iemand die nooit opgeeft, er altijd voor blijft gaan. In Schweinsteiger zie ik hier inderdaad ook een goed persoon in om de lijnen uit te zetten. Van Bayern naar Chelsea is een stap hoger op en ik denk dat het ook goed is voor Schweinsteiger zijn ontwikkeling.

Al met al vind ik je column goed voor 5 sterren. Je legt goed je gevoel er in en je weet me te raken. Ook de oplossingen die jij bedenkt voor Chelsea spreken me aan

19 juli 2011 om 17:56

Dubbelpost

19 juli 2011 om 18:01

Over het begin ben ik met je eens, komt een beetje over alsof ik open deuren intrap. Nog tips hoe ik het beter ad kunnen verwoorden, want het begin stukje moet de lezer natuurlijk wel de interesse van de lezer opwekken.

Voor de rest bedankt voor 5 sterren en alle bij behorende complimenten. En leuk om te horen dat je het 1 met me eens bent en 2 je snapt wat ik bedoel.

Word gewaardeerd !

19 juli 2011 om 18:14

Je zou kunnen beginnen met een stuk uit een wedstrijd waar jij je mateloos aan ergert.

Bijvoorbeeld: 21 Maart 2011. Anelka geeft een ziekenhuisbal aan Ramires die hem nog net kan controleren en dan een hopeloze bal geeft aan Drogba. Vervolgens komt door het zwakke optreden van Chelsea de tegenstander er uit met een counter en boem daar is die de 0-1.

En vervolgens begin je met de volgende Alinea.

19 juli 2011 om 18:43

Dat is inderdaad een goed punt, bedankt, hier ga ik zeker wat mee doen !

Bedankt

André Villas-boas is jullie strijder, netzoals Mourinho een geweldige people-manager en motivator. Als hij het niet kan, kan niemand het. Want met spelers als, Terry, Ivanovic, Essien, Lampard, Drogba heb je toch een aantal spelers die al de clichés van je eerste alinea in je hoofd hebben.

Ben het overigens ook met je eens dat Kalou en Anelka hun langste tijd bij Chelsea hebben gehad. Ramires zou ik nog houden, hij speelde absoluut geweldig voordat hij naar Chelsea kwam en probeer maar als nieuweling in de Premier League bij een zwalkend Chelsea je normale niveau te halen.

19 juli 2011 om 18:13

Niks ten nadele van AVB maar het moet in het veld gebeuren. Niet de opstelling (ofja gedeetelijk) maar de menataliteit is bij mij vooral vorig seizoen opgevallen. Drogba was ziek dus die heeft vorig seizoen niet kunnen presteren, dit ook vanwege dergelijke blessures. Essien is 6 maanden uitgeschakeld, Mikel de vervanger kan hem alleen in verdedigend opzicht opvangen. Lampard speelt in dienst van de aanval en laat het nou vorig seizoen ook drama zijn in de aanval van Chelsea.

En als AVB het niet kan, wil ik hiddink hebben. Die kan het nog beter dan Avb.

Ramires ben ik helemaal klaar mee, dat zogenaamde talent liet niks zien vorig seizoen en heeft toch 26 wedstrijden gespeelt en totaal 4 doelpunten gemaakt.

Dit seizoen krijgt hij nog 1 kans van me, maar bij minste of geringste op de bank zetten want zijn houding staat me echt niet aan.

19 juli 2011 om 18:33

Ik zou ramires ook geen oneindig crediet meer geven, maar nog wel de kans. Het was zijn debuur seizoen in een team wat niet loopt en niet strijdt, logisch dat je daar dan in mee gaat.

Over Hiddink kan ik kort en krachtig zijn, geweldige trainer inderdaad ook een geweldige people manager. Maar je bent toch niet zo kortzichtig om AVB de laan uit te sturen na een paar slechte resultaten? Jullie hebben 11 miljoen voor die man betaald.

Verder is de blessure van Essien natuurlijk een aderlating, en is het nog maar de vraag hoe Drogba's fysieke gesteldheid het dit seizoen houd. Maar ik blijf erbij dat Schweinie niet persé nodig is. Hoewel hij wel uitstekend bij dit Chelsea zou passen.

19 juli 2011 om 18:42

Ja daarom maar ik vind dat je als speler jezelf gewoon altijd moet kunnen motiveren. Helemaal als talent, als hij 30 acties heeft geprobeerd en er lukken er maar 4 in zijn debuut seizoen, en hij doet wel zijn stinkende best oke dan heb ik er veel minder problemen mee. Maar zolang hij die houding heeft van '' ik ben goed kijk mij '' want dat straalde hij uit vond ik mag hij verkocht worden.

Nee AVB ga ik zeker niet de laan uitsturen, gun hem op zijn minst 3 seizoenen bij Chelsea. Dat staat buiten de discussie, alleen ik weet niet echt wat k moet verwachten. Iedereen is zo lyrisch over hem, alsof we volgend seizoen weer zo'n briljant seizoen gaan hebben als het eerste van Carlo.

Fergie Wenger zijn ook ervaren trainers. Voor de CL heb je dan Mourinho en Guardiola. Dus ik wil gewoon geen verwachting hebben, vorig seizoen had ik dat ook en we weten hoe dat is afgelopen.

Inderdaad een zware aderlating, baal er ook echt van. Maar ik vind juist van wel, hij heeft alles om Chelsea net dat laatste stukje extra te geven. Die man is zo verschrikkelijk goed. Dan kan Schweini zich lekker bezig houden met het middenveld en Lampard met de aanval. Terry met de verdediging samen met Cech.

Ik wil het gewoon een keer zien, op me Fifa gaat in iedergeval perfect ;p

19 juli 2011 om 21:49

Hoop doet leven, vergeet dat niet. Maar ik snap dat je na het afgelopen seizoen je, je hoop een beetje tempert.

Alleen kan ik je garanderen dat Schweinie toch niet komt, tenzij Chelsea met een gigantisch monsterbod komt zoals jij aangaf. En zelfs dan twijfel ik. Bayern heeft het geld niet nodig en willen dolgraag een beter seizoen neerzetten t.o.v. vorig jaar. Schweinie verkopen lijkt me dan uit den boze.

Ipv hem lijken jullie Modric te krijgen, goede vervanger voor Schweinie of niet?

19 juli 2011 om 22:00

Klopt, Modric is ook een prima vervanger maar dan mis ik wel nog een echte winger. Malouda word ook oud en we hebben een creatieve buitenspeler nodig voor de kleine ruimtes. Type Robinho of Suarez. Doelgericht en beetje ego.

Dan ben ik al wat geruster, maar heb een sterk vermoeden dat Pastore van italie naar Chelsea verhuist. Alleen zij en City zouden gestoord zijn om het bedrag van 45/50 miljoen te betalen.

Leuk stuk, heldere mening, grammaticaal wat kleine schoonheidsfoutjes zoals;

''die absolute wil om alles te willen winnen'', de 2de keer willen kan weg

Ik ga je er niet op afrekenen omdat het stuk qua opbouw, grammatica, eigen mening en titel goed in elkaar steekt.

19 juli 2011 om 18:26

Inderdaad, daar moet ik ook echt aan werken. En bedankt ondanks de (kleine) foutjes voor de 5 sterren

19 juli 2011 om 20:03

@expert4life

Dat ben ik helemaal met je eens.
Ook een keer een t vergeten, maar dat doe ik zelf zo vaak, dat neem ik een ander niet kwalijk.

Alleen, denk ik dat Chelsea iemand anders dan Schweinsteiger moet halen.
Wie zou ik niet zo 1-2-3 weten, omdat hij ook bij Chelsea moet passen.

Van mij krijg je 5 sterren.

19 juli 2011 om 20:31

Zet Essien naast Schweini neer of naast Modric in combinatie met Mikel dat middenveld is verdedigend niet te kloppen en met de aanvallende intenties van Lampard Modric en Schweini heb je een geweldige opzet.

Ben ervan overtuigd dat hij de oplossing is.

Bedankt voor de 5 sterren

20 juli 2011 om 15:11

Die 5 sterren zijn dik verdiend

Maar al zou Schweinsteiger bij Chelsea passen, dan vraag ik me nog af of hij wel haalbaar is, ik denk zelf dat daarvoor ook Robben moet vertrekken, want anders kan Bayern Chelsea verslaan in de Cl.
Maar een nieuwe middenvelder is inderdaad wel belangrijk.

20 juli 2011 om 19:12

Hahah maar toch bedankt, ik beschouw het niet als vanzelf sprekend

Ja precies. Achja ik zie het wel, zolang we geen winger hebben en geen middenvelder die van zich afbijt en ook nog eens aanvallende intenties heeft verwacht ik dit seizoen er ook niet bijster veel van.

Wacht het af. Geld & tijd genoeg, alhoewel onnodig geld uitgeven ik liever niet zie gebeuren!

Prima stuk en ik kan me er wel in vinden. Je maakt je punt goed duidelijk en beschrijft goed je irritaties van het afgelopen jaar. Ik zie wel een paar grammaticale fouten. Ik snap je punt ook wel. Ik kan twee spelers bedenken die deze mentaliteit wel heeft: Terry en Essien. Terry moet zich bezighouden met de verdediging, Essien is 6 maanden geblesseerd en zal dus amper spelen. Drogba kan het opzich ook wel, maar was afgelopen jaar ziek en vraag me toch af hoe hij dit seizoen zal gaan spelen. Verder is er inderdaad niemand met de winnaarsmentaliteit die een Schweinsteiger of een De Jong heeft. Ik vraag me af of Schweinsteiger haalbaar is: zoals je zelf al aangeeft is hij te duur en is het een belangrijke speler voor Bayern. De Jong is ook niet haalbaar en weet ook niet of hij goed bij Chelsea past. Kan eigenlijk niemand bedenken verder. Verder ontbrak het vorig jaar ook aan creativiteit: het spel verliep traag, er waren geen mooie passes, de verdediging speelde alleen maar achterin rond zonder risico te nemen. Zo'n type speler moet ook absoluut nog komen. Anelka en Kalou mogen inderdaad vertrekken: ze zijn beide te wisselvallig. Kalou is te egoistisch en mist teveel kansen. Anelka heeft geen mentaliteit: verdedigt nooit mee. Overigens vind ik hem te sloom. Ramires mag wat mij betreft nog een kans krijgen: hij stak er afgelopen seizoen bovenuit, dit kan inderdaad komen doordat de rest zo slecht was. Echter, ik wil aankomend seizoen nog wel zien hoe goed hij daadwerkelijk is. Op de Copa América heeft hij mij ook niet overtuigt, maar wil het wel nog eens zien.

Prima stuk, je blijft het doorlezen en je beschrijft je irritatie goed. Ik geef je 5 sterren.

19 juli 2011 om 19:20

Inderdaad het is niet echt haalbaar maar omdat ik een probleem schets vind ik dat ik ook een oplossing voor dat geschetste probleem moet geven. Ook zou hij in mijn ogen gewoon perfect bij Chelsea passen.

Een type de jong zie ik ook wel zitten, mits hij zijn rare fratsen achterwege laat. Bedoel ik heb geen zin om negatief in het nieuws te komen door 1 of andere zoveelste debiele tackel van hem. Maar zijn salaris zal hij never nooit bij Chelsea krijgen en het prijskaartje is mogelijk nog duurder dan Schweini.

Voor de rest kaart ik ook aan dat Modric onze aanwinst moet worden ik zie anders Pastore ook graag komen. Heb echt zo'n sterk vermoeden dat Chelsea hem heeft gehaald.

Voor de rest is Anelka inderdaad te sloom haha, die was ikvergeten bij te zetten. Trager dan een slak niet normaal gewoon. En dat verdient dan tonnen met geld bij me club. Schandalig. Ja daarom maar kijk ik keur hem niet af vanwege gebrek aan kwaliteit maar vanwege gebrek aan mentaliteit. Hij doet alsof hij het al heeft gemaakt en gewoon de beste is. Dat kan gewoon niet, alleen als je Zizou bent of Cruijf mag je er zo bijlopen. Of een Seedorf maar anders niet.

Bedankt voor de complimenten en kritiek en natuurlijk de 5 sterren

Prachtig man leuke onderwerp goed verhaal. Alleen Anelka vind ik echt een geweldenaar maar goed 5 sterren dat zowiezo.

19 juli 2011 om 19:45

Maar Anelka is ook een geweldenaar. Die man kan voetballen absoluut maar sinds hij bij Chelsea speelt heeft hij een lakse houding gekregen. Hij is te makkelijk in de aanval en omschakeling naar verdediging, verliest de bal te snel, laat zijn hoofd hangen en is traag in in zijn handeling voor een pass of actie.

Maar zijn aanvallende kwaliteiten weet ik zeker wel te waarderen alleen bij Chelsea moet je meer kunnen dan dat. Bij Bolton was hij de ster maar hier heb je 6 sterren en zelfs die lopen er niet zo bij.

Niettemin edankt voor de complimenten en sterren

Tja, ik ben het zelf niet met je eens. Ik vind dat we al genoeg strijders hebben met Drogba, Essien, Cech, Lampard en Terry. Dat jij dan zegt dat Terry en Cech het druk bezig hadden met verdedigen en daardoor het middenveld en de aanval niet op sleeptouw konden nemen vind ik een onzinargument. Terry blijft een icoon, een leider en een strijder in het team. Dat hij in de verdediging staat doet daar niets aan af. Elke corner, elke vrije trap dichtbij goal is gevaarlijk omdat hij zich dan voorin meldt. We kunnen ook niet op elke positie een leider hebben.

Jij vind dat we Schweinsteiger moeten halen, o.a omdat hij een strijder is. Ikzelf vind Lampard en Essien ook al strijders. Ik denk niet dat we heel veel hebben aan een driemans middenveld met 3 strijders. Essien is nu geblesseerd maar als Modric komt hebben we een vervangende strijder. Ik weet niet of je Modric tegen Chelsea hebt zien spelen, maar dat is een vechtertje hoor. Een strijder, die jongen was zo fel dat hij zelfs Drogba met zijn lichaam van de bal zette.

Een strijder is nu niet wat we moeten. We moeten een motivator hebben en die hebben we nu in Villas-boas. Voorgaande jaren was ons collectief, onze strijdkracht juist ons sterke punt. Ik denk niet dat die zomaar verdwenen is en echte strijders zijn we niet kwijt geraakt.

19 juli 2011 om 20:19

Drogba is niet eens meer zeker van een basisplaats alhoewel ik de mening heb dat hij absoluut basisplek moet hebben. En Essien is 6 maanden uitgeschakeld. Cech is een doelman dus die zorgt samen met Terry voor de verdediging.

Terry is inderdaad een icoon gaat vaak mee naar voren maar dat is niet waar ik over heen val. Ik val over het feit heen dat we vorig seizoen echt werden overlopen. Het middenveld stond er niet daardoor had de verdediging overwerk en de aanval kwam niet of nauwelijks aanbod met name door die hoge misplaatste arrogantie.

Lampard is een strijder mee eens maar vorig seizoen kwam het er niet echt uit he ? Hij was ook een tijdje geblesseerd dus het liep niet allemaal zo lekker. Daarom vind ik dat Schweini de ideale speler is voor Chelsea. Hij kan op het middenveld naast Essien/mikel/modric plaats nemen en gewoon de lijnen uitzetten. Dat hebben we nodig vind ik.

Daarbij is een motivator ook nodig maar in het veld vind ik. Natuurlijk zal met AVB het spel hopelijk er ook op vooruit gaan maar in het veld moet het toch echt gebeuren. En daar heb je ook een motivator nodig.

Heb je verbeter/kritiek punten op de wijze van mijn artikel ? Ben namelijk wel benieuwd naar je beoordeling;p

19 juli 2011 om 23:19

Ik persoonlijk weet niet zeker of Drogba moet starten. Natuurlijk puur op basis van kwaliteiten zeker, maar als AVB daadwerkelijk 4-3-3 gaat spelen dan moeten Torres en Drogba om de plek strijden en het zou me niks verbazen als Torres die strijd wint.

Ik denk dat je niet veel motivators in het veld zult vinden. Als Schweinsteiger zo'n rol wilt opeisen weet ik niet of dat past met de andere ego's binnen het team. Zo'n rol is toch een grote en een voor een echte leider. Met Lampard en Terry hebben we al 2 van zulk soort leiders en echte Chelsea-guys. Ik denk persoonlijk dat sowieso iemand dan zou botsen met die twee of dat het moeilijker is om zo'n grote rol op je te nemen.

Modric, Lampard en Schweinsteiger is verdedigend misschien iets te instabiel maar wel een fantastisch middenveld. Ik vind Schweinsteiger niet creatief genoeg om hem als enige creatieve middenvelder naast Lampard te zetten. Lampard eruithalen is voor mij eigenlijk ook geen optie.

Haha, over je artikel. Het is goed opgebouwd, je begint met vorig jaar en wat er mis ging. Vervolgens vertel je wat er dus moet worden verbeterd en wie er moet worden gehaald. Tot slot geef je een voorbeeld. Schrijfstijl is prima en al met al is het een goed stuk. Het onderwerp is vrij veilig zolang je het goed onderbouwd, maar kan toch voor een discussie zorgen en dat heb jij uitstekend gedaan.

19 juli 2011 om 23:46

Denk inderdaad dat Torres deze strijd gaat winnen. Alhoewel Drogba ontzettend geliefd is en belangrijk voor het team zelf. Torres moet het eerst nog waarmaken bij Chelsea en Drogba heeft het allang waargemaakt en zie hem dit seizoen ook met gemak schitteren.

Het zou een probleem kunnen opleveren met de andere ego's dat klopt, echter heeft Schweini geen moeite daarmee. Bij Duitsland moest hij zich ook schikken naar Ballack. Dus ik denk dat dat wel mee zal vallen mocht hij komen.

Modric verdedigend ? Lampard speelt altijd aanvallend, en Schweini zou dan de enige verdedigende speler zijn samen met Mikel en anders de enige alshij naast Gael. Lampard moet gewoon blijven staan dat hij echt niks meer toevoegd aan de selectie. Maar die gaat nog wel even mee !

Bedankt voor de kritiek. Wat is je beoordeling of geen je geen cijfers ?;p

20 juli 2011 om 12:40

Je bedoelt Modric verdedigend opstellen? Dat zou dan wel ten koste van zijn creatieve en aanvallend intenties gaan, want AVB wilt volgens mij wel met de punt naar achteren spelen. Ik denk zelf ook dat Modric makkelijk aanvallender kan spelen dan hij bij Tottenham deed. Hij heeft een redelijk goed schot en verder ook alle benodigde kwaliteiten. Daarachter dan Mikel/ramires/essien. Als Essien er niet is, niet heel goed maar misschien dat Chalobah het daar een keer kan proberen

20 juli 2011 om 12:50

Nee juist niet, ik dacht dat jij dat bedoelde.

Ik zou bijvoorbeeld Ivanovic - Alex - Terry - Cole in de verdediging zetten.

Middenveld met Modric Mikel en Mceachran zetten. Mikel is verdedigend geweldig, maar aanvallend wat minder. Vind hem ook een blok op het middenveld. En hij kan de bal dan rusti afgeven aan Modric of Mceachran.

Lampard met een punt naar voren, Drogba/torres in de diepe spits en Sturridge of Malouda erom heen laten zwerven. Zo zou ik het doen.

20 juli 2011 om 13:10

Dat zou wel leuk zijn, maar Villas-boas wilt echt 4-3-3 gaan spelen met wingers. Ik heb vandaag wat van zijn oefenstof gezien (op papier) en daar kwamen ook echt oefeningen met wingers in voor.

Viermansmiddenveld gaat het dus niet worden en dan zou ik dus Schweinsteiger zelf niet halen. Modric-mikel-lampard/mceachran met de punt naar achter.

Voorin dan Malouda - Drogba/torres - Sturridge. Het liefst nog een winger halen, want nu zijn het er niet heel veel of heel goed. Hangt ook van Kakuta's progressie af.

20 juli 2011 om 13:13

Inderdaad, bij deze reactie moet ik me helemaal bij aansluiten. Goed verwoord!

Kakuta vind ik persoonlijk wat meer voorstellen dan Ramires. Ik weet niet waarom maar hij heeft bij persoonlijk wel een goede indruk achtergelaten.

Maar we moeten sowieso wel inderdaad een winger hebben. Type Robinho.
Alleen zulke spelers zijn niet goedkoop en helemaal niet als je er 1 op niveau wilt.

Essien en Drogba zijn in mijn ogen de grootste strijders van Chelsea.
Maar zoals je al zei is Essien 6 maanden uitgeschakeld en Drogba is niet meer zeker van zijn basisplaats(die hij in mijn ogen wel verdient).
Zelf kwam je met Schweingsteiger, maar in mijn ogen heeft Chelsea Sneijder nodig.
Sneijder is een kleine gifkikker die zowel voetballend als coachend iets toevoegd aan Chelsea en die altijd wil winnen.

Verder vond ik het stuk leuk en verfrissend om te lezen, daarom 5 sterren.

19 juli 2011 om 20:34

In dat opzicht zou Sneijder inderdaad meer toevoegen maar je moet niet vergeten dat Sneijder een momenten speler is. Hij is soms hele wedstrijden onzichtbaar tot hij met 2/3 gevaarlijke schoten tevoorschijn komt of iemand plots voor het doel zet.

Chelsea wilt constante druk voeren, ook is de PL fysiek een harde competitie en Sneijder is toch wel wat blessure gevoelig. Dus we kunnen geen risico in dat opzicht met hem nemen. Ook is het tempo aanzienlijk hoger dan in Italië.

Qua gifkikker heb je dan weer helemaal gelijk. Toch zie ik liever Schweini.

Thanks for de complimenten en 5 sterren

super goed stuk heerlijk om in weg te lezen en ik snap je helemaal bijvoorbeeld dat soort wedstijden zoals in de fa cup tegen everton alleen drogba zetten zich correct me if i am wrong verder is schweini denk onmogelijk maar zou wel de ideale man zijn op het middenveld en ik vind dat je een strijder als suarez perfect verwoord. conclusie heerlijk stuk waar ik me totaal in kan vinden 5 sterren ik heb wel gestemd maar mijn 5 sterren staan er niet bij

19 juli 2011 om 21:26

Hahah je moet altijd ff wachten tot je stem zichtbaar word. Maar bedankt voor de positiviteit en mening. Ook dank ik je voor de compliment en 5 sterren

19 juli 2011 om 21:41

oke haha ik dacht al mar nogmaals goed stuk

Terry, Essien en in mindere mate Drogba waren de spelers waar de drive het meest zichtbaar was. Na Mourinho vond ik Chelsea veel pragmatischer en het 'niemand gaat van ons winnen, wij zijn de enige kampioenen.' mentaliteit verdween met Mourinho mee. Daarom denk ik dat een speler als Bastian daar niet veel verandering in zal brengen. Er is een revolutie voor nodig want de spelers worden ouder, statischer en ontberen de arrogantie waarop ze leefden om de overwinning naar hun toe te trekken.

Suarez is er 'zo' een, maar het was in combinatie met een frisse wind dat door Liverpool jaagde om het hart gaande te krijgen en zo hard te horen kloppen dat de concurrenten er gehoor aan gaven door met vernieuwd respect de ploeg uit Liverpool op het slagveld te verwelkomen. Een leven zonder Gerrard is nog steeds een leven, misschien wel een beter leven. Een oude garde van Chelsea zou de half gedoofde vlam moeten aanwakkeren met vers bloed, een nieuw gezicht en een dosis onzekerheid, want dan vecht je voor je leven.

19 juli 2011 om 23:54

Ik ben het gedeetelijk met je eens. De oude garde (terry & Lampard & Drogba) vormen toch wel de basis van dit fantastische team. Daarbij kan Terry absoluut nog lang mee net als Lampard. Drogba is inmiddels wel 34 maar daarvoor hebben we al Torres als vervanger.

Malouda, Kalou, Anelka, Benayoun, Zhirkov zijn spelers die eruit moeten.

Ramires krijgt 1 kans van me, Mceachran zit eraan te komen, Gael is ook een jeugdspeler. Sturridge voor op de flank. Verdediging hebben we Terry + Alex, Bruma die verhuurd word.
Bosingwa en Ivanovic, en Ashley Cole vergt geen uitleg.

Dus alleen het middenveld en de aanval en in mijn optiek de rechtsback positie zijn een verzwakking waar toch echt verversing moet komen zoals je zelf zegt. Maar toch ben ik ervan overtuigd dat Schweini absoluut Chelsea verder kan helpen. Zijn mentaliteit is geweldig en laat zich horen.

Terry voor de verdediging, Schweini voor het middenveld. En Lampard voor de aanval, lijkt me perfect.

Goed stuk ik heb me eigenlijk dit seizoen niet heel erg veel verdiept in Chelsea ik weet er nu wat meer van af 4 sterren!

20 juli 2011 om 00:11

Bedankt, voor de kritiek & sterren. Naja als je iets wil weten over Chelsea just ask

Wat een belachelijk slecht stuk zeg. Zo ontzettend kortzichtig. Ik heb het hier al een paar keer met je over gehad dus ik ga nu niet weer op de inhoud in. Over je schrijfstijl: totaal niet vloeiend, telkens geforceerde opsommingen, leest niet lekker weg.

20 juli 2011 om 08:09

Ieder zijn mening natuurlijk. Maar in plaats van enkel kritiek te geven kan je me ook tips geven.
Hoe kan ik het (los van de inhoud) in jouw ogen verbeteren dan ?

20 juli 2011 om 13:19

Het is dat ik al een beoordeling heb gegeven, anders had ik alleen al vanwege jouw reactie opnieuw 5 sterren gegeven. Het stuk is qua opbouw prima, steekt goed in elkaar, goede titel, goed slot en de emotie van de schrijver is er goed in te vinden. Dat zijn dus al minimaal 4 sterren. Misschien moet je eens wat meer Ce's lezen, dan zie je hoe goed deze is.

En ja, er zitten wat spelfouten in, lekker boeiend, dat zijn er ook hooguit 5 in het hele stuk.

20 juli 2011 om 16:02

Hoezo, 'dat zijn dus al minimaal 4 sterren'. De sterren die ik geef zijn mijn eigen mening/beoordeling. Zo kun je een stuk totaal niet beoordelen. Er zijn zoveel Ce's hier op vz waarbij er nonstop met 5 sterren word geslingerd terwijl het hele matige verhaaltjes zijn.

Zo gaat dat hier op voetbalzone, lekker met 5 sterren strooien alsof het niks is. 5 sterren betekent voor mij een perfecte CE, eentje die je met iets vernieuwends komt etc. Dat is deze stuk totaal niet voor mij. Het is zijn eigen mening en hij verkondigt het hier alsof dat ook de gang van zaken is, ik weet wel zeker dat er genoeg Chelsea fans hier op vz zijn die het belachelijk vinden dat er volgens hem in ons team geen strijders zijn.

Hij kan alles roepen na zo'n dramatisch seizoen. Mensen die er weinig verstand van hebben en zoiets lezen willen op zoek naar een oplossing (shit wat was er aan de hand) en dan lezen ze zo'n matig stuk (ontzettend zwart wit en kortzichtig) en dan denken ze: hey ja, misschien klopt dit wel. Ik kan ook wel met een conspiracy aankomen dat de helft van ons team bezeten was door demonen en dan zou het hier alsnog met minimaal 4 sterren worden beoordeeld. Kijk iedereen kan schrijven wat hij wil, dat doet Drogba# ook (ook al vind ik het de grootste onzin ooit, hij mag schrijven wat hij wil). Waarom kan ik dat ook niet met beeordelingen? Ik vind dit stuk nog niet eens een halve ster waard.

20 juli 2011 om 16:20

The_bison

Ik verzoek jouw vriendelijk om voortaan mijn reacties en Ce's in de toekomst met rust te laten. Ieder heeft zijn eigen mening en ieder mag natuurlijk deze verkondigen met een goede onderbouwing. Het feit dat jij zegt dat ik een belachelijk artikel heb geschreven en dat hier gaat lopen verkondigen terwijl je niet eens openstaat voor mijn mening is eerder kortzichtig van jouw dan mij. Verder wil ik benadrukken dat ik niet zomaar wat roep, als ik zomaar wat roep vind ik het behoorlijk vreemd dat alleen jij van alle gegeven reacties tot nu toe het er niet mee eens bent. Dat meegenomen concludeer jij ook nog eens dat ik een kortzichtige blik heb net als iedereen die het dan met mij eens zou zijn.

Daarmee toon je niet echt veel respect richting mij en mijn mede supporters die er net zo overdenken. Maar het ergste van jouw vind ik nog wel hoe kinderachtig jij je opstelt. Je negeert mijn vraag over wat mijn verbeter-punten zouden kunnen zijn en je douwt mijn CE alleen maar verder de grond in.

Dus alsjeblieft reageer niet op mijn reacties of Ce's in de toekomst dit zal mij en blijkbaar jouw ook heel veel irritaties besparen.

Alvast bedankt

Ps:

Trouwens vat dit niet verkeerd op jongens maar vanwege The_bison heb ik mijzelf 5 sterren gegeven. Aangezien hij naar mijn mening heel makkelijk oordeelt. Als hij 1 ster had gegeven met een onderbouwing waar ik wat mee kan, dan had ik mezelf niet hoeven compenseren met 5 sterren.

Het enige wat hij zegt is:
Het stuk is belachelijk
Het is complete onzin
Hij mag schrijven wat hij, dan mag ik beoordelen hoe ik wil
Dit is mijn mening en alleen ik heb gelijk want anders is bullshit

Wanneer ik hem vraag voor opbouwende kritiek kan hij niet geven, enkel mijn CE nog meer de grond induwen.

Vandaar die 5 sterren die ik mezelf heb gegeven, vat het niet verkeerd op.

20 juli 2011 om 17:43

'het feit dat jij zegt dat ik een belachelijk artikel heb geschreven en dat hier gaat lopen verkondigen terwijl je niet eens openstaat voor mijn mening is eerder kortzichtig van jouw dan mij.'

Waar zeg ik dat? Ik zeg toch dat iedereen zijn eigen mening mag hebben en deze mag uiten. Waarom mag ik dat niet bij jouw CE doen? Meteen piepen als iemand kritiek heeft en niet meteen alles goedkeurt. Daarvoor zijn die reacties toch ingesteld. Ik geef hier mijn mening en mijn beoordeling, niks kortzichtig.

En nergens zeg ik 'dit is mijn mening, ik heb gelijk dat andere is bullshit'. Zo kom jij juist over, met je zogenaamde analyse. Ik heb het hier toch al inhoudelijk over gehad, ik ga mezelf niet 3 keer herhalen. Je kon er gewoon niet tegen dat ik je tegensprak met goede argumenten in een van die artikelen, waarbij je meteen ff een Ce'tje tikt om maar duidelijk te maken dat jij gelijk hebt met je onzin verhaal.

20 juli 2011 om 18:09

The_bison

Je weet hopelijk het verschil tussen vertellen dat iemand zijn mening mag vertellen en voor open staan om die mening aan te horen en erover te discussiëren ? Je komt echt over alsof je helemaal niks snapt van wat ik bedoel.

En waar zeg ik dat je jouw mening niet mag geven ? Ik zeg alleen dat jouw mening eigenlijk gebaseerd is op argumenten waarvan jij vind dat ze goed zijn. Wat kan mij het schelen als je kritiek hebt ? Ik heb duidelijk gezegd met respect, en dat heb jij totaal niet tegenover mij.

Jij vind dat ik over kom alsof ik gelijk en de rest bulsshit is terwijl je zoals je kan zien opensta voor kritiek en graag erover praat ? Jemig he, jij snapt echt niet wat ik bedoel (:

Nee echt dan je laatste stukje The_bison ga lekker ergens anders je mening oh zo geweldige argumenten geven en laat mij met rust. Zoals ik al zei het bespaart mij en jouw veel irritatie.

Deze CE heb ik echt niet speciaal geschreven voor jouw om te laten zien dat ik gelijk heb. En als je dat denkt vind je jezelf wel heel belangrijk he ?

Alsjeblieft zeg.

20 juli 2011 om 19:12

Je typt weer eens heel veel maar je zegt eigenlijk niks nieuws, je blijft jezelf herhalen.

En hoezo hoor ik jouw mening en discussier ik niet? Wat?! Dat zijn we Juist aan het doen vriend. Je weet zelf ook wel dat we hier al over gediscussieerd hebben in andere topics, dat is waarom ik niet op de inhoud wil inhaken, ik heb dat al 2 keer met jou besproken, waarom nog een derde keer?

Volgens mij mag iedereen posten en zijn mening uiten waar hij of zij dat wil en dat zal ik ook blijven doen, trust me. Ik laat me niet wegjagen door iemand die er niet tegen kan als er maar een beetje kritiek is.

20 juli 2011 om 19:51

Je snapt het nog steeds niet he !

Het is blijkbaar te moeilijk voor jouw dus ik zal het dan maar simpel proberen te formuleren. Waar zijn je opbouwende kritieke punten wat ik kan gebruiken voor mijn volgende CE ?

We hebben dat met elkaar besproken aha. Ik vond toen en vind nog steeds dat die argumenten erg zwak zijn en gewoon simpel onderuit te halen zoals ik al heb gedaan.

Dat mag je uiteraard doen maar ik hoop dat ik dan geen irritatie bij jouw opwek Persoonlijk lig ik er niet wakker van
Nogmaals het is heel simpel om me stuk af te kraken maar blijkbaar is het teveel gevraagd om tips te geven ? Jij bent echt ongelooflijk Xd

Zolang je maar gelukkig bent he

20 juli 2011 om 20:46

Jij hebt mijn argumenten over dat onderwerp nog nooit onderuit gehaald, ga nou geen dingen verzinnen. Ik kreeg zelfs groene randjes, niet omdat mijn reactie o-zo briljant was, maar omdat jouw opmerkingen helemaal nergens op sloegen. Bijna geen enkele Chelsea fan was het met jouw opmerkingen eens in die topics. Zelfs een Man United fan vond het belachelijk. Lees het allemaal maar terug.

En in mijn eerste post heb ik al kritiekpunten aangegeven: totaal niet vloeiend, telkens geforceerde opsommingen, leest niet lekker weg.

Dit is gegronde en duidelijke feedback, hoezo kun je hier niets mee?

20 juli 2011 om 21:03

The_bison

Mijn laatste reactie op jouw.

Ja we zien op column dat mensen het niet met me eens zijn toch. Al die 5 sterren zijn onverdiend en al die mensen die deze sterren hebben gegeven zijn achterlijke idioten.

Dat jij toevalig een groen randje krijgt omdat iemand die bevoegd is om een groen randje te geven het ermee eens is kan ik niks aan doen. Ongetwijfeld zal je ergens een punt hebben maar zoals ik al zeg zolang jij niet kan reageren met fatsoen en respect ga ik met jouw geen discussie voeren en die ben ik destijds dus ook uit de weg gegaan. Dat jij zo'n discussie dan beschouwd als gewonnen prima, als jij er gelukkig mee bent.

Nee hier kan ik niks mee, goshh jouw niveau is echt om te huilen man jezus.
Om te beginnen, totaal niet vloeiend, leest niet lekker weg. Het zijn 2 dingen die op hetzelfde neerkomen, dus in jouw oh zo briljante argumenten noem je 2 dezelfde dingen.

Dan zelfs als het al niet lekker weg leest vraag ik om tips hoe jij het dan bijvoorbeeld zou doen. geforceerde opsommingen welke dan ? Ik kan namelijk geen vinden.

Ja The_bison het is goed met je, iedereen die hier reageert is stom en achterlijk en snapt er niks van en jij bent de enige hier die heeft gereageerd die verstand van zaken heeft.

Vind je maar een triest geval.

20 juli 2011 om 21:21

Ik ben een triest geval? Jij komt met aannames alsof ik denk dat ik hier de enige ben met verstand en de rest maar wat roept, wat een onzin.

Jij hebt het over fatsoen en respect maar komt wel met persoonlijke aanvallen, hoezo hypocriet?

20 juli 2011 om 21:36

Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten

Over Anelka en Kalou heb je zeker gelijk want die verprutsen teveel kansen en proberen de creatieve speler uit te hangen en Kalou lukt dat nog wel aardig maar daar in tegen Anelka niet. Heel af en toe zie je die scherpte bij hem maar te snel laat die ze koppie hangen. Ramires zou ik zeker behouden en nu Essien zolang geblesseerd is al helemaal. Eerst afwachten van AVB van hem kan maken want vertrouwen heb ik wel in heb want hij kan voetballen en heeft een goede mentaliteit. Ik denk dat verder dat Schweinsteiger een hele goede kan zijn voor ons maar wel heel erg prijzig en Bayern heeft geen geld nodig aangezien dat een van de gezondste clubs van Europa is. We hebben vorig jaar te snel alle oudere spelers weggedaan en vooral het gemis van Ballack is groot want die heeft die instelling. Nu hij weg is moeten we opzoek en mijn voorstellen zijn Scott Parker of Daniele de Rossi. Die gaan over lijken en blijven altijd doorgaan en de boel opjutten. In een andere post van iemand kwam ook Sneijder voorbij en die zie ik ook wel zitten want dat is een klein irritant ventje die maar wil en zal winnen hoe dan ook. En daar moeten zeker spelers van in je selectie zitten. Dus dat verjongen moeten ze ook zeker niet teveel doorslaan deze zomer maar een goede balans zoals Manutd dat heeft is perfect.

Goed geschreven artikel en herken het gevoel af en toe

20 juli 2011 om 11:12

Helemaal mee eens. Niks aan op te merken bij je reactie. Bedankt voor de 4 sterren en kritiek!

20 juli 2011 om 11:34

Dankje, En daarom wil ik ook graag dat Parker word aangetrokken, kent de club en de competitie en is relatief goedkoop. Er gaan geruchten rond van een 1 jarig huurcontract en dat lijkt me het beste want hij is 30 jaar en zo blijft het weinig risico en goedkoop. Verder hoop ik dat modric, Lukaku, Santon, Parker en nog een winger maar ik zou niet weten wie het lieft Hulk maar die is wel heel erg prijzig en nog een creatieve middenvelder zoals Pastore. En anelka en zhirkov mogen zowiezo vertrekken. Hoe denk jij daarover?

20 juli 2011 om 12:03

Anelka samen met Kalou eruit werken. Malouda laten staan en inderdaad een winger halen met het niveau van Hulk.

Voor de rest kan je Parker halen maar we moeten denken op de lange termijn visie. In dat opzicht zou het ook nog maar de vraag zijn of hij het niveau aan zou kunnen. Maar je kan het altijd proberen.

Zhirkov vind ik wel een goede speler om achter de hand te houden. Toch 1 van de weinig met een verfijnde techniek. En ik heb zo'n heel sterk vermoeden dat wij Pastore ook hebben gekocht. Bedoel alleen City & Chelsea zouden dit bedrag willen betalen voor hem.

Dus Kalou en Anelka wegsturen, Zhirkov houden, Modric aantrekken en dan nog een winger die makkelijk in de kleine ruimtes uit de voeten kan.

Maar die winger moet wel echt een ijzeren mentaliteit hebben. Die gewoon blijft proberen.

Helder stuk met inhoudelijk een probleemschets en aangedragen oplossing. Of de situatie echt zo zwart-wit is weet ik eigenlijk niet, want afgelopen seizoen heeft Chelsea toch nog een eindspurt gemaakt. Maar dat ze een speler nodig hebben die iets extra's brengt wat betreft mentaliteit en creativiteit, daar kan ik me wel in vinden. Dan je schrijfstijl. Niet slecht, ik heb het stuk immers uitgelezen. Maar ik zou je als tip willen geven: maak het allemaal wat krachtiger. Minder woorden, meer impact. Bekijk per zin hoe je hem overtuigender kan maken. Ik zal je een voorbeeldje geven: '' Als er niet zo’n speler komt, dan zal mijn telefoon vaker naar de televisie worden gegooid. '' Maak het directer. Jij gooit dat ding zelf naar de tv, niet iemand anders, althans, dat mag ik hopen Hoop dat je er wat mee kan.

20 juli 2011 om 11:14

Dank u voor de kritiek en complimenten. En kan er zeker wat mee, ben nu ook bezig met een nieuwe CE alhoewel deze ben ik van mening een heel ander soort is. Maar ik zal kijken of ik het kan verwerken erin, denk het wel.

Bedankt voor de sterren

Even een korte vraag hoor: Mis je Ballack? Die deed volgens mij eigenlijk precies wat jij nu mist. Niet dat ik suggereer dat je hem terug moet halen.

20 juli 2011 om 12:33

Precies. Hem mis ik. Zoveel venijn zat er in zijn spel en als je dan ook nog zag wat voor kwaliteiten hij had. Ongelooflijk zonde dat we hem van de hand hebben gedaan. Maar hij was een te grote speler voor de bank en kampte ook met blessures. En destijds deed Chelsea het fantastisch onder Mourinho.

Dus ik snapte zijn overgang naar Leverkussen wel.

Maar je begrijpt me precies !

Jullie missen inderdaad een type Ballack. Een echte leider op het veld, Lampard zou dat moeten zijn en ook Terry moet die kar kunnen trekken. Maar je hebt ook een figuur in het hart van de ploeg nodig. Centraal dus. Sterk stuk waarin het pijnpunt van Chelsea word uitvergroot, het is een Machine, dat hebben we al vaak genoeg gezien, maar elke machine heeft een goed draaiende motor nodig. Zo ook Chelsea.

5 sterren.

20 juli 2011 om 12:46

Bedankt voor de sterren

Voor de rest ben ik het met je eens!

Leuke CE.

Je frustratie druip af in je teksten. Heerlijk om er zo vanaf te komen vindt je niet ... ?
Je schrijfstijl is goed & je varieert het ook goed.

Ik moet bekennen, dat toen Chelsea maar door bleef gaan met die monsterscores dat ik de bui al zag hangen & dat Chelsea opnieuw kampioen zou worden. Ze speelden ploegen helemaal zoek, kansloos om het zo maar te zeggen.
Over de spelers die jij opnoemt, gek genoeg denk ik er precies het zelfde over! Vooral die Anelka die kan ik totaal niet uitstaan. Hij oogt zo lui als Varken in de modder die maar even opstaat voor eten of iets dergelijks. Zie het zo, deze varker staat af & toe op, om wat te gaan eten. Anelka rend even om proberen te scoren, same shit dont you think ... ?
Kalou speelt af & toe wel goed maar meestal is het slecht of niet goed.
Ramires, eigenlijk het zelfde verhaal als Kalou, dan staat hij er ineens & dan weer niet ...

Trouwens, Chelsea begon slechter te spelen na het ontslag van Ray Wilkins. Denk je niet dat zijn ontslag wellicht iets met de spelers hebben gedaan ... ? Drogba, Terry & Lampard mochten hem echt! Ze hielden echt van hem. Ik denk toch dat die factor een rol speelde in het omslag van Chelsea in haar spel.

Maar goed, ik vond je CE zeker intressant om te lezen, zeer boeiend & ik kan mezelf hervinden in je woorden.
Netjes, 5 Sterren ...

20 juli 2011 om 18:15

Inderdaad geweldig gewoon. Heb echt hier veel gevoel in gelegd. Man wat was ik vaak kwaad haha.

Ja ik zag juist het tegenovergestelde, we werden lui en begonnen arrogant te spelen.
Zag zoals ik ook in me CE aangeef de bui al hangen.

Voor de rest heb je Anelka echt perfect beschreven, het is een schande dat een speler met zijn instelling bij Chelsea uberhaupt een kans maakt. Echt absoluut geen inzet. Kalou moet gewoon weg. Die stelt echt geen reet voor. Ramires is vind ik tot nu toe compleet door de mand gevallen. Ben hem echt zo zat en zet hem het liefst of op de bank of verhuur hem aan een 2e divisie club. Word hij hard en gaat hij een veel betere instelling krijgen denk ik.

Zeker wel, Ray Wilkins heeft invloed gehad. Het vervelende is dat er geen nieuws is uitgebracht over waarom hij is ontslagen. Hij is nog steeds werkzaam bij de club en is commentator geworden voor wedstrijden die echt spannend zijn.

Bedankt voor de 5 sterren, word gewaardeerd !

20 juli 2011 om 19:00

Ja, ik vraag me nog altijd af wat de reden is want zijn ontslag kwam uit het niets & er was ook nooit een verklaring ervoor.
Maar goed, wel intressant om te weten dat hij commentator is, wist het helemaal niet ...

Wat de 5 sterren betreft, you earned it ...

20 juli 2011 om 19:14

Hahah ja heel toevallig zat ik vandaag te googlen wat nou misschien de oorzaak was. Ik kan er helaas vrij weinig over vinden. Hahah jaa hij is dat sinds januari dit jaar Best logisch. Hij was immers assistent veld trainer van een topclub.

En alsnog ookal verdien ik ze, bedank ik je ;p Is wel zo netjes vind ik

Je hebt zeker gelijk wat betreft vorig seizoen. Ik denk alleen wel dat het voor een groot deel aan de trainer lag. Wel is het een kwalijke zaak dat de spelers zichzelf dan niet goed kunnen motiveren maar ik ben ervan overtuigd dat het onder Villas-boas weer goedkomt.

Het is voor ons als Chelsea fans extra pijnlijk om dit aan te zien. De kracht van het Chelsea onder Abramovich is altijd geweest dat het team net een machine was. De mentaliteit was altijd fantastisch en nu loopt het team er soms gewoon uitgeblust bij. Het vuur is er een beetje uit. Dit ligt niet alleen aan de mentaliteit maar toch vooral ook aan de leeftijd van het team.

Ik hoop echt dat dit jaar weer goedkomt. Ik heb veel vertrouwen in Andre Villas Boas en ik ben het er sowieso mee eens dat we wat gasten nodig hebben die wat power overbrengen. Dit hoeven nog niet zozeer gasten te zijn die er keihard inklappen maar we moeten gewoon wat jonge spelers hebben die wat lef hebben en niet voor de makkelijke oplossing kiezen. Gewoon wat jongens die wat onverwachts doen en weer wat frisheid meegeven aan het spel van Chelsea. Als het plezier terugkomt dan komt de rest vanzelf weer terug.

Ik ben het eens met je boodschap en ik heb het stuk lekker makkelijk uitgelezen. De manier waarop het geschreven is mag misschien wat 'spannender' zijn maar dat neemt niet weg dat je gewoon vijf sterren van mij krijgt!

Mja maar ik vind het wel raar dat het seizoen ervoor we wel magistraal presteerde. Bedoel we hadden toen zelfs het record aantal doelpunten verbeterd. 103 Doelpunten in totaal. Ik snap dat je enthousiast bent van Andre Villas-boas. Echter ben ik nu wat terughoudend. Ik moet nog zien welke spelers komen en welke gaan.

Tot dusver hebben Arsenal Liverpool City en United zich versterkt, dit terwijl Chelsea niemand heeft gehaald. En dat moet toch echt wel komen op het middenveld.

Maar dat het aan de leeftijd ligt betwijfel ik. Denk eerder dat de jonge spelers niet genoeg begeleiding kregen vorig seizoen. Ancelotti had de jonge jongens gewoon een contract moeten aanbieden en ze regelmatig moeten laten invallen. Het ging toch als slecht, dan kan je net zo goed experimenteren. Kijken hoe het dan gaat. Bruma had dit seizoen bijvoorbeeld met een vaste basisplaats naast Terry kunnen spelen. Mceachran samen met Lampard in plaats van de overhypde opgehemelde Ramires.

Voor de rest kan ik me wel vinden in je reactie.

Bedankt voor de sterren en kritiek, ben nu bezig met mijn volgende stuk en deze zal wat fijner zijn in me schrijfstijl als je weet wat ik bedoel

Goed stuk de volle 5 sterren van mij je grammatica is goed paar kleine foutjes maar die zijn hierboven al uitgelicht.
Over je menig ben ik het helemaal mee eens. Snap nog steeds niet waarom Chelsea Suarez niet gekocht heeft je weet dat hij er in een vol seizoen tussen de 15 en 25 in knalt als winger en hij geeft ook nog eens 2 handen vol assist. Op het middenveld zou Sweinsteiger de beste mogelijkheid zijn maar die staat nog tot 2016 onder contract bij Bayern en aangezien Bayern geen geld nodig heeft denk ik niet dat hij onder de 70 miljoen weggaat misschien hebben ze dat er ook wel voor over dat weet ik niet?
Met Suarez en Schweinsteiger hebben ze sowieso een geweldige basis 11 + een sterke bank met: Courtois, Alex, Bertrand/van Aanholt (1 van de 2), Ramires, Mc Eachran, Malouda, Drogba.

Cech
Ivanovic
David Luiz
Terry
A. Cole
Mikel
Lampard
Schweinsteig
sturridge
torres
Suarez
20 juli 2011 om 20:10

Inderdaad. De reden dat Chelsea niet voor Suarez is gegaan omdat we Torres al hadden weggekaapt voor een monsterbedrag. Omdat bij Ajax of Liverpool opnieuw op tafel te leggen zou gewoonweg niet goed vallen bij het bestuur en fans.

Suarez had ik wel veel liever gehad dan Torres maar ach, achteraf praten is altijd makkelijker he. Wat Schweini betreft heb je gelijk. Anelka Kalou en een huur optie voor Ramires naar Duitsland sturen en in ruil krijgen wij Schweini. Lijkt mij een prima deal. Ze krijgen dan ook nog een bedrag van 20 miljoen erbij.

Maar je opstelling zie ik wel zitten. Met zo'n team mits ze allemaal fit blijven zullen we hoge ogen gooien in de CL en Pl.

Bedankt voor de complimenten en 5 sterren!

20 juli 2011 om 20:27

Maar je weet toch als je Drogba en 1 van de grootste talenten van in de spits met Sturridge dat het onzin is om weer een pure centrum spits te halen? Het verschil met Torres en Suarez is dat Suarez op alle aanvallende posities uit de voeten kan en dat hij een mentaliteit heeft waar ongeveer iedere speler wat van kan leren. Echt iemand die iedere wedstrijd tot het gaatje gaat.

20 juli 2011 om 20:35

Ik vond het ook een belachelijk bedrag. Vond hem ook echt overbodig maarja Carlo heeft het laatste seizoen wel meer dingen niet goed gedaan. Zoals Mceachran en Bruma geen speeltijd geven in de PL. Had hij dat wel gedaan hadden we nu 2 talenten die er klaar voor waren om het hele seizoen te mogen proberen meedraaien.

En ja precies daarom had ik net als jij veel liever Suarez zien komen. Maar goed we moeten nu roeien met de riemen die we hebben, tenzij Torres met winst word doorverkocht zit ie de komende 4 jaar nog wel bij Chelsea. Status a la Drogba zal hij nooit verwerven maar hij kan wel in de toekomst lekker gaan draaien.

Ben het helemaal met je eens overigens!

20 juli 2011 om 21:23

Ja vorig jaar af en toe een kwartier en tegen de mindere goden in de EPL laat je ze gewoon een uur meedoen. Dan konden ze nu net als bijvoorbeeld Smalling bij United gewoon klaar staan met een blessure geval nu moeten ze het doen met Alex en als die verkocht word hebben ze een probleem.

Status a la Drogba zal je op Stamford Bridge niet snel krijgen die man is ongekend populair daar. Maarja sommige mensen zijn gewoon niet weg te denken uit een elftal.

20 juli 2011 om 21:32

David Luiz hebben we ook nog maar ik vind Alex wel een klasse beter. Snap sowieso niet waarom hij weinig tot helemaal niet basis stond. Hij is 1 van de betere verdedigers.

Je verwoord het echt perfect. Heb je ook gezien hoe populair hij is bij Marseille ? Zoek hem eens op, ga naar youtube, typ Drogba lalala Marseille in. Dan moet je dat publiek horen. Dat heb ik echt zelden meegemaakt!

20 juli 2011 om 22:19

Ik bedoelde met nu moeten ze het doen met Alex dat hij als 1e wissel vind persoonlijk David Luiz beter ook met opbouwen.

Ik zal zo kijken even druk met een vreselijk kansloze film kijken xd

20 juli 2011 om 22:26

Hahaha is goed, stuur maar een prive bericht als je het hebt gezien!

Veel plezier met die '' kansloze '' film haha

Je zegt dan wel dat Schweinsteiger een leider is, maar het afgelopen seizoen had hij toch zichtbaar moeite met die leidersrol bij bayern nadat van Bommel vertrok....
verder een hele goeie speler iderdaad.

goed artikel!

20 juli 2011 om 21:15

Ja klopt maar het hele team van Bayern zakte een beetje in na het vertrek van V. Bommel. Hij was even zoekende omdat zijn vaste partner van de afgelopen 3 jaar opeens weg was. Maar ik vind dat hij zich uiteindelijk prima heeft hersteld.

Stel je eens voor, Schweini naast Essien. Wat een monster duo zou dat zijn.

Voor de rest bedankt voor je compliment ;D

Echt een super mooie CE. Ik heb de hele tijd genoten tijdens het lezen en ik ben het gewoon absoluut met je eens. Hopelijk kan Chelsea Schweinsteiger halen, echt een geweldige speler.

5 sterren geef ik je. Verdien je gewoon kerel .

20 juli 2011 om 22:05

Thanks niks aan toe te voegen

leest net als je andere ce´s makkelijk weg.

vwb de inhoud: hoewel ik Schweinsteiger geen geschikte speler voor chelsea vind (vond hem door de mand vallen bij bayern na vertrek v. bommel) moet ik zeggen dat ik jouw argumenten wel goed kan volgen. zie zelf liever de rossi komen. dit is geen punt van kritiek alleen verschil van mening.

enige wat ik mis in je artikel is jouw visie op de komst van torres en het daardoor spelen van een ander systeem, 433 vs 442. dit heeft volgens mij chelsea een hoop punten gekost en was daarom van grote invloed op het seizoen. hierdoor haal ik er 1 ster vanaf, maar blijven nog steeds 4 over.

wederom mijn complimenten.

22 juli 2011 om 21:21

Bedankt voor de complimenten, ik snap ook wat je bedoeld. Ga het meenemen

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren