Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Piqué hongerig: ‘Onze uitdaging is om zes prijzen te pakken’

Laatste update:

Onder leiding van Josep Guardiola won Barcelona reeds tien prijzen en daar moeten er dit seizoen nog zes bij op komen. Althans, dat is de mening van verdediger Gerard Piqué. Op 14 augustus treffen de Catalanen aartsrivaal Real Madrid voor de eerste finalewedstrijd om de Supercup. “Onze uitdaging is om zes prijzen te pakken”, aldus Piqué op de officiële website van Barça.

/

“We moeten ons goed voorbereiden en een goede voorbereiding draaien om het goed te doen tijdens de Spaanse- en Europese Supercup en om het seizoen goed te starten”, aldus de 24-jarige mandekker, die in de eindstrijd om de Europese Supercup Europa League-winnaar FC Porto treft. “Bovendien zou het winnen van de wereldbeker voor clubs ook goed zijn voor de club.”

Verder spreekt de 33-voudig Spaans international zich uit over ‘de situatie’ met Cesc Fàbregas. De Azulgrana willen de middenvelder van Arsenal graag inlijven, maar vooralsnog ligt Arsenal dwars. Piqué stelt dat het ‘tijd’ kost en dat het denkbaar is dat het ‘tot het eind van de zomer’ niet tot een transfer zal komen. De stopper sluit af door te benadrukken dat het Fàbregas ‘niet helpt’ door veel over de zaak te blijven praten.

Barcelona gaat komend jaar alles winnen wat er te winnen valt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hmm, hij is ambitieus, maar misschien iets té... Natuurlijk is het reeel, maar dit legt onnodig druk op de ploeg.

Ik ben blij dat hij wél wijze woorden spreekt over de Fabregas-soap.
Toen ik ”verder spreekt de 33-voudig Spaans international zich uit over 'de situatie' met Cesc Fàbregas” las dacht ik al bij mezelf: Nee, niet weer zo één die erover begint, maar gelukkig doet Pique dat niet...

17 juli 2011 om 18:14

Ik zou ook hongerig worden als ik Shakira aan mijn zij had..maargoed..

Ik denk niet dat ze Te ambitieus zijn, Barcalona kan alleen tevreden zijn met alles met deze ploeg. Real Madrid zal het ze moeilijker gaan maken dan vorig jaar maar denk zelf dat het mogelijk is om dit seizoen te evenaren. Barcalona is de meest begeerde en gevolgde ploeg in Europa om dit moment, ze moeten streven naar het allergrootste en dat doen ze dan ook..

17 juli 2011 om 18:18

Tegenwoordig als men over Pique spreekt denkt men automatisch aan Shakira he...

ja, daar heb je gelijk in, ze moeten de lat ook inderdaad hoog leggen... Ze zijn natuurlijk de te kloppen ploeg.

Welke zes prijzen zijn dat precies dan?

Supercup Spanje
CL Leauge
Beker
Kampioen
?
?

17 juli 2011 om 18:08

1. supercup Spanje
2. Cl
3. Copa del Rey
4. Liga Bbva
5. Wereldbeker voor clubteams
6 Europese Supercup

17 juli 2011 om 18:17

Ik vind een supercup persoonlijk geen echte prijs, want die gaan over 1 of 2 wedstrijden en je kan alleen mee doen als je al een prijs hebt gewonnen. De wereldbeker voor clubteams kunnen ze wat mij betreft beter afschaffen. Internazionale won hem vorig jaar door te winnen van Seongnam Ilhwa Chunma en van TP Mazembe!? Als dat nodig is om wereldkampioen te worden, dan kun je die prijs ook niet serieus nemen. Kost alleen maar onnodige energie, die de spelers beter kunnen gebruiken in belangrijke wedstrijden.

17 juli 2011 om 18:49

6 prijzen zal je nooit pakken pique

Real Madrid pakt minimaal een prijs

17 juli 2011 om 19:10

Even geduld de moderators hebben ook een leven , deze reaktie wordt echt wel verwijderd.

17 juli 2011 om 22:52

waar heb jij het nou weer over man ?
zijn mening is niet een feit al denkt hij van wel en zeker niet een populaire
maar hij heeft toch nog wel altijd recht op een eigen mening ?

Ik zie het ze ook nog doen ook. Dit Barcelona is zó ongelofelijk goed. Ze zijn bij alle toernooien op aarde favoriet. Zelfs als ze mee zouden doen aan bijv. de Premier League of de Copa Libertadores zouden ze de nummer 1 favoriet zijn.

17 juli 2011 om 18:15

In de PL absoluut niet, daar komen de lichtgewichten heel erg te kort en de manier van fluiten is in de PL ook heel anders.

17 juli 2011 om 18:18

@artys

Nou als je Manchester wegveegt, dan kan je heus wel meedraaien in de PL hoor.

17 juli 2011 om 18:27

Tuurlijk, maar volgens mij spelen ze dan ook 70 wedstrijden is het niet?
Daarnaast had ik het ook al over de manier van fluiten in PL (of CL dan ook..).
Een lager geklasseerd team verzint wel wat anders om de FCB af te stoppen en dat zal niet het parkeren van een bus voor de 16 zijn, maar meer richting het fysieke werk gaan.

17 juli 2011 om 18:32

Ik word hier een beetje moe van als mensen zoals jou zeggen dat barcelona niet mee kan in de PL. Ik vind dit eerlijk gezegd de belachelijkste opmerking die je kan maken. De premier league is heus niet de beste competitie hoor. Barcelona veegt man utd telkens van de mat terwijl zij altijd de favoriet zijn in de PL samen met chelsea en arsenal. Lichtgewichten komen te kort? We weten ook wel dat de PL meer om kracht draait maar Barcelona tikt elke ploeg die daar speelt gewoon weg, letterlijk en figuurlijk! In de PL zijn er ook minder spelers met techniek, chelsea en man utd zullen het ook heel lastig krijgen tegen teams als valencia en sevilla. En in de primera division spelen de teams heel verdedigend tegen barcelona en dat is ook heel moeilijk, laat man utd maar eens ruimte vinden tegen verdedigend spelende teams die dodelijk zijn op de counter. Je kon het op het Wk zien dat England waarvan bijna elke speler in de premier league speelt niets in te brengen had op wk tegen duitsland. En toch zijn er mensen zoals jou die zeggen dat Barcelona de Pl niet aankan. Wie won juist weer het wk? Juist, spanje . England en spelers in de PL hebben gewoon heel weinig techniek, de spitsen die daar spelen vind ik zelf geweldig, maar die middenveld helemaal niet, zeker de britse zoals milner, barry, lampard( presteert wisselvallig), de beste vind ik gerrard en wilshere. Ik denk dus ook dat als deze 2 op het middenveld stonden zonder lampard en met 2 echte buitenspelers zoals walcott dat england verder was gekomen maar goed. Barcelona zal in elke competitie 1ste worden. Zo kun je ook zeggen dat man utd niet mee kan in de ligue 1, ik volg de competitie af en toe en geloof me in die competitie is minstens gelijk aan de PL als het om fysieke kracht gaat. Veel snelle en krachtige afrikaanse voetballers, laat man utd daar is elk jaar kampioen spelen. Ik zelf vind de primera division de beste competitie ter wereld omdat ik de top hoger inschat.
Ik geef hierboven ook deels mijn mening.

17 juli 2011 om 18:55

Simpel, de selectie is te smal. Er zijn altijd blessures, bij ieder team in de PL. Dat kan Barca simpelweg niet opvangen..

17 juli 2011 om 19:11

Johanelma,

Ik heb me speciaal ingelogd om te zeggen:
Echt een perfecte reactie, echt waar zo denk ik er precies zo over. Ik bedoel Barca heeft onder Guardiola Manchester United en Arsenal al meerdere malen weggespeeld en ook Chelsea al 2 keer. Alleen Liverpool en Manchester City nog en Barcelona heeft de hele Engelse top weggespeeld, hoezo zouden ze geen kampioen worden in de Pl?? Ik zeg makkelijk, want Real Madrid zit er niet eens in en die zijn wel heel erg gevaarlijk.


17 juli 2011 om 19:13

Wat een inschattingsvermogen hebben jullie zeg... Droom maar lekker verder.

17 juli 2011 om 20:35

johanelma

waarom zeg je dit?
Wie won juist weer het wk? Juist, spanje .
met de nadruk op Weer!!
spanje heeft nog maar een keer in de finale van het WK gestaan en gewonnen!! heb jij het WK niet gevolgd ofzo want daar is het vaak genoeg gezegd dat ze voor het eerst in de finale stonden

17 juli 2011 om 20:38

@artys

Kerel Barcelona is de beste club van de wereld. Die kunnen makkelijk mee in de Pl.
Als je United(de beste van de PL) zo wegspeelt kan je echt wel mee hoor.
Je noemt het aantal wedstrijden als een reden. Ik weet niet of je het weet maar Barcelona heeft de meeste wedstrijden gespeeld. (62), 2 meer dan United (60)
Dus ze spelen gewoon evenveel wedstrijden ongeveer.
Wat versta je onder fysiek vermogen? Alleen de kracht? De spelers van Barcelona zijn veel sneller in de 1e meters. Hebben minstens een even goed uithoudingsvermogen. Dat is te zien aan de pressie die ze spelen. Dat vergt enorm veel fysiek vermogen.
Buitendat zorgt Barcelona ervoor dat ze uit de duels blijven. En in de duels zijn ze vaak veel slimmer en behendiger met wegdraaien. Of laten vallen bij een klein tikkie.

Je kan mij echt niet wijsmaken dat Barcelona niet mee zou kunnen komen in de PL.

17 juli 2011 om 20:59

Het gaat er toch ook niet over of ze mee kunnen? Hij zegt dat ze niet topfavoriet nummer 1 zijn. En johanelma, echt, wat een bullshit verhaal vertel jij zeg. Waarom claim je in godsnaam dat de PD beter is omdat de top beter is, dat is zo'n onzin. Stel dat Barca in de Poolse divisie gaat spelen, is dat dan opeens de beste competitie ter wereld? Nee. En in Engeland is het inderdaad over het algemeen zo dat er meer fysiek aanwezig is. (duelkracht enzo) Echter heeft de PL nog iets, de onderste ploegen zijn echt veel sterker dan de onderste ploegen in de PD. In Engeland is het elke wedstrijd echt inspannen, ook omdat het fysieker is, je wordt er zo omver geblazen als je een wedstrijdje niet heel geconcentreerd ingaat. Dat moet ik Barca nog maar zien doen, ik geloof niet dat het zo simpel is zoals jij claimt; dat ze de tegenstanders gewoon weg tikken.. Messi heeft welgeteld 2 keer gescoord (en 1 keer onterecht afgekeurd, dat wel..) in 8 wedstrijden op Engelse bodem.. (exclusief de interland.. waarin die ook niet scoorde) In die wedstrijden op Engelse bodem heeft Barca 3 x verloren, 3 x gewonnen en 2 x gelijkgespeeld, toch niet verbazingwekkend..
En interland voetbal heeft er niet zoveel mee te maken, het is waar dat Barca een groot deel levert aan Spanje, maar dat is niet zo bij een Engelse ploeg naar het Engelse nationale elftal, aangezien zij ook buitenlanders in hun teams hebben (net als Barca), dus die vergelijking slaat nergens op..

17 juli 2011 om 21:10

@ 1899fcb

Premier League is een heel ander verhaal.. Vorig seizoen zag je gewoon hoe kleine teams dominant waren tegenover grote teams.. En aankomende seizoen wordt het nog lastiger om te winnen, omdat er ongeveer 6 teams strijden voor Epl. Man utd, man city, chelsea, liverpool, arsenal en tottenham. In Primera division is het alleen tussen barca en real..

17 juli 2011 om 21:12

Volgens mij begrijpen jullie het allemaal niet zo goed.. Mensen die de EPL intensief volgen weten dat je de EPL niet wint op basis van het resultaat in de topwedstrijden. Je wint de EPL als je constant kan presteren en weinig punten laat liggen tegen de kleine clubs. Je moet mentaal sterk zijn en een brede selectie hebben. Barcelona zou het vast wel goed doen, maar lang geen kampioen worden.

De lange bal die wordt gehanteerd zorgt al voor problemen achterin. De verdedigers moeten opeens tegen sterke snelle spitsen spelen en aangezien de verdedigers erg naar voren zijn geschoven is er veel ruimte voor de ze spitsen. Barcelona verdedigers zullen dus al veel moeite hebben met de duels winnen en zouden voor de zekerheid ook meer naar achteren moeten staan. Dit betekent automatisch dat het hele team eigenlijk meer naar achteren moet staan om alsnog goed op te kunnen bouwen. Hierdoor speelt Barcelona al minder op de helft van de tegenstander.

Tevens zal de lange bal het pressie spel van Barcelona ondermijnen. In plaats van dat ze continue druk kunnen zetten wordt de bal over het middenveld heen getrapt naar de aanval. Barcelona komt dus minder snel weer in balbezit waardoor ze minder dominant zullen zijn.

Daarnaast zoals bekend, zijn ze in Engeland harder en wordt er anders gefloten.

17 juli 2011 om 22:43

In de PL ook wel. Manu 3 1 gegeven en die zijn afgelopen 5 jaar 4x kampioen geworden als ik het goed heb. Dus denk wel dat ze favoriet zullen zijn.

18 juli 2011 om 00:47

Ik heb me speciaal ingelogd voor johanelma en jij f r t s !
johanelma had een geweldige reactie ik probeer dit al een jaar te zeggen! en niemand begreep me!
respect voor johanelma!
En nu ben jij aan de beurt f r t s!
het gaat erom dat barcelona elke ploeg wegspeelt! en de kampioen van engeland ook van de mat veegd en dat jij beweert dat engelse competitie beter is dan spaans op basis van wat fysiek? jongen engelse ploegen durven niet een vooruit te verdedigen na arsenal na, heb jij ooit terry vooruit zien verdedigen ofzo vidic? als zij ruimte achter hun laten geloof me dan zijn ze echt zwak! Waarom denk je dat de engelse ploegen altijd verdedigend voetballen en op fysiek trainen? Omdat hun geenf techniek heersen! Verstand van voetballen is ver te zoeken bij jou? johanelma kwam met details voetbal inhoudelijk! en als ik jou tekst lees pfff! statistieken?
en trouwens zoals johan cruijf zei techniek overheerst fysiek!

18 juli 2011 om 02:38

nou PL dit PL dat:.....
Barcelona geen kampioen in de Pl?

Hou toch op joh, wie denkt nou zoiets?
Barcelona vermorzelt elke tegenstander in de Pl!
ALs United al is weggespeeld, wat met de rest dan?


17 juli 2011 om 18:17

Inderdaad wat een elftal hebben ze zeg. Meeste komen nog eens vanuit de eigen jeugd.

Ik geef ze zeker een grote kans om alles te winnen alleen denk ik dat we Real zeker niet moeten vergeten. Ze zijn tenslotte een jaar verder en de statistiek wijzen erop dat Mourinho nooit een 2e seizoen afsluit zonder prijs. 1 ding is zeker het wordt een prachtige siezoen zowel in Spanje maar zeker ook in Engeland en Nederland. Zelfs het Italiaanse voetbal beloofd wat het komend seizoen. Ik kan niet wachten :P

17 juli 2011 om 18:17

Mwoah, vergis je niet hoor, de PL is slopend! Ik denk dat ze dan toch een wat bredere selectie zouden moeten hebben

17 juli 2011 om 18:47

Zelfs iemand met een beetje voetbalverstand over de Primera weet toch dat je maar 25 spelers mag hebben in je team en in Engeland het dubbele? Anders had Barca al een véél bredere selectie. PL is slopend, maar dat betekent niet dat Barca het niet aankan.

17 juli 2011 om 19:53

In Engeland mag je ook maar 25 selectiespelers, maar Barca heeft gewoon een te slechte bank.

17 juli 2011 om 20:41

Ja daarom winnen ze ook zoveel. Omdat de bank zo klein is. Barca B is zelfs 4e geworden in de Segunda. Qua namen zijn de bankzitters niet groot maar ze hebben kwaliteit voldoende voor Barcelona. Of denk je dat ze met de basis 11 alle prijzen winnen.
Beetje nadenken

17 juli 2011 om 23:25

De pl slopend?

Op arsenal en man united en tottenham na speelt er geen Club in pl normaal positiespel. Het middenveld wordt vaak overgeslagen en als de bal op het middenveld is dan wordt er gebikkeld en de sterkste wint dan. Nee dat is goed voetbal dan heb je wel een selectie nodig van 50 man!

Barcelona tikt ze allemaal weg daar in Engeland als je united naar de tribune verwijst en ze laat degraderen tot toeschouwer dan kan je de rest ook aan, want die zijn tactisch nog slechter dan Ferguson of een Wenger.

Ik denk dat Engelse clubs t moeilijker krijgen in de primera division! Waarom?

Ik vind dat piqué zich als een heer gedraagt en niet extra olie op t vuur gooit!
Natuurlijk wil je alles winnen, maar dat wilt Madrid ook.
Verstandig om het geval fabregas in het midden te laten en we zien wel of hij komt.

Prima reactie

Visca el Barca

Daar spelen ze tenminste nog mooi positiespel en is niet alles gebaseerd op kracht.

18 juli 2011 om 13:18

Jullie hoeven niet meteen zo uit de spreekwoordelijke slof te schieten! Als je de selecties van Barcelona en Man. Utd (of bijvoorbeeld Real Madrid) naast elkaar legt, kun je niet anders concluderen dan dat die twee laatste teams simpelweg veel meer opties hebben. Opties die je in de PL, waar geen winterstop is en 2 bekertoernooien (CC en FA Cup), absoluut nodig hebt.

Tegen de rugbyploegen als Stoke City zou Barcelona het zwaar hebben, vanwege de enorm diepe verdedigende lijn en het fysieke spel. Zoals bekend speelt vrijwel iedereen tegen Barcelona met 10 man achter de bal. Als dat dan 10 beren van kerels zijn, die zich veel meer mogen permitteren dan in Spanje, is dat gewoon loodzwaar. Niks ten nadele van Barcelona.

18 juli 2011 om 19:36

Alleen wat betreft de breedte van de selectie zou Barcelona wellicht in de problemen komen in de PL. Je loopt toch sneller een blessure op met dat onbesuisde gerotzooi en de competitie is in zijn geheel conditioneel een stuk sterker. Maar goed, gaten in de breedte zouden opgevuld kunnen worden, dat is niet het grootste probleem.

Verder ben ik ervan overtuigd dat techniek, beweeglijkheid, automatismen en het juiste positiespel superieur is aan de fysieke gesteldheid en het harde rennen. Dat verklaart ook waarom Barcelona en Spanje momenteel de besten ter wereld zijn, ze beheersen die aspecten van het voetbal perfect. De enige ploegen die het Barcelona moeilijk maken zijn de ploegen die zich achterin goed organiseren en het voetbal van Barcelona afbreken om er in de counter uit te schieten. Dat maakt gewoon het tikken en kapot spelen erg moeilijk. Om deze reden ben ik heel benieuwd hoe AS Roma het aanvallend af gaat brengen in het doorgaans defensieve Italië. Pep wist hier tegen Real gelukkig een antwoord op, namelijk een aantal linies terug gaan rondspelen en de counter zodoende onmogelijk maken. Real moest wel verder komen en gaf zo ruimtes weg.

Ik geef Barcelona een goede kans om de Spaanse supercup te pakken. De wereldbeker wordt veel moeilijker omdat dat midden in het drukke competitieschema valt. Het is een paar dagen na El Classic. Ook de Europese Supercup moet ik maar zien. Ik denk dat de prioriteit nadrukkelijk wordt gelegd bij de grote prijzen waar ook Real voor strijd. Gezien de selectie van Barcelona niet al te breed is zie ik ze geen onnodige risico's nemen om de Europese Supercup of de wereldbeker te pakken.

Wel komisch die laatste zin, wat doet hij nu zelf dan?
Als hij er niets over wil zeggen tegen de pers zal toch een ''geen commentaar'' volstaan lijkt me.

Barca zal best om veel prijzen meedoen , maar zes prijzen daadwerkelijk binnen halen zou zelfs voor dit Barcelona een sensatie zijn.

17 juli 2011 om 19:06

Dit is de meer sociale manier van ''geen commentaar'' en de boodschap is precies hetzelfde. Namelijk: ''ik wil hier nu niet over praten''.

ot: 6 prijzen zouden prachtig zijn, maar er zijn maar twee prijzen die echt belangrijk zijn: CL en La Liga. Zolang ze die twee maar winnen boeien die supercups me niet (al is het wel een schande om de wk voor clubs te verliezen van TP Mazembe)

17 juli 2011 om 19:40

hebben ze dat al niet gedaan 6 prijzen winnen ?? in 2009
1.spaans landskampioenschap 2009
2.copa del Rey 2009
3.supercopa 2009
4.uefa Super Cup 2009
5.uefa - Champions League 2009
6. Wereldkampioenschap voetbal voor clubs 2009 dus waarom niet voor de tweede keer

17 juli 2011 om 20:07

Dat was weliswaar in één kalenderjaar, maar niet in één seizoen

17 juli 2011 om 20:16

Omdat het maximaal pas in 2012 gerealiseerd en het de vraag is of Barça met het jaar steeds maar weer beter kan worden en op de juiste momenten kan pieken om in 2012 alle prijzen te winnen. Daarnaast is Xavi dan 32 en hij is niet zomaar te vervangen door 40mil voor Cesc uit te trekken of een 21-jarige Thiago daar neer te zetten in de hoop dat het gelijk net zo goed wordt.

Nou ik denk dat Carvalho en Vidic net zo denken als Piqué.

Elke topclub heeft honger naar prijzen, Voor het geld, maar ook omdat de club zelf dan populair word.
Barcelona wint deze tijd enorm veel en ik denk dat elke prijs voor hun belangerijk is.
Ze hebben al meer Copa's dan Real Madrid en ik denk dat als ze zo doorblijven gaan dat ze Madrid ook inhalen wat betreft Champions League's en Liga's.
Maarja je kan niet altijd blijven winnen. Veel clubs hebben zich dit jaar al versterkt met toptransfers dus ik denk dat het geen makkelijke klus gaat worden, desondanks zijn ze wel dé favoriet.

17 juli 2011 om 18:11

Nee, de uitdaging van Real madrid is niet alle 6 prijzen pakken, maar op elk gebied Barça verslaan, dát is pas een uitdaging.

17 juli 2011 om 18:15

@ erben

Real Madrid kan ook niet als uitdaging 6 prijzen pakken hebben omdat ze maar in 4 competities/bekers meedoen.

17 juli 2011 om 18:15

@ erben

Real Madrid kan ook niet als uitdaging 6 prijzen pakken hebben omdat ze maar in 4 competities/bekers meedoen.

17 juli 2011 om 18:12

Meer Liga's dan Real? keep on dreaming dan moeten ze er nog 10 en tegen die tijd kan Barca wel heel wat minder zijn dan nu. Maar in de komende jaren kunnen ze nog zeker wat prijzen binnenslepen.

17 juli 2011 om 22:11

Leer lezen. Hij zegt: En ik denk dat als ze zo doorblijven gaan dat ze Madrid ook inhalen wat betreft Champions League's en Liga's.

On; ik denk dat dit Barcelona alle prijzen gaat winnen.
Ze zijn zo ongelofelijk sterk met hun tik-tak voetbal.

18 juli 2011 om 15:58

@coolrutger10

Of jij, denk je nou echt dat niet kan lezen ofzo? Je kopieert een stuk tekst en doet net alsof ik blind ben en dat niet heb gezien. Ik ben 20 jaar dus niet zo hooghartig doen kind,

Wat ik probeer te zeggen is dat hij niet zo moet overbrengen alsof ze Real Madrid wel even kunnen inhalen binnen nu en 5 jaar, en dat ze naar mijn idee ook nooit gaat lukken.

17 juli 2011 om 18:49

Vidic KAN 8 Prijzen Winnen OF 7 Denk IK Winnen .
1pl
2.cl
3.supercup
4.europese Supercup
5.f.a CUP
6.leauge CUP
7.wereldkampioen Schappen Voor Clubs

17 juli 2011 om 19:20

Hoe kan Vidic de Europese supercup en het WK voor clubs winnen als hij (er maar vanuitgaande dat hij bij Manu blijft) daar niet aan mee doet? Beetje domme opmerking dus!

17 juli 2011 om 19:28

voor volgend seizoen duhhhhhhhhhh. want barcelona heeft de spaanse beker niet gewonnen

17 juli 2011 om 23:44

Welk volgend? 2011-2012 toch niet? Bedoel je 2012-2013, vind je dat niet heel ver in de toekomst? Volgens mij heeft Pique het namelijk gewoon over komend seizoen.

18 juli 2011 om 00:31

alles winnen in 2012 natuurlijk

17 juli 2011 om 21:17

Oke nu heb ik mij toch even moeten in loggen want wat je zegt is gewoon lachwekkend.real madrid heeft 10 la liga bekers en 5 Champions League bekers meer dan Barcelona.dus dat betekend dat Barcelona nog 16 jaar aan een stuk moet winnen om Real Madrid te kunne verslaan in La liga en Champions league bekers.barcelona heeft 3 a 4 jaar succes en mensen beginne al met die zever dat ze Real Madrid zullen verslaan met hun bekers.barca zal zeker nog wel bekers binnehalen daar twijfel ik niet over.maar om Real te verslaan met hun prijzen heb je wel meer als 3 a 4 jaar nodig,veel meer.barcelona mag dan nu de beste ploeg hebben maar ze staan nog ver van dichtbij Reals prijzenkast.dat is nu niet om optescheppen of zo maar mensen moeten eens terug met hun 2 voeten op de grond gaan staan en niet teveel zever verkopen.barcelona zal het dit seizoen zeer moeilijk hebben met Real Madrid.ik denk dat zowel Barcelona en Real Madrid prijzen zullen pakken dit seizoen.de vraag is alleen welke prijzen pakken ze

17 juli 2011 om 21:57

Je kan maar beter niet meer inloggen want het dit is pas lachwekkend.
Kijk Barcelona kan alleen maar beter worden, Sanchez komt Kiko is gekomen en er zal nog een verdediger komen, Real heeft zich versterkt met 2 mooie spelers die waarschijnlijk de bank warm gaan houden met scheetjes.

Barcelona word echt niet slechter dit seizoen dus Real zal het heel moeilijk krijgen met Barcelona meer dan andersom

Hoezo moet Barca 16 jaar doen over 5 cl's en 10 liga's
Dat blijkt al dat je een lachertje bent.

de poll slaat nergens op want alle prijzen kan niet. want worden z kampioen van nederland?..
het klinkt miss dom maar het is wel zo

17 juli 2011 om 18:12

Er staat ook 'prijzen die er te winnen vallen'.

17 juli 2011 om 18:12

Alles winnen wat er te winnen valt, de Eredivisie én de Liga Bbva kun je niet allebei winnen, net als de Copa Del Rey en de Knvb beker, enz.
Het klinkt dus niet alleen dom, maar het is dom..

17 juli 2011 om 18:34

ojaa verkeerd gelezen

Tsjaaa Pique..

Barcelona natuurlijk een van de betere ploegen, maar ze zullen het toch lastig gaan krijgen. Denk dat ze dit jaar vooral moeilijk zullen krijgen tegen Real Madrid, die toch vorig jaar bewees hun spel goed te kunnen ontregelen.

Haha, zegt hij nou dat het Fàbregas geen goed doet om er veel over te praten? Cesc is juist degene die zich nog op de vlakte houdt en zich niet tot allerlei uitspraken laat verleiden door de media, waarvoor respect. Als iedereen daar nou een voorbeeld aan nam, hadden een hoop redacteurs, ook hier op Voetbalzone, meer tijd om aan andere dingen te wijden.

Als ik redacteur was zou ik er nachtmerries van krijgen. Steeds maar op zoek naar een andere manier om dezelfde uitspraak van een ander persoon neer te pennen, terwijl je er waarschijnlijk zelf, net als iedereen, doodmoe van wordt.

En dan kun je nog zo hard proberen die hele saga te vermijden, door geen suggestieve koppen aan te klikken, maar het komt altijd als een duveltje uit een doosje. *poef!* A wild Fàbregas has just appeared!

Als er één ploeg is die alles kan winnen is het Barça wel. Voor de rest zie ik dit geen team doen, voorlopig. Toch weer typisch dat er op het laatste toch nog iets moet gezegd worden over Fabrégas terwijl hij zelf zegt dat er over praten niet helpt.

17 juli 2011 om 19:36

Het wordt hem waarschijnlijk gewoon gevraagd.

17 juli 2011 om 19:37

Geen commentaar is makkelijk gezegd? Maar ze willen er allemaal wel iets over kwijt.

17 juli 2011 om 19:46

Waarom moet ie geen commentaar zeggen dan? Zo is het toch ook goed gezegd. Altijd maar weer commentaar over vragen die journalisten stellen da's pas typisch.......

Barcelona heeft geen sterkhouders verkocht en gaat met de mogelijke komst van Sanchez een goeie concurrent voor Pedro halen
Het voordeel van Barca ten opzichte van Real is dat Barca een ingespeeld team heeft en als er een nieuwe speler bijkomt deze zich zonder problemen kan aanpassen.
Bij Real hebben ze weer een aantal spelers gekocht die zich niet kunnen optrekken aan spelers die er al 10/15 jaar spelen (zoals Puyol, Valdes, Iniesta, Xavi), bij Real heb je alleen Ramos en Casilias

17 juli 2011 om 18:54

Nou, zonder probleem kan aanpassen? Het is toch best moeilijk om je aan te passen bij Barcelona hoor. Kijk maar bijvoorbeeld naar Ibrahimovic. Die heeft zich nog niet kunnen aanpassen aan die stijl van Barcelona. Ik weet nog niet zo zeer of Sanchez een goede aankoop zal worden. Ik zou eerder gaan voor spelers als Mata of Cazorla.

17 juli 2011 om 18:59

Daar heb je gelijk in jaa, maar Mata & Cazorla zijn meer klassieke buitenspelers, & daar speel Barcelona niet mee.
Daarnaast hebben spelers als Alves & Abidal zich wel heel simpel aangepast

17 juli 2011 om 19:05

Ik denk niet dat Sanchez perfect in het systeem zal passen. Hij is erg sterk in een individuele actie en kan aardig afmaken. Echter is het bij Barcelona ook veel gericht op veel tikken in kleine ruimtes. Sanchez vind ik redelijk in de kleine ruimte, maar ook redelijk zelfzuchtig. Misschien dat het met wat trainen zal lukken om zulke spelers optimaal laten spelen in het Barcelona systeem. Echter zie ik Sanchez meer als iemand met een uitstekende individuele actie, maar minder in het snelle tikken.

Mata en Cazorla zijn gewend aan de competitie en erg goed in passing naar mijn mening. Ik zie vooral Mata als een behendige voetballer in de kleine ruimte, die uit het niets iets zou kunnen creeeren. Ik zou eerder voor Mata gaan.

17 juli 2011 om 19:12

@jorraajax
Hun zijn geen klasieke buitenspelers als Robben of Ribery. Ze komen ook vaak naar binnen en hebben een goede pass in huis. Ze passen in mijn ogen erg goed bij Barcelona

@tim10rooney
Sanchez zal er volgens mij ook niet passen. En je vind dat hij aardig kan afmaken? Hij overhoopt juist veel kansen. En misschien kan hij zich wel aanpassen bij Barcelona. Zal dan wel een tijd duren, denk ik. Het talent heeft hij, nu kijken of hij bij Barca past.

Ik zou ook eerder voor Mata gaan. Dat zou ook mijn 1e keus zijn. Ik noemde Cazolra er ook bij, omdat hij dan mijn 2e keus zou zijn geweest. Mata is gewoon een gruwelijk goede voetballer die ik zo zie meedoen met Barcelona. Jammer dat Barcelona zelf niet echt interesse in hem toont.

17 juli 2011 om 19:29

voor de eerste keer ben ik het niet met je eens. ;'p. Sanchez speelt al zoals een barca speler vind ik. hij zweft overal rond ( kijk maar naar Chili ). en eist de bal altijd op. Zonder hem is Chili eigenlijk niet gevaarlijk. ik denk echt dat Sanchez de perfecte speler voor Barca is'. zoals je al zei is hij snel en technish. dat tikkie-takka leren ze hem daar wel dat is logish. voor zover ik wist kon affelay voor hij naar barca was ook niet echt tikken ?. dat zijn ze hem nu aan het leren.. Sanchez is beter dan Cazorla en Mata ( eigen mening natuurlijk )

Onder de leiding van Pep heeft Barcelona vele prijzen gewonnen en uitmuntend voetbal gespeeld.
De kracht van Pep is dat hij z'n team hongerig blijft houden, ze willen niet alleen maar hetzelfde, ze willen nog meer.

Dit is echt een sterke kwaliteit van Pep.
Het zal overigens moeilijk worden om zes prijzen in de wacht te slepen, maar alles is mogelijk met dit team(zonder hoogmoed) Want er zijn natuurlijk andere hele sterke teams die meestrijden om de grote prijzen.

17 juli 2011 om 19:26

Dat doet Pep inderdaad enorm goed. Je ziet vaak bij spelers na veel gewonnen hebben de honger gestild is maar zijn spelers blijven hongerig.

Ps Barca had toch 2 jaar terug ook 6 prijzen gepakt? Dan willen ze toch hetzelfde

17 juli 2011 om 20:10

Klopt ;-) maar ze willen nog meer schitteren als voorheen, maar laten we vooral niet te voorbarig zijn. Seizoen is nog niet eens begonnen.

17 juli 2011 om 20:13

Ach wat is er leuker dan te speculeren over voetbal? Oke ik kan talloze dingen bedenken maar het is heel leuk i.i.g. Ik ben benieuwd of het Mourinho lukt om Barca van de troon te stoten maar kan alvast niet wachten op de supercupwedstrijden

lijkt me inderdaad dom gezien ze niet in onze competitie actief zijn.alleen in Engeland zou je als club een prijs meer kunnen pakken ivm met de leaguecup daar.gezien barcelona in spanje staat ingeschreven is dat niet mogelijk.zo kunnen ze dus ook niet die lelijke knvb beker in ons land winnen, ze doen er namelijk niet aan mee

Ze zullen niet alle prijzen pakken, maar hoop dat ze er 4 van de 6 pakken ofzo. Dat zou ook mooi zijn

Goed dat je dit van je team verlangt natuurlijk. Als Barca aankomt zetten met: ''aan 3 prijzen hebben we wel genoeg'' zijn ze natuurlijk verkeerd bezig. Ze moeten elk jaar weer alle 6 de prijzen binnen proberen te slepen.

Ze zullen denk ik de europese super cup en de Wereldbeker wel pakken, maar over de rest twijfel ik.
Barcelona zal ook wel een keer een minder seizoen hebben..

17 juli 2011 om 18:48

en waarop basseer je dat?

17 juli 2011 om 19:06

Dat iedere club weleens een keer een seizoen er tussen heeft zitten die minder is.
Waarom zou dat bij Barcelona niet kunnen dan?

17 juli 2011 om 19:16

Nothing lasts forever. Ooit van gehoord van misschien?

Pique stelt de lat hoog en dat kan omdat Barca al 10 prijzen op zak hebben in heel korte tijd.
Barca heeft volgend seizoen wel veel meer concurrentie dan daarvoor en het wordt heel moeilijk om prijzen te winnen in Spanje(door Madrid) en in de CL door clubs zoals Ac,man Utd,man City,chelsea,porto,napoli,die allemaal stuk sterker zijn geworden en dus al hun energie zullen steken om Barca het moeilijk te maken.

Over Fabregas moest hij natuurlijk weer iets melden,maar hij zegt dan dat het beter is voor Fabregas om er niet meer over te praten? Dus Wengers reactie heeft geholpen,en Pique schuift het op Fabregas af op een sluwe manier eigenlijk alsof Fabregas degene ws die erover was begonnen,misselijke mannetjes zijn het bij Barca.

17 juli 2011 om 20:50

Pff wat een onnozele opmerking. Pique schuift het af op Fabregas op een sluwe manier. Misselijke mannetjes bij Barca.

Wat praat jij nou voor onzin dan? Denk niet voor een ander maar voor je zelf. Je weet ook precies wat Pique er mee bedoeld.
Voor sommige mensen is het ook nooit goed. Alles moet weer in een negatief daglicht worden gesteld als het over Barcelona gaat.

17 juli 2011 om 21:44

Of jij hebt een kort geheugen of je wilt gewoon provoceren met je domme reactie die je hier geeft.

Lees mijn eerste alinea dan,daar zeg ik niks negtiefs over Barca over wat ze kunnen winnen.maar de spelers zelf vind ik wel zeker misselijk en scheinheilig altijd binnen en buiten het veld.als jij dat niet leuk vind,tja,pech voor jou of je kan ook niet erop reageren en wel op wat ik in de eerste alinea zei.het is maar waar jij je negatieve energie in wilt steken.

Mwah, Ik zie ze het niet doen. Alle topploegen zijn sterker geworden, Waaronder Real Madrid.
Die zie ik dit seizoen echt wel prijzen pakken. Ik denk dat de prijzen zo worden verdeeld;

Supercup de España: Real Madrid
Champions League: Barça.
Copa del Rey: Idk, kan alle kanten op.
Liga Bbva: Zelfde, Kan alle kanten op.
Wereldbeker voor clubteams: Barça.
Europese Supercup: Hangt er van af hoe sterk de EL winnaar is.

17 juli 2011 om 18:49

En dat zeg je als Real Madrid fan of als barca hater?

Ik denk niet dat je echt in die toekomst kan kijken! Volgens mij datcht je vorig seizoen dat Real Madrid Barca ook op alle fronten zou pakken maar helaas! Dus ik denk dat we eens moeten afwachten en of kijken of deze woorden van meneer shakira waarheid worden. Zo ja, dan is het zelfs voor Barcelona een verassing, komt niet tot nauwelijks voor dat een team alle prijzen pakt!

17 juli 2011 om 18:53

Ik ben tenminste objectief. Ik zeg toch ik denk. Iedereen heeft zijn eigen mening.
En nee ik dacht vorig seizoen niet dat Real Madrid Barça op alle fronten zou pakken.
Want toen was het team net nieuw. Nu hebben ze meer en deels hun basiselftal bij elkaar gehouden met nog wat aankopen zoals Coentrão, Sahin. Ik heb degelijk respect voor Barça. Succes dit seizoen.

17 juli 2011 om 18:56

Zoals iemand boven mij het al perfect heeft verwoord:

Barcelona heeft geen sterkhouders verkocht en gaat met de mogelijke komst van Sanchez een goeie concurrent voor Pedro halen
Het voordeel van Barca ten opzichte van Real is dat Barca een ingespeeld team heeft en als er een nieuwe speler bijkomt deze zich zonder problemen kan aanpassen.
Bij Real hebben ze weer een aantal spelers gekocht die zich niet kunnen optrekken aan spelers die er al 10/15 jaar spelen (zoals Puyol, Valdes, Iniesta, Xavi), bij Real heb je alleen Ramos en Casilias
(joraajax)

Ik heb ook respect voor RM en ik wens je ook heel veel succes

17 juli 2011 om 18:51

Het wordt wel moeilijk om de CL te winnen voor barcelona. Ze zijn inderdaad de favoriet maar andere teams die vorig seizoen onder hun kunnen hebben gepresteerd zullen er ook alles aandoen om de CL te winnen.
Internazionale: Nieuwe coach, doel: CL winnen.
Ac milan: Vorig seizoen hadden ze een zwakke verdediging en die hebben ze komend seizoen niet meer, ideale mix tussen oud en jong en ik zie ze de CL wel winnen.
Real madrid: Mourinho altijd pas top in zijn tweede seizoen en hebben zich ook behoorlijk versterkt vooral met coentrao en nuri sahin dus ik zie ze als grote favoriet.
Chelsea: Abramovich wilt eindelijk die prijs en onder villas boas is dat zeker mogelijk.
Man utd: Ze hebben de gea, young,... gehaald en ik zie ze minimaal tot de halve finales komen.
Het komt ook nog eens weinig voor dat een ploeg 2 keer achter elkaar de CL wint.
Ik denk dat dit de leukste champions league seizoenen ooit kan worden.

17 juli 2011 om 19:44

Sahin op de plek van wie??? Volgens mij speelde Real verleden jaar ook top en het middenveld zat gewoon puik in elkaar. En Coentrao tja ik vind hem niet hem niet beter dan Marcello die vorig jaar gewoon goed speelde.

Om ze nu door deze spelers meteen als topfavoriet te bombaderen..........

17 juli 2011 om 19:51

Ik vind marcelo ook top maar coantrao is gewoon beter. Sinds wanneer is het overbodig om een positie dubbel te bezetten? En nuri sahin zal nog beter spelen met betere spelers om zich heen, op de plaats van khedira zal hij spelen.

17 juli 2011 om 19:26

Liga Bbva en Copa del rey kunnen alle kanten op ? Maar de CL gaat zowiezo naar Barca ?. dat is toch niet echt logish hoor ? ;'p. Nee in de CL Zullen ze het nu moeilijker en moeilijker krijgen. met de Engelse ploegen ( United dat zich flink versterkt - Chelsea en City gaan dat hopelijk ook doen ) dan is er nog inter en AC Milan. die kun je toch ook nog niet afschrijven. en nu verder ook Bayern vind ik die hebben hun verdedeging en keeper geweldig versterkt. en hebben nu een sterren team. verder is Real Madrid natuurlijk ook 1 van de groote kandidaten dat lijkt me logish.

17 juli 2011 om 20:55

Ik denk dat Barcelona de Supercup wint, Copa del Rey, Wk clubs en de Supercup van Spanje ook.
Omdat ik denk dat Barcelona in de onderlinge wedstrijden gewoon beter is. Ik verwacht dat Real constanter presteert dit seizoen en daarom denk ik dat de Liga erg spannend gaat worden. Wel tip ik Barcelona als favoriet. En de Champions League heb je natuurlijk heel veel goede ploegen dus dat is heel lastig te zeggen. Toch ook Barcelona daar als favoriet.

Barcelona verandert niet ten opzichte van vorig jaar. Het team blijft zo. Kan alleen beter worden met Sanchez/cesc.
Real zal ook sterker zijn maar heeft wel nieuwe spelers aangetrokken en nu moet nog blijken of ze meteen goed aanpassen zoals Ozil.
In de onderlinge wedstrijden denk ik dat Barcelona sterker zal zijn.

Maar we zullen het zien aankomend seizoen. Heb er in ieder geval veel zin in.
Hoop op een mooi en sportief seizoen.

Wie heeft zich nog niet gemeld om te praten over Fabregas? pff...
Wel erg ambitieus die Pique, we zullen zien.

Zes prijzen zal ongeloofelijk moeilijk worden. Echter heeft Barcelona een uitstekende groep, die zo goed op elkaar is ingespeeld, dat het bijna niet is af te stoppen. Ze zullen zich waarschijnlijk ook nog gaan versterken met met erg goede spelers. Toch is de concurrentie ook niet stil blijven zitten en heeft zich ook goed versterkt. Het zal een lastig seizoen worden voor Barcelona denk ik en alle zes de prizjen is erg ambitieus. Echter hebben ze een fantastische selectie met een goede coach. Het is mogelijk, maar dat het moeilijk zal worden, is duidelijk.

6 prijzen pakken is natuurlijk inmens moeilijk. Het zou natuurlijk prachtig zijn als het lukt, maar Real Madrid zal ook gewoon sterker worden. En zoals Lafuriaroja al zegt, dit Barcelona wilt altijd prijzen pakken. De jongens zijn altijd gretig en dat komt toch echt door Pep.

6 prijzen terug pakken ?. nee ik denk het niet. het is gewoon erg makkelijk voor barcelona om een prijs te pakken in Spanje.. als je al 3 jaar de beste van Spanje bent. en eigelijk alleen Real je kan bedreigen kun je de Copa del rey en de Liga Bbva zo weer winnen'. De Super cup denkik dat die naar Real madrid zal gaan'. ik vind real echt veel verbeterd tegen vorig seizoen.. de CL word nu echt wel weer moeilijk. maar niets is onmogelijk en zeker niet voor barca.

17 juli 2011 om 22:56

Ze hebben goeie aankopen gedaan Rm, dat zeker. Maar alleen nog even kijken of ze zich kunnen aanpassen net als bv bij Ozil. Ze kunnen ook 'floppen' net als Kaka

Als Barca de landstitel en Cl pakt, vind ik het al een geslaagde seizoen. Piqué heeft zeker zelfvertrouwen en zich een doel voor ogen gesteld. Ik denk toch dat Real sowieso 1 prijs gaat pakken van de vier die ze kunnen winnen.

haha. inderdaad. als Chelsea de CL en de Landstitel pakt is het een seizoen om nooit meer te vergeten.. voor Barca lijkt dat wel normaal. dit jaar denkik dat ze stevige concurentie gaan krijgen van Real ( dan vooral in de competitie ) in de CL ook Real natuurlijk maar ik denk zeker dat nu de engelse ploegen het barca weer moeilijk gaan maken..

Ik denk dat Real dit jaar het Barca nog moeilijker gaat maken, maar ik denk eigenlijk dat Barca het toch nog gaat redden. CL is moeilijk te zeggen in zo'n toernooi kan er van alles gebeuren. Ik vond Barca dit seizoen in de CL, behalve in de finale dan helaas, niet overtuigend.

nou ik denk dat barca minder dan 6 prijzen gaat pakken als barca 2 beker niks krijg maak piqui niks uit 5de en 6de is trouwen met shakira en kind krijgen van shakira dat is hem wens

Ik heb zo'n vermoeden dat Barcelona de Europese Super Cup gaat verliezen van FC Porto, verder verwacht ik dat ze met heel veel moeite kampioen worden. De Spaanse Super Cup verliezen ze denk ik en de Copa del Rey winnen ze. Verder winnen ze waarschijnlijk de Wereldbeker voor Clubtemeams. Over de Champions League durf ik niks te zeggen. Ik verwacht dus dat ze zeker 3 prijzen pakken.

Dan mogen ze wel een grotere kern hebben , want het verschil tussen bank en basis is te groot. En dit kan toch niet blijven duren , Europese teams worden ook sterker .

hoop iig dat real geen prijzen pakt met hun trieste voetbal.
mourinho heeft al laten zien hoe je t barca moeilijkt maakt maar met 11 aanvalend opgestelde spelers counteren=.= 0,0 respect voor die man.
barca probeert altijd zijn eigen spel te houden en past zich niet aan de andere teams.
hoop dat ze alles pakken!!

hij moet niet arrogant gaan praten. ik vind dat hij eerste prijzen pakt dan praten.

shakira was wel aant feeste toen ronaldo wel scoorde dat moet je wel op de youtube is wel zien.

barca heeft champ.... gewonnen enzo maar ik vind dat ze het hebbe verdient.

ik vind dat jullie dat niet direckt gaan zegge wie volgende jaar gaat winnen want barca krijgt het nog moeilijker dan al de andere jaren

Een club van het kaliber Barcelona moet ook altijd voor het hoogst haalbare gaan, dat is dus 6 prijzen. Uiteraard staat het een in relatie tot het ander, maar zo lang ze op alle vlakken mee blijven doen is er ook alles te winnen, zo simpel is het.

Ben benieuwd of Fabregas nog gaat komen of dat Arsenal de poot stijf blijft houden.

17 juli 2011 om 22:47

Het licht er niet alleen aan of Arsenal de poot stijf blijft houden, maar ook of Barcelona het bedrag biedt dat Arsenal eventueel zou aanvaarden. Fabregas is een belangrijke speler voor Arsenal en ook de aanvoerder. Deze speler zal niet zomaar vertrekken voor appel en ei. Barcelona moet of het gewenste bedrag betalen of Arsenal moet definitief besluiten om niet mee te werken.

Hmm dat is gewaad Piqué .. zal beetje saai zijn als het weer Barcalona - Man United in de finale wordt. Zie ik toch liever Real Madrid - Arsenal. Maar het liefst hoop ik natuurlijk mijn clubbie ! maar ik ben al blij als we de knock out fase halen =)

17 juli 2011 om 23:08

Ik denk dat Ajax wel redelijk ver kan komen maar tegen de toppers (arsenal, Real Madrid, Barca, Man united, Chelsea) zijn ze natuurlijk kansloos. Tegen italiaanse clubs acht ik ze wel opgewassen. De loting moet een beetje meezitten en je bent zo in de halve finale. Ik hoop ook dat Barca nu een keer weer niet in de finale komt lijkt me heerlijk om de frustratie te zien als het een keer niet lukt( Niet provocerend bedoelt). Dat ze weer met beide beentjes op de grond staan

17 juli 2011 om 23:29

Ze worden inderdaad wel naar de hemel geprezen maar geef de mensen is ongelijk. Het veld spel is gewoon van een andere planeet ... ik geef Ajax echter wel een kans tegen Arsenal puur omdat ze de zelfde speel sijl hebben barcalona ook een beetje maar dan vele malen beter en individueel zijn ze ook veel beter dan Arsenal.

On topic : Wel opvallend dat Pique weer over Fabregas begon,

Net als Man Utd, Chelsea en Real moet ook Barcelona de ambitie hebben om alle competities te winnen waar het aan deelneemt.

De ambitie hebben is één ding, ze realiseren nog een ander...het is Barcelona één keer gelukt, de kans is quasi onbestaande dat het hen in een tijdsspanne van minder dan 5 jaar nog een tweede keer lukt.

Persoonlijk ben ik perfect gelukkig met afgelopen seizoen : de titel en de cl zijn toch de grote prijzen en natuurlijk is het ook leuk om een supercup (of alletwee) te winnen of ook nog de beker van je land maar ik denk dat ongeveer iedereen alle supercups of nationale bekers inruilt voor winst in de CL en winst van het kampioenschap.

Moeilijker vind ik het missen van de Fifabeker : je moet eerst al de CL gewonnen hebben om er nog maar te mogen aan deelnemen en dus krijg je niet veel kansen om die beker te winnen.

Leuk om die dus te winnen maar qua uitstraling vind ik winst van de CL nog altijd het grootst en dus staat dit bij mij op stip op één : eerst de CL, dan de titel en dan de Fifabeker.

Mislopen van de andere prijzen is balen op de dag van de nederlaag maar daar stap je toch wel makkelijker over heen dan het mislopen van de CL of de titel.

De ambitie mogen ze ook wel hebben maar 6 prijzen zie ik Barcelona niet winnen.
De selectie vind ik niet breed genoeg om blessures op te gaan vangen. Afgelopen seizoen waren de blessures redelijk beperkt van de grote spelers bij Barcelona. Maar met zoveel wedstrijden zullen spelers als Puyol, Messi, Xavi en Iniesta toch wel eens vaker pijntjes krijgen en vandaar dat ik denk dat die constatering haar gevolgen zal gaan krijgen.
Ik zie Barcelona namelijk zowel de Cl als de landstitel niet pakken omdat de Cl nog nooit is gewonnen door een club 2 keer achter elkaar en Mourinho in het 2e jaar altijd kampieon word.
De europese supercup tegen Porto hebben ze wel grote kans om te winnen en de Copa Del Rey zouden ze ver kunnen komen of winnen.
De spaanse supercup en wereldbeker zijn ze op voorhand de favoriet
Als je mij vraagt hoeveel van die 6 zie je ze winnen dan zeg ik hooguit 3!

Het zou best kunnen maar denk dat dit seizoen real kadrid de dienst in spanje gaat uitmaken, met dit als basis elftal, twiifel alleen tussen coentrao en marcelo.

Casillas
Sergio ramos
Carvalho
Pepe
Coentrao
Sahin
Xabi alonso
Ronaldo
Özil
Dí maria
Higuain

ik kijk er naar uit..ik ben madrid fan,ik kijk uit nar clasicos,ik weet dat madrid lekkr heeft versterk,echte brede selectie,vrij jonge spelers,basis speelt al minstens 1 jaar same,(behalve als sahin basis speelt)...dus..kom op

Prima ambitie, zolang die niet omslaat naar arrogantie komt het allemal wel goed bij Barça! Ze zijn als team veel verder dan Real Madrid die weliswaar een betere selectie heeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren