Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: ‘Topspeler Sneijder is nog altijd hier en wil bij ons blijven’

Laatste update:

Edwin van der Sar nam enkele weken geleden afscheid van Manchester United, maar de Engelse topclub beschikt spoedig mogelijk weer over een Nederlander. Volgens diverse media zijn in de laatste 24 uur intern grote stappen gezet om de gecompliceerde miljoenenkomst van Wesley Sneijder op gang te krijgen. Bedragen tussen 35 en 65 miljoen euro doen de ronde. Het bestuur van Internazionale wil in de komende 48 uur over de kwestie-Sneijder bijeenkomen en een afkoopsom vaststellen voor zijn in de zomer van 2015 aflopende verbintenis.

/

Britse tabloids speculeren vooral over het honorarium van de Oranje-international, die eerder voor Ajax en Real Madrid uitkwam. Sneijder is met een bruto jaarinkomen van ongeveer vijftien miljoen euro de best betaalde voetballer in de geschiedenis van het Nederlandse voetbal. Dergelijke inkomsten leveren Sneijder in Italië netto meer op dan wanneer hij hetzelfde bruto salaris bij Manchester United zou krijgen. Kortom: de Engelsen zullen de middenvelder een hoger salaris moeten bieden.

Sneijder verdient bruto 285.000 euro per week, maar Sir Alex Ferguson is niet van plan om Wayne Rooney, zijn best betaalde speler, in de rangorde te laten zakken. De Engels international verdient naar verluidt 240.000 euro in de week. Voor de omstreden Engels international was al een uitzondering gemaakt toen de club hem dreigde kwijt te raken aan Manchester City. Inter-coach Gian Piero Gasperini heeft met de recent aangetrokken Ricky Álvarez van Argentijns kampioen Vélez Sársfield in principe reeds een vervanger voor Sneijder aangetrokken.

Update 14:59 uur - ‘Topspeler Sneijder is nog altijd hier en wil bij ons blijven’
Wesley Sneijder staat in de belangstelling van Manchester United, maar Internazionale-trainer Gian Piero Gasperini denkt dat de spelmaker in Milaan blijft. “Hij is een geweldige speler, een topspeler”, geeft de coach aan in de Italiaanse media. “Zijn benadering is erg positief. Hij is nog altijd hier en wil bij ons blijven”, besluit de oefenmeester. Sneijder heeft nog een contract tot de zomer van 2015 en kost naar verluidt ongeveer veertig miljoen euro.

Wat denk jij, speelt Wesley Sneijder komend seizoen nog bij Internazionale?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een bedragen, ik meende ook ( ben niet zeker ) dat men in Italie veel belastingen moet betalen. En dat Sneijderin werkelijkheid zelfs 'maar' 8 miljoen verdient van die eigenlijke 15 miljoen. Gewoon puur door belastingen die je in Italie moet betalen.

Ricky Alvarez is alles behalve een waardige opvolger voor Wesley, of hij moet zich stormachtig ontwikkelen. Nee ik denk dat als Sneijder weg gaat Inter gaat proberen Pastore los te weken.

11 juli 2011 om 07:49

''sneijder is met een bruto jaarinkomen van ongeveer vijftien miljoen euro de best betaalde voetballer in de geschiedenis van het Nederlandse voetbal. Dergelijke inkomsten leveren Sneijder in Italië netto meer op dan wanneer hij hetzelfde bruto salaris bij Manchester United zou krijgen.''

In Engeland betaal je dus meer loonbelasting dan in Italië, aangezien hij in Italië netto meer over houd. Als hij voor het sportieve succes wil gaan, lijkt het me dat hij wat salaris moet gaan inleveren!

11 juli 2011 om 10:31

Hoe bedoel je sportief succes? Hij heeft vorig jaar de champions leage nog gewonnen.

11 juli 2011 om 11:48

Dat van het winnen van de CL is zeker waar, maar hij gaat niet nog een jaar de Champions league winnen met Inter. Dat is afgelopen jaar wel gebleken. Mourinho werd duidelijk gemist.
Hij maakt naar mijn idee veel meer kans op die prijs met een club als M.u.
Overigens zie ik hem daar ook liever spelen dan in Italië.

Sneijder heeft nu een topsalaris en een contract, dus laat M.U maar komen met een goed aanbod. Als zij hem zo graag willen hebben zullen ze moeten lappen. Het lijkt mij duidelijk dat hij stevig in de onderhandelingsstoel zit.

11 juli 2011 om 09:44

@quaresma_7 Ook Pastore is geen waardige opvolger voor Sneijder. Wellicht Van der Vaart?

@persie1987 Ik vind Manchester ook een sportieve verbetering voor Sneijder. Ben benieuwd hoe hij het zal doen in de Engelse competitie. Heb een flauw vermoeden dat hij net als Van der Vaart één van de publiekslievelingen zal worden bij Manu. Zijn drive, agressie en handelingssnelheid zijn ongekend. Hij komt in die categorie van ongeveer 10 spelers die net onder Cristiano Ronaldo en Messi staan, met elk specifieke voetbalkwaliteiten. Ik denk aan spelers als Xavi, Iniesta, Robben, Fabio Coentrao, Dani Alves, Van der Vaart, Van Persie, Villa, Rooney en Ibrahimovic.

11 juli 2011 om 11:47

Van der Vaart, Fabio Coentrao? Belachelijke namen om deze net onder de top te plaatsen. Er zijn betere linksbacks dan Coentrao maar die zet je er niet tussen.

Verder is Pastore nu al bijna even ver als Van der Vaart en is hij nog jong en gewend aan het Italiaanse voetbal. Pastore is een betere opvolger dan Vdvaart.

14 juli 2011 om 11:56

Mag je mij gaan vertellen wie beter zijn als linksback dan Fabio Coentrao want dat zet je er niet bij? Marcelo moet ik nog maar zien want dat is de enige die ik me kan bedenken en ik ben benieuwd wie van hen twee dit seizoen wint. Alleen Malouda is misschien nog beter, maar naar mijn mening niemand anders. En ik zie ook niet in wie er nou zoveel beter is op de positie van Van der Vaart dan Rafael zelf.

11 juli 2011 om 11:14

nou ik heb die alvarez een paar keer zien spelen en mijn conclusie is dat deze twee spelers niet te vergelijken zijn. alvarez is veel behendiger en moet het vooral hebben van de dribbels.
en over sneijder hoeven we het niet te hebben die kan eigenlijk alleen tegenstanders doldraaien met zijn fenomenale passes.
Ik las trouwens ook op VI dat sneijder mogelijk niet in het tactische plan van de nieuwe trainer past. Dat zou ook verklaren waarom alvarez de vervanger is voor sneijder, want hij komt waarschijnlijk niet op dezelfde positie te spelen maar meer vanaf de zijkanten, daar is alvarez een stuk beter dan sneijder.

on: sneijder zou een perfecte aankoop zijn voor man utd., met zijn passend en spelverdelend vermogen is hij de perfecte vervanger voor scholes en hij zal spelers als rooney, valencia, young en nani(allemaal pijlsnelle spelers) vaak alleen voor de keeper zetten. alleen moet het verdedigen hem nog wel een beetje aangeleerd worden want dat is wel degelijk iets wat hem zou kunnen opbreken. In italie had hij acht man achter zich als nummer 10, in engeland denk ik dat hij meer dat hij meer op schile oude plek komt te spelen, meer centraal op het middenveld, waardoor hij ook een man moet dekken.

11 juli 2011 om 13:01

als deze transfer door gaat, pakt ajax hier dan nog wat mee? doorkoop clausule ofzo?

Zou het echt geweldig vinden als die naar Man u gaat

ik denk dat sneijder er beter aan doet om te blijven ik denk niet dat hij in een competitie als engeland past ik zie hem liever in een shirt van barcalona spelen dan in een shirt van man.u.

11 juli 2011 om 09:01

nou ik niet. Ik denk dat sneijder perfect zou zijn voor manu onder fergie. Met rooney en de snelle javier kan hij manu naar nog meer succes leiden. na scholes is er nooit iemand gekomen om hem te vervangen en ik geloof dat sneijder daar perfect zou passen. Sneijder moet niet naar barca komen, speelt ander voetbal en een middenvelder als wesley is al helemaal niet nodig. Daarnaast heeft hij voor RM gespeeld wat dat sowieso al lastiger maakt. Denk dat sneijder naar manu een super transfer zou zijn.

11 juli 2011 om 10:13

Juist om een lange neus te trekken naar Real Madrid zou ik voor Barcelona kiezen, lijkt me toch de ultieme wraak.
Hij zou juist bij Barcalona Xavi kunnen opvolgen, die wordt er namelijk niet jonger op.

11 juli 2011 om 10:30

thiago komt xavi opvolgen. Daarnaast zal cesc dit seizoen of volgend seizoen naar barca komen. Sneijder wordt er ook niet jonger op. Hij moet gewoon nog een handvol jaren gaan ballen bij manu en dan stoppen.

Denk dat Sneijder snel weg is bij Inter. Zo ziet het er in ieder geval wel naar uit. Kan niet wachten om Sneijder in de PL te zien schitteren. Denk dat die uitermate goed bij Manchester United past.

Ps: Waarom altijd Yolanthe erin betrekken? Die heeft hier toch niets mee te maken.

Sta helemaal achter een overstap naar de Engelse Premier League.
Veel betere competitie voor hem om z'n extreme talenten te tonen. Tempo ligt er veel hoger, z'n passes zuller nog meer rendement opleveren.
Over Van der Vaart dacht men vorig seizoen ook dat hij in die competitie zou verzuipen, het tegendeel bleek waar. Bij Sneider zal het niet anders zijn, die jongen acteert technisch op een nog hoger niveau.

11 juli 2011 om 07:24

Sneijder technischer dan vd Vaart? Dat waag ik sterk te betwijfelen.
Uiteraard kan hij het niveau zeker aan, hoop dat het rond komt. Weg uit die kleurloze competitie.

11 juli 2011 om 10:04

Aangezien Sneidjer volledig 2 benig is en beide benen uistekend ontwikkeld zijn denk ik ook dat Sneijder technisch beter is. V. d. Vaart heeft echter wel meer ''pitbul'' in zijn spel.
Maar tot zo ver de vergelijking

Ik denk dat Sneijder het zeer goed zou doen in de PL en zeker bij Man U. Sneijder zie ik iedere wedstrijd Rooney wel een paar keer wegsturen. En Rooney rond dat soort kansen vaak heel sterk af. Tel daarbij de snelheid van Javier en de mogelijkheden die Sneijder verder nog creeerd door de steekpases en Man U wordt er weer sterker op.

Ook voor Sneijder is dit sportief gezien wel een erg mooie kans. Bij Man U is een europees succes toch groter. Daarnaast is het natuurlijk ook mooi als je nog een (of meerdere) PL kampioenschap aan lijst kunt toevoegen

Weet iemand of Ajax ook nog een deel van de transfersom krijgt?

11 juli 2011 om 08:59

Ja, hij heeft zn hele jeugd bij Ajax gespeeld dus die krijgen weer een bepaald percentage.
Dus van mij mag Man Utd 65 miljoen betalen ;-)

11 juli 2011 om 11:37

Of Sneijder nu voor 35 of voor 65 verkocht word,ajax krijgt gewoon hetzelfde bedrag aan opleidingskosten.

11 juli 2011 om 12:16

Nee Ajax krijgt een bepaalde doorverkoop percentage. Zo wordt ook nog eens Real Madrid er rijker van en de rest strijkt Inter op.

11 juli 2011 om 12:19

haha...dus als Inter sneijder voor 1 miljoen verkoopt, dan krijgt Ajax ook nog steeds het zelfde bedrag als bij 65 miljoen?

Belachelijke bedragen die uitbetaald worden. Hoog tijd dat dit weer rechtgetrokken worden. Niemand is zulk grof geld waard. Niemand!

11 juli 2011 om 08:18

Ben het met je eens, maar laten we niet moralistisch gaan doen. Dit is de voetbalmarkt, en dat is een absurde markt. Kijk je naar de kwaliteiten van Sneijder dan lijkt me pakweg 40 miljoen redelijk normaal. Het is toch één van de betere spelers op deze aardkloot, en hij is zeker beter dan een Carroll van Liverpool!

11 juli 2011 om 10:14

Tuurlijk het zijn belachelijke prijzen maar wij (lees supporters en voetballiefhebbers) zijn hier toch de oorzaak van! Wij betalen de prijzen, wij kopen de producten enz enz.

Ik weet nog dat Beckham destijds zijn transferbedrag, voor hij ook maar een wedstrijd had gespeeld, al terug had verdiend. Puur aan verkoop van shirts ed.

Ik weet wel het is een ideologie die niet realistisch is maar: Als wij in de CL niet meer naar de 2e 3e of 4e club van een land kijken worden de regels aangepast. Hetzelfde geld voor de salarisen en de transfergelden. Als wij een speler waar de club zo veel geld voor betaald (en salaris) niet accepteren dan zal de club zijn beleid hier op aanpassen.

11 juli 2011 om 10:24

Misschien degene die een middel vind tegen kanker? Maar voor de rest inderdaad mee eens... 1 miljoen per maand zowat.. wat een bedragen..

wat een salarisbedragjes zeg! Ik zou er in ieder geval zo voor tekenen
Ik zou man u een mooiere club vinden voor Sneijder dan Inter...

@jvafca

Ala ik me niet vergis, krijgt ajax ook een deel idd, opleidingskosten ed.. weet even niet wat die percentage is...

11 juli 2011 om 07:44

Hopen voor Ajax dat die voor zo veel mogelijk geld verkocht word krijgt ajax ook meer
On: Voor sneijder zou het een mooie stap zijn en kan die ook weer voor de prijzen spelen

11 juli 2011 om 09:15

Ik zou voor zijn weeksalaris zelfs een jaar willen tekenen. Echt gek man bruto 285.000 euro per week.

Dit kan nog wel eens indirecte gevolgen hebben mocht Mufc toch nog akkoord gaan. Elk speler wilt financiële vooruitgang dus hij zal evenveel of meer gaan verdienen in Engeland. Maar zal meneer Rooney niet net zoals vorig jaar flirten met andere clubs zodat hij meer geld krijgt? Ben ook wel benieuwd of United een positief jaarbalans kan halen als je ziet wat er binnenkomt ten opzichte van wat eruit gaat.

De bedragen lijken dicht bij elkaar te liggen, Ze moeten er toch gewoon uit kunnen komen.. lijkt me..

Manu doet er goed aan Wesley te halen. Rooney + Sneijder... te dodelijk in de counter..

11 juli 2011 om 08:15

Het scheelt Sneijder toch meer dan 2 miljoen per jaar en laten we eerlijk zijn, Milaan of Manchester...ik zou toch voor Milaan gaan Beter weer, lekkerder eten en hij is al een held daar dus ach

11 juli 2011 om 08:47

Als je op het sportieve vlak gaat kijken is de PL natuurlijk sterker dan de Serie A. Echte moet je ook naar je eigen kwaliteiten kijken. In welke competitie pas ik het best? Tja, Sneijder past vrij goed in de Serie A. In Engeland zal die ook zeker wel passen. Echter ben ik bang als hij wat vaker getrapt wordt er veel blessures zullen volgen. Dus ook langere afwezigheden.

11 juli 2011 om 15:07

Sverige4u heeft gewoon gelijk. En Yolanthe denkt er ook zo over, dus Wes blijft echt wel liever in Milaan. Man Utd zal met een uitzonderlijk salaris moeten komen. Als Ferguson niet over Rooney wil gaan, dan zien we geen Sneijder in Manchester.

11 juli 2011 om 16:25

Ja maar dat verschil is een bruto verschil - als het waar is dat in Italie meer belasting moet worden afgestaan, zal dat netto verschil beduidend kleiner zijn.

Overigens eens @ beter weer + eten..
Maar in Manchester of London leven met dat salaris, dan is lekker eten nooit een probleem
En ik kan je zeggen - mijn vriendin is een italiaanse - Milaan is geen ruk aan..

Zelf zie ik Man U eerder om de prijzen spelen dan Inter de komende jaren. In elk geval om meer prijzen.

En waarom zeg ik dat? De basis van het succes van Inter (het brood) was het falen van anderen (de dood: degradatie Juve + punten aftrek Milan). Nu dat gat tussen Ac + Inter is gedicht.. en spelers bij Inter oud worden en/of weggaan, zie ik geen reden om te stellen dat Inter weer zal gaan oogsten. Ik vind het beleid van Inter wazig, hun aankopen zijn niet altijd logisch en talenten hebben ze ook niet.

Ik heb net eve opgezocht dat het idd 5 is dat betekend dat ze als hij voor 65m naar Manu gaat Ajax 3.25m krijgt

11 juli 2011 om 15:06

Dus dan heeft Ajax de aankoop van Theo Janssen gefinancierd :D

Man united past in mijn ogen beter bij Sneijder dan Inter. Wat mij wel op valt is dat Inter maar al te graag zaken wil doen. Hij voelt denk ik ook niet de volledige vertrouwen van de nieuwe Inter trainer.

11 juli 2011 om 08:21

Sneijder en Mufc vind ik een prachtige combinatie! Ze missen daar wel middenvelders van een wereldniveau!

Ik zou als Sneijder er alles aan doen om naar Manu te vertrekken.
Laten we eerlijk zijn, met Inter was het leuk om eenmalig de CL te winnen maar die kans dat het weer gaat gebeuren is gewoon vele malen kleiner dan dat je met Manu in die positie komt. Het is gewoon een enorme sportieve verbetering en een mooiere competitie voor hem.
Ik zou eieren voor je geld kiezen Wesley.

11 juli 2011 om 08:36

ik denk niet dat ie zijn geld gaat inruilen voor eieren hoor

zou wel dodelijk wezen met, rooney, young, hernandez en sneijder!

Ja als ze hem echt graag willen hebben dan zullen ze dus diep in de buidel moeten tasten. Dan moeten ze Wayne Rooney ook maar een loonsverhoging geven, want Wesley Sneijder gaat nooit, maar dan ook nooit van zijn leven voor minder geld in Engeland voetballen.

Ik zou het wel schitterend vinden om hem bij Man U aan de slag te zien als vervanger van Scholes. Hij is precies het creatieve type dat Man U nu nodig heeft. Hij zou gaan schitteren en om grote prijzen kunnen spelen, dus Sneijder moet ook bij zichzelf te rade gaan.

11 juli 2011 om 11:28

Ik zou dat niet te hard roepen! Ik vind Sneijder geen erg sympathieke jongen, maar hij is echt een winnaar! Het zou mij niets verbazen als hij bereid zou zijn een beetje salaris in te leveren om geschiedenis te schrijven! En die kans is bij United aanzienlijk hoger dan bij Inter zonder Mourinho.

11 juli 2011 om 13:20

Het zou me in ieder geval verbazen, hij vindt dat volgens mij stiekem ook erg leuk, de best betaalde speler zijn van Nederland, dat streelt zijn ego, maar ik ben benieuwd wat hij belangrijker vindt uiteindelijk.

11 juli 2011 om 19:26

Ik denk dat hij dat hoe dan ook blijft ook al zou hij een beetje verliezen op het bruto-netto verschil.
Hoe dan ook hoop ik dat United het niet doet. Dan liever Modric voor zoveel geld die vind ik eigenlijk veel beter en is nog jonger ook.

Ajax vangt toch ook iets van 5% van de transfersom? Dat word dus flink cashen voor de Amsterdammers. Daarnaast moet Sneijder echt weg uit die kleurloze en saaie competitie. Al weet ik niet of die het in Engeland gaat redden met zijn fysiek.

11 juli 2011 om 08:38

die man heeft zoveel voetballend vermogen die heeft helemaal geen fysiek nodig, mannen als modric, van der vaart, etc die hebben ook bewezen dat ze het kunnen doen en zullen niet of niet veel sterker zijn dan sneijder!

11 juli 2011 om 10:25

lol, Sneijder is topscorer geworden op het WK in Zaf. Dat lijkt me toch wel een hoger niveau dan de PL. Net alsof er in Italie ook geen harde middenvelders/verdedigers rondlopen. Sneijder kan natuurlijk makkelijk mee op dat niveau, sterker nog, de gemiddelde PL middenvelder/verdediger die tegenover Sneijder staat moet zijn best doen om Sneijder onder controle te houden.

11 juli 2011 om 12:00

Inderdaad, Sneijder behoord tot een van de beste voetballers op het moment, Hij is een verijking voor elke club. En ik denk dat Sneijder in tegenstelling tot wat Roda_jc zegt gesneden is voor de Premier League. Goede trap, genoeg snelheid, overzicht etc. Dan heb je helemaal geen fysiek kracht nodig.

Ik weet niet echt wat ik er van moet denken. Natuurlijk is het een fantastische speler, die een geweldige pass kan versturen en een hard en gericht schot bezit. Hij is dus een echte spelmaker, die United nog wel zou kunnen gebruiken. Echter vind ik hem fysiek vrij zwak. Misschien wel te zwak voor het hele seizoen in alle competities, waarin United deelneemt. Hij is vaak geblesseerd en in Engeland kom Sneijder echt niet minder in de lappenmand. Sterker nog de kans op blessures lijkt me nog een heel stuk groter. Is het dan wel nodig om hem te kopen? Immers is minstens 35 miljoen een extreem hoog bedrag. Zeker voor blessuregevoelige spelers. Daarnaast zal hij of de grootverdiener worden of een van de grootverdieners. Is dat meteen noodzakelijk? Mwa, lijkt me niet zo. Natuurlijk een fantastische speler als hij meedoet, maar Sneijder heeft toch al snel last ergens van. Ik weet niet of het dan verstandig is om er zoveel geld voor neer te leggen.

Daarnaast is het de vraag of het wel nodig is, want Sneijder speelt het liefst op de positie waar Rooney het iedere week erg goed doet. Zou zonde zijn om bijvoorbeeld Rooney in de spits te zetten en Hernandez op de bank. Verder lijkt het me dan exit voor Berbatov en komen spelers als Welbeck en Macheda ook minder aanbod om zich te laten zien.

11 juli 2011 om 10:05

sneijder heeft nu al bij 2 topclubs laten zien echt van meerwaarde te zijn en fysiek niet sterk nee maar wel mentaliteit.
en ondanks dat hij snel ergens last van heeft, is hij in belangrijke wedstrijden bijna altijd beslissend!
daarnaast is een spelmaker echt wel nodig bij man utd die missen ze echt

11 juli 2011 om 10:14

Tuurlijk is hij altijd beslissend, maar dat zijn Rooney en Hernandez op dit moment ook. Sneijder is natuurlijk een fantastische speler, maar is hij direct noodzakelijk. Ja, zou kunnen maar dan worden er mensen geslachtofferd en gaat waarschijnlijk Rooney terug naar de positie waar hij zich minder prettig voelt namelijk diep in de spits. Als Sneijder nou niet zoveel kostte, vond ik het niet zo'n probleem. Echter gaat dit om heel erg veel geld en wordt Sneijder misschien wel de absolute grootverdiener. Dus dan verandert veel binnen de club en in de opstelling.

11 juli 2011 om 10:53

lees mijn andere reactie maar, de twijfels of hij bij man utd past qua persoon deel ik met je maar dat ze creativteit missen in de vorm van goede passing en het spelmaken is gewoon een feit

11 juli 2011 om 11:15

Ik denk dat het Rooney juist goed zou doen als Sneijder eventueel zou komen. Manchester is nu gewoonweg erg afhankelijk van Wayne, wat het af en toe erg voorspelbaar lijkt te maken. Hier kom je in de competitie vaak nog mee weg maar tegen de topclubs speelt Man United vaak veel minder en hebben ze dit seizoen vaak het geluk gehad dat ze 1 van hun schaarse kansen scoorden.

Rooney zou juist veel vrijer rond kunnen lopen en je zou 2 creatieve mensen in je team hebben lopen met een eindpass in plaats van alleen Rooney. Denk dat ook Rooney dit alleen maar zou toejuichen.

Over de blessuregevoeligheid en de 35 miljoen. 35 is vergeleken met de bedragen die je elders hoort in verhouding niet zo heel veel voor de op 2 na beste middenvelder ter wereld maar ik begrijp wat je bedoeld, blijft een hoop geld. Het is inderdaad zonde dat hij zo vaak geblesseerd is en bijna nooit wedstrijden uit lijkt te spelen maar dat ik vind het t risico wel waard.

11 juli 2011 om 11:22

Het gaat niet alleen om de transfersom, maar ook om het enorme salaris. Sneijder kan dan zomaar ineens de absolute grootverdiener van de selectie worden. Hij kan wel komen alleen moet dan een deel van de opstelling veranderen en financieel wordt het een heel stuk veranderd. Het is de vraag of Sneijder de man is, waar het team omheen wordt gebouwd en of hij het financieel waard is.

11 juli 2011 om 11:29

Niet geschoten is altijd mis!

Dat je grootverdiener bent als 1 van de beste spelers ter wereld vind ik eerlijk gezegd niet zo heel vreemd, de opstelling zou je met de aankoop van Young en Park en Valencia in je selectie niet eens zo heel veel hoeven te veranderen. Als je Sneijder gewoon een klein stukje door schuift en Fletcher/carrick een stukje terug schuift heb je toch een geweldig middenveld. Voordeel van Young/park/valencia is dat ze allemaal goed meeverdedigen.

Ik heb overigens een stuk hieronder hetzelfde gezegd, maar was tegen iemand anders gericht geloof ik.

11 juli 2011 om 11:39

Park speel meer in de grote wedstrijden centraal en niet aan de buitenkanten. Dat is ook de enige speler, die in zo'n ruit tot zijn recht zou komen. Echter lijkt het me onzin om het hele systeem te veranderen voor een speler, terwijl je in de voorgaande jaren fantastische successen hebt geboekt.

Een bedrag tussen de 35 en 65 miljoen... zo kan ik ook wel schattingen maken zeg. Ik denk dat United komend jaar tussen plek 16 en plek 1 eindigt. Waar kan ik inzetten?

On: Dat eerste gedeelte van de laatste alinea impliceert dat er met Rooney afgesproken is dat hij de best betaalde speler van United zal zijn, en blijven... Wat kun je allemaal voor belachelijke voorwaarden lospeuteren, denk ik dan. Heb je al het lef om je werkgever naar een gigantische salarispost te chanteren, dwing je daarbij ook nog eens zoiets af.

Een mogelijkheid voor United zou natuurlijk kunnen zijn om Sneijder via bijvoorbeeld een flinke tekenbonus te compenseren. Als ze echt willen is hier natuurlijk wel een mouw aan te passen. Ik ben benieuwd, ik denk dat hij op dit moment voor iedere club een aanwinst is.

Als dit transfer doorgaat, ga ik ervan smilen!
Sneijder wou ik altijd al samen met Rooney @ man u zien!

kan niet wachten!!

Jaloezie bij Manchester United doen hun ten onder gaan qua financien.
Ik blijf het maar weer herhalen en het lijkt een normale zaak, maar wéér komt Man UTD met een absurd bedrag en dat terwijl het geld er eigenlijk niet is, maar je moet wat als je rivaal Man City wél het geld er voor heeft.

11 juli 2011 om 08:58

Het geld is er wel, en volgens mij wil je het niet weten, maar lees alle stukjes van King_eric eens door, hopen dat je het dan wel snapt

11 juli 2011 om 09:05

En waarom is het geld er niet wijsneus?? En kom nu niet aan met ''schuld'' want we hebben je het al eerder geprobeerd uit te leggen, United bestaat uit verschillende onderdelen en de schuld staat op 1 a 2 van die onderdelen, het voetbal gedeelte beschikt gewoon nog over een goede balans.. United was op het afgelopen jaar weer de club met de meeste winst (deloitte), daarnaast heeft het de grootste comerciële achterban & inkomsten & heeft Ferguson de laatste 3 jaar weinig van zijn transferbudget gebruikt waardoor hij dit jaar meer te besteden heeft...

En kom op ''jaloezie bij Manchester United''? United is wereldwijd 1 van de grootste clubs & in Engeland de meest succesvolle..

11 juli 2011 om 09:09

Het geld er niet is? Ik raad je aan om eens goed alles te lezen omtrent de financien van Man Utd. Het is een van de meest winstgevende clubs van alle topploegen. Dat was destijds ook de reden waarom ze werden overgenomen. Dus in tegenstelling tot Man City heeft Man Utd wel het geld ervoor. Man City is afhankelijk van hun eigenaard maar vanaf volgende jaar mag hij geen geld meer in de club pompen. Je logica moet dus totaal omgekeerd zjin.

''bedragen tussen 35 en 65 miljoen euro doen de ronde.'' en ''sneijder verdient bruto 285.000 euro per week, de Engelsen zullen de middenvelder een hoger salaris moeten bieden.''

Ja hoor, hoe erg United ook een type Sneijder op het middenveld nodig heeft hoop ik toch werkelijk dat als de bedragen kloppen (of ook maar in de buurt komen) ze hun interesse naar een andere speler verleggen.
Zo'n 35 mln okay maar dat moet toch echt wel de maximale afkoopsom zijn, alles er boven is gewoonweg te veel voor een voetballer.. En dan zijn salaris :? kom op man, meer dan 285.000 per week??
Aub Fergie, laat Sneijder met zulke bedragen lekker in Italië en ga op zoek naar een andere middenvelder, of geef dan gewoon Cleverley & Morrison de kans.

11 juli 2011 om 09:05

Inderdaad, als Fergie echt een nieuwe creatieve middenvelder zou willen, moet hij Nasri nog maar proberen te halen. Nasri verdient stukken minder bij Arsenal dan Sneijder bij Inter. Dus het lijkt me dat als Nasri zou komen, hij ook minder bij United zal gaan verdienen dat als Sneijder komt. Verder is de transfersom een stuk lager. Ik denk zo rond de 25 miljoen. Bij Sneijder kost het tussen de 35 en 65 miljoen. Dat wordt teveel.

Dus ik zou zeggen of je koopt Nasri of je koopt niets en gaat het proberen met Cleverly. Hij heeft al wat gespeelt in de PL bij bijvoorbeeld Wigan en deed dat zeker naar behoren. Morisson is er denk ik nog niet klaar voor. Ik zou dan eerder voor Cleverly gaan.

11 juli 2011 om 09:50

Ik ben het hier 100% met je eens, zulke bedragen voor een speler is echt absurd.
Man U moet wat ze al jaren doen blijven doen, namelijk niet teams zoals Real, Chelsea en City gaan volgen in hun wan beleid.

Sneijder zou zeker een aanwinst zijn, maar zulke bedragen voor een speler die om de wedstrijd weer in de lappenmand zit vind ik echt heel raar.

De bedragen van tegenwoordig gaat echt nergens over..

11 juli 2011 om 14:32

Cleverley gaat Paul Scholes nooit doen vergeten. Als we 60 wedstrijden Cleverley op het middenveld moeten gaan zetten, inclusief in de Champions League, gaan we weer keihard ten onder tegen bijvoorbeeld Barcelona. Het middenveld is gewoon te zwak, Carrick is niet meer van topniveau en Scholes is gestopt. We hebben een type Sneijder, nasri, modric nodig. Aangezien Modric niet haalbaar is moet het of Sneijder of Nasri worden.

Alleen al door dit soort bedragen volg ik die grote competities niet eens meer. Waar gaat het nog over? De charme is er al lang vanaf!

Niet piepen Wesley, dan maar een omeletje minder bij het ontbijt.
Maar waar gaat het om. Het is nu een principe kwestie ,meer nog dan dat het om het geld gaat.,
Ferguson wil niet dat Sneyder meer verdient dan Roone, dan hebben we het over en verschil in weeksalaris van 45000 euro.
Dat is anderhalf meer dan dat ik in een jaar verdien.
En ik kan er van rondkomen.
Waar hebbben we het over.

Maar Wesley is een fantastische speler, zonder meer, maar dit soort bedragen slaat maakt niet dt Seyder minder gaat voetballen.

Ik zie de komst van Sneijder echt niet zitten. Ik vind het een redelijk beperkte speler. Hij heeft een paar hele goeie eigenschappen maar hij is te afhankelijk van zijn team. Hij presteert slechts extreem goed als er een paar spelers in zijn dienst spelen. Je hebt dit ook gezien bij Inter. Hij was eigenlijk maar een half seizoen redelijk goed (alleen in de cl extreem goed) maar voor de rest speelde hij amper iets klaar. Geen wonder dat Inter hem wil laten gaan. Aan de koop toe speelt hij ook nog eens op Rooney zijn positie waardoor hij eigenlijk geen optie is. Man Utd heeft nood aan een goeie centrale middenvelder en Sneijder is daarvoor te aanvallend. En als je dan nog eens de bedragen hoort is het beter dat Man Utd zijn intresse verlegt naar andere spelers. Het zou me trouwens verwonderen moest Ferguson bereid zijn om zulke hogen bedragen te geven voor een speler van 27 jaar.

11 juli 2011 om 09:22

Daarnaast zit Sneijder ook nog eens vaak in de lappenmand. Ik snap ook niet dat Fergie hem wil. Voor centraal middenveld net als jij al zegt te aanvallend. Achter de spitsen is zijn favoriete positie, maar daar blinkt Rooney elke week uit. Hernandez in de spits gaat ook gewoon heel erg goed. Kortom als je Sneijder moet hij of op de bank. Dat zal wel niet de bedoeling zijn of Hernandez wordt uit de basis gehaald, Rooney gaat weer in de spits en Sneijder komt op tien. Ik zal het zonde vinden van het geld als United hem haalt. Goede speler, maar er is geen plek als iedereen fit is. Bovendien zal ik het zonde vinden als Hernandez hierdoor zal worden geslachtofferd.

Als je Sneijder haalt, moet hij echt de creatieve man worden en het hele team moet om hem worden gemaakt. Op dit moment staat Rooney op Sneijder's favoriete positie. Rooney doet het daar echt fantastisch. Dus een beetje raar om Rooney na een goed half jaar een andere rol te gaan geven, omdat Sneijder in een keer de man van het team moet worden. Bovendien is het de vraag wat er dan gaat gebeuren met aanvallers als Berbatov, Owen, Welbeck en Macheda.

11 juli 2011 om 09:39

Ik kan het dan weer wel begrijpen. Natuurlijk zijn de bedragen die tegenwoordig in het voetbal omgaan belachelijk, maar als je het marktconform bekijkt vind ik dat Sneijder dit wel waard is. Was Nederlands beste speler op het EK 2008 en WK 2010. Bovendien had Sneijder hoogstwaarschijnlijk de gouden bal gewonnen als Barça niet zo extreem goed was.

Jullie hebben zeker een punt, maar ik vind dit wel erg harde woorden voor onze beste speler. Verder zou ik het een fantastische transfer vinden. Ik ben absoluut geen fan van
Man Utd, maar feit is dat één van de grootste, zo niet de grootste, club(s) van de wereld is. Liever naar United dan naar City.

11 juli 2011 om 10:07

Wat een onzin met die Gouden Bal. Als heb je niets aan. Messi heeft hem gewoon terecht gewonnen. Ronaldo had hem ook de voorgaande twee jaren kunnen winnen als Messi, Xavi, Iniesta en Sneijderer niet waren. Sneijder was natuurlijk in de buurt en dat mag ook gewoon een prachtige prestatie worden genoemd.

Tuurlijk hij was heel maar dan ook heel erg belangrijk voor het NL elftal. Sneijder past perfect in het systeem. Lekker op de nummer 10 positie. Hij eisste de ballen op en kreeg ze ook. Het team werd een beetje om Sneijder gebouwd.

Maar omdat Sneijder zo goed is voor Nederland moet United het systeem maar aanpassen aan Sneijder? Op dit moment staat daar gewoon Rooney, die het daar fantastisch doet. Waarom dan Sneijder halen? Rooney en Sneijder kan een dodelijk koppel vormen, maar Rooney voelt zich nu veel lekkerder en met Hernandez gaat het ook gewoon super goed. Sneijder kan wel komen, maar dan moet Hernandez waarschijnlijk naar de bank en Rooney weer terug op de positie, waar hij zich minder prettig voelt.

Sneijder mag van mij best komen, maar als je hoort wat hij kost, wordt het een heel ander verhaal. Door zulke bedragen kan Sneijder zomaar ineens de absoulute grootverdiener worden. Dan moet het elftal daadwerkelijk wel om hem draaien en de opstelling moet dan een stuk veranderen. Je hebt dan wel een topspeler. Echter vraag ik me af of het verstandig is om hem in de huidige situatie te halen voor zoveel geld.

11 juli 2011 om 13:18

''bedragen tussen 35 en 65 miljoen euro doen de ronde.'' en ''sneijder verdient bruto 285.000 euro per week, de Engelsen zullen de middenvelder een hoger salaris moeten bieden.''
- ik weet niet of Manchester united dit wel moet doen. 15 miljoen per jaar ? misschien wel meer. en het bedrag zal ook wel rond de 45 miljoen liggen'. ik denk als hij komt hij een 5-jarig contract zal tekenen. en dan gaat hij in 5 jaar 75 miljoen verdienen. dat is egt overdreven veel. en dan is united nog eens in totaal aan hem 120 miljoen kwijd. en dat voor een 28-jarige speler denk ik ? nee dat vind ik te veel. dan heb ik liever een Modric of Pastore. die vragen hoog uit 100.000 per week.

- Wat je over de Gouden bal zij. ben ik helemaal mee eens. Messi Speelt al 2 jaar Fenomenaal. in 2009 won hij de CL. dus was het een zekerheid dat hij de Gouden bal ging winnen. en in 2010 ging hij er uit in de Halve finale door de tactiek van Mourinho'. maar toch won hij hem. omdat hij zo fenomenaal speelde. Sneijder kon hem natuurlijk ook winnen'. maar Sneijder is minder bepalend als Messi.. in 2008 was Ronaldo ook een Verdiende Winnaar. hij won de CL. en scoorde 32 keer in de Engelse Competitie. das is fenomenaal. en ik denk dat messi dat nooit zou kunnen..

11 juli 2011 om 09:35

Dus messi is ook een beperkte speler omdat hij alleen presteert met goede spelers om zich heen?
Dit is natuurlijk kul van de bovenste plank. Een speler die zo beperkt is en niets klaarspeelt wordt geen middenvelder van het jaar en ik denk persoonlijk dat het scoutings apparaat van Manu en talloze andere clubs echt meer voetbal inzicht hebben dan jij.
Sneijder is een twee benig zeer goed onderlegde speler. Hij heeft altijd een seconde meer bij het aannemen van de bal omdat hij met zowel links als rechts weg kan draaien. Daarbij komt dat hij een weergaloos schot heeft en een heel erg goed inzicht wat betreft het speloverzicht. Bij Ajax had sneijder alleen maar talenten om zich heen en daar etaleerde hij zich ook in de CL mee als een zeer goede middenvelder. Bij inter waren zijn medespelers van meer dan gemiddelde kwaliteit en alsnog werd hij gezien als de motor op het middenveld. Wanneer speelt een middenvelder een goede pot volgens jou? Als hij scoort? beslissende passes geeft? of kan het ook zijn dat hij goed speelt als hij in dienst van het elftal speelt (zoals bv een Kuijt) Dat je zijn komst niet ziet zitten ivm Rooney geef ik je daar 100 gelijk in, maar ga nou geen onwaarheden roepen over Sneijder dat hij maar beperkt is. Als hij beperkt is dan hoop ik Ajax een heel elftal met zulke beperkte spelers op de been kan brengen...

11 juli 2011 om 09:55

@ ricking08: Tuurlijk was hij de motor van Inter. Heb ik ooit het tegendeel beweerd?

Bij Ajax had hij de luxe dat zowel Davids als Gabri in zijn dienst speelde. Het gevolg? Hij kon naar hartelust aanvallen waardoor zijn slechte eigenschappen niet naar boven kwamen en zijn goeie eigenschappen optimaal werden benut. Bij Real Madrid had hij die luxe niet en dit zag je direct. Bij inter kwam hij dan weer terecht in de Ajax-stijl. Twee mannen in zijn rug die al het verdedigend werk opknapte waardoor hij naar hartelust opnieuw kon aanvallen. Dat is zijn juist zijn sterkte.

Je hebt dat dit seizoen ook gezien. Plots was hij slechts één van de middenvelders en heeft hij werkelijk een heel slecht seizoen gehad. Ik denk dat alle Inter-fans dit kunnen beamen. Hij is pas (echt) goed als hij in een bepaald systeem speelt. Misschien daarom ook dat Inter hem wil verkopen.

Dat is echter niet de stijl van Man Utd. Man Utd wil niet afhankelijk zijn van een speler maar presteren als een team. Als er één speler wegvalt dat het team nog altijd optimaal kan presteren. Dat is juist de sterke van Man Utd. En vanuit deze visie past Sneijder gewoon niet. Zijn sterke eigenschappen komen pas naar boven onder een paar voorwaarden.

11 juli 2011 om 09:58

@el_dude

Blijkbaar is Messi ook een beperkte voetballer in Argentinië. Daar heeft hij ook niet de beste spelers om zich heen. Het is toch heel duidelijk, als jij op niveau zit van 3 stappen verder. En je hebt spelers om je heen. Die dat totaal niet aankunnen. Dan gaan er toch bepaalde acties niet lopen.

En een Sneijder bij Manchester United. Zorgt echt voor veel meer gevaar op het middenveld. Hij heeft een schot die dodelijk is. En die er voor kan zorgen om het verschil te makne.

11 juli 2011 om 10:13

@ lodeir0: Zou het nu mogelijk zijn om mijn reactie goed te lezen? Ik zeg niks over de beste spelers. Ik geef aan dat hij niet in het systeem past dat Man Utd voor ogen heeft noch op de positie waar Man Utd versterking nodig heeft. Rooney speelt op zijn positie en Young is zijn vervanger. Ze hebben nog nood aan een centale middenvelder. Niet aan een 10.

En inderdaad een Sneijder zorgt voor meer gevaar op het middenveld. Het middenveld van Man Utd zal direct overlopen worden met Nani, Valencia, Sneijder en Carrick op het middenveld.

11 juli 2011 om 10:21

Inderdaad, Sneijder is te aanvallend voor een centrale middenvelder. Daar liggen zijn kwaliteiten niet. Daar spelen altijd twee mensen met een enorm loopvermogen en de kwaliteiten om ballen te veroveren en in te leveren bij ploeggenoten. Sneijder moet juist dichter bij het doel zijn om steekpassjes te geven of om zelf uit te halen.

@ el_dude
Young zou inderdaad ook prima op 10 kunnen spelen. Echter speelt hij liever aan de linkerkant en zie ik hem eerder in de basis komen dan Nani op die plaats. Nani zou het nog heel moeilijk gaan krijgen om uberhaupt in de basis te komen, omdat Valencia ook goed in het systeem past en Ferguson toch vaak voor hem kiest.

Carrick is overigens niet de eerste keus op het middenveld. Dat is toch Fletcher.

11 juli 2011 om 11:22

Ik snap jullie niet hea, Man. Unt is altijd een sterk team! Zelfs afgelopen seizoen, met spelers uit vorm, of die duidelijk niet het niveau aankonden, maar toch stond er een team die de winst eruit sleepte. Nou heeft Unt toegegeven geluk gehad dat Arsenal en Chelsea het hebben laten afweten. Dus dat Sneijder personen nodig heeft om zijn vuile klusjes op te knappen, nou reken maar dat die er genoeg zijn bij Unt.

tim10rooney, te grote bedragen, ik lees jouw reacties bij Arsenal-topics en daar zeg je precies het omgekeerde. Dat Arsenal daadkrachtiger zich moet opstellen, investeringen doen, hogere salarissen vrij maken voor topspelers en blablabla. Wanneer het op je eigen club aankomt is dat allemaal ineens niet meer nodig? Ferguson weet dondersgoed dat voetbal zich in grote stappen zich aan het ontwikkelen is en in balbezit heb je specifieke kwaliteiten nodig. United houdt van counteren, ideale speler voor hun is dan een Sneijder die de ballen met 2 benen weg kan leggen voor de snelle aanvallers, hij hoeft niet alles te spelen, zolang hij op de belangrijke momenten er staat want Ferguson houdt toch heel erg van rouleren.

11 juli 2011 om 11:37

Bij Arsenal zijn immers grote veranderingen nodig, want anders lijkt het niet goed te komen. Voor die veranderingen zijn internationale topspelers nodig, waar dus geld nodig is.

Bij United staat de organisatie erg goed. Het elftal staat goed en ook het team daarbuiten met trainers en assisten is zeer goed te noemen. United heeft geen behoefte aan grote veranderingen.

Daarnaast is Sneijder veel duurder dan alle spelers, die ik Arsenal heb aanbevolen. Dus hopelijk begrijp je nu wat ik bedoel. Als je ook mijn eerdere reacties bij Arsenal topics en dit topic hebt gelezen.

11 juli 2011 om 11:41

Dus eigenlijk zeg jij: ''sneijder is verdedigend niet goed onderlegd maar aanvallend wel''
Correct me if im wrong maar dat maakt hem toch niet een beperkte voetballer? Als hij nou als verdedigende middenvelder werd opgesteld en alleen aanvallend wat kon, maar verdedigend verzaakte dan was ik het volledig met je eens. Sneijder is idd een mannetje wat spelers in zijn rug moet hebben maar daar is het dan toch ook een aanvallende middenvelder voor? Over zijn aanvallende kwaliteiten zijn wij het dank ik dan ook echt wel eens...en ik hoop dat jij het ook met mij eens bent dat Sneijder (idd mits ondersteund door andere middenvelders) een van de betere middenvelders in europa is.
Dat Sneijder zijn minpunten heeft ben ik echt wel met je eens maar de bewoording: beperkte voetballer...dat schiet mij in mijn verkeerde keelgat.

Wat betreft de transfer naar Manu, is dat gewoon een luxe aankoop die mijns inziens nergens op gebaseerd is. De spelers die Manu daar heeft lopen zijn goed genoeg maar het kan ook best zijn dat Fergie het over een nadere boeg wilt gaan gooien. Het afgelopen seizoen kon je zien dat een aantal ploegen het Manu behoorlijk lastig maakten omdat ze na al die jaren de speelstijl kunnen herkennen (neemt niet weg dat ze meestal dan nog verore door de klasse van Manu) Maar een goede kapitein weet ook dat er af en toe een andere koers ingezet moet worden.sneijder heeft nu al in zoveel speelstijlen gespeeld dat je hem gerust flexibel mag noemen. Wellicht heeft Manu daarom interesse in Sneijder, al zou ik niet weten wie ze dan op de bank moeten laten plaatsnemen.

11 juli 2011 om 13:38

Ik begrijp ook wel wat je bedoeld maar ik vind het alleen een beetje scheef, Arsenal heeft één probleem en dat is dat ze ervaring missen iets wat Manu meer dan genoeg in bezit heeft. De overige punten die jij noemt vind ik namelijk dat ook Arsenal bezit, Wenger is puur voetballend gezien een genie die misschien niet zijn gelijke kent in zijn vak. Enige minpunt van hem is dat hij nu te trots is en koste wat het kost met een zeer jong team de kampioenschap binnen haalt.

Manu heeft ook internationale topspelers nodig, oude garde trekkebeent nu terwijl de jonkies er nog niet klaar voor zijn. Nu heb ik het over:
- Scholes (stopt) - Anderson niet goed genoeg op dit moment voor de top
- Giggs (speelt op ervaring)

Carrick/anderson - Fletcher is gewoon niet sterk/balvast genoeg op het middenveld om dominant voetbal te spelen, alle aanvallen komen van Rooney. Juist hierdoor heb je een grote naam nodig, een creatieve speler die Rooney ondersteund en weet wat de top van hem vraagt. Hoeft niet per se Sneijder te zijn maar om te beweren dat het niet nodig is dan kun je in mijn optiek het kampioenschap vergeten dit seizoen met een Chelsea - Liverpool - City die alsmaar sterker zijn geworden gezien zij wel vernieuwing in de ploeg hebben doorgevoerd want met alle respect op Rooney na zie ik niemand die Manu kan dragen in de aanval/middenveld.

11 juli 2011 om 09:51

Alsjeblieft man, neem je woorden is terug. Ik vind het een redelijk beperkte speler. Hij heeft toevallig wel de persoonlijke prijs afgelopen jaar gewonnen. Als hij zo redelijk beperkt was, had hij nooit bij Ajax of Real of Inter mogen voetballen.

Hij is één van de beste middenvelders in de wereld. En de bedragen die nu worden gegeven, is het hedendaagse voetbal. Er worden zulk soort idiote bedragen gegeven. Dat elke club of zaakwaarnemer het extreme vraagt.

Overigens terecht dat iemand dat doet. Als je bekijkt wat Manchester City bied of een Liverpool op een Carrol. Of een Manchester United probeert op een Nasri. Kan zo wel diverse voorbeelden geven.

11 juli 2011 om 11:04

Ik weet niet of je wel eens naar Inter kijkt, maar Sneijder speelt daar eigenlijk helemaal niet zo kort achter de spitsen. Hij speelt juist een stuk verder naar achteren om van achteruit de opbouw te verzorgen of een counter op te zetten met een perfecte bal op eto'o. Bij man u kan hij dus ook prima wat verder naar achteren spelen. Ik denk dat hij perfect is voor deze rol. Fysiek en verdedigend is hij ook sterker dan iedereen denkt.

11 juli 2011 om 11:50

Als je het WK hebt gevolgd dan weet je dat Sneijder zelden in de buurt van de spitsen speelt, er is dus genoeg ruimte voor zowel Sneijder als Rooney op het veld.

Sneijder is wel het type dat erg goed bij jullie past (jullie houden het veld lang, veel reactievoetbal), en ik denk dat hij onder Meulesteen wel een stuk beter kan worden. Bij vlagen laat hij zien dat het eigenlijk best een goede voetballer is, alleen te vaak vervalt hij tot de egotripper die alleen voor de hollywood pass wil gaan. Mits je hem nog enigszins kan bewerken dan is hij die 35 mil. misschien nog wel waard.

11 juli 2011 om 11:58

Met Ferguson en Meulesteen wordt het óf een gigantisch succes, óf een maandenlange botsing van ego´s. Het kan heel goed worden, maar ook heel slecht.

11 juli 2011 om 12:24

Het probleem is dat de verdedigende midddenvelder wel erg veel moet doen en erg veel kilometers moet afleggen want Sneijder speelt toch het liefst in een vrije rol, lekker doen wat hij lekker vindt. Maar bij Utd staan ze er toch bekend om het vermogen te hebben om spelers in werkertjes te veranderen dus misschien lukt het ook bij Sneijder.

Maar als ik het goed begrijp vind jij Sneijder echt geen goede voetballer?

11 juli 2011 om 12:34

Voetbal draait om inzicht, en zolang Sneijder structureel voor de moeilijke weg kiest, vind ik het geen goede voetballer.

Zoals Cruijff zei: ''voetbal is simpel, maar het is moeilijk om simpel te voetballen''.

12 juli 2011 om 01:46

@ el_dude: Je stoot me toch een beetje voor het hoofd met je uitspraken als 'sneijder is een redelijk beperkte speler' en 'hij is te afhankelijk van zijn team'. Beperkte speler? Hij heeft een geweldige draaibeweging, een geweldig overzicht en ook nog eens het vermogen om spelers over metersverre afstand haarfijn te bedienen. Omdat hij daar zo uitzonderlijk in is, lijkt het wellicht alsof hij andere zaken minder goed uitvoert, maar das wat mij betreft niet definieren als een beperking, maar juist als uitzonderlijke kwaliteiten die overige eigenschappen lijken te overschaduwen. Zijn messi en robben nou ook ineens beperkte spelers, omdat ze zo'n magnifique dribbel hebben, maar niet kunnen verdedigen? Afhankelijke van zijn team? Dat is natuurlijk al helemaal een redenering in een vreemde richting. Het zijn spitsen die in hun productie zo ongelofelijk afhankelijk zijn van een type sneijder. En ja sneijders kwaliteiten lijken alleen maar beter zichtbaar, wanneer hij in staat is om met snelle en doelpuntgeile spitsen als eto'o te spelen. Sneijder is aanvallend, maar zeker niet te aanvallend, omdat hij vanwege zijn geweldige traptechniek heus wel in staat zal zijn om een keer een balletje breed of terug te leggen als dat nodig is (zoals hij heeft geleerd in het positiespel bij ajax). Hoezo geen wonder dat Inter hem wil laten gaan? Alle berichten wijzen de richting uit dat Inter zijn sterspeler niet kwijt wil raken, maar dat ze hem alleen laten gaan als sneijder erop aandringt en het juiste bedrag (40 Milj) word neergelegd. Kortom, volgens mij wil iedere trainer met aanvallende intenties een type sneijder in zn team hebben, en zeker de wijze Ferguson wel..

en waarom gaan ze niet kijken voor Ninis van Panathinaikos? is een goed talent die ook op nummer '10' goed uit de voeten kan. lijkt me ook een prima vervanger van Scholes en die gaat je veel minder geld kosten en heb je voor langere tijd een goede speler

Dit geeft maar weer eens aan wat voor belachelijke bedragen de ronde doen in het voetbal, welk persoon heeft zoveel geld nodig. Die gast weet toch niet meer wat die moet doen met dat geld en vervolgens wel moeilijk doen over bedragen op zijn bruiloft
Sneijder is natuurlijk ook een international als Rooney, maar het lijkt me zeker niet dat ze hem meer loon gaan betalen dan hem. Ik zie trouwens liever Nederlanders in de Engelse competitie spelen dan de spaanse of italiaanse comptetie, puur omdat ik dat gewoon vermakelijkere voetbal vind. Ik denk dat er uiteindelijk wel een deal komt tussen hun en hij komend seizoen in Engeland te bewonderen is.

11 juli 2011 om 09:56

Die bedragen moet je gewoon accepteren. Dat is alleen maar in het voordeel voor de kleinere clubs. Ajax haalt hier heel veel uit, als een topclub zich meld. Die bedragen vind ik zelf ook absurd, maar blijkbaar is het normaal.

11 juli 2011 om 09:58

Het vereist een bepaalde instelling om te komen waar Sneijder is en als je niet moeilijk doet over een bedrag van enkele tonnen dan denk ik niet dat je er snel zult komen. Er zijn sowieso genoeg voorbeelden van topsporters of mensen die de loterij winnen die binnen een aantal jaar weer blut zijn, neem een Mike Tyson die 250 miljoen heeft weten te verspillen.

11 juli 2011 om 10:08

Dat vind ik namelijk ook gelijk het verschil. Tyson speelt een individuele sport en krijgt gewoon zoveel opbrengst van een verkochte wedstrijd. Voetballers krijgen loon wat dus niet eerlijk verdeeld is als je kijkt naar de inkomsten van een club. Dat is het enige wat ik wil zeggen, als ze meer naar een systeem zouden gaan dat er dus gewoon een bepaalde verdeelsleutel wordt gehanteerd met de inkomsten van de club en de beloningen van spelers vind ik het prima. Nu is het alleen buiten proporties en daar kan ik niet tegen. Voetbal is een teamsport en het kan dus niet zo zijn dat 1 speler zoveel meer verdiend dat iemand minder geen loon kan krijgen omdat ze dat niet kunnen veroorloven.

ik heb toch liever dat hij naar Chelsea gaat. Chelsea heeft echt een creatieve middenvelder nodig, Rooney laat zich vaak zakken, waardoor hij op de positie van Sneijder terecht komt.

11 juli 2011 om 10:40

Ja klopt ik hoop ook dat hij naar Chelsea komt. Sneijder speelt eigenlijk op de plek waar Rooney speelt dus moet Rooney 1 plekje naar voren schuiven maar moet Man u dan Chicarito uit de basis laten? lijkt me een beetje zonde want dit is een echte afmaker die bijna nooit mist

Opzich toch wel logisch, hij is een van de beste voetballers. Hij heeft natuurlijk bij inter al een heel hoog salaris, maar het is toch begrijpbaar dat hij meer wilt gaan verdienen in Manchester. Ik zou dat tenminste ook willen als een ander bedrijf mij wilt, ongeacht de hoogte van mijn salaris.

begrijp echt niet waarom inter sneijder wil laten gaan, ajax miste hem, madrid miste de hem ook naar verkoop en dat gaat nu ook bij inter gebeuren, sneijder heeft meerdere malen laten zien voor elke topclub een meerwaarde te zijn maar ik vind man utd absoluut een mooie club voor sneijder, maar past hij in het regime van ferguson?? dat weet ik echt niet, sneijder is natuurlijk wel echt een mannetje en die heb je op rooney na niet echt bij man utd
Ferguson heeft nou niet bewezen goed op te kunnen gaan met gebekte vedette's

11 juli 2011 om 10:31

ja ben het helemaal mee eens. elke club heeft er 'last' van gehad, zo'n voetballer als Sneijder, die een spits 3 a 4x vrij voor de goal zet is in deze tijd goud waard...

onder Ferguson gaat dat ook goed komen, zou ik nie bang voor zijn en samen met Rooney, nou das wel een wereldse aanval dan!

Sneijder naar Man Utd: lijkt me een prima aankoop. Als Sneijder zijn poot stijf houdt omtrent z'n salaris kon het wel eens een lastig eonderhandeling worden. Ben benieuwd!

Chelsea zit echt te slapen. Sneijder is een meerwaarde... ze hebben iemand achter de spitsen nodig en Abramovich heeft geld zat! Bij Chelsea gaan ze heus niet zeuren om het salaris van Sneijder.

Wat een bedragen zeg. Ik wou dat ik dat kreeg per week zeg... als ik Sneijder was zou ik wat inleveren voor United. Lijkt me een mooie overstap. Maar stel dat Nasri naar United gaat dan zou ik blijven bij Inter. Want anders moet je het uitvechten wie in de basis komt terwjl het beide Geweldige spelers zijn.

kwaliteit moet betaald worden! aangezien die bedragen toch wel gegeven worden, waarom zou Sneijder dat dan ook niet eisen... tsjah als messi 300000 per week verdient heeft niemand het er over, maar een nederlander als het kaliber Sneijder die een team kampieoen kan maken en ook de CL winst kan geven, die zou dat dan nie mogen vragen... beetje bekrompen gezwets hier af en toe...

ja wij zijn een nuchter volk, maar in de voetballerij is daar dus geen plaats meer voor, hoop voor die gozer dat ie inderdaad naar Manu gaat, ik zou het in ieder geval fantastisch vinden. en laat hem lekker 15 miljoen opstrijken, BIG Deal!

Als Sneijder zou moeten inleveren zou ik het niet doen en bij Inter blijven.
Daar gaat het prima.

Als United hem echt graag wilt, dan moeten ze gewoon rond de 290 k betalen.

Zou mooi zijn als hij naar Manchester gaat daar past hij wel de engelse competitie is ook leuker om naar te kijken dan de serie a dus ga maar en heb niet teveel salaris eisen je verdient al genoeg dacht ik zo.

Misschien vergis ik me, maar ik heb Meulenstijn en Ferguson toch horen zeggen dat hij de perfecte vervanger voor Scholes zou zijn. Is Scholes dan een nummer 10? Sneijder kan met zijn volmaakte 2-benigheid perfect openen op zowel links als rechts.

Daarnaast zou ik ook niet weten waarom hij niet achter Rooney en Hernandez kan spelen?

Volgens mij is Sneijder een perfecte aanwinst voor United.

11 juli 2011 om 10:42

Scholes speelde het liefst wat aanvallender op het middenveld, maar speelde eigenlijk centraal. Sneijder zie ik daar niet spelen. Hij heeft wel een geweldige pass over grote afstanden, maar zal behoorlijk veel diepgaan, waardoor er maar een centrale middenvelder echt het verdedigende werk opknapt. Sneijder is verdedigend niet goed genoeg daarvoor, want ook verdedigen hoort erbij op die positie. Sneijder's kwaliteiten liggen wat meer bij het doel van de tegenstander. Daar kan hij zijn steekpassjes geven en uithalen van grote en kleinere afstanden. Daar liggen zijn kwaliteiten. Daar speelt Rooney geweldig en lijkt het me een beetje raar als Sneijder ineens daar komt te spelen, want het hele elftal moet dan op Sneijder worden gericht. Immers speelt Rooney diep in de spits zich minder prettig. Verder gaat het om verschrikkelijk veel geld. Sneijder wordt misschien wel de absolute grootverdiener. Bovendien is de transfersom ook extreem veel.

11 juli 2011 om 10:59

Ik ben niet zo op de hoogte van de speelstijl van United, maar een middenveld met Sneijder, Fletcher, Nani/valencia en Giggs/carrick is echt ontzettend sterk, zeker als daarvoor dus aanspeelpunt Rooney en Hernandez spelen. Vergeet niet dat United het merendeel van de wedstrijden zal domineren en dan heb je met Sneijder natuurlijk een meester in huis.

11 juli 2011 om 11:06

Is wel ontzettend sterk. Alleen speelt United altijd met twee mensen aan de buitenkanten. Dat zal Nani of Valencia vanaf rechts zijn en Young of Nani vanaf links. Dus dan heb je nog twee mensen centraal. Daar acht ik Sneijder niet goed genoeg voor, aangezien hij tever van het vijandelijke doel afspeelt en verdedigend niet goed genoeg is voor dat niveau.

Dan kun je nog wel domineren, maar in de PL of in andere competities is eigenlijk vrijwel iedere wedstrijd lastig. Dus zul je ook vaak zat moeten verdedigen. Met domineren is Sneijder fantastisch, maar als je wat achteruit moet lopen, wordt het stuken moeilijker voor Sneijder.

Zal een vreselijk goede aankoop van Man u kunnen zijn. Maar hoe gaan ze dan spelen? en wie word de dupe van deze aankoop? Mij lijkt het niet dat ze Chicarito er uit halen.

11 juli 2011 om 10:48

Je opstelling klopt sowieso niet helemaal omdat United helemaal niet zo speelt. Hernandez gaat gewoon in de spits en Rooney iets erachter. Sneijder komt daardoor op de plek van de creatieve centrale middenvelder naast een Fletcher. Valencia staat ook niet in de basis want op rechts komt Nani en op links komt Young.

11 juli 2011 om 11:05

Nou ik denk dat Man u met een blok van 2 wilt blijven spelen want anders word het ook wel erg aanvallend, zo kan Man u wel tegen iets mindere teams spelen maar niet tegen bijv. Arsenal of Chelsea dan is dit echt te aanvallend. En ik denk eerlijk gezegd dat Valencia wel in de basis blijft want SAF is fan van hem meer als Nani.

Tsja het is natuurlijk een enorm hoog salaris. Maar als Manchester United hem echt wil moeten ze hier maar aan voldoen en hem per direct vijftien miljoen bruto geven of zelfs iets meer. Milaan verruilen voor Manchester qua stad is natuurlijk geen pretje. Natuurlijk zijn er mooie delen in Manchester maar in totaliteit is Milaan wel een stuk mooier en aangenamer om te wonen. Ik hoop voor Inter dat hij blijft want een vervanger zullen ze niet zomaar kunnen aantrekken. Er wordt natuurlijk wel geroepen dat Pastore vertrekt en als je dit verhaal erbij haalt zou hij wel eens naar Inter kunnen gaan als Sneijder vertrekt.

11 juli 2011 om 10:52

Ja, zou zeker kunnen dat Pastore naar Inter trekt. Echter heb ik ook gelezen dat Gasperini ook niet wist of Sneijder in zijn systeem zou passen. Dus dan lijkt het me niet dat Pastore wel in het systeem past.

Tja, dat de stad wat minder modieus is en dat er veel industrie is, valt niet te ontkennen. Dit zijn keuzes die je moet maken qua leefomgeving. Ook moet Sneijder keuzes maken qua het sportieve plaatje. United scoort daarop denk ik wat hoger dan Inter. Immers is de PL wat ambitieuser en denk ik ook kwalitatief beter. Verder moet hij kijken waar hij het beste past. De PL is een stuk fysieker en daardoor ook erg hard. In de Serie A is dat wat minder. Allemaal keuzes voor Sneijder. Eerst moet United maar een keuzes maken of hij wel nodig is en of het financieel verstandig is.

11 juli 2011 om 11:05

Sneijder kan perfect naast Cambiasso functioneren in het systeem dat Gasperini wil. Cambiasso meer in de verdedigende rol en Sneijder meer in de creatieve rol. Maar in dat systeem zal hij ook wel iets harder moeten werken dan anders, dat wel ja.

En ik had het dan ook alleen qua stad he want je moet ook rekening houden met je vrouw en/of familie.. Manchester United is natuurlijk één van de grootste voetbalploegen ter wereld maar hebben ze hem echt nodig in dat systeem? In die soort van 442 zou Sneijder ook centraal op het middenveld moeten spelen en ook veel kilometers moeten afleggen.

11 juli 2011 om 11:08

En het vrouwtje van Sneijder moet ook Milaan voor de industrie stad willen ruilen. Dat speelt denk ik ook een heel grote rol in de keuze van Sneijder. Ik ben benieuwd, het zal in ieder geval een sensatie zijn in Engeland net als van der Vaart dat bij Spurs is.

11 juli 2011 om 11:17

Ik vind ook niet echt dat Sneijder nodig is. In de voorgaande reacties van mij heb ik dat wat uitgelegd, maar ik zal het nog wel een keer doen. Sneijder is het gevaarlijkst als hij achter de spitsen speelt. Hij heeft immers veel slimme en goede steekpassjes en natuulijk een gevaarlijk afstandsschot. Rooney speelt nu fantastisch op die plek en voelt zich daar prettiger dan diep in de spits. Het lijkt me zonde om daar Sneijder neer te zetten en Rooney weer terug te brengen in de spitspositie. Hernandez speelt daar nu en doet dat heel erg goed. Ook lijkt het me zonde om Hernandez te slachtofferen voor Sneijder.

Dus blijft centraal op het middenveld over, want vanfaf de zijkanten zie ik Sneijder niet spelen. Daar speelt United altijd met twee controleurs. Twee mensen die goed ballen kunnen afpakken en die inleveren aan mensen die voorin het werk moeten verrichten. Sneijder is geen geweldenaar in het verdedigende werk. Als hij eenmaal de bal heeft, is zijn pass natuurlijk een wapenfeit. Echter kan hij minder van zijn steekpassjes geven, want hij speelt verder van het doel af. Hij kan natuurlijk wel inschuiven, maar dan blijft Fletcher ( er van uitgaande dat hij speel als enige over) in het verdedigende blok op het middenveld. Immers zijn de zijkanten met Nani/valencia/young ook niet goed genoeg op het verdedigende vlak. United speelt naar mijn mening dan te aanvallend en met te weinig controleurs.

Ik denk dat Sneijder centraal op het middenveld niet optimaal tot zijn recht komt. Net als jij al zegt, zal Sneijder ook heel veel kilometers moeten afleggen. Ook dat is niet zijn sterkste punt.

11 juli 2011 om 11:24

Ik zit een beetje aan een opstelling met een ruit te denken voor Man United met Sneijder aanvallend en Fletcher/carrick wat verdedigender. Zeker als je met spelers als Valencia en Young op de flanken speelt (spelers die hard werken en ook mee verdedigen) zou dit best eens kunnen werken. Zeker als je Rooney dan een vrije rol geeft.

Btw, geen idee of die opstelling werkt, nog nooit geprobeerd.

De Gea
Rafael/Fabio
Ferdinand
Vidic
Evra/Fabio
Fletch/Carri
Valencia
Young
Sneijder
Chicarito
Rooney
11 juli 2011 om 11:28

Nou, Young, Nani en Valencia zullen het beste spelen als ze aan de buitenkant spelen. Young en Nani komen nog wel vaak naar binnen voor de actie en een schot, maar ze komen nou niet echt naar binnen om te verdedigen. Daar liggen ook niet hun kwaliteiten. Dan kun je beter Rooney laten meeverdedigen, die heeft daar de strijd, loopvermogen en passie voor om elke keer maar te gaan. Als de buitenspelers steeds moeten switchen tussen naar binnen en naar buiten, denk ik niet dat dit ten goede komt van hun spel. Sneijder is verdedigend ook niet de beste. Dus ik zou liever niet zo spelen.

Als ik Sneijder was zou ik naar Manchester United gaan. Beter voetbal, en Sneijder is ook zo'n type speler. Toch wel jammer eigenlijk. Tegenwoordig als je geen geld heb als club, kan je het shaken. Professioneel voetbal is in mijn opzicht te duur geworden.

Sneijder gaat heus wel voor wat minder geld om de prijzen spelen in Engeland, dat weet ik wel zeker. Geld genoeg dus waarom zou je voor het geld kiezen als je bij United kan gaan spelen en bij Inter alles al gewonnen hebt, heb je nog zo'n minder seizoen.

11 juli 2011 om 17:20

Ja als ik Sneijder was zou ik ook zeker naar Manchester trekken als de geruchten waar zijn. 1 van de mooiste clubs ter wereld en een super goed team. Een nieuw avontuur zou hem goed doen. Ik denk dat zijn samenwerking ook perfect zou zijn met Rooney. Sneijder met de passes en Wayne die ze afrondt. Als hij bij Manchester ook top kan presteren zoals in z'n eerste jaar bij Inter dan kan hij een grootheid worden in het Nederlandse voetbal.

Ik zou het persoonlijk echt super vet vinden als Sneijder naar Manchester United gaat, mijn favoriete buitenlandse team met mijn lievelingsspeler ( Wayne Rooney ) en dan ook nog eens Sneijder erbij, als Van der Sar er nou ook nog eens bij zat had Manchester United echt een leuk team.

Lijkt mij een goede aankoop maar wat een salaris vraagt die Sneijder!

Ik was me altijd aan het bedenken hoe Sneijder toch steeds kon zeggen: ''ik heb het naar me zin hier in Italië''
maar nu weet ik het, hij verdient gewoon €285.000 per week, dan zou ik ook wel in het saaie Italië willen voetballen!

ik ben ook voorstander van de komst van Sneijder naar Man-u. Dit heeft wel tot gevolg dat het spelsysteem van de Engelse kampioen licht moet worden aangepast.

Rooney zal dieper moeten gaan spelen. Tegenwoordig laat hij zich verder terugzakken om meer in balbezit te komen. Dit is ten koste gegaan van zijn doelpuntenproductie. Daarom wil furgie ook de hoofdprijs voor Sneijder betalen.

Ook argumenten voor zijn komst zijn het opvullen van de plek van Paul Scholes en het ontbreken van een creatieve centrale middenvelder.

Tot slot ben ik als Nederlander ook blij met deze transfer. Toch weer een Nederlander bij (een van) de grootste club(s) ter wereld!

Sneijder is een topspeler en een aanvulling op elk team. Ik denk dat hij ook welg oed past binnen het team van United, toch zie ik hem liver niet komen. Ik heb liever dat we en talent aantrekken, iemand uit de jeugd de kans geven, of een anderson/rooney bijvoorbeeld die rol te laten geven dan dat we 35-65 mil;joen uitgeven (salaris begin ik niet eens over).
Sneijder is al 27, en ik vind het niet a la manchester om zoveel geld te betalen voor een gevestigde naam....laat m maar naar chelsea of city gaan dan...met een mooie strik erom...

11 juli 2011 om 11:53

Nee want Rooney, Berbatov en Ferdinand waren goedkoop en onbekend

11 juli 2011 om 12:42

Snap niet welk punt je wilt maken. Ik zeg dat het niet des Uniteds is om dure spelers aan te trekken voor een gevestigde naam en dat ze beter een talent kunnen aantrekken.

vervolgens ga je diep graven to wel 12 jaar geleden en kom je met 3 namen aanzetten.

Ferdinand was toendertijd een talent, 24 jaar voor een verdiger is jong, en was toen zeker nog geen gevestigde naam (zijn komst en hoge prijs zorgden voor grote twijfel en kriteik bij de meeste United supporters).

Rooney was 18, zeker niet onbekend, maar nog altijd een talent...zoals ik la zei, liever veel geld uitgeven voor een jong talent a la rooney dus.

Berbatov heb je gelijk in, Juan Sebatian Veron ook trouwens....

In 12 jaar tijd kan je 1 naam noemen, en ik nog 1, van gevestigde dure spelers...

Dus zoals ik al zei...niet a la United om een dure, gevestigde naam aan te trekken...dat het heeeel af en toe eens gebeurd is doet verder niks af aan mijn standpunt...

11 juli 2011 om 13:04

Je kan grote transferbedragen toch niet los zien van hetgeen jij beweert? Of bedoel je te zeggen dat jullie vooral gevestigd talent (m.a.w talent waarvan iedereen zeker is dat ze het gaan maken) kopen voor tientallen miljoenen?

11 juli 2011 om 12:41

Wil je nou meedoen om de CL of niet? Alles leuk en aardig, maar alle andere opties die Manu heeft zijn zoveel slechter dan Sneijder. Het wordt tijd dat ze gewoon wat meer spelers van absolute wereldniveau in dat team aantrekken.

11 juli 2011 om 12:45

Ja Clarence, het wordt zeker tijd dat er meer spelers van Wereldniveau worden aangetrokken, want nog 1 seizeon kampioen worden en de finale van de CL halen zou echt verschrikkelijk zijn :s

Mensen moeten eens leren niet alleen naar namen te kijken...united draait om een team niet om 11 wereldsterren (namen)

11 juli 2011 om 12:48

En toen werden ze helemaal van de mat afgetikt door Barca en dat gaan ze gewoon weer niet redden. Ook niet tegen Real met het huidige materiaal, dat ze nu hebben. Spelers als de Gea en Sneijder zorgen voor een verandering daarin. Vergeet niet dat ze heel veel geld uitgeven aan spelers als Young dan laat zien, dat je echt serieus bent door Sneijder te halen.

sneijder is geen goede opvolger van scholes, scholes heeft zijn niveau nooit gehaald en zou dat ooknooit kunnen. sneijder is trouwens veel aanvallender ingesteld en is meer een man achter de spitsen dan een gewone CM. scholes is/was ook fizieker ingesteld als sneijder.
Sneijder naar de PL is overigens geen slecht idee, hij heeft zich daar noch niet bewezen, hoewel ik arsenal of city een betere club vindt voor hem, of naar chelsea als (een technischer) opvolger van lampard, chelsea heeft toch nog een 10 nodig.
kan even niet op een CM komen als goede opvolger van scholes.

Zou dit een verrassende transfer vinden, vooral het feit dat Inter hem zou laten gaan. Sneijder heeft toch duidelijk zijn waarde bewezen voor Inter en van een Alvarez moet je nog maar zien hoe hij zich aan gaat passen in de Serie A. Ook Coutinho is tot nu toe niet meer dan een talent gebleven.

11 juli 2011 om 11:37

Dan heb jij de laatste wel vaak onder een steen gezeten zeg.
Er doen al weken de geruchten rond dat Manchester United hem wilt hebben en dat Sneijder daar wel over na wil denken. Morati wil Sneijder echter liever behouden, maar dat betekent niet dat hij hem niet verkoopt voor 65 miljoen. Met dat bedrag kan hij namelijk een degelijke vervanger halen.

11 juli 2011 om 11:43

Zeg toch niet dat ik niks van de geruchten heb gehoord? Ik zou het verrassend vinden als ze hem laten gaan zei ik, aangezien zijn vervangers een gok zijn.

Hoeven we niet. Ik heb liever een speler die keihard werkt, balcontrole heeft en zijn man kan uitspelen op het middenveld. Namelijk Lassana Diarra, United zou op hem moeten bieden. Sneijder is tè duur! Rooney is ook een paar klasse beter, dus ik snap Ferguson volledig!

Sneijder strooit dan wel met passes, maar ben er op de èèn of andere manier ervan overtuigd dat hij het bij United niet zal maken en ook zijn salaris is veelste hoog.

Ik zie hem wel graag komen, maar voor zoveel geld en salaris zou ik nooit voor Sneijder overhebben.

11 juli 2011 om 11:48

diarra is een Cvm, scholes is aanvallend(er) ingesteld
diarra zou op termijn wel goed zijn als opvolger van carrick.
maar diarra is nou ook weer niet zo technisch

Wat verdiend de belastingdienst veel aan die spelers zeg,dat moet toch de rijkste organisatie van de wereld zijn...in Engeland 60 procent van je geld afstaan hehe,italie 40 procent,en dan Rusland iets van 15 procent,snap dus wel waarom veel van die gasten voor rusland kiezen...

Denk niet dat Wesley geld in mag leveren van Yolanthe,het zonnige Milaan inruilen voor het regenachtige en saaie Manchester,dan moet er juist geld bijkomen...

Sneijder is wel de ideale opvolger van Scholes,toch zie ik hem vanwege de centen eerder naar Chelsea gaan,ook daar kunnen ze een speler als hem wel gebruiken...

Zou geweldig zijn als hij naar Man UTD gaat, mooie club, pakt prijzen.
Premier League voetbal is ook nog veel mooier dan de Serie A.
En al dat geld is echt niet normaal!

off topic > Inter en Manchester zijn beide grote clubs, mensen die claimen dat Inter menig talent verpest en slecht speelt vind ik een beetje bijdehand. Vorig seizoen speelden ze nog geweldig voetbal en wonnen de CL, soms denk ik dat sommige mensen dat vergeten. Het is waar dat ze afgelopen seizoen minder presteerden maar in de wedstrijden die ik heb gezien speelden ze niet onverdienstelijk.

on topic > Voor Wesley zal dit natuurlijk een geweldige ontwikkeling zijn, voetballen in de top van de PL lijkt mij aantrekkelijker dan in de Serie A. Het tempo ligt hoger wat alleen maar een voordeel is van de ontwikkeling van Sneijder naar mijn mening.

11 juli 2011 om 12:44

Vorige seizoen wonnen ze met geweldig voetbal de CL? Wie heeft er dat ooit beweerd. Iedereen weet dat ze vorig jaar de CL hebben gewonnen maar dit was alles behalve met mooi voetbal. Er kwam extreem veel commentaar op het voetbal dat zij speelde.

En over die talenten is er weinig discussie mogelijk. Wanneer is er nog eens echt een talent doorgebroken bij Inter?

Ik zou persoonlijk voor Schweinsteiger gaan, klinkt nu missch raar maar sneijder is een echte nummer 10, man utd speelt vaak met 4 middenvelders op rij.
zou SAF dus het (basis)systeem moeten omgooien.
Schweinsteiger heeft net zoveel ervaring als sneijder, is meer een leider op het middenveld en speelt bij Bayern ongeveer in hetzelfde systeem als man utd en is waarsch ook goedkoper...
Maja ik denk dat SAF t wel beter weet als ik

Ik hoop persoonlijk dat hij naar Manchester und.
En dat hij misschien iets wil inleveren.

Dit is héérlijk nieuws voor de voetballiefhebber. Wie wil nou niet dat Sneijder naar MAN UTD gaat?zo'n speler missen ze, ze missen de creativiteit. Mét Sneijder wint MAN UTD jammer genoeg de PL, zoals eeder gezegd is dat nu een formaliteit voor Utd. City Arsenal Liverpool Tottenham én Chelsea zullen nu voor de troostprijsjes moeten gaan. Ik denk dan ook dat de hegemonie, als de tranfer rond komt, van Barcelona eindelijk verbroken zal worden door SAF en concorten.

Sneijder naar United zou geweldig zijn, maar een bedrag tussen de 35 en 65 miljoen is wel een heel breed begrip? En wat een ridicuul geouwehoer over al die salarissen zeg! Met Rooney min of meer een afspraak als bestbetaalde speler, die mag niet gepasseerd worden? Ik snap daar echt helemaal niks van! Daarbij komt ook de hoge belastingen in Italië, waardoor hij netto veel minder zou verdienen dan in Engeland.

MAN UTD is sportief zeker beter voor Sneijder maar ik denk dat als naar MAN UTD gaat hij wel salaris gaat inleveren, want het lijkt me sterk dat ze hem meer gaan laten verdienen dan Rooney. maar MAN UTD heeft zeker een middenvelder nodig nu Scholes gestopt is en Giggs ook niet alles meer kan spelen. en Sneijder past denk ik perfect in het engelse voetbal.

Dit zou een geweldige zaak zijn voor Snijder en Manchester United.
Deze jongen floreerden onder goede coaches, met natuurlijk Mourinho als hoofdpersoon.
Met Sir Alex Ferguson zal hij gewoon weer z'n niveau van voor en tijdens het WK halen.
Ik had verwacht dat Manchester de laatste 2 jaar opzichtelijk zou verzwakken, en dat de wind alleen maar mee zit in het Etihad stadion van city, maar Manchester United heeft gewoon een top ploeg waar in sommige spelers veel rek in zit, en erg goede jeugdige wisselspelers zij ook te vinden op Old Trafford.

Mooi voor Snijders CV zeg: Ajax, Real Madrid, Internazionale, en Manchester United.

Zo zie ik Manchester trouwens het liefst spelen volgend jaar.

De Gea
Rafael/Fabio
RIO
Vidic
Evra
Young
Sneijder
Carrick
Nani
Rooney
Chicarito

Sneijder binnenkort tegen Piet Velthuizen: ''ik verdien nu 30x zoveel als jou''

Sneijder lijkt me ideaal voor United. Ik vind dat ze een echte passer goed kunnen gebruiken. Met Sneijder achter Rooney en Hernandeze heb je echt een dodelijk trio.

240.000 per week ? meen je dat nu'. voetballers hun leven is het mooiste dat je kunt hebben'. 240.000 per week. daar moeten gewoone Mense heel hun leven voor werken'. en hij een klein weekje.

- On ; als ze hem egt 280.000 per week moeten geven zou ik voor Nasri gaan. hij kost 10 Miljoen minder. en is al tevreden met 120.000 per week. dus zou ik gewoon lekker voor Nasri gaan'. Sneijder is egt zot om zo iets nog maar durft te vragen.

Hij moet gewoon bij Inter blijven, daar is hij het mannetje en speelt iedereen om hem heen, bij Man U moet hij gaan spelen voor Rooney en dat gaat niet lukken, sneijder wil geen opdrachten (daardoor is hij ook juist beslissend, vanwege onvoorspelbaarheid) en Rooney wil iemand die luisterd..

bad mix.

Met alle respect voor Sneijder maar 65 miljoen is echt te veel voor hem. Denk dat een bedrag van tussen de 40 en 45 zeker marktconform is.

Verder ben ik benieuwd mij lijkt het wel wat, de combo Man Utd en Sneijder. Dat is eigenlijk ook nog de enige positie die niet echt goed bezet is bij Man Utd, de nummer 10 positie. Dus dan hebben ze aan Sneijder een goeie.

11 juli 2011 om 15:13

Als je United afgelopen halfjaar bekeken hebt, zie je dat Rooney het fantastisch doet op de nummer tien positie. Dus die is wel degelijk goed bezet door misschien wel de beste speler van het team.

11 juli 2011 om 17:21

Alsnog Rooney is geen nummer 10. Ik heb Man Utd de afgelopen half jaar genoeg zien spelen en misschien in de opstelling stond hij op 10, maar in de praktijk speelde hij gewoon vaak als aanvaller hoor. Dus ik weet niet of jij naar een ander team heb zitten kijken maar ik heb het over Man Utd.

11 juli 2011 om 17:40

Rooney speelde achter de spits en liep eigenlijk overal wel een beetje. Zelfs helemaal terugverdedigen tot de eigen zestien hoorde daarbij. Hij stond echt niet zo diep, want hij kwam ook de bal halen bij balbezit. Misschien heb jij niet echt goed opgelet wat Rooney wel niet allemaal doet in een wedstrijd.

Sneijder verdient dus eigenlijk al te veel om voor Manchester United te gaan? Wereld op z'n kop, maargoed, wanneer er nog alternatieve spelverdelers zijn zoals Nasri, Van der Vaart, Schweinsteiger, Hamsîk, Pastore, Ilicic, Montolivo, Defour, Moutinho en/of Gourcuff die allemaal nog jonger zijn, alleen maar beter kunnen worden, en minder moeten kosten qua salaris én afkoopsom zal United daar in mijn ogen altijd voor moeten gaan. Het halen van gearriveerde spelers is daarnaast in het verleden voor United wel vaker geen onverdeeld succes gebleken (berbatov, Hargreaves, Verón).

Laat Sneijder maar lekker in Italië blijven, heb liever Modric die heeft laten zien het fysieke spel in engeland aan te kunnen & je maakt een concurrent Veel zwakker.
Iedereen bij tottenham zegt dat hij niet weg mag, maar geld opent alle deuren.

11 juli 2011 om 15:07

hoezo? ik vind dat sneijder meer heeft bewezen dan Modric.
En wil je soms zeggen da Wesley England niet aankan?
Laat ons a.u.b. niet lachen :')

11 juli 2011 om 15:09

Vreemde instelling, je zelf sterker maken is ondergeschikt aan je tegenstander verzwakken?
Ik zou het juist mooi vinden als de clubs dichtbij elkaar zitten qua niveau , dan worden de prijzen die je haalt veel meer waard.
Trouwens als Modric gaat , gaat hij waarschijnlijk naar Chelsea en dat is toch een geduchte concurrent van Manu.
Ik denk dat jullie Sneijder goed kunnen gebruiken , de Cl-finale deed aantonen dat het middenveld wel wat meer gif en kwaliteit kan gebruiken.

Edit ww veranderd.

11 juli 2011 om 15:26

Zit wel wat in. Bayern kocht ook jarenlang alle goede spelers van de Bundesliga om de concurrentie te verzwakken en zichzelf te versterken met spelers die al bewezen hebben de competitie aan te kunnen.

Bovendien is Modric minstens zo goed als Sneijder.

11 juli 2011 om 20:11

Je zegt zelf het middenveld kan wat gif gebruiken... hoezo zou je dan iemand als Sneijder kopen? En hoezo zou je het risico lopen met Sneijder, Modric zal evenveel kosten (stuk minder met salaris) en is beter. En dan maak je ook nog een concurrent zwakker, hoezo niet? Win-win situatie.

@a*f*c*a, allemaal leuk en aardig dat PRO nederland onzin. Maar Sneijder wordt overhyped. Fysiek lijkt Modric niet zoveel, maar als je hem ziet tijdens een wedstrijd. Phoe, dan loopt sneijder snel terug naar zijn vrouwtje

En hoezo heeft Sneijder meer ''bewezen'' dan Modric? Omdat Modric niet lucky doelpunten gemaakt heeft op het WK? Omdat Modric geen Nederlander is? Modric is al enkele jaren een van de sterkhouders bij Tottenham dat met alle respect nog een subtopper is met enkele topspelers zoals vd vaart, modric &huddlestone vind ik zelf ook goed al is ie traag. En nee, Bale is geen topspeler, bij lange na niet. Gast speelt paar goeie wedstrijden in een seizoen en hij is de nieuwe Messi, Ronaldo etc. is toch ronduit belachelijk dat hij is uitgeroepen tot speler van het jaar in Engeland. Wat heeft hij gedaan in Engeland? Niets bijzonders waar Nasri, Nani en Tevez wedstrijd na wedstrijd uitblinkers waren.

11 juli 2011 om 15:10

Modric, fysiek ? Modric weegt amper 60 kilo als je hem zo ziet. Modric zelf wil weg, maar Spurs willen van hun sellclub imago af. Als ze Bale, VDV en Modric een beetje kunnen houden doen ze mee voor de top4 plekken volgend seizoen.

11 juli 2011 om 15:14

Onderschat Modric niet, ondanks zijn lengte en gewicht. Hij is fysiek toch nog vrij sterk en laat zich niet makkelijk aan de kant zetten. Hij speel ook op het centraal middenveld en daar heb je dat ook nodig.

11 juli 2011 om 16:12

Dat hij vinnig en flexibel is weet ik. Maar hij lijkt echt zo mager. Toch heft hij echt wel redelijk wat spieren en draait hij zich altijd mooi weg. Echt een soort nummer 10 die gewoon op de positie van centrale middenvelder speelt. Modric is één van m'n favoriete spelers dus onderschatten doe ik hem zeker niet.

Zou me niks verbazen als Sneijder na die gesprekken toch besluit om bij Inter te blijven. Om de een of andere reden weet Inter haar spelers altijd tevreden te stellen in zo'n gesprek en ze te overtuigen om te blijven. Kijk maar naar Eto'o en Lucio die ook in verband werden gebracht met een vertrek. Overigens kunnen er natuurlijk ook genoeg andere redenen zijn waarom Sneijder eventueel besluit om bij Inter te blijven

11 juli 2011 om 15:13

Ja, allemaal leuk en aardig van inter.
Maar voor wes zijn er 1000 redenen om naar Manutd te gaan, en dan kan inter nog zo leuk praten maar als manutd hem dat geld biedt, of in de buurt, dan vertrekt hij

11 juli 2011 om 15:25

Ja denk je dat serieus? Ik denk dat Sneijder zelf ook wel inziet dat hij in de Italiaanse competitie veruit op ze best is. In de Premier League heeft hij alleen maar meer kans op blessures (die hij overigens in de Serie A al vaak genoeg had) en bij United kan hij waarschijnlijk niet op de positie spelen waar hij nu speelt. Hij zal daar meer moeten gaan verdedigen. Bovendien is Milaan een tien keer betere stad om te leven dan Manchester. Oh ja, en hij moet dus misschien wat van zijn salaris gaan inleveren als hij naar United wilt. Ik zie eerder 1000 redenen om bij Inter te blijven

Overigens als United met een goed bod komt (minimaal 40 miljoen) en Inter accepteert dat, snap ik wel dat hij het overweegt. Ik geef toe dat hij met United meer kans maakt op nog een keer de CL winnen en dat hij misschien ook wel graag in alle drie de grote competities gespeeld wil hebben. Maar dat zouden voor mij dan ook echt de enige twee redenen om naar United te gaan. Daarom vind ik ook dat hij bij Inter moet blijven.

11 juli 2011 om 16:14

Het voetbal is 10x aantrekkelijker.
De stadion zitten half bakkie in Italie, ja ik ben er zelf regelmatig.
Het is een nieuwe uitdaging, bij inter zal die nooit meer bereiken wat die heeft gedaan en misschien alleen de serie A pakken.
Een tonnetje meer of minder per jaar zal hij niet wakker van liggen.
Spanje en Engeland zijn toch de grootste competities en als je daar heb gespeelt kan je daar mooi op terug kijken.
Ik snap dat je hem wil houden maar kom op, de Engelse competitie is veel beter, mooier dan de serie A.
Hij komt onder een fantastische leiding te staan van Saf, en komt in een team waar inter U tegen mag zeggen.
Nee, ik gun het hem wel en hoop dat hij snel naar Engeland vertrekt

Geld schijnt dus het probleem te zijn voor United, het beste is dat City nu een bod doet want dan woon je ook gewoon in Manchester dus dat maakt niks uit. Bruto wil United wel hetzelfde beiden als in Italie maar netto ligt dan het weeksalaris lager want de belasting ligt hoger in engeland.
Ik hoop toch echt dat City nu heel snel gaat handelen want ik denk dat Sneijder het ook wel leuk lijkt om voor City te spelen, de club in groei.

Ik vind Sneijder beter bij Inter passen dan bij United. Bij Manchester zou het zonde zijn van Rooney of van Sneijder, aangezien ze allebei op dezelfde plek spelen. Die nieuwe coach van inter speelt graag 3-4-3 las ik, maar dat kan best verandert worden in een 3-4-1-2 lijkt me.

julio cesar
ranocchia
lucio
samuel
maicon
thiago motta
cambiasso
alvarez
sneijder
pazzini
eto''o
11 juli 2011 om 15:29

Ja ik vind Sneijder dus ook beter bij Inter passen en dat zeg ik niet omdat ik een Inter supporter ben. Die opstelling had ik trouwens ook voor Inter in gedachten. Je moet alleen nog even Thiago Motta wisselen voor Zanetti vind ik. De aanvoerder moet wel in de basis staan lijkt mij en Zanetti speelde onder Mourinho ook vaak op het middenveld.

11 juli 2011 om 15:49

Geen Zanetti? Dat zullen de 'inter fans niet waarderen voor de rest wel een mooi team. Hopelijk blijven Sneijder, Maicon, Lucio en Eto' o dat zijn toch wel de sterkhouders van Inter. Gelukkig hebben we met Jonathan en Alvarez al twee jonge spelers binnen.

Sneijder wil egt wel vertrekken'. anders waren United en Inter nooit de Gesprekken begonnen'. zijn Salaris kan natuurlijk wel voor een struikelblok zorgen. 15 miljoen per jaar is egt overdreven'. als United zijnde zou ik dan eerder voor Nasri gaan. kost de helft van Sneijder en stelt al genoeg met een Salaris van 100.000 euro.

11 juli 2011 om 18:10

Nou 100k lijkt me niet voldoende voor nasri aangezien hij bij arsenal 125k en bij city zelfs 160k kan krijgen.
Maar ben het wel met je eens dat Sneijder een te dure speler is voor United en denk ook niet dat Sir Alex dit zal doen, zeker aangezien hij al 26-27 is.

11 juli 2011 om 18:28

ahn wist niet dat hij zoveel kon verdienen. als ik manchester united was zou ik hem 140.000 salaris per week geven. en inderdaad hij is 'al' 27. dus haal je beter gewoon nasri

11 juli 2011 om 19:31

Ja ik zie sir Alex dit echt niet doen. Hij is geen krent maar lijkt toch een bepaalde visie te hebben en een 27 jarige voor een obsceen bedrag halen en een bizar slaris geven past daar gewoon niet in.

best gierig kom op zeg je betaalt ongv 35 miljoen voor een carrol en sneijder die no geen doorlopend contract heeft ongv 40 miljoen?
waar gaat het heen met de voetbalwereld die man heeft alles gewonnen heeft geweldig gepresteerd op het wk ik zou 60 miljoen wel normaal vinden voor sneijder hoor

€285.000 per week maar? Dat valt toch wel mee, daar koop je ieder week een ander Afrikaans land voor. Daar kom ik mijn bed niet voor uit hoor. Ik zal Wesley per telefoon wel even adviseren iets hogere eisen te stellen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren