Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Afkoopsom in contract Vertonghen ligt hoger dan twintig miljoen euro

Laatste update:

Jan Vertonghen heeft een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract staan, maar dat maakt een vertrek bij Ajax niet opeens waarschijnlijk. Danny Blind, technisch manager van de landskampioen, liet tegenover Eredivisie Live weten dat het bedrag dat in de verbintenis van de Belg staat hoger dan twintig miljoen euro is. Een exact bedrag wilde de sportbestuurder niet noemen.

/

Blind benadrukte dat Vertonghen echt een liesblessure heeft opgelopen en dat er niet stiekem wordt gewerkt aan een transfer. “Op het moment speelt er helemaal niets”, zei Blind. “Hij heeft een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract staan, maar dan moet je wel denken aan een bedrag die hoger ligt dan twintig miljoen euro. In Engeland zijn er wel clubs die zulke bedragen betalen, maar Jan is ook erg kritisch bij zijn keuze voor een nieuwe club.”

Naast Vertonghen is ook Maarten Stekelenburg een kandidaat om te vertrekken: “Maar hij heeft geen gelimiteerde afkoopsom in zijn contract staan, dus voor Maarten kunnen we vragen wat we willen. Het is wel zo dat zijn contract nog één jaar doorloopt en dat wij weten dat er bepaalde clubs zijn waar Maarten heen wil gaan. AS Roma heeft laten weten dat zij interesse hebben, maar vooralsnog zijn ze niet naar Amsterdam gekomen”, aldus Blind.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gelukkig zijn dit goede berichten. Hoorde afgelopen dagen dat zowel Maarten Stekelenburg als Jan Vertonghen een gelimiteerde transfersom in het contract had staan. Ben blij dat dit niet waar is in het geval van Stekelenburg en de hoogte van het bedrag in het contract van Vertonghen doet mij ook glimlachen. Goede zaken.

9 juli 2011 om 16:28

Maar als Steek niet verkocht wordt loopt hij volgend jaar gratis weg. Dus Steek zal bij elk fatsoenlijk bedrag gewoon verkocht worden. Denk dat een miljoen of 6-7 al genoeg zal zijn.

Vertonghen zal naar mijn verwachting ook voor minder dan 20 miljoen mogen vertrekken. Als iemand 15 miljoen bied kun je dat haast niet tegenwerken, want dat is al heel veel geld voor een verdediger uit de Nederlandse competitie.

9 juli 2011 om 16:38

Ze zegen toch Jan is kost meer dan 20milj en hij is gelimiteerde dus kan niet minder

9 juli 2011 om 16:42

Ik denk ook dat Ajax liever Stekelenburg verkoopt (tenzij hij natuurlijk zijn contract verlengd). De prijs voor Vertonghen vind ik daarentegen prima. Vertonghen is een zeer belangrijke spil in de verdediging. Volgend seizoen kan Vertonghen echt de leiding nemen. Net nu hij dit niveau bereikt heeft is het juist goed voor zijn ontwikkeling als hij een seizoen lang in een leidinggevende en dragende rol functioneert. Wie moet er anders de leiding nemen? Verder heeft Ajax voor Vertonghen geen back-up in huis. Ajax heeft met Vermeer al een redelijke vervanger voor Stekelenburg in huis.

9 juli 2011 om 16:44

@brazilneymar

Een gelimiteerde transfersom van 20 miljoen wil niet zeggen dat je bij een bod onder de 20 miljoen niet mag vertrekken. Het betekend dat wanneer een club 20 miljoen bied op Vertonghen , Ajax Verplicht is het bod goed te keuren en kunnen dus niet meer vragen of het bod afwijzen, bied een club bijvoorbeeld 2 miljoen (heel extreem voorbeeld) en Ajax gaat akkoord dan kan Vertonghen gewoon vertrekken wanneer hij eruit komt met de club.

9 juli 2011 om 16:46

@brazilneymar:
1) Leer Nederlands.
2) Wat Ahmedhossam zegt klopt helemaal.

Zowel dat we genoegen moeten nemen met een waarde ver van de 25 miljoen die Stekelenburg mijn insziens waard is als speler, los van zijn contractsituatie, als de gelimiteerde transfersom.

Een gelimiteerde transfersom houdt in dat Ajax het bod niet kan weigeren indien deze boven de gelimiteerde som uitkomt. In Spanje is dit verplicht en veel gelimiteerde transfersommen ook van middelmatige spelers zijn boven de 100 miljoen.

Meer dan 80% van de transfers van spelers met gelimiteerde transfersommen zijn gewoon onder het bedrag van de gelimiteerde som. In Spanje is het verplicht en meestal zijn dit hoge bedragen.

Ajax-elftal is volgens mij inmiddels echt veel euro's waard. Jammer dat het aankoop-beleid altijd zo ongelooflijk kut is. Dan heb je nog niet zoveel aan de 40 miljoen die je vangt voor de verkoop van 3 spelers.

9 juli 2011 om 16:57

@ahmedhossam

Is 30 miljoen voor een verdediger uit Portugal dan niet te veel?

Vermaelen ging ook voor 12, en die is toch wel een stuk beter dan een David Luiz, die voor 30 ging meende ik.

Kortom, als een topclub iemand écht wil, betalen ze toch wel.

9 juli 2011 om 16:59

@ujjain: Er moet eerst maar eens een fatsoenlijke club komen die Stekelenburg waard is. Anders kan hij gewoon dat geweldige contract verlengen,die lag een paar maanden geleden al klaar.

Daarnaast heeft Ajax volgens mij niet echt behoefte aan verkoop van steunpilaren en ik denk dus dat ze er alles aan doen om Vertonghen voor een vrij maximaal bedrag te laten gaan. Aangezien ik een Dejavu begin te krijgen van de heisa rond Suarez, geloof ik wel dat Ajax daar vrij goed in is. Deze geweldenaar was volgens veel zwartkijkers nog geen 15miljoen waard, hij is voor 25miljoen weggegaan. Vertonghen heeft gewoon nog 2 jaar een contract, dus er zal geld op tafel moeten komen. Daarnaast gaat hij zelf niet naar de eerste de beste club aangezien hij nu wel Champions League zal spelen, mocht hij daar in presteren weten we allemaal wat er gebeurd. Dan komen de topclubs. Tot die tijd weet Vertonghen, net als alle andere sterkhouders van deze Ajaxgroep dat er 'iets moois in zit'. Ze kunnen aankomend jaar best verrassen in Europa.

9 juli 2011 om 17:03

Luiz is anders een prima verdediger.

9 juli 2011 om 17:12

@ Ahmed

Welk gedeelte is er niet duidelijk aan gelimiteerde transfersom van minimaal 20 miljoen . Hij zal dus niet voor lager weggaan. Volgend seizoen krijgen we n.l ook nog met gemak dat bedrag en we hebben geleerd van Vermaelen voor maar 13 miljoen te verkopen. Daar werd achterof in Londen om gelachen dat een verdediger met die kwaliteiten zo goedkoop overgenomen werd en gelijk zo belangrijk was. Vertonghen is op dit moment verder als Vermaelen toen die vertrok bij Ajax dus....

9 juli 2011 om 17:29

@ ujjain

Voor het grootste gedeelte ben ik het met je eens, maar gelukkig is er nu toch wel een ander ( beter ) aankoop beleid, dus we hoeven niet meer bang te zijn dat we spelers als Urzaiz, Atouba etc etc te zien krijgen.

Trouwens moest die opmerking over iemand zijn taal gebruik nou echt ? Een beetje kinderachtig vind je niet ? Wie weet is hij net pas begonnen met de cursus Nederlands.

9 juli 2011 om 17:34

Ja en David Silva om maar even een voorbeeld te noemen is ook niet voor lager dan de gelimiteerde transfersom weggegaan.

Wat Ahmed zegt kan gewoon hoor. Zie het alleen niet zo snel gebeuren.

9 juli 2011 om 17:37

@ajacied777
Wat is dat voor een onzin... Dus omdat Vermaelen dat opbracht doet Vertongen minimaal 20?
De markt is tegenwoordig wel even wat anders dan toen. Ik bedoel, 3 jaar geleden werd Drenthe verkocht voor 13 miljoen, daarom is Fer dit ook gelijk waard nu?
En een gelimiteerd transfersom wil niet zeggen dat hij minimaal dat bedrag gaat opleveren. Dat wil alleen maar zeggen dat bij dat bedrag, Ajax Verplicht is om hem te laten gaan als hij dat ook wilt.
Lees je eerst even in voordat je zulke dingen roept en ga vooral geen spelers en bedragen met elkaar vergelijken...
Ik bedoel Suljemani koste ook 13 miljoen ofzo, moet daarom elk talent gelijk dit bedrag kosten?
Nee het is maar net wat er geboden word en dat varieert bij elke speler..

9 juli 2011 om 17:54

@bazilneymar

Minder kan altijd als de clubs eruit komen. Echter als Ajax vasthoudt aan de gelimiteerde transfersom moet die op tafel komen en dan kan Ajax ook niets meer ondernemen.

Dus als Ajax 15 miljoen genoeg vind en de clubs vinden elkaar en Jan komt er persoonlijk ook uit vertrekt hij uit Amsterdam voor 15 miljoen.

Minder kan altijd als men het er over eens wordt.

9 juli 2011 om 19:28

6, 7 miljoen vind ik een beetje veel voor 1 jarig contract, denk eerder iets van 3 miljoen.

9 juli 2011 om 19:36

Zodat PSV hem op kan halen zeker. Grapjurk

9 juli 2011 om 19:51

We hebben het hier wel over 1 van de betere keepers van Europa!

9 juli 2011 om 20:35

Stekelenburg heeft juist in een eerder stadium al eens aangegven dat als er geen club komt waar hij wel naar toe wilt, hij met Ajax om de tafel wilt gaan zitten om zijn contract te verlengen. Als dat gebeurt loopt hij volgend jaar dus niet gratis de deur uit.

10 juli 2011 om 02:26

@ajacied777

Een gelimiteerde transferstom wil zeggen dat er een maximale limiet aan zit, geen minimale. Het wil dus zeggen dat als iemand het bedrag bied dat in het contract staat, Ajax er niets aan kan doen om hem tegen te houden.

Wordt er echter minder geboden, kan Ajax kiezen. Maar bieden ze bijvoorbeeld 15 miljoen, dan kan Ajax zeggen nee, maar dat lijkt mij niet realistisch omdat 15 miljoen gewoon veel geld is.

10 juli 2011 om 09:43

ik vind het ook altijd zo'n gelul over afkoopsommen van 100 miljoen voor bijv. Hulk. Als Man City 78,5 mln. biedt, gaat er een grote strik omheem, ook al is dat niet de afkoopsom volgens contract.

Zelfde geldt vermoedelijk bij Vertonghen. Bij een bieding van rond de 15 miljoen, is ie weg hoor. Durf ik wel wat geld op te zetten.

Die gelimiteerde afkoopsommen zijn ook alleen in het voordeel van de speler. Een club heeft ze liever niet, dan hebben ze de vrije hand.

10 juli 2011 om 09:57

@promatt

Het klopt wat je zegt, maar dan had Dzsudzsak voor ook veel meer geld weg gekunt , toch

En normaal zijn de Nl´ers tog niet zo duur, er is nog nooit een Nl´er voor 50miljoen verkocht, dus ik denk daarom.

En uit Portugal komt een aanvaller van 94miljoen

10 juli 2011 om 10:12

Zijn geboorte land is portugal inderdaad maar hij werd niet voor dat bedrag overgekocht uit de portugeese competitie. Hij kwam van Manchester United.

10 juli 2011 om 12:44

wat voor onzin verkondig jij bedoel je.

het is mij trouwens een raadsel waarom je drenthe en sulejmani er bij betrekt( 2 betrekkelijke miskopen).
Vermaelen is destijds voor 13milj vertrokken, en is vanaf het begin bij arsenal een van de betere geweest. en hij is net als vertonghen een centrale verdediger. en omdat vertonghen nu stukken verder is als vermaelen toen, Daarom is vertonghen meer waard. in london hebben ze hard gelachen dat ze zo een topverdediger voor zo een prijs hebben kunnen kopen. en daarom is vertonghen meer waard

Erg mooi!
Zo raakt Ajax hem niet snel kwijt, een erg waardevolle speler en moeilijk op te vangen door andere spelers.

9 juli 2011 om 17:39

Eens. Ik denk dat wij Feyenoorders op dit moment even jaloers zijn op dat beleid...
Wij hebben te maken met verwende weglopers...

9 juli 2011 om 19:29

Of spelers die ambitieus zijn en prijzen willen winnen, iets wat bij feyenoord tot heden niet kan.

9 juli 2011 om 19:35

Beetje ambitie stap je niet in een gespreid bedje, maar probeer je zelf je clubje de weg naar boven te helpen maken. Dat is ambitie!

9 juli 2011 om 20:37

Als die spelers bij Feyenoord zouden blijven hadden ze komend seizoen misschien wel een beter elftal dan Psv...dus waarom dan niet mee doen om de prijzen?

Goed om te horen dat er in Nederland ook zulke clausules gebruikt worden. Ik zou zeggen laat een andere club de clausule maar afkopen en anders houden we Jantje gewoon vast dit jaar!

Dit moet PSV ook doen!
Ajax is altijd slim met zulke dingen en daarom worden hun spelers ook altijd voor heel veel geld verkocht.

9 juli 2011 om 16:39

Dit soort dingen doet PSV al heel lang, Afellay had bijv. een afkoopsom in z'n contract. Punt is alleen dat ze bij PSV vaak te laag liggen, Afellay kon volgens mij met nog een nog 3-jarig contract voor 15 miljoen de deur uit!

9 juli 2011 om 17:20

@ Kevink

Hoe kom jij erbij dat Affelay een clausule in zijn contract had staan ? Zijn contract zou medio 2011 aflopen. Als er een clausule had ingestaan, was die denk ik ook wel hoger geweest dan de fooi die PSV uiteindelijk nog uit het vuur heeft weten te slepen. PSV kan qua verkoop beleid inderdaad veel van Ajax leren, wat dat betreft heeft Ibrahimafellay20 gelijk. Teveel spelers gaan daar weg voor veel te lage bedragen.

On-topic:

Dat is een stevige afkoop clausule, maar gelukkig weet Ajax over het algemeen wel hoe ze geld moeten krijgen voor hun spelers, los van het feit of een speler dat nou waard is of niet.

9 juli 2011 om 19:30

Clausules zijn overbodig, als je ze hebt en City koopt hem, kan je er niet meer voor vragen.

Zonder clausule kan je zelf vragen wat je wilt.

of je moet de clausule rond de 60 miljoen zetten.

Zou mooi zijn als Jan vertrekt voor een bedrag boven de 20 Miljoen. Jan kan net zoals Vermealen het gaan maken in Engeland, daar ben ik van overtuigd.

9 juli 2011 om 19:30

Droom maar lekker verder.

9 juli 2011 om 20:05

D'r is iemand jaloers dat zijn clubje niet zo'n goede verdedigers heeft ;D

9 juli 2011 om 20:29

Waarom dromen als het gewoon realistisch is? Ik kan er niks aan doen dat PSV geen mega bedragen ontvangt voor hun spelers..

10 juli 2011 om 10:40

Ik ben heus niet jaloers, maar niemand gaat 20 miljoen uitgeven aan Vertonghen, dus daarom zeg ik dat hij lekker mag dromen.

Dat hij het niveau aankan in de top , dat geloof ik best.

Ik durf een wedje te leggen, dat dit niet gaat gebeuren.

10 juli 2011 om 10:42

@ linkinpark

Vorig seizoen maar 4 meer tegentreffers dan Ajax, dus zoveel scheelt het niet.
De jaren daarvoor had PSV altijd het minst aantal tegentreffers.

10 juli 2011 om 12:34

Dat komt omdat PSV een doelpunt scoort en vervolgens met de hele selectie voor het doel gaat liggen (angsthazenvoetbal weetjewel)

Bovendien speelt PSV met 2 controleurs voor de 4 verdedigers waar Ajax er maar 1 heeft, was er bij Ajax geen vaste linksback en was de rechtsback hopeloos uit vorm.

Lijkt mij toch dat wanneer je spelers tegen elkaar af streept dat Ajax de betere verdedigers heeft.

10 juli 2011 om 15:58

Alleen Vertonghen komt er bovenuit, de rest is wel gelijkwaardig.

PSV had vorig jaar ook de meeste goals, dus jouw eerst zin klopt van geen meter.

Er is geen enkele club die meer dan 20 miljoen gaat betalen voor Vertonghen(heel misschien Man City). Ik vind de max voor Vertonghen tussen de 17 en 20 miljoen liggen, waar ik eerder naar 17 neig. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Vertonghen een uitstekende centrale verdediger, de beste van de Eredivisie, maar ik zie geen enkele club meer dan 20 miljoen betalen, Komt ook een beetje doordat het een verdediger is, die moeten altijd wat minder kosten dan aanvallers die heel goed zijn.

9 juli 2011 om 16:23

Nee dat is zo maar het is uiteraard wel slim van Ajax om de transfersom zo hoog in te zetten en uiteindelijke iets lager uit te komen. Als bijv. Manchester U of C. 14 milioen biedt dan maken ze het uiteindelijk waarschijnlijk wel af op 17,5 en is hij echt wel vertrokken.

9 juli 2011 om 16:41

Meer dan 10 miljoen is al veel voor Vertonghen. En Ajax zet de transfersom niet zo hoog in hoor, als Man Utd of City 14 miljoen biedt en Vertonghen wilt gaat Ajax echt niet onderhandelen over de prijs.

9 juli 2011 om 17:01

@kevink: Jij zit in het bestuur van Ajax?

9 juli 2011 om 17:22

@ Kevink

Nou ik dacht het niet heh, anders heeft het opnemen van een clausule bedrag ook weinig zin. Als die clausule twintig miljoen is dan ga je die speler toch niet voor zes miljoen minder vekopen ??? Het is maar goed dat jij niet het aan en verkoop beleid voert bij jouw club.

9 juli 2011 om 17:50

Hoe vaak wordt er een spelers verkocht voor de waarde van zijn clausule? Vrijwel nooit. Bij een duidelijke positieverbetering en wat hij voor ze betekent heeft zal Ajax zeker genoegen nemen met minder, bovendien is het een verdediger, waar weinig voor betaald wordt op uitzonderingen na.

9 juli 2011 om 17:58

@afca_leeds

Aangezien in het contract van Ronaldo 1 miljard staat wordt er onder dat bedrag niet onderhandeld?

Tuurlijk wel. Bij de juiste prijs wordt er altijd onderhandeld. De clausule is vooral tegen het in de tussentijd vertrekken.
De bedragen van die clausules liggen in Spanje gewoon zo hoog omdat ze bang zijn dat de topploegen met hun spelers gaan lopen.

Om je een indruk te geven, de clausule voor Matthijssen bij Malaga ligt ook op 20 miljoen. Echter als ze over een half jaar 15 miljoen voor hem kunnen vangen mag hij zo vertrekken. Opgehaald voor (1,5 miljoen dacht ik) en dan verkopen voor 10x zoveel.

9 juli 2011 om 19:32

Dus als een spelers van Barca een clausule van 250 miljoen in zijn contract gaat, en city biedt 200 miljoen, dan is het bestuur van barca goed bezig als ze het afwijzen, omdat het 50 miljoen minder is dan wat er in de Clausule staat.??

9 juli 2011 om 19:34

In Spanje is het volgens mij ook verplicht om een Clausule in het contract te hebben.
Het heeft eigenlijk weining zin als je de Clausule heel laag zet.

9 juli 2011 om 19:38

@ Kevink

Daar heb je wel een punt, maar zes miljoen is wel heel veel minder. Als je naar de transfer opbrengsten kijkt van Ajax, dan zie je toch dat Ajax bijna altijd wel krijgt wat het wilt of het zit er niet veel onder. Zes miljoen er onder zitten is gewoon teveel en dat zie ik niet gebeuren, daarnaast is er ook geen financiele noodzaak om te verkopen.

Even los van het feit of een speler het nou waard is of niet, dat maakt toch niets uit ? Babel was ook geen zeventien en een half miljoen waard, maar toch zette Ajax hoog in en kreeg uiteindelijk toch nog een vet bedrag, dat niet veel minder was als het bedrag wat Ajax in eerste instantie vroeg.

Nederlandse clubs moeten zich iets minder nederig opstellen als een Europese top of subtop club langs komt voor een speler.

9 juli 2011 om 19:47

@ The Ref

Het komt denk ik niet goed over wat ik bedoelde. Natuurlijk is er ondanks dat er een clausule is ruimte om te onderhandelen. Maar zes miljoen minder zoals Kevink aangaf is gewoon te veel. Wat ik meer bedoel is, als je een clausule van twintig miljoen hebt, dan ga je toch die speler niet voor 14 miljoen van de hand doen ? Dat is toch totaal niet logisch, dan kan je net zo goed helemaal geen clausules gebruiken.

Als je kijkt naar transfers van Ajax in het verleden zie je dat Ajax bijna altijd wel krijgt wat het vraagt of dat het er net onder zit. Zes miljoen vind ik nou niet er net onder zitten. Daar komt nog bij dat er ook geen financiele noodzaak is om te verkopen.

Nu geloof ik ook dat Vertonghen niet bij elke miljoenen bod weg wilt. Alleen als 1 van de clubs van zijn lijstje langs komt zal hij weg gaan. Vetonghen is een echte Ajacied die ik wat dit betreft daarin wel geloof.

9 juli 2011 om 20:50

@ Peskens-psv

Nee, maar je moet het wel in perspectief blijven zien.
Zes miljoen minder is wellicht ok in Eindhoven maar niet in Amsterdam, dat is gewoon teveel op een bedrag van twingtig miljoen.

9 juli 2011 om 23:15

Punt is alleen dat de clausule niet hetzelfde is als de vraagprijs. En bij onderhandelingen gaan clubs onder de vraagprijs zitten.

10 juli 2011 om 12:50

@kevink

meen je dat nou echt?? zegt ene vermaelen je wat?? die voor 13milj de deur uitging , en waar ze in londen hard over gelachen hebben dat ze hem voor zo goedkoop hebben krijgen?.
en laten we eerlijk zijn, vertonghen is nu stukken verder als vermaelen toen.

10 juli 2011 om 13:19

@afcaajaxxx

Ten eerste is Vertonghen niet stukken verder, ten tweede kan het wel zo zijn dat ze in Engeland vinden dat ze hem zo goedkoop gehaald hebben, het blijft overdreven veel voor een speler als Vermaelen.

9 juli 2011 om 17:58

Tussen de 17 en 20 miljoen?
Dat vind ik teveel voor een verdediger als Vertonghen!
Hij is opbouwend heel erg sterk, maar verdedigend laat hij wel eens een steekje vallen en daarom schat ik zijn waarde ook op zo'n 12 tot 15 miljoen. Als je ziet dat Balasz voor maar 14 miljoen de deur uit gaat en aanvallers doorgaans meer waard zijn dan verdedigers, vind ik 12 tot 15 miljoen zelfs veel maar het moet er uit te halen zijn.

Hoe lang loopt het contract van Vertonghen nog. Tot 2013 toch? Zie hem graag blijven.

huh? ik zit op eredivisie live te kijken en zag het intervieuw met blind maar heb niets horen zeggen over een transersom van vertonghen! hij zeg alleen dat hij een lichte blesure heeft en dat het vervelend is maar er verder niets speelt

Haha 20 miljoen !

Nou die gaat niet vertrekken bij Ajax dus , wat een bedrag. Kan me niet voorstellen dat er een club is die 20 miljoen betaald voor deze wissel speler van België.

9 juli 2011 om 17:38

Dat is ook de bedoeling van Ajax
Ze willen hem niet laten vertrekken en mits er toch een club interesse heeft willen ze een lekker bedrag op tafel zien! Goed beleid!

9 juli 2011 om 22:56

Ajax mag ook lagere biedingen accepteren hoor, clausule betekent dat een club het vastgestelde bedrag niet mag weigeren. Maar lager accepteren mag wel.

Ik wilde hem graag bij Liverpool zien. Maar dan voor een bedrag rond de 10 miljoen, zeker niet 20 miljoen en al helemaal niet nog meer! Dan mag Liverpool lekker verder kijken.

Wel logisch natuurlijk, zou goed zijn voor het Nederlands voetbal als de Nederlandse clubs beetje net als de Portugese topclubs kunnen worden: die zijn ook altijd zeer sterk in onderhandelen en laten niet zomaar al hun topspelers naar het buitenland vertrekken, alleen voor de hele grote bedragen.

9 juli 2011 om 16:30

@fr_jurre #11
Vertonghen bij Liverpool dat is voor jou geen probleem?
Ik kan me iemand herinneren die niet blij was dat Suarez overging van Ajax naar Liverpool omdat in Nederland die persoon niet blij was met Suarez en opeens in Engeland wel voor hem 'moest' juichen. Weet niet of jij die persoon was.

En Liverpool hoeft helemaal geen 20 miljoen euro voor Vertonghen uit te trekken. Liverpool kan gewoon een bod doen en dan kan Ajax die accepteren dan wel afwijzen. Maar als Liverpool Vertonghen zonder te onderhandelen van Ajax wil overnemen dan kan dat door het bedrag van 20+ miljoen euro naar Ajax over te maken.

9 juli 2011 om 16:41

Haha, dat was ik inderdaad. Vertonghen naar Liverpool is eigenlijk wel een probleem, maar aan de andere kant heeft Liverpool juist een goede opbouwende verdediger nodig, en dat is een van Vertonghens kwaliteiten.

Suarez was ook een probleem, maar dat ben ik nu al weer half vergeten, nu hij zo goed speelt bij 'pool. De voetbalwereld is opportunistisch he, daar ontken ik ook niets aan
Dat maakt het juist zo mooi.

9 juli 2011 om 17:05

@fr_jurre #34
Haha, ach geen probleem toch.
Ik had dat bijvoorbeeld met Mourinho.. bij Chelsea vond ik hem een gigantische bal maar na zijn tijd bij Inter kan hij bij mij niet meer stuk.

Net tijdens de rust van de oefenwedstrijd FC Emmen - Ajax kwam Vertonghen even aan het woord en ook nog even gevraagd over mogelijke transfers.
Vertonghen gaf toen al aan niet zo 1-2-3 genoegen met zomaar een club te nemen maar ik denk wel dat als Liverpool komt Vertonghen wel gewoon geïnteresseerd zal zijn. Denk dat als Liverpool met een bod komt van rond de 14 miljoen euro Ajax heus wel wil onderhandelen.

Ik gun Vertonghen zeker een mooie overstap en Liverpool is in mijn ogen wel een club die bij hem past.

chill als hij niet weggaat top! als hij wel weg gaat=veel geld in het laatje= goede vervanger
raar as roma zegt dat ze al in amsterdam zijn maar ajax zegt van niet

9 juli 2011 om 16:26

Wie weet zijn ze eerst ff naar de shop en langs de wallen in Amsterdam die gaste willen toch ook een leuk weekend en melden zich maandag bij Ajax.

9 juli 2011 om 16:29

ja dat kan ook goeie volgens mij doen ze in italie niet anders
maar ja ik hoop dat onze steek natuurlijk blijft ook al is vermeer ook een goede keeper

Met een lichte blessure van Jan en zijn hoge afkoopsom circa boven de 20 miljoen is de kans aanzienlijk groot dat Jan Vertonghen ook dit jaar uitkomt voor de landskampioen Ajax. Daarnaast heeft AS Roma zich nog steeds niet officieel gemeld voor Stekelenburg. Dus de kans is aanwezig dat De Steek blijft bij Ajax (al is die kans klein)

9 juli 2011 om 18:00

@sil95

De transferperiode loopt nog wel een tijdje he. En eigenlijk moet die nog gang komen. Dus niet te vroeg juichen.

Vertonghen is veruit de beste verdediger van Nederland en heeft bovendien een doorlopend contract.
Als je ziet wat andere verdedigers moeten kosten, heeft ook Ajax het recht zoveel voor hem te vragen.

9 juli 2011 om 16:32

ben het met je eens dat Vertonghen de beste verdediger is in de eredivisie, maar veruit?, Douglas is ook geen onaardige speler.

9 juli 2011 om 18:01

Ik vind Douglas en Vertonghen redelijk gelijkwaardig.
Zo vind ik Douglas verdedigend iets beter en Vertonghen opbouwend iets beter.
Maar samen zijn ze wel de sterkste verdedigers in de Eredivisie.

10 juli 2011 om 12:36

Vertonghen is opbouwend vele malen beter, niet iets. Kijk maar eens naar die rushes van Vertonghen dit seizoen, echt niet normaal hoe die gozer gewoon even het hele veld over sprint en de bal er dan gewoon in ramt.

Overigens ben ik het wel met je eens dat Douglas verdedigend ietsjes beter is.

20miljoen is wel heel veel en hij is licht geblesseerd dus die blijft nog wel. maar hoelang heeft hij nog een contract ? hij is wel een goede verdediger maar ik niet goed genoeg voor man utd. ofzo. maar goed we zullen zien

Niet meer dan terecht. Deze jongen heeft het in zich de beste libero na Beckenbauer te worden. Mocht hij toch vertrekken zal hij zich moeiteloos aanpassen. Jan Vertonghen, wat een klasbak! Wij zien hem niet graag gaan, da's een ding wat zeker is.

20 miljoen voor vertonghen, hahah :D. Maarja ze hebben bij Ajax d'r ook 13 voor Babel gekregen. Wat een grappen.

Ajax moet zich niet laten doen, als je bekijkt wat dezer dagen betaald word voor spelers dan mag je Jan niet onder de 20 miljoen laten gaan. terechte afkoopsom, zal wel 25 à 28 miljoen zijn.

20miljoen dat hij lang niet waard om 20 miljoen te vragen raak je hem niet kwijt weet je zeker dat hij dit jaar nog blijft

Vertonghen heeft net een interview gegeven aan daarbij gaf hij aan dat hij 5 a 6 clubs in zijn hoofd heeft en als die niet komen, dan blijft hij met alle plezier nog een jaartje bij Ajax. Omdat hij het zo naar zijn zin heeft wilt hij liever bij Ajax blijven en CL dan een club als Atletico madrid, valencia noem maar op. Biedt één van de aangegeven clubs 15 miljoen dan laat ajax hem wel gaan ook al geeft zijn contract anders aan. Das gewoon een mooi bedrag en zeker waar. Iedereen weet hoe het met Vermaele was, 12 miljoen verkocht, en een maandje later hoor Wenger zeggen: Vermaele was een koopje.

Waarom is niemand er mee eens dat vertongen 20 ml + als afkoopsom heeft.
Wij moeten net zo slim gaan doen als portugal en spanje, grote afkoopsommen.
Worden ze niet verkocht houdt je je beste spelers, verkoop je ze heb je flink wat centen binnen.
vergelijking vermaelen 12 mil? david luiz 30.

Nederlandse clubs worden hier alleen maar sterker van, als de beste spelers blijven wordt je competitie sterker en kan je weer betere spelers aantrekken!
Het is beetje positief gedacht maar ik zie dan ook gals halfvol.
En ik ben ook voor alles wat nederlands voetbal beter maakt,

bijv als vitessenaar, had ik jordania ook by nec willen zien.
Ik was dan wel jaloers geweest en zie ze liever niet boven vitesse maar alles voor het nederlandse voetbal, ik steun nec ook als ze europees spelen!

En de mensen hier op voetbalzone zeggen suarez geen 25 mil waard, vertongen geen 20, affelay geen 15, terwijl we dat juist moeten steunen omdat het alleen maar beter is voor nederlands voetbal.

hij heeft voor mijn gevoel een heel groot aandeel in de titel gehad omdat hij zowel verdedigend als opbouwend van grote waarde was ik vind 20 mil. dus wel iets aan de lage kant

Lage kant, Vertonghen is niet beter dan Vermaelen (12m) in de tijd dat hij nog daar speelde. Dus 20 milj is erg overdreven. Nu afwachten wie dat bedrag wil gaan betalen voor een speler uit de eredivisie?

Voor 20 miljoen zullen ze hem niet verkopen.
Dus dan zal ie wel blijven als ze zich daaraan vasthouden.

Daar zal Jan niet blij mee zijn die vertrekt nooit meer uit adam

9 juli 2011 om 18:05

@louy

Volgens mij heeft Jan zelf zijn contract getekend. Dus hij zal best bekend zijn met de transferclausule van dat bedrag in zijn contract.

Het is niet dat Ajax dat er zomaar even bij mag duwen nadat getekend is hoor.

Eenzijdig veranderingen aan een arbeidscontract mag namelijk van rechtswege niet.

Het is wel slim van Ajax om de transfersom zo hoog te zetten, ze hoeven zich er niet aan te houden en nou weten de clubs dat ze gewoon minimaal boven de 12 miljoen(ik noem maar ff wat) moeten bieden. Ik vind Vertonghen een van de beste Cv's van de Eredivisie maar 20 miljoen is echt heel veel en al helemaal voor een verdediger. Als je ziet dat ze voor een Affelay 3 miljoen hebben betaald is 20 miljoen echt veels te veel(ja ik weet dat Affelay's contract afliep, kon geen ander voorbeeld bedenken).

9 juli 2011 om 17:33

Noem dan geen voorbeeld, dat is namelijk appels met peren vergelijken. Vergelijk het met Portugese clubs, die doen dat ook zo 'slim'. Ajax is de enige club momenteel in Nederland die niet alles zomaar weggeeft. De meeste transfers zijn op het juiste moment met behoorlijke bedragen, dat is goed voor Ajax en het Nederlandse voetbal.

9 juli 2011 om 18:04

Als Afellay een doorlopend contract zou hebben dan zou hij natuurlijk ook veel meer waard zijn, maar dat was niet het geval en 3 miljoen voor een contract dat nog maar een half jaar doorloopt? Dat is een heel aardig bedrag hoor. En daarbij komt nog dat Ajax zeer waarschijnlijk geen 20 miljoen voor vertonghen zal gaan vangen. Ik denk dat het een bedrag van rond de 12/15 miljoen zal zijn...

9 juli 2011 om 20:08

Kijk het is misschien gewoon een raar voorbeeld daar hebben jullie gelijk in, en ik denk dat 12 á 15 miljoen voor een speler als Vertonghen een mooi bedrag is, voor de club die hem koopt maar ook voor Ajax. En ik denk dat Myvision gelijk heeft, Ajax is wel de laatste tijd hard aan het onderhandelen en probeert de prijs zo hoog mogelijk te houden, ze zijn goed bezig daar in A'dam.

nou,
dat bedrag ligt dus ergens tussen de 20 en 30 miljoen.

ik zou voor hem 12 mil betalen het is een goede verdediger in nederland dus ja

Een afkoopsom zegt echt helemaal niks. Zoveel gaat geen 1 club ervoor neerleggen.
Ze kunnen hem zo makkelijk houden, maar dan loopt hij wel gratis de deur uit en met vertonghen heb je geen kans op Succes. Zou eerder de 12/13 miljoen pakken en hem verkopen.

9 juli 2011 om 18:05

Gratis de deur uit?

Jan heeft een contract tot 2013.

9 juli 2011 om 18:13

Ja, in 2013, zeg ik iets verkeerd dan. Niemand betaalt 20 miljoen en hij verlengt toch niet, dus loopt hij de deur uit als Ajax niet akkoord gaat met het bedrag.

9 juli 2011 om 18:22

@ Peskens-psv

Als Ajax hem nu niet verkoopt dan verkoopt Ajax hem volgend seizoen wel. Dus ik zie het probleem niet. Je kunt hem nu beter behouden en volgend seizoen voor 15-20 miljoen verkopen dan nu al voor 15-20 miljoen verkopen. Daarbij denk ik als Man City en Liverpool echt concreet gaan worden dat die 20-25 miljoen euro betaald gaan worden. Vertonghen is met afstand de beste verdediger in de Eredivisie.

9 juli 2011 om 20:14

Ik vind Douglas minstens gelijkwaardig.
Ik vind hem puur verdedigend zelfs sterker, al is Vertonghen dan wel weer opbouwend sterker. Maar met Afstand de beste? Nee, vind dat je daarmee Douglas tekort doet.

9 juli 2011 om 20:41

@ Ibrahimafellay20

Met afstand. Veel werd duidelijk in de wedstrijd waarin beiden er moesten staan. Douglas in paniek, Vertonghen rots in de branding. Vertonghen is in mijn ogen veel completer dan Douglas. Douglas is weliswaar fysiek sterker en sterker in de lucht, maar qua inzicht, positie kiezen, opbouwend vermogen, passing en techniek mag hij de schoenen van Vertonghen niet eens poetsen.

20 miljoen, laat me niet lachen
Goede voetballer hoor maar het is en blijft een verdediger uit de mickey mouse competitie,
Vermaelen kon zich snel aanpassen aan het Engelse voetbal en is zijn geld waard gebleken.
En om te zeggen dat hij veel beter is dan Vermaelen dan doe je Vermaelen echt tekort.
Het blijft voor een Engelse topclub altijd de vraag of een verdediger uit de Nederlandse competitie, ook daar uit de verf komt.

Wat mensen ook zeggen over dat het te veel is, maakt helemaal niet uit. Als nederlandse clubs spelers zoals dus een Verthongen, Ruiz of Eriksen kunnen behouden door dit soort absurte bedragen te vragen, is dat alleen maar goed voor het nederlandse voetbal. Zo wordt het niveau steeds hoger.

Meer dan 20 miljoen voor een verdediger? En dan ook nog een verdediger met deze kwaliteiten. Nee, nee, Vertonghen is dan wel een goede verdediger, maar denk echt niet dat iemand hem voor 24 miljoen komt ophalen. Waarde is rond de 11-14 miljoen. En dat is een hoge prijs voor een verdediger.

9 juli 2011 om 18:12

@ Banaantje

Dan kun je hem beter behouden en volgend seizoen verkopen. Je weet het echter nooit. In een wereld waar een 39 miljoen euro wordt betaald voor Andy Carroll sluit ik niets uit. Als er een club komt met 25 miljoen moet je het doen. Gaan clubs niet verder dan 15 dan kun je hem beter behouden.

9 juli 2011 om 18:53

@hen_nie

En was het niet zo, dat die Portugese verdediger voor iets van 30 miljoen verkaste.....die is nauwelijks beter te noemen dan Vertonghen.

Maar de meesten gaan voorbij aan iets heel essentieels. Iedereen kijk alleen nog maar of die gelimiteerde afkoopsom wel overeenkomt met hun gevoel van waarde die men heeft bij Vertonghen. Maar daar gaat het niet om.
Ajax heeft die gelimiteerde som laten opnemen, juist vanwege het feit dat men hem liever niet snel kwijt is. Het gaat niet om de vraag of hij het wel waard is......het gaat erom dat Ajax hem niet zomaar kwijt wil. En...... als er dan toch een gek is die aan de gelimiteerde vraagprijs wil voldoen dan blijft het 'kut met peren' maar dan houd je er ten minste nog wel een groot geldbedrag aan over!.
Het is eigenlijk hetzelfde principe als bij spelers als Messi, die je kan ophalen bij Barça als je met ruim meer dan 100 miljoen komt aanzetten. Dat zegt helemaal niets over of ie het ook echt waard is (wat ie in mijn ogen niet is, geen enkele voetballer is eigenlijk een dergelijk bedrag waard). Daarnaast weten geïnteresseerde clubs ook, dat ze met veel te lage bedragen als openingsbod totaal geen kans van slagen hebben. En zal je alleen clubs aan de voordeur treffen die echt echt geïnteresseerd zijn en behoud een club als Ajax in dit geval zich het recht voor om alsnog als het hen niks lijkt en onder de limiet geboden wordt dit weg te wuiven.

vertonghen is meer waard dan die 12,13 miljoen. hij springt boven iedere verdediger in de eredivisie uit. de rust, het overzicht en de pass maken hem de beste vedediger van de eredivisie. zo iemand is meer waard dan 12,13 miljoen. eerder 20. maar met boilesen heb ik er hele goede hoop in dat hij goed vervangen word, mocht hij vertrekken.

20 miljoen. Dat betaalt niemand. Alex is voor 10 miljoen te koop en die is 2 klassen beter en heeft zich in tegenstelling tot Vertongen wel al op CL nivo bewezen.

9 juli 2011 om 18:39

Hehe Eindelijk iemand die wel inziet dat 20 miljoen veel te veel is. 20 miljoen voor vertongen en stekelenburg is reeel.

Essentiele speler voor Ajax.

Dus logisch dat de gelimiteerde afkoopsom boven de 20 miljoen euro ligt. Hopelijk blijft Vertonghen. Aan de andere kant zal hij toch een keer vertrekken. Als er nu een club voorbij komt met 25 miljoen dan zou ik het doen. Er gaan al wat geruchten dat Hiram Mier de opvolger moet worden. Natuurlijk ga je er op achteruit, maar gezien het youtube-filmpje en de populariteit van die speler bij zijn club (nee zegt niet alles, maar geeft toch een indicatie) is dat een zeer talentvolle verdediger.

Hopen dat Jan blijft. Is veels te belangrijk voor ons.

En terecht dat hij meer waard is dan 20 miljoen euro. Arsenal, AC Milan en Barcelona toonden in de winsterop al voor hem en dat zijn geen kleine clubs. Jan Vertonghen kan beter nog een jaartje of halfjaartje blijfen om spiermassa te kweken want, als je naar die clubs wilt gaan dan kom je ook in een grotere competitie met andere grote clubs. En dan kom je ook sterke spelers tegen en daar moet je ook van kunnen winnen om de bal te veroveren.

En terecht. Dit is hij meer dan waard. Gezien zijn ontwikkeling en waarde voor Ajax mag het bedrag best op 30 miljoen euro worden gezet. Een goede inschuivende verdediger is vandaag de dag een zeldzaamheidje in het topvoetbal! Daarbij staat hij verdedigend zijn mannetje en kan hij gebruikt worden bij standaardsituaties. Deze jongen moeten ze niet voor minder laten gaan.

9 juli 2011 om 18:24

@ Expert4life

Mee eens. In een voetbalwereld waar Liverpool 39 miljoen euro betaald voor ene Andy Carroll, moet Ajax geen genoegen nemen met een bedrag lager dan 20 miljoen euro. Voor Vertonghen is het geen noodzaak om weg te gaan dus het is of de Ajax-kas spekken of op zoek naar een ander voor de geinteresseerde clubs.

9 juli 2011 om 18:44

Omdat Liverpool voor Andy Carroll 39 miljoen betaald moeten ze dan ook meteen maar een prijskaartje geven aan Vertonghen van 20 miljoen? En vergeet niet Andy Carroll is een aanvaller en Vertonghen is een verdediger ik snap sowieso niet waarom je ze met elkaar vergelijkt. De prijzen van aanvaller zijn altijd al duurder geweest dan een verdediger. En trouwens ik vind het bedrag voor Carroll ook overdreven.

9 juli 2011 om 19:15

@ Driango

Dat is juist het punt slimpie. Als er overdreven bedragen betaald worden voor overgewaardeerde spelers dan moet je ook overdreven veel vragen.

9 juli 2011 om 20:16

Andy Carroll is dan ook een Engelse speler.
Daar word over het algemeen het dubbele voor betaald.
Iedereen weet dat hij het niet waard is maar het is een Engelsman en die zijn ''zeldzaam''.

9 juli 2011 om 20:42

@ Ibrahimafellay20

Vertonghen is een verdediger die opbouwend ook goed is. Die zijn ook zeldzaam....

9 juli 2011 om 18:50

Ajax mag blij zijn als ze niet gaan. Dat proberen ze te forceren door een aardig bedrag te vragen. Gelijk heeft Ajax

En terecht! Deze man is van ongelofelijk groot belang in de as van Ajax, in Portugal vragen en krijgen ze ook de meest absurde bedragen voor spelers.... 23-27 miljoen en Niet 2 dagen voor het sluiten van de markt! Alleen wie zou hem kunnen vervangen? ik denk niemand.

Ik hoor Ajax een paar maanden geleden nog huilen om Dost. 'als Ajax een speler wil kopen moet altijd de hoofdprijs betaald worden.'. Maar als Ajax een speler verkoopt wil het ook veel en veel meer vangen dan dat de speler waard is. Als de meest waardevolle speler van de competitie (lees Dzudzsak) voor 14 miljoen naar het met geld smijtende Rusland gaat dan zal Vertongen echt niet voor 20 miljoen weggaan. Wordt eens reeel in Amsterdam.

9 juli 2011 om 19:55

@kriegje

Je zegt:
Als de meest waardevolle speler van de competitie (lees Dzudzsak) voor 14 miljoen naar het met geld smijtende Rusland gaat dan zal Vertongen echt niet voor 20 miljoen weggaan

Laat dat nou net de bedoeling zijn in Amsterdam. Ajax wil Vertonghen niet kwijt en dus niet verkopen èn wat is dan de manier om dat te proberen te doen?. Juist ja, een heel hoge gelimiteerde transfersom in het contract opnemen. Als je het mij vraagt is dat juist heel reëel als je je speler niet wilt verkopen. En......mocht er dan toch een club zijn die dit absurde bedrag wil neertellen dan heeft men er iig één voordeel mee en dat is men dan een absurd hoge transfersom vangt en wie weet nog wat zou kunnen doen op de transfermarkt.

9 juli 2011 om 20:08

@ Rodenski

Lees even wat ik schrijf.
Ik heb het toch niet over of Ajax hem nu wel of niet kwijt wil maar een aantal Ajaxieden rekent zich hier rijk met de 20 miljoen.

9 juli 2011 om 20:13

@kriegje

En op zich terecht dat de ajacieden (want zo schrijf je dat) zich rijk rekenen, immers als Ajax vast houdt aan de gelimiteerde transfersom, die trouwens hoger ligt dan 20 miljoen, èn er komt een club die dat wil neertellen, dan hebben ze het gelijk aan hun zijde.
Terwijl de kans op dat ie dit seizoen voor minder vertrekt veel minder waarschijnlijk is als dat men dacht voordat duidelijk werd dat er dus sprake is van die gelimiteerde transfersom.

Maar het liefst zien al die, zoals jij het zegt, zichzelf rijkrekenende ajacieden Vertonghen gewoon blijven.

9 juli 2011 om 20:23

@kriegje

Als Dszudszakweg gaat voor 14miljoen naar een met geld smijtende club zijn er 2 opties.
Psv trekt er te weinig uit.
of hij is toch niet de meest waardevolle speler van de Nl'se competitie.

Ajax mag vragen wat het wil, en dan kijken wat een club bied als er interesse is.

Vertonghen Moeten ze houden behalve als er 20-25 miljoen geboden wordt. Stekelenburg moet eigenlijk nu weg hoe jammer ik dat ook al zou vinden maar hij heeft nog een éénjarig contract en als ze 7-10 miljoen kunnen vangen, moeten ze dat wel doen. Het verschil tussen Stekelenburg en Vermeer is voor 1 jaar niet meer dan 10 miljoen waard.

Het verbaast me dat er voor Stekelenburg nog steeds geen concrete interesse is. Met Vermeer als back-up is er ook niet zo heel veel aan de hand als hij alsnog vertrekt, een mooie transfer is hem van harte gegund. Vertonghen zie ik daarentegen liever niet gaan. Het is toch de sterkhouder achterin en het zou erg zuur zijn als er op het laatste moment een mooie club langskomt die hem overneemt. Hopelijk dan inderdaad voor een reuzebedrag en met genoeg tijd om nog een vervanger te zoeken!

Voor diegene die het niet begrijpen. Je kan een clausule vergelijken met ebay, wanneer je een door de club vastegelegd bedrag (clausule) neerlegt, dan kan de club die verkoopt (in dit geval Ajax) niet anders dan accepteren en verkopen. Dit houdt niet in dat een ander bod niet geldig is.
Als bv Manchester City €15miljoen wil leggen, dan moet Ajax niet gaan onderhandelen, maar ze kunnen het wel als ze het bod hoog genoeg of bespreekbaar vinden. Legt City direct €20 miljoen, dan is Ajax verplicht om te verkopen.
Ik vind het logisch dat er zulke clausule is voor Vertoghen en het bedrag lijkt me niet te hoog, als je ziet dat voor oa Luiz en Chigrinsky zulke bedragen worden gelegd. Waarom dan niet voor Vertonghen.

9 juli 2011 om 22:38

''legt City direct €20 miljoen, dan is Ajax verplicht om te verkopen.''
Dat klopt ook niet wat jij zegt, want de clausule ligt Boven de 20 miljoen. Dus als City 20miljoen neerlegd, dan is Ajax niet verplicht om hem te verkopen.
Maar ik zou het als Ajax zijnde wel doen

10 juli 2011 om 12:13

Lijkt me nog niet eens zo onrealistisch. Voor City zijn dit gewoon kinderbedragen die ze zo ophoesten. Daarnaast lijkt het me ook gewoon een goede centrale back voor City. Jan kan dat wel aan!

10 juli 2011 om 13:04

Ik bedoelde in mijn voorbeeld, dat de clausule dan op 20 zou liggen. Uiteraard moet het bedrag van de clausule gelegd worden.

Prima zet om zo'n hoge afkoopsom op te nemen in zijn contract. En laten we wel wezen, als er een club als City of Arsenal zou komen dan kunnen ze dat ook gewoon vangen. Er zijn zat spelers die minder zijn dan Vertonghen die voor meer of hetzelfde bedrag de deur uit gaan. Bovendien: hoe dichter de transferdeadline nadert, hoe idioter de bedragen. Het ideale plaatje is natuurlijk dat hij blijft, maar als hij dan toch moet gaan zie ik graag twee clubs uit Engeland op 29 augustus tegen elkaar gaan bieden.

Wat betreft Steek; als ze hem niet komen halen van de zomer dan tekent hij bij, dit is geloof ik al een aantal keren voorbij gekomen.

Het is natuurlijk van de zotten dat hij nog niet gekocht is door een topclub. Als je ziet wat sommige clubs (arsenal, Milan, City) op doel hebben staan dan vraag je je toch af waar ze mee bezig zijn. Ook de aankoop van een de Gea snap ik niet helemaal. Absoluut, hij is vreselijk talentvol, maar Stekelenburg heeft véél meer ervaring, ook internationaal. Je kunt van een keeper die maar 52 competitiewedstrijden op het hoogste niveau heeft gespeeld niet verwachten dat hij voor een absolute topclub als United meteen voldoet. Steek kan dit wel. Maar goed, zolang hij in Amsterdam rondloopt hoor je mij niet klagen.

Voor de azijnpissers; zoek de beelden van Stekelenburg uit 2010 eens op.

Ik krijg een beetje het idee dat men bij Ajax stiekem een beetje hoopt op een vertrek van Stekelenburg. Financieel zou het niet slecht uitkomen en Vermeer is klaar om zijn plek in te nemen. Als Stekelenburg niet vertrekt, moet Vermeer verhuurd worden. Ik denk dat men bij Ajax ook wel vindt dat de Vermeer nu aan de beurt is. Als je Verthonghen vlak voor de deadline kwijtraakt is dat een aderlating.

10 juli 2011 om 01:43

@gstarraw

Ik denk dat iedereen blij is als Maarten nog een jaartje blijft, maar tegelijkertijd zal je weinigen of misschien wel niemand vindn die hem een buitenlands avontuur misgunnen.
Daarnaast weet men ook hoe al jaren Vermeer eigenlijk loyaal is geweest en de meesten gunnen hem ook wel de kans om de nummer 1 te zijn onder de lat bij Ajax. Min of meer verdient hij dat ook wel eens een keer. Beetje zoals Fred Grim ook zo lang de tweede man was achter Van der Sar.

Ik vind het wel mooi dat Ajax (020 in mijn taal) altijd een (overdreven?) hoog transferbedrag vraagt. Meestal lukt het ze ook nog hun talent precies op het goede moment te verkopen.

Sorry hoor.. maar 20 miljoen voor een verdediger..?

Ja, ok. het is een goede verdediger. zou willen dat men bij PSV ook zulke verdedigers had..

maar 20 miljoen? lijkt me aan de hoge kant. als ze er al een miljoen of 13 à 14 voor krijgen vind ik dat Ajax geen slechte zaken heeft gedaan

10 juli 2011 om 10:35

Als ajax maar 13-14 miljoen voor jan krijgt hebben ze wel slechte zaken gedaan, want de gelimiteerde transfersom ligt boven de 20 miljoen. Zou dus verlies van 10 miljoen betekenen.

10 juli 2011 om 13:48

die 20 miljoen wil niet zeggen dat hij voor minder niet weg Kan. Bij een bedrag onder die 20 miljoen moet onderhandelt worden, maar als er een club is die meteen die 20 miljoen op tafel wil leggen, heeft Ajax geen poot om op te staan.. ze moeten Vertonghen dan gewoon laten gaan. er valt dan niet te onderhandelen

een waarom lijdt je verlies als je een speler verkoopt?

10 juli 2011 om 20:09

Je leest niet..transfersom ligt boven de twintig miljoen, en niet zoals jij zegt twintig miljoen.
Komt er een club die twintig bied word er onderhandeld en hoef ajax hem niet te laten gaan.
Komt er een bod van twintig plus, dan pas zijn ze verplicht om hem als hij wil te laten gaan.

En ze lijden inderdaad verlies als ze hem ver onder de transfersom verkopen.

11 juli 2011 om 09:11

Dat heet geen verlies

het heet verlies als Ajax de speler verkoopt, met een lagere transfersom dan waarvoor hij naar ajax gekomen is. Dit,zoals jij het zegt, heet gewoon minder inkomsten.

Qua opbouwende kwaliteiten is Vertonghen dit bedrag zeker waard (als je het vergelijkt met de bedragen die tegenwoordig de norm zijn). Helaas voor hem is hij verdedigend niet altijd even zeker.

Hij slaagde er niet in de verdediging van Ajax neer te zetten bij de laatste reeks competitiewedstrijden (op de wedstrijd tegen Twente na). Gelukkig voor Ajax was Vermeer scherp.

Verder herinner ik me nog de twee fouten die hij maakte in Moskou, waardoor Ajax werd uitgeschakeld in de EL. Vooral die eerste fout was een flinke misser (kijk het maar na), die je je niet bij een topclub kunt veroorloven.

Ik ben nooit een Vertonghen fan geweest, maar zelfs wanneer de Belg in de laatste week van Augustus zou weggaan heeft Ajax wel een probleem. Daarom goed dat het genoemde transferbedrag minimaal 20 miljoen Euro is. Dat is hij niet waard, maar ook Neymar is geen 50 miljoen euro waard

Wat betreft Stekelenburg, waarom heeft Ajax al na het wk de keeper niet nog een nieuw contract aangeboden? In principe heeft Ajax al zijn vervanger binnen, maar Stekelenburg is wel de keeper van het elftal wat bijna wk kampioen werd...ik zou dan ook van de keeper zelf wat meer loyaliteit tonen om nog bij te tekenen. Zelfs Dzsudzsak deed dat en vertrok enkele maanden later.

10 juli 2011 om 01:54

@007

Iets is waard wat er voor betaald wordt, of het nu om spelers of goederen gaat!
Wat betreft Stekelenbug, Ajax is onderhandelt met hem over een nieuw contract.
Dus als hij blijft tekent hij voor een jaar.

20 mil is veel voor een nederlandse club maar voor voor een
engelse en spaanse is dat geld waar ze anders hun kont mee
schoon maken real zou dat doen barca chelsea allemaal
zouden rustig 20 mil geven

als ze hem verkopen voor 20mil heeft ajax weer eeen
speler uit de eigen jeugd voor veel geld verkocht

Ik denk dat er genoeg clubs zijn die 20 miljoen voor Vertonghen willen betalen. Hij is nog hartstikken jong en een zeer groot talent. Stekelenburg zal waarschijnlijk toch weggaan. Ze hebben wel een goeie achter de hand alleen ben ik dan bang voor Ajax als hij geblesseerd zou raken. Een 2e doelman als Babos en daarachter Verhoeven is nou niet bepaald een luxe.

20 miljoen is echt wel een realistisch bedrag hoor. Wat denk je wat ze allemaal betalen tegenwoordig. En het kaliber Vertonghen is echt wel 20 miljoen waard. Voor die Luiz van Chelsea die nu al overbodig is werd iets van 30 miljoen betaald. Nou en die is vele malen beter dan ofzo?? Ik vind dat Nederlandse clubs mee mogen vragen. Kijk naar die waardeloze Caroll van Liverpool, die was 20 miljoen duurder dan suarez....gebasserd op???? Goede zaak. Laat ze maar betalen die sjeiks en wat al niet meer..

Dat doet Ajax toch wel slim.
Een limiet van 20 miljoen voor een centrale verdediger met de draaicirkel van een Artis olifant is natuurlijk zo ''overrated'' als wat.

Dat maakt dus Vertonghen voor de rest van z'n contractduur onverkoopbaar als ajax aan die limiet vasthoudt.
Dus geinteresseerden kunnen zich melden voor een aanzienlijk minder bedrag, want Vertonghen transfervrij de deur uit laten lopen laat Ajax op zeker niet gebeuren.. en ze weten gelijk dat men niet met een bedrag van 2 ipv 20 hoeven te komen afzakken.

Vertonghen voor meer dan 20 miljoen? Als clubs dat doen zijn ze goed gek. Tien miljoen is al veel voor die man, zeker aangezien die nog maar een contract voor een jaar heeft. Amsterdamse bluf zullen we maar zeggen....

10 juli 2011 om 13:22

Wat dacht je ervan als die gaat bijtekenen?
En hij is 20 mil wel waard, kopsterk,superschot,heeft techniek,verdedigd goed uit,leider in het veld
Wat wil je nog meer!

10 juli 2011 om 13:22

@raskall

Hij heeft nog een contract voor twee jaar en met bluf heeft het al helemaal niks te maken.het is heel normaal dat een club z' n beste spelers wil behouden.

Een bedrag rond de 15 á 20 miljoen lijkt me wel op z'n plaats voor deze talentvolle verdediger.
Hij is opbouwend sterk, goed in duels, fysiek goed in orde en brengt voetballend iets extra's. Voor Ajax zou het goed zijn als ze hem behouden voor de CL, maar voor hem persoonlijk lijkt het me beter als die de stap naar de Premier League maakt.

beste jan, afgelopen seizoen was/is tot nu zover je beste ooit.
blijf aub nog 1 jaar dan ben je meer waard voor ajax en heb je de clubs hoogstwaarschijnlijk voor het uitzoeken.
zou mooi zijn als je met ajax potten kan breken in de cl, veel succes alvast

Hij kan beter bij Ajax blijven. In Nederland is het één van de spelers met de meeste irritante trekjes en een huilebalk op en top. In een topcompetitie zijn de meeste spitsen dat ook dus beter bij Ajax blijven om zo straks met meer bagage en zelfbeheersing naar het buitenland te gaan.

Doet me goed om te horen dat de gelimiteerde transfersom van Jan meer dan 20 miljoen is, al begrijp ik niet dat Blind dit in de media verkondig.... misschien alleen om andere clubs af te schrikken.
Verder is Jan erg belangrijk voor Ajax, al betwijfel ik of meer dan 20 miljoen niet een beetje te veel van het goeie is..... maar ja, hij heeft zelf ook het contract ondertekend.

Verder kan ik me niet voorstellen dat AS Roma nou een club is waar Steek echt naar toe wil... Ja een mooie naam, mooie stad, grote competitie,...... Maar in mijn optiek wordt hier nou geen wereldschokkend mooi voetbal gespeeld, en ik vind dat AS Roma de laatste jaren ook niet meer is wat het geweest is.

Ik denk dat als Steek niet weggaat, dat hij de eerder gedane verlenging alsnog ondertekent. Hij was hier namelijk heel tevreden over.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren