Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘RvC Ajax stelt shortlist op met Van der Sar, Bergkamp en Seedorf’

Laatste update:

Dat Tscheu La Ling en Marc Overmars op de kandidatenlijst stonden als mogelijk algemeen directeur van Ajax was bekend, maar nu mogen ook Edwin van der Sar, Clarence Seedorf en Dennis Bergkamp tot dat rijtje gerekend worden. Dat meldt Voetbal International. Volgens het weekblad zijn het kandidaten van wie de meest geschikte niet meteen in de directie benoemd zou worden, maar door een tussenpaus klaargestoomd moet worden voor een toekomstige aanstelling als directeur voetbalzaken.

/

Johan Cruijff pleitte in een eerder stadium voor de benoeming van Tscheu La Ling als algemeen directeur, maar de legendarische nummer veertien stuit intern op veel verzet. Overmars, die eveneens door Cruijff naar voren geschoven was, gaf aan zichzelf nog niet geschikt te achten voor een directiefunctie op korte termijn. Inmiddels heeft de op 25 juli aantredende Raad van Commissarissen een lijst met alternatieven samengesteld, waaronder Bergkamp, Seedorf en Van der Sar.

Bergkamp speelt momenteel al een sleutelrol bij Ajax, als assistent-coach bij de A-selectie en als hervormer van de jeugdopleiding, samen met Wim Jonk. Van der Sar is inmiddels gestopt met keepen en volgt een trainerscursus, terwijl Seedorf zijn contract bij AC Milan verlengd heeft tot medio 2012.

De beste algemeen directeur voor Ajax is:

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik mis de naam Patrick Kluivert!

Als deze oud spelers allemaal terugkomen en een functie bekleden bij de club, het zijn stuk voor stuk allemaal topvoetballers!

7 juli 2011 om 13:42

Dat het topvoetballers zijn geweest staat buiten kijf maar ik heb er geen vertrouwen in dat zij de organisatie Ajax kunnen leiden zoals dat nodig is. Vergeet niet dat de functie niet alleen om voetbal-knowhow vraagt. Daar wordt m.i. weer veel te gemakkelijk vanaf gestapt.

7 juli 2011 om 13:46

Het gaat er niet om of jij of ik er vertrouwen in hebt!

Dit is zoals Cruyf het wil, net zoals het toen der tijd bij Barcelona is gegaan

Dit gaat de goede kant op, deze namen maken me blij, dit zijn tenminste geen van der Boogs of Coronels, die vrij weinig verstand hebben van voetbal!

7 juli 2011 om 14:03

Devisser,

Als Algemeen Directeur zal je toch ook verstand moeten hebben van het zakelijke aspect. Ik vind dat iemand die aangesteld gaat worden als Algemeen Directeur zich ook bewezen moet hebben in de zakelijke wereld en Tseu La Ling en Overmars zijn tot nu toe de enige op dat lijstje die daar in aanmerking voor komen.

7 juli 2011 om 14:04

Deze namen maken mij ook blij maar dan met name om de voetballers die het zijn of zijn geweest. Het zijn geen bestuursleden. Het gaat hier niet om het invullen van voetbaltechnische functies. De voetballers hebben stuk voor stuk nul ervaring op het leiden van een organisatie.

Tscheu La Ling is iemand die de voetbal-knowhow heeft en in staat is om op basis van zijn ervaring bij Trencin een organisatie te leiden.

7 juli 2011 om 14:10

Voetballende mensen in de organisatie is natuurlijk prachtig, maar als je naar Barca kijkt die staan volgens mij 400 miljoen in de min.

7 juli 2011 om 14:16

@hootch30

Er staat ook niet dat ze per direct algemeen directeur bij Ajax kunnen worden.
Kijk maar in de inleiding: ''volgens het weekblad zijn het kandidaten van wie de meest geschikte niet meteen in de directie benoemd zou worden, maar door een tussenpaus klaargestoomd moet worden voor een toekomstige aanstelling als directeur voetbalzaken.''

Ik ben het met je eens dat geen van deze namen algemeen directeur kan worden op korte termijn, maar op lange termijn is het een heel ander verhaal. Als ze inderdaad klaargestoomd worden om op lange termijn een bestuurlijke functie te bekleden, dan klinkt dat helemaal zo gek nog niet.

Desalniettemin denk ik dat Seedorf, v.d. Sar en Bergkamp absoluut geen zin hebben om een bestuurlijke functie te bekleden. Seedorf voetbalt nog en v.d. Sar heeft nog maar een maand geleden zijn carrière afgesloten. Dit zijn mensen die passie hebben voor voetbal, en niet voor zaken. Misschien Seedorf, die toch wel al het één en ander weet van bestuurlijke zaken, maar ik zie Bergkamp en v.d. Sar niet zo snel een dergelijke bestuurlijke functie bekleden.

7 juli 2011 om 14:21

Barcelona? Cruyff's invloed wordt schromelijk overschat in Nederland. Hij is als breekijzer en uithangbord gebruikt door Laporta en co om hun revolutie door te voeren en de macht te grijpen bij Barcelona. Als adviseur heeft Cruyff wel het een en ander in de melk te brokkelen gehad op het technisch beleid van de club, maar de professionalisering van de organisatie en het commercialiseren van het voetbalbedrijf Barcelona zijn de voedingsbodem geweest voor de huidige successen.

Op technisch vlak heeft Barca, net als veel clubs, veel oud-spelers rondlopen maar op bestuurlijk niveau zitten er voornamelijk mensen uit het bedrjfsleven met de juiste ervaring en connecties bij sponsoren en overheden.

7 juli 2011 om 14:24

Ik heb toch nergens gezegd dat 1 van de namen die ik noem, Algemeen Directeur moet worden, als je goed leest !

7 juli 2011 om 15:33

Hootch30,

Wat denk jij dan van de aanstelling van Clarence Seedorf, is toch ook niet een onsuccesvolle zakenman?

7 juli 2011 om 19:30

Zeker een goede opmerking zou overigens mooi zijn als Edwin bij Ajax zou startte als keeper trainer en als er een ''tussenpaus'' zou gaan komen hoeven ze wat mij betreft niet verder te zoeken.

Neem als die tussenpaus Tjeu la ling en dan kan Marc overmars als hij er klaar voor is het eventueel overnemen, overigens ben je snel klaar als Tjeu wel aan de verwachtingen voldoet en je valt er geen buil aan als het toch niet helemaal is wat je wilt als clubzijnde want in deze tussentijd zal Overmars er klaar voor zijn.

7 juli 2011 om 13:42

Vind je het gek?
die is nog maar 2 weekjes in functie bij Fc Twente, die gaat echt niet naar 2 weken naar Ajax.

7 juli 2011 om 13:47

Dat bedoel ik juist!

waarom zit bij bij Twente en niet bij Ajax, Nederlands elftal topscoorder aller tijden en 1 van de grootste spitsen die wij ooit hebben gehad!

7 juli 2011 om 13:49

Ja,
Kluivert was er zelf ook al verbaasd over dat hij geen functie kreeg bij Ajax, maar ik ben er tevreden mee, vooral als je kijkt wat hij met Vlemminckx heeft gedaan..

7 juli 2011 om 13:53

Jah klopt, daarom zou ik hem graag zien werken met Sightorsson, maar vooral met Castillion, ze lijken kwa postuur erg veel op elkaar, en komt ook uit de Ajax jeugd, Dus dat zou naar mijn mening de perfecte optie zijn, maarjah wie ben ik?

7 juli 2011 om 13:55

Tja,
zo wil ik heel graag zien of hij samen met Adriaanse Janko aan de praat krijgen, mocht dat gebeuren dan verwachten we toch wel 20+ goals van Janko.

7 juli 2011 om 13:43

Allemaal een functie: Ja

Directeur: Neeen

Ik schat La Ling en Overmars er wil geschikt voor maar Seedorf vd Sar en Bergkamp zijn natuurlijk totaal te onervaren. Die mensen zijn meer geschikt voor op het veld. Veel tips geven, en spelers begeleiden.

Kluivert heeft functie bij Twente nu btw

7 juli 2011 om 13:49

Seedorf als middenveld trainer , Van der Sar als keeperstrainer,

Betere trainers kan je je haast niet wensen, ze hoeven niet per see directeur te worden!

7 juli 2011 om 14:00

Seedorf bestiert in Italië al een voetbalclub ik meen ''monza'' , ook ik hij initiatiefnemer van diverse grote projecten in Suriname.
Ik denk dat hij best wel eens een goede kandidaat zou zijn , alleen vraag ik me af of hij sowieso zou willen?

7 juli 2011 om 14:00

Nee idd, maar vd Sar keeper Stam verdediger Seedorf middenveld en Bergkamp aanvalstrainer zou niet mis zijn nee

Komt Vanenburg nog bij als techniek trainer. Binnen no-time pakken de keepers alles uit de kruising, zijn de verdedigers zo hard als steen, verdelen de middenvelders zonder problemen het spelletje en stifte de aanvallers bal na bal erin en dat allemaal nadat ze voetballend op techniek een tegenstander weg tikken Klinkt prima

7 juli 2011 om 14:06

Stefc10,

Het is nu nog wachten op Kuyt als conditietrainer.

7 juli 2011 om 14:16

Hahaha naja met Kuyts conditie heb ik hetzelfde als met Bergkamps aanname, daar wordt je mee geboren en zo niet dan kun je dat ook niet aan leren. Kuyts conditie krijgen of Bergkamps aanname zou niet verkeerd zijn voor de selectie

Beter halen we Sneijder voor trap en pass trainingen erbij

7 juli 2011 om 13:44

Kluivert werkt nu bij Twente, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk

7 juli 2011 om 13:56

Kluivert was een geweldige spits, maar als hij iets in woorden uit moet leggen houdt het snel op.

7 juli 2011 om 14:12

Want jij staat dagelijks met hem op het veld onder hem te trainen? Afellay was enorm enthousiast over Kluivert toen ze samen bij PSV speelden en ook bij NEC ging het niet heel erg verkeerd dacht ik toch?

7 juli 2011 om 14:26

Gelukkig word voetbal gespeeld met de voeten, en hoef je niet veel te praten!

Kluivert kan dingen redelijk tot goed uitleggen, zijn analyses zijn altijd helder vind ik, als ik hem op televisie hoor praten!

7 juli 2011 om 14:57

Ik denk dat iemand met een strafblad nou niet echt een uithangbord is en je club moet vertegenwoordigen.

7 juli 2011 om 15:05

Dit is echt een klote opmerking, echt een Ajax hater, je kan ook zeggen dat een speler die topscoorder is van het Nederlands elftal, het alleen maar goed kan doen....

Niemand onthoud Kluivert vanwege dat ongeluk, alleen de haters!!

7 juli 2011 om 15:13

Nou zeg.....ik heb heel veel sympathie voor Ajax.
Maar als jij ergens gaat solliciteren staat er nergens dat jij 2 keer topscorer bent geweest maar wel dat je een strafblad hebt.
Dat heeft niets met haten te maken,dat zijn nu eenmaal de consequenties die je je hele leven blijven achtervolgen, ook als je Kluivert heet.

Met alle respect voor de voetballers want zij zijn stuk voor stuk een icoon voor het Nederlandse voetbal, maar er zit er geen 1 bij die ik op korte termijn een organisatie zie leiden. Een tussenpaus vind ik maar een beroerde oplossing. We hebben behoefte aan vastigheid en een vaste lijn. Ook nu lijkt die wederom te ontbreken.

7 juli 2011 om 13:44

Niet Coronel napraten. Ga eens bij Bayern kijken en zie wie daar in het bestuur zitten. Allemaal ex voetballers en Bayern is 1 van grootste clubs in Europa.

7 juli 2011 om 14:00

Ik praat helemaal niemand na. Je hoeft geen geleerde te zijn om te weten dat ook dit niet gaat werken. De bestuursleden van Bayern zijn niet direct na hun voetballoopbaan in een bestuursfunctie terecht gekomen. Zo hebben zij eerst vooral technische functies uitgevoerd. Niet Cruijff napraten.

Ik meen dat Van der Sar had aangegeven wat meer bij zijn gezin te willen zijn, dus ik schat de kans klein dat hij de nieuwe directeur wordt. Clarence en Bergkamp zie ik liever hun ervaring op het veld overbrengen, ik heb geen idee of zij genoeg capaciteiten hebben om alle facetten binnen een voetbalclub te kunnen regelen. Voor Ajax hoop ik dat Tscheu La Ling het toch wordt, of anders uiteindelijk Marc Overmars.

Sorry, maar wat een belachelijke lijst... Dat zijn voetballers, geen algemeen directeuren... La Ling en Overmars waren voetballers en intussen wel directeur. Belachelijk dus.

7 juli 2011 om 14:03

Seedorf is eigenaar van de voetbalclub Monza.
Belachelijk ?
Denk dat dat in het geval Seedorf best meevalt.
Ook staat er in het bericht dat het de bedoeling is dat die jongens worden opgeleid en niet dat ze er gelijk moeten staan.

7 juli 2011 om 14:17

Ze moeten (jarenlang) ervaring opdoen... Spelers zijn nog geen directeur, commercieel of marktetingtechnische grootheden... Laat aub iemand met verstand van zaken plaatsnemen, ook Seeforf acht ik daar nog te licht voor...

Een grote club, heeft ook grote namen nodig. Ben erg tevreden met het aansturen hier van. Je ziet direct dat we het goede pad op zijn. Diverse grootheden terug naar de club brengen. En zelf willen ze ook dat geeft erg veel vertrouwen in de toekomst.

Seedorf voetbalt toch nog gewoon?

Benieuwd wie het nu uiteindelijk gaat worden!

Leuk al die topvoetballers maar een voetballer maakt nog geen leidende man. Het is onzin om te stellen dat zij ook direct algemeen directeur kunnen worden. Daar komt natuurlijk andere kwaliteiten bij kijken.

Seedorf lijkt me vrij lastig op dit moment. Hij heeft zijn contract nog verlengd als actief voetballer bij AC Milan. Ik denk dat hij in de toekomst wel een geschikte kandidaat kan zijn. Dit aangezien hij al eigenaar van een club in Italie was, als ik mij niet vergis was dat Monza. Hij heeft dus buiten zijn ervaring als voetballer ook ervaring als eigenaar van een club.

Van der Sar, heeft geen ervaring in een rol als bestuurder. Om dan meteen als directeur aan de slag te gaan lijkt mij lastig. Hij zou dan al snel een stroman kunnen worden waarbij hij volledig Cruijff volgt in de gedachtengang. Wellicht wel ideaal voor Cruijff en uiteindelijk wellicht ook voor Ajax.

Bergkamp, lijkt mij van de drie het meest kansrijk. Al kan Bergkamp nu al van grote toegevoegde waarde zijn in zijn huidige rol. Echter als er geen ander komt dan kan Bergkamp die rol op zich gaan nemen.

kan me niet voorstellen dat Bergkamp dat wil. Lijkt me gewoon helemaal niks voor hem.

gewoon la ling of in de toekomst overmars. Das prima.

Mensen beginnen gelijk weer te mopperen van het zijn algemeen directeuren maar voetballers. Oh ja joh? meen je dat nou?

zou er daarom misschien in de tekst staan dat ze klaar gestoomd moeten worden door een tussenpaus.. tjonge jonge.. lezen is ook een vak hoor.

Ik vind het wel goed die namen, maar Bergkamp valt in mijn ogen af, die lijkt mij communacatief niet sterk genoeg hiervoor. Van der Sar is wel een mooie kandidaat maar die zal niet vanaf nu al beschikbaar zijn om mee te lopen met zo´n tussenpaus.

met alle respect, maar hiermee lijken ze mij een beetje door te slaan. Seedorf voetbalt nodig, sar net gestopt en wil tijd met het gezin doorbrengen en dennis is op het veld nodig. Lijkt mij dat je op die functie wel iemand met iets meer zakelijke ervaring wil.

Het zijn allemaal grote namen, maar er zit er maar een tussen die al ervaring heeft in het vak, en dat is Marc Overmars. Tjeu La Ling ken ik verder niet. Overmars doet het al een paar jaar goed bij Go Ahead Eagles en heeft al bewezen met geld om te kunnen gaan. Een miljoenenclub als Ajax kun je niet zo maar in handen geven van iemand die nog helemaal geen ervaring heeft. Overmars is ook nog erg geliefd bij het Amsterdamse publiek en in de rest van het land, dus het lijkt me een gouden zet om hem te nemen.

Vergeet niet dat verstand van financiele zaken ook van belang is!!

V/d Sar, Bergkamp en Seedorf lijken me echter wel zeer verstandige jongens. Al vind ik ze alle 3 niet geschikt op dit moment. Wat dat betreft zou je eerder voor Overmars moeten gaan. Ikzelf zou het liefst nog een keer Van Gaal directeur zien worden.

ik vind dit een beetje te ver gaan ze willen dus (oud)spelers die geen enkele ervaring hebben in de vorm van management en het bedrijfsleven als algemeen directeur neerzetten. Ik ben het met Cruijff eens dat je op bepaalde plaatsen binnen de club oud spelers moet zetten, maar of dat nou zulke onervaren moeten zijn...

Van der Sar is de man met uitstraling in mijn ogen. Maar kan hij zo'n functie nu al bekleden? Je moet van veel dingen verstand hebben.

Wel grappig dat iedereen aan het feit voorbij gaat dat Seedorf nog gewoon voetbalt!

Wat mij opvalt is dat Ling te ''licht'' werd bevonden door het bestuur en vervolgens komen zij met een shortlist met mensen met geen enkele bestuurservaring....heus ik zie maar al te graag van der Sar en Seedorf terugkeren naar Ajax...maar dan wel als trainers...respectievelijk keeper en middenveld trainers.

Bergkamp is en als Overmars (al heeft deze al iets meer ervaring) geweldig voor de toekomst als directeur...maar voor nu zou ik zeggen een oud-voetbal die eind 40 begin 50 is (qua leeftijd) en na zijn voetbal carriere een goede maatschappelijke carriere heeft weten op te bouwen....en ik vind daarin Ling een goede kandidaat...hij kent de klappen van de zweep en heeft zichzelf uit een diep dal weten op te werken en aan zowel een bedrijf als een voetbalclub succesvol weten te leiden.

Van deze namen acht ik Seedorf toch wel het meest intelligent, hij heeft daarnaast ook al ervaring als directeur. Wat ik echter niet begrijp is waarom Cruiff zichzelf niet gewoon kandidaat stelt? Hij wil sowieso de grootste man zijn binnen de club, waarom dan niet meteen de hoogste functie claimen? Stel hij gaat dat vier jaar doen met een Seedorf of Overmars als rechterhand, die hij op die manier klaarstoomt voor het grote werk na deze jaren.

Zidane algemeen directeur bij Real, nu nog Seedorf algemeen directeur bij Ajax. Seedorf acht ik nog geschikter voor die functie dan Zidane. Seedorf heeft zijn Master's degree gehaald aan de universiteit van Harvard. Hij bleek naast een geniale voetballer ook een uitstekende zakenman en strateeg. Zo is zijn stichting Champions for Children Foundation inmiddels een begrip geworden en internatinaal bekend. Seedorf is sinds 2009 mede-eigenaar van de Italiaanse club AC Monza Brianza. Een niets zeggend club, die dankzij de PR van Seedorf nu op de kaart gezet is. Daarnaast is Seedorf in het verleden eigenaar geweest van een racingteam. Daar heeft hij de fijne kneepjes van het vak zich eigen gemaakt en heeft hij zijn eerste marketingcompetenties eigen gemaakt. Seedorf is door al zijn activiteiten een graag geziene gast bij de vele Italiaanse voetbalprogramma's op tv. Ook de BBC en CNN maken maar al te graag gebruik van de diensten van Seedorf om wedstrijden te komen analyseren vanwege zijn sterke analyses en inzichten. En het gemak waarmee hij boodschappen kan overbrengen en de sympathie die hij uitstraalt maakt hem een geliefd persoon bij iedereen. In het kleine Tuvalu hebben ze 4 soorten postzegels. Op één daarvan prijkt een portert van Seedorf. Seedorf is een zachte man, maar ook een man met charisma en uitstraling. Met hem aan het roer deinst de rest van Europa wel terug en keert het respect dat men voor Ajax altijd had wel weer terug.

7 juli 2011 om 14:44

Zeer goed kloppend verhaal. Ben zelf ook helemaal voor Seedorf. Het woord respect komt altijd bij me op als ik Clarence ergens zie (tenzij hij een strafschop mist..). Lijkt mij de beste kandidaat na een jaar of twee opleiding tot algemeen directeur!

7 juli 2011 om 17:22

Wat een strafschop al niet kan doen he?!
Blijft 1 van Nederlandse beste voetballers met zn hart op de juiste plaats!!!

Clarence lijkt mij een goede optie, want hij is nu mede eigenaar van een italiaanse derde divisie club en hij heeft volgens mij ook nog een race team gehad. Ik denk dat als je hem bij Ajax cape town laat beginnen hij kan werken met de Ajax filosofie en tegelijkertijd ben je ook positief bezig in een arm land, dat is toch iets dat seedorf belangrijk vind.
Dat kan er voor zorgen dat het renedement van Ajax cape town omhoog gaat, wanneer seedorf directeur word bij het grote Ajax.

Mensen schijnen niet te begrijpen dat een algemeen directeur aan alle mogelijke kanten kan worden bijgestaan door mensen die van een bepaald onderdeel hun expertise hebben gemaakt. Hij hoeft niet alles zelf te doen. Verder vind ik dat de algemeen directeur van Ajax een bepaalde uitstraling moet hebben, niet alleen voor de fans, maar ook voor de buitenwereld. Deze namen voldoen daar ruimschoots aan. Verder wordt ook nog eens benadrukt dat een mogelijke kandidaat uit dat rijtje zou worden klaargestoomd door een tussenpaus, dus niet direct in het diepe. Bovendien, laten we niet doen alsof cijfers interpreteren, een visie hebben en sociale vaardigheden hebben een hele rocket science is. Er zijn zo veel banen waarbij meer voorbereiding is vereist.

7 juli 2011 om 14:30

Nee, jij begrijpt het niet. Als algemeen directeur van Ajax heb je een enorme verantwoordelijkheid. De directie bestaat maar uit drie personen en is verantwoordelijk voor de algemene gang van zaken. Dat betekent dus dat je de verantwoording heb over een huishouding van tientallen miljoenen euro's. Naast het voetbaltechnische aspect heb je ook zaken als marketing, sponsoring, communicatie, financiën etc. etc. De RvC heeft in principe alleen een controlerende functie, dus de directie moet grotendeels zelfstandig kunnen functioneren. Ervaring is dus een must.

In mijn ogen is dit rijtje namen dus onzinnig. Stuk voor stuk fantastische oud-spelers, maar enkel Overmars heeft bestuurskundige ervaring. Overmars heeft al aangegeven niet klaar te zijn voor deze functie. Als ik dit allemaal bekijk lijkt La Ling me op papier voorlopig het beste alternatief.

7 juli 2011 om 14:42

Je overschat de importantie van een algemeen directeur.
Deze jongens zijn stuk voor stuk bekend met enorme verantwoordelijkheden.
Wanneer het van hun gevraagd werden, stonden ze er.
En je hoeft echt niet te verwachten dat er bakken met geld verkeerd uitgegeven worden, want in die directie die je aanhaalt zit zoals gebruikelijk een financieel directeur. Wat betreft marketing, sponsoring en communicatie heb je een commercieel directeur. De positie van algemeen directeur is er juist één zoals Guus Hiddink vaak te werk gaat. Hij weet precies wat hij weet, maar ook wat hij niet weet. De dingen die hij niet weet, daar haalt hij mensen om zich heen die daar hun expertise van hebben gemaakt. Ik vind het dan ook vrij onzinnig dat jij stelt dat een AD een soort van übermensch moet zijn die in alle aspecten uitblinkt.
Maar zoals al aangegeven hebben wij ieder andere speerpunten die wij van belang achten voor een geschikte kandidaat.

7 juli 2011 om 15:49

Ik zeg niet dat het een soort van übermensch moet zijn, maar enige ervaring met dit soort zaken (zoals in een bestuursfunctie normaal is) lijkt mij wel relevant. Je denkt toch niet dat de financieel directeur en de commercieel directeur geen overleg plegen met de algemeen directeur? Ervaring is in mijn ogen onontbeerlijk voor een dergelijke positie. Zeker bij een club als Ajax.

Betreffende je relaas over Guus Hiddink. Een (ex)coach lijkt mij ook veel beter in het plaatje passen dan deze (ex)voetballers. Die hebben tenminste ervaring hebben met hoe het er in een club bestuursmatig aan toe gaat.

Waarom Overmars niet klaarstomen? Hij heeft al wat ervaring en hij acht zich nog niet capabel genoeg, op dit moment, om die functie te bekleden. Lijkt mij niet zo'n gek idee.

Hoe kunnen de boven genoemde nou ooit Directeur worden? Van de Sar is net een maand gestopt en Seedorf voetbal zelfs nog.

7 juli 2011 om 14:59

@afca0cbs

Ik denk dat je ook niet ieder artikel op vi enorm serieus moet nemen.

Verder zou je denken, dat wanneer men met een shortlist komt, dat men deze mensen al gepolst zou hebben hoe of ze tegenover een dergelijk baantje zouden staan.
Dan waren Seedorf en Bergkamp dnk ik al afgevallen, want de een speelt nog bij Milan en de ander is eigenlijk net bezig in zijn nieuwe functie als assistent van De Boer. Bergkamp gaat niet ineens binnen een paar dagen alweer opstappen.... dat geloof ik nooit!.
En Van der Sar is net gestopt..... dan spring je niet zomaar in een nieuw avontuur als Algemeen directeur, nog los van de vraag of ie wel zichzelf de kwaliteiten daarvoor toedicht.

Het noemen van namen is makkelijk. Dat kan iedereen. Aleeen vermoed ik dat geen van de 3 ook maar echt serieus erover nadenkt om op korte termijn Algemeen directeur van Ajax te worden.

Zijn ze nu helemaal gek geworden bij Ajax? Dat Van de Boog geen enkel voetbalverstand had, maar alleen maar verstand van zaken had, bleek niet te werken. Maar nu moeten ze niet in de fout gaan door iemand aan te stellen die helemaal Geen verstand heeft van zaken, maar alleen van voetbal. Dan krijg je weer problemen.

Je moet wel als directeur een bedrijf kunnen runnen en dat kunnen die oud voetballers die genoemd worden zeker niet. En dan roepen dat Tscheu La Ling te licht wordt bevonden? Die is zakelijk veruit het best onderlegd!

Ik weet dat het goed is om oud voetballers neer te zetten. Maar ik denk niet dat Seedorf of Van der Sar de kwaliteiten van algemeen directeur hebben.

Edwin van der Sar
Hij wil tijd met zijn gezin doorbrengen, daarnaast denk ik dat zelfs Edwin zelf zal twijfelen aan zijn eigen capaciteiten op dit gebied (net als Overmars dat doet trouwens).
Ik vind het een topgozer hoor, eerlijk waar zowel binnen als buiten het veld maar denk niet dat het wat gaat worden.

Tscheu La Ling
Perfect, past in het plaatje, heeft ervaring, is altijd eerlijk geweest, heeft zijn skills op elk gebied binnen de voetbalwereld, oog voor voetbaltalent en oog voor onderhandelingen.


Marc Overmars
Misschien wel het beste financiële inzicht van allemaal, ook zeker geschikt voor deze functie, echter blijft hij bescheiden, eerlijk en eerlijk als hij is en blijft blijft hij (voorlopig) bij Go Ahead Eagles.
Respect voor hem dat hij voorlopig bedankt voor de eer en zijn eigen cluppie niet in de steek laat (hetgeen hij gemakkelijk had kunnen doen).


Dennis Bergkamp
Van zijn financiële inzicht weet ik weinig af, het lijkt me een eerlijke, betrouwbare en rustige man, maar ook een man die ik liever op een andere plaats binnen Ajax zie dan als financieel onderhandelaar van de contractjes e.d. Dit is net zoiets als Obama als postbezorger laten werken, tuurlijk hij zal het vast beter doen dan gemiddeld, maar aan zijn echte talent kan hij vervolgens totaal geen tijd meer besteden en dat zou zonde zijn.


Clarence Seedorf
Ik weet dat velen er me nu aan gaan herinneren dat ook hij een club overgekocht heeft, maar er zijn een aantal punten. Ten eerste is hij nog altijd voetballer en weet ik niet of hij dat zomaar op wil geven. Ten tweede is hij voor mijn gevoel (dit weet ik verder niet zeker hoor, maar zolang ik niet beter weet ga ik hier even vanuit) meer de man met de zak met geld die de club levend houdt dan echt de dealer die spelers regelt en de dienst uitmaakt.


iemand anders
Tja beetje vreemde optie, ik zou niemand anders weten, sterker nog, een aantal mensen die hier opgenoemd zijn had ik nooit opgenoemd als kandidaten.
Ik hoor mensen praten over Kluivert , maar hij heeft net gezegt dat hij helemaal blij is met zijn werk bij Twente en daarnaast is ook hij volgens mij helemaal niet een echte dealer.

Al met al lijken me de kandidaten die Johan opgenoemd heeft verreweg het beste en verbaas ik me een beetje dat hier intern aan getwijfeld wordt.
Ik ben erg benieuwd naar de argumenten ook.

Sterker nog, eigenlijk begin ik zelfs te twijfelen aan de waarheid van enige ''interne twijfel''.
Nusport claimt misschien van wel, maar voor de rest heb ik nog niemand daar over horen praten.

Mensen zoals Bergkamp, Seedorf en van der Sar zijn natuurlijk namen van echte Ajacieden. Alleen wat hebbben zij nou maatschappelijk gepresteerd, om ook de nodige zakelijk/betuurlijke kennis onder te knie te hebben ? Als men La Ling al te licht vind, dan ben ik wel nieuwschierig wat men hiervan vind. Dan is La Ling beter want die heeft het beide, nu zou wel 1 van hun onder La Ling zeg maar, een soorte met van stage leer/ervarings traject kunnen doorlopen.

Als ik iets niet geloof wat onlangs in de media is gekomen is het dit wel zeg.
1. Seedorf is nog niet eens gestopt met voetbal!
2. Bergkamp gaat toch juist assistent trainer worden?!
3. Van de Sar zou heeeel eventueel kunnen maar gezien de andere kandidaten lijkt me dit ook zeer onwaarschijnlijk!

Al met al wacht ik rustig af tot ook dit bericht weer ontkracht zal gaan worden..

weet niet of deze namen geschikt zijn, het zijn in ieder geval namen uit het voetbal en dat is belangrijk denk ik want mensen uit de zakenwereld zie je overal maar falen omdat ze het wereldje niet kunnen, ik snap niet waarom la ling zou afvallen , heeft iemand enig idee ? dat verhaal van te licht en zo is echt niet duidelijk ofzo

beetje vreemd niet? Ling is te licht bevonden maar dan komen ze wel met mensen die nog helemaal niets zakelijks hebben bereikt.. Maar misschien als ze binnen de club worden klaar gestoomd dat het wel een goede keuze blijkt te zijn..

Ik weet het niet.. en ik weet ook niet of deze mensen er wel zin in hebben.. het is niet zo maar even een functie..

Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar Ling die als voetballer hoog heeft gespeeld en ook zakelijk een aardige staat van dienst heeft..

We gaan het zien de komende weken...

Sorry mensen maar het mag nu toch wel duidelijk zijn dat de berichtgeving werkelijk nergens over gaat. Als Ajacied vind ik het zelfs kwalijk dat er dit soort onzinnige berichten naar buiten worden gebracht.

Volgens de eerste berichtgeving van Sportnu is La Ling te licht voor de functie. Hij is oud voetballer, heeft verstand van zaken en bewezen diensten als bestuurder (In het voetbal).

Dan vandaag Vi:
Nu zou de te licht bevonden La Ling, indien de RvC geen akkoord geeft voor zijn aanstelling, een shortlist hebben met daarop 3 namen van prachtige spelers met nul bestuurlijke ervaring. (En ja Seedorf heeft al zeer veel opgezet op het gebied van goede doelen, dit zijn non-profit organisaties die niet afgerekend worden op behaalde resultaten maar bedankt worden voor de geleverde giften middels vrijwilligerswerk).

Haha wat en grap, ling is te licht voor deze functie, overmars heeft zelfkennis en dan komen ze met dit.
Wat een giller, seedorf voetbalt nog, bergkamp is net trainer en sar wil een jaar niks doen heeft hij al gezegt.
Ja, hele leuke voetballers, maar 0,000 noppes nada niente aan ervaring als directeur

Het blijft toch een behoorlijke organisatorische puinhoop...

- Cruyff heeft al diverse keren gedreigd met opstappen (het blijft toch net een klein kind),
- Coronel en vd boog zitten gewoon nog bij Ajax (ongelooflijk na die grote soap),
- blijkbaar weten de jeugdtrainers niet waar ze aan toe zijn en het onbreekt aan echte leiding,
- Jonk en Bergkamp hebben nog geen contract omdat ze er salaris technisch niet uitkomen
- jonk en bergkamp moeten zorgen voor het complete technisch beleid, maar zijn nog onervaren
- de nieuwe RvC heeft blijkbaar al helemaal geen verstand om compleet onervaren mensen naar voren te schuiven voor de functie van directeur
- blind weet niet of hij mag blijven
- ajax heeft met frank de boer een onervaren coach, en met bergkamp/de boer/ jonk gewoon erg onervaren mensen (fantastische voetballers, maar dat wil nog niets zeggen)...

ongelooflijk dat dit eigenlijk allemaal kan bij een beursgenoteerd bedrijf en een grote club als ajax???...

Het lijkt wel of ze allemaal stage mogen lopen bij Ajax, zonder dat er iemand boven staat en de zaakjes regelt....

7 juli 2011 om 17:45

Joehoe:

-cruyff heeft al in een reactie laten weten dat van opstappen geen sprake is en hekelt de berichtgeving hierover.
-coronel en vd Boog zijn officieel uit functie, benoeming nieuwe kandidaten kan alleen niet eerder vanwege de regelgeving, verschillende bijeenkomsten moeten uitgeschreven worden.
-welke jeugdtrainer heb jij gehoord die niet weet wat hij moet doen.
-jonk en Bergkamp praten niet over het financiële gedeelte maar over de invulling van hun functie, dit kan pas officieel geregeld worden na het intreden van de Rvc.
--jonk en Bergkamp moeten de taken uitvoeren die ze meekrijgen, dit in combinatie met hun kennis van voetbalzaken.
-VI heeft het over een shortlist, indien deze er echt zou zijn staat er duidelijk bij vermeld dat er een tussenpaus zal komen. (al vind ik de hele berichtgeving meer op riool journalistiek lijken dan dit ook maar enige kern van waarheid heeft)
-blind wordt technisch manager
-frank de Boer is kampioen geworden met Ajax, kent de jeugd als geen ander en heeft als assistent het voortreffelijk gedaan bij het Nederlands elftal.

Zoals het ging was het bagger, er moest iets veranderen en ik geloof dat er 1 iemand is die heeft laten zien dit van voren af aan te kunnen sturen. Zie Barcelona nu!

De mensen die jij allemaal benoemt als onervaren hebben allen al in het verleden stage gelopen bij Ajax, ook hun zijn bekend met de organisatie en denken gelukkig wel in lijn met het nieuw te voeren beleid.

De selectie is versterkt, er is nog geen speler weg en de eventuele onrust heeft geen invloed op het team en de prestaties. Zie het kampioenschap van het afgelopen jaar!

Seedorf voetbalt bovendien nog, en is eigenaar Monza Brianza in de Serie C voetbalt...volgens mij mag je dit niet eens combineren met een functie bij Ajax...

Ben benieuwd wat nu de criteria is om algemeen directeur te worden.
'' U dient bij Ajax gevoetbald te hebben?'' Je zou verwachten dat je er iemand neerzet die bestuurlijke ervaring heeft. Voor een beursgenoteerd bedrijf zelfs ruime ervaring.
Misschien dat ''aanvoeder'' zijn geweest voldoende is.

Ik snap best dat je iemand met een voetbal hart er neer wilt zetten, maar een club draait niet alleen om voetbal er komen veel randzaken bij kijken. Daar kan je niet iemand neerzetten die geen ervaring heeft, anders neem je de functie niet serieus.
Wat hoopt Cruijf er mee te bereiken? Het is geen mascotte ofzo. Is toch een vak wat wezenlijk anders is dan op het veld staan.
Ik kan er niet bij wat dit nou moet worden.

Ze slaan een beetje door. Voetbalkennis in de organisatie is leuk, maar Ajax is een bedrijf. Als Ajax verstandig is kiezen ze voor oud voetballers met ervaring in het bedrijfsleven en bij voorkeur ook nog in de voetbalwereld. Ling, Overmars, van Gaal, ik noem er een paar. Bergkamp, Seedorf,, van de Sar zijn nog niet geschikt voor de RVC en het gaat wel om het heden. Dat je zulke mensen klaarstoomt voor de toekomst is goed. Even een gewetensvraag: Waarom wil bijvoorbeeld een Molenaar, van Duivenbode, Keizer niet? Waarom wordt van Gaal niet benaderd? Of is er sprake van een te dominante aanwezigheid van 1 persoon, Cruijff? Een man waar moeilijk mee te werken is of een man die zijn eigen trots niet opzij kan zetten door kwaliteit, van Gaal, binnen te halen? Zijn zo maar wat vragen die in mij opkomen. Er zullen snel namen moeten komen en aanvaardbare namen. We gaan het zien.

Allemaal prima personen, met veel voetbalkennis, en inzicht in het spelletje.

Blijf alleen wel met de vraag zitten, hoe kan het dat La Ling te licht is bevonden, en deze heren wel over de kwaliteiten zouden beschikken..... Is er misschien meer met La Ling aan de hand wat men nu verzwijgt?

8 juli 2011 om 00:56

Precies wat ik dacht. Heb je een uitstekende kandidaat, dan bevinden ze hem te licht en dan kom je met deze short list aan zetten? Hier klopt ergens geen hout van.

Ajax kan trouwens niet wachten totdat iemand jaren lang opgeleidt gaat worden, we hebben nu een AD nodig die snapt wat er gaande is en past bij een lastige club als Ajax.

8 juli 2011 om 10:52

Rik van den Boog dus. Maargoed dat hebben we al compleet vergooit.

En wederom wordt mijn gedachte bevestigd dat het dom is geweest om van den Boog er uit te werken. Van der sar wil ik graag in een trainers functie zien, net als bergkamp. Seedorf zie ik het in de toekomst wel doen (over 1 of 2 jaar), maar niet nu, het beste was gewoon geweest dat van den Boog nog 1 of 2 jaar AD bleef en bv. seedorf of overmars het stokje rustig overnam.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren