Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'AC Milan overweegt bod uit te brengen op Ajacied Eriksen'

Laatste update:

Corriere dello Sport weet de weg naar Amsterdam de laatste tijd goed te vinden. De Italiaanse krant brengt haast dagelijks nieuwe berichten over een mogelijke transfer van Maarten Stekelenburg naar AS Roma en meldt nu dat ook een andere Ajacied de overstap naar de Italiaanse Serie A kan maken. AC Milan zou overwegen om een bod uit te brengen op Christian Eriksen.

/

De interesse van i Rossoneri in de Deense middenvelder is niet nieuw: evenals diverse andere Europese topclubs houdt Milan Eriksen al een tijdje in de gaten, maar vooralsnog is de club nog niet overgegaan tot actie. Ajax moet er wel rekening mee houden dat dit gaat gebeuren: vicevoorzitter Adriano Galliani beloofde de fans dat er nog een middenvelder bij zou komen en wellicht wordt Eriksen dat wel, hoewel Marik Hamsik van Napoli nog steeds als belangrijkste kandidaat geldt.

De negentienjarige Eriksen debuteerde onder Martin Jol in het eerste elftal en groeide onder Frank de Boer uit tot een belangrijke basisspeler voor Ajax. De middenvelder werd benoemd tot talent van het jaar bij de landskampioen en heeft al een paar keer aangegeven dat hij Amsterdam nog niet wil verlaten, maar het is maar de vraag of Milan onder de indruk raakt van die woorden.

Bij welk bedrag moet Ajax Christian Eriksen toch maar verkopen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onder de 30 miljoen hoeven ze niet te komen praten !

Succes daar in Milaan.

3 juli 2011 om 19:15

haha grappenmaker, je bent niet realistisch. Als Milan komt met een bod van tussen de 15 en 20 en ze brengen die jongen zijn hoofd op hol dat gaat hij echt wel. Dit is namelijk ook de werkwijze van Ajax, dus deal with it!

Ajax doet niet mee aan de top van Europa en dat zal het ook nooit meer doen, dus wanneer een speler kan verkassen en er Financieel dik op vooruit kan dan doet hij dat gewoon. (ook al zegt hij nu van niet)

3 juli 2011 om 19:31

Met een contract voot een paar jaar bepald alleen ajax of hij gat, daarnaat heeft hij angegeven er nog niet klaar voor te zijn.
En leuk om opje negentiende bankzitter bij milan te zijn, ofgewoon cl in de basis bij ajax

3 juli 2011 om 19:44

Goalzz,

Jij volgt het nieuws over Eriksen ook niet zo intens hè. Eriksen weet al een jaar lang van de interesse van bijv. Arsenal en Milan, maar heeft al meerdere keren aangegeven dat hij zijn ontwikkelingen belangrijker vindt dan het geld. Morten Olsen heeft Eriksen zelfs ook al afgeraden om te vroeg naar zo'n club te gaan, omdat dan de kans zeer groot is dat hij stil komt te liggen in zijn ontwikkeling en dat zijn plaats in het Deense elftal dan ook in gevaar komt.

3 juli 2011 om 19:58

Gelukkig is Eriksen een nuchtere jongen die zich niet gek laat maken door een aanbieding van Milan. Hij weet zelf wat hij wil en dat heeft hij al meerdere malen aangegeven ondanks interesse van grotere topclubs dan Milan, namelijk bij Ajax zichzelf ontwikkelen en belangrijk zijn.

3 juli 2011 om 21:17

Ben jij helderziende of zo?? Wat een gelul, dat zeiden ze begin jaren 90 ook!
Ik zeg niet dat het gebeurt, maar jij kan nooit uitsluiten dat Ajax weer mee kan doen in de top van Europa..
Maar ja, je zal wel een gefrustreerde supporter van een andere club zijn??

3 juli 2011 om 21:47

Hahaha wat een pannekoek ben jij,

noem je Fcbogarde grappemaker en plaats je zo een bericht.
Ten eerste is Eriksen een verstandige jongen ook voor hij naar Ajax kwam kon hij naar de top van europa maar hij is verstandig, speelt net een half jaar in de basis bij Ajax en gaat zeker de top halen. maar weet zelf dat dit zijn tijd nog niet is.

En al zo hij zelf nu al naar Milan willen hij heeft een doorlopend contract dus Ajax bepaald of hij gaat of gewoon blijft.

Over dat Ajax de top van europa haalt wederom valt te bezien dat weet ik niet dat weet jij niet dat weet niemand, hangt van veel dingen af maar met namen ook van de regels die er gaan komen van de Fifa

3 juli 2011 om 21:51

eriksem heeft zelf aangegeven om nog minimaal 1 jaar bij ajax te voetballen. eriksen is een verstandig jongen en laat zich niet door geld verleiden.

eriksen wordt denk volgend jaar nog meer waard wordt want denk dat ie mooi seizoen tegemoet gaat

4 juli 2011 om 17:21

Eriksen heeft zelf aangegeven dat hij nog lang niet uitgeleerd is bij Ajax en dat hij blijft
Als hij zich zo stormachtig blijft ontwikkelen kan Ajax over 1a2 jaar misschien wel het dubbele vragen.

3 juli 2011 om 19:20

Als de ontwikkeling van Christian Eriksen zich doorzet in het huidige tempo is het misschien mogelijk dat een club over 2 jaar 30 miljoen voor hem over heeft maar om dat soort bedragen nu al te roepen raakt kant noch wal. Het ventje is nog maar 19 jaar oud en heeft net een paar leuke wedstrijden gespeeld. Ik hoop echt dat hij in Nederland blijft en dat we met z'n allen nog van hem mogen genieten. Ik hoop ook echt (in het belang van Christian Eriksen zelf) dat als er werkelijk een club voor die jongen bij Ajax aanklopt dat ze in A'dam zeggen dat hij simpelweg voor geen enkel prijs te koop is. Hij heeft het in zich om een hele grote te worden maar nu 30 miljoen of zelfs meer slaat helemaal nergens op.

3 juli 2011 om 19:26

Natuurlijk is hij nu geen 30 waard. Maar zoals je zelf al aangeeft, het gaat erom, dat ze met een krankzinnige vraagprijs een signaal afgeven !

Maar hoe dan ook, hij blijft aankomend seizoen zeker bij Ajax. Bij ons is hij redelijk verzekerd van speeltijd, bij Milan absoluut niet. Als hij zich zo doorontwikkelt, dan komt die absolute topclub er echt wel !

3 juli 2011 om 19:29

Juist om die reden, dat hij kan doorgroeien naar de 30 miljoen, moet hij dat ook minimaal opbrengen. Waarom zou ajax hem anders gaan verkopen? Omdat we over 2 jaar meer kunnen vangen en dan twee jaar van deze jonge geweldenaar kunnen genieten? Met alle respect maar dat gaat ajax natuurlijk niet doen, of je moet met een hoger bod komen dan 30 miljoen of het gaat gewoon niet gebeuren, hij heeft een langlopende contract en heeft het naar zijn zin, kan zich meer dan voldoende ontwikkelen bij ajax, is ook nog eens een van de belangrijkste spelers en speelt in een team dat bij zijn speelstijl past.

Ajax is gewoon actief op het hoogste niveau in europa namelijk in de CL, dus goalz lul niet. Daarnaast vorig jaar heeft ajax milan over twee wedstrijden verslagen, ook toen het in de arena wel ergens om ging kwam milan niet voorbij ajax.

3 juli 2011 om 19:32

Ik snap wel wat Fcbogarde bedoeld, al zou Milan met een bod van 20 miljoen komen doet Ajax dat. Alleen ben ik het met hem eens omdat ik ook vind dat je gewoon lekker hoog mag gaan zitten in je vraagprijs. Kijk bijvoorbeeld naar Porto die een fantastisch verkoopbeleid voert vraagt ook telkens gigantische bedragen voor hun spelers en dat werpt zijn vruchten af. Kijk naar Hulk daar wordt nu 80 miljoen voor gevraagd maar als komt een club met zeg 50 miljoen dan is ie gewoon weg, zo simpel is het.

3 juli 2011 om 20:03

Ook al kom je met een waanzinnige vraagprijs, dan nog zet je de deur open om te onderhandelen en je moet niet vergeten dat er clubeigenaren zijn die uit verveling een voetbalclub hebben gekocht, niet weten wat ze met al hun geld moeten doen en zo gek als een deur zijn. Ondanks dat 30 miljoen een krankzinnig bedrag is zou het me ook niet verbazen dat hij voor dat bedrag weg zou gaan en als dat gebeurd vrees ik het ergste voor de carrière van Christian Eriksen. Niks ten nadele van die jongen en ik heb hem nog niet op domme uitspraken kunnen betrappen maar er zijn er op die leeftijd teveel onder de druk bezweken.

3 juli 2011 om 21:20

omg, die 2 wedstrijden waren niet de 2 belangrijkste. Milan liet het lopen.
Feyenoord won toch eerst ook van chelsea. het zegt allemaal niks.

3 juli 2011 om 22:57

Onzin natuurlijk! Milan liet het in de eerste zeker niet lopen en toen kwamen ze er ook niet voorbij.
On: Eriksen blijft gewoon, hij weet heel goed dat hij bij Ajax speelt en bij Milan alleen maar een pronkstuk van de voorzitter is voorlopig.
Bovendien ga je als groot talent natuurlijk niet naar Itlaië maar naar Engeland.

4 juli 2011 om 08:17

AC Milan liet het echt niet lopen, wat denk je, dat het ze niet veel uitmaakt om thuis te verliezen van AFC Ajax? Het AFC Ajax heeft AC Milan gewoon goed uitgespeeld.

En je zegt: ''feyenoord won toch eerst ook van Chelsea Fc'' Klopt, alleen was dat een oefenwedstrijd...

OT. Eriksen moet gewoon 2 a 3 seizoenen blijven in Amsterdam, en daarna, mits hij zich dusdanig heeft ontwikkelt, vertrekken naar FC Barcelona

3 juli 2011 om 19:28

Lol. Eriksen is nog jong en kan nog hard falen. 30 miljoen is te hoog gegrepen.

3 juli 2011 om 20:01

Haha 30 miljoen.
Je hebt het wel hoog in je bol.
Zo veel is ie echt niet waard. En nee ook niet meer.

4 juli 2011 om 09:33

@boba, en Sander6

Niemand zegt dat Erkisen ook zoveel waaord is. In potentie is hij zoveel wel waard. Maar wat Fcbogarde hiermee bedoelt is dat ajax hem niet voor meer dan 30 mil laat vertrekken. Dus zoo hoog in ze bol heeft hij ook weer niet.

weinig kans, Milan! ga nou maar lekker achter die Hamsik aan, want Eriksen heeft al zovaak aangegeven nog sowieso een jaar constant bij Ajax te willen presteren! hij is pas 19 en is verstandig genoeg om te weten dat hij zijn carrière langzaam moet opbouwen. Succes met jullie tijdsverspilling

3 juli 2011 om 19:00

Eriksen heeft aangegeven sowieso nog één jaar bij Ajax te blijven. Lijkt me een logische keuze. Hij is een enorm talent, maar kan nog 50% beter worden. Met name fysiek moet hij nog een paar stappen zetten. Ben heel benieuwd hoe hij gaat samenspelen met Jansen en Sigthorsson. Erg lang zal hij niet te houden zijn voor Ajax.

3 juli 2011 om 19:33

Nee dat klopt, maar voor dit jaar wel, gelukkig staan nieuwe jeugdspelers als rits, fischer, klaassen en bouy te trappelen, het is ook prima dat hij volgend jaar of dat jaar erop vertrekt want een nieuwe lichting kan dan weer de kans krijgen. Ik denk dat ajax goed geld kan verdienen aan eriksen, nog een jaar CL, interlands en miss. zelfs een EK. Daarom gaat ajax hem ook absoluut dit jaar niet verkopen.

Carroll = 39 miljoen, dus Eriksen = 50 miljoen euro......

Ik ben benieuwd of Milan dan nog aan het overwegen gaat. Zonder gekkigheid, Eriksen is een prima speler, maar moet nog het nodige leren om een echte topper te worden. Dat kan hij voorlopig het beste doen bij Ajax.

3 juli 2011 om 18:11

Haha inderdaad. En voor zijn ontwikkeling is het inderdaad het beste om gewoon lekker bij Ajax te blijven. Maar iedereen weet hoe snel een jongen zijn kop gek gemaakt kan worden. Het is trouwens niet zomaar een ploeg die over de vloer komt he.

3 juli 2011 om 18:14

@ Quaresma__7

Dat is het voordeel van Scandinaviers. Die zijn vaak realistisch en weten vaak beter in te schatten wat het beste voor hun loopbaan is.

3 juli 2011 om 18:20

Scandinaviers staan inderdaad bekent als nuchter, berekend en realistisch. Ik hoop ook gewoon dat ie zich doorontwikkeld bij Ajax hoor, hij kan op korte termijn de absolute ster van Ajax worden. Wat is er mooier? Eriksen zal zeker niet weggaan deze transfer periode, en ook volgend jaar niet.

3 juli 2011 om 18:19

BEn je serieus. 50 miljoen.

3 juli 2011 om 18:24

ik wou net zeggen, moet veel meer zijn!!

wat een bedragen worden hier genoemd zeg.. 30m, 50m.. laat die gast nou eerst maar eens een mooi seizoen ballen in Amsterdam, dan praten we verder. Niet laten gaan dus!

3 juli 2011 om 18:27

Ajax moet ophouden met van die weggevertjes. In portugal en Italie laten ze wel zien hoe het moet. Udinese verkoopt een speler die ondergeschikt is aan Suarez voor 37 miljoen aan Barcelona en Ajax laat Suarez bij de eerste serieuze interesse van een ploeg die niet eens Champions League speelt vertrekken voor een schamel bedrag daarvan, terwijl hij daar nu al publiekslieveling is en ze nog een veel mindere speler voor 39 miljoen binnen halen.

Ik hoop echt dat Ajax hier van heeft geleerd. De voetbalwereld wordt steeds gekker, en bedragen die clubs als City neerleggen worden gewoon doorgerekend naar nieuwe talenten omdat er altijd wel een gek is die betaalt. Je kan dan kijken wat redelijk is of niet, maar de bedragen die in de voetbalwereld rond gaan zijn altijd onredelijk, waarom zou je je dan als club laten piepelen.

3 juli 2011 om 19:37

@ Ibram

Het blijft ongelooflijk dat mensen reageren op iemand zonder daarbij verder te lezen dan de eerste zin. Pffff.

3 juli 2011 om 20:03

Weggevertjes?. Ajax haalt altijd veel geld uit transfers.

4 juli 2011 om 08:29

@ R0binho
Misschien speelt het mee dat suarez in de nederlandse competitie speelde en hij uit vorm was?
Sanchez daarentegen heeft zich bewezen in de serie A. Dat scheelt wel paar miljoenen. Maar in plaatst van te zeggen dat ajax te weinig heeft gevraagd, zal ik eerder zeggen dat barcelona teveel heeft betaald. 33 miljoen voor suarez is hartstikke veel geld! Geen reden om te gaan klagen.

Daarnaast speelt erikssen pas een half jaar in het eerste van ajax. En zo goed was hij nou ook weer niet. Kan me niet voorstellen dat jij naar het stadion gaat voor erikssen. Als je 16 miljoen voor hem krijgt zou ik heel blij zijn. Voor de duidelijkheid kan je erikssen een beetje vergelijken met sulejmani, 16 miljoen voor betaald, groot talent, maar dat zegt niet alles.

4 juli 2011 om 13:18

@ Robinho Misschien dat je ook het salaris wat een speler krijgt in overweging moet nemen??? Daarop wordt een tranfsersom mede bepaalt. Niet alleen op kwaliteit.

Anders bepaalt de arbitrage commissie wat een speler daadwerkelijk waard is.

4 juli 2011 om 17:02

Ik vind eriksen zo'n verschrikkelijk houterige speler, die veelst veel ruimte nodig heeft om bewegingen te maken en ook zijn de schoten zo'onzorgvuldig , waarbij ik steil achterover sla van de overprijzingen van deze voetballer. Heb ik nog 10 x liever Aissati of Janssen of die nieuwe belg.

Alsjeblieft man verkopen, strik er om heen en wegbrengen. Een Ajaxmiddenvelder moet suppersnel en 360 graden wendbaar zijn en kort op de bal. Ik ben benieuwd als Rodney Sneider zijn broer kan opvolgen, maar de Jong of Eriksen behoeven van mij absoluut niet in de basis te zitten. Het verpest totaal het mooie Ajaxvoetbal van vroeger.

Eriksen wil zelf al niet ernaartoe dus Ajax zal zeker niks forceren en milan vriendelijk de deur wijzen.

3 juli 2011 om 18:29

nee Eriksen wil inderdaad totaal niet naar AC Milan....

hij heeft gezegd dat hij nog minimaal 1 jaar bij Ajax constant wil presteren hij heeft niet gezegd dat hij niet naar Milan wil, en als de interesse concreet wordt en het salaris bekend wordt gaat zo'n jongen ook nadenken, ik hoop dat hij bij Ajax blijft, net als Ruiz bij Fc Twente en zoals ik hoopte dat Dzsudzsák bij PSV zou blijven want als de eredivisie sterk is kan ik weer genieten van Europees voetbal

3 juli 2011 om 19:23

Eriksen heeft gezegd dat hij Ajax alleen zal verlaten als Barcelona aanklopt.
Ik geloof niet dat AC milan Barcelona is...

3 juli 2011 om 23:23

en ik geloof niet dat Eriksen een god is, hij heeft net 1 jaar goed gepresteerd in de eredivisie en dan is het opeens een wereldspeler.

Lijkt me kansloos van Milan. Erikssen zit daar goed en is verstandig genoeg om nu nog niet de stap te maken. Nog één of twee jaar en hij zeker goed genoeg voor een topclub, al zie ik hem nog wel wat langer dan dat bij Ajax blijven.

ik zeg 60 miljoen

Reden: Ik ben geen grote eriksen fan maar als neymar 45 miljoen waard is en hij bewijst het in brazilie terwijl eriksen de sterren van de hemel speelt in de eredivisie/el/cl/nationale team is hij zeker wel zoiets waard

3 juli 2011 om 18:12

60 miljoen? ben je gek geworden?

het is een talent dat zeker! , maar om gelijk te gaan zeggen 60 miljoen is overdreven , als aguero 45 miljoen moet kosten , terwijl hij al veel meer ervaring heeft en bij een grotere club speelt dat ajax , dan is 60 miljoen absurd

Hij blijft toch nog een jaar bij ajax en volgend jaar zijn ze hem kwijt , Talent is het zeker..

maar mensen moeten niet overdrijven met 50 / 60 miljoen pff

3 juli 2011 om 18:13

ja oke 60 miljoen is wel heel overdreven

3 juli 2011 om 18:18

80 miljoen! Minimaal!

3 juli 2011 om 18:20

het lijkt misschien overdreven. Maar Ajax wilt hem niet kwijt en hoeft hem niet kwijt..
Ajax moet net als bijv. de Braziliaanse en Portugese clubs gewoon 60 miljoen vragen, en dan schrikt het de clubs wel af, of is Ajax heel wat rijker en kan het goede vervangers halen.

3 juli 2011 om 18:21

mieschien haalt ie net de 16 a 20 miljoen op het moment

3 juli 2011 om 18:27

Als deze jongen bij Groningen/heerenveen/az/twente gespeeld had, was het een aardig talent die niet meer mocht kosten dan 8-10m.

leuke hype, meegespeeld aan een kampioenschap en een flinke portie talent, maar nu al 20m? ik snap dat Ajax supporters grotere bedragen gewend zijn dan wij hier in Eindhoven maar dit slaat natuurlijk alles. momenteel is hij een miljoen of 10-12 waard, maar in potentie natuurlijk veel meer. kan uitgroeien tot een nieuwe Sneijder en vertrekken voor 25~30m.

3 juli 2011 om 19:08

@frederiklaan
Het gaat er nu niet alleen om hoe goed Eriksen kan voetballen, maar het gaat om het complete plaatje. Ik durf Eriksen gerust een wereld-talent te noemen die het net zo ver als bijvoorbeeld Sneijder gaat schoppen, en wie weet wel verder.

Eriksen zegt zelf te willen blijven, en is nog zeer jong. Heeft daarbij ook nog een doorlopend contract van een aantal jaar (weet even niet hoeveel). Ajax wil Eriksen al zeker niet kwijt. Dus wat wordt dan de conclusie? Een prijskaartje van 50 miljoen. Dan kan het twee kanten op: Ajax en Eriksen zijn gerust, en die kunnen lekker door voetballen. Of er is een club die zo gek is om het te betalen, en Ajax is stinkend rijk. Dit noemen we nou een win-win situatie!

3 juli 2011 om 19:12

Kaka was. 65 miljoen eriksen nooit

Hmm... Vraag is hoe ziet Eriksen zelf aan tegen een absolute topclub zoals Milan? Als ie een beetje gek gemaakt word kan het zomaar zijn dat ie weg wilt. Ik vind Eriksen sowieso beter dan Hamsik. En hij is jonger en heeft dus nog meer potentie dan de eveneens niet oude Hamsik.

3 juli 2011 om 18:14

Lijkt me niet dat hij daar voor kiest. Hij heeft eerder ook al Ajax boven Barcelona verkozen. Juist omdat hij zijn carriere op wil bouwen. Daarbij heb ik wel eens gelezen dat hij een grote voorliefde voor AS Roma heeft?

3 juli 2011 om 18:18

AS Roma? Daar weet ik niks van maar het is best mogelijk hoor. En ja dat van Barcelona wist ik maar toen was ie ook nog niet zo goed als nu natuurlijk. Maar je hebt gelijk, Eriksen moet ook gewoon rustig bij Ajax blijven en volgend jaar gewoon de absolute ster worden in Amsterdam. Deze jongen is een klasbak die mits de juiste carriere keuzes een ware topper kan worden.

3 juli 2011 om 18:19

Kweet niet of hij zozeer een voorliefde heeft voor AS Roma, hij is in ieder geval groot fan van Totti!

3 juli 2011 om 18:24

@ Afcaxx. Klopt, hij heeft een voorliefde voor AS Roma en voor Valencia. Stond in een portret over Eriksen.

4 juli 2011 om 15:57

Johnnie10, Afcaxx en Joodinho,

Er stond ooit op Ajaxlife.nl een stukje over hem, waar zijn vader zijn dat hij een voorkeur had voor AS Roma en Valencia. Eriksen zelf zei daarop dat hij met een voetbalmanagerspel altijd die 2 clubs was. Daarna zei hij dat het tegenwoordig niet meer zijn favoriete clubs zijn. Welke clubs het wel zijn, hield hij voor zich.

3 juli 2011 om 21:37

@quaresma__7

Eriksen is redelijk rustig en nuchtere jongen , die laat zich niet zo snel gek maken. Niet dat ik hem een transfer naar Milan niet gun , maar het is gewoon veel te vroeg. Die jongen is 19 en heeft net een half jaar in de basis gespeeld bij Ajax waar hij nog lang niet is uitgeleerd. Je moet niet te grote stappen maken , en de stap van Ajax naar Milan is erg groot. Ik denk dat het beter is voor Eriksen als hij bij Ajax blijft , en dat lijkt me , hoe aantrekelijk geld ook voor Ajax is , ook het beste voor Ajax.

Milan hoeft zich helemaal niet te melden. Eriksen heeft al meerdere keren aangegeven nog niet te vertrekken bij Ajax. De Milan crew kan zich het geld voor de vliegtickets dus beter in de mogelijke transfer van Hamsik steken. Hopelijk blijft Eriksen nog een jaar of 3, gezien z'n jonge leeftijd, bij Ajax.

3 juli 2011 om 18:15

Money talks. Daarnaast is het niet ondenkbaar dat Eriksen misschien weggaat bij Ajax. Het is een fantastische speler en er zal waarschijnlijk ontzettend veel interesse voor deze jongen zijn. Ik kan je ook twee spelers opnoemen van mijn club die meerdere keren hebben aangegeven nog niet te willen vertrekken... Dus dat soort dingen kan je haast nooit serieus nemen. Ik denk dat AC Milan ook wel zal gaan voor Hamsik en misschien in de toekomst wel voor Eriksen, Maar als ze met een grote zak geld komen zou ik als Ajax zijnde altijd bereid zijn te luisteren en misschien mee te willen werken.

3 juli 2011 om 19:39

Toch verdiend eriksen ook een aardig centje bij ajax en is nuchter genoeg om niet alleen achter het geld aan te rennen. Hij kon al eerder voor andere clubs kiezen maar koos voor ajax voor zijn ontwikkeling, geen slechte keuze, want hij speelt zich nu al in de picture. Ik denk dat we hem nog 1 en hooguit 2 jaar kunnen behouden, dan verwacht ik minimaal 30 miljoen, waarbij ajax rond de 45-40 miljoen zal vragen. Ajax heeft met van der vaart en sneijder bewezen dat het de absolute top kan afleveren bij de clubs met het grote geld en daardoor wordt ook eriksen weer een beetje meer waard, sneijder voor 26 miljoen, eriksen voor 30 miljoen (eriksen is ook nog jonger)

3 juli 2011 om 21:17

@stanafca

Klopt , en ik vermoed dat als hij dit seizoen veder gaat in het tempo van de laatste maanden hij een nieuw contract krijgt aangeboden waarin hij grootverdiener zal worden , in ruil voor een extra jaar (wat ook met Suarez gebeurde). Mocht hij progressie maken aankomend seizoen verwacht ik hem nog 1 seizoen in Amsterdam te bewonderen. En in de zomer van 2013 vrees ik dat de wegen zullen scheiden , en dat Eriksen de volgende stap gaat maken in zijn veel belovende carriere.

De reden waarom ik denk dat hij ook niet in de zomer van 2012 zal vertrekken is omdat Jan Vertonghen , V/d Wiel , Stekelenburg ook zullen vertrekken tussen nu en het einde van de zomer van 2012 . Aangezien deze spelers momenteel eerder toe zijn aan de volgende stap en Ajax niet iedere belangrijke schakel zal willen verkopen zie ik Eriksen ook nog in 2012-2013 bij Ajax spelen. Tegen die tijd is Eriksen 21 als hij weg gaat , en dat vind ik eigenlijk al zeer jong.

voor minder dan 30 miljoen hoeft milan niet naar amsterdam te reizen eriksen is slim en eriksen zij dat hij 1 jaar constant wil spelen en dan pas de stap na de topclub maken,,

Eriksen vind ik nog veel te jong om zo'n grote stap naar het buitenland te nemen, hij is nog niet uitgeleerd bij Ajax. Dan kan AC Milan liever alles op alles zetten om Hamsik te halen die een paar klasses beter is.

Oeh laten we niet hopen dat ACM een flink pak met geld neerlegt want dan kan het wel eens zijn dat we Eriksen dit seizoen niet meer in de Eredivisie kunnen bewonderen

ben bang dat dit een kansloze actie word van AC, hoop natuurlijk dat eriksen ooit eens bij een club als milaan gaat spelen maar nu nog even niet

eerst nog even een goed constant seizoen bij ajax spelen en dan rustig verder kijken,

mochten clubs hem toch willen gelijk de lat hoog leggen waardoor de meeste afschrikken,

gewoon een bedrag van 50 of 60 miljoen, dat is natuurlijk veel te veel voor eriksen maar dan blijft ie zoiezo nog een jaartje in amsterdam!!

denk dat erkisen een voorbeeld voor veel voetballers zou kunnen zijn want zijn er niet veel die zeggen te blijven en dat ook doen terwijl er topclubs in je geintresseerd zijn

volgens mij heeft Eriksen al paar x gezegd niet weg te gaan, dus die moeite kunnen ze zich besparen.
En als ze willen bieden, doe dan minimaal 30 miljoen.

Ik heb veel liever Ganso of Hamsik op het middenveld bij Milan dan Eriksen. Eriksen is een heel getalenteerde speler, maar is nog veel te jong om naar Milan te gaan, waar je constant moet presteren. Zo niet wordt je door iedereen in Italië afgebrand, onder leiding van de media. Daar is deze jongen nog niet aan toe.

3 juli 2011 om 18:19

denk je dan niet dat hij bij Ajax ook constant moet presteren en dat Ajax hier onder de loep van elke krant ligt? hij lijkt mij hier ook best aardig met die druk om te kunnen gaan, speelt toch hele aardige wedstrijden. Maar dat betekent niet dat ik wil dat hij naar Milan gaat, want hij moet gewoon nog 1 of 2 jaar bijleren bij Ajax, constant spelen en dan de grote stap maken naar een club in Spanje, waar hij het best tot zijn recht komt.

3 juli 2011 om 18:23

Vevanger van Xavi of iniesta. Wat een grappenmaker? Zo'n talent is hij ook weer niet.

3 juli 2011 om 18:28

hoor je mij dat zeggen dan? ik zeg naar een club in Spanje, niet Barcelona. Daarentegen is het wel degelijk een groot talent, als je soms naar zijn ongelofelijke steekballen ziet, die lijken soms een beetje op die ze bij Barcelona laten zien. Vergeet daarbij niet dat hij nog geen 20 is he, het is een talent dat net een halfjaar goed presteert bij Ajax en hij heeft ook nog veel te leren.

3 juli 2011 om 18:33

Zo'n talent is hij wel.

3 juli 2011 om 18:21

Beetje vreemde reactie, los ervan dat Ganso of Hamsik meer ervaring hebben, Maar wat betreft het presteren kan ik me niet vinden in je reactie. Ook bij Ajax moet hij wekelijks presteren, net zoals in het nationale team en als hij bij een club in de Jupiler League zou spelen, moest hij ook wekelijks presteren. Dat AC Milan een stap hoger is dan Ajax, is een feit. Maar dat staat los van het presteren.

3 juli 2011 om 23:36

Daarbij heeft Ganso precies 2 wedstrijden meer gespeeld, en is Eriksen itt Ganso al op een WK geweest oa. Hamsik daarentegen heeft wel beduidend meer ervaring en lijkt me idd een betere optie vooralsnog.

4 juli 2011 om 19:22

Dat wilde ik al niet eens benoemen, maar bedankt voor de toelichting. Neem aan dat mijn standpunt ook wel vrij helder was met betrekking tot het presteren.

Kansloze missie natuurlijk. Onder de 30 mln hoeven ze Ajax niet eens te bellen. Bovendien zou Eriksen er verstandig aan doen om nog minimaal 1 seizoen bij Ajax te blijven. Hij staat tot 2014 onder contract dus eigenlijk zou hij voor het mooie nog een jaartje moeten bijtekenen. Wanneer Eriksen dan vertrekt hoeft Ajax waarschijnlijk geen vervanger aan te trekken want Rits, Serero en Klaassen beginnen binnen nu en 1 a 2 jaar serieus aan de deur te kloppen, verwacht ik. En misschien Kip en Bouy ook wel.

Ik denk dat Eriksen op termijn DE vervanger kan worden van Xavi of Iniesta.

Ajax moet gewoon precies hetzelfde doen als clubs in Italie, Spanje of Portugal. Gewoon zeggen, een bod onder de 100miljoen wuiven we weg. Ajax moet Eriksen echt nog een paar jaar houden, wat een geweldenaar gaat dit worden.

Hij heeft nu al zo vaak gezegd dat hij bij Ajax blijft (sowieso dit jaar) en dan krijg je dit soort roddels. Ik geloof het niet.

Als het waar is: Onder de 30 miljoen praten we niet!

3 juli 2011 om 18:23

al die mooie woorden van spelers die nog zogenaamd willen blijven. Zodra een AC Milan of een dergelijke club op de stoep staat, zijn ze al die woorden vergeten. De spelers die dan nog '' nee'' kunnen zeggen zijn wel heel erg zeldzaam.

3 juli 2011 om 18:42

Hij heeft al meerdere malen 'nee' gezegd tegen dergelijke clubs dus ik weet niet waar jij het over hebt.

3 juli 2011 om 23:39

Gelukkig is Eriksen pas 19 en weet hij dondersgoed dat hij daar niet aan de bak gaat komen, gaat sowieso nog 1 en ik denk zelfs nog 2 jaar bij Ajax blijven. Daarbij moet hij niet eens naar Italie gaan want dat is echt helemaal niks voor hem. Lekker rijpen en daarna doorstromen naar Barcelona want dat niveau gaat hij op zeker bereiken!

Kunnen ze niet beter voor Ganso gaan? Want A, dan houden wij Eriksen en B, Eriksen blijft bij Ajax.
Voor minder dan 30 miljoen hoeft er niet gepraat te worden want we kunnen net zoals Braziliaanse en Portugeze ploegen belachelijke bedragen vragen.

3 juli 2011 om 23:41

A dan houden wij Eriksen, en B Eriksen blijft bij Ajax. Ik neem aan dat je zelf ook inziet dat je nou precies hetzelfde zegt.
En waarom zou je voor minder dan 30 mil niet gaan praten. Ik bedoel het is een groot talent maar als je er nu 25 mil voor kan krijgen zou je wel heeel dom zijn om hem niet te laten gaan.

4 juli 2011 om 09:43

Ik weet dat die 2 redenen hetzelfde zijn, dat deed ik erom. En we mogen gewoon absurte bedragen vragen, waarom niet? Iedereen doet dat tegenwoordig. En waarom voor 25 laten gaan als je er meer voor kunt krijgen als hij nog 1 of 2 jaar blijft.

4 juli 2011 om 12:59

Omdat het maar de vraag is of met de financiële fairplay, de clubs nog steeds zo belachelijk veel geld uitgeven. Het lijkt mij namelijk van niet. Denk dat dit de laatste transfermarkt is dat er nog belachelijk bedragen worden neergelegd en daarna niet meer. De kans dat je dan dus hetzelfde kunt vangen lijkt mij klein.

Eriksen zal onder normale omstandigheden Ajax echt nog niet verlaten. Hij is zich heel bewust van wat hij kan en wat hij nog moet leren, wat dat betreft is hij een voorbeeld voor andere jonge spelers die vaak al veel te vroeg de stap naar een Europese topclub maken. Ik denk dat Eriksen nog wel 2 seizoenen in Amsterdam speelt!

Ten eerste moet hij gewoon nog 1 of 2 jaar blijven, maar als Milaan tussen de 15 en de 20 miljoen wil bieden moeten ze dat toch maar overwegen. Helemaal omdat Ajax erg ruim zit in de aanvallende middenvelders. Lodeiro, de Jong, Janssen, Sneijder, Sorero en Rits. Daarachter Fischer, Klaassen en Bouy. Maar liever over een jaar of twee. Hij is ook zeker nog niet uitgeleerd. Ze mogen Aissati wel hebben voor 6 miljoen

Dat kunnen ze best proberen.
50 Miljoen kunnen ze hem ophalen.
Maar ik denk dat eriksen zelf niet wil en gewoon bij ajax wil blijven.
Dat heeft hij al meerdere malen aangegeven.

Weinig kans AC Milan. Christian Eriksen is wijs en verstandig genoeg om te beseffen dat een stap naar een topclub als AC Milan na slechts pas een halve seizoen van waarde te zijn en net op 19 jarige leeftijd nog veel en veel te vroeg is. Daarnaast heeft hij meerdere malen in de media luid en duidelijk aangegeven dat hij minimaal nog 2 a 3 jaar voor Ajax wil uitkomen. Ze kunnen beter meer haast achter de transfer van Hamsik aan zetten. Daarnaast zal Eriksen voor niet minder dan 30 miljoen vertrekken uit Amsterdam! Tenslotte, Ik zie Stekelenburg wel blijven bij Ajax. Alle Europese topclubs zijn al voorzien van een topkeeper. AS Roma is momenteel vergeleken met Ajax wat Champions League voetbal speelt en in wederopbouw absuluut geen stap vooruit!

Gewoon meteen zeggen onder de 40 miljoen hoef je niet te komen..

Deze jongen is potentieel gouden bal winnaar hij heeft alles in zich om de beste ter wereld te worden die gaan we niet verkopen.

Hij is pas 19 en heeft nog genoeg te bewijzen. De talent is er maar iedereen moet niet gaan overdrijven hier met bedragen zoals 30 miljoen. En dan AZ wel bekritiseren dat ze 5 miljoen vragen voor een spits die ook een topper kan worden en pas dit seizoen is doorgebroken net als Eriksen.

Denk dat Milan 10-15 miljoen gaat bieden en niet meer. Daarmee neemt Ajax ook wel genoegen vooral als Eriksen ook wilt vertrekken.

3 juli 2011 om 18:21

15 miljoen gaat Ajax echt niet accepteren, en over die 5 miljoen is echt een ander verhaal, die jongen van AZ heeft een 1 jarig contract!

3 juli 2011 om 18:35

iets met appels en peren?
Eriksen was vaak de uitblinker, sig zat nog een deel van het seizoen op de bank of viel in, eriksen heeft een contract tot 2014, sig nog 1 jaar. Sig wilde naar ajax, eriksen wil niet weg, die heeft al lang zijn carriere uitgestippeld.

3 juli 2011 om 19:43

iets met spijkers en koppen

Culesgunner je weet duidelijk niet waar je over praat. En Ajax heeft geen haast bij het verkopen van Eriksen. Ze zien hem als de belangrijkste pion voor de toekomst en hebben het geld op dit moment niet nodig na de vele transfergelden die ze in 2011 al hebben binnengesleept (suarez, Emanuelson, de Zeeuw, miss Stekelenburg nog). Dus 10-15 miljoen voor het grootste talent van Nederland.... denk het toch niet!! Bij Ajax zijn ze niet gek hoor.

allemachtig wat hoor ik voor bedragen. Christian Eriksen is zeker een talent en moet nu nog niet naar ac milaan gaan, maar ik vind hem op dit moment nog echt geen 30 mil waard.

@ alle mensen die roepen dat Eriksen 30 miljoen waard is: Wees allen gerust. Met zo'n bod zal geen enkele club komen voor Eriksen.

3 juli 2011 om 18:22

Nou prima, dan behouden we Eriksen toch? Lijkt me geen slecht plan als je het mij vraagt.

3 juli 2011 om 18:22

@ Paolinho: Dan blijft Eriksen lekker bij Ajax!

3 juli 2011 om 18:24

Prima, dan plaatsen ze toch geen bod. Kan hij nog een jaartje bij Ajax groeien en dan is hij die 30 miljoen volgend jaar dubbel en dik waard.

3 juli 2011 om 18:24

Nou dan is het dus gelukt want hij gaat voor minder sowieso niet weg en ook voor 30 miljoen niet.
Deze jongen is slim genoeg om te snappen dat die eerst nog 2 seizoenen moet uitblinken in de eredivisie en aankomend seizoen en het seizoen erop maar eens 20 doelpunten en 20 assist moet geven voor dat hij hogerop moet hij zal Ajax op sleeptouw nemen naar het kampioenschap. Hij zal over een jaar of 5 met de gouden bal in handen staan en dan lopen er 100 miljoen mensen over de hele wereld met een Barca shirtje met Eriksen achterop dit word een hele grote jongen die menige nog zal verbazen.

3 juli 2011 om 18:27

Haha toch goed? Dan blijft ie zeker behouden en iedereen die denkt dat hij in de toekomst geen 30 miljoen waard gaat zijn zit goed fout. Eriksen heeft het, dat ziet zelfs een blinde. Zijn techniek, inzicht, vista en presencé, zijn onvoorspelbaarheid en variatie in zijn spel. Verdeelt het spel alsof ie 30 is en ik weet niet hoeveel ervaring heeft. Wat een voetballer is dat, we gaan allemaal zien dat deze jongen zonder pech gewoon absolute top word. En Eriksen zijn respect naar Ajax toe ik groot genoeg om niet zomaar weg te gaan.

Hij gaat daar niet heen, maar als AC Milan eruit komt met Ajax zal het denk ik om een bedrag van 24 miljoen gaan + Urby Emanuelson en 20% percentage doorverkoop.

3 juli 2011 om 18:27

Urby??? Laat die lekker in Milaan aub. Dat is, en zal nooit een speler zijn/worden van het niveau dat Ajax nastreeft. Ook bij AC zit ie op de bank/tribune.

3 juli 2011 om 18:29

Heb je een bron??

Ik denk dat Engelaar voor 16 mil wordt verkocht aan Osasuna + 20 % doorverkoop percentage + Kike Sola

On:

Ik denk niet dat Eriksen nu al weg gaat bij Ajax. Ik hoop het ook niet want ik kan van hem genieten met zijn prachtige passes.

3 juli 2011 om 18:37

ik ben blij dat die urby weg is, en ook een van de weinige die hem al een flop zag worden daar, dus nee, die hoef ik niet terug

3 juli 2011 om 22:03

Betwijfel of ze hem voor 24 miljoen zouden laten gaan. Is 1 van de meest talentvolle middenvelders in de wereld. Over een paar jaar is hij absolute wereldklasse en is hij (in deze tijd, met achterlijke bedragen) het dubbele waard.

30 miljoen?
echt mensen doe normaal.
hij heeft een half jaar redelijk tot goed gepresteerd en dan is iemand 30 miljoen waard?
dzudszak was 14 miljoen, terwijl die al veel meer bewezen heeft.
dus ajacieden reken maar niet op 30 mil

3 juli 2011 om 18:46

natuurlijk is eriksen op het moment nog geen 30 miljoen waard, maar dat betekent niet dat ajax het niet kan vragen. ajax wil eriksen gewoon niet kwijt, en dan vraag je gewoon enorm veel geld. zo simpel is het

Wat zou Eriksen in Italie moeten doen? Op de tribune naast Urby gaan zitten? Tevens heeft Eriksen al aangegeven de komende 2 jaar nog in Nederland te willen blijven dus lijkt mij een kansloos verhaal. Milan had/heeft ook interesse in Bruno Martins Indi...same story! Daarnaast zijn de laatste 20 jaar alle ''nederlanders'' daar mislukt op Seedorf na dus ik kan mij hier niets bij voorstellen.

3 juli 2011 om 18:25

Jij vergist je echt in het talent Eriksen! Die jongen barst van het talent! Inzicht, passeerbeweging, snelheid, steekpass en kan scoren!
Moet nog wel werken aan zijn fysiek, en zijn afstandsschoten!
Eriksen heeft in zijn kleine teen van zijn linker meer talent dan Martins Indi!
En voor je het ff vergeten was, Eriksen is een Deen

3 juli 2011 om 18:30

Dat Eriksen een Deen is dat weet ik zelf ook wel, vandaar ook de aanhalingstekens voor en achter Nederlanders... Want Eriksen is intussen meer dan een halve Nederlander volgens mij. Ik ben nog niet overtuigd van zijn kwaliteiten. Het is momenteel een hype om maar elke voetballer die een paar goeie wedstrijden heeft gespeeld over te kwalificeren, ook Eriksen heeft er pas een half jaar opzitten als basisspeler. Daarnaast is de vergelijking tussen Eriksen en Martins Indi er eentje van de welbekende fruitsoorten vergelijken....

Sowieso minimaal 30 miljoen euro voor deze supertalent! Die gast is pas 19 jaar en nu al een belangrijke schakel in de formatie van Frank De Boer.
Deze man heeft veel meer talent dan bijvoorbeeld een Hulk die 40 miljoen euro waard is.

Ik zou persoonlijk hem een langere verbintenis (met een verbeterde contract) geven t/m 2017 (nu 2014). Dan kan Ajax hem nog 3/4 jaar houden en dan verkopen voor 30-40 miljoen euro.

Over zijn talent en inzet valt niet te twisten.

Daar heb je gelijk in. Clubliefde is niet meer van deze tijd, dus hoeveel waarde moet je aan uitspraken, het kussen van het logo, wijzen naar het hart hechten? Hopen dat Eriksen zo verstandig is om de weg van de geleidelijkheid te kiezen en dus nog een jaar of 3 in Amsterdam te bewonderen is.

35 miljoen vragen en als ze dat betalen Lodeiro op die positie neerzetten en het geld op de bank storten. Zo niet, dan blijft ie lekker

Je kunt 10x nee zeggen je kunt 100x nee zeggen je kunt 1000x nee zeggen maar toch blijft Ac Milan een bod overwegen. Wat denken ze nou? Dat Ajax het niet meent? Zelfs Eriksen heeft meerdere malen gezegd : Ik ga nergens heen want ik blijf bij Ajax. Schijnbaar is dat voor de hoge heren bij Ac Milan geen duidelijke boodschap.

Gewoon nog een seizoen blijven en door ontwikkelen , daarna staat Rits al klaar om hem op te volgen , Die jongen is een wereld talent ! En ndaarnaast hebben ze in Amsterdam ook nog Serrero of hoe heet ie , die ook zeer goed uit de voeten kan op de 10 positie ! Kortom Ajax heeft de opvolgers al klaar staan en hebben bovendien nu ook een trainer die niet schroomt om jeudig talent een kans te geven !

Het scoutingsapparaat van Milan let in ieder geval wel op. Ben benieuwd wat Eriksen gaat doen wanneer Milan echt concreet wordt. Ik weet dat hij al meerdere malen heeft aangegeven bij Ajax te willen blijven en het lijkt me een nuchtere jongen die zijn carriere rustig op wil bouwen... Maarja, de roep van Milan is ook wel heel sterk hoor.

Ik hoop in ieder geval dat Eriksen eerst het plafond in onze Eredivisie haalt en dan pas weggaat. Zo kunnen we nog een x aantal jaar wekelijks van zijn spel genieten. Daarbij is hij over een aantal jaar veel meer geld waard.

Nu al 30m verwachten voor deze speler is trouwens niet reeel. Dat soort bedragen wordt alleen bij hele, hele hoge uitzondering betaald voor spelers uit de Eredivisie. Volgens Wiki heeft de transfer van van Nistelrooy naar Man u. nog steeds het record namelijk (30,1 miljoen).

20-25 miljoen en gewoon 20% door verkoop percentage. Ik persoonlijk hoop het niet, want hij is toch een van de smaak makers van de eredivisie.

Eriksen blijft gewoon netjes 2jaartjes, maakt ajax nog minimaal 1x kampioen en zal hogen ogen proberen te gooien in de Cl
En vetrekt dan lekker voor een bedrag tussen de 20 en 30 miljoen =)

Het is heel simpel, Ajax laat Eriksen echt niet gaan.

Eriksen is juist een troef in de CL straks, een speler die het verschil kan maken voor doorgang naar de knock out fase.

Eriksen kan beter gewoon bij ajax blijven en dit jaar in de CL spelen. En daarna kan hij denk ik wel een stap naar het buitenland maken.

3 juli 2011 om 18:33

ben ik het niet mee eens. hij is nog heel jong en zie hem nog graag een jaar of 2-3 in de eredivisie spelen. kan veel betekenen voor Ajax en het Nederlandse voetbal, en moet nog een belangrijke ontwikkeling doorgaan.

Tenzij er nu een club gaat komen die een belachelijk bedrag betaald als de gemiddelde Ajacied hier nu roept, gewoon lekker houden!

Voor 30 miljoen mag die van mij gaan. Pik je Toornstra of een andere talentvolle middenvelder gewoon op. Wordt Janssen onze linksmidden of Lodeiro/serero. Serieus Ajax heeft mogelijkheden genoeg voor die positie en ik denk/ben bang dat bij een goed bod men dit niet wilt weigeren door de mogelijkheden waarover nu beschikt wordt.

Realiteitszin hebben de meesten hier in ieder geval niet, Dat je een hoge prijs moet hanteren, ok. Maar mensen die hem serieus nu al 50 mil waard vinden kunnen beter een andere hobby zoeken.

Eriksen behoort tot een van de grootste talenten van de generatie Neymar, Ganso xhaqiri, Hazard Lukaku etc. Maar eriksen heeft een voordeel hij heeft een van de beste bagage gekregen, door zijn opleiding bij Ajax. Ik denk dat je eriksen gewoon niet moet willen verkopen gewoon net als de presses van Palermo zeggen 100 miljoen en voor minder niet. Maar als ik, eerlijk moet zijn is eriksen nu 20 miljoen waard. Ik denk je gerust 5 miljoen per jaar erbij kan tellen. Dus als hij 22 wordt zou hij denk tussen de 30-40 waard moeten zijn, als alles goed verloopt. Maar als een club nu komt, dan moet je gewoon 30 miljoen vragen. Niet dat eriksen dat waard is, maar als je ziet hoeveel Caroll, Young Jones en Henderson hebben gekost. Dan mag eriksen ook zeker wat opbrengen.

Maar hij zeker nog niet van het niveau van hazard.

3 juli 2011 om 18:33

je moet ook het geluk mee hebben. kijk naar Reis die werd ook gezien als absolute top talent, en zit nu met een zeer zware blessure. Ook is het lastig te zeggen hoever Eriksen nog door groeit.

@alle mensen hierboven die +30 miljoen teveel vinden voor eriksen. Degene die deze bedragen noemen zijn natuurlijk niet serieus, ze bedoelen alleen maar dat Ajax Eriksen op dit moment niet moet laten gaan, en willen met dit bedrag aangeven dat hij niet te koop is. ON: Eriksen moet nu nog niet weggaan, minimaal 2 seizoenen bij Ajax blijven en dan pas nadenken over een stap hogerol

3 juli 2011 om 18:42

Haha, goed dat je deze opmerking even plaatst. Ik begon al te twijfelen aan de realiteitszin van enkele VZ bezoekers. Maar ik denk dat het ook komt door de poll die bij dit stuk staat, daardoor kreeg ik het idee dat we het serieus over bedragen gingen hebben.

Gewoon (nog) niet te koop dus, prima. Hoop dat Ajax deze speler nog even voor de eredivisie kan behouden.

als ik Ajax was zou ik een ding zeggen: heel simpel je dokt nu 50 miljoen of je krijgt Eriksen niet klaar.

dan is er 90% kans dat AC Milan zegt: dan niet, Ajax tevreden.
dan is er 10% kans dat AC Milan zegt: oke is goed, hier heb je 50 miljoen, Ajax ook tevreden.

Eriksen heeft zelf gezegd nog minimaal een jaar te willen blijven dus lijkt mij dit de beste strategie.

3 juli 2011 om 18:37

denk je nou echt dat een club 50 miljoen gaat betalen als neymar bijvoorbeeld 46 mil moet kosten. Eriksen is echt niet zo bepalend als neymar nu al is. Eriksen is nu rieel 20 miljoen max. waard.

3 juli 2011 om 19:11

Hiermee bedoelt hij natuurlijk dat eriksen niet te koop is
Maar als ac milaan eens ff lekker gek doet en die leggen 50 mil ofzo op tafel, dan zijn beide partijen tevreden.

3 juli 2011 om 18:39

maar er maar gerust 99% en 1% van. zou grappig zijn hoor, ajax zou zich kapot lachen. maar dit gaat natuurlijk nooit gebeuren.

3 juli 2011 om 18:43

Maak van die 10 % maar 1 % en van 90 % 99 %.
Niemand gaat op dit moment 50 miljoen betalen voor Eriksen, zelfs die gekke Arabieren/russen niet.

3 juli 2011 om 19:08

@blackjesus je snapt toch wel dat ajax ook niet wil dat eriksen weg wil, dus is het niet erg als niemand 50 mil wil betalen
@frederiklaan + @psvalmrecity
ja jullie hebben gelijk 10% is misschien een beetje veel haha

3 juli 2011 om 20:21

@psvalmerecity

Nou, hopen dat Anzhi Makchalala interesse heeft.
Dan mag Ajax met 35 miljoen zeer tevreden zijn, want er zijn nog Rits en Serero. Rits die minstens net zo talentvol is, en Serero beschikt momenteel bijna over dezelfde kwaliteiten, alleen is Serero fysiek beter, terwijl Eriksen meer inzicht heeft.

Staat volgens mij wel in de top 100(?) talenten van de wereld. Vind het zelf een hele goede speler met veel potentie. Hopelijk maakt hij niet dezelfde fout als veel talenten, daar waar ze nooit aan speeltijd toekomen, vind ik altijd zo zonde om te zien.

Hopelijk vangt Ajax (als hij daadwerkelijk vertrekt) nog een hoge transfersom voor hem. hoop natuurlijk dat hij nog even blijft, zodat hij over een paar jaar de stap naar de top kan maken!

Ach joh geen stress, hij ging naar Ajax toen hij ook naar FC Barcelona kon gaan, dus waarom zou hij op dit moment in z'n carriere naar AC gaan. AC heeft hem niet eens nodig, en hij zit nou in een prachtige fase in zn carriere, basisspeler van Denemarken én Ajax, geeërd als een malle door de Ajax-supporters (en terecht) en CL dit seizoen, waarom zou hij dit in gevaar brengen voor AC Milan, waar hij waarschijnlijk fysiek tekort komt en waarschijnlijk ook de bank zal warmhouden?

Als je dit zo leest dan hoop ik dat alle leden, die bedragen noemen van 30-50miljoen, dit bedoelen als afschrik bedrag en niet serieus. Eriksen is een heel erg groot talent dat zou kunnen uitgroeien tot europese top...maar dat is hij nog niet.
Als je eriksen op waarde zou moeten schatten van wat hij in de eredivisie/interlands heeft laten zien dan kom je bij lange na niet op zulke bedragen uit.
Feit is dat ajax hem niet wil verkopen en dat Eriksen aangeeft niet weg te hoeven.
Als je dan als club probeert om zo'n speler weg te halen kun je, om ervoor te zorgen dat die club zich koest houdt tov die speler, een gigantisch bedrag er tegenover stellen...maar dat is natuurlijk geen markt conforme prijs.
Als je reeel bent en Eriksen puur op prestaties en talent zou inschalen zou je denk ik op dit moment echt niet boven de 15 miljoen uit komen. Puur omdat hij pas een jaar in Ajax 1 speelt en een paar interlands achter zijn naam heeft staan. Ga je kijken hoeveel je wilt ontvangen om het gemis van zijn talent in de komende jaren op te vangen, dan zou je wellicht wel in die regionen komen.
Vooralsnog moeten we niet vergeten dat dit nog steeds de carrousel periode is waarin van alles de ether ingegooid wordt en ik persoonlijk neem dit totaal niet serieus.

Eriksen is nu al een van de beste spelers van Ajax.
Presteerd nog beter in het Deense-elftal en speelde weergaloos tegen Milan.
Eriksen is een speler die een wedstrijd met een paar acties kan beslissen.
Hij heeft een fantastische steekbal, hele goede techniek en veel overzicht.
Ik vind hem een beetje het type Özil en kan net zo goed worden als Özil.

Eriksen gaat Ajax nog heel veel plezier geven en kan beter en wil ook nog bij Ajax voetballen.
Een speler van 19 die nu al zo beslissend is voor Ajax en nog zo veel kan groeien in zijn sterke en zwakke punten is minimaal 30 Miljoen waard.

3 juli 2011 om 19:53

En je vergeet nog iets, hij is razendsnel ook met de bal aan de voeten. Hij loopt op volle snelheid rechtop zonder ook maar naar de bal te kijken, te zoeken naar een gaatje in de verdediging of een open ruimte. Hij heeft een goed afstandsschot dat alleen in kracht nog wat moet toenemen,

Eriksen vertrekt niet bij Ajax tenzij er iemand met 30 miljoen aan komt zetten. En dan nog moeten ze Eriksen ervan zien te overtuigen bij Ajax te vertrekken. Die jongen zit goed in Amsterdam:
> Hij speelt veel wedstrijden
> Trainers om hem heen die weten hoe ze spelers beter moeten maken
> Krijgt het vertrouwen van de hoofdtrainer
> Wordt gewaardeerd door de fans

Ik denk dat Milan een groot geld bedrag voor hem moet neerleggen. Zou jammer zijn als hij weg gaat. Is nog zo jong. Hij kan beter nog een jaartje of 2 in Nederland blijven.

Gelukkig zijn jullie niet de directeuren enz bij Ajax want ik zie belachelijk bedragen 40 tot 60 miljoen. Bij langer na niet je mach blij zijn dat hij 15 à 20 krijgt. Ik zie vergelijkingen me neymar maardat is een heel andere speler dat is aanvaller die zijn meestal meer waard dan een middenvelder. Maar jongens het is een geweldig talent bij ons op de velden en een paar leuke wedstrijdjes bij denemaken. Dan zeg een paar hierboven mij als neymar zoveel is dan is eriksen de Braziliaanse competitie is sterker dan die an de Nederlandse compitie. Ik verwacht natuurlijk dat ik hierop Ajax reactie krijgt van blabla je hebt ongelijk maar jongens zet dan effe die ajaxbril af en kijk dan effe objectief zoals ik dat ook doe.

Serieus wat een belachelijke Pol zeg, als laagste Bedrag 10-15 Miljoen doe normaal zeg. En dan natuurlijk allemaal Ajacieden die op meer dan 30 Miljoen klikken. Serieus kunnen jullie nou echt niet objectief kijken. Eriksen is zeker niet meer dan 7/8 Miljoen waard. Fysiek zeer zwak en mag Engeland en Italië dus al vergeten. Spanje lijkt me wel iets voor hem, een club als Espanyol ofzo. Serieus man wat een Overschatting hier. Morgen gaan we zeker horen dat Derk Boerrigter 25 miljoen waard is.

3 juli 2011 om 19:50

Klopt een belachelijke poll , de optie absoluut onbespreekbaar hoort er nog bij te staan.
Ajax wil Eriksen niet kwijt , dus zet je daar een prijskaartje tegenover dat niemand wil betalen.
Simpele economie noem je dat.
Ik verbaas me iedere keer weer dat als het om spelers van Ajax gaat , er door de niet-ajacieden om het hardst geroepen wordt dat we onze spelers voor een prikje van de hand moeten doen omdat het niet marktconform is.

Ik zeg vraag 100 miljoen en iedere club haakt af , zijn we van al het gezeur af.
Het mooie is we hoeven niet te verkopen , terwijl er veel clubs zijn die wel moeten om hun begroting sluitend te krijgen.
Deze jongen is 19 jaar en zo veel belovend, contract openbreken tot 2017-2018 met een gelimiteerde transfersom van 40 miljoen iedereen blij, behalve de tegenstanders uit de eredivisie.

nou Milan, ik wens je veel succes..

Hij heeft zelf al meerdere keren aangegeven dat hij gewoon zal blijven.

Eriksen 30 miljoen. Na een half jaartje in de Mickey Mouse league? Snap die ajacieden niet die 5 miljoen voor Sigthorsson dan teveel vinden. Die is dan blijkbaar 50 miljoen waard gezien veel meer doelpunten en de wijze waarop Ijsland de Deense jeugdploeg uitschakelde.

3 juli 2011 om 19:08

Ik snap ook niet zo goed dat jij iedereen over 1 kam scheert. En de vergelijking tussen Sigthorsson en Eriksen kun je ook niet maken. Gezien het andere spelers zijn, de 1 belangrijker is voor het team dan de ander, langdurig contract en 1 jarig contract en de 1 wil weg en de andere niet.

Natuurlijk worden hier ook absurde bedragen genoemd, maar niemand zegt dat ie dat waard is, maar dat ze dat moeten vragen. Daarin zit ook een verschil natuurlijk

Hahhahaha de meeste mongooltjes hebben nog meer verstand dan de gemmidelde ajax supporter! Eriksen beter als hamsik en hulk???? Come on get a life!!! Als je 15 mil krijgt direct wegdoen! Het is een leuk talent maar een hamzik is al zoveel beter

3 juli 2011 om 19:02

je weet wel dat Hamsik al bijna 24 is en Eriksen nog maar 19?

Eriksen is een fantastisch groot talent en hij kan zo veel groter worden dan Hamsik..

Ken je feiten jochie

Ik dacht noujuist dat Milan geen intresse meer voorlopig had in Eriksen aangezien ze net El Shaarawy hebben aangetrokken.
Dat een extra middevelder komt is wel duidelijk, alleen verwacht ik niet zo een talent als Eriksen bij wie het er nog uit moet komen.
Ik blijf nog altijd hopen op Ganso die zich echt heeft bewezen in Brazilie.

Dit zou een briljante zet van ACM zijn, in mijn ogen het meest belovende talent van de gehele eredivisie en kan in jaren uitgroeien tot de nieuwe regisseur in het San Siro.

Ik zou dit echt geweldig vinden maar ik ben ook realistisch. Hij zal sowieso deze zomer niet vertrekken. Maar misschien zijn er andere constructies mogelijk. Misschien wel verkopen en terughuren?

Ha heerlijk weer, Suarez taferelen zijn weer terug. Nu kunnen we weer met zijn allen gaan praten over hoeveel een ajacied waard is. Ik zie de onrealistische bedragen al weer langs vliegen van ajacieden, 60 miljoen zie ik al, volgens mij weten ze niet hoe veel geld dat is, maar goed, dat word nooit betaald voor een jongen wie net uit de eredivisie komt, en eigenlijk zich nog niet extreem heeft kunnen onderscheiden in onze competitie, laat staan een CL niveau.
Ik snap de interrese van Milaan nu wel, nu zal hij nog enigzins betaalbaar zijn, realistisch geschat zo rond de 25 miljoen, want die gast heeft zeker potentie om een hele grote te worden. Hoe langer ze wachten hoe duurder hij word. Maar ik denk dat Milaan te vergeefs moeite zal doen. Eriksen heeft zelf al aangegeven nog niet uit geleerd te zijn bij ajax. Bovendien zou Barcelona al interresse hebben, en dat lijkt mij voor de meeste spelers toch de ultieme club, om naar toe te willen..

Een bedrag staat hier niet ten sprake ajax kan vragen wat ze willen.
ze willen niet van eriksen af en eriksen wil ook nog niet weg.

Dan kan je met absurde bedragen komen met de intentie dat hij dan tog niet verkocht gaat worden.

De waarde van Erikson ligt tussen de 10 en 15 miljoen vermoed ik. Milan kan hem gerust kopen en dan hebben ze een jonge talent binnen met enige ervaring. En Ajax kan dan wel weer ergens anders een talent wegkopen voor enkele miljoenen.

3 juli 2011 om 19:55

Weet je wat ,we zetten de deur voor al onze spelers wagenwijd open en ze mogen allemaal voor niets weg.
Zolang wij niet hoeven te verkopen en we de speler willen behouden , vragen we bedragen die niet realistisch zijn, deal with it.

Meer dan 30 miljoen hahahaha wat een grap ,hij een paar leuke wedstrijden gespeeld onder Jol had ie niet eens een Basisplaats 10 miljoen een mooi bedrag

3 juli 2011 om 19:31

10 miljoen is een belachelijk laag bedrag voor een speler van zijn potentie. Voor 20 miljoen kan Milan hem op komen halen. Dat hij bij Jol geen basisplaats had zegt meer over Jol dan over de kwaliteiten van Eriksen.

3 juli 2011 om 20:11

Welke potentie ? hij word veel te groot gemaakt door de ''ajax'' media .
Nee want zonder hem speelde ajax het beste voetbal vorig seizoen de 2e helft van de competitie.

4 juli 2011 om 13:41

Nee, maar hij was toch de uitzondering. Hij speelde bijna altijd goed en liet soms briljante dingen zien, waaraan je duidelijk kunt zien dat hij veel in zijn mars heeft. Dat jij begint over het totale ajax spel en dit vergelijkt met het spel van Eriksen slaat nergens op, want je staat met 11 man op het veld. Messi voetbalt ook een stuk minder bij Argentinie dan bij FC Barcelona, is hij daar dan in een keer een slechtere voetballer?

3 juli 2011 om 19:50

Gelukkig doet Ajax de onderhandelingen en niet een Psv supporter.

3 juli 2011 om 20:13

Zoals je weet doet PSV de beste zaken 80 miljoen in een paar weken ophalen en de 3 grootste talenten ophalen .

3 juli 2011 om 20:23

Marmita,

We weten ondertussen wel dat je een hekel hebt aan Ajax, dus begin niet over een ''ajax'' media, want dat slaat nergens op. Arsenal had al een tijdje interesse in hem en nu ook Milan. Zitten jou ''ajax'' media daar dan ook?

Je eigen stuk grond verkopen voor 43 miljoen euro om vervolgens toch te blijven gebruiken dat je dan ca. 2 miljoen euro per jaar gaat kosten met een looptijd van 40 jaar noem ik niet echt goede zaken doen. En dat resterende bedrag dat PSV heeft ontvangen zijn ook gewoon leningen die niet gratis zijn. Ooh ooh ooh, wat is PSV goed bezig zeg?

Het zou eeuwig zonde zijn als dit waar is en hij vertrekt, Hamsik lijkt me meer steady en heeft al bij Napoli meegedraaid voor Eriksen zou het beter zijn nog een seizoen bij Ajax te blijven maar als het serieus is hoop ik dat Ajax het volle pond vraagt en keihard onderhandelt. Sommige mensen op deze blog vinden dat Ajax deze speler voor een schijntje moet verkopen maar voor Ajax is deze speler erg belangrijk en ook was ook de bedoeling dat hij lang bij Ajax zou blijven en een sleutel speler zou worden. Als elke Nederlandse club hun spelers voor een habbekrats zouden verkopen is het einde zoek, men moet ook het eigen talent binnenshuis proberen te houden enigszins een realistisch denkend bestuur/club doet dit.

Meschien is zijn waarde minder als een groteren club hem zou verkopen maar voor ajax heeft deze speler al een grote waarden terwijl hij nog maar een jonge jongen is daarom zou ik hem ongeveer tussen13 miljoen en de 19 miljoen in verkoop prijs inschatten om die reden zijn Neymar en Ganso ook zo duur het zijn jongen spelers maar al grote waarden voor ploeg. Ik zou hem zowiezo niet verkopen hij is een goede spelmaker met veel inzicht (voor zo'n leeftijd is dat knap) hij geeft goede balletjes binnendoor heeft een goede passing beweegt ook goed als hij de bal niet heeft en heeft een vrij goed schot dus niet verkopen! Bij ac milan krijgt hij waarschijnlijk ook niet de speeltijd die hij verdient kan hij beter nog een jaartje bij Ajax blijven is beter voor zijn cariere. Ook al zie ik hem heel graag komen dan zou ik hem nog steeds liever volgend jaar komen.

Zolang hij jong is is hij nog wel veel waard. 15 miljoen zou een erg hoog bedrag zijn, hier zou ik hem absoluut voor verkopen. Je zag met Janssen wat een topspeler kan kosten.

Eriksen is ong. 15 miljoen waard. Maar hij ontwikkeld zich goed. Als hij zo doorgaat, is hij over een paar jaar wel ong. 50 miljoen waard. (als hij niet gebleseerd raakt) Daarom wil AC Milan hem nu al halen.

3 juli 2011 om 19:57

En daarom wil ajax hem niet verkopen. Overigens over een paar jaar zeg ik 30-40 miljoen, als hij zich doorontwikkelt.

3 juli 2011 om 23:28

Dat begrijp ik wel dat Ajax hem ook nog niet wil verkopen. Als hij toe is aan een topclub, moet Ajax wel op tijd aan tafel gaan met hem, als Ajax z'n contract wil verlengen. (ook andere spelers) Ajax moet het niet doen als hun contract afloopt, of als ze nog 1 jr. hebben. Maar bij min. 2 jr. Anders verdient Ajax er niet veel aan.

Gewoon 40 mil vragen. Als je ziet wat tegenwoordig gevraagd wordt voor een Carroll of Pastore is het nog niet eens zo gek... mss dat je er dan 25 mil voor kan vangen op z'n minst.

Is op z'n 19e al het creatieve brein op het middenveld van Nederlands grootste club...

Deze jongen wil je niet kwijt dus verkoop je hem gewoon niet...daarbij is de interesse als het ware te voorbarig aangezien Eriksen zelf heeft aangegeven niet toe te zijn aan een andere club...

Dus Milan, maak maar weer rechtsomkeert!

Ach...eigenlijk is dit bericht niets nieuws. Om de zoveel weken keert het terug.
Inmiddels hebben Ajax, maar ook Eriksen zelf, al meer dan eens duidelijk gemakt, dat het totaal niet aan de orde is. Ajax wil niet verkopen en Eriksen vindt het nog veel en veel te vroeg om nu alweer te verkassen. Hij heeft aangegeven dat ie juist voor Ajax deztijds gekozen heeft vanwege de gelijkdelijkheid van de opbouw van zijn carriere. Ook destijds, toen de keuze uiteindelijk op Ajax viel, was AC Milan één van de clubs die ook toen al om zijn handtekening vroeg.

Ik kan me verder alleen indenken, dat Ajax overstag zou kunnen gaan als men zo onbedaarlijk veel geld biedt op Eriksen, dat het schandalig zou heten als je het zou weigeren. Maar zover zal het niet komen.

Minder dan 30 zou echt belachelijk zijn. Eriksen behoort tot de beste talenten ter wereld. Als ik kijk naar zijn persoonlijkheid en volwassenheid dan schat ik de kans groot in dat hij zijn belofte waarmaakt. Ik denk dan persoonlijk ook dat Eriksen de beste middenvelder ter wereld wordt. Die jongen speelde tegen het fysieke Engeland met Denemarken al erg goed. Ze zijn daar niet voor niets lyrisch over hem.

Nooit en te nimmer zal een speler uit de nederlandse competitie meer opbrengen dan 30 miljoen juist vanwege deze kleine competitie!

Snap de mensen niet die zeggen; hij is echt geen 40 mil waard.
Snap dat dan; hij is nou 20mil waard, maar je moet 40 mil vragen, want dan is 't een win-win situatie, of je houdt 'm, of je vangt 40 miljoen.
Begrijp dat dan, dit is de ster van de toekomst, Neymar, die is toch ook geen 45 Miljoen waard? Zeg nou zelf, hij heeft nog niet eens een WK kunnen spelen, heeft zich alleen in zuid-amerika bewezen..

Ajax maakt altijd de fout door goede spelers te verkopen. Het brengt natuurlijk een enorme financiele injectie maar zo bereiken ze niets. De ploeg die ze nu hebben zou ze zomaar de Uefa CUP of een plaats ver in de Champions League kunnen brengen over een paar jaar. Zeer getalenteerde spelers. Ze zouden zo net als Porto kunnen worden. Spelers blijven verkopen maar zelf een paar proberen te behouden voor succes. We hebben het hier wel over een club dat net zo vaak als Barca de CL heeft gewonnen lol.

Het is wel logisch dat elke speler hoger wilt spelen maar ik hoop dat Ajax het niet doet.

Het is toch grappig. Van de week zeiden feyenoorders dat we graag +5 miljoen voor few zouden willen zien en had iedereen commentaar en nu zou deze jongen wel even 50 miljoen of zo moeten kosten. Hij is natuurlijk veel beter dan fer dat geef ik gelijk toe maar de bedragen waar hier over gesproken wordt zijn absurd. Meer dan fabregas sanchez tevez etc..

Die jongen wordt enorm gehyped. Hij heeft klasse maar zo goed als iedereen hem vindt, vind ik hem niet. Hij was vorig jaar in veel wedstrijden onzichtbaar. Begrijp me niet verkeerd eriksen is een talent maar of hij van wereldklasse is moet nog blijken.

wat een bedragen. Ze krijgen er nu hooguit 5 tot 10 miljoen voor. Waarom? Omdat Eriksen wrs een laag salaris heeft en dat ook meespeelt in de hoogte van de transfersom. Dat is dus ook de reden dat ACM interesse heeft omdat Hamsik ( die op dit moment nog een klasse beter is, niet vreemd ook omdat hij al een stuk verder en ouder is ) veel duurder is, heeft een topsalaris bij Napoli. Tuurlijk is Eriksen een talent maar meer ook niet. Dit jaar zal hij zich moeten bewijzen. Zie Wijnaldum, speelde in zijn eerste seizoen top maar zakte daarna ook behoorlijk weg. Dus Eriksen moet gewoon blijven en eerst maar eens 1 heel seizoen presteren. Maar ja, geld ( lees salaris ) is machtig en laat ook de verstandigste personen twijfelen..

Eriksen bepaalt zelf wanneer hij waar naar toe gaat. Als hij nog kan groeien bij Ajax blijft hij.
Dat betekent dat als Ajax het volgend jaar geen champions league haalt, Eriksen waarschijnlijk zal vertrekken. En anders gaat hij een jaar later weg. Op zijn 21ste kan hij zeker wel in de europese top spelen.

iedereen die hier roept dat een bedrag tussen de 10 en 20 miljoen reeel is geef ik groot gelijk , maar Ajax wil Eriksen voorlopig helemaal niet kwijt en Eriksen wil nog niet weg omdat hij nog lang niet is utigeleerd bij Ajax. Dus al komt Milan met een redelijk bod , Ajax veegt het gewoon van taffel af.

Hij speelt pas een half jaar als basisspeler , is nog niet de wel belangrijk maar is nog niet cruciaal zoals Sneijder was in zijn laatste jaar toen hij klaar was voor de stap naar de top. Ik denk dat hij nog minimaal tot de zomer van 2013 bij Ajax speelt. Aankomend seizoen zal ongetwijfelt vol met progressie zitten , maar laat hem het jaar erop maar vormbehoud en verbetering tonen. Tegen die tijd heeft Ajax vermoedelijk de vruchten van Eriksen geplukt in wedstrijden , en dan is het voor Eriksen tijd voor een volgende stap en zal hij voor een zeer mooi bedrag vertrekken verwacht ik.

Milan is natuurlijk kansloos! Geen enkel bod is genoeg om deze jongen weg te kopen. Dit gaat de sensatie worden op de Europese velden. Zelfs bij een bod van 25 miljoen moet Ajax nog niet overwegen deze jongen weg te doen. Deze jongen is een goudmijn waar nog verschrikkelijk veel potentie in zit, is nou al met afstand de beste middenvelder in Nederland. Daarbij heeft hij al meerdere keren aangegeven zelf niet weg te willen.

Komend jaar verwacht ik Europees zijn doorbraak. Zijn rendement zal omhoog moeten maar daar maak ik me geen enkele zorgen over met zo'n specialist als Bergkamp bij de groep. Deze jongen plaatsen we over een paar jaar moeiteloos in het rijtje met Xavi en Iniesta.

3 juli 2011 om 23:44

Volledig eens met je post op 1 punt na uiteraard. Hij is op dit moment echt niet met afstand de beste middenvelder in Nederland. Ik denk zelfs dat hij niet eens de beste is. Op basis van vorig seizoen moet je toch zeggen dat, dat onze nieuwe aanwinst Janssen is. Als je had gezegd het grootste talent als middenvelder of in potentie de beste middenvelder had je gelijk gehad maar nu schiet je zoals wel vaker de waarheid voorbij in je enthousiasme..

heerlijk al die bedragen die mensen noemen, het kan niet op. De een vind 10-15 miljoen al teveel de ander vind minimaal 80 miljoen een redelijke prijs
Eriksen gaat echt niet weg, die gaat dit seizoen veel leren van janssen en dan mss nadenken over een transfer, hij heeft dan immers CL gespeeld en is kampioen van nl geweest. Op een gegeven moment ben je uitgeleerd maar dat is hij nu zeker nog niet.

Als neymar en alexis sanchez allen zo'n gestoorde transver waarde hebben dan valt die van Chris gewoon boven de 30 want dit is gewoon de beste middenvelder in Europa onder de 20

3 juli 2011 om 21:56

Idd , all die gekke portugezen/brazilianen krijgen wel van die hoge boden en spelers in nederland zien ze allemaal nog als amateurs.
Als iemand Sanchez of nog zo'n andere spaanse naam heeft, is die meer waard volgens hun.

nou dacht het niet hoor! eriksen is minimaal 30 mill waard en laat de supporters van andere clubs maar lekker zeuren.
Als je 30 mill te veel vindt, dan koop je hem toch niet, leuk voor ons.

Ik ben er van overtuigd dat Eriksen minimaal nog een jaar blijft. Hij heeft zelf aangegeven eerst een heel jaar met Ajax constant te willen presteren dus die gaat komende zomer nog niet weg. Aangezien een transfer naar mijn weten niet aan de orde is brand ik mij dus ook niet aan een eventuele transferprijs.

Ik schat hem nu op 6 á 7 miljoen qua marktwaarde. Deze jongen moet gewoon nog even bij ajax rijpen

Toch ben ik het er wel mee eens dat het een enorm talent is maar we moeten niet vergeten dat zijn positie de best bezette is bij ajax en dus moeten zo toch zeker naar het bod van ac gaan luisteren en zou ik het er mee eens zijn als ze hem voor de juiste prijs verkopen.

3 juli 2011 om 22:09

als wij voor het kampioenschap willen gaan moeten we Eriksen houden.

Goede Middenvelders Ajax
- Jansen
- De Jong
- Eriksen
- De Zeeuw (gaat als het goed is weg)

Bank:
- Lodeiro
- Enoh
- Rits
- Donald
- Rodney Sneijder

wordt je hiermee kampioen dan ?

ik denk het niet.

3 juli 2011 om 23:27

Donald speelt koment seizoen voor Roda JC. En waarom zouden we niet kampioen kunnen worden met dit middenveld?

3 juli 2011 om 23:45

B.spijkers,

Afglopen seizoen is Ajax wel degelijk kampioen geworden en dat zonder Jansen.

4 juli 2011 om 00:19

laat ik het even nuanceren.
bank: vermeer, ooijer, ebecilio, lodeiro, anita, serrero?, rits? of toch iemand als cvitanich op de bank? enoh? ozbilliz? etc.
die bank die jij voorschotelt is wel zeer matig hoor terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn

ben het er wel mee eens dat we met eriksen een absolute topper in huis hebben, niet laten gaan voor minder dan 50 miljoen

4 juli 2011 om 18:37

we kunnen wel kampioen worden met dit middenveld maar als je even realistisch gaat kijken.

we spelen champions leuque , dan de nederlandse beker en de competitie zelf.
dan kun je niet met 4 goede middenvelders en wat talentjes spelen.

Het is vrij simpel Milan, de prijs is 50 miljoen keiharde eurotjes. Niet alleen is deze jongen nuchter genoeg gebleken om Ajax voorlopig als club te kiezen om zich te ontwikkelen, maar daarbij is er voldoende verstand binnen de club om fooien op toptalenten te weigeren.

Vlammen in de CL dit jaar, bij Ajax wel te verstaan!

4 juli 2011 om 17:12

Als ze 50 miljoen voor hem kunnen krijgen, dan zou ik meteen fabrecas kopen. En dan gaan vlammen in de CL. Shahin is voor 12 miljoen gegaan, wat dacht je van Ozil. Wat een komedie hiero!

Al zet je het hele middenveld van Ajax op Marktplaats krijg je er net 50 miljoen voor over met veel geluk.

Eriksen 7 a 12 miljoen
Jansen 3 a 5 miljoen
Serero 7 a 12 miljoen
Rits 3 a 10 miljoen
Loderiro 2 a 8 miljoen
Aissati 2 a 12 miljoen
Enoh 4 a 8 miljoen

Al verkoop je ze allemaal kom je net op zo'n magere 60 miljoen of nog niet eens, komop zeg

Lees allemaal reacties van mensen die 30 miljoen veel te veel geld vinden voor deze jongen? Waarom? In het buitenland vangen ze ook miljoen voor talenten? Ja de competitie is hoger aangeschreven, zal meer geld in om gaan etc. Maar dit is een van 's werelds grootste talenten. Ajax heeft nog altijd een grote naam in de wereld... Gewoon poot stijf, hij wil namelijk zelf nog niet eens. 30-35 miljoen anders niet... Voor Sanchez wordt ook 37 miljoen betaald, heeft ook nog amper iets laten zien! Natuurlijk, mooi seizoen en goed WK gespeeld, talentvolle jongen, maar op basis daarvan 37 miljoen waard? Barcelona betaald het, omdat ze hem graag willen hebben en die voorzitter vasthield aan zijn vraagprijs.

Eriksen is ook erg getalenteerd en ook al aardig wat laten zien, mooi seizoen gedraaid en in nodige interlands al laten zien dat hij een heel groot talent is. Als een club hem wil hebben prima, maar hou je poot als Ajax voorzitter dan stijf. Vasthouden aan je vraagprijs en anders pech!

4 juli 2011 om 00:16

naja als je ziet wat men voor neymar wil vangen...
om nou te zeggen dat de braziliaanse competitie beter is dan de nederlandse...
daar heb ik mijn twijfels over en ik denk iedereen, echt vreemd is het dan niet om minstens 50 miljoen te vragen (ja geen 30, 50 )

AC Milan heeft El Shaarawy al vastgelegd een paar weken geleden. Hij speelt op dezelfde positie als Eriksen. Als Ajax echt een hoog bedrag vraagt zal AC Milan afhaken. Ze proberen hem voor weinig te halen maar Ajax zal toch wel een hoge transfersom vragen. Ik verwacht niet dat AC Milan zo'n 30 miljoen voor Eriksen zal betalen. Ze zullen niet veel verder gaan dan zo'n 15 miljoen.

Dat er 45 miljoen neergelegd gaat worden voor Neymar is de normaalste zaak van de wereld.. Ik acht Eriksen intelligenter, sluwer en proffesioneler dan heel dat camerageil typje dat de hele tijd om aandacht vraagt, zeurt tegenover een scheids, en tegenstanders provoceerd. Nee, dat zie je Eriksen niet doen, die is bezig met zijn eigen spelletje..

Duss mijn vraag is aan al die mensen, die dan natuurlijk niet voor Ajax zijn, en als Eriksen bij hun club zou spelen, dubbel en dwars 50 miljoen waard is.... Waarom niet?

Eriksen is nu wel het pareltje van Ajax, en ik maak me geen er ook geen zorgen om, want hij vertrekt dit jaar toch niet...

Het zou dom zijn als Eriksen weg zou gaan. Hij is 19 en nog lang niet volgroeid in Nederland als hij het optimale uit zijn carriere wil halen kan hij beter blijven. Daarom vind ik ook dat het dom was dat Castaignos weg ging.

Mensen, allemaal bull. Milan kan roepen wat ze willen. Eriksen is heel duidelijk geweest, hij blijft bij Ajax. Hij vind zichzelf nog te jong om weg te gaan.
Ajax heeft er ook geen belang bij, want er is geen geld nodig nu.
Sluiten dus maar.

Eriksen heeft gezegd dat hij nog een paar jr. bij Ajax blijft. Hij vind zelf dat hij nog niet rijp is voor clubs zoals bijv. Barcelona, Man. United enz. En dat hoop ik ook dat hij nog bij Ajax blijft.

3 juli 2011 om 23:20

Ik hoop ook dat hij nog een paar jaartjes bij Ajax blijft. Hij is echter nog niet rijp genoeg voor die topclubs.

Één van de grote talenten tot nu toe. Ben zeer onder de indruk van Eriksen en ik verwacht dat die binnen 2 jaar al bij een grote club gaat spelen. Moet minimaal 15miljoen euro opleveren voor Ajax denk ik. Maximaal 20. 30miljoen is ook al weer zeer overdreven.

aangezien het een trend is geworden om te zeggen dat je een speler niet voor minder dan 100 miljoen zal verkopen en daardoor aan te geven dat je hem niet kwijt wil: niet verkopen voor minder dan 100 miljoen!

hij zal ook niet weggaan hoor, eriksen wil zelf ook nog gewoon blijven en het is een verstandige jongen...

Eriksen lijkt me een hele verstandige jongen, Hij gaat niet zomaar weg, hij wil niet zomaar weg, Dan kan Ajax toch gewoon een idioot hoog bedrag vragen? Dat is gewoon slim. Minimaal 30 miljoen, anders opzouten. Hij heeft (denk ik, ik volg Ajax niet intensief) een doorlopend contract en is een enorm talent die bij Ajax wil blijven. Het is heel slim om 30 miljoen te vragen. Wie weet wordt hij voor het 3 voudige verkocht als de nieuwe C Ronaldo ofzo. Hij gaat echt niet weg voor 30 miljoen, AC is niet gek.

In Portugal zouden voorzitters volhouden op 100 miljoen euro, dus waarom hier niet hetzelfde doen. Nederlandse clubs geven veel te makkelijk hun spelers weg. Vroeger waren ze nog Albert Heijn, nu zijn ze de Aldi geworden.

Gewoon 50 miljoen vragen, wij mogen toch zelf bepalen wat we vragen voor onze spelers. In Portugal bijvoorbeeld doen ze dat ook, daardoor wordt Portugsl beter. Als we zo blijven door te gaan dan wordt de eredivisie steeds slechter. De Boer heeft gezegd dat ie naar de to wilt gaan. Ik weet niet hoe dat moet gebeuren als ze elke speler verkopen en als ze het niet willen dan kopen ze hem toch niet. We zijn geen handelshuis.

Kijk, een club als Ajax moet gewoon een voorbeeld nemen aan een club als pak 'm beet Porto wat betreft transferbeleid. Falcao bijvoorbeeld mag pas weg voor een astronomisch hoog bedrag (wat zelfs Chelsea nog niet betalen gaat). Dat schrikt de grote clubs wel af, bovendien is Eriksen pas 19 jaar oud.

Ik hoop dat hij zo verstandig is om voor zijn ontwikkeling te gaan en met Ajax in de Champions League gaat spelen en blijft.

Laat ik allereerst zeggen dat ik Ajaxfan ben, ik was erbij op 15 Mei.

Maar we moeten wel realistisch blijven. Wanneer Ajax 18-20 miljoen kan vangen, heeft het prima zaken gedaan. Ik vind namelijk dat je dit geld weer kunt herinvesteren om aan het team te bouwen.

Dan kan er eindelijk een goede linksback en rechtsbuiten komen, en een goede extra centrale middenvelder. Geen probleem want er is dan 6 miljoen beschikbaar per positie. Bovendien kun je bij een verkoop Theo Janssen op de plek zetten waar hij het meest rendeert, de nummer 10 positie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren