Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

SC Heerenveen gaat FC Twente achterna met uitbreiding stadion

Laatste update:

Tijdens het seizoen 2007/08 had het stadion van FC Twente nog een capaciteit van 13.250 toeschouwers, maar aan het begin van het seizoen 2011/12 kunnen er meer dan 30.000 mensen de poort passeren. Zo snel als in Enschede gaat het bij SC Heerenveen niet, maar ook de Friezen gaan richting de 30.000 toeschouwers. Voorzitter Robert Veenstra laat in Voetbal International weten dat de uitbreiding in de zomer van 2012 begint.

/

“We hebben een sterk geloof dat we er als club weer bovenop komen en een uitbreiding van het stadion past in dat beeld”, laat Veenstra optekenen. Het huidige Abe Lenstra Stadion kan 26.100 supporters herbergen, na de uitbreiding zijn dat er ongeveer 29.000. Het verbouwde stadion zal een Engelse uitstraling krijgen.

“Aan drie zijdes van het stadion zal de gracht worden dichtgebouwd met stoelen”, legt Veenstra uit. “Mensen die daar komen te zitten, kunnen een speler bij wijze van spreken aanraken als hij ingooit. Het worden de mooiste plaatsen van het stadion, maar je zit wel in de regen. De uitbreiding levert Heerenveen jaarlijks een half miljoen euro extra op. Dat is een prachtige opbrengst voor een relatief kleine ingreep”, aldus de preses.

Een (sub)topper in de Eredivisie heeft een capaciteit nodig van minimaal:

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi voor Herenveen.
Misschien wel de laatste stap naar de top van de Eredivisie.
Ik vind dat Heerenveen een goed team heeft voor komend seizoen.
Ze kunnen wel een 4e worden, achter de bekende top 3....

30 juni 2011 om 14:43

als je vierde wordt is dat idd achter de top 3 ja..
Ik denk dat je nog niks kan zeggen over de kansen van Heerenveen volgend seizoen, omdat, zoals Jans zegt, er nog het een en ander gaat veranderen binnen de selectie.

Mocht Dost weggaan, of Assaidi, ben ik heel benieuwd wie de vervangers gaan worden. Ook is het nog afwachten wat Roorda doet.

30 juni 2011 om 14:52

Wel goed lezen voordat je zo'n flauwe reactie plaatst...hij zegt namelijk achter de bekende top 3.

30 juni 2011 om 15:11

Haha, was misschien een beetje flauw ja, maar ''bekende'' heeft hij er later aan toegevoegt.

30 juni 2011 om 15:38

Ja, klop had ik er nog aan toe gevoegd.

Ik denk dat veel jonge spelers veel geleerd hebben van afgelopen seizoen, en dat de fouten van vorig seizoen niet/minder herhaald zullen worden.
Jans heeft bij Groningen ook de tijd gekregen een 'team' te smeden en dat is hem goed gelukt.
Ook denk ik dat als Assaidi blijft, hij nog beter kan worden en nog belangrijker voor Heerenveen..

30 juni 2011 om 16:02

je bent wel wat optimistisch om nu al te mikken op plek 4 en dan het vorige seizoen 12e worden mmhhh denk het niet
heerenveen kan wel een goede worden dat ben ik met je eens maar ze hebben wat mij betreft wat meer tijd nodig denk eerder 6 a 7 ofzo dat lijkt me mooi en dan volgens jaar wel eens 4 proberen

30 juni 2011 om 15:22

@ larzieman 12,

Tuurlijk, de stap naar de top. Heerenveen heeft nog bijna hetzelfde team als afgelopen seizoen en toen werden ze ook keurig 12e of 13e ofzo. Zij zullen echt niet ineens zo'n stap maken. En wat betreft de Engelse sfeer die er moet komen, sterkte zorg eerst maar eens voor ''gewone'' sfeer.

30 juni 2011 om 19:00

Hoezo gewone sfeer?
De sfeer in het Abe Lenstra Stadion is echt heel erg goed dus jou reactie slaat echt nergens op!

Absoluut een mooie uitbreiding. Geen ringen maar steil oplopende tribunes vanaf het veld. Maakt het stadion sfeervol. En natuurlijk die rottige grachten weg, helaas dat die toen verplicht waren.

als NL dan dezelfde strafmaten hanteert als in engeland zijn dit mooie stappen om als fan nog dichterbij te komen. Keihard ingrijpen mochten mensen zich misdragen.

Ik heb 30.000 of meer gestemd ervan uitgaande dat AZ, Heerenveen, Groningen, Utrecht en ADO een groot achterland hebben en dit mijns inziens in potentie kunnen vullen. Daarom zullen niet al deze teams, maar een paar ervan structurele subtop worden mede door stadionuitbreiding.

30 juni 2011 om 14:40

AZ had ook plannen om een uitbreiding te doen dat was er al zelfs toen het nieuwe stadion er nog niet eens stond, er is nog steeds een wachtlijst bij AZ maar door alles wat er is gebeurd met de Dsb en dat soort dingen, kunnen we er nu nog wel 5 jaar op wachten.

mooi dat Heerenveen nu ook uitbreidt ik zie Groningen dat ook nog wel doen en hopelijk AZ ook zo snel mogelijk.

30 juni 2011 om 14:40

Er word gesproken van minimale capaciteit. Als je de subtoppers van nu bekijkt zijn daar ongeveer 20.000 tot 23.000 die de wedstrijden bezoeken.
Jij vind dus dat een suptopper een stadion van minimaal 30.000 toeschouwers moet hebben. Dan heb je dus het 4e stadion van Nederland. Bij een subtopper is 20.000 minimaal, en nu nog 30.000 genoeg.

30 juni 2011 om 14:48

Nou, zoals ik probeer uit te leggen denk ik dat over een aantal jaren, vandaar dat ik het over potentie heb, je zal zien dat er een aantal clubs zijn die die 30.000 weten te vullen en die clubs zullen uiteindelijk de subtop vormen. Groningen bijvoorbeeld, maar ook Utrecht en Heerenveen. Misschien dat AZ en ADO dit ook kunnen, maar ik vind 30.000 helemaal geen gekke gedachte voor die clubs eerlijk gezegd. Nogmaals, ze zullen het niet allemaal halen, maar 2-3 denk ik wel.

Er is hier al eerder sprake van geweest. De plannen waren een aantal jaren ook uitgesproken.
Ik vraag me af hoe het met de gracht zelf komt, gaat die helemaal verdwijnen, of word er over de gracht heen gebouwd. Er zijn namelijk heel veel eet en drink gelegenheden in gracht. Onder de oost tribune zit zelfs een hele kroeg met in en uitgangen in de gracht.
Verder ben ik het er volkomen mee eens, jaarlijks een half miljoen extra, 4000 extra supporters van de wachtlijst en een mooier stadion qua uitstraling..

30 juni 2011 om 14:46

Ik ga er vanuit dat ze over de grachten heen gaan bouwen zodat de horeca eronder nog gewoon bereikbaar zal zijn!

30 juni 2011 om 14:47

Klopt inderdaad, zat ik ook al aan te denken. Als je het zo leest lijkt het niet zo'n hele grote aanpassing, maar wordt volgens mij een flinke verbouwing, wil de bouwtekeningen weleens zien.

Dat is alleen maar possitief. Alleen hoop ik wel dat ze het vol krijgen, wat ik wel verwacht want meestal doen clubs testen of het de moeite waard is.

Lijkt me dat Heerenveen dat stadion wel volkrijgt, het is nu ook bijna altijd uitverkocht. Ook zal het de sfeer ten goede komen!

Off

Wat is voetbalzone ongelofelijk kinderachtig met het verwijderen van reacties, echt diep triest. Deze zal ook wel worden verwijderd, maar dat boeit me niet!

30 juni 2011 om 14:55

hb ik ook last van

30 juni 2011 om 15:46

Ja, er is nu al behoorlijke wachtlijst bij SC Heerenveen. De investering in uitbreiding van stadion hebben ze binnen een paar jaar er weer uit, dus een goede stap van Heerenveen

Off

Idd, voetbalzone is kinderachtig bezig, ik heb al meerdere mailtjes verstuurd naar de moderators, omdat ik me erger aan het verwijderen van reacties die gewoon goed zijn, terwijl zij zeggen dat het inhoudloos is. Daarnaast erger ik me ook aan het geven van groene randjes, de meeste groene randjes worden gegeven op de meeste inhoudloze reacties.

VB reactie toen het nieuws bekend was gemaakt dat Mertens een Strootman naar PSV gingen:
Een reactie waar een groen randje voor werdt gegeven was: Wanbeleid!.

Als je hier al een groen randje voor geeft dan ben je lekker bezig als Vz.

(deze reactie zal ook wel weer worden verwijderd)

Mooizo, leuk voor 't Nederlands voetbal, hoop dat daar ooit een Europese finale wordt gespeeld, in de Grolsch Veste, dat zou echt prachtig zijn voor FC Twente, is een club-icoon niet een mooiere naam voor stadion, weet niet zeker, maar iemand als Kees Rijvers? Het Kees Rijvers stadion.
Net als Nac, Heerenveen en Ado..

Dit is positief nieuws. Het zit altijd vol en je krijgt door de uitbreiding meer geld. Ik vraag me af of ze niet naar de 35 000 toesschouwers kunnen gaan zodat de begroting nog meer omhoog gaat.

30 juni 2011 om 15:28

Sterker nog er zijn al vergevorderde plannen voor een stadion van 36.000-38.000. Een variant die er voor diende als het WK niet binnen zou worden gehaald. Alleen omdat we de laatste jaren te maken hebben met een financiële crisis en de sportieve prestaties wat minder zijn geworden is er in eerste instantie gekozen voor de variant om de grachten dicht te gooien. Hier een impressie van hoe het er ongeveer zou uit moeten komen te zien: http://digibim.nl/?page_id=43#
Wanneer de westtribune zal worden uitgebreid weet ik nog niet maar dat het er gaat komen binnen nu en pak m beet 5-6 jaar gaat denk ik wel gebeuren.

Goed dat de stadions groter worden. Hopen dat Excelsior en VVV ook uitbreiden

30 juni 2011 om 14:50

@ fliefloe

Waarom Excelsior? Die hebben het stadion in de Eredivisie nauwelijks volzitten. Zinloos dus om uit te breiden. Ik denk dat vooral NEC zal moeten gaan uitbreiden.

30 juni 2011 om 14:51

Een paar weken geleden heeft de gemeente van Venlo al zijn fiat gegeven voor een nieuw stadion voor Vvv. Het stadion krijgt zo'n 15000 duizend plaatsen en kan nog met 10000 worden uitgebreid. Het word gebouwd op het kazerneterrein.
Bron: Omroep Venlo

Je gebeden zijn verhoord nu Excelsior nog

30 juni 2011 om 14:53

@dy1234
Dat is goed nieuws!

@hen_nie
Ik vind ook eigenlijk niet dat ze in de Eredivisie thuishoren. Eredivisieclub moet veel supporters hebben. Kijk De Graafschap. Daar zitten aardig veel supporters..

30 juni 2011 om 15:06

Inderdaad alleen ben ik bang dat excelsior het niet vol krijgt, volgens mij zit dat nu nog niet eens vol is ook niet zo heel raar met 3 clubs in Rotterdam. Vvv, Heracles, De Graafschap en misschien wel meer zijn in ieder geval ook bezig volgens mij met een uitbreiding/nieuw stadion. wat natuurlijk heel mooi is voor het nederlands voetbal steeds grotere stadion meer toeschouwers!

Goed nieuws voor Heerenveen lijkt me. Het dichtbouwen van grachten is altijd een goede zaak, dat zal de sfeer alleen maar ten goede komen.

Die vijf ton per jaar extra is mooi megenomen (al weet ik niet precies hoe relatief klein de investering is).

Zou dan inderdaad een prachtig stadion worden.

Ik vind het sowieso erg jammer dat vrijwel iedere club er een gracht heeft tussen zitten. Dat is absoluut niet sfeer bevorderend.

30 juni 2011 om 15:07

Klopt met de grachten is echt lelijk, maar helaas is dat lange tijd verplicht geweest, nu worden ze steeds vaker weer dicht gemaakt, ik meen in de VI gelezen te hebben dat Twente er ook weer zitplaatsen gaat maken, lijkt me een goede zaak dat steeds meer clubs de toeschouwers weer tot (bijna) aan het veld laat zitten.

Dat het Engels wordt juich ik echt toe, al die nieuwe stadions doen me niks, engelse stadions met van die klassieke lichtmasten, dat is voetbal.
goeie zet van SC Heerenveen overigens!

Leuk voor heereveen.. Denk idd wel dat ze het vol krijgen..

Ik vind dat het niet veel te maken heeft met hoe hoog je in de competitie speelt. Het hangt ook af van de bevolkingsdichtheid en het aantal clubs in je regio. Het zou toch ook belachelijk zijn als de grootte van je stadion afhankelijk zou zijn van de hoogte op de ranglijst. Kijk naar Duitsland, daar spelen clubs in de 2e Bundesliga met een Stadion van 30.000 supporters,
Ik vind het mooi om te zien dat er veel stadions uitgebreidt worden. Dit geeft aan dat er in Nederland ook steeds meer aandrang is om naar het stadion te gaan.

30 juni 2011 om 15:19

eh een groter stadion zorgt in ieder geval voor meer inkomsten. Sponsors, Skyboxen, supporters en natuurlijk uitstraling. Nu zijn inkomsten nu niet direct een garantie voor een succes, maar toch echt wel broodnodig.

Ik zit persoonlijk liever wat hoger in het stadion. Bij Heracles heb ik ook wel eens bijna vooraan gezeten, maar het spel is dan wat moelijker te volgen vind ik. Wel leuk dat je die spelers bijna kunt aanraken, maar dat hoef ik niet per se

ik zit bij FC Groningen helemaal vooraan en dat is inderdaad best mooi dat zo dicht bij zit, persoonlijk zit ik liever wat hoger omdat je dan beter overzicht hebt hoe de teams staan enzo. als je zo vooraan zit zie je de diepte en de ruimtes veel moeilijker

overigens mogen de mense die daar komen te zitten wel een regen pak aantrekken want droog zit je er niet

wel leuk voor Heerenveen en als het stadion het zou toelaten zouden ze daar ook wel 35.000 plekken kunnen verkopen aan de seizoenkaarhouders. Heerenveen zit altijd wel goed vol en er is een grote wachtlijst.

Mooi werk........ben benieuwd hoe ze het gaan doen (overbrugging/framewerk of iets dergelijks), want er zal wel catering/uitgangen/toiletten in die gracht zijn.
Als Heerenveen nu ff het wiel uitvindt dan kan Twente dat straks zo overnemen

30 juni 2011 om 15:46

Twente gaat na de huidige uitbreiding (naar 30.000 plaatsen) hetzelfde doen als Heerenveen: de grachten volbouwen. Dat levert 2000 extra plaatsen op en moet voor aanvang van het seizoen 2012-2013 klaar zijn. Gelijktijdig met Heerenveen lijkt me dus.

30 juni 2011 om 16:42

Heerenveen en Twente hebben dezelfde aannemer en hetzelde concept voor het stadion. Heerenveen heeft een oplossing gevonden en ik neem aan dat men dat voor Twente net zo kan doen. Heerenveen is hier overigens al jaren mee bezig, niet zo dat men Twente hiermee volgt zoals de titel doet suggereren.

Weet iemand wat de plek van Nieuw-noord word. Of blijft deze op de huidige locatie. Zou fantastisch zijn als ze vlak achter goal zitten!

30 juni 2011 om 15:56

Dat zou mooi zijn ja. Volgens mij is het echter praktisch wel een probleempje. Je kan staan plekken niet voor zitvakken maken, en gezien je niet de hele noord kant kan gebruiken moet je met een trechter vorm werken zoals het nu ook gedeeltelijk is. Anders zien de mensen die er naast zitten niks meer.
Het zou natuurlijk wel het mooiste zijn. Gewoon een recht staan vak van beneden naar boven, zoals bij Borussia Dortmund. ;-)

30 juni 2011 om 16:00

Je bedoelt staan...
Ik snap dat er veel mensen niet meer kunnen of willen staan. Als je met z'n allen staat brengt dat op één of andere manier ook meer sfeer. Ik ben ook blij met mijn plekje bovenin. Ik heb geen zin om zeiknat te regenen. En dat gebeurt in ons landje toch nog al regelmatig helaas!

Ajax ca 50000, Feyenoord 44000, Psv 37000, twente 30000 (komt er een vervolgverbouwing?), heerenveen 30000, groningen 26000 (komt er een verbouwing?), utrecht 25000, vitesse 26000, az 19000, nac 19000, nec 20000 (verbouwing?).
Het klinkt als toekomstmuziek, zoveel toeschouwers voor een klein land als NL. Maar in verhouding tot alle andere Europese landen doet NL het niet als slecht als het gaat om toeschouwersaantallen. Sterker nog, in verhouding tot ons inwonersaantal hebben we wellicht het hoogste toechouwersgemiddelde van iedereen.

Fantastisch nieuws! dan ga ik zeker naar Heerenveen - Ajax, ik kom graag in Heerenveen, hele aardige mensen daar bij de club. Ik kan er altijd via een klant van me vader als vip heen, maar ook op de vip tribune leven de mensen echt met de club mee, laatste keer toen een scheids een fout maakte flipte een oud vrouwje hem, man wat heb ik gelachen zeg.

Sfeer is daar altijd super gezellig, en de jongens op de korte zijde maken er een mooi feest van, mooi dat nu de stoeltjes dichter op het veld komen! dat zou ik graag in alle stadions in Nederland zien.

De Grolsch Veste word ook een Engels stadion, Twente wil de grachten dichtbouwen dus als het ware komen er als het goed is dit seizoen nog eens 1800 plaatsen bij, dan zit het publiek ook heel dicht op het veld.

Er komen 3 duidend nieuwe plaatsen bij en de begroting gaat hiermee jaarlijks een half miljoen omhoog. Nou, goekope zitplaatsen moeten dit zijn

30 juni 2011 om 18:34

500.000 : 3000 = 166,67
Dat is een redelijk normaal bedrag voor een seizoenskaart in het Abe Lenstra Stadion. Natuurlijk heb je duurdere en minder dure seizoenskaarten in het stadion, zoals overal. Waarschijnlijk zit bij de half miljoen ook de prijs inbegrepen van wat ze consumeren in het stadion, zoals het eten en drinken. Dus dan zal de prijs van de seizoenskaart nog lager uitvallen. Zowel voor Heerenveen mooi, als voor de voetballiefhebbers van Sch.

30 juni 2011 om 18:46

Inderdaad.... zo'n hele gekke prijs is het niet.
Bij Twente zit ik op de 2e ring en is geloof ik 230 á 240 euro afgeschreven...
Als je zo kort op het veld zit zie je de helft minder, dus betaal je ook maar de helft?

Maar gewoon mooi dat Nederlandse clubs over het algemeen verantwoord te werk gaan met kopen van spelers en stadionuitbreidingen.

Aan het eind van het jaar zal ook bekend gemaakt worden dat de capaciteit van de Euroborg ook uitgebreid zal worden.

FC Groningen zal zich dan op termijn ook aansluiten bij de capaciteit van Heerenveen en Twente en dat is een goede zaak voor het Nederlandse voetbal

Een vraagje. Waarom bouwen Clubs geen statribune's als ik vragen mag. Het is volgens mij tegenwoordig weer toegestaan. En het levert meer plaatsen op een ruimte op tribune's.

30 juni 2011 om 18:35

Heerenveen heeft dat al. Staplaatsen in de voorste ring lijkt me wat overbodig, vind je niet?

30 juni 2011 om 18:46

Het mag wel, maar je bent aan strenge eisen gebonden. Zo is er een maximaal formaat voor een stavak. Daarnaast moet je igv Europese duels de stoeltjes weer terugplaatsen. Ook mogen er niet meer mensen in dan er igv een zittribune' op de tribune plaats kunnen nemen. Je kunt dus niet zomaar van een zittribune voor 5000 man de stoeltjes verwijderen en 7000 toelaten.

@abelenstra
Dat lijkt mij, en vele Nieuwnoorders met mij absoluut niet overbodig. Een statribune gelijk achter de goal kan voor veel sfeer zorgen en maakt het contact tussen spelers en fanatieke aanhang veel makkelijker.

30 juni 2011 om 19:02

Het is toch mogelijk dat je opnieuw het vergunningstraject doorloopt. of bij de nieuwe tribunes staplaatsen aanvraagt. Lijkt mij handiger met de huidige capaciteitsgebrek in de vaderlandse stadions.

Haat aan Voetbalzone..! Verwijderen continu normale reacties.. Domme klote reacties mogen blijven staan!

1 juli 2011 om 18:55

Jouw reactie op Heerenveen was in dit geval niet zo normaal David. Met jouw verwijderde afzeikpost hebben ze die van mij ook verwijderd. En daarmee verwijderden ze een post waarin inhoudelijk en met feitelijkheden gereageerd werd. Vreemd inderdaad...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren