Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Adriaanse akkoord met eenjarig contract bij Twente'

Laatste update:

FC Twente heeft met Co Adriaanse overeenstemming bereikt over een verbintenis voor één seizoen, zo meldt De Telegraaf. Daarmee heeft de club uit Enschede binnen een week na het vertrek van Michel Preud'homme al een nieuwe trainer gevonden. Met Adriaanse heeft Twente een coach binnengehaald, die een aanvallende speelwijze en discipline hoog in het vaandel heeft staan.

/

Voor Adriaanse betekent het een rentree op de Nederlandse velden na zes jaar afwezigheid. Eerdere pogingen van onder meer Feyenoord en FC Utrecht om de voormalige succestrainer van AZ en Willem II terug te halen liepen spaak. De 63-jarige oefenmeester wordt begin deze week gepresenteerd, maar laat de eerste training vandaag nog aan zich voorbij gaan.

De gezamenlijke oefensessie van de A-selectie en Jong FC Twente wordt geleid door de drie assistenten Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder, die twee nieuwe spelers verwelkomen. De transfervrije Tim Cornelisse (FC Utrecht) en Willem Janssen (Roda JC) zijn vooralsnog de enige versterkingen. Veel A-selectiespelers van de Enschedeërs ontbreken nog, omdat ze vanwege interlandverplichtingen later vrijaf hebben gekregen.

Co Adriaanse leidt FC Twente komend seizoen naar de landstitel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit gaat niet goed komen.
Een provincieclubje met zon dictator voor de groep is vragen om problemen.
Wat er nu in een paar jaar op is gebouwd daar kan Co in een jaar niet op verder borduren.

20 juni 2011 om 06:42

ik ben het daar totaal niet met je eens. Het kan juist heel positief uit pakken met Co.
Co Adriaanse is toch een type die niet alleen zomaar van aanvallen houd maar juist met een bepaalde strategie. Deze man barst van de voetbalverstand en daarom vind ik hem ook in de top 5 beste Nederlandse coaches.

Mooi dat zo'n man toch weer terugkeerd in de eredivisie waar het mijn club niet was gelukt enkele jaren geleden kiest hij nou wel voor Twente waar hij wellicht ook Champions Leauge mee kan spelen. Uitstekende mogelijkheid voor hem om zichzelf weer in de picture te spelen.

Goeie zet van Twente nu alleen nog Ruiz weten te behouden en 2 backs en een goede middenvelder halen en je bent weer een serieuze kandidaat voor de titel..

20 juni 2011 om 08:05

Bij de provincieclubjes Willem II en AZ is het ook fantastisch gegaan. Al is dat natuurlijk een tijdje geleden.

Ik ben benieuwd wat hij allemaal van plan is. Met een contract voor een jaar kun je toch niet echt een team bouwen.

20 juni 2011 om 09:57

Bij die clubs heeft Co echter vanuit niets een goed elftal weten op te bouwen. Bij Twente is het anders er zijn al goede resulaten en een goed team. Dit vergt een andere aanpak. Ben benieuwd of de spelers de werkwijze van Co gaan accepteren.
Wat een toekomstvisie van Munsterman, hij zocht een soort Wenger, en nu haalt hij een coach binnen voor slechts 1 jaar. Co wordt alleen maar binnengehaald omdat er zonodig een trainer van naam moest komen, om zijn (lees:munsterman) zijn ego te strelen. Twente is een provincieclub en zal het altijd blijven.

20 juni 2011 om 11:20

Hij hoopt dat Mcclaren en Preud'homme die Wenger werden. Dat pakte bij beide niet zo uit en hij heeft er waarschijnlijk het vertrouwen niet meer in. Dan maar een contract voor één jaar met een goede Nederlandse trainer. Zo'n grote naam heeft Adriaanse nou ook weer niet, en wat heeft een grote naam van een trainer te maken met het ego van Munsterman? Munsterman doet altijd wat het beste voor de club is. Twente is een provincieclub, maar kruipt al aardig uit zijn schulp. Hoe kun jij nu al oordelen dat ze een provincieclub zullen blijven?

On: Dit lijkt mij overigens wel een goede trainer voor Twente. Aanvallend voetbal gecombineerd met discipline, klinkt als Steve Mcclaren. Ik hoop op een mooie periode!

20 juni 2011 om 11:22

Hier ben ik het niet mee eens. Bij elke nieuwe trainer hoef je niet perse een nieuw team op te bouwen, wat bij jou zo te zien al langer als 2 jaar moet duren. Alleen janssen is weggegaan. Als ze dit zo behouden dan heeft adriaanse al super selectie. Zijn doel is alleen om ze nog beter te laten spelen en de kleine veranderingen zoals jansen weg en een nieuwe speler op zijn plaats zo te doen dat twente weer goed voetbal speelt. Als bijvoorbeeld een ruiz en chadli weggaan. Dan zijn er 3 sterkhouders weg dan kan je praten over opnieuw opbouwen. Overigens het bouwen van een team vind ik meer horen bij een club waar het niet goed mee gaat. Twente speelt de afgelopen 2 jaar goed waarom zou je dan weer iets nieuws willen opbouwen. Als ik jou mening verkeerd begrepen heb en je wat anders bedoel dan hoor ik het wel.

20 juni 2011 om 13:19

Volgens mij zijn Michel Preu en Steve Mclaren ook maar 1 jaar aangebleven en die wisten er beide toch binnen een paar week een geölide machine van te fabriceren.

En bouwen hoeft hij ook niet hij kan gewoon verder borduren op het goede beleid en strategie van zijn voorgangers en Munsterman. Ik vind het juist goed dat clubs een contract voor een jaar aanbieden, wanneer een trainer dan niet bevalt dan kunnen ze naar een jaar weer afscheid van elkaar nemen, wanneer het wel bevalt dan kan er een nieuw langdurig contract worden aangeboden. Bedrijfstechnisch is dit gewoon heel erg slim.

20 juni 2011 om 14:03

@tim10rooney en rj1972

Die Wenger hebben we al. Alfred Schreuder is er echter nog niet helemaal klaar voor en die mag nu functioneren achter Co en vervolgens het stokje overnemen.....

Schreuder nam afgelopen jaar ook veel trainingen en andere taken van een trainer opzich.

20 juni 2011 om 08:27

Ik denk dat het een jarig contract van munsterman komt. Als het een groot verdiener is, zal hij co geen 3 jarig contract aanbieden ivm de eventuele afkoopsom. Er zal wel iets instaan met een optie tot nog een jaar.
Co zal niet de touwtje in handen krijgen met een jaar cntract, dat zal hij zelf ook wel begrijpen, hoop ik.

20 juni 2011 om 08:35

Aan de ene kant snap ik het eenjarig contract maar aan de andere kant ook niet. Co is meestal een trainer die goed gaat presteren als hij mag bouwen. Dus in dat opzicht moet je hem een langduriger contract geven. Maar aan de andere kant is hij de laatste 10 jaar bij 7 teams binnen het jaar weer vertrokken omdat hij problemen met spelers en/of bestuur had. Dus in dat opzicht is dan 1 jaar wel weer slim aangezien je hem dan geen zak aan geld mee hoeft te geven. Wel moet je dan alweer op zoek naar een nieuwe trainer en of dat nu zo goed is voor Twente. Aan de ene kant dus slim maar aan de andere kant ook vraagtekens!!!!

20 juni 2011 om 08:47

Problemen met het bestuur is nog niet voor gekomen met Joop Munsterman aan het stuur.
@davadox
Hoezo provincie club vorig jaar was voor het eerst in 4 jaar dat Ajax weer boven FC Twente staat. Alleen met historie en achterban loopt Twente nog achter. Op sommige fronten zijn ze nu nog sterker zoals onderhandelingen.
En NAC Breda is nu veel meer een provincie club dan Twente.

20 juni 2011 om 08:53

@ kalkeen

het gaat ook niet om Joop Munsterman. Het gaat om Co. Overigens is het toch vrij bekend dat Joop en Preud'homme ook niet goed door 1 door konden. Word ook wel ziek van dat voortdurende opheiligen van Munsterman zeg. Het zat de afgelopen jaren allemaal mee maar dat betekend niet dat het zo blijft gaan.

Over je stukje over provincieclub. Provincieclub heeft er gewoon mee te maken of je landelijk veel supporters hebt. 40procent wat wekelijks in de Arena zit komt uit Amsterdam en omstreken. De rest komt uit de rest van nederland. Van Limburg tot Groningen, Van Friesland tot Zeeland. Dit is bij Twente gewoon niet zo. Het overgrote deel komt uit Overijssel en misschien nog een paar verdwaalde mensen uit Gelderland/groningen.
En sterker in onderhandelingen??? Geef eens voorbeelden dan want voor mij onbekend wat je daarmee beodelt.

20 juni 2011 om 09:20

Niet iedereen hemelt joop de hemel in, en zijn ook genoeg twente supporters die kritiek op hem hebben. Maar zonder joop en co zouden wij hier niet staan. En zaten we in de jupiler league te voetballen. Tuurlijk zullen wij slechte tijden mee gaan maken. Maar dat maakt elke club mee, zelfs jouw clubje.

20 juni 2011 om 09:41

Kalksteen reageer toch niet op zo´n provocerende reactie van davadox.. Wij weten beide beter

20 juni 2011 om 09:45

effe denken, dus minimaal 60 % van de ajax supporters komt uit de provincie begrijp ik? : )

20 juni 2011 om 11:09

ja bij Twente komen de meeste supporters uit de provincie maar is dat niet bij 15 andere clubs ook zo??? Behalve misschien Feyenoord en Ajax zijn het allemaal provincie clubs! Maar provincieclub met dik 20.000 vaste toeschouwers doet lekker mee hoor!

20 juni 2011 om 11:32

precies, wat maakt het uit... maar uiteindelijk komen er dus meer Ajax supporters uit de ''provincie'' dan uit Amsterdam..

20 juni 2011 om 14:30

Hij zegt toch dat er 40% uit Amsterdam en omstreken komt? 60% komt dus uit de rest van Nederland.

20 juni 2011 om 14:32

@ kiepertje

Zucht... ben je nu zo dom of gedraag je je alleen zo dom?? Provincieclub betekend dat je het overgrote deel van jou supporters uit jou provincie haalt... Landelijk betekend dat je je supporters uit alle provincies van Nederland haalt....

20 juni 2011 om 15:12

Wat zeur je nou maakt niet uit of het een provincieclubje van een decaan.
Vind het juist de ideale man als hoofdtrainer van Fc Twente met een perfecte tactiek zelf persoonlijk vind ik dit een van de beste hoofdtrainers in nederland op dit moment.

vrees dat je gelijk hebt davadox. dit word het eerste jaar (sinds de afgelopen 2 seizoen) dat ik twente niet mee zie strijden om het kampioenschap.
waarschijnlijk vallen nu veel fc twente fans over me heen maar co is iemand met een eigen wil terwijl fc twente de afgelopen drie jaar aan het bouwen is

20 juni 2011 om 07:28

Je zegt dat twente de afgelopen drie jaar aan het bouwen is? Dat klopt, maar je moet niet zeggen dat Co niet kan slagen omdat hij een eigen wil heeft. Iedereen heeft namelijk een eigen wil en de vorige trainers Steve Mcclaren en Michel Preud'homme hadden een hele sterke eigen wil. Ook met die trainers ging het goed, niet? 3 prijzen in zo 'n korte tijd is voor een club als Twente heel veel. Co Adriaanse kan wel degelijk slagen in Enschede, als je toch iets negatiefs hierover wilt zeggen zul je toch echt andere argumenten moet verzinnen dan een sterke wil.

20 juni 2011 om 07:43

grotendeels gaat het om de visie van musterman. die wil naast het stadion ook elke stap van de selectie bij betrokken zijn. een co wil zijn eigen visie en eigen ding kunnen doen zonder een hijgende voorzitter in zijn nek. ook het feit dat hij hulpjes niet zelf heeft uit kunnen zoeken kan dat wrijving veroorzaken..

20 juni 2011 om 08:11

Nog zo iets geks wat je nu aangeeft.

Weet Co niet wat voor een man Munsterman is?
Wist hij niet voor het tekenen van het contract dat hij geen assistenten mocht meenemen?

Denk je nou werkelijk dat een man als Co Aadriaanse ondoordacht ergens aan begint?
Ikzelf denk eerder dat Co heeft gezien dat de structuur van de club hem aanspreekt en dat de assistenten die er zijn dat hij daar wel mee kan werken!!

Ik denk eerder dat je dus inderdaad dingen zoekt die er niet zijn.
Maar dat wil niet zeggen dat ik je mening niet respecteer, ik zeg alleen dat ik het er niet me eens ben.

20 juni 2011 om 09:28

nou ja het is wel weer duidelijk dat iedereen er een mening over heeft en redelijk overtuigd is van het wel of niet slagen van adriaanse. het zal allemaal wel.

we kunnen vaststellen dat munstermans er weer in geslaagd is een aansprekende trainer te halen. we mogen blij zijn dat hij weer in nederland aan de slag gaat in plaats van voor de centen bij een of ander weinig zeggende club / land. voor adriaanse een mooie kans om te bewijzen dat hij het ook kan maken bij een club die meedoet om al een paar jaar bovenin meedraait. persoonlijk leek hij me op dit moment bij uitstek man voor de klus bij fc utrecht maar we zullen zien hoe dit uitpakt.

wat opvalt is het eenjarige contract maar dat lijkt een trend op het moment. zou ook passen in het beleid van twente omdat ze de technische organisatie niet willen laten staan of vallen met de komst of het vertrek van een trainer. het risico dat je je met adriaanse voor kan stellen is dat hij sterke afwijkende ideeën heeft en niet kan of wil functioneren als niet aan zijn voorwaarden voldaan wordt. als twente erin slaagt hem de ruimte te bieden zonder teveel toe te geven aan wat ze de afgelopen jaren hebben neergezet. kan het ook weleens fantastisch uitpakken en een goude combinatie worden.

het grootste probleem voor co wordt het hoge verwachtingspatroon, want de officiële doelstelling zal wel weer zo terughoudend zijn dat die met twee vingers in de neus gehaald wordt, maar ondertussen zal iedereen weer op een top twee klassering rekenen en dat kan een pittige worden als na janssen bijvoorbeeld ook ruiz vertrekt. maar hij heeft ons wel vaker verbaasd.

In wat voor wereld leven jullie dan??
Hij heeft nog geen training gegeven.
een provincieclubje? Thanx mate!!
Bedankt voor de complimenten.
Een beste primeur ook hé? Dat provincieclubje in de CL en El
En dan ook nog gevolgd worden door de Uefa.
Laat Co maar lekker zijn werk doen jongen.
Zorgen jullie maar dat je Leonardo in het gareel houd.

20 juni 2011 om 07:33

Twente is toch ook een provincieclub. Provincieclub slaat op waar de achterban vandaan komt en dat is bij Twente toch echt uit de eigen regio. Twente heeft echt geen landelijke uitstraling. Of wil je beweren dat uit het hele land Twente supporters komen. Dat hebben alleen Ajax en Feyenoord en PSV in mindere mate. Daarnaast kan Co volgens mij prima bij Twente uit de voeten en heeft hij voornamelijk provincieclubs getrained in Nederland op Ajax na. Denk dat het de beste keus is voor Twente. Alleen denk ik niet dat je met Co kan gaan bouwen, die blijft niet lang zitten denk ik. Hooguit 2 jaar denk ik en dan stopt hij ermee tenzij er nog een andere mooie uitdaging komt denk ik.

20 juni 2011 om 07:39

Ajaxfanroberto, hullie Amsterdammers noemen PSV ook nog steeds een provincieclubje in de regel en als Ajacieden even de kans krijgen noemen ze Feyenoord een provincieclub. Want planeet Amstersdam is de shizzle toch?

(Ik weet ik ben flauw bezig maar vind dat gedrag altijd grappig en mag best worden gepersifleerd)

20 juni 2011 om 08:12

Je bent zeker flauw bezig omdat je alle ajacieden amsterdammers noemt en alle ajacieden over één kam scheerd. Terwijl ik als Ajacied zijnde evengoed heel objectief naar voetbal kan kijken, weet ook dat andere dat niet altijd doen maar dan val je maar lekker een ander er op aan.

20 juni 2011 om 08:13

Misschien is het verkleinwoord 'clubje' wel erg denigrerend, zeker vanuit nationaal nederlands perspectief gezien. Club uit de provincie / provincieclub is niets mis mee. Hoewel vanuit Amsterdam en Rotterdam / Den Haag (in veel mindere mate) de gedachte overheerst, dat mensen uit het westen superieur zijn ten opzichte van mensen uit de provincie. Zou daar het geprikkeld reageren misschien een gevolg van zijn? Overigens blijkt in het voetbal in Nederland toch wel, dat een dergelijk visie achterhaald is.

20 juni 2011 om 08:55

Ik ben het wel met je eens wielaart, maar het gekke is, jij zegt dat mensen uit het westen zich superieur voelen aan het oosten, ik kom uit het oosten maar ben voor ajax... Ik denk eerder dat veel westelingen een andere mentaliteit en karaktereigenschappen hebben en dat we simpelweg veel verschillen, wij denken echt zo’n westeling maar hun zullen denken wat een lompe boer.

20 juni 2011 om 11:10

@entobed: Jaloers? Zolang er in brabant meer mensen lid zijn van de supportersclub van Ajax dan van PSV mag je PSV gerust een provincieclub noemen. (wel de beste club van de afgelopen 10 jaar voordat we daar weer commentaar op krijgen, maar provincieclub heeft met achterban en uitstraling te maken...)

Feyenoord is zeker geen provincieclub want de aanhang van Feyenoord komt ook uit het hele land.

20 juni 2011 om 11:17

In Amsterdam heerst trouwens niet de gedachte dat we superieur zijn aan mensen uit de provincie hoor. Als je een cirkel trekt om Zandvoort, Purmerend, Hilversum heb je zo'n beetje de wereld van de meeste Amsterdammers wel gehad. Daar buiten bestaat gewoonweg niet. Dit heeft meer met desinteresse te maken dan met minachting hoor.

20 juni 2011 om 07:36

Ik wist niet dat Breda voortaan bij Amsterdam hoorde... ik schrok ook van de opmerking van Davadox.

Wat is apart vind is dat FC Twente de zoektocht naar hun eigen Ferguson gestopt lijkt te zijn. Eerst wilde ze Mcclaren op dit post hebben, toen Preud'homme en ze hebben ze niet weten te houden.

Daarbij, zoals Satésaus opmerkt, is één jaar niet echt iets om op te bouwen. Preud'homme had het geluk dat er nog een geraamte was van een kampioensteam om zijn team weer aan op te hangen. Of dat Co dat aan de start van het seizoen ook nog zal hebben is maar zeer de vraag.

Toch vind ik de keuze voor Co een hele logische, want het is een man die iets neer kan zetten. Want wat hij met Willem II en AZ heeft gedaan (wat als ik me niet vergis des tijds nog maar een jaartje of max twee uit de eerste divisie was) was simpelweg fenomenaal. Ik ben benieuwd, qua trainer zit het IIG goed bij Twente, nu kijken of de spelers blijven en goed worden vervangen.

Ik vind een 1 jarig contract niet lang als je echt iets wilt opbouwen of verder bouwen. Straks verslijt Twente 4 trainers in vier seizoenen. Das geen goede zaak.

Cor veel succes bij Twente en hopelijk kom je nog eens terug bij Willem II.

20 juni 2011 om 06:46

De laatste 3 trainers van twente zijn allemaal weggekocht en hebben tevens de rinus michels award gewonnen! Dus ik geloof wel dat ook hier ern goede gedachte achter zit! Co veel succes bij twente!

20 juni 2011 om 06:57

Adriaanse kost ongeveer 2 miljoen per jaar, Twente is ook niet gek die gaan dan geen 3-jarig contract aanbieden.
Als het in het eerste jaar een succes wordt, ken hij altijd nog bijtekenen, waaarschlijnlijk staat er nog wel een optie voor nog een jaar ofzo in het contract.

20 juni 2011 om 07:13

Munsterman wil graag een trainer voor langere tijd, maar als je een trainer wilt die veel internationale ervaring heeft en weet wat er nodig is om in de top van Nederland te werken, dan heb je al snel een trainer die een behoorlijk prijskaartje heeft.
Mocht er geen klik zijn en je zou hem willen ontslaan, dan kost hij een vermogen. Hij verdiend namelijk nu al meer dan de best verdienende speler bij Twente

20 juni 2011 om 12:31

Huh...
Verdomd je hebt gelijk joh.
Ik zat de hele tijd aan de 2 mil. van Co te denken en heb er niet eens bij nagedacht dat spelers max 7 ton verdienen bij fct.

Maar euh... zo vreemd is het eigenlijk niet dat de trainer het meest verdient, ik heb het altijd raar gevonden dat een speler meer verdient dan zijn trainer.

En dat is waarschijnlijk typisch Co, hier geeft hij mee aan dat hij direct al het best verdient, boven de groep staat en belangrijk is, helemaal niet gek bedacht eigenijk.

20 juni 2011 om 08:19

Ach, de telegraaf meldt een contract van 1 jaar, maar het Algemeen Dagblad (vaak veel beter geïnformeerd over niet-ajax-zaken) spreekt over een 2-jarig contract (wellicht met een optie). Bovendien sprak Co in het verleden vaak over een 'houdbaarheidsdatum', die bij hem veelal maar 2 jaar is. In die 2 jaar heeft hij het maximale uit de organisatie gehaald in zijn ogen en volgens zijn methoden. Daarbij hoort ook het inpassen van jeugdige talenten. Dus dat zit echt wel goed, zeker met de eigen staf van Twente, die niet wijzigt.

20 juni 2011 om 08:30

De houdbaarheidsdatum van co is 3 jaar, geen 2, heeft zowel bij willem II als AZ 3 jaar gezeten, Daarna is het echt op, en dat weet hijzelf als geen ander
Opvallend is wel dat hij bij de clubs daarna, overal maar 1 jaar is gebleven,

20 juni 2011 om 08:55

VI en Volkskrant praten over meerjarige verbintenissen dus.. Wat je hier van moet geloven.

ON: Mooi dat hij binnen is, succes Co!

Gaat Twente nu ieder jaar voor een nieuwe trainer? Ik dacht dat Munsterman iemand zocht voor de lange termijn? Desalniettemin ben ik blij dat Co eindelijk weer terug is, nadat hij jaren in de woestijn enkel zijn bankrekening heeft gespekt.

20 juni 2011 om 06:50

Als ze elk jaar succesvol zijn en weggekocht worden zullen we helaas wel moeten. Beter op deze manier dan dat ze ieder jaar ontslagen worden en dat je contracten af moet kopen.

Vandaag een artikel van Eddy van der Ley in de papieren versie van het AD over de komst van Co Adriaanse:

Laatste plooien rond Co Adriaanse zijn nu gladgestreken

FC Twente wil hem morgen presenteren

FC Twente en Co Adriaanse zijn in grote lijnen akkoord over een meerjarig dienstverband. De club uit Enschede denkt de 63-jarige Amsterdammer in de loop van deze week op een persconferentie te presenteren als de nieuwe trainer.

Niets lijkt een samenwerking tussen Twente en Co Adriaanse nog in de weg te staan. In uitvoerige gesprekken tussen beide partijen is de afgelopen week een stevig draagvlak geschapen voor een meerjarige overeenkomst. De onderhandelingen zullen naar verwachting vandaag of morgen worden afgerond.

Adriaanse mist vandaag wel de start de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Mogelijk is Adriaanse donderdag wel van de partij, als FC Twente in Vriezenveen een eerste oefenpotje afwerkt, tegen een selectie van amateurvoetballers uit de gemeente Twenterand.

Op de training van vanmorgen ontbreekt niet alleen de nieuwe trainer, maar ook een groot deel van de selectie. Daaronder de internationals Luuk de Jong, Bryan Ruiz, Emir Bajrami, Marc Janko, Nacer Chadli, Roberto Rosales en Nikolay Mihaylov. Zij stromen volgende week in, op Ruiz na. De 25-jarige sterspeler van FC Twente heeft nog geen vakantie gehad en meldt zich pas midden juli in Enschede. Mits hij dan niet is verkocht, want Ruiz heeft zijn zinnen gezet op een transfer.

Een interessant vraagstuk is de opstelling van Adriaanse inzake Marc Janko. Twente wil de lange aanvaller het liefst verkopen, mede door de spectaculaire ontwikkeling van Luuk de Jong tot eerste spits, maar de Amsterdamse trainer goede ervaringen met de Oostenrijker. In zijn periode bij Red Bull Salzburg stemde hij de tactiek van het elftal met succes op hem af: Janko kroonde zich met 39 goals tot topscorer van Europa en loodste zijn club naar de landstitel. Volgens Italiaanse media staat de spits in de belangstelling van Cagliari en Bologna.

Aan het spitsenfront heeft FC Twente komend seizoen ook de beschikking over John Guidetti, een 19-jarige Zweed van Manchester City. Over de 'wayne Rooney van Zweden' deden de wildste geruchten de ronde, maar volgens voorzitter Joop Munsterman is de overgang in kannen en kruiken. Guidetti tekent in Enschede een vierjarig contract.


Opvallend is alleen dat De Telegraaf en het AD elkaar tegenspreken over de duur van het contract van Co Adriaanse. De Telegraaf heeft het over één jaar (zie hierboven) en het AD over een meerjarig contract. En ik geloof eerder het AD dan de telegraaf!

20 juni 2011 om 09:15

De sport afdeling van de Telegraaf is overigens vaak erg goed ingelicht, maar als Twente fan zou ik inderdaad ook hopen op een meerjarig contract.

Fantastisch nieuws! Twente flikt het toch weer wat voor velen hier op VZ onmogelijk was, zal geen namen noemen.
Guidetti erbij en de tukkers hebben gewoon weer een team wat favoriet is voor de titel! succes Co!

20 juni 2011 om 08:42

Wat is hier te flikken aan en wat is het onmogelijk eraan?? Iedereen wist dat Co op zoek was naar een nieuwe club en dat bijvoorbeeld hij ook geinteresseerd was in een Utrecht maar dat die niet aan zijn salaris wilden voldoen. Een ieder weet dat als je het salaris bied dat Co wil dat hij dan wel komt... maakt niet uit of die club/land nu in een zandbak ligt of in een serieuze competitie.

20 juni 2011 om 10:52

@ahscroft Ik vind Adriaanse een prima trainer, maar waarom is Twente ineens favoriet voor de titel? Twente moet nog een middenvelder met een splijtende pass aantrekken, anders voorzie ik problemen op het middenveld. Je hebt nu Brama en W. Janssen, maar Brama is een controleur en Janssen een loper. Er ontbreek nog een spelverdeler. Ik persoonlijk vind de selectie op dit moment van Ajax breder en completer en zie hen als favoriet voor de titel.

On:
Goede en tactisch sterke trainer voor Twente. Hij zal waarschijnlijk wel zorgen voor aantrekkelijk voetbal en dat alleen al is erg positief.

20 juni 2011 om 11:17

Van mij een duimpje gekregen, zie zo kan het ook.
Twente haalt een goede trainer binnen , nu nog Guidetti en ze zijn klaar voor het nieuwe seizoen.
Alleen jammer dat je deze trainer slechts voor een jaar hebt kunnen vastleggen , maar het schijnt een tendens te zijn of trainers zitten er jaren of ze zijn na een jaar weer weg.
Ik kan niets anders zeggen dan dat jullie nu wel de titelfavoriet bij uitstek zijn.

Leuk voor Twente, maar dit is een trainer voor de lange termijn en als ze een trainer voor de lange termijn een een-jarig contract geven schieten ze er ook weinig mee op.

In de tijd dat Willemll de CL haalde, en dat AZ hoge ogen gooide, waren mathijsen, Dembele, en Elhamdaoui geen spelers waarbij je dacht dat het geweldige spelers waren,(ze hadden talent, maar dat zegt ook niet alles), daarom staat er ook relatief voor. Nog steeds vind ik het geen spelers van wereldformaat, maar het zijn wel hele nuttige krachten, als je ze goed gebruikt. Het zelfde geld ook voor Schaars,
Adriaanse kan door een goed collectief elftal te bouwen goede prestaties leveren. en hoe beter de selectie, hoe hoger de prestatie, want na mijn optiek is de trainer zo goed als het materiaal. Het is alleen de vraag hoe goed het materiaal word/blijft. Maar met talenten als Gudetti, Ola John, Chadli, Ldejong heeft hij toch jongens met potentie. Voor de ervaring heeft hij ook nog een Brama, Wisgerhof, Landzaat lopen, Ik denk toch wel dat er mogelijkheden zijn met zo'n groep.

20 juni 2011 om 08:19

Ja maar bij Willem II heeft hij 3 jaar gezeten, bij AZ ook dacht ik, daar heeft ie iets op kunnen bouwen, als hij daadwerkelijk maar voor 1 jaar tekent bij Twente, dan kan hij niet veel opbouwen, overigens zet ik mijn vraagtekens bij dit nieuwsbericht, ik geloof nooit dat Munsterman een trainer wil met een 1 jarig contract, dan kiest hij wel een andere kandidaat. Munsterman wil continuiteit, dat heeft ie zo dus niet.

20 juni 2011 om 09:56

Maar dan moet je L.de jong wel in de basis zetten! en niet op 10, maar in de spits want daar ontwikkelt hij zich het beste!

Ik heb geen idee wat Co gaat doen met FC Twente, hij kan er een geweldige prestatie neerzetten of het helemaal verpesten. En dan bedoel ik ook echt goed, dat Twente weer terug is bij af. En welke backs willen ze gaan halen? Want Tim Cornelisse is dan wel transfervrij maar toch ook al redelijk op leeftijd. Maar ik hoop wel dat Willem Janssen een goede vervanger wordt van Theo Janssen, als mensen maar niet te hoge verwachtingen van hem hebben. Want daar kan je die jongen helemaal kapot aan laten gaan.

20 juni 2011 om 08:48

Willem Janssen is niet gehaald als vervanger van Theo Janssen. Ze hebben beide een heel andere rol. Willem is veel meer gehaald als de aanvallende middenvelder dan Theo was. Het is niet zo dat men bij Twente verwacht dat hij gelijk het elftal gaat leiden dus wat dat betreft zal Willem echt wel wat ruimte krijgen om zijn vorm te vinden.

Verder is de transferperiode nog lang natuurlijk, maar als een Nicky Kuiper fit is scheelt dat tzt een slok op een borrel en Buysse heeft ook geen slechte indruk achtergelaten vorig jaar als opkomende back (al heeft die verdedigend nog wel wat te leren, zoals niet bij elke bal met een sliding erin te gaan). De rechtsback is inderdaad een twijfelgeval. Rosales doet het verdedigend best goed, maar omdat die zo vaak mee opkomt (wat ook de bedoeling is) komen zijn voetballende kwaliteiten vaak naar boven en die zijn niet al te best...

20 juni 2011 om 09:26

Wat een gezwets over Rosales, juist zijn verdedigende capciteiten zijn matig tot zwak, zijn opkomen is prima en zijn voorzet wordt steeds beter.

Buysse is meer een twijfelgeval dan dat Rosales dat is.

20 juni 2011 om 10:41

Het is geen gezwets over Rosales! Deze jongen kan er simpelweg helemaal niets van en is een pure miskoop. Emanuelson heeft in de eerste helft van de vorige competitie dramatisch gespeeld bij Ajax, maar had 1 lichtpuntje, de wedstrijd in Enschede. Hij liep ene Rosales keer op keer voorbij en speelde opeens de wedstrijd van zijn leven. Dat zegt ook wel iets! Dat jij hem voetballend steeds beter vind worden snap ik niet echt. Ze hebben het weleens over Manolev hoe blind die opkomt, maar Rosales heeft ook nergens een gedachte achter, gewoon gaan en zien waar het schip strandt. Buysse hoeven we het niet eens over te hebben, die is niet goed genoeg voor de Eredvisie. Met 2 nieuwe backs kan FC Twente weer een gooi naar de titel doen!

20 juni 2011 om 12:23

Met deze 2 backs deden ze vorig jaar toch ook al een gooi na de titel? Aardig gelukt dacht ik zo.

Ja het zegt heel veel omdat Emanuelson hem voorbij loopt. Rosales tegen Inter en Tottenham gezien? Nee dus. Hij hield daar ene Bale aardig in de hand en tegen Inter, ook niet de minste, speelde hij een topwedstrijd.

Ben het met je eens dat het niet de beste aankoop ooit is, maar om hem helemaal af te branden aan de hand van 1 wedstrijd tegen Ajax.

Nog 1 tip: kijk niet zoveel na VI.

20 juni 2011 om 14:00

Alsjeblieft zeg. Rosales heeft echt wel zijn leuke wedstrijdjes gespeeld en ik brand hem zeker niet af, maar zijn voorzet is echt dramatisch. Hoeveel ballen die kerel al wel niet blind de tribunes heeft geschoten. Je hebt gelijk dat het in de loop van dit seizoen ietsje beter is geworden (waarbij zelfs 1 of 2 belangrijke assist zaten) maar het blijft een ontzettend zwak punt voor hem als opkomende back.

Goede trainer, al is 1 jaar natuurlijk wel wat kort. Maar misschien wordt dit wel de nieuwe trend, Koeman gaat ook voor 1 jaar naar Utrecht toch.. Als elke trainer gewoon voor 1 jaar tekent hoeven ze ook niet steeds de contracten af te kopen bij ontslagen.

Als ze door Co de CL halen, heeft hij zichzelf al terugverdient. Bovendien is het een echte vakman. Die kan veel spelers beter laten presteren. Onder zijn leiding zijn de nodige spelers doorgegroeid naar niveau nederlands elftal.

Je moet het ook zien op de lange termijn. Twente is bezig met het binnenhalen van een grotere shirtsponsor. Het Stadion wordt uitgebouwd. Meer skyboxen. Voor een regio als Twente is het rendement heel hoog. Die Regio wordt ook uitgebouwd in de richting Apeldoorn en Drente. Het groeit als kool.

Goede vooruitzichten.

Zal jammer zijn voor de andere Nederlandse clubs. Maar als ze werkelijk hem als trainer aanstellen. Gaat Twente weer een mooi jaar tegemoet. Alleen hem op de bank scheelt al. Deze trainer is tacktiesch zo sterk. Dit is gewoon een top trainer van het kaliber Hiddink, Marwijk, Advocaat , v Gaal enz. Ik weet zeker dat hij ook niks onder doet voor Mourinho en Pep. Zet hem daar neer en ze worden ook Kampioen en winnen de Ch. Ben nog altijd van mening dat Az onder hem het mooiste voetbal speelde. Onder van Gaal was het voetbal minder. Als je nog die wedstrijden zag in de Uefacup toen ze de halve finale haalde. Man wat speelde die ploeg toen leuk voetbal. Zelf ik als Feyenoord supporter kon daar van genieten.

20 juni 2011 om 09:06

Co is natuurlijk geen slechte trainer, maar echt veel prijzen heeft ie ook niet gepakt. Meestal mooi voetbal, maar uiteindelijk overal net naast grijpen.

20 juni 2011 om 09:16

Ja maar Co heeft ook nooit met echte grote ploegen gewerkt. Maar als je dan bereikt wat hij bereikte is dat nog veel knapper! Als je van een Willem2 een ploeg maakt die Ch. speelt. En van een midden moter Az een pracht team maakt met bescheiden middel is dat gewoon super. Twee ploegen die voor Co een bescheiden rol hadden in de competitie. Dat is wat anders als Pep of Mourinho die maar met miljoen mogen smijten! Ik denk dat Co nog nooit een speler van 10 mil. heeft gekocht. En als je dan ziet dat hij naar een top ploeg gaat odet hij het toch. Porto kampioen en beker. Red Bull kampioen.

20 juni 2011 om 09:18

Hahaha, hij is echt niet van het kaliber Van Gaal, Mourinho, Hiddink en Pep Guardiola.
Wel met Van Marwijk en Advocaat, hoewel ik geen hoge hoed op heb van Van Marwijk, hij speelt matig voetbal met een geweldig team.

20 juni 2011 om 10:30

Top 3 trainers die echt een team kunnen kneden:
1-louis van Gaal
2-dick Advocaat
3-co Adriaanse

20 juni 2011 om 12:42

Pinkelman, dat van Dick kun je mij dat eens uitleggen met een voorbeeld. Ik heb hem nooit echt gevolgd, maar ik kan me niet herinneren dat hij ooit een team heeft kunnen kneden.

20 juni 2011 om 14:04

@mr.max

Dick heeft nog niet zo heel lang geleden een Uefa cup gewonnen met het toen nog onbekende Zenith St. Petersburg. Dat is misschien wel het beste voorbeeld van het vakmanschap van advocaat.

Ben benieuwd naar de verhouding tussen Jan van Halst en Co Adriaanse. Co is toch degene geweest die JvH bij Ajax naar kleedkamer 2 heeft verbannen (of heb ik dat mis?) terwijl JvH nu samen met Munsterman zo'n beetje de scepter zwaait bij Twente.

Maar verder denk ik dat het een goede stap is, zeker met de uitstraling van Co waardoor Twente nog een aantal aankopen kan doen uit een hogere categorie dan die je met een onbekende trainer kan doen denk ik dat ze volgend jaar weer hoge ogen gooien. En als het klikt en er zijn resultaten (dat lijkt me tenminste wel de verwachting bij het salaris van deze trainer) dan kan de verbintenis na 1 jaar worden voortgezet. Een prima stap van Twente.

Ten eerste wil ik stellen dat het geweldig is dat Co Adriaanse naar FC Twente komt. Knap hoe Munsterman elke keer weer een goede trainer voor de spelersgroep weet te zetten. Petje af.

Wat ik alleen niet snap is het een-jarige contract. Vanuit financieel oogpunt kan ik het deels begrijpen, Co zal een aardig salaris vangen en dan wil je niet het risico lopen een flinke afkoopsom te moeten betalen. Aan de andere kant kent iedereen Co als een echte opbouwtrainer, die zal het eerste jaar nog niet op zijn best presteren. Bovendien loop je het risico dat als hij een sterk seizoen draait gelijk elders weer aan de bak gaat. Als je weet te stunten met zo'n goede coach, bindt hem dan gelijk zo lang mogelijk aan je vast zou ik zo zeggen.

20 juni 2011 om 09:21

ze zullen heus wel een optie voor extra jaar inbouwen, wellicht na evaluatie bij afloop komend seizoen......

20 juni 2011 om 09:27

Dat zou kunnen, ik hoop dat het dan een eenzijdige optie is van FC Twente uit, anders kan Co zo weer gevlogen zijn.

20 juni 2011 om 09:28

Munsterman is nie gek, die weet alles van afkoopsommen voor trainers,
Wat ze van die Arabs krijgen voor Preudhomme kunnen ze Co een jaar van betalen

Snap de bovenstaande negatieve bericnten niet. Co is een fantastische trainer die de spelers en daarmee Twente beter kan maken. Goeie actie van Munsterman. Supporters gefeliciteerd.

20 juni 2011 om 09:24

@fclazarus.. Sportief gebaar, net als ik het leuk vind dat een jonge ambitieuze gast als De Boer bij jullie traint en mooi voetbal propangeert... Uiteindelijk gaat om een mooie competitie en dat we weer een mooie tweestrijd of driestrijd gaan krijgen, Al denk ik dat PSV opnieuw de derde viool gaat spelen, na alle bezuinigingen..

20 juni 2011 om 09:27

Ja ik snap sommige bovenstaande berichten wel en sommige ook echt niet.
wat maakt Co zo'n goede trainer dan?
Hij heeft op eigen houtje nog niet heel vaak een team groot gemaakt, hij is afgelopen 10 jaar niet langer dan een jaar bij een ploeg blijven zitten, ongeacht de prestaties in dat jaar.

Waarom zal het bij Twente wel goed gaan?
ik hoop voor Twente dat het wel lukt hoor, maar om na de afgelopen 10 jaar Co, het glas half vol te zien is gewoon even lastig voor me.

20 juni 2011 om 10:17

Afgelopen tien jaar niet langer van een jaar bij een ploeg,... ?? Volgens mij heeft 'ie van 2002 tot en met 2005 bij AZ gewerkt.

Verder vind ik dat Co een prima uithangbord voor een club is. In ieder geval een heel stuk beter van Preud'homme..

20 juni 2011 om 10:43

nou het spijt me, dan heeft hij het daar wel 3 jaar volgehouden, doet er niks aan af dat hij in 10 jaar tijd 7 ploegen heeft gehad, waaronder dan 3 seizoenen Az.

Vanaf daar is het echter alleen maar gezeur geweest, hij wint de competitie en de beker en Moet vertrekken, hij vertrekt binnen half jaar bij 2 ploegen daarna, wordt kampioen met Red Bull en Moet vertrekken.
kan je met toch niet vertellen dat deze clubs het niet snappen en dat Co hierin onschuldig is?

Als je een trainer wilt hebben die rust uitstraalt, dan zou Co nou niet mijn eerste keuze zijn daarin.
Als iemand voor onrust kan zorgen binnen een club of iig bij het bestuur, dan is hij het wel.

Even los van het gekrakeel over provincieclub of niet, denk ik dat Munsterman een grote gok neemt met Adriaanse. Van Adriaanse is toch genoegzaam bekend dat hij botst met ervaren/gearriveerde spelers. Co kan geweldig werken met jonge gretige (onervaren) spelers en deze kneden en beter maken.
Ik voorzie komend seizoen toch een hoop problemen tussen Co en spelers als bijv Douglas, Wisgerhof Brama en Ruiz. Ben benieuwd hoe zij op de ''straffen'' van Co zullen reageren, ik refereer aan het terug laten lopen van de selectie van Willem 2 en het laten zoeken naar niet bestaande paaseieren bij Az.

Wordt een leuk seizoen dus, maar meedoen voor het kampioenschap denk ik niet

Welkom Cooo BIj Twente!!

Zoveel gearriveerde spelers zijn er niet binnen de selectie.. En jongens als Landzaat en Wisgerhof zijn echte teamspelers. Een Brama , Ruiz en Douglas zijn nog relatief jong en bijna een van de oudsten...

Ik vind Adriaanse een goede trainer maar hij is nogal duur, altans dat hoor ik veel. En waar rook is is vuur. Ik dacht dat Twente alleen relatief normale salarissen betaalde? Als dit de reden is dat Cotje maar een jaarsalaris krijgt dan vind ik het een domme zet van Munsterman. tot op heden een top bestuurder maar aan deze keuze twijfel ik. blijf bij je eigen kracht en geef niet teveel uit.

20 juni 2011 om 09:44

@ berry .. ze vangen 1,2 miljoen van Al Shabab afkoopsom voor Michel Preud'homme.
Dit is dus een budgetair neutrale operatie

Lijkt mij een veel betere optie dan Van Basten op Koeman.. Ben blij dat er zo snel een opvolger is gevonden, want nu kan Twente zich in ieder geval goed gaan voorbereiden op de voorrondes van de Champions League.

Welkom Co.
Nadat ik zijn naam zag staan in het rijtje waar ook Koeman en Rijkaard werden genoemd, had ik al de stille hoop dat jij het zou worden.
Heeft eerder bewezen bij de 'kleinere' clubs goeie dingen te kunnen doen.
Koeman laat daarentegen overal een zooitje achter en Rijkaard vind ik maar zo zo (na Barca niks gepresteerd)
Heb er vertrouwen in, dat Co dit seizoen de juiste man is na het vertrek van Preud'homme.
Een man met een hoop voetbalkennis en weet als één van de weinige Nederlandse trainers, hoe je moet aanvallen met een bepaalde gedachte erachter.

Contract voor 1 jaar, waarschijnlijk met een optie tot nog een jaar.

Succes Co!

Allereerst vind ik Adriaanse de best van de genoemde en ook mogelijke kandidtaten, zeker nadat een streep kon worden gezet door Mcl.

Wel vreemd dat dat vage ochtendkrantje het heeft over een 1 jarige verbintenis en dat op vele andere sites, danwel berichten te vernemen is dat het om een meerjarig contract gaat.

Come on Adriaanse schrijf met ons verder geschiedenis en snoer de monden van de critici, welke toch blijven twijfelen over zowel jou als de continuiteit van Twente.

Twente gaat op zeker vandaar een jaar contract ,
Gaat het mis is het na een jaar over en uit ,zonder financiele gevolgen .

Denk niet dat Adriaanse daar slaagt ,hij is zo ego centriek, dat hij steeds weer over zijn eigen visie struikelt

Daarmee doet Fc Twente volgend seizoen wederom mee voor de prijzen.
Mijn club PSV loopt maar achter de feiten aan, en blijft met de angsthaas op de bank stil zitten en niets doen. Verklaar ze maar failliet dan is de nachtmerrie van veel supporters voorbij.

Heel leuk voor Twente en leuk voor het Nederlands voetbal dat we weer van Adriaanse kunnen genieten.

Co is een trainer die goed bij FC Twente past door zn aanvallende speelstijl, alleen het is geen trainer die het ergens lang volhoudt. Je kunt met hem niet echt iets op een langer termijn opbouwen.

Vind Co nou niet echt een trainer voor Twente. De man past bij AZ of Ajax, teams die zo'n beetje een arrogante flair uit stralen en hij een bepaalde 'smoel' kan geven. Ik denk dat daarom Adriaanse ook maar een jaar heeft getekend.

20 juni 2011 om 10:56

We zullen zien pinkelman. Ik zeg dat Tukkers niet zo nuchter zijn als ze zich voordoen en het dus geweldig vinden zo'n bravoure mannetje als Adriaanse.

Leuk om Co weer terug te hebben op de Nederlandse velden, al is het bij de concurrent. Aanvallend voetbal en geen saaie persconferenties. In Alkmaar bog steeds enorm gewaardeerd, ik ben benieuwd hoe het bij Twente gaat...

gefeliciteerd F.c. Twente met een toptrainer hopelijk brengt hij jullie het kampioenschap.
Ik persoonlijk kijk alweer uit naar de interviews en persconferenties heerlijk Co aan het woord.

pfff ik wordt zo moe he dat het telkens weer afzakt naar het gezeik of Twente nu een provincieclub is of niet, het zal mij toch een worst wezen of mijn club een provincieclub wordt genoemd, ik vindt het best want dan blijft de druk mooi laag hahaha
Nu ff Ot:
Ik hoop dat Co toch wel iets langer blijft dan een jaar, maar ook met een jaar contract kan hij bij sommige bestuurders cq trainers net dat laatste stapje zetten naar het aanvallende voetbal dat Co toch altijd wel wil spelen
Er zal vast een clausule inzitten dat indien het van beide kanten goed bevalt men dan door gaat
Wie weet wordt hij toch wel de Wenger van Twente haha

20 juni 2011 om 10:37

Haha dat wou ik ook net zeggen.

En nu reageren die mensen ineens niet meer he! ''twente zakt weg, Twente is net als AZ of Heerenveen. Twente heeft geluk gehad. Hoe willen ze dat oplossen dan? Koeman gaat komen?

Wat waren dat allemaal voor onzin berichten zeg!

Eén zwaluw maakt nog geen lente.
Maar dat Adriaanse wel bij Twente wil komen geeft aan dat hij wel door Joop en Twente overtuigt is door een stabiele organisatie met professioneel beleid (lees prof). Dus antwoord op de discussie van de laatste weken; is Twente wel of niet een profclub? Dat hangt ervan wat je referenties zijn. Dus hangt het af van hoe je het bekijkt. In ieder geval:

Co Adriaanse, Youri Mulder en Patrick Kluivert willen in ieder geval graag werken bij Fctwente en bouwen aan de professionaliteit van de organisatie. Dat Co wilt komen, geeft wel een kwaliteitskeurmerk aan Twente. Een kwalificatie dat Twente harstikke goed bezig is.

Tukkers zijn niet arrogant. Wij zijn Trots op Twente!

20 juni 2011 om 11:04

Adriaanse heeft de laatste jaren achtereenvolgens gewerkt bij Qatar, Al Sadd, Mettalurg en Salzburg...hij is niet de grote naam die we dachten dat het was. Hij kiest voor het geld en heeft al jaren geen echte klus meer gedaan, vertrekt op AZ en Willem 2 na overal na 1 jaar met ellende of ontslag.

Dat Co wil komen geeft niks aan sinds hij zijn naam te grabbel gooide bij Qatar, Al Sadd, en Mettalurg! Dat is echt niet meer de grote trainer die wij ooit dachten dat het zou worden hoor.

20 juni 2011 om 11:29

De prestatie bij Salzburg is wel een andere orde dan de andere 2 clubs. Janko topscorer en CL! Daarnaast zijn prestaties bij AZ en Willem II is hij voor mij zeker een trainer die zich heeft bewezen.

Welke rotzooi heeft hij achtergelaten dan?

En als je bij Golddiger club speelt heb je te maken met geldoom die veel geld heeft en niet gaat voor duurzaam lange-termijn beleid. Hoe kun je nou een toptrainer worden, als de club erom heen gaat om korte termijn succes? Dus het ligt echt niet zo zwart-wit.

En als hij ging voor geld? Zo ja? Waarom traint Hiddink bij Turkije? Waarom komt hij niet terug bij Psv? Waarom wilt die graag bij Chelsea (naast de naam en faam) bij ibrahimovic en zijn geld trainen? En wat dacht je van de kleine generaal in Rusland? Is Preudhomme een waardeloze trainer op basis van zijn keuze?

Je argumenten zijn nergens op gebasseerd. Zo simpel is het niet. Co heeft zich bewezen.

En dat Co NU voor Twente tekent, betekent dat die een professionele organisatie ziet staan (met veel groeipotentie). Waar die graag mee kan en wilt werken. Want voor het geld komt hij echt niet. Hij heeft dus ambitie. En dat komt mooi uit

EN: het is dus wel degelijk een kwalificatie dat Twente Co kan contracteren! Het betekent dat we zeer goed bezig zijn en een prof club en organisatie hebben staan.

Ga er maar vanuit dat het (minimaal) een 2 jarige verbintenis zal zijn, met waarschijnlijk een éénzijdige optie. Budgetair neutraal omdat er voor de laatste 3 trainers afkoopsommen zijn ontvangen.
PSV en Twente worden steeds weer omschreven als provincie clubjes, maar volgens mij zijn Noord en Zuid Holland ook provincies in dit kleine landje.

20 juni 2011 om 10:39

Ajax is ook maar een provincieclub van Noord Holland?

20 juni 2011 om 10:54

Noord-holland in deze

20 juni 2011 om 11:27

Oja

Een goede trainer die instaat is om Twente wederom te laten spelen voor de titel. Een goede zet van Twente! hopelijk blijft de selectie voor Twente redelijk bijeen en kan men daar waar nodig is wat versterkingen vinden...hopelijk word het weer zo'n seizoen als afgelopen seizoen...ik zie dat al uit naar de wedstrijden tegen Twente (voor mij nu al de nieuwe klassieker)!!

20 juni 2011 om 10:40

Mijn voorkeur is Ruiz en Janko verkopen. En een nieuwe topper halen die beter aansluit bij spitsen de jong en guiletti.

Wellicht nog beter een topper halen op het middenveld, een spelmaker a la Sneijder. (alleen dan een aantal prijsklasses lager hehe) Of is dat Willem Janssen, maar dat lijkt mij niet.

Leuk hoor dat Co komt maar weer een trainer voor 1 seizoen, dat is toch echt vragen om problemen.

20 juni 2011 om 10:58

Er zal wel een clausule instaan dat desgewenst het contract verlengd kan worden...men wil natuurlijk niet dat een trainer na 1 goed seizoen zich in alle bochten en gaten gaat wringen omdat deze meer bij de ''buurman'' kan verdienen...in dat geval kun je beter een kort contract hebben die desgewenst verlengd kan worden....eerst samenwonen alvorens te trouwen

Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt. Zijn de Tukkers nuchter dan zullen ze soms toch struikelen over zijn ego. Zijn de Tukkers stiekem minder nuchter dan ze zich voordoen dan vinden ze Co prachtig. Lekker grote waffel geven en het dan vaak ook nog waarmaken. Heerlijk, maar nooit meer wijzende vingers naar andere clubs dan.

Het zal mij benieuwen hoe het uitpakt. In een kneedbare selectie die nog geen succes heeft gehad heeft het tot nu toe goed uitgepakt, maar bij Twente heb je wel jongens die al succes hebben gehad. Die zullen dus minder snel alles slikken dan de groep zonder prijzen denk ik. Adriaanse wil namelijk nog weleens doordraven en in de clinch liggen met bestuurders en spelers. In ieder geval vind ik het mooi om Co weer in NL te zien werken. Toch een personage die de Eredivisie kleur geeft.

20 juni 2011 om 11:01

Ik vind Co ook een vrij nuchtere en rustige kerel...geen drukte maker en hij is instaat om jonge spelers beter te maken...ik zie juist geen problemen met de huidige spelersgroep en Co...ik hoop voor Twente dat Co de vorm van Twente kan voortzetten en Twente de komende jaren als titelkandidaat weet neer te zetten...als Ajax supporter kijk ik nu al uit naar de onderlinge wedstrijden!

Zonde van Twente dit, een eigenwijze trainer vastleggen die bij 6 clubs na 1 jaar vertrokken is en al jaren geen serieuze klus meer heeft gedaan. Hij gaat bij Twente doen wat hij altijd doet, dwars zijn, zich overal mee bemoeien, alles willen omgooien, en dan na een jaar met ellende vertrekken. Twente heeft een geweldige organisatie staan, het enige dat zij nodig hebben is iemand die dat gewoon voortzet op de huidige wijze. En na al die trainerswisselingen van de afgelopen jaren, snap ik niet dat je voor een trainer gaat die een jaar blijft.....

20 juni 2011 om 11:35

Er zijn een aantal eredivisieclubs, ik zal geen namen noemen die hebben er toch een aantal meer versleten de laatste jaren. Een type Arsene Wenger is tegenwoordig niet meer te vinden, dat heeft te maken met het grote geld uiteraard. Zolang Twente de seizoenen afmaakt met 1 en dezelfde trainer is er geen probleem.

Iedereen neemt maar aan dat het voor een jaar is. Waarom? Omdat het AD en de Telegraaf het meldden? Er is nog niets officieels, maar elke krant meent de details al te weten en mensen hier kopieren het maar al te graag.kuddegedrag niets anders.

20 juni 2011 om 12:06

Nee, omdat Adriaanse bij 6 van zijn 8 trainersklussen na 1 jaar vertrok. Dat icm een eenjarig contract levert gewoon een vrij logische prognose op. Een contract zegt bij Adriaanse niet zoveel; Ajax, Porto, Salzburg, Metallurg, Qatar en Al Sadd, zwaai zwaai na 1 jaar...

Jaloers, kan niet anders zeggen!
Uitstekende trainer, kost wat maar dan heb je ook wat.
Succes lijkt bij deze trainer wel een garantie. Zeker een betere trainer dan Preudhome, alleen nog afwachten of het klikt maar dat is met zo'n persoonlijkheid als Co toch ook niet een grote zorg.

Nou komt er wel weer wat leven in de brouwerij. Als Twente nou eens onterecht wint van AZ krijgen Verbeek en Adriaanse het geheid aan de stok. Ook wel weer vermakelijk.

Ik vind het altijd een beetje een nare man, maar het is wel de grootste vakman die komend jaar aan het werk zal zijn als trainer van de eredivisie. Als Twente met één trainer weer mee kan doen om het kampioenschap is het met hem.

Om even die discussie te sluiten of Twente dan wel of niet een provincieclub is.
Als jullie allemaal op hadden gelet in de brugklas, hadden jullie allemaal geleerd dat Twente een streek is. Net als de Achterhoek, de Polder etc etc.

Twente is een streekclub (lees: Tukkers) en geen provincieclub (lees: Overijsselnaren).
Dat Twente steeds meer aanhang krijgt vanuit heel Nederland (overijssel) wil niet zeggen dat het per definitie een provincieclub is.

Groningen is een mooi voorbeeld van een provincieclub, net als Heerenveen.

Wat een Calimero-gedrag van sommige Twentenaren hier zeg. De meeste personen welke FC Twente een provincieclub noemen (waaronder ik zelf) doen dat op basis van het feit dat FC Twente nu eenmaal een meer regionale uitstraling heeft dan een landelijke of zelfs europese uitstraling.

In Nederland zijn er 3 clubs welke internationaal naamsbekendheid genieten en dat zijn Ajax Feyenoord en Psv. Dit is gestoeld op (grote) prestaties in het (recente) verleden in europa. Denk maar aan de jaren 2002 (feyenoord) 1995/1996 Ajax en 1988 (psv). Dan heb ik het niet eens over de hegemonie van de nederlandse clubs in de jaren 70.

Die prestaties zorgen ervoor dat deze clubs landelijke/europese uitstraling hebben en een FC Twente bijv niet. Vergelijk het met Manchester City. Ook al worden ze de komende 5 jaar kampioen van Engeland, ze blijven de kleine broer van Manchester United en missen de geschiedenis van clubs als United en Liverpool.

Op de lange termijn zal FC Twente wellicht wel Europees tot de verbeelding spreken en zal ze zich qua bekendheid en uitstraling kunnen meten met de ''grote 3'' maar denk dat dit nog enige decennia gaat duren

20 juni 2011 om 11:47

volgens mij gaat het voornamelijk om 'het verkleinwoord (provincieclubje).. dat komt wat denigrerend over en doet het voor komen alsof ajax/feyenoord/psv-supps superieur zijn aan anderen..

verder prima dat we een provincieclub zijn.. we hebben nog een aantal jaren geschiedenis in te halen om supporters voor ons te winnen

20 juni 2011 om 12:17

Als ik heel eerlijk ben vind ik Twente en PSV in principe gelijk. Beiden leunen erg op hun regionale reputatie. Twente als club van het Oosten en Psv als de club van Brabanders met hun gemoedelijkheid enzo. Wel klopt het dan Psv bekender is en over de grenzen nog altijd veel meer tot de verbeelding spreekt dan Twente. Dat kan nog veranderen.

20 juni 2011 om 12:44

ik kan je vertellen dat Twente zich na twee Europese seizoenen zich wel degelijk op de kaart heeft gezet.
Bijvoorbeeld, mijn vriendin woont in Istanbul en iedereen kent daar Fc Twente, Omdat ze van Fenerbahce hebben gewonnen en vanwege de kampioenswedstrijd tegen Ajax.

Dus hou maar op over de altijd cliche betogen over dat Ajax en psv zo n naam hebben. Dat is een beetje Nederlands gedrag. Kijk ook even naar hoeveel fans ze erbij hebben gekregen in Zuid Amerika, omdat Ruiz meespeelt. Ik geef toe PSV en Ajax hebben al heel lang een naam, maar dat het niet mogelijk is dat er een club bijkomt is complete onzin.
Als Twente dit jaar weer CL speelt of EL en goed presteert hebben ze zo weer nieuwe fans van over de hele wereld erbij. Zo gaat dat in de voetballerij. Wij denken dat we zo n belangrijk land zijn met de top drie, Ajax PSV feijenoor. Maar daar komt verandering in.

20 juni 2011 om 12:47

In de letterlijke zin van het woord heb je gelijk, maar het woord ''provincieclub'' (zeker als daar nog ''je'' achteraan komt) een negatieve klank heeft.... Totaal overbodig ook, om het op die manier te brengen....

De hegemonie van de jaren 70 deed Twente trouwens keurig mee met de rest.. Ondanks dat er geen prijzen werden gewonnen, was Twente toen een club om rekening mee te houden..

1972/73: halve finale Uefa Cup
1973/74: achtste finale Uefa Cup
1974/75: Finale Uefa Cup
1977/78: Halve finale Europacup Ii

20 juni 2011 om 14:36

De naam 'provincie' komt voort uit het feit dat je Holland heb (noord- en Zuid- Holland) en de rest van Nederland. Buiten de Hollanden is het Provincie. Alle clubs, behalve Ado, Ajax en Feyenoord zijn dus provincieclubs. Dit is historisch gezien zo gegroeid. In de eerste plaats op sociaal-economisch terrein (stads / provinciaals denken enz), en dat is ook doorgetrokken in het voetbal.

What's in a name. Ik zou je er niet druk om maken. Voel je niet beledigd, of gekleineerd daardoor. Ik ben een Hollander en Ajacied, en maak grappen over de 'provincie', maar dat gebeurt ondersom ook. Ik ben blij dat FC Twente op de kaart komt te staan in voetballand. Dat maakt de competitie sterker en groter.

2 miljoen per jaar en 1 seizoen. Goed geregeld voor Co.

Het is een goede trainer en nu maar zien als het gaat werken , zelf denk ik het niet. Iets te dominant

De beste optie!!

Al vind ik een éénjarig contract niet echt wederzijds vertrouwen uitspreken. Het is een beetje van we zien wel wat ervan terecht komt en anders gaan we uit elkaar...al weten we natuurlijk ook nog niet zeker of dit wel zo is en of er opties aan dat contract verbonden zijn.

Ik denk dat Twente geen betere opvolger had kunnen vinden. Sterker nog, Co Adriaanse is naar mijn mening een veel betere trainer dan Preud-homme en Mcclaren. Co is echter geen tovenaar. Of Twente opnieuw meedoet om de titel zal ook voor een groot deel afhangen of Ruiz vertrekt en of Ruiz en Theo Janssen goed vervangen gaan worden. Overigens denk ik dat Co hier al over gesproken heeft met Munsterman. Die gaat niet naar Twente om vervolgens met een veel mindere selectie te werken dan zijn voorgangers.

Verder is het enige nadeel waarschijnlijk Co zijn salaris. Naar verluidt moet hij bijna 2 miljoen euro opstrijken....

Nou, ik ben benieuwd. Weet iemand misschien hoeveel hij per jaar gaat verdienen? Want ik heb gehoord dat hij een dure jongen is(dat zei hugo volgens mij tijdens studio voetbal)

20 juni 2011 om 12:23

Ik gok dat hij de afkoopsom van Al Shabab gaat verdienen. Dus het geld dat Twente vangt voor het vroegtijdige vertrek van Preudhomme 1.2 miljoen als ik me niet vergis.

Mocht Co het goed doen, dan verwacht ik dat hij bijtekent en een hoger salaris zal ontvangen, wat betaalbaar wordt door het halen van CL. Speculaties ten top, maar wellicht de werkelijkheid...

Ik vind 1 jarig contract een beetje karig. Misschien dat ze eerst duidelijkheid willen over de prestaties, anders laat je Ome Co met een beste zak opstapclausule weggaan

Kan een Twente supporter mij uitleggen wat eigenlijk de voetbalvisie van de club is? hoe dient er gespeeld te worden? de laatste 2 trainers en de nieuwe trainer (mcclaren, preud'homme, co) hebben alle 3 een complete andere visie en stijl. Lijkt alsof er een beetje beleid word gevoerd zoals bij de Engelse middenmoters; de beste spelers in het veld en ze flink oppeppen en dan hopen dat de tegenstander overpowered wordt, exact zoals Jol deed met Ajax (anita linksback, urby linksbuiten, etc).

Ik denk dat Twente erg goede zaken doet!

Preudhomme weg en een trainer er voor terug die in mijn optiek beter is als Preudhomme.

En het grappigste van allemaal vind ik het feit dat Twente Co Adriaanse zal betalen met de afkoopsom die Al shabab voor Preudhomme heeft neer moeten tellen. Munsterman heeft dit weer slim geregeld als je het mij vraagt

20 juni 2011 om 12:25

Inderdaad, Co is een veel rusterige man. De spelers zullen hem meer serieus nemen dan Michel.

Prachtge naam voor Twente om binnen te halen en een verrijking voor Eredivisie en nu hopen dat Vitesse van Gaal haalt haha!
Ik snap overigens de gedachtegang van Twente niet om telekens een trainer voor 1 a 2 jaar te halen. Rutte, Mclaren, Preud'homme en nu Adriaanse...

20 juni 2011 om 12:27

Ik zou je het uitleggen:
Ze zijn hem allemaal zelf genokt!

20 juni 2011 om 12:29

Dat is niet direct de gedachtengang, maar een nadeel van het succes.. Rutten kon naar Psv, maar bedong in plaats daarvan een salarisverhoging bij Twente.. Een jaar later ging hij naar Schalke.. Mcclaren werd weggehaald door Wolfsburg en nu Preud'homme dus naar Al-shabab..

Munsterman zou het liefst een goede trainer hebben die voor rust zorgt.. Ofwel: een type Ferguson.. Maar dat heeft-ie (volgens eigen zeggen) ook al uit z'n hoofd gezet. De reailiteit is gewoon dat Twente (eigenlijk de hele eredivisie) zowel in sportief als financieel opzicht minder interessant is dan een aantal andere landen..

20 juni 2011 om 12:35

@irriducibili420, inderdaad een verrijking voor de eredivisie, persconferenties en interviews met Co zijn uitermate amusant, omdat de man humor en charisma heeft maar bovenal enorm veel voetbalkennis.

Heeft Twente een hele goede aan. Sympathieke gast ook, had hem destijds graag bij Ajax terug zien keren, maar helaas wilde Co zelf niet. Heeft achteraf bezien in 2001 de basis gelegd voor een paar goede jaren van Ajax (kampioen 2002 en 2004 en CL kwartfinale in 2003).

Netjes gedaan van Twente. Hoop dat het goed uit gaat pakken

Mooie naam en trainer voor Fc Twente en de eredivisie, in het verleden az en willem II prachtig voetbal laten voetballen (het beste van de afgelopen 10 jr in de eredivisie.)
Nu met een beter elftal (t.o.v. az toendertijd) verwacht ik prachtig mooi combinatie voetbal en ga zeker dit seizoen een paar keer kijken in Tukkerland. En twente blijft altijd een provincieclub hier in het westen heb ik nog nooit iemand gehoord die voor Fc twente is....

Lijkt me een verstandige keuze, slim om hem voor 1 jaar te binden, ben benieuwd of er een optie op zit van een jaar extra. Twente haalt echt een brok ervaring binnen en een goede coach die weet hoe het is om prijzen te pakken.

Hierbij maar even een paar willekeurige prijzen op zijn palmares:

Coach van het Jaar in Nederland: 2004 (az)
Kampioen van Portugal: 2006 (FC Porto)
Beker van Portugal: 2006 (FC Porto)
Trainer van het Jaar in Portugal: 2006 (FC Porto)
Kampioen van Oostenrijk: 2009 (red Bull Salzburg)

Moet goed komen bij Twente denk ik. Top 4 mag je toch wel eisen met zo'n coach en met het materiaal wat ze hebben, ik sluit overigens niet uit dat ze weer in de titelstrijd terecht komen.

Volgens mij is het maar goed dat Theo Janssen weg is, met die discipline van Adriaanse :P

Prima keuze maar wil Twente weer hoge ogen gooien,moeten er nog wel een paar versterkingen komen.want Adriaanse moet het dit jaar wel stellen zonder Theo Janssen en Ruiz ?.dat scheel toch gauw zoon 25%.

Een trainer die presteert op lange termijn een contract geven voor 1 jaar, klopt niet in mijn beleving.

(waarschijnlijk is hij te duur voor het geven van een langer contract bedenk ik me net, voor het geval dat ie flopt enzo)

Ik weet niet of dit wel zo verstandig is. Een contract voor 1 jaar? Dat valt me echt tegen, waarom gaat onze grote man Munsterman hiermee akkoord? Hij kan dan niet aan een team bouwen en na 1 jaar gaat hij weer weg.

20 juni 2011 om 13:04

Waarom zou je er niet mee akkoord gaan? Inmiddels is wel bewezen dat contracten in de voetballerij niets waard zijn. Als iemand weg wil, kan dat! Voor trainers worden ook geen grote afkoopsommen betaald, dus dat is ook geen reden om iemand lang vast te leggen.. Andersom moet een club vaak wel flink in de buidel tasten als ze zelf vroegtijdig van een trainer af willen.

Net zomin dat een driejarig contract wil zeggen dat iemand drie jaar blijft, wil een eenjarig contract niet zeggen dat iemand na een jaar vertrekt..

20 juni 2011 om 13:20

Luister, mensen zeggen het nu ook al op de VI rado. Eerst was Mc Claren niet goed, daarna mankeerde er wat aan Preudhomme, misschien ligt het wel aan twente?

Co is een man met een eigen mening en eigen visie dan kan Munsterman niet meer op de voorgrond treden.(denk dat iedereen daar blij mee is)

Adriaanse gaat meestal naar een club die iets wilt bereiken met een club, Twente heeft al CL gespeeld, Titel gewonnen en de beker. Dus kan hij veel verliezen.

Ben je al vergeten hoe hij is? Misschien moeten de spelers van Twente nu ook paas eieren gaan zoeken. Nee, ik wil niet proveceren maar je haalt wel iemand binnen waar je zeker gedonder mee kan krijgen.

Janssen gaat, andere Janssen komt en denk dat Willem erg veel gaat betekenen voor Twente. En natuurlijk geweldig dat Adriaanse terug komt op de nederlandse velden, want dat betekent weer leuke persconferenties na de wedstrijden. Nu nog hopen dat van Gaal naar Vitesse gaat, dan wordt het helemaal een leuk seizoen om naar uit te kijken.

Toch een aparte keuze van Munsterman om Co Adriaanse voor één jaar te contracteren. Je hoorde hem de afgelopen twee jaar steeds roepen dat de club aan het bouwen is aan een plek op hoger niveau, en daar hoort gewoon een manager bij dat een plan uitstippelt en dirigeert over een periode van een paar jaar. Na zowel het vertrek van Mcclaren en Preud'homme zei hij dit en dan word zo snel al Adriaanse gepresenteerd. Tuurlijk zal Co Adriaanse zichzelf niet te lang willen committen aan Twente en zal dat een rol hebben gespeeld, maar zou Munsterman daardoor maar in alle paniek hebben ingestemd met een eenjarig contract?
Ik vind het na al die jaren een merkwaardige,haastige beslissing van Munsterman, omdat Twente met de huidige status vast wel meer Trainers van hetzelfde kaliber zou kunnen aantrekken met wat meer geduld.
Al met al denk ik dat Co Adriaanse een goede keuze is, omdat deze trainer natuurlijk als geen ander het Nederlands voetbal kent, en zodoende wel raad weet met dit geslepen Twentse team.
Twente doet met deze trainer het komend jaar samen met Ajax wat mij betreft in ieder geval weer mee om de titel. Heb ik toch zeker ook de afgelopen jaren van genoten als ajacied uit Enschede.

@berendajax, volgens mij is Ruiz nog lang niet weg hoor. Een hele hoop geruchten, maar die neem ik lang niet altijd serieus. Ruiz heeft ook niet bepaald een denderend seizoen gedraaid. Weliswaar door blessures, maar toch.

Adriaanse lijkt me een goede trainer voor Twente. Hij brengt meer voetballend vermogen in het team, alleen zou hij door het vertrek van Janssen dat moeilijk kunnen opvangen.

Het is definitief: Munsterman heeft het bevestigd. Volgende week maandag staat Adriaanse voor het eerst voor de groep.

Twente heeft hiermee een goed slag geslagen. Helemaal het publiek is hier de grote winnaar geworden. Als Ajacied genoot ik van de manier waarop Adriaanse zijn teams laat voetballen. Een man met visie die spelers ook echt beter kan maken. Enige nadeel, voordeel voor mij als Ajacied, is dat hij zn teams soms wat te aanvallend laat voetballen waardoor je te veel goals tegen gaat krijgen. Al met al felicitaties naar Twente aangezien ze wellicht met deze man de tweede titel binnen kunnen halen en zeker leuk voetbal gaan zien. Het zal tussen Ajax en Twente gaan volgend seizoen, ik ben erg benieuwd Frank tegen Co, kijk er al naar uit.

Net Joop Munsterman op Rtvoost.

Ze hebben een akkoord bereikt met CO.
Hij was ook de enige kandidaat waarmee gesproken is.
Maandag tussen 10-11 presentatie van CO en dan gaat hij aan de slag
Het is nog niet bekend of hij voor 1 jaar komt of voor meerdere jaren daar gaan ze het deze week over hebben.

Kortom compleet onzin verhaal dat het voor 1 jaar is want het is nog niet eens bekend!

20 juni 2011 om 14:39

''zoals ik donderdag hier al melde: maandag word bekend dat mph gaat en dinsdag komt het bericht dat rijkaard komt. Staf word rijkaard, mulder en schreuder. Verwacht eind van de week overgang wijnaldum en strootman naar twente''

Dit zijn jouw woorden Vi-rules, van vorige week. In het vervolg maar even minder hoog van de toren blazen. Waar is Rijkaard? Wijnaldum en Strootman zullen ook niet komen. Dat MPH wegging kon zelfs mijn oma voorspellen.

Adriaanse is een fantastiche trainer, maar ik vrees het ergste. Die door- en door publiciteitsgeile voorzitter die ze daar hebben, die duldt geen andere ster naast zich. Dus gaat dat botsen. Jammer, die voorzitter heeft ontzettend veel goeds gedaan voor de club, helaas denkt hij dat hij de club zelf is geworden, sterker nog, dat hij groter is dan de club.

20 juni 2011 om 15:39

Wat een afgunst jegens Munsterman... wat een lachwekkende reactie.
Onderbouw het eens, al zal dat erg moeilijk worden als je alleen maar onzin uitkraamt.

Ik ben benieuwd of hij goed zal passen bij Twente. Zeker geen slechte trainer maar ik hoop dat hij wel past.

Top trainer voor Twente... Eentje uit het rijtje van Gaal en Rijkaard... Ik denk dat Twente weer een goed seizoen tegenmoet gaat met Co aan het roer, iig zal er goed gevoetbalt worden onder deze trainer. Het is even afwachten of Ruiz nog vertrekt, anders zijn ze gewoon weer een titelkandidaat, en wat het zich nu laat aanzien, een grotere concurrent dan bijv PSV voor ons...

Dit kan weer een heerlijk seizoen worden met Adriaanse, als je kijkt hoe hij AZ liet voetballen. Persoonlijk denk ik dat Twente er goed aan heeft gedaan om Co als leidsman te halen. Overigens ben ik benieuwd of Twente weer die titel zal pakken en het ver zal schoppen in de EL.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren