Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Spanje zet Oekraïne aan de kant, drama voltrekt zich voor Engeland

Laatste update:

In navolging van Zwitserland en Wit-Rusland hebben ook de leeftijdsgenoten van Spanje en Tsjechië zich zondagavond voor de halve finales van het EK Onder-21 geplaatst. Jong Spanje boekte ten koste van Jong Oekraïne haar tweede groepszege en speelt in de halve finale tegen Wit-Rusland. Tsjechië leek tegen Engeland op een nederlaag af te steven, maar maakte in extremis nog twee doelpunten en bereikt daarmee de volgende ronde. Daarin is Zwitserland de tegenstander. De Engelsen wonnen op het toernooi in Denemarken niet één keer en waren slechts twee keer trefzeker.

/

Oekraine - Spanje 0-3
Juan Mata en Adrián vormden afgelopen week al een plaag voor Tsjechië en ook Oekraïne kreeg geen grip op de aanvallers. Spanje domineerde in de eerste helft, had 68% balbezit en schoot vier keer op doel. Twee inzetten leverden een doelpunt op. In de tiende minuut ging Serhiy Kryvtsov in de fout na een pass van Ander Herrera en werkte Mata de bal achter doelman Anton Kanibolotskiy: 0-1. Ruim een kwartier later was Spanje opnieuw trefzeker. Na voorbereidend werk van Thiago Alcántara en Martin Montoya maakte Adrián zijn derde doelpunt van het toernooi: 0-2.

Na de onderbreking maakte Oekraïne een frissere indruk en dat resulteerde in enkele gevaarlijke situaties in het doelgebied van Spanje. David De Gea bewees echter zijn waarde door Andriy Yarmolenko van het scoren af te houden. Een kopbal van Roman Zozulya ging maar net naast. In de 71e minuut viel de beslissing. Denis Garmash haalde Mata in het strafschopgebied onderuit: rood voor de middenvelder en Mata schoot zelf de 0-3 binnen. De Gea veroorzaakte even later door een charge op Zozulya ook een strafschop. Hij keerde echter de elfmetertrap van Yevheniy Konoplyanka. In het restant van het duel miste Thiago een opgelegde mogelijkheid.

Engeland - Tsjechië 1-2
In Viborg vond een enerverende eerste helft plaats. Beide teams kregen kansen om te scoren, al was een voorsprong voor Engeland niet onverdiend geweest. Het team van Stuart Pearce had meer balbezit, maar had geen antwoord op de stugge defensie van de Tsjechen. Tomas Vaclik redde op een krachtig schot van Scott Sinclair, terwijl een volley van Tom Cleverley in het zijnet belandde. Een treffer van Daniel Sturridge werd wegens buitenspel afgekeurd. Doelman Frank Fielding redde prachtig op een volley van Lukas Marecek, terwijl Libor Kozak maar net over schoot.

Het gebrek aan creativiteit leek Engeland ook na rust op te breken. Tsjechië liet het spel over aan het team van Pearce, dat pas na ruim een uur spelen enigszins gevaarlijk werd toen Kyle Walker op doel schoot. De invalbeurt van Henri Lansbury zorgde even voor een kleine opleving en in de 76e minuut was het raak. Uit een voorzet van Sturridge kopte Danny Welbeck de bal achter Vaclik: 1-0. Engeland gaf het duel daarna volledig uit handen. Jan Chramosta maakte in de 89e minuut van dichtbij de gelijkmaker en in blessuretijd rondde Tomas Pekhart een counter af: 1-2.

Wint Spanje het EK Onder-21?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

verdiend ik kan er niks anders van maken.. ze speelden echt tegen zichzelf vandaag (letterlijk en figuurlijk)
engeland heeft me echt teleurgesteld dit EK echt jammer.

met zoveel talent moet je toch wel wat beters kunnen dan alleen dit kracht voetbal??

spanje en de tsjechen verdiend door.

Wat een wanprestatie van Engeland, maarjah......echt kwaliteit loopt er ook niet en ze spelen als een natte krant. Engelse competitie is dan wel sterk vooral door goede buitenlanders maar de gewone Engelse spelers zijn doodnormale subtoppers en niks meer dan dat!
De toekomst voor Engeland ziet er gewoon niet best uit en om eerlijk te zijn heb ik Engeland nog nooit sterk gevonden. Zeker de laatste 20 jaar niet!

19 juni 2011 om 22:46

nou ze hebben zeker wel talent maar er mist gewoon iets. en dat iets ik hbe geen ideee. Misschein ligt het eraan dat ze alleen fysiek voetbal kunnen spelen ofzo. Maar engeland was met spanje toch wel favoriet voorme

19 juni 2011 om 22:50

Waar haal je vandaan dat ze zoveel talent hebben? Is dat omdat een jonge engelse speler een keer mag invallen bij een Engelse grote club ofzo? Geen enkele Engelse speler is de spelbepaler bij zijn club, Alleen een Gerrard was dat bij Liverpool en lampard kon schitteren doordat er goede spelers omheen waren! En Rooney en Terry dan nog. Maar voor de rest heeft Engeland alleen 13 in dozijn spelers en deze jongens van onder de 21 komen domweg kwaliteit tekort!

19 juni 2011 om 23:01

sturridge scoort +10 bij bolton. is toch een subtopper dit seizoen. Henderson word voor 22 miljoen verkocht aan l'pool. zak toch niet zijn omdat hij er zo goed uitziet ofzoiets. jones voor 18 miljoen naar manchester united. Dat zijn toch grote bedragen en het zijn gewoon goede spelers. caroll is ook gewoon een goede speler die zeker een topper kan worden

19 juni 2011 om 23:07

Ach man, di Engeland heeft zat grote talenten rondlopen. Kijk bijvoorbeeld naar Sturridge, die zijn talent nu al meer dan waar maakt bij Bolton. Het grote probleem is dat ze van da typische kick-and-rush voetbal af moeten, want dat lukt voor geen meter. Als ze nou eens iets aan tactiek gingen doen, en niet zo conservatief op zijn Engels probeerden te ballen, dan komen ze nog ergens...

19 juni 2011 om 23:20

Walker = basis Aston Villa
Jones = basis Blackburn
Sturridge = basis Bolton
Henderson = basis Sunderland
Mancienne = basis Wolves (vorig jaar toch)
Smalling = vaak vervanger voor Rio of Vidic
Welbeck = basis Sunderland tot aan blessure
Rodwell = schommelt tussen basis en invaller
Muamba = basis Bolton
Albrighton = schommelt tussen basis en vaste invaller
Sinclair = basis Swansea
Cleverley = dacht ik basis geworden bij Wigan (uitleenbeurt)
Tomkins = vaak aan de bak gekomen (28 matchen dit jaar)

Dit heb ik eventjes uit het vorige topic over engeland gehaald. (orginele post van Spiny) Het zijn absoluut geen spelers die tekort komen.deze spelers zijn allemaal goede spelers zeker gezien hun leeftijd. Als je op hun leeftijd al meekunt in de sterkste competitie ter wereld dan heb je talent!

Het is logisch dat er weinig engelse spelers doorbreken want ze moeten concurreren tegen sommige hele goeie spelers. In NL kun je gemakkelijk doorbreken omdat veel buitenlanders NL links laten liggen dus er meer openingen zijn voor de jeugd. Maar in het VK staan er altijd goeie ''buitenlanders'' op je plaats. En dit zijn meestal ook al spelers die zich elders al hebben gemanifesteerd en zich hebben bewezen.

Ik denk om eerlijk te zijn dat deze jongens al ''op'' zijn van hun slopende seizoen en te weinig samen hebben gespeeld. Ook denk ik dat vele spelers dit podium niet meer nodig hebben om een transfer af te dwingen. Terwijl voor veel jongen spelers van andere landen (bv: oekranie etc.) het moment is om een mooie transfer te versieren.

19 juni 2011 om 23:33

het zijn dan wel basisspelers maar het zijn doorsnee spelers die weinig toevoegen aan een team, ze maken die ploegen niet sterker en zijn een soort van waterdragers, 13 in een dozijn spelers!

19 juni 2011 om 23:47

ze zijn rond de 20 jaar allemaal. logisch dat de verdedigers nog nietz oals vidic zijn. Maar als je centtrum smalling-jones is dat zou bij menig europeest subtopper basis staan en allebei rond 20 jaar. ik denk dat dat geen 13 in een dozijn voetballers zijn en rest ook niet

19 juni 2011 om 23:50

@matselinho

Grote bedragen me lul, je weet dat binnenlandse transfers in Engeland veel duurder zijn. Normaal gesproken zijn die spelers nog niet de helft waard van 't geldbedrag.

En nee Caroll word geen topper, mist simpelweg veel te veel kwaliteit, heelaas voor hem.

Engeland is gewoon kort gezegd weer is 3x niks.

20 juni 2011 om 10:50

Leuk dat het allemaal basisspelers zijn..maar kijk even van welke clubs zeg..stelt toch niks voor.
Je kunt lang en breed erover praten..de Engelse competitie is supersterk door de buitenlanders..de Engelsen zelf bakken er niet zoveel van..dat bewijst de jeugd, maar ook de A-selectie van Engeland is toch niet bijzonder..mensen doen alsof Engeland supergoed is, maar dat komt puur door de competitie met de vele buitenlanders. De echte wereldtoppers die echt uit Engeland komen zijn op 1 hand te tellen.

20 juni 2011 om 13:19

ja maar als je de tegenstanders kijkt op dit toernooi zie ik weinig teams die kwalitatief beter als de engelsen zijn. Alleen Spanje en misschien Zwitserland/denemarken

19 juni 2011 om 22:48

Tuurlijk moest Engeland winnen op basis van kwaliteit, maar men moet de Oost-europese jeugdteam niet onderschatten! vooral Oekraïne, Tsjechië, Kroatië, Georgië, Servië en een aantal andere Oost-europese landen hebben mooi lichtingen. De tijd van 6 punten tegen die ploegen is voorbij, en er kan zoals nu inderdaad wel eens zo iets gebeuren

19 juni 2011 om 22:54

Die Engelse spelers zijn dus totaal geen subtopper alleen de trainer wel en ditzelfde geld ook voor het Nationale elftal wat ook nooit ergens op lijkt. Spelers komen er gewoon totaal niet uit de verf. Ze moeten of het systeem gewoon omgooien of gewoon andere trainers aannemen want het lijkt nergens op.

Als je de jeugd ziet dat bestaat gewoon uit spelers die bijna allemaal gewoon 30 PL wedstrijden op hun naam hebben staan. Dan ligt het dus echt niet aan je kwaliteiten. Het ontbreekt gewoon aan tactische kwaliteiten en de chemie tussen de spelers is er totaal niet.

19 juni 2011 om 22:59

als iedere keer spelers niet uit de verf komen zal het dan niet aan de kwaliteit van de spelers liggen? Engeland heeft gewoon geen sierlijke spelers en het zijn vrijwel allemaal waterdragers bij de clubs. Engeland heeft alleen lampard en Terry, rooney en Gerrard! En verder hebben ze toch geen fatsoenlijke spitsen man, als je Crouch al in de selectie hebt die technisch zo beperkt is dan zegt dat toch genoeg man!

20 juni 2011 om 09:58

Boudewijn zenden had het al aangegeven bij sunderland dat de opleiding snel moest veranderen. Barton bij Newc ook al, hij zei dat ze traditie belangrijker vinden dan het moderne.

zo ga je nooit prijzen winnen, en er spelen te veel buitenlanders die goed voetballen waardoor het lijkt alsof de engelse voetballers heel goed zijn

20 juni 2011 om 10:52

Helemaal met Gummibear eens hoor..feiten spreken toch ook voor zich..kun je wel allemaal drogredenen gaan aanvoeren..engelse spelers stellen toch geen drol voor op 4 of 5 man na..
Denk na..die competitie is pas sterk geworden toen alle buitenlanders er kwamen dankzij al het geld. Zelf stellen ze niks voor.

20 juni 2011 om 11:09

Als Nederland dit jaar niks op het WK had gepresteerd waren stellen wij dan ook gelijk niks voor. Als die goal tegen Duitsland werd goed gekeurd van de middelmatige speler Lampard en ze hadden daarna gewonnen waren ze wel goed dan ineens. Bij Engeland moeten ze 4-4-2 spelen vanuit de traditie alleen in de praktijk levert het niks op. Dan heb je ook nog de media in eigen land die ieder moment afwachten om spelers af te slachten.

Rooney, Lampard, Gerrad, Ferdinand,terry, Ashley Cole, Ashely Young, Joe Hart, Wilshire. Noem anders even een paar buitenlanders die beter zijn.

20 juni 2011 om 12:48

Nee, onze competitie stelt ook niks voor nee..maar wij hebben wel een goede jeugd..alleen onze competitie is niet rijk en daarom vertrekken als onze topspelers naar het buitenland.
In Engeland is het net andersom..daar kopen en kopen ze maar buitenlanders omdat daar wel veel geld zit en krijgt de jeugd dus stukken minder kansen..verder stellen Engelse spelers door de hele historie heen gezien niet zo heel veel voor.
Het bekende Kick 'n Rush voetbal..bal naar voren en we zien wel wat we ermee doen en met zijn 11'en erachter aan rennen..tja..zie je in Nederland alleen nog bij de F-jes en in Engeland is dat ook pas een beetje veranderd sinds de buitenlanders.
Als ze oh zo goed zijn waarom deed Engeland niet eens mee op het WK? Waarom presteert het Engels elftal eigenlijk altijd verdomd slecht, niet toevallig 1 of 2 wedstrijden, maar structureel?? Misschien omdat ze zonder al die buitenlanders eigenlijk niet zo heel veel voorstellen in de wereld???

20 juni 2011 om 12:54

Dit is dus een mooi stukje scorebord journalistiek dankje wel maar kijk nou naar die spelers die ik opnoem en jij durft te zeggen dat ze maar middelmatig zijn. Je hebt het steeds over buitenlands die de competitie verpesten maar welke buitenlanders zijn er beter dan?

Juan Mata is toch al 23?

19 juni 2011 om 22:46

Foutje, Zie petters/toni9

19 juni 2011 om 22:49

Niets van waar. Hij was nog geen 21 toen hij aan de kwalificatiereeks begon, dat is de rechte reden. Dit zijn geen OS.

19 juni 2011 om 22:52

Klopt inderdaad, heb het opgezocht...ik was nog aan het twijfelen, maar mijn gevoel zei dispensatie.

19 juni 2011 om 23:10

Dus je telt mee als je 22 wordt de dag na de eerste wedstrijd van de kwalificatie? Wat vreemd zeg.

edit: bedankt voor de uitleg trouwens.

19 juni 2011 om 22:50

Als de kwalificatie begint mag je max 21 zijn.

20 juni 2011 om 01:48

Players born on or after 1 January 1988 are eligible for the next Uefa European Under-21 Football Championship.

Wikipedia

Er zijn er trouwens veel van boven de 21 in de selectie van spanje

Heerlijke overwinning. Ik denk dat we nu toch zeker mogen zeggen dat we de sterkste ploeg op het EK hebben. Hopelijk halen de jongens ook nu weer uiteindelijk de top, gezien dat in het verleden vrijwel niet gebeurde.

19 juni 2011 om 23:55

@ El Pirata

WE de sterkste ploeg op het EK hebben? Wat zeg je nou, je bent nog gewoon een Nederlander aan je taal te zien, laat het daar dan ook alstjeblieft bij, als het nou over een club ging oke. anders ga je maar naar : www.voetbalzone.espana of iets dergelijks.

20 juni 2011 om 01:34

Wejoo! Wat een rare en vooral domme opmerking; Misschien komt hij (of ouders) uit Spanje en woont hij in NL/ heeft er gewoond? En misschien heeft hij nationale gevoelens voor Spanje?
Waarom zou hij het dan niet mogen uiten? en moet je een Nederlander zijn om op deze site te mogen?

ON: Mooi dat Spanje door is: Was wel te verwachten! Gaat denk ik een mooie finale worden tussen Spanje en Zwitserland, die ook erg sterk speelden in de groepswedstrijden. Ze hebben een paar leuke talenten, vooral Shaqiri is erg goed.
Engeland heeft me wel teleur gesteld hoor. Ik had meer verwacht van hun!

20 juni 2011 om 08:19

''je bent nog gewoon Nederlander aan je taal te zien''.

Wat wil je nou, dat we ons aanpassen of niet.. vage opmerking weer.

Spanje gewoon verdiend door.

21 juni 2011 om 17:02

Lekkere snuggere opmerking Ajaxnummer1. Heel onnozel.

Alcantara.t zit er dicht in de buurt. Ik ben een geboren Madrileño en getogen in Nederland. Ik heb een Nederlandse vader en een Spaanse Moeder. Ik ben 1 talig opgevoed. Ze hebben 2 talig geprobeerd, maar ik maakte er, helaas, een mooie combinatie van

Geweldige overwinning van Spanje dat Oekraine op sommige moment gewoon overwalste. Dit team gaat kan het echt ver gaan schoppen nog. Vooral in de eerste elft lieten ze gewoon voetbal van een andere planeet zien.

Héél héél diep onder de indruk van de Spanjaarden. Wat een fantastisch team is dat zeg, die winnen fluitend dat tornooi. In elke linie absolute wereldklasse, prachtig combinatiespel en ook erg doelgericht. Thiago, Adrian, Mata, Javi Martinez, De Gea,... Teveel om op te noemen. Dit is een nieuwe generatie wereldkampioenen, noteer dat alvast.

19 juni 2011 om 22:49

Inderdaad en dan missen we ook nog eens Canales, die vorig seizoen toch uitstekend in dat elftal functioneerde. Sterker nog als een van de beste... zo zonde.

Weer genoten vandaag van Spanje we kunnen denk ik wel aannemen dat het Spanje na de huidige generatie ook weer de favoriet zal zijn voor het EK en Wk!

@redactie/moderator/wie hier voor verantwoordelijk is

Spanje speelde trouwens 1-1 tegen Engeland dus is dit de 2e zege op een rij of vergis ik me?

Net goed voor Engeland. Het is goed dat de koopzieke Premier League gestraft wordt voor het jeugdbeleid bij de meeste clubs.

19 juni 2011 om 23:03

Helemaal met je eens, ik snap niet dat mensen hiervoor thumbs down geven. Zo krijgen de Engelsen de rekening gepresenteerd van het verwaarlozen van de eigen jeugd en het voor een schijntje alle opleidingen in Europa leeg roven. Ik vind dit dan ook niet meer dan karma dat Engeland hier niks presteerd.

19 juni 2011 om 23:24

Meen je dat de Engelse bond blij is met die buitenlandse gasten die clubs als Chelsea en Manchester City 'koopziek' maken? Natuurlijk niet. Het draait alleen nog maar over die zakenmensen die zoveel mogelijk geld willen verdienen.

19 juni 2011 om 23:30

Nee ik denk niet dat de FA er erg blij mee is, maar zij doen er ook niks tegen. Als de contractleeftijd met de rest van Europa wordt gelijk getrokken wordt al een deel van het probleem weggetrokken. Verder kunnen zij natuurlijk ook bij de clubs lobbyen voor meer eigen jeugd, regels voor homegrown verscherpen (bijvoorbeeld al vanaf 14 bij de club zitten). Ook zou de Engelse voetbalfans eens de clubs moeten duidelijk maken dat ze meer Engelsen en eigen jeugd willen zien. Als dit inkomsten dreigt te schelen, zal daar echt wel naar geluisterd worden door die zakenmensen die de clubs bezitten.

20 juni 2011 om 10:58

Denk je nou echt dat het die fans wat kan schelen als er niet zoveel Engelsen in rondlopen..die willen dat HUN Club beter wordt en met de top mee kan doen, die gaan echt niet protesteren hoor..die zijn allang blij als een Chelsea of Man Utd om het kampioenschap meespelen..man City fans zijn ook maar wat blij met al die miljoenen en wereldspelers die ze nu krijgen..

Engeland...iedereen telt ze vooraf bij de kanshebbers...zo ook voor het WK in Zuid-afrika en ook daar een gigantische afgang.

Die winstkansen zijn natuurlijk gebaseerd op de Premier League, ongeveer de sterkste competitie ter wereld.

En voor wie het nu nog altijd niet wist : dat komt gewoon door de buitenlanders die er spelen die met karrevrachten geld een contract tekenen in Engeland.

FA probeerter nu iets aan te doen met die homegrown players ; op langere termijn inderdaad een goede zaak voor het Engelse voetbal, op kortere termijn kan het bijna niet anders of dit zal ten koste gaan van de Europese resultaten van de clubteams.

Zo een Henderson...liverpool heeft er een enorme som voor betaald...als die jongen dan echt weer voor de aansluiting met de top zal moeten zorgen..

Ik denk het niet.

19 juni 2011 om 22:53

Engeland is gewoon geen topland, het nationale team dan he, een Italie en Spanje daarintegen wel weer. Engeland teert op haar competitie want anders was het van het niveau belgie!

19 juni 2011 om 23:01

Zo kan het wel weer hoor jongens. Er is geen trainer die er een soepel lopende machine van kan maken anders was Engeland altijd minimaal half finalist.

Spelers als Rooney, Terry, Gerrard, Lampard en Ashley Cole worden allemaal als een van de beste op hun positie gezien maar wanneer het er op aankomt laten ze het altijd afweten. Op het moment dat een Mourinho of Hiddink er een team van weet te maken zijn ze haast onverslaanbaar.

?
Johnson
Ferdinand
Terry
Cole
Walcott
Gerrard
Wilshere
Young
Caroll
Rooney
19 juni 2011 om 23:04

Een vraagteken op doel? Wat dacht je van een van de beste keepers ter wereld Joe Hart?

19 juni 2011 om 23:08

Beste ter wereld? Die heeft prima gekeept maar maakt net bij Engeland weer de klassieke Engeland doelman slippertje.

19 juni 2011 om 23:15

@saidgunner, Behalve Rooney haalt geen een van de andere spelers die jij opnoemt hun niveau meer en hebben de meeste zelfs hun beste tijd gehad. Dat is het probleem. Jullie hadden op tijd door moeten selecteren en er bijvoorbeeld al twee jaar van te voor goede jeugd bij moeten halen zodat die jeugd voor die twee jaar kon wennen en er stond wanneer het moest. Maar dat gaat helaas niet zo makkelijk als je je competitie vol pompt met buitenlanders.

19 juni 2011 om 23:27

Misschien is er gewoon geen soepel lopende machine van te maken, omdat de spelers daarvoor bepaalde kwaliteiten missen en elkaar onvoldoende aanvullen.

Individualisten maken nog geen goed elftal. Een aantal spelers in jouw opstelling worden overschat. Johnson is een beperkte back, Gerrard toch al een tijdje niks meer laten zien(over the hill?), Walcott is een type Babel (snel maar geen rendement), Young was zonder een Engels paspoort niemand opgevallen daar en Carroll heeft een leuk half jaar op het hoogste niveau gespeeld.

Dan blijft er gewoon weinig over van deze ploeg en als dan ook nog de wil om voor elkaar te vechten ontbreekt, dan krijg je de resultaten die ze nu boeken.

19 juni 2011 om 23:35

Italie een top nationaal team? Die zijn na de wereldtitel in 2006 totaal in elkaar gestort. Te laat begonnen met doorselecteren. Qua spel en resultaten in europa ligt het Italiaanse voetbal sowieso op zijn gat. Het niveau wordt met het jaar slechter. Inter deed het uitstekend in de CL in 2010, maar daar speelde dan ook bijna geen Italiaan.

Het nationale elftal krabbelt op, maar mist de wereldspelers om echt weer bij de top te horen.

19 juni 2011 om 23:38

Met Italie weer je het nooit, in 2006 wonnen ze ook per toeval de cup en waren ze niet de favoriet, daarnaast sprong die malloot van een pessotto ook nog uit het raam waardoor de ploeg extra krachten kreeg.
Maar Italie zal er wel weer staan in 2012 en Frankrijk netzo.

20 juni 2011 om 02:01

Tjezus man, als je maar negatief kunt zijn over Engeland. Heb je de kern eens van Engeland onder de 21 gezien? 4 spelers die ouder zijn dan 21 terwijl er 13 spelers boven de 21 jaar rondlopen in de kern van Spanje u21.

Plus de grote namen zoals Wilshere, Walcott, Gibbs, Carroll, ... hebben allemaal niet deelgenomen. Verder heb je natuurlijk het feit dat de meeste spelers die in de basis staan bij U21 zeer veel wedstrijden hebben gespeeld in de Epl. Die zijn dan ook kapot van een lange seizoen.

Het feit dat Engeland niet presteert op grote toernooien, is omwille van het aantal wedstrijden dat spelers in Engeland moeten spelen. Zo was Torres en Cesc ook niet sterk tijdens de WK. In Spanje vergt de voetbal qua fysiek niet zoveel en dan zijn de spelers gewoon nog relatief fit voor een grote toernooi.

Als laatste hanteren ze in Engeland nog steeds een domme regel als: je mag niet buiten een bepaalde straal van je gebied scouten. Hoe goed Arsenal zijn complex is, ze kunnen niet in Engeland scouten waardoor ze naar het buitenland moeten gaan zien. Als ze eens deze regel eens ophieven, dan zou Engeland veel verder zijn met het begeleiden van talentvolle spelers.

Maar ach, geef maar de schuld aan de buitenlanders. Ze zijn het namelijk gewoon om als zondebokken aangewezen te worden

20 juni 2011 om 11:05

Zondebokken?? Dankzij die buitenlanders is de competitie daar zo sterk. Maar het heeft inderdaad zijn keerzijde..komt inderdaad niet veel jeugd door. En Engelse spelers zijn vaak nou niet echt wereldspelers en wereldtoppers..die zijn vaak op 1 hand te tellen.
Grote namen?? Die spelers die jij noemt zijn nou ook nog niet echt wereldspelers..talent ok..maar zijn er nog lang niet..engelse elftallen zijn vaak gewoon niet zo heel bijzonder.

Spanje verdiend gewonnen , als je ziet hoeveel talent daar loopt dat is niet normaal!!
Juan Mata ,adrián,ander Herrera,david De Gea,thiago een Gouden lichting op komst.

En de Engelse jeugd is net zo slecht als het Engels elftal , en dan spraken ze over een Gouden lichting niks van terug gezien op dit toernooi .maar dat komt ervan als je competitie helemaal volzit met buitenlanders en bijna geen engelse jeugd.

Dit is gewoon niet meer eerlijk tegenover de andere landen komop zeg. Juan Mata is een vedette van een Spaanse topclub. En Bojan die zit al jaren bij de selectie van Barça, zelfde geldt voor Thiago en Jefferen Suarez. David de Gea is grootste keeperstalent van de wereld. Zo kan ik wel nog even door gaan.

Maar ze spelen wel fantastisch positiespel. Vooral Mata en Thiago voelen mekaar perfect aan.
Wat een toekomst heeft Spanje zeg.

19 juni 2011 om 23:25

Dus Mata en Thiago doen het goed samen? Nogmaals Barca moet Sanchéz gewoon laten en voor Mata gaan. Wat kost Mata ongeveer, hooguit 25 miljoen?

Hoe deed Montoya het vandaag, ons toekomstig rb.

20 juni 2011 om 00:03

Ja die twee waren vandaag een soort Iniesta & Xavi ( bijvoorbeeld he) Ik vond Montoya erg goed spelen, hij kwam heel vaak mee op en had (naar mijn mening) de gevaarlijkste man van Oekraine goed te pakken. Ik vond Bojan wel tegenvallen(op 1 pass na).

Ik vind zowiezo dat Barça geen spelers moet halen die bij hun club dé man is. Kijk maar naar Zlata en Henry bijvoorbeeld. Sanchez is zo een beetje de man waar het omdraait bij Udinese(met Di Natale). Mijn voorkeur gaat uit naar de Rossi eigenlijk.

20 juni 2011 om 00:04

Mata moet rond de 40 miljoen opleveren voor Valencia die in tegenstelling tot vorig jaar niemand hoeven te verkopen voor de schulden en dus met alle rust de boden kunnen afwachten.

20 juni 2011 om 13:45

@barcalover

Mooi om te horen dat zowel Montoya als Thiago het goed doen.

Over Zlatan ben ik het wel met je eens, maar Henry heeft met barcelona écht wel gepresteerd en hij lag ook nog eens goed binnen de team en deed het spel niet tekort. Dan heb ik het vooral over seizoen 08/09, het jaar daarvoor viel hij inderdaad wat tegen. Ik zou inderdaad ook eerder voor Rossi gaan dan Sanchéz.

20 juni 2011 om 16:01

@valencios aah oke 40 miljoen had ik niet verwacht. Hoeveel jaar is zijn contract nog? Zelfs al is Mata 40 miljoen zou ik hem liever willen hebben dan 38 voor Sanchéz.

Ik kan als Feyenoordsupporter echt genieten van het gepruts van dit Engelse jeugdteam. Moet je maar eens zelf jeugd op gaan leiden in plaats van elk jaar alle Europese velden afstruinen en jochies van 14 en 15 die nog geen contract hebben voor een schijntje binnenhalen, ze een belachelijk salaris geven en vervolgens nooit de kans geven. Hierbij: in your face! Eigen schuld, dikke bult!

De nederlands en spaanse competities zijn ook de enige competities die investeren in de jeugd(barcelona,ajax en feyenoord) dus de jonge elftallen lopen ook vol met talenten. Dus spanje heeft terecht gewonnen en engeland heeft terecht verloren.(wel jammer van NL)

Heerlijke avond gehad. Wat heeft Spanje toch weer heerlijk gespeeld en mijn sympathie voor hun als voetballand groeit alsmaar door. ( Sowieso op toernooien altijd mijn tweede Keus na het Nederlands elftal ). Ze spelen gewoon fantastisch voetbal en ik denk dat ze dit toernooi gewoon gaan winnen. Het is ook geweldig om te zien hoe ze de afgelopen vijftien jaar drastisch aan de opleidingen en het spel hebben gewerkt en dan te zien hoe het de afgelopen vijf jaar loont. Ook geniet ik ervan dat Engeland zo verschrikkelijk op hun bek is gegaan want die vinden zichzelf altijd zo goed maar gaan telkens kansloos ten onder op een eindtoernooi. Maar de ware reden dat ik er blij om ben is dat al hun nationale elftallen de tol betalen voor alle koop lusten in de premier league met al die buitenlanders die ze halen. Ook aan die pedofiele praktijken als het weghalen van Nederlandse en Spaanse talentjes van 14,15 jaar begint nu zelfs hun jeugdteam te leiden. Het zegt alles. En voor mij als Ajacied voelt het met name om de laatste reden die ik opnoemde een beetje als gerechtigheid en leedvermaak en ik denk dat veel mede Ajacieden en vooral Feyenoord supporters het op dat punt met me eens zullen zijn. Met de financiële fair play kun je geloof ik meteen driekwart van de premier league een halt toe roepen.

En trouwens. Wie geeft er steeds duimpjes omlaag aan de personen die zich positief uitspreken over de Spaanse selectie.

20 juni 2011 om 11:09

Gelukkig halen ajax en Feyenoord nooit jonge spelers uit het buitenland.. *kuch*

20 juni 2011 om 11:40

Het verschil is dat voor deze spelers gewoon goed wordt betaald omdat ze vrijwel altijd al een contract hebben. De Engelse clubs maken misbruik van de verschillen in contractregels tussen Engeland en de rest van Europa en halen hiermee enorme stromen jeugdspelers van 14 tot 16 jaar binnen. Deze spelers krijgen vervolgens slechts bij hoge uitzondering een kans, maar de meeste hoor je nooit meer iets van of gaan zelfs verloren voor het voetbal. In Nederland is dat heel anders, hier krijgt zo iemand alle kansen om zich in het eerste te voetballen, omdat wij wel bereid zijn eigen jeugd de kans te geven.

Engeland teert op kracht maar tegenwoordig is dat al niet meer genoeg. Je moet kunnen voetballen tegenwoordig en dat kunnen ze niet. Er zit geen idee achter Engeland doet maar wat.het is lange ballen naar voren peren en hopen dat die goed valt .En van voetballen hebben de Engelse nooit van gehoord

19 juni 2011 om 23:18

Helemaal met je eens. En maar zeggen dat ze het voetbal hebben uitgevonden maar zelf weten ze niet hoe het spelletje gespeeld moet worden.

Gewoon gebrek aan kwaliteit bij Engeland. Dat clubs als Liverpool en Man United nog steeds tientallen miljoenen in doorsnee spelers steken omdat ze een engels paspoort hebben, is lachwekkend. Die spelers zijn helemaal niet zo goed. Geef ze een paar prima buitenlanders als teamgenoten en ze voetballen prima mee. Echter als ze het zelf moeten doen, dan blijft er gewoon weinig van over.

U21 van Engeland is gewoon een 100% afspiegeling van het Engels elftal. Best een aantal aardige spelers, maar 0 creativiteit en geen wil om tot het gaatje te gaan.

En dat worden toppers Liverpool die voor een middelmatige speler een zieke bedrag uitgeeft is mij een raadsel en dat hebben we kunnen zien de middelmaat.echt vreemd dat er grote bedrag word uigegeven aan middel maat

Opzich best grappig, engeland beste competitie ter wereld en het nationale team is waardeloos.
en nederland heeft juist een mindere competitie maar ons nationale elftal is wel wereldtop

20 juni 2011 om 11:10

In Nederland loopt ook gewoon meer talent rond..en hier krijgen ze wel de kans omdat we geen miljarden hebben om uit te geven aan wereldtoppers.

Spanje gaat dit toernooi winnen, ze zijn verreweg het beste team en dat is ook gewoon het verschil tussen Spanje en Engeland, dat deze jonge spelers gewoopn in de basist staan bij erg goede clubs, ja Valencia en Ateltico Madrid zijn geen top clubs, met Mata, en De Gea bijv. En dan bij Engeland spelen ze bij Bolton en Sunderland. Het heeft ook te maken met de vorm van de Engelse competitie, Liverpool,chelsea,manchester United hoeveel Engelsen spelen daar in de basis.
Ook is scouten voor goede buitenlanders ook een goed idee, zoals Ajax doet het doet, maar bij de jeugd-opleidingen van City en Chelsea zijn gewoon oerwouden met jeugdspeler van al over de wereld, en dan zitten der 5 bij die Engels zijn. Die Henderson moet ook heel wat beter spelen als die een basis plaats wilt bij Liverpool, Sturridge kan we'll een beetje voetballen, maar kan nooit hoger komen, dan een Aston Villa. Ik denk echt dat Nederland pech heeft gehad, want onze lichting is velen beter dan meeste teams op dit jeugd EK.

Jammer dat bojan niet 1 wedstrijd een basisplaats krijgt. Ik denk dat spanje dit toernooi makelijk gaat winnen

raar ik heb maar 1 duel gezien van dit toernooi en dat was Engeland Spanje en Spanje was alles behalve goed, maar maby pieken de Engelse spelers allen bij goede tegenstanders

Dacht dat er wat ernstig was gebeurd met spelers of supporters van Engeland, aangezien er in de titel staat: drama voltrekt zich voor Engeland... Blijkt dat ze gewoon verloren hebben. Bij het woord drama denk ik toch niet gelijk aan een verliesbeurt, verliezen gebeurt wel vaker in de voetballerij.

Of heb ik het verkeerd?

Sorry dat ik het zeg, maar als je 68% balbezit in een helft hebt en dan maar 4x op doel schiet doe je toch iets niet goed. Als je zo veel balbezit hebt moet je minstens dubbel zo vaak op doel kunnen schieten als je het een beetje effectief uit speelt. Dat viel me ook al op in de wedstrijd tegen Engeland. Veel meer balbezit, maar zeer weinig effectiviteit in de aanval. Daar moeten ze echt aan gaan werken als ze dit toernooi willen winnen.
Het enige team dat ik echt goed heb zien spelen (goed voetbal, veel naar voren en effectief) is Zwitserland. Wat hebben die een geniale lichting zeg! voor mij de grote favoriet voor de eindzege.

20 juni 2011 om 10:25

Dat is wat mij betreft het grote manco aan het spaanse voetbal en ook Barcelona heeft daar last van : heel veel balbezit maar het rendement is niet wat je in verhouding tot dat balbezit er dan zou mogen van verwachten.

Tegen Oekraïne werd dat niet afgestraft, tegen Engeland is het dan best wel zuur dat een wedstrijd die je zo domineerde alsnog met puntenverlies afsluit.

Achteraf bekeken niet erg maar het is inderdaad een aandachtspunt voor het Spaanse voetbal.

20 juni 2011 om 10:36

Inderdaad, als Spanje en zeker ook Barca effectiever zouden worden en misschien de bal wat sneller voorin zouden kunnen krijgen zijn ze helemaal niet meer te stoppen. Nu hebben ze het toch vaak lastig met teams die echt vanuit een strakke organisatie spelen. Als ze die teams niet de kans geven zich te organiseren hebben ook die teams geen kans meer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren