Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Anita verkast niet naar buitenland: 'Hij gaat helemaal voor Ajax'

Laatste update:

De kans dat Ajax deze zomer Vurnon Anita verliest aan een buitenlandse club, is nihil. Donderdag doken in Engeland berichten op dat zowel Chelsea als Liverpool het zou zien zitten in de multifunctionele middenvelder van de Amsterdammers. Zaakwaarnemer Harry Lulofs maakt echter korte metten met die verhalen: “Vurnon gaat helemaal voor Ajax”, zegt hij.

/

“Hij verheugt zich op het nieuwe seizoen met Champions League-voetbal”, geeft Lulofs te kennen in het Algemeen Dagblad. “Hij kijkt er naar uit een middenveld te gaan vormen met Theo Jansen en Christian Eriksen of Siem de Jong. Mocht er echt een hele mooie aanbieding komen, dan horen we dat vanzelf van Ajax.”

Liverpool zou volgens het geruchtencircuit circa vijftien miljoen euro over hebben voor de diensten van Anita. Lulofs begrijpt de interesse van the Reds wel, zegt hij. “Luis Suárez is erg van hem gecharmeerd. Hij was op de training bij Ajax vaak de sparringpartner van Vurnon en Suárez had het altijd heel moeilijk tegen hem. Misschien dat hij dus een balletje heeft opgegooid.”

De 22-jarige Anita maakte in het seizoen 2005/06 zijn debuut voor Ajax en begon drie seizoenen later geregeld te spelen. Afgelopen seizoen maakte hij 31 keer zijn optreden in het rood-witte shirt en bekroonde hij zijn ontwikkeling met de landstitel én een contractverlenging. Eind april kwamen Anita en Ajax een nieuwe verbintenis overeen. Anita ligt daardoor tot medio 2014 vast.

Ajax doet er goed aan, Vurnon Anita nog lang te behouden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind Anita een super middenvelder en vind dat hij erg word onderschat, fijn dat hij blijft. Dat chelsea en liverpool intresse hebben zegt genoeg volgend jaar 31 :D

16 juni 2011 om 18:02

Ach als een club 15 miljoen biedt dan zou ik hem verkopen. Hij is zeker niet onmisbaar. Dan moet hij het ook zelf willen natuurlijk en dat wil die duidelijk niet.

16 juni 2011 om 18:10

@ Rayo

Ajax zal een bod van 15 miljoen moeten accepteren, volgens mij staat er een gelimiteerde transfersom in zijn contract van 14 miljoen.

16 juni 2011 om 18:21

je hebt gelik. maar ik denk als het echt serieus zou zijn dat anita zelf ook wel zou willen, mooie aanbieding weet niet of hij dat ooit weer krijgt. maar als ajax zijnde had ik hem boven de 7 al verkocht + een strikje . Desondanks zou ik het niet erg vinden als die blijft, aardige voetballer, maar of het Echt een topper wordt?

16 juni 2011 om 18:24

Anita is prima speler Ajax en eredivisie maar er zal toch zeker geen club zijn die op dit moment 14 milj voor hem over heeft ?????

Jongen is zelf gelukkig verstandig en ziet in dat hij gewoon bij Ajax moet blijven om nog veel te leren en de nodige stappen te maken!

16 juni 2011 om 20:43

@ Sir. R aha dat wist ik niet

16 juni 2011 om 20:52

@alfonsajax Ik ook. Ja ik heb ook niet gek veel vertrouwen in hem. Een mooi gevormd middenveld met Janssen, Eriksen en De Jong zie ik ook wel zitten, dus zonder Anita. Maar wie weet groeit hij nog komend seizoen. Ik vind zijn vooruitgang niet spectaculair. Ajaxfans (ben ik ook overigens) zijn af en toe wel iets te positief over jeugd-'producten', je moet ze de tijd te geven om te groeien maar soms is hun top al bereikt en groeien ze niet veel meer. Dat zie je bij Emanuelson en toch ook wel Anita. Hopelijk bewijst hij het tegendeel volgend seizoen. Toch zou ik er niet al te veel op vertrouwen volgend seizoen. Maar goed ik vertrouw De Boer wat dat betreft wel voor het zorgen voor een stabiel en gemotiveerd elftal. Ook Anita kan daar in meegroeien.

16 juni 2011 om 21:00

Als Dzsudzak al 14 mil is dan zou Ajax voor dat bedrag Anita met een strik erom heen de deur uit moeten gooien, alleen er is geen concrtee interesse

16 juni 2011 om 21:18

@rayo
Net als Emanuelson vind ik Anita jaren lang verkeerd gebruikt.
Anita hoort als verdedigende middenvelder te spelen.
Ik vind Anita overigens heel veel potentie hebben op deze positie.
Hij is fel in de duels, heeft een goede balcontrole en een hoge handelingssnelheid maar zal zich moeten verbeteren in verdedigend opzicht en ook vind ik hem positioneel soms wat minder. Anita heeft een top-mentaliteit waardoor hij in staat is elke week te groeien en zijn zwakke punten te verbeteren.
Vergeet niet dat Anita pas een half jaar op deze positie speelt en dus is er nog niks zinnigs te zeggen hoe ver hij zich kan ontwikkelen.

16 juni 2011 om 21:37

@ Sir. R

Op andere sites staat juist dat hij geen gelimiteerde transfersom heeft!! Ook zijn agent heeft dit aangegeven dus ik weet niet precies hoe je hierbij komt??

16 juni 2011 om 21:40

Ik snap best dat je Anita niet kan vergelijken met Dzsudzak maar als hij er in staat geeft hij de volle honderd procent dat kon van Dzsudzak in uit wedstrijden zeker niet gezegd worden.maar Anita gaat niet weg en hoeft niet weg.maar verder gun ik je een fijne competitie als jullie maar onder ons eindigen hahaha.

17 juni 2011 om 04:34

Superman
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Anita heeft eigenlijk altijd als verdedigende middenvelder gespeeld en deed dat heel erg goed. Was een paar jaar terug een van de topspelers van jong Oranje en is sinds Frank de Boer hem weer op zijn vertrouwde stekje heeft geposteerd steeds sterker gaan spelen. Ik denk dat te veel Vurnon nog steeds afrekenen op de periode dat hij linksback heeft gespeeld, wat niet zijn favoriete stekkie is maar het er toch heel aardig gedaan. Goed genoeg om er zelfs voor het Nederlands elftal gespeeld te hebben.
Voor mij dus heel goed nieuws dat hij bij Ajax wil blijven. Samen met Jansen en Eriksen inderdaad een veel belovend middenveld.
En voor de critici. Ik zou iedereen willen aanraden Anita opnieuw te evalueren aan het eind van dit seizoen. Het zou mij niets verbazen dat hij vele de mond zal snoeren met het spel dat hij gaat vertonen. Geen woorden maar daden zullen we maar zeggen.

17 juni 2011 om 09:55

Klopt we kunnen er inderdaad nog niet al teveel over zeggen en beide spelers zijn verkeerd gebruikt, alleen als ze dat niet wouden hadden ze dat ook duidelijker moeten laten merken.
Hopelijk verbeterd hij zich als middenvelder, hij heeft in ieder geval meer potentie dan Urby, na ja ik vind hem nu al beter dan Eman.

16 juni 2011 om 18:37

Heb je ook gekeken naar zijn eventuele concurenten bij de Liverpool en Chelsea. Anita zou het leuk doen als ballenjongen maar in de basis bij zulke teams zal hij in de komen 3 jaar niet komen

Chelsea: Essien, Mikel, Ramirez.
Liverpool: Henderson, Lucas, Mereiles

16 juni 2011 om 19:26

Justxav, ik weet niet of jij uberhaupt weleeens wedstrijden kijkt? Mikel kan amper voetballen en Ramires speelt ongelofelijk stom. Bij Liverpool heeft hij wel stevige concurrentie. Henderson is net gekocht + Engels dus die zullen ze niet zo snel op de bank gooien. Lucas ontwikkelt zich nogsteeds maar van Mereiles ben ik helemaal niet kapot. Bij beiden zou hij in een rouleersysteem prima mee kunnen. Een bijtertje die geen stomme overtredingen maakt zoals Enoh en bijvoorbeeld ook een Mikel, en een stuk beter kan voetballen dan de meeste op die positie! Hij is wel een beetje klein voor de Epl, maar als er weer 4 omheen staan van een kop of 3 groter compenseert dat wel..

16 juni 2011 om 19:28

Bij Liverpool en Chelsea denken ze daar toch anders over en zullen meer voetbalverstand hebben dan wij....

16 juni 2011 om 21:47

Dus jij denkt daadwerkelijk dat hij Ramires en Mikel er uitspeeld en een speler als Gerrard of Van de Vaart kan uitschakelen misschien moet jij ook een keer een weekendje PL kijken is best leuk. Ik snap dat je een Anita fan bent maar dat je denkt na dit seizoen dat die jongen het in de PL zou gaan maken gebasseerd op wat dat hij geen domme overtredingen maakt en een bijter is?

Heb je wel eens een lange bal van Mikel gezien of een rush van Ramires wat kan Anita dan? Bij ajax heel middelmatig zijn betekent niet dat je voor Chelsea van meerwaarde bent.

17 juni 2011 om 00:01

justxav, dus jij denkt dat je het beter ziet als Suarez, scouts van zowel Liverpool en Chelsea? 2 jaar geleden gaf niemand nog wat om erwtje(chicarito) en nu is ie bij jullie de man

17 juni 2011 om 04:44

justxav.
Dan kunnen wij ook de volgende vraag stellen: Denk jij daadwerkelijk dat Ramires en Mikel het lukt om v d Vaart en Gerard uitteschakelen? Is ze tot dusver nog niet zo goed gelukt. Je kunt gerust grotere namen dan de 2 die jij noemt opnoemen en dzelfs die lukt het niet om v d Vaart en Gerard af te stoppen dus mijn inziens heb je met jouw punt geen sterke argumentatie.
Van mij mag iedereen denken dat Anita een watje is en weinig kan ballen en dat hij enkel goed genoeg is voor Ajax. Daar kan ik alleen maar blij om zijn. Maar ik ben er vrij zeker van dat hij door zal groeien en als klein manneke in een grote competitie terecht komt bij een heel aardige club. Alleen, voor nu lekker van hem genieten bij Ajax

16 juni 2011 om 19:01

Eindelijk iemand die het ook zegt, heb deze jongen altijd moeten verdedigen, Hij is 1 van de meest belovende talenten op het middenveld in Nederland, het is alleen jammer van zijn lengte, als hij 20 centimeter groter was dan zou hij nu al bij een topclub in de basis spelen!

16 juni 2011 om 23:23

Inderdaad als linksback matig maar als middenvelder heeft Frank hem heel goed ingeschat. Denk dat dat ook de reden is dat Ajax De Zeeuw zo makkelijk laat gaan omdat Frank het meer ziet zitten in Janssen, Anita, Erikssen op het middenveld. Vind hem altijd een beetje type Davids...klein maar toch erg sterk en fel.

17 juni 2011 om 00:04

Je weet dat Anita al zijn hele leven op het middenveld en zelfs aanvallender heeft gestaan?

17 juni 2011 om 00:26

In de jeugd ja maar vanaf de A werd hij daar eigenlijk te licht voor gevonden en in Ajax 1 heeft hij tot Frank altijd op de backpositie gestaan...

Grappig dat er voor het middenveld niet gesproken wordt over Demy de Zeeuw. Zal het dan toch al zeker zijn dat ie weg gaat, ondanks dat er nog geen berichten in de media zijn verschenen?

16 juni 2011 om 18:22

Tja, als je dit ventje op de positie van de Zeeuw kan zetten, doe je dat. De Zeeuw is een goede speler, maar toch zit er geen rek meer in. Bij Anita heb je dat wel en hij laat defensief weinig steken vallen. Aanvallend kan hij zeker nog veel verbeteren, maar waar kun je dat beter leren dan bij Ajax? Ik denk dat hij, Eriksen en Janssen een zeer effectief middenveld kunnen vormen. Achter de hand heb je dan nog Enoh. Middenvelder erbij is wel gewenst, gewoon als 'back-up'.

16 juni 2011 om 18:30

Helemaal mee eens hoor. Denk dat je de Zeeuw als back-up van Janssen kan gebruiken. Maar het was het eerste wat in me op kwam, dat de Zeeuw niet werd genoemd, zo tijdens de geruchten dat ie mss naar Spartak Moskou gaat.
Maar het middenveld wat jij noemt zie ik ook het liefst.
Alleen waar laat de Jong, die vind ik te min voor de bank. Helemaal als er een centrumspits komt, waardoor hij daar niet zal spelen

16 juni 2011 om 18:36

Ik denk dat De Jong en Anita beide goed van pas komen, net als Enoh. Je speelt straks gewoon weer in drie competities en bijna nooit 5 wedstrijden met hetzelfde team. Ik denk dat we wederom ver willen komen in de CL, dus dat accepteren Anita en De Jong, Janssen wel van elkaar. Lodeiro zal vermoedelijk (wanneer fit) ook wel zijn doorbraak forceren. Kortom 2011/12 wordt een heel leuk seizoen!

Anita moet ook gewoon een jaar basisspeler zijn op een vaste plek en dan eens kijken of hij een stap kan maken. Hij heeft best goede wedstrijden gespeeld maar ook wel minder goede.
En ajax moet hem ook houden, Enoh vind ik voetballend te zwak

waarom zou je weg gaan bij ajax als het net weer de beste van Nederland is geworden en volgend jaar CL gaat spelen? idd, daar heb je dan weinig rede toe.
tuurlijk is het leuk om in het buitenland te gaan voetballen en zeker in Engeland. maar dan ben je niet zker van een basisplaats. Bij Ajax is Anita er gewoon zeker van dat hij een basisplaats heeft en hij presteert zeer goed in Nederland. goede keuze om te blijven dus!

16 juni 2011 om 18:01

Een veelgemaakte fout, je bent niet de eerste. Anita is niet verzekerd van een basisplaats, integendeel, hij zal echter wel gewoon zijn minuten krijgen.

De Boer wil volgend seizoen met 2 spelverdelers gaan spelen en daarachter 1 verdedigende speler. Voor de verdedigende rol heeft hij Janssen in gedachten. Als spelverdelers Eriksen samen met de Jong/de Zeeuw.

16 juni 2011 om 18:21

Janssen zou toch ook als spelverdeler kunnen fungeren naast Eriksen en Anita daar achter? Persoonlijk zie ik dat het liefste. Vind De Zeeuw te wisselvallig en De Jong moet lekker eerste spits blijven. Heb van hem genoten als aanspeelpunt. De Jong en Eriksen functioneren perfect samen.

16 juni 2011 om 18:38

Ik vind dat Anita vaak onderschat worden, die jongen is op alle plaatsen gebruikt in het veld... Zet de Zeeuw linksback en hij zal ook niet de sterren van de hemel spelen. Toen hij op de controlerende plek ging spelen leek hij echt helemaal op zijn plaats. Snel, dynamisch, sterk... Maar vooral heel erg goed met de bal ook, nooit balverlies, goed positiespel en hij ziet vaak meer dan anderen voor mijn gevoel... Als je hem dan ook die ballen zo heerlijk strak ziet inspelen dan krijg je wel het idee dat hij een hele goede bij Ajax kan worden.

Iets wat ze in de jeugd al jaren over hem hebben gezegd

16 juni 2011 om 18:48

Haha, 2 spelverdelers en 1 verdedigende middenvelder en Janssen is de verdedigende middenvelder? En De Jong en De Zeeuw zijn juist totaal geen spelverdelers...
Wat een grap, jij zou zeker ook Messi kopen om hem als centrale verdediger te posteren...

Janssen is juist de spelverdeler, dat is puur zijn kwaliteit. Verdedigend is hij helemaal niet sterk.

Ik zou Anita als verdedigende middenvelder gebruiken, Janssen als spelverdeler en Eriksen als 10.

16 juni 2011 om 18:54

Jij hebt het totaal niet gevolgd he. Ik haal hier gewoon wat quotes aan van de Boer, niks meer en niks minder.

Zoals je weet heeft Janssen een goed inzicht, goede pass en is zijn loopvermogen vrij beperkt.

Om hem dan voor de verdediging te zetten is dan ook vrij logisch! Dat jij dat niet snapt zegt meer over jou.

16 juni 2011 om 18:55

@ Expert4life

Janssen zal ook een spelverdeler worden. Janssen moet achter de bal spelen zodat hij overzicht heeft en kan strooien met crossballen en steekpasses. Als je Janssen voor de bal zet dan heb je er niks aan. Anita moet gewoon lekker blijven ballen in Nederland. Zoals hij al zelf aangaf : Hij is nog lang niet uitgeleerd en laat hem eerst maar een basisplaats veroveren. Allemaal wel leuk en aardig dat Liverpool en Chelsea ''interesse'' hebben maar het blijft een gerucht. De Boer zal moeten kiezen straks tussen Anita en de Zeeuw. Anita is wat meer defensiever en de Zeeuw heeft meer diepgang.

16 juni 2011 om 19:03

Hoezo niet gevolgd? Jurre heeft een sterk punt. Ik vind Janssen ook een spelverdeler en geen verdedigende middenvelder. Hij is degene die de ballen krijgt en de beslissende pass geeft. De Jong heeft deze kwaliteiten niet. De Zeeuw heeft ze iets meer, maar achter Janssen en Eriksen kan je beter een verdedigend ingestelde middenvelder hebben. Anita dus als je het mij vraagt. Enoh kan ook, maar die vind ik kwalitatief minder goed.
Dat De boer iets anders ervan vindt, hoeft toch niet te betekenen dat wij er geen verstand van hebben?

16 juni 2011 om 19:39

Je neem de woorden uit mijn mond!
Ik vind Anita ook echt een topper,
en ik zou het echt super voor Ajax vinden als hij blijft

16 juni 2011 om 23:25

@ Fr

Eriksen is de spelverdeler bij Ajax en Janssen zal bij Ajax gaan spelen zoals hij ook bij Oranje en bij Twente onder Mcclaren speelde.... juist omdat hij minder loopvermogen hebt en je dat op een meer verdedigede positie niet nodig hebt. Hij zal daardoor alleen minder vaak voor de goal komen alleen bij vrije trappen en corners.

mooi zo, lekker blijven bij ons,. je groeit nog steeds in je spel

Als Liverpool 15 miljoen biedt zou ik er een strik omheen doen, en weg ermee. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Anita een prima voetballer, maar 15 miljoen is hij bij lange na niet waard. Hij kan aardig voetballen, maar blinkt nergens in uit. Ik denk dat hij het niveau van Liverpool en Chelsea ook nooit zal halen. Maar het is een harde werker, en momenteel voor Ajax een erg nuttige speler. Ik zou echter liever met Janssen De Zeeuw en Eriksen op het middenveld beginnen. Maar dat is persoonlijk.

16 juni 2011 om 17:58

misschien is hij nu nog geen 15 miljoen waard. maar in de toekomst zal hij dit zeker waard worden, bij Ajax kan hij nog veel leren en dan zal hij zeker meer dan 15 miljoen waard zijn. hij is nog jong en speelt nu al prima wedstrijden.

overigens, die 15 miljoen komt uit het 'geruchtencircuit'. het is dus totaal niet zeker dat er echt een bod van 15 miljoen is geweest.

16 juni 2011 om 18:04

Anita is een speler die echt niks extra's brengt. Daar zijn er al zoveel van. Verder heeft hij zijn lichaam totaal niet mee voor de posities waar hij op speelt. Nog 2 a 3 jaar ajax en dan zou die wel ergens bij een middenmotor in spanje gaan spelen. Deze jongen zou dan ook nooit 15 miljoen waard worden.

16 juni 2011 om 18:15

@enkeltje

Hij kan bij Ajax inderdaad nog veel leren, echter is het meer de vraag of Anita dit op zal pikken. Ik vind het echt een prima voetballer, maar voor eredivisie begrippen. Daarnaast heeft hij geen vaste positie in het elftal en vind ik hem vooral leuk ''meevoetballen'' met de rest. Hij doet weinig fout, en dat is prima, maar hij voegt ook toaal niks toe. Komt er een tegenstander voorbij met een uitblinkende nummer 10, dan heb je niks aan Anita en komen zijn tekorten aan het licht.

Dat het uit het geruchtencircuit komt doet in mijn mening niet af aan het feit dat hij dat nooit waard zal worden. Daarnaast zeg ik ook: Als!!! Liverpool...... etc.

16 juni 2011 om 19:06

@ Keepertoob

Anita is weliswaar niet zo groot maar hij geeft het team extra boost. Ik geloof niet dat jij wedstrijden van Ajax volgt maar Anita is net als Enoh een echte enkelbijter. Qua type is hij wel te vergelijken met Davids. Hij heeft nog tijd genoeg om zich door te ontwikkelen en wat er nog staat te gebeuren is voor later een verrassing. Beetje voorbarig om nu al te concluderen dat hij nooit 15 miljoen waard zal worden.

16 juni 2011 om 19:10

kijk hier ben ik het nou compleet mee eens.
waarom zouden jonge spelers als Anita pas goed zijn als ze elke keer basis staan en elke keer net dat extras aan de wedstrijd toevoegen?
nee idd, dat hoeven ze dus niet, Anita is zoals Thuntelaar al zegt een echt enkelbijter. nou zal ik dat woord niet zo snel gebruiken maar toch, hij streeft naar een goede sfeer in het team en hij geeft nooit op.
hij is nog maar 22, hij kan nog zoveel leren en het is gewoon nog niet zijn tijd om naar het buitenland te gaan.

16 juni 2011 om 19:34

Voordat je 15 miljoen waard wordt moet je toch wel even van een categorie hoger zijn dan Anita ooit zal worden. Hij is al 22 en als hij nog zoveel bij moet leren om een topper te zijn in de eredivisie, want als je dat al niet wordt, word je nooit 15 miljoen waard. Zie Ruiz zie Dzsudzak. En nog wel het belangrijkste, hij is een verdedigende speler. Die leveren altijd minder op. De duurste spelers zijn altijd voorhoede spelers.

Een enkelbijter of niet, tegenover spelers van bv Heerenveen, ja daar kan hij zich aan vast bijten. Maar volgens mij was het in een Europese wedstrijd dit jaar, kreeg ie een schouderduw, hij lag meteen omver, waarbij zijn tegenstander echt niet veel groter dan hem was. Was tegen franse of belgische tegenstander. Weet niet meer precies.

Het is ook zeker niet zijn tijd om weg te gaan. En Liverpool koopt hem ook echt niet, tenminste niet voor dat geld. Maar ik kan ze nu al vertellen dat ze ook niks aan hem zullen hebben, hij haalt dat nooit en zeker niet in Engeland. Maar je weet het nooit met Liverpool, bedoel wie haalt het nou in zijn hoofd om 17 miljoen ( wellicht wat meer ) neer te gaan leggen voor Babel. Dan snap je er ook niet veel van.

16 juni 2011 om 20:28

@ enkeltje

We hebben het hier over 15 miljoen he. Als je ziet dat Dzudszak- toch een van de beste spelers van de Eredivisie- 15 miljoen opbrengt is Anita dit echt niet waard en zal het denk ik ook nooit worden. Hij doet het goed, maar ik vind hem niet de kwaliteiten hebben van een Eriksen, die echt 15 miljoen waard zou kunnen zijn. ik schat de huidige waarde van Anita rond de 6 miljoen, want ik zie in hem eerlijk gezegd geen speler die in de toekomst 15 miljoen gaat opbrenge. Maar het kan nog wel komen. Elke club die meer dan 6-7 miljoen voor Anita gaat betalen moet zich gaan afvragen of ze de waarde van geld wel goed inschatten.

16 juni 2011 om 21:24

@ keepertoob
'''hij is al 22''
Ruiz en Dzsudzak zijn een stukje ouder en waren op die leeftijd ook niet zoveel waard .......
Ook speelt Anita pas een half jaartje op de positie van VM en is er nog niks zinnigs te zeggen over hoe ver hij zich kan ontwikkelen.
Anita is nog jong maar heeft een top-mentaliteit.

16 juni 2011 om 18:00

Ik denk dat Janssen, De Zeeuw en Eriksen op het middenveld niet werkt, té aanvallend. Als je 4-3-3 speelt heb je wel een speler nodig zoals Enoh of Anita.

16 juni 2011 om 18:17

@vangelder5

Janssen kan prima controlerend spelen. Daarnaast is De Zeeuw een dynamische middenvelder, die ook prima verdedigende taken kan uitvoeren, maar vooral aanvallend wordt gebruikt. Eriksen is natuurlijk de meest aanvallende middenvelder die erbij zit. Maar Janssen is in mijn optiek prima instaat om de controlerende rol op zich te nemen, verder zal hij voetballend ook extra brengen waardoor Ajax minder hoeft te verdedigen.

16 juni 2011 om 18:03

Ik vind dat veel mensen ''verblind'' worden door zijn lengte. Dezelfde speler maar dan 1.80 mtr zou andere reacties hebben losgemaakt denk ik.

16 juni 2011 om 18:12

Ja uiteraard. Maar wil jij ontkennen dat lengte en fysieke kracht belangrijk is?

16 juni 2011 om 18:18

@lannister

Ookal was Anita 2.30m, het gaat mij om zijn voetballende kwaliteiten. Messi is klein ,en je weet hoe de zaken er voor hem voorstaan. Het gaat mij puur om de potentie die ik niet in Anita zie, tenminste niet voldoende om ooit het niveau te halen dat bij Liverpool en Chelsea vereist is.

16 juni 2011 om 18:20

Davids: 1.69 Anita: 1.67,.....ze spelen volgens mij op precies dezelfde positie. Nou wil ik niet zeggen, dat Anita evenveel techniek heeft als Davids, maar wel het fysiek en instelling. Hij kan best wel eens die waarde van 15 miljoen gaan halen in 2 constante seizoenen.

16 juni 2011 om 18:26

Precies!! Al is Anita van nature rechtsbenig.

Over een tijdje wordt ie gewoon een keer geselecteerd voor Oranje en zijn alle criticasters met stomheid geslagen. Let maar eens op.

16 juni 2011 om 18:36

Dat hij geselecteerd gaat worden voor Oranje wil nog steeds niet betekenen dat hij 15 miljoen waard is en/of van het niveau is van Liverpool en Chelsea. Bij gebrek aan beter noem ik dat. Daarnaast voetbalt hij nu als middenvelder, en die plek kan hij bij Oranje echt wel vergeten als iedereen fit en blessure vrij is. Bommel, De Jong, Vaart, Janssen, De Zeeuw, Strootman, Schaars staan allemaal hoger in de pikorde op die positie. En dan heb je nog jong talent als Toornstra.

16 juni 2011 om 20:29

Barca is het kleinste team van alle Europese teams en die hebben daar toch weinig last van lijkt mij zo. Dat van die lengte is zo zwaar overschat vind ik. Alsof Wesley Sneijder zo lekker groot is en Messi en Iniesta en ga zo maar door.

16 juni 2011 om 18:36

Dat zei je vast ook over Nigel de Jong, kijk maar van wat voor niveau hij is .
Een voetballer hoeft niet altijd te scoren of een assist te leveren, kijk maar naar Nigel, hij scoorde laats pas zijn eerst doelpunt in 3 jaar bij City.

Een stille kracht noemen ze dat.

16 juni 2011 om 18:39

'' Dat zei je vast ook over Nigel de Jong''.

Moet ik hier serieus op gaan antwoorden?

Anita mag de veters nog niet eens strikken van Nigel de Jong, één van s'werelds beste verdedigende middenvelders. Anita mag alleen maar dromen van dat niveau. Met alle respect voor Anita, maar het niveau Nigel de Jong is maar voor een paar weggelegt, dat haalt hij never nooit. Wat doelpunten maken hier verder mee te maken heeft weet ik niet.

Stille kracht is het type speler, en zijn rol in het elftal. Dat zegt niks over de kwaliteiten van een speler. En daar heb ik het over.

16 juni 2011 om 18:46

Je begrijpt denk ik wel dat hij het over een de Jong bij Ajax heeft. Anita is op deze leeftijd al verder dan de Jong dit was.

16 juni 2011 om 18:52

Gozer, Nigel begon ook als Back bij Ajax, en is toen beter geworden.
Hoezo haalt hij het niveau never nooit ? heb jij een glazen bol thuis ?
Je kan er niet van uit gaan dat Anita het niveau van Nigel nooit zou halen.li

''wat doelpunten maken hier verder mee te maken heeft weet ik niet''

Moet ik hier serieus op gaan antwoorden ?

Je hebt het toch over uitblinken ofniet ?
Wanneer blinkt een speler uit ? juist als die een doelpunt maakt of een assist geeft.

Ik zeg daarop Nigel scoort bijna nooit, levert nooit een assist, maar hij blijft een belangrijke schakel.

Het zelfde met Busquets van Barca, niemand zou over paar jaar zijn naam maar ook noemen, iedereen denkt dan aan Xavi/iniesta/messi.
Maar toch blijft Sergio net als Anita een stille kracht.

16 juni 2011 om 20:48

@ Schizo,

Je hoeft me niet uit te leggen waar De Jong begonnen is. Ik weet ook dat hij van Ajax komt ,en ook dat hij als back is begonnen .echter zie ik Anita niet een nieuwe Nigel de Jong .daar is hij in mijn optiek te beperkt voor. Nee ik heb geen glazen bol, maar dit is mijn mening, Of heb ik persee een glazenbol nodig om mijn mening te mogen verkondigen?

'' wat doelpunten maken hier verder mee te maken heeft weet ik niet''

Ja ga daar maar serieus op antwoorden inderdaad!. Want jij beweerd in je eerdere reactie dat Anita een stille kracht is, net als De Jong. En stille krachten maken nooit veel doelpunten, of geven veel assist. Vandaar ook de naam stille kracht, snap je het nu? Dus als ik het over uitblinken heb, betekend dat helemaal niet dat het om doelpunten en/of assists gaat. Waarom zou je alleen kunnen uitblinken als je scoort of een assist geeft? In dat geval hebben keepers een probleem!

Dus De Jong en Anita zijn beiden stille krachten, alleen Anita blinkt ook daarin niet uit. Hij is geen vaste basisspeler, en wat hij doet is nuttig, maar niet bepalend. Nigel de Jong is bepalend voor een elftal, zonder dat hij doelpunten maakt of assisten geeft. En dat is het essentiele verschil dat ik probeer aan te geven.

Waarom je over gaat op Busquets snap ik daarom ook niet, je hoeft mij echt niet uit te leggen wat een stille kracht is. En ik weet dondersgoed dat Anita dit ook is, alleen hij is een nuttige stille kracht, en geen uitblinkende stille kracht zoals De Jong en Busquets wel zijn!

17 juni 2011 om 12:54

nou jomar3, dat weet ik nog niet zo goed. Sterker nog voetballend is anita misschien nu al beter dan nigel de jong, hij is echt heel erg goed als middenvelder, goeie techniek, goed inzicht. En lekker fel, zet goed druk. Ik ben echt benieuwd hoe ajax het gaat doen in de CL we hebben als het enigsinds bij elkaar blijft (verthongen blijft) toch een heel mooi team, wie weet kunnen we verrassen.

17 juni 2011 om 14:38

Je wilt het niet snappen of je snapt het niet ?

Een keeper als voorbeeld nemen is heel dom, want die worden beoordeeld op het schoon houden van je goal.
En verdedigers ook, die zorgen ervoor dat er niet gescoord wordt, een dmf helpt daarin mee en dat is wat Anita goed doet.

Als je een beetje gaat nadenken zie je dat Nigel al 2 grote stappen heeft gezet Ajax> Hsv(bundesliga), Hsv>city( nog een grotere stap naar Pl)

Anita kan nog niet bepalend zijn, kijk hoe jong hij nog is, en hij is nog maar net doorgebroken als mddenvelders bij Ajax.

Over Busquets heb ik geen zin om het aan jouw uit te leggen, want je snapt bijna niks.

16 juni 2011 om 21:47

Ik ben het volledig met je eens dat hij geen vijftien miljoen waard is maar welke speler wel.
want absurde bedragen worden er gegeven aan voetballers.maar vergis je niet in Anita hij is
een speler die je er als trainer graag bij wil hebben.kan heel goed iemand uitschakelen.
en wordt opbouwend steeds beter.en geeft zich altijd voor de volle honderd procent

16 juni 2011 om 21:51

Ik ken genoeg spelers die 15 miljoen waard zijn. Maar ik vind dat Anita dat niet is. Anita is inderdaad het type spelers waar trainers vrolijk van worden, goede inzet en nooit klagen. Echter voor Eredivisie begrippen. Dat hij in de toekomst een leuke transfer kan maken zal ik niet ontkennen. Alleen hij zal geen 15 miljoen waard worden, en ook niet het niveau van :liverpool en/of Chelsea bereiken. Daarvoor zie ik te weinig potentie in hem. Maar goed, das mijn mening natuurlijk

I rest my case.

17 juni 2011 om 09:44

Het lijkt me sterk dat een dergeljke topclub (als chelsea en liverpool) 15 mil. voor hem over heeft. Daarnaast zie ik hem op korte termijn bij zo'n club maar weinig speelminuten maken, en zal hij voornamelijk de bank warm houden. Ook beseft Anita dat als de Ajax selectie van afgelopen seizoen intact blijft + een aantal versterkingen, dat het best een mooi seizoen kan gaan worden vanwege het CL voetbal. Hij heeft om die reden de kans om zich bij Ajax verder te ontwikkelen, en zal daarom deze zomer ook niet willen vertrekken (vermoed ik althans).

- Anita zie ik als een ideale voetballer die zich altijd 110% inzet. Hij heeft de potentie om een type Nigel de Jong te worden, maar dan iets completer in aanvallend opzicht (nigel de Jong is aanvallend heel beperkt gebleken in de afgelopen interland tegen Uruguay, vanwege de afwezigheid van Sneijder en van Persie op zijn plaats moest de Jong zelf aanvallend meer werk verrichten).

- Het middenveld van Ajax is komend seizoen erg goed en druk bezet, en dat is ook de wens van de Boer vanwege het drukke speelschema! Ik noem: De Jong, Eriksen, de Zeeuw (twijfelgeval), Enoh, Janssen, Lindgren (twijfelgeval), Sneijder en envt. andere talenten uit de eigen jeugd.

Kortom: Anita is op dit moment niet klaar voor een dergelijke overstap, en zal de stap zelf niet willen maken. Ajax daarentegen ziet een bedrag van 15 mil wel zitten.

Mooi dat Anita helemaal voor Ajax gaat en clubs als Liverpool en Chelsea links laat liggen. En al zouden ze 15 miljoen bieden moet Ajax het direct afwijzen. Pas vanaf 25 miljoen valt er te praten. Deze jongen kan in de toekomst nog veel meer opbrengen dan 15 miljoen!

16 juni 2011 om 18:03

Ik vind dat 15 miljoen eigenlijk een erg goed bod is. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Anita een door iedereen onderschatte voetballer die erg belangrijk is bij Ajax, maar waarom zou Anita meer op moeten brengen als Suarez ..

Ik vind het trouwens wel goed van anita dat hij bij Ajax blijft, en waarom ook niet? Hij zal CL spelen en elke week in de basis.

16 juni 2011 om 18:40

Op dit moment heeft niemand een basisplek bij Ajax als middenvelder dan.

We hebben Janssen, Anita, De Zeeuw, Enoh, Serero, Eriksen, De Jong en Lodeiro.
Alleen Serero, Lodeiro en De Jong kunnen ook in de aanval, de rest moet zich opnieuw in het team knokken.

Kan me best voorstellen dat Suarez goed woordje voor hem heeft gedaan.
Ik denk wel dat hij bij liverpool niet zou misstaan, bij chelsea daarentegen....

15 miljoen voor zo'n matige speler???, ze hebben daar allemaal honing aan hun kont lijkt wel...........

16 juni 2011 om 17:59

jaloers? ik vind Anita totaal geen matig speler, wordt samen met de Jong zwaar onderschat. Is een stille kracht die zich altijd helemaal kapot rent en bergen werk verzet. Was vroeger altijd het smaakmakertje, ook bij jong oranje en het zegt genoeg dat hij zich iedere keer weer in de basis knokt bij Ajax. Ik hoop dat hij blijft, dan heeft Ajax een heel sterk middenveld, waarbij je helaas wel 2 in principe basisspelers op de bank zou moeten zetten.

16 juni 2011 om 18:23

welke 2 vind jij ben het met je een shoor vind zelf Lodeiro en de zeeuw. maar zie een middenveld met : Jansen - Anita - Eriksen ook wel het mooiste voor me

16 juni 2011 om 19:03

nou, ik zou echt niet kunnen kiezen. Ik vind namelijk van Janssen, Eriksen, Anita, De Zeeuw en De Jong dat ze allemaal een basisplaats verdienen, maar er is maar plek voor 3. Ik verwacht dan dat Janssen controlerende middenvelder wordt, met Eriksen en De Jong ervoor. Maar het is dan doodzonde van de Zeeuw en Anita, het is gewoon echt niet te kiezen

16 juni 2011 om 18:03

Ik ben het deels eens met Psvsepke.. bedoel ben gecharmeerd van Anita, maar 15 miljoen? als je nagaat dat dzudzak van psv voor 14(?) miljoen is vertrokken... Anita heeft nog nooit een heel seizoen in de basis gestaan volgens mij en de Engelse competitie vind ik toch wel iets te hoog gegrepen voor Anita.. zie hem dan liever in duitsland ofzo!

16 juni 2011 om 18:11

@ Psvsepke

Hahah en dat zeg een Psv'er

Die matige speler is wel beter als jullie middeveld en die Manolev!

15 miljoen voor Anita!

Ik had hem denk ik persoonlijk opgehaald en naar Liverpool gebracht!
Het is denk ik wel verstandig dit besluit van hem hij kan nog veel groeien is nog redelijk jong en is niet uigeleerd bij Ajax!

16 juni 2011 om 18:40

@title
Waarom haal je nou ineens Manolev erbij.
Overigens erg knap dat je Manolev een slechte voetballer vind, omdat Van der Gijp dit ook vind. Klasse man. En 15 miljoen zal hij niet waard zijn, dit is namelijk een gerucht, wat waarschijnlijk niet waard zal zijn. Voor Ajax is het verder een prima voetballer, voor Liverpool natuurlijk nog lang niet.

16 juni 2011 om 18:49

Ik vind Manolev ook niks aan, dat komt niet omdat Van der Gijp dit zegt. Het is toch niet zo dat de media onze meningen vormen? Anita wordt ook regelmatig als stand-in gebruikt op de rechtsback.

Anita is misschien wel de beste verdedigende middenvelder dat momenteel op de Nederlandse velden rond loopt. Ondanks zijn lengte is hij fysiek gewoon erg sterk, maar mensen willen dit niet zien.

Goeie zaak, vind dat Anita op het middenveld hoort. Vind dat veel mensen hem nog onderschatten, want hij pakt veel ballen, geeft altijd 100% en hij heeft een prima techniek!

Ik zie hem komend seizoen doorbreken, dat is mijn gevoel in iedergeval.

Hier klopt natuurlijk niks van , waarom zou Liverpool ooit 15 miljoen over hebben voor Anita ?

En als dat waar is , waarom zou Anita dan niet gaan ? Klopt gewoon helemaal niks van.

Anita heb ik nooit vertrouwen in gehad toen hij als back speelde. Maar op het middenveld is het een heel andere speler. Als hij zich blijft ontwikkelen is de kans groot dat hij basisspeler wordt bij Ajax.

“hij kijkt er naar uit een middenveld te gaan vormen met Theo Jansen en Christian Eriksen of Siem de Jong.''

Luister Vurnun, in het rijtje Janssen, Eriksen, De Jong, Anita ben je toch echt de minste...

16 juni 2011 om 18:09

Maar niet verdedigend, en hij is een verdedigende middenvelder...

16 juni 2011 om 18:20

Dan nog, als die 4 hebt, dan zou je Anita toch niet laten spelen? Wie moet je op de bank zetten?

Edit: Dan heb je ook nog Enoh, De Zeeuw en Lindgren. De Zeeuw is veel beter, Enoh gelijkmatig en oke, hij is beter dan lindgren.

16 juni 2011 om 18:24

Hij is inderdaad wel de beste als verdedigende middenvelder!
Anita moet nog lekker 2 jaar bij Ajax blijven en dan vedder kijken hij is nog lang niet uit geleerd bij Ajax vindt ik!

De Boer krijgt het druk in de voorbereiding met middevelders en met de rechtsbuiten positie

steek?
Vander wiel?
vertonghen
alderweirld
Boleisen
Janssen
Eriksen
de Zeeuw
Sulejmani
de Jong
Ebicilio
16 juni 2011 om 18:52

Ik hoop dat jij wel weet dat Anita geen concurrent is van Janssen, de Jong en Eriksen? Die allen gaan voor de nummer 10 of de box to box positie. Blijven enkel Enoh en Anita over voor de verdedigende rol. Dit is het sterkste middenveld qua naam:

Anita
Eriksen - Janssen

16 juni 2011 om 20:44

Hebben jullie niet gehoord dat Frank de Boer wil gaan rouleren met spelers. Dus met Anita zal dit ook het geval zijn!

Ik ga volgend seizoen maar is meer op die Anita letten, vond hem namelijk altijd de zwakste voetballer van heel Ajax maar dat zal ik dan wel verkeerd zien.
Op het middenveld vind ik ze allemaal beter dan Anita, zelfs Enoh aangezien dat echt een balafpakker is en de Zeeuw is aanvallend veel beter en dan heb je nog Eriksen, zijn kwaliteiten staan buiten kijf. De Jong is ook meer een middenvelder dan spits dus ik snap echt niet wat ze in Anita zien.

Edit: Ik ben Jansen zelfs nog vergeten nee Anita komt volgend jaar echt niet aan spelen toe.

15 miljoen is echt een belachelijke prijs, zou me echt vies tegenvallen als Chelsea en/of Liverpool dat gaan betalen voor een speler met de kwaliteiten van Anita. Hij heeft zich pas een halfjaar bewezen op de positie van verdedigende middenvelder en speelt nog niet eens in Oranje. Snap sowieso niet dat Chelsea bij hem uitkomt. Kijk, ik vind Anita een goede speler voor Ajax., maar ik denk dat hij voor de absolute top echt tekortkomt

16 juni 2011 om 18:17

Sjorsjuh,

Wij hebben ook de schijn tegen. Dat we hem kennen van de linksback van Ajax. Die jongen die klein is en niet fysiek in staat is. Om een goed duel in de lucht of op andere fronten te duelleren. Hij is gewoon een nuttige speler voor Ajax. Hij zet zich overal altijd 100% voor in, en hij klaagt nooit. Hij is sterk terug gekomen op het middenveld. Enoh was een beest die is leuk als je met 2-0 voorstaat.

16 juni 2011 om 18:32

Je zegt het helemaal goed: ''een nuttige speler''!.
Als Liverpook 15 miljoen had geboden hadden ze hem persoonlijk op de fiets weggebracht lijkt me.

16 juni 2011 om 18:36

@schanze

Uiteraard kan hij het niveau daar niet aan. Maar misschien in de toekomst wel, dit bericht is een gerucht. Hij zal zeker wel veel beter worden dan nu. Daar twijfel ik geen seconde over. Alleen hij moet wel sterker worden in duels. Alleen dat komt van zelf wel, net als zijn technische kant. Dat word allemaal beter op langertermijn.

16 juni 2011 om 19:21

Inderdaad. Een nuttige speler voor Ajax. Ik vind dat je er bij Ajax echt met kop en schouders boven uit moet steken( Stekelenburg, Vertonghen, Eriksen) om een transfer naar een van de grootste clubs ter wereld af te dwingen. Dat vind ik bij Anita (nog niet). Ik denk zelfs dat het nog niet eens zeker is dat hij onomstreden wordt. Hij heeft met De Zeeuw een goede concurrent die ik normaal gesproken beter vind. Maar hij kan nog wel groeien, want hij heeft in ieder geval meer voetballend vermogen dan Enoh. Dat is een echte breker.

Ik vind Anita het afgelopen jaar erg gegroeid (haha) en heeft zijn plek denk ik wel verdiend op het middenveld. Is een erg intelligente voetballer en kan daardoor veel ballen afpakken. Ook technisch ben ik wel onder de indruk van hem, alleen zijn fysiek is niet echt super maar goed.

Anita wordt door iedereen onderschat vind ik. Het is een hardwerkende jongen op het middenveld, die zowel aanvallend als verdedigend een belangrijke pion voor Ajax is.
15 miljoen vind ik wel aan de hoge kant als dat waar is, maar onderschat Anita zeker niet!
Als noodgedwongen linksback was hij niet de beste nee, maar op het middenveld komt hij uitstekent tot zijn recht.

16 juni 2011 om 18:44

ik ben het met jou eens.
Anita word zwaar onderschat op de linksback positie is hij een zesje maar daar kan hij nix aan doen het is zijn positie niet.
Op het middenveld maakt hij een uitstekende indruk op mij ik denk dat hij volgend seizoen boven de zeeuw de voorkeur gaat krijgen als die niet vertrekt.
Daarnaast is hij multifunctioneel en kan hij in nood een oplossing zijn op elke verdedigende positie.
15 miljoen is te veel voor anita maar ik denk dat hij zich komend seizoen goed in de picutre kan spelen bij topclubs waneer ajax de CL gaat spelen.

15 miljoen ?? wat een belachelijk bedrag voor een speler die nog geen vol seizoen goed heeft gepresteerd, af en toe een leuk wedstrijdje, en bij oranje bij gebrek aan beter.
maar kom op liverpool luister nou niet naar suarez, hij moet naar jullie luisteren !!

Anita vind ik zelf persoonlijk 1 van de mindere spelers bij Ajax.
Natuurlijk kan hij zich nog blijven ontwikkelen en beter worden en kan hij duidelijk aantonen dat hij 15 miljoen waard is.
Maar momenteel even 15 miljoen euro aan Anita uitgeven?
Dan zou Twente minimaal 25 voor Ruiz moeten ontvangen wat ook niet 1 2 3 gebeurt.

Ik zie liever Anita als controlerende middenvelder dan ''kip zonder kop'' - Enoh. Blij dat hij blijft

Ok, alweer goed gelachen. 3 miljoen voor elke 30 centimeter betalen die Anita lang is.....

Die knul heeft niks te zoeken op zulk niveau en zal dat ook nooit hebben. Leuk spelertje voor Ajax en voor de eredivisie, maar Europees word je gewoon uitgelachen. Sowieso prefereer toch een middenveld met Janssen/de Zeeuw, en ja zelfs Janssen/ Enoh dan Janssen/anita. Verdedigend is dat gewoon te weinig, misschien niet in de ED, maar Europees is het een flater.

16 juni 2011 om 18:14

Waarom is het een flater dan? Omdat hij overkomt als een iemand waar je zo overheen loopt. Dat is juist de kracht van Anita, op de tegenstanders bijten. Je kan wel concluderen dat zijn Europese optreden van vorig jaar niet best was. Het was ook niet bijster bijzonder dat je zegt, woh die heeft goed gedaan.

Ik zie aan je reactie dat je Ajax niet echt volgt. Maar het is moeilijk om dit te kunnen zeggen. Je zou is voor de lol Anita moeten terug zien in Ajax - Twente. Dan zie je pas hoe nuttig hij echt is, Jol had hem gewoon op de verkeerde plek neergezet.

16 juni 2011 om 18:16

Nuttig voor Ajax, leuk spelertje voor Ajax, nuttig in de ED, leuk spelertje voor de Ed. Een nuttige speler is niet 15 miljoen waard, het is gewoon een vervangbare speler. Brama vinden we ook geen 15 miljoen waard. Ik volg Ajax zeer zeker wel, en als je dat doet dan zie je dat Anita in ieder geval de bal kan passen in tegenstelling tot andere spelers die wel eens op zijn positie spelen, maar dat er niets is wat hij echt goed kan of iets extra's brengt. Hij doet gewoon nuttig werk, maar niets meer dan dat.

Precies wat ik zeg, maar Europees word je gewoon uitgelachen. Denk dat Abramovic die scouts te veel wodka heeft gevoerd....

16 juni 2011 om 18:20

Je vergist je er echt hard, hij kon in de winterstop. Naar Lyon toe, dat zegt toch wel wat hé. Het is niet voor niks een grote club in Europa. Je moet Anita is niet zo afblazen. Dit is het 1e half jaar dat hij als middenvelder functioneert. Direct word er negatief gedaan. Typisch Nederland wat je niet kent of wil weten is niet goed. Laten we gaan concluderen na volgend seizoen.

Je kan het ook zien Edmaestro. Als Chelsea of Liverpool in verband wordt geraakt met Anita. Zegt het toch wel wat over zijn kwaliteiten. Als hij daadwerkelijk echt zo slecht was. Waarom zouden ze dan niet, een Tadic halen die de laatste wedstrijden in bloedvorm is. Of een Strootman die het geweldig doet bij Utrecht.

16 juni 2011 om 18:28

Omdat Tadic een linksmid/buiten is, en Strootman een pure middenvelder. Anita is een middenvelder die ook multifunctioneel inzetbaar is in de achterhoede. En waarschijnlijk zoeken ze dus een type Anita.

16 juni 2011 om 18:29

Wie zegt dat die clubs geïnteresseerd zijn. Denk jij nu serieus dat Ajax een bod van 15 miljoen op Anita gaat weigeren? Of dat Chelsea een bod van 15mil op Anita gaat uitbrengen? Dan moeten ze zich allemaal eens goed na laten kijken...
Dat hij naar Lyon kon, heb je daar een bron voor? Ik kon in de wintersport ook naar Lyon, was prima weer daar, leuke stad.....

Dat ze die spelers niet willen is ook een reden, raad eens, ze zijn (nog) niet goed genoeg. Waarom zou ineens een topclub een spelertje dat een jaartje in de Eredivisie goed speelt gaan kopen? Heb je Strootman tegen Brazilie zien spelen? Dan had je duidelijk kunnen zien dat hij het niveau nog niet gewend en zijn handelingssnelheid nog niet voldoet voor dat niveau, ook al speelde hij redelijk, hij kwam alsnog te kort. Anita heeft een wat betere techniek dan Strootman, maar Strootman is langer en heeft een beter inzicht, maar ook Strootman zal nooit 15 miljoen gaan opleveren.....

17 juni 2011 om 00:21

edmaestro, weet je zeker dat je niet op grapjas.nl zit? Dat suarez zegt dat hij gechameerd is van Anita zegt wel wat, dat Chelsea hem wil hebben zegt ook wel wat.. Dit zijn weliswaar geruchten maar waar rook is is vuur en nee er zal heus geen 15 mil worden betaald maar de helft zal toch echt wel na dit seizoen betaald worden voor die kleune dreumis

16 juni 2011 om 18:21

Edmaestro..

Wat een kinderachtige manier van reageren, heb betere reacties van jou gezien.
Waarom zo neerbuigend zonder dit te onderbouwen? Heb je Anita zijn lichaam wel eens gezien? Hij zet sommige spelers van 1.85 weg alsof ze er niet staan, puur op kracht! Verdedigend is Enoh inderdaad beter, daar kan je niet omheen maar aanvallend brengt Anita veel maar dan veel meer. Dat hij wordt uitgelachen in Europese wedstrijden is uit de lucht gegrepen en een flater is hij zeker niet..

16 juni 2011 om 18:31

Enoh is een andere type, hij kan niet voetballen, maar hij kan wel goed knokken. Anita kan aardig voetballen, doet goed zijn best, maar blinkt nergens in uit. Heb je dus niet veel aan. Hij kan er niks aan doen dat hij 1,50 is, maar het is gewoon te klein voor het huidige topvoetbal, Anita is gewoon een stuk kleiner dan Enoh en kleiner dan Xavi en Messi.... Hij is misschien even lang al Giuly was.... Maar dat was een winger dus dan kan 't nog wel, maar op het middenveld, zeker in Engeland is het gewoon een grap.

16 juni 2011 om 18:47

Als zowel Chelsea als Liverpool interesse in hem hebben dan denken zij daar vast anders over. Anita maakt erg veel goed met zijn kracht, zoals ik net als zei. Messi en Xavi zijn natuurlijk van een ander kaliber maar hebben dezelfde lengte op een paar centimeter na. Die kunnen mee in de Engelse competitie, dus lengte zegt lang niet altijd wat. Antia moet nog veel leren en is nog niet uitgeleerd bij Ajax, daarom zou ik, als ik hem was, nog niet vertrekken. Maar niet enkel om zijn lengte, die gaat er bij mij niet in..

16 juni 2011 om 18:57

Anita is bijna netzo groot als Davids dit was. Het is natuurlijk makkelijk om punten te halen en je gelijk te krijgen door dingen uit zijn context te halen of te overdrijven, maar als je een reëel reactie wilt plaatsen moet je dit wel met feiten doen.
Overigens ontwijk je dat ene argument wat jou reacties totaal onnodig maakt. Speciaal voor jou citeer ik: ''heb je Anita zijn lichaam wel eens gezien? Hij zet sommige spelers van 1.85 weg alsof ze er niet staan, puur op kracht! '' Niks hieraan is gelogen en niks hieraan was eens toeval.

16 juni 2011 om 19:05

Welke spelers heb jij hem aan de kant zien zetten? Spelers in de Eredivisie ja.... daar gaat het juist om. Maar goed we houden het er op dat Anita een fysiek en medisch wonder is, superman is er niks bij. Of ken jij nog meer middenvelders van zijn lengte in Engeland. En nu niet de Jong noemen of Essien... En al helemaal niet Davids, want Anita mag de veters van Davids niet strikken, en zal dat ook nooit mogen.

17 juni 2011 om 14:22

''maar goed we houden het er op dat Anita een fysiek en medisch wonder is, superman is er niks bij.''

Precies wat ik bedoelde...

Noem jij anders eens spelers die een duel van Anita hebben gewonnen? Anita heeft ook in Europese duels gewoon zijn niveau gehaald.
Volgens mij geeft Suarez zelf al aan dat hij helemaal gek werd van Anita op de trainingen en we mogen nu wel concluderen dat Suarez bij de top hoort.
Nee ik ga dan eerder uit van mensen die zichzelf vakman mogen noemen en hele dagen met hem werken, dan iemand die overdreven reageert.

Anita wordt de komende jaren een vaste waarde voor Nederland op het middenveld, als hij zich, zoals de laatste weken, blijft ontwikkelen...

Ajax zou 15m toe moeten geven als ze anita weg doen, want ze zadelen een andere club op met deze hopeloze voetballer. nooit gesnapt dat ie nog zoveel minuten maakt. Maar ja als enoh je concurrent is dat ook nog wel logisch ook. Die is nog slechter. Ik vraag me wel is af of die wel kan kijken want ik heb hem nog nooit een bal naar een medespeler zien passen

16 juni 2011 om 18:44

@ PSV P

Volgens jou redenatie zal een zekere club uit Eindhoven heel snel failliet zijn....

Als Ajax al 15 miljoen toe moet geven voor Anita hoeveel miljoenen zou PSV toe moeten geven voor Isaksson, Engelaar, Manolev, Marcelo etc?

On:
Zeer goede multifunctionele speler! Ben blij dat ie bij Ajax blijft.
Hij viel mij voor et eerst in positieve zin op tegen Olympique Marseille 3 seizoenen geleden.
Toen speelde ie een dijk van een wedstrijd als verdedigende middenvelder.

16 juni 2011 om 18:59

Haha wat zouden ze Psv jaloers zijn dat zij Engelaar hebben en Ajax Anita. Ondanks dat Engelaar zijn lichaam mee heeft, heeft Anita wel zijn inzet, motivatie, voetballende kwaliteiten, pakt hij ballen af. Zo zie je maar dat lengte niet altijd belangrijk is. Daar zijn Anita en Engelaar het perfecte voorbeeld van.

16 juni 2011 om 19:33

Jammer dat je meteen begint over Psv, mogen Psvers geen negatieve kritiek hebben op Ajax spelers of vice versa?
Laatste wat PSV nodig heeft is namelijk een kabouter op het middenveld die alles een beetje kan en nergens in uitblinkt.

16 juni 2011 om 22:15

haha want PSV heeft zo'n wereldmiddenveld inderdaad. Als ik het me goede herinner zijn jullie toch echt 3e geworden. Engelaar heeft het hele jaar misschien 2 goede wedstrijden gespeeld. Maar uiteraard mag iedereen commentaar op elkaar hebben. Moet het alleen wel ergens op slaan

17 juni 2011 om 14:26

Je zegt het zelf al; kritiek. Wat hij levert is geen kritiek, maar enkel een beetje gal spuwen.
Het eerste wat Psv nodig heeft is een kuitenbijter, iemand die het vuile werk op ruimt op het middenveld. Engelaar die dit zou moeten doen vertikt het, dan kies ik toch liever voor deze 'kabouter' die ondanks zijn lengte meer duels wint dan Engelaar en in dat werk wél uitblinkt.

Maar goed. Men moet gewoon door gaan met het uitlachen omdat hij een meisjesnaam heeft en dat hij klein is. Dan hoeft Ajax niet bang te zijn dat hij vertrekt en wordt hij elke keer weer onderschat, wat enkel een voordeel kan zijn. Zolang de juiste mensen maar wel in zien dat dit een toppertje is.

Als verdedigende middenvelder vind ik hem niet verkeerd al ben ik niet gechameerd van Anita. Vele heb ik horen zeggen dat hij volgend jaar in de basis staat. Dit denk ik echter niet. Volgend jaar staat het op het middenveld zo naar mijn inzicht. Janssen verdedigender ingesteld, Erikssen controlerend, Siem de Jong (die vele vergeten) aanvallend. Ik denk namelijk dat ajax er een spits bij gaat halen. En 15 miljoen voor deze speler is zeer veel. Hij is zeker niet zo goed als dzucksak(weet niet hoe je het schrijft) en dit zeg ik als ajax supporter en dzcksak was 14 waard. Dus lijkt mij 15mil toch veel voor Anita. Maar laten we het hopen

Anita is echt een fantastisch middenvelder. Hij dekt erg goed en is technisch zeer sterk. Heeft een goed loop vermogen wat vaak niet opvalt. Hij kan snel voetballen als het moet in één keer tikken. Hij kan alleen maar meer groeien. Hij moet alleen zich meer richten op schoten op goal. Hij moet vind ik volgend seizoen er minstens 6 competitie goals maken het liefst meer.

16 juni 2011 om 19:04

ik ben het met je eens dat het een goede speler is, maar met dat dekken niet, dat zag je tegen twente, in de bekerfinale liet hij de jong lopen, en in de competitie finale liet hij nog een keer iemand lopen die bijna in kon tikken

Ik zie in hem echt de nieuwe Davids: uitstekende techniek, positioneel uitstekend en zeer fel en sterk ondanks zijn geringe lengte. daarnaast is hij volgens mij de enige in de gehele Ajax-selectie met een over-mijn-lijkmentaliteit. Mij verrast het in ieder geval niet dat Liverpool en Chelsea interesse hebben.

On: Denk dat Liverpool geen 15 miljoen voor Anita gaat neerleggen. De kans dat Ajax hem voor minder weg doet is ook klein dus hij zal inderdaad nog even gaan rijpen bij Ajax.

Off: Veel respect voor Vurnon. Nooit gezeurd in tijden dat hij gepasseerd werd, altijd blijven vechten voor een basisplek en die kwam dan ook meer dan terecht. Ik vond hem als linksback nooit echt overtuigen. Op het middenveld is hij dit seizoen echter heel erg belangrijk geweest.

Een zeer onderschatte speler, zit na volgend seizoen toch wel tegen een stapje hogerop aan.
Een van de belangrijkste steunpilaren onder F. De Boer op het middenveld, een ouderwetse stofzuiger die het spel niet te moeilijk maakte en gewoon vaak op de goede plekken loopt.

Gelukkig was Edgar Davids wel 2 meter...
Ondanks zijn lengte heeft hij mij dit seizoen positief verrast, multifunctioneel, een bijtertje die ook nog kan voetballen. 15 miljoen vind ik in vergelijking met Affelay of Jansen (ondanks het contract voor een jaar) wel een stukkie teveel, zo goed is hij dit seizoen ook nog niet geworden, maar de potentie is er. Over twee jaar met veel speeltijd staat er een hele goede voetballer op het veld in Amsterdam...

Mooi dat hij niet weg wilt, alleen is 15 miljoen wel een ontzettend hoog bedrag.. Hij doet het echt ontzettend goed op het middenveld. Hij doet het echt veel beter dan Enoh, die teveel gele kaarten pakt en wanneer hij de bal heeft 5 van de 10 keer weer inlevert. Volgend seizoen zal hij nog belangrijker worden en ik ben erg blij met hem op het middenveld . Alleen is zijn plek nu wel een beetje in gevaar gekomen met de komst van Janssen..

Middelmatige speler! Wat heeft die nou in het buitenland te zoeken? Eerste maar eens doorgroeien. Wat een hype!

Er is de laatste tijd in Engeland behoorlijk wat geld over de balk gegaan voor voetballers die nog niks/weinig bewezen hadden maar dit lijkt me echt een brug te ver.
Qua lengte en fysiek is de PL totaal ongeschikt voor Anita die niet de voetballende kwaliteiten heeft om dat gebrek te compenseren.

16 juni 2011 om 18:34

Het is ook maar een gerucht Dennis. Je kan ook zo concluderen dat het nog steeds siert. Dat Ajax een grote naam heeft in het buitenland. Qua fysiek lichaam beweging moet hij zeker trainen. Maar het is zeker een middenvelder. Waarvan elke club hem wel wilt op het middenveld. Hij is echt goed geloof me, we hebben hier de schijn. In Nederland dat we vaak het negatieve opzoeken. Dan in plaats van het positieve bij iemand dat is moeilijker te zeggen.

Net als dat iedereen en ook iedereen Issakson afbrand. Die jongen is echt niet zo slecht hoor. Gewoon een degelijke keeper voor elke Eredivisie club. Het komt gewoon dat er commercieel in veel programma's. Hij altijd voor sjaak wordt gezet omdat ze de negatieve beelden er uitpakken.

16 juni 2011 om 18:48

Zoals elke voetballer uit de Ajax-opleiding kan die jongen best wel voetballen, goed positiespel, basistechniek goed verzorgd. Dat clubs weten dat ze dat soort spelers bij Ajax kunnen weghalen is duidelijk. Bij Anita mis ik echter gewoon kwaliteiten die je nodig hebt om een stap te maken naar de top van de Pl.

En dat Isaksson gezocht wordt klopt en dat daardoor de kwaliteiten die hij wel heeft ondergesneeuwd worden ook maar ook van hem vind ik dat hij nu wel aan z'n top zit qua club (zelfs nog wat te hoog imo).

WAT 15 Miljoen !

Haha hier kan ik wel om lachen hij is net een halfjaar basisspeler en hij wordt echt overschat.
Het is gewoon een hele middelmatige middenvelder en als ik Ajax was en ik kreeg een bod van 5 miljoen had ik er een strik om heen gedaan en persoonlijk weggebracht.

Deze speler komt echt veel te veel tekort voor dit soort clubs. Weet niet waar dit soort geruchten vandaan komen, maar lijkt me echt lariekoek.

Dit kan natuurlijk niet waar zijn, duidelijk een gerucht! Moet er niet aan denken Anita in Engeland, zou me dood schamen als Nederlander!

Ik vind hem altijd uitblinken in het niet uitblinken.
Denk overigens dat hij het heel goed zou doen bij Chelsea.....als reserve thee schenker.

15 miljoen is onzin volgens mij,zo niet laat ik hem door een van mijn koeriers voor niets wegbrengen.
Een gelimiteerde afkoopsom van 14 miljoen lijkt mij een ook beetje overdreven.
Maar hij is door jol fout gepositioneerd op de linksback en gelukkig voor hem heeft de boer het weer geprobeerd,en met succes moet ik zeggen.
Toch blijf ik zeggen dat hij om een fitte de Zeeuw niet heen kan,de passes van de Zeeuw (mits in vorm)
Zijn bijna niet te evenaren (zie oranje),verdedigend een stuk beter als de Zeeuw (uitgaande van je eigen positiespel) maar altijd fijn als je eigen jeugd wilt blijven.

Verstandig , zou dan een Babel-verhaal worden , Babel was destijds ook niet klaar voor die stap en kwam daar ook als niemand binnen , spelers uit Nederland moeten pas vertrekken als ze als iemand binnen komen bij een club , kijk naar Afellay die kwam binnen met een WK , 3 landstitels en een handjevol Interlands en die heeft het zelfs nog moeilijk om zijn plekje te behouden , bij een club als Liverpool zal het niet anders zijn en verdwijnt hij waarschijnlijk naar de bank en later de tribune.

Anita functioneert zo blijkt als middenvelder , daar zit Liverpool nu wel redelijk goed in en die spelers zijn ook beduidend beter dan Anita , hij kan ook als linksback functioneren maar zelfs voor Ajax vond ik hem dan echt wel tekort komen verdedigend dan.

Maar voor 15 miljoen en hij had graag gewild had ik als Ajax hem zo verkocht en zijn vliegticket betaald als bedankje !

dertien in een dozijn voetballer. Heeft een aardige techniek en doet zijn best maar daar is ook alles mee gezegd. Komt op alle andere aspecten te kort voor de top.

16 juni 2011 om 19:30

Je hebt gelijk, een redelijke voetballer. Deze jongen past denk ik in Duitsland of Engeland en misschien in Italië. Hij is een harde werker, een type Nigel de Jong. Nigel de Jong is natuurlijk een goede verdedigende middenvelder, die bewezen heeft mee te kunnen met de (sub)top. Ik ben zelf een Ajax-fan en vind Anita een harde werker voor Ajax.

Dit is een zeer goede beslissing, het zal kapitaalvernietiging zijn om nu al naar het buitenland te gaan. Hij moet nog veel stappen maken en Ajax is de ideale opstapplaats voor zijn verdere carrière. Ik denk dat Vurnon (net zoals Christian) een paar jaar de tijd heeft om goed door te kunnen breken en dan klaar is voor een topclub.

Laat Demy maar lekker voor de oliecenten naar Rusland of whatever gaan als hij dat zo graag wil. Wij hebben genoeg goede middenvelders in huis en als hij het wit-rood-wit verruilen omdat hij Euro-tekens in zijn ogen heeft gekregen, moet hij vooral gaan.

als een club als liverpool of chelsea 15 miljoen!! bied voor anita dan moet je hem op de eerste de beste vliegtuig zetten met een grote strik eromheen. dat is hij dus echt niet waard. wat zou een chelsea bezielen om anita te kopen? hij kan nog eens niet een basisplaats bij ajax opeisen. matige voetballer, iemand voor in de breedte bij ajax of een basisspeler bij een roda of heracles maar toch niet bij liverpool. haal dan strootman, die is veel eerder 15 miljoen waard.

Op het middenveld vind ik Anita erg sterk, al zou ik hem voor 15 miljoen gelijk verkopen. Ajax heeft veel goede alternatieven op het middenveld, waardoor ze zo'n transferbedrag eigenlijk niet aan zich voorbij kunnen laten gaan. Maargoed, ik geloof niet dat Liverpool dat echt geboden heeft. Ik verwacht trouwens een goed aankomend seizoen van Anita, wellicht stijgt hij nog wel wat in waarde of worden dergelijke clubs dan echt heel concreet.

staat volgend seizoen niet eens in de basis, strik eronheen en ik breng hem op de fiets.

Het wordt hier met de dag gekker in Engeland. 18mil voor Jones, 35mil voor Mordic, 40mil voor Carrol, 26mil voor Suarez en als klap op de vuurpijl: 180mil voor Ronaldo! En nu gaan ze 15mil bieden op Anita! Zijn ze helemaal gek geworden? In Nederland vinden ze het al gek als je 5mil vraagd voor een speler die af en toe meedoet met het Nederlands elftal. Alsof het geld niet ophoud daar. Als een Nederlandse club wil cashen moeten ze spelers aan het buitenland verkopen en niet aan Nederlandse clubs. Ajax moet Anita meteen verzenden naar Liverpool. Alsof de Engelsen hebben af gesproken om met elkaar meer geld te geven voor spelers, zodat het Engels voetbal beter wordt, want als dit zo doorgaat komt er zo'n grote kloof tussen het Nederlands voetbal en de andere landen dat webinnen tien jaar alle CL tickets kwijt zijn. Bij Ajax stroomt het geld zo wel binnen. Ze zeggen ook dat Wijnaldum voor een budget van 5mil weg mag, maar dan komt er geen buitenlandse club die, omdat het dan ongeloofwaardig wordt. Als ze er ook 15mil voor vragen is hij ook volgend jaar te zien in de Premier League.

ik denk niet dat ajax hem zal laten gaan.
ik las vandaag op vi.nl dat tottenham hotspur 15 miljoen bood of dat ajax 15 miljoen vroeg.
1 van de twee in ieder geval.

ik hoop dat ajax natuurlijk de spelers die in de belangstelling behoud.
(stekelenburg , van der wiel , vertonghen , boilesen , anita , de zeeuw , enoh , s.de jong , sulejmani , eriksen). maar el hamdaoui moeten ze echt verkopen.

ajax heeft het contract van oleguer dus niet verlengd.
ze hebben aissati voor 1 miljoen verkocht aan vitesse.
zeegelaar hebben ze transfervrij laten gaan naar espanyol.

stekelenburg zou in de belangstelling staan van man utd , schalke 04 , atletico madrid en tottenham hotspur.(vorm lijkt me een goede vervanger)

van der wiel zou in de belangstelling staan van chelsea , man city en arsenal.
(ajax zou clyne willen aantrekken voor hem)

vertonghen zou in de belangstelling staan van arsenal , man city , barcelona(overigens enk ik niet dat dat waar is).(ze zouden kyrgiakos van liverpool kunnen kopen)

boilesen zou in de belangstelling staan van een aantal buitenlandse clubs.(die jongen moet je echt niet laten gaan , hij heeft net een goede 10 duels gespeeld voor ajax.

anita moet ajax nog niet verlaten. hij stond een tijdje geleden in de belangstelling van marseille(geloof ik).

de zeeuw is een goede speler voor ajax. als hij goed is , dan is hij ook echt goed(zie de wedstrijden ajax-auxerre en ajax - fc twente). ik denk niet dat de zeeuw naar spartak moskou gaat.(die hebben ook intresse in een belgische speler)

ik las al een hele tijd terug dat notabene sevilla interesse had in enoh. de stofzuiger van ajax gaat daar niet naar toe denk ik.

s.de jong kan naar borussia dortmund , maar hij wil heeeel graag champions league spelen.

sulejmani stond een aantal weken geleden in de belangstelling van arsenal en liverpool.

eriksen die moet ajax nog zeker niet verlaten.
hij is 19 jaar en is een goede speler voor ajax.
chelsea heeft interesse in hem.

ajax moet el hamdaoui echt verkopen.
psv , galatasaray , besiktas en trabzonspor zijn goede clubs voor hem.

hier de ideale ajax opstelling voor komen seizoen.(de spelers die in de belangstelling staan , achter die namen staat hun mogelijke vervanger.

steekie/vorm
v.d.w/clyne
toby
jan/kyrgiako
boiles/anita
eriksen
s.de jong
t.janssen
sulejmani
sigthorsson
boerrigter

Van mij mag hij weg. Nooit echt een fan van hem geweest. Ik denk dat het meer geruchten waren van Chelsea en Liverpool. Die jongen is bij Ajax al niet onomstreden.

Anita in Oranje!! Tegen Spanje heb je toch geen grote jongens nodig. Ideale man voor een 3 mans middenveld met de punt naar achter.

Voor de breedte is Anita zeker wel een nuttige speler en kan het ook geen kwaad om hem te houden. Als er echt een bod van 14 miljoen komt moet je die meteen aannemen, zo'n bod komt niet nog een keer voor een speler van zijn kaliber.

Misschien voor de breedte, maar zal dan vast eerst verhuurd worden aan een andere club.. Beter nog 1 jaar Ajax en zichzelf bewijzen en dan kijken wel clubs interesse tonen

ik denk niet dat anita volgend jaar in de basis komt
op zich best wel een goeie speler
alleen heeft hij veel concurrentie
en het nadeel is dat hij klein is

Anita is opzicht altijd handig om te hebben.
Hij heeft het onder de Boer helemaal niet slecht gedaan op het middenveld. Hij speelde sommige wedstrijden echt goed. En hij is multi-inzetbaar. Hij kan rechts back, links back en op het middenveld spelen. En hij is erg gemotiveerd. Altijd een leuke speler om te hebben.

ik vind anita ook niet zo goed spelen.
Als die tog naar het buitenland gaat, is misschien clubs zoals everton , valencia,

Maar tog vind ik hem bij arsenal passen.

18 juni 2011 om 03:59

'toch' dient volgens de regels der grammatica van het Nederlands met -ch te worden geschreven.

18 juni 2011 om 10:24

weet ik ook wel jonge ik doe gwn snel sgrijven.

ik zeg ook tegen school sgool ofzo.

of schrijven sgrijfen

Anita naar Liverpool of Chelsea?? Hebben ze daar geen scouts lopen? Ik wil Anita nog niet eens bij NAC hebben. Zwaar overgewaardeerd. Nee deze speler breekt echt geen potten. Dat is mijn visie, maar kom op Anita?

18 juni 2011 om 10:25

noujaa..

ik vind hem ook niet goed genoeg voor liverpool of chelsea.
Maar ook weer te goed voor NAC hoor.
Zoals ik al zei misschien moet die naar everton ofzo.
Of ihij moet bij ajax blijve.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren