Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Davids wijst Ajax op mogelijke vervanger voor Van der Wiel'

Laatste update:

Engelse media brengen Ajax opeens in verband met de nodige talenten uit Groot-Brittannië. Afgelopen donderdag werd al beweerd dat de Amsterdammers interesse zouden hebben in Thomas Ince, de negentienjarige vleugelaanvaller van Liverpool en zoon van voormalig international Paul, en nu duikt de naam van Nathaniel Clyne op als mogelijke vervanger voor Gregory van der Wiel.

Van der Wiel staat in de vermeende belangstelling van Chelsea en heeft bij Ajax geen last van een echte concurrent. Wanneer de rechtsback vertrekt is het dan ook niet ondenkbaar dat de landskampioen een nieuwe vleugelverdediger haalt, al gaf Frank de Boer vorige maand nog aan een eventuele transfer van Van der Wiel intern te willen opvangen.

Volgens SkySports heeft Edgar Davids, die plaatsneemt in de Raad van Commissarissen van Ajax, de Amsterdamse club gewezen op de twintigjarige Clyne. De Engelse rechtsback speelt nu nog voor Crystal Palace, de club waar Davids zijn laatste stappen als profvoetballer zette, en zou ongeveer 900.000 euro moeten gaan kosten. Het contract van Clyne loopt nog één jaar door.

Ajax moet bij het vertrek van Gregory van der Wiel een nieuwe rechtsback halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

zou het doen, 9 ton is te overzien en davids heeft hem mee gemaakt dus weet waar hij over praat.

14 juni 2011 om 11:43

Ajax heeft Ligeon, van Rhijn en Toivomaki voor de rechtsback positie, dus een aankoop is hier echt niet nodig.

14 juni 2011 om 11:50

helemaal waar Ct--!

dat we hem moeten gaan volgen en vergelijken met wat er is ben ik het wel mee eens, maar blind inslaan moeten we zeker niet doen.
Bovendien is het een engelsman.. een engelsman die naar Nederland wil komen, die zijn zeldzaam.

14 juni 2011 om 11:54

@ Afcfokke,

Een Engelsman die slaagt in Nederland is nog zeldzamer

14 juni 2011 om 11:58

Waar haal je blind inslaan vandaan.
ten eerste Davids heeft met deze jongen gespeeld,
ten tweede Ajax laat hem zoiezo eerst nog scouten
,ten derder engelse groot machten liggen op de loer ( zal niet zomaar zijn)
ten vierde staat bekend als zeer groot talent.
tot slot wat loop je voor risico als je een zeer groot talent haalt voor 900.00 euro ?

14 juni 2011 om 12:06

@patrickstern: Veel succes met scouten in de zomer, of ze moeten willen afgaan op wat dvd'tjes.

14 juni 2011 om 12:21

Die Toivomaki stelt nog niks voor, had het zelfs moeilijk tegen Mokthar van Psv, laat staan volgend jaar tegen Malouda,ronaldo,robinho of de overige linksbuitens van de topclubs.

14 juni 2011 om 12:34

@ Ct

Dat klinkt leuk, maar hoever zijn ze en hoe goed zijn ze echt? Ik ben ook Ajax fan 1e klas, maar ik hoor en lees en hoop altijd op de jonge talenten maar toch kun je daar niet blind vanuit gaan. Velen waarvan we heel veel verwachtten zijn compleet mislukt of vertrokken.

14 juni 2011 om 12:57

@ Ct.

vind dat nu echt spelers van niks. Moeite met de slechtste spelers. En die van rhijn had soms hele rare passes en blunders. Nee ik wil een speler die er gelijk staat. JE kan niet altijd met jeugd komen. We gaan de CL in! Dan hoef ik geen jeugd jeugd team. Want dan ga je nergens. Paar toppers erbij mogen heus wel.

14 juni 2011 om 13:08

Klopt.

Koop nou geen talenten uit het buitenland, voor posities waar je al genoeg talent voor hebt. Beter 1 hele goede dan een paar wat mindere

14 juni 2011 om 13:09

@afcfokke.

Blind inslaan, leuke woordspeling. Want je wild inderdaad niet nog een Blind, denken dat het een goede speler is maar er ondertussen toch door de mand valt!

14 juni 2011 om 14:32

@schizo

Zo veel betere spelers lopen er niet op de positie van Mokthar in de belofte competitie

Denk niet dat Boilesen volgend jaar ook nog niet in staat is rechtsbuitens van clubs als Barca , Real of Man United uit de wedstrijd te houden. Maar ik zie zeker wel kans dat Toivomaki zich in de Eredivisie volgend jaar wel zou kunnen redden. Om hem nou af te schrijven op basis van 1 slechte wedstrijd , Boilesen of Eriksen speelde ook niet iedere wedstrijd geweldig in de A1.

14 juni 2011 om 16:40

Als ik me niet vergis zijn de contracten met Ligeon en Van Rhijn onlangs nog verlengd. Ik heb ze zelf niet zien spelen maar Ligeon schijnt een van de besten te zijn bij de A1 en Van Rhijn is aanvoerder van Jong Ajax (toch?). Een van die twee zal toch wel goed genoeg zijn om af en toe ervaring op te doen bij het eerste? En anders heb je ook nog eens Anita en Bruno Silva die op die plek kunnen, zie Silva eerst maar eens te verkopen voordat je zo'n jongen haalt.

14 juni 2011 om 18:20

@ Ct--

Als die spelers die jij noemt zo goed zijn en goed genoeg voor de basis volgens jou, waarom kozen zowel Jol als de Boer dan niet voor een van hun, maar zette hij liever een speler die van nature linksback (blind) of verdedigende middenvelder (anita) in het veld??

14 juni 2011 om 18:27

@azalkmaar2

Niet zo uit de hoogte reageren he.
Er is namelijk ook nog een WK onder 20 die vanaf eind juli begint en waar deze jongen gewoon bij Engeland onder 20 in de basis staat, dus scoutingsmogelijkheden in de zomer zijn er zeker wel!
Ken eerst de feiten voordat je iemand anders de grond in boort

14 juni 2011 om 19:50

Klopt wel wat je beweert. Van Rhijn is een talent en Ligeon een groot talent, over Toivomaki zijn de meningen nog verdeeld. Toch ben ik van mening dat Ajax een vervanger voor Vdwiel moet halen wanneer hij vertrekt. Het is te trickie om volledig te vertrouwen op twee jonge spelers die nog geen eredivisie hebben gespeeld. Wanneer je die jonge Engelsman kan kopen voor een prikkie moet je dat niet nalaten. Er vanuit gaande natuurlijk dat ie genoeg potentie heeft.

15 juni 2011 om 12:08

@jasongrunn: Omdat die meer ervaring hebben en deze jongens pas 18 en 19 zijn.

Anita zit al 5 jaar bij de A selectie en kan rechtsback spelen. Blind deed het erg goed bij Groningen op de rechtsback.

Neemt niet weg dat de Boer heeft aangegeven een eventueel vertrek van van der Wiel intern te willen opvangen en Ligeon en van Rhijn zijn daar de meest geschikte kandidaten voor.

Wat betreft Toivomaki: hij speelde niet best tegen Jong Psv, maar hij zat toen pas een paar maanden bij Ajax. Ik weet niet hoe goed hij is, maar om hem af te rekenen op de enige wedstrijd van Jong Ajax die op tv werd uitgezonden is ook weer overdreven.

Ik ken 'm wel, snelle jongen maar geen uitzonderlijk talent. Ik denk overigens niet dat hij naar Nederland zal willen verkassen. Volgens mij speelt vrijwel geen een Engelsman in Nederland. 9 ton is natuurlijk wel een koopje, mochten de scouts overtuigd zijn.

14 juni 2011 om 11:39

Wel een van de grotere talenten. Zijn al aardig wat PRM clubs geweest die interesse in hem toonden alleen nog geen 1 is concreet geworden. Contract loopt nog 1 jaar en Crystal Palace heeft weinig geld te bieden dus ik denk dat de clubs binnenkort wel langs komen

Ken hem van Football Manager, waar hij een groot talent is. Nu kan iedereen me belachelijk gaan maken, maar deze database word opgekocht door bijvoorbeeld Everton.

Ik vind dat Ajax hierbij wel op moet letten op de woorden van Davids, maar daar niet blind op af moet gaan en de speler eerst uitvoerig moet scouten.

14 juni 2011 om 12:08

Enige nadeel van FM is dat Britten vaak wat overhyped worden.

14 juni 2011 om 12:29

Haha klopt, dat typische nationalisme. Hoewel ik bijvoorbeeld Ashley Young niet overhyped

14 juni 2011 om 14:08

In Fifa 11 is hij ook een redelijk goede rechtsback voor een goedkoop prijsje. Grootste pluspunt: snelheid. Grootste minpunt: Conditioneel slecht. Meer weet ik ook niet. :D Football Manager is onomstreden qua database aan gescoute spelers. Veel meer clubs dan alleen Evverton kopen de database op en de mensen die werken voor FM; dat zijn echte scouts waar het vroeger vooral liefhebbers waren met een gunstige geografische ligging. Het enige systeem wat beter schijnt te zijn is een systeem wat door, en nou ben ik de naam vergeten, een Duitse club wordt gebruikt (was 't Koln of Hoffenheim of zoiets? - iemand help aub ). Dat systeem kijkt ook naar de huidge spelers van de club en kijkt wie er in past. Stel dat je vleugelspelers hebt die een voorzet kunnen geven dan raadt ie een kopsterke spits aan. Je kan daarnaast sorteren en filteren op prijs en zo had die Duitse club bijvoorbeeld een Braziliaanse speler gehaald voor wat kleingeld en verkochten ze 'm een jaar of twee later voor het tienvoudige. Excuus voor m'n warrigheid. Leuk feitje: in de biografie van Mourinho geschreven door een journalist werd beschreven hoe een assistent van Mourinho als jongeman altijd FM speelde (of CM destijds) en op dezelfde wijze de tegenpartij analyseerde voor Mourinho.

14 juni 2011 om 14:14

Hoe kom je erbij dat Everton die database opkoopt eigenlijk?
Toevallig ken ik Thomas Ince ook van Football Manager maar zo'n topper vind ik dat nog niet want ik zit in de vierde divisie en daar houd Dave Van den Bergh hem nog uit de basis. Die rechtsback ben ik wel benieuwd naar, al heb je natuurlijk ook Blind die misschien al rechtsback zich wel staande kan houden. In de jeugd loopt geen uitzonderlijk goede rechtsback rond bij Ajax, misschien moeten ze voor Daan Disveld gaan die heeft zich in Oranje onder-17 wel gepresenteerd!

volgens mij hebben we ligeon al en ook toivomaki al gehaald, of die clyne moet een supergoede back zijn, maar dan zouden er toch meer clubs achteraan zitten lijkt me, en als je ziet wat er in de UK betaald wordt voor talenten dan is dit een laag bedrag.

Ik weet het niet zeker, als Frank dat intern wil oplossen moet hij dit doen. Ze hebben laatst nog een contract gegeven aan Ricardo van Rhijn en die wil voor de positie van van der Wiel gaan. Om nou nog een jonge jongen te halen die het misschien niet eens gaat redden...? Terwijl je die (misschien) wel in de jeugd hebt lopen..

14 juni 2011 om 11:41

Je weet van je jeugdspelers toch ook niet of ze het gaan redden.
Clyne heeft al een kleine 100 wedstrijden bij Palace gespeeld en speelde volgens mij ook in het nationale elftal voor U19 en U20.
dus hij zal vast wel iets kunnen.
De vraag is idd of hij naar Ajax zou willen komen, en hoeveel vertrouwen je in van Rhijn hebt, indien vd Wiel weggaat.

14 juni 2011 om 12:04

Dat klopt, ik weet inderdaad niks van die Clyne. Maar er moet natuurlijk niet te gehaast gereageerd worden op een eventueel vertrek van van der Wiel. Ik zou eerder kiezen voor een van Rhijn die je kent in de club en die kan opbloeien zoals van der Wiel toendertijd.

14 juni 2011 om 12:09

True, je moet van Rhijn zeker het vertrouwen geven, dat is absoluut waar.

Maar hoeveel backs heb je daarna nog? en qua leeftijd zal het niet veel schelen tussen van Rhijn en Clyne,

Dus mocht die Clyne nou gewoon beter zijn, dan is het heel jammer voor van Rhijn, maar dan moet je die kans pakken vind ik.
Mocht die hetzelfde zijn, dan kunnen ze de strijd aan met elkaar,
is van Rhijn beter, dan hoef je niet je best te doen hem te halen.

14 juni 2011 om 13:29

We hebben niet alleen van rhijn he, ook ligeon(a1) zit eraan te komen. Nee niet doen, intern opvangen.

Nathaniel Clyne lijkt me een goede vervanger voor van der Wiel, alleen is de vraag of hij naar Nederland wil komen.

900000 euro voor een back van Crystal Palace met nog een contract voor een jaar lijkt me wat veel. Ik vraag me af waarom ze in Engeland gaan scouten,de beste spelers blijven in Engeland likt mij, dan zou ik eerder in Belgie of Scandinavie gaan zoeken

14 juni 2011 om 11:41

@pownald

Veel?

900.000 voor een speler uit Engeland is niet veel, 900.00 voor een back uit de jupiler-league. Dat zou veel zijn. Maar ik wil hiermee niet zeggen dat ze hem moeten kopen, heb nog nooit van he mgehoord dus ik kan niet oordelen over zijn kwaliteiten. Maar als je basisspeler bent bij Crystal Palace op jonge leeftijd, kan je wel iets, maar of dat goed genoeg is voor Ajax weet ik dus niet

14 juni 2011 om 11:43

Inderdaad. Bij Standard loopt er ook nog een prima back. twintig jaar, longen van een paard en kan nog voetballen ook!

14 juni 2011 om 11:44

Er scout helemaal niemand in Engeland, dat staat in het stuk ook.
Davids heeft met hem gespeeld en heeft hem aanbevolen.

Ook Ince hebben ze gezien op een jeugdtournooi en daarom zijn ze nog een keer gaan kijken naar hem.

14 juni 2011 om 13:30

Lijkt me trouwens wel mooi als wij nu engelse talenten gaan wegkapen, alleen al omdat het engeland is, zeg ik doen!

14 juni 2011 om 11:45

lezen is een vak blijkt maar weer... Edgar Davids raad deze speler aan omdat íe 'em toevallig kent uit zijn laatste seizoen'. Daar zijn dus geen scouts heen gestuuurd.

ON: lijkt me overbodig. straks hebben we zoveel talent gekocht dat we nooit meer een nederlander in de basis hebben of een nederlander die doorbreekt en kiezen nederlandse jeugdspelers voor bijvoorbeeld psv waar de kans voor hun om ddoor te breken veel groter is. Ajax kan beter een egte verrsterking halen dan de eigen jeugd verdringen met buitenlands talent.

Klinkt interessant. Ook al ken ik deze speler niet. Davids heeft er gespeelt, en Davinds heeft er verstand van. Daarnaast heb ik uit recencies gelezen dat het aanwinst toivomaki maar matig presteert bij jong ajax. Wel zitten/zaten een paar goede backs bij A1 dacht ik? waarvan er ook 1 is gecontracteert.
9 ton is niet veel voor een engels talent. En ajax staat wel bekent om de perfecte springplank te zijn voor buiten- en binnenlands talent.


Lijkt ME Sterk !! Bijna 1 miljoen voor een talent van Crystal Palace!! Ga een keer kijken bij wedstrijden van jong ajax of de A1 daar loopt genoeg rond. Kan niet op zijn naam komen maar de vervanger loopt al rond bij de A1, super rback!

Lijkt me een goede speler, hij heeft al 4 keer ''young Player of the year'' prijs gewonnen en dit jaar hij speler van het jaar van Crystal Palace geworden. Hij is ook de jongste speler ooit die alle wedstrijden dit seizoen heeft gespeeld in de Championship. Dus denk dat hij zeker wel wat in zijn mars heeft hij is pas 20 jaar. In de Championship is er veel fysiek voetbal als hij zich daar al staande kan houden dan moet dat in de eredivisie ook geen probleem zijn. Hij heeft bijna 100 wedstrijden gespeeld in het eerste van Palace en hij is pas 20 jaar. Het probleem is wel is dat veel clubs uit de PL achter hem aanzitten.

Ligeon word een grote toekomst voorspelt dus zou het niet doen tenzij deze jongen echt uitzonderlijk goed is. Maar dan zouden alle andere ploegen in Engeland er ook wel achteraan zitten voor zo'n schijntje.

Klinkt leuk al denk ik niet dat zo'n jongen hierop zit te wachten. ten eerste mocht het zo'n talent zijn dan voetbald hij liever in volle stadions bij een mooie club in engeland. Plus dat hij daar meer kan verdienen.

Zal best een leuke speler zijn, maar Ajax heeft Ruben Ligeon in de A1 staan.
Dat is de speler van het seizoen geworden en is echt een gigant van een speler.
Super snel en een geweldige voorzet.
Rechtsback is een postitie waar Ajax zich de komende jaren niet op hoeft te versterken naar mijn mening.

@hiddebaatje
Je hebt verder helemaal gelijk, alleen ons stadion is ook altijd vol

ON: ik heb vertrouwen in Frank, hij kent de jeugd, dus als dit niet nodig is, zal hij niet komen.

Nooit van gehoord. Ze kunnen beter Roberto Rosales kopen. Een ijzersterke opkomende back die dit jaar echt progressie geboekt heeft. Een volgende stap in zijn carriere ligt dus voor de hand.

14 juni 2011 om 11:53

Grappig dat een Twente supporter Ajax als een stap hogerop betiteld.
Maar nee, Rosales is (nog) niet Ajax waardig, die zie ik nog wel eens een foutje maken en aanvallend brengt hoe nou ook weer niet zo veel.

Nogmaals, mocht Gregory vertrekken, hebben we Ligeon.

14 juni 2011 om 11:57

Denk ook eerder dat Remco dit cynisch bedoelt. Bij Twente zijn ze Rosales liever kwijt dan rijk. Erg matige aankoop van Preud'homme.

14 juni 2011 om 20:49

Ja dat zou je wel willen Remco.. Rosales hoeven we inderdaad niet te hebben.

Ik blijf van mening dat het kopen van Engelse talenten sowieso een goede investering is omdat Engelse clubs belachelijke bedragen neer tellen voor die jongens als ze dan terug gekocht moeten worden. Moet die knul natuurlijk wel wat in zijn mars hebben maar als je die 2 jaar goed laat spelen in Nederland en in de CL staan die Engelse topclubs zo met 15 mil voor de deur. Die worden zo overpriced.

Volgens mij heeft Cruijff ooit gezegd dat je als ajax geen backs moet kopen maar uit de jeugd moet halen. Ligeon zou het proberen waard zijn.

Heb liever dat ze een ervaren back kopen als Vd Wiel vertrekt. We hebben al erg weinig ervaring in het elftal, dus opnieuw een 20 jarig 'talent' kopen zie ik niet zo zitten. Heb ik nog liever dat ze Stam weer ophalen uit Engeland.

14 juni 2011 om 12:06

ja maar als ze een ervaren speler kopen dan zou die ongeveer 26 a 27 jaar moeten zijn. die heeft waarnschijnlijk een contract dat nog doorloopt, verdient veel meer, moet ook meer kosten!!
nee dat gaat ajax niet doen!!
k zou zeggen koop deze voor dat bedrag en je kan hem over een paar jaar weer verkopen voor 2,3 miljoen of als hij het heel goed gaat doen voor nog meer!!

14 juni 2011 om 12:13

Maar dat soort gasten heb je wel nodig als je bv wilt overleven in de CL. Met zo'n jong elftal als Ajax nu heeft en als bv Vertonghen ook nog weg gaat, ga je het met jongens van 20 niet redden. Dan denk ik toch eerder aan Stam, Bouhlarouz of dat soort alternatieven. Die betalen zichzelf wel terug en daarvan weet je wat je koopt. Ik vind 900k op zch niet veel voor een 20 jarig talent (ervan uitgaande dat hij dat is, want ik ken hem niet), maar dan zou ik hem niet voor de basis kopen.

Ondanks dat er de nodige talenten rondlopen bij Ajax, is het wellicht de moeite waard om deze jongen te overwegen. Hij moet uiteraard niet blind gekocht worden vanwege alleen het advies van Davids, maar ik denk dat de mening van Davids wel dermate serieus genomen moet worden. Hij heeft immers nog gespeeld bij dezelfde club. Hierbij heeft hij dagelijks met hem getraind. Daarom denk ik dat er zeker naar deze speler gekeken kan te worden. Indien hij waarlijk zoveel beter is dan de huidige spelers die bij Ajax rondlopen, dan moet je deze kans niet laten liggen.
Uiteraard is het de vraag of deze speler naar Ajax zou willen komen. Echter is hier misschien weer een rol voor Davids als ex-collega weggelegd.

De kans dat een speler vanuit Engeland naar Nederland komt is wel zo dusdanig klein dat ik het niet zie gebeuren, hij verdiend ongetwijfeld bij zo'n lage club al meer geld als ajax ooit kan geven.

Probeer eerst een vervanger uit de eigen jeugd. Waarom weer kopen? Idd cruijff wil volgens mij heel wat anders

Er lopen natuurlijk al aardig wat spelers rond voor de rechtsachter positie. Behalve onze international Greg, kunnen ook Alderweireld(zie Belgisch elftal) en Anita daar uit de voeten. Ik ben daar echter totaal geen voorstander van, Alderweireld is opbouwend te goed, maar qua snelheid te traag voor de rechtsback positie, Anita doet het heel degelijk als ''voetballende Enoh'' op het middenveld en is bovendien te klein. Echter lopen in de jeugd ook van Rhijn en Toivömaki rond, de eerste gaat binnenkort een nieuw contract tekenen en is jeugd international, de laatste is afgelopen winterstop overgekomen, maar valt erg tegen. Het zou misschien een jaartje acclimatiseren kunnen zijn, maar over het algemeen hebben Scandinaviërs daar geen problemen mee. In de A1 loopt dan nog Ruben Ligeon, één van de spelers die komend seizoen kunnen gaan doorbreken. Dus ik zou de komst van deze jongen opzich wel toejuichen, aangezien jonge, goedkope talenten altijd goed zijn, maar het is absoluut geen noodzaak.

Leuk advies van Davids, wellicht is het ook een zeer interessante speler, maar ik zeg: niet doen.
Aan talent is er geen gebrek in Amsterdam en zeker niet op die positie (van Rhijn, Ligeon, Toivomaki). Mochten deze jongens er niet klaar voor zijn, dan lijkt het mij belangrijk om een speler aan te trekken met ervaring en die de kar kan trekken. Denk dan aan types als Mathijsen en eventueel Boulahrouz. Dat soort jongens zijn langzaamaan op de weg terug en kunnen onze talenten een stap verder brengen.

Ligeon is een redelijk talent, maar zou er goed aan doen om nog een jaar in de A of bij Jong Ajax te spelen denk ik om zich te ontwikkelen. Een verhuur zou ook een goede optie zijn. Hij is geen talent zoals Eriksen en Boilesen die meteen met het niveau mee kunnen. Van Rhijn en Toivomaki hebben minder talent, ik vraag me af of die het ooit echt gaan maken bij het eerste. Ik ken Clyne niet, maar ik lees veel positieve berichten over hem.

14 juni 2011 om 12:25

van Rhijn is echt niet minder dan Ligeon hoor
Allebei erg grote talenten die erg ver kunnen komen!

14 juni 2011 om 12:37

Van Rhijn is volgens mij 2 jaar ouder, en Ajax heeft bijna z'n contract niet verlengd. Tevens zat Ligeon bij het eerste toen van der Wiel uitviel. Ligeon zie ik qua talent in de top3 van de A1. Van Rhijn is 20 en heeft nog geen minuut in het eerste gespeeld. Dan ben je geen erg groot talent, maar ga je het waarschijnlijk niet halen.

Veel spelers van Jong Ajax en de A1 worden erg overschat. Hahn, Denswil, Dijks et cetera worden op internet grote talenten genoemd, terwijl ze echt niet geweldig zijn. De enige die ik echt goed vind zijn Klaassen en daarachter Ligeon.

14 juni 2011 om 12:42

Ajax heeft zijn contract juist wel verlengd
Ligeon vind ik ook een van de grootste talenten van de A1 vorig seizoen, en Denswil ook echt al volwassen speelt.

En Cruijf wou hem er graag bij hebben? Whahaha
Cruijf wil graag meer met de jeugd verder, tevens lopen er in de jeugd talentvolle jongens rond voor de rechtsback positie. Wel typisch dat Davids dan gelijk aan buitenlanders zit te denken om te halen.
Geweldig dou zo Cruijf en Davids.

Goed dat Davids op dit soort spelers wijst, maar een vervanger voor Greg hebben we al in de eigen jeugd zitten, waar Ligeon denk ik de voornaamste kandidaat is. Er zijn wel andere posities waar een speler voor aangetrokken kan worden, denk daarbij aan spits positie!

Als het een groot talent is en hij wil naar Ajax komen, dan zeg ik halen. Als je ziet wat er voor engelse spelers betaald wordt door de engelse clubs dan verkoop je hem na 2 goede jaren voor meer dan 10 miljoen.

Dit zou volgens mij helemaal geen goede aankoop zijn en vooral niet nu met het nieuwe beleid dat zich richt op jeugdspelers. Waarom zou je een back halen als:
1. Gregory van der Wiel nog niet weg is. Hij heeft zelf aangegeven 100% zeker voor Ajax te blijven spelen volgend jaar. Nou zegt dat niet heel veel in de voetbalwereld, maar er speelt nu nog niets concreets.
2. Je in de jeugd de talenten Van Rhijn en Ligeon hebt die in potentie nog beter kunnen worden dan Van der Wiel.

Ik ga er dus ook maar vanuit dat met deze tip van Davids niets gedaan wordt.

Op zich is het denk niet eens zo'n verkeerde stap met Engelse talentjes wat te proberen. Ze kunnen denk ik heel veel geld opbrengen. Als je ziet hoeveel geld de Engelse (sub)toppers over hebben voor Britse spelers. De vraag is echter wel in hoeverre die zelfde engels spelers trek hebben in een dienstverband bij Ajax.

Davids wijst Ajax alleen op een mogelijke vervanger, daar is toch niks mis mee? Als hij echt zo'n groot talent is wat in de belangstelling staat van Engelse topclubs vind ik 9 ton niet veel en kan je het risico als Ajax zijnde wel wagen.

Niet verkeerd om te proberen!

Clyne staat in Engeland te boek als een groot talent en kan de aankomende jaren aardig groeien! Als hij niet naar Ajax gaat gaat hij de aankomende zomer naar een club uit de Premier League..

Ik snap trouwens niet waarom de Boer Anita niet probeert op de rechtsback positie.. Hij kon volgens de Boer niet op linksback, want hij was rechtsbenig!

Als ik ajax was zou ik niks meer kopen en gewoon 'van Rhijn' daar neerzetten.

Heb Clyne ooit 90 minuten lang in actie gezien tegen Swansea en ondanks dat Palace totaal niets voorstelde viel Clyne toch positief op.

Verder heb ik hem regelmatig in samenvatting gezien en viel hij eveneens positief op. Lijkt me voor 900.000 wel een gokje waard.

Hij speelt veel daar, en doet het goed. Het niveau ligt hoger dan ajax 2 lijkt me. Als hij op deze jonge leeftijd daar mee kan, en hij kost 900.000. Ik zeg halen.

Je kunt hem altijd nog verhuren om hem over 1 a 2 jaar in te zetten.

Ik vind niet dat ajax een opvolger voor van der wiel hoef te halen voor rechts achter hebben ze taleten genoeg van lopen, kunnen ze weer geld mee besparen, laten ze een dat geld dan besteden aan een goede spits, ajax scoort de laaste tijd wel erg moeilijk sinds suarez en huntelaar weg zijn,

anders loop t er in eindhoven nog een rechts back met ervaring rond, zo´n speler die elke maandagavond het nieuws ook nog haalt´

ot voor 9 ton een engels talent kunnen krijgen die zoals hier beweerd word knap speelt , moet je altijd proberen. je verliest er nooit veel op en je kan er wel een klapper mee maken, als hij hier geweldig presteerd zullen clubs als man city en chelsea gauw 20 tot 30 m ophoesten .
en in die tussentijd heb je jeugsspeleres al weer klaargestoomt om hem op te volgen

Zou wel eens leuk zijn een echt Engels talent weg te halen voor de betere Engelse clubs belangstelling krijgen. Moch hij hier slagen, dan kun je hem door zijn Engelse nationaliteit en de regels in Engeland een minumum aantal Engelsen in je team te hebben voor meer kwijt dan een Nederlandse speler. Eigen gelederen voor de toekomst versterken en opleiden met een bonusfactor voor de Engelse markt lijkt me lucrafief.

Dit zou weleens intressant kunnen zijn, nu ken ik de speler in kwestie niet maar in Engeland loopt genoeg talent rond, waar niet Engelse clubs nauwelijks of niet naar kijken, plus dat men in Engeland liever koopt dan zelf opleid. Die 900.000 euro is een hoop geld maar is wel terug te verdienen. Goed nu loopt er wel wat rond in de eigen jeugd dus in principe moeten die eerst de kans krijgen. Aan de andere kant moet Ajax die jongen eens gaan bekijken of het echt wat is, wie weet is dit een lucky shot.

Dan kunnen ze beter Mathijssen halen, Alderweireld speelt bij Belgie namelijk ook uitstekend rechtsback, en je kan Anita op rechts zetten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren