Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bayern München maakt komst van Neuer en Rafinha officieel

Laatste update:

De langverwachte transfer van Manuel Neuer naar Bayern München is eindelijk afgerond. De doelman had bij Schalke 04 nog een contract tot medio 2012 en dreigde na komend seizoen transfervrij de deur uit te wandelen. “We hebben besloten het bod van Bayern München te accepteren”, laat bestuurder Horst Heldt optekenen op het digitale thuis van de club. “Gezien de omstandigheden is dat het beste voor Schalke 04. Ook hebben we de wensen van Manuel ingewilligd.”

/

De overstap valt niet goed bij de supporters van die Knappen, maar Heldt hoopt dat de fans herinneren wat Neuer voor de club heeft betekend. “We moeten niet vergeten dat hij de afgelopen vijf seizoenen erg belangrijk is geweest voor de club, met de DFB Pokal en de halve finale van de Champions League. Als aanvoerder stond het teambelang voor hem voorop. De beslissing om het contract niet te verlengen, moet iedere speler kunnen maken.”

Over de transfersom voor de 25-jarige Neuer wordt niet gerept, maar gezien de eerdere berichten gaat het om een bedrag tussen 18 en 25 miljoen euro. Achttienvoudig international Neuer maakte in het seizoen 2006/07 zijn debuut voor Schalke als vervanger van Frank Rost.

/

Woensdag rondde Bayern eveneens de komst van Rafinha af. De 25-jarige verdediger komt over van Genoa en heeft een contract tot medio 2014 getekend. “We hebben met hem een ervaren speler gehaald die onze defensie de nodige stabiliteit geeft”, laat sportief directeur Christian Nerlinger weten via de officiële kanalen van de club. “Ik ben erg blij met Bayern en ben opgetogen dat ik weer in de Bundesliga kan spelen”, merkt Rafinha op zijn beurt op. “Ik wil de titel winnen. Hier kan ik spelen tegen de beste teams en beste spelers ter wereld. Ik ben erg blij”, aldus de Braziliaan.

Manuel Neuer is één van de beste keepers ter wereld

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Had ook wel verwacht dat ze dit gingen accepteren. Wanneer ze dit niet deden sneden ze gewoon in hun eigen vel en liep hij waarschijnlijk transfervrij weg volgend seizoen. Neuer is zowiezo een geweldige doelman die de laatste twee jaar enorm sterk aan het keepen is en zowiezo één van de betere ter wereld is. Ik denk dat Bayern Munchen wel een bedrag rond de 19 miljoen zal betalen. Eindelijk heeft Bayern Munchen na Kahn nog eens een goede keeper, dat ontbrak de afgelopen jaren wel. Ik ben wel benieuwd we zij uiteindelijk al vervanger van Neuer gaan halen. Ik hoop in ieder geval niet dat ze Sirigu uit Italie weghalen, die moet daar gewoon blijven.

18-25 miljoen voor een keeper is best een leuk bedrag, Bayern krijgt eindelijk weer eens een keeper die wat niveau heeft sinds Kahn er weg is. Als v Gaal dat vorig jaar had gedaan waren ze landskampioen geworden.

1 juni 2011 om 19:01

zeker weten maar ze waren ook kampioen geworden als robben niet halfjaar geblesseerd was van gaal had die pech.

1 juni 2011 om 19:16

Ik denk dat het pech van van Gaal was.. dat hij ervoor koos om geen versterkingen voor de verdediging te halen.. Want ook in zijn 1e jaar bij Bayern bleek de verdediging het zwakste punt te zijn..

Met Robben zou het idd ook anders zijn geweest.. Maar het lag meer aan de verdediging.. want ook met Robben die 90min speelde.. ging men op de bek tegen een aantal teams.. Door dramatische blunders achterin..

1 juni 2011 om 20:11

Inderdaad, het lag gewoon aan de verdeding. Er werd daar ook om de haverklap blessuregevallen. Ik denk eigenlijk dat ze nog wel een verdediger gaan halen voor komend seizoen, Douglas zou daar denk ik erg goed passen. Dan hebben ze toch echt wel een geweldig team, waar ze makkelijk mee kampioen zouden moeten worden en toch ook ver in Champions League.

Neuer
Rafinha
Douglas
Badstuber
Lahm
Schweinie
Luis Gustavo
Ribben
Muller
Ribery
Gomes
1 juni 2011 om 21:17

Douglas acht ik niet rijp voor het niveau Bayern en dat zeg ik niet alleen omdat hij tegen Ajax superslecht was. Ik vind hem traag en wil graag zien bij een club als Atletico , Valencia ofzo, subtop.

Eindelijk een fatsoenlijke doelman bij Bayern! Butt, Kraft, Rensing het was allemaal niks! Neuer is de perfecte doelman; Duits, extreem getalenteerd en bovendien jong! Nu alleen nog een paar goede verdedigers en dan zit het wel goed bij Bayern!

Prachtige aankoop voor Bayern. Een uitstekende keeper met geweldige reddingen maar hij maakt af en toe wel eens een foutje, hopelijk kan hij er die uitkrijgen in München.

Het is overigens wel veel geld voor een keeper, 18 tot 25 miljoen zie je zelden voorkomen bij een keeper. Maar goed, dit is wel goed voor Bayern want het probleem lag eigenlijk altijd al in de verdediging en in het doel. Het doel hebben ze nu opgelost, nu nog twee degelijke centrumverdedigers en dan wordt Bayern volgend seizoen denk ik 'gewoon' kampioen.

Ik blijf het een enorm bedrag vinden voor een doelman. Daarbuiten was het oorspronkelijk bod van Bayern (14 miljoen) meer dan voldoende vond ik.. Maar Beckenbauer had nooit mogen zeggen dat ze desnoods 50 miljoen voor hem moesten geven, want dit gaf Schalke uiteraard een veel sterkere onderhandelingspositie. Nu ongeacht het bedrag ben ik erg blij met de komst van Neuer bij Bayern. Zeker een versterking voor ons elftal!

1 juni 2011 om 19:42

Een goede doelman miste ze nog bij Bayern. Met de CL inkomsten die hij voor ze gaat redden zal hij zichzelf na 1 seizoen wel terug betalen denk ik. Dus uiteindelijk ben ik het gewoon met je eens hoor. Zeker een versterking deze knul, maar ik vind wel dat ze alles hadden moeten doen om hem te halen.

1 juni 2011 om 21:42

Tuurlijk is het een hoog bedrag, maar nu ben je eindelijk van het keepersprobleem af. Je hebt nu de eerste Duitse keeper die nog vele jaren kan spelen bij Bayern.

mooie aankoop voor Bayern en schalke krijgt er een goede bedrag voor terug.

Ach, deze transfer is niet meer verrassend, maar dat doet niet af aan de geweldige kwaliteiten van Neuer. Ik ben ontzettend blij met deze aankoop, we moeten ons nog op een paar posities versterken(vooral centraal achterin) en we doen weer mee om de treble.

Goed nieuws voor Bayern, gelijk een wereldspeler erbij. Opvolger van Oliver Kahn??

goeie keus denk ik, ik denk dat hij bij bayern nog beter kan worden en bayern had echt een goeie keeper nodig, Ik hoop voor hem dat hij het naar zijn zin zal hebben en hij bayern gaat helpen naar het kampioensschap dat helaas dit jaar niet is gelukt. Het bedrag vind ik wel terecht want hij is nu denk de beste keeper van Duitsland. Ook rafinha is een goeie aankoop

Een mooie club voor Neuer, hoewel ik nu niet meer verwacht dat hij ooit de stap maakt naar de absolute top (clubs die jaarlijks om de CL strijden, en dat doet Bayern niet). Ik hoop voor hem dat de supporters deze overstap kunnen begrijpen, waarderen doen ze het niet maar begrijpen hopelijk wel. Neuer was ooit zelf een fanatieke supporter die zelfs als speler mee terug ging met de trein met de supporters van Schalke. Hij verdient het daarom om met respect te worden behandeld.

1 juni 2011 om 19:18

oooh, daar gaan we weer. Bayern doet elk jaar mee om de CL. Weetje wat ik zo ironisch vind, een Real Madrid komt voor het eerst in 8 jaar verder dan de achtste finales, terwijl ze elk jaar werden gezien als titelkandidaat, Bayern komt structureel verder dan de meeste andere Topclubs, en nog is het voor mensen zoals jij niet genoeg om Bayern als topkandidaat te zien voor de Cl, in plaats daarvan word een Chelsea dat jaar in jaar uit word uitgeschakeld als favoriet gezien, terwijl Bayern gewoon structureel meedoet, ach waar wind ik me ook over op, je zult het toch niet begrijpen.

Ze versterken zich toch gewoon, maar nee dat is niet genoeg..

1 juni 2011 om 19:44

Ik zie Bayern meer als outsider dan als favoriet. Je kan mij niet wijsmaken dat Barcelona en Manchester minder zijn dan Bayern, of van het gelijke niveau. Deze clubs horen tot de absolute top, met Bayern daaronder. Het is geen subtopper, maar ook niet een absolute topclub, meer er tussen in.

Maar gefeliciteerd met je compliment, hopelijk ben je er trots op.

Trouwens: Bayern stond 3x in de Cl-finale en won deze 1x. Barcelona, Manchester en Real stonden respectievelijk 4x, ook 4x en 3x en ze wonnen hem 3x, 2x en weer 3x. Dus het kan wel zijn dat Bayern structureel verder komt dan 1 van deze clubs, maar kijk je naar de echte cijfers dan zie je gewoon dat Bayern niet bij de absolute top hoort. Milan kun je er ook bij zetten, die won de CL 3x en zat 6x in de finale.

En je laatste zin slaat ook nergens op, Ajax versterkt zich ook en wordt ook niet gezien als mogelijke winnaar van de CL.

1 juni 2011 om 19:52

Barca is zeker beter dan Bayern. Maar manchester is echt niet heel veel beter als bayern. Dat hebben ze vorige seizoen bewezen en nu vdsar is gestopt en Neuer bij bayern is gekomen schat ik manchester helemaal niet hoger in als Bayern.

Als je toch naar geschiedenis gaat kijken, haal dan gelijk de hele geschiedenis erbij. Dus ook de Europa Cup.

1 juni 2011 om 20:00

Ik begrijp het ook nooit. Bayern is de absolute top.
Je hebt evenveel kans om de champions league bij Bayern te winnen als bij Chelsea, Inter, Real of Man U.
De enige ploeg waar je meer kans hebt is bij Barcelona.

Daarnaast kun je er zeker evenveel verdienen en speel je in een opkomende competitie die naar mijn mening toch aantrekkelijker is als de Italiaanse of de Spaanse.

1 juni 2011 om 21:05

Bayern_88, jij bent niet objectief, reageren lijkt me dan ook vrij overbodig...

isimic, je kan natuurlijk ook de Europa Cup er bij pakken, maar dan kun je natuurlijk ook zeggen dat Ajax een kanshebber is, en jij en ik weten beide dat dat niet meer het geval is. De CL is er sinds '93, maar als je kijkt naar een kortere periode dan kun je beter zeggen wie een grotere kanshebber is. Bayern is een outsider maar geen kanshebber. Vergelijk het spelersmateriaal eens van Bayern en van Barca, Real, Manchester en Chelsea. De aanval kun je gelijkwaardig noemen, maar verdedigend is Bayern uiterst kwetsbaar, en daarom zijn ze in mijn ogen geen kanshebber. Hoewel, kans hebben ze wel, maar geen favoriet.

1 juni 2011 om 21:05

Dd28@:

Als we het objectief bekijken is Barca de enige echte favoriet, daaronder heb je een rijtje met Bayern, Milan, Man utd etc. Daarnaast, wat maakt Bayern Geen topclub, kan je me dat a.u.b. uitleggen?. Bovendien noem je een Man Utd, die precies met dezelfde selectie tegen Bayern speelde(bayern thuis zonder Robben), en toen was Bayern gewoon door.

Wel leuk dat je de geschiedenis van clubs noemt, en zoals isimic onder mij zegt, neem dan alstublieft de hele geschiedenis, dan zien we dat zowel Barca als Man Utd nog niet op het niveau van Bayern, Ajax Milan etc etc.

zoals ik eerder zei in mijn ogen steekt alleen Barcelona er boven uit.

daarnaast bedoelde ik met mij laatste zin meer de criticasters die steeds maar zeueren dat Bayern zich moet versterken anders is het nooit absolute top, en zoals je ziet doen ze dat nu ook. Dus bij deze mijn uitleg over mijn laatste zin.

1 juni 2011 om 21:10

Dd28@:

gelukkig heet het spelletje voetbal en heb je niet de beste selectie nodig om de CL te winnen, dat is 1. Chelsea heeft al jaren één van de betere selecties ter wereld, en? 0 Europese prijzen. Real Madrid heeft door de jaren heen een geweldige selectie gehad, maar werden de laatste 8 jaar(buiten dit jaar) ook steeds in de achtste finales uitgeschakeld. Dat we verdedigend kwetsbaar zijn weten we ook, anders deden we deze aankopen niet. Vorig seizoen hadden we een nog slechtere verdediging, maar kwamen we in de CL. Nog een voorbeeld: Het Nederlands Elftal had op papier ook geen geweldige verdediging, maar als je een goed middenveld+ keeper hebt kom je een heel eind.

1 juni 2011 om 21:19

Ik vind Bayern een prachtige club, maar het is niet meer de echte europese top. Dit heeft niet eens te maken met hoeveel kans ze maken in de CL, maar de competitie is nou eenmaal niet van het niveau van engeland en spanje.

80-90 van de spelers die bij Bayern speelt zal naar barca, real of man u willen wanneer ze daar kans denken te maken op een basis plek. Andersom zijn er heel weinig spelers die naar bayern willen komen wanneer ze verzekerd zijn van een basisplek bij een van de eerder genoemde clubs. Dankzij een goed aankoopbeleid, waar neuer (en bijv Robben) ook bij hoort m.i. kan bayern wel ieder jaar ver komen in de CL.

1 juni 2011 om 21:30

Harjax@:

ik vind juist de Bundesliga meer aanspreken dan de Primera Division. In Duitsland heb je volle stadions en is het spannend, terwijl het in de PD steeds word afgewisseld tussen Real en Barcelona, en daar ver achter komen pas de subtoppers, maa goed dat vind ik, verder vind ik de PD aantrekkelijk op technisch gebied

Zoals ik al tegen Dd28 zei, leg mij uit waarom Bayern niet bij de absolute top behoord? Toen Van Gaal er nog trainde vond iedereen dat namelijk wel, het kan toch niet in 3 maanden zijn veranderd? Daarnaast spelen bij bayern echt wel spelers die bij andere topclubs in de basis zouden staan. Bayern heeft deze spelers alleen knap( mede door lucratieve contracten) gewoon uit handen gehouden van andere topclubs. Spelers als Robben,ribery,gomez, Schweinsteiger, Müller, Lahm zijn/ worden al jaren bij de club behouden. de meeste spelers die ik hier noemde zouden in de basis kunnen staan bij andere topclubs.

1 juni 2011 om 22:19

@ Gnst

Ik vind Bayern gewoon iets minder dan de clubs die ik noemde, Bayern wordt ook nooit genoemd als favoriet voor de titel maar als outsider. Ze zijn natuurlijk wel een topclub, worden om het jaar zo'n beetje kampioen van Duitsland en ook in Europa komen ze ver. Maar voor de CL zijn ze niet een favoriet, en ik ben van mening dat Bayern ook niet bij de Europese top zit, maar het zit er wel vlak onder. Toen Van Gaal de trainer was had ik dezelfde mening, alleen presteerden ze toen wel top. Maar dit is gewoon mijn mening, ik vind Bayern niet bij de absolute top zitten, ze zijn niet echt de favoriet voor de CL zoals Barcelona en in mindere mate Real en Manchester wel zijn.

Wat je zegt over de Primera Division ben ik wel met je eens. Die competitie is vrij voorspelbaar, Barca en Real steken er ruim bovenuit. In Duitsland heb je veel clubs die zomaar kampioen kunnen worden, zoals Bayern, Bayer Leverkussen, Dortmund, Schalke, Hsv en verder heb je altijd een paar ploegen die verrassen zoals Mainz. Deze competitie is stukken spannender, maar ik denk dat spelers (wat Harjax ook aangeeft) in het algemeen liever bij Barca of Real spelen dan bij Bayern. Dit zegt niets over de competitie, maar meer over de clubs.

Natuurlijk, als je ook de Europa Cup 1 erbij pakt zie je dat Bayern het goed heeft gedaan. Maar dat zegt weinig over de toekomst, Ajax heeft deze ook een aantal keren gewonnen, maar de kans is zeer klein als ze dit weer doen. Ik heb nooit commentaar op Bayern gehad, ik zeg alleen dat ik ze niet tot de Europese grootmachten reken. 9 van de 10 spelers spelen liever bij Real, Barca of Manchester. Iedereen vond het een merkwaardige stap dat Robben van Real naar Bayern ging en ze zeiden dat hij een stap achteruit deed.

Maar mijn eerste reactie hierover was dat ik Neuer niet snel meer de CL zie winnen met Bayern, en die kans met Bayern is gewoon kleiner dan met Manchester lijkt mij. Nu hij naar Bayern vertrekt zie ik hem niet snel meer de stap richting een andere club maken, want veel spelers blijven toch bij Bayern hangen, wat natuurlijk ook goed is van Bayern, maar dat terzijde.

Zoals ik hieronder ook aangeef, ik ben benieuwd naar de quoteringen die Unibet geeft voor het seizoen van de CL. Ik denk dat Bayern daar niet als favoriet staat genoemd, en ik denk ook dat Real en Manchester hoger staan aangeschreven, Bayern is geen favoriet voor de CL en dat wou ik alleen aangeven. Ze zijn wel een gevaarlijke outsider en natuurlijk is het een topclub, maar ik vind ze nog steeds geen favoriet.

Maar ach, ieder zijn mening nietwaar?

1 juni 2011 om 22:24

Dd28@:

aah kijk nu zitten we meer op één lijn. het is gewoon dat Bayern in Nederland minder populair(vroeger zelfs gehaat) is dan bv Barcelona( door o.a. Cruiff). Laten we het erop houden dat Bayern voor jouw outsider is en voor mij(met nog wat versterkingen) favoriet is

1 juni 2011 om 23:19

Ja, ik had het misschien verkeerd verwoord. Ik bedoelde niet dat Bayern geen topclub is, natuurlijk is Bayern dat wel, maar ik zie ze niet als favoriet voor de CL. Met een paar versterkingen achterin maken ze wel een aardige kans, maar ik schat ze nog wel wat lager in dan Barcelona en in mindere mate Manchester en Real.

Klopt, vroeger werd Bayern en ook Duitsland gehaat. Maar dat vind ik niet zo raar als je spelers als Effenberg had. Ook op Kahn had ik het niet zo. Nu is Bayern wel meer geliefd, maar ik had nooit echt een hekel aan Bayern, wel aan Duitsland maar dit terzijde. Als klein kindje had ik nog zo'n spelletje van Bayern Munchen en ik vond het altijd indrukwekkend als ik langs het stadion kwam van Bayern.

2 juni 2011 om 01:34

@ Dd28

Je hangt nogal de wijsneus uit, want Bayern is gewoon een topclub. Ik weet niet waar dit op slaat maar Bayern speelt bijna elk jaar CL en ik snap niet dat jij er zo makkelijk over kan praten. Chelsea is niks beter dan Bayern.

2 juni 2011 om 02:03

Om jullie heel even te helpen kom ik met een wielrenachtige ranking:

CL seizoen 2011/2012 wat mij betreft:

**** Barca
*** Real Madrid, Manchester United
** Chelsea, AC Milan, Bayern Munchen
* Internazionale, Arsenal, Manchester City, Shaktar Donetsk

2 juni 2011 om 11:11

@ Ajaxnummer1

Begin jij nu ook weer eens. Ik heb niet eens zin om hier inhoudelijk op te reageren, kijk de discussie maar terug. Bayern is wel een topclub, maar geen favoriet voor de CL zoals Barca en Manchester. Dat is het verschil wat ik wou aangeven, de argumenten staan hierboven en ook hieronder zie je nog een discussie. Verder ga ik er niet op in.

1 juni 2011 om 20:13

Ik reageer jou 2 reacties..

3x de finale halen is ook opzich een prestatie.. In een finale kan alles gebeuren..

Kijk ook hoe ze toen van Man U verloren.. de hele wedstrijd beter.. en dan diep in de belssuretijd verliezen ze alsnog.. Man U had toen alle geluk van de wereld..

Maar Bayern wordt zeker wel elk jaar tot de kanshebbers gerekend..

Jij zegt dit ''de absolute top (clubs die jaarlijks om de CL strijden, en dat doet Bayern niet)''.

Natuurlijk strijd Bayern er elk jaar voor.. Dat doet elk team toch die in de CL komen.. Het is niet alleen Barca en Man U.. Iedereen doet dat.. Bayern.. Real.. AC Milan.. Inter Milan.. Zelfs teams als Shaktar die strijden er ook voor..

Hoe ver deze teams komen is een andere vraag.. Je moet het geluk met het ''loten'' ook mee hebben.. Maar natuurlijk moet men van iedereen winnen.. De vorm van de dag speelt ook een belangrijke rol.. In de CL kun je van iedereen winnen.. Maar ook van iedereen verliezen..

Natuurlijk dat Barca wordt gezien als ''de'' favouriet.. En de andere teams om het zo maar te zeggen ''als gewone'' kanshebbers..

De eerste zin van jou stukje is gewoon complete onzin.. Want Bayern gewoon 1 van de absolute topclubs van Europa..

Verder heb je gelijk over die supporters.. Daar delen wij dezelfde mening over..

1 juni 2011 om 21:01

Ach, normaal winnen Duitsers zo

Maar ik ben van mening dat de kans groter is dat Barca de Cl wint of Manchester dan Bayern, gewoon omdat Bayern een veel minder team heeft. Bayern hoort niet vaak bij de kanshebbers, maar bij de outsiders. Dat ze wel eens in de finale staan is natuurlijk mogelijk, maar ze zijn gewoon minder dan de andere teams. Aanvallend misschien wel gelijkwaardig, maar de verdediging is gewoon een lachertje in Europa.

1 juni 2011 om 21:09

@dd28

Verdedigend.. daar ben ik het met je eens.. Maar met 2 slechte verdedigers blijft het gewoon een topclub..

Op Lahm na is het allemaal een zooitje.. Maar Bayern heeft in de aanval.. en middenveld.. (nu ook trouwens op Doel).. Gewoon een goed elftal.. die zeker gelijkwaardig aan een Man U.. (persoonlijk vind ik op sommigen posities) zelfs beter..

En als je dan naar de verdediging kijk.. is het in mijn ogen ook niet zo veeel minder..

Vidic.. ok.. Ferdinand is echt niet meer dat was hij vroeger was.. Lahm vind ik beter dan Rafael.. Evra vind ik persoonlijk wel beter dan de Lb's van Bayern..

Dus in principe is het zijn 2 verdedigers van Man U echt beter dan die van Bayern..

Maar het is maar net wat jou voorkeur voor sommigen spelers is.. Veel minder dan man U is het huidige Bayern in mijn ogen zeker niet..

En 100 gelijk.. de verdediging van laten we zeggen vorig seizoen van Bayern.. is op Lahm na.. europees gezien en ik vind zelfs in de Bundesliga.. een grap..

Maar ondanks die ”zwakke” verdediging.. blijft Bayern een topclub.. want elke club heeft hier en daar een zwakkere speler rondlopen.. zelfs bij Barca is niet elke basisklant een absolute topper..

Maargoed.. idereen zijn eigen mening..

1 juni 2011 om 22:21

Inderdaad, jij hebt jouw mening en ik de mijne. Ik ben nog steeds van mening dat Bayern nooit als favoriet wordt beschouwd en daarom reken ik ze niet tot de absolute top. In Duitsland zijn ze natuurlijk wel een topclub, maar Europees gezien niet, hoewel ze er wel dicht in de buurt zitten.

Als je kijkt naar de quoteringen vooraf over wie de CL wint, dan staat Bayern op gepaste afstand van de clubs die ik noemde denk ik. Heb het op willen zoeken, maar kon het niet vinden.

Goeie doelman, jammer dat hij naar Bayern gaat en niet naar het buitenland.
Rafinha vond ik bij Schalke een redelijke goeie rechtsback, maar heb hem bij Genoa niet gevolgd.

Las trouwens, dat Schalke de talentvolle keeper Thibaut Courtois van Genk wil overnemen?

Bron:http://transferzone.nl/2011/06/schalke-ziet-i...

1 juni 2011 om 19:16

Hij zal op dit moment nog niet de eerste keeper van Shalke worden.
Courtois is volgens mij één van de grootste keeper talenten in de wereld, en dé grootste in Belgie.
Hij heeft verassend een heel seizoen constant gepresteerd wat je niet vaak zit bij jongelingen en zeker niet bij keepers..
Hij was de beste keeper in de Jupiler Pro League dit seizoen. Maar zelf nu heeft hij niks te zoeken bij een grote club denk ik.

Die Neuer is een goede keeper voor Bayern, maar ik moet erbij aantekenen dat ik tussen de 18 en 25 miljoen wel veel vind voor een speler met een contract voor een jaar. Ik kan mij niet voorstellen dat het jaarsalaris van Neuer hoog was voor Bayern begrippen.

Neuer is een goeie keeper en dat had Bayern wel nodig vond ik.
Hij is ook de terechte keeper van het Duitse nationale elftal
Ze moeten nu 2 nieuwe centrale verdedigers halen want die zijn ook niet goed genoeg vind ik.

Eindelijk dan toch, zijn we van dat gezever af.

De uitspraak van Rafinha begrijp ik echter niet. Nu tegen de beste voetballers en teams van de wereld spelen, als je van Italië naar Duitsland gaat? Daar is maar één topclub en daar speelt hij dan weer niet tegen. Er zijn maar een paar topspelers in Duitsland en daar speelt hij dan mee en niet tegen. Vreemde uitspraak.

1 juni 2011 om 19:18

Inderdaad, ik vind het ook een vreemde uitspraak. In Italie heb je toch sterkere aanvallers, althans dat klinkt toch zo. Bij Genoa kwam hij Lavezzi (napoli), Eto'o (inter), Robinho (Ac Milan), Vargas (fiorentina), Vucinic (roma), Pepe/krasic (juventus), Giovinco (parma), Di Natale/sanchez (udinese) en Zarate (lazio) tegen. Zijn toch stuk voor stuk sterke spelers, weliswaar verloor hij het daar vaak tegen waardoor hij uiteindelijk op de bank moest zitten en een andere rechtsback in januari werd gehaald.

1 juni 2011 om 19:18

Ik denk dat je ook de (dagelijkse!) trainingen mee moet nemen, daar speelt hij nu toch echt wel tegen spelers van een hoger niveau

De opmerking over de beste teams blijft mij een raadsel eerlijk gezegd

Eindelijk heeft Bayern weer een deftige keeper na Kahn onder de lat, het zal zeker zijn vruchten afwerpen. En met de komst van Rafinha hebben ze ook een goede jonge verdediger binnengehaald, ik ben er zeker van dat hij zich weer beter voelt door terug te keren naar de Bundesliga aangezien hij een ongelukkig seizoen beleefde in de Serie A.

Over Rafinha ben ik het dus totaal niet eens. Hij zorgt voor stabiliteit, op verdedigend vlak vind ik dat zeker niet. Op aanvallend vlak komt hij vaak sterk over maar vorig seizoen was hij bij Genoa werkelijk een drama. Zelfs de mindere spelers kwamen hem simpel voorbij omdat hij constant hapte wanneer iemand een beweging maakte.

'hier kan ik spelen tegen de beste teams en beste spelers ter wereld': Doelt hij hier op de Champions League? Want in de Bundesliga zelf zijn er toch niet zoveel topvleugelspelers zoals in enkele andere landen. Is wel een sterke competitie dat wel, maar vind het maar een vreemde uitspraak. Hij had het al moeilijk tegen sommige middelmatige spelers, laat staan tegen wereldspelers.

Top aankomen, de verdediging aan sterken was hard nodig bij Bayern. Kraft is eerlijk gezegt toch wel een stuk minder dan Neuer. Alleen snap ik niet dat Rafinha gehaalt is wat hij is toch een rechtsback, en daar speelt Lahm toch altijd? Of willen ze Rafinha op een andere positie laten spelen?

1 juni 2011 om 19:18

Lahm naar links.

1 juni 2011 om 19:23

Lahm speelde tot de komst van van Gaal altijd op links.. en hij kan daar ook prima spelen.. is van de linker kant inividueel ook gevaarlijke.. hij kan als hij opkomt .. ook naar binnen trekken en op doel schieten.. omdat hij een rechtspoot is.. Dan zou van rechts moelijk gaan..

Misschien is Rafinha ook voor de breedte gehaald.. Want op Lahm na had Bayern geen Rb's meer..

Maar dat zal men wel met de tijd zien.. Rafinha was wel 1 van de beter backs in zijn tijd bij Schalke.. misschien leeft hij weer op in de Bundesliga..

Neuer een keeper met kwaliteiten dus over hem hoeven we niet veel te praten .. maar Rafinha is toch duidelijk gehaald omdat Hamit vertrok naar Madrid.
Rafinha zal dan ook geen Wissel zijn net als Hamit .. maar wat ik wel vermoed is dat Rafinha zal schitteren bij Bayern.

1 juni 2011 om 19:54

Hamit is een vleugelspeler/middenvelder en Rafinha is een back die ze wel degelijk kunnen gebruiken
Lahm zal naar links verhuizen en Rafinha zal basis staan op rechts.

1 juni 2011 om 21:06

Hamit speelde ook wel is Back en kwam dan ook in aanmerking voor de back en half positie bij Bayern als Turkse team.

Neuer is een goede aankoop. Hij is erg getalenteerd en houdt zich goed staande in de Bundesliga. Mijn eerste vraag is dan: Wie wordt de opvolger van Neuer? Stekelenburg?

Neuer is echt een goede aankoop, over Rafinha twijfel ik nog wel.
Nieuwe centrale verdedigers voor Bayern zou ook niet slecht zijn, mischien Howedes of Mertesacker?

Neuer
Rafinha
?
?
Lahm
Luis Gustavo
Schweinsteig
Robben
Muller
Ribery
Gomez
1 juni 2011 om 19:33

Als Bayern Howedes en Subotic haalt hebben ze een topelftal met ook nog eens veel potentieel. Deze twee centrale verdedigers waren het afgelopen seizoen de beste in Duitsland.

1 juni 2011 om 19:37

@AS Roma!
Mooie opstelling. Er zal alleen wel een vervanger voor Robben gehaald moeten worden, omdat hij elke wedstrijd wel geblesseerd raakt. Dan moet er ook een goede vervanger zijn, want ik ben ervan overtuigd dat Bayern kampioen zou worden als ze een betere keeper, betere wissel voor Robben en een beter verdedigend duo zouden hebben.
Rafinha is nog een speler waar ik mn twijfels over heb, maarja kijkende naar wat hij tot nu toe gepresteerd heeft bij Schalke is het wel een goede speler voor Bayern. Misschien ook nog een goede vervanger voor hem (of een goede linksback zodat Lahm op zijn ouwe vertrouwde plek kan spelen als rb als Rafinha het slecht doet/geblesseerd raakt).
Denk ook dat Howedes en Mertesacker goede verdedigers zouden zijn, of misschien Vertonghen die het ook wel heel goed doet en ook wel toe is aan een nieuwe stap. Denk dat hij wel zou passen bij Bayern. Dan heb je met Mertesacker een échte verdediger en met Vertonghen een zéér goede aansluiting op het middenveld of als verdediger.

1 juni 2011 om 21:44

Mertesacker lijkt me niet, hij is te traag en niet meer de jongste. Een soort nieuwe Van Buyten en Demichelis. Howedes is een sterke verdediger die ook nog niet zo oud is, dat lijkt me wel een leuke optie. Voor de rest lijken me Subotic, Kjaer en Tasci nog wel aardige opties.

Neuer naar Bayern is natuurlijk heel mooi! Bayern hoort eigenlijk ook gewoon een keeper van wereldniveau te hebben en met Neuer halen ze zo'n keeper binnen!
Over Rafinha ben ik minder te spreken. Was een jaar of 5 terug nog een zeer groot talent, maar heeft mede door zijn karakter het nooit echt waar kunnen maken. Heb hem in Italië niet meer gevolgd, maar wat ik hier in de reacties lees, is niet echt positief.
Ik wacht af wat Bayern nog meer gaat doen op de transfermarkt (vidal? Centrum verdediger(s)?)

Hehe, eindelijk. Neuer is op dit moment 1 van de beste keepers van europa. Goed om te zien dat hij eindelijk naar een grote club gaat als Bayern!

Ein De Lijk....

Wat was die bekendmaking van de transfer van Neuer voor Schalke toch een zware bevalling zeg.. Maar het was al duidelijkt.. toen de voorstand van Bayern al aangaf dat hij zou komen..

Ik ben blij met zijn komst.. ze hebben eindelijk na de Oliver Kahn era.. weer een keeper van wereldniveau binnen.. en ook nog eens 1 van de beste keepers op dit moment.. Goede zet van Bayern..

Rafinha.. was zoals ik al eerder zei.. Een van de beter Rb's in zijn tijd bij Schalke.. Kan zijn dat hij in de Bundesliga weer eens op gaat leven.. Misschien hebben ze hem ook voor de breedte gehaald.. Want op Lahm na hebben ze geen Rb's meer rondlopen..

Wat ze ermee gaan doen.. dat zal men met de tijd wel te weten komen..

Lahm is prima op links.. maar tegenwoordig.. zijn Lahm en Robben een perfect duo op Rechts.. Ik wil nu nog niet de conclusie trekken dat Rafinha en Robben.. geen goed duo zal zijn.. ik wil ze (rafinha) eerst maar eens een paar wedstrijden zien spelen..

Maar voor de reis die ze voor Rafinah betaal hebben.. kan men niet anders zeggen dan dat het een goede aankoop is.. zoals ik al zei ze hebben geen andere Rb's dusja..

Nu ben ik benieuwd wat ze nog gaan halen.. Want op verdedigend gebied.. zijn ze er met Rafinah alleen nog lang niet.. Ze hebben zeker nog 1 goede CV nodig..

Ik ben benieuwd wat ze nog gaan doen op de transfermarkt..

1 juni 2011 om 19:56

Volgens mij heb je hem niet helemaal gevolgd bij Genoua speelde daar zeker niet slecht integendeel hij was wekelijks 1 van de beste op het veld, dus weer opleven is niet nodig dat deed hij al

1 juni 2011 om 20:03

Ik las juist reacties van mensen die het italiaans voetbal volgen dat hij het daar dramatisch deed. Zelf zou ik het niet weten, heb nooit wedstrijden van hem gekeken.

1 juni 2011 om 20:16

Ik volg het Italiaans voetbal ook en hij speelde daar uitstekend, niet voor niets dat clubs als Ac Milan en Juventus interesse hadden.

1 juni 2011 om 20:23

@ Willy Cicci

Ik heb hem niet 1x in de Serie A zien spelen.. Dus daar kan ik ook niet over oordelen.. Ik weet wel hoe hij in de Bundesliga was toen hij nog bij Schalke speelde..

Ik lees wel van mensen waarvan ik wel weet dat ze de Serie A echt volgend dat hij het daar niet echt al te goed deed dusja..

Eindelijk is heeft Bayern Neuer binnen. Neuer hebben ze hard nodig, omdat ze geen echte hele goeie keepers in hun elftal hebben. Alleen laatste tijd maakt Neuer wel vaak blunders, dus heb je een keeper Neuer die in sommige momenten ofzo of een moment die eigenlijk een kleine kans is dat ie een blunder maakt. Maar ik ga er van uit dat dat niet gebeurt.
Rafinha goeie speler.
Alleen Bayern moet nog een goeie sterke, geen domme speler als Van Buyten halen. Howedes ofzo, of Garay, maar wel een echte versterking.

Mooi. De keeper van Die Mannshaft hoort de keeper van Bayern te zijn en andersom.

Weet iemand trouwens hoe het verder gaat met de carriere van Kraft?
Vind het toch wel een getalenteerde keeper, beetje in de stijl van Kahn.

Ik vind het verkeerd dat Bayern Rafinha heeft aangetrokken terwijl er (met alle respect ) betere rechts-backs rondlopen dan Rafinha. Rafinha is een middelmatige voetballer en hij komt toch wel tekort voor Bayern Munchen.

18-25 miljoen betalen voor een keeper is waanzin. Zeker als zijn contract over een jaar afloopt. Echt pure waanzin.

Bayern zal toch moeten zorgen voor een goede 2 doelman ,
stel dat Neuer het nivo niet haalt wat Bayern ambieert
,
dan zal Butt toch zijn plaats weer in moeten nemen ,zitten ze weer met een keepers probleem.

eindelijk kopen ze nuttig in. nu nog een centrale verdediger erbij en ze worden volgend jaar gewoon kampioen!

Nou ze hebben hem binnen.

Ik ben wel benieuwd hoe hier op gereageerd gaat worden door die mannen met die bordjes: Koan Neuer. Maarja mocht hij punten gaan pakken zullen sommige waarschijnlijk weer een andere mening hebben.

Maar dit doet dan waarschijnlijk ook de deur dicht (voor zover die nog open was) voor Van de Wiel en Stekelenburg. Dat zou mooi nieuws zijn voor Ajax.

18 tot 25 miljoen voor een keeper met een 1-jarig contract!!!
Zijn ze helemaal gek geworden bij Bayern, in zo'n situatie is 5 tot 10 miljoen al te veel...
Ongelofelijk dat ze alsnog de hoofdprijs betalen voor zo'n speler, het is een versterking (dat wel) maar max 25 miljoen voor een keeper met een 1-jarig contract is echt te gek.

2 juni 2011 om 09:56

Nee zijn niet gek ,leven in paniek ,
en mene het nu te hebben opgelost ,

Hertha is spekkoper .let maar op .en schalke lacht in zijn knuisje
voor een doelman dat bedrag.

Overschatte back die Raffina. Denk dat Bayern hier niet goed aan heeft gedaan.

En 18-25 mln voor Neuer is toch ook veel te veel. Ze hadden ook Stekelenburg kunnen halen, die is de helft goedkoper denk ik. Neuer is wel een goede keeper, maar dit bedrag slaat echt nergens op

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren