Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Spanje en Chelsea irriteren Van Persie: ‘Lopen de hele wedstrijd te zeiken’

Laatste update:

Robin van Persie heeft geen hoge pet op van voetballers die zich schuldig maken aan onsportief gedrag. De aanvaller van Arsenal en het Nederlands elftal geeft daarbij spelers van twee ploegen onder uit de zak: de nationale ploeg van Spanje en Chelsea. Zo irriteerde Van Persie zich aan de Spaanse spelers die zich tijdens de WK-finale bij arbiter Howard Webb beklaagden over het harde spel van Oranje.

/

“Ik zie het als een manier van kaarten aannaaien. Aan collega's. Ik erger me er mateloos aan”, laat de spits weten aan Sport 1. “Fans en kijkers zitten daar toch ook niet op te wachten? Als je de hele tijd gezeik wil aanhoren, moet je naar de bakker gaan. Daar lopen de mensen ook continu te klagen.”

Ook diverse spelers van Chelsea maken zich volgens Van Persie schuldig aan onsportief gedrag. “De hele wedstrijd lopen ze te zeiken tegen de scheidsrechters. Houd gewoon je kop dicht en ga voetballen”, aldus Van Persie, die momenteel met het Nederlands elftal in Zuid-Amerika verblijft.

Robin van Persie heeft gelijk; spelers van Spanje en Chelsea lopen de hele wedstrijd te zeiken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
1 juni 2011 om 12:26

Het valt wel veel op in Spanje, vooral in de wedstrijden tussen Real Madrid en Barcelona.. dan zie je ze gewoon een sprint van 30 meter trekken om een kaart te vragen

1 juni 2011 om 13:03

Tja dan heb je heimwee naar de tijd dat zeuren om geel met geel bestraft werd!

1 juni 2011 om 12:26

Hij heeft dit waarschijnlijk gevraagd naar aanleiding van een interview, dus je kunt het hem niet kwalijk nemen. Geeft hem trouwens eens ongelijk... Ik heb Respect voor het Barca van de Cl-finale, maar verder haat ik ze. Alleen spelers als Adriano en Abidal houden zich met voetbal bezig als er wordt gefloten. De rest van de spelers gaat als strontvliegen op de scheids af, inclusief Valdes. Walgelijk vind ik het. Vooral ook omdat met name Busquets en Pedro bij ieder tikje de hele boel bij elkaar schreeuwen. Zelfs in de ontzettend sportieve finale begon Busquets in het laatste kwartier te rollen terwijl ie na 1 seconde al niet meer wist waar die pijn had.

1 juni 2011 om 12:34

Ga lekker afgeven op Barcelona, die hebben hier niets mee te maken. Ik zeg alleen dat hij wel een punt heeft, maar dat er geen reden is om het op deze manier te zeggen. Spelers gaan te snel naar de scheids om een kaart te vragen. Wat ik wel kan begrijpen is dat tegenstander hard gaan spelen tegen Barcelona, omdat ze anders niet kunnen winnen. Dat Barca dan om een kaart gaat vragen kan ik ook enigzins inkomen, maar ik keur het wel af. Dat is helemaal niet nodig. Als de scheids vindt dat het een kaart is, zal hij hem trekken. De frustratie komt misschien wel omdat hij (weer) geen prijzen heeft gewonnen.

1 juni 2011 om 13:22

Barcelona de club heeft hier misschien niks mee te maken, maar de selectie van Barca wel degelijk, aangezien het basiselftal van Spanje voor 80% bestaat uit Barca-spelers.

Er is op dit moment geen ploeg beter dan Barcelona, maar het zijn allemaal zeikerds.

en btw.. de meningen die je geeft klinken nog al tegenstrijdig

1 juni 2011 om 14:52

Precies, het werd tijd dat dit eens gezegd werd. Dacht dat alleen ik die mening had, als je er mee aan komt wordt je constant niet begrijpend aangekeken.
Oranje speelde in de finale niet veel harder dan daarvoor, leek alleen zo door die trap van de Jong (wat overigens direct rood is). De spelers van Spanje zijn een stelletje naaiers, dus ook de Spaanse spelers die voor Barca uitkomen.
De spelers van Barca maken misbruik van hun eigen positie, imago van fragiele goed voetballende ventjes. Ondertussen trekt Barca alle krediet naar zich toe zonder ook maar een beetje meer (krediet) te geven aan Cruijffs dreamteam en de Nederlandse invloeden daarna.

1 juni 2011 om 15:11

Busquets stelt zich vaak aan, maar dat je dat eerste kwartier van de Cl-finale erbij haalt geeft aan dat je met een behoorlijk gekleurde bril kijkt en mogelijk gefrustreerd ben. Toen kreeg hij namelijk een keiharde bal van ik dacht Giggs tegen zijn hoofd aan, zullen we dat eens bij jou doen?

1 juni 2011 om 15:31

Ik ben voor United, maar als je mijn post zou lezen zou je deze reactie niet plaatsen. Ik had het namelijk over het láátste kwartier. Nani ging een duel aan met Busquets waarbij Busquets heel licht getoucheerd werd en verder niks aan de hand was. Busquets ging daarna rollen en voelde daarna overal behalve op de plek waar ie geraakt was. Ontzettend kinderachtig, onsportief en bovendien onnodig, de wedstrijd was na 20 minuten al lang gespeeld. Over die bal van Giggs ga ik niks zeggen, want ik zou zelf ook even een paar minuten nodig hebben om daar van bij te komen

1 juni 2011 om 15:56

@periodista
Hij kreeg inderdaad de bal hard tegen zijn hoofd aan, maar waarom vroeg hij de scheids om de bal een gele kaart te geven?

1 juni 2011 om 16:01

Helemaal eens met Phillipe10, de spelers van Barca en Real hebben het tot eeen kunst verheven om te zeuren en te zeiken. Met Busquets als absolute uitblinker en Iniesta, Puyol en Valdes als goede 2e.

1 juni 2011 om 18:12

Helemaal mee eens, de selectie van barca mag graag zeiken, ik noem maar ene busquets, valdes, messi en alves..
Nou kunnen die van real madrid er ook wel wat van, het hoort enigsins ook wel bij het temprament van mensen uit Zuid Europa en Zuid Amerika..en zolang je geen trainer heb die daarop hamert zal het altijd wel zo blijven.

1 juni 2011 om 12:27

Hij heeft zowiezo wel gelijk.
Busquets is de meest onsportieve van alle Spanjaarden. Hij loopt overal te stoken en te zeiken.
Iniesta, geweldige voetballer maar ook zo'n aansteller.
Xavi wilt ook bij voorbaat al dat de hele tegenpartij geel heeft.

1 juni 2011 om 12:28

Er zal inderdaad nog wel wat oud-zeer zitten, maar dat neemt niet weg dat hij gewoon helemaal gelijk heeft.

Er wordt tegenwoordig gewoon te veel gezeken en als je dan hoort dat Wilshere dat ook verwacht van zijn Arsenal zakt je de broek af.

Gewoon voetballen en je kop bij het spelletje houden. En niet laten hangen naar de scheidsrechter.

1 juni 2011 om 13:17

Ik ben volgens mij een van de weinigen die halverwege de CL finale is weg gaan zappen. Als ik een keer directe tegenstander van Pedro en Busquets mocht zijn, had ik ze een reden gegeven om de stervende zwaan te spelen. Wat een twee irritante voetballers.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat eens zat wordt. Ik wil een wedstrijd kijken om het voetbal en niet om die aanstellers die met provocerend gedrag je een kaart proberen aan te naaien.

1 juni 2011 om 13:29

Ach man hou toch op, kijk maar eens terug naar de wedstrijden tussen barca en real in de champions league. Die waren werkelijk niet om aan te zien door al dat gemekker, gejank, bedrog. schwalbes enz. Er werd amper gevoetbald. Ik had me er als neutrale supporter erg op verheugd maar volgende keer kijk ik liever een Engels potje.

Gelukkig hebben wij alleen Robben die zo doet

1 juni 2011 om 13:51

van bommel...

haahah heerlijk robin, een ongezouten mening. Ja, dit soort voetballers waardeer ik zeker, een eigen visie no matter what.

Hij kan beter zeggen dat praktisch alle spaanse teams dit gedrag vertonen. Zelf flink uitdelen maar zodra iemand verkeerd naar je kijkt net doen alsof je een doodschop hebt ontvangen.

Onze Van Persie! Natuurlijk heeft ie gelijk.. Maar ook ik vond de WK Finale een tikkeltje te fanatiek. Is niet erg.. dit hoort allemaal bij een finale maar dat gezeik op de scheids hoort niet, de scheids kan nooit een beslissing terugdraaien dus dit is alleen maar ten nadele van jezelf.

sorry van persie maar jij moet al helemaal je (kop Dicht Houden)
je praat teveel blijkbaar kan je slecht tegen je verlies en ga me niet vertelen dat Nederland met Wk finale sportief was er had zowiezo 3 rode kaarten uitgedeeld moeten worden dus ga niet praten over zeiken als je niet weet waar je het over hebt als je die trap van de jong niks vind dan zoek je andere carriere.

1 juni 2011 om 12:28

Van Persie zegt helemaal niet dat het Nederlands elftal sportief speeldde, hij zegt dat de spelers van Spanje constant zaten te klagen, en dat is helemaal waar. Net een zwerm wespen dat op de scheids afvliegt alsof die een glas limonade is.

Harde waarheid.

1 juni 2011 om 12:28

Je hebt helemaal gelijk, van Persie is verantwoordelijk voor wat de Jong doet. Daarnaast heeft hij inderdaad gezegd in dit interview dat hij die trap niks vond, dus heel logisch dat je dat erbij haalt. Verder ben je heel goed in het maken van goed lopende zinnen.

1 juni 2011 om 12:30

Helemaal kapot na zo'n lange zin of niet?
Natuurlijk heeft v. Persie hier gelijk in. Het hele voetbal draait tegenwoordig om, het zo mooi mogelijk laten vallen, kaarten aansmeren, de mooiste kleur schoentjes. Die stukjes tape om de polsen..... erg jammer. Waar zijn de echte kerels gebleven?

1 juni 2011 om 12:30

Misschien moet jij, om jou woorden maar eens te gebruiken, je kop dicht houden.

Slaat nergens op deze reactie. Als je hem vraagt wat hij vond van de overtreding van de Jong zal ook Van Persie zeggen dat dit donker rood was. Maar daar heeft hij het toch nu helemaal niet over?

Het gaat hem erom dat, vooral de spelers van Barca(pedro, Busquets, Xavi, Iniesta) heel veel zitten te zeuren in zon wedstrijd. Constant naar de scheids toe hollen als er iets is gebeurt. En dat is jammer, dat hoort niet, puur matennaaien is dat.

Dat jij dit niet ziet is jou gebrek, jammer.

1 juni 2011 om 13:16

Mag ik je wat vragen?

wat zou jij vinden als jij op het veld stond inplaats van dani alves he. en pepe zou zo inkomen als wat hij laatst deed? poging tot been breken? als alves been niet wegtrok dan had hij die been 100% gebroken?

zou jij hem geen kaart aan naaien pepe?

1 juni 2011 om 14:01

ik zal ze allemaal een doodschop verkopen als ik tegen spelers als busquets en alves stond. als je dat meemaakt 90 minuten lang dan zou ik ze een reden geven om echt te gaan liggen. maken het hele voetbal kapot

1 juni 2011 om 23:15

Daar gaat het toch helemaal niet om nu?

En om je laatste vraag toch maar te beantwoorden: Nee, dat zou ik niet doen. Het is toch vele malen leuker om Pepe erin te houden en hem gewoon alle hoeken van het veld te laten zien? Is dat niet waar het om gaat? Beter zijn dan je tegenstander op een faire manier?

Vind het sowieso al bizar dat je een vraag als deze stelt. Of ik hem een kaart aan zou naaien..come on!

1 juni 2011 om 12:33

Wie ben jij om te bepalen of iemand zijn kop moet houden??
Ik vind dit nogal onfatsoenlijk, en daarnaast kan je ook niet lezen.
Het gaat om het aannaaien van Kaarten en niet of iemand hard speelt.
Robin heeft overigens wel gelijk met zijn commentaar dat er teveel spelers om kaarten roepen
alleen mag hij dan ook wel eens Arjan Robben Aanspreken op zijn onsportief gedrag,
Ook Arjan vraagt altijd om kaarten
En zijn Schwalbes is ook kaart aannaien

1 juni 2011 om 12:37

als je een nederlander was geweest dan had je anders gepraat.
je loopt nu wel ONS land af te kraken tijdens de finale, en de jong had idd rood moeten krijgen maar spanje speelde in de finale ook niet als lieverdjes, ( puyol op robben bijvoorbeeld)

1 juni 2011 om 12:55

@mocro,nou volgens mij kijk jij geen Spaans voetbal,lopen veel spelers die zo het circus in kunnen en top punt is Busquets
waar jij allemaal mee aan komt in je stukje hier boven heeft er niks mee temaken
die 12 zal dan ook vast wel je leeftijd wezen

1 juni 2011 om 13:51

d@mocro,dat jij zo achterlijk bent en over de jong begint, daar gaat het hier helemaal niet over volgens mij gaat het over dat veel Spanjaarden lopen te zeuren ,sukkel!!! dus weet niet waarom jij over rugby begint

1 juni 2011 om 12:58

Welke drie spelers verdienden tijdens de WK finale dan een rode kaart volgens jou?

1 juni 2011 om 13:08

van Persie moet zich eerder druk gaan maken of hij wel de beoogde spits moet zijn in Oranje (twijfel twijfel).

1 juni 2011 om 13:10

Interviews zouden niet echt nut hebben als de geinterviewde geen vragen meer mocht beantwoorden.

Verder heeft hij gewoon gelijk. De Wk-finale was van beide kanten onsportief, dus de rode prenten zouden netjes verdeeld zijn. Verder, 3/4 van de Spaanse selectie bestaat uit Barca en Real. Zie de afgelopen Clasico's, dat was niet echt sportief te noemen. En dit komt tevens in de Spaanse selectie voor. Ze kunnen geweldig voetballen, maar dit is de keerzijde van het mooie Spaanse medaillon.

Ten slotte keurt hij de actie van De Jong bv goed noch af. Hij geeft zijn mening over de andere slecties, daar de vraag hier (zeer waarschijnlijk..) over gaat.

Jij mag je mening geven hier, V.p. mag dat doen in een interview. Deal with it.

1 juni 2011 om 14:10

Misschien moet jij eerst is Nederlands leren, want je heb in totaal maar 1 punt gezet, beetje weinig niet.
Daarnaast is het: vertellen + sowieso.

Je bent duidelijk een fan van Spanje/barca, dat is ook duidelijk. Maar ga nou niet zeggen dat hij ongelijk heeft. Die Spanjaarden lopen altijd te zeiken, en helaas is dat 3 kwart van het elftal van Barca.

1 juni 2011 om 14:20

wat is er met dat nederlands van jullie heb ik jullie zo hard op jullie plek gezet dat jullie mijn nederlands gaan afkraken? groei op sukkels

1 juni 2011 om 15:29

@ Ajaxnummer1

Als je dan toch zo kansloos mensen op hun Nederlands taalgebruik moet corrigeren heb ik nog een tip voor je....

Het is....moet jij eerst eens Nederlands ipv moet jij eerst is Nederlands.

1 juni 2011 om 15:45

@mocrofcb12

Negeer het gewoon en stop met die discussie, bij sommige punten heb je gewoon gelijk, je gaat het toch niet winnen elke keer als je iets zeg krijg je toch wel al die haat reacties over je heen.

Heeft van persie wel een beedje gelijk in, waarom altijd vragen om kaarten?? Zoals hij al zegt ga gewoon voetballen, het is je hobby, je verdiend genoeg geld, wat wil je nog meer??

Heerlijk die mening en ik kan hem geen gelijk geven. Als er nou een scheidsrechter met ballen zou zijn geweest, zou die gelijk een zeurende speler waarschuwen en de 2e keer de vragende/kaarten naaiende speler geel moeten geven. Moet je eens opletten hoe snel ze dan gaan vragen om kaarten!

Ik vind wel dat hij een punt heeft. Ik een groot fan van Barcelona, maar ik erger me daar ook geregeld aan het gedrag van bijvoorbeeld Iniesta en Xavi die na elk duel weer de scheidsrechter menen te moeten overhalen tot het geven van een kaart.

Amen Robin, Amen! Ik zou er zelf graag Barcelona aan toevoegen maar dan gaan we deze discussie weer een andere kant op sturen!

Onze eigen Sneijder en Robben kunnen er trouwens ook wat van, die vergeet van Persie voor het gemak eventjes... ;-)

1 juni 2011 om 12:29

Hoort gwn bij het hedendaagse voetbal. Maar veel nederlanders lijken te vergeten dat er in elk team wel zo'n gasten zitten, zeker als het om hun eigen spelers gaat.

1 juni 2011 om 12:38

Klopt maar dan moet van Persie niet lopen zeiken dat er in andere teams ook dat soort spelers zitten. Een van Bommeltje op zijn tijd is voor elk team van levensbelang.

1 juni 2011 om 12:35

Nee maar daar speelt hij mee samen, dus dat kan onze Robin die zijn stoere mening durft te uiten niet zeggen! Het zijn gewoon pure frustraties, omdat Chelsea al jarenlang veel beter presteert dan Arsenal en hij het WK niet won mede doordat hij zelf nergens te bekennen was. Nee weet je wat pas echt onsportief is, in zowel de WK finale als in die wedstrijd tegen Barcelona de bal wegtrappen terwijl er allang gefloten is en dan zeggen dat je het zogenaamd niet hebt gehoord door het geluid in het stadion. Nee tuurlijk Robin daarom schiet je ook zo wild met je rechter terwijl je hem normaal eerst voor je linker zou nemen, omdat je het niet hebt gehoord!

Een beetje triest na janken is dit, niets meer niets minder.

1 juni 2011 om 12:54

Wat een onzin zeg. Dan had hij beter Manchester United kunnen noemen, die presteren namelijk nog beter. Een beetje voetbalkenner weet hoe het kwam dat van Persie er niet stond op het WK, die snapt dat.

Als je de aflevering van Heilig Gras met van Persie hebt gezien, heb je hem gehoord over de concentratie vlak voor het schot. Of hij daardoor dingen niet hoort weet ik niet, maar je kunt niet met zekerheid stellen dat hij uit frustratie schiet. Buiten dat heeft van Persie ook een prima schot met zijn rechter. Van zijn 18 competitiegoals dit seizoen waren er 6 met rechts, dus dat hij perse met links zou moeten schieten..

1 juni 2011 om 12:56

Ayoze, jouw reactie is zo lachwekkend dat ie bijna off-topic is. Vanwaar die enorme aversie tegen de persoon Van Persie, terwijl het gaat over onsportief gedrag van Spanjaarden en Chelsea-spelers? Ben je een Spanjaard, of probeer je gewoon op een goedkope manier objectief te doen en je landgenoot er van langs te geven?

''weet je wat pas echt onsportief is, in zowel de WK finale als in die wedstrijd tegen Barcelona de bal wegtrappen terwijl er allang gefloten is en dan zeggen dat je het zogenaamd niet hebt gehoord door het geluid in het stadion.''

Belachelijk man, kijk gewoon eens naar wat Van Persie te zeggen heeft, in plaats van hem dat recht te ontnemen omdat hij geen prijzen wint met Arsenal, of omdat hij net na het fluitje een bal wegschopt. Gewoon de waarheid wat hij zegt, en ja, daardoor is hij misschien wel gefrustreerd. Oh, maar dat mag natuurlijk niet.

1 juni 2011 om 13:20

Och, omdat ik mijn mening over het gezeik van Van Persie geef is het onzin en ben ik lachwekkend? Ik zou eigenlijk niet eens op jullie in moeten gaan, maar doe het toch.

@ Williamgunner

Waarom zou hij dit over Manchester United zeggen als Chelsea meer zeikt?ik zeg nergens dat het niet waar is wat Van Persie zegt, maar dat neemt niet weg dat het duidelijke frustraties zijn. Nergens voor nodig.

@ Lennarsenal

Je bent wel op dreef man met al die aardige woorden die je over me reactie roept. Gaat het nog een beetje?

Ik heb geen aversie tegen de persoon Van Persie, maar ik krijg wel een hekel aan spelers die zo gaan praten terwijl ze zelf geen lieverdjes zijn. Ik ben geen Spanjaard nee en ook geen Nederlander, maar ben wel voor het Nederlands elftal. Ben ik daarom goedkoop objectief aan het scoren, omdat ik me mening geef over een speler van Oranje? Wat ben jij aan het doen dan? goedkoop subjectief aan het scoren? Hou toch op man.

1 juni 2011 om 13:33

Ik vind het raar dat jij het voor je Barcelona-lieverdjes meent te moeten opnemen over de rug van Van Persie, want ja, dat doe je. Hij is zelf ook niet altijd even voorbeeldig, maar krijgt wel erg vaak de scheids tegen zich in het harnas, overigens zonder echt anderen erbij te naaien. Dat terwijl hij constateert dat er complete teams zijn die scheidsrechters zowat aanvliegen om wél te naaien, waarbij ik Chelsea buiten beschouwing wil laten. Dat is toch ook om gek van te worden?

Nee, van jou mag hij daar niks over zeggen. Omdat hij met Arsenal geen prijzen pakt en omdat hij op het WK nergens was te bekennen. En ik blijf erbij, je alinea over het wegtrappen van de bal vind ik ronduit lachwekkend.

1 juni 2011 om 13:34

@ Ayoze

Nu probeer je je er gewoon onderuit te lullen. Je zegt dat hij dit alleen zegt uit frustratie over zijn eigen presteren, daarmee zeg je dus wél dat het niet waar is wat van Persie zegt. Van Persie zal best een beetje gefrustreerd zijn, maar jij claimt dat hij dat is omdat hij geen prijzen heeft gepakt met Arsenal en Oranje, terwijl hij hier gewoon duidelijk gelijk heeft. Zeker wat betreft de Spanjaarden.

Je mag best je mening over van Persie geven, maar ga dan in op wat hij zegt in plaats van zelf gefrustreerd te doen, terwijl je hem daarvan beschuldigt.

1 juni 2011 om 13:40

Wat ben jij een kansloos persoon om mee te discussiëren zeg. Ik opnemen voor 'me Barcelona-lieverdjes'? Nee gelukkig ben jij niet voor Arsenal en speelt Van Persie daar ook niet. Wat jij doet is echt triest, steeds suggereren dat ik niet objectief reageer omdat ik voor Barcelona ben, misschien wel Spaans ben of anders goedkoop objectief probeer te scoren omdat ik anders een Nederlander ben, terwijl jij waarschijnlijk ook alleen op mij reageert omdat hij voor Arsenal speelt. Lekker niveau weer man, top!

1 juni 2011 om 13:55

Omdat Van Persie voor Arsenal speelt, kan ik ten minste wat meer over hem vertellen, in plaats van alleen maar terug te grijpen op zijn rode kaart tegen Barcelona. Over niveau gesproken.

Ik suggereer dat je niet objectief bent, omdat je een speler, in dit geval Van Persie, verwijt dat hij zijn mening geeft over een veelbesproken onderwerp, enkel en alleen omdat hij zelf ervaring heeft met dat onderwerp (uit de wedstrijden met Spanje en Barcelona). Grofweg laat jij het er op neerkomen dat Van Persie triest najankt omdat hij deze betreffende wedstrijden niet heeft gewonnen.

Vervolgens laat je je wel erg kennen met de opmerking over hoe onsportief Van Persie zelf wel niet is, omdat hij toevallig een bal wegschoot na het fluitsignaal. Ik bemerk daarin een zekere drang om te scoren, en dat vind ik goedkoop.

1 juni 2011 om 14:51

IK wil er ook nog ff aan toevoegen dat ik me ook geirriteerd heb aan van Persie in de wedstrijd tegen Barcelona. Toen hij Alves een slag voor zijn kop gaf (nek). Daar was hij zelf gefrusteerd omdat hij daarvoor bij de keel werd gepakt door Abidal. Maar van Persie daarvoor weer vol op de enkel van Messi ging staan. Van Persie moet de 1ste speler zijn die eens ff in de spiegel moet gaan kijken naar wat die zelf allemaal wel niet doet. Want van Persie moet zich niet met ranzaken bezig houden en zichzelf 100% focussen op het voetbal. En niet op ballen wegtrappen en zich aan andere gaan irriteren.

Al ben ik het met hem eens je kunt ook gewoon beter je kop dicht kunt houden en voetballen maar dat doet van Persie ook niet altijd. (spelers zoals, Ruiz, Messi, Elia, die staan op en gaan gewoon door) op een uitzondering na natuurlijk want niemand is perfect.

1 juni 2011 om 15:06

Het probleem is hier dat onze vriend van Persie zelf ook continu bij de scheids klaagt, maar wanneer een ander doet dan is het ' kop dicht '. Spanje die zeurt , maar Barca ook. Maar bij Arsenal doen een aantal dat ook. Chelsea is het me niet echt opgevallen, misschien Drogba, Terry en Torres. Manchester heeft Rooney, Nani en voor de rest geen kaartennaaiers.

Om nou jezelf te gaan verdedigen van Persie? Je doet er zelf aan mee.

Trouwens over de gele kaart tegen Barca, toen hij de bal wegschopte. Van Persie moest bij zichzelf nadenken dat het dan geel is, maar dat de scheids dan ook rood zou trekken is imo belachelijk. In zo'n beladen wedstrijd, het grappige is dat hij de bal naast schoot, dus waarom dan een tweede gele? In een aantal wedstrijden wordt er toch rood gegeven, terwijl dat echt onterecht is. Dit jaar Pepe en van Persie. Vorig jaar Motta.

1 juni 2011 om 15:42

Dus jij vind als iemand een bal wegtrapt erger dan al die spelers van bijv. Spanje die steeds maar gaan liggen, zuigen, provoceren en kaarten aannaaien? Van Persie is zowat tweebenig en in zo'n situatie is het niet onlogisch om direct te schieten. Ik geloof hem wel dat hij het fluitje tegen Barcelona niet had gehoord. Ik hoor soms het fluitje geeneens als ik een amateurwedstrijd speel waar dertig man aan de kant staan..... Heb je trouwens nog meer voorbeelden waaruit blijkt dat Van Persie onsportief is?

Ik zeg niet dat Van Persie de ideale schoonzoon is, maar ik vind het argument wat je noemt niet sterk. Ik lees dat je niks zegt over dat vreselijke gedrag van die Spanjaarden? Vind je dat wel terecht dan?

Chelsea valt toch wel mee? Spanje was al bekend, samen met Barcelona, maar dat zijn elke keer dezelfde 3 spelers. Misschien omdat het een derby is en dat het tijdens die wedstrijden erger was. Zoals alle emoties tijdens de Real-barca wedstrijden?

ik heb me ook lopen ergeren op spanje .ze maakten daarin veel swalbes en intimideerde de de scheidsrechter .door met ze allen erop te storten busquets en iniesta die met hun val partijen kaarten aan probeerde te naaien .en de hele tijd zeuren op de scheids viel me op

1 juni 2011 om 12:33

Och, heb jij de rode kaart van Brazilië tegen Nederland gezien? Ik denk dat Robben lang heeft geoefend op de duik die hij daar maakte.

Ook Nederland heeft er een handje van om zich met de arbitrage te bemoeien, vraagt veelvuldig om kaarten (sneijder!!!) en schrikt er niet voor terug om zelf smerige en sneaky overtredingen te maken.

Oke, de Spanjaarden zijn soms zeurpieten op het veld maar Nederland kan er zéér zeker ook iets van. Vind eigenlijk dat Van Persie moet zwijgen over dit soort randzaken.

1 juni 2011 om 12:35

ja maar dat was tog een donker rode kaart .melo was gewoon heel erg dom klaar

1 juni 2011 om 12:37

Felipe Melo was kwaad omdat Robben constant ging liggen bij het minste. En hij had zijn twee minuten gekregen en liet hem toen voelen wat een echte trap is. Althans dat had Melo aangegeven na de wedstrijd.

1 juni 2011 om 12:35

Tja in nederland doen ze dat niet he ?? Zwolle laatst nog gezien nou die kunnen er ook wat van, Daarnaast is busquets de enige die dit altijd doet( daar hebben de meeste barca fans ook een hekel aan) Maar dat iedereen xavi ieniesta pedro alves villa messi of dan weer pique er bij gaan nemen is wel triest

Als ik een wens mocht vervullen zou dit mijn nr. 1 zijn!
Niet allen rvp maar ook alle toeschouwers irriteren zich aan dat mateloze schijnheilige gedrag van bepaalde spelers!

Mietjes zijn het!

Uit dit stuk zou je iets onbelangrijks kunnen constateren: Van Persie komt niet bij een goede bakker
Werkelijk waar nog maar weinig mensen horen klagen bij een bakker. Wat moeten ze zeggen dan? ''brood is te klein of te groot? Te vierkant?''

Afijn, ontopic.
Klagen over klagers is ook niet echt sympathiek. Kan me trouwens niet voorstellen dat Nederland ook niet aan een soort van kaartennaaierij doet.

1 juni 2011 om 12:30

Of misschien klagen ze bij de bakker in Engeland meer dan bij de bakker in Nederland :-)

Ben blij dat hij gewoon eerlijk is, toch leuker om te horen dan weer hetzelfde politiek correcte gezeik.

Haha toch grappig dat hij Chelsea noemt, terwijl die op nummer 1 bij fair play prijs zijn geëindigd. (sportiefste club van Engeland). Serieus, enige die ik kan bedenken die loopt te zeiken bij de scheidsrechter is Drogba, verder is er echt niemand van Chelsea die zeikt. Daarentegen heeft van Persie een trainer (wenger), die alleen maar loopt te zeiken als Arsenal verliest: of het ligt aan het veld, of aan de scheidsrechter, maar nooit aan henzelf. Arsenal is 7de geëindigd bij Fair play prijs, dus wie is er nou minder sportief? Van Persie kan zich beter op zijn eigen ploeg richten, in plaats van alleen maar frustratie te uiten richting andere clubs.

Wat betreft Spanje: die zaten inderdaad veel te klagen, maar het Nederlands elftal speelde gewoon veel te hard en konden absoluut niet klagen over de gele kaarten, die stuk voor stuk terecht waren.. Helaas is vragen om kaarten en zeuren bij de scheidsrechter tegenwoordig normaal in deze sport, net zoals schwalbes. Ook Arsenal vraagt om kaarten.

1 juni 2011 om 12:30

ja spanje speelde net hard dus je argument klopt niet . 2 teams speelde hard spanje en nederland

1 juni 2011 om 12:32

die fair play prijs zegt niet zo heel veel, het berust namelijk op arbitraire beslissingen en nou moet ik zeggen dat die niet altijd juist zien. Dus om dat punt aan te halen is niet slim van je, verder vind ik het chelsea ook niet zulke zeikerds. Eerder rooney van united, maar eigenlijk vind ik dat ook wel meevallen.

1 juni 2011 om 12:45

Laat het nou zo zijn dat daarbij niet wordt beoordeeld op zeiken. Laat het nou ook net zo zijn dat je bij Arsenal eerder een kaart te pakken hebt. Waar dat aan ligt weet ik niet, misschien omdat ze technisch superieur zijn. Als je soms ziet wat de tegenstander mag en wat Arsenal mag..
Ik vind ook dat hij wel een beter voorbeeld had kunnen bedenken dan Chelsea, vind het nogal meevallen.

Verder moet men eens stoppen met de beweringen dat Wenger altijd smoesjes zoekt., dat is gewoon niet waar. Hij geeft wel eens iets/iemand anders dan zijn spelers de schuld, maar dat berust vrijwel altijd op feiten. Ook worden veel van zijn uitspraken hier uit de context gehaald. Ik kan het weten, want ik kijk al die persconferenties voor en na de wedstrijden.

1 juni 2011 om 12:52

Ik weet ook dat zeiken niet valt onder fair play prijs, mijn punt is gewoon dat het nergens op slaat dat hij Chelsea opnoemt (zoals jij zelf ook al zegt). Chelsea heeft echt maar één zeikerd en dat is Drogba. Verder kan ik niemand bedenken, heel misschien Terry die soms (als aanvoerder) klaagt bij de scheidsrechter. Echter, Arsenal heeft ook zulke spelers (van Persie zelf bijvoorbeeld). Elke club heeft wel spelers die altijd maar klaagt. Ik vind gewoon dat Chelsea niet een heel goed voorbeeld is, er zijn andere clubs die veel onsportiever zijn en altijd om kaarten vraagt (ook in Engeland). Helaas is dit tegenwoordig onderdeel van de sport, ik vind dit ook maar niks.

Arsenal heeft inderdaad vaak pech met de scheidsrechter, ben ik het wel mee eens. Vaak krijgen ze gele kaarten voor kleine overtredingen. Echter, ik vind dat Wenger wel vaak smoesjes gebruikt. Hoe vaak lees je nou dat hij gewoon zegt dat het aan Arsenal zelf ligt? Natuurlijk heeft hij soms gelijk over de scheidsrechter, maar het kan niet zo zijn dat, als Arsenal punten laat liggen, Arsenal elke week weer benadeeld is door het veld, scheidsrechter of noem het maar op. Op dat punt erger ik me bij Wenger.

1 juni 2011 om 12:59

Ik vind dat een aanvoerder wel geregeld naar de scheids mag stappen, als dat op een normale manier gebeurt! Vind Chelsea, zoals eerder gezegd, geen zeikploeg.

Wenger heeft het inderdaad vaak over bepaalde omstandigheden die ertoe geleid hebben dat Arsenal niet goed heeft gepresteerd, maar dat brengt hij wel op zo'n manier dat je kunt concluderen dat het wel de schuld van zijn eigen ploeg is. Vaak zegt dingen als 'We waren een beetje ongelukkig wat betreft de scheidsrechter, maaaar onze teamprestatie was ook niet doorslaggevend'. Ik kijk alle pre- en post-match persconferenties en ben geabonneerd op de nieuwsbrief van Arsenal, waarin Wenger ook uitspraken doet. Door wat ik daar allemaal hoor en lees, vind ik het beeld dat veel mensen van Wenger hebben onterecht.

1 juni 2011 om 13:03

Dan kijk jij niet verder dan het vertekende beeld dat hier vaak geschetst wordt. Dat neem ik je niet kwalijk, immers, waarom zou je persconferenties bekijken van een andere club dan de jouwe, maar het is gewoon niet waar dat Wenger alleen maar smoesjes bedenkt. Vaak genoeg is hij zelfkritisch en legt hij uit waar zijn ploeg tekort is geschoten. Dat hij er helaas niet altijd een oplossing voor biedt, is zoals we weten een ander verhaal.

1 juni 2011 om 13:42

Chelsea heeft inderdaad de fair play prijs gewonnen, dus ik snap het probleem van van persie niet? Een tijdje geleden stond er op vz ook een bericht over dat chelsea en barcelona alleen maar deden klagen.. Beetje oude koeien uit de sloot halen, en het slaat grotendeels ook nog nergens op. Van persie gedraagt zich niet als een winnaar en daarom ben ik van mening dat hij niet eens een prijs verdient.

Ook zei hij een tijdje terug: Chelsea en Man City hebben altijd een grote mond, maar we staan wel nog boven ze!!
hahaha tja dan vraag je er ook om uitgelachen en uitgekotst te worden.

Rvp, frustratie uiten richting de media is nergens goed voor, je zet jezelf alleen (weer) voor schut

3 juni 2011 om 23:23

Arsenal was vorig jaar eerste... Zegt helemaal niks, Arsenal heeft veel onterechte(of kaarten die Arsenal wel kreeg en andere clubs nooit zullen krijgen, al zijn het wel terechte gele kaarten) kaarten gekregen dit seizoen, waar andere clubs weer heel veel kaarten niet kregen.

En ook nog eens, het hele bericht klopt niet, Van Persie heeft dit nooit gezegd.

wat is dit voor onzin? mag ik jullie vragen die overtredingen te bekijken sommige zijn gruwelijk erg.
wie de overtreding van de jong op alonso terecht vond kan beter over tennis iets schrijven. van persie is gewoon zo jaloers als hij zelf nop in de rib had gekregen zat hij wel anders te praten

1 juni 2011 om 12:31

En hoe kom je er precies bij dat van Persie kan bepalen wat de Jong doet en daar dus verantwoordelijk voor is?

1 juni 2011 om 12:40

Nee maar schande spreken van andere ploegen is dan wel een beetje het andere uiterste, vind je nie?

Hoe oud is dit nieuws. Van persie heeft die uitspraak over de spelers van Chelsea al een tijd geleden gedaan en ook over de spelers van Spanje was van een tijd geleden..

Ja hoor en daar gaan we weer, ik weet al precies welke wedstrijden er bijgehaald gaan worden en dan begint de hele discussie weer opnieuw....


Haha en toevallig staat Chelsea bovenaan de fair play ranglijst in Engeland dit jaar, terwijl Arsenal 9e staat. Jouw trainerrobin, die zeikt meer dan iedereen bij elkaar tegen de scheidsrechter. Wint die geen prijzen, moeten toevallig twee concurrenten waar ze van verloren hebben het ontgelden.

Als iemand mij ergert zijn het spelers als Van P., Robben en v Bommel die precies doen waar hij zojuist over klaagt!

Ja Robin je vertelt niets nieuws. Het is gewoon zo, maar je moet toegeven dat het wel werkt. Jullie bij Arsenal en misschien ook wel bij Oranje moeten deze tactiek ook gaan gebruiken.

ja en op het grootste sportevenement ter wereld zien miljoenen mensen hoe aso hard Nederland speelt.
Nota bene in de Finale !!!!
Spreek je je collega robben ook even aan dan ????? En ook even karate-legende De jong ook even?
Ga maar in een hoekje staan huilen !!!
Of zie ik je bij de bakker ??

1 juni 2011 om 12:43

Ja precies, maar ja als Oranje dit doet (bv ook Van Bommel), dan is het zeker ''slim'' volgens meneer Van Persie. Dit zijn gewoon gefrustreerde uitspraken, omdat hij altijd net alle prijzen misloopt.

1 juni 2011 om 12:53

Ik merk dat de barca fans een mening van Van Persie direct willen counteren...jammer.

Ik begrijp best dat je ook van Persie wil wijzen of de karate trap van de jong of de vallende ziekte van Robben maar geef dan ook gewoon toe dat er genoeg spelers van Spanje constant lopen te zeuren en zich ook erg graag aanstellen en zo tegenstanders kaarten willen aansmeren.

1 juni 2011 om 19:23

..het feit dat dit bij Oranje ook veelvuldig voorkomt maakt dat van Persie beter zijn mond kan houden hierover. Hij bekijkt de zaak nogal eenzijdig en dat is inderdaad erg makkelijk te counteren, niet alleen door Barca-fans.

Of Van Persie moet naast Chelsea en Spanje ook spelers als Robben en Sneijder opnoemen als spelers waar hij zich aan ergert, of hij moet helemaal niks zeggen.

Dit is net zoiets als Van Persie die Spanje gaat verwijten een zakelijk toernooi te hebben gespeeld in Zuid-afrika en het frivole spel hebben ingeruild voor meer berekenend en soms hard voetbal. Ook met zo'n uitspraak zou Robin de lachers op zijn hand krijgen denk ik.

Maar hoe Robin Van Persie wil je dit zelf gaan voorkomen als Wilshere heeft aangegeven dat zij ook dit soort dingen moeten gaan doen, de scheids proberen te beinvloeden, kleine tikjes uitdelen dat voor irritatie opwekt.

Volgens mij zit het Robin nog steeds dwars dat hij tegen Barca (onterecht) eruit is gestuurd en dat hij dus in zijn ogen onterecht een eerlijke kans is ontnomen op de CL.

Tsja het 1 of het ander, dus word het eens met je ploeggenoten, zoek een andere competitie waar ze dit niet doen of gewono inslikken doorbijten en laten zien dat je ondanks al die bullshit alsnog daarboven kan staan.

Lijkt me niet zo heel moeilijk toch

Dat je een voetbalclub (chelsea), die dan ook nog toevallig de grote rivaal van Arsenal is, onsportief noemt, oké... Maar Spanje is een heel lánd, met voetballers uit Baskenland, Castilië, Catalunya, Asturias etc etc
Ik vind niet dat je een heel land over een kam kunt scheren. Ik ben zelf Spaans en ik houd toch ook echt niet van onsportief gedrag.

1 juni 2011 om 12:48

Hij bedoeld gewoon de spelers van het Spaanse nationale team die tegen Oranje op het WK speelden.

En wie zegt dit? Juist, iemand die ook de hele tijd zit te zeiken.. Mondje dicht Van Persie, je doet precies hetzelfde.

Ik ben hier natuurlijk erg subjectief in, maar kan iemand me uitleggen wie van Chelsea dan de zeikerds zijn? Drogba is de enige die ik bedenken kan, als hij niet goed speelt gaat hij altijd zeuren bij de scheids, zich makkelijk laten vallen en andere zielige dingen doen. Daarin heeft Robin dus gelijk, maar verder is er toch niemand van Chelsea die zich hier schuldig aan maakt? Ik kan ze in ieder geval niet opnoemen.
Spanje heeft hij in ieder geval groot gelijk in, maar dat was algemeen bekend.
Ik vind het overigens van een erg laag niveau dat Van Persie dit aangeeft aan de media. Het kan zijn dat het hem op de een of andere manier gevraagd is, maar als professional zou je het hier algemeen moeten houden en geen namen noemen. Op deze manier zit hij zelf alleen maar te zeuren en dat is zeker niet beter dan zeiken op het veld. (vorige keer deed hij dit ook al tegen City en Chelsea)

Hij vergeet Barcelona nog te noemen, hoewel dat wel is te zien als een soort Spanje aangezien de meeste spelers van Spanje bij Barcelona spelen.

Dit artikel is wel erg vreemd. Ik las net een stukje over Wilshere waarin hij zegt dat Arsenal 'smeriger' moet worden en dat spelers van United en Chelsea de gave hebben om de scheids te kunnen beinvloeden door te zeuren om bepaalde dingen.

Hierop antwoordde onder andere Persiangooner dat vooral Chelsea zich hieraan schuldig maakt (hij verwees naar wat Van Persie zei) en ineens wordt dit artikel hierover geplaatst. Dat kan geen toeval zijn aangezien precies ditzelfde artikel over Van Persie's geklaag al zo'n twee maanden geleden op voetbalzone heeft gestaan.

Iniedergeval vind ik Van Persie een beetje gefrustreerd overkomen en ik vind het dan ook raar dat hij Chelsea noemt. Drogba wilt nog wel eens zeuren en Terry haalt nog wel eens verhaal maar daar blijft het bij. Onze vriend Van Persie kwam pas geleden trouwens ook nog in de media toen hij geirriteerd riep dat Arsenal nog wel mooi boven Chelsea en City stond. Uiteindelijk hebben zowel Chelsea als City ze nog ingehaald. Ik kom dus tot de conclusie dat Van Persie zelf maar eens gewoon moet gaan voetballen ipv te gaan lopen zeuren...

Hij heeft helemaal gelijk ik vind het ook verschrikkelijk, alleen jammer dat van perzie zo hypocriet is als de pest. De dingen waar hij zich zo aan irriteert doet hij namelijk zelf ook!

Ik zag laatst ergens een wedstrijd uit china of japan(iig daar ergens in de buurt ) en ik heb zitten genieten. Het niveau was dan wel bedroevend maar de manier waarop de spelers met elkaar omgingen was geweldig.

Er was een speler die een waanzinnige tackle inzette maar de scheidsrechter liet doorspelen. De geraakte speler stond nadat hij even was bij gekomen gewoon op en speelde zonder te zeuren verder. Op het moment dat het spel vervolgens stil lag kwam de speler die zo overdreven in kwam zijn excuses aanbieden en deze werden netjes geaccepteerd. Prachtig om te zien.

1 juni 2011 om 12:56

Mooi verhaal en ik deel je mening.

Eigenlijk is iedereen het met elkaar eens. Hoewel mensen nog meningsverschillen hebben over bepaalde spelers komt het op hetzelfde neer:
Iedereen heeft een hekel aan kaartenaannaaiers, schwalbespecialisten en noem maar op.
En als je hieronder een rijtje zou zetten wie zich er schuldig aanmaakt zal je er toch niet aan ontkomen dat er een tussen zit van jou favoriete land/club.

Kan iemand Van Persie even een groen randje geven? God wat ben ik het met hem eens en heb ik me er aan lopen ergeren het afgelopen jaar (met de 4 classico's als hoogtepunt). Ben het helemaal met hem eens. Heeft niks met voetbal te maken dat gehuil om kaarten.

Neemt niet weg dat Van Persie daarnaast wel moet zorgen dat hij zelf mentaal sterker wordt en ophoudt met domme kaarten pakken door frustratie af te reageren.

Van Persie moet niet zeuren: dat klagen heeft klaarblijkelijk invloed en helpt je in sommige gevallen zelfs wedstrijden winnen. En uiteindelijk is winst het enige dat telt!! Als ik door te klagen wel het brood van de bakker kan krijgen dat ik wil doe ik dat. Als ik door middel van klagen bij de scheids een wedstrijd kan winnen doe ik dat ook.

Ik snap niet dat Chelsea-supporters komen met het argument dat Chelsea 1e staat in het Fair-play-klassement. Als Chelsea andere teams kaarten aannaait, komen deze teams lager te staan in het klassement. Het feit dat ze 1e staan bevestigt juist van Persies mening. Verder blijkt hieruit dat scheidsrechter nauwelijks optreden tegen dit aannaaien van kaarten, waardoor ze zelf geen kaarten hiervoor krijgen....

1 juni 2011 om 13:04

Drogba als het niet lekker gaat, Terry en die is aanvoerder. Voor de rest heeeeeeeel af en toe Lampard een piepje maar voor de rest kan je niemand van Chelsea noemen die dezelfde theater scholing hebben genoten als Buquets of Pedro.

Van Persie heeft gelijk maar hij heeft pas recht van spreken als zij zelf 100% fair spelen. Barcelona supporters vinden het ook niet leuk dat Buquets dit gedrag vertoont maar het is een Classico, daarin is alles maar dan ook echt alles geoorloofd volgens de ongeschreven regels. Denk je echt dat die rivalen aan hun supporters denken als ze in het veld staan ? Nee hoor ze willen winnen, Madrid/barca vernederen dan achteraf zeggen nanaananaa

Mensen moet eens 2x nadenken, de scheidsrechter is maar een man. Op tv word alles miljoen x uitvergroot 2000x herhaald ja dan kan je inderdaad als supporter vaststellen of het nou wel of geen overtreding was. Maar als scheidsrechter in het veld zijn er zoveel dingen waar je bezig mee moet houden. De grensrechters zouden hierbij moeten ondersteunen maar zij naar mijn mening te bang om hun mening uit te spreken.

We hebben hier met mensen te maken, niet met gevoeloze robots.

Als laatste wil ik nog zeggen dat Arsenal juist 1 van de teams is die het meeste klaagt over de scheidsrechter, teams, veld en weet ik wat. Wenger is daar een meester in. Soms heeft hij gelijk en soms niet maar dit is voetbal. Zo werkt het nou eenmaal, want is er ooit in al die tijd dat wenger heeft geklaagd nou iets veranderd ? Dat klagen van coaches over randzaken heeft geen effect dus laat het achterwege, maak je ploeg beter dan de rest zorg dat je voorstaat en wint.

Zorg dat je handen schoon zijn alvorens naar anderen te wijzen...

Ik vind dat de scheidsrechter beter beschermd moet worden.
Laat de keuze van een situatie gewoon aan de arbitrage over.
Want, hoe je het ook went of keert, elke voetballer die klaagt bij de scheidsrechter is bevooroordeeld.
En ziet de fouten niet in van de eigen ploeg, maar alleen van de tegenstander.
Het lijkt een nieuwe trend te zijn dat degene die het meest klaagt bij de scheidsrechter de meeste beslissingen in zijn voordeel krijgt.
De meeste scheidsrechters hebben zo iets van als iemand zoveel klaagt er wel iets van een waarheid inzitten.
Barcelona kan er wat van al dat klagen, maar Real doet er net zo hard aan mee.
Alleen valt dit niet zo op als er minder overtredingen op je worden begaan.
Want, op dit moment hebben ze weinig te verliezen met al dat klagen behalve heel af en toe een gele kaart.

Ik kan over de spelers van Chelsea niet oordelen, maar ik vond juist Ancelotti een ware gentleman naast het veld! Lijkt me sterk dat juist zijn team veel aanstellers heeft. Elk team heeft jankerts bv Robben en Nani kunnen er ook wat van.

Wat een aansteller, uiteraard hou ik ook van Fair Play en heb ik een hekel aan gezeur en gezeik. Ook het vragen om kaarten irriteert mij. Maar in de échte top is dit nodig, daar heb je smeerlappen nodig die een schop uit kunnen delen en 'slim' kunnen spelen.

Misschien is dat de reden dat Arsenal nooit geen prijzen pakt met al die brave Hendrikjes. Maar van Persie is in het veld ook geregeld een irritant figuur die nooit zijn mond kan houden tegen de scheidsrechter. Zeur zelf niet en zorg dat je het maximale uit je carriere haalt: prijzen pakken Robin. Gebruik alle middelen die je in huis hebt, de concurrentie doet dat ook.

en ik heb mij rot geergerd aan sommige hollanders die totaal niet wouden voetballen maar eerder de gedachte hadden om te schoppen om zich staande te kunnen houden tegenover een superieur spanje....het deed mij een beetje denken aan barca - real.....real was ook zo onmachtig dat het uit pure frustratie begon te schoppen.....het is nu bijna een jaar geleden en blijkbaar zit het nog diep zoals bij robin .....maar ik heb begrip voor hem .....tis omdat hij zelf de zwakste was op het veld dat hij nu begint te zagen .....zijn wk was een floppie van jewelste.....dus ik raad je aan......talk the talk or walk the walk

Voeg Portugal, Barcelona en Real Madrid hier ook maar aan toe, zijn ook van die kaartennaaiers allemaal.. Verschrikkelijk irritant, als die scheids het nodig vind om een kaart te geven, doet hij dit ook wel. Vind dat strenger tegen dit gezeik opgetreden moet worden. Die scheids die staat daar ook niet om de hele wedstrijd afgezeken te worden. Tuurlijk word er wel eens een woord gezegd omdat je dat in reactie doet, maar om nou gelijk altijd met z'n 5en of 6en om een scheids heen te gaan staan gaat gewoon te ver...

1 juni 2011 om 13:42

Voeg de hele voetbalwereld maar toe. Ook Arsenal zeurt wel eens, United net zo goed. Rooney of Sneijder wel eens normaal een beslissing van de scheidsrechter zien accepteren? Bij elke ploeg lopen van dit soort figuren rond dus generaliseren op elftallen of landen heeft niet zoveel zin.

Dan blijft ook altijd nog de vraag openstaan, wat is onsportiever: proberen iemands benen te breken of de scheids vragen een speler te bestraffen? Vind het beide vervelend maar als ik in het veld sta en een of andere malloot probeert me doormidden te schoppen dan ga ik toch echt wel ff aan de scheidsrechter vragen of er niet wat aan gedaan kan worden.

Dat je Spanje opnoemt oke maar waarom noemt hij Chelsea op? Ik volg alle wedstrijden van Chelsea en de enigste speler die af en toe zeikt is Drogba.

Van Persie moet ook zijn kop houden en gewoon gaan voetballen...

'Zo irriteerde Van Persie zich aan de Spaanse spelers die zich tijdens de Wk-finale bij arbiter Howard Webb beklaagden over het harde spel van Oranje.'

Och och och, Nederlands is ook moeilijk!!!!!

En verder denk ik dat het gewoon een beetje mode is in het hedendaagse voetbal. Ik ken maar weinig ploegen die het niet doen. Een speler als Ruiz valt mij dan vaak op. Die gaat meestal niet theatraal naar de grond en ziet wel wat de scheids gaat doen.

van persie moet naar liverpool gaan, dan heeft ( en liverpool natuurlijk) een goeie kans komend seiozen op de landstitel,
bij arsenal zal komend seizoen weer geen prijs binnenkomen, vanuit gaand dat (ook) nasri weggaat.

ot
over spanje(barcelona) heeft die wel gelijk, niet alleen technisch maar het fysieke gedeelte hoort gelukkig ook bij voetbal, als de kabouters uit spanje daar niet tegen kunnen mag dat gezeik ( oncollegiaal gedrag) niet beloond worden.

Bij Spanje steekt er 1 speler bovenuit: de grootste kaartennaaier allertijden: Sergio Busquets

Zegt de man die voetbalt onder de grootste zeiksnor ter wereld? Wat een onzin. Zoals al eerder gezegd, de enige Chelsea-speler die zich af en toe laat verleiden tot klagen is Drogba. Terry is kapitein, logisch dat hij af en toe verhaal komt halen. Zoals elke goede kapitein zou moeten doen! Maar verder hebben we naar mijn weten geen spelers als Nani, Di Maria, Busquets, Pedro en noem maar op in de ploeg staan.

Van Persie is gewoon een hoopje frustratie omdat hij een paar maanden geleden nog fier kon zeggen dat Arsenal nog boven Chelsea en Mancity stond. Kijk hoe het kan verkeren... Gewoon voetballen beste vriend!

Boehoe huilie huilie, wat een jankerd die van Persie, nee het was normaal wat de jong bij Xavi deed he! Wat een rare die van Persie moeten ze bij hem doen.

1 juni 2011 om 14:54

Het was op Xabi Alonso, niet Xavi. Begrijpelijke spelfout dat wel .

Kaarten aannaaien aan collega's is niet fair. Maar collega's tegen de enkels schoppen en de noppen in de borstkas planten is nog veel minder fair.

Huh, alweer? Volgens mij heb ik dit artikel hier eerder gezien.

Vind het wel een rare opmerking over Chelsea, alleen Drogba/terry zeuren bij de scheids, maar Barcelona taferelen zie je nooit. Ik heb Chelsea spelers nog nooit kaarten zien aannaaien.

1 juni 2011 om 14:53

Het zit gewoon een beetje diep bij Van Persie dat Cech in het begin van het seizoen zei dat de competitie tussen Manu en Chelsea ging...

1 juni 2011 om 14:59

En dat hij rood kreeg tegen Barcelona, omdat hij de bal wegtrapte tegen een team dat veel schwalbes maakt en probeert de scheidsrechter te beinvloeden met theatraal gedrag.

1 juni 2011 om 15:12

Ik had het over Van Persie's irritante gedrag tegen Chelsea de laatste tijd. Wat hij over Barca denkt, laat me koud.

1 juni 2011 om 15:52

Waarom zal Van Persie zich druk maken om wat Cech zegt over de titelkandidaten in het begin van het seizoen. Ik denk dat hij tijdens de wedstrijden tegen Chelsea wat vervelende incidenten heeft meegemaakt, want Chelsea is toch zeker niet onsportief en over die uitspraak van Cech moet hij zich sowieso geen zorgen maken.

ik ben het geheel met van Persie eens! Hetzelfde geldt ook voor Barça, maar dat is zegmaar bijna het hele spaanse team...

hebben ze het nog steeds over nigel terwijl dit topic toch echt ging over de oncollegialiteit van met name de spaanse huilbabie´s.
dat rvp niks gewonnen heeft met arsenal valt het afgelopen seizoen ook meer aan wenger ann te rekenen dan aan rvp. dat hij zich met name stoort aan het gedrag? van de spaanse en grotendeels barcelona spelers is gewoon zeer begrijpelijk.

om toch f trug te komen op nigel, je weet hoe die speelt en als scheids moet je daar hrd en eerlijk in optreden, dus bestraffen wat bestraft dient te worden. als die kabouters dan niet tegen dat egweld kunnen moeten ze stoppen met voetballen en een andere hobbie zoeken.

als ik bondscoach was had ik hem op de plek van heitinga gezet, een echte mandekker die nigel.

Ik ben het eens met Robin. Dat gedrag van met name Busquets, Ramos, Pique en dergelijke is walgelijk. Bij Chelsea is het mij minder opgevallen, maar dat zou Van Persie wel beter weten dan ik.

Al moet je deze opmerking met een korreltje zout nemen, denk ik. Oranje speelde in de finale
wel hard, onfair hard. Er zaten smerige overtredingen in, dan begrijp ik de beklagingen. Maar je zit hets tructureel bij Barca en Spanje. Dat hebben ze helemaal niet nodig, ze zijn de beste in wat ze doen. Laat
dat rare gedrag dan achterwege.

Ik geef hem helemaal gelijk , want op mijn niveau -okee , maar toch- worden er ook overtredingen gemaakt en dan doen we gewoon verder. Maar bij Barcelona en Spanje sprinten ze soms tot aan de scheids voor het vragen van kaarten. En hoe expressief ze wel niet rollen en janken en 10 seconden weer huppelen...

Van persie, kom lekker naar Old Trafford waar je de plaats van Berbatov mag innemen. Dan kun je ervan uitgaan dat je ieder seizoen minimaal één prijs aan je palmars kunt toevoegen.

on; Nee, dit is gewoon een eerlijke mening van een voetballer. Het siert de mens om zich te uiten over bepaalde zaken en ik luister toch graag naar spelers met een afwijkende mening dan de brainwashed spelers die altijd hetzelfde te vertellen hebben.

Net als menig andere Nederlander, heb ook ik mij mateloos geïrriteerd aan de Wk-finale. Laten we eerlijk zijn, we verloren. Beide team speelde op het scherpst van de snede. (zoals dat hoort in de finale). De discussie over De Jongs overtreding, we praten het niet goed.
Maar waar ik mij vooral aan irriteerde was het handje om te vragen om een kaart. Bah! Wat mij betreft wie kaart vraagt, kan er zelf 1 krijgen. De scheids ziet niet alles, maar is wel een mens!

Als voetballiefhebber kan ik het alleen maar met van Persie eens zijn.
Dat hij Spanje en Chelsea als voorbeelden geeft vind ik een beetje overbodig. Dat veroorzaakt namelijk ook weer een boel gezeur.

Als hij het gewoon globaal had gehouden dan had iedereen hier wel vrede mee gehad (behalve de interviewer misschien). Immers, de boodschap ''houd gewoon je kop dicht en ga voetballen” (kein gelul, Fussbal spielen!), is er een waar ik het in ieder geval helemaal mee eens ben.

Welke spelers zich hier dan precies schuldig aan maken vind ik minder relevant. Vind het belangrijker dat meer topvoetballers de mening van van Persie gaan uitdragen naar de pers.
En nog veel belangrijker: in het veld.

Ja elk team zeurt wel eens, maar deze teams maken er een vak van. vanpersie heeft gewoon groot gelijk en jammer dat hij geen Barca roept, want die zijn nummer 1 daarin. Aangezien het spaanse elftal uit vele barca spelers bestaat is dat ook geen toeval!

Vies en smerig is dat gewoon. Heb ik liever een Nigel de Jong die gewoon bikkelt!

Mag ik hopen dat Robin zich ook ergert aan de doodsschop die De Jong aan zijn collega's uitdeelde ?

Had Webb de wedstrijden in handen gehad, De Jong zeker en Van Bommel wellicht ook hadden nog voor het uur met een rode in de kleedkamer gezeten.

De fout van Iniesta, die ook een uitsluiting zou kunnen gewettigd hebben, was het gevolg van het irritante gedrag van de Nederlanders tijdens de finale en had Webb toen gewoon zijn job gedaan, de Spanjaarden zouden ook geen kaarten liggen vragen hebben.

Waarom deed Barcelona het niet afgelopen weekend ? Omdat de scheids de partij in handen had : één keer en in mijn ogen terecht ging Xavi verhaal halen : na Valencia zijn vierde fout en de scheids had toen gezegd: de volgende keer heb je geel en toch deed hij het niet...kun je wat mij betreft Xavi dan niet verwijten, de scheids had consequent met zich zelf moeten zijn.

Het valt me trouwens op dat Van Persie zich ergert aan ploegen waartegen hij af en toe of vaak een nederlaag te slikken krijgt ; ongetwijfeld zal dat er toe bijdragen dat RVP er zich aan ergert.

1 juni 2011 om 21:32

Nee grote vriend, Barcelona deed dit niet omdat hun imago op het spel stond.

1 juni 2011 om 23:15

Voor sommigen is dat imago toch al bezoedeld,dus daarvoor hoefden ze het alvast niet te laten, voor die mensen is Barcelona gewoon de oorzaak van alles wat fout gaat.

Hierboven al gelezen en het is 100 pct de waarheid : ''het zijn gewoon pure frustraties, omdat Chelsea al jarenlang veel beter presteert dan Arsenal en hij het WK niet won mede doordat hij zelf nergens te bekennen was.''

Jouw uithaal geeft mij ook de indruk van iemand dat het alsmaar moeilijker kan verkroppen dat zijn geliefde club alsmaar weer opnieuw mislukt wanneer het er op aankomt prestaties te concretiseren in prijzen.

Frustraties en dan krijg je zo een teksten waarbij de waarheid minder belangrijk is, zolang er maar een sneer kan gegeven worden naar een tegenstander die wel pijzen pakt.

Prijzen pakken, iets wat van RVP en Arsenal niet kan gezegd worden, in tegenstelling tot Spanje en Chelsea.

ik deel de mening met hem. Het moet eens ophouden met dat genaai. Als ik hierboven een paar reactie lees dat barcelona hier niet aandoet dan moet je de wedstrijd met real madrid effe terugkijken de swalbe van mascherno en zo heb ik nog meer van die voorbeelden. Maar van Persie je bent er zelf ook zo een die dat doet in de finale van het wk deed je het ook om kaarten vragen.

Robin, je zegt dat ze hun kop moeten houden en gewoon moeten voetballen. Doe dit dan zelf ook in plaats van je beklag zoeken bij de pers.

Zet zelf een voorbeeld en behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden.

Jah,chelsea en Spanje zijn ook zo en veranderen niet zolang spelers zoals Drogba,terry,cole daar zijn want die zeiken het meest.en dat ze Fair Play prijs hebben gewonnen is puur omdat hun de andere aan naaien misschien en zelf mee weg komen.arsenal heeft dit seizoen ook kaarten gepakt,maar als je kijkt hoeveel van die kaarten ook terecht zijn,en penalties die geen penalties waren etc,dan had Arsenal ook wel de prijs kunnen winnen.en er zijn nog wel genoeg teams die zule streken uit halen en vooral tegen Arsenal want ze proberen Arsenal altijd te frustreren met overtredingen en scheidsen weten dat maar laten het toe en wanneer een Arsenal speler het terug doet is het vrijwel zeker een kaart.

Beetje makkelijk scoren dit, natuurlijk waren die Spanjaarden irritant maar ergens hadden ze ook recht van spreken. Hoe kan Webb nou geel trekken voor een karatetrap op de borstkas? En Mark van Bommel, zijn ploeggenoot, is ook niet de aardigste. Over aardig gesproken, Robin had ook zijn eigen manager mogen opnoemen hoor, die klaagt ook bijna altijd over beslissingen van scheidsrechters die in het nadeel van Arsenal zijn. Maar die noemt Robin natuurlijk niet op, heerlijk hypocriet dit. Maar sowieso zal Robin niet echt in een vrolijke bui zijn nu Man City en zelfs een belabberd Chelsea aan het einde van de rit boven zijn Arsenal staan. Met zijn grote mond...

3 juni 2011 om 01:05

Ja, maar bij arsenal lopen zij tenminste nauwelijk kaarten aan te naaien. Toen Barca tegen Real Madrid speelde zijn er spelers bij die gewoon te ver gingen. Alves, Busquet met zijn discriminerende uitlating richting Marcelo. Heel vaak als Van Persie klaagt heeft bij grotendeel gelijk in mijn ogen. Busquet loopt telkens te mekkeren, terwijl hij voetballend gezien dat niet nodig heeft. Van Persie zegt ermee, dat spelers mogen klagen als het rechtvaardig is en niet meteen zeggen: Kijk Pepe blesseert Dani Alves, terwijl dit niet waar is. Zulke beslissingen zijn bepalend of iemand een wedstrijd wint of niet. Kijk naar Nederlandse Elftal, Robben had zich ook kunnen laten vallen. Dit had hij wel gedaan in zijn jonge jaren, maar heeft dat achterwege gelaten toen hij Puyol passeerde! Van Persie maakt geen schwalbes of naait iemand een kaart aan, hij wil op Bergkamp lijken en wilt zijn voeten laten spreken! En jij beoordeelt hem op een afstand, terwijl je nooit van dichtbij gezien hebt. Hij zit midden in een spel. Je kan het niet vergelijken, maar mensen kunnen van 30 meter nog steeds een scheidrechter beïnvloeden door iets te schreeuwen. Dat soort dingen zie je nooit op televisie, alleen mensen die meteen naar scheidrechter rennen (dat kan hij bedoelt hebben met Chelsea). Ramos is een type speler die je niet ziet lopen in Oranje, die continue loopt te mekkeren en te trappen. Van Bommel werd meteen aangepakt door zijn schoonvader en Nigel de Jong werd hetzelfde gedaan. Kortom Van Persie heeft genoeg ervaring en zelfreflectie om dit te zeggen, waarschijnlijk is het uit zijn verband gerukt. Want voetballers zullen nooit zulke dingen roepen op deze manier. Maar in zijn mening kan ik het goed vinden!

Waarom gaan zulke voetballers hun voeten niet laten spreken ipv te zeiken steeds. Kijk alle beelden maar terug, dan zul je zien hoe ze weggetikt worden EN doordat ze daar niet tegen kunnen gaan ze na trappen, trekken aan de shirt etc. En na afloop komen ze in de media met smoesjes als tjaah ze smeren de gele kaarten aan.

Ik vraag me af waar dit vandaan komt. Dit zal in het interview aangekaard zijn. Graag zou ik het hele interview willen horen en zien. De Wk-finale is allang voorbij. Daar gaat Robin niet ineens over zeuren. Toch heeft hij wel gelijk, dit gedrag heb ik helaas ook gezien bij Barca en Real spelers in hun confrontaties.
Naaien, naaien, naaien.... ga voetballen!

3 juni 2011 om 23:24

Het interview is er nooit geweest, dus je kunt hem ook niet zien haha.

Ik weet niet waarom hij Chelsea noemt,
ik vind juist dat Chelsea zich in normale wedstrijden keurig gedraagt.
Ik kom vaak naar Londen om een wedstrijd bij te wonen, en ik zie nooit gezeur,
dus ik kan me niet in zijn reactie vinden.
In een beladen finale kunnen we wel eens opvliegerig zijn,
zoals tegen Barcâ, de halve finale in 2009.
Maar daar zie je het weer, Barcelona.
Ieder team word naar mijn mening ziek van dat gezeur van die Catalanen,
ze zouden jongens als Alves, Busquets, en Pedro uit dat team moeten verbannen,
want die halve finale was gewoon belachelijk.
Altans moet ik wel zeggen dat Spanje in de WK finale gewoon beter was, en gewoon goed speelde.
En dat wij Nederlanders daar gewoon te hard voetbalden,
want zo'n trap als de Jong, dat kon gewoon écht niet.
Nou NL, op naar 't EK 2012!

Ik snap niet dat scheidsrechters niet gewoon geel geven als een speler daarom vraagt. Ik vind dat altijd schitterend. Hoppa: ''je wilt een kaart? hier heb je em''. Zou half Spanje wel om de 4 weken geschorst zijn... Maar ik ben dat onsportieve ook wel eens zat.

En helemaal eens met de posters hierboven die Busquets uitlichten. Dat is de meest misselijkmakende van allemaal. Een walgelijk figuur.

http://bit.ly/kttese
....

Zielig van Sport1...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren