Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Met zo'n introverte groep is een type als Janssen noodzakelijk'

Laatste update:

Frank de Boer rekent op de komst van Theo Janssen, die woensdag in de Amsterdam ArenA was en een goed gesprek had met de coach van Ajax. Met de middenvelder van FC Twente haalt Ajax in ieder geval een veelbesproken speler binnen, die niet op zijn mondje is gevallen. De Boer ziet dit als een voordeel: “Want wij hebben een hele introverte groep.”

/

Voor de trip naar Amerika stond de coach AT5 te woord over Janssen: “Het is niet zo dat we extroverte jongens zoeken, maar wel jongens die hun mondje durven te roeren en andere spelers op hun plaats kunnen zetten. Een echte winnaar, straatvechter: ik denk dat wij zulke jongens missen. We hadden er één met Suárez natuurlijk, maar die is weg. Nogmaals: met zo’n introverte groep is een type als Janssen noodzakelijk.”

Naast Janssen hoopt De Boer ook op de komst van Kolbeinn Sigthorsson van AZ, maar Earnest Stewart (technisch directeur van de Alkmaarders) gaf woensdag aan dat de onderhandelingen op een dood spoor zitten. “We zijn nog steeds geïnteresseerd in Sigthorsson”, zei De Boer. “We moeten afwachten hoe dat af gaat lopen. Als Mounir (El Hamdaoui, red.) een nieuwe club vindt en hij wil daar dolgraag naartoe, dan zullen wij hem niet tegenhouden.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het zelfde geld voor ooijer kan hij de jongens helpen met zen ervaring en kennis
dus goeie aankoop van ajax

19 mei 2011 om 13:06

Klopt, maar in het veld heb je aan Janssen meer dan Ooijer, die toch echt wel heel ver over zn top heen is.

19 mei 2011 om 14:04

Ja man, zover dat hij afgelopen zomer de Braziliaanse aanvallers tot wanhoop dreef. Hater!

Met Janssen in de selectie en een degelijke spits, zie ik Ajax komend seizoen weer kampioen worden (wat ik ook hoop, uiteraard).

19 mei 2011 om 14:21

Gaat er ook bij Ooijer totaal niet om of hij over zijn top is of niet. Ooijer is gehaald om andere spelers te onderwijzen, zijn ervaring te delen en een waardige vervanger te zijn als Alderweireld of Vertonghen niet kunnen spelen. Deze rol heeft hij glansrijk vervuld als je het mij vraagt. Daarnaast was Ooijer gratis en verdiend hij geen riant salaris. Volgens mij ruik ik dan ook gewoon pure jaloezie/provocerend willen zijn naar ajax(supporters) omdat Utrecht zo'n speler nooit kan aantrekken.

19 mei 2011 om 14:42

Hij zegt toch niets raars, of wel Jvanv? Natuurlijk heb je aan Janssen veel meer in het veld en Ooier is inderdaad over zijn top heen. Hij zegt niet dat Ooier waardeloos is in een groep, ik geloof ook wel dat jonge talenten als Boilesen van zijn ervaring kunnen leren!

19 mei 2011 om 14:49

Hij zegt niks raars maar de manier waarop is een beetje overdreven, tuurlijk is Ooier niet meer de speler van 5 jaar terug maar om nou te stellen dat iemand heel ver over zijn top heen is doe je iemand die tegen de beste brazilianen zijn mannetje staat wel een beetje tekort.

19 mei 2011 om 15:57

Hmm ja ik droom nu al weg bij het idee van een creatief blok gevormd door Eriksen/janssen en de mogelijkheden die dat op gaat leveren...al helemaal aangevuld met de zieke snelheid van Sulejmani.

Neemt Ajax toch een aardig stapje van de concurrentie af op het middenveld als je het mij vraagt..

19 mei 2011 om 16:28

@jvanv
Helemaal met je eens Jvanv, Ooijer is een onderschatte aanwinst en heeft veel bedragen in het helpen van de jonge spelers.

19 mei 2011 om 17:16

Dank je wel vincenth
Ooijer kan dan wel over zijn top heen zijn maar is inderdaad zeker niet waardeloos te noemen, dus in dat moet ik trouwens forcafcut gelijk geven!

19 mei 2011 om 17:38

de rol van Ooijer als wissel kan gevuld worden door een jeugdige speler.
En het geval ervaring waar jij het over heb dat is de taak van de boer.
Frank kan die spelers achterin dat leren.

19 mei 2011 om 18:02

nee hoor josefzoon!! Een speler als ooijer is goed voor het jeudige elftal van Ajax. Als je met n medespeler speelt met ervaring is dat toch heel anders dan een praatje van de trainer! In de wedstrijd tegen twente kwam de waarde van ooijer ook weer naar boven. Deze man heeft door zijn ervaring toch n aantal slimmigheidjes onder de knie die jonge jongens nog niet hebben

19 mei 2011 om 14:59

Wat een onzin kraamt die Frank de Boer toch uit! De grootste blaaskaken uit de Eredivisie zijn toch met afstand Vertonghen en De Zeeuw en in mindere mate Alderweireld.

Kijk bovendien met enige verbazing naar al die optimistische berichten van Ajaxsupporters die nog voordat het seizoen 2011/2012 begonnen is al roepen dat ze makkelijk kampioen gaan worden. Ze zijn zeker t gevalletje El Hamdadoei zeker alweer vergeten. Wie zegt dat Janssen wel aaardt in de Ajaxcultuur?? Toch een apart wereldje waar niet alle goede voetballers in kunnen renderen.

19 mei 2011 om 15:34

Wat een onzin kraam jij uit! Waarom begin je nou over de grootste blaaskaken? De Boer wil gewoon een straatvechter. Iemand die zich echt voor de volle 100% ervoor gaat en altijd wil winnen.

Maar Siem de Jong, Van der Wiel, Stekelenburg, de Zeeuw en misschien Anita en Ooijer ook kennen hem al van het Nederlands elftal. Daardoor kan Janssen zich sneller aanpassen en de groep ook. Daarnaast komt Janssen veel minder negatief in het nieuws dan El Hamdaoui bij az.

Het is een goede aanwinst voor Ajax, iemand met zo'n trap is altijd dreigend. Wel vraag ik me af hoe het middenveld er volgend jaar uitziet. Zeker als ze een spits halen, want dan zakt de Jong ook weer een linie terug en heb je: de Jong, Eriksen, Lodeiro, Janssen, de Zeeuw, Anita, Lindgren (voorlopig staat hij nog onder contract), Enoh en Bonevacia.

19 mei 2011 om 16:14

Ik vind het een vreemde zet van Theo. Waarom naar Ajax terwijl hij met Twente al op hetzelfde niveau zit? Ik zie dit niet als een verbetering. Hij wil zeker alleen bij de kampioen spelen....
Ook wil ik nog wel eens zien of Theo past binnen de cultuur van Ajax.

19 mei 2011 om 16:27

@willum Ik denk dat Theo ziet dat Ajax volgend jaar een geweldig team zal krijgen. Omdat ze nu een heel jong team hebben en er veel potentie is. En wat is er leuker dan ver komen in de CL met een nederlandse ploeg.
Als ajax nog een goede spits haalt en als Vertongen blijft (of opgevangen wordt door een andere goede verdediger. Dan zie ik zowiezo door de poulfase van de Cl komen.

19 mei 2011 om 17:23

Kleine aanvulling op de reactie van vincenth:
Ik denk dat Twente volgend seizoen niet op hetzelfde niveau zal zitten. Net als bij Ajax zullen er een aantal spelers zijn die zullen vertrekken, zoals Douglas, Chadli en Luuk de Jong wellicht. Andere spelers worden te oud langzamerhand zoals Landzaat, die ik dus minder zie worden volgend seizoen. Ook ben ik bang dat ze op de backposities gewoon te zwak zijn, want van Buysse, Tiendalli en Rosales ben ik niet gecharmeerd.

Daarnaast zal Ajax zich inderdaad verder versterken deze zomer met Sigthorsson, Janssen, Boerrigter, Elia misschien en Serrero. Mocht Vertonghen vertrekken dan komt Mathijssen, en voor Stekelenburg hebben we Vermeer. Alleen bij een vertrek van Van der Wiel moet Ajax serieus op zoek naar een geschikte kandidaat. In dat geval zal ik gaan voor Leeuwin van Ado, erg talentvol en vond ik tegen de topclubs (ajax en Twente) erg sterk spelen.

19 mei 2011 om 17:39

wellicht blind als rechtsback?

Goede zaak dat Janssen waarschijnlijk komt. Hij heeft leiderscapaciteiten dat staat vast maar de vraag is gaan de jongens van Ajax het accepteren dat hij de nieuwe leider wordt.

19 mei 2011 om 13:08

Ik denk niet vanaf de eerste dag, ook Janssen zal zich daarin in de groep moeten 'bewijzen', maar na een maand zal er een natuurlijke acceptatie plaatsvinden lijkt mij.

19 mei 2011 om 13:17

Ja inderdaad, zo een speler als Janssen heb je vooral in dat soort wedstrijden nodig...hij heeft een bepaalde kracht in zijn mentaliteit en spel dat lastige wedstrijden zoals bv ADO toch naar de kant van Ajax toe kunnen worden getrokken.
Je merkte ook in die wedstrijd dat de spelers zochten naar die oppepperij als het ware, iedereen was op zoek naar de 'leider' in de groep, maar die konden ze niet vinden.

Ik denk dat met de komst van Janssen de spelers van Ajax ook veel van hem in het mentale opzich kunnen leren, onder andere spelers zoals Eriksen die dat 'krachtige' wel in zich heeft maar niet echt naar buiten brengt, met Janssen erbij kunnen zulke spelers makkelijker omgaan met hun mentaliteit.

19 mei 2011 om 15:39

Inderdaad Janssen gaat zeker van waarde zijn. Zeker als je ziet wie nu onze vrije trappen en hoekschoppen nemen. Met alle respect voor de spelers die het nu doen maar als Janssen het doet is het toch altijd dreigender. Verder hoop ik dat Ajax een kopsterke spits haalt. Janssen heeft zo'n goede trap dat het zonde is als er alleen maar spelers van 1.80 voor de goal staan.

19 mei 2011 om 13:18

Wie zegt dat hij de nieuwe leider gaat worden?
Kan je wel 1 ding vertellen, dat Janssen jongens echt wel op zijn plaats gaat zetten wanneer hij dat nodig acht. Die vent trekt zich werkelijk niks van anderen aan, dat is ook het mooie.

Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd wanneer er een confrontatie tussen Theo (straatvechter pur sang en niet op zijn mondje gevallen) en Jan (een persoon die niet op zijn mondje is gevallen lijkt mij, maar dat is meer 'gemaakt')

19 mei 2011 om 13:22

Ik kan me (afgezien van El Hamdaoui) geen speler bedenken die moeite zou hebben met een leider..

Het is ze het laatste half jaar als introverte groep (zonder Suarez) toch aardig afgegaan wat betreft prestaties

19 mei 2011 om 13:09

Klopt voor een deel, juist in de wedstrijd tegen Ado miste Ajax zo'n speler... (en zo zullen er meerdere wedstrijden geweest zijn)

19 mei 2011 om 13:10

Haha idd daar dacht ik ook al aan.
Lijkt me ook niet eens een nadeel met zo'n introverte groep,
maar een type als Janssen is natuurlijk altijd welkom!

19 mei 2011 om 13:20

Het kampioenschap mag dan veel verbloemen, maar feit blijft dat het ook de tweede seizoenshelft vaak erg matig was. Zo goed is het ze nou ook weer niet afgegaan en ruimte voor verbetering is er dus zeer zeker.

19 mei 2011 om 13:57

Vertongen lijkt me niet iemand die moeite heeft met een leider maar wel een enorm alfa-mannetje. Dat kan ook een leuke botsing geven.

Goede zaak als die komt, wat waarschijnlijk gewoon gebeurt. Ajax heeft een Janssen nodig, hij brengt wat meer pit met zich mee wat deze jonge ploeg wel kan gebruiken.

19 mei 2011 om 17:26

Naast het feit dat Theo extravert is, heeft Ajax momenteel een goede, maar zeer smalle selectie.
Op de bank zitten vaak jeugdspelers.

Wanneer je de CL ingaat, zoals Ajax, is een kwalitatief bredere selectie geen overbodige luxe. Daarom heb je met Janssen, De Zeeuw, Anita, De jong, Eriksen en Enoh best een goede, brede selectie voor het middenveld.

Prima voetballer voor ajax....had alleen gedacht dat Janssen een avontuur in het buiteland zou opzoeken...

in engeland/duitsland kan hij toch een keer of 4-5 meer verdienen dan bij ajax....zelfs bij een subtopper, en heb je een uitdagendere competitie....

19 mei 2011 om 13:11

Ik denk niet dat we het heimwee-'probleem' moeten onderschatten, waardoor Engeland al zou wegvallen als optie.... dan staat ook het viervoudige verdienen opeens wel een aantal plaatsen lager .

19 mei 2011 om 15:04

Ik denk dat Theo na een half jaartje Ajax heimwee gaat krijgen naar Engeland of Duitsland

19 mei 2011 om 15:31

Dat denk ik ook! Je merkt aan de laatste wedstrijden bij Twente dat hij zich begon te vervelen en nieuwe inspiratie nodig had. Misschien kan Ajax dat wel tijdelijk zijn maar op den duur zal ook dit uitgewerkt zijn. Laten we voor Ajax hopen van niet en laat Janssen voor zichzelf een wel overwogen keus maken..

19 mei 2011 om 13:11

Bij Ajax gaat hij waarschijnlijk rond de anderhalf miljoen verdienen. Denk je dan dat hij in het buitenland 7,5 miljoen kan gaan verdienen?? Tuurlijk niet. Beetje rare reactie van je.

19 mei 2011 om 13:21

@afca frank...ajax heeft aangegeven dat de tijd van de salarissen van suarez/steekelenburg voorbij zijn...zij kregen nog circa 1,5 miljoen euro (steek het meest met 1,75 miljoen zelfs!....

bij ajax betalen ze geen 1,5 miljoen salaris meer....dit zal eerder een ton of 7-8 worden....
Hetzelfde geldt overigens voor psv....afellay was de grootverdienen in de eredivisie met 2 miljoen zelfs, en engelaar met 1,8 miljoen (die bij schalke min het dubbele verdiende!!)!!

In engeland/duitsland moet een theo janssen in deze vorm gewoon een salaris kunnen krijgen van zo'n 4-5 miljoen euro, aangezien hij gewoon tot de beste middenvelders van europa behoort, en dit ook europees heeft laten zien....

19 mei 2011 om 13:26

@ Joehoe

Geloof jij nou werkelijk dat Theo in Duitsland of Engeland een salaris van 4-5 miljoen gaat verdienen? Dan zou hij nog meer verdienen dan een Ramos op Pepe bij Madrid en een topper zoals Dani Alves.. Geloof ik niks van..

Denk zelf eerder aan 1,7 a 2 miljoen in Duitsland/engeland

19 mei 2011 om 14:02

@joehoe; lul niet zoveel uit je nek man en kom met feiten.

Salaris van Stekelenburg is momenteel 2,15 miljoen; bron AD. En bij opwaardering van zijn contract stijgt dat nog zeker half miljoen verder.

Suarez verdiende 2,2 miljoen.

En Janssen gaat zeker 1,5 miljoen verdienen, minimaal.

Bronnen over salarissen AD, Elf.

Edit; Affelay verdiende trouwens 2,45 miljoen en Engelaar verdient 1,25 miljoen.

19 mei 2011 om 17:44

hanguh

als dit waar is wat jij zegt dan zijn de salarisen in nederland wel
hoog. Ik dacht altijd dat de beste spelers rond de 1 miljoen verdiende.

19 mei 2011 om 13:15

Ik denk dat Theo stiekum misschien wel hoopt op het Ek2012. Dan speel je bij Ajax jezelf veel meer in de kijker dan bij een middenmoter in Duitsland of Engeland.
Wellicht denkt hij zelf ook wel dat hij tekort komt voor een absolute topper (manutd, Barcelona) en dan kom je toch in een grote grijze groep van middenmoters terecht. Dan is Ajax natuurlijk een geweldig alternatief...(en dicht bij huis).

19 mei 2011 om 17:15

Plus bij Ajax speelt hij mee om de prijzen, dat doet hij bij een middenmoter ergens anders niet. Kan me voorstellen dat hij nog 1-2 jaar wil knallen en zoveel mogelijk prijzen wil winnen, ook al is dat NL. Dan heeft hij uiteindelijk toch een mooie carriere gehad, waar vele alleen maar van kunnen dromen!

in de media en tegenover supporters is Vertonghen toch ook altijd vrij uitgesproken, had eigenlijk het idee dat hij in de kleedkamer ook wel zijn mond zou roeren.
Ben het wel met Yesai eens, benieuwd of Janssen en zijn babbel door iedereen gewaardeerd word.
Mijn zege heeft ie in ieder geval

Denk dat Ajax hier geen goede keuze maakt.
Wat in de regel bij twente vertrekt is niet succesvol bij de nieuwe club.
Denk dat Theo bovendien met zijn speel- en levensstijl eerder ''op'' is dan een vergelijkbare collega.

19 mei 2011 om 13:16

Maar welke collega van is van het niveau Janssen en haalbaar? Met de traptechniek van Theo heb je direct Europese top ion huis en zo'n drie jaar kan hij nog wel mee. Dat is uiteraard wel een miljoen per jaar, maar dan heb je wel direct het beste middenveld van Nederland (met Eriksen) en de directe concurrent is er flink zwakker op geworden. Ook PSV zal weinig kunnen uitrichten op de transfermarkt, waardoor Ajax, voor mij iig, dé titelkandidaat is van de komende jaren.

19 mei 2011 om 13:37

Dat je de concurrentie zwakker maakt is inderdaad waar en dat je een heel sterk middenveld krijgt klopt ook.denk dat het voor Ajax alleen voor de langere termijn niet zal werken. Denk dat Theo na aankomend seizoen over z'n top zal zijn en Eriksen zal dan ook niet meer te houden zijn.
Maar voor volgend jaar staat het in ieder geval als een huis.

19 mei 2011 om 13:51

Dat Theo snel over z'n top zal zijn is absoluut waar, maar ik denk dat hij nog wel twee misschien drie jaar top kán zijn. Vergeet niet dat hij erg veel ervaring heeft en daarmee al een meerwaarde is. Daarnaast zal hij zijn traptechniek niet gauw verliezen en heb je daarmee altijd een wapen, ook zijn creativiteit staat los van zijn conditie/uithoudingsvermogen. En als eriksen minimaal nog twee jaar blijft, dan heb je na komend seizoen een ingespeeld middenveld die kan gaan oogsten in de CL, daar ben ik van overtuigd. Uiteraard hangt dit ook wat er met vertonghen en Stekelenburg gaat gebueren, maar het middenveld is dan iig af.

19 mei 2011 om 13:58

Dit denk ik ook. Het is een investering om anderen beter te laten worden en te laten groeien.

Het is theorie, maar stel dat je Europees langer mee kan doen. Een jaar lang koploper kan zijn en de concurrentie binnen de selectie groter kan laten worden waardoor men meer uitzichzelf moet halen en harder trainen.

Dan is het een onbetaalbare ervaring voor de jongere spelers uit de selectie, waarmee Ajax betere transfers kan maken, meer prestige krijgt waardoor er ook weer meer talenten of grotere namen willen komen.

Je komt in een opgaande spiraal. En dan is die 3 miljoen ineens helemaal zoveel niet....

19 mei 2011 om 14:03

Inderdaad. Theo is echt het type voetballer waar anderen zich aan kunnen optrekken. Als je samen met hem in de catacomben staat ben je blij dat je met hem speelt en niet tegen hem.

Kunnen ze El niet terug sturen naar Az en dan nog 1 of 2 miljoen voor Sigthorsson betalen. Lijkt mij een prima deal.

19 mei 2011 om 13:16

Bijbetalen nogwel ben je gek ?
Elhamdaoui heeft Az kampioen gemaakt, en als Dsb niet failliet ging zou Az hem nooit voor 5 miljoen verkopen aan Ajax.
El hamdaoui is veel beter als Sigthorsson, alleen past hij niet in het systeem.

19 mei 2011 om 13:20

Ik vraag me ook af of Sigthorsson voldoende kwaliteit heeft voor Ajax

19 mei 2011 om 14:29

Ambieer geen financiele positie...niet bij een voetbalclub (al helemaal niet de onze), niet bij een bank, niet bij een bedrijf...nergens.

als Theo word gehaald komt hij overigens wel in de weg staan van.
Anita, Enoh en meschien ook Siem de jong dan hebben we voor 1
Positie 4 verschillende top spelers

19 mei 2011 om 13:19

Ik denk Enoh het kind van de rekening wordt. Die zette de Boer toch al regelmatig op de bank. Anita en Siem de Jong zijn multifunctioneler en kunnen ook naast Janssen spelen.

19 mei 2011 om 13:21

Denk ik ook ja. En met alle respect voor Enoh, maar op basis van zijn prestaties het afgelopen jaar kan je hem niet genoeg in de weg staan eigenlijk. Ik heb niks tegen Enoh, hij mag blijven ook, maar laten we niet doen alsof het erg is als je hem in de weg staat. Had ie maar beter moeten presteren hoor, dit was zijn 3e seizoen en hij is zeker niet slecht, maar ook niet zo ontzettend goed dat je hem niet op de bank zou kunnen zetten, een beetje concurrentie kan geen kwaad! Ik vind het nu namelijk wel armoedig als we een middenvelder willen wisselen. Dan breng je Enoh of Lidngren, tsja.

19 mei 2011 om 13:23

joj2011

maar je hebt ook Eriksen die speelt zeker wel en dan heb je.
de zeeuw nog die krijgt ook denk ik een basisplek

19 mei 2011 om 13:35

Mee eens...je hebt keuzes. Ik laat het aan De Boer om te beslissen .
Maar ik kan me ook voorstellen met zoveel wedstrijden en evt. blessures en schorsingen dat het goed is om wat kwaliteit achter de hand te hebben. Daarnaast is het ook goed voor de onderlinge concurrentie.

Je kent de gedachtengangen niet...maar ik zou me voor kunnen stellen dat De Boer minder potentie ziet in Enoh en/of Lindgren en denkt dat de andere van deze beslissing wel beter worden. Dan zou het zomaar een juiste opoffering kunnen zijn.

19 mei 2011 om 13:44

Het lijkt me toch vrij evident dat Frank de Boer met een middenveld zal gaan spelen met Janssen en Eriksen als diepgaande spelers en Anita als controleur. Theo zou dan op de plek komen te spelen waar De Zeeuw de laatste wedstrijden voornamelijk speelt en zal waarschijnlijk op de bank terecht komen samen met Enoh zoals je al aangaf. Toch denk ik dat er voor De Zeeuw nog best wel wat minuten inzitten, daar Ajax in een seizoen toch al tegen de 50 wedstrijden speelt als het Europees niet tegenzit, dus ik denk in dat De Zeeuw in dat kader best zijn wedstrijden nog wel zal meepikken. Het lijkt me overigens ook niet ondenkbaar om in de wedstrijden tegen de mindere goden in de competitie met De Zeeuw als controleur te spelen, die deze rol dan een stuk aanvallender in kan vullen dan Anita. Vertonghen, mocht ie blijven, kan dan eventuele gaten die dan vallen vrij gemakkelijk opvullen als inschuivende libero naar het middenveld toe.

19 mei 2011 om 13:57

Janssen speelde dit seizoen een stuk verder naar voren met Brama achter zich, toch speelde hij vorig seizoen en ook dit seizoen in de CL vaak als controlerende middenvelder net voor of naast Brama.

Ik vind het echt een sterk middenveld om Janssen en De Zeeuw naast elkaar te zetten met Eriksen ervoor. Ik denk dat zowel Janssen als De Zeeuw de kwaliteiten hebben om elkaar goed aan te voelen en te zorgen dat er maar een van de twee diep gaat.

Anita zal als back-up gebruikt kunnen worden voor een van de twee en ik denk dat lindgren en enoh dan nog minder zullen spelen.

Persoonlijk zou ik lekker Siem de Jong in de spits laten staan, is geen echte spits maar doet het toch aardig. Het duo Eriksen - De Jong gaat wel aardig en als De Zeeuw weer echt op niveau is met Janssen naast hem dan zal alles voor Eriksen ook gemakkelijker gaan, dus krijgt hij meer bruikbare ballen en krijgt de Jong automatisch meer kansen. Is wel de vraag of de Jong wel als spits geposteerd wil worden.

19 mei 2011 om 14:11

Lijkt me ook zeker geen verkeerde optie met Janssen en De Zeeuw naast elkaar, beetje zoals Schweinsteiger en Khedira dit deden op het WK. Toch denk ik niet dat Frank de Boer dit gaan doen aangezien hij in interviews heeft aangegeven een groot fan te zijn van 2 diepgaande middenvelders met 1 controleur.

Ik vind overigens ook dat Siem de Jong het helemaal niet verkeerd doet in de spits. Hij laat het team om hem heen beter spelen en als je hem een seizoen in de spits zet ben ik er van overtuigd dat ie gewoon 20 doelpunten maakt. Wat wil je nog meer? Ik vind het in ieder geval een betere optie dan weer een paar miljoen uitgeven aan iemand als Sightorson, wat ik helemaal geen verkeerde speler vindt, maar die speelt ook pas een paar maanden aardig,

19 mei 2011 om 14:52

mee eens. Siem de jong gewoon in de spits laten staan en idd met 1 controleur spelen in de persoon van anita. daarvoor Theo en Eriksen. Wordt de zeeuw wel wissel maar FdB heeft al aangegeven dat het met europees voetbal een lang seizoen wordt dus met een brede selectie kan je dan heerlijk varieren.

19 mei 2011 om 16:06

dus kan siem naar twente??

19 mei 2011 om 13:33

Valt allemaal wel mee denk.
De Boer heeft aangegeven te willen rouleren, zeker met de komende champions league wedstrijden. Op het middenveld krijg je dan de koppels Janssen/lodeiro, Eriksen/de Zeeuw, Anita/enoh. Lindgren heeft al aangegeven te willen vertrekken en Siem zal zich moeten focussen op de spits positie.

Zou een fantastische aankoop zijn en hopelijk voor Ajax komt hij.

Een echte klerelijer, zoals Derksen ook al zei, hebben ze nodig in A'dam. Naast Janssen ook direct een beer van een middenvelder halen, en je hebt een uitstekend middenveld!

19 mei 2011 om 13:17

Ik denk dat ajax die Beer op het middenveld niet nodig heeft. Een kopsterke spits in combinatie met boerrichter, de Jong, Vertonghen en Alderwereld heb je voldoende luchtmacht om Theo te ondersteunen. En als je bedoeld dat er dan meer power op het middenveld is. Zowel Anita als de Zeeuw zijn prima stoppers. Waarbij de Zeeuw gezien zijn laatste 2 wedstrijden volgend seizoen weer hoge ogen gaat gooien. Prima speler.

19 mei 2011 om 13:20

Ik bedoelde inderdaad power, maar ook lengte. En inderdaad, power, dat heeft de zeeuw absoluut. Toch denk ik dat Ajax op het middenveld lengte tekort komt, want de jongens die er nu staan halen de 1.80 niet.

19 mei 2011 om 13:24

Het moet dan wel een technische man zijn die mee kan in de snelheid die De Boer graag wil zien op het middenveld. In ieder geval hopen dat ze geen type Engelaar halen. Dan zie ik liever die kleine Anita voor de verdediging spelen.

moet Janssen wel geaccepteerd worden in de groep. Hij zou niet de eerste zijn die het moeilijk heeft in amsterdam omdat ze op hem neerkijken als 'provinciaalse''

19 mei 2011 om 13:31

Theo komt uit een volksbuurt in Arnhem, met zo'n achtergrond krijg je overal voeten aan de grond.

19 mei 2011 om 13:43

Je krijgt met ”zo'n achtergrond” overal voeten aan de grond omdat?

Het zou mij niets verbazen als hij helemaal stukloopt bij Ajax en na een jaar alweer weggaat omdat hij nooit zijn niveau heeft kunnen halen.
Ik hoop het niet want een voetballer als Janssen wil je gewoon zien voetballen.

19 mei 2011 om 14:51

Nou, het lijkt mij dat als je bij Ajax bij een club speelt met allemaal baasjes, zoals ik Ajax zie: veel jonge jongens uit de omgeving van Amsterdam/eigen opleiding. Ik denk dat men hem dan minder ziet als 'provinciaal' omdat Janssen vanuit zijn achtergrond heeft meegekregen dat hij voor zichzelf moet opkomen.

19 mei 2011 om 15:09

Denk dat het met het baasjes gedoe bij Ajax wel heel erg meevalt en hoop voor Ajax dat Janssen zich niet zo gaat gedragen.
Bij Twente kon hij behoorlijk zijn eigen gang gaan en dat deed hij dan ook.
In mijn ogen liep hij soms als een Primadonna over het veld maar gelukkig wisselde hij die momenten af met geniale acties.

Hij moet gewoon net zo worden aangepakt als de rest van de selectie bij Ajax en hoop ook dat Frank de Boer dat gaat doen.
Voor Ajax zou het mooiste scenario zijn dat hij moeiteloos in de groep past, wat kilo's af gaat vallen, ook hard gaat meetrainen en z'n taak niet vergeet.
Ben alleen bang dat het er nooit van gaat komen en dat hij na een jaar tijd bij Vitesse voetbalt.

20 mei 2011 om 08:53

Dat laatste teken ik voor!

Het gaat allemaal erg snel nu. Ajax is kampioen, koopt de beste middenvelder van de Eredivisie en je grootste concurrent wordt daardoor ook nog eens veel zwakker.

19 mei 2011 om 19:41

De zomer is nog lang. De kans bestaat altijd nog dat er ook bij Ajax sterkhouders vertrekken. Dan kan het er zomaar weer heel anders uitzien.

19 mei 2011 om 20:16

Mwah, als Steek vertrekt hebben we Vermeer achter de hand en als Vertonghen gaat is Mathijsen in beeld. Kan weinig gebeuren.

19 mei 2011 om 20:42

Mogelijk dat Van der Wiel ook nog vetrekt.

Nou ik weet het niet hoor, Ajax zou toch naar Cruyff luisteren ?
En ze laten nu Enoh/anita of De Zeeuw wel in de steek, door een topper te halen voor de positie die al voldoende bezet is.
Zelfde verhaal bij Sigthorsson, wat moet Siem De Jong dan ? Eriksen heeft gegarandeerd een basisplaats, maar Siem staat al 2 jaar in de basis en schiet ze er op cruciale momenten gewoon in.

19 mei 2011 om 13:27

Frank de Boer heeft eerst om de zegen van Johan Cruijff gevraagd en die kreeg die.. dus hij luistert wel degelijk.

19 mei 2011 om 14:55

gerichte versterkingen zijn dingen die cruijff niet afwijst.

er moet idd iemand wegvallen uit de basis. Ik ben niet rouwig om Enoh, ik wordt altijd al bang als hij in het veld komt. De jong moet gewoon 1ste spits blijven, doet het prima daar en het team voetbalt er goed door.

De zeeuw kan wel eens op de bank terecht komen maar met een lang seizoen en europees voetbal is een brede selectie helemaal geen slechte gedachte!

Nogmaals even opstelling maken hoor, blijft leuk met al deze geruchten. En zo ontstaan natuurlijk de leukste discussies.

met deze opstelling heb je een veel reserves voor het middenveld en aanval: de Jong, Anita, Enoh, Jan-arie, Ozbilliz, Ebecilio, Lodeiro.

Met blessures en eventueel rouleren heb je een goed elftal.

Stekelenburg
Vd Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
Eriksen
de Zeeuw
Janssen
Sulejmani
Sightorsson
Boerrigter
19 mei 2011 om 13:29

En dan heb je nog 3 voordelen, Ozbiliz, Ebecilio en Lodeiro kunnen alle3 op de flanken.. en Siem als eventuele spits.. dus je houd dan 3 middenvelders over..

19 mei 2011 om 13:34

Nou dan heb je dus een goed elftal (nu al) voor volgend seizoen. Mits iedereen blijft natuurlijk... heb je een breed elftal waarin je ( net als Ferguson) goed kunt rouleren.
Er moet veel gebeuren willen ze volgend jaar niet weer kampioen worden! haha. Noem me arrogant, maar ja.. ik ben ajacied he.

19 mei 2011 om 13:36

that's the way it is, k ben zelf ook ajacied dus ik deel je mening zeker. (:

19 mei 2011 om 13:34

@ Woutrijn

Ik denk dat het middenveld inderdaad zo wordt ingevuld. De Zeeuw controlerend, Janssen op links en Eriksen op rechts voor aanvallende impulsen. Dan heb je voor Nederlandse begrippen een prima middenveld. Achterin staat het zoals dit jaar, dus is het te hopen dat iedereen blijft. Voorin ben ik nog niet helemaal overtuigd. Sulejmani begint eindelijk wat beter te voetballen, maar Boerrigter is natuurlijk een gokje. Dat is afwachten. Verder ben ik niet zo onder de indruk van Ebecilio. Sigthorsson heb ik ook nog te weinig aan het werk gezien. Ik vind sowieso dat we niet te veel voor hem moeten betalen, aangezien we ook nog Siem de Jong hebben. Het zou zonde zijn als hij de dupe wordt van een te dure aankoop. Verder hebben we natuurlijk ook Serero, maar daar weet niemand iets van. Met deze selectie kunnen we opnieuw een zelfverzekerde gooi doen naar de landstitel. Europees gezien komt de selectie te kort, maar dat moet iedere Nederlandse club voor lief nemen.

Overigens hebben we niet al te veel back-up voor de verdegiging.

19 mei 2011 om 13:39

Elk woord dat je zegt ben ik het volkomen mee eens. In de aanval mis je een echte topper inderdaad, maar met veel jonkies in het elftal en met Frank de Boer kunnen ze gigantisch groeien. Nu ben ik ook nog sceptisch over Sightorsson, maar ik hoop dat ik verrast wordt. Daarnaast ben ik ook niet heel erg overtuigd van Ebecilio en Boerrigter, maar vooral Ebecilio is nog jong en Boerrigter zorgt voor de nodige concurrentie tussen die twee.
Ter conclusie: Ik denk dat je met deze selectie een goed team bij elkaar hebt en heb je ook niet veel meer mogelijkheden om meer te doen. Dus voor de komende jaren is dit een mooi elftal en vind ik het goed dat er ook wordt geinvesteerd in 16/17-jarigen.

19 mei 2011 om 13:43

@ Woutrijn

Het is inderdaad een goede zaak dat Ajax investeert in 16/17-jarige talenten. Kijk maar naar Eriksen en Boilesen. Twee prima spelers voor Ajax, met name Eriksen gaat een topper worden. Nu weer Fischer en Rits. Dat belooft dus wat. Voor deze jongens is het ook ideaal. Bij Ajax krijg je namelijk een kans als jonge jongen. Ik denk dat we met de verwachte versterkingen zoals het er nu naar uitziet favoriet zijn voor de titel.

19 mei 2011 om 14:07

hen_nie, ik zou dan eerder enoh naast Janssen zetten. Je moet iemand naast Janssen hebben die er geen moeite mee heeft veel vuil werk voor hem op te knappen. De Zeeuw zie ik dat niet doen. Enoh wel, hij moet het toch al niet van zijn voetbalkwaliteiten hebben. Kwestie van bal afpakken en bij Janssen inleveren.

19 mei 2011 om 14:21

Inderdaad met Janssen en Eriksen heb je 2 middevelders met aanvallende intenties. De Zeeuw is ook een type die veelal opduikt in de 16 van de tegenstander dus lijkt het me niet slim om met 3 middevelders te spelen die allen de neiging hebben om vaak in de 16 van de tegenpartij te komen. Een type Anita/enoh is nodig voor de balans het type Busquets bij Barca. Anders hadden ze Cesc ook allang al gekocht en samen met Xavi en Iniesta op het middeveld gezet, maar iedereen weet dat dit niet werkt. Anita kies trouwens boven Enoh omdat hij voetballend ook sterk is daar wat Enoh alleen een goede balafpakker is.

19 mei 2011 om 14:55

@ Villian en Xaviola

De Zeeuw kan prima controlerend spelen. Daar stond hij bij AZ ook altijd, of zijn we dat voor het gemak vergeten? Daarbij heb je iemand nodig die meteen druk kan zetten en dat kan De Zeeuw als geen ander. Hij weet altijd precies op het juiste moment druk vooruit te zetten en zet na balverlies direct druk. Dus mijn keuze valt op De Zeeuw.

19 mei 2011 om 15:53

Mijn keuze valt inderdaad ook op de zeeuw. In de laatste wedstrijd tegen FC Twente heb ik echt genoten van de Zeeuw. Natuurlijk op een andere positie, maar ik heb hem zovaak zien jagen, druk zetten en ballen afpakken. De Zeeuw speelde inderdaad bij AZ als VCM en met de andere middenvelders kan je makkelijk afwisselen om de 16 in te duiken, druk te zetten, afjagen, bal afpakken enz.

19 mei 2011 om 17:14

Ajax zou Schaars opzich ook nog kunnen halen voor de verdedigende middenvelder positie. Hij heeft laatst bij Barend & Barend nog aangegeven dat hij wel de stap naar een Nederlandse topclub zou willen maken.

19 mei 2011 om 17:33

@ Nolszoon

Als je De Zeeuw, Anita en Enoh al in huis hebt dan moet je geen geld gaan weggooien door er nog een bij te halen die niet significant beter is dan wat je al hebt.

19 mei 2011 om 13:56

@woutrijn #32
En dan mis je ook nog Castillion waarvan Frank de Boer al had aangegeven dat die een kans zou krijgen volgend seizoen.

19 mei 2011 om 14:57

zo zou ik het neerzetten. en dan uiteraard met Janssen wat dieper maar das niet mogelijk in dit leuke opstelling formatje.

Stekelenburg
Vd Wiel
Alderweireld
Jan
Boilesen
Anita
Janssen
Sulejmani
Eriksen
Boerrigter
De Jong
19 mei 2011 om 16:06

Nou eigenlijk niet, want nu staat het zo dat er maar 1 aanvallend ingestelde aanvaller staat. Buiten de vleugelspelers om dan! Maar nu staat het middenveld met 2 verdedigende middenvelders en 1 aanvallende.

uuuuuuuh zo gaat Frankie niet spelen natuurlijk heh.

Maar verder wel een mooie opstelling! Alleen speelt ajax dus niet zo. Ajax speelt tegenwoordig (eindelijk) weer met de punt naar achteren.

19 mei 2011 om 16:09

hoe dom kun je zijn! frank gaat nooit van zijn 4 3 3 systeem afwijken!

19 mei 2011 om 16:17

@woutrijn

Klopt maar het moet er ook 1 zijn alleen dat kan niet in dit opstelling ding . de vleugelspelers moeten ook veel meer naar buiten en naar voren zodat je met 3 spitsen, een 10, een doorgeschoven middenvelder en een controleur speelt

@fc-twentu

Dit is gewoon een 4-3-3 zoals er nu bijna elke wedstrijd gespeeld wordt alleen met dit opstelling ding kan je dat niet goed namaken.

daarbij komt dat het leuk is om het 4-3-3 te noemen zoals de boer speelt maar eigenlijk is dat natuurlijk niet geheel waar, Anita speelt altijd ver achter Eriksen, die toch meer een nummer 10 is. De zeeuw hangt daar vaak tussen dus van een 3 mans middenveld op 1 lijn is in de wedstrijden niet vaak sprake.

Theo Janssen zou een bijna perfecte aankoop zijn voor Ajax, het is alleen afwachten of zijn karakter goed valt zowel bij de club als de groep. Als hij niet zichzelf kan zijn denk ik niet dat ie goed kan presteren. Hij is de reus die Ajax nodig heeft op het kabouter middenveld (met alle respect).

19 mei 2011 om 13:26

Mijn eerste gedachte was ''de nieuwe Jan Wouters''... Tussen al die sierlijke voetballers hadden ze in de jaren tachtig ook iemand rondlopen die vloekend, tierend, schoppend en corrigerend in het veld liep. Dit zijn de spelers die je zeer zeker nodig hebt. Dan heeft Janssen echter als bijkomend voordeel dat hij ook een geniale trap in huisheeft. Ook dat is iets wat het huidige Ajax mist. Wat mij betreft idd een prima keuze.

19 mei 2011 om 13:29

Een centrale verdediger erbij zodat Vertonghen een linie kan inschuiven zou ook een prima oplossing zijn.

Hierdoor zou Vertonghen de plek van Anita in kunnen nemen in de opstelling.

19 mei 2011 om 13:35

ahahahah, dan zeg je dat Vertonghen een linie kan opschuiven en dan staat hij er bij jou naast.. wtf?

19 mei 2011 om 13:30

Wanneer Janssen het niveau haalt van dit seizoen zal hij de perfecte aankoop zijn inderdaad. Echter, neemt ajax ook een behoorlijk risico waardoor hij voor hetzelfde geld een grote flop kan worden in amsterdam. Zijn leeftijd, levenstijl, zijn instelling, het kan zomaar mis gaan.

19 mei 2011 om 13:31

@ Villian
Tja, dat is voetbal laat ik maar zeggen.

19 mei 2011 om 14:03

maar waarom dan een 'bijna perfecte' transfer. Volgens mij is het risico moet Janssen groter dan met veel andere aankopen die ajax deed/gaat doen. Volgens mij is de transfer juist verre van perfect en is de kans op een tegenvaller groot.

zou het toejuichen de komst van theo janssen naar ajax.
theo is precies zo´n voetballer die schijt heeft aan het uitpubliek en daardoor alleen maar gemotiveerder gaat voetballen. met zijn mentaliteit kan die de jonge honden van ajax moi naar een hoger niveau tillen.

alleen een kanttekening, zijn conditinionele gesteltheid....
zou mooi zijn als die nog 2 a 3 volle jaren alles kan geven

theo kom maar naar ajax jongen, na je cariere kan je lekker onbeperkt genieten

Mede door Brama en Landzaat heeft janssen zijn hoge nivo weten te halen. Zij knapten het meeste vuile werk voor hem op zodat hij een vrijere rol kreeg op het middenveld. Weet niet of dat bij ajax ook zal gebeuren maar lijkt me niet geheel onbelangrijk.

Heb trouwens begrepen dat de medische keuing (knie) nog wel eens voor problemen kon gaan zorgen voor een transfer.

19 mei 2011 om 13:54

Punt 1, bij Ajax speel je meestal op de helft van de tegenstander. Iets waar Janssen goed in is. Je hebt overigens wel een punt echter speelde Twente in het begin van het seizoen met De Jong als aanvallende middenvelder en toen speelde ze zelfs nog beter. Janssen viel toen minder op maar was evengoed erg belangrijk. Zie dus het probleem niet helemaal. Wel heb je een type Brama (dus ik denk Anita, want De Zeeuw is niet echt een verdedigende middenvelder) naast hem nodig. Met Erikssen ervoor verwacht ik een sterk middenveld voor Ajax.

Wat betreft die knie, sinds wanneer heeft hij problemen met zijn knie gehad. Ik kan ze me niet heugen?

19 mei 2011 om 14:04

@ Hanzzz

Shaggy054 heeft hier wel een punt. Vaak in de samenvattingen zie je de mooie momenten van Janssen maar het feit is dat Janssen heel erg vaak zijn man laat lopen en niet goed terugverdedigd. Dit moeten andere spelers dan weer oplossen voor hem.

Janssen heeft al lange tijd last van zijn knie, hij speelt geregeld na toediening van een aantal spuiten. Verder traint hij 2x minder dan de rest van Twente aangezien hij dat niet aankan met zijn knie. Het zou mij daarom niks verbazen als dit problemen op gaat leveren bij een medische keuring.

19 mei 2011 om 14:05

Vooral de laatste weken (met name de wedstrijd tegen psv en de weken erna) zou hij veel last hebben van zijn knie. Had er volgens mij vocht in zitten en kon de knie ook niet goed buigen. Heb begrepen dat dat probleempje nog steeds niet was opgelost. Is normaal gesproken niet zo groot probleem (denk ik) maar met medische keuringen willen ze er nog wel eens over vallen.

zou het erg jammer vinden voor de zeeuw, want die moet dan het veld ruimen, terwijl die juist weer goed speelt. En als er nog een spits komt moet de jong ook op de bank gaan zitten, dat zit alleen maar hun ontwikkeling in de weg, ik ben niet zo blij met deze transfer.

19 mei 2011 om 19:43

Als je volgend seizoen vijftig wedstrijden speelt, is er voldoende gelegenheid voor De Zeeuw om te laten zien wat hij kan.

21 mei 2011 om 10:37

ja hoor, denk je dat janssen zomaar even gaat schuiven, natuurlijk niet...

21 mei 2011 om 12:01

Hij zal misschien wel moeten, of denk jij dat hij vijftig wedstrijden van begin tot eind zal spelen als hij naar Ajax komt?

Mooi om te zien dat De Boer gewoon zegt wat hij denkt. Hij draait tenminste niet telkens om de zaken heen. Als je dan zo'n Rutten ziet staan voor de camera denk je ook; aan het van het interview weet ik niks meer dan wat ik nu weet.

Verder prima aankoop en wat de Boer zegt is gewoon waar. Ajax heeft een leider nodig. En Janssen is een uitstekende Nederlandse leider.

19 mei 2011 om 14:24

Leiderschap kan je niet kopen. Wielaert is een mooi voorbeeld daarvan. Leiderschap moet je afdwingen. Janssen moet eerst geaccepteerd worden als 'provinciaalse' en op de trainingen en vooral wedstrijden laten zien belangrijk te zijn. Zolang hij zich op voetbalgebied nog niet onderscheid heeft bij ajax kan hij nooit een leider zijn.
Bij Twente was hij ook pas na 2 seizoenen de leider, al had twente in die jaren ervoor wel meer natuurlijke leiders die ajax niet heeft.

19 mei 2011 om 15:35

En toch denk ik dat de spelers van Ajax wel een beetje tegen Theo op gaan kijken. Wat je zegt is natuurlijk wel waar. Maar ik denk dat het een kwestie van korte tijd zou zijn voordat Theo geaccepteerd wordt.

Het wordt in ieder geval wel een stuk leuker straks met Janssen zijn uitspraken.
En uiteraard tilt hij Ajax zeker naar een hoge niveau.

Middenveld met Theo Anita en eriksen is toch echt heel relaxed.

19 mei 2011 om 20:16

nou nou, niet de verwachtingen te hoog opkrikken. Straks mislukt hij en dan praat opeens niemand meer zo goed over Janssen. De tijd zal het leren mits hij daar gaat spelen natuurlijk!

Even een bericht aan alle Ajax- supporters,
vergeet niet hoe het ging met Kennedy Bakircioglu, en Robbie Wieleart. Ik snap dat jullie hoge verwachtingen van hem hebben maar het kan natuurlijk ook fout gaan.

19 mei 2011 om 14:20

Ja, die twee die je noemt zijn ook wel van hetzelfde niveau als Janssen hoor
Sorry hoor, de smeekbeden van de Twentesupporters ten spijt: het is einde oefening Janssen bij Twente. Beter luisteren jullie naar je voorzitter (heb begrepen dat Twentesupporters zich doorgaans blindelings achter hun Joop scharen), die zelf aangeeft dat Janssen ''zeker zal slagen bij Ajax in Amsterdam''.

Dus even een bericht terug aan alle Twentesupporters: houdt je vast aan de gevleugelde uitspraak: ''in Joop we trust!!''

19 mei 2011 om 14:35

Ja, ik snap het, al had Kennedy ook zeker kwaliteiten, en werden zowel Kennedy als Wieleart, wel zeker geacht van slagen (anders haal je ze namelijk niet) want ze zaten al wel aardig op leeftijd.

19 mei 2011 om 14:46

Munsterman wil gewoon zo snel mogelijk verkopen. Janssen heeft aangegeven dat hij Enschede wil verlaten. Prima, legt het bestuur zich bij neer. Afkoopsom is bekend. Kan je beter direct verkopen dan half augustus. Geld cashen en opvolger halen. Een beetje aanprijzen kan dus geen kwaad.

De kans is zeker dat Janssen gaat slagen als ajacied, maar hij heeft ook veel eigenschappen wat tegen kan werken. Dan kan Janssen (tov twente) alleen cashen als ajacied, wat uiteraard aan het einde van je carriere ook geen schande is.

Zou dit een zeer neppe transfer vinden
Had dit niet van Theo verwacht en niet perse omdat het ajax is maar omdat het de grootse concurrent is.
Als ik speler van twente was zou ik nu ook wel even laten zien dat ik niet op mijn mondje gevallen ben
Maar de supporters doen het tegendeel en richten een Theoblijfhyves op ongelovelijk.
De enige in het twente kamp die zich negatief over dit tranfers nieuws uit liet
was nota bene de dochter van de heer munsterman niet dat,dat nou noemenswaardig is maar dat is het nou juist alleen zei zegt wat .
Ik zou theo de tranfer gunnen maar niet op deze manier ik wacht met smart op de Theorotophyves en nogmaals niet perse omdat het ajax is al telt dat wel mee

19 mei 2011 om 14:51

beetje kortzichtig. Theo heeft al 3 jaar lang duidelijk gemaakt dat Vitesse zijn club is. Hij is niet uit clubliefde bij Twente gekomen, maar gewoon uit zakelijk oogpunt. Hij heeft altijd duidelijk gecommuniceerd dat hij na dit seizoen verder wil kijken wanneer hij de kans heeft.
Voor janssen zijn er dus helemaal geen emotionele redenen om niet van twente naar ajax te gaan. Hij kan tekengeld vangen, waarschijnlijk meer salaris en heeft een andere omgeving. Dat is zijn doel. Prima toch?

Ik ben allang blij dat hij niet zo schijnheilig is geweest dat hij zegt voor altijd tukker te zijn, bij twente te willen terugkeren en al die nonsens waar hij niets van meent.

Ik heb deze transfer niet zien aan komen, overigens weet ik niet of ze al rond zijn. Ik ben echt benieuw of hij inderdaad iemand wil die niet op zijn mondje is gevallen. Ik hoop dat het werkt.

Janssen en Sigthorsson zijn 2 goede aankopen die we duidelijk kunnen gebruiken ook Rits die wellicht zal komen is een groot talent we zijn dus lekker bezig qua trasfers (deze zijn allen nog niet zeker maar toch) El Hamdaoui mag ook gewoon weg voor hem is er mijns inziens geen perspectief meer.

Het is zeker een voordeel maar absoluut niet noodzakelijk. Leuk dat ze nu van alles wat hebben en een beetje leven in de brouwerij is. Wanneer we nog een goede spits gehaald hadden en verder niks zou ik me geen enkele zorgen maken over komend seizoen. De kwaliteit in de groep staat niet ter discussie.

Maar zoals de Boer zelf ook al zegt, het is een voordeel als je meerdere soorten spelers in je groep hebt.

Ik heb liever dat het niet doorgaat vanwege eerder geposte redenen. Helaas denk ik echter wel dat f. de Boer ietsjepietsje meer verstand heeft van welke spelers hij nodig heeft om zijn elftal compleet te maken dan ik...ietsjepietsje dan he!! ;-) Ik hoop dat Theo alleen de spelers op gaat peppen en gaat sturen ipv afvallen als het niet loopt. In ieder geval zijn zijn vrije trappen en corners van harte welkom in amsterdam.

Al dat geslijm richting Janssen, oké het is een aardige speler, maar totaal niet voor de langere termijn.

19 mei 2011 om 15:18

Ben ik volledig met je eens. Toch denk ik dat deze speler nog wel 2 jaartjes bruikbaar is voor de Nederlandse competitie, dat is de afgelopen jaren wel gebleken.

Daarbij is het zo dat hij maar 3miljoen kost, dat is het geld ook niet natuurlijk. Het spreekt voor zich dat ze deze jongen niet hebben gehaald om met winst door te verkopen.

theo wil weg bij twente om: hij tussen 1 en 1,5 miljoen euro aan kevin moeiliker moet betalen en twente dit niet wil betalen en hij dit zelf niet kan betalen
en ajax gaat dat plus 7 ton loon het zelfde als bij twente te betalen.
dus komt de prijs van theo op 5 miljoen plus loon en dat voor een 2 jarig contract is vrij veel

maar theo het is je gegund

19 mei 2011 om 17:17

Oh jij gaat er maar vanuit dat Ajax wel even zijn schulden gaat betalen? Dat gaan ze natuurlijk niet doen

19 mei 2011 om 18:58

nee daar ga ik niet vanuit uit maar dat is zo................
Maar ieder doet het op zijn eigen manier om toppers te krijgen hij is jullie gegund

Ah...heeft er nu toch alle schijn van dat het echt doorgaat.
Ik denk dat Janssen met Eriksen een zeer creatief duo vormt waarbij de toevoer aan de voorhoede echt heel goed gaat worden.

Neemt Ajax hier al een voorschot op titelfavoriet voor 2011/2012?

Ik denk dat we nu wel mogen conluderen dat de kans 99 % is dat zowel Boerrighter als Jannsen naar Ajax gaan.

Hopelijk komen er sowieso nog 1 rechtervleugel speler bij een type als Verhoek of Mertens. En nog 1 back-up voor de verdediging ik denk zelf aan Bouhlarouz.

Mocht mounir weggaan ben je verplicht om nog 1 top spits te halen. Blijft Mounir dan zou ik het volstrekt onnodig vinden als er nog een spits bij komt !

wat een verrader, echt alle twente fans zijn zo boos op hem he...
dit doe je gewoon niet als speler van twetne

19 mei 2011 om 16:39

Praat svp voor jezelf en niet namens alle fans.
Janssen is geen Mr. Twente en daarbij wil Twente ook graag van Janssen af. Prima samengewerkt, maar nu verder zonder elkaar. Dat Janssen dan om persoonlijke redenen (geld / reisafstand) voor Adam kiest, is aan hem. Janssen heeft veel aan Twente te danken, maar Twente ook aan Janssen.

19 mei 2011 om 16:59

dus als een speler vertrekt bij zijn club is het meteen een verrader?
hij heeft niks te zoeken bij fc twente volgend seizoen,
en door het kampioenschap is ajax een logische keus,
je speelt CL en dat weegt eenmaal erg zwaar bij keuzes voor een andere club

Zie het tot verbazing toch gebeuren! Kan me voorstellen dat menig Twente fan hier niet blij mee is,eer roepen dat het tijd is voor het buitenland en dan toch naar de concurrent gaan.maar als ajax supporter weet ik niet of hij mee kan in het snelle getik en vele loopwerk dat hem staat te wachten bij ajax. Worden hopelijk eindelijk eens de standaard situaties gevaarlijk. Zou werkelijk fantastisch zijn als vertongen bleef en die voorzetten van theo erin kopt.

ik ben blij als die komt, een serieuze versterking voor ajax!
alleen vraag ik me ook af of die het snelle getik wel kan bij houden,.. maar we zullen het zien.
maar een ding weetje nu zeker, je hebt eindelijk iemand die WEL een bal in de 16 kan leggen.
en voorheen was dat toch altijd wel een probleem, qua corners haalde ajax geloof ik de minste doelpunten.

Theo Janssen rookt en drinkt er op los, ligt toch ook vaak overhoop met anderen (van voorzitters tot medespelers). Ik weet het niet.. Als hij niet aan de toch vrij speciale Ajax cultuur kan aanpassen kan het ook zo 1 groot probleemgeval worden ipv aanwinst. Laten we het beste hopen voor Ajax.

19 mei 2011 om 17:14

cruijf rookte, van basten rookte.. dus dat is geen reden, en drinkt er op los is wat overdreven door de media en dergelijke. maarja zo vaak worden aankopen van ajax meteen in twijfel getrokken terwijl ik vorig jaar geen 1 twente fan hoorde over deze man, twente had het sterkste middenveld en nu die naar ajax vetrekt, hoor je iedereen over het roken en drinken? schei toch uit. bij twente deed zijn kwaliteit er niet voor onder, dus waarom wel bij ajax?

19 mei 2011 om 17:21

Misschien omdat niet elke voetballer in de Ajax cultuur past? Bovendien breekt roken en drinken je op een gegeven moment echt op. En dit wordt dus echt niet overdreven door de media.. Je kunt je zeker het auto ongeluk niet herinneren met een bezopen Janssen achter het stuur? Goed voorbeeld voor de Ajax jeugd zo een nieuw idool. Maar zoals je zegt, het kan ook goed uitpakken en Ajax ten goede komen. Ik hoop het echt voor jullie. Voetballen kan hij zeker. Maar ikzelf denk niet dat hij nog enorm veel goede jaren in de benen heeft met zijn lifestyle en dat het ook verkeerd kan uitpakken indien hij niet aan de Ajax cultuur kan wennen. We shall see.

Ps met jullie bankrekening zou ik Kevin Strootman gehaald hebben. Ook een linker middenvelder, jonger en gegerandeerd met een mooie toekomst in het verschiet.

19 mei 2011 om 17:31

die mening trek ik ook niet in twijfel, maar ik vind het wel volkomen absurd als mensen zeggen dat hij niet bij ajax zou slagen door het roken en het drinken. al keur ik het incident van een bezopen janssen niet goed. maar dat staat los van het slagen of niet slagen bij ajax. en ja hoelang die meegaat zullen we zien, maar ze praten over 2 jaar, en ik denk dat die dat wel gaat halen!

We weten allemaal wat er terecht is gekomen van spelers die van Twente naar Ajax zijn gegaan.
Nou Theo, veel succes en bedankt voor de afgelopen jaren.
Voor Theo komt wel weer een ander.

Dit is ook niet slim van Ajax. Het gekregen geld van het kampioenschap en Suarez, wordt nu weer bij andere eredivisieclubs neergelegd door Ajax..
- Fc Twente, Theo Janssen.
- AZ, Kolbeinn Sigthorsson
- Rkc, Boerrigter.
Goede aankopen maar toch hiermee kunnen zij zich meteen weer versterken!

19 mei 2011 om 20:44

Maar Ajax versterkt zich tegelijk toch ook met deze aankopen? Dat is nu eenmaal de grap van transfers.

19 mei 2011 om 20:54

Ja natuurlijk dat besef ik ook wel, maar dan konden ze zich beter met wat spelers van een buitenlandse competitie. Of het wat beter verdelen.

20 mei 2011 om 10:29

Tja aan de andere kant, vorig jaar vertrok will en goossens richting bv. Nec, Pieter Huistra als trainer naar groningen, nu doen kappelhof en burnet dat richting groningen en is ottenhof naar twente gegaan. Voor niks, wieleart overigens richting roda gestuurd, aissati richting vitesse.

Het is alleen maar mooi als een speler als janssen in nederland te bewonderen is, sigthorsson zich onder een bergkamp nog beter kan ontwikkelen en boerrighter ook een stap kan maken. Een serero, fischer,rits en markinovic zijn onlangs nog uit het buiteland gehaald, dus ik vind dat er wel degelijk evenwicht in zit.

Ik sta, als ik eerlijk ben, helemaal niet te springen om Janssen komend seizoen bij ajax te zien.
Zijn spel dit seizoen is verreweg van slecht, maar het is maar één jaar. Hij is al op leeftijd, dus rek zet er niet in. Hij kan de jeugdige spelers in de weg staan. Hij rookt (wat ik op zich niet erg vind), maar bij Ajax, een opleidingsclub met jonge jochies al dan niet uit regio Amsterdam, die opkijken tegen de godenzonen die in het eerste spelen, vind ik een brutale, rokende, drinkende speler niet echt een voorbeeldfunctie.

Verder vind ik het raar dat mijn mede-ajacieden nu ineens zo vol lof zijn over de speler Janssen. Vorige week kon hij niet meer dan vrije trappen geven. Nee ik zie hem liever naar het buitenland vertrekken. Haal dan als versterking voor het middenveld vejinovic (heracles), of had de slag eerder al geslagen met koolwijk, of nog eerder, met strootman.

19 mei 2011 om 18:45

Kan me je reactie wel voorstellen. Janssen is natuurlijk een goede speler, maar al wel bijna 30. Zijn levenstijl is niet echt bevorderlijk voor zijn gesteldheid en tevens heeft hij altijd al last van zijn knie.

Hier in het oosten was hij al vaak in uitgaansgelegenheden te vinden (vaak tot het cafe ging sluiten) en dat zal in amsterdam niet minder worden denk ik. Daarnaast was hij dan standaard dronken en druk met alle vrouwen.

Ik vind dat Ajax een zeer groot risico neemt met Janssen, maar zijn tijd om bij ons weg te gaan was wel gekomen. Hij had het gehad bij twente en dat kon je in sommige wedstrijden zien. Vooral tegen de kleinere clubs heeft hij moeite om zich op te laden en laat hij andere spelers het vieze werk opknappen.

19 mei 2011 om 19:24

Denk ook wel dat er bij er bij Twente een goed flesje wordt losgetrokken als dit rond is. Paar miljoen erbij en een speler die de ''eredivisie wel gezien'' heeft armer. Kan niet mooier.
Theo was een goede teamspeler, maar sinds vetrek van echte leiders als Perez en N'kufo zag hij zichzelf een beetje teveel als De man.
Hierdoor werd Twente als geheel veel minder en werden de tegenstanders niet meer zo gedomineerd als de jaren ervoor (ook ajax vorig jaar ondanks een miraculeuze 3-0).
Vooral het voetbal na de winterstop was bijzonder moeizaam met de wedstrijd tegen Ajax als dieptepunt. Na zijn commentaar op collega's terwijl hij zelf als een natte krant speelde heeft Twente het helemaal wel gezien met Theo, zoals hij het bij Twente wel heeft gezien.

Vreemd volk die ajacieden.

Eerst een hoop kritiek dat een voetballer rookt en drinkt maar nu hij waarschijnlijk naar Ajax gaat, maakt dat ineens niet meer zoveel uit. Ook een veel gehoorde uitspraak van ajacieden was; Spelers van Twente slagen toch niet bij een andere club. En zie........alles is op eens positief.

Bij Jeroen Verhoeven roepen ze Pizza, ik vraag me af wat ze bij Janssen gaan roepen.. Hij heeft een fenomenale trap maar ik denk dat Ajax beter een andere voetballer kan halen.

Hij heeft wel wat van vroeger Jan Mölby, die later naar Liverpool ging. Ook Jan Sörensen lijkt wel wat op hem, hoewel die bij Twente beter uit de verf kwam dan bij Feyenoord en Ajax. Denk dat De Boer in de CL heel brutaal tevoorschijn wil komen en daar past Janssen heel goed bij, hoewel hij qua uitstraling misschien eerder een Feyenoorder is.

Janssen was net op sportjournaal in gesprek met verslaggever.
Hij wist te melden wat hier ook al op VZ staat, dat het een goed gesprek was en dat ze nu bezig zijn met het uitwerken van het contract en dus financiele gedeelte.
Verder liet hij ook doorschemeren, dat zijn ambitie is om volgend jaar mee te gaan naar de EK. En ja als je dan bij Ajax wel degelijk de kans krijgt om te spelen èn bij een buitenlandse club een grotere kans loopt op de bank of tribune te belanden (in zijn beleving dan he), dan kan ookal is het weer de Nederlandse competitie, toch wel een belangrijk argument, temeer omdat het naderende EK wel eens zijn laatste kans kan zijn op een groot toernooi.
Verder vind hij de kans om te spelen om kampioenschap gekoppeld aan zekerheid van de CL ook een meerwaarde.....

Wil AZ niet misschien Kolbeinn Sigthorsson inruilen voor El hamdoui (+ cash)?

19 mei 2011 om 20:43

Ik denk niet dat El Hamdaoui terug wil naar AZ. Die zal wel naar het buitenland willen.

jansen gaat zeker slagen in amsterdam dat hij af enn toe rookt is niet erg crijf deed het ook en hij is legendarisch gewordern

Janssen zou zich wel nog wat meer als prof op moeten stellen willen mensen wat van hem aannemen bij ajax. Maar aan winnaarsmentaliteit hebben we inderdaad behoorlijk wat ingeleverd, vind overigens de jong en ebecilio dat wel weer hebben. Janssen kan er nog wat ervaring en gif ingooien, dat lijkt me prima, voordeel dat de boer hem kent van het ned. Elftal daarmee weet hij exact wat hij in huis haalt.

Ajax gaat heel brutaal aanvallend voetballen in de CL, met jonge spelers tegen vedetten volle bak druk vooruit. Janssen kan mee in dat spelletje en is daarnaast toch een specialist qua vrije trappen, we weten allemaal waar dat bij feyenoord toe heeft geleidt met Pi-air, verdomde handig. Een bal die op 20 meter van de goal ligt, vind ik moet eigenlijk altijd een schot op goal opleveren, kan niet zo zijn dat als je zoveel tijd hebt dat je de bal naast of over schiet.


Denken jullie nu echt dat jansen naar ajax gaat om dat zij kampioen geworden zijn ?
Dit was toch al rond voor ajax tegen twente speelde.
Hij wilde gewoon naar een grotere club, nou dat is hem gelukt.
Twente is toch niet te vergelijken met Ajax, daar willen toch alle voetballers die niet geschikt zijn voor
de absolute top heen.
Het is toch een eer als je daar voor mag spelen??
En het is nu een x zo,net zo als Ajax verliest Twente weer zijn spelers aan grotere clubs
Ik vind het een geweldige aanwinst, wel wat oud maar als hij jonger was dan was hij niet te betalen
voor Ajax.
Dus als het door gaat, een geweldige aankoop.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren