Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Utrecht besluit Du Chatinier te vervangen

Laatste update:

FC Utrecht gaat op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer. De afgelopen dagen werd er al gesuggereerd dat de Domstedelingen Ton du Chatinier zouden gaan vervangen en donderdagochtend is dit nieuws officieel gemaakt door de nummer negen van de Eredivisie. Assistent-trainer Jan Wouters neem de resterende trainingen van dit seizoen voor zijn rekening.

/

Utrecht liet Du Chatinier weten dat het de samenwerking in het komende seizoen niet wilde continueren, waarna de trainer besloot op per direct te vertrekken. Technisch directeur Foeke Booy heeft de technische en medische staf en de spelersgroep vanmorgen op de hoogte gesteld van de beslissing. De club gaat zich nu oriënteren op het aanstellen van een nieuwe hoofdtrainer.

Du Chatinier reageerde teleurgesteld op het besluit de samenwerking niet voort te zetten. “Het is jammer dat het zo is gelopen, maar ik kijk terug op een prachtige periode”, zegt hij. “FC Utrecht heeft me destijds de kans gegeven trainer te zijn van deze mooie club en we hebben met zijn allen fantastische resultaten geboekt in zowel de competitie als Europees. Ik wens FC Utrecht voor de toekomst veel succes toe.”

Volgens Booy was het vertrouwen van Utrecht in de coach verdwenen: “Het is jammer, dat we de rit niet gezamenlijk kunnen afmaken, maar wij vinden dat er onvoldoende basis is voor samenwerking in de toekomst”, zei hij. In de wandelgangen wordt Erwin Koeman genoemd als meest waarschijnlijke opvolger van Du Chatinier, terwijl ook Steve McClaren en Co Adriaanse in beeld zouden zijn.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Meer dan terecht
Hij heeft zeer matig gepresteerd dit seizoen en is raar omgesprongen met spelers.
Als je v Wolfswinkel op de bank zet voor Demouge ga je op een rare manier met talenten om.
Verder vind ik de ontwikkeling van het team nauwelijks aanwezig

19 mei 2011 om 10:52

precies, het zat er al aan te komen en dit is zeker ook terecht! met deze selectie moet minimaal de vooronde van de euro league kunnen worden gehaalt!

Nu wachten op nieuwe trainer! Maclaren zou mooi zijn, Adriaanse is te duur, en Koeman ook leuke optie! : we gaan het zien.

19 mei 2011 om 10:54

ja zat erin dit, hij vindt dat hij goed gepresteerd heeft maar los van de stunts in europa en tegen ajax had er meer in gezeten met deze selectie, zeker qua eindpositie op de ranglijst. de baas wil verder en met de chat wordt dat hem niet. wat ik me ernstig afvraag is waar hij ooit nog aan de bak komt. lijkt me meer dan wie ook een man die gebonden is aan één club en kan me hem simpelweg niet op een andere bank voorstellen. en dan nog los van de twijfelachtige vraag of er clubs zijn die zijn kwaliteiten (h)erkennen. ik zie hem er voor aan om opnieuw te solliciteren bij utrecht, desnoods als kantinejuf.

maar dan, theo janssen in een ajax shirt kan ik me bijvoorbeeld ook niet voorstellen. om het ultieme cliche er maar eens in te slingeren...... in voetbal weet je het nooit!

19 mei 2011 om 12:24

Gaat terug naar de topklasse of hoofdklasse denk ik. Verder ben ik heel erg blij dat hij eindelijk weg is want wat een dramatische wedstrijdinstelling legde hij de spelers op. Het leek wel of ze het veld in kwamen met de instelling dat ze liever niet verliezen als dat ze gaan proberen om te winnen. Eindelijk na 2,5 jaar ergernis gaat hij weg. Vond het in het begin niks, was zelfs pissig dat ze van Hanegem ontsloegen, vond het vorig jaar niks en dit jaar was het ook niets. Spelers werden niet echt beter, resultaten werden maar weinig gehaald en veel leuks hebben we ook niet gezien in de galgenwaard. Op het Europese deel na is het gewoon een weggegooid seizoen geworden. Nu hopen op Mclaren maar het zal wel Koeman worden. Is kijken wat hij er van bakt, hij krijgt van mij het voordeel van de twijfel ondanks dat het bij Feyenoord niet best ging toen.

19 mei 2011 om 12:36

en als je mocht kiezen: koeman / mclaren of adriaanse?

19 mei 2011 om 14:24

Adriaanse, ook iemand die vroeger al voor de club speelde en een fantastische trainer. Alleen jammer dat hij ook zo graag een fantastisch salaris wil verdienen, 2 miljoen gaat hij in Nederland nergens meer krijgen

19 mei 2011 om 10:56

dat hij v wolfswinkel op de bank zet kan veel redenen hebben.

Maar het lijtk mij duidelijk dat hij ondermaats heeft gepresteerd. Helemaal als je ziet welk spelersmateriaal hij heeft. Utrecht wil Twente achterna en dan heb je denk ik niks aan Duc. Ze moeten een type Fred Rutten hebben. Die kan opbouwen en topsportklimaat creeren.

19 mei 2011 om 11:09

Iedereen zit de hele tijd maar te wijzen op het spelersmateriaal maar de kwaliteit zit met name in de diepte van de selectie, niet in de breedte. Bij 3 geblesseerden zullen bijvoorbeeld van der Maarel, Zullo en de Kogel al snel uit de kast getrokken moeten worden, terwijl zij in principe gewoon nog niet klaar zijn voor het grote werk. Die zijn er voor de toekomst en moeten zo nu en dan wat minuten meepikken, niet noodgedwongen vast meedraaien.

Mbt tactische keuzes is Du Chat zeker niet altijd even doeltreffend geweest.

19 mei 2011 om 11:33

Brede slectie of niet, met die spelers moet je als nog minimaal de play-offs kunnen halen. hij heeft gewoon gefaald. Tegen de kleintjes punten laten liggen..

19 mei 2011 om 12:34

als die spelers geblesseerd zijn en je moet het met een lager niveau doen als een De Kogel, Demouge (overigens beter rendement in goals en assists van de falende v Wolfswinkel qua speelminuten over de afgelopen 3 seizoenen), Duplan etc. En iedere ploeg die Europees voetbal speelt altijd in de competitie punten verliest en spelers moe raken, dan had een andere coach ook problemen gehad

Toen Duchatinier over een complete selectie bezat werd er prima gevoetbald en ook punten gehaald.

Hij is bijna gehele seizoen zijn topscoorder van vorig seizoen kwijt geweest Mulenga (die toen meer scoorde in veel minder wedstrijden dan v Wolfswinkel en ook nog maar assists had) , Daarnaast hebben ze de blunder begaan om Keller zijn transfer te gunnen terwijl met hem in de basis vaak de 0 werd gehouden.

Schut is wisselvallig, kan heel goed zijn, maar staat ook vaak te slapen en dit seizoen wel 3 eigen doelpunten gemaakt waardoor ze bv in De Kuip verloren van Feyenoord terwijl ze die compleet wegspeelden.

v Wolfswinkel heeft veel goals door de penalties die hij maakt verder komt ie gemiddeld net als vorig seizoen en bij Vitesse rond de 10 velddoelpunten uit, gewoon matig en speelde vaak slecht. Hij blijft zo het eeuwige talent.

Assare, Silberbauer, Mertens waren ook meerdere wedstrijden door blessures en schorsingen er niet bij en de 3 Australiers waren ook vaak met Australie weg. Tja dan heb je een dunne selectie die dan niet beter is dan een FC Groningen, Ado, Feyenoord, Heerenveen, Roda, AZ etc. En die groep staat gewoon dicht op elkaar dat is bekend. Top 3 staat toch min of meer vast, en dan is het voor ca 10 ploegen die gelijkwaardig zijn als je naar fitheid selectie kijkt die strijden om plaats 4 t/m 13

Dan heeft Duchatinier met druk van Europees voetbal en vele blessures het nog beter gedaan dan zijn collega's Been en Jans die met niet mindere selecties lager eindigde.

Overigens heeft Utrecht juist veel punten verloren aan de grote ploegen, alleen wist men te winnen van Ajax 2x.

V Seumeren koos ook terecht voor een gezonde financiele huishouding en lieten 1e elftalspelers als een Keller gaan en haalde daar niets voor terug. Dat kost je dan punten, maar goed Utrecht staat er beter voor dan een Roda die grote tekorten heeft.

Adiraanse daar is v Seumeren fan van, maar die schijnt onbetaalbaar te zijn en ben bang dat Mclaren dat ook is, want die verdienen echt geld.

Erwin Koeman presteerder matig met Hongarije en Feyenoord en redelijk met Rkc, heeft geen Utrecht achtergrond wat men echt wil bij de club, dus lijkt me geen verbetering.

Hopen dat ze Co op sentiment kunnen triggeren, en dat ie in Nederland wil in de buurt van zijn vroegere woonplaats Zeist en bij de club waar hij zijn carriere als voetballer afsloot. Ook omdat Ajax en PSV geen nieuwe trainer zoeken en AZ ook niet.

Dan zou alleen het geld van Vitesse hem kunnen triggeren, maar ja de man is al in de 60, kan ie het nog opmaken?

Maaskant doet het goed in Polen zou ook een goede zijn, laat verzorgd voetbal spelen, maar zal wel onhaalbaar zijn.

Verder weet ik geen trainers van enig kaliber die financieel haalbaar zijn en bv een utrechtse achtergrond hebben zoals ze willen. Nu is alles Utrechts, gehele technische staf incl. TD en voorzitter. Dat was toen ook het streven, maar ja het kan zo maar veranderen.

19 mei 2011 om 14:03

Falende Rvw? Demouge een beter gemiddelde? Heb jij echt totaal geen kijk op het spelletje?

Ik kan je duizend-en-een voorbeelden noemen maar laten we het simpel en meest recent houden, AZ thuis. RvW staat om onverklaarbare redenen weer op het middenveld en loopt zich de pleuris van 16 tot 16. Demouge breekt geen enkele pot in de spits en verloor zelfs bijna alle luchtduels. Na een kleine 70 minuten mag RvW eindelijk in de spits, terwijl hij al heel wat kilometers had afgelegd, en scoort promt 2 x... Vond jij waarschijnlijk intikkertjes, ik kijk ook naar de (loop)actie voordat hij scoort. 2 x de verdedigers compleet de baas. We hebben in jaren niet zo'n groot talent als RvW gehad!

En penaltys, die gaan er natuurlijk bij iedereen in! 2 x in de arena binnen een kwartier tegenover de keeper van het Nederlands elftal, die scoort iedereen natuurlijk.

Hij is de beste Nederlandse spits qua rendement (bron: Vi.nl). En is nog een Europees topscorer van de voorronde.

Nee beste Mols1970, als wij een goede trainer hadden gehad dan was RvW de onbetwitse nummer 1 in de spits geweest en had hij ruim boven de 20 uitgekomen.

Maar jij ziet schijnbaar liever een met armen strooiende Demouge in de spits, lange ballen naar voren rossen (ook al de tactiek van onze coach) en aansluiten maar met zijn allen! Een belediging voor het voetbal hoe wij 85% van de wedstrijden hebben gespeeld.

19 mei 2011 om 14:27

hahahahahaha v Wollfwinkel die meters maatk en vecht voor de ploeg? en dan durf jij tegen iemand te zeggen dat die geen kijk heeft op het spelletje. Grap van de dag dit. als v Wolfswinkel nou eens peper in zijn reet krijgt en laat zien dat hij wil winnen kan hij een grote worden maar nu is het de meest luie overschatte voetballer van de eredivisie! hij kan niet eens een man passeren. was tegen AZ voor het eerst

19 mei 2011 om 14:36

Een man passeren met de bal hoeft ook niet met zo'n loopactie. Jammer dat je niet het vermogen hebt om ook het spel zonder bal te bekijken. Dat zegt voor mij wel genoeg.

19 mei 2011 om 14:49

als die spelers geblesseerd zijn en je moet het met een lager niveau doen als een De Kogel, Demouge (overigens beter rendement in goals en assists van de falende v Wolfswinkel qua speelminuten over de afgelopen 3 seizoenen), Duplan etc. En iedere ploeg die Europees voetbal speelt altijd in de competitie punten verliest en spelers moe raken, dan had een andere coach ook problemen gehad.

Falende van Wolfswinkel? 23 goals in 44 wedstrijden..

Toen Duchatinier over een complete selectie bezat werd er prima gevoetbald en ook punten gehaald.

Prima gevoetbald? Sinds eind vorig seizoen word er al regelmatig waardeloos gespeeld, muv de wedstrijden tegen de groten ploegen. Alleen het resultaat verbloemde dit nog enigszins.

Hij is bijna gehele seizoen zijn topscoorder van vorig seizoen kwijt geweest Mulenga (die toen meer scoorde in veel minder wedstrijden dan v Wolfswinkel en ook nog maar assists had) , Daarnaast hebben ze de blunder begaan om Keller zijn transfer te gunnen terwijl met hem in de basis vaak de 0 werd gehouden.

Hij heeft welgeteld 1 goaltje meer gemaakt dan Wolfie toen.. en hoe kun je over meer praten als ze welgeteld 7 en 8 goals maakten? Met het vertrek van Keller ben ik het met je eens, maar ook hij drukte op het salarishuis, dus er is wel degelijk wat voor te zeggen.

Schut is wisselvallig, kan heel goed zijn, maar staat ook vaak te slapen en dit seizoen wel 3 eigen doelpunten gemaakt waardoor ze bv in De Kuip verloren van Feyenoord terwijl ze die compleet wegspeelden.

Schut is gewoon niet van eredivisieniveau. Enige sterke wapen is zijn kopkracht. Wel respect verder voor deze jongen, want hij is echt een Utrecht-man in hart en nieren.

v Wolfswinkel heeft veel goals door de penalties die hij maakt verder komt ie gemiddeld net als vorig seizoen en bij Vitesse rond de 10 velddoelpunten uit, gewoon matig en speelde vaak slecht. Hij blijft zo het eeuwige talent.

Wederom 44 duels, 23 goals. Penalties onder zeer grote druk (ajax uit, Celtic thuis) zo koelbloedig inschieten? Vind ik een zeer knap, vooral voor een jochie van 22, blijkt dat hij mentaal ijzersterk is. ff de sportschool in en je hebt een topper in spé. Penalties zijn trouwens ook altijd nog moeilijker dan intikkertjes, aangezien de keeper al is uitgespeeld. (hoeveel heeft Vleminckx daarvan wel niet gehad?)

Assare, Silberbauer, Mertens waren ook meerdere wedstrijden door blessures en schorsingen er niet bij en de 3 Australiers waren ook vaak met Australie weg. Tja dan heb je een dunne selectie die dan niet beter is dan een FC Groningen, Ado, Feyenoord, Heerenveen, Roda, AZ etc. En die groep staat gewoon dicht op elkaar dat is bekend. Top 3 staat toch min of meer vast, en dan is het voor ca 10 ploegen die gelijkwaardig zijn als je naar fitheid selectie kijkt die strijden om plaats 4 t/m 13

Klopt we hebben die jongens paar keer moeten missen. Maar in mijn ogen is Mulenga toch echt het grootste gemis dit seizoen. Hij begon net lekker te draaien en te scoren, voordat hij alles afscheurde in zijn knie. Silberbauer ben blij dat hij weg is met de manier waarop hij speelde afgelopen half jaar. Asare is de meest onderschatte voetballer van de Eredivisie.

Dan heeft Duchatinier met druk van Europees voetbal en vele blessures het nog beter gedaan dan zijn collega's Been en Jans die met niet mindere selecties lager eindigde.

Vind je? Volgens mij hebben we de 2e seizoenshelft geen Europees meer gespeeld hoor? Juist dan mag je verwachten dat er punten gepakt gaan worden. We konden na een Europees duel ook uit bij Ajax winnen, waarom kunnen we met een normaal competitieprogramma niet uit bij Willem II, De Graafschap en Excelsior winnen?

Overigens heeft Utrecht juist veel punten verloren aan de grote ploegen, alleen wist men te winnen van Ajax 2x.

Je bedoeld denk ik kleine ploegen, tenzij je er op doelt dat Ajax een klein clubje is? haha nee maar veel mensen denken dat ons seizoen geslaagd is als we maar van Ajax winnen. Tuurlijk heel mooi, maar je koopt er uiteindelijk niks voor. Ik wil elk seizoen wel 2x van Ajax verliezen en de overige wedstrijden winnen hoor.

V Seumeren koos ook terecht voor een gezonde financiele huishouding en lieten 1e elftalspelers als een Keller gaan en haalde daar niets voor terug. Dat kost je dan punten, maar goed Utrecht staat er beter voor dan een Roda die grote tekorten heeft.

Strootman gehaald? Een van de grootste Nederlandse talenten samen met Roorda? En door de dunne spoeling voorin Demouge nog gehaald. We mogen blij zijn dat we die jongen hebben gehaald, anders hadden we voorin helemaal niks lopen. Normaal gesproken belandt hij volgend seizoen gewoon op de bank.

Adiraanse daar is v Seumeren fan van, maar die schijnt onbetaalbaar te zijn en ben bang dat Mclaren dat ook is, want die verdienen echt geld.

Helaas maar waar! Ook ik zie in Adriaanse de perfecte opvolger. Ik snap hem niet. Hij is al binnen lijkt me logisch, hij heeft de hele supportsschare achter zich, een grootaandeelhouder die achter hem staat, een talentvolle selectie en een ambitieuze club. Kortom, de ideale werkomgeving om iets te bereiken. Blijkbaar vindt hij geld belangrijker.

Erwin Koeman presteerder matig met Hongarije en Feyenoord en redelijk met Rkc, heeft geen Utrecht achtergrond wat men echt wil bij de club, dus lijkt me geen verbetering.

9e worden met RKC is redelijk? Vind ik een hele knappe prestatie hoor! En ook met Feyenoord werd hij 3e , met een kwalitatief slecht elftal. Ik zou hem wel eens willen zien bij ons cluppie, al zie ikzelf ook wat in Stanley Menzo. Speelde fris aanvallend voetbal en haalde nog mooie resultaten ook! (volendam, Cambuur)

Hopen dat ze Co op sentiment kunnen triggeren, en dat ie in Nederland wil in de buurt van zijn vroegere woonplaats Zeist en bij de club waar hij zijn carriere als voetballer afsloot. Ook omdat Ajax en PSV geen nieuwe trainer zoeken en AZ ook niet.

Gaat hem niet worden. We zijn bezig het salarishuis in te richten, dan is het onverantwoordelijk Co Adriaanse 2 miljoen euro per jaar te geven. Want ook dan, heb je geen enkele garantie dat hij daadwerkelijk gaat presteren.

Dan zou alleen het geld van Vitesse hem kunnen triggeren, maar ja de man is al in de 60, kan ie het nog opmaken?

Zolang hij zijn geld maar krijgt, is hij er wel voor te polsen. Olympisch elftal Qatar <--> Vitesse.. genoeg gezegd lijkt me?

Maaskant doet het goed in Polen zou ook een goede zijn, laat verzorgd voetbal spelen, maar zal wel onhaalbaar zijn.

Denk het ook ja, hij kan lekker de Champions League in als hij beetje gunstig loot.

Verder weet ik geen trainers van enig kaliber die financieel haalbaar zijn en bv een utrechtse achtergrond hebben zoals ze willen. Nu is alles Utrechts, gehele technische staf incl. TD en voorzitter. Dat was toen ook het streven, maar ja het kan zo maar veranderen.

Nou ja je zou kunnen denken aan een Ernie Brandts. 3e met Nac, nu kampioen in Rwanda. Alleen denkt veel te verdedigend, iets waar de supporters niet echt staan op te wachten. Verder zou je kunnen denken aan van Basten. Door hem zou je misschien een Mertens bij de club laten kunnen blijven en spelers van naam aan kunnen trekken. En ja van de mindere goden een Menzo of een Kalezic. Vind zelf heel jammer dat Pastoor naar NEC is gegaan, wat heeft die leuk voetbal laten zien bij Excelsior!

Ja ik had niks te doen, vandaar deze hele post

19 mei 2011 om 15:50

Hey Effe een vraagje (jij hebt tenslotte toch niks te doen )
Hoeveelste stond Utrecht tijdens de winterstop, want ik had echt het idee dat ze erg goed presteerde dit seizoen, maar het de 2e helft van de competitie slecht hebben gedaan. Klopt dat? als dat zo is dan heeft dat Europees voetbal juist een positief effect gehad. Ik vond Utrecht wel lekker voetballen, maar ik heb weinig wedstrijden van ze gezien. Talent genoeg in ieder geval.

19 mei 2011 om 10:57

ja leuk en aardig maar als dat talent geen bal goed raakt , kan je beter iemand erin zetten die er nog hard voor werkt .

19 mei 2011 om 11:03

Daar ben ik het zeker mee eens maar VWW raakte prima ballen dit seizoen en hij lijkt me ook behoorlijk leergierig en met alle respect voor Demouge maar dat is niet meer dan een leuke pinchhitter.
Het gaat me ook meer om de ontwikkeling als team en die mis ik toch heel sterk bij Utrecht

19 mei 2011 om 11:18

ja daar ben ik het ook mee eens utrecht heeft meerdere goede spelers zoals asare mertens strootman dus zouden sowieso hoger moeten kunnen eindigen.
maar VWW speelde in de wedstrijden die ik keek echt slecht en dat vond de rest van het publiek ook op de tribune.

19 mei 2011 om 12:44

v Wolfswinkel is zwaar overschat, mist heel veel kansen, creeert er zelf amper, geeft amper assists en Demouge werd gehaald als vervanger voor de geblesseerde topscoorder van vorig seizoen Mulenga.

Overigens Demouge heeft qua doelpunten en assists een beter rendement de afgelopen 3 seizoenen dan een v Wolfswinkel, maar dat geeft dus de armoede aan van v Wolfswinkel die dit seizoen Europees er wel stond, maar in de competitie hebben we hem op de tribune vaak vervloekt.

Een team kan zich niet ontwikkelen als je continue 3-4 belangrijke basisspelers mist of men moe is

Ook werd nog de halve finale beker gehaald die slechts met 1-0 met 10 man in Enschede van de landskampioen werd verloren. Ook niet slecht, helaas levert het niets op, maar als Utrecht de finale had gehaald hadden ze dus wel Europees kunnen spelen was Ton weer een supertrainer?

19 mei 2011 om 14:06

''we'' hebben RvW op de tribune vervloekt? Nou, ik weet niet waar jij zit maar ''we'' (vakken r/s/t) hebben Ton vaak vervloekt voor het misbruiken van RvW op 10 waardoor hij idd wel eens een stapje tekort kwam. Gek he, als je vanaf je eigen 16 moeten komen terwijl je zeer snelle buitenspelers hebt, dan ben je altijd te laat.

19 mei 2011 om 14:33

dan denk ik dat je een ander vak moet opzoeken. want Mols 1970 heeft 100% gelijk

19 mei 2011 om 14:38

Gelukkig hebben de voetbalkenners van Nederland een andere mening. Die zijn me meer waard.

Maar bedankt voor je grondig onderbouwde tegenwerping, kan ik wat mee :s

19 mei 2011 om 11:58

zeer matig eind.... het begin was erg goed zowel nationaal als internationaal...

Dat zat eraan te komen, geen europees voetbal halen met deze selectie mag je op aangerekend worden, daarnaast haalt hij ook niet het grootste rendement uit de combi van Wolfswinkel en Mertens

Fc Utrecht begon het seizoen goed maar zijn steeds verder afgezakt.
Opzich is het wel een mooi team

Goh wat een verrassing zeg... Juiste moment om uit elkaar te gaan. Een nieuwe trainer kan rustig in de voorbereiding zijn filosofie op de groep leggen en kan zelfs meebeslissen in de samenstelling van de selectie. Hij hoeft dus niet ergens halverwege door te gaan met de puinhoop van de vorige (valt hier wel mee overigens maar gaat even om het idee). In mijn ogen hoeft er niet veel te veranderen als de sterkhouders blijven. Ze hebben dit jaar ver onder de maat gepresteert en dat kan met een nieuwe coach zomaar anders gaan.

Eindelijk!

Met alle respect voor Ton, hij heeft goeie dingen gedaan in het verleden (europees etc.) maar hij kon het elftal niet meer beter maken terwijl er zoveel potentie in zit! Een plek tussen de 5 en 8 is zeker haalbaar..

We zullen zien wie er het stokje over neemt. Wel goed overigens dat Wouters mag aanblijven, want die deed het opzich niet verkeerd..

19 mei 2011 om 11:08

Hij heeft zeker goede dingen gedaan. Op het begin van het seizoen speelde Utrecht heel fris, opportunistisch en aanvallend voetbal. Was echt leuk oom naar te kijken. Ik verwachtte dan ook dat ze zeker bij de eerste 8 zouden komen. Mede door blessures heeft dit niet zo mogen zijn.

Toch denk ik dat dit Utrecht nog stappen kan maken en dat het daarome en goede keuze is om hem te laten gaan. Met een goede ervaren trainer kan men die laatste stap naar de subtop wellicht maken.

19 mei 2011 om 11:23

Precies, het belangrijktste nieuws vind ik nog wel dat Wouters aanblijft. Hij doet het erg goed en ligt ook lekker bij de spelersgroep en de rest van de organisatie.

Ik denk ook dat Koeman komt, omdat me de combinatie v.seumeren-booy-koeman-wouters logischer lijkt dan v.seumeren-booy-mcclaren-wouters..

Bovendien denk ik dat Koeman de minste centen vraagt en dat past ook wel in het beleid van het afgelopen jaar..

19 mei 2011 om 11:43

In het begin had hij ook Mulenga en Asare tot zijn beschikking maar die waren de rest van het seizoen veelal door blessures uitgeschakeld.
Ik denk dat deze 2 voetballers erg goed waren voor het systeem waarin Utrecht speelde.

19 mei 2011 om 11:59

Asare is in de 2e helft van het seizoen weer terug gekomen en gelijk weer zijn stempel gedrukt. Mulenga is wel een groot gemis voorin.

Ja van Seumeren had het bij Namen en Rugnummers al aangekondigd maar nu is het toch zover dat FC Utrecht en du Chat uit elkaar gaan! Doelstelling was plek 4 a 5 en dat is ruimschoots niet gelukt dus dan is het wel logisch dat hij FCU moet verlaten.

De ontwikkeling staat inderdaad het hele jaar al stil. Ik zie maar een juiste opvolger;

Co Adriaanse

19 mei 2011 om 10:55

Co lijkt me idd. een geschikte kandidaat voor FC Utrecht; er liggen mogelijkheden, een ambitieuze eigenaar en CO kan team echt wel beter maken. Geschikte kandidaat, past ook wel als persoon bij Utrecht vind ik.

19 mei 2011 om 11:05

Lijkt mij ook alleen zullen ze dan wel Mertens moeten behouden want dat is wel een type waarme Co wil werken. Tevens heeft Co een Utrechtse achtergrond dus 1+1=2

19 mei 2011 om 11:16

1 + 1 is 2 miljoen salaris. Dus onhaalbaar, net zoals plaats 4-5 met dit materiaal. Blijf toch eens gewoon realistisch daar in Utrecht. Ze hebben een leuke ploeg maar concurreren gewoon met AZ, Groningen Ado, Feijenoord, NEC eva om het linker rijtje.

19 mei 2011 om 11:40

Waarom is plaats 4 en 5 onhaalbaar voor FC Utrecht? Jij noemt AZ en Groningen als concurrenten, laat die clubs nu net 4e en 5e zijn geworden. Nogal krom dus, want je haalt je eigen bewering twee zinnen later onderuit. Overigens kan Feyenoord, een andere concurrent die je noemt, ook zomaar meespelen voor de 4e en 5e plek. Onder Ajax, FC Twente en PSV kan een hele rij aan clubs potentieel 4e of 5e worden, waaronder ook FC Utrecht. Zelfs ADO Den Haag lukte het bijna..

Anyway, het is goed dat Du Chatinier vertrekt. Ik waardeer zijn aanvallende spelopvatting, maar hij haalt niet het beste uit zijn spelersgroep en ik vind hem tactisch niet sterk genoeg om een wedstrijd naar de hand te kunnen zetten. Als FC Utrecht echt stappen wil maken hebben ze simpelweg een betere coach nodig. Het materiaal is er, alleen in de breedte zou het nog wat sterker mogen zijn.

19 mei 2011 om 11:50

Het is niet onhaalbaar, voor bijna alle clubs onder de top 3. Maar wees realisistich, je kunt net zo goed 6e 8e 0f 10e worden. het hangt van zulke kleine dingen af, blessures, een scheidsrechter die wel of niet een rode kaart geeft, etc. Het gaat me meer om het onrealistiche. Zoals de keuze van een nieuwe trainer, als dan Adriaanse genoemd wordt die twee miljoen salaris wil hebben, tja.

19 mei 2011 om 12:01

Co is te duur. Die vraagt 2 miljoen. Tevens neemt hij altijd zijn eigen technische staf mee, dus 't kostenplaatje word dan alleen maar groter..

Ik vind Erwin Koeman opzich geen verkeerde. Straalt rust uit en hij en Wouters kennen elkaar natuurlijk vanuit het Nederlands elftal en PSV periode..

19 mei 2011 om 14:07

Euh, is AZ niet 4e geworden? Groningen 5e?

Dus we moeten volgens jou concurren met deze ploegen, maar plaats 4-5 is onhaalbaar? Ja ja...

Het hing natuurlijk al een tijdje in de lucht en waarschijnlijk is het ook terecht. De rek leek er een beetje uit en als er van zoveel diverse kanten negatieve geluiden komen en de eindklassering voldoet niet aan de doelen die gesteld zijn, dan kan je vertrekken. Het zal Utrecht goed doen als er een frisse wind komt in de vorm van een nieuwe trainer. Du Chatinier heeft het als beginnend profcoach zeker niet slecht gedaan en het is jammer om een man van de club te moeten zien vertrekken. Gelukkig staat hij nuchter in het leven en beseft hij hoe de zaken in elkaar steken. Ik hoop dan ook hem in de toekomst, als hij meer ervaring opgedaan heeft, weer te verwelkomen bij mijn club.

Het is jammer dat het zo is gelopen?

Nou nee grote vriend. Met zo een selectie niet eens de play-offs halen dan ben je totaal ongeschikt.
Ongelooflijk dat die het seizoen mocht afmaken.

Met zo een selectie negende worden is toch een ramp prestatie van jewelste.

Je hoort hier velen zeggen: Met een selectie als die van Barca en Porto had ik ook alle prijzen gewonnen dit seizoen.

Zie hier het voorbeeld dat je met een goede selectie alleen niet je doelstellingen behaalt.

19 mei 2011 om 10:53

Overdrijven is ook een kunst. Het moge duidelijk zijn dat Utrecht het dit jaar niet makkelijk gehad heeft. Hij heeft zelf ook aangegeven, je mag je eigenlijk niet verschuilen achter het drukke schema en de vele (langdurige) blessures waarmee de club kampt, maar het zal wel een grote rol gespeeld hebben. Met zo'n elftal zou je hoger moeten kunnen eindigen, maar je leest het goed: elftal. Bij Utrecht staat er een prachtig basiselftal, maar in de breedte zijn we niet sterk. Zodra er een paar spelers wegvallen, wat het geval was, zijn er weinig spelers meer om het op te vangen en daar moet je het als trainer maar mee doen.

19 mei 2011 om 11:01

Daarbij moet ik er wel even aan toevoegen dat Utrecht meer A top internationals dan elke andere club op plaats 5-8 in de ploeg heeft.

Je kunt het niet ontkennen Utrecht heeft belabberd gepresteerd en dan is Du Chatinier aan te rekenen. Hij gaf zijn spelers geen vertrouwen. Zelf Mertens zag ik laatst op de bank beginnen. Dat is de beste speler van Fc Utrecht.

Bijna iedereen heeft dit seizoen wel punten gepakt tegen Utrecht,
Alleen Ajax heeft er weer 2x van verloren. XD Gelukkig heeft dat ons dit seizoen een keer niet opgebroken.

19 mei 2011 om 11:06

Er lagen inderdaad mogelijkheden met deze spelers en Du Chat heeft er niet het maximale uit gehaald, dat staat voorop. Zijn tactische keuzes zijn vaker slecht dan goed uitgepakt, ben ik ook met je eens. Maar 'ramp-prestatie-van-jewelste' en 'totaal ongeschikt', vind ik de prestaties van Du Chat echt tekort doen. We hebben tot het einde meegedraaid om de plaatsen voor de play-offs, hebben een prachtprestatie in Europa neergezet, zijn in de halve finale van de beker gestrand en zijn daarnaast 1 van de Eredivisieploegen geweest met de meeste wedstrijden.

19 mei 2011 om 12:49

kan Duchatinier er iets aan doen dat Mulenga gehele seizoen geblesseerd is?

Dat Lensky, Assare, Mertens, Silberbauer vaak geblesseerd of geschorst waren?

Dat Keller verkocht werd die altijd de 0 achterin hield?

Dat Europees voetbal altijd punten kost , blessures en vermoeidheid geeft?

Hebben spelers zelf ook geen verantwoording en een Wouters die heel belangrijk is?

Of bij verlies is atlijd de trainer schuldig?

Kijk sympathiek komt ie niet over, maar welke trainer had met een opnieuw vaak falende v Wolfswinkel; en met al die blessures en 2e elftalspelers als Duplan, Demouge, De Kogel etc, wat ze eigenlijk zijn, wel resultaat behaald?

Ik vind Jans en Been gezien spelersmateriaal en geen druk van Europees voetbal de 2 groots falende trainers naast Rutten die met PSV niet eens top 2 haalde.

19 mei 2011 om 14:12

Mulenga? Kan hij niks aan doen

Lensky, Asare e.d. vaak geblesseerd? Nee, ook niet. Wel dat hij veel spelers (lensky oa) continu op een andere plek ziet spelen. Lensky was grootst in vorm totdat hij overal en nergens terecht kwam en, heel vreemd, compleet uit vorm raakte.

Keller verkocht? Ja natuurlijk want hij stelde hem nooit op!!

EL voetbal? AZ is evenver gekomen en had tegenstanders waarbij je veel moest reizen. Waar is AZ geeindigd dit seizoen? Precies.

Wouters? Ja, vind ik ook vreemd. Ik vind ze beide verantwoordelijk.

Verlies ligt aan de trainer? Nee, natuurlijk niet altijd. Maar hoevaak heeft hij tactisch tijdens een wedstrijd iets omgezet zodat het wel ging lopen? Hoeveel ''gouden'' wissel? Precies.

Falende RvW is lachwekkend maar dat heb ik in een andere reactie al gezegd.

Ik denk dat hijzelf dit ook wel zag aankomen, zeker wanneer je de doelstellingen niet haalt wordt het een lastig verhaal. Wat dat betreft heeft Rutten het beter getroffen.

19 mei 2011 om 11:06

Eigenlijk wel opvallend: Du Chatinier moet vertrekken en Rutten mag blijven.
Bij elke andere topclub was Rutten naar mijn idee de deur gewezen.
Ook al heeft Rutten met blessures te maken gehad, toch heeft hij bijvoorbeeld Berg veel te veel krediet gegeven. En Rutten blijft eindverantwoordelijk.

Ondanks het geld probleem bij PSV moet ik bijna het onderstaande concluderen:
eigenlijk handelt Utrecht nu meer als een topclub dan Psv?

19 mei 2011 om 11:37

Ja, precies mijn punt, ook Rutten heeft al twee jaar geen prestatie naar behoren neergezet en die mag wel blijven.

19 mei 2011 om 14:32

Ze hebben bij Rutten in de winterstop zijn beste speler verkocht en zijn spits raakte al vroeg geblesseerd. Zijn vervangende spits heeft een record aan kansen gemist, kan je hem moeilijk de schuld van geven. Rutten speelde best aanvallend, zijn team maakte alleen de kansen niet af. Als ik heel eerlijk ben, ik vond PSV vaak leuker om naar te kijken als Ajax (zeker onder Jol) en Twente. Maar dat Duchatinier er uit gaat, daar ben ik niet rouwig om. En wat betreft dat Utrecht meer handelt als een topclub: de echte topclubs vervangen zelden trainers omdat ze van te voren vaak zien wat een goede is. Kijk naar Arsenal, Barcelona, etc.

Als ze Steve Mcclaren weten te strikken hebben ze daar een heel goede aan.

europees hebben ze leuke successen geboekt en ook de start van de competitie zag er veelbelovend uit. De laatste paar wedstrijden is natuurlijk ondermaats, hij heeft te lang vastgehouden aan demouge denk ik.
ben benieuwd waar hij nu heen gaat, vind het nl. een echte clubman en kan me hem niet in een andere dug out voorstellen.

Dit zat er aan te komen. Tegenvallende resultaten met een ploeg die mee zou moeten kunnen spelen om plek 5/6.. Zal mij benieuwen wie hem vervangt. Hoop voor Utrecht dat ze Mcclaren echt aan kunnen trekken, maar de kans lijkt me klein. Wel een trainer die een club naar een hoger niveau kan brengen. Krijgt veel voor elkaar bij spelers, zorgt ervoor dat spelers voor elkaar door het vuur gaan. Was bij Twente ook goed te zien: Arnautovic en Elia hadden beiden nog nooit gehoord van verdedigen.. Mcclaren wordt coach zie je Elia en Arnautovic elke keer meelopen met hun back en fanatiek meeverdedigen.. Denk dat Co de best mogelijke optie is voor Utrecht..

Denk dat Erwin Koeman de ideale opvolger zou zijn volgend seizoen met Wouters ernaast een goed duo denk
verder zou Utrecht mits er niet teveel bepalende spelers weggaan en met 1 a 2 gerichte aankopen volgend seizoen voor de plekken 4 tot 7 moeten gaan

19 mei 2011 om 12:51

E koeman heeft nou als trainer niet echt goede prestaties neer gezet hoor en is geen Utrechter wat ze wel graag willen.

E Koeman is lood om oud ijzer

Hij heeft het niet goed gedaan, had de play-offs moeten halen. Hij heeft vooral de fout gemaakt om te blijven wisselen tussen van Wolfswinkel en demouge. Demouge kan het niveau niet aan en van wolfswinkel heeft vertrouwen nodig.

Vrienden van me vonden Du Chatinier altijd een goede en veelbelovende trainer, ik had altijd wel mijn twijfels over hem. Hij heeft het goed gedaan in de Europaleague maar in de competitie was het niet al te best. Natuurlijk was daar twee keer winst op Ajax maar hoeveel wedstrijden hebben ze wel niet verloren aan clubs die lager dan hen stonden?

Met deze selectie was het in principe mogelijk om voor plaats vier te gaan, dat is bij lange na niet gebeurd dus moet hij weg.

Van Seumeren heeft genoeg kennis meegenomen vanuit het bedrijfsleven en ziet wel wanneer iets aan de werknemer (Du Chatinier) ligt of aan de materialen (spelersgroep).

Wie o wie wordt nu de volgende FC Utrecht trainer?

Goed dat hij weg gaat. Hij kreeg een europees voetbal waardig elftal niet aan de praat en dan is het beter dat de wegen scheiden. Ik hoop voor Utrecht (als Ajax supporter) dat er een goede trainer naar voren komt die europees voetbal kan halen. Met dit materiaal kunnen ze dat en verdienen ze het ook.

19 mei 2011 om 12:55

als de helft van die goede selectie niet fit is, geblesseerd of geschorst dan kan je moeilijk Europees voetbal verlangen

En eerst maar eens zien welke spelers weggaan en wat daarvoor terugkomt, er is geen zinnig woord te zeggen hoe Utrecht er volgend seizoen voorstaat

Wat als Mertens weg is, en een Lensky en Vorm?

En wat doen de concurrenten die zitten ook niet stil.

Vitesse gaat miljoenen investeren en een nieuwe trainer zoeken, dus wat als daar toch wat kwaliteit komt? Heerenveen, Groningen? prima selecties en anders miljoenenopbrengst voor bepaalde spelers.

Ik ben als de dood dat men met een E Koeman of Kruy met zijn grote mond komen, die als trainer niet veel hebben gepresteerd.

Adriaanse en Mclaren zijn financieel onhaalbaar.

Ik hoor allemaal namen in de rondte gaan, maar geen van allen past in het plaatje van Fc Utrecht. Wij moeten een man van de club aan het roer hebben. De gehele technische staf van dit seizoen had een diepgeworteld Utrecht-verleden en dat moeten we in stand houden. Kijk bijvoorbeeld of er geschoven kan worden met Booy of dat we Kruys kunnen aantrekken. Ik zit helemaal niet te wachten op een Engelsman die geen Nederlands kan en ons komt vertellen wat er allemaal moet veranderen, dat zou de hele cultuur in de war schoppen.

19 mei 2011 om 11:19

Waarom niet? Hij heeft inmiddels wat ervaring met de Nederlandse cultuur bij Twente opgedaan. Volgens mij had hij het daar zo slecht niet gedaan toch? Ik zou zeker voor Steve gaan, alleen denk ik dat hij niet haalbaar is.

19 mei 2011 om 11:23

Natuurlijk, hij heeft het goed gedaan bij Twente en heeft iets aan ervaring met Nederland, maar feit blijft dat de cultuur bij Fc Utrecht gestoeld is op mensen van de club. Die hun hart verpand hebben aan de club. Zie Booy, Van Dop, Van Seumeren, De Kruijk, Wouters. Stuk voor stuk jongens met de Utrechtse mentaliteit. En dan komt plots Mc Laren voorbij fietsen. Past totaal niet in het plaatje.

19 mei 2011 om 11:36

Hmm, ik ben van mening dat een goeie coach (mourinho) ook kan slagen bij een club waar de cultuur gelinkt is aan de stad zelf. Twente was voor Mclaren ook ''dat provinciale clubje''. Mclaren heeft Twente nationaal en internationaal een gezicht gegeven. Munsterman en van Halst hebben ook hun eigen cultuur aan de kant gezet om een trainer binnen te halen die successen kan leveren. Waarom zou Utrecht niet hetzelfde moeten doen?

19 mei 2011 om 11:42

Als alles om succes draait wel ja. Bij mij draait het voetbal ook om het plezier en het samen zijn met mensen waarmee je veel overeenkomsten heb. Waarschijnlijk wordt dit gezien als een zeer persoonlijke mening maar ik vertik het om mijn clubcultuur op te geven om weer een jaartje Europa in te gaan. Alsof ze bij de vishandelaar die er al 10 jaar staat gehaktballen gaan verkopen.

19 mei 2011 om 12:04

Tsja Van Tamelen,de Ruiter De Kruyf zo kan je wel even doorgaan.
Je hebt hier ook zeker gelijk in maar wil je dan weer een Utrechter als Gert Kruys in het diepe gooien.
Ik vind van niet we hebben nu ervaring nodig Mc Laren lijkt mij een prima optie of misschien Neeskens we zullen zien.

19 mei 2011 om 11:28

Wat een onzin dat het alweer Utregse trainers moeten zijn. Als we ooit een keer ergens van af moeten willen is het wel die gedachte!

Een trainer moet gewoon kwaliteiten hebben. Of hij nu Utregs, Amsterdams, Berlijns of Timboektaans is.

Trainers zoals Kruys, Adelaar, Duchat (etc) zijn gewoon niet goed genoeg. Niks ten nadele van de heren, prima gasten. We hebben eindelijk eens de mogelijkheden om echt stappen te maken. Zorg ervoor dat er een trainer voor de groep komt te staan die dit kan waarmaken.

Erwin Koeman lijkt me een prima kandidaat. Mcclaren idem. Trainers met ambitie en kwaliteiten, zo zie ik ze graag.

19 mei 2011 om 11:37

Dit is een club van het volk, met een zeer kenmerkende clubcultuur. Juist het Utrechtse gezicht dat aan de ploeg verbonden is, is hetgeen waardoor ik van de club hou en waarschijnlijk met mij nog honderden anderen. Ik ben helemaal niet bereid om de het volledige imago, hetgeen ingebakerd zit in de vereniging, op de schop te gooien om een paar plaatsen hoger te eindigen.

Ik speel liever voor het linkerrijtje dan dat ik een trainer voor de ploeg krijg te staan die 's ochtends bacon eet en thee drinkt en niet eens in onze taal kan communiceren met de spelers.

19 mei 2011 om 11:39

Dus als ik het goed heb.. jij eindigt liever 10e met een Utrechter aan het roer dan kampioen worden met een buitenlander voor de selectie? :P

19 mei 2011 om 11:45

Ja, doe dan maar iemand die gewoon in plat Utregs voor de camera mooi even zegt waar het op staat, die spelers met een one-liner de grond intrapt op trainingen en die zijn eigen publiek zou aanspreken op ongeregeldheden. Niet alles draait om succes.

19 mei 2011 om 11:58

@jsv030

Geloof me, ik kom al ruim 20 jaar bij de FC en weet wat er speelt. Echter is dat een romantische gedachte.

Maar als ik de keuze krijg om ''on-utregs'' combinatievoetbal te spelen en hiervoor succesvol te zijn weet ik wel. De jaren van vechtvoetbal liggen mijlenver achter ons, daar hebben we de selectie helemaal niet voor!
En gelukkig maar.

Dat er ook bij combinatievoetbal strijd geleverd moet worden lijkt me duidelijk, maar voetbal moet de boventoon krijgen. Dat er nog een paar honderd supporters zitten die niet mee willen gaan met de tijd is jammer, maar het zij zo.

19 mei 2011 om 12:59

Utrecht is een soort van Engelse club ik denk dat Mclaren beter bij Utrecht past en resultaat zal boeken dan een Kruys, Adelaar of Duchatinier.

Sympathieke vakman en Utrecht is een club met Engelse mentaliteit, mouwen opstropen en hij laat ook nog verzorgd voetbal zien.

En wat is utrechts?

Adriaanse woonde in Zeist, voetbalde bij Utrecht, maar heeft een Ajax en ADo verleden, zou die daarom niet meer passen?

vd Brom heeft geen ADO verleden maar doet het beter dan al die ADO voorgangers bij elkaar.

En Twente was ook niet ongelukkig met de Engelse Mclaren of de Belg Preudhomme?

Hiddink speelde bij de Graafschap en komt uit Varseveld en woonde als trainer van PSV in Amsterdam.... nou is dat dan een clubman?, tja

Het was te verwachten. Hij heeft mooie dingen gedaan met Utrecht, alleen dit seizoen heeft hij het niet waar kunnen maken (mislopen Europees voetbal), dus dan ga je op zoek naar een nieuwe trainer. Ben benieuwd wie het wordt. Ik denk dat Adriaanse al te duur is en Mcclaren zie ik eigenlijk ook niet echt komen. Koeman zou inderdaad goed kunnen, lijkt me een prima opvolger.

Ik denk dat Erwin Koeman prima bij de club past. Kan met wat ego's omgaan en hij maakt spelers beter, vooral dat laaste is Du Chatinier in tekort geschoten

19 mei 2011 om 13:02

welke spelers maakte E Koeman beter dan? en noem eens zijn successen als trainer?

Welke ego's zijn er bij Utrecht? alleen Mertens en die gaat toch weg en die had onder Duchatinier op 1 wedstrijd na altijd een basisplaats als ie fit was en werd juist door Duchatinier direct belangrijk gemaakt als basisspeler nadat ie van het kleine Agovv over kwam

Werden Lensky en Assare niet beter onder Duchatinier? of een Duplan die tot zijn 27e bij degradatieclubs voetbalde?

Haalde Strootman niet Oranje onder Duchatinier en een Vorm?

tja het is maar hoe je het wilt zien

19 mei 2011 om 14:16

Erwin Koeman is met een degradatieelftal 7e geworden. Daarnaast met een Feyenoord in afbraak 3e...

Ik weet niet of hij de juiste man is, hij zal zich moeten bewijzen.

Strootman haalde overigens Oranje direct na zijn 1e wedstrijd, ja daar heeft Duchat idd een hele grote rol in gespeeld...

Lensky is alleen maar slechter geworden. Asare is de enige die stappen heeft gemaakt.

Du Chat is een mooie kerel, maar heeft de afgelopen twee jaar niet voldoende uit de toch bovengemiddelde selectie gehaald. Die Van den Dop en Van Seumeren maken op mij over het algemeen een louche indruk, maar deze beslissing is terecht en het is netjes dat ze dat gewoon aan het einde van het seizoen doen.

Co Adriaanse vraagt een salaris van 2 miljoen op jaarbasis. Utrecht wil en kan dit niet betalen! Adriaanse is dus geen optie! En het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat Steve Mcclaren het voor minder gaat doen!

Hehehehe, wat een opluchting dit. Onbegrijpelijk dat je 9e eindigd met zo'n spelers groep!!!!

Duchat is natuurlijk trainer geworden uit nood en heeft het naar behoren gedaan. Het is natuurlijk geen toptrainer en wanneer de resultaten dit ook niet laten zien moet je je conclusies trekken. Ik denk dat het idd tijd is dat er een andere trainer gaat komen en dat duchat bij een andere ploeg aan de slag moet waar de druk nog wat lager is. Van Seumeren heeft een aardige vinger in de pap en zal een trainer willen, waarmee spelers ook beter worden en er een stijgende lijn wordt ingezet.

Lijkt me een logische beslissing. Du Chatenier heeft het goed gedaan vorig seizoen, maar dit jaar is zijn magie uitgewerkt met uitzondering van de klapper tegen Celtic.
ALs je een spelersgroep tot je beschikking hebt met van Wolfswinkel (die hij in mijn ogen te vaak op de bank zette), Mertens, Silberbauer, Vorm, Asare en Strootman, dan is een 9e plek te laag. Vooral tegen het einde van het seizoen had FC Utrecht een paar bizar slechte wedstrijden. Wordt hoog tijd voor een frisse wind in FC Utrecht. Als ze volgend seizoen de spelersgroep bij elkaar kunnen houden, moeten ze toch meedoen tussen plek 4 en 7.

19 mei 2011 om 11:13

Mmmh is wel weer zeer kort door de bocht allemaal. Er zijn meerdere uitzonderingen geweest, maar het elftal bleek gewoon totaal niet constant, vooral ook door de grote hoeveelheid personeelswijzigingen. Van het rijtje spelers die jij opnoemt is Asare lange tijd geblesseerd geweest en Strootman pas later ingestroomd. Er kan dus het een en ander gerelativeerd worden.

Desalniettemin ben ik het wel met je eens dat het een terechte beslissing is en dat ze, mits compleet, tussen plek 4 en 7 kunnen eindigen volgend seizoen. Al helemaal als je bedenkt dat we dan geen 50 wedstrijden hoeven te draaien.

Eindelijk ,niks mis met hem hoor erg symphatieke man, maar hij had absoluut geen tactisch inzicht het leek als of hij maar wat deed.

Goed. Nu de toekomst in. Met mannen als Strootman, Asare, v Wolfswinkel, Vorm en Mertens is plek 9 verschrikkelijk. Hopelijk blijft selectie grotendeels in tact volgend jaar moeten we beter presteren. Utrecht kan zoveel beter. Forza Utrecht!

19 mei 2011 om 13:08

hopen dat ze v Wolfswinkel kunnen verkopen en daar een spits voor terug kunnen halen die meer assists en velddoelpunten weet te maken

v Seumeren is helemaal fan van Koevermans, maar die was 2x finacieel onhaalbaar, wellicht nu? werk hard, en scoort altijd als ie vertrouwen krijgt, pas perfect bij Utrecht.

Helaas is door tragische geval met Nesu ook een linksback nodig en die is er nog niet op 1e elftalniveau.... dus daar moet men noodgedwongen investeren

Als Mulenga dan fit is en men haalt een goede vervanger voor de waarschijnlijk vertrekkende Mertens (anderlecht) en men speelt geen Europees dan is een ploeg fris en fit. En dan hopen dat er spelers uit het 2e wat meer ontwikkelen zoals die 3 australiers

Verder mogen bij Feyenoord wat goede bruikbare spelers weg, Decler (linksback), Bruins (voor Silberbauer), of een Ausenaer.

En een scorende spits zou welkom zijn en als die niet goed is dat ie andere spelers kan bedienen. want een van Wolfswinkel speelt vaak slecht en dan compenseert ie niet met hard nuttig werken of zo, nee dan speel je met 10 man,geldt overigens ook voor een Mertens

19 mei 2011 om 14:18

Een van de grootste jongen talenten verkopen om een oude rot terug te halen, wat een beleid!

Nogmaals, een spits staat er om te scoren. Niet om trucjes te doen, assists te geven, enz. RvW heeft van alle Nederlandse spitsen het hoogste redement gehaald. Cijfers liegen niet.

Dit zat er al geruime tijd aan te komen.
Du Chat heeft ongelofelijk slecht gepresteerd met de kwalitatief goede selectie. Daarbij was het bekend, dat Seumers prestaties eiste.

Du Chat is een type straatvechter en voegt als trainer weinig toe. Type Atteveld, ook altijd omstreden.

> Kandidaten: Erwin of Ronald Koeman. Maar de topkandidaat wordt Steve Mc Laren in mijn ogen !

Niet verrassend dit neuws. Ik vind wel weer verrassend dat het op 3fm nieuws komt,....

Maar dit zat er wel aan te komen gezien de berichtgeving de afgelopen weken. Bij Utrecht geld ook gewoon doelstellingen niet gehaad? tot ziens en het gaat u goed verder.

Benieuwd wie het gaat worden...

Terecht dat Utrecht dit besluit neemt. Wat heeft deze man dit seizoen matig gepresteerd zeg. Met dit spelers materiaal moet je met twee vuisten in je neus Europees voetbal kunnen bewerkstelligen. Maarja, als je systematisch je beste spelers op de bank laat is het niet verwonderlijk dat je onnodig punten gaat verspelen. Absoluut Utrecht-onwaardig. Ik denk ook dat het best eens een poosje kan duren voordat hij terugkeert als trainer van een Eredivisie club. Dit jaar heeft hij namelijk echt een schandalige prestatie geleverd.

19 mei 2011 om 11:18

Schandalig, absoluut onwaardig. Waarom volledig de grond in trappen? Hij komt net kijken in het profvoetbal en wordt direct voor de leeuwen gegooid met een selectie die 50 wedstrijden moet draaien, met hevige blessures gekampt heeft en die daarnaast in de breedte zeer beperkt is. Ik ben wel van mening dat je een trainer moet afrekenen aan de hand van doelstellingen, en dus is het terecht, maar we zijn de play-offs uiteindelijk op een haar na ontlopen, zijn doorgedrongen tot de groepsfase in Europa en stonden in de halve finale van de beker. Das geen schande?!

19 mei 2011 om 11:24

Met deze selectie hadden jij en ik (bij wijze van spreken) ook Europees voetbal kunnen halen. Gewoon Altijd Mertens en Van Wolfswinkel opstellen, dan komen die doelpunten vanzelf. Hij wilde even de grote trainer uithangen door zijn beste spelers vrij systematisch aan de kant te houden of pas laat in te brengen. Dat is vragen om het niet halen van doelstellingen. Hij heeft het in zijn eerste jaren niet echt slecht gedaan. Maar omdat hij vervolgens dit jaar zo abominabel heeft gepresteerd is het absoluut niet vreemd dat hem de deur wordt gewezen. (kijk maar naar Van Gaal bij Bayern... In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst)

19 mei 2011 om 11:50

Afgezien van het vorige seizoen heeft hij het dit seizoen ook niet abominabel (!) gedaan, waar haal je het vandaan? Ik heb het zojuist al gezegd: groepsfase Europa League, halve finale beker en bijna play-offs is toch verre van dramatisch ofwat?! Ik heb ook aangegeven dat er een aantal tactische keuzes geweest zijn waar ik niet achter stond, maar dat van Wolfswinkel bijvoorbeeld een paar keer op de bank zat, daar kon ik me redelijk in vinden. In sommige situaties was er nou eenmaal meer behoefte aan een aanspeelpunt in de spits en daarnaast heeft van Wolfswinkel een hele reeks aan wedstrijden gehad waarin hij niet scherp oogte. Dan mag hij ook wel even op zijn plaats gezet worden. Mertens wissel vind ik natuurlijk onbegrijpelijk, hij is 1 van de weinige verrassende spelers die wedstrijden kan doen open breken, Ricky niet.

19 mei 2011 om 13:11

Mertens is maar 1 wedstrijd er naast gezet in 2 seizoenen man, ken je feiten! en terecht want hij speelde matig en was maar met zijn transfer bezig, en juist toen ie erin kwam was ie eindelijk geprikkeld en scoorde ie, dus was een goede keuze van Duchatinier die hem haalde van Agovv en hem direct als basisspeler maakte en hem Altijd (op 1 wedstrijd na) opstelde als hij fit was!

V Wolfswinkel speelde vaak slecht en miste veel kansen en was dan verder ook volkomen nutteloos, net als in zijn Vitesse periode schiet hij vaak te zacht in, of mist ie kansen en creeert zelf weinig, en nooit meer dan 10 velddoelpunten in een seizoen ondanks dat ie altijd wel 30 wedstrijden speelde, ook bij Vitesse deed ie dat niet

Du Chatinier heeft het gewoon naar behoren gedaan, Toen die het stokje van van Hanegem overnam werd die gelijk voor de leeuwen gegooit en deed het gewoon hartstikke goed. Maar Utrecht wilt gewoon verder en de spelers beter maken. Onder Du Chatinier zie ik het niet zo snel gebeuren.

Bedankt Du Chatinier!

Ik ben benieuwd of we de beste man ooit nog op het hoogste niveau terug gaan zien als hoofdcoach. Ik vond de europese wedstrijden van Utrecht erg attractief dit seizoen en daar hebben ze een erg goede indruk achtergelaten. In de competitie viel het allemaal wel wat tegen maar een doelstelling voor plaats 4 is wel erg enthousiast. Dat zou de eerste positie betekenen na ajax, psv en twente. Al met al heeft hij niet gebracht wat er van hem werd verwacht en is de indruk dat hij dat volgend seizoen wel zou redden dus niet aanwezig.

Nou word ik van Erwin Koeman ook niet echt warm...

Vind het qua uitstraling ook niet echt een toppert!
Beetje hetzelfde als du Chat..

Maargoed, we zullen pas oordelen nadat hij zijn kunsten heeft kunnen tonen (als die Koeman komt)
(wat overigens wel lekker klinkt; koeman rot op, koeman rot op ;-) )

Ton bedankt!
Je hebt een paar mooie seizoenen gedraaid met Utreg, helaas dit jaar wat minder, ik snapte ook niet altijd je wissels :-). Succes met je volgende klus!

De chemie was ongetwijfeld uitgewerkt. Toch blijft het jammer, want hij heeft goed werk verricht. Ik denk dat met name de vroege start aan het seizoen, met erg goede Europese resultaten te veel hebben gevraagd van de selectie richting het competitieslot. Nieuwe coach krijgt weer genoeg kansen in deze competitie zonder subtop

Bedankt voor de mooie jaren Tonnie.

Chemie was uitgewerkt en ontslag was onontkoombaar. Echter ben ik bang voor wat er voor terugkomt. Iemand uit de stad of met binding met de club is voor mij een must, de namen die ik nu hoor hebben dat allemaal niet.

Ik denk goed nieuws voor FC Utrecht. Zo'n goede eerste seizoenshelft en zo'n dramatische tweede seizoenshelft, waar weliswaar dik verdiend gewonnen werd van Ajax, maar in de andere wedstrijden werd er te weinig resultaat geboekt. Dat hij van Wolfswinkel er vaak naast zette vond ik een gedurfde keuze. Van Wolfswinkel is één van de grootste talenten van de Eredivisie en hij kan goed voetballen. Dat je dan als trainer voor Demouge kiest is opmerkelijk. Dat is toch meer een spits die je er in de 70ste minuut in zet. Du Chatinier was qua uitstraling en houding misschien wel de ideale trainer voor FC Utrecht, maar als je met dit team geen Europees voetbal kan halen dan is dat toch echt de fout van de trainer.
Aangezien Neeskens en Adriaanse negatief tegenover een komst naar Utrecht stonden zal Erwin Koeman de plaats van du Chat wel innemen.

Erwin Koeman liever niet. Geen uitstraling. Nog niets gepresteerd.
Mclaren lijkt mij geweldig!

19 mei 2011 om 11:24

mclaren kan wel na een club met een grotere begroting en historie dus dat zie ik niet gebeuren

19 mei 2011 om 11:27

Ik zie die man ook graag komen, wat een vent ,wat een uitstraling!

Ben het wel eens met suaresj....die man kiest niet voor ons!
Momenteel heeft West Ham ook interesse meen ik, en met dat geld kunnen wij nooit mee!

19 mei 2011 om 13:13

precies, ik moet die Koeman ook niets, grijze muis, middelmatige trainer, nergens gepresteerd

Mc Laren of Adriaanse zou top zijn maar te duur, of v Seumeren moet daar wel de meerwaarde van zien en in salaris durven te investeren.... en hij is erg fan van het Twente model en de trainer Adriaanse die hij eerder al probeerde te strikken

19 mei 2011 om 11:26

Misschien is Du Chat wat voor naast Fredje op de bank???
Die andere kale gaat toch weg bij jullie!

19 mei 2011 om 11:32

Ik zelf denk dat Mcclaren een prima trainer zou zijn voor Utrecht maakt spelers beter en brengt structuur in een team, alleen of hij haalbaar is vraag ik me af.

19 mei 2011 om 12:11

Waar slaat dit op man alsof Mc Laren nou zon wereldcoach is hij heeft eigelijk alleen bij Twente succes geboekt.
En het is trouwens Messi niet Messie.
@fcuontour West Ham is helaas gedegradeerd ik denk niet dat Mc Laren daar op zit te wachten.

Terecht keus van Utrecht. Du Chatinier is met Utrecht aardig ver gekomen in de EL, en heeft knappe overwinningen weten te behalen in de Eredivisie, meer dan dat is de 9de plek gewoon erg laag voor een club als Utrecht. Overigens hoop ik dat Utrecht Koeman mag begroeten als nieuwe hoofdcoach

Beste vent hoor, maar wel een dertien in een dozijn-trainer. Rijtje Mark Wotte, Gert Kruys, Frans Adelaar, Jan van Dijk, Pim Verbeek, Wim Koevermans, Aad de Mos... enzovoort, enzovoort, enzovoort.

Terechte beslissing deze man kan niet beter.
en dan hebben we niks aan hem want wij willen omhoog.

Zijn grootste nadeel is t niet beter maken van jonge gasten zoals ricky.
hem op 10 was een domme zet.
hem op de bank i.p.v demouge was catostrofaal voor die jongen.
we hebben een trainer nodig met eigen visie en die goed jonge gasten kan begeleiden.

ton bedankt voor de mooie wedstrijden en succes

2x in een seizoen van Ajax winnen betekend toch automatisch contract verlenging?
Ik volg Utrecht niet dus ik heb een slecht beeld van hoe ze het verder gedaan hebben, en of de trainer er wel iets aan kan doen.

19 mei 2011 om 12:13

Als je Utrecht niet volgt reageer dan ook niet zo stom .
We hadden lliever 2x van Ajax verloren als we daardoor europa in konden hoor geloof me.

19 mei 2011 om 12:34

Ik reageer alleen over het deel dat ik wel heb gezien en over de rest geef ik eerlijk toe.
Ik verzin geen dingen, wat wil je nog meer dan? Ik werk met 3 Utrecht supporters die Ton na de 2e keer heilig wilde laten verklaren, en nu mag hij weg? Dan ben ik gewoon benieuwd waar dat grote verschil vandaan komt. Niets stoms aan..

19 mei 2011 om 12:42

Dus jouw referentiekader is 2 wedstrijden Ajax en 3 Utrecht supporters?

Dus de overige 60.000 supportersvergeet je maar even (en nee, die zitten niet allemaal in het stadion voordat we daar een discussie over krijgen). En ook de overige 58 wedstrijden?

De tijd dat je heilig verklaard werd na een overwinning op Ajax is echt voorbij. Naast het gegeven dat het gewoongoed (thuiswedstrijden) aan het worden is heeft FCU een selectie die moet strijden voor rechtstreekse EL plaatsing. Alles daaronder is teleurstellend.

Yessssssss!!!

Eindelijk! Nu hopen op een juiste trainer die wel wat kan met dit team.

Mclaren mag 't zeker worden. Had al aangegeven dat hij graag terug wilt naar Nederland.

Tsja, terecht natuurlijk want het ging niet goed en hij heeft wel tijd gekregen. Maar Adriaanse of Mcclaren? Adriaanse wil 2 miljoen per jaar dus die komt niet. Respect als ze Mcclaren weten te strikken maar Utrecht ligt niet echt in de lijn der verwachting...middlesbrough, engeland, twente, wolfsburg, utrecht? Neuh, lijkt me sterk.

Logisch gevolg van slechte resultaten en je kan hem er op aankijken.
Als je v Wolfswinkel op de bank houd i.p.v demouge of de kogel, dan faal je.
Of Mertens op de bank, je beste speler! Dat typeert niet een goede coach.
Als je met dit materiaal niet de play-offs kan halen, dan ben je weg.
Ik heb hier wel begrip voor.

19 mei 2011 om 12:54

Mertens speelde al weken beroerd en Tommy Oar speelde wekelijks de sterren van de hemel bij het 2e, dus in die beslissing kon ik me wel degelijk vinden. Het heeft blijkbaar ook nog is geholpen, getuige zijn goeie invalbeurt meteen en zijn wedstrijd tegen AZ. (excelsior uit was iedereen drama)

Dat je van Wolfswinkel wissel zet, snap ik dan weer niet. Zijn statistieken liegen niet, 23 goals in 44 wedstrijden. (waarvan hij meer dan de helft op de 10 positie stond) Nu zullen een hoop zeggen ja penalties, maar ten 1e die moet je er ook nog inknallen? Maar als je het zo gaat stellen, kun je alle intikkertjes ook wel uit de statistieken laten, want die zijn 9/10 keer nog makkelijker ook, aangezien de keeper al is uitgespeeld. Volgend jaar lekker op 9 laten staan, met de sterke Mulenga erbij en ik ben er van overtuigd dar deze jongen er in de competitie gewoon 20 doelpunten inschiet.

Zat er natuurlijk aan te komen. Hij heeft gewoon matig gepresteerd terwijl hij toch goede spelers tot zijn beschikking had.

Verdaas me wel behoorlijk over het rijtje namen van zijn opvolgers wat hier genoemd word. Erwin Koeman snap ik maar Adriaanse en Mclaren daar geloof ik helemaal niets van. Adriaanse wil niet voor minder dan € 2 miljoen komen werken en Mclaren kon naar bijvoorbeeld West Ham maar dat sloeg hij af. West Ham is een club waar hij aanmerkelijk meer financiële armslag zou krijgen dan bij Utrecht en waar hij aan een nieuw team kon gaan bouwen. Denk dat beide voor Utrecht volstrekt onhaalbaar zijn.

19 mei 2011 om 13:16

Maar West Ham is wel gedegradeerd en er zullen een hoop spelers vertrekken. Wordt een moeilijk seizoen op het 2e niveau in Engeland, als je net kampioen bent geworden met Twente en daarna bij Wolfsburg in de Bundesliga hebt gezeten, ja dan ga je niet naar de Chmapionship natuurlijk.

Verder jammer voor Chat, maar dit zat er wel in natuurlijk. Eigenlijk vanaf het begin al. Met alle respect voor hem, maar hij is een beetje een simpele/eenvoudige coach voor de plannen die de investeerder met Utrecht heeft. Al dat geld dat uitgegeven werd aan spelers en dan een relatief simpele coach, tsja. Dat er op termijn een grotere naam voor de groep zou komen stond voor mij al vast.

19 mei 2011 om 14:17

Bij West Ham kan hij bouwen. Er is genoeg geld en het niveau in de Chapmionship van de meste teams is nog een stuk hoger dan de eredivisie. Bovendien kan hij zijn reputatie in Engeland weer opbouwen. Met alle respect voor Utrecht maar verder dan plaats 4 zal hij nooit komen aangezien Psv, Ajax en Twente de komende jaren de top 3 zullen blijven vormen. Denk niet dat iemand met de reputatie van Mclaren daar interesse in heeft.

19 mei 2011 om 14:31

West Ham lijkt me ook niet de meest fijne ploeg om je reputatie mee op te krikken in Engeland. Je moet dan meteen promoveren en daarna wordt het nog lastiger. En overschat het niveau in de Championship nou niet, dat valt allemaal reuze mee. Utrecht heeft een hoger niveau dan de championship ploegen.

Voor de twitter haters. Dit circuleerde al 2 dagen rond op Twitter En ik hoorde het ook her en der rondom het stadion. Het zat er aan te komen. Het gebeuren met Nesu vertraagde het proces. Begrijpelijk, want Nesu is vele male belangrijker dan dit gebeure.

Hopelijk komt er nu een betere opvolger. En hopelijk zorgt hij ervoor dat Utreg volgend seizoen wel es laat zien wat het kan. Het is tijd dat de club uit de 4e stad van NL opstaat. Nu moet het lukken.

Het ga je goed Ton, jammer dat spelers als Silberbauer, Mertens, Van Wolfswinkel en Lensky je na de winterstop in de steek lieten, anders had je hier nog een jaartje gezeten.

Mooi dat het nu over is, de chemie was gewoon over! Hij heeft een mooie eerste seizoenshelft gehad helaas gaf hij het in de tweede seizoenshelft weg. Daardoor kreeg hij ook geen steun meer van de supporters, zijn wissels waren 9 van de 10 een raadsel al begon hij de laatste 2 maanden daar wel wat beter in te worden. Ik ben erg benieuwd wie hem gaat opvolgen. Adriaanse vraagt te veel geld, Neeskens en zijn schoonzoon samen? Zou het dezelfde werking kunnen hebben als Van Marwijk en Van Bommel? Ik denk zelf dat Erwin Koeman of Marco van Basten de betere kandidaten zijn om deze klus aan te gaan.

toch een trainer die 2x de kampioen heeft verslagen
maar goed na willem van hanegem werd hij als intrem naar voren geschoven en moest nog even snel zijn trainersdiploma halen. jammer dat het zo gelopen is maar misschien iets voor vitesse?

adriaanse vraagt indd een salaris van 2 miljoen per jaar, misschien dat de eigenaar het wil betalen uit eigen zak?

Dit was natuurlijk te verwachten. Du Chat heeft met het spelersmateriaal ondermaats gepresteerd. Ik vind de Utrecht selectie beter an die van Roda, Groningen en Ado, maar dat zie je niet terug op de ranglijst. Ik ben erg benieuwd wie hem gaat opvolgen.

Terecht. Hij switcht teveel met spelers. Zoals van Wolfswinkel.
Hij geeft dit soort jongens te weinig vertrouwen.

Resterende trainingen? Stuur ze op vakantie joh. Het was een zwaar seizoen voor iedereen. Veel gebeurd. Mooie momenten in de EL en ongelukkige momenten met blessures. Geef die jongens extra vroeg vakantie zodat ze kunnen herstellen voor volgend jaar.

Ton bedankt je hebt goede en slechte tijden gebracht helaas werden de goede tijden door de slechte overschaduwd uiteindelijk gaat het toch om resultaat.europa was prachtig maar daarvoor hoeft niemand gemotiveerd te worden.
2x van de kampioen gewonnen maar daar kopen we nu niks voor als je tegen respectievelijk Excelsior en De Graafschap maar 1 of 2 punten pakt 0 tegen Feyenoord zelfs met 0-4 onderuit in eigen huis.
Het is een keer klaar zat eraan te komen.
Wel heel netjes dat hij zelf direct opstapt terwijl zijn contract doorloopt tot 2012 daar kunnen veel trainers nog wat van leren.

19 mei 2011 om 12:24

Erm, hij is gewoon ontslagen hoor.

19 mei 2011 om 12:37

Dus je kan mijn stukje helemaal doorlezen maar het artikel zelf niet.
Leren lezen vriend.
Utrecht liet Du Chatinier weten dat het de samenwerking in het komende seizoen niet wilde continueren, waarna de trainer besloot op per direct te vertrekken.
Is toch duidelijk.

19 mei 2011 om 12:51

Als je bijdehand gaat doen moet je wel zorgen dat je weet waar je het over hebt.

Ton is ontslagen, en in plaats van dat ie dit seizoen afmaakt (de oefenwedstrijden die komen) heeft ie besloten om per direct weg te gaan, en niet over 2 weken.

Was te verwachten en ben blij dat die ontslagen is.

Natuurlijk hebben ze ook wel degelijk goed geprestreerd onder duchat maar dit seizoen is toch echt gebleken dat die tekort komt.
Ik heb vorig jaar aan het einde van het seizoen spelers gesproken die zelf vertelde dat die tactisch niet sterk was,dat waren spelers die net afscheid hadden genomen maar ook jongens die nu nog onder contract staan,vandaar dat ik geen namen ga noemen.(waren niet alleen jongens die weinig speelde onder hem)

Zelf vind ik dat die dit seizoen meerdere keren hele slechte wissels heeft toegepast,de manier hoe die vwolfswinkel heeft behandeld is ver onder niveau,gezegd hij was niet altijd even goed maar zo'n jong talent moet je ten alle tijden laten staan,ik heb duchat zelde tot nooit Ricky in bescherming horen nemen in de media.

Het team is niet beter geworden ten op zichte van vorig jaar en met zo'n (jonge)spelersgroep waar zoveel kwaliteit in zit mag je dat best verwachten,plaats 9 is gewoon te laag,je heb het niet na die europese wedstr verspeeld maar excelsior uit daar heb je het uit handen gegeven,wat een blamage!!!!

Voor mij blijft er maar 1droomkandidaat en dat is Adriaanse!!!!!!!!!!!

Overigens had ik verwacht dat Wouters loyaal zal zijn aan Duchat en dat die ook op zal stappen,zie ik wel alsnog gebeuren.....

Ton bedankt
Welkom Co

Redje Kampioen vd armoede!!!!

Ton bedankt,

Je bent een Utrechter in hart en nieren, maar het was voor zowel FCU als voor jezelf beter om uit elkaar te gaan.. De supporters begonnen zich steeds meer te roeren ( al werd dit naar de achtergrond geschoven door het voorval van Mihai),

Toch heb je niet alles fout je gedaan, je kwam op een wat vreemde manier binnen en was plots hoofdtrainer, bedankt voor de europese tripjes en jammer dat dit seizoen in de eredivisie wat minder is gegaan.

Ikzelf hoop op Mcclaren als opvolger!

Ik snap best dat ze de trainer ontslaan, aangezien ze bij Utrecht ambitieuze doelstellingen hanteren. Maar met dit materiaal is het niet verassend dat je bijvoorbeeld 9e wordt. Utrechtfans hier zeggen dat het met dit materiaal om plek 4 kan strijden, maar er zijn aardig wat andere ploegen die dit ook doen. Dus als het meezit wordt Utrecht volgend jaar bv 5e/6e en zo niet dan is plek 8 of 9 weer niet uitgesloten.

19 mei 2011 om 14:24

Normaal gesproken hoort een ADO en Heracles daar ook niet te staan (met alle respect).

Hij heeft heel hard gefaald en heeft als trainer spelers niet beter gemaakt. Want in de selectie zit genoeg talent maar de coach kon zijn spelers nooit motiveren en een 9 de plek is gewoon slecht. Utrecht haalde mooie resultaten tegen grote teams waar de spelers zelf al heel gemotiveerd waren maar tegen de kleine clubs was het vaak slecht.

Echt niet zien aankomen dit ook omdat Ton Du vaak zei dat het bestuur achter hem stond en het is echt een domme zet van Utrecht om Ton Du te ontslaan want het is gewoon simpel waarom Utrecht vooral in de 2de seizoenshelft zo slecht presteert, het komt gewoon door die Europa League ze gaven echt alles en daarna waren ze gewoon niet fit genoeg en als je de laatste speeldag ziet is het gewoon weer een fantastisch Utrecht.

Vind hem niet echt een slechte trainer. Alleen hij is gewoon vaak te verdedigend. Ik zag hem afgelopen wedstrijd een keer mertens op de bank houden toen dacht ik al dat die man de kluts kwijt was. Hij had gewoon een goede selectie die minimaal voor europa had kunnen en misschien wel moeten gaan. Denk dat Erwin komen wel eens de nieuwe trainer van Utrecht kan gaan worden.

@ o daniels
In jou bericht lees ik dat Rvw zich de pleuris rent van 16 tot 16
Nou dan ben je niet of nauwelijks in het stadion geweest ik weet ook dat die jongen niet op 10 hoort maar hij loopt voor geen meter hij sprint misschien 2 a 3 x per wedstrijd hij komt niet eens op eigen helft dus laat staan van 16 tot 16 de hele bunnikside ergert zich kapot aan zijn instelling
Ricky denkt dat alles vanzelf gaat en hij heeft vaak erg veel geluk met zijn goals .
Ik denk dat ie niet aan de 6.5 km per wedstrijd komt'{gemiddeld 8.7]
Snap niet dat je zon instelling nog verdedigd
Hij moet soms op zondag helpen bijde voetbalschool van de fcu loopt ie alleen maar met ze blackberry te kutten terwijl andere jongens het hartikke leuk doen met die jochies
Ik hoop wel dat die gewwon weer in de spits terecht komt want dat ie belangrijke goals heeft gemaakt kan ik niet ontkennen maar maar e wedstrijd instelling is bij veel jongens maar vooral bij Rvw veels te laag nogmaals ik denk dat 6 km per wedstrijd voor deze jongen al veel is

19 mei 2011 om 14:45

Beste Fcu1989

Ik kom al ruim 20 jaar elke wedstrijd, vanaf jouw geboorte zeg maar.

Dat ''jullie'' op de BS ergeren zegt me niet veel. ''jullie'' (en ik doel niet op iedereen) zien volgens mij liever een Demouge die geen knikker raakt maar er wel lekker inbeukt.

Je moet eens proberen neutraal te kijken zonder vooroordeel. Afgelopen wedstrijd liep RvW zich de pleuris, 90 minuten lang. Probeer ergens de wedstrijd maar terug te kijken, dat zal je het onderkennen.

Maar hij is een type spits die door zijn loopactie per wedstrijd een keer of 4/5 alleen voor de keeper komt. Als een Mertens en Duplan iets minder voor eigen succes zouden gaan dan legt er 10 goals meer in. En een spits moet toch doelpunten maken? Als hij er 25 per seizoen inlegt interesseert het me geen reet hoeveel km hij maakt. We zijn de jaren 80 al heel lang voorbij, het zogenaamde ren-je-rot voetbal is totaal niet meer aan de orde. Gelukig maar.

Er is maar 1 man, die deze klus kan klaren en zijn naam luidt:

Andries Jonker.

Zo'n uitdaging kan hij toch niet weerstaan?

Ontopic:

Erwin Koeman lijkt me wel een goede trainer voor Fcu, omdat hij de nodige rust uitstraalt en vaak ook geen gekke dingen doet zoals bijvoorbeeld een Mertens op de bank laten starten etc.

als nieuwe trainer van utrecht zou ik de tegenstanders altijd in het ajax tenue willen zien aantreden.
kan het zijn dat de ploeg dan alle 34 wedstrijden gemotiveerd en voluit gaat.
de keuze van de trainer welk systeem en de opstelling zullen dan niet veel uitmaken.

kijk maar

utrecht-ajax 3-0
utrecht-feyenoord 0-4????? zo sterk speelde feyenoord ook weer niet

Zat er eigenlijk wel aan te komen, en niet geheel onterecht ook. Als je met zo'n selectie (beter dan ADO en Heracles, gelijkwaardig aan Roda en Groningen) de play-offs niet eens kan halen doe je als trainer denk ik iets fout.

Als je toch wat kosten wilt besparen dan zet je toch gewoon Wouters voor de groep? Hij heeft harstikke veel ervaring en ik denk dat Utrecht dan gewoon met de subtop want ze hebben redelijk goed materiaal. Of wilt Wouters dat niet?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren