Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ramsey bezorgt Chelsea grote glimlach na zege op Man United

Laatste update:

De titelstrijd in Engeland wordt nog spannender, dan deze al was. Manchester United ging zondag vol vertrouwen op bezoek in het Emirates Stadium van Arsenal; bij een overwinning op the Gunners zou het gat met Chelsea groeien tot zes punten. Na negentig minuten stond de koploper echter met lege handen. Aaron Ramsey bracht Arsenal namelijk een 1-0 zege en geeft Chelsea zo de kans om volgende week in punten gelijk te komen met United. Ramsey maakte de enige goal na voorbereidend werk van Robin van Persie.

/

Arsenal startte sterk aan het topaffiche tussen de nummers drie en één van de Premier League. In meerdere grote ontmoetingen, eerder dit seizoen, had het team van Arsène Wenger onvoldoende gebracht. Daarnaast gingen de laatste vier ontmoetingen met Manchester United allen verloren, dus in het voordeel waren de Londenaren niet bepaald. Zondag liep het echter van het begin af aan goed: vroeg in de wedstrijd kreeg Jack Wilshere al een kans na slordig defensief werk van Nemanja Vidic. De middenvelder tikte echter naast. Ook Theo Walcott (over en redding Patrice Evra) had het niet het geluk aan zijn zijde en liet een vroege voorsprong bereiken na.

Na een halfuur spelen kwam een eerste sleutelmoment in de wedstrijd. Van Persie speelde in op Walcott en de Engelsman wilde de bal teruggeven, maar Vidic zat er met de hand tussen. De overtreding van de Serviër werd echter niet gezien door Chris Foy, die zo de thuisclub een zuivere strafschop door de neus boorde. United beperkte zich tot balbezit, maar Javier Hernández en Wayne Rooney zaten in de houdgreep en wisten niet te schitteren. Pas na rust kwam laatstgenoemde plotseling haarscherp voor.

/

De rossige spits dwong Wojciech Szczesny tot een puike redding, waarna Evra het zijnet trof. Vervolgens nam Arsenal het heft weer in handen: United werd ver naar achteren gedwongen en nadat Bacary Sagna net de verre paal miste, sloeg Ramsey toe. De Welshman rondde koel en laag af, nadat hij op zo'n twaalf meter van het doel de bal in de voeten gespeeld kreeg van Van Persie. Edwin van der Sar dook nog naar de inzet, maar kon niet verhinderen dat de bal rechts van hem binnenrolde en Arsenal de voorsprong schonk.

Arsenal speelde hecht, sterk en bleef United terugdringen. Met hun achterstand van negen punten op the Red Devils was een overwinning keiharde noodzaak om in theorie nog een kans te maken op de landstitel. Szczesny verdedigde zijn goal goed op pogingen van Rooney en Hernández; invaller Michael Owen schreeuwde tevergeefs om een strafschop toen hij op de hakken werd getrapt. Man United, de club die na Chelsea (vijftien) en Tottenham Hotspur (elf) de meeste punten pakte uit geslagen positie, wist niet meer terug te komen in het zadel. Met de derde plaats zou Arsenal de groepsfase van de Champions League veiligstellen: de voorsprong op Manchester City is in die optiek nu acht punten, al hebben the Citizens nog twee duels tegoed.

Word Manchester United nog kampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nu Chelsea nog tegen man United!

1 mei 2011 om 17:07

Chelsea won gister ook met het noddige geluk.
Als Chelsea zo volgende week aantreedt op Old Trafford dan zullen zij het nog heel erg waar krijgen, en vergeet niet, United is nog ongeslagen in eigen huis ...

1 mei 2011 om 17:32

Als je het zo bekijkt had ik nooit durven dromen dat Arsenal van United zou winnen, grote onzin dus als je puur op resultaten kijkt.
Elke topwedstrijd staat op zichzelf en de topclubs staan er dan ook gewoon, zo gaat United vs Chelsea een spannende pot worden, zoals gewoonlijk.

1 mei 2011 om 17:36

Ik zeg ook niet dat Chelsea niet kan winnen op Old Trafford, ik acht de kans groter dat Unitd thuis wint dan dat Chelsea er wint. Het zal sowieso een wedstrijd worden waar je op het puntje van je stoel zult gaan zitten.
Want hier kan het beslist worden, of, het zou zomaar kunnen dat United & Chelsea gaan strijden om de beste doel saldo.
United speelt 4 wedstrijden in 2 weken met Schalke uit & Arsenal uit er al bj gerekend. Het zal wel zwaarder voor United zijn ...

1 mei 2011 om 17:50

Nee, maar het heeft zo weinig zijn, nogmaals topwedstrijden staan totaal op zichzelf en de vorm doortrekken is vrij nutteloos.
Hetzelfde geld voor de Champions League, het is net wie zijn dag heeft en wie niet, dat heeft ook wel weer iets moois.

Ik zeg gunners van harte gefeliciteerd.

Het is diep triest dan Man U op een speler leunt. Rooney. Die moet alles verzinnen qua creativiteit en vooruit voetballen.

Ik hoop dat Arsenal kampioen wordt. Daar zit ten minste creativiteit en vooruit voetballen in.. Dan wint voetbal (ook al mis ik een echte leider en vent bij Arsenal maar oké).

1 mei 2011 om 17:07

Misschien hebben we vandaag de toekomstige leiders/venten gezien bij Arsenal op het middenveld. Van Wilshere was het al duidelijk, maar vond het mooi om te zien hoe hard Ramsey er voor streed. Vond Koscielny, Song en Arshavin ook positief opvallen qua inzet vandaag trouwens.

1 mei 2011 om 17:09

Ramsey coachte ook veel, dat was erg positief. Maar laten we wel zijn, qua passing zijn beide lang niet zo briljant als Cesc.

1 mei 2011 om 17:11

Leuk hoor die Ramsey en Wilshere. Maar in een wedstrijd tegen een ''mindere'' ploeg waar het aan komt op strijd en willen is het soms fijn om een meer ervaren leider te hebben die een ploeg bij de hand kunnen nemen. En dat mist Arsenal gewoon. En dat is zo jammer. Want nu gaat straks een Man U kampioen worden die erg geroutineerd en slim zijn en op basis van fysiek en vernuftig voetbal wint.

1 mei 2011 om 17:12

Ja ok ze zijn beide dan misschien niet zo briljant als cesc, maar ze zijn ook paar jaar jonger. Daarnaast vind ik beide heerlijke spelers. Maar je hebt gelijk.

Ik zou het niet erg vinden als zij volgend jaar vast in de basis zitten.

Was echt trots op Arsenal vandaag

1 mei 2011 om 17:14

Nou ik vind dat Wilshere altijd voorop in de strijd gaat, je ziet hem nooit terugdeinsen. Dit komt volgens mij omdat hij een echte Arsenal hart heeft.

Ramsey is net terug van een blessure maar voetbalde vandaag alsof hij al paar jaar vast hoog voetbalt.

Ik verwacht veel van deze twee mannen.

1 mei 2011 om 17:16

@ Pg,

Nee inderdaad, je zag van Persie ook een aantal keer een loopactie maken waarna de bal niet gegeven werd. Vond dit echter niet zon probleem, aangezien die ballen tegen een ploeg als United toch niet veel effect sorteren.

@ Filip,

Ja misschien wel. Ze zijn nog wel jong natuurlijk. Het probleem is een beetje dat de oudere generatie bij Arsenal nogal ingezakt en flets is geworden, Rosicky als schrijnend voorbeeld.

1 mei 2011 om 17:17

Fabregas is de zonder twijfel de beste middenvelder van Arsenal, maar Ramsey beslist met zijn twintig jaren een topwedstrijd, waar Fabregas het vaak liet liggen dit seizoen met als dieptepunt zijnk 'hakbal' . Ik wil niet negatief klinken over Fabregas, hij is hun sleutelspeler, mits hij gewoon 100 geeft voor Arsenal. Als dit niet het geval is zie ik een minder geniale Ramsey die zich 200 inzet voor de club.

Dik verdiende overwinning, Arsenal wordt geen kampioen, CL is binnen maar het geeft me wel hoop voor volgend seizoen.

1 mei 2011 om 17:36

Het is niet meer dan logisch dat ze onderdoen voor Cesc, dat zou de wereld op zijn kop zijn, maar kijk naar de ontwikkeling van Wilshere + het besef dat Ramsey toch echt het meeste talent had van de 2, dan kan ook Ramsey gigantische stappen maken en Cesc opvolgen, voor zijn blessure toch de ideale opvolger van Cesc in de toekomst en wat ik nu alweer van hem zie is dat zeker geen gekke gedachte.

Ramsey en Wilshere, zijn ongeacht hun leeftijd, wereldtop.

Wissel Walcott / Eboue vond ik wel frustrerend overigens. Verder heerlijke wedstrijd, met een verdiende winst.

1 mei 2011 om 17:07

Heerlijke spelers die twee engelse jongens. Rust, techniek & heerlijk aanvallend ingesteld.

1 mei 2011 om 17:09

Ramsey is een Welshman. Maar maakt niet uit, is bijna hetzelfde.

1 mei 2011 om 17:12

haha ;-) Thanks voor de info.

1 mei 2011 om 17:37

Laat dat de Engelsen maar niet horen

1 mei 2011 om 17:54

Zit veel verschil in, weet ik, maar ze praten allebei Engels, dusja haha.

1 mei 2011 om 18:24

Ik ben al weer stil haha;-)

2 mei 2011 om 00:39

Ik ben het op alle punten met je eens behalve over zijn nationaliteit, Ramsey is een Wales man.

2 mei 2011 om 00:41

Ik zie de reactie van Halrod nu pasdus sorry.

2 mei 2011 om 00:45

geeft niet hoor;-) we zullen nog heel veel gaan genieten van deze jongens.

Geweldig dit! Eindelijk van die vloek tegen Man u af, en gescoord, en er geen tegen, super.
Met 11 man gestreden vandaag, ook na de 1-0 tot en met het laatste fluitsignaal volle bak gewerkt, zelfs Arshavin speelde helemaal in dienst van het team, zo hoort het gewoon.

Ook al is een kampioenschap een illusie, voor volgend jaar zal dit mentaal veel winst kunnen betekenen, zowel Chelsea als Man u eindelijk verslagen, en ook nog helemaal verdiend!

1 mei 2011 om 17:05

Nu nog een voorsprong weten vast te houden tegen de 'kleintjes'

1 mei 2011 om 17:08

Als je het tegen United kan, dan kan je het natuurlijk ook tegen de kleintjes. Ze moeten gewoon met de druk leren om te gaan.

Sorry overigens als je reactie puur was om te stoken, beschouw mijn reactie dan maar als niet verzonden. Ga er echter niet vanuit.

1 mei 2011 om 17:10

Nee, was niet om te stoken. Maar wil het oppertunisme van de Arsenal fans enigszins temperen. Zo kort na de wedstrijd snap ik het misschien ook wel. Het kampioenschap win je echter om een seizoen lang wedstrijden dood te kunnen maken. Niet één keer....

1 mei 2011 om 17:20

Dat snapt iedereen ook wel. Maar sinds de CC finale loopt alles al kut, dus het is niet zo logisch dat vandaag even gevierd wordt vind ik.

Je hebt overigens ook gewoon gelijk natuurlijk, je moet wedstrijden door het hele seizoen door gewoon kunnen beslissen. Ik vind zelf dat Arsenal qua voetbal wel de beste is, maar qua wedstrijden is United zoveel beter. Die winnen ook als ze slecht spelen, Arsenal wint niet eens altijd als ze goed spelen.

Maar zoals ik al zie, deze wedstrijd geeft wel hoop. Laten we hopen dat er op verder gebouwd kan worden naar volgend seizoen.

1 mei 2011 om 17:26

Hoop is iets moois!

Ik ben het er alleen niet mee eens dat Arsenal wat voetbal betreft het beste is, maar goed dat is mijn mening. Voetbal bestaat meer uit tikkietikkie. In percentage balbezit is Arsenal goed, dat zal ik niet erkennen. Gelukkig zijn er meer factoren...

1 mei 2011 om 17:31

Eens, maar ik bedoel meer het Arsenal in balbezit. Het probeert aan te vallen, samen te spelen, kansen te creëren. Daar vind ik ze toch wel een voorbeeld in.

Maar over de andere factoren zijn ze gewoon niet goed genoeg, anders stonden ze wel bovenaan.

Overigens bijten ze zich ook wel een beetje in hun eigen buik met de filosofie. Elke ploeg komt tegenwoordig naar het emirates om te counteren, en meestal werkt het ook nog. Dit zie je United niet gebeuren en Chelsea ook niet.

Chelsea-fans, we mogen Arsenal op onze blote knietjes bedanken! Alles terug in eigen handen nu, C'mon Blues!

1 mei 2011 om 17:03

Mee eens,londen Brothers

1 mei 2011 om 17:14

United moet gewoon zorgen dat Chelsea niet wint op Old Trafford, denk ook dat dat niet zal gaa gebeuren ...

Vond het een erg leuke wedstrijd waar van Persie goed speelde. Ook in Engeland is het super spannend voor de titelrace. Volgende week Manchester United vs Chelsea, waar United maar 3 punten voor Chelsea voorloopt met exact hetzelfde doelsaldo.

Als er één vandaag verdient heeft gewonnen dan is het Arsenal wel

1 mei 2011 om 17:18

wat een onzin, als je de statestieken bekijkt zie je dat ze in het voordeel van Man Utd waren. En daarbij verdiende Man Utd op het laatste ook nog een penalty want clichy zette zijn been op het onderbeen van Owen.

1 mei 2011 om 17:24

Die verdiende Arsenal in het eerste bedrijf ook dus dat kan tegen elkaar weggestreept worden. Gewoon een verdiende overwinning.

1 mei 2011 om 17:25

Dit meen je toch niet he? Arsenal was een stuk beter deze wedstrijd. Ze hadden ook een penalty moeten hebben (en Vidic rood) dus over de overtreding op Owen mag niemand klagen.
Arsenal speelde heel volwassen vandaag, gewoon heel goed gespeeld, chapeau.

Volgende week alles geven en winnen tegen Chelsea en de titel is (ongeveer) binnen.

geweldige wedstrijd, en naar mijn mening een verdiende overwinning. Arsenal speelde zowaar met passie, iets wat ik de afgelopen wedstrijden heb gemist. Eindelijk weer eens gewonnen van United, hopelijk kan Chelsea United nog meer pijn doen volgende week. Al met al een geweldig spannende wedstrijd met een verdiende winnaar.

Hahaha en hoe
Volgende week is het alles of niets, zeer verdiend en ik gun het Ramsey echt om terug te komen na zo'n verschrikkelijke blessure is al een wonder en nu pakt hij de 3 punten in de plek van Cesc! 2 geweldige talenten hebben Arsenal, pff Ramsey en Wilshere 20 en 19 jaar maar al wereldklasse middenvelders. I thank you all!

Paar maanden terug werden we volledig afgeschreven maar we zijn weer terug, word lekker spannend maar hoop echt op het prolongeren van de titel net als in 2005 en 2006.

Volgende week zal het een spektakel van een wedstrijd worden. United thuis tegen chelsea, denk dat de meeste nu al niet meer kunnen wachten.

on: Arsenal verdiend gewonnen. De goal na mooie voorbereidingswerk van Van Persie en Ramsey die hem er lekker in schiet. United had enkele kansjes, maar overall gezien is arsenal de terechte winnaar.

Verrassend, na al die mindere resultaten van Arsenal de laatst tijd.

Uiteindelijk komt het toch aan op Man Utd - Chelsea.

En eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat Chelsea op Old Trafford wint. Ik ga er nog steeds vanuit dat United kampioen wordt, al zou het van Chelsea wel een gigantische stunt zijn. Echter zie ik die ook niet alles meer winnen.

1 mei 2011 om 17:04

Vorig jaar gebeurde het anders wel hoor en is dus zeker niet een onmogelijke opgave.

1 mei 2011 om 17:18

Het is niet onmogelijk, maar ik zie het niet gebeuren.

1 mei 2011 om 17:09

Als Chelsea wint worden ze kampioen. Tenminste, Newcastle en Everton zijn toch uitgevoetbald en zullen niet heel veel tegenstand bieden. Alhoewel die bittere blauwe neuzen misschien wel. Die gaan een kampioensfeest in Liverpool bouwen als United het record van Liverpool overneemt.

1 mei 2011 om 17:15

Nou ik zou liever aan doelsaldo werken tegen blackpool en blackburn dan tegen newcastle en everton. Met name everton is een stugge ploeg. Ik denk dat zelfs bij een verlies voor Uinted, wat ik al niet geloof, ze toch nog de beste kansen hebben.

1 mei 2011 om 17:19

Als doelsaldo doorslaggevend is, dan (moet Chelsea eerst winnen op Old Trafford, wat ik niet zie gebeuren) geef ik United nog altijd meer kans.

Zoals Dante hieronder aangeeft lijkt Blackpool me een betere tegenstander om aan het doelsaldo te werken.

1 mei 2011 om 17:21

Ik zou Blackburn uit toch nog niet zomaar als een doelsaldo bouwende wedstrijd zien als ik eerlijk ben.

Ook een Blackpool dat nog niet zeker is van lijfsbehoud valt niet echt in die categorie denk ik, die hebben ook wel wat leuke dingen laten zien dit seizoen.

Terechte overwinning van Arsenal, jammer genoeg een beetje te laat. Een 1-0 voorsprong tegen Man Utd weten we wel vast te houden maar een 2-0, een 1-3 en een 0-4 voorsprong niet.

Toen het 0-0 stond dacht ik echt dat Arsenal kon winnen, echter toen we 1-0 voor kwamen dacht ik dit gaan we nooit winnen.

Nou ja, ik ben redelijk blij, het gaat nergens meer om maar we hebben in ieder geval iets laten zien.

Leuk trouwens dat uitgerekend Ramsey scoort nadat zijn been door een Man Utd product in 2en geschopt is.

1 mei 2011 om 17:27

Waarom moet die laatste zin nou weer? Je kunt ook gewoon blij zijn voor Ramsey zonder erbij te zeggen dat een ''man Utd product'' hem doormidden heeft geschopt.

1 mei 2011 om 17:38

Omdat hij tegen Man Utd scoort.

1 mei 2011 om 17:39

Ach, neem het niet serieus zo serieus man, hij beslist in zijn eentje de wedstrijd door te scoren dan is die link natuurlijk onzinnig, maar wel makkelijk te leggen.

1 mei 2011 om 17:47

Maar de beste man speelt toch echt bij Stoke en niet bij United. Ik ben ook blij dat hij de wedstrijd beslist, om meerdere redenen, maar het feit dat Shawcross uit de jeugd van united komt vind ik totaal onbelangrijk, hij heeft namelijk niks meer met die club te maken.

1 mei 2011 om 18:25

Ferguson heeft nog altijd het idee geïntroduceerd dat je Arsenal maar moet schoppen om ze van het voetballen af te houden.

1 mei 2011 om 19:39

Jij bent er echt één van uitersten, je kan erg goeie reacties plaatsen maar je kan ook werkelijk waar de meest idiote reacties plaatsen.

Ferguson die introduceerd bij de jeugd dat je maar naar Arsenal spelers moet trappen? Zou Ferguson het die speler die Eduardo zijn been had gebroken het ook ingefluisterd hebben?

Zoek eens niet overal een complottheorie tegen Arsenal achter, je kan beter ervan genieten dat de jongens van Arsenal dit seizoen ook grote wedstrijden als deze weet te winnen.

1 mei 2011 om 22:43

Persian gooner, rot lekker een end op je k reacties, Gefeliciteerd met de overwinning maar die laatste zin slaat nergens op, als er iemand dit seizoen aan het schoppen is is Arsenal het wel. Ik kan niet verliezen als een man, maar jij kan niet eens winnen als een man!

Manchester utd - Chelsea word een Heerlijke pot !
kijk er egt zo hard naar uit .. ! als Chelsea deze Match zou winnen is het nog altijd niet voorbij.. !
de week er na is er nog Blackburn - Utd & Chelsea - Everton ! 2 'redelijke' moeilijk opdrachten !
Manchester utd - Chelsea word volgens mij 0-2 ! C'mn Bleus !

Volgende week kan nu weleens een leuke wedstrijd worden. Ik hoop dat ik dan nog gratis sport 1 heb

Als Manchester die wedstrijd wint zijn ze alsnog wel kampioen en anders wordt het nog spannend. Ik denk alleen dat Manchester wel een beter doelsaldo heeft of niet?

Vandaag heb ik het voorbeeld voor de sport gezien. Geen Messi, Busquets,xavi of di maria en Ramos die mensen kaarten aannaaien.
Maar gewoon spelers die na iedere tackel gewoon normaal opstaan geen 22 man plus de bank die bij de scheidsrechter de nek zitten. Chapau voor de deze twee ploegen.

1 mei 2011 om 17:24

Een voorbeeld voor de volleybalsport? Dat was natuurlijk niet heel erg netjes, en ook niet heel erg voorbeeldig. Overigens was Rooney keer op keer bij de scheids te vinden om te klagen over Arsenal spelers.

Maar voor de rest heb je gelijk, vond het er redelijk sportief aan toe gaan. Ook mooi dat de scheids niet voor elk klein dingetje floot trouwens.

1 mei 2011 om 17:43

Achja en Clichy had ik zomaar bestrafd kunnen worden, al zou dat wat zwaar zijn geweest, het is toch dom.
Gewoon een sportieve wedstrijd gezien en in dit soort topwedstrijden gebeuren er altijd zulke dingen.
Wel weer gevaarlijk dat de scheids hier de beslissende factor had kunnen worden, voor hetzelfde geld wordt die pingel gegevenl, aan beide kanten.

Man, doe mij maar snel die technologiën, gister ook weer met Chelsea - Spurs.
Niet dat ik het erg vind dat Spurs zo de CL misloopt, maar het blijft schandalig dat er nog altijd mee gewacht wordt.

1 mei 2011 om 17:49

Ik snap het ook niet. Je zou haast denken dat de hoge bazen er een belang bij hebben dat er geen technologie komt.

Ik ben totaal niet iemand die gelooft in complotten e.d. maar dat ze er nog niet aan willen is ronduit belachelijk gezien de belangen.

1 mei 2011 om 17:54

Het lijkt eerder op machtsmisbruik, pas als het ze extra geld kan opleveren is het een reële optie, sterker nog dan was het er al lang geweest.

Enige optie is om alle belangrijke invloedrijke personen te bundelen en een zo groot mogelijke druk uitoefenen op dat zooitje.

1 mei 2011 om 18:21

@mrty
Ik zou zeggen : Kijk alleen naar Premier League voetbal en kijk niet meer naar Spaans voetbal. Jezus ey al die zeikerds die alleen maar zeuren over dat kaarten aannaaien. Als je dat niet bevalt kijk dan niet meer naar voetbalwedstrijden van Barça en Real (onderling, want normaal zie ik ze niet zoveel kaarten 'aannaaien'). En denk je serieus dat Real Madrid of FC Barcelona jullie meningen ook maar iets boeit? En ik zag in deze wedstrijd ook een paar rare dingen zoals die actie van Fabio op Arshavin in de laatste minuten, Arshavin viel alsof ie doodging (kijk naar de replay) terwijl die daarna gewoon weer opstond.
Loop niet zo schijnheilig te doen alsof alleen Real Madrid en Barcelona kaarten 'aannaaien' in elke competitie gebeurt dat. Tevens haat ik het feit dat jullie een mening klaar hebben liggen van een club na 4 of 5 wedstrijden, terwijl een club als Barça of Real toch minstens 60 wedstrijden spelen. Stelletje dwazen

On : Gelukkig herstelt Arsenal hun eer, maarja ze hebben het zelf weggegeven. Duels tegen Liverpool, New. Utd zijn goede voorbeelden hiervan. Voor de rest vond ik het wel terecht, Man U vond ik niet beter spelen, hoewel ze in de 2e helft wel heel nadrukkelijk aanwezig waren in het doel van Arsenal. Scezency (hoe die keeper ook heet moeilijke naam) speelde een goede wedstrijd, mede door hem wonnen ze. Maarja van een keeper van een topclub is dit gewoon en zal hij het voor een langere tijd moeten vasthouden. Verder mooi doelpunt van Ramsey, goed afgerond, en tja hopen dat Arsenal nog kampioen kan worden hoewel ik het niet meer zie zitten.

1 mei 2011 om 20:30

Gaat beetje moeilijk als we die wedstrijden moeten volgen in de halve finale van de Champions league. Niveau van Real Madrid en Barcelona moet je toch een normaal wedstrijd van verwachten, ze zouden allen een voorbeeld moeten nemen.

Gewoon niet teveel zeuren en doorspelen zoals dat in de Premier League gebeurd, krijg je nog eens een aantrekkelijke wedstrijd te zien

2 mei 2011 om 02:13

@mtry

Je vergeet voor het gemak gewoon de handsbal van vidic, noem je dat ook een voorbeeld voor het sport? Of Rooney die liep te schelden tegen de schiedsrechter, wat dacht je van de theater van Arshavin?

Geen paniek, we hebben alles nog onder controle.

De scheidsrechter was vandaag, naar beide kanten toe, dramatisch. Het spel van United met name in de eerste helft apatisch. Desalniettemin was een puntendeling terecht geweest. Arsenal had weliswaar balbezit, maar zoals gewoonlijk was dit zoemen zonder te steken.

Arsenal kan blij zijn met deze drie punten, maar hebben het kampioenschap al lang verspeeld. United heeft volgende week aan één punt genoeg. Ik heb er alle vertrouwen in!

1 mei 2011 om 17:40

Amen ...

Ik geloof & verwacht ook van United dat de eerste plaats niet wordt overgraden aan Chelsea.
Ze spelen beiden om de eerste plek op Old Trafford & United moet gewoon zorgen dat Chelsea niet wint, bij gelijk spel ben ik al tevreden ...

1 mei 2011 om 17:44

Dat kan overigens wel het gevaar zijn. Dat er teveel op een gelijkspel wordt gespeeld. We moeten ze op dezelfde manier bestrijden als in de Champions League en de ruimtes tussen de linies weer goed bespelen.

Ramsey, wat een heerser was hij vandaag! Cesc werd zowaar niet gemist!

1 mei 2011 om 17:06

Behoudens het doelpunt amper gezien hoor. Er waren betere spelers dan Ramsey. Puur scorebordjournalistiek van de bovenste plank!

1 mei 2011 om 17:10

Hij was anders wel de speler die constant goed vrij draaide en beschikbaar was voor de 1-2 naar voren. Overigens was hij de man met de meeste inzet leek het wel.

Zeg overigens niet dat hij de beste man was, maar zo slecht als jij doet voorstellen was hij ook niet.

1 mei 2011 om 17:11

constant aanspeelbaar, amper op een foute pass te ontdekken, sterker nog, in de eerste helft was er geen enkele speler met meer succesvolle passes, gescoort. Ik weet niet wat je anders moet doen om een goede beoordeling te krijgen ...

1 mei 2011 om 17:12

Ik zeg niet dat hij slecht was. Ik zeg alleen dat het ophemelen van Ramsey zwaar overdreven is. Een Song en Koscielny vond ik echt vele malen beter.

1 mei 2011 om 17:13


Die jongen heeft nog niet zolang geleden een heel zware blessure gehad, wat hij vandaag heeft gepresteerd verdient gewoon veel respect. Maar Song en Koscielny waren idd ook heel goed.

1 mei 2011 om 17:14

Ach veel respect. Op basis van één wedstrijd een speler de hemel in prijzen. Prima, maar niet mijn manier van beoordelen. En volgende keer eerst mijn reactie lezen alvorens kort door de bocht te reageren drogbazooka (voor je edit)

1 mei 2011 om 17:14

laat het nou net zijn dat scoren moeilijk is voor arsenal, ramsey heeft dus zeker wat laten zien...

1 mei 2011 om 17:19

Excuses daarvoor, was idd ongepast, maar jij ging eerst inde aanval met je 'scorebordjournalistiek' terwijl ik de wedstrijd wel degelijk heb gevolgd. Maar ik zeg ook nergens dat Ramsey nu helemaal het van het is. Vandaag was hij gewoon een hele waardige vervanger voor Cesc wat ik absoluut niet verwacht had. Dus gewoon een prima wedstrijd van die jongen.

1 mei 2011 om 17:23

Met scorebordjournalistiek doelde ik op het feit dat velen een speler een goede wedstrijd vinden spelen als hij 'toevallig'heeft gescoord. Ik heb je post dan ook verkeerd geinterpreteerd en bied je bij deze mijn excuses aan.
Succes volgende week!

1 mei 2011 om 17:26

Je zegt dat je hem amper gezien hebt, dat is toch niet heel goed dan.

Maar je hebt gelijk, je moet niet naar maar 1 wedstrijd kijken. Het is alleen een beetje lastig om naar meer te kijken op dit moment, aangezien dit zijn eerste basisplek weer was sinds zijn blessure.

Ben blij dat Koscielny eindelijk al zijn critici hun ongelijk bewijst. Die man gaat nog erg waardevol worden voor Arsenal denk ik.

1 mei 2011 om 17:30

@ bridgewater

ik heb nu een paar reacties van jou gezien en op deze moet ik toch even reageren. Een vraagje waar was het middenveld van united vandaag, ze hebben meer de schoenen van wilshere en ramsey gezien dan van de bal zelf! En als ze de bal kregen, waren ze hem binnen 10 sec kwijt (zie song).
Dat je jezelf gelooft om te zeggen dat je ramsey niet gezien hebt vind ik werkelijk belachelijk, iedereen met een beetje gezond verstand van voetbal heeft kunnen zien hoe goed hij speelde.
Het ervaren middenveld van united werd gewoon overklast door de ' jonkies' .

1 mei 2011 om 17:34

Heb ik het over het middenveld gehad? Heb ik gezegd dat die goed functioneerde? Toch maar beter de reacties lezen!

Jij mag het belachelijk vinden dat ik de reacties over Ramsey overdreven vindt. Laat hij het eerst maar eens zien over een langere periode. Ik heb zeker gezond verstand van voetbal. Ben alleen niet zo oppertunistisch als sommige bezoekers.

1 mei 2011 om 17:57

Hij kreeg vaak de bal niet. Ook bij dat doelpunt moest hij zo ongelofelijk hard schreeuwen en met z'n armen zwaaien, toen ik dat zag dacht ik echt dat hij hem er niet in zou schieten, puur omdat het zo lang duurde voordat hij de bal kreeg. Ook in de wedstrijd kreeg hij vaak de bal niet, terwijl hij helemaal vrij stond. Geniale speler, echt niet normaal.

Wat zou dat wat zijn he, als Chelsea nog kampioen gaat worden na zo'n vreselijke periode van ze.. knap!

Arsenal speelde eindelijk weer eens wat beter, met dank aan Ramsey denk ik. Ramsey speelde veeeel beter dan Cesc deed de afgelopen weken/maanden.

Verdient!

Prachtig weer, mooi voetbal. Als voetbal liefhebber heb ik genoten van deze wedstrijd. Clichy mag blij wezen dat de scheids geen penalty gaf ( hij speelde in de 2e helft overigens slecht, rare trucs en fratsen die hij wilde uithalen ), anders was het weer Arsenal dat het op de laatste moment zou weggeven.
Heerlijk dat Ramsey scoorde, verdient hij wel na zo een lange blessure. Goed overzicht gehouden door Van Persie.

Titelrace is Engeland is erg spannend op dit moment, volgend weekend de kraker tussen: Man united - Chelsea wordt een absolute topper.

Verdiende zege Arsenal, al was United de 2e helft beter ...

De reden waarom de Goal viel kwam door een fout van de man die de laatste weken juist goed speelde, Park! Hij Liet Ramsey vrij lopen & had alle tijd om z'n hoek uit te kiezen, had zelfs kunnen aannemen.

Overigens werd United nog een Penalty ontnomen in de 87ste minuut, maar laten we het daar maar niet over hebben, ook Arsenal werd een Penalty ontnomen, Hands van Vidic.

Maar goed, het is nu de taak voor United om volgende week zondag niet te verliezen.
Gelijk spelen mag, maar dan moet er gewonnen worden van Blackburn ( uit ) & Blackpool ( thuis ).
Wil United geen kampioen worden dan moet het echt heel gek lopen!

1 mei 2011 om 17:08

Haha Chelsea heeft kampioen worden gewoon in eigen hand.

1 mei 2011 om 17:15

En Man Utd zeker niet?

1 mei 2011 om 17:16

Want ... ? Ze moeten nog bij United op bezoek ... ?
Waarom Chelsea, omdat zij 'moeten' winnen ... ?

Haha, United hoeft niet te winnen, ze mogen ook gelijk spelen, & daarna alles winnen.
Chelsea mag niet verliezen want anders kun je zo goed gaan stellen dt United kampioen is ...

1 mei 2011 om 17:17

Dan heeft Chelsea het toch nog altijd in eigen handen? Snap niet waarom jullie daar moeilijk over doen. Tuurlijk is spelen op Old Trafford geen geschenk, maar we hebben vorig seizoen bewezen dat het niet onmogelijk is.

1 mei 2011 om 17:26

Hoezo, doel voor United is zorgen dat Chelsea niet wint. United mag winnen of gelijk spelen maar verliezen kan & mag ook niet. Chelsea kan alleen maar winnen als ze nog een kans willen maken op de titel, dus is het Chelsea om te winnen, & aan United om te zorgen dat Chelsea niet wint, dan hebben zij het toch beiden in eigen hand ... ?

1 mei 2011 om 17:58

Oh je bedoelt het zo . Ja natuurlijk hebben ze het allebei in eigen handen, ik wil alleen zeggen dat Chelsea niet meer op anderen hoeft te rekenen om de titel te winnen, in tegenstelling tot een paar uur geleden.

Geweldige wedstrijd en verdiende overwinning, eindelijk zijn ze van die vloek af nu ben ik echt benieuwd of Chelsea nog kampioen zal worden. Even een vraagje, als Chelsea op Old Trafford wint en op gelijke hoogte komt, wie staat er dan op de 1e plaats?

1 mei 2011 om 17:08

Ze staan nu op gelijke hoogte met doelpuntensaldo en als Chelsea wint hebben ze er zowiezo 2 meer maar dan wachten er nog 2 wedstrijden.

1 mei 2011 om 17:08

Ik geloof dat, als Chelsea met 0-1 wint, doelsaldo gelijk is. En beiden om eerste plaats staan. Ongemeen spannend dus!

Edit: Laat maar, heb me vergist, ze staan momenteel gelijk, dus bij winst staat Chelsea 1ste.

1 mei 2011 om 17:28

Ok bedankt voor de info, stiekem hoop ik dat Chelsea kampioen wordt na al die miserie die ze hebben meegemaakt tijdens het seizoen.

Mooie en verdiende winst van Arsenal. Hoeveel beter kan een voetbalweekend worden? Liverpool wint, Blackpool blijft uit de degradatieplekken, Everton wint niet, Man Utd verliest, we hebben een titelrace, Liverpool haalt Tottenham Hotspur in en Torres scoort weer niet: cheers! Nu alleen City nog verliezen..

1 mei 2011 om 17:12

Inderdaad. Ben erg blij dat Blackpool er in lijkt te blijven vooralsnog. Goede moed zou beloond moeten worden.

En ik zou het ook niet gek vinden mocht city verliezen, dan is een 3e plek sowieso zeker volgens mij, en hoeven er geen irritante wedstrijden voor het seizoen gespeeld worden.

1 mei 2011 om 17:25

@ Lfcdutchy

Ja Liverpool haalt tottenham idd in. Had natuurlijk nooit mogen gebeuren. Net zoals dat de titelrace al lang niet meer spannend had moeten zijn. Als Chelsea gewoon 1-0 verloren had (wat eigenlijk zo was) was het al lang niet meer spannend geweest. Dan had United gewoon nog 6 punten voorsprong en stond Tottenham ook nog gewoon boven Liverpool.

1 mei 2011 om 17:39

Je hebt niks aan het woord ''als'' in voetbal. Je kunt ook zeggen dat 'als' Chelsea niet zo een slechte reeks neer had gezet dat ze 4 weken geleden al kampioen waren.

1 mei 2011 om 17:46

Och, als de scheidsrechters hun werk deden zoals jij wil, stond Utd nu tegen degradatie te vechten.

Hoe kan een Man Utd fan nou weer klagen over de arbitrage.

1 mei 2011 om 17:46

Ga nou niet stellen dat Untied de titel zwaar verdient, die lui hebben ook belachelijk slechte potjes gespeeld en puur door de arbitrage/late goals de wedstrijd gewonnen
( of United luck, zo kan je het ook noemen )

Dit jaar heeft niemand er eigenlijk recht op, het is dat United het meest consistent is en het dus uiteindelijk verdient, maar kwa voetbal zeker niet.

1 mei 2011 om 17:51

@ Stevie-g

haha wat een onzin. dat wat jij zegt is een reeks van chelsea. dat is chelsea's eigen schuld. wat ik zei waren enorme blunders van de scheidsen! dat kan je nooit met elkaar vergelijken.

1 mei 2011 om 17:58

Enorme blunders in het voordeel van Man Utd inderdaad!

1 mei 2011 om 18:38

Lees nog een keer. In voetbal heb je niks aan het woord ''als''. Zoals andere mensen al aangeven, er zijn ook een aantal verkeerde beslissingen gemaakt in het voordeel van United, maar daar klaag je niet over.

Ik kan niet tegen die fans die alles recht praten wat krom is. Arsenal heeft verdiend gewonnen. Chelsea heeft gewonnen van Tottenham door een aantal verkeerde beslissingen van de scheids, maar Man united heeft dat ook een aantal keer gehad. Klaar, stop met zeiken.

1 mei 2011 om 18:41

@ Halrod

waar heb jij het nou over? die blunders van chelsea - tottenham van afgelopen zaterdag waren in het voordeel van Man Utd? ongelooflijk..

Kan iemand mij vertellen wat de toegevoegde waarde is van Valencia de laatste weken, wat die allemaal aan het doen is is me echt een raadsel :S

Ligt aan de doelsaldo toc, het is nu gelijk met alles en als Chelsea wint is Chelsea gewoon 1e haha.

Volkomen terechte overwinning. Arsenal veruit de meeste kansen gehad. Utd gokte op de counter zoals zo vaak in uitwedstijden, maar het kan niet altijd werken. Gefeliciteerd Gunners.

Nu moet het echt gebeuren op Old Trafford, terwijl het nooit zo ver had hoeven te komen.

1 mei 2011 om 17:11

Ferguson maakte de fout door een soort 4-4-1-1 te spelen waardoor Arsenal redelijk makkelijk het middenveld kon oversteken. Ik snap niet waarom hij niet gewoon 4-5-1 speelde met Rooney als aanspeelpunt.

1 mei 2011 om 17:14

Waarvoor speelde Hernandez trouwens niet ?

1 mei 2011 om 17:17

speelde wel maar werd rond de 70e minuut gewisseld voor berbatov.

1 mei 2011 om 17:22

oke bedankt, heb niet alles helaas niet kunnen zien.

1 mei 2011 om 17:29

Hij was weliswaar onzichtbaar maar hij speelde weldegelijk mee en werd door Berbatov vervangen

Ondanks dat we vandaag verdient verloren hebben , Zie ik Chelsea niet op Old Trafford winnen van United..

Allereerst, gefeliciteerd Gunners, jullie verdienen het. Wel moest Man Utd een penalty krijgen, maar ik lees dat Arsenal er ook al 1 moest krijgen, dus wat dat betreft staan we quitte. Als iemand een aantal weken geleden zei dat Chelsea een kans maakte op het kampioenschap, geloofde ik er niet in, maar het is echt waar: Als Chelsea volgende week wint, staan we eerste! Echter, ik zie Chelsea dit niet makkelijk winnen. En áls we kampioen worden, mogen we Arsenal echt bedanken. In ieder geval mooi dat het ook in Engeland weer spannend wordt, volgende week wordt echt een spektakel op Old Trafford. Overigens, deze wedstrijd moet het gebeuren voor Chelsea, aangezien Man Utd de andere wedstrijden zal gaan winnen: uit tegen Blackburn en thuis tegen Blackpool. Chelsea moet nog thuis tegen Newcastle en uit tegen Everton (dit wordt nog een zware opgave om te winnen).

Btw; wat gun ik het Ramsey van harte! Hij had echt een zware blessure, heeft ervoor gevochten om terug te komen op dit niveau en maakt de winnende. Erg mooi!

1 mei 2011 om 17:27

Ja door de 3 spookpunten heeft Chelsea nog een kans...

1 mei 2011 om 17:38

Sorry maar het interesseert mij echt niet hoe we kampioen worden. Chelsea was gisteren overigens gewoon veel beter, maar de doelpunten mochten inderdaad niet goedgekeurd worden. Zullen we het dan ook even hebben over het geluk dat Man Utd had dit jaar? Laten we hopen dat het volgende week een mooie wedstrijd wordt, en dat de beste wint.

Uhm voetbalzone, 3e plek is geen voorronde. 3e plek is rechstreeks naar CL.

1 mei 2011 om 17:18

wel voorronde ..

1 mei 2011 om 17:21

vierde plek is voorronde

1 mei 2011 om 17:29

Top 3 gaat rechtstreeks naar de CL. 4e plek voorronde, 5e en 6e gaan rechtstreeks naar EL en 6e plek voorronde EL.

It's Alive.

Eindelijk toont Arsenal weer wilskracht om te winnen, helaas gebeurd dit wel te laat. We hebben de titel in de laatste 2-3 wedstrijden toch echt verspild.

Manutd had vandaag helemaal niks in te brengen. Ze kwamen in de 1ste helft al goed weg met een handsbal van Vidic en konden zo maar met 10 man komen te staan.

Ramsey is in mijn ogen een waardige vervanger van Cesc. Hij komt terug van een langdurige blessure en speelt toch een topwedstrijd. Hopelijk houd hij dit vast en word hij alleen maar beter, want ik zie Cesc volgend seizoen niet meer bij Arsenal spelen.

Onze 2 achilleshielen zijn toch de centrale verdediging en de cdm positie, als er iemand geblesseerd uitvalt. We hebben volgend seizoen echt een stand-in voor Song nodig, want de wedstrijden waarin Song niet speelt verspilt Arsenal bijna altijd punten.

Goed een leuke overwinning maar dat is ook alles. Volgend seizoen paar versterkingen halen Wenger.

1 mei 2011 om 17:13

Mag je mij toch uitleggen waarom we met 10 man hadden moeten staan? Handsbal geen rood waard en verder geen noemenswaardige overtredingen gezien.

1 mei 2011 om 17:16

Ik denk dat hij doelt op de tackle van Vidic op Wilshere(?)

1 mei 2011 om 17:17

Volgens die regels is die handsbal rood, dus hij heeft wel gelijk. Voor de rest was het redelijk sportief ja.

1 mei 2011 om 17:19

Volgens de regels was het geen 100 % scoringskans dus dat is in mijn ogen toch wel onzin.

1 mei 2011 om 17:21

Hij ontnam Arsenal gewoon van een scoringskans met die handsbal, dat is gewoon rood.

1 mei 2011 om 17:23

Oftewel, een penalty. Dat is echt wel een 100% scoringskans hoor

1 mei 2011 om 17:28

En die scoringskans die Owen werd ontnomen was dan geen rood? Jammer dat je het maar van één kant bekijkt, maar ach ik raak er ook wel aan gewend.

1 mei 2011 om 17:35

Owen viel al veel eerder. Clichy had hem nog amper geraakt toen hij besloot om ter aarde te storten.

1 mei 2011 om 17:36

Jawel, dat was wel rood... ik vind het prima, Vidic rood in de 35e(?) minuut en Clichy rood in de 88e(?) minuut.

1 mei 2011 om 17:37

@ Bridgewater,

Ik vond het ook een penalty hoor, Clichy trapt hem op zijn been.

Denk echter dat met 10 man komen na een half uur wel anders is dan na anderhalf uur. Bovendien viel Owen al toen hij de trap kreeg en had hij dus sowieso niet meer kunnen scoren.

1 mei 2011 om 17:36

Haha daar gaat je geloofwaardigheid mtkizle. Een trap op je kuit doet je wel besluiten te vallen ja. Die handsbal was een penalty en geel, deze overtreding van Clichy was een penalty en geel.

En al hadden beide rood gehad dan nog. Het gaat mij erom dat de zwakke scheidsrechter alleen wordt gewezen op mogelijke fouten in het voordeel van Arsenal. Kan ik niet tegen.

1 mei 2011 om 17:41

dus omdat we van mening verschillen ben ik niet meer geloofwaardig? Zo heeft een discussie weinig zin beste meneer.

1 mei 2011 om 17:46

Porter, was niet naar jou toe bestemd. Staat niet voor niets een naam achter. Verwarring is ontstaan doordat mijn reactie onder die van jou staat. Zeker niet voor jou bedoeld

1 mei 2011 om 17:51

Ok, mijn excuses dan ; ) zie dat je het aangepast hebt. Net stond er nog geen naam naar mijn weten namelijk.

1 mei 2011 om 17:52

@bridgewater
Begrijp me niet verkeerd, maar ik zag toch echt Owen eerder vallen. Clichy had zijn voeten er nog amper ingezet en Owen dacht ja nu is het tijd om te vallen.

Maar goed jij hebt weer een ander mening, maar dat wil niet zeggen dat ik me geloofwaardigheid verlies.

Van Hanegem deelde deze mening ook met mij, is hij ook opeens een schijnheil?

1 mei 2011 om 17:52

Geen probleem, ook weer uit de wereld...

1 mei 2011 om 17:56

@ Mtkizle

Is Van Hanegem dan degene die wij blind moeten volgen? Analisten zitten er ook weleens naast en moeten niet door de massa zomaar worden gevolgd.
Moet jij alleen de scheidsrechterlijke fouten ten faveure van Arsenal benoemen? Daarmee verlies jij je geloofwaardigheid. Je mag het een meningsverschil noemen. Ik noem het ontkennen van feiten.
Het gaat mij niet om het gelijk halen, het gaat erom dat jij alles vanuit één oogpunt bekijkt!

Ik besteed er verder geen tijd meer aan. Is een nutteloos tijdverdrijf.ik heb mijn punt wel gemaakt dacht ik zo

1 mei 2011 om 18:02

Geen 100 scoringskans? Het was toch een scoringskans? Als jij iemand helemaal rechts op de middenlijn neerhaalt, en hij is doorgebroken, is het toch ook een rode kaart? Het is geen 100 scoringskans, er staat nog een keeper voor en de speler kan ook worden ingehaald. Praat niet zo'n onzin, het gaat om scoringskansen en dit was gewoon een rode kaart.

En @bridge, hij ging vroeg op z'n muil en ik vind ook dat er een penalty gegeven had kunnen worden gegeven, maar Man Utd ging gewoon veel te duidelijk voor een penalty en ik ben blij dat de scheidsrechter hem niet gaf.

1 mei 2011 om 18:05

@bridgewater
Waar zeg ik dat iedereen v. Hanegem moet volgen? Ik zeg dat er nog wel andere zijn die dezelfde mening met mij delen, dat jij dat nou niet doet nou pech gehad dan. Meningen verschillen nu eenmaal.

Owen ging gewoon vroeg liggen, en ik zie dat niet als een 100 pingel.

1 mei 2011 om 17:27

Iedereen lijkt frimpong te vergeten, ik denk niet dat er een dmf komt of dat hij ook maar nodig is. Dat frimpong een jaar geblesseerd is geraakt zorge ervoor dat we dit seizoen geen 2e dmf hadden, maar die positie kon wel redelijk opgevuld worden met diaby en denilson (die uit de gratie lijkt te zijn geraakt)

Verder vond ik Koscielny wederom een topwedstrijd spelen en zie hem erg graag naast vermaelen staan volgend seizoen en Djourou haalde ook een dikke voldoende. Clichy moet verdedigend verbeteren, zeker wanneer de bal aan de andere kant is of in het centrum, maar is langs de lijn en in balbezit (op zijn voorzetten na) ontzettend sterk.

Miss een extra vleugel aanvaller maar eigenlijk hebben we alleen vervangers/verbeteringen nodig van de spelers die nu vertrekken.

1 mei 2011 om 17:34

Frimpong is nog best jong. Het is nog niet zeker of hij echt de niveau aan kan, zo'n speler moet je rustig brengen. Laat hem maar eerst lekker veel minuten in de Carling Cup maken. Daarna zien we het wel of hij een hoger niveau aan kan.

Ik bedoel ook meer een ervaren cdm, die het niet erg vind om op de bank plaats te nemen. Daarom vind ik het ook zo jammer dat Vieira voor City speelt, had hem liever bij Arsenal gezien als stand-in.

Denilson mag van mij vertrekken of misschien toch verhuren volgend seizoen, kan ook. Maar hij toont gewoon dat hij handelingssnelheid te kort komt voor dit niveau.

1 mei 2011 om 17:44

Verwacht niet teveel van Frimpong. Hij zat weliswaar bij de selectie voor het voorseizoen, ondertussen heeft hij ook met de -18's mee gespeeld aan de Dallas cup.

Ik zeg niet dat hij het niet gaat halen, maar wat ik van hem zie, en wat ik van mensen hoor die hem volgen, is het nog niet het niveau wat het moet zijn.

Verwacht meer van Coquelin, die man speelt meer dan regelmatig in de hoogste Franse league mee, en had laatst Hazard in zijn zak.

1 mei 2011 om 17:53

Ik zie Coquelin amper spelen. Leuk om te horen dat hij het zo goed doet. Maar de PL is toch van een ander niveau, ben benieuwd..

In ieder geval, volgende week gaan we een dijk van een wedstrijd te zien krijgen! Ik heb nu al schrik van de counters van Manu . Maar vorig seizoen hebben we het ook voor elkaar gespeeld!

Arsenal domineerde de eerste helft volkomen. Het was niet óf Arsenal zou scoren, het was meer wannéér ze zouden scoren. De tweede helft ging het gelijk op, Arsenal zakte een beetje in en United kwam wat meer naar voren. Toen viel die 1-0.

Hopelijk herhaalt Chelsea dit a.s. zondag

Geweldig voor deze man hoor, om zo'n goal te scoren in zo'n wedstrijd na terug te zijn van zo'n blessure!! Heb normaal gesproken niets met Arsenal, maar ze hebben deze drie punten dik, heel dik verdiend. Ook gunstig voor Chelsea, waar ik wel een dosis sympathie voor heb; ik gun Ancelotti natuurlijk nog wel een titel, dat zeker!!

Geweldig dit! Mooi om te zien dat Arsenal het niet opgeeft en door blijft knokken. Arsenal speelde weer voetbal zoals we van ze gewend zijn.

1e helft domineerde Arsenal met ruim 70 balbezit en creëerde redelijk veel kansjes. Vervolgens had het 1-0 kunnen staan, maar een handsbal van Vidic maakte dit onmogelijk, scheidsrechter ziet dit niet en wedstrijd gaat gewoon verder. 2e helft begon Manchester United erg sterk met zo'n 63 balbezit maar weinig kansen. Ook Manchester United verdiende een penalty in de 2e helft, maar wederom niet gezien door de scheidsrechter. In de slotfase was het weer Arsenal die aan het langst eind trok.

Ik moet zeggen dat ik Cesc niet heb gemist vandaag. Ramsey heeft een prachtige comeback gemaakt na zijn beenbreuk met een fantastische goal!

Resterende speelschema:

8 mei:
Stoke City - Arsenal
Manchester United - Chelsea

14/15 mei:
Chelsea - Newcastle United
Arsenal - Aston Villa
Blackburn Rovers - Manchester United

22 mei:
Everton - Chelsea
Fulham - Arsenal
Manchester United - Blackpool

Nothing is impossible!

1 mei 2011 om 17:22

Chelsea toch wel met het zwaarste programma jammer genoeg.

1 mei 2011 om 17:27

Dat is waar, maar Chelsea heeft het nu wel in eigen handen. Alles winnen (met redelijk grote uitslagen) en ze zijn kampioen.
Zou pas gek zijn als Chelsea van United wint en vervolgens 2x gelijkspelen tegen Newcastle en Everton. En United ook 2x gelijkspelen tegen BB en Blackpool.

Maar ja van zoiets kan je alleen dromen ghehe.

1 mei 2011 om 17:49

+ dat Arsenal volgende week zomaar weer keihard kan faalen.

1 mei 2011 om 17:50

Tjaa op papier zwaarste programma, dat is zeker waar. Je kunt ook zeggen dat Newcastle en Everton nergens meer om spelen en Blackpool en Blackburn alles uit de kast halen om uit die onderste regionen te komen. Dus wat is nou eig. zwaarder ?

Ramsey was toch niet onzichtbaar?! Ramsey speelde een puike wedstrijd.
Dat vind ik toch echt het mooiste aan deze overwinning. Dat we gewoon zonder Fabregas van United winnen. Terwijl we met fabregas altijd verliezen van United.
Yes!!!!
Alleen, ik hoop wel dat wenger ook na deze overwinning spelers als denilson,almunia en rosicky verkoopt!

Uitgerekend Ramsey ook. Echt heerlijk dit. Arsenal maakt mijn weekend nog een beetje goed. Maar ik denk niet dat United het nog gaat weggeven, als ik zag hoe Chelsea gister tegen Tottenham won.

Ik zeg dit niet omdat ik voor United ben, maar waarom doet iedereen gelijk zo blij?!
1x verliezen betekent niet dat je nog geen kans hebt, en united verliest niet zo vaak voor ons in verliezen iets nieuws. Alleen omdat ze vandaag hebben verloren, uit verloren, is het gelijk, ja nu moeten wij nog winnen ja nu moeten zij nog verliezen dan hebben wij het. United is heel goed bezig, vandaag misschien niet in vorm, maar ze maken sowieso nog kans op het beker. Veel bekers.. Niet te vroeg juichen mensen!
En ja een paar zeggen het al, nothing is impossible, vooral voor United, they make everything possible.

hehe eindelijk een overwinning op united. Dik verdiend, zoals het al vaker had moeten zijn. Was toch niet helemaal tevreden over het spel, bleven een beetje in de oude fouten hangen, voorkomen en dan angstig de voorsprong verdedigen. We moeten dan toch rustiger blijven, balbezit houden en druk op de tegenstander zetten.

Vond vooral het eerste half uur erg sterk, we zetten goed druk, wonnen vrijwel alle duels en manchester was totaal kansloos. We hadden het alleen moeten belonen met een doelpunt, want op die manier spelen, op dat tempo, vreet energie. Na een tijdje zakte we ook weer wat in, manu begon wat duels te winnen en liet toch iets zien, waarna wij het weer over namen.

De tweede helft begon manu ook agressiever, maar gelukkig scoorde we na een counter de 1-0, met nog kansen op meer nadat manu alles of niet ging spelen. En toen begonnen we met achteruit lopen, inleveren etc. en was het billenknijpen. Al vond ik koscielny en szczesny erg sterk overeind blijven in deze fase.

Beste spelers aan arsenal zijde: Sagna (uiteraard) Wilshere (idem) Koscielny, Ramsey (erg veel gewerkt op het middenveld) van persie (ook veel gewerkt tegen vidic en ferdinand in de slotfase) en Song. Zelf clichy speelde heel behoorlijk, vooral in balbezit.

Enige kritiek is dus het schijterige spel na de voorsprong en zoals van Hanegem zei de wissels van wenger. Eboue snap ik dat je die wil brengen, maar walcott moet je absoluut laten staan met zijn snelheid en zijn loopacties. En arshavin voegde al helemaal niks toe aanvallend.

Fabregas in een pakketje voor 40 mil richting barca opsturen, vervolgens van Persie aanvoerder maken en 2 stabiele factoren erbij halen en dan volgend jaar (dat geloof ik heilig) voor de titel gaan!

Heel leuk dit, ben er ook blij mee, want een overwinning op Manchester United is altijd speciaal. Echter, het doet me niet heel veel, het baart me meer zorgen eigenlijk. Het valt mij op dat wanneer er geen druk of weinig druk op Arsenal staat ze wel kunnen winnen. Maar zo gauw we dichtbij plek 1 staan, wanneer de druk groter wordt om te winnen, gaat het mis. Waarom kunnen we wel winnen van Man United, maar niet van Sunderland, Blackburn, Wba, Tottenham, Liverpool en Bolton? Theoretisch hebben we nog een kans op de titel, maar ik denk niet meer aan de titel. Gewoon tweede of derde worden en volgend seizoen, met versterkingen (ervaring!!) wordt Arsenal simpel kampioen.

Die Ramsey is wel een aardige voetballer! Hoewel Wilshere toch nog een tikje beter is verdiende overwinning! Het leek wel alsof United niet écht vol op voor de winst ging.. Ik moet als neutrale voetbalfan trouwens wel zeggen: (en natuurlijk zal ik tegen gesproken worden door de Arsenal fans hier) Owen had een penalty moeten hebben.. In de studio bij Sport 1 zei van Hanegem dat Owen al lag voor er contact was, maar deze man kan zowieso beter z'n mond houden over voetbal. Ik heb het uit meerdere hoeken bekeken, en er werd duidelijk op het kuitbeen van Michael Owen gestaan. Maargoed het mocht niet zo zijn.. gefeliciteerd Arsenal! (uiteindelijk heeft Arsenal er toch alleen het voordeel mee dat het zichzelf zeker maakt van de 3e plek, want kampioen worden ze niet gezien het speelschema van United, en het feit dat United te sterk is om in 3 wedstrijden 6 punten te laten liggen)

1 mei 2011 om 17:35

Stond hij geen buitenspel?

1 mei 2011 om 18:04

Ja daar dacht ik ook al aan. Maar dat lieten ze niet zien, dus even afwachten op samenvatting, als dat er in komt tenminste.

1 mei 2011 om 18:26

Nee, Owen stond geen buitenspel. Ik dacht dat Berba de bal raakte en Owen zo buitenspel stond, maar Berba had de bal niet geraakt en dus stond owen geen buitenspel.

1 mei 2011 om 18:55

Oke, bedankt.

je ziet nu hoe zakelijk man-utd is, ze kwamen met de intensie om een bonus punt of punten mee te nemen en weten dat ze thuis tegen chelsea het moeten doen, want als ze die winnen dan zijn ze zo goed als kampioen.
dus arsenal fans geniet van deze overwinning want het is niet niks om toch nog even zo'n game mee te pakken. hoop dat united de komende 2 wedstrijden gewoon gaat winnen dan zitten we tenminste voor zeker voor 1 prijs.

heb liever Chelsea kampioen dan United.

Ben voor Arsenal, maar die worden het helaas neit meer.

Was wel verdiende overwinning en hopelijk winnen ze de overige wedstrijden ook

Waarom Man Utd keek echt naar deze wedstrijd
verliezen we hoop echt dat Man Utd volgende week gewoon wint van Chelsea
Wie wint er (gewoon de neutrale kijkers Eh)

Iedereen die arsenal een beetje close aan het volgen is weet gewoon dat Ramsey absolute wereldtop is en het alleen een kwestie van tijd is voor dat hij Cesc uit de basis houdt. Toevallig heb ik er gister een post over gemaakt en ben erg blij dat hij het in deze clash heeft laten zien op de goede weg te zijn.

Gunnersss dankjwell!!
We owe you!

Ik hoop alleen niet dat Webb volgende week de topper gaat fluiten...
Want Webb is volgens mij echt anti-chelsea, hij doet er altijd alles aan om Chelsea te laten verliezen!

1 mei 2011 om 20:22

hmmm, ja idd Webb op Old trafford is sowieso spelen tegen 12 man. Ik hoop dan toch op phil dowd, die vond ik wel aardig fluiten tijdens liverpool-man united

arsenal gefeliciteerd, was een verdiende overwinning voor jullie.

Was Fabregas geblesseerd? of was ie alvast theaterlessen aan het volgen voor volgend jaar bij barca

1 mei 2011 om 20:21

hahaha ik moest zowaar even lachen om je laatste zin lol
maarre, hij had gister een trap op zn bovenbeen gehad, was niet fit voor deze wedstrijd

1 mei 2011 om 21:33

aaah oke bedankt

Phil Dowd is idd 1 van de beste scheidsrechters van Engeland, elke scheids maakt wel fouten hier en daar. Maar bij Dowd maakt het niet uit of je Terry, Rooney of Barton heet, je verwacht gewoon die rode kaart. Enige nadeel van deze man is dat hij misschien ietwat teveel onnodige kaarten weggeeft maar ik vind hem de beste scheids in de Premier League.

Ik heb hem dit seizoen alleen maar op 1 wedstrijd betrapt waar hij flopte en dat was Newcastle - Arsenal. Verder floot hij prima, hoop daarom dat hij volgende week fluit en geen Howard Webb, Lee Mason of Clattenburg.

Wat wordt ik gek van Arsenal...

Winnen ze knap van Manchester United, maar verliezen ze weer van met alle respect Bolton Wanderers. Zo kun je dus nooit een titelkandidaat zijn.
Ik raad Arsenal ten zeerste aan volgend seizoen eens flink de portomonee te trekken.
Mijn opties zijn: Kaka, Robben of Hazard
Ook in de verdediging moet er wat bijkomen, en een keeper is ook niet overbodig.

Ramsey vind ik trouwens een geweldige speler, die heel veel pech heeft gehad met zijn zware blessure. Anders was hij in zijn ontwikkeling even ver geweest al Wilshere en hadden die twee met Fabregas een fantastische middenveld kunnen vormen.

Dit is mijn idee voor de opstelling van volgend seizoen ( als er niemand bij komt wat ik dus wel hoop), waarbij van mijn part Diaby, Squilacci Arshavin en Bentner mogen vertrekken. Song en Djourou zijn handig om achter de hand te hebben.

Almunia
Clichy
Djourpu
Vermaelen
Sagna
Ramsey
Wilshere
Fabregas
Walcott
Van Persie
Nasri
2 mei 2011 om 00:08

Almunia op doel lijkt mij helemaal geen slecht idee!

Woensdag met 0-3 de boot in gaan tegen s04, en vervolgens ook het kampioensschap op Old Trafford verspelen

In theorie is alles nog mogelijk. Maar ik zie ze de bovenste wedstrijden wel winnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren