Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Messi is completer dan Maradona en hij heeft geen rare fratsen'

Laatste update:

Door zijn geweldige optreden tegen Real Madrid komen de vergelijkingen tussen Lionel Messi en Diego Maradona weer tevoorschijn. Argentijns bondscoach Sergio Batista zei donderdag dat Messi hard op weg is om de beste voetballer ooit te worden; Rob Rensenbrink denkt dat de sterspeler van Barcelona al beter is dan Maradona. “Zo zie ik het wel”, zegt hij in Metro.

/

Rensenbrink stond als voetballer zelf ook bekend als een dribbelaar en kan genieten van de solo’s van Messi. “Wat hij liet zien, blijft nog wel even in het geheugen van voetbalfans. En die Madrilenen zijn ook geen kleine jongens”, zei de voormalig international. “Hij is completer dan Maradona, maar ook qua persoonlijkheid – op en naast het veld – is het een leukere voetballer. Hij heeft geen rare fratsen.”

Messi is hard op weg om voor het derde jaar op rij topschutter in Europa te worden en ook daarin is hij zijn landgenoot ruimschoots de baas. “En hij is pas 23 jaar oud, hè”, benadrukt Rensenbrink. “Hij heeft zijn top nog niet bereikt. Die heb je pas zo rond je 27e.” Dankzij twee doelpunten van Messi in Madrid staat Barcelona met 2-0 voor in de halve finale van de Champions League.

Lionel Messi is beter dan Diego Maradona ooit was

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Messi is een fantastische voetballer. De beste van zijn tijd. Maar om net zo groot te worden als El Diego zal Messi eerst Argentinie naar de wereldtitel moeten leiden. Maradona heeft Argentinie in vrijwel z'n eentje wereldkampioen gemaakt. Messi heeft nog niet kunnen overtuigen in het nationale team.

29 april 2011 om 10:23

Helemaal mee eens. Ik blijf erbij dat Messi niet zo goed rendeert als je Xavi/iniesta uit het team haalt. Maar hij is nog erg jong en kan misschien mijn ongelijk bewijzen.

29 april 2011 om 13:33

Daar ben ik niet totaal mee eens. Dat Xavi en Iniesta ongelooflijk belangrijk zijn bij Barcelona klopt, maar vergeet niet dat Messi de gene is met 52 goals in 50 wedstrijden en tevens ook de meeste assists(23) achter zijn naam. Van de 52 goals vielen er natuurlijk veel uit assists van Xavi of Iniesta, maar ook veel via een solo actie bijvoorbeeld.
Dit betekent ook dat Messi dit seizoen bij meer dan de helft van de goals van Barcelona betrokken is.

Als je dan ook nagaat hoeveel man hij per wedstrijd wel niet bezig houd zodat Xavi of Iniesta de ruimte krijgen om die beslissende pass te geven(andersom natuurlijk ook), vind ik dat hij wel degelijk een van de belangrijkste spelers is en zijn rendement echt niet van Xavi of Iniesta afhangt.

De beste man is voor mij al een legende omdat ik weet dat hij niet meer vergeten zal worden en ik verwacht ook dat hij zal blijven presteren.
Vergeet hierbij niet dat een Maradonna zich nooit iedere wedstrijd zich liet gelden en vanaf zijn 26e jaar pas echt DE beste werd.(toen hij Argentinie wereldkampioen maakte en van Napoli een topclub) Dit terwijl Messi nu op zijn 23e al meer prijzen heeft gepakt(clubverband 13 om 8, met Argentinie 0 om 3 = 13 om 11 in voordeel van Messi)
Zoals Koeman na afgelopen wedstrijd ook zei in de nabeschouwing, Messi is voor hem de beste aller tijden, omdat hij de enige grote speler is die zich wekelijks bewijst.

29 april 2011 om 14:53

En die Messi, die 52 goals in 50 wedstrijden heeft gemaakt, kan het niet waarmaken als hij voor Argentinië moet spelen. Dan zie je ook dat de spelers achter hem de bal niet goed geven. De toevoer van de bal is dan ook bedroevend laag. Zet Xavi en Iniesta in de ploeg van Argentinië, dan pakken ze alles wat er te pakken valt.

Wat Maradona heeft bereikt zie ik Messi niet snel bereiken. Maradona was niet op zijn 12e naar Europa gehaald en direct in één van de beste jeugdopleidingen gezet. Maradona speelde ook niet gelijk voor een grote team dat om alle prijzen meedeed. Maradona knokte van 0 tot 10. En juist daarom bewonder ik Maradona meer als Messi.

30 april 2011 om 15:39

Dat klopt, maar het probleem bij Argentinie op dit moment is dat er te veel individualisten in spelen. Een Di Maria of Tevez speelt de bal niet zo gauw af maar gaan liever zelf.
Zoals ik in de vorige post al benadrukte, vergeet niet dat Maradona vanaf zijn 26e pas bijzondere dingen bereikte. Daarvoor was het ook ''maar'' een topvoetballer, maar nog niet de beste van de wereld. Ik zie de huidige bondscoach Baptista best een goed team rondom Messi te bouwen.

Wat je zegt dat Maradona zich van 0 tot 10 moest knokken klopt, in dat opzicht heb je helemaal gelijk, maar dan kun je ook weer zeggen dat Messi juist daarom ook veel verder zal kunnen reiken, juist omdat hij door deze opleiding al veel eerder een hoog niveau heeft weten te halen dan Maradona.

29 april 2011 om 10:26

In mijn opinie is het tegenwoordig niet meer mogelijk om, zoals vroeger, een team individueel kampioen te maken. Ik denk dat het voetbal daar nu te snel en hard voor is en dat de verschillen kleiner worden. (zoals je dat ziet in iedere sport)

Ik denk dat Messi heel hard op weg is een legende te worden. Maar deze lijn zal hij wel door moeten zetten in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ronaldinho.

29 april 2011 om 11:07

@gelebeer

Niet mee eens. Weleens gehoord van Zidane? Hij bezorgde Frankrijk bijna de WK cup als hij geen rood had gepakt tegen Italie. Hij was het die zijn team op sleeptouw nam. En dat op de leeftijd van 36?

Het kan dus zeker. Zag toen ook Ronaldinho of de echte Ronaldo.

Maradonna bezorgde Napoli in zijn eentje 2 titels! Messi heeft Xavi Iniesta Pedro Villa Alves Puyol noem maar op om zich heen. Als Maradonna dat had had hij veel meer prijzen gewonnen.

Messi kan de aller grootste qua prijzen worden maar ik denk niet dat hij een Maradonna zou voorbij streven. In mijn ogen de aller grootste!

Daarnaast kon Maradonna zijn 2e Wk pakken voor Argentinie als hij niet had meegetraind met bodybuilders. Hij had verkeerde voedinssuplementen gebruikt. Anders had hij zeker 2 wk's achter zijn naam staan.

Er is maar 1 Maradona net zoals er maar 1 Ronaldo is!

29 april 2011 om 11:17

Net zoals er maar 1 Messi is...

29 april 2011 om 11:20

Ik heb wel eens gehoord van Zidane ja. Maar heb jij wel eens gehoord van de selectie die Frankrijk had? Trezeguet, Abidal, Viera, Gallas, Malouda, Henry, Ribery, Barthez. Dat zijn echt niet de minste spelers.

Wat Maradona heeft klaargespeeld op het WK en bij Napoli waren met teams die niet zo veel spelers van wereldklasse hadden.

29 april 2011 om 11:29

Barthez? Daarnaast was alleen Henry van wereldklasse maar ook niet meer de oude Henry die hij was van Arsenal. Hij presteerde ver onder zijn niveau. Dus Zidane deed het wel degelijk ''alleen.''

Mijn punt is. Maradona was veel beter dan Messi. Misschien zal Messi hem voorbij streven. Dat kan in mijn ogen alleen als hij nog een paar x de CL wint en minimaal een Zuid Amerikaanse Ek en een WK. OF hij moet bij een kleine club net als maradona die loodsen naar een kampioenschap in een grote competitie.

Op dit moment is messi echt niet gelijk aan Maradona laat staan beter. Wie weet in de toekomst.

Nogmaals Maradona had geen Xavi en Iniesta om zich heen. Of een Ronaldinho en een Etoo etc.

29 april 2011 om 11:31

@gelebeer

Een team kan je nooit individueel kampioen maken! Anders had Wales met Giggs een Ek gewonnen.

Voetbal blijf een teamsport want je hebt elkaar nodig. Als jij de nodige goals maakt, maar je verdediging bakt er niks van, dan kan je wel blijven scoren maar of je gaat winnen is de vraag. Maradona speelde voor een club die niet zo groot was als Barcelona. Hij speelde niet met spelers die de laatste EK en de WK hebben gewonnen. En toch maakte hij het verschil bij zowel Napoli als Argentinië.

Btw: ik zie dat mensen mij minnen maar heb geen enkel tegenargument gezien of een reactie.

29 april 2011 om 11:35

Ik ben het helemaal met jou eens Zinedine Zidane is beste speler ooit geweest.
Maar op dit moment is Ronaldo tog de nummer 1.

Zidane zal altijd de nummer 1 zijn.

29 april 2011 om 11:41

@ 10_alex_10: Zidane speelde in het nationale elftal op de toernooien tussen '98 en '06 samen met onder meer Henry, Trézeguet, Blanc, Thuram, Vieira, Dugarry, Karembeu, Le Boeuf, Deschamps, Lizarazu, Petit, Djorkaeff, Abidal, Ribéry en ga zo maar door.

Maradona had in zijn tijd bij Napoli Careca, Giordano en Alemao aan zijn zijde, ook niet misselijk. Bovendien stond ook daar het een en ander achter. In zijn eentje deed hij het dus niet, net zo min als van Basten in zijn eentje Milan kampioen maakte.

Bij Argentinië was het hele elftal ingesteld op het laten renderen van Maradona. Iedereen speelde in zijn dienst. Bij het Argentinië van nu is dat alles behalve het geval.

29 april 2011 om 11:45

10_alex_10: Mag ik je vragen waar je je mening over Maradona op baseert? Je was net 8 toen hij stopte met voetballen, en de laatste vier jaar was hij meer in het nieuws vanwege het beschieten van journalisten en het consumeren van onmenselijke bergen cocaïne...

29 april 2011 om 14:08

Ronaldo is de nummer 1 op dit moment omdat....

hij in belangrijke wedstrijden het verschil niet kan maken?

hij snel is en sterk is en weleens een doelpunt mee pikt?

Mee doet om het kampioensschap of in de halve finale van de CL staat en Madrid op sleeptouw heeft genomen?

Messi op 1..........giggs op 2 en Ronaldo op dit moment op 3, omdat hij het verschil in de grote wedstrijden niet kan maken! Hij schitterd in de grote wedstrijden door afwezigheid, omdat zijn teamgenoten niet voor hem willen rennen.

29 april 2011 om 14:12

@achates1

Je noemt nu alleen de lichting op van 98. Noem is de lichting op van 06. Ribery was geen wereldtop zoals een robben in vorm of een ronaldinho of een messi of c.ronaldo. Hij was een zeer goede medespeler meer niet. Geen bijzonder iemand. Daarnaast noem er nog eens een paar van dezelfde klasse als xavi of iniesta op die met zidane in 06 meedeed aan het wk. Henry was ook niet meer de Henry als bij Arsenal.

Ik heb Maradona alleen gezien in de vele docu's waarvan recent nog op sport 1 waar ik een abo op heb. Daar lieten zij een perfect beeld zien van maradona. Daarnaast heeft mijn pa een fanatieke voetballiefhebber Pele, Cruyff, Van Basten, de duitsers en Italianen, Platini en Maradona meegemaakt. Ook hij zegt dat Messi niet in de buurt komt van Maradona. Messi heeft het wel in zich om even goed of iets beter te worden.

Maar jullie doen Maradona zwaar te kort.

Maradona werd door 4 5 man gedekt in Italie waar er slagers speelden. Daar werd niet zo nadrukkelijk gelet op een gemene tackel of beter gezegd doodschoppen! Toch wist hij ff in zijn uppie napoli op de kaart te zetten...

29 april 2011 om 16:21

@10_alex_10
Ik ben wel van een generatie die Maradona veel heeft zien voetballen en naar mijn mening komt Messi wel degelijk in de buurt van Maradona. Ik ben het wel volledig met je eens dat het wel eens wordt onderschat hoe goed de Italiaanse competitie in die tijd was. Waar nu de topvoetballers verdeeld zijn over Spanje, Engeland en Italie, speelden in die tijd alle toppers zo'n beetje in Italie en Maradona stak er echt met kop en schouders bovenuit.

En in tegenstelling tot wat veel beweerd wordt werd er toen in Italie toen ook al heel compact verdedigd hoor. Het was echt niet zo dat wanneer Maradona de bal kreeg dat hij dan even op zijn gemak rond kon kijken en even na kon denken over wat hij wilde gaan doen.

29 april 2011 om 18:39

maradona was 100 x beter dan zidane ,ronaldo en messi samen.....
k denk dat voetbalzone een site is voor jonkies die het voetbal nu intens volgen...maar helemaal niet kunnen meepraten over spelers van vroeger zoals maradona,platini,enz....

29 april 2011 om 10:29

Ik begrijp dat een wereldtitel een mooie toevoeging aan je palmares is, maar snap niet dat je zonder wereldtitel niet de beste voetballer aller tijden kunt zijn. Het is in de huidige tijd onmogelijk om in je eentje een elftal naar de wereldbeker te loodsen. Je bent sterk afhankelijk van de rest van het team en de kracht van de tegenstanders. Daarnaast ben ik van mening dat als Messi zijn huidige niveau nog twee/ drie jaar vast kan houden, hij de beste voetballer aller tijden is. Vijf tot zes jaar achtereen topschutter van Europa zegt in mijn optiek meer over de carière van een speler dan één wereldbeker.

Overigens ben ik benieuwd of Messi op zijn 27ste niet al over zijn top heen is. Spelers die op zeer jonge leeftijd tot uitzonderlijke prestaties komen, volgen vaak een andere opbouw van hun carrière dan 'normale' spelers.

29 april 2011 om 10:31

Het is niet alleen dat, ik ben het met Fbamigo eens dat Messi voor mij pas in het rijtje der grootsten kan gezet worden wanneer hij het zonder Xavi en Iniesta laat zien. Dat hoeft niet per se bij Argentinie, mag ook bij een andere club. Tot nu toe heb ik hem zonder die twee namelijk nog niet zo magistraal zien spelen.

29 april 2011 om 11:38

@ Faustus

Ik snap het wél dat je zonder WK achter je naam hebt staan, neit de beste speler allertijden kan worden.
Het WK is hét platform voor de wereldtoppers. De beste spelers van de wereld spelen op dit toernooi. Hier moet jij je kunnen onderscheiden. Messi doet dit niet, jammer maar dan ben je voor mij neit de beste speler allertijden. In de competitie, champions league en de beker heb je altijd mindere ploegen waar je tegen acteerd. Zoals ik al zei: op het Wk heb je alleen de beste spelers van de wereld rond lopen.

29 april 2011 om 11:44

Dat is tegenwoordig bijna onmogelijk. Het moderne voetbal is tactisch zoveel meer verbeterd, dat een Maradonna hedendaags nooit een Argentinie of een Napöli in zijn eentje kampioen zou kunnen maken. Plus de tempo is ook 10 keer hoger nu. Er zijn nu zat rappe spelers, vroeger waren ze heel schaars.

Messi mag dan wel een goed team om zich hebben. Maar vind dat hij als nog de beste allertijden gaat worden. Waarom lukte het Eto'o en Ibrahimovic het dan niet om ook zoals Messi te presteren met dit team? Waarom lukt het Ronaldo niet, om zoveel krediet als Messi te krijgen terwijl hij in een miljoenen team speelt?

Messi is gewoon uniek. Welke speler kan er nu zoveel doelpunten maken en daarnaast ook een berg assisten afleveren? Hij is nog maar 23 jaar oud en heeft zoveel records al verbroken. Voor de 3e maal topscoorder van de CL. En binnenkort word hij misschien ook nog de topscoorder allertijden in de Cl.

De vergelijkenis tussen Maradonna en Messi word een beetje met 2 maten gemeten hier vind ik. Vooral omdat tegenwoordig in het moderne voetbal gewoon het veel moeilijker spelen is. De ruimtes die je vroeger kreeg, die krijg je tegenwoordig niet meer. Maar Messi krijgt het als nog voor elkaar om soms 4 man te dollen tussen de kleine ruimte, wat gewoon fenomenaal is. Hij is ook meer een teamspeler dan Maradonna. Maradonna heeft ook nooit de inzicht gehad die Messi wel heeft. Dit soort dingen maken Messi nu juist completer dan Maradonna.

Messi is gewoon op weg om een fenomeen te worden. De beste voetballer ooit in het moderne voetbal, als hij zo doorgaat.

Lees: Moderne voetbal > Verleden

29 april 2011 om 12:10

helemaal met je eens mtkizle! Als je bijvoorbeeld die legendarische solo van Maradona zie je ook dat hij steeds weer een tegenstander voorbij kan komen (inclusief keeper) door de bal simpelweg langs hem te tikken. Die ruimtes heb je tegenwoordig echt niet meer.

29 april 2011 om 13:41

Dat is niet geheel waar, Messi zie je ook dat soort solo's maken door simpelweg de bal langs de tegenstander te tikken.(zie toen tegen Getafe was het volgens mij, of afgelopen wedstrijd tegen Real Madrid) Dit ligt gewoon aan de snellere handelingsnelheid bij spelers als Messi en Maradonna en het explosieve versnellen in de eerste paar meters. Verdedigers staan daarbij zo goed als stil wanneer ze de speler proberen op te vangen om vervolgens gepasseerd te worden en zo de achtervolging te moeten starten terwijl ze op zo'n 0.0 km/h beginnen en de Messi's en Maradonna's er al ruimschoots voorbij zijn en al met een snelheid van bijv. 15 km/h rennen.

Neemt niet weg dat het nog steeds knap is om zo langs 4 man ofzo te komen aangezien je op die snelheid meer ruimte nodig hebt dan bijvoorbeeld op 5 km/h snelheid.

29 april 2011 om 13:49

@ Jamyrules

Ik ben het totaal niet met je eens.

Het WK is in mijn ogen zeker niet het podium waar het voetbal op zijn best is. Het niveau doet onder voor de Champions League en andere topcompetities. Mensen denken vaak dat het het hoogst haalbare is omdat (bijna) alle beste spelers meedoen en je jezelf de beste ter wereld mag noemen als je wint. Mijns inziens is dit een misvatting. Natuurlijk doen er veel wereldtoppers mee en ben je, mits je wint, het sterkste nationale elftal ter wereld. Echter ligt het niveau lager. Dat is niet vreemd, nationale elftallen trainen eens in de zoveel tijd. Het implementeren van een spelwijze of een visie kan maar tot op een bepaald punt. Je zit namelijk gebonden aan een beperkt aantal spelers en vaak spelen ze bij compleet verschillende elftallen (voorbeeld: Sneijder bij Inter en Afellay bij Barcelona). Bij clubs daarentegen wordt er wekelijks gespeeld, getraind en worden constant allerlei zaken verbeterd. Spelers kunnen worden aangetrokken en/of opgeleid om bij te dragen aan jou manier van spelen. In de Champions League spelen de beste spelers, in de beste clubsteams en zijn ze er constant mee bezig. Het WK is natuurlijk prachtig, heel de wereld kijkt mee en geniet samen. De sfeer eromheen en de nationalistische gevoelens spelen een veel grotere rol dan het voetbal zelf. Het voetbal zelf is in mijn ogen vaak opportunistischer.

Het zijn twee compleet verschillende toernooien. In mijn ogen is het clubvoetbal in een competitie als de Champions League van hoger niveau dan op het WK. Als Messi aan het eind van zijn carrière tien jaar lang heeft geschitterd op dit niveau, hoeft er van mij echt geen WK bij.

En even over je laatste zin: 'Op het WK heb je alleen de beste spelers van de wereld rondlopen.' Kom op, wie loopt er nou buiten Europa die bij de wereldtop hoort? Neymar en Ganso misschien maar die lopen binnenkort ook rustig mee te ballen in de Champions League. Niet denigrerend naar andere continenten maar ik denk dat de besten ter wereld in Europa spelen. En goed, Giggs en Bale zijn grote spelers maar spelen volgens mij niet vaak een WK. De beste spelers zitten waar veel geld is en het voetbal het meest leeft: Europa.

29 april 2011 om 10:31

Echt zo'n onzin dit.. Dat is totaal geen argument om iemand wel of niet als beste te bestempelen. De beste speler aller tijden is een individueel iets en voetbal is een teamsport en een wk winnen doe je niet alleen!

29 april 2011 om 10:37

Maradonna heeft er persoonlijk voor gezorgt dat Argentinie wereldkampioen werd, en Napoli kampioen in de serie A en de Uefa cup.
Ik wil Messi ook wel eens bij een minder sterke ploeg als Barca zien spelen,. Kijken of hij het team dan ook zo kan dragen en kampioen maken.

29 april 2011 om 10:37

Maradona heeft door zijn individuele klasse Argentinië WK gemaakt, dus het is zeker geen onzin.
Ik wil wel eens zien of Messi ook zo'n grote prestatie kan leveren bij Inter, Man U, etc.

*edit:
Recep Ivedik = artys' alter ego?

29 april 2011 om 10:51

@ Recep Ivedik

Ik denk dat Messi niet naar een kleine club gaat alleen grote clubs hebben het geld om het te betalen. Maar ik denk dat die nog wel 5jaar bij Barcelona blijft.

29 april 2011 om 17:30

Dus het is wel onzin want hij stond niet in zijn eentje op het veld. Daarbij een WK bestond toen uit minder landen als nu dus ook makkelijkere weg naar de finale. Dit soort dingen is gewoon totaal niet te vergelijken. Enige wat je kunt doen is naar hun voetbal kwaliteiten kijken over de gehele lengte van hun carrière en niet één prijs of één geweldige goal. En het is al helemaal onzin om van iemand te verlangen dat hij naar een andere club gaat om te bewijzen dat hij net zo goed is bij een andere club. Dat zijn pas kinder argumenten zeg.

29 april 2011 om 10:43

Dat Maradona Argentinie vrijwel in zijn eentje wereldkampioen heeft gemaakt is echt absolute onzin. Dit word vaak beweerd door mensen die dit WK helemaal niet meegemaakt hebben. Ik ben van de leeftijd dat ik het wel heb meegemaakt en ik kan je zeggen dat er wel meer hele goede spelers in dat elftal liepen. Ik zou zeggen zoek op youtube de spelers Burruchaga en Valdano eens op.

Maradona was natuurlijk een fenomeen maar Messi is echt al verder als Maradona op zijn leeftijd was en ik ben het helemaal met Rensenbrink eens dat Messi completer is. Buiten dat denk ik wel dat Maradona individueel nog beter was als Messi.

29 april 2011 om 10:53

Burruchaga en Valdano waren zeker goede spelers. Maar geen wereldtoppers. Zonder Maradona was dat team van toen maar matig. Completer is Messi misschien wel dan Maradona, maar beter zeker niet. Een eigenschap die Maradona had was zijn leiderschap. Hij was echt de leider van de Argentijnen. Messi is een fantastische voetballer geen leider. Maradona nam het hele team op sleeptouw, zowel Napoli als Argentinie. Zijn medespelers haalden een niveau dat ze later nooit meer hebben gehaald. Messi speelt bij Barcelona de pannen van het dak maar weet zich dan ook gesteund door o.a. Xavi, Iniesta, Villa, Puyol en Pique.

29 april 2011 om 11:01

Ik ben zelf altijd een enorme fan van Maradona geweest en zoals ik al aangaf was hij naar mijn mening individueel nog beter als Messi. Anderzijds was het ook zo dat Maradona zelf in een top-elftal als Barcelona helemaal niet zo goed uit de verf kwam. Maradona speelde veel meer voor de individuele actie en had echt niet het overzicht van Messi.

Messi combineert het goede van Maradona en Cruijff, hij heeft, bijna, net zo'n goede individuele actie als Maradona en het overzicht van Cruijff. Daarnaast is hij nog maar 23 en zal hij zijn top normaliter pas over een jaar of vier bereiken.

29 april 2011 om 10:47

Waarom hangt er altijd het winnen van een Wereldtitel aan vast om de grootste te worden. Je moet ook het geluk hebben dat je een goed team om je heen hebt met grootste voetballers. En dat mis ik bij Argentinie nu wel een beetje.
Daarnaast is het voetbal nu heel anders. Maar als je kijkt naar alle records die hij verbreekt en zijn voetballend vermogen vergelijk ik hem nu zeker met Maradona en hij is pas 23 dus kan nog groter worden. Hij heeft nog twee Wk´s te gaan.

29 april 2011 om 11:40

En weet je wat ik zo jammer vind? Ik denk dat hij absoluut voor een groot deel zelf Argentinie naar de wereldtitel kan leiden alleen durft hij niet te vaak voor zichzelf te gaan. Soms zag ik dat hij de actie kon maken maar dan toch afspeelde, misschien durft hij soms niet egoistisch te zijn en er gewoon voor te gaan. Vooral met sterspelers als tevez en higuain om hem heen moet het echt mogelijk zijn een WK te winnen. Als dat hem lukt én hij blinkt uit dan is hij de beste ooit, geen twijfel over mogelijk.

Voor nu is het de beste ter wereld en kan hij zoizo in het rijtje van cruijf, pele, maradona, zidane, rondaldo (bra), platini etc. etc. Dus dat rijtje heeft hij al gehaald, nu alleen nog diegenen in dat rijtje overtreffen en hij zal de nr 1 zijn ooit in het voetbal.

29 april 2011 om 14:20

Nee maar op club gebied is messi al velen malen verder dan maradonna, en tijden zijn verandert zie jij nu maar is 1 speler te vinden die in zijn eentje een land naar de wereldtitel kan lijden, dat is nu simpelweg onmogelijk.

29 april 2011 om 17:01

Onzin, zet Messi met zijn talent nu tegenover de veldspelers van het jaar van Maradona en hij tikt er 2x zoveel uit met keepers erbij, Messi is zeker de beste dribbelaar in de geschiedenis van het voetbal.

29 april 2011 om 22:48

Precies beste van zijn tijd. Ik vind tijden veranderen en het voetbal is een stuk beter/sneller dan 20/30 jaar geleden,vind ik althans. Ik vind Messi beter dan Maradonna op zijn 23e.

Fantastische voetballer, maar zijn schijnheilige gedrag verdoezelen het respect wat ik heb weer..

Jesus hier word ik echt niet goed van, er is geen enkele dag dat er niet over Barca of een speler van Barca op VZ staat. Dat Messi een wereld voetballer is algemeen bekend, maar moeten we dagelijks dat gaan roepen of dagelijks de Ronaldo-messidiscussie gaan voeren?
laat messi lekker blijven ballen, aan het eind van zijn carriere kunnen we hem dan beoordelen.

29 april 2011 om 10:26

Hoge bomen vangen veel wind.

Ik vind dat iedereen gewoon voor zichzelf zijn lieveling speler moet kiezen die discussie zijn inderdaad niet altijd even zinvol meestal houd iedereen toch voet bij stand. Mijn mening is echter dat Messi het beste en niet Ronaldo ook al zit er niet veel tussen.

Bij voetballers als messi zit je top eerder tussen 21 en 25 jaar maar denk dat dat deze speler wel zijn hele carrière in de top 10 beste spelers van de wereld zal blijven. Op dit moment is hij in ieder geval de beste van de wereld en ik denk dat die vergelijkingen met spelers van vroeger allemaal in de kast kunnen. Misschien zouden betere voetballers van vroeger tegenwoordig niet eens meer verder dan de subtop komen het spelletje is gewoon te veel verandert.

Ja het is een fantastische voetballer, maar hij heeft nog niets buiten Spanje (barca) laten zien.. Niets bij het nationale elftal, niets bij een andere club dan bij de (op dit moment) best draaiende club vd wereld.

Dit klopt helemaal, echter.... Maradona heeft een club vanuit het niets kampioen gemaakt én zn land eigenhandig kampioen gemaakt. Ziolang Messi dit niet evenaart zal hij niet door iedereen uitgeropen worden als grootste voetballer ooit, en dat laat hij zelf ook blijken in interviews.
Messi heeft nog zeker 10 jaar om bovenstaande dingen te bereiken, en als hij zich blijft ontwikkelen als hij nu doet, dan bereikt ie bovenstaand ook. En geloof me, dan zal zelfs de grootste C Ronaldo fan toegeven dat hij de grootste is. Ik hoop alleen dat de media hem de rust geven om gewoon te spelen! ipv de hele tijd te speculeren of hij de grootste is, If he is, everybody will know! Klaar!

Ik vind het zeer voorbarig om dit te stellen, zeker omdat het in een andere tijd is en dan is het moeilijk om zoiets te meten. Daarnaast heeft Maradona inderdaad rare fratsen gehad maar je mag niet iemand beoordelen op zijn rare fratsen maar op voetballende kwaliteiten. Messi kan ook wel eens gefrustreerd geraken, dat hebben we allen kunnen aanschouwen. Natuurlijk speelt hij sterk en is het een klasse speler maar hij presteerd nu 2-3 jaar enorm goed. Laat hem daar nu nog eens 5 jaar bovenop doen en dan kunnen we verder spreken over dit.

Waarom zou Messi Argentinië niet wereldkampioen kunnen
Maken? Jullie doen net of hij met 5e klasse amateurs samenspeelt. Zidane is ook in z'n eentje tot de finale gekomen, dan moet messi wereldkampioen worden als hij de beste ooit wilt zijn, of heb ik het verkeerd??

Geen rare fratsen ?
Messi is opgeleid bij de theatherschool van FC Barcalona, daar slaag je alleen door rare fratsen.

Messi komt extreem veel tekort vergeleken met Maradona,
- Maradona was geen acteur, hij was een voetballer.
- Maradana gaf toe als hij iets uitgehaald had, Messi is scheinheilig als de pest.
- Maradona bedelde niet bij scheidsrechters om de tegenstander kaarten te geven.

- Messi heeft nog geen hoofdprijzen gepakt zonder arbitrale dwalingen.
- Messi zakt naar een triest niveau bij een team dat niet draait.
- Messi kan niet in zijn ééntje een team beter maken.

29 april 2011 om 10:50

Je poneert stellingen zonder argumenten. Onderbouw je stellingen om overtuigend over te komen. Op dit moment lijkt je post op een loze kreet om aandacht.

29 april 2011 om 10:53

Nu overdrijf je wel een beetje.

- Maradona en Messi zijn beide voetballers van grote klasse. Ze kunnen beide veel met een bal en scoren aan de lopende band. Is dat gespeeld? Nee dat moet je kunnen!
- Hier kan ik niet over oordelen, weet ik te weinig van af.
- Tegenwoordig vraagt iedereen om een kaart, dat is een gewoonte geworden. En dat werd vroeger minder gedaan. Heb jij hele wedstrijden gezien van Maradona om te zien of hij het wel of niet deed?

- Messi heeft veel hoofdprijzen gepakt, alleen nog niet de wereldtitel. Maar daar heb je ook een heel team voor nodig en hij is pas 23, dus speelt in principe nog twee Wk's dus kan dat nog.
Daarnaast worde die dwalingen van scheidsrechters nu veel beter in kaart gebracht en super vaak herhaald. Vroeger was dat niet zo, en gebeurde het ook wel dat er fouten gemaakt werden.
- Heb je Messi al zien spelen in een ander team? Dan kun je pas oordelen.
- Door zijn doelpunten geeft hij het rest van het team vertrouwen en gaat het ook beter. Dus zeker wel het geval.
-

29 april 2011 om 10:55

Klopt, Messi kan niet voetballen. Sterker nog, heel barcelona kan niet voetballen. Barcelona moet messi ruilen tegen Melvin Platje.

Voor de Einsteins onder ons, ja dat was sarcastisch

29 april 2011 om 10:56

uhh rare fratsen hmm

maradona .
maradona was zeker wel een acteur en dat is ie nog steeds .
maradona kon niet omgaan met druk en stak poeder in zijn neus . wow wat een sportman .

messi maakt wel degenlijk een team beter , even de 4 goals tegen arsenal terug halen vorig jaar champions league .
waarom krijgt toch altijd de scheids en zijn kornuiten de schuld . noem een prijs die messi heeft gehaald waar het trio in de fout ging .

maar goed ik heb zo het idee dat je niet een opjective fan bent maar een madrid aanhanger lol

29 april 2011 om 14:24

En jij bent een nog gefrustreerde chelsea fan van een paar jaar geleden die messi scheinheilig noemt omdat hij 1 keer een bal in het pupliek schiet. En heb je maradona live zien spelen ofniet?? ik niet maar wat ik van familie aanneem is dat maradona lang niet altijd goed speelde in wedstrijden, ja op het wk zeker wel maar in clubverbant is messi al velen malen beter.

Meningen veschillen

29 april 2011 om 10:46

Als Maradona, Pele, en Cruijff nu zouden voetballen dan zou niemand zeggen dat Messi buitenaards is. Deze spelers zouden dan net zo goed getraind zijn als de huidige generatie en zouden dan ook in het heden domineren.

Maar goed, ik daag je uit om 10 spelers te noemen die beter zijn dan Maradona. Lukt je toch niet...

29 april 2011 om 10:47

Haha, tien spelers die beter zijn als Maradona was. Ik zou zeggen ga je gang vriend, kunnen we vandaag in ieder geval nog even lachen.

29 april 2011 om 12:28

Daar ga je toch de mist in wat mij betreft. 10 Spelers beter dan Pele had ik je gelijk gegeven, maa 10 spelers beter dan Maradona? Bijzonder lastig, danwel onmogelijk. Op dit moment ken ik maar 3 spelers die in de buurt van Maradona komen maar om te zeggen dat die ook echt beter waren/zijn is lastig.

Nogal raar, vond hem totaal geen geweldige wedstrijd spelen. Alleen zijn doelpunt dan. Word heel erg overdreven zeg, Pepe haalde Messi volkomen uit de wedstrijd, maar dan krijgt hij rood..

Ja, als je Messi/maradonna gaat vergelijken buiten het veld dan spreekt het voor zich natuurlijk. Ik zie Messi nog niet met een buks op de media knallen. Daarnaast lees je ook nooit iets geks over Messi. Denk dat ze dit prima begeleid hebben bij Barca van kleins af aan al. Dan blijft zo'n jongen lekker met beide beentjes op de grond en kun je het beste uit hem halen.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat er bij Maradonna nog veel meer ingezeten zou hebben wanneer hij echt voor de sport geleefd zou hebben.

Rensenbrink heeft iets teveel coke geleend van Johnny Rep tijdens jaren zeventig. Niet echt helder meer.

Hij kan Maradona zeker voorbij streven, maar dan moet er echt nog wel wat gebeuren. Hij moet zo blijven presteren en met Argentinie iets winnen. Dan om het compleet te maken zou hij naar Napoli moeten gaan en hun weer kampioen maken!

Ik snap niet dat er nog discussie gevoerd wordt over messi en ronaldo. Dit is al lang zo duidelijk. Messi is toch echt een stuk beter. Ik snap die frustratie van ronaldo ook wel, met 10 man had ie t ook makkelijker zegt ie dan. Net of hij 5 man voorbij kan. Met moeite soms 1. Hij kan goed koppen, schieten en soms een vrije trap nemen, maar meestal schiet ie die ook over. Meneer wijdbeens. Het is gewoon een ego.

is het mischien niet beter om messi te vergelijken met Cruijf , die was ook een komplete voetballer . snel , veel inzicht , en de steek passes die hij ook heeft . en het scoorende vermogen. en uiteindelijk naast de wereld titels grijpen , maar in club verband een topper zijn.

29 april 2011 om 10:50

Ik denk dat je hier zeker een punt hebt. Messi is echter wel degelijk ook te vergelijken met Maradona omdat hij net zo'n dribbel als Maradona heeft. Ik denk dat vooral zijn overzicht Messi een completere voetballer als Maradona maakt, die toch vooral voor de individuele actie ging.

29 april 2011 om 10:58

het is eigenlijk dus gewoon een mix van 2 van de beste ter wereld .

29 april 2011 om 11:03

Naar mijn mening wel ja. Ik ben het absoluut met je eens dat hij in veel opzichten ook op Cruijff lijkt.

Op het moment dat hij een Napoli eigenhandig kampioen maakt, en de wereldtitlel met Argentinië pakt dan mag hij zich de beste allertijden noemen. Ik zeg niet dat Messie per definitie niet beter is dan Maradona, maar het feit is wel dat Messi natuurlijk een geweldig team met meerdere sterren om zich heeft en zich alleen bij Barcelona heeft bewezen, terwijl Maradona dat niet had en toch altijd, waar hij ook speelde, het verschil maakte en daarmee prijzen in de wacht sleepte. En alleen successen worden herinnerd, als Messi bijvoorbeeld bij Jeventus zou spelen zou hij niet ineens een mindere voetballer zijn, maar zouden zijn kwaliteien wel veel minder opvallen omdat het team omzich heen gewoon van mindere kwaliteit is en er geen successen zouden worden behaald.

Wat een onzin te beweren dat maradonna in zijn uppie argentinie kampioen maakte en napoli.
Alsof george valdano en careca er niks van konden.
Ook maradonna had goeie spelers om hem heen die veel vuil werk voor hem opknapten.
Ook toen ging het om het teambelang.
Er is nog nooit een voetballer geweest die een team in zijn uppie kampioen maakten,leuk geprobeerd en heeft ook wel iets vertederends die blinde fans van maradonna maar totaal niet serieus te nemen.

Messi is geen maradona!
Messi is Messi en aan het einde van zijn imposante carriere kan je de balans opmaken.

Hij speelt fantastisch bij Barca. Maar eerst wil ik hem, nog wel eens goed zien spelen bij een ander team, zonder die geniale ondersteuning van de spelers achter hem in. Maradonna kon ploegen in zijn eentje op sleeptouw nemen en kampioen maken. Zoals Napoli en Argentinie, beide geen excellerende teams zoals Barca.

Gezien Messi's matige optredens bij Argentinie moet ik dat bij hem nog zien. Sowieso een geniale speler, maar zeker nog geen Maradonna wat mij betreft.

Het is heel simpel, Messi kun je niet vergelijken met maradona en cruijff.

Maradona en Cruijff waren voetballers die een elftal beter lieten voetballen.
Messi is toch vaak afhankelijk van zijn medespelers, en heeft de mazzel dat hij in een topteam voetbalt.

Bij argentinie komt hij ook niet uit de verf omdat de aanvoer in het elftal maar matig is.
maradona leidde een ploeg in zijn eentje naar de titel, en Cruijff was de meest complete voetballer die er ooit bestaan heeft, daar komt messi nooit aan. omdat Messi geen leider is en een ploeg niet op sleeptouw kan nemen.

Wereldtitels winnen wil niet zeggen dat je de beste voetballer aller tijden bent, dat moet niet de norm zijn.

Ja weet je, net als cruijff en pele en dius ook maradonna, zijn er niet veel beelden, ook niet toen die in Napoli voetbalde. Het zijn vaak dezelfde beelden van het WK .

Ik denk dat alle 3 de personen mooie dinegn lieten zien. ik heb ook beelden van Cruijff gezien dat die 4 man uitspeelde en dat ook wel 6 x in een wedstrijd en ja andere tijd miss langzamer maar toch. Crruijff had meer dan Maradonna, pele en messi dat die echt een leider was en een elftal kan dragen en sturen. Wil niet Messi declasseren hoor want hij is echt een fenomeen en 23 jaar, echt ongelofelijk.

Maar we moet ook van basten niet vergeten en Berkamp en nog velen want die heb ik goals zien maken daar wordt je eng van zo mooi en zo snel.

Maar messi is inderdaad een hele grote kleine man.

Messi kan niet vergeleken worden met Diego,hij voetbalde toch in een andere tijd!
Aan het einde van Messi's carriere zullen we kijken wie beter was en wie niet,dat kunje niet nu al doen!
Met Argentinië heeft hij zich niet echt laten zien,alleen op het WK onder-20,en op het WK wist hij maar één keer te scoren..
Ik zeg dit niet omdat ik tegen Messi ben,ik vindt hem absoluut top als ik de kans heb om hem te zien op tv of zo zet ik mijn afspraakjes aan de kant,maar het is gewoon zo!

Maradona heeft zowel in zijn eentje Argentinië aan het WK geholpen en kwam 4 jaar later weer in de Finale,toch?

Achteraf gezien is Messi toch wel een van de beste van de wereld de afgelopen 5 jaar,ook al was er toen Ronaldinho!

Bij barcelona is messi ongetwijfeld de beste van de wereld. Ik vraag me alleen af of hij wel een fenomeen genoemd mag worden. In het argentijns elftal is hij geen schim van de speler die je bij barcelona ziet en heeft geen goal gemaakt op het wk. Messi speelt al sinds zijn 13e bij barcelona en kent de club en het systeem door en door. Hij is een suprieur product van de club. Messi is tot nu niet meer dan een geweldige clubspeler. Ik zou hem wel eens bij een andere club willen zien schitteren en wereldkampioen zien worden met argentinie. Het is nu nog te vroeg om te oordelen maar ik zet hem nog niet in het rijtje van Pele en maradonna.

Ik geloof niet dat Messi de traptechniek van El Diego weet te benaderen...
Op andere vlakken zijn ze zeker te vergelijken, hoewel Messi in een veel beter elftal speelt dan Maradona ooit heeft gedaan.

Pele is de beste aller tijden (vindt Pele zelf) maar als je echt naar de beelden kijkt zijn Cruijff en Maradona van eenzame hoogte. Pele was toch (net als Messi) erg afhankelijk van de geweldige ploeg waar hij in speelde. Zidane was natuurlijk aan de bal geweldig, maar miste toch de absolute snelheid die maradona en Cruijff wel hadden. Ronaldo is vreselijk overschat (wel goed, maar er zijn meerdere spelers in het huidige voetbal waar ik de voorkeur aan zou geven als ik een elftal moest samenstellen...)

tjonge jonhgen,
Als Messi scoort krigen we iedereen te horen...en iedereen zegt Messi is beter en de beste.
Scoort Ronaldo, dan is hij de beste van de wereld...als of 2 of 3 goals jouw de beste van de wereld kunnen maken.
Ik zeg het zijn allebei goede voetballers en zij doet het allebei perfect. Messi is op dit moment wat beter dan Ronaldo omdat Messi ( Xavi, Iniesta en ander goede spelers omzich heen heeft) Ronaldo moet het in zijn eentje doen...alleen ja als je zo een trainer hebt als Mourinho dan zal je niet gauw doorbreken. want je wordt in je eentje gezet tussen de beesten.

Messi is onmogelijk in zijn eentje om Argentine naar de wereld titel te lozen.
Het voetbal van toen ( in Maradona tijd) veel anders dan nu.
Voetbal is nu veel ontwikkeld en veel moeilijker als je kijkt.'

Maar ik hoop dat het hem een keer lukt. Ik hoop dat hij tegen Real wel kan spelen.

Kan Messi Napoli kampioen maken? Als je dat kan dan ben je pas een grote. Met Barca kampioen worden is net als met Celtic in Schotland!

29 april 2011 om 16:36

Dan zijn Cavani en Lavezzi wel twee hele grote want ze zitten er niet ver vanaf!

29 april 2011 om 19:43

De Serie A van nu is veel zwakker dan in de tijd van Maradona.

On: Ik kan eigenlijk niet vergelijken omdat ik Maradona nooit heb zien voetballen op die solo tegen Engeland na dan.
Maar ik vind dat Messi eerst maar is een WK moet winnen voordat hij de beste voetballer ooit genoemd mag worden, want met een land als Argentinie moet je wel een WK winnen mits een goede trainer.

Messi wordt de beste speler zllertijden zie wat die al beruikt heeft op zijn leeftijd het voetbal van vroeger was veel makkelijker moest Messi toen gevoetbald dan was die al zeker een paar keer wereldkampioen geworden

Wat ik wel wil zien is Messi in een ander team dan Barca en het nationaal elftal, ben heel erg benieuwd hoe hij gaat presteren in een andere competitie. Dit geld ook voor Pep, als ze ook bijv. in Engeland deze dingen kunnen presteren dan zijn het toppers.

29 april 2011 om 11:59

kijk dat pep een prachtige kans kreeg om dit elftal uit te bouwen staat voor zich , maar ook slim van de club om een oud speler het te laten doen , die weet alles van de club en de spelers kennen hem ook al ,

dat hij bij een andere club ook zo zal presteren hangt wel af van het materiaal water rond loopt. en wat er eventueel bij kan komen .

wat messi betreft denk ik dat ie zeker in een ander team zou kunnen presteren , hij heeft nou eenmaal de gave om anderen om zich heen te motiveren om ook beter te gaan spelen hij sleept je in feite gewoon mee in het spelletje , en zijn individueele kwaliteiten zijn natuurlijk geweldig . het enige probleem kan worden als er te veel egotjes tussen zitten die niet met het spelletje bezig willen zijn en zich zelf alleen maar in de picture willen spelen . dan gaat het fout ook met hem . die status moet hij nog zien te verkrijgen . voorbeeld is het nationale team van argentinie, daar heeft hij niet de status die hij wel zou moeten hebben ,

Messi is de beste voetballer ter wereld, maar de compleetste is Ronaldo, met afstand zelfs. Ook het geen rare fratsen stuk kan je gewoon wegstrepen na afgelopen maand.

Ook vraag ik me af of Messi net zo groot kan worden als Diego, hij zal daarvoor eens iets moeten laten zien bij Argentinie.

Ben het wel met hem eens. Messi is completer dan Maradona en heeft ook gen rare fratsen zoals Maradona. Maar Messi speelt nu 3 seizoenen zo geweldig en Maradona deed dat bijna zijn hele carrière. Messi is geweldig en hoop dat hij ook zijn hele carrière zo goed blijft spelen en dan kan hij wel eens de beste voetballer ooit worden. En dat WK hoeft hij echt niet te winnen hoor. Heeft Cruijff een WK gewonnen ? Nee. En hij hoort ook bij de beste spelers ooit. Ik verwacht natuurlijk wel dat hij gaat presteren op een WK, maar of hij hij ook een WK gaat winnen? Ik weet het niet, maar hij is nog maar 23 en heeft nog heel veel jaren te gaan.

Waarom nou altijd dat gedoe over prijzen winnen en het team wat om hem heen staat. Dat is toch niet relevant? Het gaat om de kwaliteit van de speler.
Giggs is een mislukte voetballer omdat hij nooit een groot toernooi heeft mogen spelen? Nee, Giggs is een geweldige speler die een perfecte mentaliteit bezit, een groot speler.
Kijk eens puur naar de kwaliteiten en persoonlijkheid van een speler. Hoewel die persoonlijkheid weinig met voetbal te maken heeft vind ik het wel iets wat voor een superster belangrijk is. Aangezien hij een ongelooflijk grote voorbeeldfunctie draagt.

Ik zou graag Messi bij een andere club willen zien, dan kan je pas zeggen of hij echt de beste is. Ik ben gewoon van mening dat hij goed speelt omdat hij met de gouden generatie van Barca speelt. Zoals bij Argentinië heb ik hem niet gezien. Gelukkig is hij nog maar 23 jaar, jaren genoeg om iedereen te laten zien dat ie wel bij de beste hoort.

Eén ding moet je Messi wel nageven: hij staat bijna altijd op in belangrijke wedstrijden en geloof me dat doen alleen de échte grote. Hoe hij hedendaags dribbelt heb ik alleen bij Maradona gezien: de bal heel kort aan de voeten en elke tegenstander wordt op pure techniek gepasseerd. Jongens als Robben en Ronaldo hebben bijvoorbeeld een zee van ruimte nodig om op pure snelheid hun tegenstanders af te jagen. De dribbelskills van Messi zijn uniek in hun soort en nogmaals die vaardigheid heb ik alleen bij Maradona gezien. Of hij de grootste is en beter dan Maradona ? Zeer zeker (nog) niet. Heeft hij die potentie ? zeer zeker wel, hij kan de grootste allertijden worden deze Lionel Messi.

30 april 2011 om 11:10

Niet in alle grote wedstrijden he Waar was hij tegen Inter Milan Zanetti had hem in zijn broekzak..oow ik weet het op een ander planeet aan het voetballen, aangezien hij er toch vandaan komt. Waar was hij 3kwart wedstrijd tegen Madrid toen Pepe hem in zijn broekzak had. Waar was hij op het WK toen hij echt moest opstaan voor zijn land....


Zidane loodst Frankrijk naar een Wk-finale. Hij beslist de CL met een prachtige goal. De beste spelers in de wereld zijn en blijven Zinedine Zidane en Maradonna. Maradonna maakt Napoli landskampioen bezorgt ze een Uefa-cup, maakt Argentinie wereldkampioen dus. Punt Uit!!

Messi is een grootheid maar speelt wel in een bijzonder goede ploeg,maradona speelde in niet zo'n bijster goede ploegen maar maakte Napoli en Argentinie in zijn uppie kampioen,diego is nog steeds de allerbeste speler ooit maar als iemand hem benaderd of zelfs nog voorbij kan streven is het Messi.

Of Messi nou de beste of de slechtste voetballer is, doet mij vrij weinig ik hoop gewoon dat hij zijn vorm behoudt. Want Argentinie gaat de komende 10-12jaar denk ik geen WK pakken. Dus het zou allemaal wel of hij legende is of niet. Ik hoop niet dat hij zich druk maak om wat mensen zeggen, voor mij is hij een held.

Ik heb spelers als Maradonna, Pele en Cruyff nooit live zien voetballen maar het lijkt me gewoon sterk dat er iemand was die beter kon voetballen dan Messi, in mijn ogen absoluut de beste.

ik vind messi op dit moment erg goed maar hij moet zich op een wk bewijzen wat alle grote wel gedaan hebben zoals een zidane.
de selectie die Frankrijk had: Trezeguet, Abidal, Viera, Gallas, Malouda, Henry, Ribery, Barthez
hiermee haalde zidane de finale van het wk en ik vind deze selectie minder dan die van argentinië als je kijkt naar spelers als: Javier Pastore, Gonzalo Higuaín, Ezequiel Lavezzi, Ángel Di María, Javier Mascherano, Javier Zanetti dus ik vind dat hij zich eerst moet bewijzen op een wk zoals zidane dat heeft gedaan.

Hij is de beste op dit moment maar of hij de beste ooit was weet ik niet ik ronaldinho was ook oo de beste ronaldinho heeft ook onmogelijke dingen gedaan en ronaldo ook die braziliaan bedoel ik dan
en je weet nooit wat er gaat kommen miss komt er betere dan die drie

Veel mensen zeggen dat maradonna de beste is omdat hij argentinie in zijn eentje wereldkampioen maakte

Maar dan kan messi dus nooit beter worden?

Aangezien er in argentinie nu ook:

Tevez, aguero, milito en di maria rondlopen om maar wat te noemen dan krijg je dus als argentinie het wk wint dat hun ook hebben meegeholpen dus ja.

Diego heeft een zeer matige Napoli 2 keer kampioen gemaakt en de uefa cup laten winnen!daarnaast heeft hij een matige argentijnse elftal in 86 wereld kampioen gemaakt..en hij had had geen type Xavi of Iniesta achter zich spelen!!bij napoli had hij een leuke spits genaamd careca naast hem spelen die uiteindelijk minder scoorde dan diego..messi heeft zelfs een vrije rol bij de huidge argentijnse elftal en toch lukt het hem niet omdat hij de diepte mist van xavi...wanneer hij een team als espanyol kan kampioen kan maken en de wereldtitel kan behalen dan zal ik een diep buiging maken want dan is hij de beste die er ooit heeft gevoetbald tot die tijd blijft diego dat voor mij

Hij zal nooit goed genoeg zijn voor sommige mensen.
Er is altijd een reden te bedenken waarom iemand niet de grootste speler allertijden zal zijn.
En zelfs als al die redenen weg worden genomen door Messi, dan zou het er om gaan dat zijn lengte niet genoeg is om de grootste allertijden te worden.

Er mag toch duidelijk gesteld worden dat Messi absoluut beter is dan Maradona, dat heeft Maradona namelijk zelf toegegeven. Dat lijkt me een prima argument.

Daarnaast denk ik dat mensen met een waar voetbalhart allemaal toe zullen geven dat doelpunten zoals de 2e tegen madrid, meer regelmaat dan uitzondering zijn bij Messi. Het is niet per ongeluk, het is met opzet.
Is Messi nogsteeds zo goed te been omdat verdedigers hem niet willen neerschoppen of omdat het ze simpelweg niet lukt?

Dit is nu het 3e opeenvolgende jaar dat Messi een extreem hoog niveau haalt. De kans is zeer aanwezig dat hij alweer een CL finale gaat spelen en hij gaat zonder twijfel de derde landstitel van Spanje binnenhalen.
Deze man heeft 52!! doelpunten gemaakt dit seizoen. Dat doe je al niet zomaar...
Wat hij echter ook heeft gedaan is om en nabij de 25 assists gegeven!

Mensen die niet willen inzien dat Messi de grootste voetballer allertijden is hebben, naar mijn bescheiden mening, een anti tegen voetbal, of hebben meer verstand van korfbal.

Visca el Barça!

Helemaal mee eens. Maradona kon het niet laten om allerlei rare fratsen te gaan doen. Messi zie ik niet zo snel aan de coke zitten en aparte vriendjes krijgen.
Lijkt gewoon op het eerste gezicht een doodnormale jongen die een modaal salaris verdient.

Ik denk dat je deze 2 spelers uit verschillende tijdperken niet kunt vergelijken, zou je dat wel doen zou Messi de betere en completere speler zijn. Voetbal verandert, alles verandert.

Ach Ach Ach.....alle ''kenners'' worden weer uit het stal gehaald om wat te zeggen en wat mij opvalt is dat men elkaar veel napraat om maar geen buitenbeetje te zijn.....

De messi hype is Overdreven...hij is de beste speler op zijn positie op dit moment maar hij is Niet de beste speler Ooit.

In een tijd dat Ac milaan, Inter en Juventus domineerde won Maradonna in zijn eentje 2 scudetto's, 1 coppa italia en een Uefa cup. Tussendoor won die ook een WK en werd tweede in de daaropvolgende WK. Johan Cruijff ging naar Feyenoord en de club won direct de dubbel (eerste titel in 10 jaar).

Zie jij Messi op dit moment Getafe of zelfs Atletico Madrid kampioen maken???....ik denk het niet

Maradonna en Cruyff deden dingen die niemand ooit had gezien en wat men destijds voor onmogelijk hield. WAt Messi doet is mooi maar hebben wij allemaal al een keer gezien.

2de goal gister was mooi maar volgens mij heeft Arjan Robben ze ook een keer zo gemaakt en Giggs ook...ronaldo ook (echte) en maar niet te spreken over Ronaldihno. Al deze messi holmaatjes waren ook dezelfde personen die Ronaldinho destijds de beste ooit vonden om hem jaren later met de grond gelijk te maken. (pfffff)

Messi is nu de beste maar de best Ooit....nee.....
Pound for Pound (term boxen) schat ik Diego veeel hoger in. Maar met zijn 23 jaar heeft Messi nog een goed 10 jaar te gaan....we zullen zien.

Op dit moment is Diego DE Beste Ooit!!!!!!

Stel je eens voor dat Messi voor Spanje had gekozen of gewoon een spanjaard was..
(mij god het idee alleen.. hoe zou Spanje dan spelen..)
..dan had hij zeker wel de kans gehad om het te laten zien aangezien hij Iniesta en Xavi achter zich zou hebben,
dan zou hij waarschijnlijk wel unaniem de beste speler ooit geweest zijn,
hij moet het gewoon laten zien bij Argentinie, tot dan is Diego voor mij de beste ooit..

Oke allemaal leuk en aardig Maradona heeft vrijwel in zn eentje de wereldbeker gewonnen okee maar in clubverband totaal nix gepresteerd alleen met Napoli en dat was ook maar 1x de Uefa Cup. Messi is misschien niet zo goed als Maradona als die voor Argentinie speelt. Maar wanneer die voor Barca speelt speeltie wel beter dan Maradona in clubverband.

Messi heeft de potentie om de beste ooit te worden. Hij heeft geen rare dingen zoals Ronaldo en houd van het spel. En hij is geen echo tripper. Maar ik vind dat Messi wel gemeen kan spelen. Ik ga nu veel reacties krijgen over '' de ideale schoonzoon'' maar ik heb Messi ook mensen zien natrappen waarvan ik denk, dat is gewoon geel. Ik zie hem ook wel is een elleboog geven en als dat in beeld komt dat zegt de commentator er niks over. Maar omdat Messi zo goed is en zo mooi speelt met Barcelona willen mensen niks ergs over hem zeggen. Messi gedraagt zich wel erg goed buiten het veld. Er is nooit nieuws over dat Messi naar clubs zou gaan. Het enige wat ik me zo voor de geest kan halen is dat hij een vriendin van Cambiasso geloof ik heeft afgepakt. Dat is niet netjes, maar ach, die vrouw heeft ook een keus, en die zal de portomonnee ook wel van Messi kennen

Messi is de Maradona van deze tijd, punt uit!

Zoveel goals identiek aan die van Maradona...
Het om/uitspelen van de tegenstander is vrijwel identiek...
De befaamde hand van god..wie kan zich die van Messi nog herrinneren..
Beide smurfen van de bovenste plank..

Maar er zijn ook verschillen..
Messi is niet zo mediageil en stopt tenminste niets in zn neus..

Who the F is Rensebrink?
Messi nu al beter? Haha
Messi is nog niet eens beter dan Bergkamp of Henry op dit moment, laat staan Maradona en Zizou.
Hij heeft de potentie en is hard op weg maar heeft geen WK op z'n naam terwijl Argentinië genoeg kwaliteit heeft. Verder is het makkelijk om te excelleren bij een team als Barcelona dan bijvoorbeeld bij Napoli
Hij kan gelijkkomen met Maradona over een paar jaar maar hij zal nooit Zizou-status halen

29 april 2011 om 16:30

@zizoufan
Messi is Bergkamp en Henry allang voorbij. En je uitspraak ''who the F is Rensenbrink'' zegt eigenlijk al genoeg over je kennis van de spelers uit het verleden. Ten slotte zou je als fan van Zidane moeten weten dat Zidane zelf duidelijk van mening was dat hij Maradona van een hogere categorie achte als zichzelf.

29 april 2011 om 16:42

@hainrich
Jij hebt moeite met begrijpend lezen
Met who the F bedoel ik dat hij geen wereldbekendheid geniet
Bergkamp en Henry zijn al onsterfelijk en maakten deel uit de invincibles en Messi moet daar nog komen

Zizou is bescheiden daarom acht hij Maradona hoger maar niemand komt in de buurt van zijn aanname laat staan de rest van zijn kwaliteiten en prestaties

29 april 2011 om 16:51

@zizoufan
De uitspraak ''who the F is Rensenbrink'' is naar mijn mening vreemd omdat hij op het WK van 1978 de beste speler van Nederland was, en het lijkt mij dat iemand die op zijn niveau heeft gespeeld toch wel een mening over Messi mag hebben.

Zidane is zeker bescheiden en ik trek zijn kwaliteiten absoluut niet in twijfel maar Maradona was toch echt wel van een andere orde. En Bergkamp en Henry waren geweldige spelers maar die is Messi al voorbij gegaan.

'dankzij zijn geweldige optreden tegen Real Madrid blablabla'. Wees nou eens eerlijk. Nadat Pepe al dan niet terecht rood kreeg, werd Messi pas gevaarlijk. De eerste twee Classico's zag je hem al weinig en ook nu pas weer toen Real met 10 man kwam te staan. Als hij echt zo compleet en buitenaards is als gezegd wordt, heeft hij geen moeite met welke tegenstander dan ook. Maar hij is door Pepe flink uit de wedstrijd gespeeld en ook tegen Inter vorig jaar werd hij knap in bedwang gehouden door de ene keer Chivu, dan weer Zanetti en ook vaak genoeg Cambiasso. Maradonna mocht dan misschien meer fratsen hebben, maar had daardoor wel schijt aan zijn tegenstander. Tegen wie hij ook speelde, het maakte hem niet uit want hij wist toch al dat hij ging uitblinken en dat deed hij dan ook.

Iedere generatie heeft zijn eigen helden. Messi is de held van deze tijd.

Messi is een klasse speler. Maar om zo succesvol als Maradona te worden zal Messi niet alleen bij Barca wekelijks te sterren van de hemel moeten spelen, maar ook bij Argentinie laten zien waarom hij de allerbeste is. Overigens is Messi nog maar 23 en heeft dusdanig de tijd om zich ook voor Argentinie te onderscheiden en op je jacht te gaan naar meer prijzen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren