Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Spaanse sportkrant haalt foto overtreding Pepe snel van website

Laatste update:

Een dag na de nederlaag in de halve finale van de Champions League tegen Barcelona is Madrid nog niet volledig bekomen van de schrik. De Madrileens gezinde sportkranten wijzen met de beschuldigende vinger naar scheidsrechter Wolfgang Stark: de rode kaart van verdediger Pepe had geen rode kaart moeten zijn. Het dagblad AS maakt het wel heel erg bont.

/

“Pepe krijgt onterecht rood”, kopte het digitale thuis van de krant de avond van de 0-2 nederlaag. Daar werd een foto bijgeplaatst van de Portugees die zijn noppen wel degelijk in de knie van opponent Dani Alves lijkt te planten. Erg lang zag die foto het levenslicht niet, want nadat duidelijk werd dat deze foto de rode kaart juist rechtvaardigde werd het beeldmateriaal snel gewist.

Een kwartier later plaatste de website een foto die net even iets eerder werd gemaakt. Daarop lijkt Pepe de bal te spelen. Overigens is het geen geheim dat AS een Real Madrid-gezinde krant is. In februari plaatste de krant al een foto uit een wedstrijd tegen Barcelona waar een speler was uitgewist. Dit om buitenspel te doen vermoeden.

Bekijk hier de foto uit februari van de 'verdwenen' speler

Pepe kreeg terecht rood

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 april 2011 om 20:07

Alsnog de beelden bewijzen genoeg. Pepe raakte Dani Alves niet.

28 april 2011 om 20:11

Ja hoor.....als jij het voor elkaar krijgt om ooit zo snel je been achteruit te klappen zonder er een schop op te krijgen moet je echt bij het circus gaan.

28 april 2011 om 20:13

Jah joh,of alves is een prof die dat wel vaker doet en eigenlijk ook in de circus aan de slag kan met zijn valse reacties

28 april 2011 om 20:15

Pepe raakt de bal en die duw hij dan als het ware tegen de fout van alves en daardoor maakt hij zo'n draai, hij raakt hem zelf niet.

28 april 2011 om 20:15

Ongelofelijke kleine hardleerse.... http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=136004
Kijk de beelden en je ziet het. Het is zo duidelijk. Klik op het onderstreepte blauwe gedeelte met video in de inleiding.

28 april 2011 om 20:19

het gaat toch helemaal niet om het feit dat hij hem raakt, dit is toch levensgevaarlijk hoe die inkomt,

28 april 2011 om 20:41

Ajacied38 haalt de woorden uit me mond. Ondanks het feit dat Alves overdrijft, blijft het een levensgevaarlijke actie van Pepe. Gestrekt been recht op zijn enkel. Duidelijk een rode kaart.

28 april 2011 om 20:43

De draai die zijn been en lichaam maken in de lucht kan je niet faken is gewoon ongmogelijk hij raakt hem niet vol en dat is maar goed ook maar dat neemt niet weg dat het gewoon donkerrood was

28 april 2011 om 21:00

@ erikje

Hij gaat overduidelijk naar zijn scheenbeen. Dus niet naar zijn enkel. Duidelijk dat hij Dani Alves niet raakt. Duidelijk een verschrikkelijke schwalbe. Iemand die met brancard het veld afgaat om er vervolgens weer in te sprinten. Duidelijk een overtreding, maar geen rood!

28 april 2011 om 21:13

Goser wat praat je nou onzin kijk alleen maar de beelden in een eerder geplaats artikel op voetbalzone.nl http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=136004
en dan heb je al geen recht van spreken meer met je circus. Op die beelden zie je duidelijk dat alves niet geraakt word.

28 april 2011 om 21:18

maar als je zag hoe die inkwam, met gestrekt been, vind ik het toch wel teregt

28 april 2011 om 21:20

lees eens goed man...
er staat toch: de foto die de rode kaart rechtvaardigde
werd snel verwijderd

28 april 2011 om 21:25

Alves rolt na de overtreding een paar keer door,dus is niet ernstig gebleseerd. Als je echt gebleseerd bent rol je niet door.

28 april 2011 om 21:27

@ajacied38 precies gevaarlijk spel .. en wat is dat volgens de regels ???? idd Geel dus niet rood .

als ik een 2 benige sliding maak en mis hem totaal krijg ik toch ook geen rood want je mist hem

dus jullie kunnen zeggen wat je wil .. rood was het niet geel opzeker.

28 april 2011 om 21:29

Doe je ogen open man. Hij wordt niet geraakt.

28 april 2011 om 21:49

wat hoop ik toch jongen dat je eerder van school bent gegaan toen iedereen begon met leren lezen anders weet ik niet hoe je het in je hoofd haalt om nog zoiets onnozel te zeggen mbt het artikel.

OT: Zelfs de Madrileense krant ziet het bewijs dus. Trouwens Pepe mag blij zijn dat hij in de Copa geen rood heeft gekregen.

28 april 2011 om 22:06

@merenges

Het onnodige risico dat Pepe neemt met zijn overtreding rechtvaardigen de rode kaart. DAT zijn de regels en daarom is de rode kaart terecht. In NL worden ook vaak genoeg rode kaarten gegeven voor overtredingen die met een beetje meer pech een gebroken been veroorzaken. Duidelijk terecht rood.

28 april 2011 om 22:22

Oke de bron is niet helemaal objectief maar ik kan het toch niet laten om dit filmpje te laten zien.
Twijfel toch ten zeerste aan de pijn bij Dani Alves in ieder geval.
http://www.realmadrid.com/cs/satellite/en/13300548...

28 april 2011 om 22:26

En jij kent de regels dus niet!! Net als alles wat Madrid positief is gezin. Het gaat om de intentie. Pepe deed geen moeite om de bal te spelen en ging met overdreven kracht en risico het duel in. In de hypothetische situatie dat hij Alves niet zou hebben geraakt was dit nog een rode kaart geweest.

Zo moe van al die gefrusteerdemadrid-aanhangers. Vroeger werd een coach die zo defensief te werk zou zijn gegaan tegen Barca onder begeleiding van witte zakdoekjes het stadion zijn uitgegooid. En nu...... Alleen Alfredo di Stefano lijkt het nog op een rijtje te hebben ook al is hij dik in de 80.

28 april 2011 om 22:28

ik weet het niet welke beelden dat je hebt gezien maar ik heb de match live gezien en het was terecht rode kaart

28 april 2011 om 22:41

ja, real verdient het met hun speelstijl. lieve jongens, voorbeeldige coach. goed op de aanval spelen, weergaloos..

29 april 2011 om 00:12

Eindelijk iemand die ziet waar het over gaat. Als Alves niet terug trok, was het 100% zeker dat Pepe alsnog voor die rode kaart zou gaan.je ziet in de replay van voren ook nog eens dat Pepe probeert goed contact te maken, maar dat spelletje had Alves gelukkig wel door. Verdiend voor Pepe, hoewel het een preventieve streek was. Barca had al tekorten aan verdedigende krachten, prachtig gedaan om eerlijk te zijn.

29 april 2011 om 00:17

Wow heb jij de match live gezienja joh, zo maar jij bent stoer! Ik namelijk ook en het was absoluut geen rode kaart.

29 april 2011 om 01:09

ajacied38

de manier waarop marscherano in kwam was ook levensgevaarlijk.

29 april 2011 om 09:29

Uit beelden blijkt ook dat Marcello, Pedro totaal niet raakte in het strafschopgebied. Wees als Madrid supporter gewoon blij dat het bij 10 man is gebleven.

29 april 2011 om 09:39

Dan moet het gevaarlijk spel zijn en niet een rode kaart of geel kon ook gepast zijn .

29 april 2011 om 11:13

''daar werd een foto bijgeplaatst van de Portugees die zijn noppen wel degelijk in de knie van opponent Dani Alves lijkt te planten''.

Waarom een foto veranderen dan?

29 april 2011 om 13:45

Ik zal maar eens goede de regels doorlezen. Het wel of niet raken bepaalt niet of het rood is of geel. Als jij met twee benen netjes langs elkaar en op de grond een sliding maakt is het geen overtreding mits je de bal speelt. Als jij met twee benen ook maar 2 cm boven de grond een sliding/sprong maakt is dit geel of je nou de bal raakt of niet. Als je een onbesuisde actie maakt met gestrekt been, staat hier rood voor. Dus volkomen terecht. Dat Alves hier ook nog wat theater bij maakt zullen veel spelers doen. Maar dit mag niet een reden zijn om hier geen rood voor te geven.

29 april 2011 om 17:32

hahahah ja hoor slaap lekker!!

29 april 2011 om 17:33

ik raad je hans anders aan vriend want het het was een donker rode!!

29 april 2011 om 17:44

heheheh je praat als een oude opa die iemand gaat vertellen hoe het allemaal zit ,je hebt toch ogen in je hoofd? dan zie je toch dat het een 100 rode kaart is al zou hij het scheen been niet raken zo in komen met gestrekt been is al genoeg ! moet je zelf niet gaan werken bij een krant?

29 april 2011 om 20:07

http://www.youtube.com/watch?v=v7d9j8ltfgs&feature...
100% geen contact.

28 april 2011 om 20:12

Effe over het spel gisteren. ''we moeten zorgen dat we een ronde verder komen. Het maakt mij niet uit hoe dat gebeurt. ''. Dit is wat Mourinho heeft gezegd. Snap niet waar hij dan hele tijd om zeurt.

28 april 2011 om 20:14

Als mourinho dat letterlijk bedoelde was hij al snel opgepakt,denk je niet.

28 april 2011 om 20:41

echt een reactie van een barca fan he. Als iets over real gaat is het meteen verkeerd.

De 1e foto leek pepe alves wel degelijk te raken, die foto geeft dus een vertekend beeld en werd dus vervangen. Is toch niks mis mee gebeurd dagelijks. VZ maakt ook vaak genoeg fouten en soms worden die nog verbeterd, dit is toch ook geen wereld nieuws?

+voor iedereen die nog beweerd dat alves geraakt wordt kijk eens naar de videobeelden... of denk logisch na. Als hij echt geraakt werd moest hij inderdaad met de brancard van het veld, maar dan trok hij 3minuten daarna echt geen sprintjes meer!!

Alves solliciteerde hier toch echt naar de nieuwe karate kid film, ik zou hem de rol geven
wat een acteur!!

28 april 2011 om 23:03

Hij raakte hem inderdaad niet. Alves rolt een keer of 78 door. Inderdaad een goeie acteur. Maar als je denkt dat een gestrekt been zoals die van Pepe niet een rooie kaart waard is, dan moet ik daar wat van zeggen. Ik weet niet of je wat gevoetbald hebt, maar ik doe al een paar jaartjes mee. En als iemand zo bij mij inkomt, en ik verder kan voetballen, dan ga ik wel zijn been breken. En dan neem ik de rooie kaart en schorsing gewoon mee. Want zo inkomen, dan denk je helemaal niet aan je tegenstander en zijn veiligheid, maar dan doe je alleen maar precies wat je coach zegt, naar de volgende ronde willen koste wat het kost. Een echte knotsgekke tackle, goed dat hij er de volgende keer niet bij is. Je kunt Pepe heel makkelijk vergelijken met Nigel De Jong kwa inzet. Allebei idioten.

En nee, ik ben geen Barca fan, ik ben het zat met beide Spaanse ploegen, geef my maar een Villareal, voetballen zonder zo veel aanstellen!

29 april 2011 om 14:39

Als je mijn reactie eens goed leest, zie je dat ik nergens heb gezegd dat ik het geen rood vind.......

Ja ik voetbal zelf ook, maar als jij zegt dat je dan zelf het been van die andere breekt neem ik je niet meer serieus! Je bent n man van 43(als dat klopt) dan zou je ondertussen beter moeten weten!!

Verder slaat je vergelijking met Pepe en De jong ook nergens op! Maar ik kan daar nu wel een hele discussie met je daarover gaan voeren maar dan wordt het een welles/nietus spelletje. En daar heb ik geen zin in

Ik heb het trouwens ook gehad met Spanje en het spaanse voetbal, maar dat is al sinds het wk

28 april 2011 om 22:24

Alves hoort in het circus en Pepe in het Pieter Baan Centrum? Wat een idioot zeg. Of hij hem nou raakt of niet (laten we hopen van niet) hij had zijn been kunnen breken.....

Ik wist niet eens dat zo'n dinengen mochten, als foto's bewerken in kranten!?

28 april 2011 om 20:16

Het is natuurlijk belachelijk dat hij rood krijgt maar hij heeft het al gekregen dus niks meer op te zeggen.
Ook raar dat de krant dan nog een foto laat zien waarmee Pepe met een gestrekt been heel erg gevaarlijk op de enkel komt van Dani Alves. dan heb ik het dus over de 2e foto.

En wat is het praktische nut hiervan?? Wat een onzin zeg... Verkeerde foto's genomen voor op de site, klopt, want hier lijkt het zo te zijn dat hij hem raakt, maar dat is dus niet zo en dus worden ze verwijderd. Maar het been van Dani Alves gaat gewoon naar achter dus vrij weinig aan de hand. Onterechte rode kaart, sowieso is voor zo'n overtreding geel het maximum, als Pepe hem al zou raken.
Nu hoogstens een vrije trap voor lomp inkomen.

28 april 2011 om 20:07

mischien moet je de regels even lessen het gaat niet altijg om of je raakt of niet maar om hoe je het doet in mijn ogen leek het ook zo zwalbe van alves maar ik heb die herhalen gewoon over en over bekeken en hij raakte hem wel alleen niet hard maar het was wel een rood waard op het manier van inkomen

28 april 2011 om 20:10

Misschien moet jij mijn reactie even 'lessen' want daar leg ik het haarfijn uit wat het maximum van zo'n overtreding is.

28 april 2011 om 20:21

Als je nou eens naar de foto's kijkt, dan zie je Pepe met een zwaar gestrekt been inkomen ter hoogte van de knie van Dani Alves. Dan maakt het niet eens meer uit of hij wel of niet geraakt wordt want dit is gewoon een poging tot een aanslag op Dani Alves en dus rood.

28 april 2011 om 20:33

Stel je niet aan man, dit is geen aanslag... Hij komt hard aangerend en daardoor lijkt het erger dan het is. Hij raakt hem niet en dus moet Dani Alves zich ook niet aanstellen door aan zijn enkel behandeld te worden, terwijl hij ´geraakt´ wordt aan de zijkant van zijn scheenbeen.

28 april 2011 om 21:02

@ boddieh
Ik zag inderdaad ook een bomriem onder zijn shirt!

28 april 2011 om 21:12

Volgens mij heeft deze Barcabril rahembarca een typcursus nodig!

On: Pepe raakt hem niet maar voor het inkomen gele kaart. Alves rolt 4x door terwijl hij niet geraakt is ook een gele kaart. Regels zijn regels.

De scheids had dit nooit kunnen zien hij had alleen goed kunnen beslissen als Alves niet als een 'varken in de modder' had liggen rollen.

Scheldt de rode kaart vrij maar i.p.v. rood geel en Alves als dat kan ook geel en anders een boete.

28 april 2011 om 22:33

@halrod: jouw haarfijne uitleg van de regels houdt enkel in dat JIJ zegt dat het maximaal geel is. Dat is geen uitleg van de regels maar jouw mening plus dat jouw mening ook nog eens haaks staat op de regels. Maar ga maar gerust door om Pepe te verdedigen. Waarschijnlijk had Marcelo ook maximaal geel moeten hebben voor het expres stampen op het been van Pedro en had Adebajor ook maximaal geel kunnen krijgen voor het geven van een combinatie in het gezicht van Busquets (je weet het het, slaande beweging is al goed voor Rood).

28 april 2011 om 20:07

Agh zodra Pique het over españolitos heeft begrijp ik de frustaties wel hoor.. Helaas provoceert Barca op deze manier, om vervolgens wel de gebeten hond te spelen.. Filmpje van Real legde wel de vinger op de zere plek, aangezien iedereen die sympatiseerd met barca meteen naar Di Maria wees, ipv naar zichzelf te kijken.
Hiermee praat ik geen enkele actie goed, ik ben blij dat Barca heeft gewonnen en de rode kaart was meer dan terecht. Maar zulk soort reacties van Barca spelers vind ik weer net iets té.

28 april 2011 om 22:36

Dia Maria, Marcelo, Pepe, Ramos..... ik kan nog wel even doorgaan.

29 april 2011 om 08:10

Prima, jij versterkt alleen mijn punt. Constant wijzen naar anderen. Kijk eens naar jezelf zeg!

Het gaat nu wel heel erg ver hoor daar in Spanje!
Straks komt er nog een oorlog om Real Madrid-barca...

28 april 2011 om 20:17

Oftewel Catalonië vs Spanje
Laten we hopen dat het bij voetbalrivaliteit blijft.

28 april 2011 om 20:52

ja, daarom vind ik wedstrijden als Feyenoord-ajax veel leuker. Niet omdat het spel beter is, dat zeker niet! Maar omdat na Feyenoord-ajax hoor je nog 2 dagen wat over een beslissing ofzo, en dan wordt het alweer vergeten. Ik weet zeker dat ze in Spanje over 5 jaar, als er weer een Clasico is, dat ze dan dit verhaal er weer bijhalen!

28 april 2011 om 22:26

Jij slaat de spijker op zijn kop. Het gaat niet eens zozeer om Real - Barça, maar echt vooral om Spanje - Catalonië. Die strijd is zo enorm daar, veel mensen uit Catalonië zijn niet eens voor Spanje op het WK (vooral oudere mensen, de jeugd heeft er minder moeite mee). Maar de rivaliteit is daar gewoon zo enorm door de strijd Spanje - Catalonië.

haha, toch geweldig hoe het daar in Spanje is met het voetbal. Was het in Nederland maar zo

28 april 2011 om 20:07

Ja.. als het maar bij voetbal blijft en niet zo irritant dat iedere keer om een kaart gevraagd moet worden. Ajax-feyenoord vind ik dan zo wel fijn. Gewoon beetje rivaliteit kan inderdaad geen kwaad

28 april 2011 om 20:14

alsjeblieft niet, zelfs Robben ging het het begin van zijn carriere nog niet zo vaak naar de grond als de vervelende Barcelona spelers...

28 april 2011 om 20:19

Ik doel dan meer op het hele gebeuren om de wedstrijd heen, alles en iedereen leeft voor 'El Classicó'
Ik ben zelf voor Barça, maar inderdaad, ik werd zelf ook moe van dat eeuwige gerol van Alves en nog wat andere Azulgrana. Maar het hele gebeuren blijft toch speciaal daar

Hij raakte hem toch ook niet?
Dat is nu wel overduidelijk door alle beelden.

Ik vond de rode kaart wat overdreven. Geel had meer op zijn plaats geweest voor hard inkomen. Pepe staat nu inmiddels al bekend als een harde speler en dan zul je als scheids eerder geneigd zijn een rode kaart te trekken. Je zag de spelers er enorm snel naar toe gaan van Barca. En Alves hoorde je ook keihard schreeuwen.

Beetje zielig, maar goed. We weten nu allemaal wel dat de rode kaart terecht was. En nu moeten we er ook over ophouden.

28 april 2011 om 21:29

rode kaart is niet terecht want hij raakt hem niet ...geel wel aangezien het gevaarlijk spel is .. als jij een harde 2 benige sliding maak maar je mis de man krijg je toch ook geen geel ?

28 april 2011 om 21:43

Nee, dan krijg je rood. Inkomen met gestrekte benen is een rode kaart en deze al helemaal.

28 april 2011 om 22:39

Pak nou eens de regels erbij. Raken van de speler bij een onbesuisde actie is geen criterium. Het gaat om de intentie van de speler. Een hard sliding met twee benen vooruit zonder intentie om de bal te spelen (of als de speler gewoon veel te laat is met zijn actie) iis gewoon Rood!

Iedereen heeft inmiddels toch al de beelden gezien. Real madrid supporters zien wat ze al vermoedde hadden geen rode kaart dus. Barcelona supporters blijven maar volhouden dat het rood is door de manier van inkomen. Het kan geen rode kaart zijn als je je tegenstander niet raakt.

28 april 2011 om 20:14

Precies, je hebt volkomen gelijk. Hij raakte hem niet. Het was gevaarlijk spel dus hoogstens een gele kaart.

28 april 2011 om 20:18

Dat is niet waar dat het geen rode kaart kan zijn als hij de bal niet raakt.

28 april 2011 om 20:28

Hij raakte de man niet. De bal ook niet maar ja.

28 april 2011 om 21:18

Als je de man niet raakt kun je alsnog rood krijgen door onbesuisd inkomen. Is dit jaar vaker gebeurd bij acties om Messi o.a.

28 april 2011 om 21:23

het gaat om de intentie
dat kan genoeg zijn voor rood

28 april 2011 om 22:40

Crises wat een domheid wordt hier toch steeds verkondigd. Nog 1x dan. HET Gaat OM DE Intentie!! Raken VAN DE Speler IS Geen Criterium!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nou wauw zeg, pepe komt vol op het been van alves in vliegen, alleen alves heeft het geluk dat de voet van Pepe niet 2,834 mm groter is. Noem mij een scheidsrechter, nee sorry, een mens die dat in 1 keer kan zien. Het is gewoon complete onzin dat dit nu ineens geen onvertreding meer is, hij gaat vol voor zijn been en wil hem vol raken.

28 april 2011 om 20:14

Ja ik vond het ook gevaarlijk inkomen. Je kan niet oordelen of hij voor de bal of de voet gaat. Bij Pepe weet je het niet, het kan beide. Als de scheids dit had waargenomen was het geel waard.

28 april 2011 om 20:54

Dat de scheids het (helaas) in deze situatie fout beoordeelt, kan ik als Real-fan begrijpen. Maar dan hoeft die Dani Alves niet zo te reageren.

29 april 2011 om 01:39

Jij bent toch Alves niet. Denk je dat die vanzelf zo rond vliegt. Hij zal vast geraakt zijn. Of dat door Pepe alleen was of door dat de bal er nog tussen zat doet er niet toe. Zo´n klap kan toch pijn doen. Zeik verder niet zo.

30 april 2011 om 10:25

Om vervolgens weer doodleuk het veld in te lopen?

28 april 2011 om 20:10

Scheidsrechter die weer de match beslist! maar ja het is gebeurt eh

28 april 2011 om 21:25

ohw ik dacht dat messi had gescoort!!! lol

Voetbal heerst Spanje! Toen ik gisteren de overtreding zag dacht ik ook misschien dat het rood was,maar dan dacht ik terug naar peter Crouch die daarvoor geel heeft gekregen,en nu dat ik die beelden heb gezien vind ik het helemaal geen rood waard! Ma bon het is nu gebeurt Barcelona heeft daardoor kunnen winnen,messi mooie actie,veel kunnen wij als supporters er niet aan doen dus laten we ophouden met die onzin en gewoon verder doen wat er te doen valt!

28 april 2011 om 20:10

Nee, want niemand is zo gek om dat te ontkennen. Toch logisch dat hij buitenspel stond.

28 april 2011 om 20:30

Nee je moet ook wel gek zijn om te roepen dat deze rode kaart onterecht was..

Dit was natuurlijk donker rood. Wel een beetje triest van AS dat ze de foto fotoshoppen.

28 april 2011 om 20:11

Hij raakte hem niet eens. Dus hoezo donkerrood?
Hij kwam gevaarlijk in, maar voor gevaarlijk inkomen staat hoogstens geel.

28 april 2011 om 20:16

Je ziet toch duidelijk op foto 1 dat Pepe voor het been gaat en niet voor de bal. Raken of niet, het is gewoon vies inkomen met een gestrekt been en rood is hier gewoon terecht. Als hij nu voor de bal ging, dan zou ik mijn twijfels trekken, maar je ziet het hier duidelijk wat zijn bedoelingen zijn. Hetzelfde als natrappen, daar hoef je je speler toch ook niet voor te raken om al rood te krijgen.

28 april 2011 om 20:46

Het gaat ook om d eintentie hea

28 april 2011 om 20:12

Is dit al eerder gemeld dan dat dit gefotoshopt is?

28 april 2011 om 20:18

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?artic...

Hier staat dat het gefotoshopt is.
Ze hadden toch ook gefotoshopt met da buitenspel van Barcelona waar ze een speler wisten van de foto?

28 april 2011 om 20:19

Kan trouwens zo de link niet openen.
Trouwens, bij het filmpje is toch ook te zien dat hij de bal raakt?

28 april 2011 om 21:01

Ga de beelden maar eens in slow motion bekijken, dan zie je dat die krant misschien wel gelijk gaat hebben. Pepe raakt de bal en de wreef van Dani Alves, maar niet de scheen/knie zoals Dani Alves acteerde. Maar goed, het is en blijft een domme overtreding die daar niet nodig was.

28 april 2011 om 20:15

Er is niets gefotoshopt, dat is een foto van paar milliseconden eerder, waar pepe dus nog in komt vliegen ipv al voorbij de bal is. Het zijn 2 verschillende tijdstippen van dezelfde actie.

Ik ben dat gezeik van Barcelona kostbeu. De overwinning was verdiend ( dat weet ik ook wel ), maar na elke tik 5 minuten blijven liggen is teveel van het goede. Ze willen voetbal spelen, wel barcelona, DIT IS Voetbal! Dit is een mannensport & geen tennis of cricket of weet ik veel. Maar ja Messi mag wel een elleboog uitdelen en die van Real niet. Maar ja, nu kunnen ze er niets aan doen. Hopelijk toont Real volgende week wie echt de betere is. Hala Madrid!

28 april 2011 om 20:16

Hala Madrid

28 april 2011 om 22:46

Wow, het spel van Madrid was dat dan ook erg mannelijk??? Wachten wachten wachten kennelijk zijn ze bang voor de bal wat ze wilde die maar 30% van de tijd hebben.

Ik snap niet wat er mis is met de foto van 23:00 uur. Pepe zit nog steeds een voetdikte van het been van Alves af (goed te zien als je de foto volledige inzoomt, dus niet er alleen op klikken) en volgens mij raakt hij zijn andere been ook helemaal niet.

foto staat er nog op,en de beelden kan je bekijken.
hij raakt hem niet of je het leuk vind of niet.
alves speel toneel.

De rode kaart was terecht(de intentie om de bal te spelen ontbreekt, in tegenstelling tot de intentie die grenst aan agressiviteit), het doorrollen van dhr. Alves daarentegen is om van te walgen, aangezien overduidelijk is op dat filmpje van de website van Real dat hij niet tot nauwelijks geraakt wordt. Dit soort dingen zouden ook door een tuchtcommissie meegenomen moeten worden, want ik weet niet direcht wat ik onsportiever(!) vindt op dit moment.

eigen krant die haar club ( Real Madrid) voor schut zet.
eerst beweren en daarna meteen weg halen want het klopt niet, anders zal Pepe niet maar een wedstrijd schorsing maar 10 wedstrijden schorsing

Het begint echt een beetje een domme discussie te worden.

Het maakt helemaal niets uit of Alves wel/niet geraakt is. De inzet van pepe is rood waard. Er staat nergens in de spelregels dat het pas een rode kaart is wanneer iemand ook echt geraakt wordt.

Gestrekt been met de noppen naar voren is gewoon rood. Madrid moet naar zichzelf kijken en niet achteraf jammeren als Pepe een keer rood pakt terwijl hij al vaker op/over het randje speelt.

Als je het risico neemt, moet je de gevolgen ook dragen wanneer het fout gaat. Topclub onwaardig dit allemaal (voetbal en reacties naderhand).

Kan Man United niet gewoon de beker winnen aub?

Jah,als een blad iets vals doet is het verkeerd.maar als alves het doet is het oke,waar gaat dit allemaal over? Echt triest hoe 1 wedstrijd zo opgeblazen wordt om een beslissing,wel onterecht natuurlijk,en pepe hoort gewoon te spelen volgende wedstrijd,maar dit gaat te ver zo.barca moet gewoon stoppen met theater spel en de zogenaamde buitenaards voetbal laten zien,en madrid moet aanvallend voetballen en niet zo lelijk italiaans voetbal spelen.

''daar werd een foto bijgeplaatst van de Portugees die zijn noppen wel degelijk in de knie van opponent Dani Alves lijkt te planten.''
Welke pro-barca persoon heeft dit stukje gepost? Wat voor belachelijk suggereren is dit? In alle filmpjes is Duidelijk te zien dat Alvast Niet word aangeraakt.

Geef gewoon toe dat je verloren hebt omdat Real niet wou voetballen.

Erm, er wordt helemaal geen knie geraakt.. Gevaarlijk inkomen was het zeker.

Ik vond het jammer dat het een echte rode kaart was. Had liever dat pepe onterecht het veld uit was gestuurd, vanwege zijn imago. Het is een viezerik die het niet verdiend bij real te spelen. Uiteindelijk barca verdiend gewonnen. Helaas was het een terechte kaart. En Mourinho heeft el classico verpest met zijn geweld en frustraties. Vroeger was het nog respectvol.

Voor de rest respect voor Ronaldo en de andere spelers die fair bleven.

Ik ben sinds deze wedstrijd overgestapt naar Real Madrid.

Mijn reactie is bewerkt door vz_fan wtf :s:s:s

28 april 2011 om 21:18

Wat is dit ? Ik had een hele andere reactie geplaatst maar de opstelling klopt wel. Wie of wat is vz_fan ? Heeft diegene recht om reacties aan te passen en er een eigen inwending aan te geven ? Ik als Barca fan zal toch geen Hala Madrid neerzetten hier ? En het groene randje van 'gangstar', was een hele andere reactie.

Casillas
Sergio Ramos
Garay
Carvalho
Marcelo
Canales
Xabi Alonso
Ozil
Ronaldo
Higuaín
Di Mariá
28 april 2011 om 21:26

Oh oh wat een heerlijke opstelling.

Als je Canales en Ozil zo ver krijgt dat ze veel meeverdedigen dan zou het zeker werken. En dat kan aangezien tegen Valencia Sergio geweldig meeverdedigde en twee cruciale intercepties had. Terwijl hij ook voor de 16 van Valencia opdook.

Garay ben ik al sinds zijn Racing tijd fan van(waarschijnlijk jij ook anders had je niet geweten hoe sterk hij voetballend is). Veel beter dan een Albiol terwijl hij juist veel speelt. Sterk, sneller dan Albiol, lang, anticipeert goed en dus voetballend heel goed.

Maar Ronaldo krijg je nooit gedisciplineerd aan de rechterkant. Die zal het spel niet breed houden en zou centraal staan. Daarom kan je Di Maria en hem beter omdraaien.

Ik vind het een heerlijke opstelling waar je misschien zelfs Kaka in kan verwerken tot dat Canales er echt klaar voor is. Ozil dan in de rol van Xavi en Kaka in de rol van Iniesta. Canales kan Kaka opvolgen in stappen zoals Iniesta deed met Deco.

Iker
Ramos
Garay
Carvalho
Marcelo
Ozil
Xabi
Kaka
Di Maria
Higuain
Ronaldo
28 april 2011 om 21:49

Inderdaad Kaká deed het echt geweldig tegen Valencia en Canales is nog jong maar is samen met Thiago hét talent van Spanje, jammer dat hij amper minuten krijgt. Garay volg ik inderdaad al een tijd en zulke verdedigers voegen gewoon meer toe aan het positiespel (zie Pique, Vertonghen).

Ik denk dat Ronaldo eigenlijk net als Messi een beetje een zwerfer moet worden en zijn ding moet laten doen dan is hij op z'n best. Di Mariá had ik links gezet omdat hij in elke clasíco Alves hele tijd dol speelde vooral op snelheid, maar rechts kan hij natuurlijk ook. En Higuaín ? Tja spreekt voor zich.

Ik snap het dat mensen zeggen dat Pepe dani alves niet raakte. Daar hebben ze gelijk in.

Het is echt een rode kaart!

Wat ik wel mooi vind is dat na de WK wedstrijd Nederland Spanje ,ongeveer alle Spaanse kranten vol stonden me het schandelijke gedrag en spel van de Nederlandse spelers in tegenstelling tot het Spaanse elftal. Nog geen jaar verder hebben we een wedstrijd met een erg hoog gehalte van dat zelfde Spaanse elftal en zie het resultaat.............

Mooie schwalbe van Dani Alves nou weer he:s

28 april 2011 om 20:44

ik hou van real

28 april 2011 om 20:46

En dan zouden de meeste madrid fans je nog geloven ook. En zal Real dit misschien wel op hun website zetten...

28 april 2011 om 20:47

Hala Madrid

28 april 2011 om 20:46

Dat valt niet uit te leggen wat dat is onmogelijk ik heb het ook al meerdere keren aangeven die draai die hij in de lucht maakt kan niet nep zijn, En juist altijd als je de beste bent zijn er mensen die je het af willen nemen je je belachelijk gaan maken of gaan haten. aleen is het tegen barca wel erg overdreven

Ik heb nu al op verschillende websites beelden gezien en in allemaal is het gewoon duidelijk dat Pepe hem gewoon niet raakt. Dan zeggen sommige nog, ja maar rood voor hard inkomen?! Als je die beelden goed bekijkt dan zie je dat hij ook nog net de bal raakt, dus hij had denk ik niet echt de intensies om op de man te spelen, maar je zou hem wel een gele kaart kunnen geven als waarschuwing. Dan hebben sommige nog een 'beter' argument, namelijk dat hij in de voorgaande wedstrijden al rood zou kunnen hebben, maar serieus was is dat voor een flut argument. Dus stel iemand heeft 1 jaar in de gevangenis gezeten omdat hij in een juwelierszaak heeft ingebroken. Dan komt hij vrij en zit zijn straf er helemaal op. Een paar dagen nadat hij vrijgelaten is rijdt hij 10 km te hard op de snelweg, is het dan de bedoeling dat een agent hem dan nog 10 jaar in de gevangenis stopt, want ja hij heeft al eerder een fout gemaakt. Nee natuurlijk niet, je moet op het moment beoordelen en elke wedstrijd begin je weer op 0 (tenzij je in de voorafgaande wedstrijd een gele kaart hebt gepakt in de CL ofzo, dan kan er een eventuele schorsing komen bij een 2e gele kaart, maar dat even ter zijde).

Wel dom natuurlijk van AS, ik bedoel het is zo'n grote krant in Spanje dan zou je toch wel denken dat ze 3x alles controleren voordat ze iets gaan plaatsen en dit is zeker niet te eerste keer.

Btw zelfs een van de Catalonische kranten (El Mundo) heeft het volgende geschreven: Nogmaals eindigde real de wedstrijd met 10 man na Pepe's actie op Dani Alves. De scheidsrechter zag(interpeteerde) er een rode kaart in, maar waarschijnlijk was een gele kaart beter op z'n plaats geweest'.
ALS een Catalonische(lees: Barca) krant zit zegt dan zal hij toch echt niet geraakt zijn, maar goed gebeurd is gebeurd. Je kan er nu nog 2 jaar over blijven janken maar daar schiet je niks mee op. In de uit-wedstrijd moeten we gewoon op de aanval spelen(niet als blinde koeienzoals bij die 5-0) en het beste ervan proberen te maken. En oohja ik hoop echt dat Ozil, kaka, higuain en benzema(ronaldo, maar hij speelt dat altijd al), nu gewoon de hele wedstrijd spelen, want nu kunnen echt niet verdedigend gaan spelen. Hopelijk ziet Mourinho dat ook in.

28 april 2011 om 20:57

Er zijn ook Madrid fans die het een rode kaart vinden, een lang verhaal maar je argumenten slaan kant noch wal. Feit blijft dat hij onnodig hard inkomt. Net voor het gebeurde dacht ik al; dit is echt een moment voor Pepe om er keihard in te gaan zodat het lijkt of hij de bal raakt.

Hij neemt hier zelf het onnodige risico door er keihard met gestrekt been in te gaan, zonder de speler te raken kan dat volgens de spelregels ook rood zijn...

Een echte kotskrant dus. Bah!

Juve kijk naar de manier waarop alves zin lichaam reageert naar die tackle van pepe kom dan verder praten met je hij raakt hem niet./

29 april 2011 om 00:36

Haha En je naam is nog wel arjan4ajax

Hala Madrid broeder

29 april 2011 om 01:21

@arjan4ajax

Wat een fraude zeg... door vz_fan.

Waarschijnlijk een hacker of iets dergelijks. Hij komt nu telkens met Hala madrid en dat soort bullshit.

Niet serieus nemen mensen!!!!! posts bewerktt door Vz_fan!

29 april 2011 om 07:48

er stond inderdaad iets anders, maar ik ben nu geen zin meer het hele bericht opnieuw te tikken

@angerfight, ga maar naar realmadrid.com(engelse versie aanklikken) en dan het hoofdartikel aanklikken, of anders kijk op voetbalzone in dat artikel van: Realmadrid hekelt swalbes(ofzo iets) daar staat die clipje ook.
En als je het dan nog niet geloofd kun je nog altijd op youtube meer dan genoeg filmpjes daarover vinden.

@sportbilly
Lezen!!!!!! Er staat AS, en niet Realmadrid.com, natuurlijk is het duidelijk dat AS een grotere voorkeur heeft voor de madrilenen, maar geloof mij maar realmadrid heeft absoluut niks met AS. Ja behalve dan dat ze beide uit Madrid kompen.
Op de officiele website van Realmadrid, staat het echte bewijs(video + afbeeldingen)

Duidelijk partijdige krant zo te zien.

Real supporters kleuters is het nou echt niemand opgevallen dat er 2 wedstrijden in madrid contant iemand met een groen lazerlampje op vooral messi zit te schijnen?? Word daar normaal ook niet bij ingegrepen dan

Haha wat een krant

Ook wissen ze een speler om te laten lijken dat het buitenspel was, hoezo partijdig? Je kan als krant wel partijdig zijn, maar dingen zodanig manipuleren gaat mij te ver.

Ik vind op zich dat zo'n afbeelding op de krant weinig aanduid, (ook die aangepaste afbeelding), want sommige (barca-fans) zullen waarschijnlijk nog steeds denken dat Pepe de knie van Dani Alves alsnog raakt (na de situatie op de afbeelding). Ik vind dat een video veel meer zegt over zo'n actie. Met een afbeelding krijg gewoon te weinig info mee.. Mensen zouden deze eens moeten kijken:

Over de rode kaart: Ik vind het zwaar onterecht. Stelletje Dani Toneelspeler moet zich niet zo aanstellen! En dan ook nog de brancard erbij en 2 minuten later weer terug op het veld, pff!

28 april 2011 om 22:36

Geweldig man.. En dit is weer eens het bewijs dat er niks aan de hand was..

En dat mensen nog over knie praten.. gaat al te ver.. Real oftwel Mourinho wordt hier wederom benadeeld in een halve finale wedstrijd..

Zwaar onterecht die rode kaart..

29 april 2011 om 02:05

@acolinho

Je snapt er de ballen niet van he... het gaat om de intentie van Pepe... hoe erg Alves ook theater speelt. Stel je eens voor als hij zijn been liet staan zeg. Dan was het einde carriere meneer toneelspeler en tevens wereldback alves.

29 april 2011 om 19:57

@lionel

Luister man.. Hier wordt altijd overdreven.. de een maakt het erger dan de ander.. Als hij zijn been liet staan..

Dan had hij hem op zijn scheen geraakt.. Let goed op het woord scheen.. Want je hebt hier can die mensen.. die er snel een knie van maken.. Een andere beweerd weer dat Pepe.. Alves daar bijna heeft onthoofd..

Had hij hem geraakt dat was het zoals ik al zei.. en hoe het ook op de film te zien is eerder op zijn scheen.. Hij heeft scheenbeschermers.. Hij zou echt geen 3 dubbele beenbreuk hebben..

Dus lul hier niet.. welke intentie zit erachter?? Een bal die tussen hun 2 in zit.. en beide gaan ervoor.. 1 is eerder dan de ander.. en het is een fractie van een second dat Pepe telaat komt..

Dat is zijn intentie.. om de bal te pakken.. Het was gewoon een duel.. En deze rode kaart was alles behalve terecht.. Dus ik denk dat jij er de ballen niet van snapt..

Mensen hoe dom kunnne jullie allemaal zijn die stemmen erop dat Pepe terecht rode kaart kreeg
Dani Alves schreeuwt van de pijn en hij wordt weggebracht effe later staat die lachend in het veld.
Als hij hem zo raakte was Dani Alves gebleseerd 200%

28 april 2011 om 21:46

Het gaat er niet om of de situatie zich daadwerkelijk voordoet, het gaat om het feit dat door deze overtreding de situatie zich mogelijkerwijs had kunnen voordoen.
Terecht een rode kaart dus.

28 april 2011 om 21:56

Precies 200 % zeker dat hij niet meer door voetbalt. Als Dani Alves besluit een lange bal te geven op een diepgaande Pedro in deze situatie, en het valt een beetje ongelukkig uit, breekt hij misschien wel zijn scheenbeen.

Of hij hem nou raakt of niet, het zo in komen is al donker rood. En hoe triest begint het wel niet te worden tussen die twee teams. Barca is een klasse elftal en RM ook in wording maar er zit daar gewoon een verkeerde coach. Als je toch zulks aanvallend talent heb rondlopen dan ga je toch niet zo verdedigend voetballen? En je dan ook nog (alle drie de classico's al) gedragen als randdebielen die meer op de man dan op de bal spelen? Ze hadden elke wedstrijd minstens drie rode kaarten bij real. Hoe ver is de media trouwens gezakt, als je zo je gelijk wil halen? Studie journalistiek gedaan bij Inholland zeker?

Als zelfs kranten foto s gaan aanpassen
dan ben je wel het zieligste clubje ter wereld geworden
geen woord natuurlijk over dat Adebayor en marcelo rood hadden moeten hebben

Wat een kleuters in Madrid ... 200 miljoen investeren en dan thuis zo spelen
barcelona 70 procent balbezit en Real 0 kansen gehad ...dat zegt wel genoeg

28 april 2011 om 22:01

Real 0 kansen gehad..? Real heeft wel degelijk kansen gehad, alhoewel ze niet spectaculair speelden. Barcelona speelde zelf ook niet goed. Ze zaten zelf ook achterin te tikken.
Na de rode kaart van Pepe, liet Guardiola, Barcelona meer aanvallen. Door bijvoorbeeld Afellay in te zetten.

Triest van voetbalzone om dit als een van de hoofdartikelen te plaatsen, en niet bijvoorbeeld het real filmpje waarbij de overtreding in het beter daglicht wordt gesteld. Doe allebei gewoon beter niet, het is totaal geen ''nieuws van de dag'' om het zo maar te zeggen.

Ten 1e werd de foto niet weggehaald, maar vervangen door een van 0,5 seconde eerder.
Dat komt, omdat er op de 1e foto die laten zien werd leek dat Alves geraakt zou worden, maar dat is niet zo.
Nu zullen veel mensen me aanvallen, maar kijk is de beelden terug in slow-motion en close-up.

Ten 2e is het geen rode kaart.

Ten 3e zie je noch op deze foto, noch in een video dat Alves geraakt wordt.

Hierbij zullen vele mensen zich moeten schamen voor het vals beschuldigen van Alves en de sportkrant die gewoon een beeldopname van 0,5 seconde eerder heeft geüpload.

Een schande.

28 april 2011 om 22:04

Serieus
Vond je het geen gevaarlijk inkomen? het was toch gestrekt been
Misschien raakt hij hem net wel of net niet vol ...voor een scheids is dit rood dat weet jij ook

wat vond je van het gooi - en smijtwerk van Adebayor ?
En die smerige overtreding van marcelo ?
Al met al mocht Real niet eens klagen toch?
ik lees hier alleen Real supporters huilen
Kom op zeg ... thuis zo laf voetballen en 0 kansen gehad

Voor de duidelijkheid , van mij mag Manu de Cl winnen

28 april 2011 om 22:09

In mijn reactie staat een fout, met overtreding bedoelde ik eigenlijk rode kaart.
Het is meer een gele kaart.

Ik heb niks gezegd over Adebayor of Marcelo? Die zaten wel fout en Adebayor werd er voor bestraft. Jammer dat Marcelo zo'n overbodige overtreding nodig heeft. Maar zullen we die ''arme'' Busquets erbij halen die naar zijn gezicht greep toen hij (vol op zijn kaak werd geslagen) naar zijn kaak greep en deed alsof Marcelo hem een tik gaf? Of Pedro die Arbeloa een kaart wilde aannaaien door tegen zijn arm aan te lopen? Of het hele elftal van Barcelona die de scheidsrechter geen ademruimte gaf? Of Pinto die Arbeloa een klap geeft? Valdes die de achterneef van Usain Bolt lijkt als er een overtreding wordt gemaakt aan de kant van Madrid?

28 april 2011 om 22:16

Tja dat Barca acteerde is logisch
Real speelt altijd veel te agressief tegen hun ... dat is gewoon slim
Dat jij als Real fan dat niet leuk vindt tja

Het feit is gewoon dat Real thuis zo laf speelt ...barca 71 procent balbezit had en dat Adebayor , Mascherano en marcelo rood hadden kunnen hebben

Dan was het 10 tegen 8 geweest en niet eens onterecht
Ach de cijfers en het spelbeeld zijn duidelijk

Ik snap Real niet , waarom zo laf en hard spelen ? ten tweede ze hadden nooit Sneijder en Robben weg moeten doen dat zie je in topwedstrijden
Ozil en Di maria zij wel leuk maar minder goed

28 april 2011 om 22:24

Hoezo is dat ''slim'' dan? Heb je toevallig iets tegen Madrid, want op Barcelona heb je geen kritiek terwijl zij ook geen engeltjes zijn. Ik vind het jammer dat mensen alleen de overtredingen van Real zien en omdat Barcelona 2 doelpunten heeft gemaakt zijn zij geniaal, fantastisch ook al deden ze zo misselijk en zorgden ze met valsspelen ervoor dat ze gewonnen hebben. Diegene die dat niet vind weet niet wat die zegt. Het afbraak-voetbal van Madrid is toch ook slim als je voetballend tekort komt?

Redenen vals spel:

- Mooie 360 graden dansje van Dani Alves, uitvoering 10! Je kan zo zien dat die jongen op ballet heeft gezeten. Wat een gezichtsuitdrukking ook. Prachtig! Champions League Ballet;
- Met 11 man om de scheidsrechter staan om hem te beïnvloeden om een kaart te laten trekken (zeg dan dat dat niet zo is?);

Hoe je het wend of keert, wat Alves heeft gedaan is gewoon vals spel, omdat je daarmee je tegenstander met een man minder laat en dat dat een hele verschil is.

28 april 2011 om 22:33

Tja jij bent real supporter , dan kan ik je toch niet overtuigen
Ik vond het gisteren helemaal niks had meer verwacht
Dan kijk ik liever engels voetbal

Real speelde gefrustreerd en Barca acteerde daar heb je gelijk in

Maar ja eind van het liedje is toch als voetballiefhebber zie ik liever barca , die willen nog aanvallen ... Mourinho speelde laf

Jij zegt Alves dat was vals spel
Dan was dat van Adebayor ook vals spel .. en van Marcelo ook ...die ging ook juichen na rood tegen Tottenham ...ook vals spel ...expres kaarten pakken tegen Ajax ook onsportief

Kortom iedereen doet dat waar jij Barca van beschuldigt ... de pro Real kranten fotoshoppen zelfs spelers weg om buitenspel te laten lijken

29 april 2011 om 09:05

Lol, je zegt in 3 punten, 3 keer hetzelfde.

30 april 2011 om 12:48

Als je dat denkt, kun je beter opnieuw inburgeren.

100 % rood, en iedereen die anders beweert, kijkt door een Madrileense bril.

28 april 2011 om 22:02

Oke, dat is jouw mening.
Nu een vraag van mij. Werd Alves geraakt? Zoja, toon bewijs.
Ik heb namelijk wel bewijs dat hij niet geraakt wordt.

28 april 2011 om 22:26

O, dus je denkt als iemand een vloeiende beweging met zijn been naar voren maakt, dat hij opeens zo snel uit zichzelf zijn been terug kan klappen naar de andere richting?

28 april 2011 om 22:27

O, dus jij denkt dat videobeelden liegen?

Ook weet ik zeker dat als Ronaldo het was, de situatie anders zou zijn. Jammer genoeg.

28 april 2011 om 23:02

Ik zeg nou net helemaal niet dat videobeelden liegen...

28 april 2011 om 23:09

Dan zou ik maar is bijvoorbeeld die videobeelden op Marca.com of Realmadrid.com bekijken. Of een andere site die niet bij Madrid hoort als je het niet vertrouwd. Pepe komt gestrekt in, raakt de bal, maar raakt Alves He-le-maal niet.

29 april 2011 om 00:55

@ C7 Real Wat loop jij nu nog die mafkees van een Pepe te verdedigen? Die gast is niet goed bij zijn hoofd en heeft de intentie om Alves zijn poot door midden te harken. Iedereen met een beetje voetbal verstand weet dat dit diep rood is en jij gaat het nog even nuanceren.

Wat Pepe deed was natuurlijk totaal overbodig, maar het wordt tijd dat Alves, Busquets of Pedro een keer een echt harde tik krijgen. Of dat op deze manier is of door middel van een elleboog of iets dergelijks maakt me weinig uit, maar altijd maar dat proberen kaarten aan te naaien moet een keer gestopt worden. Ik praat het niet goed voor Pepe, want ook ik vond het dom, gevaarlijk en gewoon rood, maar ze probeerden het weer meerdere malen. Zet dan maar een keer echt flink die elleboog op die neus en dan zijn ze het heel snel afgeleerd. Barca speelt geweldig voetbal, maar dit mooie voetbal wordt enorm ontsierd door van die kwallen genaamd Busquets, Pedro en Alves.

Het lijkt me meer dan duidelijk. Wat Pepe deed was overduidelijk rood en hij is er terecht afgestuurd. Wat Alves deed was enorm aanstellen en toneelspelen, dus ook hij had best geel kunnen krijgen voor een schwalbe, want zijn theaterstukje was enorm overdreven.

De intentie om de bal te spelen is er geen moment bij dus gewoon dom.

@ C7real

Kom op wordt wakker of moet je niet al gaan slapen!

Ten eerste zeg ik je bent 17 en je hebt te weinig wortels gegeten!!
Dus jij als enige op de wereld kan ons laten zien dat hij totaal niet geraakt werd hou toch op ik ben al in de 30 en hebt zekers veel meer wortels dan jou gegeten en wat ik gister zag is dat Pepe zekers wel contact maakte met Alves alleen de ernst van de aanraking kan ik niet over beoordelen!

Show me iff i am wrong?

29 april 2011 om 01:47

Als nou meer mensen zoals jij zou oordelen krijg je weinig discussies. Hoe kan je nou de ernst van aanraking weten op basis van beelden. Dat zou je toch zelf moeten voelen.

30 april 2011 om 12:51

Hmmm laat me ff je mond snoeren met je 17 en 30.
http://www.youtube.com/watch?v=vatp4bnjlwu

Wat een gekkigheid hier ! men moet blij zijn dat ie hem niet ''raakte'' Dan lag Dani Alves 10 jaar er uit. Onmenselijk als je wel wilt dat hij Alves wilde raken dus ik reken ook niet op zo'n reacties. Barça verdiend gewonnen. Praat iemand is over het spel van Real in plaats van deze incidenten

29 april 2011 om 01:45

Haha welk spel van Madrid
Was dat er dan? Hoeveel kwaliteit wil je verneuken met zo'n coach.

En trouwens ze hebben dat stukje dat ie geraakt is uit de beelden geknipt

29 april 2011 om 13:32

Mourinho is blijkbaar minder ''special'' geworden, je mag en kunt gewoon niet zo gaan spelen met een club al Real Madrid. Del bosque moet maar terug gaan naar Real. Iedereen heeft het over de schwalbes, natuurlijk maar dat gebeurd in zovele wedstrijden. Barça verdiend gewonenn !

29 april 2011 om 14:48

Ja ik word ook zo moe van dat gezeur met scheidsrechters. Een schwalbe is iets anders dan licht geraakt worden. Barcelona is gewoon de beste en omdat ze het voetballend niet kunnen winnen proberen ze het op andere manieren. Zoals trappen en dat soort dingen. Dat werkt ook al niet en nu geven ze zelfs de scheidsrechters de schuld.

30 april 2011 om 12:53

Oh, dus je hebt wel een close-up waar die wel geraakt wordt?

ik vraag me echt af snappen juliie het nog niet het gaat er gewoon niet om of hij geraakt wordt
en als hij wordt geraakt breekt hij waarschijnlijk zijn been

dit is gewoon donkerrood klaar!!

Als je op de videobeelden kijkt zie je zelf dat Pepe eerst de bal raakt!!

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=es&u...
Check As.com

29 april 2011 om 13:34

Doet dat er nog wat toe ?

der moeten blijkbaar mensen hier eens zelf zon trap krijgen ... geraakt worden of niet je bent toch doldwaas als je zo inkomt..... waar twijfel je aan, 1 vraag wie denk dat die niks gebroken zou hebben, let op AlS die hem al geraakt zou hebben.
trieste club... noemt zich koninklijk , je zou je kapot moeten schamen

Wat een prutsers daar. Als je de boel dan wilt manipuleren, doe het dan goed. Dit komt nogal amateuristisch over.

Haha, heeft real dit ook gelijk meegestuurd met de videoband?
En waar zijn de foto's van Marcello die zijn been in pedro plant?
Madrid is echt zielig bezig op dit moment.

29 april 2011 om 01:40

Die video is ook bewerkt hoor
Ze hebben het stukje eruit geknipt dat Alves geraakt werd.

Grappemakers die real gassies en kranten! voetballen kunnen ze niet en maar de zaak verdraaien des te beter!

Vind het altijd zo knap van mensen dat ze kunnen beoordelen hoeveel pijn iemand heeft of hoe hard iemand geraakt is op basis van beelden. Heb je het zelf gevoeld? Heb jij dezelfde pijngrens als de speler? Echt dat mensen zo oordelen zegt genoeg over dit volk.

Ja joh, hij raakt hem niet dan is het geen rood?. Nou ja, laat iedereen dan zo maar inkomen, zolang diegene niet geraakt wordt is er toch niets aan de hand.. Mag allemaal joh. Wordt diegene wel geraakt, dan ja pech voor diegene want je mag volgens de regels zo inkomen!.
Ga weg joh, zo inkomen met benen gestrekt en halve karatetrap hoort toch niet thuis op voetbalveld, ook al raakt hij diegene niet.. Maarja volgens sommige real fans mag dat blijkbaar wel..

@xiii
Zolang hij niet geraakt wordt is het inderdaad geen rood. Ernstig gevaarlijk spel kan hooguit worden bestraft met een gele kaart. En terecht ook.

Daarbij vond ik het ook geen rood. Of hij nu wel of niet voor de spelers gaat, hij raakt hem in mijn ogen niet. Daarbij zit hij met zijn voet dichtbij de bal, waardoor hij van mij het voordeel van de twijfel krijgt.

En het aanstelgedrag van die Alves speelt daarin een grote rol. Moet van het veld gedragen worden, sprint daarna direct weer het veld in. Gadverdamme. Spelers die per brankaar het veld moeten verlaten, mogen van mij worden genoteerd als wissel. Anders moeten ze die brankaar maar weigeren en doorvoetballen. Dit zijn alleen maar smerige trucjes die we niet in het voetbal willen zien.

Haha Tómas Roncero (directeur AS) is super fanatiek Real Madrid supporter, geweldige man, alleen laat hij zich soms een beetje kennen door van deze rare plaatjes te posten op internet.

Ik blijf van mening dat rood te zwaar gestraft is, de intentie van Pepe is niet om Alves te raken maar de bal.
Verder is het gejank en theater van Alves al genoeg om de rode kaart kwijt te laten schelden.
Al ben ik het wel met de meesten eens, dat Pepe vaak onbesuisd inkomt..jammer, want het is een geweldige verdediger/cm.

wat een knuppels met een koninklijke witte bril zeg....
als dit geen rood is kunnen we beter gelijk stoppen...

inderdaad. die vandaal op voetbalschoenen heeft alleen maar lopen schoppen en ballen ver buiten de lijnen geschoten. logisch dat je dan een keer de rode kaart krijgt met zo'n speelstijl. die idioot had na die actie van em in de spaanse competitie, waarin hij iemand half dood schopte omdat diegene een penalty versierde, uberhaupt nooit meer mogen voetballen.

Die gast werd niet eens geraakt.

Hij werd niet eens geraakt door pepe dus hij verdient geen rood. Maar aan de andere kant komt hij heel gevaarlijk in dus...

Als ik die scheids was dan had ik pepe geel gegeven. (voor de zeikerds: dit is mijn mening!)

gewoon terecht een rode kaart hij had er al veel meer moeten hebben , en die portugees is een farce hij zet zich zelf zwaar voor gek wat een clown is het toch

Wat is gemeen spel ?
Dit zegt de Knvb erover (mbt tot dit voorval): het zodanig uitvoeren van een tackle om de bal te veroveren, dat de tegenstander eerder wordt geraakt dan de bal;

A) Het was gemeen, want een tackle MET Gestrekt Been. en B) De uitvoering ging niet naar de bal, maar naar het been.

Conclusie: DIK Rood!
Naa rmijn smaak nog meer, gezien zijn twee eveneens Zware overtredingen in de vorige wedstrijd tegen Barca, waar hij AL 2X het veld af zou moeten zijn gestuurd. Super Terechte Arbitrage!
Verder ben ook ik niet blij met al die komedie op het veld, kleuters die om een kaart jengelen, overdreven valparijen, swalbes etc.etc. Word in mijn ogen tijd dat de Fifa etc. eens professionele regels gaan opstellen, om dit soort spelbederf tegen te gaan. Maar ook het harde spel meer aanpakken, wat Real Madrid vooral vorige week liet zien, kan eigenlijk niet. Omdat we allemaal weten dat zelfs 4/5 man nog steeds niet alles kunnen zien, moeten ze veel meer gebruik gaan maken van beeldmateriaal, ook achteraf! Was getekend, een voetbal fan die de ''professionele'' vieze overtedinkjes meer dan zat is (bijv. Toivones duwactie, voordat hij scoort maar ik zie het ook anderen doen) Zwaar straffen, tot puntenaftrek van zijn Club aan toe. Uitbannen dit voetbalbederf! Het moet iedereen duidelijk zijn; spelbederf en vals spel levert Niets meer op dan ellende!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren