Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Janko vergelijkt zichzelf met Berbatov: ‘Zelfs hij speelt niet altijd’

Laatste update:

Marc Janko kwam afgelopen zomer naar FC Twente en kan in zijn eerste seizoen in de Eredivisie direct kampioen van Nederland worden. Dat de aanvaller uit Oostenrijk niet altijd meer kan rekenen op een basisplaats in de ploeg van trainer Michel Preud’homme deert hem weinig.

/

“Ik heb in negentig procent van alle wedstrijden dit seizoen aan de aftrap gestaan”, vertelt Janko aan Sportnet. “Als ik in de laatste twee competitiewedstrijden slechts een helft mee mag doen en we worden kampioen, dan ben ik ook tevreden.” Bovendien voelt de Oostenrijks international zich niet te goed om op de bank plaats te nemen, nu Luuk de Jong de spitspositie bekleedt bij de Tukkers.

Janko vergelijkt zichzelf daarbij met Manchester United-aanvaller Dimitar Berbatov. “Het is niet de bedoeling dat dat arrogant klinkt, maar zelfs hij speelt af en toe niet, terwijl hij topscorer is”, benadrukt de spits, die met Twente koploper is in de Eredivisie, maar de hete adem van Ajax en PSV in de nek voelt. “Maar het is hier niet zo spannend als in Oostenrijk, waar nog vijf clubs om de landstitel strijden.”

Moet Michel Preud'homme Marc Janko opstellen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Janko mag nog niet eens de veters van Berbatov strikken.

28 april 2011 om 16:43

hij geeft toch alleen aan dat de situatie tussen hem en berbatov vergelijkbaar is.
Janko zegt toch niet dat die netzo goed of beter dan berbatov is...

28 april 2011 om 16:44

Dat doet hij ook allerminst. Kwalitief gezien mag Janko inderdaad ook nooit de veters van Berbatov strikken. Alleen is de situatie waarin deze 2 spitsen verkeren te vergelijken. Janko is zover ik weet de huidige topscorer van FC Twente maar moet momenteel genoegen nemen met een plek op de bank. Berbatov bivakeert in een dusdanige vergelijkbare situatie

28 april 2011 om 19:29

Gelukkig zijn er nog genoeg Ajaxieden die de veters van Janko nog niet eens mogen strikken Sil95!!!

Kerel vergelijkt alleen de situatie waar hij in verkeert met de situatie van Berbatov, heeft toch helemaal niks met de voetbalkwaliteiten te maken...

28 april 2011 om 16:47

Ik hoop dat Berbatov zelf zijn veters kan strikken . Maar inderdaad Janko vergelijkt zich met Berbatov alsof hij ook zo goed is. Hij wil niet arrogant overkomen, maar ik vind hem ook niet arrogant overkomen met deze uitspraak, ondanks dat hij zich gaat vergelijken met wereldspitsen die op de bank zitten.

28 april 2011 om 17:46

@tim10rooney.

Lees zelf eens wat je zegt;

''hij wil niet arrogant overkomen, maar hij komt juist niet arrogant over met deze uitspraak,''

Ik begrijp wel wat je bedoeld..maar je kan EN niet lezen En niet schrijven.

28 april 2011 om 17:54

Ik heb het al aangepast was inderdaad een slechte zin. Ik weet wel zeker dat dit mijn slechtste zin ooit getypt was op VZ, maar een foutje kan iedereen overkomen. Bovendien maak jij ook een spelfout in jouw reactie.

28 april 2011 om 16:54

alsof janko dat uberhaupt zou willen. Doet Berbatov maar mooi zelf

28 april 2011 om 17:24

echt he hahah

28 april 2011 om 17:43

Marcus Berg mag nog geeneens zijn eigen veters strikken Verder vergelijkt hij zijn voetbalkwaliteiten geeneens met Berbatov.
Simpele reactie dus...niks te doen zeker.

28 april 2011 om 18:04

het enige wat overeen komt is dat ze allebei op de bank zitten. het verschil ligt in de teams en de concurrentie. waar janko het opmoet nemen tegen luuk de jong zit berbatov met rooney en hernandez (owen is er ook nog) berbatov zit op de bank omdat er veel andere aanvallers zijn met kwaliteit en janko zit op de bank omdat hij belabberd speelt. pakt wel zn doelpunten maar het is meer geluk dan wijsheid.

28 april 2011 om 18:27

Je hebt alleen de titel gelezen! Lees het artikel is goed, daar zegt hij alleen dat hij zich in dezelfde situatie bevindt als Berbatov.

28 april 2011 om 19:35

Zo wat zul jij je best hebben gedaan om dit als eerste te posten.
Trouwens ik maak uit dit stukje niet op dat hij zich ook zo goed vindt.
Dus echt overbodige reactie lijkt mij zo.
Verder voldoet Janko nog niet aan de verwachtingen die men vooraf van deze speler had.
Even dacht ik dat iedereen inclusief mijn persoon geen gelijk had met de kritiek op Janko toen hij begon te scoren.
Maar al gauw viel hij weer terug.
Dus of hij echt de spits voor Twente is die iedereen voor ogen had betwijfel ik ik dan ook.

Maar hij speelt bij Manchester United en is ook nog een topscorer van de Elp...

28 april 2011 om 17:06

Misschien moet je eerst de tekst lezen alvorens te reageren, want hij zegt duidelijk dat het niet arrogant bedoeld is. Hij vergelijkt zijn kwaliteiten ook niet met Berbatov, maar alleen zijn situatie.

twente tegen willen II vol op de aanval?

Mihaylov
Rosales
Wisgerhof
Douglas
Buysse
Brama
Janssen
Ruiz
De Jong
Chadli/John
Janko
28 april 2011 om 16:57

Nou Rosales en Douglas staan op scherp dus die moeten niet soelen tegen Willen II ,als vervanger voor Rosales zie ik graag Tiendalli en als vervanger voor Diuglas zie ik graag Bengston spelen .reserve voor achterhoedenweyu
Reserve voor middenveld :landzaat
Reserve voor voorhoede :john

28 april 2011 om 17:09

maar de opstelling opzich is goed toch?

28 april 2011 om 17:18

@sjonniefrites Ja normaal zou ik er wel mee kunnen leven.

28 april 2011 om 17:40

Denk idd dat het deze opstelling word. Chadli speelt sowieso wel hoor.

Slaat nergens op , haha.
Berbatov is technisch zo verschrikkelijk goed ondanks zijn lengte.
Janko moet het puur en alleen hebben van 'gebuffel'.

Keep on dreaming Janko!

Hahaha Janko.

Je mag jezelf gaan vergelijken met Berbatov maar ja

zoals curacaopsv1 al zegt :
''janko mag nog niet eens de veters van Berbatov strikken''

28 april 2011 om 16:45

Dat hoeft toch helemaal niet. Hij vergelijkt zijn situatie met die van Berbatov en die komt wel redelijk overeen dus zo vreemd is die vergelijk helemaal niet. Janko weet zelf ook wel dat Berbatov 2 klassen beter is. Dat heeft hier niets mee te maken.

Kortzinnige reacties van mensen hier.

Janko bedoeld de situatie en hij zegt er zelfs bij dat hij het niet arrogant bedoeld.

Hij bedoeld te zeggen dat zelfs een goede spits als Berbatov, die topscorer in de Premier League is, wissel kan staan.

Hiermee wil hij zeggen dat er niet veel aan de hand is dat hij zelf wissel is waarschijnlijk.

Ik vind Janko eerlijk gezegd wel een goede spits, heeft even moeten wennen, toen scoorde hij 'n paar keer en daarna kreeg hij een dipje. Volgend seizoen staat hij er.

28 april 2011 om 16:47

eindelijk iemand die de tekst wel leest!
Jij hebt hier volkomen gelijk!

28 april 2011 om 17:18

Volkomen met je eens.

Lezen blijft moeilijk voor sommige mensen.

Ik vind hem ook niet zo verkeerd, hij creëert ontzettend veel ruimte voor anderen, houd bijna altijd 2 verdedigers bezig. Ik ben inderdaad benieuwd naar volgend seizoen. Tijdens de zomer en voorbereiding lekker klaarstomen en dan gewoon een lange tijd blessurevrije janko, dan wil ik het wel zien hoor.

Over appels met peren vergelijken gesproken...

28 april 2011 om 16:47

Inderdaad, sterker nog rijpe appels vergelijken met rotte peren.

Berbatov speelt echter bij een topclub als Man Utd en heeft spelers als Rooney en Hernandez als concurrent. Lijkt me niet te vergelijken.

De mensen die hier posten begrijpen totaal verkeerd de reactie van Janko van wat hij precies bedoeld. Janko vergelijkt alleen de situatie waarin hij verkeerd. Huidig topscorer FC Twente maar momenteel geen basisplaats bij de Tukkers waar hij genoegen mee moet en doet nemen. Dan is de situatie van Dimatar Berbatov bij Man United totaal vergelijkbaar. Over kwaliteiten en technisch, inzicht etc etc heeft Janko het terecht ook niet.

28 april 2011 om 16:54

klopt wel, maar denk dat berbatov niet veel speeltijd meer zal krijgen aangezien hernandez zich uitstekend ontwikkeld.

28 april 2011 om 16:56

Ja, dat klopt en bij Twente ontwikkeld de Jong zich erg goed als spits. Dus dat is weer een vergelijkbare situatie voor Janko met Berbatov. Maar van de andere kant doen al zijn voetbalkwaliteiten wel onder voor Berbatov, maar dat is ook niet zo raar.

28 april 2011 om 21:34

Niet dat ik wil muggenziften, maar Luuk de Jong is toch echt de huidige topscoorder van Twente (en heeft dusver ook de meeste assists gegeven).

- Luuk de Jong 19 goals en 10 assists
- Theo Janssen 17 goals en 9 assists
- Marc Janko 16 goals en 4 assists

At Soccero: I totally agree, beetje kortzichtig gedacht vaak. Hij bedoeld de situatie. Geef hem de tijd en het kan een nog leukere speler worden voor de eredivisie. Als ik het goed interpreteer heeft hij wel een goede mentaliteit en dat kan je lang niet van alle bankzitters zeggen. Ik heb wel respect voor deze uitspraak.

Volgend jaar wordt het jaar van Janko. Dan is hij overal aan gewend en kan hij zich perfect voorbereiden op een topseizoen. Je ziet bij hem wel dat hij het in zich heeft om veel goals te maken, maar hij is nu nog veel te wisselvallig door al die kleine blessures. Jammer dat hij geen grotere rol heeft kunnen spelen in dit jaar van Twente, maar volgend jaar moet hij het laten zien.

Bij Red Bull Salzburg scoorde Janko heel erg makkelijk maar de vergelijking met Berbatov vind ik niet van toepassing. Kijk alleen al naar de techniek en sluwheid van Berbatov. Daar kan met alle respect Janko niet mee vergeleken worden.

28 april 2011 om 17:02

Beste Watta. Kijk je nou niet naar de eerder geposte berichten boven jou? Ik en meerdere vz leden proberen hier al een tal van minuten duidelijk en begrijpbaar uit te leggen dat Janko zich niet voetbaltechnisch vergelijkt met Berbatov maar doormiddel van het feit dat zowel Janko als Berbatov huidig topscores zijn van hun werkgevers respectievelijk FC Twente en Manchester United maar beiden het moeten doen met een plek op de bank. Dat is de vergelijking die door Janko gemaakt wordt. Zeer terecht en realitisch vergelijkt Janko zich voetbaltechnisch dan ook niet met Berbatov.

28 april 2011 om 17:07

laat maar Sil , sommige mensen willen gewoon niet snappen wat er werkelijk staat geschreven en wat wordt bedoeld , beginnen gelijk te bleren ..................hoop dat ze t nu na jouw uitleg wel snappen en anders laat maar zitten.................

28 april 2011 om 17:16

Dat weet ik ook wel maar hij zit dan wel op de bank Janko maar is toch belangrijk geweest en ik denk dat Berbatov meer minuten gemaakt heeft maar ik denk wel dat Berbatov een sterkere conccurrent heeft dan Janko niet?

28 april 2011 om 17:21

@watta,

Lijkt er niet echt op dat je het dan weet als je zo reageert. Dat is toch allemaal niet relevant wat je nou typt, daar heeft janko het verder toch niet over. Het gaat er niet om wie er meer minuten heeft gemaakt, het gaat om het feit dat ze allebei topscorer bij hun vereniging zijn en wel eens op de bank moeten plaatsnemen. Punt.

28 april 2011 om 17:25

Berbatov heeft inderdaad meer minuten gemaakt, want bij United spelen ze ook meer wedstrijden dan bij Twente. De concurrenten bij United zijn ook beter dan bij Twente, maar dat is toch helemaal niet van belang bij dit stukje en bovendien is United een veel grotere club dan Twente dus dan is het niet zo gek dat er bij United betere spelers rondlopen dan bij Twente. Janko kan zich qua situatie best met Berbatov identificeren, maar niet op voetballend gebied.

Janko mag nog niet eens de veters strikken van Berbatov!

28 april 2011 om 17:20

ach wie wie veters strikt maakt niet uit het gaat erom dat je begrijpt wat Janko bedoeld en dat blijkt niet uit jou reactie , ik heb Janko gevraagd of hij idd de veters van Berba niet mag strikken : hij zou het gaan vragen per mail!

Ach Janko zou bij Ajax gewoon in de basis staan, het is dat Twente Luuk de Jong heeft en dus 2 volwaardige spitsen. Janko schiet er volgend jaar gewoon 30 in.

Verkopen die Janko. Je kunt er nu nog wel een aardig prjisje voor krijgen. Hij is te duur voor de bank. De Jong zijn ontwikkeling is belangrijker.

28 april 2011 om 17:27

Ja, dat scheelt natuurlijk veel qua salariskosten, maar geen enkele club gaat op dit moment zoveel betalen als Twente afgelopen jaar deed. Dus mocht Twente Janko willen verkopen maken ze sowieso verlies op Janko en scheelt het wel een dure speler voor op de bank daar hebe je gelijk in.

28 april 2011 om 17:30

De Jong ontwikkeld zich toch juist door te leren van ervaren spelers zoals M. Janko. Daarnaast is Janko de oudste aanvaller van Twente. Spelers zoals Ola John, Nacer Chadli en Emir Bajrami kunnen van hem leren. Weet jij hoeveel hij verdiend?

28 april 2011 om 17:34

1,5 miljoen per jaar, heel veel dus. Maar voor een ervaren speler kun je beter Perez ofzo een baan geven.

Marc Janko is persoonlijk akkoord met FC Twente. De 26-jarige spits van Red Bull Salzburg kan een meerjarig contract tekenen in Enschede, waarbij hij zo'n 1,5 miljoen euro per jaar gaat opstrijken. Hiermee zal hij tot de grootverdieners gaan behoren in Enschede.

28 april 2011 om 17:43

Dat is wel veel geld voor een bankzitter. Maar aangezien F.c. Twente als een van de weinige clubs er financieel goed voor staat. Kunnen ze zo'n veel scorende bankzitter permitteren. Twente heeft ook een goede bank nodig willen ze volgend seizoen weer Europees meespelen en meestrijden om drie bekers. Maar dat is mijn mening.

28 april 2011 om 17:47

Ja, maar een speler die per jaar 1,5 miljoen verdient is voor Nederlandse begrippen veel te veel geld voor een bankzitter. Dan kan Twente beter een ervaren aanvaller halen die een stuk minder verdient of het met jonge spelers proberen.
Ook al speel je Europese wedstrijden.

28 april 2011 om 18:35

Alleen die zullen waarschijnlijk niet hetzelfde niveau hebben als M. Janko. Aangezien hij al veel heeft gescoord voor Twente. Wanneer hij volgend seizoen meer speeltijd krijgt zie ik hem ook vaak scoren en het is maar de vraag of een nieuwe aankoop dat ook doet.

28 april 2011 om 18:35

dat verdiend hij niet

Hij is wel redelijk maar om zichzelf met zo iemand te vergelijken moet hij wel een heel grote eigen dunk hebben! Hij heeft misschien nog niet eens de helft van alle doelpunten gescoord die Berbatov heeft gescoord! Hij is echt super arrogant!

ben van mening dat hij inderdaad niet brengt wat hij hoort te brengen,maar heeft er toch wel 14 inliggen.
Het spel van Janko komt het best tot zijn recht als hij vanaf ze zijkanten wordt bediend,en toch kan de buitenkanten van Twente telkens naar binnen en staat Janko onbereikbaar.of Preud homme had de buitenspelers moeten verplichten tot meer voorzetten of hij moet ergens toch toegeven dat het tactisch geen sterke aankoop is geweest omdat hij toch niet bediend wordt...
de uitspraak van Janko vind ik zeer zeker niet arrogant en misplaatst..
maar goed...de beste stuurlui....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren