Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Broederstrijd in titelrace: 'We spreken elkaar bijna elke dag'

Laatste update:

De ouders van Siem en Luuk de Jong stevenen af op een onwaarschijnlijke ontknoping van de competitie af. Eén van hun zoons lijkt de landstitel te gaan grijpen en mogelijk wordt die strijd op 15 mei in de Amsterdam ArenA na een onderling duel beslist. Alsof het nog niet genoeg is ontmoeten Ajax en FC Twente elkaar ook nog eens in de bekerfinale, op 8 mei. “Het is wel bijzonder”, tekent persbureau ANP op uit de mond van de 22-jarige Siem.

/

“We spreken elkaar bijna elke dag, dus dat zal de komende periode ook wel weer gebeuren”, gaat de Ajacied verder. Toch denkt Siem niet dat zijn vader en moeder voor een lastige keuze staan. “Dat valt wel mee. Ze zijn alleen maar trots.” De broers onderhouden veel contact. ‘Leuke goal’, stuurde Luuk in een sms-bericht naar Siem na zijn omhaal tegen Excelsior. Het gelukkige doelpunt van Luuk tegen ADO Den Haag kon uiteraard ook op een passende tekst van Siem rekenen. ‘Wat een fantastisch doelpunt’, klonk het enigszins cynisch. ‘Ja, wereldgoal’, was het antwoord van Luuk.

Toch hebben beide ploegen, ondanks de overwinningen, het moeilijk. Ajax werkte zich met veel moeite langs Excelsior. “Het spel wordt wat minder, dus nu komt het aan op vechtlust”, aldus Siem, die ook zag dat de Amsterdammers pas na een tegentreffer beter werden. “Het leek wel of we wakker geschud moesten worden. Je dut een beetje in en dan moet je op het juiste moment aanzetten. Je merkt dat je het publiek nodig hebt. Die gaan erachter staan en dan kunnen we wel vol druk zetten.” De Ajacied beseft dat de belangen groot zijn in de beslissende weken. “Het is nu of nooit.”

Het landskampioenschap wordt beslist in het voordeel van:

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoop dat Siem wint van Luuk, dan maken wij nog kans!

Het kan echt alle kanten op, een 3-0 is even waarschijnlijk dan een 1-1 of een 0-3. Hoop, als Psv-supporter, op een prachtige wedstrijd van alle kanten. Beide teams succes!

26 april 2011 om 11:45

@ Geldrop

Tenzij Ajax in Heerenveen weet te winnen, want dan is het wel over voor PSV wat betreft het kampioenschap. Al moet ik te kennen geven dat ik Ajax daar niet zomaar zie winnen. Aan de andere kant krijgt PSV het ook niet gemakkelijk in Groningen met het spel wat ze de laatste tijd spelen.

26 april 2011 om 11:52

Hen_nie,

En daarbij ook nog dat PSV 1 of 2 basisspeler mist. Manolev en tot nu toe noch Engelaar.

26 april 2011 om 11:57

maak er maar 4 basisspelers van.. allemaal geel gepakt afgelopen zobdag

26 april 2011 om 11:57

Maak daar maar 3 of 4 (als engelaar neit geseponeerd wordt), manolev, pieters en lens zijn geschorst door hun gele kaarten.

26 april 2011 om 12:20

Je vergeet Lens en Pieters nog (beide net als Manolev de 5e gele kaart)..

26 april 2011 om 12:32

@hootch30 @thijs_kaka @knexx @maustro

Die zijn allen niet tegen Groningen geschorst, waar Hen_nie het wel over heeft.
Jullie bedoelen de wedstrijd van aankomend weekend tegen Vitesse waarin deze spelers inderdaad wel geschorst zijn, ook al is Engelaar nog wel afwachten natuurlijk.

26 april 2011 om 12:58

Pieters en Manolev spelen beide de laatste weken zo slecht dat die prima te vervangen zijn door Wuytens en Tamata. Die jongen honden presteren misschien nog beter. Tegen Vitesse mag dat geen probleem zijn. Dat Engelaar er niet bij is is een geluk!!! Weg met die vent. Bakkal, Hutchinson en Toivonen gewoon opstellen. En Berg ipv Lens is wel een aderlating, maar mag niet de reden zijn tot verlies

We hebben deze competitie gezien dat niets onmogelijk is. Dus ik sluit nu echt helemaal niets meer uit. Zelfs niet dat Twente wint van Willem II en PSV van Vitesse. Kan alleen maar hopen

26 april 2011 om 15:03

Ik denk wel dat Ajax bij Heerenveen wint. Deze week waren ze nog afhankelijk van PSV en dan weet je dat je net als vorig jaar weer naast de titel kan grijpen ook als je alles wint. Nu heeft Ajax alles in eigen hand. En ik neem aan dat die gasten nu 2 wedstijden er echt voor gaan. De titel is inzicht dat geeft toch inspiratie.

26 april 2011 om 16:17

Manolev is geen gemis, Engelaar's rode kaart is geseponeerd en alleen pieters en lens worden gemist die je beide kunt vervangen door Wuyten en Zeefuik of Koevermans tegen Vitesse.

26 april 2011 om 11:46

Als beide clubs did weekend gewoon winnen, niet hoor. Dan maakt het laatste duel voor jouw club weinig uit

26 april 2011 om 11:58

Jawel, voor PSV zit de CL er dan nog in... wanneer Ajax punten verspeelt en PSV haar beide wedstrijden weet te winnen. Het kampioenschap is iig wel over voor PSV wanneer Ajax en Twente dit weekend weten te winnen.

26 april 2011 om 12:06

Als Ajax verliest bij Heerenveen, wat ik wel denk en ze winnen daarna thuis van Twente is Psv kampioen wanneer ze beide wedstrijden 'gewoon' winnen!

26 april 2011 om 12:28

En toen werd je wakker en staat PSV gewoon op een keurige 3de plaats waar ze thuis horen.

26 april 2011 om 13:56

Daar heb je zeker gelijk in. Al denk ik niet dat Geldrop dat bedoelde met ''dan maken wij nog kans.'' Maar je hebt zeker gelijk dat het voor PSV nog uitmaakt.

26 april 2011 om 16:00

Wat ik bedoelde met 'dan maken wij nog kans' is dat als Twente wint Twente wss kampioen wordt, dan moet de speelronde ervoor wel gewonnen worden, thuis, tegen Willem II. Vul maar in...

26 april 2011 om 12:27

Ik hoop dat in de Bekerfinale Ruiz en Jansen uit de wedstrijd geschopt worden, het klinkt gek maar dat zou de enige optie zijn voor Ajax om het kampioenschap te winnen. Wat dat betreft is het wel handig dat de Beker nog komt voor de laatste competitie wedstrijd.

26 april 2011 om 12:40

Beetje kansloos om dit soort dingen niet alleen te denken maar ze ook nog uit te spreken.

26 april 2011 om 12:53

Hoop ik juist niet, ik als ajax supporter vindt dat ajax de titel moet verdienen. En ze moeten er hard voor werken. Daarom zou willen dat Twente zijn op sterkst is, en dan kunnen we zien hoe goed ons aller Ajax is.

Alleen dan verdient ajax de titel.

26 april 2011 om 12:57

Je begrijpt wat ik bedoel toch, daarmee geef ik al aan dat Twente favoriet is voor de titel, onze selectie mist nou net dit soort spelers, dus willen we kampioen worden dan moet twente dit soort gasten missen. Dan kunnen we kampioen worden maar anders niet, overigens denk ik dat we bij Heerenveen uit ook niet eens gaan winnen, en dan is het kampioenschap sowieso al gespeeld.

26 april 2011 om 13:22

Ach vorig seizoen won Ajax met 3-0 in de Arena met deze spelers erbij.. Dus het zegt allemaal niets... Zijn nu op zichzelfstaande wedstrijden...

26 april 2011 om 14:16

scheelt dat ruiz niet in vorm is. En de verdediging van twente ongelooflijk kwetsbaar is..

En ajax speelt thuis.. weegt ook mee.
Dus ik enk dat twente te kort komt die laatste wedstrijd

26 april 2011 om 15:06

Iedereen praat over Heerenveen - Ajax maar Twente heeft ook nog niet gewonnen. Willem II thuis altijd lastig. Vraag het Verbeek.

Het belooft in ieder geval een mooie strijd te worden twee finales tussen Ajax en FC Twente. El Clasico van de lage landen

26 april 2011 om 15:17

Waarom verbeek vragen? Twente moet thuis en niet Willem Ii.

Ben er niet zo bang voor, dit moeten we normaliter simpel weten te weten winnen, maar met de gedachte dat er voor W2 nog wat mogelijk is moeten de koppies wel scherp zijn.

26 april 2011 om 15:52

Vind het niet egt gepast om Ajax - FC Twente een ''el Clasico'' (De klassieker) te noemen, als het nou tussen Ajax en Feyenoord was, oke.

26 april 2011 om 16:02

Volgens mij snap je de achterliggende gedachte van 'El Classico' niet helemaal... Twente is pas twee jaar topclub, en dan verdienen je wedstrijden, hoe lullig het ook klinkt, nog niet soort namen

Inderdaad een mooie onderlinge strijd voor de gebroeders, maar ook voor de andere spelers en hun fans.

Alleen vind ik het jammer, dat eerst de finale gespeeld wordt en dan later de apetheose van de competitie ! Een bekerfinale hoort het toetje te zijn, dus na de competitie !

26 april 2011 om 12:01

Eens! vind de Planning dit jaar van de competitie/beker erg belabberd maar goed wel 2 leuke wedstrijden! Ik hoop natuurlijk dat Ajax na 7 jaar weer eens de titel pakt! Als Ajax het niet mag worden dan moet Twente het maar worden! PSV mag lekker toekijken!

Ik hoop echt dat Ajax kampioen word maar ik gun het tegelijk ook Twente. PSV hoop ik niet want hun spel ziet er echt niet uit.

Zal wel irritatie opwekken als Twente toch kampioen word. De broertje heeft al 2x de landstitel gepakt terwijl de Siem er telkens dichtbij zat.

Off: Kan iemand mij zeggen welke formaat ik zal nemen voor een mooi afbeelding want nu komt er telkens erg wazig eruit te zien als ik eentje upload.

Toch vreemd dat ze wakker geschud moeten worden terwijl je voor het eerst in zoveel jaar kampioen kan worden.

26 april 2011 om 11:49

Klopt dat snap ik zelf ook niet, als je toch weet dat je nog maar een aantal wedstrijden hoeft te winnen voor het kampioenschap om de 3e ster binnen te halen dan loop je toch de longen uit je lijf? Het feit dat Ajax wakker geschud moet worden is voor mij onbegrijpelijk, of is de mentaliteit nu inmiddels zo in de groep, we zijn er de laatste jaren zo dichtbij geweest het zal nu ook wel weer niet lukken?

Dat mag ik hopen van niet, want dan is het wel heel slecht gesteld met dit Ajax, ze moeten er voor vechten, nog 2 wedstrijden dan hebben ze vakantie, als je het niet voor Ajax doet, doe het dan voor het kampioenschap dat mooi op je Cv staat of de kampioensbonus. Het komt bij over of ze allemaal peper in hun reet nodig hebben, het lijkt wel alsof ze geen kampioen willen worden!

26 april 2011 om 11:53

Inderdaad onbegrijpelijk. Was ook bizar om mee te maken in het stadion. Je weet dat Ajax kwalitatief gewoon vele malen beter is, maar het maakte een verschrikkelijk starre, niet scherpe indruk. Ik zit zondag met klamme handjes voor de buis als we tegen Heerenveen spelen...

26 april 2011 om 12:09

Wordt zeker spannend komende zondag. Ben alleen wel blij dat Heerenveen VVV niet heeft weggezet met ruime cijfers, wat zo maar had gekund gezien de vorm waarin Heerenveen steekt. Dan hadden zij toch met meer vertrouwen het veld opgestapt tegen Ajax. Heerenveen heeft een hele kleine kans op de 8e plaats, dus kunnen wel lekker vrij uit voetballen, dat kan ook in het nadeel werken voor Ajax

Toch vind ik Luuk beter dan Siem.

Hoewel beide te statisch zijn en handelingssnelheid missen voor de echte top, zijn het twee goede spelers. Daarbij twee hele sympathieke jongens.

Luuk is echter meer een echte spits dan Siem, die daar ook wel eens staat. Hij is sterk aan de bal, sterk in de lucht, voetbalt goed mee en maakt gemakkelijk een goal. Siem doet dat ook wel, maar bij hem is het allemaal net wat minder. Siem is ook meer middenvelder, maar ook daar is het niet echte top. Wel voor in de Eredivisie, maar ik denk niet dat beide de stap kunnen maken naar een Europese topclub (weet eigenlijk wel zeker).

Het zou leuk zijn als ze beiden nog ooit eens bij elkaar in een team spelen. Luuk in de spits en Siem op '10'. Dat lijkt echter nog lang niet aan de orde.

26 april 2011 om 11:57

Luuk maakt gemakkelijk een goal? Als er iets ontbreekt aan de spits Luuk de Jong is het wel zijn scorend vermogen.. hij scoort te weinig...

26 april 2011 om 12:01

@ Thijs_kaka

Als ik me niet vergis heeft hij dit seizoen 12 doelpunten gemaakt en dat is niet zo heel slecht voor een speler die lang niet altijd in de spits heeft gespeeld dit seizoen (daar stond Janko namelijk).

26 april 2011 om 12:02

Ja dat valt wel mee inderdaad. In de Eredivisie heeft Luuk er slechts een meer in liggen dan Siem, terwijl Luuk toch vaker in de spits speelt dan Siem. Toch vind ik ook Siem iets minder dan Luuk, weet niet waarom.

26 april 2011 om 12:06

Luuk staat op 11 en Siem op 10 dus zoveel ontlopen ze elkaar niet terwijl Luuk toch veel vaker als spits in het veld staat. Verder volkomen met je eens 2 ontzettend leuke voetballers met goed karakter en goeie inzet. Maar beiden zullen ze waarschijnlijk tekort komen voor de absolute top. Ik neig toch naar Siem als ik zou moeten kiezen maar dat is dan ook vooral op zijn werklust gebaseerd het is toch een beetje onze Kuyt vind ik altijd.

26 april 2011 om 12:09

Siem staat helemaal niet op 10. Daar staat Eriksen. Siem staat op de positie van de Zeeuw.

26 april 2011 om 12:23

volgens mij heeft die het over het aantal doelpunten al weet ik niet of die statistieken kloppen beter lezen er word later nog vermeld dat luuk ook vaker in de spits staat

26 april 2011 om 12:24

Afca118 bedoelt natuurlijk ook het aantal doelpunten die Luuk en Siem de Jong hebben gemaakt in de Eredivisie dit seizoen. Met 10 en 11 bedoelt hij dus niet hun positie.

26 april 2011 om 15:21

Dan zou je geen keuze moeten kunnen maken, aangezien Luuk onze Kuyt is, haha, dat is net zo'n werkpaard. Zal wel in de familie zitten dan .

Vind het allebei leuke spelers om te zien, denk echter dat er in Luuk nog wat meer rek zit dan Siem, en hij is ook nog eens 2 jaar jonger. Dit jaar staat Siem een beetje stil in zijn ontwikkeling heb ik het idee, hij maakt in ieder geval geen grote stappen zo lijkt het en dat doet z'n broertje dit seizoen wel heel erg.

26 april 2011 om 12:20

vrij oninteressant wie je beter vindt. het is redelijk uniek dat twee broers een basisplaats hebben bij twee topclubs uit de eredivisie. daar gaat dit stukje over. als je spelers wilt vergelijken zou ik beginnen met twee spelers die doorgaans op dezelfde positie spelen.

frank de boer staat wat mij betreft voor een lastige. ajax begon enigzins te draaien toen de zeeuw erin kwam. hamdaoui eruit voor de jong lijkt me gerechtvaardigd want tegen heerenveen en twente kun je het je niet veroorloven om het 65 minuten lang aan te zien met die dromerige flierefluiter.

26 april 2011 om 12:28

@ manodedios

Het is logisch dat broers met elkaar vergeleken worden. Daarbij valt het op dat Luuk zich sneller/beter ontwikkeld dan Siem en bovendien jonger is. Als je dat niet interessant vindt dan had je niet moeten reageren op mijn reactie.

26 april 2011 om 15:21

Ja, maar vorig jaar mocht Luuk nog niet in de schaduw staan van Siem, die toen echt één van de smaakmakers van de tweede seizoenshelft was. Denk dat er nog niet echt een pijl op te trekken is, want Siem heeft er net anderhalf jaar in de basis op zitten en Luuk net een jaar.

26 april 2011 om 12:29

Ik ben het grotendeels met je eens, maar ze zijn beide nog erg jong! Siem 22 en Luuk 20. Je weet nooit hoe ze zich ontwikkelen wat ik trouwens bij Luuk wel erg snel vind gaan hoor. Kijk naar Theo Janssen die pas op deze leeftijd in de vorm van zn leven is!

Ik vind Luuk momenteel Siem vorobij geschoten in de ontwikkeling, dus het is nog afwachten wat het antwoord hier op is. Feit blijft dat dit beide goede spelers zijn en het beide nog ver kunnen schoppen. Zou grappig zijn als deze twee broers ooit bij hetzelfde team zouden spelen.

Ben benieuwd. We kunnen zeggen wat we willen over onze gedevalueerde competitie, maar spannend is het wel.

Ik hoop vanuit persoonlijk oogpunt dat Ajax het wordt, maar ik schat een Twente net wat hoger in. Ook al blijkt het niet bepaald uit de laatste wedstrijden, ik vind ze toch wat stabieler ne volwassener dan Ajax. Bovendien is El Hamdaoui volgens mij niet meer helemaal bezig met Ajax. Luuk de Jong is op dit moment een vele betere spits en ze hebben Janko ook nog achter de hand. Hij kan ook wel een doelpuntje maken. Over Janssen hoef ik denk ik niet veel te zeggen, die draait een topseizoen. Zonder hem had Twente nu om de Europa League tickets gespeeld.

Het feit dat Twente niet meer zichzelf is de afgelopen tijd geeft mij echter een goed gevoel over de kansen van Ajax. Hoe dan ook, wat betreft spanning en sensatie zijn we dit seizoen tot op de laatste speeldag verwend.

wel uniek dat 2 broers bij verschillende teams meedoen om het kampioenschap van Nederland en ook nog de beker finale tegen elkaar spelen. Al hou ik mn hart vast dat Ajax zondag bij Heerenveen wint of gelijk speelt. Eerst daar winnen of iig gelijk spelen daar om het op de laatste speelronde aan te laten komen. Dat mag zeker niet onderschat worden. 1 punt uit bij Heerenveen voor Ajax is voldoende voor de climax waar iedereen op hoopt.

26 april 2011 om 11:58

Als Ajax 1 punt haalt en PSV wint zondag dan kan PSV ook gewoon nog kampioen worden hoor op de laatste wedstrijddag.

26 april 2011 om 12:10

Ik zie het idd. Dat had ik zo snel nog niet gezien. Dan maar gewoon winnen want doelsaldo van PSV is stuk beter.

26 april 2011 om 12:11

Hoe kom je erbij 1 punt bij Heerenveen. Ajax moet perse winnen in Heerenveen. Als Ajax 1 punt pakt kan zelfs PSv nog kampioen worden

26 april 2011 om 21:12

Zag laatst een interview met vader de Jong. Hij hoopt dat Luuk met Twente de beker wint en Siem met Ajax kampioen wordt. Vorig jaar was het andersom, dus dat lijkt me voor een vader een logische wens.

Vond vorig jaar de spreekkoren 'luuk de Jong de groeten aan je broer' wel grappig. In ieder geval beter dan 'helemaal niets in Amsterdam'.

ik hoop daty Twente het deze week kan beslissen.
Zelf winnen van Willem 2
Heerenveen die Ajax verslaat
Vitesse die PSV minimaal op een gelijkspel houdt..
Als het op de laatste dag aankomt denk ik dat Ajax het gaat worden

Dit jaar ajax n1 en twente beker ... dan hebben beide broers beide prijzen.

26 april 2011 om 11:58

Of precies omgewisseld, lijk mij een betere deal

26 april 2011 om 11:59

Vorig jaar was omgewisseld alles zullen we alles delen als je echte broerders ben ahahaha

26 april 2011 om 16:04

Dan denkt Luuk nu waarschijnlijk 'dan maar een keer geen broers'

26 april 2011 om 12:12

Dat is wat de vader van deze broers ook zei. Die gunde nu Siem de titel en dan Luuk de beker.

26 april 2011 om 15:24

Ik zou die vader mooi loatn luln , volgns mie heffe ut good wies kapot, haha. Ik zie het toch liever andersom als ik dan een keus moet maken .

Heb het gevoel dat de competitie dit weekend al word beslist.
Heb het gevoel namelijk dat Ajax punten laat liggen in Heerenveen.
Hoop het niet, zit de laatste wedstrijd dit seizoen in de kuip en zou het daar graag volgend op de score borden!

26 april 2011 om 12:02

Zie Ajax zondag ook zo maar weer verleizen .

Tjah kunnen jullie in de Kuip weer allemaal triest Helemaal niets in Amsterdam gaan zingen he terwijl er in de Kuip al helemaal niks meer te juichen is . Hoop dat jullie en die andere clubsupporters zich dit seizoen dus niet zo belachelijk maken maar dat zal wel niet gaan gebeuren :D.

26 april 2011 om 12:12

Scheelt dat overal dit soort dingen word gezongen.
In Amsterdam word gezongen helemaal niks in Rotterdam, in Rotterdam omgekeerd en ga zo maar door.
En wij maken ons zeker niet belachelijk, dat doen de ''echte'' supporters van Ajax, refererend aan dat shirt wederom over de oorlog in Rotterdam

26 april 2011 om 12:41

Heb ik het over kwetsende spreekkoren???? Geloof het n.l niet.
Maar gelukkig zijn jullie 'echte' supporters heel wat voorbeeldiger met Hamas Hamas etc..... geloof dat er heeeeeeeeeeeeeeeeel wat meer Joden omgekomen zijn in de 2e wereldoorlog en tijdens aanslagen van Hamas als tijdens het bombardement van R'dam dus het is maar waar je je eigen wangedrag mee goed wilt praten he .

26 april 2011 om 15:57

Is wel lekker makelijk natuurlijk , het bombardement van Rotterdam vond op 1 dag plaats , de holocaust in 4 jaar en de oorlog tussen Israel en Hamas al jaren. Niet zo gek dus dat er meer Joden zijn omgekomen.

Maar waarom zouden we het leed met elkaar vergelijken als het we het allemaal afkeuren ? alsof het een wedstrijd is wie het ergste heeft geleden en welke groep het hardst de andere kwetst. Je moet naar je eigen deel kijken en er niet voor wegduiken. We hebben neem ik aan genoeg historische kennis en fatsoen om elkaar niet te beledigen en al helemaal niet met dat soort dingen.

Trouwens , dat men helemaal niet in Amsterdam zingt vind ik prima , dat doen de overige 16 eredivisie clubs. Maar mochten we de komende 2 comepetitie wedstrijden winnen bestaad , als men kijkt naar dit gezang ,1 winnaar en 17 verliezers. Wat heerlijk dat wij bepalen of het seizoen van anderen geslaagd is of niet.

26 april 2011 om 12:11

Ik zie het wel weer gebeuren dat Ajax niks heeft, en PSV 2e word.. :-(

Verder valt het me op dat PSV de laatste jaren aan het eind van de competitie helemaal instort.

Weet iemand hier een verklaring voor?

26 april 2011 om 12:17

Moeheid.
In de winterstop wordt één van de beste spelers verkocht. (dit jaar en vorig jaar, jaar daarvoor weet ik zo 1,2,3 niet)

26 april 2011 om 12:22

Je zou toch zeggen dat Ajax en Twente dit ook zouden hebben, nu spelen ze niet het beste voetbal maar in ieder geval niet zo futloos als Psv. Ik denk eerder dat het een mentale kwestie is, gewoon niet met de druk om kunnen gaan,

26 april 2011 om 16:09

Ik denk dat PSV best met de druk om kan gaan, maar dat alles wat PSV doet gewoon zo erg uitvergroot wordt dat de spelers niks meer verkeerd durven te doen. Kijk naar Toivonen, die, waarschijnlijk per ongeluk, een lichte overtreding maakt op Haglund en 1-1 scoort. Iedereen valt over hem heen en Verbeek pleit nog net niet voor een levenslange gevangenisstraf. Verder heb je ook nog de acties van de scheidsrechters: spelers als Toivonen, Bakkal en Berg worden extra in de gaten gehouden omdat mensen als de Telegraaf iedere actie van hen op de voorpagina zetten met als onderschrift 'een schande voor het Nederlandse voetbal'. Het mag natuurlijk niet een excuus zijn, maar ik denk dat dit absoluut meespeelt in de hoofden van scheidsrechters en spelers

@ poll: PSV kan het ook nog worden.

Ik denk dat Twente het gaat worden, maar in de laatste wedstrijd kan natuurlijk alles gebeuren.

Het is maar goed dat Twente gesopt heeft tegen Roda en de Graafschap anders was er geen sprake meer van een broederstrijd. Twee leuke spelers waarbij ik Luuk toch de iets betere speler vind. Heeft toch ook in Europa zijn doelpuntjes gemaakt. Leuk voor pa en ma de Jong dat beide zoons in de top van Nederland spelen en beiden nog kampioen kunnen worden en de beker kunnen winnen.

26 april 2011 om 12:34

En ook goed dat Ajax dat tegen Excelsior uit gedaan heeft, Utrecht uit en thuis en ado uit en thuis, want ja laten we eerlijk zijn dan hadden we deze competitie weer eens gedomineerd.

Je reactie slaat (net als de bovenstaande van mij) kant noch wal.

@peter1955 : Luuk is inderdaad met een goed seizoen bezig, je kan beter zeggen Luuk is meer in vorm.
Want vorig seizoen deed Siem het juist weer heel goed, en dit seizoen allemaal wat minder.
Dus om nou te zeggen dat Luuk beter is dan Siem, dat mag jij uiteraard wel vinden natuurlijk maar je plaatje van Twente zegt al genoeg

Als ik er van uit ga dat de hele top 3 wint dit weekend denk ik echt dat Ajax de titel gaat pakken. Er is niks zo vernederend voor je eigen publiek de Titel niet te winnen. Denk dat Ajax een totale boost krijgt van alle fans. Enige nadeel is dat Twente ook aan een gelijkspelletje genoeg heeft.

Het kan nog alle kanten op, al denk ik wel dat Psv een behoorlijke dreun heeft gehad in de Kuip.
Twente, Ajax en Psv spelen alle 3 niet hun beste spel de laatste paar wedstrijden.
Daar in tegen is Twente wel het meest stabiel van deze 3.
Ik hoop natuurlijk dat zowel Twente als Ajax goed dit weekend doorkomen, en dan zoon heerlijke kampioenswedstrijd op het einde van de rit tussen Ajax en Twente

''nu of nooit''?!?! Mag het niet hopen dat als het nu niet gebeurt, dat het dan ook maar nooit meer zal gebeuren..

Verder moet ik zeggen dat ik denk dat Luuk de titel zal winnen, hoe klote ook... heb al een angst en beven-gevoel voor dit weekend en mochten we daar doorheen komen, vind ik twente een sterker uitgenast team hebben. Maargoed, laten we er maar een cliché ingooien: de bal is rond.

sorry ajaxieden maar twente wordt zondag al kampioen
twente walst over willem2 heen alsof het er niet staat en laten we eerlijk zijn
heereveen is gewoon een beter team dan het momenteel zeer matige ajax dat met geluk zn puntjes pakt. Psv zal gelijkspelen omdat ze 4 basisspelers missen. Ik heb aanstaande maandag al vrij genomen want het gaat een knalfeest worden

26 april 2011 om 13:28

@ roshi074

Laten we niet te voorbarig zijn.
Ajax voetbalt niet best de laatste tijd. Maar vergeet niet dat een overwinning van afgelopen weekend in combinatie met het puntverlies van PSV de Amsterdammers veel goeds hebben gedaan.
Iedereen doet nog mee voor de titel. Twente, Ajax maar vergeet ook PSV niet. Zolang het theoretisch nog mogelijk is, dan is het kampioenschap nog niet binnen.

Ik als Ajacied gun Twente het meest de titel, op basis van hun vertoonde spel en constante factor. Ajax heeft haar pieken afgewisseld met diepe dalen en de puntne worden moeizaam binnen gehaald. Maar vergeet ook niet dat Suarez én Emanuelson zijn vertrokken, zonder dat daar daadwerkelijk vervangers voor zijn gehaald. Dat lijkt iedereen te vergeten. Begin dit seizoen was Ajax nog 'niets' zonder Suarez, en nu doen ze tot de laatste dag mee voor de titel. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

26 april 2011 om 15:40

Ok kijk eens naar de ranglijst en vertel mij dan eens waar je die veronderstelling vandaan haalt. Heerenveen is een beter team dan Ajax. Als dit zo was dan stond h'veen op het punt kampioen te worden. Ajax is gewoon aan zijn stand verplicht om deze wedstrijd te winnen heel simpel en als ze dit niet doen dan legt het voornamelijk aan Ajax dan aan H'veen.
Wij Worden Kampioen....(hoop ik)

Begrijp me niet verkeerd want als je zooooo slecht voetbalt als PSV doet verdien je in ieder geval geen landstitel.
Maar toch zegt iets in mij dat het nog zeer zeker kan gaan lukken.
Ajax wint namelijk niet zomaar in heerenveen en laten we ook niet vergeten dat hoe slecht ze ook zijn, ook Willem II speelt aanstaande zondag voor zijn laatste kans. die mogen niet verliezen in Twente anders is het doek definitief gevallen.
En heerenveen is ook niet zomaar een walk over voor Ajax.
Mocht daarom Ajax niet winnen in heerenveen en PSV pakt de drie punten tegen Vitesse ( wat ook geen zekerheid is) dan is in ieder geval Ajax kansloos voor de titel, maar moeten ze wel Twente verslaan om 2e te worden. Twente heeft daarintegen waarschijnlijk genoeg aan een punt als ze winnen van Willem II.
Ajax zal niet zomaar twente laten winnen als ze daardoor voorrande Championsleague mislopen.

Dus ik denk, dat als Ajax zondag wint in Heerenveen, ze ook kampioen worden. Winnen ze niet in heerenveen dan denk ik dat PSV alsnog kampioen wordt. Niks is namelijk onmogelijk meer in deze armmoedige maar oh zo leuke competitie.
We zullen zien as zondag om half 5 hoe de zaken ervoor staan.

Ik hoop in ieder geval dat het kampioenschap op de laatste speeldag beslist wordt. Het lijkt me erg jammer als Ajax of Twente punten laat liggen volgende week. De laatste wedstrijd van het seizoen waarbij de nr. 1 en 2 tegenover elkaar staan voor het kampioenschap is toch een fantastisch affiche. Wie had dat van te voren kunnen bedenken.

Dit zegt gewoon alles. Voetbal is broederschap en geen oorlog. Ik hoop dat Luuk wint van Siem. Zou helemaal top zijn als Luuk een doelpunt scoort waardoor Twente kampioen wordt. Ik ben blij als het kampioenschap duurt tot de laatste speeldag. Luuk en Siem tegen elkaar in een belangrijke wedstrijd. Hopen dat ze dan die dag geen ruzie thuis krijgen haha. Ik wens Luuk en Siem allebei succes in de race.

Ik vind eigenlijk dat dit jaar niemand kampioen verdiende te worden( Ajax, Twente of Psv) alledrie zoveel geluk gehad. twente heeft heel vaak onverdiend gewonnen, dit geld ook voor ajax, en PSV ook niet omdat het vaak het voordeel heeft gekregen van arbitrale fouten.

Tussen die drie zou ik dan toch Ajax kiezen. alleen het word Psv, Ajax verliest van heereveen en wint van twente.

26 april 2011 om 15:56

ik spreek even alleen voor Twente, maar die hebben ook wel wedstrijdjes niet gewonnen die ze wel verdienden te winnen.. zo kun je het ook bekijken natuurlijk!.. het geluk heeft soms meegezeten en soms tegen, dus op basis daarvan (en mijn clubvoorkeur) vind ik dat het Twente wel gegund is

Kennen jullie het liedje: ''siem de Jong, je broer is kampioen, je broer is kampioen, je broer is kampioen''.
Ik hoop dat dit liedje ook na 15 mei nog actueel is.
Come on Luuk, make us proud!!

El Classico van Nederland. De vader van Luuk en Siem zij laatst toen Twente tegen de Graafschap moest dat die het kampioenschap aan Siem gunt dat Luuk hem vorig jaar gewonnen had.

Ik kom zelf uit Doetinchem en een paar maanden geleden op een Zaterdag toen Luuk of Siem moesten voetballen zie ik er gewoon 1 in de stad lopen in Doetinchem om 2 uur.

Tja, mooi einde van een verder matige competitie, waarbij geen enkele van de 3 kanshebbers er nou echt bovenuit heeft gestoken.

PSV heeft het niet meer in eigen hand, maar die winnen thuis wel van Vitesse om de druk erop te houden.
Twente wint thuis makkelijk van Willem Ii
Alleen Ajax gaat het lastig krijgen, Heerenveen uit is altijd lastig.

Als Ajax wint is PSV uitgeschakeld.
Dan komt het aan op de laatste speeldag. Wanneer is dat voor het laatst gebeurd: dat de laatste wedstrijd een direct kampioenschap ten gevolge heeft??

Twente heeft dan aan een gelijkspel genoeg.
Ajax heeft dan het thuisvoordeel.

Spannend allemaal, beide ploegen niet in vorm, kan alle kanten op!
Ben benieuwd welke ploeg zich helemaal kan opladen tot deze finale!!!!

Dit gaan natuurlijk mooie dagen worden voor Siem, 2x winnen van Twente in 2 weken tijd. Dat moet een heerlijk gevoel geven. Het geluk van Twente kan natuurlijk niet eeuwig duren, dat spreekt voor zich. Ik zie het tegen Willem II ook nog wel fout gaan hoor, dat die Preud'homme helemaal ontploft, dat zou prachtig zijn natuurlijk. Willem II kon nog wel eens moeilijker worden dan Heerenveen uit. Bij Heerenveen calculeren ze al min of meer verlies in tegen Ajax, dat merk je aan alles. Ik zie dit dan ook als een mooie wedstrijd waarbij Ajax aan het doelsaldo kan werken. Ik hoop voor Luuk dat hij al wat smsjes heeft klaar staan om naar Siem te sturen, die gaat natuurlijk scoren daar in Heerenveen.

Het zou natuurlijk wel fantastisch zijn,.. een ere haag van de ajacieden vooraf de bekerfinale in een bomvolle rode kuip..... wat jij Expert for life...?!?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren