Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Batigol, vergeten vedette

Laatste update:

Het was juni 1998. Als jongetje van zeven jaar was ik druk bezig mijn speelgoeddoos op orde te krijgen. Mijn moeder uitte weer eens haar onvrede over rondslingerende lego, een wekelijks terugkerend verschijnsel. Op zich dus niets bijzonders, tot die ene dag. Zes uur ’s avonds: journaal. Het geluid van de tv staat op dat moment altijd zo hard, dat het sowieso moeilijk te negeren is. Maar dit keer trok bijzonder nieuws mijn aandacht. Ik hoorde een naam zoals ik die nog nooit had gehoord. Hij had als een van de weinige spelers voor de tweede keer een hattrick gemaakt op een wereldkampioenschap. Maar dat vond ik eigenlijk niet interessant, ik wist niet eens wat een hattrick was. Die naam alleen bleef in mijn gedachten.

Gabriel Omar Batistuta is voor velen een vergeten vedette. Een van de beste aanvallers van de jaren negentig, maar domweg vergeten. Zelden wordt iets over hem geschreven. Batistuta werd geboren in 1969 als zoon van een slachter en een secretaresse. Eigenlijk speelde de jonge Gabriel liever basketbal.. Maar dat veranderde toen hij het magistrale Argentinië in 1978 het WK zag winnen, onder leiding van Mario Kempes. Op zijn twintigste kwam de spits bij Boca Juniors terecht, en begon hij met hetgeen waarmee hij uiteindelijk wereldberoemd zou worden: doelpunten maken.

Een transfer naar Fiorentina was het resultaat van veel doelpunten en een succesvol debuuttoernooi bij de nationale ploeg van Argentinië. Het land won de Copa América en Batistuta had een groot aandeel met zes doelpunten. Na een stroeve start in een seizoen waarin Fiorentina zelfs degradeerde, was het tijd voor doelpunten. Bij promotie naar de Serie A kwam de Argentijnse spits in bloedvorm. Hij werd topscorer van Italië en brak een stokoud record: hij scoorde in de eerste elf (!) wedstrijden van het seizoen. Negen seizoenen speelde Batistuta in Florence. Hij scoorde er aan de lopende band, maar kon geen landstitel veroveren. Om die reden vertrekt hij naar AS Roma, waar zijn doel direct werkelijkheid wordt. AS Roma pakt de Scudetto, onder meer door twintig doelpunten van Batigol.

Na het voor Argentinië dramatische WK van 2002, vond Batistuta zijn vorm niet terug. De inmiddels dertigplusser wordt verhuurd aan Internazionale en kiest in 2003 voor een contract bij Al-Arabi. In Qatar besluit hij in 2005 een punt achter zijn carrière te zetten. Een carrière waarin hij meer individuele prijzen won dan met zijn clubs. Een carrière met veel doelpunten bij elk van zijn clubs, alsmede bij het Argentijns elftal. Een carrière waarin hij aanvoerder van Argentinië werd, evenals bij zijn geliefde Fiorentina. Maar zijn meest waardevolle prijs staat in Florence: een standbeeld als blijk van respect voor hij die bijna tien jaar lang het boegbeeld van de club was.

Terug naar juni 1998. De vreemdste woorden waren voor mij in die tijd macaroni en spaghetti. Wie was die maffe man eigenlijk? Toen de volgende dag die naam nog steeds in mijn hoofd ronddwaalde, vroeg ik het mijn vader. "Jongen, dat is nou een echte spits", zei hij.

In die tijd was het WK in Frankrijk. Ik mocht van mijn moeder de wedstrijd Argentinië - Kroatië kijken. Een wanhoopspoging. Ze hoopte dat hij slecht zou spelen en ik die naam zou vergeten, zei ze jaren later. Ik was namelijk enorm benieuwd naar die topspits, en bleef zeuren: "Wanneer komt Batistuta op de televisie?". Maar ik was verbaasd. Tijdens het eerste wedstrijdbeeld dacht ik dat er een vrouw op het veld stond. Dit moest een vergissing zijn. Maar dat beeld veranderde snel, toen ik zag dat alle Argentijnen er zo uitzagen. En inderdaad, hij speelde niet goed, maar zijn uitstraling alleen was al voldoende: Gabriel Batistuta, nummer negen, werd mijn jeugdidool.

Het is vier jaar na het WK in ‘98. Ik was Fiorentina gaan volgen, een geweldig elftal destijds, met Batistuta als onbetwiste nummer negen in de spits. Maar zijn naam dragen, dat deed ik nog niet. Toen mijn idool voor AS Roma ging voetballen en tegelijkertijd mijn Ajax-shirt te klein werd, besloot ik tot actie over te gaan. Na een jaar doelgericht zeuren bestelden we via de telefoon. "Een shirt van AS Roma, Batistuta, nummer 9", was het idee. De vrouw belde even later terug. "Mevrouw, nummer 9 zei u? Batistuta speelt met nummer 33". Ik was woedend. Hoe kon het dat iemand anders met zijn nummer speelde!? Ik was ervan overtuigd dat die mevrouw er geen verstand van had. Ik wilde nummer 9 en kreeg nummer 9. Nadat mam benadrukte dat het shirt dan niet écht zou zijn, begreep ze dat ik niet te overtuigen was. "Toch graag nummer 9, mevrouw".

Gabriel Batistuta was een fenomeen. Op het WK in 2002 juichte ik voor Argentinië, en natuurlijk voor hem. Tenminste, dat dacht ik. Er viel niet heel veel te juichen. Hij scoorde dan wel tegen Nigeria, maar het was niet genoeg. Argentinië werd in de eerste ronde uitgeschakeld en er liepen tranen over de wangen van mijn held. Toen na dit WK Batistuta’s prestaties achteruitgingen en hij vertrok naar het nietszeggende Al-Arabi, verloor ik hem uit het oog. Tot in 2005 de Voetbal International voor me lag. Eén regel trok mijn aandacht. "Gabriel Batistuta heeft een punt achter zijn carrière gezet". Verder heb ik niet gelezen, maar ik zag vanuit mijn ooghoeken dat het artikel slechts een regel of zes lang was. Mijn jeugdheld, een goalgetter, aanvoerder en publiekslieveling in één, werd in VI ‘geëerd’ met zes regels. Er was geen spits die zo’n gevoel voor openingen naar de goal had. Weinig spitsen waren perfect tweebenig zoals hij. Bij voorzetten die op zijn hoofd vielen hoefde je eigenlijk niet eens te kijken, een doelpunt zou er vallen. En als kers op de Argentijnse taart, was hij niet vies van meeverdedigen.

Batistuta was geliefd en een voorbeeld binnen het voetbal. Zijn kwaliteiten, uitstraling en charisma zorgden voor veel respect bij medespelers, tegenstanders, trainers en supporters. Nog steeds kijk ik uit naar die ene journalist die er hetzelfde over denkt als ik, en deze geweldenaar de woorden geeft die hij verdient.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi stukje over een fantastische spits.
Je beschrijft het ook echt goed, lekker stukje.
Ga zo door.

Nou ik denk dat de liefhebbers hem niet vergeten zijn hoor. Was vroeger ook één van mijn helden, wat een baas. Leuk stukje verder.

Batigoaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallll !!

Goed stuk over één van de beste spitsen van de laatste jaren.
Het stuk is herkenbaar voor mij. Ik werd rond de tijd van de transfer van Batistuta fan van AS Roma Dit kwam voornamelijk door Totti, die een geweldig EK speelde in 2000. Toen de titel werd gepakt had Roma in mijn ogen één van de sterkste (zo niet de sterkste) aanval van Europa. Met Batistuta, Montella en Totti voorin, was het altijd gevaarlijk.

Roma moet nog steeds een goalgetter als Batistuta of Montella halen, dan komt het helemaal goed.

Je krijgt van mij 4 sterren.

Gabriel Omar Batistuta. Mijn idool. Mijn held. Dat schot. wat een geweldenaar.
Er word weleens gezegd dat verdedigers angst inboezemen bij aanvallers. maar als je als centrale verdediger te horen kreeg dat je Batistuta moest dekken, brak het angstzweet uit. Die woeste haarlokken en dat sterke lichaam, en niet te vergeten die sluwheid die jongens als Inzaghi en Crespo dat hebben. de angst van de verdedigers in europa en z-amerika.
leuk om dan dit verhaal over deze argentijnse kanonkuiten te lezen.
bedankt Xavi

Weinig info over wat hij het beste kon; scoren. Geen statistieken?! Hij is topscorer van Argentinie met 56 goals in 78 wedstrijden, boven spelers als: Maradona, Kempes en Crespo. Hij is topscorer van Fiorentina etc.

Je doet het huwelijk tussen Batistuta en Fiorentina te kort, door er niks over te schrijven, behalve: 'negen seizoenen speelde Batistuta in Florence. Hij scoorde er aan de lopende band, maar kon geen landstitel veroveren. Om die reden vertrekt hij naar AS Roma'. Batistuta heeft aanbiedingen van de Italiaanse topclubs, Real Madrid en Manchester United afgeslagen, vermits hij bij zijn liefde Fiorentina wou blijven. En pas op zijn 31'ste vertrok naar AS Roma, om de ratio die jij schrijft.

Bij zijn kwaliteiten had je zijn schotkracht en fysiek moeten benoemen, zeer jammer.

'maar dat veranderde toen hij het magistrale Argentinië in 1978 het WK zag winnen, onder leiding van Mario Kempes.' Argentinie speelde dit WK verre van magistraal, en ze wonnen onder leiding van Passarella. Kempes scoorde 6 doelpunten, en was zonder meer ook van groot belang.

Nice try, maar zeker geen stuk van een expert.
Net aan 3 sterren.

13 januari 2011 om 14:52

Nee.. statistieken, daar gaat het om! En inderdaad.. Kempes, hoe komt hij erbij!
Echt een aanvulling om te vertellen dat hij niet speelde bij Manchester United en Real Madrid...

ga zelf schrijven...

13 januari 2011 om 15:06

Een super spits, een doelpuntenmaker pur sang, en dan geen statistieken vermelden?!
Ja, lees eens goed wat ik heb geschreven: ''je doet het huwelijk tussen Batistuta en Fiorentina te kort, door er niks over te schrijven, behalve: 'negen seizoenen speelde Batistuta in Florence. Hij scoorde er aan de lopende band, maar kon geen landstitel veroveren. Om die reden vertrekt hij naar AS Roma'. Batistuta heeft aanbiedingen van de Italiaanse topclubs, Real Madrid en Manchester United afgeslagen, vermits hij bij zijn liefde Fiorentina wou blijven.

En pas op zijn 31'ste vertrok naar AS Roma, om de ratio die jij schrijft.'' Het zou juist een geweldige aanvulling zijn, een mooie beschrijving van zijn liefde voor Fiorentina ondanks het grote geld en clubs, een clubman, daar zijn er te weinig van. Dat isd zeker het vermelden waard. Mijn andere punten begin je niet over, omdat het de waarheid is.

En dat stuk over kempes, lezen blijft moeilijk!

13 januari 2011 om 15:23

De schrijver volgde Batistuta nog niet toen hij bij Fiorentina te spelen. Hij vertelde het verhaal vanuit zijn beleving, dus niet weer zo'n verselijke opsomming met statistieken.
Waarom willen mensen dat zo graag in een Clubexpert vinden? Zoiets hoort thuis in een informatief artikel. Vraag dan aan VZ of er een afdeling statistiek opgericht kan worden. Dit gaat om de eigen insteek van de clubexpert. Dat heeft niets met zijn moyenne te maken.
Dat dit niet het type tekst is wat jij wil lezen ligt aan jezelf.

13 januari 2011 om 16:34

De schrijver begrijpt het gelukkig wel, mischien jij ook nadat je zijn reactie hebt gelezen. Als je het dan nog niet begrijpt, dan ik je niet verder helpen, succes.

13 januari 2011 om 14:53

Ik vind wel dat je hier een beetje zeurt.

Wil je er in het vervolg even rekening mee houden dat hij niet zo heel veel ruimte heeft om te schrijven? Hij kan niet alles benoemen. Het is een vrij persoonlijk stuk en wellicht is daarin geen plaats voor statistieken?

Wat betreft het WK van 78: Passarella was inderdaad de aanvoerder, maar Kempes eiste een hoofdrol voor zich op door die 6 doelpunten. Dus hij heeft op zich wel een punt.

Ik ben het wel met je eens dat hij wellicht nog had moeten vermelden dat hij bij Fiorentina bleef ondanks de aanbieden van alle mogelijke topclubs.

Dus, zeker een aardig stuk zo voor de eerste keer. Ik ben benieuwd naar de volgende.

13 januari 2011 om 15:22

Daar heb ik ook rekening mee gehouden, je kan zijn statistieken heel mooi in 4 zinnen beschrijven. Dus dat is geen goed argument.

Passarella was de man die alles bij elkaar hield, en leverde bovendien 3 assists en 1 doelpunt.
Dat Kempes de aandacht krijgt vanwege 6 goals, enfin, maar de leider was Passarella, alsook de belangrijkste speler. Zoals Cesar Luis Menotti zelf heeft gezegd, en als je de wedstrijden terug zou kijken, kom je ook tot deze conclusie.

Mijn punten zijn juist, en naar mijn mening een groot gemis in zijn stuk.

14 januari 2011 om 22:20

@zizou
Heb jij wel de wedstrijden van Argentinie in de halve finale en de finale gezien? Met alle respect.. Kempes was een veel betere voetballer dan Batistuta.

Jij weet zelf ook niet zoveel van Batigol. Zijn bijnaam was vroeger dikkertje in Argentinie.. het is allemaa heel toevallig gegaan dat hij uberhaupt bij een profclub kwam te spelen in argentinie. Maar toen hij eenmaal zijn droom dichterbij zag komen.. is hij als een gek aan zijn bouw gaan werken.

Achteraf kan hij terugkijken op een fantastisch carriere.

@schrijver
Dat vleugje persoonlijke kan ik zeer zeker waarderen.

15 januari 2011 om 16:16

Ja, ik heb ze zeker gezien. Jij ook?
Kempes was een ras-voetballer, maar batistuta was een veel betere aanvaller. Batistuta was van een grotere waarde dan Kempes. Meer talent maakt je nog geen betere voetballer! Dat hoor jij toch te weten...

''jij weet zelf ook niet zoveel van Batigol.'' waaruit concludeer jij dat? Een beetje oenig, is het niet..
Dat verhaaltje was mij al bekend.

16 januari 2011 om 03:35

Ik snap wel dat jij je graag wilt voordoen als een kenner.. maar dat Kempes als voetballer een klasse of 2 beter was dan Batistuta dat zal zelfs de moeder van Batistuta willen toegeven. Wat wil je nu beweren? Jij komt met 2 blunders in je reacties.

Blunder 1:
Je relativeert Kempes zijn prestaties tot wel belangrijk, maar niet meer dan dat. Menotti heeft gezegd dat Passarella belangrijk was voor het team. Dat was hij ook, maar Kempes heeft tijdens het hele toernooi Argentinie hoogstpersoonlijk door de moeilijke fases heen gesleept. Deze man was aanvallend een plaag voor zowel Polen Nederland als Peru. Won bijna al zijn duels en had schitterende rushes. Dan kan Passarella nog zo belangrijk zijn, Kempes voor dit Argentinie was veel meer dan tweede viool. En Passarella voor Argentinie was niet net zo belangrijk als Beckenbauer was voor Duitsland (om je uit een illusie te helpen).
Kempes heeft alleen al in de laatste twee wedstrijden meer voor het Argentijnse voetbal betekent dan Batistuta in zijn hele carriere heeft gedaan.
Dat Batigol meer heeft gescoord is niet relevant. Kempes was eind jaren 70 een begrip in Argentinie en bij Valencia. En omdat je door statistieken bent geobsedeerd.. 414 w (246g ) een gemiddelde van 0.59 en die van Kempes zijn 538 (291)..een gemiddelde van 0.54. Dus zoveel verschillen de statistieken van de 2 niet. Sterker nog.. Kempes heeft in zijn beste Jaren tussen 1974 - 1984 in de 350 wedstrijden ruim 230 doelpunten gescoord!!!! Dus waar heb je het over?

Verder roep je enkele dingen door elkaar ''kempes een rasvoetballer maar Batistuta een veel betere aanvaller''. Waarop je dit hebt gebaseerd is mij een raadsel. Je motiveert het ook niet. Dus blijkbaar moet ik het maar aannemen. Echter - meneer van de statistiek - spreken de statistieken niet echt in jouw voordeel. Je zou dus uit betere huize moeten komen...

Daarna zeg je ''batistuta is van grotere waarde dan Kempes'' voor wie? Ik neem aan voor Argentinie? Omdat hij er bijna 60 inschoot? Kempes heeft het WK binnengehaald. Je kan hoog of laag springen. Maar Batistuta komt niet in de buurt van Kempes. Als je 6 keer op een Wk scoort waarvan 2x in de finale.. dan ben je een legende daar.. Bovendien waren de laatste 2 wedstrijden van Argentinie meer een reclame voor het voetbal (even los van de erbarmelijke omstandigheden en de politieke situatie en evt. omkopingen etc.. ) dan heel het WK 2010. Dus dat jij je zo stoort aan die zin van de columnschrijver is naar mijn mening totaal overbodig. Ik zou als ik jou was nog even de laatste 2 wedstrijden van Argentinie tijdens dat WK nog maar eens nakijken.

Blunder 2:
Batigol werd gevreesd om zijn fysiek. Naaa.. toen ik dit las ging ik stuk. Dus jij beweert dan Baresi, Maldini, Cannavaro Materazzi en Nesta bang waren voor Batistuta om zijn fysiek? Dit moet niet gekker worden. Batistuta speelde niet met zijn rug naar de goal, zoals Ibra of Drogba doen. Batistuta was veel meer een bewegelijke spits en was een plaag om zijn doorzettingsvermogen tot het klungelige bijna (ging er af en toe wild in).. Maar als je hem in 5 woorden zou moeten beschrijven dan zijn zijn sterkste punten in zijn beste jaren als spits kopkracht, kapbeweging, schot, snelheid en conditie. Jah sorry, maar met zo een opmerking solliciteer je gewoon voor zo een opmerking (van net hierboven). Dat moet je niet zien als aanval.. dan weet je het gewoon voor een volgende keer. Je deelt uit.. je moet ook kunnen incaseren

Je probeert Nitsche uit te hangen bij dit artikel door Kempes zijn waarde te willen relativeren tot 2e viool (ff tegen de stroom in..). Echter is dat nou net niet de speler bij wie je het moest doen. Zonder Kempes was Argentinie geen wereldkampioen. Daarbij wil ik absoluut de prestaties van Passarella niet relativeren, maar allergisch zijn voor een zinnetje waarin staat ''onder leiding van Kempes'' getuigt nou niet bepaald van kennis van zaken.. 'het grappige is dat je doodleuk vertelt dat Passarella 3 assists geeft, maar nalaat te vertellen dat Kempes er ook 2 assist had. Dus was Kempes bij 8 doelpunten van Arg op dat WK betrokken.
Sterker nog als je iets meer over dit WK had opgezocht (en voor statistieken hoef je niet te ver te gaan een beetje googelen.. ) dan had je gelezen dat Kempes verkozen is tot de meest efficiente speler van dat WK met een gemiddelde van 9.84 . Passarella komt niet in de toptien van dat WK voor. Kempes had in dat toernooi 68 succesvolle dribbbels verricht!! Hij was veruit de meest opvallende voetballer tijdens dat WK.

Tenslotte blijk je ook geen held te zijn in het omgaan met een beetje kritiek.. meneer is snel op zijn teentje getrapt. Geeft niet, volgende keer beter.
L

13 januari 2011 om 15:35

Bedankt voor je reactie, zizou23.

Ik zal even reageren op je kritieken;
-allereerst is het van belang te melden dat ik (volgens mij exact) op 1000 woorden zit, en ook aardig wat heb moeten schrappen. Maar dat is niet de hoofdreden voor het ontbreken van statistieken; ik heb namelijk als tip gekregen weinig tot geen statistieken te gebruiken, ook omdat dit minder lekker leest. Je hebt wel gelijk, aangezien het zo'n geweldig statistiek is had ik het kunnen vernoemen. In de alinea over zijn carrière bijvoorbeeld inderdaad.

-over Kempes & Passarella. Ik durf je op je woord te geloven, en ik moet toegeven, ik heb de ploeg niet eens zelf zien spelen en heb me er ook niet in verdiept aangezien het slechts met 1 zin in de tekst te maken heeft. Het woord 'magistraal' heb ik vooral gebruikt om mijn woorden kracht bij te zetten, maar had net zo goed weg kunnen worden gelaten jah.

-tenslotte over Batigol en Fiorentina; ik heb de liefde tussen deze 2 geprobeerd zo kort maar krachtig mogelijk uit te drukken, en dat heb ik gedaan door het standbeeld in Florence te vernoemen.

En inderdaad, ik weet echt niet álles van Batistuta hoor, ik vertel vooral vanuit eigen beleving, zoals ik jaren geleden zo tegen hem opkeek. En dat was niet vanwege zijn fysiek bijvoorbeeld, maar vooral vanwege de punten die ik wél noem.

13 januari 2011 om 16:15

Goede reactie.

Teveel statistieken leest inderdaad niet lekker, maar zoals je zelf aangeeft, zou het zeker niet verkeerd zijn.

Ja, klopt, maar het was echt een unieke band tussen Batigol en Fiorentina, de fans waren gek van hem. Vandaar dat ik een extensieve beschrijving op zijn plaats had gevonden.

Zijn uitstraling was ook zijn fysiek. Italiaanse verdedigers(toen konden ze er nog wat van) waren bang voor Batistuta.

Mijn punten stip ik niet aan om je naar beneden te halen, maar mischien kan je het meenemen naar je volgende stuk.

13 januari 2011 om 17:15

Statistieken zijn belangrijk om je woorden waarheid te maken.

14 januari 2011 om 01:59

Xavi plaatst een mooi stuk, jij geeft iets overdreven kritiek, een beetje nuance was op zijn plaats geweest. Vervolgens reageert hij uit bescheidenheid heel netjes terug en daardoor besef jij weer dat je misschien iets te fel uit de startblokken kwam. Volgende keer vanaf het begin daaraan denken, want dit is zijn eerste clubexpert en daarvoor is het een heel prima stuk! Drie sterren vind ik aan de lage kant, maar het is een redelijk erkenning, dus daar is niks mis mee. Volgende keer je kritiek als opbouwend meegeven en niet overbeladen pessimistisch reageren. Keep up the good work!

16 januari 2011 om 14:59

het hoeft geen waarheid te zijn , hij mag plaatsen wat hij wil

Batigoal, wat een held was dat. Ik heb van hem ook nog 1 herrinering van mijn jeugd. Competitiemanager 98/99, PSV - Ajax 10-0, 10x Batigoal.

Waarom mij dat is bijgebleven is weet ik niet. Maar een held vond ik hem zker. Mooi stuk, 5 sterren

Mooi stuk, goed geschreven, jammer dat het gemiddelde net onder de 4 zit,
daarom geef ik je 5 sterren

Mooi stuk heb nooit van hem gehoord maar dat komt waarschijnlijk door mijn leeftijd.

13 januari 2011 om 16:15

Schaam je diep, Batistuta is mijns inziens op Ronaldo na de beste spits van de jaren 90. Ik heb Cruijff en Pele ook nooit live in actie gezien, maar ook voor mij zijn deze namen synoniem voor pure voetbalklasse.

13 januari 2011 om 17:00

Kom kom, 'schaam je diep'... Hij is 15 jaar, dus hij was 9 toen Batistuta stopte en 7 toen hij naar het Midden-oosten vertrok. Dan vind ik het niet heel gek dat ie hem niet kent. Batistuta lijkt me ook wel wat minder bekend dan de namen die jij noemt.

Leuk stukje, soms is de zins opbouw niet helemaal niet volgen maar dat nemen we voor lief.
4 sterren!

Leuk stukje, mijn complimenten. Ken de spits niet, maar als ik zie wanneer hij actief was dan snap ik dat wel. Maar het las lekker weg, goed gedaan.

13 januari 2011 om 20:03

Miln? Ken jij Batistuta niet. Haha verbaast me! Nee grapje. Ik ken hem ook niet super goed, komt door onze leeftijd. Heb hem wel aan het werk gezien hoor, maar het is niet dat ik hem echt volgde enzo. Verder heerlijk stuk en mooi geschreven

*****

13 januari 2011 om 20:37

Haha geweldig

Nee klopt, zal daar ook aan liggen, maar neemt niet weg dat het een goed stukje is. Gewoon goed geschreven.

Leuk stukje, mooi geschreven. Alleen snap ik de titel niet, zo vergeten vind ik hem niet. Het is natuurlijk logisch dat men niet blijft praten over een ex-speler. Maar iemand die het voetbal al langer volgt moet Batistuta gewoon kennen.

13 januari 2011 om 18:36

Is waar, uiteraard blijft men niet over iedereen praten. Maargoed, omdat hij mijn held was, vond ik het wel eens tijd om er eens een stukje over te schrijven en hem eens onder de aandacht te brengen.

Over de titel had ik sowieso al mijn twijfels, ik merkte dat ik er voor dit stuk moeite mee had om een pakkende titel te vinden. Heb je zelf ook suggesties?

In ieder geval bedankt voor je reactie!

13 januari 2011 om 21:14

Sorry, heb zelf niet echt een suggestie . Sneu ik weet het, kritiek geven en dan het zelf niet beter kunnen^^. Maar het is opbouwend bedoeld hoor! En voor de rest heb ik eigenlijk vrij weinig aan te merken op dit stuk. Gewoon goed geschreven, door en echte fan, dat kun je gewoon lezen.

Nogmaals, doe zo verder! Je kan alleen maar beter worden!

14 januari 2011 om 09:53

de beginrijm van de titel maakt veel goed

Goed stuk, leuk geschreven.
Ik moet zeggen dat ik slechts 13 jaar ben en dus hem niet ken, maar ik zal zeker even wat zoeken op youtube over hem. Als ik dit mag geloven was het een fantastische spits, die veel scoorde.
Ik vind het goed geschreven, weinig spelfouten en het las lekker weg.

Wat mij betreft verdien je gewoon 5 sterren.

Batistuta 1 van mijn jeugdhelden, samen met Ronaldo, Zamorano.. Ik had zelfs even zn kapsel
De echte kenners zullen Batigol nooit vergeten. Ik hoop dat we hem ooit terug kunnen zien als trainer ofzo.

Idd de beste spits van de jaren negentig, ongelovelijk dat deze man nooit een goudenschoen heeft gewonnen in zijn imposante carriere..batigoal....mijn vroegere idool, echt cool dat je een CE heb geschreven over hem, zo word hij op voetbalzone toch niet vergeten. Heerlijk stuk en ik stoor me nergens aan...dus.....

5 sterren

dit verhaal geld ook voor mij wat een held hij begon btw bij newel old boys mooi stukkie

Ik ben hem zeker niet vergeten. Hij is en blijft een van mijn favoriete spitsen met dat baardje en die lange manen. Ik vind het een erg leuk stuk, maar persoonlijk mogen er van mij iets meer feitjes in.

Ik ging voor het eerst op vakantie in Italie toen ik een jaar of 8 was. Mijn ouders hadden daar vrienden wonen, een nederlandse vrouw die getrouwd was met een Italiaanse man. Deze man was fan van AS Roma. Ik had hem nog nooit ontmoet, en toen we daar kwamen, hadden ze een cadeautje voor mij. Ik kreeg een shirt van AS Roma met Batistuta. Ik was zo gefascineerd door het mooie shirt, maar die naam kon me eigenlijk niks boeien. Voetbal was mijn hobby, maar het professionele voetbal volgde ik maar beperkt, ik was 8! Totdat mijn vader mij een opgenomen wedstrijd van Argentinie liet zien. Wat een geweldenaar was deze man! Batigoal was mijn eerste idool. Wat jammer dat hij inderdaad nooit de roem heeft gekregen die hij verdient.

Je hebt een prachtig stuk geschreven, met een leuke persoonlijke insteek. Statistieken doen er niet toe, uit jouw stuk is duidelijk dat het een geweldige voetballer was. Ik las de reactie van zizou en vond dat zwaar denigrerend. Je laat de relatie tussen Batistuta en Fiorentina heel goed zien door te noemen dat hij een eigen standbeeld heeft.

Je krijgt 5 sterren, een van de beste stukken.

wazig verhaal. eerste stuk kon zo van wikipedia komen daar het alleen maar feiten zijn, maar zonder diepgang. Daarna komt een wazig stuk dat je fan van hem omdat hij doelpunten maakte? Ik denk dat iedereen dit stuk had gemist en ookal ben ik met je eens dat batigol een fantastische voetballer was, is hij niet trots dat jij dit stuk over hem hebt geschreven denk ik.

13 januari 2011 om 20:49

Nou ja, het is een club expert van een fan over Batistuta, dus vind je het vreemd dat hij een fan is vanwege de doelpunten die deze spits maakte? Ik vind dat je een beetje kort door de bocht antwoord, vooral je laatste zin slaat nergens op. Bijna denigrerend tegen de schrijver, zo lijkt het.

14 januari 2011 om 00:40

Nou een spits die er 3 maakt in een seizoen heeft weinig fans. En een spits die er 56 aakt in 78 interlands natuurlijk wel

15 januari 2011 om 14:37

dank voor je reactie,
na het lezen van je kritieken toch even reageren.
Dat je het wazig noemt en het niet duidelijk vindt waarom ik fan werd, doet mij bijna neigen te zeggen dat je het stuk niet grondig genoeg hebt gelezen. Dat hoeft niet aan jou te liggen, het kan ook goed zijn dat mijn schrijfstijl je niet zo ligt. Maar, om eens twee voorbeelden te geven:
''en inderdaad, hij speelde niet goed, maar zijn uitstraling alleen was al voldoende''. Eerder ook: ''de vreemdste woorden waren voor mij in die tijd macaroni en spaghetti. Wie was die maffe man eigenlijk?'' (hieruit zou je kunnen afleiden dat zijn naam alleen al me intrigeerde).

Als ik ernaast zit, geen probleem. Over de feiten heb je gelijk, inderdaad weinig diepgang. Maar het was dan ook niet mijn hoofddoel om de man totaal te gaan beschrijven en een volledig informatief verhaal te maken.

Mooie stuk, ben diep onder de indruk van je schrijfstijl.
Alleen liepen niet alle zinnen even lekker.

Maar ik ben die langharige Argentijnse superspits echt niet vergeten.
Zoals jij al in je tekst aangaf, die man vond altijd een gaatje en beschikte overigens over een geweldig rechterbeen.( Van zijn linker wist ik het niet).

Het scheen zo te zijn dat hij misschien zijn trainersdiploma zou halen.
Dat is in mijn optiek goed nieuws.
Want misschien wordt Mihajlovic na een tijdje ontslagen bij het tegenvallende Fiorentina.
Nou dan, weet ik wel wie hem moet opvolgen hoor.

Om terug te komen,

Mooi stuk!

Je krijgt de volle 5 sterren van mij!

Om eerlijk te zijn, ja ik was hem even vergeten, maar ook ik herinner me hem. Fantastische spits, geweldige doelpunten en mooie wedstrijden gezien indertijd. Jammer dat hij op een gegeven moment naar een Arabisch land ging en daarmee in feite uit de picture ging. Ik associeerde alleen de titel niet meteen met Batistuta.

Goed stuk, goed geschreven, ik heb helemaal niet het gevoel dat het eerste stuk van wikipedia afkomt.

Off: Niet helemaal vergeten, ik heb hem nog een aantal keer getracht te kopen en ook wel gelukt met enige voetbalspellen.

Super stuk, ik was hem bijna vergeten! :s
Maar echt dit stuk lees heerlijk weg en ik kon geen fouten ontdekken.
Ook geen overbodige meningen zoals de meeste Ce's hebben.....

Ik geef hier (natuurlijk) 5 sterren voor

Alleen al voor je onderwerp zou ik je 5 sterren geven. Manman, Batistuta. Eigenlijk vierde hij hoogtij toen ik nog te jong was om alles goed te begrijpen maar gek als ik ben en was van voetbal weet ik natuurlijk wie hij is. Zelfs al op jonge leeftijd volgde ik alles van het voetbal en was Batistuta mijn favoriete Argentijnse spits, wat een held is dat zeg. Deze naam heb ik echt al jaren niet meer gehoord, echt geweldig dat je hier wat over schrijft!

16 januari 2011 om 11:34

Ik weet niet hoe het komt , maar het eerste voetbalshirt dat ik had was het Argentijnse voetbalshirt van Batistuta. Heel apart, maar daardoor werd hij al een persoonlijke jeugdheld van mij.

Een leuk stuk over Batistuta.
Ik heb Batistuta vroeger verschillende keren zien spelen en het was een verrijking met z'n opvallende haardos.
Hij was in die jaren een echte Europese topschutter en eigenlijk wel jammer dat hij z'n carriere heeft beeindigd in Qatar.

Ik geef je 4 sterren voor je verhaal, omdat er nog enkele fouten inzitten.

Gruwelijke spits bij Fiorentina en Roma.

Jammer dat mensen oud worden en dat we niet meer kunnen genieten van spelers als:
Baggio, Rui Costa, Zidane, Davids, Batistuta, Maldini, Bergkamp, Kluivert, Rivaldo, Figo, Nedved, Keane, Barthez, Jaap Stam, Vieri, Albertini.............

en dan heb je deze spelers die nog actief zijn maar binnekort zie je deze ook niet meer
Del Piero, Totti, Veron, Ronaldo, Trezeguet, Giggs, Scholes, Inzaghi, Seedorf, Henry, Pires, Beckham, Roberto Carlos.....

Goeie oude tijd

14 januari 2011 om 18:56

Vergeet je in je laatste rijtje niet misschien wel Nederlands beste keeper ooit, Van der Sar? Ik snap best dat je geen oneindig lijstje kan maken, maar daar zou ik als eerste op zijn gekomen

ON: Verder ist een goed stuk. Was ook een van mijn helden van het WK in Frankrijk van 98. Ook al was ik pas 8 toen ter tijd, de naam Batistuta zal me altijd bijblijven. Het spel voor de PC wat daarvan werd gemaakt, volgens mij heette dat gewoon World Cup 98 ofzo, met dat haantje als mascotte en I get knocked down als intro nummer. De naam Batistuta, samen met een nog andere zeer gevreesde spits uit Duitsland gaande onder de naam Oliver Bierhoff, vervullen mijn hart nog altijd met warmte van de nostalgie... Lang leve jeugdsentiment!

5 sterren natuurlijk!

Batistuta een geweldige voetballer , maar er zijn nu eenmaal Argentijnen die meer tot de verbeelding hebben gesproken , Argentinie een land met een geweldige voetbalgeschiedenis.
Ik noem Caniggia , Crespo , Di Stefano , Passarela , Kempes en als allerbeste ene D.m. , leuk stuk ennuh ik was hem zeker niet vergeten.
4 sterren.

Batigol, ook 1 van mijn jeugdhelden en mooi geschreven stuk. Dat ik hier lees dat er mensen zijn die Batistuta niet kennen (!) doet me ineens realiseren dat ik ouder word..

Jaaaaaaaaaaaaaa wat een held was die Batistuta. Vond hem altijd best op de afbeeldingen van Jezus lijken. Wat was die man goed. Sterk in alles en een kapot hard schot!

Weet je welke combinatie toen de gevaarlijkste was bij Roma? Batistuta en Edmundo toen ze samen speelden bij Roma. Argentijn en een Braziliaan in de spits oei oei!

Nog bedankt voor het mooi geschreven stukje over onze held Batistuta.

Meestal geef ik mezelf de kans niet om een heel verhaal uit te lezen omdat het of niet interessant genoeg is , te weinig inhoud heeft maar deze heb ik met plezier gelezen.

Ik ken hem wel goed maar het was niet mijn idool van vroeger maar ik snap je verhaal erachter!

1 van de beste Club Expert stukken tot nu toe.

Batistuta, wat kon die man niet..
Hij was de trendsetter voor een bandje (rood touwtje) om je arm tijdens het voetbal, ik weet nog wel dat ik dat toen ook moest hebben. Daarna pas kwamen alle mannetjes met Armstrong bandjes en de Sneijder bandjes :P Had ook een shirt van hem van Fiorentina, helaas verloren gegaan in een brand.

Geweldige speler en leuk om er weer over te lezen!

Super dat je een stuk over Batistuta plaatst! het is welliswaar niet perfect geschreven, maar je verteld je eigen beleving over zo'n (vergeten?) wereldvoetballer!
Toen ik zijn naam in de titel las, wilde ik gelijk lezen!

5*

mooi stuk!! Wat een held was die man, ook mijn jeugdidool!

Na het wk in frankrijk was ik gelijk opzoek gegaan naar een shirt van argentinie, maar die waren toen nergens meer te krijgen. Ze waren namelijk net van adidas naar reebok overgestapt dacht ik.
Totdat ik als10 jarig jongetje hoorde dat ze in Utrecht nog een shirtje hadden, maar het was wel een Xl!
Ik heb het shirt gelyk laten bedrukken met op de voorkant het nummer 9 en op de achterkant 9 en Batistuta. Het shirt is zelfs vandaag de dag nogsteeds te groot haha!
Batigoal, de enige speler die in Camp nou de mensen stil kon krijgen...

Leuk geschreven en tenminste geen opsomming van statistieken.
Op een vermakelijke manier vanuit een eigen beleving geschreven stuk. Toppie 5 sterren van mij en ik kijk uit naar je volgende bijdrage.

Ik word er ontroerd van.... Geweldig is nog te min om kenbaar te maken hoe mooi ik dit stukje vind echt Geweldig

Batistuta was voor mij een echte, klassieke goalgetter. Mensen uitdollen kon hij niet echt, maar hij werkte lekker hard in de aanval en hij pikte altijd wel een doelpuntje mee. Jammer dat hij in Argentinie geboren is en niet in Italie, daar had hij misschien wel beter kunnen spelen in het nationale team dan die van Argentinie.

Het stuk is verder wel leuk, Batistuta, wat een held. Lekker om te lezen, de volgende keer iets schrijven over Jovetic? Die vent vind ik wel een held bij Fiorentina!

Goed en meeslepend geschreven. Leuk persoonlijk gehouden met nog een anecdote over jezelf terwijl jij en je moeder dat shirt bestellen: Heerlijk! Ondanks één kleine fout waarbij de overgang van 2002 terug naar 1998 een beetje stroef verloopt, toch nog steeds lekker weg te lezen.

Goed stuk, het was niet perfect dus je krijgt geen 5 sterren. Verder goed geschreven.

Hoe kan een echt voetbalfan van min 18 Batigoal vergeten. Was een topper in de topjareen van de Serie A.

1 van de beste.

mooi stuk ik kende hem nog wel maar had er ook lang niet meer van gehoord

Mijn opstelling haha

-
-
-
-
-
-
-
-
-
Batistuta
-

Hoe kom je erbij dat hij vergeten is ? Snap niet wat voor argumentatie je daarop heb toegepast.

Voor de rest is het jammer dat je stukje een aantal essentiële momenten uit het leven van batistuta mist. Het is al best een handicap als je over iemand schrijft die je niet hebt meegemaakt.. Daarom is het des te belangrijker om een goede biografie over hem te lezen. Goed geprobeerd maar Batigol verdiende in mijn ogen tog een beter CE.

15 januari 2011 om 14:26

dank voor je reactie,
de titel kan inderdaad die illusie opwekken van écht vergeten, in de letterlijke zin van het woord vergeten.. Wat ik echter bedoelt heb is vergeten in de zin van dat er heel weinig meer over hem geschreven wordt, of naar hem verwezen wordt. Dat soort dingen.

Daarnaast is het met dit stuk niet mijn hoofdzaak geweest om een soort beknopte bio van Batistuta te geven, maar toch vooral het verhaal tussen mij en Batistuta zegmaar. Vrij persoonlijk dus. Qua informatieve inhoud over hemzelf heb je gelijk, die is zeker niet perfect.

15 januari 2011 om 21:57

mwah dat is op zich logisch omdat hij niet meer in het voetbalwereldje actief is. Zelfs over de meest gehypde speler van de afgelopen 20 jaar zie je nauwelijks meer een stuk. Dat terwijl hij nog wel speelt. Batstuta zal nooit vergeten worden. Er is geen voetbalfan boven de 20 die hem niet kent. De vrouwen al helemaal niet

Ik vind het jammer dat je er meer een persoonlijke stukje van hebt gemaakt. Er is genoeg te vertellen over een kleurrijk persoon als Batistuta

Batistuta!! Was altijd mijn held en eerste aankoop bij Fifa 99
Goed stuk man!

Goed stuk, lekker lezen.

Jammer dat er hier zoveel van die mierenbevredigers zitten die altijd wel iets op of aan te merken hebben. Begrijp me niet verkeert van opbouwende kritiek kan iets alleen maar beter worden. Maar dit verhaal is eigen van de schrijver. Het draait niet altijd alleen maar op nummertjes hoewel deze wel in Gabriel z'n voordeel werken

Batistuta een Grootheid

heel mooie stuk, ga zo door.

Batigol is ook mijn idool, en voor mij hij is de beste spits die er was in de jaren 90, natuurlijk iemand als ronaldo heeft ook veel mooie dingen gedaan, maar batistua was tevens een leider op het veld en een ware aanvoerder.

De beste due met Ortega bij de argentijnse elftaal,

viva batigol

Een van de meest gevreesde spitsen uit zijn tijd! Deze man boezemde angst uit! Al helemaal met zijn magistrale gestalte en uitstraling! Om dan nog maar over dat tweebenige kanonsschot te zwijgen...

Gabriel Omar Batigol

Alleen al bij het lezen van de naam en de gevoelens die het bij mij opriep, 5 knalharde sterren!

één van de beste aanvallers aller tijden en de beste argentijnse spits ooit. helaas is zijn soort uitgestorven in het hedendaags voetbal.

@ schrijver

Argentijnen hebben inderdaad mooie namen. Maradona, Batistuta, Passarella....wat anders dan Jaap Stam ?!

Leuk stuk over een geweldige spits. Goed geschreven en gelukkig niet al teveel statistieken. Wat echter jammer blijft is dat je als titel wel de vergeten spits neemt maar helaas niets meer schrijft over wat hij na het beëindigen van zijn voetbalcarrière is gaan doen. Dan had je hem echt uit de vergetelheid gehaald. 4 sterren vanwege het ontbreken van dit laatste informatie wat er met deze titel wel bij had gemoeten.

Ik zal even een toelichting over het stuk geven;

Doordat er verdomd weinig mensen nog iets over hem schreven of zeiden, had ik al langer het idee wat over hem te schrijven. Daarnaast had ik de neiging mijn herinneringen m.b.t. mijn jeugdheld op papier te zetten. Voor dit stuk heb ik dan ook 2 speerpunten genomen:
1. Het nog eens onder de aandacht brengen van deze spits en zijn prestaties.
2. Het vertellen van mijn persoonlijk verhaal over Batistuta.

Omdat ik beperkt ben in woorden, heb ik helaas het nodige moeten schrappen. Ik heb zodoende alleen de (naar mijn mening) zéker nodige feiten omschreven, omdat er uit het persoonlijk gedeelte weinig te schrappen viel..

Leuk om te lezen dat mijn eerste CE (tot nu toe) meteen goed valt bij het gros van de leden die reageren. Ook al is de nieuwswaarde natuurlijk nul, fijn om daar niet op afgerekend te worden

Tenslotte, elke reactie is weer leuk om te lezen, dus reageer gerust. Daarnaast zijn (wanneer mogelijk concrete) opmerkingen/kritieken m.b.t. mijn schrijfstijl meer dan welkom!

Wat een heerlijke spits was dit zeg, wat hij voor Fiorentina en de stad Firenze zelf heeft betekend is ongekend. Later ook bij Roma behoorlijk goed maar lang niet zo goed als bij Fiorentina.

Ook één van de beste spitsen die Argentinie ooit heeft gehad. Maar mijn lievelingsspits van de Argentijnen is Mario Kempes die door jou nog wordt genoemd. Die had een belangrijkere rol op wereldkampioenschappen. Was echt een geweldenaar en daarom ben ik zon fan van onze Pipita Higuain hij doet me behoorlijk aan hem denken. Maar dat geweldige haar van El Matador heeft hij niet.

Mooi zo'n stuk over inderdaad een beetje vergeten legendes, zou vaker moeten gebeuren en als VZ er filmpjes bij zou plaatsen zou helemaal geweldig zijn.

5 sterren van mij omdat het naast een geweldig onderwerp ook gewoon goed is geschreven.

15 januari 2011 om 23:30

ja prachtig dat er aan de oude legendes word gedacht
Een batigol was indrukwekkend...
Maar bij real hadden we er 1 lopen die net zoveel indruk maakte en een prachtige stijl heeft....

Juist ja haha Fernando Redondo
Deze jongen had een prachtige stijl van voetballen
Kan je de wedstrijd tegen united nog herinneren..?

15 januari 2011 om 23:39

Pff Redondo dat was nog eens een middenvelder. Een controlerende middenvelder die altijd zijn taken gedisciplineerd uitvoerde maar ook nog eens kon voetballen als een nummer 10.

Haha de assist op Raul? Briiiiiiiiiiiljant.

15 januari 2011 om 23:49

ja dat was echt een topper van wereldklasse waar iedereen respect voor heeft en had...
een beetje het geval batistuta alleen dan op een andere positie..
Ben blij dat hij voor real voetbalde en eerlijk na hem is er nooit iemand zogoed geweest op die positie heel misschien alonso of makelele maar wat je zegt hij had dat extras en dat was zijn stijl (voetbalde rechtop en zijn techniek).
Veron vond ik bij united ook een prachtige voetballer die in het rijtje redondo en batistuta hoort.
Ik hoop dat de exper ook een mooi stukje over deze 2 heren kan schrijven!

maar ja inderdaad die assist met zijn hak door de benen van die verdediger pff...

Schitterend stukje van een voetballer waarbij ik ongeveer hetzelfde heb meegemaakt als jou. Ik heb dan ook nog een prachtig aandenken van hem, een origineel shirt van Fiorentina uit die tijd met zijn naam en nummer erop Inhoudelijk op je stuk: Goed geschreven, blijft boeiend tot aan de laatste zin en is een onderwerp waar ik kippenvel van krijg... 5 sterren voor jou maat!

Gabriel Omar Batistutaaaaaaa!!!

De echte voetballiefhebber zal deze prachtvoetballer nooit vergeten. Bedankt voor deze mooie ode!

Check het filmpje, het vertelt veel over deze geweldenaar.

Leuk stukje om te lezen. Ook voor mij was hij toch een soort van idool. Alleen al door zijn uitstraling en kracht. Technisch gezien was het misschien geen wondervoetballer, maar dat zijn veel topspitsen niet.

Hij was dodelijk voor de goal en daar gaat het als spits om. Het mooie voetballen liet hij aan een andere geweldenaar over, genaamd Rui Costa. Ook had hij voor zover ik weet nog 1 of 2 seizoenen Edmundo om zich heen lopen. Een gekke, maar tevens geniale voetballer.

Bij Roma heeft Batistuta eindelijk een kampioenschap binnen weten binnen te halen. De voorhoede was dan ook fantastisch. Als je Montella en Batistuta als spitsen hebt met daarachter Totti weet je dat het genieten wordt. En dan hadden ze ook nog Marco Delvecchio en Abel Balbo op de bank zitten. Daar zou elke trainer in deze periode zwaar jaloers op zijn.

Leuk stukje,

kende hen niet maar nu ben ik al een stuk wijzer,
goeie zinnen, mooi verhaal!

Batigol was mijn jeugdidool......dus het was erg leuk om dit stukje te lezen, en ga zo door Xavi

ik ben hem zeker niet vergeten integendeel zelfs...
Respect dat je een stuk over hem heb gemaakt...
Batigol was echt een topper en het wk in 1994 in de vs zal ik nooit vergeten dat was het wk dat batigol in de eerste ronde de meeste goals had helaas gebruikt maradona toen dingen die niet mochten en werd hij geschorst..
Argentinie met batistuta verloor tegen roemenie en het tournooi werd een ramp...

Batistuta was een prachtige voetballer maar er was er nog 1 in die tijd die net zo mooi was en een prachtige stijl had....
Fernando Redondo
pfff........

16 januari 2011 om 12:54

Fernando Redondo de Alono van de jaren 90... Real had al een vervanger Fernando Gago, Niet :D

Batistuta was ook een man met charisma en flair! Als je aan batistuta denkt, denk je aan alle helden. in die periode. Jammer dat sommige mensen te jong zijn om Batistuta gekend te hebben. Dat is hetzelfde dat zij nu Torres, Villa, van Nistelrooy of Drogba niet kennen.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren