Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Borst legt werkzaamheden voor televisie per direct neer

Laatste update:

Hugo Borst zal vanaf heden niet meer aanschuiven als analyticus bij het televisieprogramma Studio Voetbal. De 48-jarige columnist van het Algemeen Dagblad legt ook zijn bijdrage aan die krant op de sportpagina's neer, zo meldt zijn werkgever. In goed overleg met de leiding van NOS Studio Sport heeft hij zijn contract, dat hem al sinds 2002 aan Studio Voetbal verbindt, opgezegd.

/

Vorige maand nam Borst al afscheid bij het televisieprogramma De Wereld Draait Door; geheel als een verrassing komt het nieuws dan ook niet. “Ik ben al maanden doodmoe. Zat tegen een burn-out aan. Ik ben dus erg voorzichtig. Dat ik met tv maken stop heeft meer redenen trouwens. Ik betrapte mezelf in 2010 op een gebrek aan inspiratie. Ik ben erg kritisch op mezelf”, laat Borst weten via het AD.

“Ik vind dat een mens alles wat hij doet gepassioneerd moet doen. Dat was te vaak niet meer het geval. Mijn liefde voor voetbal en voetbaljournalistiek heeft in 2010 bovendien een enorme oplazer gekregen. Of ik de eerzucht en ijdelheid om op het scherm te verschijnen hervind, weet ik niet. Ik zie wel. Ik ga lekker schrijven. Dat is wat ik het allerliefst doe, schrijven. Ik heb wel zeven boeken in mijn hoofd zitten. Goede non-fictie, daar ga ik nu eindelijk weer de tijd voor vinden.”

Zul jij Hugo Borst missen als voetbalanalyticus op tv?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

gelukkig wat een vreselijke man is dit...

altijd met zijn verhalen in zijn krantje, waar geen fluit van klopt

6 januari 2011 om 17:46

@tharoest
Jammer dat je dat van hem vind, ik vond het juist één van de betere analisten, vooral omdat hij objectief is. Studio Voetbal zit vol gasten die teveel laten blijken een voorkeur te hebben voor een bepaalde club. Derksen is wat club betreft objectief, echter als hij éénmaal een oordeel over een speler heeft, kan die speler nooit meer iets goed doen.

En als je hierboven de reden leest, is hij zo objectief dat hij kan inzien dat hij inspiratie mist. Ik vind het echt jammer, de keren dat hij dit jaar bij Studio Voetbal zat, vond ik de uitzendingen van een beter niveau.

6 januari 2011 om 18:02

In de krant zet hij misschien wel leuke dingen neer, maar bij Studio Voetbal vond ik hem nou niet uitblinken. Maakte vaak nutteloze opmerkingen en vond niet fijn om naar hem te kijken. Maar ja, ieder kan daar zijn eigen mening over hebben he.

6 januari 2011 om 18:13

studio voetbal is eigenlijk al helemaal niks aan, paar dreuge lui die daar zitten,
Die hugo borst denkt dat die alles beter weet, en ik hoor mensen dat hij objectief is, maar over zijn sparta hoor ik nooit een verkeerd woord hoor...

het is gewoon echt een droog saai figuur die borst, maar dat is mijn mening kan zijn dat anderen daar anders over denken.

laat hem maar bezig zijn met zijn krant en dingen die op waarheid berusten erin zetten, en niet alleen maar onzin. waar helemaal niks van klopt!

6 januari 2011 om 18:20

Sjah dat komt omdat jij VI zeker kijkt.

Bij VI zitten allemaal lui die kijkers trekken omdat ze humor brengen, en je kijkt er eerder naar omdat de tijdstippen fijner zijn.
Tevens lullen ze er bij VI er maar wat op los en met wat geintjes proberen ze het nog wat te laten lijken majah aangezien Johan Derksen heletijd z'n presentatortje Wilfredje afzeikt moet je het ook niet al te serieus nemen.

Zelf vind ik Hugo Borst niet zo'n fijne man om naar te luisteren en om te zien, zo'n betweter die het allemaal beter schijnt te weten met z'n Sparta

En dat is een mening.

6 januari 2011 om 18:54

Het is teveel een Ajax programma aan het worden ,kon wel eens zijn dat Hugo daar een probleem mee heeft.

6 januari 2011 om 23:47

Klopt echt een Ajaxprogramma, zeker Waterreus, Youri Mulder en Hugo Borst, echte ras-ajacieden.

7 januari 2011 om 00:46

Weet niet waar jij naar kijkt maar iig niet studio voetbal. Is er dit seizoen ook 1 uitzending geweest dat over ajax ging. Youri mulder die alleen maar over twente wat nuttigs kan vertellen en een waterkneus die sindskort af en toe wat zinnigs zegt over andere clubs dan psv. Dus ga jij even ergens anders onzin lopen te verkondigen.

7 januari 2011 om 00:53

Nou er zitten dan niet altijd Ajaxgasten, maar ik durf te wedden dat toch wel driekwart van de zendtijd geluld word over het wel en wee van Ajax.

6 januari 2011 om 18:04

Vond hem ook niet altijd leuk om naar te kijken. Ben blij dat hij van de buis verdwijnt en zich richt op het schrijven. is die veel beter in!

6 januari 2011 om 18:31

Het is een man om van te houden of om te haten..en net zoals jij ben ik een tegenstander..ik vindt hem echt niks aan en ik luister liever naar echte oud-profvoetballers ipv gasten die alleen maar een mening hebben terwijl ze niet eens profvoetbal hebben gespeeld..

6 januari 2011 om 19:24

Het zou leuk zijn als hij af en toe zou aanschuiven bij Voetbal International. Hij zou wel een leuke aanvulling zijn op manisch depressieve vd gijp, hater derksen en de mislukte autoverkoper genee

6 januari 2011 om 19:26

hahahahaha ja misschien wel

Misschien maar goed ook. Aan alles was te merken dat hij het huidige voetbal compleet zat is. Om dan elke week weer daar over te gaan zeuren maakt jezelf alleen maar minder populair...

Goed nieuws! Bijzonder naar persoon op tv.
Lekker gaan schrijven, dat kan hij wel.

Ben er niet rouwig om, vond hem bij Studio Voetbal toch meer niet zo geweldig. Laat hem maar lekker schrijven.

Ik ga hem niet missen. Ik heb altijd gevonden dat hij erg weinig toevoegt aan Studio Voetbal, Dwdd, of wat dan ook. Mensen als Youri Mulder zijn toch inhoudelijk veel beter voor Studio Voetbal.

6 januari 2011 om 18:50

Je zou voor de grap eens op moeten letten hoeveel Youri Mulder ter plekke uit zijn duim zit te zuigen. Dat is schrikbarend veel.

6 januari 2011 om 23:06

Inderdaad, als er iemand is die inhoudelijk niks toevoegd en gewoon maar wat slap aan het lullen is is het Youri Mulder.

7 januari 2011 om 01:12

helemaal mee eens ik vind beide mulders toch echt wel erger!!
Borst had nog wel lef en durfde de gasten kritische vragen testellen...

Ach ja het hele niveau van het programma is erg omlaag gegaan..
Geef mij maar een van hanegem of een adrianse

7 januari 2011 om 11:59

Goed, journalistiek is Borst uiteraard beter. Natuurlijk stelt die meer kritische vragen, maar ik vind dat Youri Mulder in het programma echt wel inhoudelijk iets toevoegt hoor.
Van Hanegem lijkt mij nou ook niet echt de beste oplossing. Als we het toch hebben over slap gelul dat niets toevoegt... Van Hanegem zegt meestal ook maar wat.

Daaag,

en beterschap Hugo.

Velen konden deze Hugo niet waarderen, een enkeling daarintegen vond hem wel goed.

Mijn droom is uitgekomen. De Hugo Borst show verdwijnt van de tv. Met name bij Studio Voetbal was mijn irritatie groot. Wat kon deze man provoceren om te provoceren. Altijd maar overal tegen in gaan, alleen maar om een discussie op gang te brengen. Het was nooit oprecht en altijd negatief met als dieptepunt de elleboog van de week.

6 januari 2011 om 17:22

ik vond dat dat juist goed, dat hij discussie probeerde uit te lokken. Zonder hem is studio voetbal een poppenkast waar ieder zijn zegje mag doen wat in het straatje van desbetreffende onderwerp past. Als er enigszins kritiek is gaan ze snel naar volgend onderwerp

6 januari 2011 om 17:26

Inderdaad, hij was de enige rebel in het programma, zonder hem wordt het een doffe saaie boel. Nee doe mij dan maar VI, is veel leuker en niet zo voorgekauwd.

6 januari 2011 om 17:37

Dat is nu wel te zien. Er wordt alleen maar over Ajax gesproken door de heren. Borst kon daar nog weleens tegen in gaan. Het programma is nu zo gezapig saai, dat ik compleet ben overgestapt naar VI op de maandag avond!

6 januari 2011 om 17:42

Dat is dus de grootste onzin ooit. Er werd nauwelijks meer over Ajax gesproken, meestal over Twente en Waterreus wist dan altijd de link naar PSV snel te maken. Ze verboden jack op den duur zelfs om over Ajax te praten.

6 januari 2011 om 17:48

@bcdp
Dat is nou het probleem van dat programma, er zit geen objectiviteit meer in. PSV fan, Twente fan en Ajax fan bij elkaar. Borst was Sparta fan, en zelfs die club kon hij objectief beoordelen.

6 januari 2011 om 17:49

Probeer een beetje objectief te blijven. Het programma wordt niet voor niets Studio Ajax genoemd met Mr. AFC Ajax Jack van Gelder als presentator!

6 januari 2011 om 18:03

@bvdp alsjeblieft zeg. Ik heb laatst weer eens de moeite genomen om naar dat programma te kijken Dit was na de wedstrijd Heerenveen-twente (waarin de landskampioen met 6-2 onderuit ging), er vanuitgaand dat, mede aangezien Ajax die dag een weinig interessante wedstrijd speelde tegen Vitesse, het misschien eens niet helemaal over Ajax zou gaan.
Maar nee hoor, ook deze uitzending ging weer voor meer dan 90 over Ajax. De hele spelersgroep werd weer eens langs gegaan. Hoe de jeugdopleiding er voor staat, hoe Frank de boer leuk begonnen is, etc etc.
Nee, het is absoluut Studio Ajax, en met het verdwijnen van Borst zal dat waarschijnlijk alleen nog maar erger worden. Het is alsof je Ajax TV aan hebt staan. Als je overigens denkt dat ik overdrijf, dan staat deze studio voetbal vast online op uitzending gemist.

6 januari 2011 om 18:08

Bvdp

Haha, er wordt alleen maar over Ajax gesproken. Zelfs als er iemand van een andere club zit, is dat toevallig net iemand die dat weekend met zijn club tegen Ajax speelde. Ik vind het niet zo erg hoor, maar ik snap niet dat het studio voetbal heet.

6 januari 2011 om 18:23

VI is heeft weinig nieuwswaarde:

-een brommende (zeik)snor
-een om zich zelf lachende (wel grappige) man
-een nergens verstand van hebbende gast

=

Vi

ON: Hugo zal ik niet missen, ookal was het af en toe grappig om naar zijn opstootjes te kijken, was hij vooral gewoon aan het treiteren om het treiteren. Stoken. Irritant.

6 januari 2011 om 22:22

@master 1 #46
Tjonge jonge jonge.. wat een misvatting: Jack van Gelder is helemaal geen AFC Ajax fan maar een AFC -fan.
Luister maar naar Evers:
http:// evers staatop. radio538. nl/ frag menten/ eindelijk-a fc-kam pioen-jack-viert-fe est/
Jack van Gelder stond voor die dag eigenlijk ingedeeld om de mogelijke kampioenswedstrijd van Ajax te moeten verslaan voor NOS Langs de Lijn maar kreeg omdat AFC voor het eerst in haar geschiedenis kampioen kon worden vrijaf om die mogelijk historische dag mee te maken.

Daarnaast was of is hij nog steeds bestuurslid van AFC getuige het volgende:
''amsterdam - Lútzen Brink verruilt komend seizoen zaterdag eerste klasser The Knickerbockers uit Groningen voor de hoofdklasser AFC uit Amsterdam.

Edwin Geluk, bestuurslid van Afc, hoorde van de plannen van Brink om na het afronden van zijn studie bedrijfskunde een baan te zoeken in de hoofdstad.de club nam contact op met de aanvallende middenvelder en regelde een ontmoeting waarbij bestuurslid Bob Duis en Jack van Gelder, lid van de elftalcommissie, aanwezig waren. ''
http://w ww. twee nul. nl/ ni euws/ s tad-groningen/ ar ticle1095.ece

''voorts is hij een paar jaar bestuurslid van de Amsterdamse amateurvereniging A.f.c., waarvan hij sinds 1960 lid is.''
http:// beel dengeluidwiki. n l/in dex.p hp/ Ja ck_van_gelder

http://www. afc- am sterdam. nl/ Primo Site/s how.do?ctx=145832,121261,445721
''na afloop van de wedstrijd in het feestgeruis bij de kleedkamer had ik een gesprek met een gelukkige coach, hoe kan het ook anders, maar kort daarvoor liep ik ook Afc'er in hart en nieren, Jack van Gelder tegen het lijf. Ik had één vraag voor hem in petto, maar alles zeggend.

Jack, dit kampioensschap van AFC moet zeker voor jou veel betekenen, alleen al het feit dat je aanwezig bent vandaag, want eigenlijk moest je de wedstrijd NEC tegen Ajax verslaan

Ja, ongelooflijk, ik had de tranen in mijn ogen en moest gelijk aan mijn vader denken, die twaalf jaar geleden overleed, en ik kan je zeggen dat hij hier zo blij mee had geweest. Ik ben ontroerd, mijn zoon en kleinzoon zijn er vandaag ook, dus gaat er wel wat door me heen. Ik mocht vandaag vrij hebben overdag en Mart Smeets en Dionna de Graaf zijn naar NEC gegaan en begrepen dat dit heel belangrijk voor me was en ik had dit voor geen goud willen missen, want we hebben hier lang op moeten wachten en eindelijk is onze wens vervuld.''

6 januari 2011 om 22:26

@pvel #58
Dat komt omdat Ajax gewoon beter verkoopt en meer fans heeft.
Niet lullig bedoeld maar ongeacht wie er kampioen is, zullen er nog steeds meer volgers van Ajax zijn.
Dus leuk dat de regerend landskampioen een uitglijder maakt maar het feit dat Ajax een nieuwe trainer had en hoe Ajax onder die nieuwe trainer de eerste competitiewedstrijd doorkwam, zal voor veel meer mensen interessanter zijn dan de uitglijder van FC Twente.
En wat valt er over de wedstrijd Heerenveen - FC Twente te zeggen? Ajax zat/ zit in het slop en is toch nog steeds de club met de meeste volgers (let op: ik zeg volgers ik heb het niet over fans of supporters maar over het feit dat Ajax gewoonweg interessanter is).

6 januari 2011 om 23:10

VI is ook wel redelijk voorgekouwd hoor: van de Gijp komt met zijn manolev momentjes, Derksen gaat zijn lijstje af die hij even moet afkraken, en voor de rest hebben ze maandelijks wel een nieuw onderwerp om volledig te benutten. Ook zijn er nou niet echt verschillende meningen. Derksen heeft een mening, Genee knikt ja, en vd Gijp vind het allemaal wel best.

Maar toch vind ik het geweldig om naar te kijken

wat zal ik hier rouwig om zijn zeg..
wat een strontvervelende man is dit, met zijn betweters enzo
ben blij dat ie nu weg is

6 januari 2011 om 17:36

Ik vind het jammer, Hugo had altijd leuke nieuwtjes en lokte een discussie uit. Of je het er mee eens bent of niet, hij zegt wat hij denkt.

Nu is Studio Voetbal helemaal niet meer de moeite waard om te kijken.

En schrijven kan hij! Zijn boek over Sparta is prachtig om te lezen en hij kan er een leuk gesprek over voeren!

Mijn liefde voor voetbal en voetbaljournalistiek heeft in 2010 bovendien een enorme oplazer gekregen.

Waar verwijst hij dan precies naar? Verlies van het WK, of hoe moeten we dit oppikken?

6 januari 2011 om 17:37

Ik denk meer de degradatie van Sparta, dat is toch echt zijn clubje. Nu het een stuk minder met Sparta gaat, gaat het direct ook een stuk minder met Hugo Borst. Ik kijk al tijden niet meer naar dit programma, erg vervelend hoe vaak Jack van Gelder in 1 minuut het woord Ajax kan zeggen. Het heeft constant dezelfde onderwerpen, nooit eens iets vernieuwends, zal Hugo dus ook niet gaan missen.

Complimenten voor die man die zelf inziet dat hij minder aan het worden is.
Kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen! Zijn wel meer mensen die inhoudsloos al veel te lang commentaar leveren op het voetbal.

Ik hang per direct de vlag uit.
Goed nieuws, vooral zijn reactie toen op nigel de jong zijn tackle vond ik bizar. Maar goed laten we daar niet nog een keer over discussiëren

Ik vond Hugo Borst een assertieve man die veel verstand heeft van voetbal. Zijn columns waren goed in het AD, die ga ik zeker missen. Nu moet ik naar de column kijken van Wilfred Genee, die echt geen verstand van voetbal heeft.

Al die reacties, belachelijk!
Eindelijk hadden we een man met voetbalverstand en zoals zovelen wel hebben, géén blad voor de mond!
Hij kon soms harde dingen zeggen, die supporters dus blijkbaar tegen het zere been aanstoten. Hij was een uitstekend analyticus, met een ongezouten mening. Je kon zien dat hij af en toe wat afdwaalde en wat minder snuggere uitspraken had, daarom is het nu ook wel even goed, rust.
Maar bovenal, hulde voor Hugo Borst!

6 januari 2011 om 23:46

Eindelijk iemand die het goed verwoordt. Daarnaast is hij ook iemand die verder kijkt dan de voetballerij. Een van de weinigen analisten en liefhebbers die maatschappelijk normen en waarden mee laat wegen in de verdorde voetbalwereld.

Jammer,

Ik mocht Hugo erg. Ik denk ook dat de degradatie van Sparta wel een factor hierin is, misschien niet de zwaarst tellende, maar het doet hem toch wel pijn zijn club zo te zien worstelen.
Hopelijk komt hij ooit nog terug!

Gelukkig. Een goede analist, laat dat duidelijk zijn. Maar ik mag hem niet. Heeft het hoog in zijn bol en kan niet omgaan met andere haar meningen. Kijk veel liever naar VI, daar is alles veel professioneler en meer inhoud :P Nee, maar ik laat me eerder beinvloeden door de mening van Rene vd Gijp dan Borst omdat Rene een echte kenner en een veel betere analist is. Die ziet echt alles en naast dat is het gewoon een geweldige vent.

Als het goed is komt die nog wel op tv met ''hard gras'' samen met Henk spaan.

http://www.powned.tv/programmas/hardgras.html

6 januari 2011 om 23:14

''borst heeft zijn contract met NOS Studio Voetbal na acht jaar 'in goed overleg' opgezegd. Het vierde seizoen van zijn Vpro-programma Over Vaders en Zonen gaat deze zomer niet door en het Powned-programma Hard Gras gaat alleen door met zijn collega Henk Spaan.''

Schijnbaar niet dus

Bron: msn.com

Zeikstraal, beetje slap lullen over voetbal en nog betaald krijgen ook maar dat is natuurlijk doodvermoeiend.
Achja als het te moeilijk en te zwaar is moet je maar stoppen hè.

Gelukkig, Hugo Borst is gewoon een goede analist maar zijn gedrag voor de TV vind ik vreselijk. Zo heb ik me af en toe tijdens het WK kapot geërgerd aan zijn gedrag.

Jammer, hij was gewoon zichzelf. Nam geen blad voor de mond.

Vond hem wel meer een columnist dan journalist, aangezien hij niet echt objectief was

Goed nieuws nu die sjek van gelder nog!!

Ik zal hem zeker gaan missen maar niet heus deze vent is toch zo ongelooflijk irritant om naar te kijken hij weet alles beter dan iedereen.

Van mij hoefde hij niet te stoppen zoals ik hierboven wel vaker lees ,ik vond het geen nare man wel kon je aan hem merken dat hij het (hededaagse) voetbal een beetje beu was ook 'zijn' club sparta boeide hem niet meer zo veel kon je wel horen als je hem hoorde praten.

Ik vond hem de beste voetbaljournalist van de afgelopen 5 jaar. Natuurlijk was hij irritant en provoceerde hij velen. Echter, hij deed dit bewust. Hij zocht de confrontaties op en als hij dan een keer op zijn bek ging, gaf hij dat ook ronduit toe. Denk daarbij aan het akkefietje met Van Marwijk.

Verder heb ik laatst zijn boek ''alle ballen op heintje'' gelezen. Wat een goed boek. Ik kan dat elk voetbalettertje aanraden. Hij schrijft over zijn jeugdherinneringen, maar eigenlijk herleef je je eigen voetbal herinneringen. Dit gevolgd door een prachtige beschrijving van iemand in zijn laatste levensdagen, waar Hugo altijd tegenop keek.

Hugo, ik zal je missen tijdens Studio Voetbal, net zoals je columns in het AD! Ik hoop dat je nog wel werkzaam blijft voor ''hard Gras''.

De reden daargelaten, want het is altijd vervelend dat iemand zijn werk niet akn doen, vanwege gezondheidsredenen, ben ik blij dat hij van de tv wegblijft. Hij had wel inside-info, maar geen verstand van voetbal is mijn bescheiden mening en dat verwarde hij wel eens. Schrijven gaat hem goed af en ik ben dan ook benieuwd wat er uit zijn pen komt. Ik zal het zeker lezen. Nu Van der Gijp nog weg en dan hebben we het op tv weer op orde.

een mooi begin van 2011, al wens ik hem wel het beste en zeker geen bijna burn out. Missen zal ik hem als kiespijn

Ik ergerde me ook wel eens aan hem, maar leuke tv was het wel. Ook zijn laatste boek over Sparta was leuk om te lezen!

Gemengde gevoelens bij dit. Erg jammer dat hij vertrekt bij Studio Voetbal, want hij was de enige die echt zijn mening durfde te vertolken en die ook nog eens goed verdedigde.

Aan de andere kant heb ik laatst van hem genoten als schrijver bij het boek: Waarom ik zo van Sparta hou(en Aad de Mos haat) en heb ik hem 3 weken geleden gezien in het theater met Hard Gras, wat ook erg vermakelijk was. Schrijf vooral nog meer leuke boeken en blijf werkzaam bij Hard Gras Hugo!

Jammer ik vond hem altijd het enige lichtpuntje aan de tafel van Studio Voetbal. Hij en Youri Mulder probeerden nog wel eens andere onderwerpen aan te halen aangezien het erg vaak over Ajax gaat.
Toch een van de betere-grotere televisiepersoonlijkheden de laatste jaren.

Oh wat jammer dit. Wat een slecht nieuws voor de journalistiek. Ik vond hem een van de weinig journalistiek goede personen bij Studio Voetbal, want dat programma vind ik verder niks aan met die Jack van Gelder die zichzelf een goede journalist vindt, maar bij iedereen lekker in de kont kruipt. Nee, ik vind dit echt jammer. Een journalist hoort kritisch te zijn, een journalist moet niet alles goed vinden, moet ergens commentaar op hebben. Mensen kunnen Hugo Borst een kwal vinden, een irritant figuur die iedereen loopt uit te dagen, maar ik geniet daar juist enorm van. Hugo is iemand die voor zijn eigen mening durft uit te komen en mooier nog, dit recht in het gezicht van die mensen durft te zeggen als ze bij Studio Voetbal aan tafel zitten. Daar geniet ik echt van. En niet net als Jack lekker kwijlen over die mensen. Oh, wat is dit jammer, we gaan Hugo missen, ik tenminste wel...

Verder vraag ik me af waarom hij in het jaar 2010 zijn liefde voor het voetbal een beetje verloren is. Komt het omdat Nederland de Wk-finale verloren heeft? Was zijn droom om Nederland het WK te zien winnen, maar nu het niet gelukt is, die droom aan diggelen is, de pijn te groot is? Zou fijn zijn als iemand dit wist...

Ik ga zeker zijn boeken lezen, erg goede schrijver is het ook, ben erg benieuwd. Hugo, we zullen je nooit vergeten en je bent altijd welkom om terug te keren bij de televisie. Misschien over een aantal jaar als opvolger van topjournalst Johan Derksen bij Voetbal International?

6 januari 2011 om 17:54

Vooral doordat Sparta degradeerde verloor hij het plezier in voetbal. Hij schrijft ook in zijn boek(waarom ik zou van Sparta hou(en Aad de Mos haat) dat hij eigenlijk amper het WK heeft kunnen meebeleven omdat hij zo teleurgesteld was dat Sparta was gedegradeerd.

Overigens raad ik dat boek wat ik hierboven noem erg aan, leest lekker weg en het gaat over zijn liefde voor Sparta, geweldig om te lezen als voetbalfan!

6 januari 2011 om 18:30

Ah oke, ja natuurlijk. Een grote Spartaan die Hugo Borst, hoe kon ik dat nou over het hoofd zien Ja ik kan me er wel wat bij voorstellen als je cluppie degradeert, maar dat is niet de eerste keer....maar goed, fijn om te weten. Denk dat ik dat boek wel ga lezen, bedankt voor de tip!

Ik vind het eigenlijk best jammer dat hij weg is.
Vond dat hij het niveau van Studio Sport altijd naar een hoger niveau tilde.
Misschien dat hij zo nu en dan even over de schreef gaat.
Maar ik heb liever zulke felle discussies als die met Bert van Marwijk, dan een saaie Tom van 't Hek die de hele uitzending denkt dat alleen hij gelijk heeft, volgens mij moet deze huisarts pas verdwijnen van de landelijke televisie.

Sorry hoor, maar Hugo Borst is in mijn optiek samen met Johan Derksen de beste voetbaljournalist.
Een geweldige columnist, en ook nog eens een geweldige man die nooit een blad voor de mond nam.

Ik zal hem in ieder geval missen,

Ten minste is hij niet zo een camerabewuste man als Jack.

Wordt zo wel een erg saai programma dat studio voetbal. Nu zitten er alleen nog maar ja-knikkers en ajaxedicts. Ach zo geweldig is het programma toch niet, VI is echt vele malen beter.

Ik ben zelf Spartaan net als Hugo? Maar ik zal em zeker niet missen. Maar toch zn boekie over Sparta weer aan het lezen? En ja hoor als schrijver heeft ie me weer te pakken! Eerste 80 bladzijden in 1 adem uit gelezen. Conclusie, laat Jack zn Ajax show doen. Want dat is het, en alleen maar schrijven Hugo.

Goede zaak. Wat al die nietszeggende roddeljournalisten met hun hoofd op televisie moeten is mij altijd al een raadsel geweest. Net als die zouteloze gasten bij Voetbal International die zogenaamd altijd gelijk hebben en zichzelf bar interessant vinden. Brrr...

6 januari 2011 om 18:46

Omdat tv nou eenmaal een sterker medium is dan de kranten en tijdschriften. Ben je dom ofzo?

6 januari 2011 om 19:53

Waarom geven de media mensen die onzin schrijven nu ook een podium om onzin te praten? Ik zie liever vakmensen uit de voetballerij aan het woord dan onbekende stukjesschrijvers die hun mening geven. Ben jij dom ofzo?

6 januari 2011 om 23:17

Hugo Borst en Johan Derksen zijn zo'n beetje DE vakmensen uit de voetbaljournalistiek.

Of bedoel dat je liever alleen Cruijff en van Gaal aan het woord wilt?

Jammer ,hij was zeker de betere Voetbaljournalist. En dat hij soms provoceerde dat kwam vaak ten goede aan het programma.
Die v der gijp en bromsnor van VI kunnen van hem nog wat leren.
Hopelijk is v der gijp snel vertrokken van de tv,kan er tenminste weer serieus over voetbal gesproken worden.
Het gaat je goed Hugo!

Ik zal hem niet op TV missen, daarvoor kwam hij al te lang inspiratieloos over. Maar zijn wekelijkse columns op Ad.nl waren briljant en zal ik wel missen.

Gemengde gevoelens. Borst ging tegen de stroom in en nam geen blad voor de mond. Hij ging tegen Sjekkie in, en dat doen er weinig daar aan tafel. Daarentegen deed hij dit wel vaak zonder argumentatie, en riep hij vaak maar wat. Koppig ventje, en zal zich nooit vinden in iemand die van zijn mening verschilt. Vind ik persoonlijk een slechte eigenschap van hem en daarom ben ik er ook niet heel rouwig om, hoop in ieder geval wel dat hij een waardig vervanger krijgt.

Na goeie beslissing. de beste man veranderde vaak erg in zijn optiek en begon ook vaak de extremenis op te zoeken wat ik vaak toch over de streep vond gaan.. lekker afkoelen en we horen over 5 jaar wel weer wat van je! 't gaat je goed

Zo..
En nu wordt dat programma van ze nog saaier, alsof men daar op zit te wachten.
Zie een hoop negativiteit in de reactie's hier, maar de poll wijst anders uit. Waarom is het altijd zo dat mensen altijd vuil willen spuien over de rug van een ander?

Borst durfde tenminste nog altijd door te vragen, een discussie uit lokken, confrontatie's werden nooit ontweken! Dát is tv. Niet dat slappe geouwehoer van Studio Voetbal waarbij iedereen ja knikt en het steeds met elkaar eens is.

Jammer dat Borst dit besluit neemt.

Wat heb ik me geïrriteerd aan z'n tirade tegen het Oranje op het WK zeg. Hij droeg bij het WK nieuws op een gegeven moment zelfs een Duits armbandje. Hij wou echt graag even een statement maken zo van Duitsland speelt mooier voetbal. Schei toch uit, verwend nest. Jarenlang genieten van Oranje en ze spelen één keer minder dan Duitsland en dan dit soort praktijken. Ook z'n enorm onbeschofte gedrag tegen Kees Jansma, die je bijna voor gek verklaart dat hij daar aanschoof, aangezien je de bui al kon zien hangen. En maar zagen en zagen, Nigel de jong dit, karatekrap dat. Bah!!!!

Ben hier niet heel rouwig om, zoals je al kunt zien.

6 januari 2011 om 18:45

Maar Hugo Borst heeft 100% gelijk. Jij kan blijkbaar niet tegen mensen die gelijk hebben.

6 januari 2011 om 18:53

Klopt, ik ben dol op leugens

Of je nou gelijk heb of niet, het gaat ook om de manier waarop je het brengt. Ik vond het echt onnodig en vervelend worden hoe hard hij aan het bashen was de hele tijd, hij bracht het echt op een manier alsof hemzelf groot onrecht aan was gedaan door het slechte spel van Oranje. Dan denk ik wie ben jij, niks meer dan een ander. Beetje respect voor zo'n Kees Jansma, hij blafte hem af alsof het een of ander straatschoffie was. Dat is hij eerder zelf. Als je hem niet kon en je zag hem ergens onder een brug liggen in Amsterdam kijk je er niet eens van op.

Jij kan het 100 gelijk vinden, ik vind het echt azijnzeikerij om continu over die karatetrap van De Jong te beginnen, het glas is bij hem altijd half leeg, of liever gezegd kurkdroog.

Dan is het helemaal afgelopen met studio voetbal. Zonder hem is het een ongeloflijk saai, ouwe lullen programma.

Zal wel verhuizen naar At5.

Ik hoop dat hij ter zijner tijd aanschuift bij Derksen. Zou wel lachen worden met die twee.

Jammer, wat een held. Altijd genieten met Hugo bij studio voetbal!

jammer dit, hij bracht altijd net dat beetje extra bij studio voetbal zodat het niet zo'n dooie boel is daar.
ik kijk dan ook liever naar vi hoor daar niet van, hopelijk schuift jan mulder dan wat vaker aan

Ik dacht dat hij ging stoppen omdat hij werd bedreigd ofzo,
wat me niet verbaast als je je als vrouw verkleed.

Juist met Borst erbij is studio voetbal zo'n dooie boel

Wat je ook van hem vind hij bracht wel wat spektakel in Studio Voetbal zoals Nigel de Jong een crimineel noemen en de discussie met van Marwijk.

Vind het nu maar soms een dooie boel met die Tom van 't Hek en Jan Mulder die zo hard schreeuwt soms om zijn punt duidelijk te moeten maken , ze zouden daar toch eens moeten zoeken naar mannen met een echte goeie mening en die van 't Hek dumpen.

mhhh jammer vond hem net als Jan Mulder altijd wel een grappige persoonlijkheid die gewoon soms proberen de boel een beetje op scherp te zetten

Dat is 1 nu die anderen nog altijd maar praten over ajax psv en twente.
Nee doe mij maar vi waar wat meer clubs aanbod komen.

Mooi! Eindelijk van de buis. Ik zou ook depressief worden als ik met mijn chiwawa in een sparta outfit mezelf terugzag op tv!

Studio Voetbal is een suffe saaie Ajax-show zonder iemand als Hugo Borst. Als hij er niet zit dan gebeurt er gewoon niets aan tafel. Nou ja, weer 50 minuten van mijn leven die ik wekelijks beter kan besteden.

Of je het nu met Hugo Borst eens bent of niet, een gemis voor op de tv zal het altijd zijn. Zoals hierboven al een paar keer werd gezegd, Borst nam geen blad voor de mond en kon soms mooie discussies opwekken.

De mensen die hem dan afkrakren op zijn meningen vind ik dat ook een beetje triest. Je kunt het nooit volledig met iemand eens zijn, ook niet met René van de Gijp. Dat is iemand die de laatste tijd geprezen wordt om zijn grote humor, maar ook die kan soms meningen hebben over spelers waar ik wel eens mijn twijfel bij heb.

Hugo, succes met schrijven en ik hoop je nog eens terug te zien op de buis!

De enige reden dat ik Studio Voetbal keek was omdat Hugo Borst erin zat. Hij durfde tenminste dingen aan de kaak te stellen ook als diegene in de studio zat.

Zie hem liever dan die halve duitser Youri 'alles in Duitsland is geweldig en ik zuig alles ter plekke uit mijn duim' Mulder, Ronald 'oh het zit me ook altijd tegen' Waterreus, Jan 'ik weet zelf niet eens meer waar ik het over heb' Mulder, Jack 'kritisch zijn is niet netjes' van Gelder, Tom 'wat doe ik hier' van het Hek.

Ik snap best dat sommige mensen hem irritant vinden en eerlijk gezegd vond ik dat eerst ook. Maar toch ben ik hem met de jaren steeds meer gaan waarderen. Hij is een romanticus dus niet altijd objectief en dat vind ik ook weleens leuk dan altijd dat 100% juiste van Derksen en van Halst. Daarbij weet hij altijd dingen die niemand anders weet die toch altijd wel een dikke kern van waarheid blijken te hebben.

Zo'n iemand als Borst moet je juist koesteren ook al irriteer je je aan hem.

Jammer, ik mag hem wel maar dat ik heb ik ook bij de snor.
Gewoon niet al te serieus nemen, voetbal als waan van de dag ... heerlijk toch?
De belangrijkste bijzaak in het leven.

On topic:
Denk dat Hugo is uit geschnabbeld, voldoende centjes voor een andere koers.
Hij heeft in ieder geval de mond, uitstraling en ook looks om een nieuwe Bukowski te worden,
de Rotterdamse kroegen afschuimend.
Om later als weer als nachtburgemeester boven te komen drijven.

Ik vind het ook jammer dat Hugo er mee stopt, Vooral zijn serie vaders en zonen van de Vpro vond ik erg sterk. Verder zou ik hem wel missen bij studio voetbal. Zijn mening was altijd puur uit zich zelf.

Ik zach hem liever dan snormans bij rtl 7, als die zich nou eens terug trekt uit de voetballerij dat is pas een goeie zet

Trouwens stop hij ook bij VZ met de voorspellingen?

Jammer.
Vond hem bij Studio Voetbal altijd wel goed, hij ging tegen andere in, gaf altijd zijn mening en was gewoon zichzelf.
Ik snap dat je, wanneer je bijna een burn-out hebt, stopt. Maar ik zal hem wel missen en ik zal in ieder geval een stuk minder Studio Voetbal.
Hij was de Rene van der Gijp van Studio Voetbal alleen net wat netter (was wel past bij de publieke omroep.)

Ik zal hem missen op de tv.

Het beste

Wat ben ik blij dat hij van tv is. Tegenwoordig kijk ik al geen Studio Voetbal meer, omdat ze in mijn ogen alleen maar onzin uitkramen. Ze denken dat ze alles weten en dat ze een soort van voorbeeld zijn voor Nederland. Nou vaak klopt er gewoon niet wat er gezegd word en vaak zijn de gesprekken zo saai en langdradig. En dan heb ik het nog niet eens over de langdurige Ajax gesprekken. Van dit programma word je echt moe en wil je gaan slapen. Het ergste vond ik als Hugo Borst er was. Wat kon ik me ergeren aan die kerel. I.p.v in slaap te vallen werd je gewoon chagrijnig door zijn debiele gedrag en debiele uitspraken. Echt wat ben ik blij dat deze man van tv is.

Jammer! Bood een klein beetje tegenwicht tegen de grachtengordelkliek van van Gelder en vant Hek en de oude Mulder ed. Omdopen tot studio Amsterdam dan maar!

Hij is een van de beste zoniet de beste columnist in Nederland. Onderbouwd z'n mening altijd uitstekend en heeft overal een weerwoord op. Sinds die in de clinch is geraakt met Sneijder is het eigenlijk wat minder gesteld met Borst, heel nederland moet em opeens niet meer wat ik erg vreemd vind.

kan hij mulder jr. ook gelijk meenemen. wat werd ik moe van die 2 verwende ..... weet nog wel dat hij v.marwijk aan de tand voelde en hem vervolgens jokkebrok noemde ohw wat voelde hij zich het mannetje. je vak kun je ook op een normale manier uitvoeren daar had hij nog wel eens moeite mee. hij is overtuigd van zichzelf en dat liet hij graag merken. inhoudelijk was het vaak wel goed maar het ligt er ook aan hoe je iets wilt overbrengen. maarja ieder zijn ding en soms kon je er ook wel om lachen maar ik vond hem de laatste tijd niet op zijn best en het leek idd wel of zijn houdbaarheidsdatum verstreken was. gelukkig beseft hij dat nu zelf ook en richt hij zich weer op zijn boeken. suc6 ermee.

Vond Hugo Borst altijd zo vreselijk negatief. wat Relax al zegt was hij samen met Youri Mulder om te huilen. het is makkelijk om negatief te zijn, een beetje te makkelijk. Tijdens het EK hoopte ik altijd dat Piet de Visser de analist was en niet Hugo, De visser was altijd heel scherp en kon ook positief zijn. De NOS moet op zoek gaan naar een betere analist en niet naar sensatie-zoekers zoals Hugo borst.

Hugo Borst, is dat niet de presentator/hoofdredacteur van Hard Gras? Dat overigens in het voorjaar van 2011 start.
.

Toen hij zich ging verlagen tot het werken voor Unibet met die voorspellingen, toen heeft hij zich tot het uiterste verlaagd. Wat een ongelooflijk kansloos programma was dat.

Ben geen fan van hem, maar moet zeggen dat Studio Voetbal tegenwoordig veel te gezapig is geworden. Geen humor en geen scherpe meningen meer. Zeker voor dat laatste zorgde hij.

Gaat hij dan ook stoppen met die Unibet programma? Zo ja, vind ik dat wel jammer Vond het altijd wel leuk om ernaar te kijken.

''ik ga lekker schrijven. Dat is wat ik het allerliefst doe, schrijven.''

Ik ben blij dat hij stopt op televisie. En niet omdat ik hem niet goed vind, integendeel hij was een van de beste als het op 'lullen over voetbal' aankwam. Maar ik ben blij dat hij gaat schrijven. Want daarin vind ik hem nog beter, heb enkele boeken van hem met heel veel plezier en bewondering gelezen. Dus Hugo, kom maar op met die boeken!

Heel fijn dat zo'n negatief mannetje geen platform meer heeft om zijn gal te spuien. Nu Van der Gijp en Derksen nog zodat onze mooie sport waardig wordt voorzien van commentaar.

Studio Voetbal heeft sowieso zijn beste tijd gehad. Een aantal jaar geleden was het een leuk en fris voetbalpraatprogramma, tegenwoordig is het vaak te saai voor woorden. Jack van Gelder heeft teveel vriendjes in de voetbalwereld om zijn gasten met kritische vragen te confronteren en de Mulders en Waterreus zijn voorspelbaar en mat. Jacky kan beter voor Ajax-tv gaan werken. Dan mag hij elke week over zijn droomclub praten.

Dit is echt het beste en slimste wat deze man ooit gedaan heeft!

Wat een verschrikkelijke analitycus is deze man zeg! Slaat altijd wartaal uit.

Ergernis om naar te kijken daarom kijk ik al nooit meer naar studio voetbal. misschien da tik nu weer een poging waag:$

Ik zal hem iig missen als kiespijn. Nooit komt er ook maar 1 zinnig woord uit zijn mond. Provoceren om het provoceren, bah misselijk mannetje.

Meestal als Borst in het nieuws kwam waren de reacties hier in de trant van: heeft hij weer wat te zeuren. Houdt hij er mee op: is het een beste kerel. Gaat weer nergens over.

Ik heb me nooit aan hem gestoord maar sowieso kijk ik liever naar een van der Gijp dan naar een Hugo Borst. Geef mij maar wat meer humor.

Heel jammer dit. Borst maakte dit programma nog het aanzien waard met zijn kritische kanttekeningen. Verschrikkelijk vooruitzicht nu met Youri en vooral Jan Mulder, die nooit iets zinnigs hebben te melden. Nee, doe mij dan maar VI op de maandagavond, daar wordt nergens om heen gedraaid en het is vaak nog grappig ook.

Jammer dat Borst weggaat.
Was het niet altijd met hem eens maar hij bracht wel iets anders aan tafel.
Was vaak gewoon kritisch en probeerde vaak wel een discussie op gang te brengen.
Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van die Tom van 't Hek (wat een bal die in mijn ogen weinig verstand van voetbal heeft en zich beter met hockey kan houden) en ook niet van die zuurpruim Youri Mulder (behalve als het positief over Twente gaat).
Jan Mulder als ook Ronald Waterreus vind ik zeker niet slecht. En Jack van Gelder tja is gewoon een host die het gesprek op gang probeert te houden en dat in mijn ogen niet slecht doet. Van Gelder wordt verweten dat hij te gefocused zou zijn op Ajax maar wat mensen niet beseffen waarschijnlijk is dat Van Gelder via een oortje vaak van de regie te horen krijgt om het gesprek te sturen naar een bepaalde kant. Want nogmaals Jack van Gelder is helemaal geen Ajax-man, hij is een Afc-er in hart en nieren.

Luister maar naar Evers:
http:// evers staatop. radio538. nl/ frag menten/ eindelijk-a fc-kam pioen-jack-viert-fe est/
Jack van Gelder stond voor die dag eigenlijk ingedeeld om de mogelijke kampioenswedstrijd van Ajax te moeten verslaan voor NOS Langs de Lijn maar kreeg omdat AFC voor het eerst in haar geschiedenis kampioen kon worden vrijaf om die mogelijk historische dag mee te maken.

Daarnaast was of is hij nog steeds bestuurslid van AFC getuige het volgende:
''amsterdam - Lútzen Brink verruilt komend seizoen zaterdag eerste klasser The Knickerbockers uit Groningen voor de hoofdklasser AFC uit Amsterdam.

Edwin Geluk, bestuurslid van Afc, hoorde van de plannen van Brink om na het afronden van zijn studie bedrijfskunde een baan te zoeken in de hoofdstad.de club nam contact op met de aanvallende middenvelder en regelde een ontmoeting waarbij bestuurslid Bob Duis en Jack van Gelder, lid van de elftalcommissie, aanwezig waren. ''
http://w ww. twee nul. nl/ ni euws/ s tad-groningen/ ar ticle1095.ece

''voorts is hij een paar jaar bestuurslid van de Amsterdamse amateurvereniging A.f.c., waarvan hij sinds 1960 lid is.''
http:// beel dengeluidwiki. n l/in dex.p hp/ Ja ck_van_gelder

http://www. afc- am sterdam. nl/ Primo Site/s how.do?ctx=145832,121261,445721
''na afloop van de wedstrijd in het feestgeruis bij de kleedkamer had ik een gesprek met een gelukkige coach, hoe kan het ook anders, maar kort daarvoor liep ik ook Afc'er in hart en nieren, Jack van Gelder tegen het lijf. Ik had één vraag voor hem in petto, maar alles zeggend.

Jack, dit kampioensschap van AFC moet zeker voor jou veel betekenen, alleen al het feit dat je aanwezig bent vandaag, want eigenlijk moest je de wedstrijd NEC tegen Ajax verslaan

Ja, ongelooflijk, ik had de tranen in mijn ogen en moest gelijk aan mijn vader denken, die twaalf jaar geleden overleed, en ik kan je zeggen dat hij hier zo blij mee had geweest. Ik ben ontroerd, mijn zoon en kleinzoon zijn er vandaag ook, dus gaat er wel wat door me heen. Ik mocht vandaag vrij hebben overdag en Mart Smeets en Dionna de Graaf zijn naar NEC gegaan en begrepen dat dit heel belangrijk voor me was en ik had dit voor geen goud willen missen, want we hebben hier lang op moeten wachten en eindelijk is onze wens vervuld.''

Hugo Borst: ooit objectief, eerlijk en recht voor zijn raap, tegenwoordig steeds milder, meer pro-ajax (beinvloed door het programma lijkt me) en als hij rebels was, dan was dat puur om het rebels zijn. 'kijk mij, ik ben er nog, ik heb een afwijkende mening'... Dat soort shit. Ik ben blij dat het afgelopen is, hij is te laat gestopt.

Erg jammer dit, ik vond hem samen met Jan Mulder (alhoewel dit ook heel irritant kan zijn om naar te kijken) de enige met nog een beetje een opvallende mening die ook nog eens wat durfde te zeggen als de persoon in kwestie aan tafel zat en niet zoals Jack van Gelder dan opeens alleen maar positief zijn etc.

Jammer dit nieuws. Deze man zei tenminste wat er op zijn tong lag, weinig analisten doen dit tegenwoordig, die zeggen alleen wat ze mooi maakt. De één houdt wel van zo'n type, de andere niet, ik heb in ieder geval genoten van hem bij Studio Voetbal.

In ieder geval hoef ik nou helemaal niet meer naar Studio Voetbal te kijken, zonder Hugo Borst zitten er echt alleen nog maar mensen die elkaar alleen maar naar de mond praten en alles met de mantel der liefde bedekken......kut programma.

doe mij maar Voetbal International, 100x beter

Ben ik nou de enige die het wel jammer vind...?
Ik vond de manier van hem wel erg goed en leuk...
Hij lokte altijd discussies uit met de gasten van het programma en was vaak objectief...
Jammer dat er weer iemand van de buis verdwijnd...maar zolang van hanegem nog op tv is blijft het wel leuk

7 januari 2011 om 01:26

De manier waarop hij ging discussieren bracht mij alleen maar koppijn. Naast dat het een goede analist is die wel dergelijk verstand van voetbal heeft mag ik hem gewoon niet. Hij weet veel, maar is geen kenner. Ik heb toch liever Rene van der Gijp, er zijn maar een aantal mensen die hem niet mogen, nou.. 1tje. Manolev. Naast zijn geweldige gevoel voor humor, als je het humor kan noemen, ik kan alleen om hem lachen heeft hij ook een geweldige voetbalvisie en ziet hij werkelijk alles. Hij is een echte kenner. Ik laat me eerder beïnvloeden door de mening van Rene dan van Hugo.

Goeie analist, laat dat voorop staan. Maar ik vind hem zo futloos en hij had weinig pit. Zat altijd onderuit in de stoel, ongeschoren. Niet om aan te zien!
Daar kwam dan nog eens bij dat als hij iets kwijt wilde,hij direct zijn mond opentrok zonder een ander uit te laten praten.

Ik denk dat er meer achter zit. Hugo zag er al een tijd slecht uit. Volgens mij heeft hij meer onder de leden dan alleen chronische vermoeidheid...... Hij oogde ook in discussies niet meer scherp en fel zoals hij eerder wel was. Leek wel een soort berusting.

Beterschap in ieder geval.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren