Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vernedering van Feyenoord in Eindhoven Moment van het Jaar 2010

Laatste update:

2010 was het jaar waarin Nederland een derde poging deed om het WK te winnen, maar ook nu werd de finale weer verloren. Toch was het winnende doelpunt van Andrés Iniesta voor de bezoekers van Voetbalzone niet het moment van het jaar: die ‘eer’ was voor Feyenoord weggelegd, dat op zondag 24 oktober met liefst 10-0 verslagen werd door PSV. Een zwarte dag voor de supporters van de Rotterdamse club, maar voor onze bezoekers een moment om nooit meer te vergeten.

/

PSV kende in de competitiewedstrijd tegen Feyenoord geen enkele genade. Bij rust stond het weliswaar nog maar 2-0, maar de Rotterdammers waren toen ook al Kelvin Leerdam (twee gele kaarten) en Leroy Fer (zware knieblessure) kwijtgeraakt. Met tien tegen elf gooide Feyenoord de handdoek in de ring en kon PSV aan het zelfvertrouwen en het doelsaldo werken. Jonathan Reis maakte drie van de tien doelpunten in de grootste overwinning van PSV ooit in de Eredivisie.

“Ja, ik ben en blijf solidair met Mario Been”, zei technisch directeur Leo Beenhakker na de vernedering. "Ik geloof heilig in zijn kwaliteiten. Maar om nu te zeggen dat mijn lot aan hem is verbonden, gaat te ver. Of mijn toekomst wel met Mario samenvalt? Lieve jongen, ik ben 68 jaar. Ik ben blij dat ik elke ochtend weer wakker word en mijn krakkemikkige lichaam in beweging kan zetten om voor Feyenoord aan de slag te gaan."

Been stelde zijn eigen positie nog ter discussie in de kleedkamer, maar bleef gewoon aan als trainer van Feyenoord. Op de tweede plaats in de verkiezing voor Moment van het Jaar stemden de bezoekers van Voetbalzone voor de heldenontvangst die het Nederlands elftal kreeg na de verloren finale tegen Spanje, terwijl het eerste kampioenschap van FC Twente het brons pakte. Vorig seizoen kozen jullie overigens voor de wedstrijd tussen Chelsea en Liverpool, die in een 4-4 gelijkspel eindigde.

Moment van het Jaar 2010 (4305 stemmen)

PSV-Feyenoord 10-0 3,6 (450 stemmen)
Nederlands elftal krijgt heldenontvangst 3,5 (436 stemmen)
Het kampioenschap van FC Twente 3,45 (426 stemmen)

De handsbal van Suárez tegen Ghana 3,25 (433 stemmen)
Andres Iniesta schiet Spanje naar wereldtitel 3,2 (444 stemmen)
De karatetrap van Nigel de Jong 3,15 (430 stemmen)
Het hakje van Arjen Robben 3 (423 stemmen)
Luis Suárez bijt Otman Bakkal 2,95 (426 stemmen)
FIFA kiest voor Rusland en Qatar 2,15 (420 stemmen)
Merab Jordania koopt Vitesse 2,15 (417 stemmen)

Mario Been had na de 10-0 nederlaag bij PSV moeten opstappen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eigenlijk kan ik me hier wel een beetje in vinden: hoe vaak komt het voor dat de ene topclub de andere (nog officiële) topclub met 10-0 naar huis stuurt?! En het zorgde voor een kleine ommekeer bij Feyenoord, omdat het erachter kwam dat het toch echt allemaal anders moet. Waar ik me alleen wel over verbaasde is dat wij Nederlanders niet massaal op het WK hadden gestemd...

7 januari 2011 om 08:58

Ach hoeveel Ajacieden zitten er hier op VZ. Ja die zijn in de meerderheid.
Ik vind het, het dieptepunt van het jaar, maar een het moment vind ik toch wel de heldenontvangst van het Nederlands Elftal.

7 januari 2011 om 09:14

Beetje calimero gedrag hoor, Harmjan. Die 10-0 was gewoon een historisch moment in onze Nederlandse voetbalgeschiedenis, dit wordt nooit meer vergeten. Er hebben slechts 450 mensen op dat moment gestemd, als de Ajacieden express daar op gestemd hadden dan waren het er wel meer dan 450 geweest denk je niet?

7 januari 2011 om 10:57

Lijkt mij dat dit het moment is van PSV he grapjas!

Maar vooralsnog zijn we de enige club uit Nederland met een prijs in 2011; De Zilveren bal!
Voor Coen Moulijn!

7 januari 2011 om 11:15

Beetje flauwe reactie Harmjan over de Ajacieden. De 10-0 in Eindhoven is voor mij absoluut niet het hoogtepunt van afgelopen jaar. Mijn Moment van het jaar top 5:

- Kampioenschap FC Twente (en dus ook het net mislopen van de titel door Ajax)
- De 2-1 op Brazilië
- De verloren WK finale
- Behalen van CL door Ajax na de 2-1 op Dinamo Kiev
- De gewonnen Beker in de Kuip

7 januari 2011 om 12:42

PSV kwam pas na 25 min bij toeval op voorsprong tegen een gelijkwaardig Feyenoord, die zelfs nog kansen miste om op voorsprong te kunnen komen. Na de 1-0 maakte Leerdam een domme ovetreding en kreeg vervolgens een onodige 2e gele kaart. Feyenoord moest verder met een groep van 10 jongens, die een gemiddelde leeftijd hadden van +/- 20 jaar, een veredeld A junioren elftal en niet wisten wat hun overkwam. Ja echt het moment van het jaar, echt iets om trots op te zijn......

7 januari 2011 om 14:40

Ja en dat mag ook wel, aangezien het een Rotterdamse prijs is, vind ik er niks bijzonders aan. Zo'n prijs wint met alle respect feyenoord de komende jaren denk ik niet meer. (Op landelijk gebied.)

7 januari 2011 om 14:45

PSV kwam per toeval op voorsprong ?
Grapjas ..

Was een mooie actie en schot van Reis, niks toeval.

7 januari 2011 om 14:50

@stalion:
Waar staat dat het voetbalmoment van het jaar positief moet zijn? Is toch één van de meest opmerkelijke moment van het vorige jaar! In mijn ogen ook niet de nummer 1 maar past er wel tussen!

Ga het nu niet weer baggetaliseren, het was gewoon een vernedering klaar! De leeftijd is geen excuus, de 11 van ajax van de laatste weken zijn gemiddeld misschien nog wel jonger!

7 januari 2011 om 14:56

Harmjan1983,

Ik weet niet hoeveel Ajacieden hier op VZ zitten, maar blijkbaar jij wel. Dus kun je mij vertellen hoeveel leden VZ heeft en hoeveel daarvan Ajacied is?

Dat die nederlaag van Feyenoord op 1 staat heeft helemaal niets te maken met dat er Ajacieden alleen maar op Feyenoord gestemd hebben. Ik weet niet of het nog steeds tot jou doordringt, maar die nederlaag is een recordnederlaag voor een club die afgelopen jaren altijd voor minimaal één prijs ging.

7 januari 2011 om 15:06

@pfr010

Niet echt een prijs waar je trots op kan zijn, met als grootste concurrent een subtopper uit de jupiler league.
Dit soort prijzen zijn ook niet van het kaliber dat het ambitieuze feyenoord moet nastreven

7 januari 2011 om 19:36

Top 25 clubs met meeste fans
Club Aantal fans 1: Ajax 4856

Minimaal 4856 dus;-)

Ik vind het zelf niet het moment van het jaar. Het heldenontvangst waar honderdduizende mensen aan bijdragen is veel historischer dan een monsterscore neerzetten tegen een zwak en verzwakt Feyenoord. But that's just my honest opinion.

7 januari 2011 om 22:52

om nog ff af te maken want heb wedstrijd pas nog x gezien; na de rode kaart schoof van haaren de 2-0 in eigen doelpunt was ook de rust stand was. en na rust ging het los ja.

7 januari 2011 om 23:10

@pfr010

sinds wanneer mogen we prijzen tegen subtoppers uit de Jupilier league als volwaardige prijzen tellen ? we nemen het Amsterdam tournament ook niet sirieus. Zelfs bij de Johan Cruijffschaal word als prijs in twijfel getrokken. De zilveren bal stelt niets (meer) voor.

ON topic:
Ik vind het het een beetje onzin. We zijn als Nederland 2de van de wereld geworden , en we kiezen een moment uit onze eigen competitie , die allang niet meer tot de Europeese (sub)top behoort. We zijn een Europeese middenmoter op clubniveau, We hebben voetbalgrootmacht Brazilie uitgeschakelt , we werden 2de van de wereld en dan kiezen we zo'n moment. Alles wat er in 2010 gebeurd is zal na de achtergrond gedrukt worden. Het kampioenschap van Twente was natuurlijk bijzonder een mooi , maar het zal net als de Uefa winst van Feyenoord en PSV in 1974 en 1978 of de Europacup 1 winst van PSV in 1988 na de achtergrond verdwijnen. Laat staan een 10-0 nederlaag van Feyenoord tegen Psv.

8 januari 2011 om 00:38

@ unknownn, adzevedo en ajaxnummer1

wow. Hoe moeilijk is het tegenwoordig om een grapje te herkennen? Kom op zeg, pfr10 maakt een grapje hierzo en meteen vliegen jullie er boven op.

Ontopic:
Ik ben het totaal niet eens met deze uitslag, maar moet wel eerlijk zeggen, als feyenoord met 10-0 van ajax won had ik daar wel op gestemd

8 januari 2011 om 02:14

Tja, in jou geval verbaasd het mij ook niet dat jij zoiets zegt, gelukkig niet iemand een vol verstand. Als jij stelt dat de omstandigheden niet van invloed zouden moeten zijn, moet je maar eens een realistische kijk op het leven gaan krijgen. De feiten zijn nou eenmaal zoals ze zijn, en daar kun jij met je mokkumse mening zelfs niets aan veranderen.

8 januari 2011 om 02:57

Harmjan1983

ik ben een ajaxied en ik kan je zeggen de meeste.
ajaxieden kiezen dat moment niet om ''feyenoorders te treiteren''
maar omdat zo een grote club als de legioen zo een zware nederlaag.
lijdt dat vindt ik echt triest de grote feyenoord die als eerst.
in Nederland de CL won in 2001 in geweldige vorm de EL pakte.
en dan dat zo een team met 10-0 verliest van psv.

8 januari 2011 om 09:44

@jozefzoon: Ik denk dat de jouw naam een link is met die zangeres van The Voice? Want als het de speler van Ajax betreft zal ik als ik jou was maar eens oefenen op het woord: ajacied... Dit mag je als een echte ajacied wat mij betreft best goed schrijven!

Ontopic: Ik denk zelf dat er meerdere momenten van het jaar bijzaten, waarin de nederlaag van Feyenoord in Eindhoven zeer opvallend te noemen is. De nederlaag van Oranje in de finale is natuurlijk geen fijne herinnering, geef mij dan maar eerder de overwinning op Brazilië in de kwartfinale

7 januari 2011 om 09:05

nou ja ommekeer, financieel dan de 10-0 zorgde er in ieder geval voor dat de groep Blokland op sond en met een zak geld kwam. Daarnaast dat WK snap ik wel. Niet iedere nederlander is zo enthousiast over dat WK. Weinig goed voetbal van Oranje gezien en in mijn ogen is 2e worden hetzelfde als 3e-4e of welke plek dan ook.

7 januari 2011 om 09:56

2e worden hetzelfde als 3e of 4e? Jij zou dus net zoveel naar de troostfinale hebben uitgekeken als naar Nederland die de finale van het WK 2010 speelt tegen EK Spanje?
Naar mijn mening is de huldiging (of gewoon de hele prestatie) van oranje het moment van het jaar 2010

7 januari 2011 om 10:29

daar kun je van mening over verschillen. Uiteindelijk sta je in alle 3 de gevallen met lege handen. Helemaal niets dus.

7 januari 2011 om 23:15

@eltanque

Sta je met lege handen ? je hebt zilver gewonnen op het WK voetbal ! nee , geen beker , maar nog altijd een prestatie van wereldformaat. We hebben ons land wereldwijd op de kaart gezet. Met een 4de plaats is dat veel minder. Natuurlijk heb je dan een minder erge kater van het verliezen van het WK finale. Maar als ik achteraf terug kijkt , fantastische overwinningen op Uruguay en Brazillie. De spaning , de vreugde en het ''wij'' gevoel.

7 januari 2011 om 23:37

jaja nederland is ook zo'n voetbaldwerg. Hou toch op zeg met zoveel topspelers in een team vondt ik het een prestatie opzich dat er zo beroerd werd gespeelt. Nederland hoefde echt niet meer op de voetbalkaart gezet te worden met zo veel wereldberoemde spelers en clubhistorie. Nee wat mij betreft hebben ze goud verloren en niet zilver gewonnen. Juist die mentaliteit die jij tentoonspreidt geeft aan hoe de gemiddelde nederlander denkt. Blij zijn met een tweede plek, nou ik ben een winnaar met een winnarsmentaliteit en dat heeft me al ver gebracht in het leven, verder dan wie dan ook had durven denken. Nee er telt maar 1 plek en dat is de eerste plek

7 januari 2011 om 18:41

niet de vernedering van Feyenoord maar de stoomwals van PSV zou je dit hoogtepunt moeten noemen: de eer gaat naar PSV !

Vindt als feyenoorder jammer dat dit gekozen is voor moment van het jaar.
Maarja dit had ik ook eigenlijk verwacht want het is natuurlijk een schandalige vertoning niet om aan te zien. Maar ik ben het eens met 2good4u2 . Ik vondt het moment van het jaar dat het nederlands elftal thuis kwam. En hoe ze ontvangen werden is ook zeker verdient . Ze hebben er echt een geweldig WK van gemaakt!!. Jammer dat de balletje van Robben er niet inzat want toen werd ik echt boos. Maar elke Nederlander is trots op ''ons'' Oranje.

Dit is niet het moment van het jaar. Ik als Ajax-supporter heb hier ook niet op gestemd. Het is erg slecht van Feijenoord, maar dit is toch niet het moment van het jaar jongens. Dit is gekozen omdat het nog het meest vers in het geheugen zit. Ik vond de heldenontvangst van het Nederlands elftal prachtig, om kippenvel van te krijgen. Dat is een moment, en een mooi moment ook!!

7 januari 2011 om 09:09

Ik vond het wel het moment van het jaar aangezien dit nog nooit is vertoond. 2e worden op een WK is al 2x eerder voorgekomen. Daarnaast heb ik me persoonlijk dood geergerd aan die heldenontvangst. Dat tekent de mentaliteit van de nederlander. Ik ben van mening dat een feestje op zijn plek is als je eerste wordt elke andere plek telt niet. Dus wat mij betreft terecht het moment van het jaar. Alhoewel het kampioenschap van Twente het ook had mogen worden.

7 januari 2011 om 12:53

Een land als Nederland moet trots zijn op een 2e plaats.

Ik weet niet wie hier gestemt hebben... maar de 10-0 van PSV gaat toch niet winnen van de 2-1 tegen Brazillie hoop ik?

7 januari 2011 om 15:35

Waarom niet? Zijn we door die 2-1 wereldkampioen geworden dan???

7 januari 2011 om 16:21

Gaat om het moment van dat jaar..... neem aan dat je ''op het moment'' van de
2-1 harder juichte dan op het moment van de 10-0.

7 januari 2011 om 19:38

Helemaal mee eens dat het ontvangst misplaatst is, maar het was wel historisch. Het werd live uitgezonden en door miljoenen mensen gevolgd, het was een gigantisch evenement en het was zeker indrukwekkender dan de overwinning van Psv. Neemt niet weg dat ik ook nooit zou feesten met een tweede plaats.

7 januari 2011 om 19:48

als ik dan een moment zou kiezen uit het WK zou het de teen van Casillas zijn en niet de 2e plek die daarop volgde. Denk dat op dat moment de halve wereld zijn adem inhield en ik denk dat bij de meeste mensen dat moment voorbij flitst en niet het zogenaamde heldenontvangst.

7 januari 2011 om 22:45

@eltanque
De mentaliteit van de Nederlander wordt juist eerder gekenmerkt doordat er naar het negatieve wordt gekeken en het positieve voor lief wordt genomen.
Het is nooit goed. Dus gezeur over een (volkomen terecht) heldenonthaal is typisch Nederlands.

7 januari 2011 om 23:39

de mentaliteit in dezen is dat ''we'' blij zijn met een 2e plek. Ik ben een winnaar en dan telt er maar 1 plek en dat is niet de 2e. Zolang die mentaliteit in nederland heerst wordt je ook nooit wereldkampioen. Nooit genoegen nemen met minder dan het beste.

8 januari 2011 om 00:35

Nee ik niet eigenlijk.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat een moment van het Nederlands elftal zou winnen. Ik had zelf wel op PSV - Feyenoord gestemt

Wie had ooit kunnen denken dat mijn feyenoord het hoogtepunt van 2010 zou worden.
Na de zilveren bal alweer de 2e prijs van dit jaar.yes...hij gaat lekker.

7 januari 2011 om 11:44

staat ook nergens dat het het Hoogtepunt van het jaar is maar het Moment van het jaar. Klein verschilletje.

7 januari 2011 om 19:12

als we dan toch het wk buiten beschouwing laten vind ik het interview met de cler na de 10-0 zo mogelijk nog historischer dan de score zelf. tuurlijk dapper dat hij voor de camera kwam staan maar hij had niet veel ongelukkiger kunnen zijn in zijn uitspraken, ik bezeik me nog als ik eraan denk hahaahha

Wat een belachelijke keuze. Dat is toch niet het hoogtepunt, eerder het dieptepunt!

Hoogtepunt was het hele WK, zonder twijfel. Er is geen exact moment op het WK geweest dat het beste was. Het hele WK van begin tot het einde (inclusief de ontvangst van Oranje in Amsterdam) was iets om nooit meer te vergeten. Het hele land kwam samen en toonde eens te meer aan ook samen feest te kunnen vieren in plaats van elkaar de hersens in slaan.

Maar goed, kennelijk is de haat voor een andere club groter...

7 januari 2011 om 09:37

Het gaat hier dan ook niet om het hoogtepunt van 2010, maar het moment van 2010. Daar ga je dus al de fout is. Daarnaast heeft iedereen een andere mening, voor jou misschien belachelijk voor een andere niet.

Het zal bij de meeste stemmers niet te maken hebben met haar. De een zal erop gestemd hebben, omdat ze voor PSV zijn en 10-0 winnen van een van de klassieke top 3ers is toch wel apart. Daarnaast zien mensen dit als de datum waarop Feyenoord zag hoe laag ze wel niet gezakt zijn. Een waarschuwing voor meerdere clubs. Denk aan je beleid.

Zelf heb ik niet gestemd, maar ik kan me wel vinden in de tekst van Pfr010 (hieronder)

Conclusie: je moet je niet zoveel aantrekken van deze uitslagen.

7 januari 2011 om 18:06

Hoezo is het een dieptepunt, het zal je misschien verbazen, maar er bestaan ook Psv-supporters. Voor Feyenoorders was het een dieptepunt ja, maar niet iedere Nederlander is Feyenoorder. Ik vond het trouwens echt belachelijk dat alle aandacht naar Feyenoord uitging, kom op, al dat negativisme word je toch helemaal gek van. De wedstrijd werd tot een dieptepunt gemaakt door de media die alle aandacht op de verliezer richtten en vrijwel niets over de fenomenale prestatie van Psv. Hadden de media het van een andere kant belicht, dan was het wél een hoogtepunt. Ik heb trouwens zelf dit moment 5 sterren gegeven, dit is een wedstrijd die over veertig jaar nog in voetbalprogramma's besproken wordt en die bij iedere Psv-feyenoord voortaan weer terug zal komen (tenzij er nog meer 10-0's gaan komen, maar dat lijkt me niet).

Het WK was inderdaad ook een hoogtepunt en ook het doelpunt van Iniesta heeft van mij 5 sterren gekregen. Net als de trap van De Jong, het gaat hier namelijk helemaal niet om hoogtepunten, maar om momenten. En die trap is de hele wereld overgegaan. Sowieso veel heel bijzondere momenten dit jaar dus in het Nederlandse voetbal, 10-0, karatetrap in Wk-finale, derde keer een Wk-finale gespeeld (met dus weer hetzelfde resultaat)... Een bijzonder jaar was het weer, ook voor mij als Lyon-supporter trouwens met de uitschakeling door Lyon van Real Madrid!

Ik kan me niet voorstellen dat je later als je aan 2010 terug denkt zegt: ''ohja toen heeft Feyenoord z'n grootste nederlaag ooit geleden in de eredivisie”.
Zeker als niet Feyenoorder/psv'er.

Bij mij zal dat toch echt zijn: ''toen waren we zo dicht bij het wereldkampioenschap...''

7 januari 2011 om 09:40

In dit berichtje kan ik me vinden. Ik zal wel eerlijk moeten toegeven, ik denk dat het WK er wel voor gezorgd heeft dat ik die 10-0 niet zo snel zal vergeten.

Als we dan zouden terugblikken naar het voetbaljaar 2010.. zal ik de komende jaartjes toch echt denken aan het WK, de 10-0 en karate-kid Nigel. Wie weet andere weer aan de gestorven voetballer(s).

Maar het WK zal me nog jaren bij blijven.. de rest zal vervagen

7 januari 2011 om 09:50

De rest zal niet vervagen. Voor mij blijft het uiteraard het kampioenschap van FC Twente en uiteraard de bijna wereldtitel.

7 januari 2011 om 18:57

Jij kunt dus bevestigen dat ik over 5,10,20 jaar nog weet dat Nigel de jong wat botbreuken heeft bezorgd, welke voetballer(s) zijn gestorven en ga zo maar door?

Ik weet wel zeker dat ik dat ga vergeten. het enigste wat me bij zal blijven is de WK.

Jammer dat ik deze poll niet gezien had, want dit slaat natuurlijk nergens op.
Hoe kan je een incident nou mooier vinden dan die heldenontvangst of zelfs het kampioenschap van Twente!? Trieste winnaar, heerlijk die negatieve benadering weer.

7 januari 2011 om 10:17

Hoezo negatieve benadering? Ik denk dat de Psv-ers bijzonder blij waren met deze historische overwinning.

7 januari 2011 om 14:42

Als ze die niet in het juiste perspectief kunnen plaatsen, dan zal dat voor hun wel het hoogtepunt van het jaar zijn. Maar volgens mij werden ze hier alleen in Eindhoven vrolijk van, terwijl het Nederlands elftal de rest van het land op zijn grondvesten deed trillen.
Vandaar dus een negatieve benadering.

En wees maar eerlijk, het was niet de verbazing over de overwinning, maar over de nederlaag. Zelfs de titel van dit artikel gaat over een vernedering van Feyenoord en niet over een galavoorstelling of iets van psv.

7 januari 2011 om 19:15

ach til er niet te zwaar aan. twintig stemmen meer en de komst van jordania naar vitesse had op 1 gestaan. dat geeft dus wel aan hoeveel dit zegt, waar hebben we het over.

Zit er nou een fout in het aantal stemmen wat er tussen haakjes achter staat? Of klopt de top 3 niet en staat Iniesta's doelpunt eigenlijk op 2?

7 januari 2011 om 11:32

Het gaat om de score, niet om het aantal stemmen.
Je kon alle fragmenten een cijfer geven dus bij die van Iniesta hebben blijkbaar meer mensen dat gedaan. Maar dat wil niet zeggen dat die ook een hogere score heeft gekregen.

7 januari 2011 om 17:14

Ah OK, ik snap 'm (had zelf niet gestemd, vandaar)

Deze uitslag staat wel centraal voor het hele jaar. ''top''clubs die niet in vorm zijn en vervelende punten laten liggen of uitslagen als deze te verwerken krijgen. Toch ook al is dit een historisch moment geworden, ging mijn voorkeur toch uit naar het kampioenschap van Twente. Voor het eerst een kampioenschap behalen vind ik eerder bijzonder dan met 10-0 verliezen van Psv, wanneer je team totaal niet in vorm is.

10-0 was misschien wel een moment ja, maar die heldenontvangst van het nederlands elftal, een moment om nooit meer te vergeten, het leek wel dat we kampioen waren!

ach........klote voor feyenoord maar meer ook niet.
Mijn persoonlijke (sport)moment vh jaar had toch wel plaats op 2 mei 2010 (het WK heb ik uiteindelijk als een leuk toetje beleefd, zonder de ''normale'' spanningen uiteindelijk, die ik wel had bij de laatste 5 weken vh competitieseizoen)

(helden)ontvangst bij een 2de plek vind ik 0 ,dus niks,wat een carnaval zeg!!
10-0 verliezen hoord bij Feyenoord, tragedie, drama ,euforie en overweldigende blijdschap sieren mijn club...

Iedereen doet Twente iets tekort hier...
Ik heb verders niks met Twente maar zijn verdienen gewoon de eer als voetbalmoment van 2010
met hun huldiging van hun kampioenschap...

7 januari 2011 om 11:47

volledig met je eens. heb me doodgeirriteerd aan die huldiging. In de USA waar ze vrijwel de winnaarsmentaliteit hebben uitgevonden lachen ze zich krom. Je wint niks maar toch een feestje? Met die mentaliteit wordt je ook nooit wereldkampioen.

Wat mij betreft had Twente ook het moment van het jaar mogen zijn. Op het moment zelf met kromme tenen zitten kijken maar wel mooie beelden vooral op die snelweg.

Mijn moment was toch wel de 2-1 van Sneijder tegen Brazilie.
Jezus, wat een ontlading toen.

7 januari 2011 om 11:02

Klopt als een bus...krijg nog steeds kippenvel als ik eraan denk.
Heb na die wedstrijd de hele dag in een roes gezeten.
Na die wedstrijd wist je eigenlijk al zeker dat sowieso de finale en misschien wel het kampioenschap mogelijk was!

Deze staat wel in me top 3 maar ik had het WK hoger zitten en het moment dat de bekerfinale in 2 wedstrijden gespeeld moest worden op nummer 1.

Maar misschien is dat ook omdat ik juist dit moment vergeten wil.

7 januari 2011 om 11:11

Nu jij het zegt zal Feyenoord ook wel in het dieptepunt van het jaar zitten...
Beide clubs zijn geen lievertjes maar de supporters van Ajax zijn die gene die
de laatste waarschuwing van burgermeesters en wethouders in de wind hebben
geslagen,door bij aankomst van het legioen hen te bekogelen...
Daardoor kunnen we 5 jaar niet op bezoek bij elkaar..
Deze club komt dan ook nog eens op het idee om de bekerfinale
in 2 wedstrijden te laten spelen en de knvb keurt het ook nog goed?????
Dan besluit de directie van Feyenoord ook nog voor eerst een uitwedstrijd
te kiezen en het drama is compleet.....
We hadden toch niet gewonnen maar 1 wedstrijd was gewoon mooier geweest..
En je weet nooit wat dat geworden was!!!

dieptepunt van het jaar!!!!!

7 januari 2011 om 12:41

Zeker het dieptepunt van het jaar, zowel op sportief vlak als politiek. Halve nacht voor niets in de kou gelegen voor een kaartje

Hmz....suarez staat er 2 keer in...en het zijn niet de goals die Suarez in dit rijtje zetten.
Nou Luis, vanaf februari maar even gaan stomen om die topscorers titel (en misschien wel DE titel) te pakken dan vergeten ze dit ook wel!

als echte feyenoord supporter moet ik zeggen dat ik meer baalde van de wk finale nederlaag, dan een enkele competitie nederlaag, tuurlijk 10 goals tegen is zeer triest, maar psv behaalde er maar 3 punten mee, feyenoord ging met evenveel punten uit eindhoven als verwacht.

toch wel mooi dat suarez 2x in de lijst staat en beide keren gaat het niet om zijn voetbal talent!

mijn moment was misschien wel de aftrap van de WK finale.. gewoon omdat wij erin stonden.. over de wedstrijd zelf wil k het niet hebben helaas.

brazilie 2-1 verslaan is ook historischer dan een 10-0 overwinning tegen een rechterrij kandidaat met een slechte dag en erik pieters die weer eens iemand een kaart aannaait, daar moet die apekop mee stoppen..

Wat een waardeloos moment. Sorry maar hoe kun je met zo'n goed verlopen WK stemmen op een een competitie wedstrijdje?

7 januari 2011 om 14:45

het moment dat feyenoord verloor heeft veel mensen pijn gedaan feyenoord supporters en voetbal liefhebbers.
dit was echt iets wat iedereen zich mee bezig hield.
het wk was gewoon mooi dat we de finale hebben bereikt.
maar iedereen kon zich wel inleven dat eigenlijk het beste team de prijs in de wacht had gesleept al was het erg tragisch.

7 januari 2011 om 15:17

zeg maar gerust minst slechte team, want wat Spanje liet zien was ook niet best.. eerder triest, daar heeft men een goed woord voor bedacht namelijk kanpioen van de armoede..

Ik kan hier kort over zijn : Helemaal terecht, dit is uniek en zak hopelijk en waarschijnlijk nooit meer gebeuren.

Moment van het jaar was toch wel het Wk.
Hoogtepunt was de 10-0 voor mij als Psver. Ik heb de hele wedstrijd met een bigsmile gekeken en ik zou liegen als ik zeg dat ik er niet van heb genoten. Wel vind ik dat je dit Feyenoord niet aan kan doen, dit gun je Feyenoord niet.

Vind het persoonlijk een flut moment... Mooiere momenten waren de 2-1 tegen Brazilie, het doelpunt van Gio tegen Uruguay en het behalen van de CL door de overwinning op Kiev...

Dit was voor mij het dieptepunt van het voetbaljaar , ik was er zelf bij tussen de PSV sponsors en ik voelde me zo in de steek gelaten , zo trouw aan de club en de spelers en dan word je zo in de steek gelaten door je eigen spelers door zijn geen woorden voor.

Ik denk niet dat 10-0 nodig was geweest om Feyenoord wakker te schudden maar het heeft toch duidelijk gemaakt dat er door sommige spelers ook met de pet naar gegooid werd , sommige spelers hebben hopelijk goed in de spiegel gekeken en begrepen dat het zo niet kan , dat het niet kan dat je na 50 minuten gewoon ze laat lopen en je eigen keeper degradeerd tot schiettent.

Haha, wat een calimero gedrag van de aanwezige feyenoord fans!
Het is gewoon een stukje voetbalhistorie dat ik koester, de grootste overwinning in de eredivisie ooit van psv en dat nog wel tegen een 'topclub'!
Voor mij was de ontvangst van het nederlands elftal toch wel het moment van 2010 maar ik kan er niet om rouwen dat het de 10-0 is geworden.
Die 10-0 had feyenoord volledig aan zichzelf te wijten, het gebrek aan inzet van hun spelers is echt iets om je voor te schamen!
Been had toen gewoon op moeten stappen, niet zozeer de nederlaag maar de manier waarop, inspiratieloos zonder inzet ten onder gaan.

7 januari 2011 om 14:58

Het verval van een grote club is gekozen tot 'het moment van het jaar'. Dit vind ik opmerkelijk. Zeker omdat er een club is die voor het eerst het kampioenschap behaalt en daarmee misschien wel voor de komende tijd zich kan meten met de top van Nederland.

Wat is nou mooier? Het verval van een topclub of dat er een club 'doorbreekt' in Nederland?

7 januari 2011 om 15:03

Het kampioenschap van twente was niet echt een 'doorbraak' zoals jij zegt maar meer een geleidelijke opkomst die je al een aantal jaren aan zag komen.
Het kampioenschap is natuurlijk mooi en historisch maar de 10-0 was natuurlijk een hoogtepunt voor sommigen mensen en niet alleen voor het twente publiek, twente heeft minder fans dan feyenoord haters.
Mijn keus was dan ook de thuiskomst geweest

Ja dat was lachen, gieren en brullen. En dan te bedenken dat een uitslag van 14-0 niet geflatteerd was geweest!

moment van 2010, ja ik denk het wel.
de 10-0 overwinning van psv op feyenoord, waar been zijn functie/toekomst in de handen van de spelers legde, waar iedereen in rotterdam boos over was, de grootste nederlaag van feyenoord etc. etc.
hij hoort in ieder geval in de top 3 lijkt me...

''maar goed, kennelijk is de haat voor een andere club groter...''

Ja zoals eisen dat je club verliest omdat ajax anders kampioen KAN worden of niet pipo

Van mij had het onthaal voor oranje het mogen worden... Toch iets waar het hele land iets mee heeft inplaats van 2-3 clubs

Dit is typische een Nederlandse uitkomst, want er wordt namelijk gestemd op een negatief dieptepunt en niet alleen voor Feyenoord. Nederlanders vinden leedvermaak en anderen uitlachen leuker als successen van de eigen ploeg of van het Nederlands elftal. Een trieste zaak, maar wel realiteit

7 januari 2011 om 15:29

Onzin, ik heb gestemd voor de 10-0 overwinning van PSV niet voor de 0-10 nederlaag van Feyenoord!

7 januari 2011 om 23:21

Toch wel geinig dat het toch door het brede voetbalpubliek wordt betiteld als de vernedering van Feyenoord. Niet? Zegt toch wel iets over het feit dat het PSV maar niet lukt, ondanks de vele kampioenschappen, om heel Nederland te boeien.

Ik vind zelf dat de goal van Iniesta het moment was. Het was een wreed, 'oneerlijk' en veelbesproken moment. Zeker omdat onze droom in duigen viel. Anders had het de schop van Nigel moeten zijn, daar is immers de hele wereld over gevallen.

Als de 10-0 nederlaag tegen Ajax was geweest wel maar PSV telt niet echt mee in
het ultieme klassiekers bal..

7 januari 2011 om 15:27

Maar jij moet toch ook toegeven dat Ajax never nooit met 10-0 zou verliezen! Zelfs in het Santiago Bernabeu werd het slechts 2-0. Kun je nagaan hoeveel het tegen Feyenoord was geweest.. 20-0?

7 januari 2011 om 16:12

@radar10

Beetje een denigrerende opmerking vind je niet? 'ons' voetbal word niet alleen maar vertegenwoordigd door Ajax . Er staat nergens bij dat het hier een klassieker betreft. Het moment is vooral opmerkelijk omdat de uitslag bij de meeste tot de verbeelding sprak. Enerzijds, een triest dieptepunt in het bestaan van de club uit Rotterdam, en anderzijds een lekkere overwinning voor de koploper Psv, die daarmee een portie zelfvertrouwen kweekt. Aangezien heel voetbalminnend Nederland destijds partij koos voor het geplaagde Feyenoord, werd het hele gebeuren nog eens lekker aangedikt. Daarmee is hét gekozen moment een feit geworden.

7 januari 2011 om 18:58

ik denk niet dat jullie mij begrijpen...
10-0 verliezen doet pijn,maar verliezen van ajax met 10-0 is ondragelijk...
dus de waarde van het moment is voor mij al zeker geen hoogte punt capisco?

Twente doet mij verders niks maar zij verdienen dit moment gewoon het meest...
en oranje? doet mij weinig..

wat ik niet snapte is dat iedereen op de bijt van suares heeft gestemd
en de hans bal van suares want daar is niks moois aan het laat alleen zien hoe triest hij is als hij niet kan winnen
verder ben ik het wel mee eens dat 10 0 het mooiste was en al de mensen die zeggen dat het geluk was wees stil want het was juist pech psv had zelfs met 15 0 kunnen winnen

7 januari 2011 om 15:32

Kun jij wel triest vinden, maar het heeft wel gewerkt. Je moet er niet zo over janken en hypocriet doen, want stel Afellay doet zo'n actie in CL finale en PSV wint uiteindelijk dan hadden we jou niet gehoord!!!!!!!!!!!!

(en ja Afellay speelt nu bij Barca maar het was maar een voorbeeld..)

Er staat nergens dat het een hoogtepunt of dieptepunt van het jaar is.. Dit gaat slechts om het meest opmerkelijke moment..

Ik snap nog steeds niet waarom die handsbal van Suarez ertussen staat. Dan zou ik nog eerder de handsbal van Henry kiezen in de kwalificatie wedstrijd tegen Ierland. Daar was op dat moment een veel grotere discussie over en meer een moment. Over die handsbal van Suarez is helemaal niet zo'n groot drama geweest.

Beide niet echt een moment om daar zo'n titel aan te geven.

Dit is toch echt een beetje jammer. Dat mensen deze grote vernedering meer waarderen en langer zullen herrinneren dan dat ons Oranje van dit klein landje 2e is geworden op het WK. 2010 was een pracht jaar, vooral voor Oranje, dat gewoon had moeten winnen op het WK, maar toch een geweldige prestatie heeft geleverd voor ons. Dus, vind ik dat de heldenontvangst het moment van het jaar zou moeten zijn, niet de vernedering van Feyenoord, want dat is ook gewoon niet leuk voor ons voetbal, toch?

7 januari 2011 om 17:31

Ik als Twentenaar kan natuurlijk gaan roepen dat ons kampioenschap moment van het jaar had moeten worden, want hoevaak is dat nou voor gekomen? Echter zal zo'n 10-0 nederlaag van een van grootste clubs van ons land waarschijnlijk de komende 100 jaar niet meer voorkomen dus ik kan me er best in vinden.

En Acorbeau, er staat toch nergens dat het om hoogtepunten gaat? Die 10-0 was duidelijk het meest opmerkelijk.

7 januari 2011 om 18:45

Daar heb je gelijk in, maar ik zeg dat ik het gewoon jammer vind, dat dit het 'moment' van het jaar is, terwijl dat toch minstens de WK finale zou moeten zijn? Of dus het heldenonvtvangst van Oranje. Maar ik zie wel wat je bedoeld.

DIt vind ik absoluut niet het moment van 2010, dat is absoluut het mislopen van de wereldtitel in Afrika.
We waren toen zo dichtbij.
Het is wel jammer dat mensen de 10-0 nederlaag van Feyenoord als moment van jaar zien, dat vind ik lachwekkend.

ik vind het moment van het jaar de WK Finale, maar ik denk dat mensen daar niet op stemmen omdat we verloren hadden.
en het kampioensschap van twente hoort er ook bij
de 10-0 vind ik niet wat een k*t dag was dat zeg

Zeg, het kampioenschap van twente heeft maar 426 stemmen volgens het artikel en zou dus op plek 7 moeten staan. Iniesta heeft 444 stemmen en dus plek 2. Het heldenontvangst plek 3, toch?? of is het tijd voor nieuwe contactlenzen en lees ik over iets heen.

Voor mij persoonlijk is 2010 de geboorte van mijn dochter als moment van het jaar, maar sportief gezien de finale plek van Nederland met afschuwelijk anti-voetbal. Je haalt tenslotte niet zo vaak de finale.
Je denkt daar toch eerder aan terug dan aan het grote verlies van Feyenoord. Elke Nederlandse supporter is normaliter Nederland fan, maar niet iedere Nederland fan is een supporter van Feyenoord.

7 januari 2011 om 21:58

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je dochter, logisch dat dat het moment is van jou jaar.

Daarnaast gaat het niet om het aantal keer dat er op iets gestemd is maar om het gemiddelde cijfer dat de gebeurtenis van de stemmers heeft gekregen. Vandaar dat Twente met maar 426 stemmen zo hoog staat, want het gemiddelde cijfer is hoger dan bij andere gebeurtenissen.

8 januari 2011 om 09:33

ok, halde niet echt uit de tekst(of heb er over heen gelezen) dat het cijfer voor de stemmen het gemiddelde punten totaal was gekregen van de stemmers. Is natuurlijk wel begrijpelijk dat een nederlandse club hoger staat dat een spaanse voetballer die tegen Nederland scoort.

Hoogtepunten hoeven niet perse positief te zijn. Het is maar welke indruk achtergelaten wordt.

Bij mij blijven de volgende hoogtepunten hangen:
1. het centimetertje wat Robben tekort kwam in de 61ste minuut waardoor Casillas met alle geluk van de wereld Nederland van de WK winst afhield
2. de complete - te verwachten - ontluistering van Italie op het WK dat in de poule fase nog onder Nieuw Zeeland eindigde (een land met 23 beroeps voetballers)
3. de ongelooflijk schandalige afgang van Frankrijk op het WK wat ervoor gezorgd heeft dat het hautaine Franse gedrag voor jaren in de ijskast is verdwenen

Dit was absoluut het moment van het jaar, en waarschijnlijk blijft het ook het moment van de eredivisie uit de hele historie. De ultieme vernedering van een elftal wat zichzelf absoluut geen betaalde voetballers mag noemen athans op dat moment. Het was ook het moment dat Feyenoord het diepst gezonken was. Iedereen die ik ken heeft vanaf dat moment sympathie voor Feyenoord puur uit medelijden en leedvermaak. Je moet het zien als FC Knudde.
Vroeger keek je tegen Feyenoord op als een schitterend trotse club. Sinds die nederlaag is die tijd defenitief voorbij en houdt iedereen zijn hart vast dat Feyenoord niet degradeert.

Dit kan toch nooit het moment van het jaar zijn, kom op zeg. Het moment van het jaar vind ik de Wk-finale en de winst op Brazilie en als goede 3e het unieke kampioenschap van Twente. En dit zeg ik niet als mooiste maar als beste prestatie. IN een jaar waar zoveel memorabele momenten zijn geweest en dan precies dit wordt gekozen als moment van ht jaar. Nee jongens tuurlijk is het geen ajaxzone

het is eerder de vernedering van het jaar ik vond eerder de verloren wk finale en de rhakje van robben want eerlijk is eerlijk iedereen raakte in shock naa die hakbal haha

Als ik aan 2010 moet denken over een aantal jaar dan denk ik zeker niet terug naar het moment van PSV - Feyenoord. Nee, ik denk dan aan het WK en alles erom heen. Dat blijft voor altijd. Wie weet duurt het wel weer 30 jaar voordat we zoiets meemaken.

Die 10-0 zal ik als Feyenoordfan zeker niet snel vergeten als ik terugdenk aan het voetbaljaar 2010. Maar dit jaar staat voor mij echt in het teken van het WK en de verloren finale. Na de verhalen over 74 en 78 weet ik nu hoe het voelt om een Wk-finale mee te maken (en te verliezen). En het moment van die finale is voor mij niet de goal van Iniesta, maar de kans van Robben. 2 centimeter hoger en het was gewoon raak... Maargoed, het WK van oranje was voor mij het moment van 2010.

Ik vond de handsbal van Suarez het mooist!
Finaleplek was ook knap, maar het verschrikkelijke voetbal ben ik nog niet vergeten. De overwinning op Brazilie daarentegen was wel mooi, dus die staat op de 2e plaats. Tot slot het kampioenschap van Twente, pijnlijk maar wel historisch. De 10-0 overwinning hoort er niet bij, als iemand Feyenoord moet venederen dan is het Ajax .
Overigens vind ik het raar als een hele wedstrijd een moment is..

Mijn moment van het jaar is de staande ovatie voor Iniesta uit bij (vijand)espanyol. Kippenvel moment!
Zo zie je dat voetbal maar een spelletje is!

Ja, opzich is dit wel te begrijpen. Een topclub tegen een topclub, want dat is Feyenoord nog wel, winnen nooit vaak met dikke cijfers van mekaar en 10-0 is dan ook wel heel erg veel. Voor mij is dit niet het moment van 2010, dat is nog altijd het heldenontvangst van Oranje. Dat was gewoon schitterend om te zien. Dat gefeest en die huldiging, erg mooi. Maarja, ik kan wel begrijpen dat veel mensen de 10-0 nederlaag het moment van 2010 vinden.

Dat het merendeel van de volgers van voetbalzone bestaat uit Ajax supporters wisten we al.
Dat weten we en dat wordt regelmatig,zoals nu ook weer,duidelijk.
Mijn moment is het kampioenschap van Twente.
Dat het merendeel van de volgers hier niet voor heeft gekozen kunnen we ons voorstellen.

Ik vind het wel raar dat de 5-0 van Barca-madrid er niet tussen zit.

'dit zeg ik niet om haat te zaaien ik ben zelf ook voor Madrid'

7 januari 2011 om 19:34

Precies, dat was toch een beetje de ultieme vertoning van het nieuwe voetbal tot perfectie uitgevoerd! Maar het heeft natuurlijk niet zoveel met Nederland te maken, daarom zal het er niet tussen hebben gestaan.

Als we het over dieptepunten hebben vind ik trouwens de goal van Iniesta nog steeds boven aan staan. 10 tegendoelpunten is misschien pijnlijk, maar 16 miljoen Nederlanders die het wereldkampioenschap door de neus geboord zien worden, dat vind ik persoonlijk iets erger

Qua hoogtepunten toch wel de ontvangst van Oranje, 2e plek blijft fantastisch.

Voor feyenoord is dit ook niet slecht geweest want toen zijn de ogen in rotterdan open gegaan en de hulp van investeerders in een stroom versnelling gekomen en zo doende krabbelt de club weer op

Moment van het jaar was de vernedering van Feyenoord, meldt de kop.
Ook in het artikel schrijft Voetbalzone nogmaals dat de eer van het moment van het jaar voor Feyenoord is weggelegd.
De bezoekers van VZ konden stemmen op ''psv-feyenoord 10-0''
Dit item heeft gewonnen, maar ik weet zeker dat de meerderheid op de 10-0 winst voor psv heeft gestemd en niet op de nederlaag van Feyenoord, zoals vz suggereert.
Ik heb met beide clubs niets, maar ik vind dat psv te weinig eer krijgt hiermee, en dat Feyenoord te veel (en hiermee ook weer te vaak) in een slecht daglicht wordt gezet.
Het is de wedstrijd, welke eindigde in 10-0, die het moment van het jaar is geworden. Het woord vernedering is er na de stemming bij verzonnen.

Vooropgesteld, ik ben een Psv-fan in hart en nieren. maar ik heb twee opmerkingen op deze uitslag. Allereerst heb ik iets tegen het woord vernedering. ''feyenoord van de mat gespeeld door Psv'' was netter geweest. En het zegt ook iets positiefs over PSV en niet alleen iets negatiefs over Feyenoord. Ten tweede zijn er mijns inziens veel mooiere staaltjes van voetbalkunst vertoont. Barca vs Real bijvoorbeeld of Nederland-brazilië op het WK. Ik vind ook dat je een trap, handsbal, blessure en beet niet bij het moment van een jaar horen. Als je deze verkiezing het dieptepunt van 2010 had genoemd dan had je wat mij betreft wel Suarez en De Jong moeten noemen.

Toch het doelpunt van Spanje, als je reëel bent, hoe jammer ook

Ik kan me in principe wel vinden in de uitslag. Alleen waarom de 10-0 nederlaag van Feyenoord en niet de 10-0 overwinning van Psv. Altijd moet er het negatieve uit worden gehaald, maar PSV speelde die wedstrijd ook gewoon heel erg goed, maar daar spreekt niemand over. Wel een beetje jammer vind ik.

Had ik natuurlijk verwacht. Dit is een unicum in de geschiedenis van Feyenoord, verliezen met zo'n uitslag is natuurlijk een embarrassment to say the least. Eigenlijk zou de gemiste kans van Robben in de WK finale ook een moment opname moeten verdienen.

Ja dit was in ieder geval wel mijn moment ja als Psv-supporter. Bovendien heeft deze ene uitslag enorm veel commotie teweeg gebracht, zoveel dat er een paar weken later ene heer Blokman aan tafel verscheen bij Dwdd om een tientje te bietsen bij Jan Mulder, tja dan is het niet zomaar wat.

Beetje jammer dat dit moment van het jaar is geworden. Natuurlijk is dit fantastisch voor PSV en zijn supporters maar het moment van het jaar? Nee. Het WK was vele male mooier, iedere Nederlander heeft hier plezier aan beleeft. Aan de 10-0 alleen maar Psv'ers.
Ik vind het eigenlijk een beetje sneu dat dit moment an het jaar is, maarja de democratie heeft gekozen

Voor mij was dit ook echt met een dikke voorsprong het leukste en fijnste moment van 2010.

Ik ga voor Andres Iniesta schiet Spanje naar wereldtitel,

ten Tweede had de pol anders gemogen in mijn ogen dan had het de moment van PSV moeten zijn inplaats van Feyenoord

Psv speelde die wedstrijd gewoon waanzinnig goed en profiteerde optimaal van de rode kaart

ik vind dit moment een minder moment als feyenoord supporter maar volgend jaar in de kuip 11-0

7 januari 2011 om 22:57

Als ze 2011 maar 3 punten pakken thuis tegen Psv ben ik allang tevreden maar zie feyenoord liever winnen van ajax dan psv Liefst van beide

7 januari 2011 om 23:17

Feyenoord wint thuis ook echt niet van PSV hoor, in de kuip krijgen ze nog een keer klop..

7 januari 2011 om 23:23

Ga het eerst zien dan pas oordelen ook een Psv blijft geen Psv Zolang reis weg blijft is alles goed

Ik zou toch wel voor het WK gaan, net zoals veel mensen hier zeggen. Het is mogelijk dat Oranje een hele lange tijd niet meer zo ver komt op een eindtoernooi. Toch zou ik die 10-0 ook niet heel snel vergeten.

De kop had beter kunnen zijn: Monsteroverwinning van PSV op Feyenoord gekozen tot moment van het jaar..

Altijd maar zielig dit dat voor Feyenoord wat een dieptepunt. Nee heb het eens over de klasse van PSV die dit voor elkaar kregen!

7 januari 2011 om 23:27

Ben toch benieuwd hoe Psv de tweede helft gaat oppakken van het Siezoen Ben toch bang dat Ajax er vandoor gaat met de landstitel Wandt ik zie Psv al geen punten meer pakken Tegen psv en ajax verder zullen ze nog wel wat uitwedstrijden punten weg geven Als Psv echt een toplub was Had het ook Cl gespeelt net als Ajax en Twente dus hou ff op met je Klasse

8 januari 2011 om 00:37

Nog steeds gefrustreerd?
Als je met 10-0 van Feyenoord wint is dat toch gewoon goed?
En waarom zou PSV thuis niet van Ajax kunnen winnen.

8 januari 2011 om 01:38

Maar goed dat Feyenoord jaar in jaar uit CL speelt dan!
En dat volgens jou Ajax er met de landstitel vandoor gaat is ook nergens op gebaseerd.
Tot nu toe heeft PSV nog altijd de beste papieren..
Idd koevermans10 volgens mij is hij nog steeds gefrustreerd.

Ik zal het wk en de huldiging langer herrineren dan Psv-feyenoord.

Psv-feyenoord 10-0 3,6 (450 stemmen)
10-0 natuurlijk het is historisch maar tegen een ploeg die 15de op de ranglijst stond vind ik het niet het moment van 2010.
Nederlands elftal krijgt heldenontvangst 3,5 (436 stemmen)
door de arrogantie van de Knvb om de rechten alvast te verkopen( met de kans dat je ook nog eens zou kunnen verliezen van Spanje de favoriet bij de bookmakers) moest het doorgaan niks mooi gebaar puur commercieel.
Het kampioenschap van FC Twente 3,45 (426 stemmen)
dit is het moment van 2010 als iets speciaal is is dit het wel, je wordt maar 1 keer eerste keer kampioen van Nederland.

Waarom wordt dit item steeds naar boven geplaatst? Alsof iemand dit boeiender is dan normaal voetbalnieuws. Elke keer als ik die kop lees wordt ik weer verdrietig.

Het Nl-elftal wordt ernsit tekort gedaan met deze vote. Het halen van de Wk-finale is toch echt wel het moment van het jaar. Verloren of niet, dit is een prestatie van groot formaat. Groter dan de 10-0.

Hoewel dit nooit had mogen gebeuren, hecht ik toch niet zoveel waarde aan deze nederlaag, dit was gewoon Feyenoord niet, al een zwaar verzwakt elftal die ook nog eens héél veel pech had in deze wedstrijd, ik zeg altijd, in 2010 wonnen we ook met 3-0 in Eindhoven, dat zegt genoeg...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren