Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Circus City

Laatste update:

Het was een willekeurige dag in het oosten van Manchester. Er staat een alledaagse training op het programma. Eerst arriveren sjeik Mansour, Roberto Mancini en de bijbehorende staff. Nadat zij hun peperdure bolides geparkeerd hebben druppelen ook de spelers één voor één binnen. Wanneer ook zij hun voertuigen geparkeerd hebben oefent Mario Balotelli nog even z'n norse blik in de weerspiegeling van zijn velgen. Het is immers van levensbelang dat hij zo ongeïnteresseerd mogelijk voor de dag komt. Als hij klaar is, gaan de poorten van het City of Manchester stadion open. Het hele gezelschap marcheert vol goede moed naar binnen en de dag kan beginnen. Circus City is geopend!

De selectie zoekt onmiddellijk de kleedkamer op waar zij zich in een rap tempo beginnen met omkleden. Mancini hangt zijn sjaal aan de kapstok, spreekt zichzelf nog wat moed in voor de spiegel en betreed het leeuwenhol. Als hij de kleedkamer binnenkomt ontwijkt hij nog net een schoen, en manoeuvreert hij zich katachtig door de losgeslagen menigte richting zijn tafel. Zodra hij de aandacht van de groep heeft probeert hij ze duidelijk te maken wat de bedoeling is van vandaag. Hij vertelt dat ze zichzelf moeten zijn en dat hij zelf vandaag in z'n kantoor werkzaam is mochten ze hem nodig hebben. Niet wetend of ze het hebben begrepen bergt hij z'n spullen op en loopt richting zijn kantoor. De spelers lopen naar het veld, waar zij alle remmen los zullen gooien.

Eenmaal op het veld aangekomen, liep Balotelli wat verveeld in het rond. Hij droeg een shirt met daarop de tekst Golden Boy. Jerome Boateng kon deze actie niet bepaald appreciëren en besloot actie te ondernemen. Hij nam een ruime aanloop, rende naar hem toe en gleed hem van achteren vol overtuiging onderuit. Balotelli wist niet wat hem overkwam. Zodra hij opstond en besefte wat er was gebeurd spookte er maar één woord door zijn hoofd: wraak! Op het moment dat het duo met elkaar op de vuist wil gaan haalde Gareth Barry de twee kemphanen plots uit elkaar. Eerst moesten namelijk alle spelers hun inzet plaatsen op een van de twee krijgers. Shay Given verzamelde al het geld, zo had hij toch nog iets te doen. Adam Johnson mocht het op zijn beurt tellen, ook hij liep er ietwat verveeld bij. Wanneer iedereen een maandsalaris had ingezet kon het gevecht worden voortgezet. Het eindigde uiteindelijk onbeslist. Balotelli was aan de winnende hand maar was te lui om het af te maken. Micah Richards keek beteuterd toe op gepaste afstand. Hij zou dolgraag een keer de krachten meten met Balotelli, ware het niet dat die hem nog steeds voor een spiegel aanzag.

Mancini had op dat moment wel wat anders aan z'n hoofd. Hij stond inmiddels aan de zijlijn van het veld en had Carlos Tevez bij zich geroepen. De wedstrijd tegen Bolton Wanderers was immers al over twee dagen en ze hadden nog nauwelijks gerepeteerd. Nog één keer legde Mancini het in gebrekkig Engels uit aan Tevez: "Wanneer ik jou wissel, reageer je zichtbaar geïrriteerd met behulp van enkele wegwerpgebaren, oké?'' Tevez knikte enthousiast. Nadat ze het een aantal keer geoefend hadden waren ze klaar voor Bolton. Het was ook alweer een tijdje geleden dat Tevez negatief in het nieuws kwam, dit tegen het zere been van de clubleiding. Deze wissel zou voor Tevez tevens een prima motief zijn om later dwars te gaan liggen bij de contractonderhandelingen. Een win-winsituatie dus. Tevreden keerde Mancini terug naar zijn kantoor, waar hij een welverdiend kopje koffie nam.

Naast het kantoor van Mancini zat sjeik Mansour tevreden toe te kijken hoe zijn aankopen incident op incident stapelden. Voldaan kroop hij achter z'n computer en opende zijn spelersdatabase. Het was namelijk wel weer eens tijd voor wat nieuwe aankopen. Populaire zoektermen van de sjeik zijn: hoge vraagprijs, onberekenbaar karakter en incidentgevoelig. Bovenaan zijn scherm verscheen de naam van Wayne Rooney. Maar natuurlijk, dacht hij! Een speler die zijn vrouw bedriegt met een escortdame en de club die van hem houdt op een schandalige wijze behandelt is immers een must have! Eerder die dag had hij al een scout richting Eindhoven gestuurd om de nek van Otman Bakkal grondig te bestuderen. Wanneer de bijtafdruk diep genoeg was kon Luis Suárez nog diezelfde dag een contractvoorstel onder z'n neus geduwd krijgen. De Scout was echter niet onder de indruk en de sjeik besloot de onderhandelingen te staken. Terwijl Suárez vanuit Uruguay het nekvel van Bakkal vervloekte, was Mancini inmiddels druk bezig een manier te vinden om met elf verdedigende middenvelders te spelen. Wanneer dit onmogelijk bleek, keerde hij beteuterd terug naar het trainingsveld voor de afrondende fase van de dag.

Terwijl James Milner, Gareth Barry en Joe Hart inmiddels al een biertje aan het nuttigen waren in de clubkantine, was Nigel de Jong nog steeds op het trainingsveld te vinden. Hij oefende zijn bikkelharde tackle op een pop van piepschuim. Tevreden keek hij toe hoe het piepschuim uit elkaar spatte. Na z'n laatste tackle van de dag besloot Kolo Touré hem overeind te helpen. Een assistent-trainer gaf uit reflex een gele kaart en het gezelschap lachte. De perschef ving hier echter een glimp van op uit z'n kantoor en haastte zich uitgerust met fotocamera richting het veld. Vanuit de verte riep hij dat ze zich niet moesten bewegen. Wanneer hij dichterbij kwam maakte hij snel een paar kiekjes. ''De tabloids zullen hier morgen van smullen'', zei hij trots en keerde terug richting zijn kantoor. De spelers beseften dat deze geslaagde actie een mooi slotakkoord was van deze tumultueuze dag. Zij trokken daarom tevreden richting de kleedkamer.

Mancini wachtte de spelers op in de kleedkamer voor een korte evaluatie. Op het moment dat iedereen zich had omgekleed schraapte Mancini zijn Italiaanse keeltje en vroeg hij om stilte. Hij vertelde dat iedereen trots mocht zijn op zichzelf en dat hij erg tevreden was over de behaalde progressie. Er was voor voldoende opschudding gezorgd en de tabloids hadden weer genoeg materiaal. Een enthousiast Italiaans-Ivoriaans-Nederlands-Engels-Servisch-Argentijns-Togolees-Spaans-Iers-Duits geroezemoes vulde de kleedkamer. De mannen van City waren welbewust van wat zij gepresteerd hadden. Trots verlieten ze stuk voor stuk het stadion. Mancini slaakte een zucht van opluchting. Maar ook hij wist: morgen is er weer een nieuwe dag vol trammelant!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Erg leuk geschreven ik kon het vlot doorlezen soms zaten er grappige dingen in
en ik vind dat je helemaal gelijk hebt!!

Dikke 5 sterren waard!!

Hahaha echt een leuke column dit had zo van Nico Dijkshoorn kunnen zijn.

Haha, geweldig stuk! Mooi geschreven met veel humor, ik heb er met een brede glimlach naar zitten kijken en lezen. 5 Dikverdiende sterren!

*****

Waar de meest actuele 'clubexpert' van Berdyev constant werd betiteld als column, moet ik juist aangeven dat dit een echte column is. Ik heb ontzettend genoten van het stuk, met een paar mooie feiten (waargebeurde situaties) geimplementeerd in je stuk en een heerlijke schrijfstijl. Echter liepen niet alle zinnen vloeiend over in elkaar, waardoor ik wel enkele malen terug moest lezen wat er ook alweer werd gezegd. Klein minpuntje daarvoor. Verder is je tekst wel goed geschreven en is het zoals net gezegd een echte Nico-dijkshoorn column. De beoordeling wacht ik nog even mee, want heb eerst nog een vraag voor jou.

Wat ik mij alleen afvraag is waarom je deze column hebt geschreven? Welke aanleiding was er voor jou om Manchester City af te schilderen als een circus vol hersenlozen? Just curious ..

29 december 2010 om 12:49

Precies! Het is een column! Dus laten we nou niet met zijn allen gaan zeiken dat dit niet genoeg informatie bevat! Ce's zijn allang geen echte Ce's meer. Nou en? Dit biedt toch (minstens) net zo veel amusement?

Ik zal even in het kort de achterliggende gedachte van m'n verhaal vertellen, voor het geval mensen denken dat die er niet is haha.

Wat ik een beetje probeer aan te geven is dat de leiding van City (in dit verhaal sjeik Mansour) de meest wispelturige spelers haalt en de arme coach mag het maar bij elkaar zien te houden.

Daarom staat er ook eigenlijk helemaal geen échte training op het programma. Bij City is er namelijk nauwelijks tijd om te trainen. Als Mancini zijnde ben je alleen maar aan het people-managen. Constant die verwende zieltjes bij elkaar houden en tevreden stellen.

Ik doel hiermee echter niet op de hele selectie van City. Er zitten namelijk genoeg prima jongens tussen. Het zijn dan ook maar een paar spelers waar ik op doel, echter zijn dit wel allemaal aankopen van na het grote geld.

Het lijkt bijna wel alsof de leiding houd van al dat tumult. Daarom ook die sjeik die vanachter z'n computer de meest problematische spelers probeert te vinden. Dit is echter allemaal met een vette knipoog bedoelt.

Als laatste nog even de toevoeging dat ik helemaal niks tegen City heb, en dat dus niet de reden van dit verhaal was. Het was meer een gedachte-kronkel die zich uitte in een verhaal. Net zat ik even de eerste helft van City te kijken tegen Villa en ik kan er prima van genieten. Er gebeurt alleen wel erg veel rondom het voetbal en daar gaat deze CE dus over. Een beetje het kerst-filmpje ala Psv met alle incidenten, maar dan in geschreven vorm door mij over City

Wat een leuke manier om deze situatie te beschrijven.
- Er zat veel humor in.
- Een harde kern van waarheid.
- Je leest het zo door.

Ook ik geef je 5 sterren.

Ik hoop dat er geen gefrustreerde Mancity fans komen die dit heel serieus gaan opvatten.

28 december 2010 om 17:58

Ik hoop het ook niet, maar dat is m'n bedoeling ook niet natuurlijk. Ik heb verder niks tegen ze.

28 december 2010 om 22:03

Ben het hier mee eens.
Wat een heerlijke column is dit zeg

leuk stuk, leest lekker door en je humor waardeer ik. 5 Sterren

Wat een heerlijk stuk met veel humor.
Ik geef je 5 dik verdiende sterren.

Erg leuk stukje man. Het las echt lekker door en het is goed geschreven. Die 5 sterren verdien je, naar mijn mening, helemaal.

Wat een drama clubexpert. Echt waar gaat het heen.. Heb werkelijk niks gelezen over City dat ik denk nou jij hebt er verstand van. Alleen een beetje goedkoop proberen te scoren. Echt jammer als ik dan zie dat dit alleen maar 5 sterren krijgt en een informatief stuk als dat van Berdyev wordt afgeschilderd met ja te moeilijke namen 2 sterren dan vraag ik me toch af wat nou helemaal de bedoeling is van een clubexpert:s

28 december 2010 om 18:06

Beetje jammer om meteen 1 ster te geven maar moet je zelf weten!

Als ongeveer 10 mensen het wel binnen de normen van een CE vinden vallen en jij niet, moet je je toch afvragen aan wie het ligt.

Het begrip Club-expert is tegenwoordig heel breed. Sommige stukken zijn informatief, sommige fictief. Sommige stukken vertellen je echt wat meer over een club, en sommige stukken lijken meer op een column waarin de schrijver een bepaalde boodschap over probeert te brengen.
Als het er niet van houd prima, maar je kunt wel iets genuanceerder beoordelen

28 december 2010 om 18:12

Tsja als ik een clubexpert lees dan ga ik er van uit dat ik dingen lees die informatief zijn en of nieuwe weetjes, echter niet een stuk vol met speculaties en dat is inderdaad mijn mening en dan hoef ik niet te kijken wat andere daar van vinden want als ik me daardoor zou laten beinvloeden zou ik nooit meer een eigen mening kunnen vormen.

Je hebt inmiddels je post aangepast dus zal dat ook maar even doen. Het leuke is met het beoordelen van een CE dat het niet goed of fout is. Er is niet maar 1 antwoord mogelijk. Ik vind het een verzonnen onzinstuk waar geen 1 ding staat waarvan je zeker weet dat het waar is. Ik houd daar niet van dus vandaar die ene ster

@ drogbaa
Spreek lekker voor jezelf, dat het jou amuseert is mooi en daarom geef jij 5 sterren, ik vind het echter 3x niks en geef daarom 1 ster. Dat jij dan meteen sarcastisch moet gaan lopen doen vind ik ook zeer vreemd maargoed zal wel aan mij liggen.

28 december 2010 om 18:41

Je spreek jezelf enigszins tegen. Eerst zeg je dat het niet goed of fout kan zijn, en vervolgens geef je 1 ster. Dat lijkt me behoorlijk fout, 1 ster.

Maargoed je vond het helemaal niks dus dan is het voor jou 1 ster. Al dat werk voor 1 ster

28 december 2010 om 18:56

Nou kan ik er nog een ster bijplakken zodat je traantjes weg gaan?

maar nog ff klein puntje van kritiek waar je dan echt iets aan hebt, probeer in dezelfde tijd te blijven schrijven, dus of tegenwoordige tijd of verleden tijd. Dat leest meestal wat makkelijker.

28 december 2010 om 19:09

Eindelijk iets waar ik je gelijk in kan geven. Daar moet ik inderdaad goed op letten.

29 december 2010 om 12:30

Maestromenno, ik kan mij er wel in vinden dat je zegt dat het nergens op slaat dat er in de CE van Berdyev moeilijke namen staan en dus daarom maar lage cijfers worden uitgedeeld. Toen ik dat zag moest ik toch even slikken over het niveau van sommige mensen hier.

Ik ben alleen bang dat de beoordeling die jij op dit stuk geeft beinvloed is door de reacties en beoordelingen op het stuk van Berdyev. Misschien vond jij het stuk van Berdyev een goed stuk en vond jij het terecht raar dat er zulke lage cijfers gegeven werden. En dat je dan nu denk van ik vind dit niet z'on geweldig stuk dus ik geef meteen 1 ster. Maar of je het nou eens bent met wat Tomtom hier zegt of niet. Je kan hier moeilijk 1 ster voor geven. Ik zelf geef het 5 sterren, omdat het ik een leuk stuk vind en lekker weg leest. Maar als je het er niet mee eens bent kan je altijd nog misschien twee sterren geven, omdat het wel goed geschreven is.

29 december 2010 om 12:33

Ja, dat is inderdaad het enigste minpuntje, voor de rest is het heel erg leuk geschreven. Maar voor de rest is het een heel erg leuk verhaal en de rest van de grammatica etc. klopt allemaal. Het leest ook nog is heel makkelijk weg dus je krijgt gewoon 5 sterren.

29 december 2010 om 12:39

Klopt helemaal wat je zegt Patjuhr. Er zijn teveel mensen die 1 ster geven omdat simpelweg 1 ding ze niet bevalt. De een vind dat het informatief moet zijn, en de ander vind weer dat het amusant moet zijn. De gulden middenweg is om het begrip Club-expert breder te zien. En inzien dat er meerdere soorten mogelijk zijn.

Bedankt voor je beoordeling!

28 december 2010 om 18:07

Ach gossie toch, laten we de clubexperts behandelen alsof het wekelijks in het De Pers terug te vinden. Ce's hoef je niet serieus te nemen. Het is de bedoeling dat je de lezer amuseert of iets bijbrengt. In dit geval amuseert hij ons. Nico Dijkshoorn doet dat ook en hij is Nederlands beste columnist?

28 december 2010 om 20:00

Waar gaat het dan over? Ik lees genoeg dingen die met Man City te maken en ik vond dit stuk erg goed en leuk, dus die 5 sterren verdiend hij helemaal naar mijn mening.

Erg leuk stuk, naast humor heb je ook gewoon gelijk. Het bestuur van Man City zijn allemaal clowns, horen allemaal in Circus City. Schandalig hoge bedragen voor spelers die je uiteindelijk nooit gaat gebruiken. 5 sterren, dik verdiend.

gewelldige stuk.
Leest makkelijk door en heb soms gelachen goede stuk
zeker de 5 sterren waard.

Erg leuk stuk en heel mooi geschreven!
Er zitten ware gebeurtenissen in die met veel humor worden besproken.
Wat mij betreft is dit een voorbeeld voor veel clubexperts, want dit is echt een zeer goede collum!

Jammer dat ik maar 5 sterren kan geven, had er graag nog wat extra willen geven om die je score weer te verbeteren t.o.v meastromenno.

28 december 2010 om 19:00

Bedankt voor je reactie.

Ik ben in ieder geval blij dat veel mensen het wel kunnen waarderen, ik had eerlijk gezegd geen flauw idee wat ik moest verwachten. Het valt me eerlijk gezegd al alles mee. Dus die ene beoordeling is een klein smetje meer niet

28 december 2010 om 19:24

Het is de uitzondering die de regel bevestigt dat je een leuk stuk hebt geschreven
vind het alleen totaal geen CE vandaar die score.. En trouwens blij dat we het iig op 1 punt met elkaar eens zijn

29 december 2010 om 12:47

Jij moet echt nodig je begrip van een CE eens gaan verbreden... Wanneer iets geen informatie bevat hoeft het toch niet gelijk een slechte CE te zijn?. Als je de afgelopen tijd niet onder een steen hebt geleefd heb je allang door dat Ce's steeds meer richting collumns gaan. In dat licht gezien is dit gewoon een erg goede Ce/column. Op een uiterst leuke manier, met een scherp randje is de situatie bij City afgeschilderd, ik had het niet beter kunnen doen...

29 december 2010 om 13:24

Bedankt Tjibbo. Je omschrijft het precies zoals ik er ook over denk!
Het zijn tegenwoordig gewoon Columns, alleen is die memo niet bij iedereen aangekomen.

29 december 2010 om 17:24

Ik moet? Lijkt me al een raar begin van je comment. Dat ik niet 24/7 Ce's lees duidt volgens mij niet echt op het leven onder een steen in tegenstelling tot jou daar jij het normaal vindt om alles hier te lezen ach ieder zijn eigen leven zullen we maar zeggen. Alleen wat zo storend is, is dat mensen als jij hun mening als geit verkondigen en anderen dingen proberen op te leggen omdat je zelf iets vindt.

29 december 2010 om 17:32

@ Maestromenno

Wat Tjibbo zegt is geen mening, en al helemaal geen geit. Het is namelijk een feit dat een clubexpert tegenwoordig meer op een column lijkt dan op een stukje informatie. Daarvoor heb je wikipedia al. Het is veel breder geworden.

29 december 2010 om 17:41

haha koning ook niet denken van ow hij heeft verkeerd getypt, maar gewoon is geen geit neerzetten. Maar misschien ging het niet over deze post expliciet maar de posts in het algemeen?

30 december 2010 om 08:54

Ik moet lijkt me helemaal geen raar begin van een comment. Comments zijn voorzover ik weet (en jij laat dat hier ook de hele tijd zien) om je eigen mening te geven. Om die wat prikkelender over te laten komen heb ik het woord ''moeten'' gebruikt, dat heeft blijkbaar gewerkt...

Over beeldspraak heb jij volgens mij ook al weinig kaas gegeten. Het onder een steen leven was puur beeldend bedoeld. Omdat jij dat blijkbaar niet hebt begrepen wil ik dat wel iets verder uitleggen. Wanneer je de afgelopen tijd ook maar enigszins enkele Ce's hebt gelezen zou je al door kunnen hebben dat het steeds meer richting columns gaat. Gezien jouw aantal reacties en views (een veelvoud van het mijne) was ik ervan uit gegaan dat jij misschien ook wel eens een CE las. My bad...

Dan wil ik je aanraden ze toch wat vaker te lezen...

30 december 2010 om 18:16

Ik moet zou niet raar zijn inderdaad maar aangezien het ik moet op het jij moet van jou slaat is het opeens een ander verhaal. En beeldspraak, ik neem aan dat je toch wel snapt dat ik begrijp wat je er mee bedoeld. Alleen als je onder, onder een steen leven al verstaat dat ik niet alle Ce's lees vraag ik me af wat voor een leven jij hebt. Maar bedankt voor de tip zal voortaan alle Ce's gaan lezen en van commentaar voorzien.

30 december 2010 om 18:19

Doe maar niet. Niemand zit te wachten op jou commentaar. Je begrijp niet eens dat hij met ''ik moet'' gewoon precies bedoelde wat jij ook bedoelde.

Grappig stuk,was makkelijk en leuk te lezen! In het begin dacht ik waar gaat dit over, maar het stuk is echt leuk!

Heerlijk geschreven stuk. Je verteld op een humoristische manier precies wat ik ook een beetje denk van Manchester City. Zeker weten 5 sterren, omdat niet zoveel mensen in staat zijn om mij te laten lachen via een column.

28 december 2010 om 23:01

Daar ben ik blij om. Toch wel grappig om te zien hoe sommigen het kunnen waarderen en anderen het helemaal niks vinden. Ik had vooraf ook geen flauw idee eerlijk gezegd.

31 december 2010 om 18:02

Zolang jiij plezier had met het schrijven van deze column/ce is het goed toch? En als van de 15 lezers 14 het leuk vinden is de missie helemaal geslaagd.

Ik ben 1 van die 14 trouwens. Jij ziet City hetzelfde als ik. Een aandachtsgeile club. Niet dat alle spelers aandachtsgeil zijn maar met jongens als Balotelli,tevez,richards kan je het aan zien komen

Haha dit was echt wel een leuk stuk man. Nou moet ik zeggen dat ik dit al vond op het moment dat ik doorhad dat het op z'n Dijkhoorns geschreven was..deed je dit bewust of is dit toeval?

28 december 2010 om 22:34

Neehoor dat is dan toeval blijkbaar. Ik lees tegenwoordig niet veel columns van Niko Dijkshoorn eerlijk gezegd. Maar grappig dat je het erop vind lijken

Geweldig, lijkt me wel een verhaaltje voor het slapengaan! Echt hilarisch.

Ik vind het niet echt goed geschreven, maar de boodschap is wel met een knipoog weergegeven. Ik vind het ook alleen niet echt een clubexpert, maar dat is mijn mening.

Ps: Argentijns is geen taal, in Argentinie spreken ze gewoon Spaans

Dat bijna iedereen hier zomaar vijf sterren voor geeft snap ik niet. Ik vind het stuk niet heel lekker lezen en er staan ook een paar foutjes in, hoewel dat op zich nog niet eens zo erg is. Maar verder vind ik het een beetje goedkoop scoren met de bekende karikaturale beelden van bepaalde spelers. Echt geweldige humor staat er ook niet in, op een paar dingetjes na.

Begrijp me niet verkeerd, het is geen dramatisch stuk of zo. De boodschap die je wilt overbrengen is duidelijk en er zit wel een kleine kern van waarheid in. Maar dat iedereen vijf sterren geeft zou zeggen dat dit één van de beste clubexperts is die hier geschreven is op Voetbalzone, en dat is het echt niet.

Ik ga je geen sterren minder geven omdat ik vind dat anderen teveel hebben gegeven, want het blijft gewoon een persoonlijke mening natuurlijk. Toch rond ik naar beneden af, ik wilde er 2.5 geven.

28 december 2010 om 22:53

Je zegt dat het geen dramatisch stuk is. 2 sterren beschouw ik toch wel als een beoordeling voor een dramatisch stuk.

Bovendien wil een beoordeling van 5 sterren echt niet zeggen dat dit een van de beste stukken op voetbalzone is. Bij elk artikel zijn er wel beoordelingen van 5 sterren te vinden. Gelukkig zijn er ook nog mensen zoals jou die 2 sterren geven zodat het gemiddelde weer daalt. Op die manier komt blijkbaar elk stuk op z'n reële sterren-aantal terecht.

28 december 2010 om 22:56

Dat snap ik, maar als de meerderheid vijf sterren geeft, dan vindt de meerderheid dit dus blijkbaar één van de beste stukken hier gepubliceerd. En dat vind ik niet.

Zoals ik al zei wilde ik eigenlijk 2.5 ster geven, als cijfer dus een 5. Dat is geen dramatisch cijfer. Maar door mijn afronding naar beneden wordt het dan een 4.

Maar laat je niet van de wijs brengen, de meesten vinden dit een geweldig stuk. Het zal wel een persoonlijke smaak van me zijn.

30 december 2010 om 09:13

Ik denk niet dat de meerderheid dit een van de beste stukken vindt die gepubliceerd is. Het is echter wel een van de betere, het heeft van alles wel wat. Zodra een CE echter bij een van de betere behoort zul je zien dat het overgrote deel zomaar 5 sterren geeft.

Ikzelf heb vijf sterren gegeven omdat ik de humor die erin zit juist wel weet te waarderen. En het zijn misschien bekende karikaturele beelden, hij is wel de eerste die ze in deze vorm op VZ heeft gezet!

Sorry, maar om dit stuk qua sterinhoud te vergelijken met de grandioze stukken van toontje66, vind ik heel erg ver gaan. Het stuk is amusant, en aardig geschreven. Daarentegen ook volledig uit de lucht geplukt(je onderbouwt in je stuk niet eens waarom je het zo ludiek beschrijft) en ik vind het geen sterke opbouw hebben. Plus- en minpunten van elkaar weggestreept kom ik op 3 sterren. Ik hoop dat je in een volgende column een andere kant van je laat zien, want talent voor een stuk schrijven heb je zeker.

28 december 2010 om 23:23

De omschrijving waarom ik het zo ludiek beschrijf staat tussen de reacties, reactie 5 om precies te zijn. Ik vond het een beetje raar om na het hele verhaal opeens nog een persoonlijke noot toe te voegen, dus deed ik het zo. Over de opbouw kan ik je wel gelijk geven. Ik was er zelf ook niet helemaal tevreden. Hoe meer ik echter nadenk na het schrijven van m'n stuk hoe meer ik ga twijfelen. Soms druk ik dan in een impuls op de verzend-knop, zodat ik het kan loslaten. Dat was dit keer het geval

Heel leuk verhaal! Hahaha! Ik heb hier wel om zitten lachen, mijn complimeten. Het las leuk en en zat veel humor in. Vooral die stukjes van Balotelli vond ik mooi. 5 ster van mij

Schitterend stukje, grappig verteld.
5 sterren

Mooi geschreven, maar wel een aantal kleine foutjes, onder meer dat ze in argentinië spaans spreken.
Voor de rest niet veel op aan te merken, vond je titel uitnodigend, moest meteen aan circe de soleil denken, daar heeft het wel wat van weg :P

edit: klikte op de 3 sterren ipv 4 sorry

30 december 2010 om 20:42

Normaal ben ik niet van het compenseren, maar als iemand mis klikt wil ik dat wel doen..

30 december 2010 om 21:44

Dat had ik nou weer niet verwacht Didioni. Ik weet niet waar het vandaan komt, maar bedankt.

31 december 2010 om 02:42

Dankje, combinatie van laat wakker zijn en een slechte muis zorgen nog weleens voor wat foutjes..

Leuk stukje. Je geeft leuk de waanzin van het hedendaagse voetbal aan. Een waanzin die er niet alleen bij City is maar ook bij heel veel andere clubs. Dat de feiten misschien niet allemaal kloppen is niet zo belangrijk. Mooie clubs worden tot speelbal van de sjeik Mansour’s van deze wereld en deze mannen maken het voetbal langzaam kapot.

Leuk en grappig geschreven stukje. Er zaten wel een paar verleden tijd/tegenwoordige tijd fouten in, maar die zijn je vergeven. Alleen baal ik heel erg van een van de laatste zinnen.

In Argentinië spreken ze Spaans
In Togo spreken ze Frans
In Ivoorkust spreken ze Frans

Het zijn niet iets te veel slordigheidsfoutjes om 5 sterren te geven.

29 december 2010 om 10:21

Over die talen heb je gelijk. Ik wou in die zin aangeven hoeveel uiteenlopende nationaliteiten er wel niet in die selectie zitten. Anders leverde die zin ook aan kracht in, als ik zowel voor Togo en Ivoorkust Frans moest opschrijven en Spaans had ik ook al door Silva. Ik wou Tevez toch ook even erin verwerken

29 december 2010 om 11:23

Had dat maar gedaan (2x Frans opschrijven), beter dan helemaal niet

Italiaans-ivoriaans-nederlands-engels-servisch-arg...


Waar is Frans !?

29 december 2010 om 11:36

Ja dan ging men weer denken wie komt er uit Frankrijk dan?

Ik begin al meer te denken dat ik die zin beter weg had kunnen laten haha.

29 december 2010 om 16:56

Ach, dat denk ik niet

Ik vond het wel een aardige zin, want het zette mij in ieder geval aan het denken welke speler bij welke taal hoorde en zo kwam ik erachter dat er veel nationaliteiten in het team zitten. Over duits moest ik zelfs even nadenken.

Over die zin valt sowieso te twisten of hij klopt of niet. Want in de kleedkamer zullen ze toch weinig in hun moedertaal spreken.

Ik vind die zin wel degelijk van toegevoegde waarde.

Leuk stuk, totaal voetballoos maar ik zie een titel en het verhaal past er perfect bij.
Iets wat ik tot op heden weinig zag bij colums, dus chapeau voor dat!

Alleen het kleine minpuntje is dat van Rooney, feiten hoef je niet te verdraaien.
Maar rooney heeft ook gewoon een leven naast het voetbal, en die moet die zelf invullen.
Denk niet dat hij een mooie vrouw heeft omdat hij zo knap is, pingping is het magische woord.
Alleen omdat hij voetballer is wordt het mega groot gemaakt, maar het gebeurd dagelijks.
Dat is mijn enige minpuntje, maar aan de andere kant maak je wel duidelijk waarom je koos voor Rooney en bijv geen Terry.

Ik geef je er 4, vanwege mijn minpuntje, en kijk uit naar je volgende

29 december 2010 om 11:35

Ik snap wat bedoelt. Maar dat moet je ook niet te serieus nemen hoor. Ik heb het natuurlijk gewoon een beetje aangedikt. Het paste zo mooi in het kader van spelers halen met een smetje erop snapje. Spelers met een schandaal in de media, die willen ze graag bij City

Geweldig stuk! Bravo

leuk stuk met grappige deeltjes maar geen echte informatie over Man. C. en toch heel wat grammaticale foutjes. Nu verbeter ik enkel nog maar de tweede alinea.

waar zij zich in een rap tempo beginnen met omkleden.
=> hieraan zie je dat je je eigen tekst niet hebt nagelezen. Dit moet uiteraard zijn: waar zij zich in een rap tempo beginnen om te kleden of waar zij beginnen met zich in een rap tempo om te kleden

-spreekt zichzelf nog wat moed in voor de spiegel en betreed het leeuwenhol.
=> hij betreedt is met -dt

-en manoeuvreert hij zich katachtig
=> een mooi voorbeeld van een contaminatie: je manoeuvreert niet katachtig maar een sprong of eventueel een reactie/ reflex is katachtig.

-niet wetend of ze het hebben begrepen
=> dit moet simpelweg niet wetende zijn

Een erg belangrijk punt is dat je je hele tekst in dezelfde tijd moet schrijven tenzij er een flashback of iets dergelijks in voorkomt. Dit doe je duidelijk niet, in de eerste en tweede alinea begin je in de onvoltooid tegenwoordige tijd en vanaf de derde alinea schakel je over op de verleden tijd.

voor de rest valt het mee op vlak van spelling en grammatica.

Ook bestaat 'argentijns' niet. In Argentinië spreekt men gewoon Spaans. Hetzelfde voor Togo en Ivoorkust waar men Frans spreekt.


voor amusement krijg je 2 op 2 van mij maar bij spelling e.d. 1/2 op 1. Voor het informatieve deel, dat toch eigenlijk het belangrijkste is voor mij, krijg je ook weer een 1/2, ditmaal op 2.

Dat maakt dus 3 sterren

haha grappig stukje Xd
Maar wat zou de leiding denken?
Die moeten hun leiding geven en met dit team kan dat nooit lukken.
Hopelijk blijft ''circus City'' nog lang zo, hebben wij nog wat vermaak

29 december 2010 om 12:40

Ik weet niet wat ze denken. Daarom gaf ik er mijn eigen draai aan

hahaha dit stukje was werkelijk hilarisch!!!

Hoewel ik niks tegen City heb, sterker nog: ik vind ze kwalitatief de beste van Engeland, maar dit stukje liet me echt lachen.

En jij mag nu trots op jezelf zijn, want ik heb eeuwen volgehouden te voldoen aan mijn principe om nooit te stemmen op deze Ce's, maar voor deze ga ik een zeldzame uitzondering maken

5 sterren!

Een clubexpert zoals je hem niet verwacht, maar zeker wel wil verwachten! Grappig, leesbaar en vol actuele gebeurtenissen!

5 sterren!

Het is wel aardig geschreven, maar ik vind het niet echt goed weglezen. en het was voor mij ook moeilijk om mijn aandacht erbij te houden. De humor is ook niet echt mijn humor, maar het is wel een apart stukje.
Ik vind dat het wel erg hoog beoordeeld is....

Aardige CE. Ik vond 'm persoonlijk niet zo grappig(daar beoordeel ik niet op overigens) en er zaten toch een aantal fikse fouten in, maar uiteraard ook een boel goede.

Leuke insteek voor een CE. Voor mensen die vinden dat dit niet informatief is of iets toevoegt wil ik graag zeggen: Nieuwe feiten over clubs vindt je op de hoofdpagina van VZ. Een clubexpert van een grote club als City kan je weinig nieuwe informatie verschaffen. Daarom moeten de inzichten wat dieper worden gezocht. Tomtom probeerde hier een schertsend beeld te geven van het circus wat Man. City volgens hem inhoudt.
Dit is je voor een groot deel gelukt Tomtom. Het beeld dat je wilde creeëren is in ieder geval bij mij overgekomen.
Ik vind echter dat je wel een hoop steken hebt laten vallen. Je verandert in de alinea na de inleiding ineens van tijd. Je gaat van TT naar VT, dan even terug naar TT en dan blijf je de rest van de tekst in VT. Verder beschrijf je dingen te letterlijk. Als Balotelli zijn norse blik oefent moet je dat beschrijven, dan laat je meer aan de verbeelding over. Bijvoorbeeld: Balotelli fronst zijn wenkbrauwen in de weerspiegeling van zijn chromen velgen. Zodra de rimpels in zijn voorhoofd de juiste plooien hebben gevormd loopt hij op de camera's af. Tevreden met het resultaat vertrekt hij naar de kleedkamers.
Voor een scherpe CE als deze vond ik ook het einde wat mak. Het had eruit moeten knallen en dat deed het in mijn ogen niet.
3 sterren.

29 december 2010 om 15:06

Met je kritiek kan ik wel wat. Die tijdsvormen zijn inderdaad niet m'n sterkste kant. Daar moet ik me in verbeteren. Over het einde heb je ook wel enigszins gelijk, had beter gekund!

Grappig stuk met nog een bron van waarheid ook.

Zeer mooi stuk het is inderdaad net Nico Dijkshoorn Junior! Ga zo door zou ik zeggen.
Manchester City is bijna wat hier verteld word.

Sorry ik vond het filmpje van PSV leuker, dit is duidelijk een slap aftreksel hiervan.

29 december 2010 om 16:53

Heel erg duidelijk... Wat een onzinreactie vriend. Onderbouw de boel de volgende keer fatsoenlijk.

29 december 2010 om 17:03

@ Jthomassen

En het filmpje van Psv was al niet eens zo grappig.

Door dit soort beoordelingen ben ik bijna geneigd mezelf sterren te gaan geven. Maar ik hou me vooralsnog in.

29 december 2010 om 17:27

Niet op letten joh, die Jthomassen geeft wel vaker 1 ster zonder enige onderbouwing. En áls hij het onderbouwd, zie je gelijk dat hij weinig van het spelletje voetbal snapt. Wat meer respect voor iemand die hier aardig wat tijd in steekt zou wel op zijn plaats zijn.

29 december 2010 om 17:31

Haha oke weet ik dat ook weer. Dan vind ik het niet zo erg dat er geen onderbouwing bij staat, als ik er toch niks aan heb!

30 december 2010 om 12:18

Kun je het nog steeds niet verkroppen Ayoze?
Ik geloof dat als ik zeg dat het ergens een slap aftreksel van is, er geen verdere onderbouwing nodig is. Iedereen die het niet eens is met jou heeft weinig verstand van voetbal in jou ogen. Gelukkig zie ik wel in dat jij in iedere CE probeert een bruine neus te halen bij de schrijvers, probeer je stemmen te winnen voor je volgende CE?

30 december 2010 om 12:49

Laat me niet lachen man. Je praat met 'iedereen' en 'iedere', maar kom met voorbeelden dan? Of kan je dat niet? Het begint een beetje slap van je te worden dat je zo vaak een CE 1 ster geeft, dat verdient bijna geen één clubexpert. Of dacht je soms dat ze er voor betaald worden? Een beetje respect is wel op zijn plaats, afkraken kunnen we allemaal. Als jij het zo goed weet waarom maak je er zelf niet 1? Of ben je daar ook al te laf voor? Ik heb al tijden niet meer gereageerd op een CE en doe dat sowieso niet vaak, dus maak je daar maar niet druk om.

31 december 2010 om 11:11

Je verwacht toch niet dat ik werk ga verrichten voor jou?
Je reageert misschien niet vaak en als je reageert zijn het posts om te slijmen bij de schrijver, juist daarom valt het zo op.
Gelukkig heb je een vol groen randje kunnen opbouwen, hiervoor heb je echter wel veel donkere gaatjes gezien!

31 december 2010 om 14:48

Nogmaals, kom met voorbeelden dan? Je draait er steeds omheen omdat je zelf ook wel weet dat je onzin uitslaat. Iets zomaar roepen kunnen we allemaal, makkelijk scoren heet dat.

29 december 2010 om 17:05

Geef dan eens redenen waarom je het slecht vind? Je bent een van de weinige, maar ik ben benieuwd waarom? Ik vind dit stuk daar in tegen goed geschreven en mijn complimenten aan tomtom18, het was leuk en lang genoeg.

29 december 2010 om 17:13

Heeft lengte er iets mee te maken? Sommige dingen zijn heel kort maar 100 keer beter dan een lange lap tekst. Non-argument. Je geeft zelf ook niet duidelijk aan waarom je het goed vond.

Zo wordt er van beide kanten nauwelijks geargumenteerd.

en @ tomtom... het zijnmaar sterren. Wat maakt t uit of ie je er een of 5 geeft. Als je een goede CE hebt geschreven reageren er veel mensen en dat is bij jou gelukt. die sterren betekenen niet zoveel

29 december 2010 om 17:15

@ feye88

Heb je gelijk in, maar het blijft toch leuk

29 december 2010 om 17:44

feye88

Ik heb hierboven in mijn eerste reactie al gezegd wat ik van de tekst vond. En lengte heeft er zeker wat mee te maken, maarja. Ik heb al gezegd dat ik het een leuk stukje vond dat duidelijk is geschreven. Er zat ook nog humor in en inhoudelijk klopte het prima. Grammaticaal was het dik in orde, zelf heb ik geen fouten kunnen ontdekken. Verder geef ik je wel gelijk, sterren zeggen niet altijd zoveel, maar toch is het leuk als je stukje goed wordt beoordeeld.

29 december 2010 om 18:30

Erg triest van je Jthomassen.

Waarschijnlijk heeft t0mt0m18 hard zijn best gedaan voor deze CE, onderbouw dan tenminste je reactie.. en bijna geen enkele Club Expert verdient één klein sterretje.

30 december 2010 om 12:22

Dat iemand zijn best doet voor een CE wil zeggen dat het een aantal sterren waard is?
Zoals ik hierboven ook al heb gereageerd, het is niet origineel als je het afkijkt van iets anders. Waar hij het van af keek was al op het randje van overdrijven, hij gaat er nog eens verder overheen. Nog steeds ben ik van mening dat dit geen clubexpert is, hij pakt een paar nieuws items die al redelijk oud zijn, overdrijft deze zeer erg en fantaseert er dingen bij. Dit kan ik iemand van de kleuterschool met een beetje fantasie ook laten doen. Geen meerwaarde, geen nieuwe informatie.

Een van de leukste Club Experts die ik tot nu toe heb gelezen
5 sterren

Erg leuk column!
Leest erg gemakkelijk en je onderbouwt je tekst er goed!
Ga zo door!
5*

Erg grappige CE om te lezen Vond het erg origineel verzonnen, chapeau!

Ik kan me niet echt verplaatsen in de kritieken die hier worden gegeven, en al helemaal niet in de kritieken waarom men minder sterren geeft als je een opsomming geeft over het aantal gesproken talen binnen een selectie... Het gaat je er om iets duidelijk te maken en dat is je gelukt. Hoe je dit dan doet moet je zelf weten. Alsof iedereen alle nationaliteiten van de selectie af gaat om te checken of deze wel kloppen, lekker boeiuh... Idem overigens over het argentijns in Argentinie.

Trek je er niets van aan en blijf hier gewoon lekker mee doorgaan. Twijfel vooral niet teveel bij het schrijven van je volgende CE, doe het op jouw manier!

Succes alvast!

29 december 2010 om 19:31

Mooie woorden. Ben blij dat sommigen het niet zo erg vinden. Zelf kijk ik ook altijd naar de boodschap en niet zozeer naar dat soort foutjes.

29 december 2010 om 19:44

Vooral blijven doen! Is toch ook helemaal niet erg! Lekker goedkoop om er een aantal fouten uit te pikken. Had ik ook wel kunnen doen maar lijkt me niet helemaal de bedoeling van deze site

Alsof de columns van Cruyff van zijn hand komen. Die kerel kan nog geen eens fatsoenlijk nederlands spreken, laat staan schrijven...

Haha, grappige column.
Het was heel leuk om te lezen

Leuk geschreven!
Ik dacht bij de titel al meteen dat het iets moest wezen met een 'knipoog' dus daar verdiende je al meteen punten bij mij toen bleek dat dat waar was

En het is een keer helemaal wat anders, niet dat dit nu iedereen moet gaan doen, maar ik vind het een leuk idee, ik had het verder zelf niet beter kunnen schrijven, leest leuk weg, t enige nadeel, net wat hierboven gezegt word is je tijdsvormen

Nu ga je het al bijna jammer vinden dat Rooney niet naar City is gegaan haha,

en van mij verdien je 5 sterren, dat schoonheidsfoutje is niet zo erg,

Leuk om te lezen stuk. Las lekker weg en was ook nog grappig.
Ondanks dat ik liever een informatief iets lees, iets wat wat meer informatie verschaft. Voor zo'n stukje hoef je niet echt clubexpert te zijn, je moet alleen goed kunnen schrijven, iets wat jij blijkbaar echt wel kan!

Dus mijn conclusie is 3 sterren. Niet verhullend, wel vermakelijk. Niet mijn stijl, maar wel goed geschreven.

29 december 2010 om 23:14

Misschien geen expert, maar je moet wel op de hoogte zijn van alle gebeurtenissen rondom City.

Bovendien is het de kunst een clubexpert objectief te beoordelen. Als ik een stuk lees wat niet mijn stijl is, hoor ik evengoed bevoegd te zijn het binnen die stijl te beoordelen. Zolang het maar binnen de normen van een CE valt, een norm die niet echt algemeen bekend is en begrepen word. Daar gaat m'n volgende CE ook over, die ik overigens ook al heb ingestuurd.

30 december 2010 om 13:00

Ik heb wel geprobeerd het objectief in te vullen. Maar ik kwam, het spijt me, niet verder dan de 3 sterren.
En de volgende zal ik zeker ook lezen dan!

Heb erg genoten van je stuk je hebt er veel humor ingezet en ook waargebeurde verhalen zoals o.a. balotelli vs boateng en nog meer van deze momenten.
Puntje kritiek is toch wel je tijdsvormen je zit toch soms in de verkeerde tijd te praten of alles door elkaar maar daar kun je nog aan werken en ik beoordeel clubexperts altijd op hoe leuk ik het vond om te lezen en ik heb me ermee vermaakt had zo een column van Nico Dijkshoorn kunnen wezen die heeft de zelfde schrijfstijl of deed je het erom?.
5 sterren van mij.

Haha, leuk stukje !!
Het enige minpuntje is dat je praat over een ''tumultueuze dag'' terwijl je toch in insinueert dat dit elke dag zou moeten voorkomen?

voor de rest mijn complimenten!

30 december 2010 om 10:44

Ja, maar dat neemt toch niet weg dat ook deze dat vrij tumultueus was

Haha, Leuk! Meer!!! Heb het in 1 adem uitgelezen. Zeer grappig. Wel worstel je soms wat met TT en VT. Maar dat kan je niet van een vijf sterrenscore afhouden.

sorry vond het niet bijster orgineel, dacht zelfs dat het een copy was van een ander stuk dat hier een keer stond over city, dus ff terug gekeken. Is dus geen copy, maar het idee vind ik wel het zelfde dat is namelijk het verhaal wat lfcdutchy?? hier eens geplaatst had.
En misschien zit ik wel fout maar vind het er veel van weg hebben.

30 december 2010 om 11:06

Dat is toch een totaal ander verhaal? Ik heb wel de zelfde letters gebruikt, misschien dat je daar een beetje van in de war raakte? Wat dat betreft is 1 ster wel verdiend ja.

30 december 2010 om 12:28

het idee is toch gewoon precies hetzelfde? Een verzonnen verhaal over de gebeurtenissen bij de club city. Dat jij dan een andere fantasie hebt als die andere schrijver is een ander punt. Maar geloof maar niet dat ik vlug in de war raak hoor...
In eerste instantie dacht ik gewoon dat ik naar een ce aan het kijken was die ik al had gezien, ook niet helemaal gelezen, want ik kom hier niet op de site om wat fantasieverhaaltjes te lezen. Dan kijk savonds wel naar de fabeltjeskrant.
Maar toen ging ik kijken naar je volgende ce en die ging hélemáál nergens over. Weer wat over een al lang uitgekauwd onderwerp over de definitie van de ce. Naar beneden scrollend kwam ik bij de reacties uit waarbij sommigen aangaven dat je deze column uit frustratie over de waardering van je eerdere column had geschreven. Dus ik nog maar eens gaan kijken wat voor reden er zou zijn om je oude ce over city nog een keer te plaatsen, maar het blijkt gewoon om een ander stuk te gaan.
Maar goed uit je reactie blijkt maar weer dat je niet goed tegen kritiek kunt.
Ik dacht gewoon dat het een oud stuk (wat ik niet interessant vond) was wat nog een keer geplaatst was, sorry.
Daarvoor, en omdat het niet interessant is voor mij, (want ik kom nl niet op deze site voor fabeltjes, maar hoop hier wat feiten te vinden die ik nog niet wist). 1 ster.

30 december 2010 om 13:01

Juist....
Dus wanneer meerdere mensen over dezelfde club het idee hebben een CE te willen schrijven dan geeft jij nummer twee per definitie 1 ster, puur omdat hij hetzelfde idee heeft? Het is misschien niet uiterst origineel, maar de uitvoering is verder goed toch? Overigens ben jij de eerste en enige die denkt dit eerder gelezen te hebben. Ik heb de column waaraan jij refereert opgezocht en de overeenkomsten vallen heel erg mee... Misschien mankementje in het geheugen?

Als jij de tijd zou nemen alle reacties van tomtom hierboven en bij zn andere CE te lezen zou je erachter komen dat hij dus juist wél tegen kritiek kan. Hij is echter niet te beroerd om ook erover in discussie te gaan. Dat is een van de belangrijkste onderdelen van deze site (voeren van discussies) en dat jij dat zo miskent getuigt van weinig inzicht.

30 december 2010 om 13:12

Ik zeg toch niets vervelends ofzo? Maar om dan meteen met een reactie te komen als van: ''ik heb wel de zelfde letters gebruikt, misschien dat je daar een beetje van in de war raakte?'' dan vind ik dat toch gefrustreerd overkomen.
Maar dat vind ik dan ook weer van jou reactie: ''en dat jij dat zo miskent getuigt van weinig inzicht.'' Dit soort reacties heeft toch niets met discussie te maken maar is toch gewoon op de man spelen? Vind ik heel erg jammer, houd het gewoon inhoudelijk en niet op de man.......

30 december 2010 om 13:16

En:'' Juist....
Dus wanneer meerdere mensen over dezelfde club het idee hebben een CE te willen schrijven dan geeft jij nummer twee per definitie 1 ster, puur omdat hij hetzelfde idee heeft?''
Goed ff aanpassen dan ''ik dacht gewoon dat het een oud stuk (wat ik niet interessant vond) was wat nog een keer geplaatst was, sorry.
Daarvoor en omdat het niet interessant is voor mij, (want ik kom nl niet op deze site voor fabeltjes, maar hoop hier wat feiten te vinden die ik nog niet wist). 1 ster.

30 december 2010 om 13:21

Ik kan die reactie goed begrijpen. Jij zegt eerst dat je dacht dat je het eerder had gelezen. Je geeft ook toe dat dit niet zo blijkt te zijn. Misschien is het idee wel gejat, maar beter goed gejat dan slecht gedaan toch? Ik vind het dan logisch dat je een gefrustreerde reactie krijgt als de beoordeling alleen is gebaseerd op de originaliteit van het stuk.

Wat betreft het op de man spelen: dat is een onderdeel van het discussieëren. Misschien niet altijd even netjes, maar vaak werkt het wel. Hierbij probeer ik mensen overigens niet direct te beledigen. Indien ik dat wel heb gedaan: Mijn excuses

30 december 2010 om 13:22

@ Bukkieb

Ten eerst heb ik dat andere verhaal nooit gelezen. Dus wat kan ik er aan doen vraag ik me dan af? Nu heb ik het verhaal heb gelezen van Lfcdutchy begrijp ik je alsnog niet. Beide verhalen hebben een totaal andere boodschap. Lfcdutchy komt met een soort theorie dat Mancini het erom doet, terwijl ik de chaos die binnenin de club City heerst probeer te weergeven. Ik zie er weinig overeenkomsten in.

Het heeft me twee dagen gekost voor dat ik getriggerd werd om dit te lezen, maar goed stuk, wat schoonheidsfoutjes en dat van die talen op het laatst is wel een beetje jammer. Leest wel lekker weg en zit goede humor in. Even goed 5 sterren

Super leuk!

het verhaal is goed duidelijk geschreven,
je wisselt het goed af.

Een dikke 5 sterren!

Goed stuk! weining foutjes en het leest lekker snel door,

geef je

Prima stuk, leest het vlot door en zit goede kern van waarheid in.

Dit is een column, gewoon een verhaal die iedereen zou kunnen schrijven.
Je zou in principe hetzelfde kunnen schrijven als een dag uit je leven. Dus wat je vandaag hebt meegemaakt. Ik snap de lijn in jouw verhaal, maar het is niks nieuws. Je verhaal is wel een goed verhaal waar je je goed kan verbeelden, maar heeft niks met expertise te maken. Meer geschikt als column. De rest heb je een goede schrijfstijl

Ik houd wel van zo'n stijl en van het anders doen dan gewoon.
Jammer dat je je op alles wil verdedigen , gewoon op eerlijke kritiek reageren de rest negeren.
Persoonlijk vind ik het verhaal zelf wat slecht uitgewerkt en sommige grappen zijn me te geforceerd.
Voornamelijk voor de goede poging 3 sterren en dat is in mijn ogen een voldoende.

Ik vond de tekst erg leuk geschreven. Misschien een tikkeltje overdreven, want sommige gebeurtenissen gebeurden op andere dagen, maar je hebt deze gebeurtenissen op 1 dag laten afspelen. Ik begrijp dat je het zo hebt gedaan, om een lopend verhaal te creëren, maar toch vond ik het onjuist. Het zijn namelijk verdraaide feiten.
Zo tumultueus verloopt een dag bij City waarschijnlijk helemaal niet, maar door al die gebeurtenissen op 1 dag te laten afspelen komt het wel erg dramatisch over. Hierdoor en door de fouten die je maakt (ik ga ze niet opnieuw opnoemen, dat is hierboven al gedaan) trek ik er 1 punt van af.

Verder is het wel een nieuwe vorm van CE en is het erg amusant. Daarvoor dus mijn complimenten.

Wat ik wel jammer vind, is het feit dat je steeds mensen afkraakt en gefrustreerd reageert op mensen die je weinig sterren geven. Bijvoorbeeld bij je laatste reactie op maestromenno. Ik begrijp dat je kwaad kunt zijn, dat hij je werk niet respecteert. Maar om dan zo gefrustreerd te reageren..
Je verlaagt jezelf alleen maar tot zijn niveau. En het feit dat je die sterren zo serieus neemt, zegt ook wel wat over jou!
Hierbij laat ik het. Ik hoop dat je begrijpt dat het positief kritiek is.

30 december 2010 om 20:17

Bedankt voor je reactie en de bijbehorende kritiek.

Het gaat me niet om de sterren zelf, maar de manier waarop hij hem uitdeelt. Ik weet het ik moet me inhouden, maar ik raakte gewoon een beetje geïrriteerd thats all. Volgens mij heb ik verder ook niet echt gefrustreerd gereageerd op andere reacties, alleen op hem.

En natuurlijk was het overdreven maar anders werd het wel een hele saaie dag. Het gaat er gewoon om dat er veel is gebeurt, en ik koos ervoor om dat zo op te schrijven. Anders moest ik steeds weer naar een nieuwe dag springen dat schiet ook niet op

30 december 2010 om 20:23

Nee bij hem reageerde je echt heel gefrustreerd. Bij de andere reacties was het kalmer, maar je zag aan de reactie dat je gefrustreerd was. Zoals bij je reactie op Periodista. Het zijn ook alleen maar voorbeelden. Ik zeg niet dat je bij iedereen op dezelfde manier reageert. Alleen ik vind persoonlijk dat je melodramatisch reageert op een niet veel zeggend sterretje op internet. Tenzij je natuurlijk columnist wilt worden?

Verder begrijp ik ook heel erg dat je het op 1 dag moest doen. Dat heb ik ook eerder aangegeven. Maar iemand die er minder over weet, kan er een slecht beeld over vormen. En ook je fouten, waren niet echt pietluttig. Vandaar ook dat ik er 1 ster aftrok.
Maar verder was het wel echt een heel amusant stuk!

30 december 2010 om 20:40

Nogmaals het was niet de ster, maar het principe dat me lichtelijk irriteerde. Bovendien is het niet zomaar een sterretje op internet. Dat sterretje geeft aan wat iemand van jou stuk vind. Iets wat jij zelf hebt gemaakt. Wat dat betreft is het niet zo klein als je doet vermoeden. Evengoed geen zaak op leven en dood hoor, maar het is meer de mening erachter waar ik op reageer

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren