Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Honda heeft gesproken met Liverpool en wil weg bij CSKA'

Laatste update:

Keisuke Honda heeft zijn zinnen gezet op een transfer naar Liverpool. De middenvelder van CSKA Moskou, die een jaar geleden vertrok bij VVV-Venlo, heeft inmiddels een gesprek achter de rug met een delegatie van de Engelse topclub. Dat weet De Limburger.

/

Honda was vrijdag even in Venlo bij zijn oud-collega's van VVV en vertelde daar dat hij weg wil bij CSKA Moskou, waar hij een doorlopend contract heeft. Honda kreeg na de Europa League-wedstrijd van afgelopen week tegen Lausanne Sports vakantie van zijn Russische werkgever en gaf in Düsseldorf een voetbalclinic aan Japanse kinderen, waarna hij de kans zag even naar de Venlose Koel te komen om bij te praten.

De 24-jarige middenvelder speelde dit kalenderjaar 28 competitiewedstrijden voor CSKA en eindigde met de ploeg als tweede in de Premier Liga, met zes punten achterstand op kampioen Zenit Sint Petersburg. Honda hoopt dat het hier bij blijft: de middenvelder zou in de nadrukkelijke belangstelling van Liverpool staan en wil de overstap graag maken. Vorig jaar betaalde CSKA negen miljoen euro voor de Japans international.

Keisuke Honda maakt Liverpool sterker

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geweldig nieuws zo op de zaterdagochtend... een speler die naar mijn idee elk team sterker maakt! En een creatieve middenvelder (die ook nog is in de spits kan spelen, getuige het WK) kan Liverpool goed gebruiken, en voor de prijs hoeven ze het niet te laten! Ik zou zeggen, snel handelen Liverpool ...

4 december 2010 om 17:34

Ik begrijp nog steeds niet waarom hij naar Rusland is gegaan? Er waren toch genoeg mooie geïnteresseerde clubs..

Ik weet allemaal dat ik nu veel negatieve reacties krijg. Maar Honda heeft zich bewezen op Nederlands niveau en staat bij Cska wissel. Ik ben bang dat hij in verdedigend opzicht heel veel te kort komt en het niveau véél hoger is in Engeland. Ik heb bovendien géén idee waar hou zij moeten staan aangezien het team net begint te draaien.

4 december 2010 om 09:02

Gelukkig ben jij een echte kenner!
- Honda heeft in totaal 39 wedstrijden gespeeld dit kalenderjaar bij Cska, lijkt me niet dat je dan wissel staat bij Cska?
- Honda is een speler die op verschillende aanvallende posities uit de voeten kan! Hij zal qua conditie en verdedigen niet veel slechter zijn dan onze wonderman Cole..... Daarnaast hoef je ook niet als Kuyt te spelen.
- De wedstrijden die hij op Europees niveau speelde (bijv. tegen Sevilla) liet hij op mij een goede indruk achter, en op het WK speelde hij ook sterke wedstrijden.

Je hebt echter wel gelijk wat de positie betreft, op de posities van Gerrard en Torres komt hij gewoonweg niet te spelen...

4 december 2010 om 09:43

Honda is echter een veelzijdige speler gebleken. Volgens mij zal je hem overal in de aanval kunnen positioneren. Links/rechts op de flanken, als tweede spits of zelfs als diepe spits in een noodgeval.
Qua conditie zal hij ongetwijfeld een stuk beter zijn dan Cole. Het verdedigende aspect ben ik niet zo bang voor, we hebben al teveel verdedigende spelers en te weinig aanvallende spelers. Het zou zeker een onmiddellijke versterking zijn voor Liverpool en is tegelijk een van de weinige spelers die realistisch in de winter gehaald kunnen worden, omdat het seizoen in Rusland is afgelopen.

Overigens zal een eventuele transfer zichzelf bijna volledig terugbetalen. Liverpool is nog steeds erg populair in Azië, dus als er dan ook nog een Aziatische speler wordt aangetrokken... Shirt- en merchandising-verkoop zal dan ongetwijfeld exploderen.

Kort samengevat: Financieel aantrekkelijk en verhaaltechnisch een goede optie. Het is geen wereldvoetballer, maar wel een goede en zal alleen maar beter worden. Lijkt me een prima transfer voor beide partijen.

4 december 2010 om 09:45

Nee maar ook niet op posities als Kuyt, Rodriguez, Meireles en Lucas. Die beginnen nu net ingespeeld op elkaar te raken!

4 december 2010 om 09:50

@liverpoolfc
Ik heb iemand als Honda veel liever in de basis staan dan Maxi. Hij speelt af en toe een goede wedstrijd, soms een redelijke wedstrijd maar vaker een slechte wedstrijd. Hij is gewoon niet goed genoeg voor het niveau dat Liverpool nastreeft. Ik heb veel liever Honda in het veld en Maxi op de bank dan andersom.

Vergeet trouwens niet zijn vrije trappen: Als hij wordt gehaald zijn we meteen levensgevaarlijk tijdens dode bal situaties, iets wat we momenteel helaas niet zijn.

4 december 2010 om 09:52

Ben ik het niet helemaal mee eens. Gerrard heeft een véél betere trap en legt hem steeds op Kyrgiakos zijn hoofd. Daarnaast beginnen Maxi en Torres juist nu goed te spelen. En als Maxi niet basis staat heb je nog altijd Jovanovic, Babel of misschien wel een N'gog die kan worden ingebracht.

4 december 2010 om 09:53

Precies, en dan mogen Torres, Skrtel, Kyrgiakos allemaal lopen voor de kopbal, lijkt me niet prettig nee :P

4 december 2010 om 10:01

Gerrard neemt helaas geen geweldige vrije trappen de laatste tijd, op een enkele uitzondering na. En om nou te zeggen dat hij een veel betere vrije trap heeft: Ik weet het niet, als je de vrije trappen van Honda tijdens het WK en de Champions League ziet, hoeveel beter dan dat wil je het hebben? Van grote afstand perfect in het doel schieten, weinigen doen hem dat na. Ook Gerrard de laatste tijd niet, om over Gerrard's corners maar te zwijgen: Die zijn rampzalig.
Overigens heb ik veel liever dat Gerrard in de 16 staat tijdens vrije trappen/corners. Met zijn lengte kan hij prima voor extra gevaar zorgen, maar omdat hij de dode spel situaties altijd zelf neemt komt dat er nooit van.

Honda is overigens van een veel hogere niveau dan al die wisselspelers die jij nu opnoemt, inclusief Maxi. Ik kan je garanderen dat Honda de kansen van Maxi tegen Tottenham wel had benut.
Je hebt overigens gelijk als je zegt Maxi en Torres goed met elkaar beginnen te combineren, maar is alleen dat een reden om alle nadelen van Maxi te negeren en hem gewoon te laten staan?

4 december 2010 om 13:26

Helemaal mee eens, maar alsnog, bij Cska speelt hij niet zoals bij Vvv-venlo. Ik weet niet of hij Liverpool naar een hoger niveau gaat tillen. Wie wilt hij uit de basis spelen dan? Gerrard om op zijn favoriete plekje te spelen, neen, dat wordt hem niet. Spits zoals bij Japan? Torres staat daar dus nee. Dan kan hij misschien wel op links of rechts, maar ik weet niet of hij het daar goed doet.

4 december 2010 om 16:26

Helemaal mee eens. Deze jongen heeft leuk gepresteerd bij VVV maar staat daar in Rusland niet vaak in de basis. Neeeee niet doen Liverpool. Jullie willen toch weer naar de top.

4 december 2010 om 11:04

Dat hij op de bank zit bij Cska klopt niet helemaal want hij heeft zo'n 22 wedstrijden in de basis gestaan en 6 op de bank. Je hebt wel gelijk dat hij verdedigend te kort komt maar dat lijkt me logisch voor een aanvallende middenvelder. Ik vertel je alvast 1 ding: Honda past totaal niet bij Liverpool. Liverpool is een club die het moet hebben van strijd, inzet, passie en hard werken. Honda is lui, arrogant, speelt zonder passie en werkt te weinig voor het team. Zo'n speler heeft Liverpool ook totaal niet nodig. Maar ik zal er natuurlijk niet rouwig om zijn wanneer John Henry een bod van 20 miljoen zal doen. Zijn wij tenminste van die arrogante gozer af. @mike, je volgt duidelijk de Russische Competitie niet, anders had je geweten dat zijn vrije trappen keer op keer in de muur eindigen. Ben er inmiddels wel aan gewend.

4 december 2010 om 22:03

Juistt! Dat zocht ik. Hij heeft niet de strijd die je nodig hebt bij Liverpool!

Zou leuk zijn voor vvv venlo als ze nog een aardig centje mee kunnen pakken van de transfer.

Dit komt VVV wel erg goed uit. Als Honda wordt verkocht aan Liverpool (15 miljoen) dan brengt dat een slordige 2 miljoen extra op voor Vvv. Met dit geld kan VVV zich in de winterstop prima versterken.

Honda naar Liverpool, maakt Liverpool in de breedte zeker sterker. Een stuk creativiteit erbij voor weinig centjes.

4 december 2010 om 09:17

hoe kom jij aan 15 miljoen? en praat dan vervolgens over weinig centjes? 5 miljoen er bij en je hebt een nog beter speler... dus 15 miljoen lijkt me beetje veel...

4 december 2010 om 09:33

Zit er een doorverkoopclausule in het contract dan?

4 december 2010 om 10:06

Als de voorzitter van VVV slim is wel..

4 december 2010 om 11:28

Volgens mij worden die doorverkoopclausules meestal opgenomen als vraag- en aanbod te ver uit elkaar liggen.. Als Cska werkelijk 9 mln heeft betaald voor Honda, kan ik me haast niet voorstellen dat ze er ook nog een percentage bij doorverkoop bij hebben gedaan..

Zo wel, dan heel goed gedaan door de mannen van VVV !!!!

Honda is een typische 'bosmanvoetballer', niet trouw en denkt alleen aan cashen. Hij kan best voetballen, maar in mijn mening heeft hij te veel dollartekens in zijn ogen.

4 december 2010 om 10:23

Ik zie dat je in Almere woont, dus je zal hem wel door en door kennen. Hij heeft immers zijn halve loopbaan bij Almere City FC gespeeld. Een tikje jaloers misschien?

4 december 2010 om 13:05

Het lijkt me echt niet dat Honda alleen maar aan cashen denkt, want dan had hij volgens mij net zo goed kunnen blijven in Moskou. Het salaris dat hij daar verdient zal echt niet heel veel lager zijn als het salaris dat Liverpool hem zal bieden.. Naar mijn mening zal bijna iedereen die de Premjer-liga kan verruilen voor de Premier League (en dan ook nog voor Liverpool) dat niet nalaten. Het niveau is veel hoger en er wordt veel meer naar gekeken.

Moeten ze altijd doen, want ik denk dat je hem financiëel gezien bijna gratis hebt. Liverpool zou namelijk in een klap een geweldig commercieel succes behalen met hem, want vele Japanners(en misschien nog andere Aziaten) willen dan zijn shirtje. Mochten er uit Japan ineens tweehonderdduizend mensen(op een bevolking van bijna 140 miljoen) zijn truitje á €70 aan willen schaffen, dan zou je een transferbedrag van 14 miljoen al terugverdiend hebben aan shirts die je anders niet kwijt zou raken. Of het een succes wordt? Dat weet ik niet, maar een goede extra middenvelder is nooit mis.

4 december 2010 om 10:34

Je begrijpt hopelijk wel dat een shirtje voor 70 euro verkopen je niet opeens 70 euro oplevert toch? Ga er maar van uit dat ze minimaal 2 a 3 keer jou aantal moeten verkopen.

4 december 2010 om 10:40

Ja, dat is natuurlijk slechts bruto. Voor een netto-opbrengst van 14 miljoen zou je inderdaad een ander aantal moeten hebben ja.

4 december 2010 om 15:42

Je hebt gelijk, Honda wordt steeds beter dus zijn er niet alleen japanners maar ook Liverpool fans die wel zo'n ''truitje'' willen hebben en tevens ik ook wel

4 december 2010 om 11:22

Off: Spreekt er hier een econoom?

Liverpool zou in mijn ogen Honda ook gewoon moeten kopen, maar dan is mijn mening eerlijk gebasseerd op wedstrijden van het afgelopen WK waar Honda heel erg goed was. Ik weet niet hoe hij bij de Russische Liga speelt, ik volg die competitie totaal niet. Ik weet wel dat hij goed is begonnen maar daarna heb ik er weinig meer van gehoord.

Honda is een zeer creatieve middenvelder die ieder team sterk zou kunnen maken. Cska Moskou gaat hier zeker weten ook winst op maken want die club weet ook wel dat ze Honda niet voor minder dan 9 miljoen moeten verkopen. Het is te hopen dat VVV ook een deel kan krijgen bij deze transfer.

ik hoop dat hij het goed kan doen bij Liverpool. zeer creatieve speler, maar zal toch hard moeten werken. weet niet of hij daar toe in staat is.

Oee dan begin ik echt een mooi beeld te krijgen van een toekomstig Liverpool.

Tijdens het lezen van deze dit stukje kwam ik op de volgende opstelling.

Dit is toch gewoon een absoluut kampioenswaardig team, met bovendien een hele vette bank!?!?!?!?!

Je kan ook ipv Douglas Cahill nemen, is volgens mij wat realistischer, maar toch minstens evengoed.

4 december 2010 om 10:32

Hier issie

Reina
vd Wiel
Cahill
Agger
Coentrao
Lass Diara
Honda
Kuyt
Gerrard
Suarez/Cole
Torres
4 december 2010 om 10:42

Of je hiermee kampioen wordt, ik twijfel. Ik zie toch net te veel subtop en alleen Reina, Gerrard en Torres zijn top. Maar ja, je hebt dan wel een hele brede selectie. Dan kan je terugvallen op Skrtel, Johnson, Meireles, Lucas, Maxi, N'gog...

4 december 2010 om 10:43

6 aankopen is wel erg veel voor in de basis he? Bovendien acht ik van al deze aankopen slleen Cahill noodzakelijk, of een vergelijkbare speler. Ik hoop echter dat Cahill naar Arsenal gaat.

4 december 2010 om 13:07

Leuke opstelling maar het is geen Fifa 11 he

4 december 2010 om 13:15

Sorry maar wat is er precies mis met dit team?

Dit team is kwalitatief zeker beter dan de basis van United of Arsenal.

En het is een zeer uitgebalanceerd elftal met 1 pure defensieve middelvelder en 1 creatieve man daarnaast.

Daarbij heb je nog een Kuyt die ook altijd mee zal verdedigen.

Ik vind dit gewoon een zeer sterk elftal, met 1 vd sterkste reservebanken van de comp.

4 december 2010 om 14:19

Hij bedoelt denk ik dat je er niet zo vanuit kan gaan dat je die even koopt en binen krijgt. dat je al deze jongens ook daadwerkelijk binnenhaalt. het is wel een goed team. zou Honda dolgraag ook Arsenal zien omdat ik gewoon een zwak heb voor Aziatische voetballers denk ik ook omdat daar mijn roos liggen en omdat hij gewoon een hele goede voetballer is

4 december 2010 om 11:10

@eplprof, als je Honda ergens niet moet zetten dan is het wel de VM positie. Dat was namelijk 1 van de redenen waarom hij nu weg wil.

VVV heeft bij de verkoop van Honda aan Cska een clausule laten opnemen in de verkoop waardoor VVV 20% van de meerwaarde van de transfer er aan zal overhouden. Dus 20% over het bedrag waarvoor Cska hem meer verkoopt al men hem gekocht heeft. Komt dus neer op zo'n 2 miljoen in dit geval mochten de reds 15 miljoen willen neer tellen. Het zou VVV sieren als ze dit geld dan in de winterstop zouden investeren in goede aanwinsten om in ieder geval zo sterk mogelijk de play offs in te gaan, rechtstreekse handhaving zit er vrees ik toch niet meer in.

Ik zou het wel een logische stap vinden voor Honda, aangezien maar weinig mensen zijn overstap naar Rusland begrepen. Uit financieel oogpunt wel, maar uit sportiefoogpunt had ik verwacht dat rusland zijn einstation zou zijn. Het feit dat hij het goed doet in Rusland geeft me toch wel wat vertrouwen in zijn kunnen op een hoog niveau.

Volgens mij doet ie het niet eens goed bij cska. Ik had laatst berichten gelezen van een of meerder cska volgers die zeiden dat hij bagger bezig was bij cska.

4 december 2010 om 13:07

Ja dat komt omdat hij als VM positie daar speelt, dat is zijn slechtste positie. Hij doet het wel goed hoor voor iemand die op zijn allerslechtste positie speelt :

:

2009/10 Cska Moskou Premjer-liga 27 wedstrijden 4 doelpunten.

bron : wikipedia.

4 december 2010 om 14:57

Zelfs op zijn favoriete positie was het bagger. Zijn handelingssnelheid is gewoon veel te langzaam. Bij Dzagoev is dat veel sneller dus heeft Slutsky om te bekijken of hij een vm positie aankan zodat er wat voetballend vermogen zit.

Zou leuk zijn als Keisuke naar een land als Engeland of Spanje ging.
Liverpool is goed, maar misschien kan hij wel beter krijgen.
Lijkt me een mooie speler voor Arsenal. Maar als Liverpool hem koopt en mis nog een paar anderen krijgen ze echt wel weer een team om rekening mee te houden.
Zou leuk zijn want Liverpool zo laag als nu is natuurlijk niet leuk meer.

Hij doet maar joh, amper een jaar bij Cska en hij wil weer weg. Het blijft toch een arrogant jongetje die Honda. Snel verkopen voor een miljoen of 16 en voortaan alleen maar met Dzagoev beginnen. Die is tenminste wel gemotiveerd genoeg om voor Cska te willen spelen.

Honda zag deze club helaas slechts als een springplank voor hogerop en ik hoor toch meerdere verhalen dat meneer niet gemotiveerd is en niet bereid is om geen énkele meter voor zijn team te lopen, als hij dat wel doet is het gewoon een heerlijke voetballer en dat heeft hij op het WK wel weer bewezen.
Honda naar Liverpool? Ik vraag me af hoe ze dat gaan combineren met Gerrard en of die 2 samen kunnen spelen, want hoe je het went of keert: Gerrard is 10 klasses beter en zijn klasse moet niet ten koste gaan van die van Keisuke.
Mijn keuze gaat eerder naar een Werder Bremen, waar hij de positie van Ozil kan gaan invullen en als hij daar goed genoeg bevonden is kan hij natuurlijk altijd de stap nog hogerop maken.

4 december 2010 om 12:04

Ben het helemaal met je eens, ik weetook niet of hij het tempo van de Premier League aankan, een club als Werder Bremen zou inderdaad goed bij hem passen.
De Bundesliga is sowiezo een geschikte competitie voor Honda, hij zou bij Werder Bremen in potentie de nieuwe Diego of Ozil kunnen worden mits hij zijn best doet.

Honda & Gerrard zie ik niet samen in 1 team krijg je he gezeik met vrije trappen etc.
maar ondanks dat zou Honda wel een redekijke versterking zijn voor het team

4 december 2010 om 13:03

Stel je voor dat je als topclub twee spelers zou hebben die een goede vrije trap hebben.
En dan ook nog een links en een rechtspoot, dit moet inderdaad wel gezeik opleveren (nieuw bijt incident?!).

Sorry hoor maar ik wil je hierbij nomineren voor de titel domste reden om iemand niet te kopen.
Irmand niet kopen omdat hij een goede vrije trap heeft, het moet niet gekker worden.

@ Gido 15,

Ik denk niet dat je gezeik krijgt met vrije trappen.
Gerrard is daar de grote man, dus aan het begin zal hij ze zeker blijven nemen, en misschien Honda zo nu en dan vanaf de rechterkant zodat hij ze met links erin kan schieten.
Daarnaast is Gerrard ook echt niet blind, als hij ziet dat Honda ze beter trapt dan hij, dan zal hij waarschijnlijk respect krijgen voor Honda en mag hij ze trappen, dus ik denk niet dat hier gezeik van komt.

On-topic.
Honda lijkt me zeker een versterking voor Liverpool al is het alleen al omdat je een bredere selectie krijgt.
Daarnaast is hij op verschillende posities inzetbaar, en als Babel eerste invaller is dan zal hij toch snel ook eerste invaller worden, zo niet basisspeler.

Gaat toch snel voor Honda, een dik jaar geleden nog VVV en nu is hij in gesprek met een prachtige en grote club als Liverpool, dat is erg knap gedaan van hem. Het zou ook een mooie transfer voor hem zijn, maar ik vraag me af hoeveel Liverpool voor Honda zou willen betalen eventueel en wie er dan plaats zou moeten maken voor Honda?

lijkt me leuk honda in het topvoetbal van engeland te zien.
hij kan het absoluut aan en liverpool heeft nu een topspeler nodig.

Men hier heeft het telkens over de oplevering van het shirtverkoop aan Aziaten in Azie. Maar men vergeet dat Azie de beste namaak shirts maakt.

Honda is een versterking, heb je zijn WK acties gezien? Gewoon de beste van zijn team. En dat hij wissel staat bij deze club volgens sommige mensen hierboven maakt niet uit. Het gaat om de kwaliteiten en dat heeft Honda wel. Hij is ook nog jong .

Liverpool heeft zo'n speler nodig. Nu krijgen ze tenminste meer creativiteit dan met die Poulsen.

Ook beter voor Honda, gun het hem. De tijd is voor hem wel erg snwl gegaan, twee jaar geleden nog spelend bij Vvv, daarna spelen in de CL in het San Siro tegen Inter en nu maakt hij zijn opwachting bij Engelands' grootste club. Geweldig.

Dit is nou een speler die ik een transfer naar een grote club gun, was altijd zo vriendelijk in interviews etc. en 't is een echte klasbak op Amc! Ik hoop dat 't doorgaat, Liverpool kan zo'n speler wel gebruiken.

Goede speler en zo heb je er veel fans bij vanuit Azie.
Zal zeker een versterking zijn voor Liverpool Honda kan ze helpen de weg omhoog in te slaan.

Mooie speler voor Liverpool.
Lijkt me echt een versterking voor Liverpool, hopelijk komt Honda naar de echt wereldtop, dat kan hij ook echt halen volgens mij

Ik denk dat hij Liverpool wel sterker maakt. Ik vind hem beter dan Rodriguez en miss beter dan Mereiles. Ik zie hem wel een basisplaats veroveren na een tijdje. Maar als ik hem was zou ik nog het seizoen afmaken bij Cska. Nog in Europa dan,want de Russische competitie is al afgelopen. In juli/augustus dan naar Liverpool.

Goede speler, maakt bijna elk team sterker. En aangezien liverpool niet zo goed is, doet hij dat makkelijk.

Gekke duo Gerrard en Honda!
Hij is egt zo snel gegroeid he

Jammer, ik had Honda graag bij Ajax zien voetballen. Hij zou de ideale nummer 10 zijn geweest.

Trouwens, AC milan had toch ook interesse? Hoe concreet is dat?

Mooi het seizoen afmaken bij CSK en dan als het kan naar Liverpool zou mooi zijn voor hem en de club. Toch weer een stapje hoger als CSK Honda bewijs je eigen maar weer !

Is zeker een versterking voor liverpool. Heeft zich in 2 jaar zo goed ontwikkelt. Hij speeld een goed WK met prachtige doelpunten dus als ik Liverpool was wist ik wel...

ik heb het idee dat veel mensen reageren terwijl ze honda na zijn vertrek bij VVV niet meer hebben zien spelen, behalve op het wk dan.

on: liverpool zou een prachtige club voor hem zijn natuurlijk, maar ik vraag me alleen af op wie zn plek hij moet gaan spelen, maar als dit bericht waar is zullen we het snel genoeg zien

Oei, dat wordt lastig met Gerrard concurreren.hij heeft sowieso een slechte keus gemaakt hij moest gewoon in 'europa' blijven, wilde hij nog een rol bij een topclub.
Gun het hem van harte een transfer naar Liverpool.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren