Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Groep-Cruijff wil Frank de Boer als opvolger Jol'

Laatste update:

Frank de Boer moet na Martin Jol de nieuwe hoofdtrainer van Ajax worden. Dat is althans de mening van Johan Cruijff en zijn aanhangers, die een fluwelen revolutie willen veroorzaken bij de Amsterdamse club. De Boer is momenteel hoofdtrainer van de A1 van Ajax en is bovendien de assistent van bondscoach Bert van Marwijk bij het Nederlands elftal.

/

Volgens AD/Sportwereld willen Cruijff en co De Boer hebben als hoofdtrainer en Danny Blind, die momenteel op het veld staat als assistent van Jol, moet dan terugkeren in zijn functie als technisch manager. Cruijff lichtte zijn plannen twee weken geleden tijdens een bijeenkomst van Lucky Ajax, het orgaan van oud-spelers, uitgebreid toe. Daarbij zou hij volgens Het Parool zeer genuanceerd zijn geweest en aangedrongen hebben om op een Koninklijke wijze een revolutie te arrangeren.

Hoe snel de groep-Cruijff invloed bij Ajax krijgt, hangt onder meer af van de afwikkeling van het faillissement van The Entertainment Group (TEG), het bedrijf waarvan Rik van den Boog aandeelhouder is geweest. Als dat gevolgen heeft voor de algemeen directeur, zou voorzitter Uri Coronel volgens intimi zijn lot daaraan verbinden.

Frank de Boer zou een goede hoofdtrainer zijn voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Terecht, goede trainer bij de jeugd gebleken.
Wat mij betreft doen!

27 november 2010 om 14:40

Het eerste elftal of een jeugdelftal is een wereld van verschil. Ik heb er mijn twijfels over De Boer er al aan toe is. Danny Blind werd in 2005 ook trainer zonder ervaring en dat werd allerminst een succes.

27 november 2010 om 14:46

Dat klopt, maar niet lullig bedoeld hoor, maar Danny Blind is echt een beetje een 'softie' terwijl Frank de Boer wel even lekker kwaad kan worden. Het is niet dat het hier alleen om draait, maar dat is voor mij wel een groot verschil.

27 november 2010 om 14:58

Adzevedo... sorry?? Met Blind allerminst een succes?
In de half jaar als interim trainer.. Ajax stond 9e plek toen hij kwam.
Is hem gelukt de beker te winnen met 2 goals van Huntelaar in de finale, en werd uiteindelijk 4e, en ze wonnen ook de play offs veilig gesteld. Met 2 geweldige wedstrijden tegen Feijenoord.
En Aja had spijt dat ze stiekem al Ten Cate hadden aangetrokken.
Dus hoezo allerminst een succes?

27 november 2010 om 15:04

De Boer lijkt me een goede keuze, kijk maar eens naar Pieter Huistra ook trainer van de beloften van Ajax en moet je kijken hoe goed hij het voor elkaar heeft bij FC Groningen.
Zegt niet zoveel de ervaring van een trainer op het hoogste niveau, je moet ze gewoon het vertrouwen geven en een kans geven.

27 november 2010 om 15:14

@mvbfan

Het half jaar dat hij intrem trainer was geweest was in het seizoen 2004/2005 nadat Koeman er na de uitschakeling tegen Auxerre uit vloog. Hij werd uiteindelijk 2de , dat was op zich niet slecht maar ik heb het over het jaar erna.

2005/2006
Blind was geen intrim trainer meer maar volwaardig trainer. Onder zijn leiding verloor Ajax in de reguliere competitie 10 wedstrijden waaronder 2x van Feyenoord . De competitie was een grote ramp en we moesten knokken voor plaats 4 !! Zelfs toen Huntelaar er was , waren de prestaties wisselvallig , een 1-4 tegen Utrecht of een nipte zege in de laatste minuut tegen Vitesse. Uiteindelijk wist Ajax 4de te worden en in de Play-offs in de laatste minuut vooronde CL te bemachtigen.

Het CL avontuur ging goed en ook de beker winst was mooi hoewel dat ook kantje boord was met Roda JC in de halve finale.

Ergens in de de 2de seizoenshelft toen de 5de plaats die recht gaf op play offs ver weg leek werd al besloten Blind eruit te gooien. Uiteindelijk had het rampseizoen toch nog een happy end met de beker en de vooronde CL maar echt goed heeft Ajax nooit gepresteerd onder Blind

27 november 2010 om 15:27

@fcgrunn88

Maar Groningen is een oase van rust vergeleken met Ajax. Hier zaken trainers veel sneller door het ijs. Wouters, Blind , Van Basten , Adriaanse , Koeman eindigde allemaal niet bepaald happy bij Ajax.

Ergens snap ik niet waarom er nu een machtsgreep nodig is , ik zie de problemen van het dramatisch spelende Ajax heus wel , maar dit zorgt alleen maar voor grotere onrust. Als we gewoon rustig blijven en morgen winnen is er niets verloren, sterker nog dan staan we er eigenlijk beter voor dan vorig jaar.

Vorig jaar gingen we met 9 en 7 punten achterstand de winterstop in , nu kunnen dat er 3 zijn. We zitten net als vorig jaar nog in de beker. En we hebben een grote kans dat we net als vorig jaar gaan overwinteren in de EL , alleen dan met een betere uitgangspositie omdat we uit de CL komen.

Natuurlijk is dat op papier en is het spel en drama vergeleken met vorig jaar. Maar als je kijkt dat ondanks de vele wanprestaties , we het nog altijd in eigen hand hebben geeft dat aan ook de concurentie een beetje zwak bezig is. Laten we vooral geen overhaaste beslissingen nemen , want we er is nog niets verloren

27 november 2010 om 16:12

adzevedo@
De boer is niet alleen jeugd trainer maar ook assistent trainer bij het Nederlands elftal.
en dat doet hij allebij heel goed, ik denk dat het ajax goed zal doen als de boer hoofdtrainer word!

27 november 2010 om 16:33

@adzevedo: Ach die trainer van Groningen stond vorig seizoen ook bij de jeugd van Ajax en kijk wat hij neerzet bij Groningen.
Als Frank maar gewoon een 'ervaren' assistent neerzet om hem heen kan het niet fout gaan.

27 november 2010 om 19:20

@adzevedo: ik ben het met je eens, Jol, vd Boog etc wegsturen gaat nu helemaal niks opleveren. Beter nog, het wegsturen van alle trainers en technische directeuren van de afgelopen jaren heeft ajax juist in de problemen gebracht! Geen continuiteit!

27 november 2010 om 20:05

@mvbfan,

Nou zo geweldig was het seizoen onder Blind niet hoor. In de play-off was ineens populair bij de supporters terwijl ook dat in hetzelfde seizoen niet het geval was. Ten Cate werd niet voor niets aan getrokken.

28 november 2010 om 12:55

Volgens mij vergeet je nu wel te vermelden dat Ajax onder Blind slechts 4e werd met een achterstand van meer dan 20 punten op de kampioen.
Ze hadden toen het geluk dat de playoffs nog bestonden.

Nu staan ze maar 3 verliespunten achter op de nr. 1 en vorig jaar werden er ongelofelijk veel punten gehaald. (85). En nu roept iedereen dat het geen succes is.

Ik kan het niet meer volgen.

Is Frank de Boer wel ready om als hoofdcoach aan de slag te gaan? Niet dat we straks weer hetzelfde krijgen als Marco van Basten.

Op zich zie ik het wel zitten, Frank de Boer heeft veel verstand van voetbal. En heeft natuurlijk ook wel aardig veel ervaring opgedaan inmiddels.

27 november 2010 om 13:11

ik denk dat wij als ajacieden te hoge verwachtingen hebben gesteld aan Marco. Die kwam ook toen er chaos was. De prestaties bleven die jaren nog uit maar onder van Basten hebben 'we' wel het beste/leukste voetbal gespeeld van de afgelopen jaren

27 november 2010 om 13:13

pardon??? het beste en leukste voetbal??? ik weet niet welke wedstrijden jij hebt zitten kijken. Het verwachtingspatroon was helemaal niet te hoog, als je 36!!! miljoen mag uitgeven dan hoor je kampioen te worden en niet anders.

27 november 2010 om 13:14

Dat klopt, ze zijn gewoon stom geweest om hem een budget mee te geven en koop maar wat spelers. Ik vind dat een trainer nooit over de aankopen de definitieve beslissing mag nemen. Hij kan wel advies geven en vragen welke speler die graag zou willen, of welke type speler, maar mag nooit zomaar een zak geld uitgeven.

Een trainer is een passant, die hoort gewoon zich met het elftal bezig te houden.

27 november 2010 om 13:15

Als Frank de Boer een technische staf om hem heen bouwt die niet is gebaseerd op vrienden, maar op aanvulling op je eigen tekortkomingen als trainer (die iedereen heeft) dan is het echt de man voor de job. MvB had 1 grote fout gemaakt en dat is vrienden, ipv mensen die hem aanvullen in zijn technische staf!

27 november 2010 om 13:18

Van Basten hamerde in tegenstelling tot Jol wel op het positiespel. Was Ajax niet zo verdomd wisselvallig destijds waren ze makkelijk kampioen geworden. Ondanks dat moet je gewoon met 36 miljoen uitgaven kampioen worden.

Jol daarentegen heeft geen probleem met de lange bal, maar toen Ajax tegen Aston villa speelde was het commentaar achteraf van Marco: We speelden te vaak de lange bal. En hij was fel voorstander van het positiespelletje. Getuige de wedstrijden tegen Marseille, Fiorentina, HSV en de 7 -0 tegen Willem 2 was ook een aardig spektakel.

Wat mij betreft wel de juiste instelling. Of Frank de Boer ook de juiste persoon is weet ik niet. Mist in mijn optiek ervaring en charisma, een uithangbord naar het buitenland is hij natuurlijk wel maar dat was Marco ook.

27 november 2010 om 13:20

@ mentalist

Precies zo heel gek deed Van Basten het nog niet, alleen was Ajax veelste wisselvallig, wat ook denk ik vooral te maken had dat er veel talenten doorbraken,

Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen , De Jong allemaal jonge jongens die toen ook gingen spelen, maar nog lang niet van het goede niveau waren.

Bovendien was Stekelenburg toen nog niet zo goed als die nu is.

Natuurlijk heeft Van Basten fouten gemaakt, maar het positiespel was goddelijk vergeleken met het spel van nu.

27 november 2010 om 13:30

Wil je daar wel de inkomsten uit van afhalen? Geeft wel een eerlijker beeld

27 november 2010 om 13:33

Ik ben het helemaal met je eens, als er destijds een technisch directeur was boven MvB had Ajax misschien niet al die nutteloze aankopen gedaan. Ik vind Frank de Boer juist de aangewezen man om Ajax te trainen. Hij windt er geen doekjes om, hij is een no nonsens man. Ik heb een assisenten - rol voor MvB in gedachten, want hij hamerde inderdaad op positiespel, en daar heeft Ajax een groot gebrek aan.

27 november 2010 om 14:01

een trainer gaat ook nooit over de transfers dat doet de manager en dat was toen Marco Van Basten. Juist een Manager van een voetbalelftal moet de aankopen doen want hij weet wie op dit moment wie goed in zijn elftal zou passen en Marco Van Basten is een redelijke trainer en zou daarom een perfecte assistent zijn van een manager. Maar marco van Basten is een verschrikkelijk slechte manager en kan niet goed inschatten wie je moet kopen om een team weer op de rails te krijgen en een echte TOP manager is Mourinho, bijna al zijn aankopen lukken ook altijd. een top manager is ook Steve Mc Laren, ook hij kan perfecte aankopen doen.

27 november 2010 om 14:23

Vrienden kunnen je ook aanvullen hoor; dat is een kenmerk van vriendschap. Ze hebben dezelfde karaktertrekken, maar ze vullen je ook aan.

Wij buitenstaanders kunnen natuurlijk niet achterhalen of van Bastens vrienden hem aanvulden of niet.

27 november 2010 om 15:31

Daar denken ze in Middlesborough wel anders over.

27 november 2010 om 16:18

@gvdwiel

Ja, er broken veel talenten door. Maar je moet ook opmerken dat Van Basten huntelaar tot zijn beschikking had voor een bepaalde periode, en vermaelen natuurlijk.

Hij is er alleen nooit in geslaagd het team voor elkaar te laten strijden, vechten en verdedigend is het nooit stabiel geweest. Dit heeft denk ik te maken dat hij nogal afstandelijk was tegenover de spelers, dit nekt hem. Want van voetbal heeft hij zeker wel verstand zoals bij vlagen te zien was.

27 november 2010 om 16:37

Gvdwiel
Bij kleinere clubs kan dit wel is goed uitpakken, maar dan moet er een echte clubman zijn wie de TD en de trainersstaf leid. Ajax is te groot om voor deze posities 1 man te hebben. bovendien hebben ze daarvoor Jol, een Hagenees, en heeft nooit wat met ajax gehad. Die man hebben ze het complete technische beleid laten regelen, en ik denk puur omdat hij de enige is met een klein beetje voetbal know how. Cruijf heeft dus eigenlijk groot gelijk dat er meer mensen met een ajax voetbal verleden in het bestuur moet zitten.
Een trainer moet ook meer een peoplemanager zijn, en ik denk dat dat ontbrak aan Marco van Basten. in Frank de Boer zou ik veel meer vertrouwen hebben. Die lijkt mij veel beter met andere mensen om gaan als Mvb. zie bijvoorbeeld het akefietje wat MvB had met Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij in het Nederlands Elftal. ik denk dat een FdB dat veel beter zou managen als van Basten.

27 november 2010 om 16:12

Ik denk dat het nog niet slim is hem voor de leeuwen te gooien,iemand met een ajax hart ok,maar ik denk dat het miss ook niet verkeerd is eenbuitenlandse coach te halen, dat zie ik ook graag bij mijn club psv,leuk als je allemaal mensen met een clubverleden hebt maar das zeeeeker geen garantie tot succes!je moet ook geluk hebben met je selectie op dat moment! Rutten is bij ons ook niet juiste persoon die ons beter maakt en zeker in (top) uitwedstrijden!onder rutten heeft psv nog geen1 topper buitenshuis gewonnen op feyenoord uit na dan!maar ja ajax heeft behoefte aan een koeman of een type preud homme die maakt ze wel sterker denk ik! succes allemaal, tijd voor winterstop en iedereen effe de accu opladen en fris de 2ehelf compeitie in!

Ik heb Frank de Boer niet echt hoog zitten als trainer.

Ik denk ook niet dat dit snel gaat gebeuren overigens.

27 november 2010 om 13:09

Waarom niet? je zegt nu twee dingen zonder het te beargumenteren lekker handig, als je nou zegt ik heb hem niet hoog zitten als trainer, omdat die nog niets heeft laten zien kan ik me voorstellen, maar op deze manier is het maar een beetje gissen.

27 november 2010 om 13:16

Ik denk dat hij teveel 538 luistert met Evers staat op! Frank de Boer is met Stanley Menzo, Peter Huistra en John van den Brom juist 1 van de 4 trainers die ik hoog heb zitten!

27 november 2010 om 13:23

Het zijn sowieso loze kreten want hoe kun je iemand niet hoog hebben zitten als trainer als die persoon nog nergens een profclub heeft getraind? Ik vraag me dan ook af waar Hen_nie zijn mening op baseert. Waarschijnlijk niet op de trainerskwaliteiten van De Boer want die zijn vrijwel onbekend. Daarnaast kiest De Boer voor de weg der geleidelijkheid en dat lijkt me een verstandige optie. Daarnaast komt hij uit de school van Van Gaal dus ik ben juist een voorstander van een hoofdtrainer met een aanvallende voetbalvisie die De Boer zegt te zijn

27 november 2010 om 15:22

Ik baseer mijn mening juist op de onervarenheid van Frank de Boer.

Een beetje hetzelfde verhaal als met Van Basten. Cruijff heeft hem toen ook naar voren geschoven, maar Van Basten bleek nog niet klaar te zijn voor het trainersschap van Ajax. De Boer heeft nog minder ervaring, dus heb ik hem nog niet zo hoog zitten.

Dat klinkt best goed eigelijk, meer echte Ajacieden binnen de club. Cruijff als adviseur en nog enkele Ajacieden in de directie, zoals Keje Molenaar etc. Nu maar hopen dat dit zo snel mogelijk gerealiseerd kan worden.

Frank de Boer is een echte ajacied die niet aan zichzelf denkt.

Maar probleem is dat hij assistent van Bert is dus,misschien geeft hij de voorkeur dan aan ajacieden...

Maar zal hij misschien net als Van Basten weggaan als pannekoek?wie weet..

27 november 2010 om 13:12

Maar probleem is dat hij assistent van Bert is dus,misschien geeft hij de voorkeur dan aan ajacieden...

Uh? Bert van Marwijk gaat toch over de selectie van het Nederlands elftal, bovendien als Frank hoofdcoach wordt van Ajax, blijft die echt geen assistent bij het Nederlands elftal, dat valt niet te combineren.

27 november 2010 om 13:21

Maar Bert vertrouwt zijn assistent snel.dus Frank kan hem makkelijk ompraten.

bovendien als Frank hoofdcoach wordt van Ajax, blijft die echt geen assistent bij het Nederlands elftal, dat valt niet te combineren.

Daar heb je gelijk in..

27 november 2010 om 13:23

Helemaal niet, hou op met die onzin, dat is alleen maar gissen na de gedachte gang van Bert van Marwijk, net alsof je gedachte kan lezen?

De bondscoach bepaald de selectie, natuurlijk zal er overleg plaatsvinden, maar Frank de Boer is realistisch genoeg om geen spelers van Ajax erbij te willen, als die het niveau niet aankunnen.

27 november 2010 om 15:44

Fabregas95,

Stekelenburg, Van der Wiel, Anita, Ooijer, Emanuelson en De Zeeuw zijn spelers die Van Marwijk al kent. Verder zijn er spelers die in Jong Oranje spelen, dus Van Marwijk weet hun kwaliteiten. Verder zijn er nog spelers die niet of nauwelijks in Ajax 1 hebben gevoetbald en Van Marwijk wilt echt wel spelers in zijn selectie die voldoende wedstrijdritme hebben en ervaring. Dus vertel mij even welke speler De Boer wilt aanbevelen bij Van Marwijk?

27 november 2010 om 14:04

huh, als ik manager van ajax zou zijn en assistent van NL zou ik juist niet zoveel ajaxieden in het NL elftal plaatsen ivm vermoeidheid,blessures,markwaarde. Een beetje domme reactie zonder onderbouwing

Onzin, echt waar
Ik denk niet dat De Boer (met alle respect) Martin Jol moet gaan opvolgen
Ik vind dat Jol überhaupt niet hoeft te vertrekken want ik zie hem niet als het probleem bij Ajax.
Het licht hem echt bij de technische staf dat alsmaar onnodige spelers halen (el hamdoui, mido etc.)
in plaats daarvan konden ze beter Pantelic en Rommedahl kunnen houden
omdat als zij er zijn Suarez beter kan voetballen en dus meer vrijheid heeft dan als hij met mounir en mido aan de slag moet e.d.

27 november 2010 om 13:18

Jol is onderdeel van het probleem. Hij denkt alleen vanuit eigen belang en dat is wel gebleken met het binnen halen van allerlei ''viendjes'' die bij Raiola onder contract staan. Hij haalt allerlei nmatige uitgerangeerde spelers en geeft de jeugd geen kans. Hij is degene die een spits haalt die helemaal niet bij de speelwijze past ipv. een paar goede buitenspelers. Hij is degene die geen lijn in het spel krijgt en geen positiespel krijgt ingeslepen. Want als een speler uit vorm is kun je altijd op positiespel terugvallen en dat kan Ajax niet. Hij is degene die Suarez niet al weken geleden een verplichte vakantie heeft opgelegd. Hij is degene die de directie heeft gegijzeld met dreigen weg te gaan als hij niet weer meer geld mag uitgeven ondanks dat de club er financieel beroerd voor staat. Nee Jol is juist een van de grootste problemen.

27 november 2010 om 13:20

Jol IS de ´technische staf´. Op zijn verzoek zijn El Hamdaoui en Mido naar Ajax gekomen. Had vorig jaar veel vertrouwen in Jol. Na de winter speelde Ajax fris en goed voetbal, jonkies braken langzaam door. Nu krijgt de oude garde ineens weer de voorkeur en het loopt voor geen meter. Nu zullen er vast ook wel redenen zijn waarom Jol zijn opstelling zo heeft omgegooid, feit is wel dat Ajax moeilijk voetbalt.
De Boer zie ik op de lange termijn als een uitstekende coach voor Ajax, zal het in zijn beginja(a)r(en) moeilijk hebben, maar is zeer betrokken bij de groep. Men kijkt tegen hem op en dat is goed.

27 november 2010 om 13:28

Ja grappig man.. Jol haalt Elham en Mido niet Blind enzo

27 november 2010 om 14:43

ehm.......... neeee volgens mij niet!!!!!!!

27 november 2010 om 15:06

Ehhh volgens mij toch echt wel vriend... Jol wilde z'n oude vrienden Tainio en Mido terughalen, en deed ongeveer alles om El Ham te mogen halen.(dreigen met vertrek enzo) Daarintegen in de trainer hoofdverantwoordelijk voor het vertoonde spel <1 drama> en dus blijkt niet geschikt. Al heb je natuurlijk gelijk dat Jol niet alleen het probleem is. De technische kant bij Ajax slaagt er jaar na jaar in om het alleen maar dramatischer te laten worden bij Ajax. Net zoals deze passant die niks met Ajax had zo ongeveer alles te mogen laten bepalen, en totaal niet volgens de Ajax filosofie werkt aan te stellen!

27 november 2010 om 15:08

En Ooijer ook... Hij zei zelfs dat JOL hem opbelde..

27 november 2010 om 15:10

Onnodige Spelers halen? Vriend EL Hamda is door Jol gehaald, Jol heeft el hamda al eerder naar tottenham toegehaald.. Ik vind ook niet dat Jol nu weg moet, ook hij is met een lange termijn
plan bezig...maar al die kritiek op EL Hamda vind ik nog echt het aller zieligste van alleonzin die ik ooit heb gehoord , die man is verdomme wel de club en competitie topscoorder, hoe beter moet een aankoop zijn? Maar dit is typisch Nederland...maar ook uit jou reactie kan ik op maak dat je een sterke mening hebt, helaas is ontzettend slecht feitelijk onderbouw, nogmaals wat de boer en jol betreft ben ik het wel met je eens

27 november 2010 om 15:53

ze moeten allemaal niet zo zeuren, er is niks aan de hand, de competitie is nog lang en elke club heeft wel een dip , ze kunnen nog makkelijk kamioen woden , al hoop ik van niet. cruijf heeft altijd wel iets te zeiken al jaren, dan moet ie zelf weer coachen dan zet ie het zelf dat het niet zo makkeljk is in deze tijd waar alles om geld draaid. voetbal is verandert dan toen ie zelf not trainer was....ajax komt er echt nog wel ook zonder die zeikert.

27 november 2010 om 15:49

Acmilan070,

Weet jij wel wie in de technische staf van Ajax zit? En wie is de verantwoordelijke voor Tainio, Mido en El Hamdaoui?

Ronald komt ook terug naar Nederland. Kan hij zijn ervaring uit het Midden Oosten opgedaan onder Co mooi toepassen op de A1. Probeer Bergkamp ook nog te strikken. Als je jongens van die generatie kunt binden, en lang kunt binden, is Ajax weer op de goede weg terug.

27 november 2010 om 15:08

Vergeet Litmanen niet! Klinkt toch mooi, al die oud spelers die bij Ajax betrokken (willen) zijn. Als Rijkaard en Ten Cate nou komen, met Bergkamp als 3e assistent,/ voor de spitsen! Haha zou toch wel fantastisch zijn.

27 november 2010 om 15:54

Bergkamp was natuurlijk een legende, maar ik zie Vleminckx de laatste tijd veel scoren (11 doelpunten). En wat denk je wie de spitsentrainer van NEC is? Juist, Patrick Kluivert.

27 november 2010 om 16:04

Ja daar had ik nog niet eens aan gedacht, is natuurlijk ook een fantastische spits geweest. Is ook mooi, met hem d'rbij, al heb ik bij Kluivert na zijn PSV avontuur wat minder sympathie voor hem gekregen.

27 november 2010 om 17:16

Ja Ajax wilde hem niet meer. Hij wilde wel.

28 november 2010 om 00:19

Ja ok das ook waar.. Beetje Jcruijff verhaal dus... klein beetje Maar als tie het indd goed doet, zou ie wat mij betreft ook welkom zijn voor een functie bij Ajax, Jong of A-1, of spitsentrainer dus bij het 1e.

Hmmm,

Als we puur kijken naar het voetbal technische aspect dan is De Boer dé perfecte kandidaat voor het hoofdtrainersschap als Ajax het op Cruijff's manier wil gaan doen.
Frank heeft bij de A1 vorig seizoen en ook dit seizoen weer goede resultaten geleverd én speelt (grotendeels) typisch Ajax voetbal.

Frank kent dus de club en haar speelwijze goed en heeft de noge voetbalervaring. Ik denk dus ook dat Frank de Boer dé perfecte opvolger van Martin Jol zal kunnen worden en ik hoop dat Cruijff en Co. dit snel genoeg kunnen realiseren.

Lijkt me een goed plan, Frank kent talenten uit de jeugd en zal daarom denk ik ook talenten eerder de kans geven dan breedteaankopen te doen.
Danny Blind als technisch directeur, hij is gelukkig een beetje pienter en zal wel zorgen dat er geen Marco van Basten aankopen gedaan zullen worden.

Frank de Boer wordt een trainerstalent genoemd, heeft ervaring opgedaan bij zowel Oranje als de jeugd van Ajax. Kent het Nederlandse spelletje dat Ajax wil spelen, kent de jeugd etc. Oftewel, het is niet meer dan logisch dat deze groep een voorstander van hem is.
Echter is het niet de vraag of ze gelijk hebben, maar de vraag of De Boer zelf er al klaar voor is. Want Ajax is een wespennest gebleken.... Oftewel, is het handig De Boer nu voor de leeuwen te gooien, of gunnen we hem de geleidelijke weg?

Kijk zo hoort het dus te gaan bij Ajax. De trainer van het eerste moet gewoon uit de jeugd van Ajax komen. Zo'n trainer kent de structuur en alle jeugd talenten van Ajax dan al en dat werkt veel makkelijker dan iemand die van 'buitenaf' komt. Dit houdt dus in dat na Frank de Boer Dennis Bergkamp doorschuift als hoofdtrainer.

wat mij betreft niet doen!
dan kan cruijff lekker zijn vinger in de pap houden.
frank blijf lekker doen wat je aan het doen ben.dat doe je goed!
jol ik heb volle vertrouwen erin dat het goed komt als jij blijft!

Als niet ajacied lijkt me dit een uitstekende keuze. Het garandeert dat ajax ook de komnde jaren weinig zal presteren. Begrokp me goed, ik heb Frank de Boer als mens en als voetballer hoog zitten. Hij is echter communicatief ongeschikt om een spelersgroep te leiden en te motiveren .

27 november 2010 om 13:17

Hoe kom jij tot de conclusie dat Frank de Boer communicatief ongeschikt is om een spelersgroep te leiden en te motiveren?

27 november 2010 om 13:19

Wondersloff hoe kom je daarbij geef eens voorbeelden? Frank is communicatief juist sterk gebleken als aanvoerder van Ajax en Oranje. Dat wordt je niet als je geen spelers kunt aansturen.

27 november 2010 om 13:33

Frank heeft het uh zeggen uitgevonden. Ondanks dat hij aanvoerder is geweest is hij een gesloten persoonlijkheid die in z'n schulp kruipt op het moment dat hij weerstand krijgt. Als hoofdtrainer van ajax komt hij heel wat weerstand tegen en ik vraag me oprecht af of hij daarmee om kan gaan.

27 november 2010 om 14:26

Ik deel je mening. De Boer zou dan als assistent iemand moeten hebben die hem op communitatie gebied aanvult. Bergkamp bijvoorbeeld of van de Sar.

dan kan hij als marjonetten gaan acteren voor de heer Cruijf.
Cruijf durft het zelf niet te doen dus wilt hij en de rest iemand hebben die precies doet wat hij zegt.

Nou als dit door gaat hebben de Ajax supporters hun zin, hoop voor julie dat het gaat werken.
Maar 1 ding is zeker, zoals het nu gaat is ook niet goed en dan heb ik het niet over de resultaten maar meer over de onrust binnen de club die kan leiden tot mindere resultaten en mischien niet eens een derde plek.

27 november 2010 om 14:27

van basten was al een marionet van Cruijff bij Ajax en dat heeft tot niets geleid. Ik zie de Boer dus niet als marionet fungeren.

27 november 2010 om 15:01

Ik denk dus dat ze van het verleden niets geleerd hebben en dus weer dezelfde foute gaan maken.

Dan krijg je weer een onervaren trainer voor Ajax 1. Trainer van Ajax is een van de moeilijkste beroepen die je kan hebben, dus zet er aub een ervaren man voor. Haal Adriaanse terug, probeer Hiddink terug te halen uit Turkije.

27 november 2010 om 13:42

Ja laten we lekker weer een passant halen, die jij noemt zijn fantastische trainers maar die blijven maximaal drie seizoenen bij een club. Daarbij zijn de salariseisen van die twee veel te hoog. Er moet een keer structuur komen in de club en mensen die de Ajax cultuur kennen in de technische staf en in het bestuur en De Boer is zo iemand die de Ajax cultuur kent. Als jij het volle vertrouwen van een groep krijgt dan zou hij zeker kunnen slagen.

Ik vind zelf dat Cruijff gelijk heeft, maar hij verwacht toch niet dat Ajax ineens naar hem gaat luisteren en dit allemaal gaat doen??

27 november 2010 om 13:21

nee, daar heb je gelijk in, maar er staat ook in het nieuwsbericht dat het ook afhangt van Teg.
En de supporters van Ajax, waaronder ik, willen eigenlijk allemaal dat Cruijff Ajax gaat helpen en dat het roer omgaat bij de club. Supporters hebben ook veel te zeggen , gelukkig, logisch ook eigenlijk.

27 november 2010 om 13:31

ja dat is ook zo want op deze manier gaat het niet lukken inderdaad.

Frank is een goede trainer met een goede visie en voetbalinzicht. Als hij daar komt, zal het voetbal mijns inziens wel beter worden. Maar zijn probleem is dat hij vaak niet goed met verschillende soorten mensen om kan gaan en zich inleven in andere mensen is ook niet zijn sterkste punt.

Aangezien Frank de Boer al trainer is van de A1 van Ajax, is dit ook een voordeel voor wat betreft de schulden van Ajax.
Ik zie Frank de Boer alleen maar talenten van de eigen jeugd in het 1e elftal plaatsen, dan 1tje helemaal uit Servie. In het Ajax jeugdelftal lopen echt talenten rond, er zitten daar zo'n 3 a 4 spelers tussen die weliswaar wereldspelers kunnen worden. De geschiedenis liegt niet. Het zijn de jeugdspelers van Ajax die het zo ver hebben geschopt.
Zo bespaar je miljoenen voor een miskoop.
Bovendien is Frank ook iemand die naar andere luistert, in plaats van naar zichzelf of zijn broer te luisteren zoals Jol. Hij kan het advies gebruiken van Cruijff of van van Marwijk.

In tegenstelling tot Martin Jol, die in zijn carriere nog geen 1 prijs heeft gehaald, zeg ik Frank de Boer, de ideale trainer voor Ajax!

27 november 2010 om 14:28

Martin Jol heeft echt wel prijzen gehaald hoor. Kijk maar eens op wikipedia. Het feit dat je de trainer Jol niet kent, haalt meteen de geloofwaardigheid van de rest van je stukje ook naar beneden.

27 november 2010 om 16:07

Drogbaa,

Amstel Cup met Roda JC en welke club had vorig jaar ook alweer de beker gewonnen?

Verder is Jol trainer geweest van RKC Waalwijk, Tottenham Hotspur en Hamburger Sv.
- Laatste prijzen van Tottenham Hotspur: Landskampioen in 1961, FA Cup in 1991, Europacup II in 1963 en de Uefa Cup in 1984.

Dus kun jij mij vertellen bij welke club Jol veel kans had om prijzen te pakken? RKC of die ene jaartje bij Hsv?

Als dit ook echt gaat gebeuren ben ik daar echt ontzettend blij mee.
Frank de Boer is een goede trainer die veel verstand van voetbal heeft.
Danny Blind doet het gewoon prima als technisch manager. ( hij heeft Huntelaar binnengehaald)
En als mensen zeggen dat Frank de Boer nog niet goed zou zijn als hoofdtrainer dan moeten die mensen eens kijken naar FC Groningen, ze staan op de 3e plek en worden gecoacht door Pieter Huistra. Een man die óók de jeugd bij Ajax heeft getraind en die nu succes boekt met Groningen.
Kijk ook maar even naar John van den Brom bij Ado den Haag, ook zijn eerste grote club, ook ex-ajax.
ALS de Boer inderdaad trainer zou worden en Blind inderdaad technisch manager gaat worden op termijn dan is het eigenlijk te mooi om waar te zijn

Ik twijfel echt of Frank dit zou gaan doen.
Vorig jaar sloeg hij ook Groningen af, juist omdat hij een aantal stappen wil maken en alles rustig op wil bouwen.
Nietemin zie ik in hem de toekomstig trainer van Ajax, en denk ook dat hij een fantastische trainer zou zijn.

27 november 2010 om 13:21

Het lijkt mij ook geen plan voor de korte termijn. Jol zal zelf nooit opstappen en Ajax kan het zich niet veroorloven Jol weg te sturen. Dus als trainer van de A1 en assistent bij Oranje kan hij mooi ervaring op doen.

Mijn god, waar zijn we mee bezig zeg. We staan verdomme maar 3 verliespunten achter op de koppositie, we doen nog volop mee om de derde plek in de Cl-groep (waar overwinteren een utopie zou zijn geweest), terwijl Jol nauwelijks aankopen heeft mogen doen. Denk je dat Jol niet een rechtsbuiten had wíllen aantrekken of iets dergelijks? Waarom zouden we in godsnaam een trainer op zij moeten zetten omdat er nu een maandje niet gewonnen wordt, hoezo opportunistisch beleid?

Natuurlijk zie ik wel dat het voetbal op dit moment niet goed is, en dat Jol ontzettend inconsequent bezig is. Maar waar Jol ook trainer is geweest, heeft hij gepresteerd. Hij is immens geliefd bij de Spurs, denk maar aan het feit dat ze hem toezongen in de wedstrijd waarna hij zijn congé kreeg, bij HSV heeft hij de halve finale van de EL gehaald en is hij op een positie geëindigd, waar men nu alleen maar van mag dromen. Vorig seizoen hebben we meer punten gehaald dan ooit, was het spel in de tweede seizoenshelft om te smullen, en om regels dat 30 plussers geen meerjarig contract krijgen besloot het bestuur twee sleutelspelers te laten gaan. Natuurlijk haalt Jol dan een nieuwe spits, Mounir, voor een spotprijs als je kijkt naar zijn kwaliteiten en transfervrij een paar backups om de supersmalle selectie tegen te gaan.

En nu gaat het één maand minder, en hij kan er in één keer niks meer van? Wat een onzin zeg, en Cruyff moet ook niet zo ontzettend gaan stoken. Als Jol het tij over twee maanden nog niet heeft weten te kregen, als we definitief niet meer meedoen om welke prijs dan ook, ja dan heeft Cruyff recht van spreken. En in mijn ogen moet het roer ook dán pas om, gooi dan de hele organisatie maar vol met Oud-ajacieden en Frank de Boer als hoofdtrainer en ga weer terug naar de Ajax stijl. Maar doe dat niet nu, niet zo opportunistisch, want dan zet je je zelf voor schut wat mij betreft

27 november 2010 om 13:23

Fijn voor Jol dat er nog iemand is die in hem gelooft. Want de rest van Nederland niet.

Kom op zeg, het is zelfs gebruikelijk dat als je 3x op rij niet wint het bestuur het recht heeft om je te ontslaan. Ook als je een raam sloopt. Jol mag daarom dankbaar zijn dat hij nog in zijn Ajax zwarte of blauwe trainingspak nog langs de kant staat. Maar serieus, Jol is een grap.

27 november 2010 om 13:28

AZ hield vertrouwen in van Gaal en werd kampioen. Twente met Mclaren liep eerst ook niet zo geweldig, maar werd uiteindelijk kampioen. Ajax hield vorige winterstop Jol en begon prompt aan een geweldige inhaalslag. Volgens mij zijn er voldoende andere oorzaken te vinden dan Jol dat het op dit moment niet zo loopt.

27 november 2010 om 13:32

Ja Jordinhoo maar dan noem je ook wel 2 trainers met een Visie en speelwijze waar ze aan vasthouden. En jol die verandert de basis gewoon ieder week!! en die geweldige inhaalslag?? het blijft een inhaalslag. Ajax hoort met de hoogste begroting de toon te zetten en niet in de achtervolging te zijn.

27 november 2010 om 13:27

Oh, gelukkig maar dat het maar één maand wat minder gaat......
Als je als topclub thuis verliest van ADO den Haag en FC Utrecht en niet langs PSV komt en je uit niet wint van Excelsior dan is er wel wat mis.

Het voetbal is ook niet om aan te zien vind ik als Ajax-supporter, het is echt fantasieloos voetbal.
En wat bedoel je dat Jol nauwelijks aankopen heeft mogen doen?
Natuurlijk mocht ie dat niet, maar toch haalt hij Ooijer, Mido, Tainio, je kent het rijtje wel.
Dat is toch verschrikkelijk dom van zo'n trainer, zo heb je meer het gevoel dat Jol Ajax om zeep wilt helpen dan om Ajax kampioen te maken.

En FC Twente heeft Chadli toch ook maar voor een paar ton gekocht!!
Er zijn mogelijkheden genoeg, ook in eigen jeugd maar Jol kijkt niet met zijn ogen volgens mij.

27 november 2010 om 13:33

Kijk nu eens naar de bank van Ajax, er zijn zoveel geblesseerden en geschorsten dat we die moeten aanvullen met jeugdspelers. Dat principe vind ik hartstikke mooi, maar niet wanneer die jeugdspelers er niet klaar voor zijn. Wanneer Mido en Mounir niet gekomen waren, zaten we met Suk en Bodul als reservespitsen.. Een ervaren middenvelder die voor een bijzonder laag salaris speelt is eveneens heel prettig om een wedstrijd dicht te gooien. Talent is goed, maar (kijk maar naar Feyenoord dit seizoen nu het niet gaat, en vorig seizoen toen het nog redelijk ging omdat er routiniers bij speelden) alleen gecombineerd met ervaring.

En inderdaad, ik geef toch ook aan dat het dit seizoen wat minder loopt, al vind ik het geen schande om punten te laten liggen tegen PSV wanneer je in zo'n dip zit. Dat punt heb ik, en ik denk de meeste Ajacieden met mij, gekoesterd. Maar elk puntverlies tegen niet topclubs is per definitie slecht, alleen elke topclub laat toch wel eens punten liggen tegen een andere club dan Ajax/psv. PSV en Twente verliezen toch ook van Nac, dat is eveneens niet goed. PSV speelt gelijk tegen ADO en ga zo maar door.

Uiteindelijk staan we wel maar drie verliespunten achter op de nummer 1 positie, staan we derde in de El-poule en zitten we in de Knvb-beker. Dat voetbal komt wel weer, nu gaat het om punten, punten en punten. En ik heb nog steeds alle vertrouwen dat Jol die wel kan brengen.

27 november 2010 om 13:30

Jordinhoo. Ik weet niet waar jij het over hebt, Maar overwinteren in de CL was helemaal geen Utopie. Het lijkt mij helder dat je 2 wedstrijden tegen Auxerre gewoon had moeten winnen. Dat je 3 punten achter staan (we moeten nog tegen Vvv) is dankzij misstappen van de concurrentie en heeft niets te maken met het wel of niet goed doen van Ajax. Vorig jaar was al duidelijk dat Jol zijn hele spel ophing aan Suarez en was daar al genoeg kritiek op.

Jol heeft de directie gegijzeld op een schandalige wijze en heeft toch weer 4 spelers mogen halen. 3 die totaal niets toevoegen en 1 goede speler die niet bij het ajax spel past. Hij had voor 5 miljoen ook 2 talentvolle buitenspelers kunnen halen. Dat noem ik nou opportunistisch beleidt en getuigd van een beperkte voetbalvisie. Dat Jol nog meer haagse vriendjes neerzet zegt ook veel. En het gaat niet 1 maand minder het gaat al 7 jaar ''minder''.

Cruijff uitte zijn kritiek al vaker en ook toen Ajax even wonderwel boven aan stond. De directie en Jol maken de club kapot. De jeugd hoort bij Ajax de kans te krijgen en dit lapt Jol aan zijn laars, zelfs tegen veendam bij een 2-0 voorsprong brengt hij Tainio en Ooijer in??? belachelijk.

Nee mijn kritiek op Jol van vorig jaar is alleen maar waar gebleken, dat jij je zand in de ogen laat strooien door een aardige 2e seizoenshelft met een Suarez in bloedvorm is jammer maar maskeert voor mij de echte problemen niet.

Frank de boer is sowieso beter dan Jol, eigenlijk zie ik het best gebeuren Frank de boer als coach van Ajax, Als Ajax dat wil zou het best kunnen

27 november 2010 om 13:22

Hoe kom je er bij dat Frank de Boer beter is dan Jol? Kan je dat ook op enige manier onderbouwen alsjeblieft, aangezien Frank de Boer nog geen baan als hoofdcoach heeft gehad..

27 november 2010 om 13:22

Hoe kun je dat nu weten? Je hebt hem nergens als trainer gezien. Hooguit de jeugd van Ajax.

27 november 2010 om 16:51

Jochie roep je nou alleen maar wat om wat te roepen? Je hebt Frank nog nooit zien trainen. Als je het niet weet hou dan gewoon je mond

27 november 2010 om 16:52

Assistent coach van nederlands eftal zegt genoeg, volg jij üperhaupt wel het voetbal.

27 november 2010 om 16:57

Hij is daar Assistent idd en dat zegt voor jou genoeg?. Jij zag zkr die compilatie van hem op het wk met die 'gvd' en dacht dat doet ie goed

Klinkt prima, maar dan wel pas na het EK in 2012. Dan kan Jol zijn contract uitdienen en kan de Boer zich in de tussentijd verder ontwikkelen als trainer. Te snel er weer een trainer uitschoppen is geen oplossing. Eerst moet er een verandering komen in de top. Dat is vele malen belangrijker! Men moet zich eindelijk eens houden aan het rapport. Eerst een rapport maken over wat er mis is gegaan bij Ajax de afgelopen 10 jaar en zich vervolgens niet aan dat rapport houden? Het rapport moet leidend zijn. Wat mij betreft krijgt van der Boog de rekening gepresenteerd als zijnde algemeen directeur. Hij is hoofdverantwoordelijk geweest voor het te voeren beleid. Helaas heeft de rest van het bestuur of de raad van commissarissen ook niet ingegrepen. Dus daar laat zeker ook wat te wensen over. De complete top moet beseffen dat het rapport de leidraad is en dat er niet van afgeweken wordt. Jol heeft met het uitoefenen van een beetje druk de complete top zover gekregen dat ze van het rapport afweken. Dat moet niet kunnen! Een trainer is een passant.

Dit is de logische weg, de jeugdtrainer wordt hoofdcoach en een goed, sterke Blind voor de stabiliteit binnen de club als technische man. Ik zie De Boer de spelers wel beter maken, iets wat Jol niet heeft gedaan. Jol heeft een heel sieozen kunnen teren op Suarez, Stekelenburg en Vertonghen. Nu Suarez teruggevallen is komt naar boven dat Jol eigenlijk geen toegvoegde waarde heeft binnen de club. De Boer heeft dat met zijn ervaring als speler en coach van de jeugd en zijn ervaring binnen Ajax dus duidelijk wel. Blind heeft andere capaciteiten dan assistent te zijn. Hij is de man van de verre blik. Dit lijkt me een goede oplosiing en dan de rest van de wijzigingen nog doorvoeren in de opleiding en scouting. Dan heb je over een jaar of 6 à 7 weer een club om trots op te zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat Rik van den Boog nadelige gevolgen ondervindt van het onderzoek naar het faillissement van Teg. Uitsluiten kan ik het ook niet maar ik weet dat het onderzoek zich voornamelijk richt op het doorverkopen en stallen van de lege BV van TEG in Nijverdal bij van Keulen Bakkeij Machines. Die ging overigens 2 keer failliet voordat het statutair in Rotterdam werd gevestigd. De directeuren van dat bedrijf, Pieter Brouwer en hans de Ruiter zijn bekenden in de voetbalwereld. Hans de Ruiter is oud selectiespeler van Groningen als ik het goed heb en Pieter Brouwer is o.a. bekend van het faillissement van Fulfiment Xxl, een leverancier van de webshop van Feyenoord, waar hij bestuurder van was. Als Rik maar niet te dik bevriend was met deze 2 dan zal het wel loslopen. Dat het expliciet vermeld wordt doet me echter denken dat Rik misschien niet geheel vrijuit gaat maar zoals ik er tegen aan kijk zal het wel loslopen.

Als Rik van den Boog ter goeder trouw heeft gehandeld met het doorverkopen van de verschillende (lege) BV en het stallen van die BV op het adres van van Keulen in Nijverdal, dan zal het wel meevallen. Voor wie meer wil weten hoe het zit, google maar eens op de genoemde namen in combinatie met Robustus Borne (geopend door Jan van Halst) Fullfilment XXL en van Keulen Bakkerij Machines Nijverdal.

27 november 2010 om 15:02

Lees onderstaand bericht eens rustig door, is wat verouderd maar ben wel even benieuwd waar jij jouw info vandaan haalt?

maandag 30 augustus 2010 07:52
'fiasco Teg: Van den Boog medeschuldig'

Ajax-directeur Rik van den Boog wordt hoogstwaarschijnlijk medeaansprakelijk gesteld voor het faillissement van The Entertainment Group (teg), het artiestenbureau van Marco Borsato.

Curator Jan Padberg publiceert dinsdag de resultaten van het forensisch onderzoek naar de ondergang van Teg, in september 2009. Volgens De Telegraaf staat het vast dat Padberg directieleden en invloedrijke aandeelhouders verantwoordelijk zal stellen voor het faillissement. Onder hen ex-manager Paul Brinks en huidig Ajax-directeur Rik van den Boog.

Uit het onderzoek zou blijken dat directie en aandeelhouders onzakelijk leningen verstrekten, vele roekeloze overnames deden, valsheid in geschrifte pleegden en geld wegsluisden.

De totale schade van het wanbeleid bedraagt elf miljoen euro. Van den Boog had negen procent van de aandelen van TEG en wordt samen met Borsato's ex-manager Paul Brinks gezien als de feitelijke leidinggevenden van het bedrijf. Marco Borsato zelf zou geen enkele blaam treffen.

Meteen na het faillissement van TEG liet Ajax-voorzitter Uri Coronel weten dat het fiasco geen invloed zou hebben op de positie van Van de Boog bij Ajax. ''ik vertrouw Rik nog steeds de portemonnee van Ajax toe. Het is vooral vervelend voor Rik zelf, omdat hij privé veel geld heeft verloren. Maar het raakt Ajax niet'', aldus Coronel destijds.

Hier komt hij er toch niet zo rooskleurig vanaf zoals jij stelt. Nu vind ik het niet zo heel boeiend dat jullie criminelen in je organisatie hebben, ben dat wel min of meer gewend bij ons... Echter iets wat zo krom is als dit goed gaan praten lijkt mij wat overdreven... Er zijn ook verschillende investeerders die toch echt beweerd hebben dat Rikkie zwaar aan het ronselen is geweest en dat hij ze daarna flink genaaid heeft... Zo onschuldig lijkt hij mij dus niet!

Lijkt me een goede keus. Komt er teminste een echte Ajaxied aan het het roer.
Hoor zelf veel goeie verhalen over de Boer en doet het goed met de A1 dus wat hebben ze nog te verliezen op dit moment.

27 november 2010 om 13:35

Centen!
Het contract van Jol is ook niet gratis af te doen....

27 november 2010 om 14:19

Ik zeg ook niet dat het nu moet het kan ook gewoon als het contract van Jol is afgelopen.

Assistent coach Nederlands eftal, alsof Bert van Marwijk daar alles doet Kijk naar het Ajax van nu, is Jol beter?

Als Frank de Boer in de toekomst 2 wedstrijden verliest als trainer, dan zal men wel weer gaan roepen dat het bestuur wegmoet.

Frank de Boer heeft verstand van voetbal Martin Jol niet zie elke week dezelfde opstelling terwijl spelers uit vorm zijn!!!!!!! Nee Jol heeft afgedaan tis een lafaard je staat 2-0 achter tegen madrid en vooral niet wisselen blijven vasthouden aan jou spelertjes Jol!!!! Je ben Ajax aan het kapot maken ik hoop dat ze verliezen van VVV hoop dat er dan een bom barst in de arena en dat Jol zijn spullen kan pakken!!!! Weg met die akelige man!!!!!!!!
1 voorbeeld Jol praat voor de tv dat sulimani een goal nodig heeft hij schiet er 1 in begon goed te ballen weer en meneer Jol vind het nodig hem weer op de bank te zetten!!!!!! Duhhhhhhhhhhhhhh

27 november 2010 om 13:40

Jij hoopt dat Ajax verliest, maar aan je avatar te zien beschouw jij jezelf als Ajax supporter? Met zulke vrienden heeft Ajax geen vijanden nodig, ga je schamen.

Overigens bevat jou 'verhaal' feitelijke onwaarheden, vijf minuten na de 2-0 wisselde Jol El Hamdaoui .

Waar was je trouwens vorig jaar, toen Ajax prima speelde en met een marge van een punt naast het kampioenschap greep? Maakte Jol toen ook 'de club kapot' en was het toen ook al zo'n 'akelige man'?

Ik wil ook zo veel... Weet niet of iemand ajax kan laten voetballen op korte termijn.

Maar zo als nu gaat is het drama. Dus waarom niet Mr de boer.

Nou lekker zeg, zal Jol leuk vinden dat er al over zijn opvolger gepraat word, zeker in deze periode.
Word je nou niet bepaald vrolijk van..

27 november 2010 om 13:48

Hoezo? Hij roept toch zelf ook steeds dat Blind zn opvolger wordt als het elftal eenmaal staat. Het was vanaf het begin al de bedoeling dat Blind het na 2 jaar zou overnemen. Nou weet ik niet of dat doorgaat want na 1,5 jaar staat het elftal nog steeds niet.

Ik wil toch enige nunace aanbrengen in de overwegend positieve reacties. Gaan we dan weer met zijn allen lopen mekkeren als het niet direct resultaat oplevert? Vorig jaar hosanna onder Jol dit jaar moet hij weg. Dit hebben we al vaker mee gemaakt, ene jaar is de ene trainer top en het andere jaar een flop.

27 november 2010 om 13:47

Zo gaat dat nu eenmaal. We hebben fantastisch gespeeld vorig seizoen onder Jol. Nu gaat het wat minder en wordt Jol voor vanalles en nogwat uitgemaakt. Dat doen ze in engeland toch ook niet bij Ferguson en Wenger. Die hebben ook wel eens een minder jaar. Vooral Wenger. Maar hier in nederland is het meteen crisis en moet alles en iedereen oprotten. Ik lig ook altijd weer in een deuk om die mensen die na 1 verliespartij roepen...bestuur moet oprotten.
Zit er een nieuw bestuur waar ze tevreden mee zijn. Verliezen ze 2 keer en dan moet dat bestuur ook oprotten. Mensen schreeuwen maar wat en gaan elkaar napraten. Er is niks mis met Jol. Het loopt nu alleen niet. En met 10 jeugdspelers erin gooien ga je echt geen kampioen worden.maar dat snappen vele supporters niet. Zodra er een nieuwe trainer komt krijg je hetzelfde verhaal. Eerst is iedereen blij. Maar loopt het niet zoals de verwende nesten het willen dan gaan ze meteen weer lopen mekkeren. Alsof Jol eruit gooien zou helpen.

27 november 2010 om 14:59

fantasctisch gevoetbald? Je bedoeld dat Suarez alles er in schoot, alles op 1 man. Dat is toch geen Ajax voetbal. Als je daar tevreden mee bent kun je beter fan worden van Feyenoord ofzo.

28 november 2010 om 10:31

Heb je niet gezien hoe er gevoetbald werd met Pantelic voorin; Hoe de Jong ineens geweldig speelde? Hoe het hele team kan na kans kreeg. Ik heb het niet over Suarez die alles erin schoot. Ik heb het over het team. Dat team stond gewoon goed te voetballen! Doordat iedereen wist wat ie moest doen en er een aanspeelpunt voorin stond die andere spelers beter maakte waardoor het erg gemakkelijk voetballen werd. Het is dit seizoen alles op 1 man. Vorig seizoen was dat echt niet zo. Maar blijkbaar had je toen oogkleppen op.....

27 november 2010 om 13:48

Verstandige woorden.
Jol is natuurlijk niet perfect en heeft zijn gebreken, maar welke trainer (of mens) heeft dat niet? Hij heeft vorig jaar aangetoond Ajax best aardig te kunnen laten draaien, dit jaar is het wat minder maar moet hij dan gelijk ontslagen worden? Volgens mij is dat de oplossing niet.

Frank de Boer zou een (goede) optie kunnen zijn, maar volgens mij weet 95% van de bezoekers hier te weinig af van zijn capaciteiten als trainer om een goed oordeel hierover te kunnen velen. Voor je het weet heb je een tweede van Basten en dat zou pas echt desastreus zijn voor de club.

Ik denk dat de Boer wel klaar is om Ajax te leiden, hij kijkt nu met van Marwijk en kent het vak wel een beetje lijkt me als je als assistenmt een Wk-finale hebt gehaald. Maar waarschijnlijk gaat het dan later niet zo goed en roept iedereen dat Frank de Boer een verschrikkelijke coach is, nog slechter als Jol bla bla.....
Maar ik denk dat hij er wel klaar voor is en wel een goede trainer kan worden

Heb een tijdje terug een interview met Frank gelezen in VI. Daar gaf hij duidelijk aan pas over een paar jaar een eerste elftal onder zijn hoede te willen nemen. Hij kiest de geleidelijke weg. Hij lijkt me ook niet de persoon om daar direct vanaf te stappen.

Ik persoonlijk denk eerder aan een constructie waarin Blind hoofdtrainer zal worden met de Boer als assistent.

Al zie ik liever dat Jol gewoon aanblijft. Hij krijgt het wel weer op de rit. De situatie kan zomaar omslaan, een goede overwinning en het is weer hosanna, zowel in Amsterdam als hier op VZ.

27 november 2010 om 13:50

Met Blind is het toch ook hetzelfde. Die is zo trainer van Ajax geworden maar daarna hebben we hem ook niet meer gezien. Geldt voor hem dan niet hetzelfde. Dan zie ik liever F. de Boer. Die gaat niet aan vriendjespolitiek doen zoals Blind wel zou doen.

27 november 2010 om 14:47

Waarom is dat hetzelfde? Ik zeg dat de Boer, afgaande op zijn verhaal in VI, niet zal ingaan op het aanbod om hoofdtrainer te worden. Blind werd wel vrijwel uit het niets hoofdtrainer. En volgens mij hebben we daarna nog aardig wat van hem gezien in verschillende functies bij Ajax en volgens mij is hij momenteel assistent van Jol.

Misschien kun je me uitleggen wat je bedoelt met je verhaal, want ik kan uit je reactie niet afleiden welke kant je nou op wil.

Voorzitter: Leo van Wijk (mocht hij willen)
Johan Cruijff: extern adviseur of lid RvC technisch zaken
Algemeen directeur: Keje Molenaar
Commercieel directeur: (mocht hij willen, Marc Overmars)
Financieel directeur: ?
Technisch directeur: Danny Blind
Hoofd Opleidingen: Arnold Muhren
Hoofdtrainer: Frank de Boer
Assistenten: Dennis Bergkamp, Jari Litmanen/shota Arveladze
Trainer Jong Ajax: ?, eventueel Bergkamp....

Hier teken ik voor. Kundige Ajacieden aan het bewind. Geen Boogjes en Aatjes meer, laat staan Van der Dussentjes en Jolletjes

27 november 2010 om 14:13

Volledig mee eens, ik zou Kluivert ook wel erbij willen halen voor spitsentrainer, Vlemincx scoort aanzienlijk meer.

Het valt me trouwens op dat de naam Hiddink niet vaak valt. Hij is dan wel geen typische ajax coach, maar weet wel wat er gevraagd wordt. Hij zit niet zo goed in het zadel in Turkije en heeft vorig jaar meerdere keren aangegeven Ajax te willen coachen, lijkt me geen slechte trainer dacht ik zo

27 november 2010 om 14:43

Wat dacht je van Frank Arnesen als Td....

Sinds na het vertrek van van Gaal heeft Ajax miljoenen besteed aan trainers en spelers die niet van binnen de club aangetrokken zijn. Dit heeft ons geen succes opgeleverd en heeft ons in financiele problemen gestopt en heeft ons uithangsbord naar de wereld toe aangetast. Het is weer tijd dat we dingen op zijn Ajax gaan doen, dus mensen van in de club betrekken bij het een en ander en zowel spelers als trainers opleiden. Dit hoort bij Ajax en dit moet Ajax weer doen. De tijd is gekomen dat de huidige beleidsbepalers vertrekken en Jol meenemen.

Ach zeiden we niet allemaal telkens het volgende:

Ten Cate kwam - Als Ajax nu geen kampioen wordt!
van Basten kwam - Als Ajax nu geen kampioen wordt!
Jol kwam - Als Ajax nu geen kampioen wordt!

Nu weer de Boer en men begint direct weer te schreeuwen en hopen op een kampioenschap. Als de fans nou eens leren om het verwachtingspatroon laag te houden, dan is er al een stuk minder gezeik. PSV verliest dit jaar ook al 3 keer en is het daar crisis? Nee, toch.... En volgens mij zijn de financiën daar net zo klote als bij Ajax en is het beleid (goedkoop Affelay verkopen) nou ook niet bepaald hosanna. Men moet eens kappen met het vegrootglas op Ajax te leggen en gewoon eens kalm te blijven. Crisis? Hoezo crisis? Ja er zijn wat spelers uit vorm en dit zijn niet de minste...daar komen ze echt wel weer bovenop hoor. Een half jaar geleden was Jol nog de ideale trainer en nu is het ineens een kut trainer? Ach......

Zie je dat bedoel ik,nu schreeuwd een ieder om frank de boer,wel ik durf te wedden dat hij het nog slechter zal doen als marco van basten,vandaar dat frank de boer zit te slijmen bij cruiff.
Alleen om jol zn baan af te kunnen pakken,lekker hypocriet zeg.
Jol heeft het niet slecht gedaan,nu daar het even niet mee zit met ajax dan meteen is jol niet goed,en frank de boer zeker wel.
sorry maar ik denk dat ajax nog verder van huis is met frank de boer als trainer.
Marco van basten wilde ook iedereen hebben want hij heeft een ajax verleden.
Jol kon weggaan maar heeft het ook niet gedaan,dus ik denk ook niet dat hij nu weggaat,hoe dan ook is ajax 2de geworden afgelopen seizoen.
dan moeten ze mario been ook wegsturen bij feyenoord,want kijk op welke plaats feyenoord nu staat.
het zit ajax ff niet mee en meteen staat nederland op zn kop.

27 november 2010 om 16:25

Jol past niet in de Ajax cultuur daar wringt de schoen bovendien laat hij zien geen enkel verstand te hebben van juiste aankopen en speelt hij wekelijks in een andere samenstelling. Het gaat niet meer goedkomen met Jol er is veel onrust ook in de selectie en hij loopt desondanks met opgeheven hoofd rond en het ligt aan alles maar niet aan hem.

Dit betekent dus dat binnenkort Martin Jol op kan stappen bij Ajax. Cruijff heeft er wel degelijk verstand van en iedereen binnen Ajax luistert op dit moment naar hem. Hoop dat met de komst van Frank de Boer de ploeg weer gaat draaien zoals vanouds.

de vorige keer dat jc iemand als hoofdtrainer naar voren schoof bleek dat iemand te zijn die niet eens dezelfde gedachten had over hoe het uiteindelijk op voetbaltechnisch gebied bij ajax zou moeten gaan. en blind heeft in zijn funkties voor ajax ook nog niet echt succes gehad dacht ik, behalve als speler dan natuurlijk. Het zit hem niet in de personen die de verschillende taken uitvoeren, het gaat erom dat je uiteindelijk een consistent beleid hebt, met duidelijke doelstellingen op zowel sportief als financieel vlak.

het is niet geheel toevallig denk ik dat het niets uitmaakt wie uiteindelijk trainer is van groningen of twente. daar houden ze zich gewoon aan het uitgestippelde ( meerjaren)beleid, ongeacht schommelingen in sportieve resultaten. Bij ajax is er ieder jaar weer sprake van paniekvoetbal.

Lijkt me wel een goede keus aangezien hij het goed doet bij jeugd elftallen.(niet dat dat erg vergelijkbaar is.)
En hij heeft natuurlijk als assistent van Bert van Marwijk de nodige ervaring opgedaan tijdens het grootste sportevenement ter wereld.

Maar daarentegen bestaat ook de kans op een herhaling zoals het bij van Basten ging, toen dacht iedereen van ''oh van Basten is coach nu worden we wel even landskampioen''.

Dus ik heb toch nog wel mijn twijfels erover, maar we zullen vanzelf zien wie er coach wordt volgend jaar en hoe het uitpakt.

waarom geen frank rijkaard????

27 november 2010 om 14:25

Frank Rijkaard heeft bewezen erg goed om te kunnen gaan met vedetten, maar trainer zijn van Ajax vraagt van je om goed om te kunnen gaan met jeugdig talent wat nog tot ontplooiing moet komen. Verder is Rijkaard niet echt een trainer die de discipline erg strak houdt. Ajax heeft juist een trainer nodig die wel de boel strak houdt. Ajax heeft geen ervaren toppers in elke linie die de boel strak houden, dus dan moet het van de trainer komen. Van zijn succesvolle periode in Barca werd ook gesuggereerd dat, dat kwam door de chemie tusen ten Cate en Rijkaard. Je zou naast Rijkaard dan een goede veldtrainer moeten aanstellen. Klinkt in mijn oren als teveel onzekerheden.

De jeugdtrainer laten doorstromen naar het eerste elftal (mits hij zichzelf natuurlijk heeft bewezen met de jeugdteams) klinkt dan als een betere oplossing.

haha die Cruijff is to geweldig. Het gaat nog gebeuren ook dat Frankie dalijk voor de selectie staat,
ik denk persoonlijk dat ze daar iets goeds mee doen. een man van Ajax. Martin Jol moet lekker terug naar RKC en het opnieuw proberen, want zo'n goede coach is het ook niet.

bedoel, wat heeft die man nou bereikt. en wat heeft hij gewonnen.
En dat moet oh zo belangrijke wedstrijden winnen voor Ajax. ''de veel belovende Ajax'''

ik denk dat frank de boer een goeie keuzeis die loopt er nu all 3 jaar als niet meer is die weet wat ze doormaaken hoop echt dat ie hoofd trainer word en haal patrick kluivert er bij kij hoe goed Vlemincx speelt onder spitsetrainer kluivert

Lijkt me super, Jol doet het daar dramatisch, en De Boer heeft evaring met de jeugd(a1), en met top spelers(ned. Elftal) als coach!
Technische staf lijk me zo wel wat:
Hoofdcoach: F. De Boer
Assistent 1: Van Basten
Assistent 2: Bergkamp
Technisch Manager: Blind

Van Basten lijkt me leuk om weer aan het werk te zien, want zo slecht deed hij het niet! En Bergkamp is denk ik ook een top-trainer in wording. Al moet je misschien ook een oude ervaren assistent hebben, maar het belangrijkste is, mensen met een Ajax-hart!

Ik vond Marco van Basten een uitstekende trainer met een gigantisch gebrek aan kennis van technische zaken. Dat geld misschien ook wel voor Frank de Boer, Kluyvert en Cocu, maar omdat zij beginnen als assistent kunnen ze het rustig leren.

Het is nogal makkelijk om te zeggen dat als je Jol eruit gooit de problemen meteen zijn opgelost. Het probleem bij Ajax is structureel, dus voornamelijk het bestuur moet veranderen. Daar komt nog bij dat De Boer zich nog niet heeft bewezen als een trainer van een profclub, dus er bestaat een kans dat hij totaal flopt net als Van Basten.

gooi dan dat hele bustuur maar weg en coaches en begin dan gwn met de boer bergkamp en kluivert enzoo ik denk dat dat nog wel eens verrasend zou kunnen uitpakke

Mijn neef is Ajacied en die roept met enige regelmaat dat Guus Hiddink graag zijn carrière bij Ajax zou willen afsluiten, want dat kwam uit interviews naar voren.

Zou dat dan niet de persoon zijn om ajax weer aan het voetballen te krijgen terwijl F de Boer / Bergkamp en hun generatiegenoten nog even in de schaduw aan de toekomst blijft werken>?

als jol moet vertrekken dan zouden ze hem wel erin moeten gooien.
ik hoop dat ze dan ook gelijk bergkamp halen

Nee want dan krijgen ze straks weer een hoofdtrainer die zijn broer mee neemt , nee flauw

Lijkt me een uitstekende coach

Ik vind het persoonlijk een goed idee doet het goed bij de a1 en kent de ajax speel wijze en cultuur

Misschien dat Frank Arnesen wel TD wil worden, ervaren ex-speler....

Zie het al helemaal voor me :

Journalist: En Frank wat vond je van de wedstrijd?
De Boer: Jaaaaaaaaaa eeeeeeeeh, het was eeeeeeh wel een aardige pot eeeeeh. Ik denk toch dat we eeeeeeh wel iets meer druk hadden kunnen eeeeeeh zetten, mja we hebben de eeeeeeh wedstrijd uit het vuur eeeeeeh gesleept.
Journalist: Bedankt Frank.

Van mij mag het, Frank de Boer als coach!
Hebben we weer een coach die iets uitstraalt.

Tsja lijkt me wel goed, je moet iemand hebben die Ajax weer laten combineren. Eerste stap zou zijn om El Hamdaoui en Suarez te verkopen. Vervolgens een echte spits te halen die zich vast bijt in de 16 en om zo iemand heen echte voetballers, een rechts en links buiten en opkomende backs. Ik kan onder Jol geen normale structuur zien in het spel. Grappig is dat ik dat achteraf zeg; maar met van Basten zat er een betere coach dan Jol. Het voetbal van nu is lange ballen naar 2 spelers, als die hun vorm niet halen kun je wle inpakken.

Danny Blind en Frank de Boer is mij om het even. Frank de Boer straat meer rust uit en heeft meer internationale ervaring maar Danny Blind lijkt mij ook een geschikte trainer.

Maar waarom hebben we het hierover als de huidige trainer genees weg is of lijkt te gaan? (ook al gaat het een paar weken minder denk ik dat Jol niet snel vertrekt)

Grappig dat dit ineens verschijnt nadat ik een tijdje geleden hem al aankaartte als goeie opvolger voor Jol.
Maar dit is ook niet meer dan logisch (intikkertje) aangezien Frank de A jeugd het gewoon goed doet.
Daarnaast zal hij nu onderhand het nodige opgestoken hebben van oa van Marwijk en concorten bij Oranje en andere trainers die hem waarschijnlijk de nodige dingen ingefluisterd hebben en ervaringen gedeelt hebben.
Ik ben alleen benieuwd of Frank zelf vindt of hij er klaar voor is.
Hij is echter nog niet echt lang trainer als trainer actief.
Ik hoop niet dat het een Marco van Basten gevalletje wordt en te snel in het diepe wordt gegooid.
Maar ik heb er wel vertrouwen in aangezien hij aanvoerder is geweest bij de clubs waar hij speelde en ook nog eens verdediger was.
Dit klinkt misschien belachelijk, maar als je bekijkt hoeveel oud verdedigers uit het verleden het nu doen als trainer, dan kun je zien dat ze het gewoon meer dan aardig doen.
Ik noem een Hiddink, Scolari, Wenger, Vogts, Happel en dan kan ik er nog wel een hoop opnoemen.
Het grappige is dat diegene die ik hierboven noem onbekend waren als voetballer (uitzondering Vogts).
Hopelijk voor Frank en voor Ajax nemen ze de goede keuze, ik heb er hoe dan ook vertrouwen in.

27 november 2010 om 15:49

Happel onbekend, ben je wel goed bij je hoofd ??? Hij was in zijn tijd één van de beste verdedigers van Europa en er is zelfs een stadion in Wenen naar hem vernoemd !!! En bovendien was Hiddink middenvelder en geen verdediger ........

27 november 2010 om 17:59

En als je nou eens goed kon lezen...
Ongelofelijk sommige wijsneuzen hier op de site....
Er staat overduidelijk ''het grappige is dat diegene die ik hierboven noem onbekend waren als voetballer ''.
Als voetballer!!!
Daarnaast was hij als trainer vele malen meer succesvol dan als voetballer vandaar die uitleg.
zucht....

Daarnaast speelde Hiddink vaak genoeg in de verdediging overigens had ik Advocaat hier ook tussen kunnen zetten, maar aangezien hij vaker op het middenveld speelde heb ik hem weggelaten.
En laat me raden, zeker snel op wikipedia snel effe opgezocht of het klopte?
Met voetbalkennis zelf kom je veel verder, dus vertrouw me nou maar als ik zeg dat Hiddink wel vaker defensief speelde in het verleden .

Ik denk dat de Boer een prima trainer wordt in de toekomst, maar ik denk dat het voor hem verstandiger is om eerst bij een club trainer te worden waar de druk niet zo hoog ligt. Dat is in zijn prille carierre als trainer iets veiliger. Wanneer het een flop wordt bij ajax (zie blind) dan kan je het trainersschap voor de rest wel vergeten.

We zouden Uri Coronel zijn lot is ergens aan moeten verbinden, bijv het zsm uitvoeren van zijn zelf geschreven advies of ophoepelen.. Door zijn advies is de vorige voorzitter heen gezonden, nu is hij voorzitter, en gaat het nog slechter dan toen maar voert hij ze eigen adviesplan niet eens uit....de enige reden waarom hij voorzitter is geworden is omdat ie een van de weinigen Amsterdamse Joden is die in het internationale bedrijfsleven ontzettend veel respect geniet en toch risisco wilde nemen om zijn carriere op te geven voor een zooitje ongeregeld als Ajax

de boer als coach lijkt me prima, met de juiste ervaring om hem heen, maar blind als TD weet ik niet. op die positie wil je toch het liefst iemand met een netwerk en dat is wat blind volgens mij niet heeft. Hij is een ajax man, speelde zn hele leven voor ajax en ook verschiillende functies. dit is zijn kracht maar juist ook zn zwakte denk ik. Een beenhakker, van gaal etc zijn mensen die over de hele wereld aanzien hebben en contacten.

Uitstekende keuze.

Frank de boer is een ajacied in hart en nieren. En hij heeft de afgelopen jaren bij oranje meer dan verdienstelijk werk geleverd. Wat mij betreft liever vandaag dan morgen de nieuwe trainer voor ajax. Laat JOl zijn biezen maar pakken want die kan van deze groep geen eenheid met ajax voetbal maken.

Ik hoop dat ze eerste Rijkaard kunnen strikken als Hoofdcoach met De Boer en nog iemand(liefst oud spits) als assistenten.
Menzo als keeperstrainer als die bij Vitesse eruit word geschopt.

27 november 2010 om 18:03

Rijkaard maakt geen spelers beter vind ik.
Hij was tactisch zo sterk bij Barca dankzij Ten Cate maar zelf heeft hij wel oog voor talent, dat zeker.
Maar ik denk dat Rijkaard niet de geschikte trainer zou zijn, maar juist wel een uitstekende technisch directeur.
Ik denk dat hij zich in die rol perfect zou schikken.

Word inderdaad tijd dat Ajax flinke stappen gaat ondernemen.
Cruijff heeft alleen maar het beste met Ajax voor, en er moet gewoon wat veranderen.
Ik snap dat mensen binnen Ajax hun baan vrezen, maar als je een echt Ajax-hart hebt sta je hiervoor open.

Ik lees al deze reacties.. en moet toe geven dat ik ook zo me bedenkingen heb over dit voorstel! Maar... Hoeveel mensen hadden hun twijfels over het aanstellen van rijkaard bij Barca... Rijkaard, net gedegradeerd met Sparta als hoofdtrainer naar Barca! maar hij heeft toch iedereen de moind gesnoerd. ( hoewel de inbreng van ten Cate niet mag worden onderschat) in Dit geval denk ik aan die situatie, de Boer volkomen onverwacht.. en blind ( net als ten Cate) onderschat.

Ik ga voor het voordeel van de twijfel.. Cruijff heeft hier kijk op.. verstand van! dat heeft hij bewezen! Ik hoop dat dit alles zo snel mogelijk van start gaat!

Lijkt me een goede zet, een beetje ajax cultuur er in brengen. heeft Frank de boer nou bedankt voor hoofd trainer voor fc groningen?

Zal niet gelijk een wereldwonder veroorzaken. feit is wel dat de club door wanbeleid achterop is geraakt en nu weer moet bouwen aan een nieuwe toekomst. Daar passen nieuwe spelers en een trainer bij die de oer filosofie van Ajax weer tot leven laten komen. De Boer is als geen ander onderdeel van deze cultuur dus op de lange termijn de juiste keuze!

Als je nu naar Ajax kijkt is het tot een volledig andere club geworden zonder enig ( zicht op ) succes dus het roer moet wel om!
Bovendien Moet een trainer van Ajax een rood wit hart hebben en niet alleen zijn geld opstrijken en het beste er van maken, nee hij moet doodziek zijn na een nederlaag, JOL zal het een worst zijn als het maar goed gaat met zijn onroerend goed in DH en zijn bankrekening en niet te vergeten zijn broertje Cock die helemaal niks toevoegt. Hoe heeft Ajax dit kunnen laten gebeuren?

De Boer wordt coach van Ajax
Cocu wordt coach van Psv

Dat staat vast. En samen kunnen ze deze twee clubs naar een hoger niveau in Europa tillen, dat weet ik zeker. Maar het is er nu nog te vroeg voor. Eerst nog meer ervaring in het trainerschap en pas oogsten als je er echt klaar voor bent

27 november 2010 om 16:40

Per definitie vind ik Rutten geen slechte coach, laat dat even duidelijk zijn. Hij is toch degene geweest die als eerste met Twente begon te presteren en daar konden de volgende trainers op voort borduren. Ook nu bij PSV staat het goed, ook al verloren ze gister wel. Enig probleem is dat hij onhandig overkomt in de media maar als coach is hij zeker niet verkeerd, anders heeft Hiddink je ook niet zo hoog zitten! Cocu kan dus nog rustig rijpen.

Wat betreft De Boer, zolang er geen chronische schoonmaak plaats vind zal het verdomde moeilijk zijn om Ajax echt stappen te laten maken. Denk dus ook dat de reorganisatie begint bij de mensen hogerop en daarbij dan de trainer die het af mag maken. Het zal dus niet de trainer zijn die Ajax even terug brengt naar het niveau welke ze nastreven.

27 november 2010 om 17:17

Dat van die schoonmaak zit zeker wat in. Ik denk ook echt dat Cruijff van heel veel waarde kan zijn voor Ajax. Op gebeid van voetbal, maar vooral ook managament leiderschap en professionaliteit heeft hij gewoon veel kennis.

Maar uiteindelijk moet een coach het elftal laten functioneren. En daarvoor denk ik dat de Boer (en dus ook Cocu) over de eigenschappen beschikken om dat te doen. Oranje en v. Marwijk is natuurlijk een perfecte leerschool, dus ik denk dat dit in de toekomst twee toptrainers gaan worden.
Maar nu nog niet

Kippenvel tijdens het lezen van dit bericht!
Yes yes yes yes! Eindelijk krijgen we ons Ajax terug, het gaat eindelijk gebeuren!

Ajax in handen van Ajacieden, zoals het hoort. -En ja, Rik van den Boog heeft ook een Ajax-achtergrond, maar dat is anders..- Ik word enthousiaster bij elk artikel dat ik onder ogen krijg dat bericht over dit..

Geen Club Die Ons, Kan Evenaren, Rood En Wit Wordt Kampioen!

Het voordeel is dat hij de jeugd ook goed kent en deze dus ook goed kan beoordelen en een goede kans kan geven! Dit is altijd de kracht van Ajax geweest en zou goed zijn als dat weer terug komt!

daarnaast vind ik deze man een goed persoon met veel voetbal kennis en ervaring

En Frank de Boer gaat deze ploeg wel goed laten voetballen???? Okee Jol is een gedeelte van het probleem maar ligt het grootste probleem niet bij de spelersgroep zelf?? Geen beleving, geen mentaliteit, grootste gedeelte is uit vorm, ze lopen er in het veld bij alsof ze er het liefst niet willen zijn. En dit is niet alleen van de laatste weken, dit vind ik bijna al het hele seizoen. De meeste aankopen komen niet wedstrijdfit binnen en doen daar vervolgens maanden over om het wel te worden. Waar dit aanligt geen idee, maar vind het wel een raar iets. Ben absoluut geen fan van Jol, heb totaal geen begrip voor zijn keuzes dit seizoen en kan het beleid niet volgen, maar om nu weer de zoveelste trainer de laan uit te sturen, weet niet of dit nu echt de oplossing is.

Het maakt momenteel niks uit wie er trainer is bij Ajax.

Coaches bij Ajax krijgen geen tijd om aan een elftal te werken. Geef ze die tijd is! Het is allang duidelijk dat Martin Jol deze winter danwel zomer gaat opstappen en zijn biezen pakt naar Duitsland of Engeland. Cruijff wil dan De Boer aan het roer brengen. Je kunt simpelweg concluderen dat hij hetzelfde wil bereiken als bij Barcelona. Pep Guardiola kwam ook van de A1 en won het 1e jaar alles wat je je kon wensen. Ik twijfel of De Boer geschikt is. We hebben hem immers nog niet gezien op het hoogste podium. Maar goed, laat hem het maar bewijzen. En hopelijk trekt hij een netjes kostuum aan. Dat trainingspak van Martin Jol begin ik zat te worden. Coach met kostuum geeft uitstraling.

Ik maak me daadwerkelijk zorgen over wat voor materiaal De Boer dan kan beschikken, als deze plannen worden doorgevoerd. Hij is op zijn snelst trainer komende zomer, en in diezelfde zomer vertrekken Suarez, Van der Wiel en Vertonghen zeker. En met Mido in de spits wordt je degradatiekandidaat dus hij is ook geen goede vervanger... :P

27 november 2010 om 17:10

Wat maakt het nou weer uit als de trainer een trainingspak aan heeft. Sommige mensen hebben echt overal wat over te zeiken. Het gaat om de kwaliteiten van de trainer. Als Ajax het prima zou doen dan hoor je er niemand over zeiken.

Wacht even! Was het niet zo dat heel het Ajax bestuur eruit moest en dat Martin Jol mocht blijven zitten of heb ik iets gemist?

Ik weet het waan van de dag, maar een volle 'ja' Doen!
Mijn gevoel is goed, heb het idee dat er nu meer belang is voor de club ipv individuen

Hoeveel trainers wil Ajax nog hebben. Als ze nu eerst eens beginnen om het probleem aan te pakken wat niets heeft te maken met de spelersgroep of trainer, dan is ajax al een eind op weg. De top is niet goed bij ajax o.a. de voorzitter, raad van commisarissen en alle andere opeters die de club schade aanbrengen, dat zou eerst aangepakt moeten worden dan zal de rust ook wederkeren bij ajax. Dat Suarez die belachelijke beet heeft toegebracht aan bakkal is puur alleen uit frustratie. Het zit veel dieper bij de spelersgroep dan dat men laat blijken. De top moet in gesneden worden dan komt er een gezond ajax.

Is het dan de bedoeling dat jol helemaal weg gaat of krijgt hij nog een andere functie binnen de club

Hoe Cruijff het in z'n hoofd kan halen om wederom een coach zonder enige eredivisie-ervaring naar voren te schuiven, is mij een raadsel..

Voor de zoveelste keer een trainerswissel lijkt me nou niet echt 'the way to go'.

27 november 2010 om 20:14

Het positiespel is momenteel slecht en positiespel dat is toch iets wat een coach met een bepaalde manier van trainen in een team zal moeten slijten. Wat dat betreft levert Jol dus slecht werk af en daarom mag hij wat mij betreft een andere werkgever gaan zoeken.

Meen je dat nou Danny Blind, Ben je blind ofso !

Sarcastisch. hij is wel een goede trainer

Ja tuurlijk zet een coach neer die nog nooit het 1e van welke club dan ook heeft gecoacht! Hoofdtrainer van Jong ajax of assistent coach is niet hetzelfde. Bij ajax is de druk hoog. Ze moeten goed voetbal spelen en ook nog eens alles winnen. En dat is gewoon lastig met deze selectie en het aankoopgeld dat beschikbaar is. Als Frank de boer dan nu flopt. Word hij weer uitgescholden door de fans en heeft zijn trainerscarriere een enorme deuk op gelopen. Niet doen is mijn mening! Hij is nog veel te onervaren en moet nog zoveel leren. Jol heeft wel rare keuzes de laatste dagen maar weet niet of alles word opgelost met weer een nieuwe trainer. Als het nieuwe regime er eenmaal staat met cruijf etc. Moet je maar even kijken maar kies dan wel voor een ervaren man!

Goede keus.
Jol moet eerst het seizoen afmaken dat wel.
En na jol kan je beter een jonge trainer met een echt ajax hart de kans geven.
De jonge generatie is de toekomst kijk maar naar huistra bij groningen en v.d brom bij denhaag dat was ook een risico maar die doen het meer dan goed !!

Blijft altijd bezien of het goed uitpakt dat weet je nooit.
Cruijff ben ik nu wel een beetje beu.. Of onderneem daadwerkelijk actie (mocht hij de kans er voor krijgen) of hou ajb op met stoken want ik hoop dat hij toch wel zo slim is om te zien dat dit allemaal niet ten positieve werkt bij ajax.. Al deze onrust en ook voor de zittende trainer Martin Jol.
Ik hoop ook dat het ajax bestuur Jol niet tesnel afvalt, want het gaat nu even minder en kijk meteen wat iedereen weer roept.. 2e helft van vorig seizoen en begin dit seizoen riep iedereen nog dat het geweldig was hoe ajax bezig was.. wat is de voetbal wereld toch enorm opportunistisch

Ik dacht dat Cruijff juist wou dat het hele bestuur van Ajax zou opstappen en dat Jol lekker kon blijven zitten. Dit had ik niet verwacht!

@ nickinho89: Ach, met een evaren coach heb je die garantie ook niet.
Cruijff is toch bezig op de achtergrond, je kan ook niet verwachten dat het allemaal binnen een maand gepiept is.

Ontopic: Wat me opvalt is dat er mede Ajacieden zijn die het allemaal wel prima vinden ?
Hoe kunnen jullie in godsnaam onze directie en andere kwakzalvers nou nog serieus nemen ?
Volgens mij stond iedereen achter het rapport Coronel, waar geen moer van wordt uitgevoerd.
Nu snap ik wel dat onze club gebaat is bij rust, maar zolang er structureel niks verandert zal het nooit rustig worden.

Maar bepaalde mensen moeten gewoon nu het veld ruimen, er gebeurd gewoon niks.
Nu hoeft Jol van mij niet perse weg hoor, maar die slappe directie wel.
Als ze niet zo schijterig waren, dan zouden ze zorgen dat Jol het rapport zoveel mogelijk naleeft.
Om maar een voorbeeld te noemen.

Ik snap echt niet dat er nog Ajacieden zijn, die na al die jaren vertrouwen hebben in de mensen die nu aan het roer staan.
Naast het falende financiele en technische beleid zijn er er wel meederen zaken.
Zoals bijvoorbeeld de grote kloof tussen Ajax en de supporters en dan heb ik het nog niet eens over tal van loze beloften die er door de jaren heen gedaan zijn.

Nu geloof ik uiteraard dat elke Ajacied het beste voor heeft met ons clubbie ( gelukkig maar )
Maar ik hou echt me hart vast als er nu geen goede balance komt tussen zakelijke en sportieve kennis.
En het liefst met mensen die ook echt wat met de club hebben.

28 november 2010 om 13:11

Na al die jaren? De huidige directie zit er net hoor. Of ben je John Jaake, Maarten Fontijn en Martin Van Geel al vergeten..over uitgerangeerde spelers gesproken, wie herinnerd zich Koffour, Luque enzo nog. Iedereen heeft t trouwens over Danny Blind's periode als trainer, maar was hij niet ooit technisch directeur met veel miskopen. Volgens mij mannen als Soetaers maar correct me if im wrong.

Lijkt me in iedergeval beter dan Jol. Clubmensen op de juiste plaatsen. Al is de visie van Cruijf zeer beperkt, totaal geen gevoel met het voetbal van tegenwoordig.

En wanneer neemt hij zelf eens verantwoording? Je kunt wel blijven roepen van de zijkant maar op een gegeven moment is dat krediet ook op, en zou je als criticaster zelf het roer moeten overnemen. Maar Mr Cruijf is nogal bang voor gezichtsverlies. Puur egoistisch natuurlijk, als je het zo goed weet moet je de macht overnemen en verantwoording nemen.

Aangezien Marco van Basten en Danny Blind ook geen succes met Ajax wisten te boeken waarom Frank de Boer, met bijna dezelfde achtergrond wel? En wat is die achtergrond? E-r-v-a-r-i-n-g!!! Waarom komt Cruijff weer aanlopen met een jongen die nog nooit voor een volwassen ploeg heeft gestaan? Frank de Boer is net zoals Blind, Wouters en zelfs van Basten totaal ongeschikt als hoofdtrainer. Hij zou alleen kunnen slagen als de Boer hulp zou krijgen van een of twee ervaren mensen die hem in bepaalde situaties kunnen sturen.

Mijn vraag is waarom komt Cruijff niet bijvoorbeeld met de naam: Frank Rijkaard. Een trainer die nu vrij is, een echte Ajacied en heeft al heel veel ervaring. Alleen Rijkaard is de juiste man om van Cruijff een 'messias' te maken, niet Frank de Boer.

Rijkaard met De Boer als assistent lijkt mij een ideaal duo. Rijkaard heeft inmiddels 10 jaar ervaring als trainer en heeft t vak afgekeken bij grootmeesters als Michels, Van Gaal en Hiddink. Rjjkaard zal dan de rustige zijn en De Boer de strengee trainer die spelers peper in de reet douwt wanneer ze de kantjes er van af lopen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren