Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Suárez: 'Ik heb begrip voor de schorsing van twee duels'

Laatste update:

Luis Suárez heeft begrip getoond voor de schorsing die Ajax hem heeft opgelegd naar aanleiding van het bijtincident van afgelopen zaterdag tegen PSV (0-0). De aanvaller beet in de slotfase Otman Bakkal net onder zijn nek en is door zijn werkgever voor twee competitieduels geschorst. De Amsterdammers hebben Suárez ook nog een boete opgelegd, die naar een goed doel zal gaan.

/

"Ik heb begrip voor de schorsing van twee wedstrijden", vertelt Suárez maandagavond aan het Spaanse Ona FM. "Ik ben aanvoerder en moet het goede voorbeeld geven. Daarin heb ik gefaald." Over het incident zelf wilde de aanvaller eigenlijk niet veel meer kwijt. "Het was een moment van opwelling, in het heetst van de strijd. Bakkal stond een keer of zeven op mijn voet en ik werd kwaad. Na afloop hebben we gewoon elkaar de handen geschud en was het over en sluiten."

Suárez vindt dat Barcelona met Ibrahim Afellay een goede versterking in huis haalt. "Hij is een geweldige speler." Suárez verbergt zijn wens om ooit voor de Catalanen te spelen allerminst. "Ik hoop tegen Real Madrid goed te spelen. In dat soort wedstrijden kan men zien wat voor speler iemand is." Suárez laat zijn zaken behartigen door Pere Guardiola, de broer van Barcelona-trainer Josep. "We werken nu acht à negen maanden samen, dat gaat uitstekend."

"Mijn keuze voor zijn persoon heeft niets met Barcelona te maken", verzekert de aanvaller. "Als het moment daar is, dan zal Barcelona mij om mijn voetballende kwaliteiten willen, niet omdat zijn broer mijn zaakwaarnemer is." Suárez heeft een huis in Catalonië, in Castelldefels om precies te zijn. "Ik voel me daar thuis. Het is een mooie streek om te wonen en te leven."

Geïnteresseerde clubs denken na het bijtincident wel twee keer na of Luis Suárez een versterking is

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind ook eerlijk gezegd dat de Knvb de schorsing van 2 wedstrijden moet overnemen. Het is absoluut onwenselijk wat hij heeft gedaan en hoort nergens thuis, maar bakkal stond idd constant op zijn voet en daarnaast hebben ze het als volwassenen uitgepraat. Mochten ze suarez langer straffen zou het de Knvb sieren een onderzoek in te stellen naar Bakkal..

22 november 2010 om 22:29

Waarom die schorsing overnemen? Doe normaal.

Weet je nog Sansoni 3 jaar geleden die 5 wedstrijden schorsing kreeg? Het zou de Knvb pas sieren als ze consequent zijn en dit incident als een gelijk incident beschouwen.

22 november 2010 om 23:27

Helemaal juist! Dat zou de Knvb inderdaad sieren. Kom op zeg. Wat een ander ook doet, hetze tegen Ajax, uitgepraat, lief geweest, Ajax heeft al een straf uitgedeeld en die is zwaar genoeg.
Allemaal onzin!!!
Hallo.... wakker worden, hij bijt iemand bewust. Dit kan toch niet!!??
Sowieso 5 wedstrijden schorsen! Zoals Martyn7 hierboven ook al aangeeft, dat zou de Knvb sieren en dan zijn ze consequent

22 november 2010 om 23:42

Vijf wedstrijden lijkt me inderdaad wel het minst. En in het geval van Suarez zou ik zeggen 5 wedstrijden + Tbs. Als je iemand bijt dan spoor je echt niet. Ik zie ook nog steeds die aanslag op Kum voor me, onlangs tegen Ado.

Heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in dat Suarez leert zichzelf te beheersen. Zijn fanatisme is geweldig, maar hij laat zich te vaak te veel meeslepen door irritatie, teleurstelling en frustratie.

23 november 2010 om 06:38

Hij mag jou ook wel bijten... wat een onzin zeg waarom schorsen?? Lijken wel een stelletje vrouwen zeg.. Echt om moe van te worden... Het is een mannensport bijten gaat nergens over hoor maar er wordt zo overdreve gereageerd tis echt te zielig voor woorden hoe er over dit incidentje wordt gepraat... Heeft niks meer van een mannensport...

23 november 2010 om 09:15

ik ga er maar van uit dat je dit cynisch bedoeld anders ben je niet helemaal lekker en zal er zeker nooit in jou gebeten worden

23 november 2010 om 09:20

@de lange
Als je een mannensport wil kijken moet je naar K-1 of rugby kijken. Voetbal is een veredelde damessport geworden met 22 diva's op het veld. Niet voor niets liggen ze bij het minste of geringste rollend over het veld te huilen.

Scheidsrechters gaan hier ook teveel in mee door (soms) een prima schouderduw af te fluiten doordat degene die de duw krijgt meteen gaat liggen.

Ik ben er dan ook voor om dat aanstellerige gedrag eens te bestraffen. Nu komen spelers er vaak mee weg en toch lukt het ze om een paar minuten tijd te rekken of de tegenstander een kaart aan te naaien. En dan komt de Uefa met reclamespotjes over respect en de Fifa met fair play.

Ik wil overigens niet zeggen dat ik het bijten van Suarez goedkeur. Stevige duels zie ik graag, maar dit gaat echt te ver. Hetzelfde met spugen. Dat doe je gewoon niet. Laten we hopen dat Luis de komende wedstrijden zijn rust kan pakken en als vanouds terugkomt om te knallen.

23 november 2010 om 13:22

@patrick070

suarez 5wed's, en dan ook janssen 5weds he, vind je iemand in zen ballen knijpen wel normaal en op het veld passen?

23 november 2010 om 15:38

Patrick, met jou plaatje neemt niemand jou serieus, dat weet je hopelijk?

Vind eigenlijk dat Brama ookwel Tbs verdient.

22 november 2010 om 22:30

Het lijkt me dat deze zaak als jurisprudentie (als ik het zo goed schrijf) word behandeld. 5 wedstrijden is ooit gegeven voor Sansoni en 5 wedstrijden zullen het voor Suarez ook weer worden. Als je rekening moet houden met andere zaken dan moet je er ook rekening mee houden dat Suarez een (slecht) rolmodel is en aanvoerder van een club waar veel naar gekeken wordt. Die 5 wedstrijden, in totaal dus 7, lijken me een feit.

22 november 2010 om 22:37

Op basis van jurisprudentie krijgt hij er idd 5. Geen 7, dat slaat nergens op. De schorsing die Ajax hem geeft gaan ze er echt niet bij optellen.

Het enige wat ik wil aangeven is dat we het menselijke aspect misschien mee moeten laten tellen. Ik heb de wedstrijd nagekeken en hij werd behoorlijk geirriteerd. Vind dat daar rekening mee moet worden gehouden. Er worden regelmatig spelers geschorst voor onsportief gedrag, Wat bakkal doet valt hier toch ook onder?

22 november 2010 om 22:38

Als hij voor 5 wedstrijden wordt geschorst door de knvb staat hij 5 wedstrijden aan de kant en niet 7. Ajax heeft hem op voorbaat geschorst, en een eventuele schorsing loopt samen met die van Ajax.

Trouwens, volgens mij had Suarez ook nog een voorwaardelijke schorsing staan na de wedstrijd tegen Twente om de Johan Cruijff-schaal.

22 november 2010 om 22:41

man en bij sansoni word niks gedaan? of noem maar een andere speler die iets doet op zon manier. die doen het zomaar in 1 keer zonder dat er wat aan de hand is,tuurlijk niet er gaat altijd wat aan vooraf. en als ajax bij een schorsing van knvb die 2 die ze zelf geven eraf halen maken ze er helemaal een lachertje van .

22 november 2010 om 22:45

@daantje100: Wat zeg je nou precies? Je warrige tekst maakt het onduidelijk om je te begrijpen.

@ Marcofcb: Het worden 7 wedstrijden, want als de Knvb, zoals het hoort want het was gewoon een belachelijke actie van Suarez, er vijf geeft bovenop de twee van Ajax dan zijn dat er zeven. Tenzij Ajax uiteraard die twee wedstrijden mee laat tellen in hun eigen schorsing van Suarez. Wat mij trouwens niet lijkt dat Ajax doet.

22 november 2010 om 22:51

@deach

Slimme manier om reacties uitteloken door te zeggen dat het er 7 in totaal worden, terwijl we beide weten dat de schorsing van de Knvb zal die van Ajax gaan overlappen, het is een signaal wat Ajax afgeeft. Het feit of Suarez wel of niet aanvoeder is , is voor de aanklager lijkt me totaal niet relevant , maar voor Ajax des te meer. Ik begrijp nog altijd niet waarom Suarez de band mag houden na dit incident maar goed. Als de aanklager de aanvoedersband als excuus ziet voor extra zwaar straffen dan zou dat voor mij iets nieuws zijn , aangezien die redenatie niet voorkwam toen vorig jaar aanvoeder Afellay van PSV Enoh 2x een elleboog gaf.

Zolang hij de verzachtende omstandigheden zoals de verklaring van Bakkal , en het steeds op de voeten staan meeteld komen we uiteindelijk toch op de 5 duels , waarvan misschien nog 1 voorwaardelijk. Ja , tot je grote treurenis zal de schorsing van Suarez die Ajax oplegt er niet bij worden opgeteld en dan kan iedereen die een hekel aan Ajax heeft weer lekker met rotte vis gaan gooien richting Ajax.

22 november 2010 om 22:53

Natuurlijk doen ze dat wel. Ze zijn niet verplicht actie te ondernemen. Ajax schorst hem voor VVV en Nec. Wat de Knvb doet moeten ze zelf maar uitzoeken. Die wedstrijden komen er sowieso niet bij..

22 november 2010 om 22:56

@marco_fcb, het slechtste argument in het geval van Suarez wat je naar voren kan brengen is ''het menselijke aspect'' en '' hij wordt geprovoceerd''

Als je provoceren opzoekt in het woordenboek dan zie je als betekenis staan: Suarez.

Daarbij komt, hiermee geef je indirect ook aan dat Suarez ook geschorst zou moeten worden voor die ''snuif-gebaren'' richting Reis.....of mag dat provoceren dan weer wel?

22 november 2010 om 23:07

hey leon heb hem even aangepast hoop dat die iets duidelijker is zo

22 november 2010 om 23:12

Ik meende die schorsing uit de JC schaal ook te kunnen herinneren na een tackle op Tioté geloof ik. Meldde het in een ander topic ook al, daar zei iemand dat hij deze voorwaardelijke wedstrijd al had gehad.

Maar heb zitten zoeken en volgens mij heeft hij sindsdien geen schorsing meer gehad en moet deze voorwaardelijke wedstrijd er ook nog bovenop geteld worden. Als dus de verwachte eis (door velen op VZ) van 5 wedstrijden gehanteerd wordt, Ajax netjes hun plicht (ik vind het althans hun plicht) doet door de schorsing boven op die van de Knvb te tellen en daar nog de voorwaardelijke wedstrijd bovenop kan dit al met al een pittige schorsing worden van 8 wedstrijden.

22 november 2010 om 23:15

hij werdt geirireerd? kijk dan even goed hoe hij zich gedraagd tijdens een wedstrijd en zijn genieperige overtredingen en het zeuren om gele kaarten.

Hij heeft zich zwaar misdraagd door iemand te bijten, het is te hopen dat ie schone tanden heeft anders kan bakkal ook nog eens een ernstige infectie krijgen, het kan toch niet zo zijn dat je iemand kan mishandelen omdat ie irritant is?

23 november 2010 om 09:42

misdraagd.........-_- wat is dit erg zeg..

On:
5 Wedstrijden schorsen en klaar, hopen dat Suarez dan zijn rust kan nemen en dan zal hij alleen maar sterker terugkomen.

23 november 2010 om 10:28

iedereen zegt allemaal wel dat Bakkal steeds op zijn voet stond, waar zijn de beelden dan? nergens zijn beelden te zien waar dat gebeurt, en dat zou geen reden zijn voor strafvermindering kom op je bent prof voetballer dan ga je toch niet als een of andere kannibaal lopen bijten dan sport je toch niet!

23 november 2010 om 10:34

Nou je het toch over provoceren hebt
Inderdaad wat Bakkal deed was provocaatie.
maar is het niet zo dat er geen enkel spelr op de nederlandse velden rond loopt die iedere week zo provocerend bezig is als Suares ,constant zoekt hij conflict en constant stelt hij de scheids op de proef ,met irritant gedrag .
Heel Ajax heeft niet door dat dit het spel van Ajax danig beinvloed
Er zijn er enkele binnen ajax die dit gedrag overnemen Verthongen en de Zeeuw
oa
Als je als aanvoeder zo een gedrag vertoont is een schorsing van minimaal 7 weken op zijn plaats ,
Het is gewoon een optel som van ,
Het verstandigste wat Ajax kan doen is hem zo snel mogelijk verkopen
deze Suares is Ajax onwaardig.met zijn irritant gedrag
Ajax de club met technisch begaafde wereld voetballers
Laat zijn naam door de stront halem door hun aanvoerder

7 weken

22 november 2010 om 22:30

Tevens begrijp ik wat je zegt over suarez. Maar ik denk dat de Knvb hier zeker 4 wedstrijden schorsing van gaat maken. Ze zijn dit jaar bezig zulk gedrag hard aan te pakken en zullen hier gene uitzondering maken. En daar ben ik het ook wel mee eens. Ik heb het teentrappen van bakal niet gezien, maar mocht dit zo zijn, lijkt het me ook reden voor onderzoek..

22 november 2010 om 22:30

Wat een onzin, het zal toch niet zo zijn dat Ajax hier de strafmaat gaat bepalen. Tussen de 4 en 6 wedstrijden voor Suarez. Naar Bakkal is geen vooronderzoek gestart, dus dat is al uitgesloten.

22 november 2010 om 22:34

2 wedstrijden lijkt me wat weinig helemaal aangezien hij ook nog een zware overtreding op Kum(?) beging en in het verleden ook domme dingen heeft gedaan.

Bakkal mogen ze ook wel onderzoeken, tegen Feyenoord ook belachelijke elleboog nu dit maar wat Suarez deed was vele malen erger

22 november 2010 om 22:53

Ja een overtreding op Kum (die door de scheidsrechter beoordeelt is en achteraf niet kan worden terug gedraait) zal vast mee wegen in het feit welke straf er voor deze specifieke overtreding staat

Alleen voorwaardelijke schorsingen tellen , maar niet overtredingen in de wedstrijd waar hij niet voor veroordeelt is van weken terug, hoe je daar bij komt is mij een raadsel

22 november 2010 om 22:34

Nee naar Janssen is geen onderzoek gestart en daarom irriteer ik mij ook zo aan deze absolute hetze tegen Ajax. Ik heb vandaag al 15 artikelen hier gezien over Ajax en Suarez en geen 1 over Janssen. Schaars loopt steeds weg tijdens die ruzie en Janssen blijft hem opzoeken, duwen en uiteindelijk pakt hij hem inderdaad gewoon bij zijn kruis. Ook net zo vreemd als iemand bijten lijkt mij en daar heb ik vandaag geen enkel artikel over gelezen.

Ontopic: goede reactie van Suarez en hij zal denk ik wel 4 wedstrijden schorsing krijgen van de Knvb. Als ze het aan kunnen tonen want dat is nog maar de vraag aangezien Ajax zijn best zal doen om als verdediging aan te voeren dat de scheids het wel gezien heeft (wat ook duidelijk op beelden en foto's te zien is) waardoor de tuchtcommisie geen schorsing meer uit kan spreken.

22 november 2010 om 22:39

Dat kan dus niet ajacied777. Als de scheids zegt dat hij het niet gezien heeft of niet goed gezien dan heeft de knvb het te accepteren..die regel is andersom net zo hard, dus waarom zouden ze nu het jou goed uitkomt ff anders aanpakken. Waarom zie ik ajacieden steeds over andere spelers beginnen. Jullie vinden het ook nooit erg als het in studio ajax euh..voetbal alleen maar over ajax gaat, maar als het negatief is dan moeten we ophouden??? hahaha, je wilt toch een topclub zijn, dan heb je bij dit soort incidenten ook veel meer aandacht..niet alleen maar als het goed gaat hoor.
minimaal 5 wedstrijden schorsing en de uitlatingen van Suarez zijn lachwekkend..hij zal nooit bij Barca spelen..heeft hij de kwaliteiten niet voor en is een hele andere type speler..
Misselijk mannetje..hij zit op zijn top, hooguit subtop in Europa.

22 november 2010 om 22:41

Ik vind niet dat er sprake is van een hetze tegen ajax. Ze hebben de afgelopen weken idd veel te klagen over de scheids. Daar bestaat geen twijfel over. Ze zijn zwaar benadeeld tegen Excelsior en ook zaterdag waren er een aantal discutabele beslissingen.

Maar goed ik wil daar liever geen punt van maken.

Waar ik wel een punt van wil maken is dat de Knvb nu wederom nalaat een speler van Twente te straffen. Brama gaat over de schreef tegen Excelsior en nnu Jansen tegen AZ. Dat is niet helemaal zoala het hoort lijkt me. hierdoor worden meerdere ploeen opzichtig benaadeeld..

22 november 2010 om 22:41

Dat van Janssen was al bestraft door de scheids en volgens de regels kun je dan eenmaal geen zaak meer aanspannen.

Overigens ben ik het met je eens dat Janssen ook een schorsing verdiend. Iemand meerdere keren bij de nek pakken en iemand in zijn noten slaan kan absoluut niet. En wat doet die Bossen? Die geeft beiden geel, ook Schaars die steeds weg wilt lopen, lachwekkend.

Of een Tadic die twee keer een elleboog plant in een Feyenoorder. Daar hoor/lees je ook niks over.

Ze moeten die regel van de Knvb ook aanpassen. Ook al heeft hij het beoordeeld, dan nog moet er achteraf een schorsing mogelijk zijn. Want ze kunnen wel rode kaarten intrekken, maar dan moet je ze achteraf ook uitdelen.

22 november 2010 om 22:48

@marco_fcb: En daar gaan we weer met de discussie ''scheids fluit wel erg veel in voordeel van Twente''. Kom op, waarom moeten niet-twente supporters nou altijd daar op gaan wijzen? Misschien moeten ze zelf maar eens naar hun eigen club kijken. Misschien doen de spelers het niet goed.

Dat erbuiten gelaten, de scheidsrechters in Nederland zijn gewoon erg slecht.

22 november 2010 om 22:50

@ Paddepoel

Waarom je Ajacieden ziet reageren??? Waarschijnlijk omdat veel Ajacieden er strontziek van worden dat er alles aan gedaan word om onrust te stoken bij Ajax. Er was vanmiddag een persconferentie over de wedstrijd voor morgen en al die sensatieblaadjes zaten vragen te stellen over het geval Suarez. Of vind jij het niet vreemd dat ik vandaag hier wel 10-15 artikelen over Ajax en Suarez zie en geen enkele over het voorval van Twente zag. Zoals Thomas hieronder ook al zegt dat was toch een een bijzonder opvallende situatie en minstens net zo vreemd. Hoezo selectieve media in Nl???

En blijf jij denken dat Suarez niet klaar is voor de top. Dat was Ibrahimovic volgens iedereen ook niet toen hij bij Ajax speelde omdat hij te vervelend was en volgens mij doet hij het ook al vele jaren goed bij de absolute top in europa. En Suarez is op dit moment jonger en belangrijker voor Ajax als dat Ibrahimovic toentertijd was.

22 november 2010 om 22:56

Je praat een beetje onzin vanavond. Ik heb het niet over in het voordeel fluiten ofzo. Ik zeg dat ze nalaten spelers te schorsen iets wat gewoon normaal zou zijn gezien de feiten die zijn voorgevallen.

22 november 2010 om 23:17

kan wel, kijk maar naar die overtreding van berg, scheids had het gezien en gaf alleen maar geel, met beelden kreeg ie alsnog wedstrijden

22 november 2010 om 23:22

Klopt.... maar in die situatie had hij het gezien en bestraft maar een gele kaart kan dan alsnog omgezet worden tot een schorsing net zoals een rode kaart omgezet kan worden tot vrijspraak. Maar als een scheidsrechter het gezien heeft en beoordeeld heeft als niks en er dus geen kaart gegeven is dan mag er volgens de regelementen achteraf geen schorsing uitgesproken worden. Daarom is het voor de Knvb ook zo belangrijk dat de scheidsrechter stellig ontkent dat hij het niet gezien heeft maar de videobeelden en foto's die er zijn weerleggen dat.

Waarom denk je dat het nu zo lang duurt? Normaal heeft de tuchtcommisie 1 dag na de wedstrijd al een schorsingsvoorstel nu laat het al 2 dagen op zich wachten.

23 november 2010 om 07:37

Een gele kaart kan alsnog worden omgezet in een rode kaart? Zeg je dat nu echt? Want dat is complete nonsens. Als de scheids een gele kaart geeft, heeft hij dat zo beoordeeld en kan daar niets meer aan gebeuren....
Daarnaast op een eerdere bericht van jouw. Welkom bij de belangrijke clubs in Nederland. Je ziet toch dat er over Feyenoord en Ajax, mocht er maar iets gebeuren direct 30 topics zijn. Dat gaat nu eenmaal zo.

23 november 2010 om 06:31

@marcofcb ,ooh ja Bakkal stond op voet Suarez......schei toch uit man,suarez begint al met zuigen en irriteren zodra hij de spelersbus v/d tegenstander ziet.die man moeten ze gewoon keihard straffen.

23 november 2010 om 07:22

Dit is dus echt gewoon onzin he, ik voetbal zelf op aardig niveau in het amateurvoetbal (hoofdklasse wel te verstaan) en je moet eens weten hoe vaak ik of andere op iemand zn voet gaat staan...
Uitdelen en incasseren, toch vrij bekende termen

Zulke kleine dingen, daar moet je gewoon tegen kunnen. Dat wil niet zeggen dat bijten wel mag
Dat is toch duidelijk waarneembaar om de camera en dus zal Suarez wel een schorsing van de knvb er bovenop krijgen (al hoop ik natuurlijk zo laag mogelijk )
Ik denk zelf dat het in totaal 3 tot 4 wedstrijden gaan worden

23 november 2010 om 13:57

hij lijkt de zoon van joe frazier wel minstens 5 wedstrijden voor die vampier

nou weer een brandje geblust.. maar even over de vraag, denk dat dit bijtincident echt niet meegenomen wordt in de overweging suarez over te nemen. Als top clubs komen, is dit vanwege zijn kwaliteiten en als topclubs komen zijn die uitzonderlijk. In dit geval wordt er werkelijk niet gekeken naar zulke dingen. En ik heb het alleen over topclubs omdat suarez alleen daarvoor weg wil.

Hoe durft Suarez na zo'n wanvertoning tegen PSV nog het woord: Barcelona in zijn mond te nemen?
Hij mag van mij nog een aantal wedstrijden geschorst worden, want 2 wedstrijden vind ik wel heel weinig eerlijk gezegd.

22 november 2010 om 22:33

Ten eerste zegt hij hele goede dingen over zijn tegenstander Affelay.

Ten tweede hij heeft gister niet gezegd dat hij naar Barca wilt, maar dat stukje is van een maand geleden.

Ten derde Bakkal begon door hem heletijd te irriteren zodat Suarez boos zou worden en bestraft zou worden.

En als laatste wat meer respect voor deze man. Suarez is in de eredivisie samen met Affelay mijn voorbeeld. Met die 2 jongens hebben we al 2 Europese toppers in de Eredivisie. Dat kan niet elk laaggeklasseerde land zeggen.

22 november 2010 om 22:37

@ Martyn

Dat stuk over Barcelona is gewoon van een periode geleden. Is hier even in dit artikel gekopieerd omdat het artikel over zijn mening niet lang genoeg was en ze dan dus geen artikel konden plaatsen. Zo werkt het bij de media in NL. Maar even wat meer informatie uit het verleden erbij halen (en anders gewoon verzinnen) zodat ze weer een artikel over Ajax kunnen plaatsen.

Daarbij wanvertoning?? Dan moet Barcelona ook maar afzien van Afellay want hij was gisteren net zo triest en zielig bezig als Suarez.
Rijkaard heeft Fuller in zijn gezicht gespuugd, Zidane gaf een kopstoot op het WK, Eto'o gaf gisteren een soortgelijke kopstoot, Maradona schopte ooit een spieler tientallen keren met karatekicks en alle mogelijk manieren en zo zijn er tientallen voorbeelden van andere spelers die zich een keer hebben laten meeslepen in hun emotie dus daar laat een club het echt niet vanaf hangen of ze een speler wel of niet aantrekken.

23 november 2010 om 00:28

Ajacied777
Een klein onderzoek op Ona FM leert dat Suarez wel recentelijk met deze mensen gesproken heeft en dit dus niet uit een eerder interview is gehaald.

23 november 2010 om 14:36

Dit is wel uit een eerder interview want exact dezelfde tekst en discussie heeft hier ik denk ongeveer 3 weken tot een maand geleden gestaan.

23 november 2010 om 14:47

Ik zou zeggen beluister het interview eens wat je kan downloaden van die site (ik weet niet hoe goed je Spaans is) en kom dan eens tot conclusies.

23 november 2010 om 14:50

Typ op Google de zoekwoorden; 6 september Guardiola en Suarez in en je krijgt tig artikelen over waar Suarez het heeft over zijn zaakwaarnemer Guardiola en waar hij precies hetzelfde zegt als hier in de laatste alinea en een stuk uit de 1 na laatste alinea.

23 november 2010 om 14:54

Het onderwerp is inderdaad al eens eerder voorbij gekomen maar gisteren heeft hij dit opnieuw gezegd in dat interview met Ona.
Je opmerking: ''zo werkt het bij de media in NL. Maar even wat meer informatie uit hetverleden erbij halen (en anders gewoon verzinnen) zodat ze weer een artikel over Ajax kunnen plaatsen.'' Is dus gewoon niet waar.

22 november 2010 om 22:57

@martyn7

Suarez speeld eigenlijk niet slecht , alleen dat akefietje is er een enorme smet op.
Btw , hoe denkt men in Barca als ze de beelde van het slechte theater spel van Afellay zien , Schwalbes worden bij Barca niet gewaardeerd eveneens als een tegenstander een kaart smeren , wat Afellay probeerde.

Het zal echt niet bij 2 duels blijven hoor , de Knvb is niet achterlijk

Dit is een goede reactie na een domme actie. Maar ik blijf erbij dat hij wel naar een Europese topclub kan maar niet naar Barcelona want hij is niet van het tik tak spel meer een speler die het doet op intuïtie zou goed passen bij United, Liverpool of Tottenham. Ook geweldige teams maar met een heel andere speelstijl

Is ook heel stom. je kunt dat soort dingen beter niet doen. Als je al rottigheid uithaalt doe het dan onopvallender zoals Bakkal. Die kan kennelijk 7-8 op je tenen staan zonder dat de scheidsrechter het door heeft (doet het dus slimmer). Bijna ieder duel wint hij door net even een duwtje te geven of op het juiste moment even shirtje vasthouden. Iedere keer weer verbaas ik me er over dat de scheids het niet ziet. Als je dat zo goed beheerst is het een heel handig wapen. Suarez doet het veel te opvallend allemaal en iedere actie van hem is duidelijk te zien.

Ik snap trouwens niet dat Bakkel er zo makkelijk vanaf komt bij sommige psv supporters. Toen afellay geschorst werd voor de elleboog op Enoh, klonk het verweer dat Enoh op zijn voet was gaan staan. Nu is bakkal een paar keer op de voet van Suarez gaan staan en plots is het stil... Mij maakt het niets uit hoor. Ik vindt dat je je nooit moet laten provoceren. Gewoon voetballen en na afloop uitlachen als je als winnaar van het veld af stapt. (schorsing voor Suarez is meer dan terecht)

22 november 2010 om 23:15

Klopt wat je zegt, ik was een van die mensen die zei dat Enoh ook geschorst zou moeten worden. Maar aangezien dat niet is gebeurd, is het dan niet meer dan logisch dat Bakkal nu dus ook vrij uit moet gaan! Daarom snap ik sommige ajacieden niet die nu opeens gaan roepen dat Bakkal geschorst zou moeten!!! (hier bedoel ik jouw (tubes) niet mee.)

Wat ik wil zeggen is dat Bakkal gewoon goed heeft geanticipeerd op wat wel en niet mag bij het ''provoceren''. Enoh staat op de voeten van Afellay dit wordt niet geschorst (hier was ik het niet mee eens), dus staat Bakkal op de voet van Suarez, omdat dit toch niet bestraft wordt! (hier ben ik het ook niet mee eens, maar het klopt zo wel!)

23 november 2010 om 07:33

Heel veel mensen maken de fout door hard te roepen dat ze de daad zelf zo erg vinden, maar dat is niet altijd het geval. Ze vinden het feit dat een spelers of club waar ze een hekel aan hebben het doet. Want voor iedere voorbeeld bij de ander is er wel iemand van je eigen club die het ook doet. Net zoals Ajacieden de actie van Afellay walgelijk vonden, terwijl Suarez ook wel eens zoiets heeft gedaan. En dan wijzen wij weer naar Farfan en van Bommel. En zo zul je altijd aan de gang blijven. Ik vindt dat je nooit een actie van een tegenstander hard kan veroordelen en daarna je eigen spelers vrijpleiten voor het zelfde. Daarom hou ik me meestal in bij dit soort dingen. Ik kan wel heel hard van de daken gaan schreeuwen, maar weet dat een van Ajax's spelers binnenkort echt wel hetzelfde doet...

Respect voor je antwoord trouwens, eerlijk uitgekomen voor je (goed onderbouwde) mening. En niet gereageerd met allerlei persoonlijke verwensingen. Zo zie ik ze op VZ niet vaak meer.

23 november 2010 om 10:26

Wat zijn jullie toch lief voor elkaar. Echter vergelijken jullie twee totaal verschillende zaken met elkaar. Bij Enoh is er geen moment bewijs van geweest dat hij bewust op de tenen van Afellay heeft gestaan. Ondanks dat er een zwaar vermoeden was, is dat nog altijd niet genoeg voor een schorsing. Bij Bakkal zijn er videobeelden die niets aan de verbeelding overlaten. Een schorsing zou daarom niet vreemd zijn. Deze zaken zijn dus niet te vergelijken. Bij de één is er geen bewijs, bij de andere wel.

Als Ajacied heb ik me geschaamd voor het gedrag van Suarez (zoals ook de week hiervoor bij Ooijer en Mido). Als voetballiefhebber heb ik me zaterdag kapot geërgerd aan het walgelijke gedrag van Afellay en de idiote handelingen van bovengenoemde Suarez. Wat mij betreft wordt hij ook geschorst voor de gebaren die hij maakte ten overstaan van Reis. Suarez en Afellay moeten heel snel in het buitenland gaan voetballen zodat ze hopelijk nog een keer van deze maniertjes afkomen.

23 november 2010 om 11:45

dat van enoh is volop in beeld geweest hoor
on: 5 wedstrijden schorsen suarez en aanvoerdersband afpakken. verder hoop ik dat hij mijn ajax vanavond naar een stunt helpt

De knvb moet zeker dit oordeel niet gana overnemen. dan zou het echt een schijnvertoning worden. Minimaal 4 duels schorsing

Knvb moet gewoon 5 wedstrijden schorsing opleggen aan Suarez. Het is toch niet normaal dat je iemand bijt het leek wel of hij er echt een hap uit wou nemen
En Barcelona komt denk ik nooit bij Ajax aankloppen voor Suarez denk niet dat Barcelona een positie vrij heeft waar Suarez beter is dan de speler die er nu staat of de speler die op de bank zit

Weet iemand of als de Knvb hem nu schorst ze hem dan schorsen voor de eerst komende 5 duels (bijvoorbeeld) of pas als de schorsing van Ajax erop zit, lijkt mij het eerste maar weet dit niet zeker

22 november 2010 om 23:04

@denilson15

De schorsing die Ajax aan Suarez heeft opgelegd staat geheel los van een eventuele schorsing die de Knvb kan opleggen. Dus, het eerste wat jij suggereerd is juist.

22 november 2010 om 23:06

Schorsingen vanuit de clubs staat los van schorsingen die opgelegt zijn door de Knvb.

Dus mocht Suarez vgeen schorsing krijgen van de Knvb dan heeft hij alsnog een schorsing van Ajax. En mocht Suarez bijv. 5 wedstrijden geschorst worden door de Knvb is het niet 5 wedstrijden + 2 wedstrijden, maar blijft het er dus gewoon 5.

22 november 2010 om 22:38

terechte beslissing om Suarez een schorsing te geven voor twee duels. Hoe verzin je het om iemand te bijten, echt ongelooflijk.

Ach, die schorsing van Ajax zelf is gewoon symbolisch. De club weet dondersgoed dat Suarez toch wel minimaal 3 of 4 duels aan de broek krijgt. Die schorsing van Ajax zelf heeft dus helemaal geen waarde.

Schorsen die vent!

22 november 2010 om 22:38

Ja dat klopt idd, want morgen mag die gewoon meedoen.
Maarjah daar hangt natuurlijk een heel groot financieel belang aan.

22 november 2010 om 23:08

Donfcdh,

Een beetje voetbalfan weet ook dat het niet alleen maar om het financieel belang gaat.

23 november 2010 om 00:25

@hootch30

Een voetbalfan niet , maar een Ajax supporter wel. Erg belangrijk het morele belang maar de club, Ajax blijft het belangrijkste. Overwintering is een must en als je het risco loopt door zo nodig het braafste jongetje van de klas te moeten uithangen dat je het niet haalt denk je niet in club belang.

Boze supporters van andere clubs kunnen me vrij weinig schelen , want als Ajax het wel zou doen en verliest staan die vooraan om je te irriteren en te provoceren met de nederlaag. Of je nou met of zonder Suarez wint , ze verzinnen altijd weer iets om de overwinning van Ajax ter discusie te stellen of te kleineren, Als je een hond wil slaan vind je altijd wel een stok. Hun belang is vooral niet het beste belang voor Ajax.

22 november 2010 om 22:39

Sterker nog, ik vind het vrij pretencieus van Ajax. Ze weten dat hij toch wel meer wedstrijden schorig aan zijn broek krijgt dus daarom geven ze hem een wedstrijdje of 2. Maar dinsdag tegen Madrid stellen ze hem wel gewoon op. Laat deze waardeloze schrosing dan ook gewoon zitten.

22 november 2010 om 22:54

Liepen jullie vanmiddag niet allemaal te zeuren dat hij een schorsing moest krijgen. En is er ooit een sterspeler van een club geweest in NL die ooit eerder een schorsing heeft gekregen van de club voor veeeeele zwaardere overtredingen??? Benenbrekers etc!!! Nee inderdaad. Ik zag Janssen zaterdag Schaars meerdere malen bij de nek pakken, wegduwen en zelfs in zijn kruis grijpen terwijl Schaars steeds weg wilde lopen en de confrontatie uit de weg ging. Heb jij vandaag ergens gelezen dat Twente Janssen een schorsing op heeft gelegd? Ik n.l niet.....

22 november 2010 om 23:01

Hij moet inderdaad geschorst worden, door de Knvb. En als ajax em wil schorsen, schors hem dan ook tegen Madrid, en niet dit halve werk. Maar dat kan natuurlijk niet, want die wedstrijd is belangrijk en dan kun je niet je spelers schorsen voor wanpraktijken op het veld. Volgens mij heeft Janssen vorig jaar wel een behoorlijke interne schorsing gehad trouwens...

22 november 2010 om 23:16

Sterker nog, als we de woorden van Johan Derksen willen geloven, dan ziet Twente Theo Janssen liever vandaag dan morgen nog vertrekken. Want, ook deze speler brengt met zijn gedrag de club keer op keer in diskrediet. Gaarne in de winterstop een club die het te verlangen bedrag op tafel legt, en Twente zal zonder pardon afscheid nemen van Theo Janssen.

22 november 2010 om 23:20

Wedstrijd tegen Real Madrid is veel te belangrijk voor Ajax dan ga je niet zomaar je sterspeler schorsen.

22 november 2010 om 23:29

gast denk toch eens even na.. je gaat je beste speler toch niet schorsen tegen real madrid en dan een nog groter risico lopen dat je niet overwintert en dus een nog groter risico op inkomsten die je gaat mislopen..

22 november 2010 om 23:46

ow sorry (gast). Als je nou begrijpend lezen met een voldoende had afgesloten vroeger zie je dat ik 2 opties bied. 1. helemaal geen schorsing geven of 2. hem een echte schorsing geven en hem dus ook niet tegen Madrid laten spelen. Ik zeg niet dat ze hem ook tegen Madrid moeten schorsen, alleen dat deze schorsing eigenlijk nergens op slaat. Dit doen ze alleen maar om de pers stil te houden.

23 november 2010 om 00:59

@ Ajacied777

' En is er ooit een sterspeler van een club geweest in NL die ooit eerder een schorsing heeft gekregen van de club voor veeeeele zwaardere overtredingen???'

Is er ooit een sterspeler van een club in NL geweest die ooit eerder een schorsing heeft gekregen van de club voor 't bijten van een tegenstander???

Nee inderdaad!

Bijten van een tegenstander, kom er maar voor op.............. Bijten....!

Ongelofelijk!

23 november 2010 om 07:45

@ajacied777... hou het bij de topic over Suarez..... en als je dan toch perse Janssen er weer bij wil halen... immers hij is van Fc Twente die jij gezien al je posts niet uit kan staan..... Kijk terug waar het allemaal begon.......

23 november 2010 om 11:47

maar het is wel zo dat twente weeeer bevoordeeld wordt en ajax en feyenoord weer benadeeld

22 november 2010 om 22:52

Aapie Aangezien jij zo goed bent in het oordelen van Suarez, door hem een rat te noemen, ben ik ook benieuwd naar wat jij van het gedrag van ene Otman Bakkal vindt. Want hij is een hele grote aanleiding geweest met het op de voeten staan en voorgaande gevalletjes. Maar gezien uw subjectieve mening, op basis van uw naam, denk ik dat u waarschijnlijk vind dat hij vrij gesproken moet worden.

Zelf vind ik 3 wedstrijden meer dan voldoende zeker gezien de aanleiding. Ik denk dan ook dat de aanleiding, Bakkal, ook minimaal 2 wedstrijden schorsing hoort te krijgen.

22 november 2010 om 23:08

haha het is topsport! Mentale oorlogsvoering hoort hierbij het op de tenen trappen,tegenstander klein praten, shirtje trekken, het hoort er allemaal bij. Zolang de scheidsrechter het niet ziet en je speelt je tegenstander uit de wedstrijd ben je slim bezig... dat Suarez zich laat verleiden om hierop te reageren is minder slim. Laat zien dat hij nog niet uitgekookt genoeg is.

23 november 2010 om 06:30


@lhuram
Dan zou volgens jou Suarez ook nog 2 extra wedstrijden moeten krijgen voor de provocerende gebaren die Suarez maakte richting Reis

23 november 2010 om 08:44

@boatang, zoals jij zegt als de scheids het niet ziet. De scheids heeft toch ook de beet niet gezien. Dus dat vind ik zwak. Dus naar aanleiding van dit argument van jouw zou Suarez vrijgesproken worden, omdat de scheids het niet heeft gezien.

@sander, ja dat zou vindt ik wel moeten kunnen. Ik vindt dit namelijk ook spelbederf en onsportief.

23 november 2010 om 11:48

bullshit provoceren hoort erbij uitdelen en incasseren

23 november 2010 om 00:44

Precies!

Als ze hem echt als club willen schorsen dan tellen ze die 2 wedstrijden bij de wedstrijden die de knvb geeft!

En tegen Real wel laten voetballen. Met welk beleid geeft je dan ALS club een schorsing!
Zo van ja je bent aanvoerder en het is in de eredivisie gebeurt dan wordt je daarvoor gestraft omdat je een voorbeeld functie hebt. Maar tegen Real tja in die competitie heb je niks fout gedaan. Dat zien die jongens van Ajax ook in.

Toen Suarez vorig jaar tot aanvoerder werd benoemd, veranderde iets bij hem. Hij werd verantwoordelijker, toonde meer strijdlust en bovenal gedroeg hij zich sportiever. Dit gedrag heeft hij jammer genoeg snel weer afgeleerd en al maanden ergert heel Nederland zich weer aan het irritante en gemene gedrag van Suarez. Hij heeft het veel te druk met zichzelf om ooit een goede leider te kunnen zijn. Op deze manier is Barcelona nog heel ver weg..

Denk dat Ajax nu eindelijk gaat laten zien dat Suarez ze op dit moment in prestatie tegenhoud. Te veel ronaldo gedrag. Denk nu dat mounir eindelijk kan spelen zoals hij wilt spelen zonder steeds irritant van de bal worden beroofd of 1 2tjes die maar niet lukken. Denk dat ajax nu veel beter gaat spelen hopen dan urbi beck gaat spelen en sulemani in de spits. Anita is als verdediger niet beter als urbi.

Waarom wél een verklaring geven tegenover het Spaanse Ona FM, en met je mond vol tanden(/sleutelbeen van Bakkal)) staan tegenover Jan Joost van Gangelen van Eredivisie Live, en zijn vragen beantwoorden met 'wat?', 'wat?'.

Suarez kán natuurlijk niet anders dan dit te accepteren, jammer en verwerpelijk dat z'n trainer, Martin Jol, zich daar niet ik kan vinden (twas een 'emotionele reactie', twas een 'liefdesbeetje').

Luis, nu mag je ook nog eens uitzien wat de Knvb binnenkort uit zal spreken, ook dát zul je moeten accepteren! Je hebt immers een voorbeeldfunctie voor notabene erg veel kinderen, die met een Ajax-shirtje rondlopen, met jouw naam er achterop!

Hopelijk trekt de Knvb de schorsing van je eigen club niet van hun eigen schorsing af!

Dus hopelijk en terecht zal 't worden:

2 plus (minimaal) 5 is (minimaal) 7 wedstrijden schorsing/afkoelingsperiode!

Mijn stelling: het is slim van Suarez om een schorsing op te lopen. Hij heeft in 2010 zo vreselijk veel wedstrijden moeten spelen, en heeft voor/na het WK bijna geen dag vrij gekregen, dat hij al weken oververmoeid is. Knvb en Fifa maken vreselijk volle speelkalenders, Jol stelt Suarez permanent op - dan komt er een moment dat je het heft in eigen hand moet nemen om eindelijk eens te kunnen uitrusten. Goed gedaan, Luis!

22 november 2010 om 23:10

als je suarez een beetje kent weet je sowieso dat hij dit niet express heeft gedaan. de beste man zal doorgaan totdat hij er dood bij neervalt

22 november 2010 om 23:25

Klopt, bijten in de nek/sleutelbeen van je tegenstander doe je zéker niet expres, gaat uiteraard nogal per ongeluk. Als je Suarez een beetje kent, laat me niet lachen....!

Zou de Knvb rekening houden met z'n inzet, totdat-ie er dood bij neervalt?

Dacht 't niet!

Voor de Nederlandse competitie, de Nederlandse velden én de Nederlandse supporters is 't in ieder geval te hopen van niet, want waar zal dan 't eind zijn?!

Snap niet dat je 't als 'niet express' (in jouw geval) durft te bestempelen, ongelofelijk!

22 november 2010 om 23:34

Als jij nou gewoon even leest waar de discussie over gaat, namelijk dat suarez express deze schorsing wilde forceren zodat hij rust kon hebben na zn overvolle agenda, dan had je mijn reactie kunnen begrijpen, en had je niet als een enorme idioot hoeven reageren terwijl je niet eens weet waar we over praten! Je hele opgefokte reactie is nergens voor nodig, kijk gewoon even iets verder dan je neus lang is

23 november 2010 om 01:16

Suarez wílde deze schorsing niet forceren, dit is gewoon onprofessioneel gedrag. Suarz wil scoren, hoeveel meer kans heeft-ie meer tegen VVV en NEC (met alle respect!)?

Overvolle agenda lap ik amme laars, aangezien voetballers 1x in de 3 dagen 1,5 uur voluit hoeven te gaan, ze zijn niet gewend om werkdagen te amken van 8-9 uur!

Vietballers zijn ongelofelijk veel te zwaar overbetaald, slaat werkelijk he-le-maal nergens op, dus kom nu a.u.b. niet op de kroppen met een overvolle agenda, schande!

23 november 2010 om 02:29

Gozer jij moet Echt even wat beter leren lezen, en als je dat nog niet kan ofzo, vraag dan aan iemand of hij het wil voor lezen en je zult zien dat ik helemaal niks zeg over dat Suarez express die schorsing forceerde. ik zeg juist dat Suarez dit Nooit zou doen omdat hij veel te gedreven is en nog liever doodvalt. Laat staan dat ik me uitlaat over veel te veel salaris verdienen of dat ze geen werkdagen van 8-9 uur gewend zijn.

Lees heel deze discussie nog maar een keer door en besef dan dat je je goed voorschut gezet hebt

22 november 2010 om 23:30

Dit kan nog weleens een voordeel zijn voor Ajax na de winterstop! Als Suarez 5 wedstrijden krijgt is hij namelijk geschorst voor Vvv, Nec, Vitese, Feyenoord en AZ. Hiertussen worden nog 2 wedstrijden gespeeld morgen Real en 8 december tegen AC Milan. Daarna is er op 8 januari 2011 een vriendschappeleijke wedstrijd tegen Hamburger SVV waardoor je suarez dus zeker 3 weken vrij kan geven om tot rust te komen en zo te herstellen. Na deze 3 weken heeft hij tot 23 januari de tijd om zich voor te bereiden op Utrecht uit en weer in vorm te komen!

Kortom ik weet niet of ik als Ajacied hier rouwig om zou zijn als het 5 wedstrijden worden.

23 november 2010 om 01:11

@ arvelajax

Dus dankzij de Knvb, de Fifa, 't volle programma heeft Suarez Bakkal in z'n nek/sleutelbeen gebeten? Dankzij de Fifa mag Suarez op 't WK spelen! Dankzij de Knvb speelt-ie nu in Nederland, want zonder Knvb was er geen Eredivisie!

Ach natuurlijk, waarom zijn andere spelers die te maken hebben met een (volgens jou) overvolle agenda er nou niet op gekomen om een tegenstander in de nek te bijten, om een paar weekjes vrij te krijgen?

Dit is toch onprofessionaliteit ten top?

Dik betaald worden en te beroerd zijn om eens in de 3 dagen 1,5 uur hard te lopen én je hobby te beoefenen én en dus nog eens dik voor betaald worden?

Goed gedaan Luis!

Ongelofelijk, wat een reactie!

23 november 2010 om 09:00

Er zit een kern van waarheid in. Een schorsing, waarvan je gelijk hebt dat Suarez die nooit opzettelijk zal oplopen, kan in dit geval goed uitpakken. Suarez kan best een rustperiode/afkoelperiode gebruiken, om zichzelf te herpakken en na de schorsing met een schone lei te beginnen. Ik ben het op twee punten niet met je eens:

1: Er is geen speler in de Eredivisie die de afgelopen maanden een vollere agenda heeft gehad dan Suarez (op Stekelenburg na misschien, maar die heeft niet zoveel hoeven reizen).
2: Voetbal als topsport is niet je hobby uitoefenen en een wedstrijd van anderhalf uur is natuurlijk niet hetzelfde als 1,5 werken, naar zo'n wedstrijd wordt dagenlang toegeleefd, zowel fysiek als mentaal en het vergt gewoon ontzettend veel van een voetballer. Tel hier de druk bij op die men (en hijzelf) Suarez oplegt en je zult begrijpen dat hij het zwaar heeft momenteel.

Laat wel duidelijk zijn dat ik zijn gedrag niet goedpraat (zie eerdere reactie), maar ik denk dat een schorsing momenteel niet verkeerd uitkomt voor hem. Ik zie hem na de schorsing weer terugkomen op zijn oude niveau.

Zie ik net op TV de reactie van Jol die het allemaal bagatelliseert, dat het wel meeviel en weer zeuren dat Bakkal op de voet van Suarez is gaan staan.
Waarom neemt hij er niet meer afstand van. Net of het normaal is. Ik snap dat nog steeds niet.

22 november 2010 om 22:54

Jol loopt altijd weg van de werkelijkheid, ontkent alles, gaat overal z'n eigen gang, loopt altijd te zeuren in de media, dus is deze reactie natuurlijk niet geheel onverwachts!

Hij noemde 't een 'emotionele reactie', 'een liefdesbeetje', en hij vond dat Suarez niet geschorst hoefde te worden!

Hoe gek(ker) kun je 't maken?

23 november 2010 om 20:36

Ik heb het niet gezien wat jol zei. Maar het is wel terecht wat hij over bakkal zegt, op de tenen gaan staan is eigenlijk ook naschoppen. Heeft niks te maken met een tackle op de bal of wat dan ook. Wat zou overigens pijnlijker zijn en lastiger voor een voetballer? Een licht bijtje of even op de tenen gaan staan, lijkt me vervelender voor een voetballer als je op de tenen gaat staan. Ik wil het van suarez absoluut niet goedpraten, dat hij geschorst wordt is volledig terecht en ik wil dat niet zien van een ajacied.

Maar ik blijf er bij wat bakkal doet is ook een schorsing waard, net als expres op je tegenstander gaan staan. Dat is gewoon opzettelijk iemand blesseren.

Volledig terecht dat Suarez geschorst is. Ajax neemt hier wel een risico, want ookal is Suarez niet in vorm, hij is toch een zeer gevaarlijke factor binnen dit Ajax.

Toch is het goed dat Ajax hier een statement maakt, al ben ik van mening dat de Knvb Suarez langer moet schorsen. Bijten hoort absoluut niet thuis op het voetbalveld. De acties van Otman Bakkal mogen overigens ook wel even bekeken worden.

Knvb moet gewoon 5 wedstrijden (in totaal) geven, net zoals die ene van 3 jaar geleden. Als dat niet gebeurd ben ik het laatste beetje hoop in de Knvb echt definitief kwijtgeraakt...

We kunnen hier kort of lang over praten, maar zolang de Knvb Suarez niet voor meer dan 4 wedstrijden schorst zetten ze zichzelf weer in een belachelijk daglicht. Dit vergelijk ik dan met andere schorsingen dit jaar. Zoals de Knvb dit hoort te doen. 1 lijn trekken...

23 november 2010 om 18:21

Mee eens, maar dan ook bakkal schorsen voor express op de tenen gaan staan. Minimaal 2 wedstrijden want het is gewoon naschoppen/''trappen''

Ik hoor iedereen praten over schandalig, en 5 tot 7 duels schorsing.
Maar wees nou eens eerlijk. Bijten in het sleutelbeen, waarbij Bakkal hoogstens een bloeduitstorting oploopt, terwijl die eerst op de voet van Suarez gaat staan, is dat nou echt erger dan met gestrekt been inkomen en de carrière van je tegenstander in gevaar brengen?

Als je hier 7 duels voorgeeft, dan mag je voor fly-ing tackles, tackles van achteren, inkomen met gestrekt been wel 14 duels geven. Hierbij brengt die niemand in levensgevaar, is hetzelfde als Janssen die Schaars in ze ballen slaat, reken maar dat Schaars daar meer last van had, dan Bakkal.

Als Suarez nou zijn tanden in de slagader van Bakkal had gezet....

Natuurlijk is dit belachelijk, maar ik vind het nog altijd minder schandalig dan iemand´s voetbalcarrière in gevaar brengen. En nee, ik wil dit absoluut niet goed praten, maar vind 5 tot 7 duels zwaar overdreven.

Ik blijf nog steeds van mening, je moet iemand schorsen, na de aard waarbij die ze tegenstander kan blesseren. En niet hoe erg het eruit ziet.

22 november 2010 om 23:31

Ik weet niet, misschien moet hij de volgende keer mes en vork meenemen?

22 november 2010 om 23:37

Boehoe, ja misschien wel.. en al die spelers dan die meerdere malen al een keer met gestreekt been inkomen en gevaarlijke tackles inzetten.

Toen Afellay tot tweemaal toe als een idioot ingleed, in de wedstrijd tegen Vitesse dit seizoen hoorde je ook niemand.

Het lijkt verdorie wel alsof alleen mensen met een Ajax-shirt criminelen zijn, nogmaals ik praat het gedrag van Suarez niet goed, maar vind 5 tot 7 duels een belachelijk hoog aantal. Zeker als je de situatie beoordeeld en iemand op ze voet gaat staan, wat gewoon het uitlokken van een reactie is, als die slim was ging die gewoon lekker op de grond liggen janken, dan was alleen Bakkal geschorst geweest.

Maar goed, dan had die Bakkal weer een oor aangenaait, en was het ook weer een vuile rat geweest. Het is jammer voor mij en voor de mensen die van Suarez houden, maar hij kan maar het beste zo snel mogelijk vertrekken uit Nederland, valt geen eer meer te halen voor hem.

22 november 2010 om 23:48

Nee, jij praat jezelf een calimerogevoel aan. Het is gewoon belachelijk wat Suarez daar deed en omdat hij de laatste weken al zo egoïstisch bezig is wordt dit natuurlijk extra uitvergroot. Dit is gewoon ook een onderdeel van zijn frustratie die hij de afgelopen weken heeft opgebouwd, omdat het scoren niet zo lukt. Hoe kan je dit in hemelsnaam vergelijken met een gestrekt been? Je haalt oude koeien uit de sloot om zijn gedrag te bagatelliseren. Sorry hoor maar ben jij wel is in een discotheek geweest? Als er daar iemand op je voet staat, bijt je diegene dan ook in zijn sleutelbeen? Het is kwalitatief een goede speler maar hij gaat de kant op van Cassano; oncontroleerbaar in het veld.

22 november 2010 om 23:43

@ Ehmnummer9

' Bijten in het sleutelbeen, waarbij Bakkal hoogstens een bloeduitstorting oploopt, terwijl die eerst op de voet van Suarez gaat staan, is dat nou echt erger dan met gestrekt been inkomen en de carrière van je tegenstander in gevaar brengen?'

Ja!

Volgens mij wíl je 't niet snappen? Je komt op voor de vampier-actie van (waarschijnlijk) je held?! Schande! Flying tackles behoren (enigzins, mits de bal gespeeld wordt natuurlijk!) bij voetbal.

Dus als Bakkal een gapende vleeswond had gehad, pas dán zou 't erger zijn geweest?

Neen!

Bijten heeft totaal niets met voetbal te maken, eerder met de aard van 't beessie! Als de persoon in kwestie z'n frustraties niet onder controle kan houden, en ja, daar hoort óók op z'n tenen gestaan worden door z'n tegenstander (alsof hij dat by the way zélf nooit doet, vergeet F'nrd - Ajax niet, toen Suarez ditzelfde bij Fer deed, schorsing? Neen!), dan getuigd dit zéker, zeer zeker van onprofessionaliteit!

Sansoni kreeg 5 potjes, dus jouw aller Suarez zal dit ook krijgen, plus de 2 potjes schorsing die Ajax 'm zélf op heeft gelegd, dus kom je vanzelf aan de 7 potjes schorsing!

Zeven.........

22 november 2010 om 23:50

@ Fact / rb987

Doe geen moeite, jullie zeggen nu precies hetzelfde wat jullie in je vorige post ook al hebben gezegd, ik verander echt niet van mening!

Ik blijf erbij dat je een speler moet schorsen op basis van de ernst van de blessure die je tegenstander kan oplopen, niet hoe erg het eruit ziet.

Bijten hoort niet op een voetbalveld thuis, maar natrappen, ellebogen en al dat anderen natuurlijk wel!. Dat is pas gedrag goed praten.

Ik zie het alweer.... Anti-ajax tijd. (zucht,wanneer niet)

23 november 2010 om 00:00

Heb jij ooit van normen en waarden gehoord?
Ik zie ook tevens nergens staan dat ik de club Ajax in diskrediet heb gebracht.

23 november 2010 om 00:00

@ Ehmnummer9

Ach kijk, deze reactie zegt denk ik genoeg!

Beestachtig gedrag mag dus volgens jou wel, want de speler wordt er immers niet té ernstig door geblesseerd, slechts een bloeduitstorting in z'n nek. Kun je toch mee leven op 't voetbalveld?

Een schorsing ís niet n.a.v. de ernst van de blessure, maar n.a.v. de ernst van de overtreding (overtreding is iets dat niet volgens de regels is, volgens mij staat bijten niet in de voetbalregels, of wel?!)

Tuurlijk komt in dit geval het Ajax - Calimero - gedrag bovendrijven, net als Martin Jol, die deze actie nogal verbagatelliseert, dus huiver maar, want uiteindelijk zal jouw held Suarez écht wel uitkomen op de 7 potjes schorsing hoor, make my words!

Maar goed, tis natuurlijk allemaal anti - Ajax, toch?

Vergeet trouwens niet dat jouw club de meeste supporters (ja dat is Ajax) heeft in Nederland en dat erg veel kleine(re) kinderen deze vampier-actie óók allemaal hebben gezien, terwijl ze rondlopen met een Ajax-shirt met Suarez op de rugzijde. Wat denk je dat dít met zich meebrengt?

Kijk maar effe, Calimero!

Ongelofelijk..............!

23 november 2010 om 00:11

Ja het is zeker anti ajax en zeker van jou. Ik ben het helemaal met Ehmnummer9 eens. Iemand een doodschop geven is geen beestachtige reactie, doe normaal zeg. Ik denk dat er genoeg voetballers zijn die vroegtijdig hun carriere moeten beeindigen omdat ze doodschoppen hebben gehad. Maar ja volgens jou theorie doe je dat met je voet, dus hoort het erbij. Mensen horen de naam Suarez en Ajax en draaien meteen helemaal door. Vooral jij valt terug te lezen.

23 november 2010 om 00:14

Pardon?

Jij bent de eerste hiero die 't woord 'doodschop' in de mond neemt/hier neerzet!

Weet niet waar jij deze discussie verder heen wilt brengen? Maar dat neigt naar off-topic.........

Ik had 't over flying tackles, mits de bal wordt gespeeld!

23 november 2010 om 00:26

' Bijten in het sleutelbeen, waarbij Bakkal hoogstens een bloeduitstorting oploopt, terwijl die eerst op de voet van Suarez gaat staan, is dat nou echt erger dan met gestrekt been inkomen en de carrière van je tegenstander in gevaar brengen?'

Ja!

Volgens mij zeg je het hier, niet het woord doodschop, maar t is precies hetzelfde.

Het zegt ook al genoeg dat je er inhoudelijk niet op ingaat, en reageert als een 12 jarige, dat het meer haat is dan dat je er werkelijk een mening over hebt

23 november 2010 om 00:42

@ - Cambuur-

Lees eerst a.u.b. je eigen reactie eens na (1e alinea, t/m 'ja' en dan jouw volgende betoog), ik hou niet van false beschuldigingen.....

Een flying tackle kan erg mooi zijn hoor, maar nogmaals: mits de bal gespeeld wordt, en als de bal gespeeld wordt, kan 't never nooit einde carriere zijn voor je tegenstander!

Over inhoud gesproken: Jij (persoonlijk) brengt 'doodschop' en 'einde carriere' ineens in dit topic, dus snap ik je insteek niet helemaal in deze discussie! En laten we nu ineens níet over leeftijd gaan praten..........

Maar goed, ik zou zeggen, 'bijt' je verder goed in een/deze discussies vast, maar hopelijk brengt 't niet al teveel schade met zich mee, en kom eens een keer met betere argumenten, dan bijtende vampieren op de voetbalvelden toe te juichen, ten faveure van (in mijn optiek) faire flying tackles t.o.v. jouw doodschoppen! En bovenal: lees elkanders reacties goed! Goed?

Doodschop, einde carriere, waar héb je 't over..........?

23 november 2010 om 01:09

Jij snapt het niet of jij wil het niet snappen, ik denk dat ik dan maar beter kan stoppen en wachten tot je afgekoeld bent. Je hebt blijkbaar een waas voor je ogen en snapt er helemaal niks meer van. Anders had je hetgeen betreffende de leeftijd ook wel gesnapt.

23 november 2010 om 09:05

Als je één stapje verder denkt, zie je dat die theorie niet opgaat. Als je iemand schorst op basis van de ernst van de blessure die de tegenstander 'zou kunnen krijgen', krijg je te maken met een heel groot grijs gebied. In veel gevallen is het toeval dat iemand wel of niet geblesseerd raakt en ook de intentie van de overtreder is niet te achterhalen, terwijl je dat wel zou moeten meenemen. Kortom, dit is een te idealistische gedachte, die in het voetbal nooit toegepast kan worden.

23 november 2010 om 09:52

@ehmnummer9, Natuurlijk allemaal mooi dat jij dat zo beoordeeld, maar uitschelden, middelvingers opsteken, het publiek uitdagen, allerlei rare gebaren maken, dat is allemaal goed, want daar blesseer je een tegenstander niet mee. Een normale tackle op de bal is al gauw veel zwaarder, aangezien er eventueel een kans bestaat dat de tegenstander geraakt wordt. Sterker nog, vaak wordt hij wel op de een of andere manier geraakt.

Je praat gewoon poep. Iedereen weet dat dit gedrag niet door de beugel kan en dan ga jij dit proberen goed te praten door te zeggen dat je moet beoordelen op de ernst van de 'blessure'. Oh nee, sorry, je praat dit niet goed, maar je praat jezelf wel een enorm calimerogevoel aan zoals Rb987 al zegt.

Misschien moet je inzien dat een tackle, of zelfs een doodschop nog enigszins met voetbal heeft te maken, mits je de bal speelt of het in ieder geval nog probeert. Natuurlijk moet dat ook gestraft worden, maar dit is in mijn ogen een stuk minder sportief en heeft totaal niks met voetbal te maken. Dit verdient dan echt niet minder wedstrijden dan een veel te wilde tackle.

23 november 2010 om 06:20

Nou als ie zijn slagader had geraakt dan was de Knvb zijn minste problemen die die zou krijgen.
De Nederlandse rechtbank was dan zijn grootste zorg

Goed van Ajax om zelf een schorsing te geven, al zal er wel goed over nagedacht zijn welke wedstrijden hij gaat missen, maar goed dat is wel logisch zou ik ook doen.

Van mij hoeft schorsen op basis van tv-beelden eigenlijk niet zo nodig (het is wel allemaal zo naar willekeur de ene wel de ander niet het aantal wedstrijden doen ze ook maar wat) gaat wel heel ver en ja daar kun je ook helemaal geen draai aangeven, het gedrag van Suarez naar Reis vond ik trouwens ook zeer respectloos zeker als je hoort dat hij dat ook al voor de wedstrijd (dus nog niet in het heetst van de strijd) gedaan heeft, Reis heeft/had een verslavingsprobleem en en daar zelf nog het meest de dupe van, Suarez zou zich als Zuid-amerikaan een beetje kunnen indenken hoe zo'n probleem ontstaan kan zijn!. En dan wel allemaal doen alsof je zo'n goede band hebt met tegenstanders door samen (in dit geval met Bakkal) lachend (slijmend) het veld af te lopen, bah!

2 wedstrijden van de club zelf, wat mij betreft doet de knvb er 1 bovenop en is 3 voldoende
Het kon echt niet wat hij deed, maar er werd veel geprovoceerd.
En mensen hier roepen dan 5 wedstrijden net zoals sansoni, die beet beerens in zijn gezicht en dat vind ik toch net even iets anders

Suarez moet een keer nadenken, hij is een grote speler. Maar hij moet een keer laten zien dat hij echt groot is. Als je dit soort incidenten naast je neer kunt leggen, zoals Bakkal dat doet met op zijn tenen gaan staan en dan wel een paar keer, pas dan ben je een echte grote speler.
Ik moet wel zeggen dat als Twente fan ik hier wel van geniet van al deze commotie. Maar ik geniet (niet echt )
En de Knvb moet hier wel wat tegen gaan doen, dus 5 wedstrijden is op zijn minst gepast.
Vooral omdat dit niet kan, en ik weet nu het Suarez betreft dat hij nu de lul is, en er veel over wordt gesproken en geschreven, en een ieder die Ajax haat hiervan geniet.
Maar dit kan gewoon niet, hij dupeert zijn club maar ook vooral zich zelf.

Aan de andere kant vindt ik het ook wel weer jammer. want ik denk dat ajax nu beter gaat spelen als hij 4 of 5 wedstrijden wordt geschorst. Je zult zien dat het echo van El Hamdoui niet meer aanwezig is en hiij beter gaat spelen.

Laten we hopen dat er hiermee een duidelijk signaal wordt af gegeven naar al die andere domme acties van spelers. ( en ja dan bedoel ik ook Brama)

Ik heb al verschillende reacties voorbij zien komen dan bijten zoals Suarez deed niet zo erg is als een elleboog of gemene tackle. Daarmee willen die personen aantonen dat Suarez niet een al te hoge straf moet krijgen, omdat je met bijten iemand niet zo erg kan blesseren als met een elleboogstoot of een tackle op de benen.
Nu vraag ik bij deze aan die personen. Hoe te handelen met spugen? Hiervoor wordt al vlug minimaal 4 wedstrijden schorsing voor gegeven. Met spugen kan je niemand blesseren. Het ergste wat een slachtoffer over kan houden is een dikke groene klodder op zijn gezicht. Dus spugen naar de tegenstander voortaan toe laten staan?

Verder vraag ik mij af wat het nut van de twee wedstrijden schorsing van Ajax is. Als Suarez geschorst wordt, dan zal dat die twee wedstrijden echt wel overtreffen. Dit vind ik dus meer symbolisch van de kant van Ajax, dan dat ze het echt veroordelen. Als Ajax het echt een schandalige actie zou vinden, dan hadden ze moeten zeggen: ''we schorsen Suarez vanuit de club twee wedstrijden extra bovenop de eventuele schorsing die hij krijgt van de Knvb.'' Dat zou Ajax gesierd hebben. Nu is het maar een loos gebaar, mits de Knvb Suarez voor twee of meer wedstrijden schorst.

Ik herhaal nog maar even weer hier wat ik ook in 1 van de 15 topics die over dit incident is gepubliceerd op VZ vandaag.

Blijkbaar is het voor een heleboel mensen niet mogelijk normaal te reageren als het over Ajax gaat.
Als Ajax niks doet is het niet goed. Doen ze wel iets dan is het ook niet goed. Voor de goede orde de knvb heeft hem nog niet gestraft. Voor hetzelfde geld krijgt hij deze niet. Deze straf heeft hij dan in ieder geval al (met boete). Ajax doet het wel met haar beste speler! Ik zie dit andere clubs dit niet snel doen met hun sterspeler! Ik kan nu wat voorbeelden noemen, maar voetbalkenners kunnen ze zelf wel invullen waarin een sterspeler zijn club in diskrediet hebben gebracht.

Ajax wacht niet af en maakt gewoon een duidelijk statement maakt.

23 november 2010 om 06:36

Ach ze hebben toch niks te verliezen aangezien de straf toch gelijk of hoger wordt.
Dus is meer symbolisch dit.

een statement had geweest 6wedstrijden want suarez loopt te zeuren over onsportief gedrag van bakkal omdat hij een keer op zijn voet ging staan en niet zoals hiervoor word beweerd dat het meerdere keren gebeurde want dat was iedere keer de herhaling van het geval, wat wel heel onsportief was waren de snuif bewegingen van suarez heel de wedstrijd als reis bij hem in de buurt liep dus dan is een keer op je tenenworden gestaan pinuts.en suarez als je ooit in een grote competitie komt te spelen moet je dit herhalen tov misschien terry,garvaljo of gatuso dan kan ik je nu al vertellen dat het nooit zal redden.

Deze rust is misschien ook wel goed voor hem, want wat hij de afgelopen maanden heeft gespeeld en gereisd is schier onmenselijk. Na die rust de scherpte weer opzoeken en dan komt de vorm voor hem vanzelf.

Ach het mannetje toont berouw.nou gewoon schorsen die kleuter en maar hopen dat hij er iets van geleerd heeft ons rolmodel.
Als hij het nou gewoon bij zijn swalbes hield dan had ik er nog niet zoveel problemen mee, maar wat ie de laatste weken aan het doen is slaat werkelijk alles en is een schande voor de club en voor het nl voetbal.
Wat mij betreft weer snel terug naar zuid amerika met dat jankventje ,daar zal zijn belachelijke gedrag wel gewoon gevonden worden.

Minimaal 4 wedstrijden, gewoon met gelijke maten meten.

Wat een calimero gedrag hier zeg pff..
Man het slaat gewoon nergens op en het is gewoon een achterlijke vertoning die niet in het voetbal thuishoort.
Dit voorval staat los van Janssen die verhaal haalt bij Schaars...!
Als Ajax echt een statement wilt maken moesten ze hem minimaal 4 potten schorsen en zelfs morgen niet mee laten doen.
Ook ik begrijp dat de belangen te groot zijn etc etc..
Maar kom aub niet met zo scheinheilig gebaar van zie ons even menselijk bezig zijn.
Want persoonlijk vind ik het ontzettend slap en triest!
En dit word natuurlijk binnenskamers besproken Suarez moet nog even naar buiten treden en zeggen dat het allemaal begrijpelijk is en ervan geleerd heeft en bla bla..
Maar ik mag hopen dat een voetbalbond hier niet intrapt en gewoon een rechtvaardige straf oplegt!
En nee dit heeft niks met anti Ajax te maken!! maar gewoon iemand die een hekel aan dat hypocriete huigelaars gedrag in de voetbalwereld heeft!

Van die ajacieden hier mag een ajacied in de toekomst een tegenstander met een mes te lijf gaan......dan moeten ze maar niet op je voet gaan staan. Die mensen zijn toch echt het spoor bijster.

Enigste waar ze altijd mee bezig zijn is alles wat krom is recht te lullen.....geheel de realiteit kwijt.

Dit zal dan je vader maar zijn.... Kijk dochter, dit was nou je pappa vroeger..! Je zal je toch dood moeten schamen.

Had pappie honger mama?

Ik weet niet of er een termijn aan zit binnen hoeveel tijd de Knvb een uitspraak hierover moet doen, maar misschien kunnen ze het wat langer rekken zodat de schorsing van de Knvb pas ingaat ná die twee wedstrijden die ajax zelf geeft. Vindt dat namelijk een nogal zielige poging van ajax om wat goodwill te kweken, Als je het dan echt goed wil doen, wacht je tot de straf van de Knvb bekend is en gooi je daar die twee wedstrijden bovenop. Dan maak je wat duidelijk. Nu is het gewoon een sigaar uit eigen doos.

Ze proberen er zo onderuit te komen want de volgende twee competitie wedstrijden is Suarez wel te missen.
Als ze zo nodig een statement willen zetten, laat hem dan tegen Real op de tribune.

Simpele ontsnappingspoging dit.

Of het nu wel of niet Suarez is dat even buiten beschouwing gelaten. Ik ben benieuwd hoeveel wedstrijden je voor bijten krijgt, benieuwd wat voor ''strafwaarde'' daar op staat.
Lindgren krijgt maar 2 wedstrijden voor het onder het lichaam wegtrappen van de benen.
Hoeveel krijgen Douglas of die speler van NEC voor het met de hand aanraken van een doorgebroken speler? NEC wordt ook nog dubbel bestraft want ze krijgen tegelijk een penalty tegen. Beide vergrijpen geven veel minder kans op een letsel dus lijkt mij dit een lichtere straf... 1 wedstrijd??? Wat gelijk staat aan 2x geel in een wedstrijd.
Hoeveel zal Tadic van Groningen krijgen? Door 2x in 1 wedstrijd bewust een elleboog te geven.

Oh ja, laten we met z'n allen niet gaan wijzen als hij dit krijgt dan moet hij dat krijgen en die club wordt het hand boven het hoofd gehouden en die niet. Bekijk het per geval en per situatie.
Kijk uit naar de straffen die de Knvb uit gaat delen, het kan niet anders dat de verhoudingen zoeken gaan raken.

Dat Bakkal op zijn voet ging staan kan ik begrijpen. En ik weet zeker als je zelf voetbalt snap je het ook. Je probeert alles om je tegenstander uit de wedstrijd te halen. ( Tenen staan, keer in zn zij dieuwe, tegen aanlopen etc. ) Maar wat Suarez dan doet bijten gaat te ver veel te ver. Knvb geef er nog maar 3 wedstrijden bij.

De echte Ajacieden zullen zicht vast en zeker doodschamen voor dit inicident en al het gebeuren er om heen zoals de reactie van ondermeer Martin Jol..... dit kan niet anders.... Niets praat het bijten van Suarez goed.... al wordt hij tig keer op de tenen getrapt... Hij had toch ook weg kunnen lopen?? Daarnaast zat Suarez al niet meer lekker in de wedstrijd..... kijk naar het gebaar met de vinger onder de neus richting Reis.... dat zegt toch ook al genoeg.....

Ik ben zelf van mening dat 5 wedstrijden eerlijk is, zo is het in het verleden gegaan en zo zal het ook nu gaan. Maarre even voor de echte kenners, Suarez heeft toch ook nog een voorwaardelijke straf staan door dat gedoe in de Johan Cruyff schaal? Wordt het dan 6 wedstrijden schorsing?

Dit is nu precies wat Ajax níet kan gebruiken in de voorbereiding op Real Madrid.

De aandacht aan graaf dracula (hij lijkt ook wel een beetje op die Sesamstraat pop!) in plaats aan de zeer belangrijke wedstrijd, namelijk in de Champions Leage.

Heb je vorig jaar het hele jaar gevochten om in de Champions Leage te komen, en dan zit je nu in de voorbereiding met een zwerm journalisten die op allerlei manieren proberen een vervolg te krijgen op deze -voor journalisten- heerlijke soap. Maar goed, ze kiezen er zelf voor in Amsterdam.

Twee wedstrijden schorsing door Ajax is prima. De Knvb zal deze week naar verwachting met 4 wedstrijden schorsing komen. Ben echter wel van mening dat Ajax hem de aanvoerersband moet afnemen.

Onbegrijpelijk dat vele Ajacieden hier, onder aanvoering van huilerd Ajacied777, meteen met het vingertje wijzen richting Theo Janssen en weet ik veel wie..

Dat heeft niets maar dan ook niets met het topic te maken, misschien zou je eens gewoon eerlijk moeten zijn en toegeven dat deze actie van Suarez te misselijkmakend voor woorden is. Sansoni kreeg destijds 5 duels, wat is er dan raar aan dat Suarez dit ook krijgt?
Overigens vind ik het nog best netjes van Ajax zelf dat het hem een schorsing oplegt maar het geleuter van vele Ajacieden hier valt me vies tegen, wijzen naar anderen kan iedereen vooral kinderen zijn daar goed in..

23 november 2010 om 10:16

inderdaad, voor elke aktie die Janssen of Afellay op het veld uithalen is er ook wel een van Suarez (zoniet meer) te vinden. Gewoon hand in eigen boezem steken. Het zat er gewoon aan te komen. Laatst al met 2 benen van achter op een speler inkomen. Suarez heeft denk ik even een vakantie van een paar weken nodig.

Zouden de heren in Amsterdam ook hun conclusies getrokken hebben als aankomende week Fctwente en vervolgens Groningen op het programma zou staan?

23 november 2010 om 09:45

Dat weet je niet, en dat kan je ook niet weten ook. Lekker suggestief dit.

On: Hij zal wel een wedstrijd of 3/4 krijgen. Sansoni kreeg er ook 5 waarvan 2 voorwaardelijk dus wat ik al zei 3 a 4 wedstrijden

23 november 2010 om 10:10

Suarez krijgt 4 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk zeer waarschijnlijk..
Kan ie tegen feyenoord mee doen he.zo zijn ze dan ook wel weer bij de knvb.

23 november 2010 om 10:41

Misschien wil Ajax uit medelijde voor Feyenoord suarez dan nog een extra wedstrijdje schorsen. Dan worden het in ieder geval geen dubbele cijfers.

En vanavond tegen Real Madrid mag hij van Ajax wel spelen :S Beetje tegenstrijdig heh vinden jullie dat ook niet?

23 november 2010 om 10:15

dat vond ik ook ja. Nu geven ze hem 2 wedstrijden waar ze hem in principe niet nodig gaan hebben. Als je hem ook tegen Madrid aan de kant houdt dan geef je een teken, maar nu...

23 november 2010 om 10:19

Bomber, hem niet nodig hebben??? heb je Ajax wel eens zien spelen de afgelopen tijd?? ze hebben hem in iedere wedstrijd nodig. Suarez eruit halen is als de tanden van een waakhond trekken.

23 november 2010 om 10:18

nee dat vind ik niet Justice de Knvb zou hem ook niet voor de CL schorsen dus waarom zou Ajax dat nu wel moeten doen? in de CL staat zowel voor Ajax als voor het NL voetbal zoveel op het spel dat zou een beetje onverantwoord zijn en we moeten ook niet roomser dan de paus worden.

Heeft iemand voor mij de stats van Suarez wat betreft gele/rode kaarten + schorsingen achteraf sinds hij bij Ajax speelt.

Hij zal bij de Knvb inmiddels een eigen dossierkast hebben gekregen!

Gezien zijn historie zeg ik minimaal 6 wedstrijden + 2 voorwaardelijk.

23 november 2010 om 10:44

Historie speelt niet mee tenzij Suarez nog een voorwaardelijke straf binnen het gestelde termijn open heeft staan. Jou opmerking raakt wat dat betreft dus kant nog wal.

Guardiola heeft slechte ervaringen met topvoetballers die tevens een (klein) steekje los hebben (zie ibrahimvic vorig seizoen). Dit incident maakt dat Suarez wederom een paar plaatsen gezakt is op het verlanglijstje van Barcelona.

Inderdaad wat Bakkal deed was provocaatie.
maar is het wel zo dat er geen enkel spelr op de nederlandse velden rond loopt die iedere week zo provocerend bezig is als Suares ,constant zoekt hij conflict en constant stelt hij de scheids op de proef ,met irritant gedrag .
Heel Ajax heeft niet door dat dit het spel van Ajax danig beinvloed
Er zijn er enkele binnen ajax die dit gedrag overnemen Verthongen en de Zeeuw
oa
Als je als aanvoeder zo een gedrag vertoont is een schorsing van minimaal 7 weken op zijn plaats ,
Het is gewoon een optel som van ,
Het verstandigste wat Ajax kan doen is hem zo snel mogelijk verkopen
deze Suares is Ajax onwaardig.met zijn irritant gedrag
Ajax de club van technisch begaafde wereld voetballers
Laat zijn naam door de stront halem door hun aanvoerder

7 weken
Aangepast op door .

die 2 wedstrijden van ajax zijn gewoon voor de show, suarez krijgt toch wel een wedstrijd of 4 a 5 schorsing door de knvb neem ik aan.
maar ik zou ajax ook wel eens willen zien voetballen zonder suarez. volgens mij is het echt een verademing om niet te hoeven voetballen met zon egosentrische spits. hij heeft ook zijn goede momenten maar over het algemeen denk ik dat hij het spel van ajax alleen maar verstoord.

Schorsen!

23 november 2010 om 12:41

@076jelle

ik denk dat je het te gek bekijkt..

sinds el hamedouie er is maakt ajax juist een mindere periode door!
probleeem ligt niet bij suarez ook al is het zo'n misselijk mannetje..

ajax goede spel van vorig jaar was ook met suarez in de ploeg maar ook met pantelic..

toch denk ik dat in dit geval pantelic niet goed is opgevangen door ajax..
door elhamedouie te kopen en te laten spelen moet je ander systeem hanteren die ajax op dit moment niet goed beheerst

cheers

Onacceptabel, als Ajax ook maar een beetje in ziet, dat dit een zeer groffe overtreding was. zouden ze hem minstens 5 wedstrijden opleggen. Sansoni kreeg destijds 5 wedstrijden, omdat hij beerens in zijn neus beet. Dit incident vind ik des te erger, omdat Suarez ook nog een voorbeeldfunctie heeft. Ajax wees geen watje en dwing respect af bij andere voetbalclubs; geef hem die 5 wedstrijden.

Ik denk dat dit een tactische zet is van ajax want Suarez is ook een klein beetje vermoeid en die 2 wedstrijden kan hij dan uitrusten en daarom denk ik dat hij het zelf ook niet erg vindt en dan hoeft Jol hem ook geen wissel te zetten.
Er komen tog niet echt belangrijke wedstrijden aan voor ajax die ze ook wel zonder Suarez kunnen winnnen normaal gesproken maar met dit ajax weet je het maar nooit!

Hij kan moeilijk de media gaan lopen te vertellen dat dit onterecht is. Dan maakt hij het alleen maar erger voor hemzelf. Het is een retorisch voorstel van Ajax waar je niet eens een reactie op verwacht.

Meer dan terecht! Daarnaast ben Ik blij dat hij even uit de basis staat, als ik jol was had ik hem allang een keer gewisseld, helemaal niet gevaarlijk en simpele aannames gaan gewoon fout bij hem. Helaas is joserzoon nu gebleseerd maar dan heb je ozbiliz nog!

Ik moet er wel aan toevoegen dat ik vind dat bakkal ook een schorsing verdiend, op videobeelden is duidelijk te zien dat hij expres op de tenen van suarez gaat staan. Ik schaar dat in het zelfde rijtje als bijten, het kan immers nog veel meer pijn doen en bovendien hebben voetballers daar veel meer last van (de benen heb je al voetballer immers nodig). Zeker ook met het oog op de ''overdreven'' rode kaart van lindgren lijkt het me fair dat bakkal voor 2 wedstrijden wordt geschorst.

Dat ze hem uberhaupt konden verstaan.

Hij moet er inderdaad begrip worden,want wat was dat een domme actie. Dat je iemand gaat bijten . Hoe kom je erop. Echt raar, hij kon hem net zo goed omverduwen dat zag er niet zo scheef uit tenminste.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren