Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wanneer stopt het wanbeleid?

Laatste update:

Het is de zomer van 2008. Ajax haalt met Marco van Basten een clubicoon als nieuwe trainer. Dit is een twijfelachtige beslissing, maar met voetbalgoeroe Johan Cruijff op de achtergrond als adviseur en vormgever moet Ajax terugkomen aan de top van Nederland, hetgeen minimaal één kampioenschap moet opleveren per twee jaar. Een marginale rol in Europees verband zoals voorgaande jaren wordt niet meer geaccepteerd en ook hierin zullen stappen gemaakt moeten worden. Ruim twee jaar later ziet de wereld er voor Ajax weer net zo grauw uit als voorheen. Wie is hier debet aan?

Zoals bekend kregen Van Basten en Cruijff onenigheid over de hervormingen en besloot laatstgenoemde zich terug te trekken. Van Basten mocht naar hartenlust investeren, maar dit zorgde enkel voor te hoge transferkosten en een gigantisch salarishuis. Na teleurstellende resultaten gooide Van Basten de handdoek zelf in de ring.

Na deze deceptie kon je als Ajacied verwachten dat er verstandigere keuzes gemaakt zouden worden qua financiën. Niets bleek minder waar. Martin Jol, zonder Ajax-verleden, kwam aan het roer en had aanvankelijk weinig te besteden. Echter, het bestuur van Ajax zou het bestuur niet zijn als ze hun oren niet lieten hangen naar een nieuwe trainer. Jol kreeg vrij baan en haalde spelers als Nicolas Lodeiro, Timothee Autoba, Achmed Hossam 'Mido', Andre Ooijer en Teemu Tainio die werkelijk niets toevoegen. Slechts Mounir El Hamdaoui is zijn aankoopprijs waard. Een veel aangehoord excuus over enkele van bovenstaande spelers is dat ze transfervrij zijn gehaald. Dat neemt niet weg dat ze de ontwikkeling van talenten, iets waar Ajax bekend om staat en moet blijven staan, fors tegenhouden.

Ondanks de goede prestaties van de tweede competitiehelft afgelopen seizoen werd er wederom naast de titel gegrepen. En waar Ajax vorig jaar nog behoorlijk voetbal speelde gepaard met een ongekende productie is het niveau dit jaar ver beneden maat. Alle ballen op Luis Suarez en El Hamdoui lijkt het devies te zijn. Je ziet slechts combinaties tussen de backs en de voorhoede, maar het middenveld wordt totaal niet gebruikt in de opbouw. Ook inschuivende centrale verdedigers komen nauwelijks voor tijdens de wedstrijd. Daarnaast zijn er veel onnodige punten verspeeld, waardoor Ajax 'slechts' op een derde plaats staat. Weliswaar met een geringe achterstand op Psv en Twente, maar het spel van afgelopen weken voorspelt weinig goeds. Het matige spel valt toch vooral Jol aan te rekenen. Er wordt puur op resultaat gevoetbald en dat is nu juist wat er niet moet gebeuren bij Ajax.

Het bestuur heeft wederom een verkeerde trainer aangesteld die veel te veel macht kreeg. Kortom, zonder twijfel wordt het tijd dat Ajax schoon schip maakt. Het gigantische verlies kan hersteld worden met de verkoop van spelers als Suarez, Gregory van der Wiel en Maarten Stekelenburg. Jol kan verkocht worden aan een Engelse club en het bestuur moet de eer aan zichzelf houden en opstappen.

De oplossing is een totale reorganisatie onder leiding van Cruijff, waardoor er enkel professionals met een Ajax-verleden in de organisatie zullen verschijnen. In de wetenschap dat er momenteel veel trainers met een Ajax-hart in opleiding of al actief zijn, zoals Frank en Ronald de Boer, Patrick Kluivert, Danny Blind en Frank Rijkaard, kunnen we alleen maar hopen op betere tijden waarin Ajax weer als vanouds wordt. Het winnen van een Champions-League is onmogelijk, maar structureel kampioen worden en af en toe een tweede ronde van de Champions-League behalen is mogelijk als de goede personen op de juiste plekken in de organisatie terechtkomen. Aan de achterban zal het niet liggen, want die is groter dan ooit. Helaas hebben zij geen invloed op het beleid.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voetbalzone, wat is er zo leuk aan dat we na iedere keer dat Ajax verloren heeft een stuk krijgen over hoe verschrikkelijk het wel niet is? Ik weet niet hoe het met de anderen zit, maar ik hoef dat dus niet. Ik vind het allemaal zo oppurtunistisch... Ooijer kopt een bal binnen en Lindgren schiet 'ns in de bovenhoek en het zijn topaankopen, Enoh maakt 'ns een slippertje en Jol is gelijk blind, Auxerre wint 'ns een potje en het niveau is gelijk onder de maat.. En morgen winnen ze en dan is het weer geweldig.. En dan schrijft Cruijff maandag 'n columnpje en dan is hij een verrader en weet-ik-wat..

Weet je, het is helemaal afhankelijk van Suárez en een opleving van Emanuelson en Mounir.. De rest is aardig, maar maakt het verschil niet. Ik hoop dat Voetbalzone in de toekomst niet meer na iedere ontwikkeling bij Ajax een stuk plaatst dat meestuitert met de emotie die de laatste wedstrijd heeft opgeroepen.

6 november 2010 om 21:15

Precies de emotie regeert.

6 november 2010 om 23:37

Jullie kunnen wel bijdehand lopen doen dat het emotioneel is, maar je kunt ook gewoon zo net zijn om puur inhoudelijk te reageren.

Ik pas mijn mening niet aan voordat Ajax dit jaar kampioen wordt. Maar jullie zijn blijkbaar wel dat Ajax kampioen wordt?

7 november 2010 om 13:33

Ja maar Lfcdutchy, ik vind het onderhand wel een beetje zielig worden hoor. Jij plus alle andere meest actieve columnisten op voetbalzone voelen zich verheven boven de doorsnee- of beginnend columninst. Laten we even eerlijk zijn, een aantal van je columns stellen ook niet veel voor of zijn ook uit frustratie/impuls geschreven. Beetje hypocriet om dan meteen (samen met Fris, Ksasper en Dutchman) een grote heisa van die hele clubexpertsrubiek te maken. Jullie komen arrogant en bij vlagen ook respectloos over.

Laat iedereen hier in zijn waarde, ik wordt eigenlijk zelfs een beetje misselijk van jullie houding. Iedereen stopt tijd en moeite in zijn column, dat ze eventueel kwalitatief minder zijn neem ik maar op de koop toe. Daarnaast blijven je columns altijd toegankelijk bij je profiel dus helemaal verdwijnen voor het publiek gebeurt niet.

Schaam je.

7 november 2010 om 13:42

Je moet niet gaan doen alsof we nu geen kritiek meer mogen hebben op Clubexperts. Ik vind dit, met alle respect, geen goede CE, dat had ik ook gevonden als die discussie er nooit was geweest.

7 november 2010 om 14:30

Lfcdutchy

Kijk volgende keer vrolijk in de spiegel als jij meedoet aan het zevende stuk over dat Feyenoord in opmars is om volgende week weer Wotte, Gudde en Gullit de grond in te boren na opnieuw een nederlaag.

7 november 2010 om 15:33

Dat heb ik niet gedaan. Ik heb voor het eerst en laatst iets over Feyenoord geschreven na die afschuwelijke vernedering, waarin geen woord gevallen is over het beleid, de trainer, de directie of de spelers. Het was niet voetbalkritisch gericht, het was puur een poging om een Feyenoord-fan te beschrijven die zijn club met 10-0 ziet verliezen.

7 november 2010 om 15:37

Nee maar er zijn er ook genoeg die dat wel hebben gedaan en dat weet jij net zo goed als ik. Dat verandert misschien niks aan het feit dat dit ook niet zo goed was als die andere stukken maar het is oneerlijk dat nu opeens iedereen over deze jongen heen valt. Iets doet mij denken dat het komt door de column van Kasper.

7 november 2010 om 15:55

Bij mij niet, ik had die ideeën al langer.

7 november 2010 om 18:30

Bij mij niet! Ik ben zo niet. Ik heb het wiel uitgevonden hier.....
Lekker arrogant doen, maar dan wel zelf vervolgens dezelfde fouten gemaakt hebben...

7 november 2010 om 18:32

@lfcdutchy
Jij hebt wel meer rare ideeën. Dat doel ik op je opmerking in je column over Louis van Gaal. Ik citeer: ''gelukkig luisteren Duitsers (bijna) altijd. Of het nou een gruwelijke massamoordenaar of een Nederlander met een te grote bek is, ze lopen er achteraan''

Raar dat je de historie van de Duitsers gebruikt om te verklaren waarom ze naar Louis van Gaal luisteren.

Dan concludeer je dus ook dat Feyenoord Salomon Kalou maar verkocht heeft, omdat het toch maar een neger was? Gezien de historie van Nederland omtrent de slavenhandel?

Nee, jou neem ik allang niet serieus meer...

7 november 2010 om 20:09

Pff.. Die opmerking was een al dan niet misplaatst grapje en viel niet bij iedereen even goed, daar heb ik m'n excuses voor aangeboden. En vooruit, laat ik dat nog 'ns doen.

7 november 2010 om 15:52

Wat is er zo leuk aan dat iedere keer dat Feyenoord weer een tegenslag krijgt er weer met 100'en stukken krijgen over de trouwe supporters en het drama en dit dat.
Feyenoord supporters beginnen een keer te zingen en ze worden de hemel ingeprezen omdat ze zo trouw zijn, ik weet niet hoe het met de andere zit maar dat hoef ik ook niet.

7 november 2010 om 13:54

Verheven boven de beginnende columnist? Het spijt me, maar het slaat nergens op. Volgens mij heb ik Suurbier en de auteur van dat stuk over Torino nogal gecomplimenteerd. Dit vind ik een oppurtunistisch baggerstuk.

7 november 2010 om 18:09

Ik vind dat je wel gelijk hebt Maartennl.

De namen die jij noemt krijgen ook vaak een hoge beoordeling. Mensen reageren en beoordelen liever een stuk van iemand die bekend is op VZ en een vol groen balkje heeft en geven in mijn ogen vaak een te hoge beoordeling. Misschien om te slijmen, misschien omdat het een goed stuk is, maar er heerst hier gewoon vriendjespolitiek en dat vind ik jammer.

Die namen die je noemt mogen altijd reageren op deze site, maar ze komen op mij ook niet al te positief over. Om maar over Duchy zijn clichés te zwijgen. Zijn reactie kan hij beter naar een moderator sturen i.p.v. aandacht vragen in dit topic.

Nogmaals, iedereen mag kritiek leveren, harde kritiek, zachte kritiek, het maakt niet uit. Maar sommige leden voelen zich wel erg verheven boven de rest en dat is niet leuk als je objectief wilt discusseren.

7 november 2010 om 19:11

@maartenl

Laat iedereen hier in zijn waarde, ik wordt eigenlijk zelfs een beetje misselijk van jullie houding. Iedereen stopt tijd en moeite in zijn column, dat ze eventueel kwalitatief minder zijn neem ik maar op de koop toe. Daarnaast blijven je columns altijd toegankelijk bij je profiel dus helemaal verdwijnen voor het publiek gebeurt niet.

Schaam je.

ik ben het helemaal met jou een s

7 november 2010 om 23:25

@kasper90

Ik heb het niet over deze column, maar over jullie hooghartige gedragen jegens andere columnisten. Die is in mijn ogen zwaar onterecht en jullie komen er zeer kinderachtig mee over.

7 november 2010 om 00:24

Als ik moet in gaan op het stuk prima. Dat wil ik doen. Het is puur emotioneel en ingegeven op columns en alles wat in de media geschreven wordt. Een baggerstuk. Je oren laten hangen naar wat een ander schrijft in de media. Prima als je een column wil schrijven. Maar vorm wel een eigen mening en praat geen papegaaientaal. Papegaaien hebben we al genoeg in Nederland. Jij plaatst een column waar op gereageerd word. Ondanks het feit dat ik een Ajax fan ben slaat dit stuk werkelijk nergens op. Het neigt naar laster

7 november 2010 om 16:31

Het is gewoon een heel slecht stuk dat nergens op gebasseerd is geen nieuwe inzichten geeft op iets. Ja er is iets mis, maar wat dat laat je niet zien. Als oplossing geef je Cruijff aanstellen, maar je hebt geen flauw idee wat hij dan gaat doen. Als v. Basten niet al coach van Ajax was geweest had je hem waarschijnlijk als hoofdcoach neergezet omdat hij een groot Ajax verleden en hart heeft.

Nee het probleem zit hem niet in Jol, nee want Jol wilde Pantelic behouden. Pantelic was degene die ervoor zorgde dat Ajax goed speelde. Het probleem zit 'm in dat het bestuur nu eindelijk iets probeert te doen wat ze jaren niet hebben gedaan een vast beleid voeren. Daar zijn ze blind in op gegaan en wilde daar absoluut niet aan afwijken. Dit resulteerde er dus in dat Pantelic niet kon blijven waardoor we nu een verschrikkelijk Ajax zien dat veel en veel slechter is als vorig seizoen zonder lijn of wat dan ook.

Jol kreeg vrij baan en haalde spelers als Nicolas Lodeiro, Timothee Autoba, Achmed Hossam 'mido', Andre Ooijer en Teemu Tainio die werkelijk niets toevoegen. Slechts Mounir El Hamdaoui is zijn aankoopprijs waard.
Hoe kan slechts El Hamdaoui zijn aankoopprijs waard zijn als de rest buiten Lodeiro gratis is gehaald?!?

In de wetenschap dat er momenteel veel trainers met een Ajax-hart in opleiding of al actief zijn, zoals Frank en Ronald de Boer, Patrick Kluivert, Danny Blind en Frank Rijkaard,
Sinds wanneer zijn Ronald de Boer, Kluivert en Rijkaard actief bij Ajax? In plaats van dat je bijvoorbeeld Bryan Roy noemt, die er ook daadwerkelijk actief is.

Verder is het zoals hierboven reeds aangegeven weer heerlijk in de waan van het moment geschreven na de nederlaag tegen Auxerre. Had het na een overwinning of vier op rij geplaatst van Ajax, dan had je ten minste nog ballen gehad. En verder is dit ook een vrij uitgekauwd onderwerp.

6 november 2010 om 23:39

Ik zeg toch later dat een transfervrije speler alleen maar talent in de weg staat. Dus jij vind dat we maar elke willekeurige transfervrije speler moeten oppikken onder het motto: hij was toch transfervrij? Zie comment hierboven, vertel mij maar eens wat er zo goed is aan het beleid aan Ajax en waarom ik fout zit en Ajax dit jaar WEL kampioen wordt?

6 november 2010 om 23:45

Dat je dat later zegt, ook al is het direct daarna, wil niet zeggen dat die zin niet fout is, want dat is ie wel.
Ik zeg nergens dat Ajax kampioen wordt, voor mij is helaas PSV de top favoriet, maar dat wil niet zeggen dat het beleid slecht is. Zoals jeffreyvda hieronder terecht opmerkt kosten de jongens als Mido, Tainio en Ooijer relatief weinig terwijl talenten Enoh, Bonevacia, Castillion, Alderweireld etc. toch veel van hun kunnen leren. Daarnaast heb je als je de door jou opgenoemde als waardeloos bestemde namen weglaat slechts een dertiger in de selectie. Dit is te weinig om kampioen met te worden. Ervaring kan belangrijk zijn zonder dat het op het veld staat, waarmee ik overigens niet wil zeggen dat dit een prima beleid is.
Daarnaast durf ik er veel om te verwedden, en hardgras en Lfcdutchy denk ik ook, dat je dit stuk nooit geschreven had als er afgelopen woensdag een resultaat was neergezet. Daar ben je boos over en dus kraak je het beleid af iets wat al uitgekauwd genoeg is.
Dat bedoelen we met 'geschreven in de waan van de dag'. Maar niet getreurd, je kan je prima meten met Henk Spaan wat dat betreft, je hebt alleen de pech dat ik die man totaal niet uit kan staan en het zelden tot nooit met hem eens ben.

7 november 2010 om 19:30

@kasper90
Misschien ff een cursus begrijpend lezen?
''in de wetenschap dat er momenteel veel trainers met een Ajax-hart in opleiding, of al actief zijn, zoals Frank en Ronald de boer, Patrick Kluivert, Danny Blind en Frank Rijkaard.''
Dus oh verhevene! waar ziet U staan dat hij zegt dat ze al actief zijn bij Ajax? Het enigste wat hij zegt is dat deze namen bij een terugkeer van JC waarschijnlijk in beeld zullen komen om iets te gaan betekenen bij Ajax....

7 november 2010 om 19:57

Hij maakt zijn zin niet echt af, maar hij begint met 'in de wetenschap dat er momenteel veel trainers' 'of al actief zijn.'
Het is a geen duidelijke zin, b momenteel suggereert dat het om nu gaat. Lijkt me duidelijk.
Verder mag er wel eens gekapt worden met kritiek te leveren op dat ik (en anderen) me (ons) verheven zou(den) voelen. Ik heb mijn stuk geschreven met de hoop dat er naar geluisterd wordt en als er niet naar geluisterd wordt dan heb ik pech. Ik heb het puur omdat ik de kwaliteit zo nu en dan matig vind of de hoeveelheid van hetzelfde overdreven vind geschreven. Maar zoals ik in al mijn punten duidelijk maak (kijk de topics er maar op na) ben ik niet voor een elitiegroep of wat dan ook (zoals anderen wel eens geroepen hebben). Ik ben niet anti-anderen, ik vind dat de vrijheid moet blijven voor iedereen om Ce's te kunnen posten, maar er moet wel een kwaliteitsaspect inzitten. Dat ontdek ik hier eerlijk gezegd niet. Mijn mening, jij mag een andere hebben, goed recht, maar doe niet alsof ik me verheven voel.

7 november 2010 om 20:24

@kasper90
Het enigste wat mij stoort zijn vooral de reacties als de eerste reacties van vooral lfc dutchy en hardgras. En die presenteren zich toch echt wel als de enige echte leden van het elite clubje dat zich mede naar aanleiding van jou stukje hier gevormd heeft , als zouden zij de enige zijn die kwalitatief goede stukken schrijven en daarbij ook nog eens de allerinterresantste onderwerpen aan ons voorschotelen
Ik vind gewoon dat het de taak is van Voetbalzone om te filteren en enige regelmaat in de aanvoer van de CE stukken aan te brengen. En daarna is het aan eenieder zelf. Oftewel: Je hoeft het niet te lezen als het je niet intesseert....
En over de zin van die trainers, dat is gewoon een correcte zin en verdiend iig niet die kritiek die jij er over uit.

7 november 2010 om 20:26

Het is harde (misschien te harde) kritiek. Maar als ik harde kritiek lever voel ik mij dan verheven boven de rest?

7 november 2010 om 20:59

Sorry heb al die tijd jeugdopleiding gelezen, mijn fout. Excusses naar ajax_joden.

Verder is het veel te makkelijk om te zeggen dat als het me niet interesseert dat ik het niet moet lezen. Ik kan toch niet op voorhand proeven of ik een stuk goed vind of niet? Als iedereen dat zou kunnen werden er namelijk alleen nog maar 4 en 5 sterren gegeven, dus dat is onzin wat jij hier suggereert.

Leuk dat ajax_joden het ook zo waardeert wanneer iemand zijn excuses aanbiedt :s

6 november 2010 om 23:54

Hmm, waar zegt toch iedereen dat ik het naar aanleiding van Auxerre schreef? Er staat in mijn artikel geen enkele verwijzing naar deze wedstrijd! Ik ben na de dompers tegen Groningen, Excelsior en Utrecht al op deze mening gekomen, het moest alleen nog op papier gezet worden.

Ervaring is goed, maar Ooijer maakt nu al 4 wedstrijden op rij fouten en Mido en Tainio zijn niet goed genoeg. Dan moet je zogenaamd ervaring hebben, maar dat heb je al met iemand als Oleguer die de jongens wat bij kan leren. Mido en Tainio spreken ook niet eens Nederlands, dus niet echt de type leiders zoals Cocu toen hij terugkwam waar je echt iets aan hebt.

6 november 2010 om 23:59

Dat zeg ik dus in mijn eerste reactie, stuur dit in na een periode van een paar overwinningen en je stuk krijgt in een keer meer dash omdat je het dan nog durft te zeggen. Nu lijkt jou stuk, wat misschien niet zo slecht is als wij willen doen geloven, op een gefrustreerde reactie op de wedstrijd van woensdag, waardoor je je eigen stuk minder sterk maakt.

7 november 2010 om 10:01

Zou Ajax kampioen worden met Mitchell Donald, Marvin Zeegelaar, Florian Josefzoon, Darko Bodul en Jan Arie van der Heijden in de basis dan?

Met slechts talenten schiet je niets op....

Een Ooijer is juist wel een hele handige (transfervrije) aankoop, omdat hij en uit de Ajax-jeugd komt en omdat hij nog al wat ervaring heeft in verdedigen op topniveau (halve finale Champions League gehaald met Psv, Nederlands Elftal en een paar jaar Premier League niveau).
Mounir el Hamdaoui scoort inmiddels met grote regelmaat, wat ik Darko Bodul en Geoffrey Castillion nog niet zo maar zie doen (neem Luc Castaignos als voorbeeld, ze zijn te jong).
Atouba, Tainio en Mido lijken nog niet zulke gelukkige aankopen zijn geweest. Atouba door verschillende blessures, Mido en Tainio hebben er gewoon te weinig wedstrijden voor gespeeld. Maar goed dan hebben spelers als Rasmus Lindgren, Jeroen Verhoeven, Demy de Zeeuw en Luis Suarez ook een negatief effect op de doorstroming van de jeugd, aangezien zij toch spelers als Jan Arie van der Heijden, Kenneth Vermeer/sergio Padt, Mitchell Donald, Rodney Sneijder en Marvin Zeegelaar uit de basis of van de bank houden.
Nicolas Lodeiro is een enorm talent dat weten de meesten die wel eens beelden van deze jongen hebben gezien. Hij was het grootste talent van Zuid Amerika en speelde enorm goed bij Nacional. Hij heeft echter wat pech gehad in zijn Ajax-tijd en is dus vaak geblesseerd. Maar als hij een kans krijgt en blessurevrij is, dan kan hij nog wel eens een heel goed gescoute speler worden, want hij heeft gewoon erg veel potentie.

Je schrijft dus eigenlijk maar van een kant, vanuit één gezichtspunt. Je kijkt een beetje zwart-wit. Je oplossing is drastisch dingen veranderen in de complete organisatie, maar er is al een enorme schuld. Het ontslaan en aannemen van mensen kost enorm veel geld en dat is er op het moment niet, dus dat zal lastig gaan. Johan Cruijff zegt heel veel en hij heeft vaak eigenlijk wel gelijk, maar hij heeft vaak geen inzicht in wat er echt binnen de organisatie of het team speelt. Ik zie Ajax onder Jol nog best een keer kampioen worden. En ja ik hoop dat het dit jaar nog wordt! Maar ik vind persoonlijk jouw blik op Ajax nogal eenzijdig...

ik vind dat jol het helemaal niet zo slecht heeft gedaan vorig jaar!!
Ajax scoorde aan de lopende band en miste op een haar het kampioenschap.
Verder pakte ajax de beker wat een prijs is.
En ajax haalde voor het eerst weer championsleaque!!!!!
Jol is in mijn ogen een perfecte trainer voor ajax al is hij wel verplicht dit jaar de titel tepakken.
Dit jaar moet natuurlijk wel de titel gepakt worden want dat is al zolang geleden en meer dan ooit een verplichting !!!!!!!!

Ten eerste, ik heb het stuk nog niet gelezen maar kunnen jullie ajaxcieden mij nu niet vertellen, waarom wanbeleid? Jullie hebben echt een (internationale) toptrainer, een toch wel zeer sterke selectie, aankopen zijn vaak raar en niet doelgericht maar een El Hamdaoui presteert goed en welke club heeft tegenwoordig nog een goed aankoopbeleid, schulden zijn natuurlijk ernstig maar dit is vooral door het wisselen van trainers gekomen (marcovanbasten kreeg 30 miljoen tot beschikking), en jullie zijn godvergeten in de top 3.

Ik zal zeggen, keep going this way. Wanneer je gaat veranderen van tacktiek of coach, maak je het alleen maar moeilijker voor jullie zelf. Maar oké

on topic:
Het komt er dus opneer dat jij de tacktiek, jol en het aankoopbeleid niks vind. Ik vind dat de tacktiek prima is, zeker in de Nederlandse competitie en met een toptrainer aan boord kan je inspelen op verschillende situaties. Het aankoopbeleid zal altijd waar dan ook een uttopie zijn. Geen 1 club doet dit immers goed.

Blijf doen wat je nu doet zou ik zeggen, hooguit telkens kleine veranderingetjes, misschien krijg ik nu heel amsterdam over me heen, maar ik vind dat jullie overdrijven. Het gaat prima, je staat er goed voor en heel stiekem blijf ik het toch knap vinden dat Ajax af en toe verliest, want het is een geweldig team met een geweldige trainer. Ik verwacht eigenlijk, dat ze gewoon kampioen worden, vorig jaar eigenlijk ook. Misschien ophouden met druk opleggen als supporters?

6 november 2010 om 23:42

Ja, als je het met Feyenoord vergelijkt is Ajax inderdaad zo slecht nog niet. Maar dat is niet de goede maatstaf. Ajax wil en moet kampioen worden, dus vergelijk je momenteel met Twente en Psv.

En het voetbal is echt matig hoor. Vertel mij maar eens waarom Ajax wel 4-3-3 speelt(of een variant, maar in ieder geval 3 voorhoede spelers) maar zonder een linkshalf. Dat kan toch gewoon niet, en van opbouw is geen sprake.

Ps:
Ik wil niet stoken maar ik heb enkele maanden geleden al gezegd:

Cruijff kom maar naar Rotterdam, hier reageert emotie, wij waarderen passie(l)

Het is al vaak genoeg gezegd dat mido, tainio en ooijer zijn gehaald voor begeleiding van de talenten waar suarez een grote in heeft gehad aangezien hij in een interview zei: winnen kun je met jongens, maar kampioen word je met mannen en ze zijn op prestatieloon gehaald en ze spelen zowat niet dus kost het Ajax bijna geen geld.

Wat mij betreft trapt er iemand wederom de open deuren in. Dit stuk is een opsomming van feiten en helaas heb je me in dit stuk niet kunnen boeien. Jammer!

Zo te zien is Ajax afhankelijk van Suarez en Mounir?

Ben het wel met bovenstaande reacties eens, dat VZ zulke stukken niet zou moeten willen plaatsen.

De emotie regeert en alles kan en moet ineens beter. Hierdoor krijgt het stuk een nogal gefrustreerde indruk en lijkt het vooral irritatie.

Al met al geen verschrikkelijk slechte column, zoals de bovenstaande doen geloven. Het is alleen teveel uit de waan van de dag geschreven, dat komt je stuk niet ten goede.

inderdaad msrvvliet het lijkt net of je gefrusteerd typt en zo komt het in ieder geval over terwijl je het mischien niet eens zo bedoelt geef je voor de moeite toch nog 2 sterren.

Jol is iemand die ajax op dit moment juist nodig heeft alleen doet ie nog al raar door alderweireld nu opeens uit de basis te houden ik vind hem juist veeeeeeeeeeelll beter dan ooijer

Ik wil aan bovenstaande reakties alleen nog toevoegen dat ik me iedere keer groen en geel erger aan je nickname.
Hiermee toon je geen clubliefde , maar een eng soort bekrompen fanatisme (imo).
Wel weer logisch dat juist jij dit stukje hebt geschreven , je laat de waan van de dag regeren .
Ajax is juist de komende jaren gebaat bij een stabiel beleid en niet bij impuls politiek.
Nu moet er een lijn worden uitgezet en moet daaraan vast gehouden worden.
Ophouden met bij elk minder resultaat gelijk met de wolven in het bos gaan huilen zou het devies voor Ajax moeten zijn.

Edit ”hieruit” aangepast naar ”hiermee”.

Nou betweters. Vinden jullie Jol en Ajax nog steeds zo geweldig nu ze met 0-1 achter staan tegen Ado en wederom kansloos voetbal op de mat leggen?

7 november 2010 om 13:50

Ja, en straks wordt het 2-1 en dan is hij opeens weer God..

7 november 2010 om 14:31

Maar het blijft helaas 0-1 Alweer verloren, maar inderdaad deze column is niet echt sterk..

Donder op man, ze kunnen best winnen vandaag, maar zo wordt je geen kampioen

@ajax_joden en anderen.

Houdt a.u.b. de emotie's even onder controle en voor jezelf, en stop met het beschuldigen van elkaar van van alles en nog wat. Ook al heeft Lfcdutchy ook mindere Ce's geschreven, zijn er een aantal dingen mis over het algemeen met de clubexpert's op Voetbalzone en is deze column alles behalve denderend.

Puur inhoudelijk vind ik dit geen goed, maar ook geen stuk dat maar 1 ster verdiend.
Ik zie veel algemeen bekende zooi uit de media, voetbalprogramma's en andere herhaald dat niet van toegevoegde waarde is omdat iedereen ondertussen al weet (met dank aan o.a. Johan Derksen) dat voor het wanbeleid van Ajax Cruyff de oplossing is.
Toch vind ik de schrijfstijl voldoende.

Achja,
Verder heb ik ook geen zin meer om nog meer te zeggen.
Alleen,

''een veel aangehoord excuus''

Hoort dat niet ''een veel gehoord excuus'' te zijn.

Heel opportunistische column, Jol ontslaan en wéér iedereen eruit gooien, dat zou pas wanbeleid zijn. Laat nou eens een trainer een paar jaar zitten en laat hem bouwen. Cruijff is ook geen messias hoor, dan valt of staat alles met 1 man.

Laat ze maar lullen die elite schrijvers hier die wrs allemaal al een bestseller op hun naam hebben staan.
Je zegt gewoon niets anders dan de waarheid. Alleen met je conclussie ben ik het niet helemaal eens, want of dat cruyf nu de wijsheid in pacht heeft, dat weet ik ook niet zeker. Maar goed hij mag van mij gerust meehelpen. Ook vind ik het niet helemaal terecht om Jol alle fouten in de schoenen te schuiven,want bv vorig seizoen ging het toch echt wel goed de 2e seizoenshelft. Dan wil hij Pantelic behouden die toch echt wel de belangrijkste pion in het spel van ajax was. Maar hier faalt het bestuur toch als enige.....
Maar goed ben verders ook niet tevreden over het spel/systeem van ajax want er is op zich natuurlijk veel meer uit dit team te halen. Dat komt dan weer wel op het conto van Jol.
Verders nog ff 't volgende. Het stuk is getiteld ''wanneer stopt het wanbeleid'' van een Ajax expert.
Dus degenen die dat niet interesseert hoeven het niet te lezen. Voetbalzone laat het door en dan is het aan de geinteresseerden om het te lezen of niet....

waarom moeten er mensen met een ajax verleden komen?
Bij mijn geliefde ado den haag zit er een trainer zonder enig ado verleden. hij doet het prima.
Er moet dus gewoon een bekwaam persoon zitten. En in mijn ogen is jol een bekwaam persoon alleen loopt het nu even niet lekker met Ajax.
En er wordt resultaat voetbal gespeeld. en dat wil je niet. Er moet mooi voetbal gespeeld worden.
Zolang er resultaten zijn is er toch geen probleem....
Ze doen nog mee om de titel en hebben nog kansen om de CL te overleven.
Jij bent zeker zo iemand die tijdens wk liep te zeiken dat Nederland slecht speelde in plaats van blij te zijn dat we de finale haalde

7 november 2010 om 21:20

Ja, zo iemand ben ik inderdaad. Waarom zijn we, en dat geld voor iedereen lijkt me, beginnen met het kijken en volgen van voetbal? Omdat het leuk was, we werden vermaakt en daarbij heb je een favoriete club gekozen. De hele essentie van het voetbal verdwijnt als er puur op resultaat gespeeld wordt. Dat resultaat is uiteraard belangrijk, maar je moet daarnaast ook vermaakt worden. Stel je voor dat mensen over 40 jaar zo sterk zijn dat er perfect verdedigd kan worden, waardoor er de hele wedstrijd weinig gebeurd en hooguit 1 goal valt. Dan neemt het voetbal vanzelf in aanzien af.

Ik denk dat buitenstaanders vaak een ander beeld hebben dan Ajacieden zelf. Je zegt dat Ajax het goed doet, omdat ze mee doen om de titel. Dan doet Groningen net zo hard mee, want die hebben evenveel punten. Daarnaast verliezen ze thuis, met alle respect voor jouw club, met 1-0 van Ado. Ook van Utrecht wordt thuis verloren. En dan moeten we ook nog uit spelen tegen deze teams. Waarom zouden we dan wel winnen. In de CL kan Ajax doorgaan zeg je. Ja, op papier wel, maar dat kan Auxerre ook. Realistisch gezien moet je blij zijn met een 3e plek, want als je niet van Auxerre kan winnen heb je er niets te zoeken.

En over Jol: we zijn niet beter gaan spelen afgelopen jaar en ik denk dat vooral de 35 goals van Suarez enorm belangrijk waren voor de goede tweede seizoenshelft.

7 november 2010 om 21:30

Ik ben inderdaad voetbal gaan volgen voor het mooie. En ik geniet van ADO deze weken. Maar heb ook zovaak gezien dat ado goed speelde maar toch verloor en dan ga ik teleurgesteld naar huis.

Begrijp me niet verkeerd ik had Nederland graag anders gezien. Maar ik stond vooraan in de polonaise na Uruguay. Ik heb het hardst gejankt na Spanje. En ik ben trots op de prestatie die we geleverd hebben.

Over ajax: Ik zie ze ook graag anders spelen. Ik was doodstil na de 2-1 tegen auxerre. Dat was geen pretje. Ajax is het boegbeeld van nederlands voetbal. Tegen Auxerre uit en Real uit hebben ze het nederlands voetbal geen goed gedaan. Maar moet ik wel zeggen dat Jol offensief wisselde tegen Auxerre en vandaag tegen ado. tegen auzerre viel de goal maar werd door een arbitrale blunder alsnog verloren. tegen ado ontbrak het aan creativiteit van het middenveld. Wat Ajax nodig heeft is een type Theo janssen of Afellay ( geen toeval dat ik spelers van concurrenten noem) En een Suarez die niet gaat lopen stuiteren als een overspannen kikker als hij geen corner krijgt. Want in mijn ogen heeft Jol wel wat krediet opgebouwd. Want met hoeveel punten werden ze 2de vorig jaar? met zoveel punten word je in 10 jaar 9x kampioen en dat komt niet alleen door suarez want je bent een ploeg van 25 spelers en niet 1 suarez

7 november 2010 om 23:56

Haal alsjeblieft dat dramatische wk er niet bij. Alleen feestvierders hebben daarvan kunnen genieten. Ik wil mijn Ajax zien domineren en kwaliteitsspelers die op technisch vlak beter zijn dan hun tegenstander. Met mooie driehoekjes andere teams uit elkaar spelen en uit zulke situaties scoren. Dat kan alleen maar met een goede veldbezetting. Wat Jol op dit moment met Ajax aan het doen is slaat helemaal nergens meer op. Voetballend wordt het met de week slechter en qua aankopen kunnen we hem op zijn zachtst gezegd ongelukkig noemen. Van mij had Jol nooit hoeven komen en wat mij betreft kan hij niet snel genoeg weg.

Kritische column, houd ik wel van.
Je hebt gewoon gelijk! Rapport Coronel? Wordt niet naar gekeken als wanneer het uitkomt.
En niet naar Cruijff luisteren op voetbalgebied is gewoon gestoord!
Daarnaast is Martin Jol nu veels te veel met randzaken en machtsspelletjes bezig, iets wat de spelersgroep ook afleidt.

Ik ben het vaak niet eens met Lfcdutchy en co.
Helaas moet ik ze nu echter volkomen gelijk geven, zelfs al zouden ze kritiek geven op je emotionele columns en dit zelf ook doen, dat feit veranderd niets aan de nutteloosheid van dit column.

Als het even niet gaat ben je de eerste om te zeuren, gaat het goed is het weer hosanna en mocht het bestuur nu overhoop gegooid worden en zou er precies gebeuren wat jij zegt, zou je weer de eerste zijn die iets te melden had als het niet meteen goed gaat.

Ik zou hier het liefst 0 sterren voor geven, dit stuk kun je in elkaar zetten met knip en plakwerk van columns van Johan Cruijff. Eigen mening??

8 november 2010 om 11:16

wat zeur je nu kerel. Wie denk je dat je bent om even te voorspellen wat mijn gedrag gaat zijn in de toekomst? Ik word een beetje moe van deze inhoudloze kritiek, maar zelf met een oplossing komen zou ook een optie zijn?

Want jij kunt mij niet vertellen dat Jol Ajax goed laat voetballen, dat er ook maar één speler beter is geworden door hem(alleen Stekelenburg door het vertrouwen) en dat er goede aankopen gedaan worden. Er is totaal geen beleid, omdat er besloten was om een trainer niet zoveel macht te geven, maar dat gebeurt nu toch weer.

Het aankoopbeleid slaat nergens op, er wordt puur gekeken naar het individu, maar niet hoe deze in de selectie past en wat we al hebben. Kijk naar Lodeiro, ongelukkig met blessures en wellicht een goede speler, maar als je al 5 middenvelders van 1.65-1.80m hebt rondlopen heb je daar niets aan.

8 november 2010 om 11:39

Inhoudloze kritiek??
Heb je mijn reactie uberhaupt wel gelezen?

Ik zeg dat je schrijft vanuit emotie en plagiaat pleegt van Cruijff zijn columns.
Waarom ik zeg hoe je in de toekomst reageert? Heb je je eigen reactie gelezen toen Ajax met 0-1 achter kwam tegen Ado? Je had de rest zeker geen gelijk gegeven als ze met 1-0 voor kwamen, maar nu wil je je gelijk halen. Jol is juist de eerste trainer die structuur brengt binnen Ajax en zijn spelers duidelijk laat weten waar ze aan toe zijn. Hij veranderd niet iedere week zijn opstelling. Anita is duidelijk beter geworden, Sulejmani laat nu blij vlagen zijn oude kwaliteiten weer zien. Mounir speelt vaak de sterren van de hemel, zo goed was hij bij AZ nooit. Doe alsjeblieft niet zo pessimistisch, het zou je eerder sieren om iets met kritiek te doen.

Als jij kritiek krijgt reageer je alsof je tenen heel erg lang zijn, doe er wat mee en beschrijf je eigen mening niet met woorden die andere gezegd hebben, ook al deel je dezelfde mening. Als je dezelfde mening hebt om dezelfde redenen kun je beter een link naar zijn column geven.

Ps. in feite geef je met je laatste opmerking ook maar meteen aan dat Messi geen aanvulling zou zijn op deze selectie? Hij is immers ook niet groot genoeg.. Suarez zag in Lodeiro heel veel potentie en heeft hem daarom streng aanbevolen, waarschijnlijk is door zijn komst Suarez ook gebleven,dit alleen is al zijn geld waard, Lodeiro heeft verder nog geen kans gehad om zich meerdere malen op rij te kunnen profileren dus hem een miskoop noemen op zijn lengte is erg kort door de bocht. Ik geloof in Lodeiro.

8 november 2010 om 11:48

Allemaal leuk en aardig wat je zegt, maar

a) Anita is nog altijd een middenvelder die linksback gezet wordt en daarvoor heeft hij Geen ajaxniveau. Als je dat wel vindt, dan gaan we inderdaad Feyenoord achterna.
b) Leuk hoor, om 's werelds beste speler erbij te betrekken. Spelers die Ajax haalt zijn nooit echte wereldspelers(anders zouden ze wel bij een wereldtopper spelen) dus hebben ze tekortkomingen, waardoor je weinig hebt aan Lodeiro.
c) Die structuur van Jol is zo goed dat ze wekelijks slechter spelen, dat met een tactiek spelen waarin geen linkermiddenvelder bestaat en waar alle ballen naar voren gegooid worden.
d) Alsof ik geen mening heb en Cruyff napraat. Er zijn 16 miljoen Nederlanders, waarvan er zeker 10 miljoen voetbal volgen. Zou apart zijn als iedereen een compleet andere mening heeft, dus niet gek dat ik overeenkomsten heb met Cruyff.
e) Het enige wat ik doe is naar het vertoonde spel kijken en naar de ranglijst? Dan kan ik maar één ding concluderen en dat is dat het weer een tegenvallend seizoen gaat worden. En dan mag je me pessimistisch noemen, maar ik roep al 5 jaar op rij wekelijks dat we kampioen worden, maar daar is niets van terechtgekomen

8 november 2010 om 12:15

A) Anita is een van de beste linksbacks van NL op het moment, vandaar dat hij ook in de voorselecties zit bij het NL elftal, ook voor die positie.
B) Leuk hoor, maar Pastore is ook een wereldtopper aan het worden en is ook nog maar 2 seizoenen geleden gehaald, Palermo is geen wereldtop toch?
C) Wekelijks slechter? Dus 2 wedstrijden wat minder spelen wil zeggen dat ze aan het begin van het seizoen heel erg goed waren en vanaf nu alles verliezen?
D) Je mag best ongeveer dezelfde mening hebben of precies dezelfde, maar jij hebt zelf geen argumenten voor die mening, haalt dus precies zijn argumenten aan, daardoor zeg ik, jou column is overbodig aangezien hij hetzelfde zegt.
E) Het is pessimistisch als je nu al zegt dat het seizoen verloren is. Als ze nu nog kampioen worden hoor je jou nooit meer over dit column

8 november 2010 om 12:52

Het halen van het Nederlands Elftal is geen criterium.

Zal verder alleen over het getoonde spel ingaan. Jij vindt dat ze 2 wedstrijden minder spelen, ik vind ze het hele seizoen al matig spelen. Ze hebben natuurlijk kwaliteit om de meeste wedstrijden te kunnen winnen, maar ik zal het lijstje even afgaan:

Uit Groningen: behoorlijk niveau, maar van 0-2 naar 2-2 gaan is slecht
Thuis Vitesse: de twee tegendoelpunten zeggen genoeg, maar gelukkig wel een 4-2 winst
Thuis Roda: goede wedstrijd, al is Roda het eerste half uur niet slechter.
Uit Graafschap: mooie overwinning 0-5
Thuis Willem II: voetbal is niet om aan te zien, wel 2-0 winst.
Uit Feyenoord: matige wedstrijd, wel winst
Uit Twente: matige wedstrijd, zat meer in, maar gelijkspel niet slecht.
Thuis Utrecht: moeilijk door de snelle tegengoals, maar qua spel zijn we niet beter dan Utrecht, dus ook nederlaag
Thuis Nac: niet groots, aardige wedstrijd, goede uitslag
Excelsior Uit: Zeer matige wedstrijd, met nog een late 2-2
Thuis Heerenveen: Moeizame wedstrijd, wel 3-1 winst
Uit Heracles: moeizame 1e helft, vervolgens mooie einduitslag 1-4
Thuis Ado: Ado is beter en er is wederom geen goed spel.

Tussendoor laat je nog zeer wisselvallige tot slechte resultaten in Europa zien. Als je dan de balans opmaakt, heb je in 13 competitiewedstrijden al 5x puntenverlies geleden, wat niet tot stand kwam door heel goed voetbal.

Als je dan bedenkt dat we nog naar Ado en Utrecht moeten en dat we PSV nog niet gehad hebben, zie ik het somber in. Natuurlijk is alles nog mogelijk, maar als nu uit AZ en thuis PSV niet winnen, dan sta je alweer op een mega achterstand.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren