Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord moet investering van tien miljoen al snel terugbetalen

Laatste update:

Chris Woerts ontkent dat zijn huidige werkgever CAA (Creative Artists Agency) het bedrijf is dat tien miljoen euro in Feyenoord heeft gestoken. RTV Rijnmond kwam woensdagavond met dit bericht op de proppen, maar een dag later zegt Woerts tegenover hetzelfde medium dat hier niets van klopt. Wél heeft de voormalig commercieel directeur van Feyenoord de investeerder geïntroduceerd bij de Rotterdamse club.

/

Woerts verliet Feyenoord in 2008 na een periode van acht jaar bij de Rotterdamse club. Hij vertrok naar Sunderland, waar hij korte tijd actief was, en werkt niet bij investeringsmaatschappij CAA Sports: een managementbureau dat onder andere de belangen vertegenwoordigt van David Beckham en Real Madrid-aanvaller Cristiano Ronaldo.

Negen maanden geleden bracht Woerts Feyenoord in contact met een internationale investeringsmaatschappij, dat woensdag tien miljoen euro naar Rotterdam-zuid overgemaakt. Woerts zelf was toen nog werkzaam bij de Engelse voetbalclub Sunderland. De investeringsmaatschappij, die eerder bij Vitesse en NEC instapte, wil niet in de publiciteit komen.

Feyenoord gebruikt het geld om de komende maanden aan al haar verplichtingen te kunnen voldoen (salarissen betalen, huurachterstand wegwerken, etc.). Het is de bedoeling dat de club het geld volgend seizoen terugbetaalt, maar hoe Feyenoord dat voorelkaar denkt te krijgen, is op dit moment nog niet bekend. De verwachting is dat aan het huidige seizoen een tekort van 2,5 miljoen euro wordt overgehouden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

ze hebben hun eigen faisselement getekend denk ik

23 september 2010 om 13:08

Faillisement bedoel je?
Ik denk dat je gelijk hebt!
Je inlaten met vage investeringsbedrijven

23 september 2010 om 13:10

Ik denk dat Feyenoord aan het eind van dit jaar Fer en Wijnaldum wil gaan verkopen om geld binnen te krijgen. Maar weet iemand hoe dit dan zit met die spelersfondsen?
Het lijkt mij dat die recht hebben op een eerste uitkering.

23 september 2010 om 13:26

Helaas denk ik dat je gelijk hebt als je dit soort dingen hoort word je ook niet blij. Aangezien alle talentvolle spelers in die pools zitten en zoveel geld zullen ze niet voor ze krijgen aangezien ze in geldnood zitten

23 september 2010 om 14:46

Ik denk dat dit gewoon weer een gerucht is dat de wereld in geholpen is door een verkeerde interpetatie.
Was RTV Rijnmond niet dat piste mediabedrijf dat voor een dubbeltje op de eerste rang wou zitten om live verslag van de thuis wedstrijden te doen en Feyenoord er klaar mee was?

23 september 2010 om 17:16

Martijnvitesse,jij hebt toch geen recht van spreken. . Net jullie eigen club verkocht aan een vaag figuur met een crimineel verleden uit het Oostblok.
Lijkt mij beter als Vitessenaar uit deze discussie te blijven
Maar het klinkt inderdaad als een doodsvonnis.
Ze komen al geld tekort...en komt nu de rente van 10 miljoen er nog extra bij.
En als die 10 miljoen volgend jaar al terug betaald moet worden....
Dit is echt gokken wat Feyenoord doet.
Ze gaan er gewoon vanuit dat een club als Feyenoord nooit kapot kan...maar iemand zal straks voor de schulden moeten opdraaien wil het niet zover komen..

23 september 2010 om 17:35

@fctenschede,
Misschien denkt Martijnvitesse wel hetzelfde over wat er bij Vitesse gebeurd..
Voor welke club iemand is bepaald niet of hij/zij kan reageren maar gewoon de mening die je hebt.

Hoe dit allemaal afloopt zien we volgend jaar natuurlijk wel weer, eerst zien wat er allemaal van waar is.

23 september 2010 om 18:54

Zoals 'hilarisch' zegt, Ik twijfel ook over de huidige staat van ''mijn'' club!
Ik vind het echt jammer dat zo'n traditionele club kapot aan het gaan is...
Maar blijkbaar mag ik van fctenschede hier geen mening over hebben!

23 september 2010 om 20:32

@fctenschede, ga niet lullen. Als hij graag hier een bericht achterlaat dan doet hij dat. Twente was 10 jaar geleden ofzo ook nagenoeg failliet en door munterman opgeknapt. Alleen omdat Jordania buitenlander is ga je hier nu huilen. Alle klachten tegen Jordania zijn nooit bewezen. Dus Vitessefan ga maar lekker met beirchten typen

23 september 2010 om 13:08

Feyenoord is te groot voor een faillisement. Daar komt altijd een oplossing voor. Of een overname, of alsnog nieuwe sponsoren. Ook de gemeente Rotterdam zal zo'n club nooit kapot laten gaan. Rotterdam heeft veel te veel baat bij Feyenoord en straks de nieuwe Kuip. Het zal zo'n vaart niet lopen.

On: ik hoop dat Feyenoord snel een structurele oplossing vindt. Dit is namelijk dweilen met de kraan open, zo kom je niet van de schulden af.

23 september 2010 om 13:17

En dat geloof je zelf, niemand is daar te groot voor. Als je moet betalen en je hebt het niet kan 1 werknemer al genoeg zijn om het faillisement aan te vragen. Bijvoorbeeld de koffie vrouw. Als de gemeente baad bij Feyenoord zou hebben, dan hadden ze al lang geholpen. De gemeente gaat heus niet even 40mil geven, wordt wakker.

23 september 2010 om 13:21

Nee, de gemeente Rotterdam is niet zo als de gemeente Arnhem. Maar 10 miljoen investeren en dat over een jaar terugbetalen is haast onmogelijk, ik vind het een vreemde constructie en snap niet dat Feyenoord ermee akkoord is gegaan, hoewel ze weinig keuze hebben aangezien zij ook verplichtingen hebben.

Feyenoord is ziek...

23 september 2010 om 13:23

@zwig Ik ben wakker. Faillisement kan inderdaad wel aangevraagd worden, maar de club is gewoon simpelweg te groot. Zowel qua overheidsbelang als steun in de samenleving en het bedrijfsleven die er echt wel is. Ze laten Feyenoord zo lang mogelijk de kans het zelf op te lossen. Maar als het eenmaal zover is, dan gaat Feyenoord echt niet ten onder. Dat geloof ik nooit. Zelfde gold voor Twente, ook zo goed als failliet, kwam ook een oplossing voor toch? 40 miljoen is erg veel, maar wat ging een nieuw stadion kosten? Dan maakt die 40 miljoen niet uit, die begroten ze wel mee.

23 september 2010 om 13:28

Ik wou net zeggen, elk bedrijf kan failliet dus ook Feyenoord. Als Feyenoord op den duur zoveel verlies draait en nog meer schulden maakt raken ze de licentie een keer kwijt. Nou dan kun je de club wel opdoeken. Hopelijk komt het niet zover maar ik vrees er toch voor. Je kunt wel miljoenen lenen en denken dat je Fer en Wijnaldum verkoopt maar dat dachten ze met De Guzman ook. Alleen heeft die niet de verwachte 10 miljoen opgeleverd maar is hij gratis de deur uitgewandeld.

23 september 2010 om 13:28

Gemeente Rotterdam gaat echt niet bijspringen, kan ook niet, eerst 10.000 man ontslaan en dan miljoenen in Feyenoord steken. Overname nog het meest logische. De nieuwe kuip heeft de stad Rotterdam ook niet heel hard nodig aangezien er met Ahoy een prachtig complex staat voor concerten, een nieuwe kuip zal never uitverkocht zijn.

Wel apart dat ze een lening nodiog hebben om o.a salarissen te betalen, welke kant gaat dit op.

23 september 2010 om 13:29

Leeds United is ook Failliet gegaan en dat was toen een club die stukken groter was dan Feyenoord

23 september 2010 om 13:34

DSB was ook groot die is ook failliet... Alles kan. Vind dit ook maar vaag en je hebt er niet zoveel aan als je nu weer 10 miljoen volgend jaar moet terug betalen. Weet niet waarvoor ze dit gebruiken maar ze moeten wel geld gaan maken dit jaar om te overleven. Pfoe zou toch wat zijn geen klassieker meer. Het nl voetbal gaat kapot man. Jupiler league clubs die geen geld meer hebben en stoppen met bestaan. En nu de eredivisie clubs die dikke schulden maken. Hoop het niet voor ze maar er moet iets gebeuren!!!

23 september 2010 om 13:35

Rotterdam heeft altijd Sparta en Excelsior nog. Dus de gemeente zou wel gek zijn om er te veel geld in te stoppen

23 september 2010 om 13:57

Kap toch eens met dat domme gelul dat feyenoord te groot is.
de club heeft zich zelf zo diep in een spagaat gedrukt en groot of klein het faillisement staat ook bij feyenoord voor de deur en ik ben bang dat er geen ontkomen aan is of er moet toch echt een krimineel of olie/gas baron de rotzooi op willen komen ruilen dat is in mijn ogen nog de enige oplossing.
Wat ik wel vreemd vind is dat men een zogenaamde grote club met veel supporters en geschiedenis niet willen opkopen en zo'n club als Vitesse wel!!

23 september 2010 om 14:01

lehman brothers was ook groot en ging ook gewoon failliet.
je kunt niet aan een dood paard blijven trekken en investeren.
mocht feijenoord gered worden doordat iemand de shculd overneemt over uitstel krijgt van betaling dan duurt het nog zeker 10 jaar voordat ze de boel op orde hebben, want zemoeten alles op nieuw opzetten

23 september 2010 om 14:18

@justxav Leeds bleek dan ook groot genoeg voor een doorstart en bestaat dus nog steeds. Daarom denk ik dus dat Feyenoord niet ten dode is opgeschreven.

23 september 2010 om 14:19

@rasfeyenoorder kan jij mij dan vertellen waarom Feyenoord uberhaupt nog bestaat? Als dat van mij dan toch zulk dom gelul is..

23 september 2010 om 14:39

rasfeyenoorder, dat heeft met de waarde van de club te maken, Vitesse is opgekocht voor 6 miljoen, dacht toch dat Feyenoord vele malen meer waard is.
Volgens de VI zou dat ca. 80 miljoen zijn, is dus nogal een verschil. En je moet het als supporter maar willen je ziel en zaligheid verkopen. (zie AZ en nu dan Vitesse)

23 september 2010 om 15:01

Ja op welk niveau de laatste 8 jaar?? Als Feyenoord een doorstart moet gaan maken zal dat bij de amateurs zijn.

23 september 2010 om 16:05

kap tog een met dat domme gelul over een club als vitesse vitesse is 1 van de oudste clubs van nederland zegt ook wel genoeg en over dat overkopen volgens mij zeggen alle supporters zelf dat ze dat niet willen want het is een volksclub dus zullen het nooit verkopen dus heeft er nu weinig mee te doen of er iemand is die de club wil kopen want volgens iedereen die feyenoord lief is zal dat tog nooit gebeuren

23 september 2010 om 16:59

Dat is een behoorlijk naieve gedachte, Teumig.
Niemand is te groot voor een faillissement.

23 september 2010 om 17:21

@tjeumig. Het is de vraag of mensen dit pikken. Ik wist toen ook wel dat Twente nooit kapot zou gaan...en dat lijkt mij met Feyenoord ook niet.
Maar het lijkt wel of ze met die gedachte de lening zijn aangegaan.
Er is niets in het vooruitzicht waarmee die lening volgend jaar terug kan worden betaald.
Of het moet een verkoop betekenen van Wijnaldum en Fer.
Alleen zijn die jongens nog niet toe aan het buitenland.
Gelukkig heeft Twente interesse...dat hadden ze al getoond..maar Wijnaldum was onhaalbaar.
Benieuwd of ze volgend jaar in Rotterdam nog zulke hoge eisen stellen.
Naar Ajax zullen die jongens niet gaan...dan blijven er in Nederland denk ik nog maar 2 clubs over.

23 september 2010 om 18:31

Natuurlijk ze hebben nog steeds het ene gat met een andere kunnen vullen maar ook dat houd op en dan is het afgelopen!

23 september 2010 om 18:35

@65twent
Natuurlijk snap ik wel dat Feyenoord meer waard is dan koop ik toch liever een club met historie dan Vitesse die helmaal geen historie hebben!
Nee het gaat nu lekker voor de supporters op deze manier daar worden we vrolijk van.

23 september 2010 om 20:35

Leeds United is niet falliet hoor, ze spelen alleen een paar divisies lager. Volgens mij hetzelfde niveau als bij ons jupiler league/ topklasse. Je hebt wel gelijk dat ze alles maar dan ook alles moesten verkopen maar Leeds is gewoon langzaam uit de top van Engeland weggezakt. Dat gebeurt met Feyenoord nu ook.

Zo lopen de schulden alleen maar op. Maar dat zullen ze bij Feyenoord ook wel weten, dus ze zullen wel echt niet anders meer kunnen.

23 september 2010 om 13:17

Ja dit schiet zwaar niet op. Wat een wanbeleid daar zeg. En als ze dus Fer en Wijnaldum verkopen straks kunnen ze er niet eens nieuwe spelers halen, omdat het geld aan schulden wordt besteed

23 september 2010 om 16:08

en daarbij als feyenoord ze echt moet verkopen omdat anders over is gaan de clubs echt niet veel geld neer leggen voor de spelers die anders zo naar een club gehaald kunnen worden maarja daarbij niet te hopen voor jullie feyenoorders dat het zo ver komt

En zo wordt het ene gat gedicht met het andere.

23 september 2010 om 13:14

maar heb het gevoel dat de gaten nu een krater creëren

23 september 2010 om 20:18

Waarom? Feyenoord mag geen nieuwe leningen aangaan omdat ze in de 1e categorie zitten. Ik heb het idee dat het volledige verhaal nog lang niet boven tafel is. Er wordt ook nergens in het artikel onderbouwd waarom Feyenoord binnen een jaar zou moeten terugbetalen. Ik vermoed dat feyenoord gewoon een lening heeft overgesloten tegen een lagere rente. Ze zijn al een tijdje goed bezig, dat gooien ze nu echt niet zomaar overhoop!

dat gaat alleen lukken als ze 2 a3 spelers verkopen
anders hebben ze een groot probleem

23 september 2010 om 13:10

Maar als je resultaten boekt, zijn de spelers ook steeds minder en minder waard. Wijnaldum, Fer De Freij, zijn jongens met waarde. Vlaar wellicht,al is die wel heel vaak geblesseerd. Feyenoord welkom in de 2e klasse

23 september 2010 om 13:34

Wijnaldum en Fer hebben misschien wat waarde, maar voor de Vrij gaat niemand een bedrag wegleggen hoor. Die speelt als talent gewoon door gebrek aan beter. Als Cisse gaat draaien een keer heeft hij ook nog wat waarde en misschien kan Mulder zich ontwikkelen net als Cabral. Verder loopt er bar weinig kapitaal op het veld bij Feyenoord. Als je vergelijkt met de topclubs, ik denk dat bij PSV Affelay, bij Ajax Suarez en bij Twente Ruiz net zoveel waard is als de complete selectie van de Rotterdammers. Helaas, maar dat is de keiharde realiteit,

23 september 2010 om 14:47

Je hebt wel gelijk, maar ik denk dat je onzin uitkraamt over cisse en mulder, Mulder heeft gewoon echt het talent niet om hoger te komen dan feyenoord nu staat, dus bij een club als heerenveen of groningen zal hij nooit komen. En cisse... tjsa Cisse... die denkt dat hij net zo goed kan zijn als drogba en dat hij bij de absolute wereldtop kan horen... (echt waar, eind vorig seizoen intervieuw in de sportweek), en wat heeft hij nou gepresteerd behalve huilen dat hij niet tot zijn recht komt vanwege die teen... helemaal niks, en daar gaat ook niks in veranderen, Ik denk ook dat feyenoord alleen nog te redden is met een of andere oliesjeik die de handel daar overneemt omdat hij veel te veel geld heeft.

ben het totaal met je eens jordinr100, wat een domme actie. je nog verder in de schulden steken, en hoe gaan ze dit terugbetalen volgend jaar?

23 september 2010 om 13:16

Een beetje Nederlandse gemeente zorgt nu wel op een dusdanige manier borg te staan voor de lening dat ze volgend jaar de burger wijs kunnen maken dat ze niet anders kunnen dan met vele miljoenen over de brug te komen.

Al moet wel gezegd dat de Gemeente Rotterdam zich hier tot nog toe goed buiten heeft gehouden.

23 september 2010 om 13:21

Hier gaat geen wethouder zijn vingers aan branden, enig idee hoeveel rente Feyenoord per maand moet betalen, kun je vast zo een kunstgrasveld voor aanleggen.

Sparta of Excelsior zijn ook mooie clubs, kunnen zo samen de nieuwe kuip gaan bespeeln. En vol komt het niet nee, maar met dit Feyenoord ook niet meer.

Mijn god, dit is gewoon om van te huilen. Ik kan hier niet veel meer over zeggen...

been eruit het bestuur weg. een frisse wind door de kuip zorg voor gelschieters los je problemen op en niet het ene gat met het andere vullen kom je niet meer uit zo. stel van hanegem aan tot eind van het seizoen man met veel voetbal kennis en trek nieuwe sponsers aan zorg dat het weer een beetje op de rit komt. dit feyenoord mag niet verloren gaan. maar been is te soft voor de club geen eigen mennig dus begin vandaag nog

23 september 2010 om 13:15

Ja tuurlijk joh, je ontslaat een hoop grootverdieners, die dus ook niet voor niks te ontslaan zijn, en denkt daarmee alle problemen op te kunnen lossen? Wat valt Been nu te verwijten dan? Deze selectie is toch qua kwaliteit gewoon Feyenoord-onwaardig, dat kan hij toch zeker ook niet helpen.

Altijd maar roepen dat er mensen moeten nokken, maar kijk nu eens waar het probleem ontstaan is, die mensen zijn voor het grootste deel allemaal al weg. Het is zelfs eens statistisch aangetoond dat een ontslag van een coach vaker averechtst werkt dan dat het werkelijk iets oplost.

23 september 2010 om 13:34

We kunnen het ons echt niet veroorloven om de trainer eruit te gooien en het bestuur er ook nog bij...

23 september 2010 om 20:24

1) Been eruit en Van Hanegem voor de groep, wat levert dat op?
2) Bestuur eruit, waarom? Er wordt door die mensen hard gewerkt om de club weer gezond te maken, de oorzaken liggen bij hun voorgangers.
3) Trek nieuwe sponsors aan? Wat heb je die sponsors te bieden dan? Hoe ga je hun exposure bieden?
4) Zorg dat het weer een beetje op de rit komt? Wat moet er op de rit? Er ligt een financieel plan van aanpak, de selectie is bekend, en de technische staf ook, veel meer valt er niet op de rit te krijgen.

Kortom: ik vind je reactie ondoordacht en niets opleveren. Sterker nog: het kost een hoop geld om mensen te ontslaan!

Zijn ze blind in Rotterdam? Geld lenen om lonen en dergelijke te betalen om het geleende bedrag dat een jaar later weer terug te moeten betalen? Ben ik nou dom, of is het dan gewoon uitstel van excecutie?

23 september 2010 om 13:55

Tja ik weet niet maar het zou kunnen bijvoorbeeld dat volgend jaar een hoop salaris vrij komt op de begroting. Weet niet hoe het met de contracten bijvoorbeeld zit van Tomasson/de Cler? Die zullen toch niet heel lang meer doorlopen mag ik aannemen?

Daarnaast als je spelers als Bahia/cissé/el Ahmadi kan slijten ergens zal dat ook aardig wat schelen op de begroting. Verkoop daarbij een Vlaar/fer/wijnaldum voor een miljoen of 3 (per speler) dan kan het nog wel is leukken om 10 miljoen binnen een jaar terug te betalen.

Riskant is het wel maar dat is lenen altijd.

23 september 2010 om 16:41

het idee is dat de rente over dit bedrag klein is in vergelijking tot anderen bedragen
dus gaan ze anderen eerst terug betalen om zo van die rente af te zijn

Voorbeeld
Feyenoord staat bij bedrijf A 10 miljoen in de schuld metg een rente van 15 % (jaar Basis)
en nu komt er bedrijf B met 10 miljoen met 5 % rente (jaar basis)
Dus lost Feyenoord de lening waar 15 % rente op staat af en heeft het aleen nog de 10 Milioen van bedrijf B

dat zou ze dan op jaar basis een milioen schelen

(neem de getallen die ik gebruik niet serieus ze dienen aleen als voorbeeld van hoe Feyenoord dit bedacht heeft)

EN als je het zo bekijkt is het gewoon een uitermate slimme zet !

23 september 2010 om 19:14

Sorry Stengun, maar er staat heel duidelijk vermeld dat Feyenoord het geld nodig heeft om de komende maanden aan al haar verplichtingen te kunnen voldoen (salarissen betalen, huurachterstand wegwerken, etc.).

Op dit moment heeft Feyenoord een tekort van 2,5 miljoen euro op de begroting.
Dat is uiteraard niet het totale tekort, want dan zou de club pas in april een lening afsluiten.
Je gaat niet een jaar lang rente betalen als dat niet nodig is.
Ga er dus maar vanuit dat het geld dat nodig is om het tekort op de begroting te dichten in de buurt van die 10 miljoen euro zit.

Laten we nu eens veronderstellen dat het tekort op de begroting 8 miljoen euro bedraagt, Feyenoord 0,5 miljoen nodig heeft om de rente over deze lening te betalen en de club 1,5 miljoen als zekerheid achter de hand houdt.
Ik denk dat dat een hele reele veronderstelling is.

Als we heel positief rekenen heeft de club dan volgend seizoen die 1,5 miljoen nog over.
Er moet dan een gat in de begroting van 8 miljoen worden gedicht en een lening van 10 miljoen worden terugbetaald.
Feyenoord moet dus 18 miljoen minus 1,5 miljoen is 16,5 miljoen euro zien te genereren door bezuinigingen in de organisatie, verhoging van de omzet en verkoop van spelers.

Dat zie ik niet gebeuren.
Bezuinigen in de organisatie heeft Feyenoord de afgelopen jaren al zoveel gedaan dat daar niet veel meer te halen valt.
Verhoging van de omzet is niet reeel, zowel door de recessie als door de matige sportieve resultaten als door de huidige negatieve publiciteit.
De kans dat er sponsors en publiek zullen afhaken is een stuk groter.
Blijft de verkoop van spelers over, maar elke club weet dat Feyenoord niet in de positie is om een bod op een spelers af te slaan, dus zullen er geen hoge bedragen worden geboden.

Kortom: Feyenoord moet hopen dat de gemeente Rotterdam wil bijspringen als onderdeel van de deal rond de bouw van de nieuwe Kuip of de club moet verkocht worden aan een rijke investeerder.
Als zelfstandige organisatie heeft Feyenoord geen toekomst meer.

23 september 2010 om 20:30

Je verhaal klinkt best plausibel, alleen mag Feyenoord geen nieuwe leningen aangaan omdat ze in de 1e categorie van de Knvb zitten, hoe pas je dat in je verhaal? Ik kom in het artikel ook geen betrouwbare bron tegen, dus ik twijfel sterk aan de inhoud. Zoek anders naar het artikel hierover van gisteren op Nu.nl, daar staat een reactie van Salomon, de woordvoerder van Feyenoord. Die geeft duidelijk aan dat Feyenoord geen nieuwe leningen aangaat, maar wel probeert leningen over te sluiten.

Van de regen in de drup noem je zoiets. Als je als club leningen bij investeringsmaatschapijen aan moet gaan om aan je verplichtingen te voldoen, is dat wel een teken dat het écht héél slecht gaat. Volgend jaar zullen de problemen alleen nog maar nóg groter worden als dit weer afbetaald moet worden.

Het is toch eeuwig zonde een grote club als Feyenoord zo ten onder te zien gaan. In de huidige selectie zit bij lange na niet het talent om transfersommen van in totaal tientallen miljoenen bij een te rapen. De enkele spelers die wel waarde vertegenwoordigen heeft de club bovendien hard nodig.

Naar mijn idee is het enige wat Feyenoord er nog bovenop kan helpen een investeerder die de schuld van de hele club voor zijn rekening wil nemen, maar het zal niet meevallen een investeerder te vinden die instappen op een zinkend schip, zeker niet als die ook nog eens de cultuur van de club moet bewaren, iets wat met zulke overnames nog wel eens de vraag is.

P.s. Hoelang zou het duren voordat de Knvb ook eens strafpunten aan grote clubs durft te geven? Of zullen ze vol blijven houden dat Feyenoord alles naar wens van de licentiecomissie doet?

Ik denk dat het 't beste is als Feyenoord gewoon verkocht word aan 1 of andere Rus of Sjeik, net als bij Chelsea / Man. City ..
Want zo word het wel heel triest

23 september 2010 om 13:52

Alleen zal een investeerder niet snel ergens instappen waar hij de eerste tientallen miljoenen al kwijt is om te saneren. Voordat dit Feyenoord weer echt op de been is zullen er tientallen, maar dan ook echt tientallen mijloenen nodig zijn. Van de huidige selectie valt niet te verwachten dat die veel geld op gaan leveren, sterker nog, de meesten kosten meer dan ze ooit op zullen leveren qua transfer. Om dan ook nog eens een selectie op te been te brengen die Feyenoord waardig is, zal echt een hoop moeten gebeuren.

23 september 2010 om 14:53

Daarom is het van zo'n belang dat de nieuwe Kuip er komt. Want de schulden kun je dan mee begroten en ben je in een klap er vanaf, dat is gewoon iets wat er moet gebeuren wil Feyenoord er echt weer boven op komen.

23 september 2010 om 14:58

Ach als je een steenrijke investeerder hebt dan neemt hij die schulden wel voor lief, kijk maar naar Abramovitsj die betaalde eerst vele miljoenen aan schuld af voordat hij echt begon te investeren in Chelsea. Maar ik denk eigenlijk dat Feyenoord niet echt interessant is voor investeerders, spelen maar in een kleine competitie en de fans zullen het niet tollereren wanneer er een hoop Oost-blok talent naar het eerste overgeheveld wordt. Feyenoord zou het meeste hebben aan een groep investeerders uit Rotterdam (of omgeving) zelf (zoals eerst ook de bedoeling was). Samen kunnen zij de schuld wegwerken en van Feyenoord een gezonde club maken. Het zal dan een paar jaar sportief minder gaan en er zal veel gewerkt moeten worden met jonge spelers en hier en daar een aanvulling, maar ze zijn dan wel gezond. Talenten flink laten rijpen en voor goed geld weer verkopen met een percentage voor de investeerders. En op die manier weer rustig terug proberen te komen aan de top. Het zal een lange weg worden maar ik denk dat dit de enige oplossing is die ook daadwerkelijk werkbaar is.

23 september 2010 om 20:39

De investeerders uit Rotterdam willen niet de schuld aflossen. Zij wilden investeren in de selectie in ruil voor inspraak. Daarnaast wilden ze ook graag geld verdienen natuurlijk.

ongelofelijk..... al een dikke schuld en dan nog meer gaan lenen!!!!!! waar halen ze die tien miljoen euro ooit vandaan?
je kan het zelfs zien als 20 miljoen, want ze moeten die tien miljoen terugbetalen en daarnaast ook nog eens de normale kosten die nu blijkbaar 10 miljoen zijn? of zitten hier grote eenmalige schulden tussen?

Ik houd mijn hart vast voor Feyenoord.. Dit doet wel pijn moet ik zeggen.

23 september 2010 om 13:15

Ontzettend veel pijn. Kan het nog slechter?

23 september 2010 om 14:55

Stel eens het volgende dan. Feyenoord staat onder curatele van de Knvb, denk je dan ooit dat Feyenoord dit bedrag mag lenen en het volgend jaar al terug moeten betalen. Tuurlijk niet, alleen als ze hier, zonder risico, beter van worden. Ik denk dat het een broodje Aap verhaal is. Een uit zijn verband gerukt praatje met een of ander iemand.

23 september 2010 om 16:01

Zelf voor mij een Ajax supporter doet het pijn. Ik hou toch nog altijd van de rivaliteit tussen Feyenoord en Ajax. Ik heb ook het idee dat de schulden van Feyenoord hoger is dan we weten. En dan kan je wel 10 miljoen lenen om de salarissen betalen voor het hele seizoen en als ik het goed begrepen had gingen ze het met de verkoop van de seizoenskaarten van volgend seizoen terug betalen. Maar dan moet je dat seizoen ook weer salarissen betalen........ Moet je dan weer 10 Miljoen lenen? Dus ik denk dat het water echt aan Feyenoords lippen zit.

23 september 2010 om 16:17

ik hoop het ook voor jullie maar denk dat er best wat van waarheid inzit ze zitten niet voor niks ook al in cat 1

Volgend jaar al..? hoe gaan ze dat doen..?
Ik hoop voor het legioen dat ze een plan hebben en niet dat ze denken: dat zijn de zorgen voor morgen, want dan kan het volgend seizoen wel eens uitverkoop worden in de kuip.

23 september 2010 om 13:55

Sinds wanneer bepaald het Legioen wie we verkopen en wat we met schulden doen? Als het Legioen hier de verantwoordelijkheid over had, hadden we nooit een schuld gehad van - 40 miljoen.

23 september 2010 om 14:28

''ze'' Slaat op het bestuur van Feyenoord.

23 september 2010 om 15:02

Ow ja ik zie het sorry mijn fout. Ze mogen er nu idd snel wat aan gaan doen.

Als je de berichten moet geloven hebben ze nu al een schuld van 36miljoen euro waarvan het merendeel een renteschuld is. Leuk dat ze 10miljoen euro krijgen maar ook die moet weer terug worden betaald. Dus is het geen investering maar een lening en daarover moet dan weer rente betaald worden. Gezien de huidige prestaties van Feyenoord zal het nogal lastig worden om dat terug te gaan betalen. Er is nauwelijks nog een bron van inkomsten voor ze. Zelfs in de competitie zijn ze eigenlijk al zo goed als uitgespeeld. 3jaar hadden ze de tijd van de Knvb om de zaken op orde te krijgen. Vanaf 2014 Feyenoord niet meer in de eredivisie, misschien wel gewoon niet meer in het voetbal. Jammer maar helaas, wanbeleid van de afgelopen jaren hebben voor dit gezorgd. Sterkte aan alle Feyenoorders en geniet nog van je club zolang het kan want zonder echte fans en zonder clubliefde was Feyenoord denk ik al lang failliet geweest.

23 september 2010 om 16:18

de schuld bedraagt dacht ik al 42 miljoen

Als Feyenoord een Jupiler League club was geweest was het al 100 x gedood en begraven geweest. Echt zonde dat het zo gaat lopen, maar had gisteren al gezegd dat ze het ene gat voor de helft gaan dichtgooien en een meter ernaast een nieuw gat graven. Ze schieten hier niets mee op helaas.

Bij NEC is al bekend dat het om Royal Bank of Scotland gaat, dus dat zal hier ook wel het geval zijn.

Dit is een kwestie van uitstellen. Het enige wat Feyenoord nu nog kan redden is of de verkoop van:

Fer
Wijnaldum
Vlaar ( al wordt het weer lastig met zn blessure )

of Feyenoord moet door een rijke investeerder worden overgenomen maar ik denk dat er maar weinig investeerders zijn die eerst de schulden van Feyenoord op zich willen nemen.

het is in ieder geval triest en nu maar hopen voor Feyenoord dat er Europees voetbal wordt gehaald anders wordt het steeds triester en triester...

23 september 2010 om 14:12

Wijnaldum valt denk ik te vergelijken met De Guzman en zal misschien een europese subtopper kunnen vinden, maar zal denk ik niet meer dan een paar miljoen opleveren. Fer mag al blij zijn als hij in een grote competitie aan de bak kan komen en ook Vlaar zal de echte top niet halen denk ik, als ze voor deze 3 jongens tezamen bijna tien miljoen kunnen vangen zouden ze het al goed gedaan hebben. Dan heeft Feyenoord 1/3e van de schuld afgelost en heeft het nog minder potentieel op het veld dan het al had.

Voor Feyenoord moet een structurele oplossing gezocht worden, die komen er op eigen kracht niet zomaar meer uit in minder dan tien jaar.

23 september 2010 om 14:50

De Guzman is ook gewoon een topper hoor! Alleen door zn blessure heeft de Guzman pech gehad en uiteindelijk transfervrij de overstap naar Mallorca gemaakt. de volgende stap zal hij ook gaan maken.

Wijnaldum is gewoon een heel groot talent! Dat kan niemand ontkennen en daar kan je best wel wat aan verdienen. Zelfde als Fer heeft het nu moeilijk maar is ook een potentiële topper.

Vlaar valt over te twijfelen maar daar kan je ook nog wel wat aan verdienen.

Verder ben ik met je eens dat het bij Feyenoord helemaal fout zit en ook dit een tijdelijke oplossing is..

23 september 2010 om 14:57

Je hoort mij ook niet zeggen dat het geen toppers zijn, maar het zijn niet spelers die in hun eentje transfersommen opleveren van tien of meer miljoen, zoals Affelay, Suarez, VD Wiel, Vertonghen dat bijvoorbeeld wel zouden kunnen zijn. En vooral bedoel ik inderdaad dat Feyenoord er op eigen kracht niet uit gaat komen.

23 september 2010 om 16:06

Volgens mij zitten ze ook nog in het spelersfonds dus er moet daarvan ook nog wel wat betaald worden.

Nee, geen geldschieters meer alsjeblieft en ook niet van die domme investering maatschappijen. Gewoon van het eigen verdiende geld je schulden terugbetalen Feyenoord.. Dan maar geen nieuwe spelers halen en komende seizoenen maar rond de 8e plek eindigen. Zolang Feyenoord maar blijft bestaan maar nee hun moeten persé proberen rond de 4e plek te eindigen, Het bestuur is gewoon prestatiegeil. Ik zeg, Liever dat Feyenoord maar rond de 8de plek komt en dat het overleeft

Geloof er trouwens ook geen bal van dat Cissé helemaal gratis is gekomen als je ook niet kijkt naar ze salaris en tekenpremie, Daar zit ook wel een constructie in. Feyenoord heeft inderdaad voor ze doodvonnis getekend.

23 september 2010 om 13:37

Cisse heeft meer als 2miljoen gekost toen die overkwam van Roda. Schijnt iets van 2,8miljoen te zijn geweest.

Waarin gaan ze dan invensteren? Niet te geloven dit....

23 september 2010 om 14:03

Pfff zou wel leuk zijn inderdaad om te weten waarin ze gaan investeren...

Ik begrijp eigenlijk niet dat Feyenoord met al die jonge spelers nog steeds verlies draait. Wie zijn dan de grootverdieners bij Feyenoord? De salarissen moeten toch allang allemaal (muv een paar, bv Tomasson) van een redelijk niveau zijn? Feyenoord heeft ook nog eens de meeste fans en heeft vrijwel altijd een uitverkocht stadion. Hoe kan het dan dat er nog steeds verlies wordt gedraaid? Verdienen bestuurders bij Feyenoord ook een gigantisch vermogen ofzo?

23 september 2010 om 13:21

Tomasson, De Cler, El Ahmadi en Cissé zullen wel aardig wat verdienen.

23 september 2010 om 13:27

Ook Makaay en Van Bronckhorst moeten nog afbetaald worden.

23 september 2010 om 13:36

Cissé, El Ahmadi, Darley, Bahia verdienen allemaal veel omdat ze buiten de EU komen en het stomme is ook nog dat er eentje alleen geblesseerd is, de andere niet meer speelt, de andere derde keeper en de andere een blunder centrale verdediger.

23 september 2010 om 14:16

Het buiten de EU verhaal zal voor Feyenoord niet zozeer spelen. Het is wel waar dat die spelers 1.5 keer modaal van een Eredivisie-speler moeten krijgen, maar dat is circa een half miljoen en dat zijn toch salarissen die Feyenoord hoe dan ook wel betaald aan basisspelers.

De problemen zitten hem eerder in de salarissen van de oude gedienden, die nu al grotendeels weg zijn. Landzaat, Makaay, Van Bronckhorst maar ook nu nog De Cler, Tomason, El Ahmadi en Cissé zijn allemaal gehaald toen ze nog eisen konden stellen. Die jongens hebben waarschijnlijk salarissen van rond of boven het miljoen en daar zit hem het grootste probleem. Bovendien gaat die allemaal ook geen cent meer opleveren aan transfers.

23 september 2010 om 13:41

Tja als je de trainer van je eltal al een miljoen laat verdienen zullen er nog wel meer spelers zijn met belachelijke bedragen.

Van de regen in de drup.. Hoe triest is het om deze grote club zo te zien spartelen..
Als je dit soort maatschappijen al moet gaan aangrijpen is het einde echt zoek!

Nou nou dit is toch niet te geloven. 10 miljoen en volgend jaar terugbetalen? Hoe willen ze dat in godsnaam doen? Ik zie de dood van de club steeds dichterbij komen.

investerings maatschappij van dik wessels [reggeborch] was het die 10 miljoen in vitesse toen heeft gestoken met een rente van 18% winst.

Wat erg dit! Dit kan Feyenoord toch niet zomaar in een jaar terugbetalen, met waarschijnlijk en zware rent van over de 10 en zeker niet nu Feyenoord al is uitgeschakeld voor alle prijzen

Dit is echt schulden afbetalen door schulden te maken, dus gewoon uitstel van executie...

Kan het Rtl4 programma ''een dubbeltje op z'n kant in Bedrijf'' niet even langs komen bij Feyenoord

Dit doet mij echt pijn in het hart, al 13 jaar een seizoenskaart en met het seizoen zie je het slechter worden!

Hier geloof ik echt geen eene reet van. Zo dom zullen ze echt niet zijn in het Dwaasgebouw

23 september 2010 om 14:19

Tja je kunt het dom noemen, maar wat moet Feyenoord anders doen als ze op dit moment moeten betalen en geen rode cent hebben? Ze kunnen dan niet veel anders dan nog maar weer een lening aangaan, anders krijgen ze de licentiecomissie op hun dak omdat ze betalingsachterstanden hebben. Ondertussen worden de schulden wel steeds groter en daarmee de rente ook. Het is geen structurele oplossing nee, maar ze hebben waarschijnlijk geen keus.

John Williams kom er maar in...
Uitermate jammer dat Feyenoord dit wel moest doen, anders waren ze dit seizoen al zo goed als failliet. Wellicht proberen ze hier nu wat gaten mee te vullen die ze volgend jaar door (verwachte) verkopen kunnen dichten, en dus die investering weer terug kunnen (en moeten) betalen.

Ze noemen dit toch ook wel uitstel van executie.. Benieuwd tegen welke rente?

zucht, ik begin stiekem echt te hopen op die oliesjeik....

Dit is niet echt handig, mocht het waar zijn.
Maar jullie zien hopelijk wel allemaal in dat dit gewoon de noodzaak is voor Feyenoord.
Als ze deze lening niet accepteren dan kunnen ze de salarissen niet meer betalen, en ook de huurachterstand loopt dan verder op.
Ze moeten wel, en dat dit over een jaar terugbetaald dient te worden, daar zal best een plan voor zijn. Anders gaat zo een inversteringsmaatschappij ook niet zomaar 10 miljoen in de club steken als de kans op terugbetalen klein is.

we moeten gewoon gaan meedoen met de Staatsloterij en hopen op die 27,5 miljoen. Kunnen we wel gebruiken.....

23 september 2010 om 14:24

zou t wat opleveren als iedere supporter die in het stadion komt 1 lot koop voor de club?

gewoon met beide Beentjes op de grond mario, geen geleen meer maar gewoon een begroting sluiten. Dat is makkelijker dan je denkt dat het is, alleen moet je je ambities opzij zetten! laten we beginnen de ego aan de kant te schuiven en onderin de eredivisie te gaan spelen met relatief goedkope voetballers... langzaam opbouwen tot weer een gezonde club!! anders..

Failliet Feyenoord door te grote ego's!!

Failliet gaan zal niet gebeuren en dat hoeft ook niet, het zal gewoon de komende jaren anders moeten. Geen grote salarissen meer, druk je begroting naar beneden en houd zo meer over om de schulden weg werken of in elk geval reserve te hebben.

Het enigste wat ze moeten doen is zorgen dat ze in de Eredivisie blijven en hun schulden weg werken. Verder niets, dus wegwerken die schulden en naar de ranglijst en het vertoonde spel niet meer kijken.

23 september 2010 om 13:38

Denk je nou echt dat Feyenoord niet naar het vertoonde spel gaat kijken en met zo'n bestuur alleen maar gaat letten op de schulden en die zonodig wegwerken?

23 september 2010 om 13:44

Nee dat zulen ze vast niet doen maargoed dat zeg ik ook niet dat ze dat zullen doen maar het is wel nodig willen ze ooit nog serieus mee gaan doen.

23 september 2010 om 13:53

Zeker dit en volgend seizoen gaat Feyenoord het lastig krijgen op sportief en financieel front. Ik vind het ook weer een rare actie van het geld lenen voor betalen van schulden, maar tegelijkertijd ook weer schulden opbouwen. Het beleid zal inderdaad anders gevoerd moeten worden, maar ik weet zeker dat Been het beste qua voetbal uit deze jonge ploeg zal halen, zó, dat we in de Eredivisie blijven de komende jaren en met enig geluk de play offs kunnen halen.

23 september 2010 om 13:47

Ik sluit nu al helemaal niet meer uit, na alle verwachtingen en zekerheden die niet uitkomen.

precies, ambities opzij en sluiten die begroting!

Feyenoord moet gewoon de complete A1 in de 1e zetten, met opvulling van een paar spelers. dan doen ze het nog beter dan de huidige team...

het is triest om aan te zien, hoe een club als feyenoord op alle fronten ingestort is.
Als Leo praat over aantal jaren als middemoot te moeten spelen, weet je dat het al gebeurt is met een ''top'' club als feyenoord.

Tja eigen schuld...

is kijken of de trouwe suporters na deze seizoen nog steeds met plezier naar feyenoord komen.

Erg spijtig dit... Er blijft zo niets van de club over, de ene financiële malaise na de ander. Als dan ook nog eens de talenten verkocht moeten worden om volgend jaar die 10 miljoen af te lossen dan word het de komende jaren een vaste klant in het rechter rijtje. Laat staan dat ze voor die tijd niet het faillissement aan moeten vragen. Echt ontzettend jammer want Feyenoord is altijd een mooie en historie rijke club geweest!

23 september 2010 om 14:03

Rechterrijtje is helemaal niet zo erg, Groningen/twente/roda etc hebben daar ook gestaan en hebben toch op een of andere manier zich daar weggetrokken.

Gewoon weg werken die schulden, ook al word je dan maar 3/4 jaar achter elkaar 13e in de competitie. Goed beleid op poten zetten, goede scouting en erg belangrijk emoties niet laten meespelen en al helemaal niet laten overheersen. Dan kan je teminste weer vooruit kijken en wat opbouwen.

23 september 2010 om 16:33

laten we ook reeel zijn dat als feyenoord de beste spelers weg moet doen en niks bij kan halen dat zelfs het rechter rijtje nog wel eens heel lastig kan gaan worden

Met de verkoop van de dragende spelers red je dit ook niet... De daadkrachtige supporters moeten nu opstaan, het bestuur moet eruit. Mensen met verstand van zaken en een hart voor de club moeten daar nu gaan zitten.

Als ik nu al zie hoeveel negatieve berichten er deze week op deze site gekomen zijn wordt ik daar persoonlijk moedeloos van. Ik snap ook niet dat de belangrijke mensen hieruit geen conclusie trekken. Het wil niet in Rotterdam, het gaat niet. Je kunt wel blijven vechten met deze groep maar het zal alleen maar erger worden en de enige man die het inziet is Leo.

Het is tijd voor nieuwe mensen.

ik ben eerder tegen feyenoord dan voor feyenoord, maar dit gun je niemand. zowel de club als de supporters niet. vroeger was de klassieker met ajax nog spannend. en ajax is ook niet heel sterk meer, het ajax onder ronald koeman met Mido, Chivu,zlaten, Vdv, Sneijder en co. was vele malen sterker. maar toch wint ajax de laatste jaren toch elke keer vrij makkelijk, op enkele uitzonderingen en schwalbes van michael mols na.

hoop dat ze er weer bovenop komen want dit gaat niet lang meer goed..

Jeetje, wat zijn ze weer slim bezig. De schuld loopt alleen maar op. Bijna elke dag krijgen we weer klote nieuws te verwerken, de gifbeker is nog lang niet leeg. En dan willen ze die 10 miljoen zeker terugbetalen door een paar spelers te verkopen. Hopelijk staan er voor volgend jaar nog wat talenten klaar anders weet ik ook niet hoe we het vertrek van een Vlaar, een Fer en een Wijnaldum gaan opvangen, want als ik het heb begrepen willen ze die gaan verkopen.

23 september 2010 om 13:57

Waarschijnlijk zullen er transfervrije spelers moeten komen, wat ook weer weinig gaat opleveren aan kwaliteit. Ik vind het nu ook triest hoe we elke dag moeten aanhoren wat Feyenoord dan wel niet fout heeft gedaan, maar het is gewoon haar eigen ''schuld''.

23 september 2010 om 13:58

Ja, dan mogen we ons weer gaan verheugen op nog een paar Auassar's en Schaken's.
Nou, daar word je ook niet blij van, dan liever talent erin, daar kan je nog wat aan verdienen als het meezit.

23 september 2010 om 14:01

Ben het met je eens, nou nog het bestuur om dat kleine beetje eenvoudige denkwerk in te zien.

Het hele nederlandse voetbal is ziek , ook de Knvb is daar schuldig aan.
Heel opvallend 2 clubs die vorig seizoen in de categorie I zaten de veilige categorie , die zijn gedegradeerd , Sparta naar de J.l. en Fc Oss naar de top klasse . Dus schulden maken loont toch schijnbaar . Het meeste wrange is voor FC Oss , omdat aan het begin van de competitie ploegen met min punten beginnen , hadden ze die gegegven over het afgelopen seizoen waarin ook de schulden zijn ontstaan , dan had Fortuna S het haasje geweest .
Als de Knvb nu kloten had , dan zouden ze Feijenoord - 10 punten moeten geven , dat zou welzo eerlijk zijn tegenover de ploegen uit de J.l. die ook min punten hebben gekregen .

23 september 2010 om 14:12

Inderdaad, maar daar is niks aan te doen.
Hier in Oss hebben we vooralsnog een lekker seizoen hoor, staan bovenaan. Wij zijn volgend jaar gewoon weer terug in de JL en ik denk Sparta in de eredivisie.
Uiteindelijk denk ik dat schulden maken niet loont, op de korte termijn wel maar op de lange termijn kom je jezelf toch wel een keer tegen.

23 september 2010 om 14:17

Je hele verhaal slaat nergens op. Die puntenaftrek wordt gegeven als aan bepaalde betalingsverplichtingen niet of te laat wordt voldaan, bijv. aan het pensioenfonds Cfk, of als er geen sluitende begroting op tijd wordt ingediend of iets dergelijks. Om die reden zou NAC dus ook puntenaftrek krijgen en hebben ook clubs als MVV puntaftrek gekregen. Blijkbaar heeft Feyenoord wel netjes aan die verplichtingen voldaan. Die schulden hebben er verder niets mee te maken en ook of de eigen spelers wel/niet worden betaald heeft er niets mee te maken. Als Feyenoord zich niet aan de regels zou houden, dan zou Feyenoord ook gewoon puntenaftrek krijgen, wees daar maar niet bang voor.

Misschien moet Don Leo zijn salaris is inleveren . Kijken hoe groot het Feyenoord-hart is als het er echt op aankomt?

23 september 2010 om 14:11

Sluit ik me helemaal bij aan, is toch zo 8 ton :-)

23 september 2010 om 14:54

Hij zou wel gek zijn. Hij werkt er toch voor. Ik denk dat de gemiddelde feyenoord supporter ook niet bereid is om zijn jaarinkomen in te leveren bij Feyenoord. Waarom zou leo zijn salaris inleveren voor een paar gekken die een paar jaar geleden er een rotzooi van gemaakt hebben.

23 september 2010 om 14:59

Omdat Leo het voor Feyenoord wilde doen en werkelijk nog niets heeft gedaan!

Waarom wordt dit een investering genoemd? Er wordt alleen een ene lening dichtgesmeerd met de andere. De organisatie zal er geen haar beter op worden en volgend jaar zit Feyenoord nog diepen in de schulden dan ooit tevoren.

In de Vi van deze week staat een mooie repportage over de financiele puinhoop bij feyenoord.
Vooral de RvC krijgt er van langs

het ergste vind ik het voor al die supporters die er dus geen reet aan kunnen doen.
Ben zelf een supporter van Vites en t ergste is gewoon dat je je club ziet afzinken met de week!
ik hoop ook dan voor hun dat t allemaal wat sneller goedkomt dan bij ons het geval was/is.
ik heb zelf niet veel verstand van al die leeningen en cijfertjes dus echt inhoudelijk kan ik er niet op ingaan.

Sterkte voor alle Feyenoord supporters want dit kan wel eens heel lang gaan duren.

Supporters kunnen er wel wat aan doen, het zijn dezelfde supporters die Jorien vd Herik hebben laten doen opstappen, want dan zou het allemaal beter gaan met Feyenoord, na Jorien is er alleen maar wanbeleid gevoerd bij Feyenoord. Dus het is niet zielig voor de supporters, ze wouden het zelf.

Feyenoord raakt steeds meer van extern geld afhankelijk, wat allemaal terugbetaald moet worden. Ik vraag me af met welke inkomsten?
- Transferopbrengsten: Eerder hadden ze nog wel een mazzel met een speler als Drenthe, maar in de huidige in elkaar vallende markt wordt er überhaubt minder uitgegeven door de topclubs. Tel daarbij op dat spelers van Feyenoord niet aantrekkelijk meer zijn omdat ze Europese ervaring missen en sowieso niet geweldig presteren, dan kan je daar weinig van verwachten.
Bovendien moet over veel spelers bij transfers eerst een deel afgestaan worden aan de investeerders van bijvoorbeeld de talentpools. Sowieso zijn er een aantal spelers waar Feyenoord helemaal geen transferrechten over heeft.
Al met al valt er weinig uit transfers te verdienen lijkt me.
- De kans op Europees voetbal wordt steeds kleiner. Nu ze uitgeschakeld zijn voor de beker is de kans voor dit seizoen al een stuk kleiner, en acht ik de kans klein dat ze via de competitie Europees halen. En als ze het al halen moet je nog maar zien dat je overwintert in de EL, aangezien het dan pas financiëel aantrekkelijk wordt.

Aan de ene kant lees je verhalen over de nieuwe salarishuishouding na uitgebreide bezuinigingen, waardoor de supporters hoopvol zijn voor de toekomst. Vervolgens krijg je zo'n verhaal er overheen, waaruit blijkt dat Feyenoord de salarissen nog steeds niet zelf kan ophoesten. Vervolgens hebben ze er weer meer rentelasten bij. Maar goed dat vind ik al jaren bij Feyenoord, het ene moment is het positief, het andere moment weer negatief, of het nou gaat over geld of over het aantrekken van spelers. Supporters worden telkens blij gemaakt met wat naar later blijkt een dooie mus.

de knvb meet met twee maten een jupiler ploeg krijg wel punten aftrek maar feyenooord niet;want ik geloof niet dat feyenoord wel aan al zijn verplichtingen voldoet dat zijn sprookjes

Iedereen schreeuwt nu van hoe kun je als club zo dom zijn en blablabla, maar Feyenoord staat nu met de rug tegen de muur. Als ze de lonen en huur niet meer kunnen betalen dan zijn ze dus in no-time failliet. Er staat niemand klaar (gemeente, grote investeerders) die Feyenoord een helpende hand toe kan steken met een renteloze lening. Het is nu dus een kwestie van overleven en de situatie van dag tot dag te bekijken.

23 september 2010 om 16:40

ik denk dat feyenoord ook de pech heeft dat de stad rotterdam 3 betaalde clubs sparta exelsior en res feyenoord hebbben dus de gemeente niet snel bij kan springen want moeten ze het bij de andere 2 ook doen als er noot aan de man is

Feyenoord zit in een dalende markt spelers worden gewoon minder waard,de betere spelers worden steeds moeilijker verkocht en daarbij zal ook het transfer bedrag niet rechtstreeks in de club kas stromen maar naar externe partijen.de club feyenoord zit gewoon muurvast met de ballen tussen de bankschroef,hoge loonkosten veel passanten en verschillende koersen,feyenoord is een mammoet tanker zonder kapitein die langzaam zinkt en waar ze aan de wal een nieuw havenstadion willen bouwen vergeten ze dat de stuurloze tanker steeds verder weg waait en afzinkt.deze 10 miljoen is een kleine reddingsboei voor het personeel.

23 september 2010 om 20:46

Lekker veel spreekwoorden enzo in je stuk =) ik vind het wel grappig

Beenhakker krijgt toch heen salaris. Doodzonde dat deze prachtige club naar de kloten gaat.
Gemeentelijke steun kunnen ze wel vergeten, anders komen de andere twee clubs ook.
Jammer dat je niks kunt verhalen op degene die dit veroorzaakt hebben.

23 september 2010 om 15:28

Denk je echt dat Beenhakker gratis al zijn tijd in Feyenoord gaat steken? Fr12.nl meldde eergisteren dat Beenhakker tussen de 400.000 en 500.000 verdient bij Feyenoord (bron: Wilfred Genee )

wat kan ik hier verdrietig om worden!
Zo'n grote club gaat op deze manier naar de klote, en naar mijn gevoel zitten we daar niet ver vanaf.
Ik blijf maar hopen dat een club als feyenoord niet kapot kan gaan.
Maar is dat wel realistisch
Nee wat daar allemaal gebeurt kan ik niet begrijpen.
Ik kan er niet bij met mijn feyenoordpet dat ze nog meer geld lenen om zichzelf naar de klote te helpen.
Oke dit jaar verwachten we niks van het voetbal maar, opzn minst dat de financien beter gaan.
Ook dit gaat niet goed, hoe lang duurt het nog voordat we weer positief in het nieuws komen met feyenoord op de weg terug, of feyenoord nog maar 20 miljoen schuld!

Het enige wat we kunnen doen is hopen op verbetering en miss toch maar een rijke rus, waar ik liever een rijke rotterdammer heb die met zijn hart de club koopt.
Ik blijf wachten en hopen!

Ach de aanhang kan ook nog gaan collecteren, leverde dat vorige keer ook niet kapitalen op??

Maar serieus, het zou zonde zijn als Feyenoord nog verder wegzakt in de ellende.. Voor de fans, de personen binnen de club en voor het Nederlands voetbal..

Feyenoord te groot om failliet te gaan? Dat dachten we ook van Fokker en andere grote bedrijven.
Ik moet eens zien hoe ze dit geleende bedrag terugbetalen. Ik denk dat Feyenoord verwacht grootverdieners te lozen. De prestaties zullen dan verder achteruit gaan. De realiteit is dat Feyenoord dan ook weer minder inkomsten heeft.
Het begint op een zinkend schip te lijken.
De enige oplossing voor Feyenoord en zijn aanhang is: hopen op een suikeroom net als Vitesse.

Mischien is het wel beter als Feijenoord Failliet gaat! Met een schone lei 2 jaar later opnieuw beginnen in de topklasse en dan omhoogwerken. Dit is dweilen met de kraan open. Feijenoord is ziek,zwak en misselijk en heeft geen enkel bestaansrecht meer met zulke financiele boekhouding

23 september 2010 om 16:45

als feyenoord opnieuw zou beginnen moeten ze gewoon onderin beginnen en dus als het goed is niet in de topklasse kan dan allemaal heel lang gaan duren hoop trouwens voor jullie dat dit niet nodig is en feyenoord over een jaar of 4 5 weer een sterker is succes in rotterdam groeten een vitesse fan

Volgens het plan van aanpak van de Knvb mag Feyenoord helemaal geen nieuwe leningen aangaan. Het betreft dus geen nieuwe lening, maar een herfinanciering (gunstigere rente). Dat kan van een bestaande lening of een liquiditeitskrediet zijn. Dat laatste gebeurt wel meer, zeker als het verstrekt wordt met het oog op toekomstige inkomsten. Die gelden dan natuurlijk wel als ondepand. Het is natuurlijk wel een schuld, maar het hoeft niet persé ook het vermogen te verminderen. Tenminste, als het inkomsten betreffen die nog dit boekjaar binnenkomen én de lening daarmee ineens kan worden afgelost. Het is natuurlijk wel tekenend! Zo'n lening is voor korte termijn, hoogstens een paar maanden en is ook behoorlijk duur qua rente.

Feyenoord heeft nog 2 jaar de tijd om hun begroting op orde te krijgen doen ze dit niet dan raken ze hun licentie kwijt. Feyenoord is al eens gered in het seizoen 2007/2008 door de Knvb door terug geplaatst te worden naar catogorie 2 dat zijn veel mensen vergeten. Daarbij Feyenoord mag aan het eind van het seizoen een tekort van 1 miljoen hebben volgens de Knvb daarbij word in dit topic aangegeven dat de verwachting is dat aan het huidige seizoen een tekort van 2,5 miljoen euro wordt overgehouden, als Feyenoord geen spelers verkoopt dan begint Feyenoord volgend seizoen met minpunten aan het nieuwe seizoen. Het Seizoen daarna mag Feyenoord al helemaal geen verlies lijden. Ikzelf zie het somber in voor Feyenoord, maar ik hoop dat Feyenoord niet failliet word verklaard want ik kan Ajax-feyenoord en Feyenoord-ajax niet missen.

Voor alle Feyenoord supporters raad ik aan om de VI van deze week te kopen daarin staat een mooie repportage over de financiele puinhoop bij Feyenoord en vooral de RvC krijgt er van langs.

Feyenoord wordt met alle middelen met de grond gelijk gemaakt. Verschrikkelijk!
Er zijn figuren binnen en buiten de club die alles niks kan schelen en een eigen ego hebben. Misselijk makend.

Bizar dat Feyenoord zoveel heeft bezuinigd en toch afstevent op een verlies voor 2010. Ik vraag me af hoe lang dit nog goed gaat voor feyenoord. Als ze zo doorgaan gaat het eerste divisie worden in 5 jaar en dan......

Ah, ik zie dat de 1e investering al bekend is. De spelersbus!!! Luukshoor

De nieuwe spelersbus van Feyenoord is twaalf meter lang en heeft de beschikking over 36 zitplaatsen. De bus beschikt verder over twee koelkasten, een heteluchtoven, een magnetron, een toilet, vier Lcd-schermen en Mp3- en internetaansluitingen. Aanstaande zondag zal de nieuwe spelersbus voor het eerst in gebruik genomen worden, als Feyenoord op bezoek gaat bij N.e.c. in Nijmegen.

staat net op de site!

redmiddel. feijenoord kan alleen uit de problemen komen met de bouw van een nieuw stadion. daarom denk ik dat dik wessels de geldschieter is in ruil voor opdracht van het nieuw te bouwen stadion. weet dat hij toen der tijd ook zo gegaan is bij Fct. dat hebben ze toen der tijd samen met de BAM gedaan en denk dat dat de oplossing voor feijenoord is. ik hoop het van harte.

23 september 2010 om 16:21

Bouw van het nieuwe stadion gaat waarschijnlijk een aantal jaar duren en dat is Feyenoord waarschijnlijk haar Licentie al kwijt. Lees mijn post #124.

23 september 2010 om 16:51

ik snap al die verhalen niet over dat nieuwe stadion en de schuld erin begroten zodat ze schulden vrij zijn

wie moet dan dat bedrag gaan op hoesten stad feyenoord?? gemeente?? overheid?? of het land??? ik heb hier niet veel inzicht over daarom deze vraag

Geld lenen kost geld !

Wat te doen met 10 Miljoen!

Mario Been heeft donderdagmiddag na afloop van de training op het voorplein van De Kuip symbolisch de sleutels overhandigd gekregen van de nieuwe spelersbus van Feyenoord. De selectie had al vanaf het begin van het seizoen de beschikking over de bus van Ringelbergtours, maar deze is vanaf deze week volledig beplakt in de clubkleuren van Feyenoord. Op de bus staat onder meer de slogan ‘niets is sterker dan dat ene woord’ en een groot Feyenoord-logo. Op de achterzijde van de bus zijn de sponsoren ASR en Puma plus Het Legioen opvallend vertegenwoordigd.
Ook aanvoerder Ron Vlaar, die op het voorplein van De Kuip voor de grap direct voorstelde om zelf een rondje te rijden in de bus, was zeer content met het eindresultaat. ‘Ik vind het echt een prachtige bus, hier kunnen we mee aankomen bij uitwedstrijden. Ik denk dat het zeker verschil maakt of je met een echte Feyenoord-bus zoals deze aankomt, of gewoon een normale. Ook wat betreft de binnenkant van bus zijn we er dit seizoen enorm op vooruit gegaan.’
De nieuwe spelersbus van Feyenoord is twaalf meter lang en heeft de beschikking over 36 zitplaatsen. De bus beschikt verder over twee koelkasten, een heteluchtoven, een magnetron, een toilet, vier Lcd-schermen en Mp3- en internetaansluitingen. Aanstaande zondag zal de nieuwe spelersbus voor het eerst in gebruik genomen worden, als Feyenoord op bezoek gaat bij N.e.c. in Nijmegen. In het Feyenoord Magazine van de maand oktober is een uitgebreide reportage te lezen over de totstandkoming van het nieuwe ontwerp van de spelersbus

Schandalig!

Bron: Feijenoord.nl

Been, die persoonlijk betrokken was bij de totstandkoming van het ontwerp, was zeer tevreden met het eindresultaat dat hij donderdag voor het eerst te zien kreeg. ‘onze bus moet uitstralen dat wij een topclub zijn’, zei de trainer. ‘deze bus heeft die uitstraling zeker. Met de sponsoren en Het Legioen op de achterzijde stralen we ook uit dat we met zijn allen één Feyenoord zijn. Het gaat te ver om te zeggen dat we nu bij uitwedstrijden al voor de aftrap met 1-0 voor staan, maar er komt wel wat binnen als wij met deze bus ergens op bezoek gaan.’

Heeft Been niets beters te doen dan een bus te ontwerpen? Laat hem gvd die lamme kalven trainen die nietsnuttend op de hei aan het spelen zijn!

23 september 2010 om 16:20

Lees mijn post en dan zie je dat Feyenoord geen 10 miljoen heeft gekregen. Postnr. #124

Dit is een wanhoopspoging om alles te kunnen blijven betalen. als je eenmaal begint met lenen is het verhaal bekend. Dit was geen slimme zet.

Dit was geen slimme zet

maar, ik ben het er niet mee ens dat Feyenoord failliet zal gaan. De gemeente heeft enorm veel geld gestoken in het nieuwe stadion, en heeft er dus veel baat bij dat feyenoord blijft bestaan, anders zit je zo met een stadion van 70000 man, zonder een club, wat alleen maar verlies zou opleveren.

Ze moeten de talenten gewoon houden, er zit zo veel potentie in dat ze geld moeten winnen met presteren, al zal dat dit seizoen niet gaan. Europees voetbal halen, zo veel mogelijk en hopen op een vriend van abramovich.

kan feyenoord zich nie falliet laten verklaren en dan een doorstart maken ???? want ik als supporter zie hier echt geen heil meer in

Snap niet waarom iedereen dit geen slimme zet vind.. De begroting bij Feyenoord klopt niet, het scheelt ongeveeer 2.5 milj euro. Van deze 10 milj kan Feyenoord wel een kloppende begroting maken en openstaande lening met een hoger renteprecentage aflossen. Waardoor de schuld dus uiteindelijk ook minder wordt.
Naar verwachting voegen in januari Feyenoord, Feyenoord amateurs en het stadion zich samen tot 1 geheel. Hier komen veel voordelen bij kijken, zoals dat Feyenoord niet meer jaarlijks een bedrag van volgens mij 7 euro aan de Kuip moet betalen. Dit scheelt dus al 7 euro op de begroting. Ook bezitten de Feyenoord amateurs veel aandeelhouders, wat ook nog geld op gaat leveren voor Feyenoord.
Ze zijn helemaal niet zo slecht bezig als iedereen denkt, de media blaast een hoop op.
Zei Henk Kesler een paar weken geleden niet dat Feyenoord op de goede weg was? Zegt die denk ik niet voor niets.

23 september 2010 om 17:45

Met 7 euro kom je er wel. Kun je weer een maandje de salarissen van betalen.

23 september 2010 om 20:47

Haha

Wie betaalt eigenlijk het nieuwe stadion van feyenoord??

Lijkt me raar als feyenoord zelf al de kosten op zich kan/mag nemen?

Woerts verliet Feyenoord in 2008 na een periode van acht jaar bij de Rotterdamse club. Hij vertrok naar Sunderland, waar hij korte tijd actief was, en werkt niet bij investeringsmaatschappij CAA Sports: een managementbureau dat onder andere de belangen vertegenwoordigt van David Beckham en Real Madrid-aanvaller Cristiano Ronaldo.

Lijkt me dat het woord 'niet' veranderd moet worden in 'nu', anders lijkt het me een erg rare zin. Zeker aangezien in de eerste zin staat de het nu zijn werkgever is.
Wel een raar verhaal weer. Hopen dat feyenoord goede dingen doet met het geld, ze kunnen het in rotterdam goed gebruiken.

23 september 2010 om 18:11

Volgens het plan van aanpak van de Knvb mag Feyenoord helemaal geen nieuwe leningen aangaan. Het betreft dus geen nieuwe lening, maar een herfinanciering (gunstigere rente). Dat kan van een bestaande lening of een liquiditeitskrediet zijn. Dat laatste gebeurt wel meer, zeker als het verstrekt wordt met het oog op toekomstige inkomsten. Die gelden dan natuurlijk wel als onderpand. Het is natuurlijk wel een schuld, maar het hoeft niet persé ook het vermogen te verminderen. Tenminste, als het inkomsten betreffen die nog dit boekjaar binnenkomen én de lening daarmee ineens kan worden afgelost. Het is natuurlijk wel tekenend! Zo'n lening is voor korte termijn, hoogstens een paar maanden en is ook behoorlijk duur qua rente.

Beste mensen,

Denk eerst eens even na voor dat er allemaal
dingen geroepen worden..

Feyenoord mag helemaal geen nieuwe leningen aangaan!!!

Dit verhaal klopt dus helemaal niet!!

Waarschijnlijk is het gewoon een her financiering
van de bestaande leningen tegen gunstigere voorwaarden!

Bedankt Rijnmond voor alle paniek die hier door onstaat pfff

Feyenoord is dus gewoon gunstiger uit, doordat
ze minder rente betalen...

Voor de rest is het allemaal dramatisch bij feyenoord

Om nog even te reageren op het standpunt dat feyenoord te groot is
voor een faillisement, iederen kan failliet maar ik snap het standpunt..

Volgens mij zouden er nog genoeg mensen zijn die feyenoord
in zo'n geval nog kunnen en willen helpen!!

Als er echt helemaal gesaneerd moet worden, zouden er
met mij nog velen supporters geld willen doneren.. Daar ben ik van overtuigd!!!

23 september 2010 om 18:40

Als het al niet failliet verklaard word dan raakt Feyenoord haar licentie wel kwijt.
Feyenoord heeft nog 2 jaar de tijd om hun begroting op orde te krijgen doen ze dit niet dan raken ze hun licentie kwijt. Feyenoord is al eens gered in het seizoen 2007/2008 door de Knvb door terug geplaatst te worden naar catogorie 2 dat zijn veel mensen vergeten. Daarbij Feyenoord mag aan het eind van het seizoen een tekort van 1 miljoen hebben volgens de Knvb daarbij word in dit topic aangegeven dat de verwachting is dat aan het huidige seizoen een tekort van 2,5 miljoen euro wordt overgehouden, als Feyenoord geen spelers verkoopt dan begint Feyenoord volgend seizoen met minpunten aan het nieuwe seizoen. Het Seizoen daarna mag Feyenoord al helemaal geen verlies lijden. Ikzelf zie het somber in voor Feyenoord, maar ik hoop dat Feyenoord niet failliet word verklaard want ik kan Ajax-feyenoord en Feyenoord-ajax niet missen.

Ik vind dit gewoon triest. Ik zag na de bekerwedstrijd tegen Roda jc supporters huilen op de tribune. Ik begrijp de supporters van Feyenoord dat ze af willen van dat zooitje in het bestuur.

Die idioot van Mario Been zegt de wedstrijd: ''de supporters van Feyenoord moeten zich kalm houden. We werken dag en nacht aan de club Feyenoord.'' Als je 1 miljoen euro per jaar verdient, dan is het minste wat je kunt doen je 7 dagen per week met Feyenoord bezig houden. 1 miljoen euro per jaar verdienen, daar moet een gemiddelde Nederlander zijn hele leven voor werken en dan nog is het de vraag of hij dat ooit gaat verdienen. Als Mario Been ballen heeft dan levert hij de helft van zijn salaris in. Met 5 ton per jaar kun je ook elke dag uit eten en kopen wat je wilt. Teksten als: we werken dag en nacht aan Feyenoord en financiële situatie is als die zo is, daar maak je de Feyenoord supporters niet kalm mee als je zelf 1 miljoen euro per jaar verdient. Een beter Feyenoord begint bij je zelf Mario. Je bent toch een Feyenoord man. Laat maar eens zien hoeveel je van Feyenoord houdt.

Het hele probleem van Feyenoord is nogmaals het bestuur. Die sluiten al die miljoenen contracten af. Spelers en trainers die profiteren daarvan. Denk je nou echt dat spelers als Fer, Wijnaldum, De Cler, El Hamadi wakker liggen van Feyenoord. Die krijgen hun geld wel binnen. De enige die wakker liggen bij Feyenoord zijn de supporters.

Als ik in de Vi lees dat El Ahmadi 9 ton verdiend en Cisse 8 ton, dan begrijp ik waarom Feyenoord zo diep in de shit zit. Het is zo simpel als maar wat. Het bestuur heeft grote fouten gemaakt. Die moeten zo snel mogelijk oprotten en daar moeten mensen worden aangesteld met een Feyenoord hart. Als je 40 miljoen schuld hebt dan mogen spelers nooit meer dan 3 ton verdienen. Dan maar 10 jaar geen kampioen worden, maar over 10 jaar heb je wel weer een gezonde club. Een TD als Beenhakker die 6 ton verdiend is helemaal lachwekkend als je geen spelers kan aantrekken. (bron Vi)

Ik hoop voor de supporters van Feyenoord dat er mensen met een Feyenoord hart de club gaan opbouwen. Is altijd beter dan wat er nu werkt. Die maken Feyenoord alleen maar kapot.

jammer al dat slechte nieuws
slecht voor heel het nederlandse voetbal dit.
straks komt er helemaal geen goeie speler meer na nl,en kiezen ze wel voor landen als oostenrijk en belgie

Hebben we eindelijk geld,moeten we nadenken over onze schulden,en terug geven

De beste stuurlui staan weer aan wal, iedereen weet het beter en het bestuur is natuurlijk net als Jorien de boosdoener! Maar........... Feyenoord Rotterdam daar aan de Maas bij die wereldhaven???
Waar zijn die dure haven jongens??? Ik heb helemaal niks met 020 maar daar geven ze wel geld???
Die haven jongens hebben, op een uitzondering na, wel een grote bek! Ze weten wie er weg moeten en als die weg zijn komt het geld maar als het zover is zijn er weer andere die weg moeten en het geld komt Nooit! Waarom moet ons Feyenoord zaken doen met een buitenlandse investeerder als er zoveel geld in de Haven zit ook gemeente geld, belasting geld van u en mij waar die haven jongens ook aan verdienen! Het wordt tijd dat ze eens iets terug doen voor Feyenoord!!!!!

als Feyen mee deed aan de EL was dit probleem opgelost maar wat jammer voor Feyen. zo mooie club dat nu bijna faillet gaat . ik denk dat alle ajax supporters dit leuk vinden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren