Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Atouba: ‘Als ik weer fit ben, zullen de fans me ontdekken’

Laatste update:

Linksback Thimothée Atouba heeft sinds zijn komst naar Ajax naar maar amper gespeeld voor de Amsterdammers, maar de vleugelverdediger uit Kameroen is ervan overtuigd dat zijn tijd bij de ploeg van trainer Martin Jol nog komt. “Ik ben een goede voetballer en een goede verdediger en dat zal ik laten zien. Als ik weer fit ben, zullen de fans me ontdekken”, vertelt Atouba op de website van Ajax.

/

De linkspoot werkte lang aan zijn herstel en traint momenteel voorzichtig mee bij Jong Ajax, maar heeft een lastige periode achter de rug. “Ja, dat was heel erg moeilijk. In het begin had ik het niet in de gaten. Na de operatie zei de dokter dat het zes tot acht weken zou duren. Dus ik zei tegen mezelf, tien weken. Daar kan ik mee leven, tien weken. Dan denk je, over tien weken weer voetballen. Ik doe alles wat van me gevraagd wordt en dan speel ik weer.”

De revalidatie duurde echter langer, tot wanhoop van Atouba. “Dat je niet weet hoe lang het gaat duren, dat was het meest verschrikkelijke. Want als je weet dat het zes maanden gaat duren, stel je je daarop in. Dan maak je er zes en een half van. Maar als het dan zeven, acht maanden duurt, dan ga je denken: ‘Dit is niet goed, er klopt iets niet’.”

Thimothée Atouba gaat zeker nog zijn speelminuten maken in het eerste elftal van Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kunnen we net als begin van vorig seizoen genieten van zijn scharen op linksback

14 september 2010 om 12:17

OF de toevoeging van z'n fysieke kracht, die we dit seizoen toch wel missen.

Maarja het is zo makkelijk he om iemand helemaal af te kraken na 2 wedstrijdjes.
Niemand is in staat om een oordeel te vellen over deze speler, dus laten we hopen dat we eindelijk weer eens een goede (links)back krijgen, dan hebben we de beste verdediging van de Eredivisie!

14 september 2010 om 17:02

Klopt, niet afkraken na 2 wedstrijden. Zeker niet als je nu Anita als linksback in je bezit hebt. Mag ik na 30 wedstrijden zeggen dat ik niet denk dat Atouba het slechter kan aan doen als Anita?

14 september 2010 om 12:53

Dat is hoe iedereen hem in NL herinnerd ja omdat hij dat 25 minuten deed in een wedstrijd waarna hij aan werd gesproken door Jol en het de rest van de wedstrijd niet meer deed. Misschien zouden mensen moeten herinneren dat hij in de wedstrijd verdedigend zijn tegenstanders steeds de baas was.

Ik hoop dat hij snel fit word want verdedigend zooooveel beter dan Anita Deze man is zo sterk, staat bijna altijd goed en heeft een hele goede tackle. Vond het altijd 1 van de betere verdedigers in Duitsland. Ook aanvallend was hij een prima speler.

14 september 2010 om 13:23

Wie Marco?

14 september 2010 om 13:45

Jol ...

14 september 2010 om 14:12

Schoonheidsfoutje, kan gebeuren

Ontdekken? Het is dat de foto erbij staat anders was ik hem alweer bijna vergeten. Hopen dat hij een onuitwisbare indruk gaat achterlaten, maar ben er bang voor.

14 september 2010 om 12:20

ik hoop het niet als hij ooit nog een onuitwisbare indruk maakt zal het vast een blunder zijn op een belangrijk moment. als hij fit is loopt zijn contract af dus zal wel loslopen

We gaan het zien, hij heeft voor zijn positie een rivaal die als hij echt zo goed is moet kunnen hebben. Maar als hij het net zo doet als die paar wedstrijden die hij al gespeeld heeft, dan speelt Anita gewoon vanaf links ook al is Atouba fit.

14 september 2010 om 17:44

Onzin, want naast die 2 blunders die hij maakte heeft hij die 2 wedstrijden prima gespeeld.

20 september 2010 om 15:02

Nou ik vond hem destijds tegen PSV niet bijster goed spelen, maar inderdaad toen speelde het hele team niet goed. Ik geef zoals ik al eerder heb aangegeven de voordeel van de twijfel.

Nou ik warm me nog niet op hoor. Om eerlijk te zijn verwacht ik er niks van, vergeet zelfs vaak dat deze jongen bij Ajax speelt. Ik snap dat hij zich graag wilt bewijzen maar ik zie het gewoon niet meer gebeuren.
Hoeveel jaren is het al geleden dat deze vent 5 wedstrijden achter elkaar speelde?

14 september 2010 om 17:18

Tristan,

geef hem een kans. Je kan hem niet beoordelen na de weinige minuten die hij nu op zijn naam heeft staan, en hij zal ook nog moeten wennen aan het nederlandse voetbal. Hij heeft wel de fysieke power die Anita mist. Ik denk, mits fit, dat hij het beter gaat doen op de linksback positie dan Anita.

14 september 2010 om 14:09

Ik vind atouba wel een hele goeie linksback !
en als deze man in vorm is , kan die in mijn ogen gewoon met het niveau van Ajax mee , hopen dat deze man er weer boven op komt . zou zonde zijn dat die 2 jaar moet revalideren en daarna maar 25 minuten heeft gevoetbalt .

14 september 2010 om 16:57

dat klopt helemaal,bij hsv en tottenham (niet de minste clubs) deed hij het heel goed en had hij een basisplaats hij was heel sterk en kwam altijd mee op Jol heeft hem niet zomaar gehaalt ook bij kameroen was hij altijd top,jammer dat hij hier nog niks heeft laten zien door blessures

Toen hij fit was, wat het al niet veel....erg slordig, en onzeker....

ik vraag me af of het nog iets wordt met deze jongen....

hij zegt ook Als, ik fit word...dat is nu net de vraag.....

gewoon een risicovolle, slechte aankoop geweest.....hetzelfde geldt nu weer voor die fin en mido...blessure gevoelig en al jaren weinig tot niets laten zien.....echte 'koemannetjes'.....alleen als Jol ze doet, dan vind iedereen het opeens prima....

14 september 2010 om 12:30

Er is niks mis met Tainio en Mido halen, je moet je versterken in de breedte vooral als je Europees mee wil draaien, je kan niet indien een suarez of mounir geblesseerd is meteen een jeugdspeler voor de leeuwen gooien, dan is het fijn om een ervaren voetballer er bij te hebben, idem voor als de zeeuw en enoh wegvallen.
Plus dat ze bijna niets kosten omdat ze alleen betaald krijgen indien ze spelen, je schetst het erger dan het is.

Verder is Atouba nooit fit geweest sinds hij bij ajax zit omdat hij vanaf het begin al geen ritme had en daarna meteen geblesseerd raakt, dat is ongelukkig en ik hoop dat hij kan bewijzen dat hij wel degelijk een goede versterking is voor ajax.

14 september 2010 om 12:45

het klopt niet wat je zegt...

Mido verdient 527.000 euro...aangezien dit het minimale salaris is wat je moet betalen aan een speler van buiten de Eu...daar bovenop komt nog salaris per wedstrijd....

als hij dus helemaal niets speelt, kost hij nog altijd ruim een half miljoen....

jij zegt bijna niets...ik vind het toch veel geld....

jij zegt ongelukkig....ik zeg: slechte risicovolle aankopen...

14 september 2010 om 12:57

Gast Mido verdient helemaal geen 527.000 euro dus ga eerst op zoek naar de feiten. Mido komt uit 1 van de rijkste families uit het midden Oosten en is al miljardair wanneer zijn ouders overlijden. Hij wil vooral slagen in het voetbal. Zo verdiende hij bij West Ham 10.000 euro in de maand omdat dit het minimum bedrag is wat ze een spelers moesten betalen. Bij Ajax heeft hij ook een soort gelijk regeling. Dat is al 100x uitgelegd door Ajax want als beursgenoteerd bedrijf moeten ze daar open en eerlijk over zijn.

Overigens ben je sowieso al slecht ingevoerd want Niet Eu spelers van 20 jaar en ouder moeten 382.000 Euro verdienen en van 18-19 jaar geld 191.000 euro.

14 september 2010 om 15:14

Dus kost mido altijd nog sowieso 382.000 euro premies.

Vind ik altijd nog teveel voor een voetballer met overgewicht. Misschien dat hij daar nog verandering in kan brengen maar daar zal zeker nog een half jaar overheen gaan.

On: hopen dat Atouba zich op positieve wijze kan laten zien.

Edit: ik lees nu dat Mido dit contract zelf heeft afgekocht dus zal hij naar alle waarschijnlijkheid weinig kosten voor Ajax. Wel moet gezegd worden dat het altijd nog een half jaar zal duren voordat hij weer op goed gewicht zit als wel de conditie weer op peil is.

14 september 2010 om 12:31

Ik weet nog wel vorig jaar, toen ook iedereen over hem heen viel, toen hij Pantelic vastlegde.. en we weten de geschiedenis, hij heeft het meer dan goed gedaan.
Je vergeet daarbij ook nog even, dat ze qua aankoop allemaal niets hebben gekost.
Ze hebben een contract voor een jaar, je betaalt dus een jaar salaris, en als het niets is ben je er weer vanaf.
Nope, weinig risico zie ik in deze aankopen.
Het is geen Sulejmani van 16 milj.

14 september 2010 om 12:44

@ Joehoe dan doel je op zijn fitte periode in Hamburg van 2,5 jaar geleden? hij bij Ajax namelijk nooit fit geweest. Dus vind het te makkelijk hem te bestempelen als een miskoop. En voor die Fin en Mido geldt dat het dus helemaal geen risico is want als ze niet spelen worden ze ook niet betaald. Maar goed jij wilt het maar niet inzien en grijpt iedere gelegenheid aan om Ajax belachelijk te maken. Maar goed we zullen het zien.

14 september 2010 om 12:47

zoals ik al zei...dit klopt niet...

Mido komt van buiten de EU en moet dus minimaal 527.000 euro aan salaris krijgen...

Loop niet iedereen zomaar achterna te praten, maar verdiep je eerst eens ergens in voordat je iets roept....

14 september 2010 om 17:50

Toen hij fit was erg slordig en onzeker? Hij heeft 2 wedstrijden gespeeld, nog niet eens. Daarin heeft hij 2 fouten gemaakt, de rest van de wedstrijd was hij de baas over de aanvaller...

Atouba in de tijd van HSV en Spurs was een zeer sterke back, hij heeft Ajax geen transfer gekost, slechts salaris. Dat is dus te proberen/

Tainio en Mido zijn blessure gevoelig? Waar heb je dat vandaan? Of wil je gewoon ff simpel scoren.
Als je zo wilt scoren, moet je op zijn minst proberen om je best te doen. Beiden hebben een prestatie contract en wanneer ze niet spelen verdienen ze ook niks. Beiden zijn ook voor de breedte gehaald en dan mag je blij zijn met zulke jongens die al tal ervaring hebben.
Als Mido weer in zijn vorm raakt zal hij misschien zelfs basisspeler worden. En De Zeeuw mag nu gaan op passen met de gezonde concurrentie want hij speelt de laatste tijd niet zo geweldig.

15 september 2010 om 12:09

kijk ff hoeveel wedstrijden tainio heeft gevoetbald...hij heeft in 14 jaar profvoetbal 17 wedstrijden per seizoen gevoetbald.....de laatste 3 jaar heeft hij 43 wedstrijden gevoetbald!!!

in de premier league kun je ongeveer 60-80 wedstrijden per Seizoen voetballen!!

bij zowel auxerre, sunderland als de spurs is hij geruime tijd geblesseerd geweest....

14 september 2010 om 12:52

atouba heeft de laatste 11 jaar, nog geen 18 wedstrijden per seizoen gespeeld...

bij hamburg speelde hij zo'n 20 wedstrijden per seizoen, en de laatste 2 jaar al bijna niet meer....

dus ik weet niet waar jullie het over hebben, maar deze jongen voetbalt al zijn hele voetballeven al niet bijzonder veel bij zijn clubs....tel daarbij op dat hij de laatste 4,5 jaar zo'n 55 wedstrijden heeft gespeeld, en dan concludeer ik dat hij een regelrechte slechte aankoop is....

14 september 2010 om 12:59

@ Joehoe

Verdiep je eerst zelf ergens in voordat je onzin loopt te verkondigen. Bij normale spelers van buiten de EU geld een minimum loon maar Mido heeft dat salaris zelf afgekocht dus praat geen onzin.

Overigens ben je sowieso al slecht ingevoerd want Niet Eu spelers van 20 jaar en ouder moeten 382.000 Euro verdienen en van 18-19 jaar geld 191.000 euro.

14 september 2010 om 13:19

jammer dat hij niet reageert, aangezien je gelijk hebt wil hij wrs snel zn reactie verwijderen :D. OT. Geen idee wat er nog kwa voetballende kwaliteiten moet komen van deze jongen. Denk niet dat hij meer brengt dan een anita, word wel eeen beetje moe van het naar binnen kappen van de beste man, een linkspoot is welkom

14 september 2010 om 14:17

Wat lul jij nu heeltijd lucht over dat 527.000 euro ga is even googelen anders dan kom je er achter hoe het werkelijk in elkaar steekt.

14 september 2010 om 17:05

@ajacied777....die 382.000 die jij noemt stamt uit 2002!!! de afgelopen jaren is deze enorm gestegen...dus ff beter googlen, voordat je zegt dat ik onzin loop te verkondigen....

een speler als mido verdient normaal zo'n 1,5 miljoen euro....en krijgt nu minimaal een half miljoen....uiteraard is dit veel minder, maar in mijn ogen nog veel te veel geld voor een dergelijke matige speler....

14 september 2010 om 17:16

@nb93...je googled op het verkeerde jaar...het is wel degelijk 527.000 euro...
Bron knvb, tevens verwijzingen in de volkskrant, goal.com etc etc.....

Fysiek is niet nodig, mits je goed op positie staat en tactisch ook sterk is. In dat geval is Anita verder.

Ik hoop echt dat hij fit wordt en dan mag Anita lekker op de bank zitten.

Atouba is gewoon een topper en heeft heel veel ervaring in grote competities alleen heeft wat pech gehad met zijn blesure.

Anita is gewoon nog veel te licht voor het echte werk dat is al lang bewezen.

Ik vraag me wel even af hoe oud deze meneer al is>? hij kan inderdaad een goede concurrent worden voor Anita...

Ik hoop dat hij nog een kans krijgt als hij fit is. Bij Tottenham Hotspur, HSV en Kameroen heeft hij zich aardig staande weten te houden als linsback. Ik vond hem vorig jaar in de eerste helft tegen PSV goed spelen, maar de tweede helft kwam hij conditioneel te kort en had Jol hem moeten wisselen.

Emanuelson is al 6 jaar aan het bewijzen dat hij geen linsback is, omdat hij verdedigend veel te nonchalant is. Anita vult de linksback-positie beter in, omdat hij heel geconcentreerd speelt. Toch komen zijn kwaliteiten beter tot uitdrukking op het middenveld. Daarom hoop ik dat Atouba een kans krijgt.

Maak je salaris eens een keer waar jongen! Het kan een nuttige kracht zijn denk ik maar laten we maar nergens vanuit gaan.

Alles is beter dan Vurnon Anita. Te hopen dat deze jongen eindelijk eens fit wordt en kan gaan spelen. Kan Jol bepalen of het voldoende is of dat er toch nog een echte linksback bij moet komen.

14 september 2010 om 20:38

Dan onderschat jij Anita heel erg, maar dat maakt mij niet uit. Dit is een eeuwige lange discussie al tijden word gevoerd. Anita geeft altijd 100% en als hij een keer niet goed speelt. Dan heeft hij daar de volgende dag gewoon last van. Het is echt een goede speler met een uitermate goede top mentaliteit. Ik hoop dat hij na deze CL wedstrijden. Er goed uit komt en met die ervaring. In de Eredivisie wedstrijden laat zien waarom hij in de CL heeft gespeeld met Ajax.

Als ie speelt is er nog meer gatenkaas achterin. Die gast is nog slechter dan Anita.

14 september 2010 om 12:33

En dat heb jij in die ene wedstrijd waarin hij speelde zonder enig ritme al even kunnen vertellen?
Dit is weer zo'n goedkope opmerking, de eerste helft van de enige wedstrijd die hij speelde was hij erg sterk, alleen kwam hij conditie tekort voor de tweede maar het is een prima linksback die zich in de grote competities al heeft weten staande te houden, je commentaar is voorbarig en gebasseerd op lucht.

Nooit een kans gekregen!, net als vele spelers bij Ajax een flinke miskoop.

14 september 2010 om 12:41

Nog nooit fit geweest, dus een echte kans hebben ze hem ook nog niet kunnen geven

Hahaha ik hoop dat hij gauw weer terug is, dan valt er weer wat te genieten.

Ik snap niet waarom Anita altijd afgebrand wordt, hij is idd geen grote verdediger maar voert naar mijn mening wel zijn taken goed uit.

On:
Atouba is een goede verdediger, echter probeerde hij al te snel het publiek te winnen door te veel hooi op zijn vork te nemen, als hij gewoon normaal gaat voetballen en zijn niveau van HSV haalt is hij echt een aanwinst voor Ajax.

Haha, ze zullen hem waarschijnlijk wel ontdekken, maar niet in positieve zin. Vond het bij HSV een zeer beperkte voetballer. Rende als linksback constant naar voren, schoot de bal van 40 meter voor of op doel en vergat daarna snel om te schakelen. Daarnaast wil hij graag mannetjes uitspelen en poorten e.d. en dat kan echt niet als linksback.
Voor de Ajax supporters hoop ik dat Atouba niet meer gaat voetballen, dan is anita toch echt wel een klasse beter. Alleen heeft Anita zijn postuur niet echt mee, voetballend zoekt hij tenminste wel naar de juiste oplossing

Ik snap de kritiek op Jol niet. Hij probeert door middel van zijn netwerk goedkoop aan spelers te komen die Ajax kunnen versterken. Dan is het logisch dat hij gaat kijken naar spelers waar hij al eerder mee gewerkt heeft. Je hoort van al deze spelers dat Jol het beste uit hen naar boven heeft gehaald bij die clubs. Als hij dit bij Ajax weer kan doen, zijn het echt wel versterkingen,
Jullie moeten niet vergeten dat Jol opgescheept zit met de gevolgen van het wanbeleid van o.a. van Basten, waardoor hij geen fatsoenlijke spelers kan kopen.

14 september 2010 om 12:56

Vorig jaar was het Rutten die dit te horen kreeg nu is het Jol. Zo lang z'n 'oude bekenden' goed presteren is er niks op aan te merken, zodra ze (zoals Atouba nu) geen enkele rol hebben (kunnen) gespeeld/spelen kun je die kritiek vewachten.

14 september 2010 om 13:18

en dat terwijl de kritiek onterecht is aangezien die kritiek niet gebaseerd is op zijn spel, als dat wel zo is klopt het ook niet want hij speelde maar 1 wedstrijd, maar op een blessure.
kritiek op een coach voor een speler die geblesseerd is klopt natuurlijk niet...

14 september 2010 om 13:42

Deels onterecht maar ook deels terecht omdat Atouba natuurlijk wel een historie had met blessures.

Beetje stemmingmakerij dit... In het volledige filmpje komt hij ook nog even aan het woord over zijn eigen optredens in die paar wedstrijden dat ie gespeeld heeft, waar hij aangeeft dat hij absoluut niet tevreden was en is over zijn eigen prestaties. Een heel eerlijk een zelfreflecterend stuk.
Ik geloof absoluut dat hij op zijn minst de kwaliteiten heeft om de vaste linksback van Ajax te worden.

Ik hoop oprecht dat Atoua het alsnog laat zien, maar ik heb mijn twijfels, want hij staat nu al bijna een jaar aan de kant, na een eerdere zware blessure. Maar op zich zie ik veel liever een 'echte' linksback als Atouba op die positie dan een 'gemaakte' linksback als Anita. Ik vind dat Anita het zeker niet slecht doet hoor, maar het blijft onhandig, een rechtspoot op links, plus dat je met Anita natuurlijk fysiek een probleem hebt.

Ik snap dat hij niet tevreden is op zijn optredens, dat lijkt me duidelijk. Maar zijn opvatting in het veld past totaal niet bij Ajax. Hij wil veel lopen met de bal en ballen vanaf 40 meter voorzetten, terwijl bij Ajax toch echt het positiespel normaal gesproken het beste is. Atouba rent als een blinde met de bal naar voren en geeft bijna nooit een goede voorzet, daarnaast vergeet hij dan zijn verdedigende taken.

Zijn manier van voetbal past daarom beter bij de Duitse competitie, daar wordt meer gekeken naar postuur en ''laufpenzung'', al vond ik hem bij HSV al niet bijzonder.

Het is zo makkelijk om een speler neer te sabelen als hij maar een paar wedstrijden heeft gespeeld. Wat is er gebeurd met tijd geven voor een speler om te wennen aan een land, een club en een speelwijze. De blessure is gewoon domme pech en ik zeg niet dat het een topper voor Ajax gaat worden. Maat het is volgens mij wel realistisch om te zeggen dat hij een kans moet krijgen als hij gerevalideerd heeft en dat dan na een paar wedstrijden jullie een oordeel kunnen vellen.

Atouba komt uit Kameroen en niet uit Ivoorkust, VZ!

Ja met je geweldige scharen zeker. Deze man heeft absoluut het lichaam van een goede verdediger (ijzersterk) maar in zijn hoofd klopt er iets niet. Als je zegt dat je het publiek wil vermaken met technische hoogstandjes spoor je niet echt, niet als linksback in ieder geval, was het een linksbuiten dan was het een ander verhaal. Atouba moet zich eerst richten op zijn verdedigende taken misschien dat het dan wat kan worden want met alle respect hij moet Anita er zo uit kunnen spelen natuurlijk.

Nou als hij dan zijn circus act die hij tegen psv vertoonde met ze scharen en overstappies endergelijke maar achterwegen laat,want wat hij toen liet zien had niks met verdedigen te maken,leek wel of ie dacht dat ie in de spits stond.

Hoop voor Ajax dat hi jsnel terug is. Hij is als Linksback in ieder geval niet slechter dan Anita en Emanuelson.

goed om eens iets van hem te horen, bleef toch redelijk stil rond hem.
ik heb alle vertrouwen in deze jongen, ik denk dat we nog heel wat aan hem kunnen hebben (als hij fit is dus)

Hmmm heb zeer sterk mijn twijfels...ten tijde dat hij overkwam was zijn conditie slecht, de keren dat hij speelde oogde hij erg traag en stond veelal niet tactisch opgesteld (wat je wel zou verwachten van een niet al te snelle back)...al met al gaf hij de indruk van vergane glorie....ik denk dat anita in deze een betere (in ieder geval snellere en explosievere) L-back is.

Deze man wordt zeker een degelijke linksback van Ajax wanneer hij fit is. En er zijn nog steeds mensen (zogenaamde supporters) die hun eigen spelers afkraken en geen respect tonen. Een hartaanval is niets iets waar je een beetje lacherig over doet. 'echt zielig' wat ik allemaal leest. Nou Atouba laat ze maar zien dat je wel een degelijke voetballer ben en wil ik later de reacties weer zien.

Alsof PSV super geweldige linksbacks heeft.. ze hebbe nu ervaring met Bouma.. maar vond Salcido ook matig beetje over en weer met hem.. Maja hij deed geen scharen achterin he dus is hij gelijk beter als Atouba :P Als Ajacied zou ik Atouba wel weer een x willen zien hoe hij het doet .. Persoonlijk vind ik Anita echt goed maar komt lengte en body tekort en dat is echt een probleem.. Misschien in de winterstop een poging doen voor Edson Braafheid?

Wat een faal van vz om hem in het onderschrift Ivoriaan te noemen en vervolgens in de tekst Kameroener.

Eén van de voorbeelden dat er echt helemaal niets mis is met het scoutingapparaat van Ajax..... We hebben over de hele wereld scouts rondlopen, maar er worden alleen maar jongens gescout met het bord op de schoot of spelers uit het netwerk van Jol. Atouba was in zijn laatste seizoen bij HSV ook alleen maar geblesseerd, dus hoe kan je zo iemand nou een contract geven voor meer dan een jaar? Ik hoop dat deze gozer nog van waarde kan zijn, maar ik heb er een hard hoofd in. En dan te bedenken dat we Mido ook nog pas hebben aangetrokken. Okay hij is gratis, maar hoe groot is de kans dat hij nog van waarde gaat zijn. Ik heb pas beelden van hem gezien en ben echt geschrokken. Die jongens heeft ministens 15 kilo overgewicht.

Ik hoop dat hij het nog kan laten zien. heb eigenlijk nog niks van hem gezien logisch door zijn blessure maar ik gun het die gozer gewoon.

@r3dx
Atouba komt uit Kameroen.

Atouba is ook geslaagd bij, ik noem maar 2 clubs, Tottenham Hotspur en Hsv?
waarom zou die dan niet het niveau van de eredivisie aan kunnen?
Tot nu toe de enige wedstrijd in de eredivisie die die heeft gespeeld van toen uit tegen Psv
en in Europa tegen Slovan Bratislava. Als iedereen weer vertrouwen in hem krijgt. en hij is weer fit en in vorm kan het best een goeie voetballer worden van het niveau eredivisie.

De enige beelden die nog op het netvlies staan zijn natuurlijk de mislukte scharen van deze man. Hopen dat als hij fit is, hij een goede concurrent voor Anita is.

Dat zal waarschijnlijk nog wel een tijdje duren.

''atouba: ‘als ik weer fit ben, zullen de fans me ontdekken.'''
Ja, als ze naast zich kijken op de tribune wel ja!

Ik hoop echt dat hij weer snel fit is ik denk dat hij zeker Ajax beter maakt omdat de linksback positie toch nu de zwakste schakel is en Anita red het daar wel in de Nederlandse competitie maar met Anita kan je echt niet in Europa aankomen. Dan is Atouba toch meer ervaring en groter en sterker en ik denk dat hij echt een toegevoegde waarde voor Ajax zal zijn. Simpelweg omdat ik vind dat de zwakste schakel bij Ajax nu echt Anita is. En ja veel slechter dan Anita kan het in mijn ogen ook niet worden.

Dus ik hoop echt dat hij snel weer fit is om te spelen!

Het zal waarschijnlijk wel een goede speler zijn, anders speel je niet bij the spurs, hsv of ajax maar zijn trucendoos hoeft die van mij niet meer te openen. Mag wel, voor het leedvermaak maar er moet wel gewonnen worden en zijn mislukte acties mogen dus geen punten gaan kosten.

Een goede en sterke linksback die we zeker missen. Ik bedoel, Anita is een vechterbaasje en iemand die zich in een tegenstander vastbijt, maar bij hoge ballen....

Atouba heeft de pech dat iedereen terugdenkt aan de twee scharen die hij in de eerste helft tegen, ik meen, Psv, maakte. Verder heeft hij toen flink op zijn kloten gehad en speelde daarna een prima wedstrijd.

Zonde dat we hem zo lang hebben moeten missen! Al doe ik daarmee Anita misschien tekort.

Ik heb al ontdekt dat hij geweldig schaatsen kan, als ik René van der Gijp mag geloven.
Hopelijk laat hij eindelijk is wat zien, vond het wel een goede speler bij Hamburger SV.

ik ben er van overtuigd dat Atouba beter kan zijn dan Anita als hij fit is.
Net als Daley Blind, die kan Anita toch wel uit de basis spelen?

Ben benieuwd ik denk eerlijk gezegd dat hij beter is dan Anita maar zal hij eerst fit moeten worden.
Is hij trouwens ingeschreven voor de CL?

Als Atouba in vorm komt zou de meest zwakke plek van Ajax van dit moment (zover je Anita zwak mag noemen) verholpen kunnen worden
van de kleine explosieve Anita naar de sterke maar wat tragere Atouba...

Zal deze man ooit fit worden voordat hij met voetbalpensioen gaat??
Hij is nooit fit geweest, maar denk gezien zijn ervaring en status hij absoluut een betere speler is dan Anita is als hij zijn wedstrijd ritme heeft.

Ajax hunkert naar een échte linksback.........

Atouba krijgt van velen niet het voordeel van de twijfel. De meeste hebben Atouba na 45 minuten afgeschreven. Hij maakte toen inderdaad geen goede beurt. Toch denk ik dat Atouba een hele nuttige back voor ons zal zijn. Hij is fysiek enorm sterk, redelijk snel en technisch erg goed. Daar wordt een rechtsbuiten toch net wat eerder bang van dan van Anita. Anita is namelijk de zwakste plek in de verdediging. Opbouwend doet hij leuk mee, maar verdedigd laat hij te veel steken vallen. Zeker in grote wedstrijden kun je dan beter een fitte Atouba opstellen.

hoeveel wedstrijden heeft ie nou in totaal voor ajax gespeeld dan

Hierboven een discussie over de toegevoegde waarde van een speler, zeker aangezien ze erg veel kosten wanneer ze buiten de EU komen....

er lopen hier enkele mensen een beetje wijs te doen....ze kijken niet langer dan hun neus lang is, want de bedragen veranderen steeds en zijn enorm gestegen het laatste jaar!!!
het minimaal salaris van een speler buiten de EU is toch écht 527.000 euro...en dat vind ik veel geld voor spelers als atouba en mido, die weinig tot niets toevoegen....

Jaarloon Eredivisie stijgt sneller dan salaris in Premier League
Uit cijfers van de Knvb is gebleken dat het gemiddelde jaarloon in de Eredivisie ten opzichte van vijf jaar terug flink is gestegen. Van 227.000 euro naar 351.000 euro.
Door Hidde Veltkamp
4 mei 2010 22:02:00
Share
Share
Foto Galleryzoom
Money in footballdat betekent een stijging van 54,6 procent ten opzichte van 2005. Een opmerkelijk feit is dat de lonen in de Eredivisie meer zijn gestegen dan in de Premier League. De cijfers zijn inclusief premies en tekengelden.

Veel contracten in de Eredivisie zijn getekend, voordat de kredietcrisis ook in de voetballerij een rol ging spelen. De financiële problemen bij de clubs zijn mede de oorzaak van de grote risico's die zij nemen, zo stelt de Knvb.

Dan is er nog een opvallend feit over niet-eu-spelers. Zij moeten minimaal 527.000 euro op jaarbasis van hun Nederlandse werkgever krijgen. Mocht dat niet gebeuren, dan zijn de spelers niet speelgerechtigd. Talenten jonger dan twintig, die van buiten de EU komen moeten volgens de regels 236.000 euro verdienen.

deze man kan echt wel wat ik hoop alleen voor hem dat als zijn contract is afgelopen hij wat minuten heeft gemaakt in ajax 1.
Anders zal zijn contract niet verlengd worden denk ik.

Hopelijk is hij er snel weer bij, Ajax kan altijd versterkingen gebruiken, dus laten we hopen dat hij dat is voor Ajax. Jammer dat veel mensen hem al hebben afgeserveerd. Hij heeft geloof ik twee wedstrijden voor Ajax gespeeld en inderdaad niet goed, maar dat maakt hem gelijk een slechte verdediger? Als je slecht bent kom je niet aan de bak bij Tottenham Hotspur en Hsv, dus de Ajax-fans mogen hopen dat hij er snel weer bij is. Beetje concurrentie voor de linksbackpositie kan geen kwaad

Ik weet niet naar wat jullie hebben staan kijken toen atouba speelde maar hij speelde wel goed op die fouten na dan maar en dan de beste backs maken fouten dat is normaal fysiek is hij gewoon heel sterk en lengte heeft hij techniek heeft hij ook kort hele bruikbare speler voor ajax en verwacht er wel wat van kan een leuke strijd worden samen met anita !

Laten we hopen dat hij straks van waarde kan zijn, ik vind de linksbackpositie bij Ajax toch wel de achilleshiel op dit moment.

Misschien zullen we dan zijn leuke hakjes en scharen weer ontdekken. Nee ik zal hem nog niet beoordelen want hij heeft wel erg weinig wedstrijden in Ajax 1 gespeeld. Ik hoop voor Ajax dat het nog wat wordt want anders komt ook deze speler weer in het rijtje Miskopen die veel geld kosten. En dat is natuurlijk niet leuk.

Goed zo jongen, leuk dat je jezelf zelfvertrouwen meegeeft. Ik hoop het voor je dat je gaat stunten en een eventuele uitvaller goed kunt vervangen. Succes, Atouba!

ben erg benieuwd. Als je zijn naam op youtube intikt kom je toch echt leuke dingen tegen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren