Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Noord-Koreaanse dictator liet falende internationals folteren'

Laatste update:

Opnieuw komen er vervelende berichten uit Noord-Korea. Aziatische media melden vrijdag dat dictator Kim Jong-Il persoonlijk bevelen gegeven om de Noord-Koreaanse internationals na hun WK-afgang te laten folteren. Dit gebeurde nadat zij zes uur lang waren toegesproken, zo bericht het ANP.

De FIFA heeft al aangegeven meer duidelijkheid te willen van Noord-Korea, maar vooralsnog heeft de wereldvoetbalbond niets gehoord van het communistische land. Het schijnt ook dat bondscoach Kim Jong-hun naar een strafkamp werd gestuurd, maar dat is nog niet bevestigd. Er is na het WK in ieder geval niets meer vernomen van de keuzeheer.

Mohammed bin Hammam, de voorzitter van de Aziatische Voetbalbond, werd door FIFA-baas Sepp Blatter als gezant naar Pyongyang afgevaardigd. "Van trainer Kim Jong-hun geen spoor en er zijn spelers gemarteld," zei hij bij terugkomst uit Noord-Korea. "We hebben de Noord-Koreaanse voetbalbond een brief geschreven om de zaak op te helderen," zegt Sepp Blatter. "Dat is onze eerste stap. Daarna zien we wel. Het is zeker geen gemakkelijk onderzoek."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
13 augustus 2010 om 17:36

Weet niet wat ik hiervan moet geloven; kunnen heel goed geruchten zijn die door Zuid-korea in de wereld zijn geholpen. Neemt natuurlijk niet weg dat heel veel zaken in Noord-korea absoluut niet zijn zoals het zou moeten.

13 augustus 2010 om 18:17

Sluit ik me bij aan hoor Quality.
Er is veel mogelijk in dat rare land maar dit lijkt me allemaal toch wel beetje te ver, maar dat komt niet van Z-korea hoor die moet je niet de schuld gaan geven.

Mogelijk, maar denk zelf van niet

13 augustus 2010 om 19:35

Ik weet ook niet of het per se Zuid-korea is geweest. Ik hoorde echter ergens dat deze berichten het eerste in Zuid-koreaanse media verschenen en gezien de op z'n zachtst gezegd niet optimale relatie tussen Noord - en Zuid Korea zou dat heel goed zwartmakerij kunnen zijn.

13 augustus 2010 om 23:10

'mohammed bin Hammam, de voorzitter van de Aziatische Voetbalbond, werd door Fifa-baas Sepp Blatter als gezant naar Pyongyang afgevaardigd. ''van trainer Kim Jong-hun geen spoor en er zijn spelers gemarteld,'' zei hij bij terugkomst uit Noord-korea. '

Ok, dus jij denkt dat Zuid-korea de Aziatische voetbalbond in zijn zak heeft? Mohammed bin Hammam, de voorzitter (!), is natuurlijk ook een typisch Koreaanse naam.

Misschien zit Zuid-korea ook achter 9/11

13 augustus 2010 om 17:32


ON: Natuurlijk belachelijk, alleen jammer dat de fifa er niks aan kan doen, wat dacht de EU of de VN er eens van om Noord-korea aan te spreken of aantepakken want dit kan niet zo langer!

13 augustus 2010 om 17:48

Je naam weerspiegelt de vader & halfbroer van Hitler. Geeft niet de juiste indruk weer, en zeker niet met zo'n reactie van je. Nergens in je reactie is te zien of dit een grap is, en anders is het niet eens grappig. Dit soort reacties horen eigenlijk verwijderd te worden.

On: Ik hoop dat het niet waar is, en anders is het niet te geloven. Spelers en trainer martelen omdat ze niet naar wens hebben gepresteerd. Ik weet niet wat de doelstelling was van de N-koreanen, maar dit hebben ze nooit verdiend. Te triest voor woorden. Met zo'n politiek en regering, kan je geen onderscheid maken met voetbal. Dan kan je nergens meer onderscheid in maken, want in wat voor sport dan ook. De atleten, de sporters zullen altijd onder druk staan.

Dit is toch niet te geloven.
Spelers martelen omdat ze slecht gespeeld hebben.
Dit land is nog erger dan sommige landen in het midden-oosten.
Maar ja de Fifa kan niks beginnen, je krijgt er toch geen vinger achter in zo'n land.

13 augustus 2010 om 17:22

Wat nou de Fifa kan niks beginnen. Sluit het land gewoon voor goed uit van alle internationale toernooien want dit soort praktijken hebben niks met voetbal te maken.

13 augustus 2010 om 17:26

Ja goede oplossing, de goede mensen bestraffen door 1 slechte leider. Kom op zeg de leider van Noord Korea maakt dat toch niks uit.

13 augustus 2010 om 18:08

Natuurlijk maakt het hem uit.. anders had hij niet de spelers gemarteld.

13 augustus 2010 om 18:19

@stinson

dan weet jij niets van dit soort zaken af hoor.
die gast geeft geen bal om voetbal, het gaat alleen maar om het feit dat die voetballers hun land vertegenwoordigen, als N-koreaanse voetballers een modder figuur slaan is dat niet goed voor status van N-korea.

Daarom kan het hem wat schelen, eigen belangen.

Fifa kan niets uitvoeren behalve ze gaan schorsen, tja zal ook wel bescherming van de spelers betekenen maar dat is voor spelers tegelijk ook een straf en voor de burgers daar.

Dit martelen lijkt me trouwens wel erg sterk

13 augustus 2010 om 18:35

Dat is toch precies wat ik bedoel? Als hij uitgesloten wordt slaan ze ook een modderfiguur hoor..

13 augustus 2010 om 21:44

Als ze niet spelen kunnen ze het land toch ook niet belachelijk maken...
En ze sluiten het team niet uit omdat de spelers of iemand anders van het team dat heeft gedaan.

Maar puur omdat hij zo is! Dus hoezo slaan de spelers een modderfiguur voor het uitsluiten terwijl hij daarvoor de reden is....

13 augustus 2010 om 17:29

Laat ik her hier zetten zodat de mensen het kunnen lezen: Hammam heeft aan Associated Press verteld dat hij gesproken had met vier spelers en dat hij van niemand iets heeft gehoord over marteling. Dat waren volgens hem geruchten die noch hij noch iemand die hij kent kan bevestigen.
Waarschijnlijk zijn het dus gewoon indianenverhalen die de wereld in zijn geholpen door die radiozender Free Asia, die door de VS betaald en beheerd wordt.

13 augustus 2010 om 17:31

Ik vraag me af wat ze gebeurt met die spelers als ze toegeven dat ze zijn gemarteld.

Lijkt me niet dat ze dit toegeven he...

13 augustus 2010 om 17:34

Ja klopt. Als ze zeggen dat ze zijn gemarteld, dan zijn ze gemarteld. Als ze zeggen dat ze niet zijn gemarteld, zijn ze ook gemarteld. Geweldige redenering man.

13 augustus 2010 om 17:34

Het was een correctie van het artikel, dat hem andere woorden in de mond legt. Trouwens, waarom zouden we zomaar moeten denken dat die spelers gemarteld zijn? Al die verhalen komen totnogtoe van Radio Free Asia en dat is een Amerikaans propagandamiddel.

Kunnen we met de rest van de westerse landen Afghanistan niet even laten voor wat het is, en even op bezoek gaan bij die Noord-koreaanse dictator? Het is toch van de zotte dat zoiets gebeurd omdat een land dat al miraculeus op een WK mag verschijnen, verliest van titelkandidaat Brazilie en outsiders Portugal en Ivoorkust?

Ach voor mijn part sluiten ze het land uit van alle toernooien zolang het een dictoriaal land is. Dit heeft niet echt zin, en het land voegt niets toe aan de voetbalkwaliteit van een toernooi. Lekker bannen dus.

13 augustus 2010 om 17:38

Ik heb echter wel genoten van de wedstrijd N.k. - Brazilië (1 - 2 dacht ik, zeer knappe prestatie tegen Brazilië).

13 augustus 2010 om 17:44

Heb je ook genoten van de 7-0 tegen Portugal?

13 augustus 2010 om 19:56

Oh, dan mag Rusland dus ook niet meer mee doen?

Ik snap niet dat de Fifa hier het voortouw in moet nemen want hier worden mensenrechten overschreden en dit heeft niks meer met voetbal te maken
Maar goed dit soort dingen zijn aan de orde van de dag in Noord Korea ik vind dat landen als de VS en Europa maar is moeten gaan kijken wat ze hier aan kunnen doen maar de Fifa heeft hier verder niks mee van doen vind ik

13 augustus 2010 om 17:28

De enige redding voor Noord Korea is dat Kim wordt afgezet en dat er geen andere debiele opvolger komt. Want als Kim sterft zal zijn zoon het overnemen. Maar een man als Kim is alleen af te zetten door middel van oorlog, en daar heeft niemand zin in.

De Fifa moet het land gewoon uitsluiten van alle wedstrijden.

13 augustus 2010 om 17:32

ik denk dat uitsluiten van noord korea voor fifa toernooien juist minder goed werkt dat ze toelaten en de mensen laten zien dat het ook anders kan

13 augustus 2010 om 17:53

En als je ze niet laat winnen loop je dus het risico dat de spelers gemarteld en vermoord worden... Nee, dat is lekker!

als er al spelers zijn gemarteld laat staan wat er dan gebeurd zou zijn met de bondscoach.
het zou kunnen zijn dat ie nu al dood is. want als er al spelers worden gemarteld.....
maar zo slecht waren ze niet eens. 2-1 verliezen van brazil is geen schande,en de eerste helft tegen portugal waren ze best goed. maar ik denk dat als het wk hadden gewonnen er misschien wat meer openheid geweest zou zijn,mischien...

Ze zouden in Noord-korea juist trots moeten zijn dat hun nationale elftal op het één na grootste sportevenement ter wereld aanwezig was!

13 augustus 2010 om 17:34

Zeg maar gerust het grootste sportevenement ter wereld. En dan ook nog eens in een poule met Brazilië, Portugal en Ivoorkust. Tegen Brazilië hadden ze het nog niet eens zo slecht gedaan, vrij goed zelfs. Ongelooflijk dat zoiets als dit kan gebeuren!

14 augustus 2010 om 01:31

Hoe groot de voetbalsport ook is, de Olympische zomerspelen zullen altijd het grootste sportevenement blijven

Kunnen hier geen mensenrechten organisaties op af? geen idee wat die kunnen, maar dit is gewoon belachelijk.
@aloisi: wat vind je dan de beste oplossing? dat de spelers gemarteld zijn?

13 augustus 2010 om 18:38

Denk je dat die zomaar hun gang kunnen gaan in Noord-korea?

Als het al mag lopen ze het risico om als spion opgepakt te worden en in een kamp te eindigen. Die leiders daar zijn megalomaan, ze denken serieus dat ze god zijn en kunnen alles maken in eigen land.

echt absurd! martelen als ze niet goed presteren! die dictator moet de gevangenis in man!

N-korea gewoon uitsluiten van alle internationale sporten!
Dit deugt voor geen centimeter. Bah..wat een misselijk land zeg! (dictator dan)

Ik sloeg al een kruisje na de blamage tegen Portugal, werkelijk niet meer van deze wereld en tijd dit soort regimes.

De fifa moet dit land gewoon uitsluiten van internationaal voetbal.
En dan alleen al om de reden dat de regering geen invloed mag hebben op het voetbal.
Belachelijk gewoon dit.

Dat is gewoon idioot!! Ze zouden die dictator moeten laten folteren! Wat denken ze dan! In een groep met Brazilië, Portugal en Ivoorkust! Die gingen ze zeker even van de mat vegen volgens die dictator. Niet normaal gewoon!

Dat dit land nog bestaat zeg. Er zou eigenlijk een soort van internationale troepenmacht heen moeten worden gestuurd om binnen een week dat hele regime op de knieen te krijgen en dan gewoon Zuid-korea het noordelijke gedeelte laten besturen.

13 augustus 2010 om 23:15

Ja laten we dat even doen tegen een land met atoomwapens, dat er niet voor terugdeinst die ook te gebruiken.

13 augustus 2010 om 23:21

Gooi je een bom op hun bommen :P. Weet ook wel dat het politiek onmogelijk is hoor. Maar als je leest wat er allemaal gebeurd. Testen op gevangenen, families, 10.000 duizenden christenen in concentratiekampen. Behoorlijk Adolf Hitler gehalte. Die lui zijn gewoon knettergek.

Onzin Kim Jong Il is in Juni ontslagen door de Noord-koreaanse staat!!!
Wat een onzin is dit!

13 augustus 2010 om 17:30

Jij verwart de dictator met de premier

13 augustus 2010 om 17:35

Oh, excuses.

Het ligt ook aan de Fifa. Ik vind dat een land als Noord-korea nog geen eens mee mag doen aan een toornooi.

De Fifa kon dit van te voren al aan zien komen, ze weten dat Noord-korea tot alles in staat is.

13 augustus 2010 om 17:31

elk land mag mee doen aan het WK als ze de kwalificatie zijn doorgekomen. en een land deelname weigeren op basis van ''ze zijn tot alles in staat'' is discriminatie gebaseerd op vooroordelen.

13 augustus 2010 om 17:34

Een land waarvan, de politiek ook inbreng heeft in het voetbal, mogen en moeten ze weigeren voor een toornooi

13 augustus 2010 om 17:41

oh. werk jij bij de Fifa? in dat geval: in welke paraaf staat die regel precies?

volgens mij is het wel zo dat de Fifa liever niet wil dat de politiek invloed krijgt op het voetbal op zich. maar van tevoren kan er nog niets worden bewezen. achteraf kan de Fifa noord-korea wel straffen en uitsluiten voor verdere deelname aan de komende Wk''s en Aziatische kampioenschappen. hopelijk gebeurd dat en elk geval.

13 augustus 2010 om 17:46

Daarvoor hoef ik niet bij de fifa te werken. Het is algemeen bekend, dat de politiek zich niet mag mengen met het voetbal.

Daar heb je de voetbal bonden voor

13 augustus 2010 om 17:52

Je zegt het zelf inderdaad al goed. Politiek mag zeer zeker geen invloed krijgen, de Fifa is heel hier strikt in. Het dreigde zelfs even om Frankrijk te diskwalificeren als de bemoeienissen daar verder gingen.

Je reactie op Chakir vind ik trouwens niet netjes, hij noemt alleen een feit op. Hij kan er ook niks aan doen dat hij het beter weet dan jouw (behalve als je het cynisch bedoelde en je fout inzag, dan heb ik namelijk niks gezegd).

13 augustus 2010 om 18:08

haha ik bedoelde er niets mee hoor was alleen benieuwd hoe Chakir dat wist. want ik wist wel dat de politiek zich niet met het voetbal mocht bemoeien, maar als dat wel het geval is gelijk weigeren voor een WK? dat gaat wel een beetje ver vind ik. niet elk land wordt hetzelfde geregeerd. daar moet je denk ik rekening mee houden. en zoals ik al zei, van tevoren kun je niets bewijzen. omdat de politiek zich eventueel met het voetbal kan bemoeien na slechte Wk-prestaties is nog geen reden om tot actie over te gaan. dus wellicht zullen ze Noord-korea nu alsnog straffen voor wat ze hebben gedaan als de harde feiten boven water komen.

Laten we niet vergeten hoe erg dit ook is, zo is dat land gewoon, volgens mij kan de Fifa ook niks er tegen doen, omdat dit niet met voetbal te maken heeft, maar met hun 'leefwijze'.

Het Wk was juist een beetje reclame voor ze, met een half Noord-koreaan die emotioneel wordt van het volkslied van een dictatoriaal land waar hij nog nooit is geweest.

Belachelijk!
Echt niet normaal wat voor een communistische dictatuur dat nog is.
En naar mijn mening ook niet terecht (niet dat ik het in wat voor geval dan ook goedkeur...), want wat hadden ze dan verwacht?
Dat N-korea het WK zou winnen?
Tuurlijk, ze werden weggespeeld door Portugal, maar N-korea leverde naar mijn mening een topprestatie door Brazilie op 2-1 te houden.

13 augustus 2010 om 17:40

Inderdaad, ik vond Noord-korea helemaal niet zo slecht spelen. Ik vond het leuker om naar te kijken dan Brazilië, want er zat veel meer passie en ambitie in het spel van de Noord-koreanen. Maarja, alsof Kim Jong-ii daarna gaat kijken. Die vind het veel te leuk om mensen te straffen en de baas te spelen.

Niet echt leuk voor die Noord-koreanen, maar het is eenmaal zo in dat land. Noord-korea is een grootmacht, geloof me, niemand durft die gasten wat te maken. De dag wat Noord-korea gered wordt van dat regime zal niet komen, alles is tot in de puntjes perfect daar voor die dictator.

Noch de VS, noch de Fifa en noch de Koreanen zelf kunnen er wat tegen doen. Accepteren is de enige optie.

13 augustus 2010 om 17:49

Je kan zeer zeker wel wat doen, ze namelijk diskwalificeren van de kwalificatie en andere wedstrijden van de Fifa.

13 augustus 2010 om 20:27

Onzin Neymar, Noord Korea heeft een verouderd militair apparaat. Als Zuid Korea wil, wint het binnen een dag de oorlog van hen. Alleen zal dit veel te veel burgerslachtoffers eisen, omdat NK veel raketten op Zuid-korea gericht heeft en tevens (zeer waarschijnlijk) atoomwapens tot haar wapenarsenaal kan rekenen. Tel daar bondgenoot China bij op en dat zijn de redenen waarom de dictatuur in NK nog in stand is.

Wat maakt het westen toch weer propoganda tegen Noord-korea, als die kim jong il zo gek was zou die zich nooit als dictator staande kunnen houden.

Dit heet bespelen van de massa en hersensspoelen, als deze berichten niet kwamen en de VS zou Noord-korea aanvallen dan zou iedereen spreken van schande.
Wanneer de VS Noord-korea nu aanvalt zullen de meeste van jullie zeggen, mooi kunnen ze een lesje leren.

Niet alles geloven wat de media zegt, Irak zou ook zogenaamd kernwapens hebben.
Zelfde spelletje wordt nu gespeeld met Iran.

13 augustus 2010 om 18:11

En jij denk dat Noord Korea niet aan propaganda doet om hun bevolking in toon te houden?

Natuurlijk is het de vraag op deze berichtgeving klopt, omdat het helaas niet meetbaar zal zijn.

13 augustus 2010 om 18:11

Je kan ook je ogen dicht houden en de werkelijkheid niet onder ogen willen zien. Denk je nou echt dat ze zonder reden een land gaan aanvallen? Beetje naief van je.

on:

Vind het een grof schandaal als het daadwerkelijk gebeurt is, maar dit zou natuurlijk ook een mediastunt kunnen zijn. Tegenwoordig kan dat allemaal. Ik vind eigelijk dat als de media zulk soort leugens de wereld inslingert (als dit een leugen is) , Dat die gewoon zwaar beboet moet worden.

13 augustus 2010 om 19:51

Een land dat kernwapens is nou juist een land dat de VS Niet gaat aanvallen.
En een dictator is altijd gek.

13 augustus 2010 om 20:31

Ongelofelijke onzin. Dat Noord Korea een ongelofelijke dictatuur is, blijkt uit ooggetuigenverslagen/vluchtelingen die het land hebben weten te verlaten.

Dat Noord Korea een kernprogramma heeft, is zonder twijfel vast komen te staan. Dat valt gewoon niet te ontkennen.

Dat Kim Jong Ill nog steeds als leider geaccepteerd wordt, komt vooral door het feit dat hij als God wordt neergezet, min of meer onsterfelijk. Toen zijn vader overleed, de vorige Grote Leider, hebben ook door heel het land mensen zelfmoord gepleegd omdat voor hun het bestaan ophield. Tel daar de geoliede propaganda-machine bij (toegegeven het Westen heeft ook een propaganda machine) Maar in NK is deze machine ongeevenaard en kan een nederlaag in de Koreaanse oorlog omgezet worden in een klinkende overwinning

Edit: was voor Assyrian

13 augustus 2010 om 23:20

'als die kim jong il zo gek was zou die zich nooit als dictator staande kunnen houden.'

Juist ja, en dus waren Hitler en Stalin niet gek? Sorry hoor, geen sterk argument.

13 augustus 2010 om 23:30

Wel gek, maar tegelijkertijd ook slim.
Hitler en Stalin zouden nooit zoiets doen als wat in dit artikel wordt omschreven en Kim Jong Il ook niet.

Het is totaal onnodig, want hij bereikt er niks mee en dat ziet die zelf ook wel in.
De prestaties verbeteren niet, zijn macht vergroot niet en hij krijgt er geen geld bij het heeft alleen nadelen en daarom zal die het waarschijnlijk niet gedaan hebben.

13 augustus 2010 om 23:42

Daar ben ik het niet mee eens. Hitler en Stalin waren in zekere zin natuurlijk slim maar militair gezien nou niet zo geweldig. Stalin wist zich dat nog net op tijd te realiseren (door met name de oorlog tegen Finland, vóór Woii), Hitler (gelukkig) niet. We mogen blij zijn dat Hitler steeds meer zelf de touwtjes in handen wilde houden, ipv het aan zijn generaals over te laten. Hitler had op het laatst voor zowel zichzelf als Duitsland een zelfmoordplan, als wanhoopsdaad. Dus of Kim er al dan niet iets mee bereikt wil niet per se wat zeggen. en het internationale imago boeit hem al helemaal niet, of het moet zijn dat het beter is dat er slecht over je gepraat wordt dan dat er helemaal niet over je gepraat wordt / om met Oscar Wilde te spreken.

Het is natuurlijk onmenselijk hoe die dictator zijn eigen volk hersenspoeld en martelt dmv strafkampen. Iemand zou het land eens moeten kunnen bevrijden , maar Noord-korea is een van de weinige landen die een extreem sterk leger hebben en bovendien nog kernwapens bezitten dus zo brengt men de hele wereld in gevaar.

13 augustus 2010 om 20:13

Dat valt wel mee Pr - man, Het grote probleem is China de grote sponsor die altijd dat die Achterlijk Kim steunt. Zonder China was deze man er allang niet meer geweest. Kijk op You Tube naar docus over Nk. Erg interresant en daar zie je dat China er verantwoordelijk voor si dat dit bewind nog bestaat en wist je dat China ook ontsnappe NK vluchtelingen uitleverd aan Nk de dood tegemoet.,

13 augustus 2010 om 20:28

Ja , klopt helemaal wat je zegt. Alleen NK heeft samenwerkingsakkoorden met dat land terwijl vele NK het niet weten.

na die vernedering op het wk denk ik dat den-koreaanse bond nie eens toesteming krijgt om een wk of azie cup te spelen(want ze moge daar nie zomaar uit het land)

Belachelijk hier zeg op VZ, ik noem in mijn post dat ze die dictator van kant mogen maken, en de mods vinden het weer te erg. Wat een politiek correct geneuzel hier dan zeg. Ok dan, hij moet met applaus en een wereldwijde huldiging aftreden, chapeau voor onze lieve teddybeer, wat een held!

Noord-korea is een schande voor de mensheid.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren