Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: FIFA stuurt brief naar Noord-Korea in zoektocht naar info

Laatste update:

De FIFA probeert uit te zoeken of de verhalen over de Noord-Koreaanse ploeg kloppen. Volgens Aziatische media werden de internationals na het mislukte WK liefst zes uur toegesproken en werd Kim Jong-Hun ontslagen en naar een strafkamp gestuurd. Joseph Blatter heeft aangegeven dat de FIFA contact zoekt met de Noord-Koreaanse bond.

/

“We hebben gevraagd om meer informatie over de presidentsverkiezingen bij de nationale bond en tevens willen we weten wat er waar is van de verhalen over de nationale ploeg”, zei Blatter. “We wachten nog op een antwoord van de Noord-Koreaanse bond.” De kans dat zij zal zeggen dat de verhalen kloppen is echter bijzonder klein.

Noord-Korea is een communistisch land en hoewel de FIFA duidelijk in haar regels heeft staan dat de politiek zich niet met het voetbal mag bemoeien, heeft de staat wel degelijk een grote invloed op de Noord-Koreaanse voetbalbond. Van bondscoach Jong-Hun is na het WK in Zuid-Afrika in ieder geval niets meer vernomen.

Update 12:35 uur - FIFA schrijft brief aan Noord-Korea
De wereldvoetbalbond FIFA laat op haar officiële website weten dat zij middels een brief om meer duidelijkheid heeft gevraagd aan de Noord-Koreaanse voetbalbond. De bond is geschrokken over de berichten over Kim Jong-Hun, die naar een strafkamp zou zijn gestuurd. Noord-Korea heeft daar echter nog niet op gereageerd en de FIFA maakt hier nu werk van.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat land kennende zal hij geen rondvaart door de Noord-koreaanse grachten gekregen hebben.... Verbaast me wel dat Blatter zoveel moeite doet voor een ander

12 augustus 2010 om 12:47

ach ja kan hij weer een boete opleggen aan de overheid om zijn eigen zakken te vullen(mede)

Wat is het toch ook een walgelijk land zeg!
ben benieuwd waar die bondscoach dan wel gebleven is,
nah ja niemand is in dat land te volgen, bondscoach of niet!
het is echt een dictatuur, niemand is welkom daar

ik zou erg in elk geval geen coach willen zijn!

ik hoop voor die man dat ie nog niet dood is fso.
gewoon triest.

11 augustus 2010 om 14:09

wat bijna net zo triest is, is dat jij je post met 'whahaha' begint. Denk niet dat je hier over dient te lachen.

On: harde maatregelen zouden op zijn plaats zijn wanneer dit alles waar is. hoop ook dat andere sportbonden dan ook maatregelen nemen. dit is ongeoorloofd en heeft niks maar dan ook niks met sport te maken!! schandalig al zou maar de helft van dit verhaal waar zijn!

Wat erg is dat toch he. Als je met een kwalitatief slecht team niet doorkomt in 'de poule des doods' dat je dan gelijk naar een strafkamp wordt gestuurd. Je moet dan maar durven om bondscoach te worden van Noord-korea. Maar het was eigenlijk al een wonder dat ze het wk haalden.

12 augustus 2010 om 12:52

Klopt, maar ik weet niet of je een artikel in de Telegraaf rond de wedstrijd Noord Korea tegen Portugal hebt gelezen. Daarin stond een interview met de enige Noord Koreaanse man geloof ik die aanwezig was. Die man dacht zelfs nadat ze met 6-0 achterstonden, dat Noord Korea de beste ploeg was en met gemak zou winnen. Nou geloof ik niet dat dat zo was. Die mensen die zijn zo geïndoctrineerd dat ze nog werkelijk geloven dat ze de beste zijn. Als die filosofie wordt toegepast in Noord Korea, dan verbaast het me niks als we straks, en sorry alvast voor het taalgebruik, de beste man in een greppel dood terug vinden. Het is en blijft een regering daar in Noord Korea die er alles aan doet om iedereen in het gareel te houden. Het zou me ook niks verbazen als die spelers die zogenaamd weg waren gelopen, ook werkelijk weg waren gelopen en nu ook ergens in een strafkamp zitten.

Dat land moet je gewoon uitsluiten in bescherming van die mensen. Serieus niet normaal!!!

Zou nooit in dat land willen zijn!

12 augustus 2010 om 12:53

Eens! Het nationale elftal is gewoon een speeltje van de dictator, hij bepaalde zelfs dat ze aanvallend moesten spelen tegen Portugal. Het heeft niets met sportiviteit te maken daar, uitsluiten die handel.

En sinds wanneer mag de Fifa zich bemoeien met de politiek in een land?
Die mannen trekken zich daar niks van aan. Ik zie de kans dat ze eerlijk zullen antwoorden nog kleiner in, en ook al hebben ze die man naar een strafkamp gestuurd, de Fifa kan echt niks beginnen tegen Noord-korea. In het ergste geval sluiten ze het land uit van het internationale voetbal, erg zullen ze het niet vinden.

11 augustus 2010 om 11:08

Je hebt ook nog zoiets als morele plicht.

Maar goed het argument is dat de Fifa enkel kan controleren of politiek en sport gescheiden blijft door de politiek erbij te betrekken. Dus zo gek is dat niet in dit geval. Ik vind het wel fatsoenlijk van Blatter.

11 augustus 2010 om 11:41

Dit soort dingen doet Blatter alleen maar om het imago van de Fifa op te hemelen om de aandacht even van alle kritieken af te halen net als dat hij jongere scheidsrechters wil.
Zelf al werkte die mensen in een concentratie kamp je kan daar toch niks aan doen dat weet die fifa denk ik ook wel als ze daar kernwapens kunnen maken terwijl ze onder druk van VS zitten kunnen ze ook wel een paar voetballers even laten verdwijnen De fifa wil gewoon de aandacht van de nieuwe technologie afhouden om dit zo lang uit te stellen denk je dat de pers vragen stelt over Noord-korea nee iedereen vraagt steeds over de nieuwe technologie en de Fifa wil maar niet reageren

11 augustus 2010 om 14:13

NOU NOU , zo kan je met elk verhaal de fifa wel in een slecht daglicht stellen.fifa heeft gewoon regels,wanneer deze regels niet nagekomen worden,moet de fifa de desbetreffende bond straffen en in dit geval zeker uitsluiten van elk internationaal tournooi! er staat nergens in de tekst dat de fifa het regime in noord koreo omver wil gooien of beinvloeden, enkel dat ze willen weten of hun(fifa) regels nageleefd worden.

zo slecht hebben ze het toch niet gedaan, naar vermogen gepresteerd de eerste 2 wedstrijden. En de laatse wedstrijden was het gewoon op. Om nu direct de coach in vieren te delen! Wat hadden ze dan verwacht daar de finale? Mega moeilijke poule. Zal een brief schrijven naar spoorloos, of naar Vermist.

11 augustus 2010 om 10:44

Eerste 2 wedstrijden goed gedaan? De wedstrijd tegen Brazilië was redelijk, maar 7-0 tegen Portugal vind ik nou niet iets om trots op te zijn...

11 augustus 2010 om 10:57

@hilario.

Ik weet niet wat jij van Noord-korea verwacht maar de slechtse speler van Portugal is nog 3 klasses hoger als de beste van Noord-korea dusja, ik denk dat ieder andere coach en deze ook wel trots mag zijn als ze maar met 2-1 van Brazilie verliezen. Tjah dat je daarna 7-0 verliest dan kan je de spelers niets verwijten want de kwaliteit is er simpelweg niet.

11 augustus 2010 om 11:32

Nou, in de eerste helft tegen Portugal was Noord-korea gewoon de bovenliggende partij. Pas in de tweede helft stelden ze(vooral door fouten van de Koreanen) orde op zaken bij Portugal

11 augustus 2010 om 11:37

Niet met je eens. Die Noord-koreaanse Rooney kan echt wel voetballen.

11 augustus 2010 om 12:14

Bijkomend probleem was ook dat de wedstrijd tegen Portugal ook de enige wedstrijd was die werd uitgezonden in Noord-korea, en als je dan 7-0 verliest dan is dat slechte propaganda. Noord-korea heeft een matig team, maar 7-0 tegen Portugal is wel erg slecht. Maar verder vond ik ze tegen Brazilie en Ivoorkust nog aardig voetballen.

Natuurlijk kan het niet in deze tijd dat er onduidelijkheid is over de gevolgen van dit wk voor de spelers en de bondscoach. Ik denk niet dat we van de spelers nog veel weerhoren, en van de bondscoach helemaal niet. Blatter kan nu wel onderzoek doen, maar je komt niet makkelijk Noord-korea binnen. En als dat uberhaupt lukt dan hangen ze wel een kletspraatje op waarin de bondscoach het goed heeft.

ja aan die koreaanse bond heb je toch niets als je vraagt of het waar is
ze moeten gewoon die ex-bondscoach spreken dan weet je pas de waarheid..

11 augustus 2010 om 10:45

Nee hoor, want dan zal die gewoon zeggen dat er niks met hem gebeurd is en dat het allemaal uitstekend gaat!

11 augustus 2010 om 10:55

och ja die zetten ze zeker ook weer onder druk

Sport en politiek gaan niet samen....

Dus de politiek van een land mag zich niet bemoeien met het voetbal, maar de Fifa mag zich wel bemoeien met de de politiek van een land...typisch....

Als de Fifa zo begaan is het met het lot van de Noord-koreanen, dan hadden ze ze moeten uitsluiten van deelname.

11 augustus 2010 om 11:07

De Fifa is voor een deel verantwoordelijk voor de gevolgen van het WK. Dit is daarnaast echt niet in het eigen belang van de Fifa. Je kunt deze politieke inmenging van de Fifa dus niet vergelijken met hoe ze dat in bijvoorbeeld NL en BE willen doen. De Fifa kan verder hoogstens wat druk uitoefenen door het land uit te sluiten van internationaal voetbal en dat is misschien ook de beste optie.

Niet alles wat de Fifa doet is slecht en dit zeg ik als een groot criticus van deze organisatie.

Blatter gaat op onderzoek, dus die coach is momenteel allang geexecuteerd. Hoe ongenuanceerd dit ook klinkt.

Dat dit nog bestaat. Ze moeten het land bevrijden vind ik, die arme mensen daar hebben totaal geen idee van hoe het werkelijke leven is.

Wat schiet je ermee op om je land zo te regeren?

11 augustus 2010 om 11:23

Bevrijden ?
Van het moment dat je dat doet, krijg je een paar kernkoppen op je afgestuurd.
Er is maar 1 man die daar de macht heeft en zn wil is wet.
Ze mogen al trots zijn dat ze zich hebben kunnen kwalificeren voor het WK en dat ze zelfs een doelpunt hebben kunnen maken tegen Brazilië.
Die spelers en de hele entourage zouden moeten ontvangen zijn als helden !
Maar nee daar krijg je direct een donderspeech en wordt je naar een strafkamp gestuurd.
Die mensen vreesden wrslk voor hun leven, verschrikkelijk toch en dat alleen maar omdat je de poulefase van het WK niet hebt overleefd.

11 augustus 2010 om 12:19

Die arme mensen hebben inderdaad geen idee en willen daarom ook niet bevrijd worden. Ze denken dat hun president een held is en hebben alles voor hem over. Ik zag een keer op tv waarin Noord-koreanen een virus hadden opgelopen en blind waren, een simpele operatie was genoeg om weer te kunnen zien. Deze operatie kon alleen in Zuid-korea worden uitgevoerd, en hiervoor werd een uitzondering gemaakt, want normaal kom je als Noord-koreaan het land niet uit. Nadat ze weer konden zien was het eerste wat ze deden een afbeelding van hun president opzoeken en hem bedanken voor deze mogelijkheid. Ze waren van mening dat ze dankzij hem weer konden zien. De waarheid is echter dat ze door die president bijna chronisch blind waren geworden, en voor veel mensen kwam dit ook te laat.

In Noord-korea is er zoveel censuur dat alles wat ook maar een beetje negatief is over Noord-korea of de president wordt verboden. De mensen daar weten niet beter en een bevrijding kan rampzalige gevolgen hebben.

De fifa zou dit land moeten uitsluiten voor toernooien, maar daar help je de mensen nog weinig mee.

11 augustus 2010 om 12:35

Precies, dat is onvoorstelbaar. Eigenlijk hoop je er gewoon op dat daar een enorme natuurramp plaatsvind, dat ze is een keer hulp van andere landen nodig hebben. Misschien beseffen ze dan dat samenwerken met andere landen helemaal zo slecht nog niet is.
Een gekke dwaas aan de macht die zijn volk afslacht en dan ook nog is als held beschouwd worden.

11 augustus 2010 om 12:39

Ik denk niet dat hij de hulp accepteert, zolang hij het maar goed heeft. Het zegt al genoeg dat de gemiddelde Noord-koreaan 20cm kleiner is dan de gemiddelde Zuid-koreaan, terwijl ze allebei grotendeels hetzelfde voedsel consumeren. Dit is gewoon te wijten aan ondervoeding, terwijl de president kaviaar en champagne uit alle windstreken laat invoeren voor eigen gebruik.

Ik denk dat het gewoon wachten is totdat deze dictator er niet meer is, en dan hopen dat hij geen zoon heeft die net zo krankzinnig is.

11 augustus 2010 om 13:16

Dat zal wel want die wordt dan natuurlijk op de zelfde manier opgevoed. Maar voor de goede hoop, Kim-yung-il is al erg oud en er gaan geruchten dat hij zelfs al overleden zou zijn. (Al wens ik niemand dood natuurlijk)

11 augustus 2010 om 11:21

Vreselijke situatie voor die man. Als Fifa echt achter het eigen beleid zou staan, zouden ze het voetballand Noord-korea al jaren eerder hebben moeten boycotten. Mij een raadsel waarom dit niet gebeurd is.

En dan zitten wij soms te zeiken dat we onterecht verloren hebben of onterecht gelijkspel hebben gespeeld.
Terwijl er daar mensen worden mishandeld vanwege een verloren wedstrijd, het is echt te triest voor woorden.

Wat Blatter nu doet had hij al moeten doen op het moment dat N-korea zich had geplaatst voor het wk, eerder zelfs! Vreselijk was het om te zien dat ze een handjevol ''fans'' hadden en dan waren het niet eens N-koreanen! Daar komt nog bij dat ze waren ingehuurd.

Je zult maar een Noord-koreaan zijn
Stel je bent de bondscoach

Op het pak slaag na tegen Portugal hebben ze het niet eens zo slecht gedaan!
Je mag het heldhaftig noemen dat hij deze ploeg heeft willen coachen om vervolgens op het WK te komen in de poule des doods.

Ik heb respect voor de man en de ploeg. Respect is helaas een woord wat ze niet kennen in Noord-korea. Dat zie je wel aan de jarenlange pesterijen tegen buurland Zuid-korea.

Zolang daar dat mensonwaardig regime heerst kun je ze beter uitsluiten. Dan hoeven mensen die het goed bedoelen met het land, in bijvoorbeeld sport, niet naar een strafkamp omdat ze niet voldaan hebben aan de belachelijke eisen van mister terrible himself.

Grappig dat iedereen meteen gelooft in de worden van een radio die gewoon pure Amerikaanse propaganda is, Amerika zijn zelf de slechten van de wereld en proberen dit steeds op andere afteschuiven, niemand weet wat er met ze gebeurd is ook niet dat 'zuid-koreanse' radiostadion dat door Amerika word gefinancierd.

11 augustus 2010 om 14:22

oh je jebt gelijk man...noord-korea is hartstikke democratisch, de mensen hebben bergen met geld en overvloeden aan eten. mishandelingen en executies vinden daar niet plaats en zelfs de dieren worden er elke gemasseerd...

wat je vertelt over amerika is waar..net zo goed als wij nederlanders er mee meedoen..maar dat maakt noord korea niet eens tot een paradijs...
wanneer jij bijvoorbeeld ontzettend lelijk bent, en ik ook. en ik scheld jou uit voor lelijkerd. is het dan ineens niet waar omdat ik het zeg?

12 augustus 2010 om 12:54

Wat Babelagtig al zegt, het staat allang vast dat ze het met mensenrechten niet zo nauw nemen in NK. Je word daar wel degelijk geexecuteerd zodra je iets fout hebt gedaan. Dat NK niet eens moeite doet om te bewijzen dat het niet zo is, zegt voor mij al genoeg

Je denkt toch zeker niet dat N Korea dat zal zeggen toch, lol. Blatter heeft geen andere keuze dan het op deze manier maar gewoon te vragen en we moeten noord Korea ook gewoon respecteren.

12 augustus 2010 om 12:50

Moeten we ze respecteren? Hoe kan je dit nu respecteren? Zou jij het nog respecteren als je naar een strafkamp word gestuurd als je als sportman een slecht toernooi speelt in wat voor sport dan ook?

12 augustus 2010 om 13:21

Als je van te voren weet dat je moet presteren en alles moet geven voor je land is het normaal dat je dan gestrafd word doormiddel van een werkkamp, uiteraard mogen er dan geen folteringen enzo plaatsvinden maar extra training is heel normaal

12 augustus 2010 om 14:22

Maar wat verwachten ze dan in Noord Korea? Dat ze maar even van Portugal winnen? Het is al een prestatie te noemen dat ze überhaupt naar de Wk mochten. Op Portugal na hebben ze ook nog 2 sterke wedstrijden op de mat gelegd dus dat ze niet gepresteerd hebben vind ik onzin, je moet wel realistisch blijven als land. En dat is hier totaal niet het geval. Dat je het al goed praat dat deze man naar een strafkamp is gestuurd vind ik zelf belachelijk. Een strafkamp is goed voor een crimineel, niet voor een man die zich aan de wetten houd.

Kim Jong-hun niet de kutste baan ter wereld vroeg me af hoe hij tijdens de loting zat

Goede actie van de Fifa. Die mensen mogen nauwelijks het land uit, en bij het geringste beetje kwaad worden ze afgemaakt. Hopelijk wordt Noord-korea ooit nog een keer veroverd of opgeheven.

Ik denk trouwens niet dat het bij de trainer alleen gebleven is.

Ik keur het zeker niet goed wat er in Noord-korea gebeurt, maar waarom moet Blatter er zich weer mee bemoeien. Hier heeft de Fifa helemaal geen inspraak in, die man denkt dat ie de wereldleider is volgens mij. Laat is zich lekker bezig houden met elektronische hulpmiddelen of nog liever gewoon opstappen.

Ik keur het zeker niet goed wat er in Noord-korea gebeurt, maar waarom moet Blatter er zich weer mee bemoeien. Hier heeft de Fifa helemaal geen inspraak in, die man denkt dat ie de wereldleider is volgens mij. Laat is zich lekker bezig houden met elektronische hulpmiddelen of nog liever gewoon opstappen.

12 augustus 2010 om 12:47

Daar heb je het mis. De Fifa mag zelf bepalen wie er wel en niet mee mogen doen en heeft daar regels voor. Een van de belangrijkste regels voor Nationale Bonden is dat de politiek zich niet met het voetbal mag bemoeien. Althans, geen directe invloeden op het voetbal. Mag natuurlijk best regelgeving zijn rondom voetbalwedstrijden. Maar geen invloed op wie welke functies heeft, en welk beleid er gevoerd moet worden.

Als blijkt dat in Noord Korea dit wel het geval is kan Blatter daar weinig tot niets aan veranderen. Hij kan echter Noord-korea wel sancties opleggen op voetbal gebied. Zoals uitsluiting, punten in mindering bij kwalificatie, of wedstrijden alleen buiten Korea. Natuurlijk kan hij geen wereldproblemen oplossen, maar voetbal kan wel een klein beetje helpen om druk te zetten op regimes die alle regels aan hun laars lappen. Want vaak gaat de bemoeienis van de overheid met het voetbal gepaard met bemoeienis in tal van andere zaken, zoals bijvoorbeeld een zeer beperkte vrijheid van meningsuiting.

Ik vind het dan ook juist belangrijk dat een instantie als de Fifa haar kop niet in het zand steekt.

12 augustus 2010 om 12:48

Het is volgens de regels verboden dat een overheid zich bemoeit met de voetbalbond de Fifa staat hier dus wel degelijk in zijn recht zich ermee te bemoeien.

Ik mag hopen dat de beste man nog wel in leven is

blatter is een smicht!nu effe de aandacht ergens anders op zette!en die man is ook alleen bezig met waneer er verkiezinge komen bij de bond.echt een rare man,wanneer kome er verkiezinge bij de fifa?deze man moet echt weg!

@locomocro. De nieuwe verkiezingen worden in 2011 gehouden. Natuurlijk probeert de Fifa zichzef hier een goede naam te bezorgen, maar het is natuurlijk van de zotte, dat dit nog kan in de wereld. Maar de Verenigde Staten grijpt niet, omdat er geen politieke belangen bij meespelen.

12 augustus 2010 om 12:47

De VS is een bondgenoot van Zuid-korea. Zodra de ruzie tussen die 2 (noord en Zuid) weer eens uit de hand gaat lopen zal de VS wel degelijk ingrijpen. Het zou me niks verbazen als ze er juist naar smachten om in te grijpen, het is alleen maar wachten op het juiste moment.

Noord-korea gewoon voor altijd uitsluiten van nationale wedstrijden. Dit kan gewoon niet, erg triest voor spelers en trainer

12 augustus 2010 om 12:42

voor altijd gaat wel heel erg ver.

Je weet nooit hoe het over een x aantal jaar zal zijn. Ik zie het niet 1,2,3 veranderen. Maar je weet het nooit.

12 augustus 2010 om 12:44

Zolang er zo'n idioot aan de macht staat is het wel aan te raden. Aangezien zijn zoon hem zal opvolgen zal het nog een tijdje op deze manier doorgaan.

12 augustus 2010 om 12:45

Ik ben het wel met spartaann eens, de komende 30 jaar veranderd er toch niets in dat land. Wanneer de huidige grote leider sterft dan staat zijn zoon alweer klaar om het stokje over te nemen. De manier waarop N-korea haar trainer en spelers behandeld is mens onwaardig en ontoelaatbaar.

12 augustus 2010 om 13:10

Ja de komende 30 jaar, maar dat is niet voor altijd.

Ik kan wel raden wat er nu in prullenbak van het staatshoofd van noord-korea ligt

Dit is eigenlijk gewoon te gek voor woorden. Blatter doet er goed aan dit te doen, hoezeer ik deze man ook verafschuw. De Fifa zou eigenlijk Noord Korea moeten forceren wedstrijden buiten Noord Korea te spelen, zodat er vanuit Fifa oogpunt controle is wat er gebeurt en op die momenten geen Noord Koreaanse officials erbij laten, zelfs geen beveiliging, laat dat maar aan de rest van de wereld over. En anders gewoon punten in mindering.

Ik vind het zo'n verschrikkelijk land, maar het nationaal elftal speelde echt niet slecht voor hun doen. Ze speelde vol ambitie en met veel passie, maar of dat veel uit maakt voor de staatshoofd. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat zo'n land makkelijk wereldkampioen word. Je zou daar maar geboren zijn.

Waar maakt Blatter zich druk om, zolang zijn Fasitische Fifa zijn gang kan gaan, zit hij ook gebakken.

Politieke inmenging. Hij stelt wel politieke eisen aan landen als hij op bezoek komt, dus hij mag zich bij alle landen politiek inmengen, maar niemand mag zich in zijn teritorium begeven.

Voor alle duidelijkheid, keur ik de geruchten rondom het team van Noord Korea af, maar de laatste die daar iets over mag zeggen is Blatter.

12 augustus 2010 om 14:24

De enige die daar wat over kan zeggen is Blatter. Ik juich hem in deze zaak dus ook gewoon toe.

Zielig datr mensen altijd constant Blatter moeten aanvallen als hij op wat voor manier dan ook op het nieuws komt. Tuurlijk heeft hij fouten gemaakt en blijft hij bij sommige zaken dom koppig, maar het is niet zo dat alles rond hem per definitie slecht is voor het voetbal.

Ik durf zelfs te zeggen dat 70% van de mensen hier die zulke teksten over Blatter roepen gewoon domweg anderen aan het napraten zijn, zonder echt te beseffen waarom ze dat vinden.

Dat hij hier ingrijpt is gewoon heel goed, in dat vreselijk land zal er wss niemand meer malen om de gezondheid van de coach en spelers, dat de fifa dan nog de moeite doet om dat wel te doen is alleen maar prijzenswaardig te noemen.

Het blijft toch vreemd dat we in zulke moderne tijden met zulke regimes te maken hebben. Niet eens gestoorde enkelingen, maar gewoon hele naties die zich laten leiden door zulke idiote praktijken, dat opzich is al een wereldwonder te noemen eigenlijk........

Noord-korea is ook gewoon een dictatuur. Maar mensen jullie moeten niet vergeten dat dit geruchten zijn. Niks is voor buitenstaanders zeker in Noord-korea. Dus ga nu niet allemaal denken dat hij naar Auschwitz is gestuurd. USA is een bondgenoot van Zuid-korea en daar komt toch veel media vandaan, dus het zal misschein wel meevallen wat er allemaal gebeurt is in Drpnk. Ik hoop dat er niks aan de hand is.

Maar het laatste wat je moet doen is problemen maken met NK, beste blatter.

Dit lieg ik niet: Op papier is het Noord-koreaanse leger met 1,1 miljoen manschappen het vierde ter wereld - na de VS, China en Rusland

Ik heb namelijk een presentatie gemaakt over NK

Goede actie van de Fifa maar een actie die niks zal uithalen. Denken ze nou werkelijk dat Noord-korea een brief terug gaat sturen met daarin: Ja, we hebben de bondscoach naar een strafkamp gestuurd en hebben hem ook vreselijk mishandeld, bovendien zullen de spelers de volgende weken ook een zware straf opgelegd krijgen..

De Fifa zal nooit een brief terug krijgen. Het is gewoon zielig dat een bondscoach zijn best doet om de team nog een goede naam te geven op een wk en daarvoor gestraft wordt (als alles waar is). Zo wil niemand daar profvoetballer worden als ze zo op hun kop krijgen...

Je kunt het beleid van Blatter en de Fifa nog zo hard afkeuren, dat ze zich nu met deze zaak bemoeien is niet mee dan terrecht . De Fifa is verantwoordelijk voor het mondiale voetbal en is dus ook de overkoepelende organisatie van de Noord-koreaanse bond. Als de berichtgeving ook maar enigsinds waar zijn vraagt dat om keiharde maatregelen om zowel de reputatie van het wereldwijde voetbal als de Noord-koreaanse spelers zelf in bescherming te nemen.

de wedstrijd n.korea-portugal kan volgens mij wel een dramafilm van gemaakt worden toch?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren