'Overgang Sulejmani na duel met PAOK aan de orde'

Zaterdag, 31 juli 2010 om 08:20

De overgang van Miralem Sulejmani op huurbasis naar West Ham United wordt naar verwachting na het tweede duel met PAOK Saloniki afgerond. De Engelse club neemt het hele salaris van de Serviër over en Ajax heeft dat geld nodig voor de transfer van Mounir El Hamdaoui, schrijft De Telegraaf zaterdag.

/

Hoewel Ajax er dus bij gebaat is dat Sulejmani zijn zin krijgt en alsnog vertrekt, is er geen haast bij de verhuur van de speler. Aangezien El Hamdaoui niet speelgerechtigd is voor het duel tegen PAOK in de derde voorronde van de Champions League en Ajax niet ruim in de aanvallers zit, is elke speler bruikbaar.

Ajax moet woensdag in Griekenland in een zeer vijandige omgeving proberen de teleurstellende 1-1 in eigen huis goed te maken tegen PAOK. Als het daarin slaagt is El Hamdaoui voor de vierde en laatste voorronde wel speelgerechtigd.

Live wedden op voorbereidings wedstrijden

Poll

Ajax zal Miralem Sulejmani dit seizoen niet missen als hij vertrekt

Welke Ajacied is getransfereerd naar Real Sociedad? Speel de Transfer Quiz!

31 juli 2010 om 08:39
#1

Als je bij Ajax niet aan het spelen toe komt... waarom dan wel bij West ham? wellicht dat wat vertrouwen hem goed gaat doen, maar ik twijfel toch of deze stap echt zin heeft voor hem

31 juli 2010 om 09:13
#22

West Ham heeft een matige ploeg, alleen de competitie waar Sulejmani in komt te spelen is sterker. En een verhuur kan soms wonderen doen.

31 juli 2010 om 09:57
#42

sorry dat ik het zeg maar daar zitten toch aardig wat spelers die hier makkelijk meekunnen.nederlandse clubs hebben ook maar middelmatige spelers.alles wat er boven uitsteekt is hier zo weg

31 juli 2010 om 10:23
#49

Mido was daar voorig seizoen aan verhuurd en bakte er niks van het is niet echt een goede ploeg

31 juli 2010 om 10:34
#53

Het is natuurlijk niet zo dat omdat die top 4 zo goed is dat de rest van de competitie even goed is. Ajax zou ook in Engeland waarschijnlijk met deze selectie wel voor Europees voetbal strijden. Overdrijven is ook een vak wat betreft engeland jongens

31 juli 2010 om 12:30
#70

Maar buiten de top 4 zijn de andere clubs ook gewoon goed.

31 juli 2010 om 13:24
#85

forzafcut, ajax zal kansloos zijn tegen de top 6 eerder .

31 juli 2010 om 13:28
#87

jwchris, jouw opmerking is eerder kansloos. Hoe goed een team ook mag zijn, er is altijd een kans dat ze verliezen. Was dat niet het geval geweest dan was ik nu wel miljonair (lees: unibet, bwin).

31 juli 2010 om 13:48
#90

jwchris, Engeland heeft volgens mij 7 of 8 europese plaatsen te verdelen. Zou Ajax daar niet om mee kunnen strijden? Van teams als West Ham, Wigan of Birmingham kunnen ze het echt wel winnen. Het verschil in de kracht tussen de competities is het verschil tussen de lagen van de competitie. De middenmoters in Engeland zijn beter als onze, de toppers zijn beter als onze toppers. Betekend niet dat de middenmoters hier meteen topclubs zouden zijn...

31 juli 2010 om 08:40
#2

hopen dat sulje vrij in zijn hoofd wordt en regelmatiger in zijn prestaties wordt.. talent zeker maar te wisselvallig en teveel concurentie dus denk een win-win situatie.. en dan maar hopen dat hij zich volgend seizoen wil revancheren en aan ons laat zien waarom ajax zoveel vertrouwen in hen heeft..

31 juli 2010 om 08:40
#3

goed nieuws voor ajax, hoop dat hij daar wel aan spelen toekomt, en dat hij weer kan opbloeien...

31 juli 2010 om 08:42
#4

mickey heeft veel aandacht gehad in msterdam
Zowel van van basten als van Jol
Het is een jongen die snel bij de pakken
neerzit en die mentaliteit zal moeten veranderen
anders gaat hij het nergens redden.

31 juli 2010 om 08:45
#5

W H U succes ermee !
Daag Mickey

31 juli 2010 om 08:47
#6

Wees dan wel slim Ajax, en spreek geen optie tot koop af. Anders bloeit die op, en is die weg!

31 juli 2010 om 12:51
#75

En sowieso mogelijkheid tot terugkeer in winterstop wanneer het nodig is... en bepaald aantal wedstrijden af laten spreken dat hij zeker moet spelen en dat ze anders een bedrag bovenop het huurbedrag moeten betalen. Want hem huren en dat ie dan maar een paar keer invalt daar heb je als Ajax ook niks aan.

Aangepast op Zaterdag, 31 juli om 12:52 door Ajacied777.

31 juli 2010 om 08:55
#7

Hoelang staat Mickey eigenlijk nog onder contract bij Ajax...je moet er toch niet aan denken dat hij
straks gratis de deur uitloopt...

31 juli 2010 om 09:08
#16

Sulejmani heeft op 9 juli 2008 een contract getekend voor vijf jaar... Hij staat dus nog drie jaar onder contract.

Ik hoop dat 'ie enorm opbloeit bij West Ham en dan heel snel verkopen. Die jongen is veel te duur voor Ajax en heeft een enorm afbreukrisico

31 juli 2010 om 18:26
#115

Ja precies, maar ik vond op het moment dat hij door van Basten werd aangetrokken het een hele goede actie. Ik dacht wauw, dat kan wel eens een hele goede investering zijn. Nu ben ik daar iets minder positief over

31 juli 2010 om 08:58
#8

Als Ajax slimmer was geweest hadden ze hem uitgeleend aan een nederlandse club zoals Az of Heerenveen. Ik denk dat hij dan met minder druk meer aan spelen toekomt en zodoende meer kans heeft om op te bloeien. Ik denk niet dat de speelwijze van West Ham veel overeenkomsten zal hebben met Ajax.

31 juli 2010 om 09:52
#38

West Ham speelde het afgelopen seizoen juist zeer attractief voetbal, het is dus te hopen voor Sulejmani dat Avram Grant de speelwijze niet verandert.

31 juli 2010 om 11:56
#67

hehe eindelijk iemand die er verstand van heeft!
goed opgelet.
west ham is de beste keus die sulejmani kon maken!

31 juli 2010 om 08:58
#9

Mikky weg is prima, maar wel graag een rechtsbuiten erbij dan, sarpong is geen rechtsbuiten en urby speelt 80% van de wedstrijden zwaar onder de maat dus dan is het voorin slecht bezet zeker met een schorsing of blessure.
En hoop dat sule zijn draai vind en ajax alsnog terug kan betalen, of door volgend jaar goed te presteren of door een leuke transfersom

31 juli 2010 om 09:59
#43

mikky is ook geen rechtsbuiten,dus wat je nu zegt is beetje onzin.die jongen hoort op links of 10

31 juli 2010 om 10:17
#48

Suarez kan links en rechts spelen, dus je kunt schuiven, zonder mikky heb je gewoon minder mogelijkheden en omdat urby of eriksen nog linksbuiten kan heb je rechts na suarez heel weinig. sarpong tel ik niet mee, komt nog steeds tekort en verkeerde positie voor hem.

31 juli 2010 om 14:35
#97

Als je kunt lezen staat er ajax heeft het geld nodig om El hamdaoui te kunnen betalen dus er komt er echt geen aanvaller bij hoor, het is triest want eriksen op de flanken is werkelijk waar niet om aan te zien emanuelson gaat wel, maar ook sarpong komt heel wat te kort dus er blijft dan maar weinig over.

31 juli 2010 om 09:03
#10

Ik vind Urby juist weer opbloeien..eind vorig seizoen speelde hij goed en ook tegen Paok ging er van hem best wat dreiging uit..

31 juli 2010 om 09:04
#11

Dan is het wel slecht gesteld als je een speler moet verhuren om een speler kunnen te betalen.

31 juli 2010 om 09:27
#28

Geloof vooral alles wat je in de telegraaf leest.... Ze moeten helemaal niets. El Hamdaoui wordt in termijnen betaald. Daar hoef je geen speler voor te verhuren. Dat beetje geld wat dan vrij komt....

31 juli 2010 om 15:57
#99

Nu is het wel vaak zo dat de Telegraaf erg goed ingelicht is over wat er binnen Ajax speelt. Ze waren de eerste die met het nieuws van El Hamdaoui kwamen, de eerste die de problemen achterhaalden en ook de eerste die met de transfersom kwamen. Waarom zou dit niet waar kunnen zijn, Ajax moet bezuinigen toch?

31 juli 2010 om 18:20
#114

De media maakt ervan dat ze hem moeten verhuren om El Hamdaoui te betalen. Maar ondertussen zijn ze wel met Mido bezig he die ook zn portie geld verdiend......dus wat klopt er dan niet aan het verhaal van de media.....juist ja.

31 juli 2010 om 09:05
#12

Dit zou een hele domme zet zijn van Ajax.

Sulejmani heeft ons 16 miljoen euro gekost en heeft er het 1ste en 2de seizoen niets van gebakken. Nu hij eindelijk fit oogt en ook enthousiast gaan we hem verhuren. Erg dom. Zeker omdat we al niet zo breed zitten in de goede aanvallers. Suarez, El Hamdaoui, Emanuelson.........

31 juli 2010 om 09:06
#14

Vind ik ook maar zoals je leest volgens telegraaf moeten ze.

31 juli 2010 om 12:54
#77

En de Telegraaf is de meest betrouwbare krant die het de afgelopen 2 weken zeker nog geen 50x mis heeft gehad in allerlei transferzaken ....

Jol heeft 1,5 week geleden allang aangegeven dat Sulliej niet beschikbaar is voor een verhuur. En dat er juist aanvallers bij moeten komen i.p.v vertrekken.

Aangepast op Zaterdag, 31 juli om 12:55 door Ajacied777.

31 juli 2010 om 15:59
#100

Vergeet 1 ding echter niet, als Ajax ergens achteraan zit wat vervolgens in de krant komt dan nemen supporters vaak aan dat het wel goed zal komen. Als Ajax vervolgens deze jongen niet binnen hengelt omdat hij niet wil, te duur blijkt of what ever dan heeft de krant het automatisch fout. Het is echter niet de schuld van de krant dat Ajax een speler waar ze interesse in hebben niet binnen halen, of zie ik dit nou fout?

31 juli 2010 om 09:13
#21

Daarin ben ik het wel met je eens, hij oogt nu eindelijk fit en heeft goed gespeeld in de voorbereiding. En wie moet je erin zetten indien Suarez, El Hamdaoui of Emanuelson wegvalt? Zeegelaar voor Emanuelson kan nog wel, maar er is zeker nog een rechtsbuiten nodig en een spits nodig.

31 juli 2010 om 09:55
#40

@hen_nie: Inderdaad je houd helemaal niets meer achter de hand en ik twijfel ook of dit daarom echt waar is. En wat gaat Ajax aan een verhuur bereiken? Helemaal niets, je bereikt er niets mee alleen dat zijn contract weer een jaar korter is of zal Ajax hopen dat hij bij West Ham weer opbloeit zoals in de Heerenveen tijd en dat ze hem dan kunnen verkopen voor 10miljoen om het verlies zo min mogelijk te houden?

31 juli 2010 om 12:38
#72

helemaal mee eens, mickey oogt fitter en scherper dan de afgelopen 2 jaren. als ie een kans krijgt en zn draai vindt dan kan ie samen met suarez en el hamdaoui een mooie aanval vormen. als je hem nu wegdoet heb je eigenlijk niks meer achter de hand.

31 juli 2010 om 09:06
#13

Hopelijk zet hij zich tegen Paok nog een keer helemaal in voor Ajax en daarna wens ik hem alle succes bij West Ham United. Hij heeft het helaas nooit waargemaakt, maar misschien bloeit hij wel helemaal op bij West Ham United. Daarom hoop ik ook dat er geen optie tot koop is bedongen door die club, want het zou maar zo lopen dat hij daar de sterren van de hemel speelt en dan voor een prikkie weg mag.

31 juli 2010 om 09:08
#15

Mickey Suc6 hoop dat je veel speelt en je draai vind.
misschien kan je ons nog even helpen tegen Paok.

Urby speelt toch op links? vind die Zeegelaar links ook zeer gevaarlijk, heeft veel potentie om ook een topper te worden.

Denk dat hij na een goed seizoen in PL verkocht kan worden want die raakt nooit meer ingespeeld.

als ze nou wat verkopen v/d Wiel bijv. kunnen ze dan niet Dembele kopen? of Beerens?

31 juli 2010 om 09:09
#17

Wat een drama die jongen, hopen dat ze hem daar willen houden

31 juli 2010 om 09:49
#35

zijn mentaltiteit is zeker drama, maar hij heeft ooit bij heereveen bewezen dat hij dus wel degelijk aardig kan voetballen, dat talent kan nooit inneens verdwenen zijn.. ik zou hem nooit verhuren, altijd nog beter dan mido.. alleen een cursus hoe gedraag je je als prof, laat hij het cafe mischien eens links liggen.. dan kan het zeker nog wat worden met hem..

31 juli 2010 om 09:11
#18

dit betekent dus dat Ajax binnenkort met nieuwe spelers aankomt, want anders laten ze hem niet gaan. Hopelijk bloeit hij daar weer helemaal op, want hij kan echt goed voetballen. Zou mooi zijn als hij er volgend jaar staat.

Hij kan fantastisch voetballen, maar bij Ajax krijgen ze nog niet aan de praat. Mentaal is hij nog niet sterk maar hopelijk leert hij dat in Engeland zodat Ajax volgend jaar weer kan beschikken over een supergoede Mickey

31 juli 2010 om 09:14
#23

lees jij de stuk wel ze moeten verhuren om een andere kunnen betalen ???

31 juli 2010 om 09:26
#27

Ja dat maakt de media ervan vriend. Die hebben we de afgelopen week al vaker zien schutteren met informatie. Ajax is bezig met Mido. En kan Sulejmani verhuurd worden. Maar ze moeten dan wel opschieten.

31 juli 2010 om 09:27
#29

Dat is waar ja maar blijft vreemd he.

31 juli 2010 om 13:18
#84

uiteraard heb ik het stuk wel gelezen, maar ze hebben weinig voorhoede spelers en dan hebben ze een goede gaan ze hem verhuren.

dus 1+1=2, ze hebben te weinig voorhoede spelers, ze laten juist een voorhoede speler vertrekken dus een logisch gevolg ervan is dat ze ver zijn met een vervanger.

31 juli 2010 om 09:12
#19

Ik begrijp Jols keuze eigenlijk wel! We weten allemaal dat Sulejmani niet tot zijn recht komt in een 4-3-3 systeem. Aangezien we nu met Mounir en Luis spelen, zal je Sulejmani opnieuw een seizoen op de bank gaan zetten. Nu verhuur je hem voor een jaartje, je verkoopt Luis volgend jaar, en haald Mickey dan weer terug!

31 juli 2010 om 09:12
#20

Kijk dat het verlies op zeg maar 27 mil komt naar het kopen el ham snap ik ook.
Maar door dat moeten krijg ik steeds meer twijfels in de sommen wie steeds door sluimeren.

31 juli 2010 om 09:22
#24

Welk verlies????

31 juli 2010 om 09:24
#25

De verlies staat op 21 mil door de koop elham kom je op 26 mil plus loon op 27 mil zeg maar .

31 juli 2010 om 09:40
#31

het is weer een nieuw jaar he.......

31 juli 2010 om 09:50
#36

Dat je afgelopen seizoen een verlies had van 21 miljoen hoeft niet te betekenen dat het automatisch nu 27 miljoen wordt, 21 miljoen was vorig boekjaar dus begin je nu weer op 0 dat er een paar spelers weg zijn met giga salarissen scheelt heel veel, het is belangrijk de champ leage te halen. En Mickey is ook een grootverdiener die op de bank zit, en waarschijnlijk ook blijft zitten dus dit is een goeie optie vooral omdat whu zijn sal betaald.
Ik denk dat Ajax nog wel creatief genoeg is om een rechtsbuiten te kunnen halen.

31 juli 2010 om 12:58
#80

Wat is dat voor een berekening... Het was het verlies over het afgelopen boekjaar. Voor dit seizoen is de begroting gewoon sluitend en word er 1,25 miljoen per jaar aan AZ over gemaakt. Daarbij is er ruim 10 miljoen weg uit het salarishuis met het vertrek van grootverdieners zoals Luque, Gabri, Pantelic, Ogaragu maar ook spelers die wat minder verdienden zoals Rommedahl.

31 juli 2010 om 13:28
#86

De begroting van Ajax weer berekend met cl als ze dat niet halen wat dan ??
als boekjaar afsluit met verlies begin je ook met een verlies .
heeft niks te maken of een begroting sluitend is .

31 juli 2010 om 13:53
#91

Nee de begroting is ingediend zonder enige inkomsten uit Europees voetbal. Dus alles wat er dit seizoen verdiend word in de CL of Europa Leage dat valt buiten de begroting

31 juli 2010 om 14:10
#92

Nee. Het nieuwe boekjaar begin je weer op nul. Ajax wil vanaf het seizoen 2011-2012 kied draaien. Dus eventuele transfer- en CL inkomsten zullen pure winst zijn. Als we het verlies van vorig jaar als uitgangspunt nemen, met de veranderingen van nu, kom je denk ik hier op uit:
Gabri 1,8 mil
Luque 2 mil
Ogararu 1 mil
Pantelic 1 mil
Rommedahl 7 ton
Martina 3 ton
Kennedy 8 ton
Van 't Schip 4 ton
Sulejmani 1,6 mil
Eerste halfjaar salaris Cvitanisch en Silva 1,5 mil
Iets van 8 jeugdspelers weg 6 ton
Eventuele transferinkomsten Cvitanisch(wanneer hij terugkomt krijgt Ajax een miljoen extra) 3,7 mil, de afspraak van Silva weet ik niet
Dus tot nu toe zijn de structurele salarisuitgaven met 12,1-1,4(el Hamdaoui) gedaald, dus 11 miljoen ongeveer. Bovendien is het zeer goed mogelijk dat Cvitanisch en Silva verkocht gaan worden, in totaal denk ik voor een miljoen of 5.
Ook de inkomstenkant is vergroot, dmv nieuwe sponsoren als Toto. Ik weet niet hoeveel alle nieuwe sponsorcontracten hebben opgeleverd, dus die reken ik niet mee.
Maar na alle minnen en plussen te hebben opgeteld, kom ik uit op een verlies van ongeveer 5 miljoen van Ajax in het volgende boekjaar. Rekening houdende dat Ajax geen CL haalt en geen sterren verkoopt, maar ook geen spelers meer aankoopt.

Aangepast op Zaterdag, 31 juli om 14:11 door Zilva48.

31 juli 2010 om 16:03
#102

oww okeej meen het gelezen te hebben.

31 juli 2010 om 09:25
#26

Wat nou als El Ham geblesseerd raakt. En Suarez. Dan heb je niks creatiefs voorin. Dan mogen ze wel opschieten met Mido aantrekken want anders begrijp ik deze verhuur helemaal niet. Ja voor Sulejmani zef wel natuurlijk. Die wil spelen maar voor Ajax is het nog steeds een bruikbare speler om erbij te hebben. Ik mag hopen dat die gasten geen optie tot koop hebben. Dat het alleen verhuur is.

31 juli 2010 om 09:32
#30

Ik geloof de Telegraaf niet dat Ajax het geld van het verhuur van Sulejmani nodig heeft om die transfer van El Hamdaoui af te betalen. Ik geloof dat dit geld nodig is om juist de komst van Mido te verwezelijken!

31 juli 2010 om 09:43
#33

Dat zou best wel eens kunnen, aangezien de huidige club van Mido nog een transfersom vraagt. Alleen vraag ik mij af hoeveel dit bedrag is? Als dit meer dan 1,5-2 miljoen is, kan er beter naar andere mogelijkheden worden gekeken.

31 juli 2010 om 09:42
#32

We zitten niet ruim in de aanvallers, en Sulejmani begin in zijn spel te komen.. Eindelijk. En dan gaan ze hem verhuren?.. Meer verlies is er niet te maken op die jongen. En dan komen we nu met zijn vervanger. Mido! Dat is toch die jongen die in het veld bleef staan toen hij gewisseld werd?! Die jongen die de sfeer verpest en een mentaliteit van 0,0 % heeft? Nee, die moeten we al helemaal niet hebben.. Ajax is zo niet slim bezig

31 juli 2010 om 09:49
#34

Het is wel de Telegraaf he jongens? Waarschijnlijk is er nog niks bekend maar de Telegraaf heeft ergens iets gehoord ofzo.

31 juli 2010 om 09:51
#37

Waar rook is is vuur en zeker bij de Telegraaf zelfde dat het AD goed geinformeerd is over Feyenoord

31 juli 2010 om 13:07
#83

Ja dat hebben we de afgelopen weken gezien.......not

31 juli 2010 om 09:53
#39

De Engelse club neemt het hele salaris van de Serviër over en Ajax heeft dat geld nodig voor de transfer van Mounir El Hamdaoui

Als dit zo is dan speelt Ajax wel heel gevaarlijk spel. Ik geloof al weken niets van wat de Telegraaf uitkraamt en dit zou ook wel geschreven zijn door een collega die teveel gezopen heeft. Kan iemand mij vertellen waar je op internet de begroting en winst + verlies overzichten van Ajax kunt vinden? Volgens mij zijn ze verplicht dit naar buiten te brengen ivm de beursnotering. ( ik kan het mis hebben maar er staat mij iets van bij )

31 juli 2010 om 09:57
#41

Kamer van koophandel maar dat moet je eerst een account hebben!!

31 juli 2010 om 10:00
#44

http://jaarverslag.info/annualreports/ajax/$file/a...

31 juli 2010 om 10:04
#45

@thomas en Fclazarus bedankt!

31 juli 2010 om 13:48
#89

Vi-rules,

Als ik het goed heb kun je alleen jaarverslagen van de afgelopen boekjaren terugvinden. Tussentijdse resultaten van het lopende boekjaar brengt Ajax na een half jaar weer zelf naar buiten volgens mij. Ik heb het onderstaande reeds eerder gepost, maar als je naar de afgelopen jaren kijkt zie je wel dat Ajax nog te veel leeft naar de CL inkomsten. Veel Ajax-fans roepen dat er niets aan de hand is aangezien het eigen vermogen nog redelijk is, maar dat is helaas enigszins eenzijdig. Als je goed naar de jaarverslagen van Ajax kijkt dan is in de afgelopen 10 jaar 7 keer verlies geleden, maar 1 keer dividend uitgekeerd en is dat eigen vermogen waar men het over heeft gehalveerd tot ongeveer 50 miljoen euro. Het afgelopen seizoen is er een negatief resultaat behaalt van 21 miljoen euro. Met andere woorden; als Ajax weer zo'n seizoen draait dan nemen de problemen wederom toe. De Knvb heeft niet voor niets Ajax terug gezet naar Cat. 2 wat inhoudt dat Ajax met extra aandacht wordt gevolgd.
Dit is overigens geen anti-ajax verhaaltje. Voor het Nederlands voetbal hoop ik zelfs dat Ajax de CL haalt, en alles weer op orde krijgt. Als land zijn we gebaat bij alle goede resultaten zodat we die rechtstreekse Cl-plek en voorronde plek vast kunnen houden de komende jaren.

31 juli 2010 om 10:05
#46

In principe is dit een goede zet voor iedereen, zeker voor de Serviër, maar zoals andere al zeiden moet Ajax uitkijken dat ze wel meerdere opties hebben als er blessureleed is. Ik ben benieuwd of Mido of de Ridder nog steeds echte opties zijn.

31 juli 2010 om 10:08
#47

had ajax niet beter sulejmani kunne ruile voor beerens lol

Aangepast op Zaterdag, 31 juli om 10:11 door superboer89.

31 juli 2010 om 10:23
#50

suljmani zal bij ajax nooit meer een betere voetballer worden denk ik en dat loigt niet eens aan ajax maar ik denk dat hij teveel telleurstellingen heeft gehad.al had hij niet zoveel geld gekost toen de tijd had hij allang verkocht geweest.
als hij verhuurt word is voor ajax te hopen dat hij een goed seizoen draait dan kunnen ze hem nog voor een aardig bedrag verkopen.
soms klikt het met een club en speler en soms niet bij suljemani is het gewoon niet

31 juli 2010 om 10:28
#51

Al weken lang reageren nogal wat Ajacieden op de financiële situatie bij hun club alsof er niets aan de hand is. 21 miljoen verlies is geen probleem Het eigen vermogen is positief dus er is geld zat. Het is bijna ongepast als je iets in die richting zegt.

Nu wordt hier natuurlijk volstrekt duidelijk dat situatie zeer kritisch is. De transfer, die ook nog in termijnen betaald mag worden, van El Hamdaoui kan niet betaald worden als bijv. Sulejmani niet verhuurd word. Begint iedereen nu door te krijgen hoe onwaarschijnlijk groot het risico is dat er word genomen met het contracteren van El Hamdaoui. Begint iedereen zich eindelijk te realiseren wat er gebeurd als men woensdag niet doorgaat tegen Paok of in de volgende ronde alsnog wordt uitgeschakeld voor de CL. Dat er toppers verkocht Moeten worden om niet ongelofelijk in de problemen te komen.

Ajax speelt op dit moment financiële Russische roulette en de gevolgen zullen ontzettend groot zijn als de club zich niet plaatst voor de CL. Goede spelers zullen moeten vertrekken wat een sportief verval in luid. Vertrekken de spelers niet omdat Ajax blijft vasthouden aan onrealistische transfer bedragen voor bijv. Suarez dan gaat Ajax dezelfde kant op als Feyenoord met dank aan vd Boog en Jol.

31 juli 2010 om 10:41
#54

Helemaal mee eens.

31 juli 2010 om 10:56
#57

De situatie van Ajax is zeker kritisch. Er is een groot gebrek aan liquiditeit. Dat is natuurlijk vervelend.

Dat Sulejmani, die vorig seizoen 0,0 toevoegde aan ajax nu verhuurd (moet) word(en) is dan ook logisch. Die jongen zal ook meer dan een miljoen verdienen, dat Ajax nu gewoon minder kwijt is.

Echter het grote verschil tussen Ajax en Feyenoord, is dat Ajax de problemen rondom liquiditeit wel op kan lossen. Ze moeten welliswaar lenen, wat altijd ongunstig is. Dit kunnen ze omdat Ajax bekend staat als een club met veel vermogen op het veld en in het stadion. Met andere worden, het geld wordt toch wel terugbetaald.

Natuurlijk het mislopen van de CL zou wederom een ramp zijn, maar voor welke topclub in Nederland is dat niet. PSV zit er nu ook minder bij, mede door het mislopen van de CL. Zelfs een club als Twente staat nu voor een keuze. Ze trekken bijvoorbeeld een dure speler als Janko aan (geweldige aankoop trouwens). Maar als je een paar van zulke spelers haalt en vervolgens een seizoen minder presteert zal ook Twente een jaar geen winst maken.

Voetbal is geen puur economisch spelletje, dan was het veel makkelijker. Je doet het voor je fans, en die willen toch ook een team zien dat presteert. Het liefst ook in Europa. Dan moet je in Nederland gewoon boven je stand gaan leven om Europees ook maar iets te kunnen presteren. Dit houd in dat je soms risico's moet nemen. Als de prestaties dan uitblijven heb je een slecht jaar.

Maar Ajax heeft afgelopen seizoen verschillende spelers voor heel veel geld kunnen verkopen. Vertonghen, vd Wiel en Suarez bijvoorbeeld. Ook voor andere spelers was er (minder concrete) belangstelling. Deze spelers hebben allen nog een contract van enkele jaren. Volgend seizoen zal er heus nog wel belangstelling zijn. Dan is Ajax meteen uit de liquide problemen.

Verder heeft Ajax deze periode extreem goede zaken gedaan op basis van kostenreductie. Luque is bijvoorbeeld eindelijk weg (2 miljoen), Gabri, Rommedahl, Kennedy, Ogararu, etc allemaal overbodige spelers met een hoog salaris. Dit is natuurlijk door eigen wanbeleid ontstaan. Maar vd Boog en Jol zorgen er eindelijk voor dat Ajax er weer bovenop komt.

Ze hebben vorig jaar 21 miljoen verlies gedraait, zonder ook maar een speler te verkopen. En ze kochten bijvoorbeeld Lodeiro (5 miljoen).

Nu besparen ze al een miljoen of 10 op salaris t.o.v. vorig seizoen. Dus zal het verlies kleiner uitvallen. Als ze vervolgens eind van het seizoen 1 speler verkopen hebben ze zelfs winst gemaakt.

Natuurlijk, Ajax zou er veel beter voor moeten staan. Maar zo desastreus als jij het schetst is het niet.

31 juli 2010 om 11:23
#59

Je schrijft dat Ajax een club is met veel vermogen op het veld. Dat onderschrijf ik want er zijn goede spelers. Maar wat bedoel je met vermogen in het stadion ?. Het stadion is namelijk geen eigendom van Ajax maar word gehuurd.

Verder geef je zelf al aan dat wanneer Ajax zich niet plaatst voor de CL er spelers verkocht zullen moeten worden. Dit zal dus het door mij aangehaalde sportieve verval inzetten.

De 21 miljoen verlies zijn nog op geen enkele manier verklaard. Natuurlijk zijn er een aantal dure spelers vertrokken wat een voordeel oplevert. De transfer van Lodeiro word net zoals bij AH in delen betaald. De gehele transfersom zal zeker nog niet in de 21 miljoen zijn meegenomen. Daar komen dan nu de lasten van EH (transfersom in termijnen net zoals bij Lodeiro en een flink salaris) weer bij. Er is nog steeds een besparing maar een deel is al weer opgeslokt en ze willen geloof ik ook nog 2 volledig overbodige spelers als Mido en de Ridder halen.

Heb je vervolgens wel eens nagedacht over het volgende scenario. Ajax vliegt er uit tegen Paok en moet vervolgens voorronde EL spelen. En wat nu als ze er daar ook uitvliegen ?. Een jaar zonder Europees voetbal en de bijkomende inkomstenderving. Laten we in hemelsnaam hopen dat zoiets niet gebeurd.

31 juli 2010 om 11:52
#65

Ik heb al een x eerder gemeld dat als mounir komt, mickey verhuurd zou worden, ajax is nu bezig de lonen te reduceren het is zoals Ahmedhossam ook al zij, ze hebben veel groot verdieners de deur al uit gedaan en er moeten er nog een paar verdwijnen zoals wielaart, sno emanuelson, het is niet zo dat het geld wat bespaart word door mickey te verhuren bedoelt is om de transfer mogelijk te maken, ajax schuift het loon wat mickey verdient gewoon door aan mounir zodat hier geen kostenpost uit voort vloeit. net zoals Ahmedhossam al zij hier heeft ajax zon 10 mil al op bespaart te opzichte van vorig seizoen.

dus een verklaring voor die 21 mil verlies is dus:

-de hoge salaris posten bij ajax (waar nu eindelijk wat aan gedaan word).
-verder hebben ze de toekomst voor miljoenen verbouwt.
-geen grote transfers zoals in de jaren ervoor dus konden ze de salarissen dit jaar niet verbloemen.
-wel dure spelers aangetrokken

kortom het zou heel belangrijk worden dat ze de champions leqeau halen, maar het mooiste zou zijn nog een paar overbodige spelers te slijten. verder denk ik ten spijt dat ook van der wiel nog verkocht word om het verlies van vorig seizoen te compenseren.

Aangepast op Zaterdag, 31 juli om 11:54 door mallepietj.

31 juli 2010 om 10:33
#52

Ajax was ook niet slim geweest toen ze hem kochten. Sulemjani speelde bij Heereveen altijd de sterren van hemel samen met Pranjic die 2 konder elkaar zeer goed bereiken, ze wisten van elkaar de loopacties enzo.

Ajax had in die tijd hun alle 2 moeten halen, dat wist ik zeker, dat Sulemjani nu een Uitblinker van Ajax was.

31 juli 2010 om 10:46
#55

Mooi. Ik denk dat als hij bij Ajax blijft hij nooit meer tot zijn oude niveau komt. Een jaartje Premier League, in een andere omgeving zal hem denk ik veel goeds doen.

Mickey, doe je best en kom daarna vlammend terug! Laat zien dat die 16 miljoen dan toch geen weggegooid geld is!

31 juli 2010 om 10:53
#56

Hopelijk komt Mikey terug na een goede periode bij West Ham en kan hij zijn ''arena-vrees'' van zich afzetten en ons mooie dingen laten zien. Als ie helemaal vrij in z'n koppie is, dan kan hij ook bij Ajax slagen, daar ben ik van overtuigd.

31 juli 2010 om 11:06
#58

Ben ik dan zo'n beetje de enige die het kut vind dat Sulejmani vertrekt?
Wat doen 'we' als Suarez, El Hamdoui of Emanuelson geblesseerd is?
Sulejmani speelde aardig tegen Paok, zag er fit uit en was doelgericht.
Die jongen heeft snelheid en techniek alleen moet hij nog ritme opdoen.
Sulejmani zou bij mij de eerste wissel zijn, hij is echt nog wel een stapje beter dan Suk, Zeegelaar of Sarpong.

31 juli 2010 om 11:29
#61

Nee, ik zou het ook betreuren mocht Mickey vertrekken. Hij doet het deze voorbereiding erg goed, en oogt zeer scherp en fit. Hij moet alleen nog wedstrijdritme op doen (net als de rest natuurlijk), maar verder verwacht ik een zeer goed jaar van hem. Gewoon niet verhuren dus!

31 juli 2010 om 11:34
#62

Haha bedankt voor je steun!
Al die negatieve reacties dat hij zn geld niet waard is en dat hij teveel bezig is met randzaken.. Wie zorgen daarvoor? De media en alle supporters die hem deze druk opleggen. Laten we gewoon 1 jaar met zn allen het vertrouwen in hem hebben en zien wat hij ervan terechtbrengt

31 juli 2010 om 11:28
#60

Heel mooi. Goed voor alle partijen. Maar allerbeste voor Sulejmani. Een mooie club om je hoofd leeg te voetballen.

31 juli 2010 om 11:39
#63

Onbegrijpelijk dat ze hem willen verhuren. Een aanval met El Hamdaoui, Suarez en Sulejmani is toch angstaanjagend voor de tegenstander. Ze moeten juist zorgen dat Urby verkocht wordt, want hij heeft nog maar 1 jaar contract. Ik vind het sowieso vaag dat WHU alleen maar het salaris hoeft te betalen. Bij spelers die op een zijspoor zijn belandt zou dat nog kunnen, maar voor Sulejmani zouden ze wel iets meer mogen betalen.

31 juli 2010 om 11:44
#64

ze moeten hem proberen te verkopen ipv te verhuren probeer nog een miljoentje of 5 a 6 ervoor te krijgen je gaat hem hoe dan ook met verlies verkopen, want hij is zowiezo geen 16 miljoen waard ook niet in zijn tijd bij Heereveen.

dus als ik ajax was zou ik zeggen tegen west ham je kunt hem kopen voor 6 miljoen en als ze dat accepteren dan moet je er een grote sinterklaas strik omheen doen en hem opsturen naar england.

31 juli 2010 om 11:56
#66

Ik ben het er totaal niet mee eens dat hij nu moet worden verkocht. Ik denk dat hij zeker nog wel nuttig kan zijn voor het elftal. Gewoon nog 2 jaar houden en kijken wat hij gepresteerd heeft. Ik ben het er echter wel mee eens dat het heel moeilijk wordt om die € 16 miljoen terug te verdienen.

31 juli 2010 om 12:10
#68

Beter voor deze jongen denk ik, maar om dan naar West Ham te gaan.. Najah misschien komt hij daar juist wel heel erg goed uit de verf. En toch moet ik zeggen dat hij mij in het duel met Paok zeker heeft bekoord, ik vond hem erg sterk spelen, had alleen wat pech.

31 juli 2010 om 12:11
#69

Met een beetje meer vertrouwen en speeltijd ,had hij die kans tegen Paok misschien wel benut. Erg mooie actie om te zien.
Kan bijna niet anders dat zijn transfersom een ongelovelijke druk met zich meebrengt en dat hij daar niet mee kan omgaan.
Hij wordt er natuurlijk ook keer op keer aan herinnerd door mensen bij Ajax.
Ik zag een leuke foto van Jol..die een arm om Micky Sulejmani sloeg...maar in de Media kraakt hij de aankopen van van Basten af.
Je moet wel één lijn trekken..en bij Jol is ie de ene keer recht en bij de andere keer weer krom.

31 juli 2010 om 12:35
#71

verkopen die kneus
heb je helemaaal niks aan
met julie vertrouwen , heeft die al genoeg gehad

31 juli 2010 om 12:43
#73

Goed Ajax heeft het salaris van Sulejmani nodig om de transfer van Hamdaoui te kunnen bekostigen.....

Nu zijn we gelijk van het gezeur af ! Ajax heeft geen schuld maar een verlies geleden. Voor de rest van dit seizoen geldt : Ajax heeft Geen Geld Meer OP DE Plank ! Ajax is straat arm en moet nu elk dubbeltje om draaien.

Zo, scheelt weer een hoop gezeur om niets.

Voor Sulejmani belangrijk om de draad van zijn carriere weer op te pakken. En zijn vertrek zal Ajax niet
elke dag meer herinneren aan haar slechte transferbeleid van de laatse jaren.

Kieft schrijft het ook al : Ajax leidt zelf geen goede aanvallers meer op maar laat ze vroegtijdig vertrekken... Lens, Elia en Amrabat.

Daar moet Ajax als de bliksem weer wat aan gaan doen, dan hoeft het haar laatste dubbeltjes niet meer uit te geven aan dure spelers als Hamdaoui.

Aangepast op Zaterdag, 31 juli om 13:01 door gerritvooijs.

31 juli 2010 om 12:48
#74

ik zou hem juist niet weg doen, weet je wie ze weg moeten doen?
emanuelson!!!
zijn contract loopt af en hij wilt niks inleveren, probeer dus nog wat voor die jongen te vangen en zet dan sulejmani op de plek van emanuelson!
ik denk echt dat dit beter is want ik vrees dat emanuelson anders gewoon gratis de deur uit loopt en dat zou erg zonde zijn...

31 juli 2010 om 12:55
#78

Maar dan had ajax zijn contract eerder moeten verlengen. Urby is degene die dat nu bepaalt, niet ajax. En hij beslist waarschijnlijk dit seizoen bij ajax te blijven, en dan een mooie club uit te kiezen. En gelijk heeft hij, ajax wilde dat contract niet verlengen tegen normale condities.
En overigens zou je nu toch niet zo gek veel vangen voor Emanuelson. Laat m maar lekker blijven hoor.

31 juli 2010 om 13:00
#81

ja maar kom op, hij overschat zichzelf wel he, iedereen moet inleveren, overal waar het eerlijk gaat maar emanuelson doet dat niet, je zou kunnen zeggen terecht maar dat moet hij ook niet zo schijnheilig zeggen dat hij alles voor ajax wilt doen...
ik ben eerlijk gezegd klaar met emanuelson, hij verlengt zijn contract niet, jammer maar je moet hem niet gratis de deur uit laten lopen, probeer het in ieder geval, stam werd verkocht voor 4 miljoen, hij had ook een aflopend contract, nou als ajax dat ook voor emanuelson kan vangen dan heb je het aankoopbedrag van el hamdaoui al bijna terugverdient... (en salaris heb je dan meteen al terug)

31 juli 2010 om 13:47
#88

wat niet wegdoen , je heb helemaal niks aan hem
hij heeft zo vaak de kans gehad en nog nooit bewezen weg dermee

urby is goed verdient die ook wel zijn hele leven lang bij ajax en hij doet het beter op die plek als
die kanslooze sulimani
vergeet niet die belangrijke goals vorige jaar in die topwedstrijden van hem
en hoezo zonde dat doet ajax toch zelff hebben ze zovaak gedaan met spelerss
pas op laatst gaan ze verlengen

Aangepast op Zaterdag, 31 juli om 13:50 door tony21.

31 juli 2010 om 14:29
#94

je kunt hem nu echt niet verkopen hoor, iedereen ziet toch dat er weer een stijgende lijn in zijn spel zit???
zou wel erg dom zijn om hem juist nu te verkopen, ok hier gaat het over verhuren maar hopelijk nemen ze geen optie tot koop in...
je moet hem juist nu niet weg doen, zoals ik al heb uitgelegd, ze moeten urby proberen te verkopen, probeer het in ieder geval!
urby weg, sulejmani erin, als je niet ziet dat zijn spel beter wordt, dat hij fitter is dan vorig seizoen dan ga niet verder discussiëren ook want dan heeft het gewoon geen zin...
hopelijk start hij vanavond, dan kun je het nog eens zien...

31 juli 2010 om 12:53
#76

Daar gaat je 16 miljoen Marco van Basten.
Hoop voor Sulejmani dat ie zijn oude vorm krijgt in Engeland. Er is snel tempo daar, met zijn snelheid kan ie wel iets doen. Het zou toch een bak zijn als ie daar op de bank kwam..

31 juli 2010 om 12:57
#79

je kan hem toch verkopen voor 16,5 stond er vorige week verkoop hem dan

Aangepast op Zaterdag, 31 juli om 22:05 door Viktor86.

31 juli 2010 om 14:11
#93

jah ik snap niet waarom die jongen zo graag naar Engeland wil, ik durf wel te wedden dat hij op de bank eindigt daar...

31 juli 2010 om 14:33
#96

Ik moet eerlijk zeggen dat hij van de week tegen paok geen slechte indruk achterliet en ik weet dan ook bijna zeker dat hij straks in engeland ajax wel even laat zien wat hij allemaal kan. En als hij dat niet doet is hij heel dom bezig want dan zal zijn carriere in een neerwaartse stroomversnelling komen en hoor je nooit meer wat van hem.

31 juli 2010 om 15:37
#98

Ik kan me niet voorstellen dat als je zoals vorig seizoen nog niet kan uitblinken tegen Agovv of Dordrecht dat je dat wel in de Premier League kan. Beetje raar van West Ham of hem te huren. Maargoed voor Ajax kan het goed zijn. Bij een nieuwe club voelt hij misschien wel het vertrouwen waardoor hij ineens beter gaat spelen. Het kan ook gewoon een mentaal probleem zijn waardoor hij niet uitblinkt bij Ajax. Dat hij niet zo goed in de groep ligt ofzo.

31 juli 2010 om 16:01
#101

Misschien dat hij daar opleeft en een deel van zijn transferwaarde terug verdient. Dat zal Ajax niet verkeerd uitkomen.

31 juli 2010 om 16:12
#103

Zo is het ook. Leeft hij daar wel op blijft hij geheid in engeland en krijg je maybe nog 12 mil. voor 'm. Voor mij hoeft hij niet terug te komen, die jongen ziet niet in dat hij de kantjes er af loopt en niet alles geeft. Leuk hoor al die dribbels maar hij is het gewoon kwijt dus laat mickey zijn vorm maar in de PL terugvinden!

31 juli 2010 om 16:23
#104

West Ham is ook gek, voor één seizoen een huurcontract afsluiten en ook nog het salaris (2 miljoen) overnemen. Ajax doet dat toch wel slim, hopelijk doet hij het daar straks zo goed dat ze hem misschien willen overnemen.

31 juli 2010 om 17:04
#110

Het salaris van één jaar en dat is 2 miljoen? Waar haal je die wijsheid vandaan? Als ze het salaris van hem voor een jaar kwijt zijn is dat sowieso winst maar 2 miljoen klopt volgens mij van geen kant.
Het is een mooie gelegenheid als WHU zo langs komt om te huren, alles beter dan de situatie van nu. Wie weet steekt hij er nog wat van op ook.

31 juli 2010 om 17:11
#111

Sulejmani is grootverdiener bij Ajax, hij verdiende maar iets minder dan Luque. En die verdiende toch echt 2,2 miljoen euro per jaar. Hoe dan ook, het is een hele investering voor West Ham.

31 juli 2010 om 16:48
#105

En als Suarez dan weggaat? Dan zit het weer een krap voorin.

31 juli 2010 om 16:53
#106

Waar is Cvitanich? ik dacht dat hij na zijn verhuur van vorig seizoen zou terugkeren?

31 juli 2010 om 17:00
#108

Hij komt in de winterstop terug.

31 juli 2010 om 17:00
#107

Volgens mij volledig uit de lucht gegrepen door de Telegraaf. Op de de site geven ze geen enkele bron weer.

Aangepast op Zaterdag, 31 juli om 18:40 door jols_hamster.

31 juli 2010 om 17:01
#109

Als hij verhuurd wordt zie ik er alleen maar positieve kanten aan. Als hij dat niveau een jaar lang aan kan heeft hij misschien toch extra motivatie. Zoals het er nu voor staat heb je er in ieder geval ook weinig aan. Dan liever een jongen uit de jeugd of Suk die er voor 110% voor gaat!

31 juli 2010 om 17:20
#112

Beter dat die volgevreten mannetje vertrekt want hij denkt verdomme dat het aan iedereen ligt behalve hem zelf. Met zo'n instelling red je het nog niet eens bij Willem 2.

31 juli 2010 om 17:44
#113

De Engelse club neemt het hele salaris van de Serviër over en Ajax heeft dat geld nodig voor de transfer van Mounir El Hamdaoui, schrijft De Telegraaf zaterdag.

Wat is dat voor een onzin? Ajax betaald het bedrag voor El Hamdaoui in termijnen net of dat alleen kan als Sulejmani´s salaris niet betaald hoeft te worden?

Televaag weer hoor.

31 juli 2010 om 18:49
#116

West Ham is een ploeg dat zowaar gaat vechten tegen degradatie, dat wens je Sulejmani toch niet toe, waarom kan de man niet voetballen bijv. bij Standard Luik bijv.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Ajax

Vorm Pos. Team Punten
winst
gelijk
laatste 6
winst
gelijk
laatste 6
1. Ajax10
2. PSV10
3. FC Twente8
5. Feyenoord7

Shop

Ajax Amsterdam
Bestel NU
Nu € 19.95

Voetbalreizen

'Alles wat je hier ziet is tot stand gekomen door Scheringa'

"AZ is momenteel geen topclub, maar we hebben wel de ambitie om op de lange termijn weer terug in de top te keren. Er moet nu na het Scheringa-tijdperk anders gedacht gaan worden. Dat brengt een cultuuromslag met zich mee. De club is nu van de club zelf, en niet meer van een eigenaar." Lees verder

Pagina gegenereerd in 0.546875 seconden.