FC Utrecht gaat in beroep tegen supportersstraf voor uitduel met Ajax

Donderdag, 29 juli 2010 om 17:24

FC Utrecht gaat in beroep tegen de uitspraak van de KNVB om haar supporters te weren bij de komende uitwedstrijd tegen Ajax, zo meldt RTV Utrecht donderdagmiddag. De KNVB nam die maatregel naar aanleiding van de ongeregeldheden afgelopen seizoen in Amsterdam.

Toen werden alle zevenhonderd Utrecht-supporters vlak voor een wedstrijd in februari teruggestuurd. Net aangekomen met de trein, riepen zij op het station anti-semitische leuzen.

FC Utrecht vindt de aanklacht van de KNVB te summier en te eenzijdig. De ploeg van Ton du Chatinier verloor de wedstrijd destijds met 4-0.

Nieuwe seizoen, nieuwe kansen! Wed en ontvang €50 bonus

Poll

FC Utrecht gaat in beroep tegen supportersstraf voor uitduel met Ajax

Welke Ajacied is getransfereerd naar Real Sociedad? Speel de Transfer Quiz!

29 juli 2010 om 17:29
#1

Vind juist dat de Utrecht fans nu de kans zouden moeten krijgen om te laten zien dat het wel goed kan, want ik als ajax fan, geloof in het woord van de utrecht supporters dat ze niet bijster veel verkeerd deden.
Wordt weer een wedstrijd zonder uitfans, wat de sfeer in het stadion echt niet positief beinvloed.
Hoop dat het beroep goed uitpakt voor Fc Utrecht, ook voor Ajax.

29 juli 2010 om 17:32
#3

Schelden doet geen pijn, zolang ze niets anders doen moet je ze gewoon toelaten.

29 juli 2010 om 17:38
#5

Ik snap je punt , maar soms kan schelden wel kwetsend zijn, als het nou gewoon een keer blijft mij het roepen van losers of mietjes ... blijft vindt ik het ook niet erg, maar tegenwoordig moet er overal een ziekte of een doodwensing bij... en dat lijkt mij niet echt nodig.

29 juli 2010 om 17:40
#10

Komop je bent toch een vent, als je al niet tegen een beetje gescheld kunt dan is deze samenleving niet geschikt voor jou.

29 juli 2010 om 17:42
#12

Als mensen op dergelijke wijze schelden is de samenleving gewoon verziekt. De fout ligt dan absoluut niet bij mensen als jedy, maar bij de idioten die schelden.

29 juli 2010 om 17:53
#20

Wat moeten we dan doen, bij aankomst even schreeuwen: Welkom Fc Utrecht wat een eer om jullie hier te verwelkomen.

Ja dat is pas gezonde rivaliteit. Als je niet wilt dat er gescholden word kan je beter geen publiek meer neerzetten.

29 juli 2010 om 17:54
#22

Ik denk dat als je moeder of naasten een keer een ziekte krijgt waar ze aan overlijd,en sommige leeghoofden gebruiken die ziekte dan puur om je te kwetsen,dat je dan wel anders praat.om nog maar te zwijgen over die dingen die in de 2e wereld zijn gebeurt.maar als jij vind dat dat in de samenleving hoort,zegt dat meer over jou afkomst dan over jedy.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 17:56 door maikhell.

29 juli 2010 om 17:56
#24

Als je voortdurend scheldwoorden nodig hebt om je uit te drukken, dan ben je gewoon ziek in je hoofd. Ik kan daar echt niet bij, doe gewoon lekker met ze allen normaal..

29 juli 2010 om 17:58
#25

klopt, en jullie hebben beide een punt, Maar ergens moet een grens worden getrokken. en hier vind ik het wel een erg zware straf,

die utrecht fans die meewaren hebben al een wedstrijd moeten missen tegen ajax uit. twee wedstrijden vind ik overdreven, helemaal omdat de Knvb dan consequent moet gaan zijn vind ik. want als je nu de utrecht supporters ''2 duels''' Ajax oplegt, dan moet je als je consequent bent bijna elke supportersgroep van elke club bijna thuis laten blijven bij bijna elke wedstrijd.

en dat willen we niet toch..??

29 juli 2010 om 17:59
#28

Jantje020

Overigens denk ik dat als je in Utrecht was geboren en de zefde achtergrond had als deze suporters,dat je ook Utrecht supporter was geweest,dus waarom zou je hun nu het graf in wensen dan.?

29 juli 2010 om 18:17
#40

Ajax is zo schijnheilig als wat.....knvb geeft Ajax een kleine straf, maar de rest zwaar bestraft!! Niet te geloven....

29 juli 2010 om 18:18
#41

goed dat er een voetbalwet komt dan wordt iedereen gelijk behandeld!!!

29 juli 2010 om 18:24
#45

Hoezo is Ajax dan schijnheilig?

29 juli 2010 om 18:29
#47

Je kan ook gewoon op een normale manier rivaliseren?
Ik kan me nog herrineren onder Marco van Basten dat Twente een week nadat ze de 2e plaats veilig stelden op bezoek kwamen.

Kwamen ze met een spandoek:
Bedankt Marco voor 88 en 2008

Kijk dat is tenminste leuk en ludiek, maar het roepen van kwetsende teksten is diep triest.. spelers liggen er absoluut niet wakker van en je tegenstander kan je tegenwoordig in het stadion ook niet opzoeken..

oftwel totaal nutteloos.

29 juli 2010 om 18:30
#48

@ Alisteas:

Jij maakt het helemaal spannend. Ajax is schijnheilig omdat ze een kleine straf krijgen, wth kunnen hun daaraan doen.

Als jij door rood rijd en je krijgt geen boete ga jij ook huilen bij de politie dat je een boete wilt ofniet. Denk ik fatsoenlijk na man!

29 juli 2010 om 20:04
#63

@alisteas

Ajax is schijnheilig omdat de knvb de straffen uitdeelt?
Lees je wel wat je typt?

29 juli 2010 om 17:31
#2

Helemaal mee eens. Als de Knvb nou is reeel is en afwacht wat de ombudsman hier mee gaat doen, want daar ligt al een klacht namens de supporters van Utrecht over de behandeling al daar. Ook zou de Knvb best mogen kijken naar wat de supporters van Ajax richting onze supporters riepen. Waar 2 vechten hebben 2 schuld, allebei straffen of allebei niet. Utrecht supporters zijn net zo goed schuldig als de Ajax supporters die ''kanker Utrecht'' etc. riepen te brullen

Laten we hopen dat de Knvb reëel wil zijn en niet met tunnelvisie wil gaan kijken naar de gebeurtenissen. Er zullen toch wel camera en/of geluidsbeelden zijn gemaakt bij het stadion?

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 17:35 door forzafcut.

29 juli 2010 om 17:39
#8

In het stadion zijn ze niet geweest, nog voor ze in het stadion waren moesten ze al weer weg.
En onderzoeken doen naar wat Ajax naar Utrecht schreeuwde/zong?? wat is dat voor een onzin, je bent toch voetbalsupporter, je wilt toch een hete strijd op het veld met mensen op de tribune de ze tot het uiterste pushen, wat maakt het uit dat er wat gescholden word, dat hoort erbij, dat is nou een derby, dat gaat er redelijk ''hard'' aan toe. Of wil je dat het heel de wedstrijd stil is en als er gescoord word eventje joepie geroepen word en daarna weer stil is.

Als de Knvb geen schuttingtaal wil horen moeten ze een stel Afrikanen inhuren met Vuvu's die zorgen dat je niets meer hoort.

Stel je niet aan Knvb!!!

29 juli 2010 om 17:44
#13

Jij weet net zo goed als ik dat er bij zo'n wedstrijd honderden, zo niet duizenden mensen bij die loopbrug staan die de gasten even op zijn Amsterdams verwelkomen. Ik vind het niet erg, schelden doet geen pijn maar de bond vind het schijnbaar wel erg dat Utrecht supporters schelden. Als je straft moet je dat eerlijk doen en niet de 1 bestraffen en de ander lekker laten lopen, dat is in mijn ogen gewoon oneerlijk. Ik denk dat de beste sanctie gewoon is om beide een jaartje geen uitsupporters mee te laten nemen als de bond van de spreekkoren af wil want als je niets hebt om naar te schelden is de lol er gauw af

29 juli 2010 om 17:49
#18

Ik snap ook wel dat Ajaxfans ook geen lievertjes zijn als ze die van Utrecht zien, maar mijn mening is gewoon geen van beiden straffen!

Vertel me nou precies wat er is misgegaan en wie daar schade (financieel, emotioneel, weet ik veel) van hebben. Ik kan ze niet bedenken.

29 juli 2010 om 18:17
#37

Ik zeg toch ook dat ik het niet zo erg vind wat er gebeurde qua schelden, alleen als de bond wil straffen dan moeten ze beide straffen en niet 1 partij.

29 juli 2010 om 18:17
#39

Opstootjes en vechtpartijen beginnen meestal met schelden, verwensingen en uitdagingen. Dus als je die vechtpartijen, opstootjes en vernielingen niet wilt. Moet je het al bij de wortel aanpakken. En dat doen ze nu ook.

Dat sommigen schelden en verwensingen al normaal vinden, lijkt mij de reden om het aan te pakken dubbel en dwars gegrond.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 18:18 door Biggles.

29 juli 2010 om 18:32
#49

Bij Ajax Utrecht is er geen moment dat er ook maar 1% kans is dat er rellen uitbreken tussen de 2 supportersgroepen.. Daar zorgen ze wel voor. Gisteravond bij Ajax Paok hoorde ik liederen van de Paok zijde met woorden als Hollandese en puta en dergelijke. Maargoed, omdat we dat ook niet verstaan maakt het niet uit toch? Supporters terug sturen vind ik enorme onzin en dat is een doel nastreven wat je nooit zal bereiken. Je kan het nog zo verknipt vinden, je moet het maar accepteren. Het is niet anders en je kan het niet veranderen. Utrecht supporters zijn wat mij betreft hartstikke welkom in de Arena en ik hoop dat we er een heerlijke pot van kunnen maken zowel op het veld als er naast. Wat scheldwoorden liggen we in de Arena niet wakker van.

29 juli 2010 om 18:32
#50

@ biggles:

Als mensen schelden en verwensingen zo erg vinden dat ze het zo gaan bestraffen zijn ze veel te snel op hun teentjes getrapt.

Ga toch weg met je heilige gedoe!

29 juli 2010 om 18:50
#56

Pardon jantje020?

Ga toch weg met je heilige gedoe?.....

Belachelijke opmerking van je.
Ben jij er zo iemand, die het ook okay vind, dat zijn jonge kinderen schelden en verwensingen uitspreekt naar anderen? Wat als er een ander jouw vriendin of vrouw uitscheld voor weet ik wat? Dat vind jij natuurlijk okay, want het hoort erbij.

Als dit al in orde wordt bevonden, waar ligt de grens dan? Er komen heel veel kinderen naar het stadion, waar men volgens jou totaal geen rekening mee hoeft te houden. Want jij moet je agressie kwijt naar een ander toe! Want dat is wel zoooo belangrijk.

Ik heb helaas verschillende keren een politiecel van binnen gezien, dus heilig ben ik niet.

Ik denk eerder dat jij de weg een beetje kwijt bent. Er wordt niet voor niets sancties uitgedeeld (terecht of onterecht laat ik in het midden). Dat doen ze echt niet zonder reden. En de gedachte achter die reden tot sancties, juich ik toe. Zodat normale supporters en kinderen ook kunnen genieten in het stadion.

29 juli 2010 om 20:39
#68

@ Biggles:

Weet je, eigenlijk heb je wel gelijk wat die kleine kinderen betreft, eigenlijk zouden de ouderen het goede voorbeeld moeten geven, ik geef je gelijk.

Maar aan de andere kant ben ik totaal niet verantwoordelijk voor de kinderen in het stadion, ik vind het zoieso niet slim als je je kinderen meeneemt naar een wedstrijd als Ajax-utrecht. Je weet dan dat ze dingen te horen krijgen die ze eigenlijk niet horen te horen.

En dan dat deel over dat je vriendin uit word gescholden, dat zou ik niet prettig vinden, ik zou er zelf heel kwaad over worden. Maar toch als er een uitvak vol met utrecht supporters naar ''ons'' antisemitische leuzen gaat roepen, raakt dat me niet persoonlijk, het is een soort onzichtbare vijand waar ze naar roepen.
Dus ik vind die vergelijking niet helemaal opgaan. Al zeg je miss wel hetzelfde, ligt het voor mijn gevoel anders.

29 juli 2010 om 20:48
#69

Ik zat afgelopen seizoen bij Utrecht-feyenoord, toen zat er een vader met een dochtertje achter me. Ik zei nog tegen hem, je dochtertje kent weer voor 3 maanden nieuwe woordjes. Hij zegt, of ze ze nou hier leert of op school maakt ook geen zak uit. Denk je nou dat je zoon of dochter niet gaat schelden als ze die woorden niet in een stadion hoort? Je kan je zoon toch zo opvoeden dat ze niet schelden, lukt dit niet dan maakt een stadion bezoek echt geen drol uit

29 juli 2010 om 20:54
#72

Klopt, schelden vinden kinderen toch altijd wel leuk, dat leren ze op TV ook, dat leren ze van andere kinderen die het ook gebruiken. Ze doen het toch wel.

En daarbij ben ik totaal niet verantwoordelijk voor andermans kinderen, iedereen weet dat er in een stadion gescholden kan worden, wil je je kind dan meenemen moet je zelf weten.

Het is gewoon belachelijk dat je in een land waarin je vrijheid van meningsuiting hebt, je daar alleen gebruik van mag maken als je iets aardigs wil zeggen.

29 juli 2010 om 21:01
#77

Ik weet heus wel dat kinderen op school ook scheldwoorden leren. Maar dat kan je niet vergelijken met een voetbalstadion. In het stadion wordt het op een zeer agresieve manier gebruikt.

Ik begrijp dat men zich niet verantwoordelijk voelt voor een kind van een ander. Maar ook zij hebben recht op een stoeltje in het stadion. En dan vind ik het niet kunnen dat een persoon, die zo graag een ander wilt uitdagen( dus zelf in de fout gaat) roept, dat dat kind maar beter niet kan komen kijken.

Dat lijkt mij de wereld op zijn kop. Diegene die in de fout gaat moet uit het stadion blijven, en laat diegene die zich gedragen (laten we dan maar bij die kinderen houden) de wedstrijd zien. En daar zijn dan die sancties voor.

De sfeer is een stuk beter, als men je team aanmoedigt. Daarvoor hoef je niet de tegenstander voor uit de tent te lokken.

Ik begrijp heus wel dat het af en toe op de spits wordt gedreven, door dingen die in het stadion gebeuren. Iedereen raakt weleens gefrustreerd door de tegenstander of scheidsrechter. Maar sommigen doen het alleen maar voor de kick, en al ver voor de wedstrijd, om een confrontatie uit te lokken. En dat moet verbannen worden.

29 juli 2010 om 21:13
#78

Biggles

Jij miss niet, maar ik vind het mooier om een vol stadion te zien waarin supporters elkaar uitdagen, dat vind ik 1 van de mooiere dingen aan het voetbal.
Als ze willen vechten doen ze dat maar op een industrieterrein of een weiland, waar niemand er last van heeft en er alleen mensen zijn die even willen knokken.

29 juli 2010 om 17:36
#4

laat ze gewoon het stadion in ajax heeft bij ons ook zo vaak sreek korren en wij zeuren ook niet

29 juli 2010 om 17:39
#7

Dat zogenaamde supporters anti semitische leuzen willen vergelijken met spreekkoren is al schandalig opzich. Dit verbod is naturlijk onzin maar een voorzitter mag dit soort uitspraken nooit gedogen.

29 juli 2010 om 18:08
#33

Als Ajaxsupporters zichzelf gewoon 'ajax' noemden in plaats van 'joden', dan zongen de Utrechtfans wellicht ook 'gewoon' kanker Ajax in plaats van kanker joden. En aangezien Ajaxsupporters de Utrechters ook kanker Utrecht noemen zijn er dan geen wezenlijke verschillen. Het anti-semitisme wordt overdreven. In de Kuip hoor ik ook regelmatig spreekkoren over joden, maar er hangt op vak S ook gewoon een sticker van anti-nazi's. Anti-semitisme wordt door de meeste supporters die zulke dingen zingen ook gewoon afgekeurd.

29 juli 2010 om 18:17
#38

Ja, maar daar gaat het wel wezelijk mis hoor. Het is toch te schandalig voor woorden dat dit soort dingen geroepen worden. Ik wil helemaal niet naar clubs wijzen hoor. Bij Ajax lopen minimaal net zoveel idioten met hun oorlog 'grappen' naar Rotterdam. Wat mij betreft moet je dit soort uitingen blijven bestraffen. Een normaal persoon krijgt dit in zijn opvoeding mee, andere groepen moeten misschien op een andere manier halt worden geroepen.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 18:18 door joostfan.

29 juli 2010 om 17:41
#11

Ajax heeft hier helemaal niks mee te maken. De Knvb heeft een uitspraak gedaan dat Utrecht Supporters niet meer bij Ajax het stadion in komen.

29 juli 2010 om 17:45
#15

Dan mag je mij vertellen wat het verschil is tussen het roepen van K*nker Utrecht en K*nker joden?

Lijkt me net zo erg, dus of beiden straf, of allebei niet.

29 juli 2010 om 20:14
#64

@kevinm

Utrecht = stad.. gemaakt van bakstenen, beton en hout (heeft geen oren, kan ook niet gekwetst worden)
Joden = bevolkingsgroep...mensen van vlees en bloed (hebben oren, kunnen gekwetst worden)

K*nker Utrechters is wat mij betreft hetzelfde ja....ik heb sowieso niets met spreekkoren, schelden en geweld. Op mijn werk zitten supporters van alle clubs van Nederland en ik kom ook in veel plaatsen. Het zijn gewoon mensen als jij en ik en iemand is niet ineens een klootzak omdat hij zondags naar een andere ploeg kijkt dan ik. Ook mensen die geen voetbal kijken of niet in Amsterdam wonen kunnen arrogant, vervelend, en rotzakken zijn.

29 juli 2010 om 17:39
#6

Geef de Utrecht Supporters nog een kans, moeten ze nu wel laten zien dat ze het kunnen. Volgens mij was er vorige keer niet zo heel veel aan de hand. Zonde voor de sfeer in het stadion zonder uitsupporters is het nooit leuk.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 17:39 door AjAxFaN1.

29 juli 2010 om 17:40
#9

Werden toen niet willekeurige Utrechters door de Amsterdamse politie in elkaar geslagen, waarover zoveel ophef ontstond?

29 juli 2010 om 17:45
#14

Jep, dat zal vermoedelijk ook nog wel een staartje krijgen aangezien er bij de politie en bij de ombudsman een aanklacht is ingediend.

29 juli 2010 om 17:47
#16

Dat zou heel goed kunnen, die politie kan wel doen alsof ze heilig zijn maar ik weet wel beter!!
Zo ging dat bij Feyenoord en Ajax ook vaak, die politie wil het niet uit de hand laten lopen, dus zo gauw als er 2 mensen verkeerd kijken gaan ze gelijk de hele groep bestormen en dan huilen als mensen die niets verkeerd deden dan ook iets terug doen.
De politie heeft alles door de jaren heen opgefokt, vroeger gingen 2 groepen hooligans met elkaar vechten, die 2 groepen wisten dat ze zwaar gewond konden raken mar wilden perse vechten. Waarom laat je die gasten niet lekker hun gang gaan? Het enige wat de politie door de jaren heen heeft gedaan is een extra vijand gecreeerd en dat zijn ze zelf!!

29 juli 2010 om 17:48
#17

Die Amsterdamse politie slaat iedereen in elkaar. Een stel opgefokte, in hun jeugd gepeste ruziezoekers zijn het.
Verhalen gehoord dat toendertijd zelfs vrouwen en kinderen hardhandig werden aangepakt door de ME. Nederland politiestaat??

29 juli 2010 om 17:50
#19

Ja haha klopt stelletje stumpers die lui van de M.e, en ik vind dat af en toe een knoppartijtje er bij hoort.

29 juli 2010 om 17:55
#23

Vind ik ook, zolang het maar niet uit de hand loopt. Gewoon een eerlijk gevecht waarbij ook alleen mensen betrokken zijn die even willen vechten maar ook op een gegeven moment zeggen ''zo is het genoeg'' als er iemand op de grond ligt.

Het gaan niet om leven of dood maar om de kick!

29 juli 2010 om 18:05
#30

Jantje, ik lees ff je reacties, en ik moet zeggen, je hebt een heel groot punt, en je hebt ook wel gelijk. in mijn eerste reactie lees je dat ook, in een stadion horen 2 supporters groepen te zijn, bij elke wedstrijd,. de rivaliteit zorgt juist voor een lekker sfeertje.

Alleen zou er iets moeten gebeuren, en ook bij de politie en de Knvb, dat op de eerste plaats, geen twijfel over mogelijk.

Echter denk ik niet dat VZ hier het geschikte medium voor is, wellicht zou men van Ajax kant, in het stadion iets moeten doen, zoals ook bij feyenoord. Daarnaast zouden veeeel klachten bij de politie danwel knvb misschien helpen.

Ben blij dat het dilemma met de utrecht supporters nu bij de opmbudsman ligt, want dit gebeurt niet alleen bij hun.

Maar wat ik wilde zeggen, ik snap dat je gefrustreerd bent, ben ik ook, maar miss is dit niet de juiste plek om dat te uiten. ben het wel met je eens, voor een groot gedeelte, dat vechten hoeft van mij niet, maar als beide het ermee eens zijn, ga je gang

29 juli 2010 om 18:08
#32

Inderdaad, huur een weiland af met een hek er om heen en maak elkaar af, het kan mij niet schelen, maar doe het niet in de binnenstad of bij het stadion, want ik wil er geen last van hebben.

29 juli 2010 om 18:16
#36

@afcajaxie:

Ik zou niet weten waar wel dan, ik denk trouwens dat veel mensen die frustratie gewoon op de politie gaan botvieren, zo word het volgens mij alleen maar erger maarja ik heb er niet voor geleerd enzo.

@feyrus:

Precies gewoon op een plek waar niemand er last van heeft moet je zoiets doen, zonder wapens dat zoieso en gewoon een soort van regels eraan verbinden. Niet doorgaan tot de dood maar gewoon zoals de russische hooligans zeggen: ''we gebruiken geen wapens, het is maar een hobby, willen elkaar niet vermoorden.''
Dat vind ik de ouderwetse hooligan-instelling, niet die manntjes van tegenwoordig die elkaar zo ''haten'' dat ze elkaar gaan neersteken en alles. Dat is gewoon stoerdoenerij.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 18:19 door jantje020.

29 juli 2010 om 18:21
#44

miss moeten wij, voetbalfans, en niet alleen ajax fans, maar ook de utrecht fans, de psv fans eens een vuist maken tegen het belachelijke optreden van de ME in dit soort zaken.

Ik heb er ook niet voor geleerd, heb maar 2 jaar rechten gestudeerd, maar de utrecht fans zijn gegaan naar iemand die daar wel voor geleerd heeft, namelijk de ombudsman.

Miss kunnen we Keje molenaar inschakelen, hij is advocaat tegenwoordig. maar denk eerder dat dit via de media meer power zal hebben, mits we het met zijn allen doen.

29 juli 2010 om 18:35
#52

Ze maken bij elke derby een vuist tegen de ME, uit zelfverdediging omdat die als losgeslagen apen beginnen te rammen tegen alles wat los en vast zit.

29 juli 2010 om 18:37
#53

figuurlijke vuist.....

29 juli 2010 om 20:15
#65

jantje,

1 tip: laat jezelf een keer nakijken gozer...

29 juli 2010 om 20:52
#70

ME slaat wel degelijk er op los Andywitte, die gasten vinden het gewoon leuk om te rammen. Mag best van mij, maar doe het dan met hooligans en niet met vrouwen, kinderen en bejaarden...

Owhjah, wees blij dat jullie 2,5 jaar geleden wandelend de Galgenwaard uitkwamen, ik ben nog niet vergeten dat jullie niet eens eigen clubliederen hebben...

29 juli 2010 om 20:57
#74

Zoieso als je niet van vechten houdt, ga je niet bij de ME, we weten dus ook waartoe hun in staat zijn. Maar hun worden beschermd door de wet.

Die gasten zijn gewoon hooligans maar dan met goede pakken, een stok en een schild. E N ze worden er niet voor bestraft, het gaat helemaal nergens over met die gasten.

29 juli 2010 om 17:53
#21

Ohh zo werkt dat zodra je met de train aankomt daar word je altijd liefdevol onthaald of niet..
Meten met 2 maten dat kunnen ze daar goed.
Wat een hypoctiete bende ik keur het gedrag van de supp van Utrecht absoluut niet goed maar pak dan die idioten die de uitsupp voor van alles uitmaken lopen vrolijk verder.
Want ik lieg er niet om als ik zeg dat je uitgemaakt word voor van alles en nog wat zodra je aankomt daar.

Laten we het dan al helemaal niet hebben over de corrupte M.E uit Tilburg!

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 17:54 door fcknudde.

29 juli 2010 om 17:59
#27

Dat verbieden is zo vervelend. Ze moeten ook bij de klassiekers weer uitsupporters toelaten. De laatste keren ging het prima. En ik als Feyenoord seizoenkaarthouder weet dat het voor de fans bij FR echt niet uit maakt of er uitfans zijn of niet om spreekkoren te beginnen. In principe: het maakt wel uit, maar het gebeurt ook als er geen uitpubliek is.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 17:59 door Mokotjo.

29 juli 2010 om 18:13
#34

ik vind dat de politie amsterdam zich maar eens mogen inhouden, kinderen ouderen die meegingne naar die wedstrijd werden in elkaar geslagen, ze konden geen kant uit, en moesten gewoon doorlopen maar alles stond vast , er werd er gewoon dom op geslagen, maar daar hoor je niemand over lullen maar wel dat een paar utrecht supporters racistiche leuzen maakte, ik vind wat de politie deed wat duidelijk trouwens op filmpjes staat gewoon de schuld moet krijgen, en niet andersom!

Aangepast op Vrijdag, 30 juli om 00:08 door Viktor86.

29 juli 2010 om 18:24
#46

@fctbh:

Dat is in Rotterdam, Den Haag en Utrecht precies hetzelfde, er doen er een paar iets fout en gelijk bestormt de ME met een paar paarden en stokken heel de groep om ze ''uit elkaar te drijven'', het enige wat ze doen is veel onschuldigen pijn doen en mensen tegen ze in het harnas jagen.
Ik denk dat het zonder de ME erbij al een hoop rellen al een hoop rellen scheelt!!

Aangepast op Vrijdag, 30 juli om 00:09 door Viktor86.

30 juli 2010 om 13:16
#79

Ben zeer met je eens, in twente kan het ook wel eens te ruig aan toe gaan, maar ik vind dat het in het westen te erg is met die politie.

29 juli 2010 om 18:21
#43

anderen vinden het geweldig schijnbaar, maar die reactie van jou slaat ook nergens op bas.

het woord van de Knvb evenmin.

Op deze manier trek je dus echt geen lijn, je komt alleen maar ongeloofwaardig over op de mensen. een beetje geruzie, schelden en soms ook een mat partij hoort nou eenmaal bij de rivaliteit tussen 2 clubs.

niet zo erg als toen met picorno, maar dat het is vaak het probleem bij de harde kern van alle clubs. die gasten weten geen maat. er moet ergens een pad tussen beide gevonden worden.
en zoals de knvb het nu aanpakt is in mijn ogen niet de juiste manier om dat te bereiken.!

29 juli 2010 om 18:14
#35

Was dit niet de wedstrijd dat kleine kinderen gewoon hard werden aangepakt, niemand even naar de wc mocht en dat de ME veelste hard en snel ingreep?

Tuurlijk, straf ze maar. Het is duidelijk dat iedereen die nauwelijks iets deden (spreekkoren doen niemand wat, behalve als we het met ziektes en oorlogen gaan doen) een straf verdienen, terwijl van mij die ME wel is toegesproken mag worden.

Bovendien, er is altijd meer sfeer in het stadion als uitfans er ook zijn, hoor je ook niet de heletijd Ajax-supporters zingen. knvb moet snappen dat de sfeer boven de kleine dingetjes moeten gaan

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 18:15 door Zeehond.

29 juli 2010 om 18:33
#51

Pff.. voor wat spreekkoren.
Dat ze die wedstrijd al niet binnen mochten vind ik al meer den genoeg. De Knvb wil gewoon in het nieuws komen, totale onzin dit. Wat een zeurpieten.

29 juli 2010 om 18:44
#54

Ik heb die beelden nog steeds op m'n netvlies gebrand. Bij het zien van dat filmpje dacht ik constant: 'Zo moet het dus geweest zijn in de oorlog'. Die groep politie-agenten was een groep met kerels die vroeger veel gepest zijn op school en nu hun frustraties maar wat graag even wilde botvieren op de Utrechtsupporters. Elk verkeerd woord wat ze hoorde zouden ze aangrijpen om hun doel na te streven, wraak op hun traumatische jeugd.

De Amsterdamsche Polizei zou in mijn ogen juist degene moeten zijn die gestraft moeten worden, maar dat lijkt in dit land onmogelijk. Natuurlijk zijn de leuzen die gezongen werden (als ik dat mag geloven) niet netjes, maar om daar zo op te reageren... Buitenproportioneel.

29 juli 2010 om 20:23
#67

ongelooflijk irritant en dom hoe sommige mensen hier de wijsneus proberen uit te hangen...als je niet weet hoe het verhaal in elkaar steekt loop dat ook niet tof te doen. utrecht is niet de enige die gestraft wordt, ajax supporters zijn namelijk komend seizoen ook niet welkom in de galgenwaard. Beide teams mogen dus niet meer met uit supporters bij elkaar op bezoek en beide teams worden dus als gelijkwaardig behandeld..!!!!!!!!!!!!!!! beunhazen !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

FC Utrecht

Vorm Pos. Team Punten
winst
gelijk
laatste 6
winst
gelijk
laatste 6

Shop

AZ Alkmaar
Bestel NU
Nu € 19.95

Voetbalreizen

'Alles wat je hier ziet is tot stand gekomen door Scheringa'

"AZ is momenteel geen topclub, maar we hebben wel de ambitie om op de lange termijn weer terug in de top te keren. Er moet nu na het Scheringa-tijdperk anders gedacht gaan worden. Dat brengt een cultuuromslag met zich mee. De club is nu van de club zelf, en niet meer van een eigenaar." Lees verder

Pagina gegenereerd in 0.6875 seconden.